Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
En daar gaat zijn weekend weerDaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:53:
En bij Perez gaat de vloer eraf. Tja impact achteruit, ze zullen de versnellingsbak wel moeten controleren...
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
I served in a company of heroes.
Hij deed toch zijn HANS weer op?Vuvuzela schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:59:
Perez stapt uit.. Mooi begin. Thuisraces zijn vervloekt. Fijn dat Max die vloek meteen verbrak voor zichzelf.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hamilton heeft daar ook minder moeite mee…Vuvuzela schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:59:
Perez stapt uit.. Mooi begin. Thuisraces zijn vervloekt. Fijn dat Max die vloek meteen verbrak voor zichzelf.
Mijn boefje is liev!
Perez was al een tijdje uit zijn auto. Stapt zo weer in denk ik.Vuvuzela schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:59:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Mijn boefje is liev!
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ja idd, dat was altijd Huski chocolateJB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:02:
DeWalt is ook nieuw (voor mij) achter op de spoiler van MCL
Ik zou het doen!
- DaniëlWW2
- Niet online
Que?rammes schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:04:
Bot heeft maar 1 doel. Het hele weekend verstoren
Mijn boefje is liev!
Vind zelfs de manier waarop ze reclames in sommige van de uitloopstroken hebben verwerkt best te pruimen.
leg uit voor de plebs onder ons die niet live mee kunnen kijken?poor Leno schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:14:
Wat is dat nou weer voorn geneuzel met dat paaltje?
at your service
Thats what she said.poor Leno schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:14:
maar ik denk dat het gaat om veilig terug de baan op te komen.
Ik zou het doen!
Moeten ze verplicht door het gras links om het paaltje?poor Leno schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:14:
Rick vergist zich. Er staat verderop nog een piepschuimbord waar ze links langs moeten als de in bocht 1 de baan verlaten. Zowel Hamilton als Raikkonen deden dit niet. Hamilton ging overduidelijk wel links langs het paaltje wat steeds in beeld komt.poor Leno schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:14:
[ Voor 10% gewijzigd door GertjanO op 05-11-2021 19:17 ]
In die bocht moeten ze links naast het paaltje als ze van de baan raken. HAM en RAI hebben dat niet gedaan.The_Butler schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:14:
[...]
leg uit voor de plebs onder ons die niet live mee kunnen kijken?
Ja als je van de baan af gaat in bocht 1, daar staat een paaltje waar je perse links om heen moet ofzo anders krijg je een Under InvestigationThe_Butler schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:14:
[...]
leg uit voor de plebs onder ons die niet live mee kunnen kijken?

Als het over bocht 1,2,3 gaat, er staat een bollard links bij bocht 3 en die moeten de drivers links passeren voordat ze weer mogen rejoinen.poor Leno schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:14:
Hamilton heeft dit niet gedaan toen deze buiten de baan ging in bocht 1.
Juist. Zoals Hamilton het deed had hij voordeel door van de baan te gaan. Ze hebben dat bord heel erg links geplaatst om te voorkomen dat je er voordeel bij hebt.Martin0 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:18:
[...]
Als het over bocht 1,2,3 gaat, er staat een bollard links bij bocht 3 en die moeten de drivers links passeren voordat ze weer mogen rejoinen.
Hamilton heeft dit niet gedaan toen deze buiten de baan ging in bocht 1.
Gevolg: ga je in bocht 1 naast de baan, ben je flink de sjaak.
Zie ik niet gebeuren om eerlijk te zijn.Kenny_026 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:20:
Laat hem er maar 3 plek gridstraf voor krijgen
Vermoedelijk zal hij enkel een tik op zijn vingers krijgen.
Net als ieder ander dit dit doet in FP1.
Tussen FP1 en FP2 zullen de teams denk ik wel een headsup krijgen van masi dat ze hier rekening mee houden.
Alles op 2022 gefocust al misschien?
Hij zal hooguit een "Foei" krijgen.SuBBaSS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:32:
HAM mag bij de stewards komen melden ze op Sky.
We zullen het zien. Zag er niet gek uit voor RBR, hoewel je ziet dat Mercedes ook hard gewerkt heeft om beter te presteren op deze hoogte.
Want?hansvk schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:32:
Lijkt wel goed te zitten voor VER.
Als dit een Mercedes-baan was geweest historisch dan ja. Maar gezien hoe deze baan wordt gehyped als 'Red Bull-baan' had ik eigenlijk een duidelijke 1-2 van Red Bull verwacht.
Als Mercedes hier echt zo goed is, dan kunnen ze het schudden in de rest van de races.
Misschien kan Mercedes hier weer hun ophangingtruc gebruiken door de vlakke baan (daardoor konden ze in Austin niet met die trick suspension rijden). Mercedes lijkt mij gewoon nog steeds de snellere auto, zoals ze al sinds Silverstone duidelijk zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door LewisVries op 05-11-2021 19:36 ]
Ja.DoubleDutch schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:15:
[...]
Moeten ze verplicht door het gras links om het paaltje?
En terecht. Veel meer is het ook niet waard.
De rest ook (op misschien Bottas na).hansvk schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:36:
VER rijdt denk ik met een hele oude vrijdagmotor.
Laten we even de resterende training van vandaag afwachten, maar dit is tot dusverre wel teleurstellend.
[ Voor 21% gewijzigd door LewisVries op 05-11-2021 19:39 ]
Komt helemaal goed.
Fp1 .. fp1..LewisVries schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:35:
[...]
Want?
Als dit een Mercedes-baan was geweest historisch dan ja. Maar gezien hoe deze baan wordt gehyped als 'Red Bull-baan' had ik eigenlijk een duidelijke 1-2 van Red Bull verwacht.
Als Mercedes hier echt zo goed is, dan kunnen ze het schudden in de rest van de races.
Misschien kan Mercedes hier weer hun ophangingtruc gebruiken door de vlakke baan (daardoor konden ze in Austin niet met die trick suspension rijden). Mercedes lijkt mij gewoon nog steeds de snellere auto, zoals ze al sinds Silverstone duidelijk zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Tijd voor eentje voor zijn collectie?MasterMaceMichu schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:54:
Ligt het aan mij, of klinkt de motor van Bottas enorm rauw tov eerdere races?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Als je door rood rijdt zonder dat je er iemand mee in gevaar brengt krijg je ook gewoon de boete.
Red Bull-teambaas Christian Horner stelt dat Mercedes met meer motorvermogen reed in eerste training, net als in Austin. "Het was een goede sessie voor ons." #F1 #MexicoGP
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 5 november 2021
Als dit waar is, dan geeft dat de burger zeker moed.
Op Sky hadden ze het er over dat het circuit ruim een jaar is gebruikt als veldhospitaal. Zal in die periode dus vast niet veel geract zijn, behalve met wat ambulances.Spotmatic schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:35:
Wordt daar zo weinig gereden dan?
Ik vraag me altijd af hoe Horner dat dan zo zeker weet. Heeft ie een mol rondlopen in de Mercedesgarage? Waarom zou Mercedes dit doen...Extigo schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:10:
[Twitter]
Blijft bijzonder, waarom zou je dat in de eerste training doen?Extigo schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:10:
[Twitter]
Rondje duurt (in FP1) 78s -> 1%=0,78s -> 7% = 5,46s... Even kijken naar de Q1-tijden van 2 jaar geleden, snelste tijd zat toen rond de 76s, dus de Haasjes mogen maximaal 5,32s achter de snelste Q1-tijd finishen. Zouden ze bij RBR en Mercedes nog een goeie seconde over hebben, waar die bij Haas afwezig zou zijn?
Verstappen heeft zijn achterstand op Hamilton tijdens FP1 toch zowat gehalveerd t.o.v. FP1 2019LewisVries schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:35:
[...]
Want?
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Niet online
Het is niet alsof we niet al het hele jaar kunnen zien dat RBR het relatief rustig opbouwt. En op vrijdagen mag je doen wat je wil met de PU mappings, dus hier kan je ook heel wat lager gaan zitten. Verder zit er heel wat track evolution op die baan en zat Perez ook dichtbij. Ik heb echt geen reden tot "paniek" gezien. Buiten dan dat het FP1 was.Extigo schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:10:
[Twitter]

Dus als snelste tijd 76s wordt moeten ze ergens in FP2, FP3 of de Q slechts 1 seconde vinden...NLDViane schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:13:
Mazepin op bijna 4.5s achter Bottas, word het dan eindelijk tijd om de 107% regel te gebruiken?
Rondje duurt (in FP1) 78s -> 1%=0,78s -> 7% = 5,46s... Even kijken naar de Q1-tijden van 2 jaar geleden, snelste tijd zat toen rond de 76s, dus de Haasjes mogen maximaal 5,32s achter de snelste Q1-tijd finishen. Zouden ze bij RBR en Mercedes nog een goeie seconde over hebben, waar die bij Haas afwezig zou zijn?
Volgens mij is dat echt prima te doen. Zie niet in waarom dat nu ineens een probleem gaat zijn. Ergens moeten ze dus < 1:21,32 rijden uitgaande van een 1:16 pole tijd.
[ Voor 4% gewijzigd door Shinji op 05-11-2021 20:34 ]
https://www.fia.com/sites...044%20-%20Turn%202%20.pdf
P.S. Räikönnen heeft er ook 1 gekregen voor hetzelfde vergrijp.
[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 05-11-2021 20:57 ]
Ik snap niet helemaal wat het probleem is bij een FP. Dat het bij Q en in de race wordt afgedwongen, uiteraard. En dat je tijd wordt afgenomen helemaal prima. Maar voor de rest heb je er niemand mee toch?Chocoball schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:51:
Hamilton heeft een reprimande gekregen voor track limit bij bocht 2. Het is zijn eerste van het seizoen, mocht hij er nog 2 krijgen dan volgt een gridstraf van 10 plekken.
https://www.fia.com/sites...044%20-%20Turn%202%20.pdf
P.S. Raikonnen heeft er ook 1 gekregen voor hetzelfde vergrijp.
Iets met niet de regeltjes volgen.Shinji schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:57:
[...]
Ik snap niet helemaal wat het probleem is bij een FP. Dat het bij Q en in de race wordt afgedwongen, uiteraard. En dat je tijd wordt afgenomen helemaal prima. Maar voor de rest heb je er niemand mee toch?
"Whilst noting the driver's comments in relation to track conditions and his attempt to steer to the left after leaving the track, the Stewards consider this to be a failure to follow the Race Director's instruction given in article 21.1a) of the Race Director's Event Notes."
Het gaat er hoogstwaarschijnlijk meer om dat het duidelijk aangegeven is aan het begin van het weekend en ze er al lak aan hebben. Een reprimande is harmless in dat opzich maar wel een tik op de vingers.Shinji schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:57:
[...]
Ik snap niet helemaal wat het probleem is bij een FP. Dat het bij Q en in de race wordt afgedwongen, uiteraard. En dat je tijd wordt afgenomen helemaal prima. Maar voor de rest heb je er niemand mee toch?
Bensimpel
Positieve meneer
Er wordt volop bij elkaar gespioneerd. https://www.autosport.com...-hamiltons-focus/6114311/CousinBoneless schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:11:
[...]
Ik vraag me altijd af hoe Horner dat dan zo zeker weet. Heeft ie een mol rondlopen in de Mercedesgarage? Waarom zou Mercedes dit doen...
It's all in the game.
😆 - Denk ook eens om ;)
Puur de positie van de microfoon. Je hoort nu resonantie.MasterMaceMichu schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:54:
Ligt het aan mij, of klinkt de motor van Bottas enorm rauw tov eerdere races?
een treffende spreuk
- DaniëlWW2
- Niet online
En dit zijn de eerste. Want blijkbaar zouden Ocon en Norris ook nog twijfelgevalen zijn en Hamilton is het eigenlijk ook als je ziet hoeveel de andere Mercedes coureurs al hebben moeten incasseren.

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-11-2021 21:26 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:00
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Verder weinig spannende dingen gebeurt zo te zien, eens kijken wat er nu komt.
[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 05-11-2021 22:05 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik zou het doen!
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik zou het doen!
- DaniëlWW2
- Niet online
Yup. Vrijdagbak, dus het maakt verder niks uit.rammes schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:15:
Rus een kapotte bak?
Oefenen voor de race!screamhouse schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:15:
Wel een hele vroege My tyres are gone van HAM
at your service
Ik zou het doen!
Misschien weet HAM het weer beter dan z'n team en is hij in een van de zanbakraces nog aan de beurt.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:18:
Voor de mensen die dachten dat de grid volgorde morgen wel duidelijk zou zijn na kwalificatie.
En dit zijn de eerste. Want blijkbaar zouden Ocon en Norris ook nog twijfelgevalen zijn en Hamilton is het eigenlijk ook als je ziet hoeveel de andere Mercedes coureurs al hebben moeten incasseren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als Merc vaak die bocht(en) mist zal HAM dat zeker zeggen.screamhouse schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:15:
Wel een hele vroege My tyres are gone van HAM
Waarom ze 'm niet direct de auto stil hebben laten zetten is mij een raadsel.rammes schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:17:
oooh beelden van een schroefje dat uit de auto valt. en dan de reactie van de monteurs bij Williams.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
- DaniëlWW2
- Niet online
Waarschijnlijk omdat het een schroef is voor bodywork. Verder leek die schroef eerder aangedraaid te worden en leek het bitje eruit te zijn gevallen. Denk dus dat het niet zoveel was. Die versnellingsbak is van wat ik had begrepen een set aan tandwielen in een metalen behuizing die weer onderdeel van het chassis zelf is. Dat schroefje zou daar niks mee te maken moeten hebben.Quad schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:19:
[...]
Waarom ze 'm niet direct de auto stil hebben laten zetten is mij een raadsel.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Als het een bitje is, zou dat geen issue moeten zijn. Maar de reacties van die monteurs waren wel hevig. Of ze hebben het zelf ook verkeerd gezien en is het een toevallige samenloop van omstandigheden.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:24:
[...]
Waarschijnlijk omdat het een schroef is voor bodywork. Verder leek die schroef eerder aangedraaid te worden en leek het bitje eruit te zijn gevallen. Denk dus dat het niet zoveel was. Die versnellingsbak is van wat ik had begrepen een set aan tandwielen in een metalen behuizing die weer onderdeel van het chassis zelf is. Dat schroefje zou daar niks mee te maken moeten hebben.
⏩ PVOutput☀️
Ik zou het doen!
- DaniëlWW2
- Niet online
Kan nog flink vanaf. Deze VT nog een halve seconde en morgen een seconde ten opzichte van deze tijd?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:30:
Verstappen vond het geen perfecte ronde, dus er komt er zo nog een.
⏩ PVOutput☀️
Maar ziet er niet heel stabiel uit op de rest van het circuit.Formula one schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:35:
Mercedes loopt hard op het rechte stuk
Maar ik vind HAM in de bochten wel meer glijden voor dan wat ik normaal vind. Het wiebelt. Zullen ze wel oplossen.Formula one schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:35:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nog niet hard genoeg, ik zie HAM veel glijden..Formula one schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:35:
Edit: in de bochten.....
[ Voor 6% gewijzigd door ricardo246 op 05-11-2021 22:37 ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
- DaniëlWW2
- Niet online
Morgen zal er nog wel wat vanaf gaan ja. Maar ik weet niet hoeveel.Quad schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:33:
[...]
Kan nog flink vanaf. Deze VT nog een halve seconde en morgen een seconde ten opzichte van deze tijd?
En Verstappen zijn tweede ronde had wat paarse subsectortijden,maar aan het einde gehinderd door Norris. Was dus misschien nog net iets sneller geweest. Maar dit was wel aardig genoeg.
Maar niet veel harder dan RBR. En Verstappen wint zoveel tijd in S2 en S3 dat het vooralsnog weinig uitmaakt.Formula one schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:35:
Dat die kerel na 30 jaar nog steeds een meme is...
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:00
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Tot zover lijkt het allemaal een dikke prima hoe het nu gaat. Hopelijk kan Perez iets sneller worden, maar ja het is maar een training zullen we maar zeggen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:38:
[...]
Morgen zal er nog wel wat vanaf gaan ja. Maar ik weet niet hoeveel.
En Verstappen zijn tweede ronde had wat paarse subsectortijden,maar aan het einde gehinderd door Norris. Was dus misschien nog net iets sneller geweest. Maar dit was wel aardig genoeg.
[...]
Maar niet veel harder dan RBR. En Verstappen wint zoveel tijd in S2 en S3 dat het vooralsnog weinig uitmaakt.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Geen wonder, longruns op softs...franssie schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:47:
HAM lijkt nu wel beter aan het asfalt te plakken
Stadion blijft leuk, maar verder toch een weinig boeiend circuit.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |