Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Natuurlijk is Bottas zelf ook medeverantwoordelijk. Hij heeft het al vaak laten afweten, maar ik geloof dat ze bij Mercedes hem niet de steun geven die hij verdient.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Het kan in 11h 40 (met een lijnvlucht).asing schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:00:
[...]
Het is volgens mij 15 uur vliegen, dus stel dat je om 2100 vliegt dan ben je maandagavond 20:00 in Nice. Dat is wel een lijnvlucht. Dan kan je meteen je bed in en donderdagmorgen moet je weer in Sao Paulo zijn dus moet je woensdag alweer vliegen.
Ik zou lekker daar blijven.
Inderdaad, Bottas kon weinig anders. Was hij meer links gebleven dan had de rechterkant compleet open gelegen voor de degenen die er direct achter zitten, zit hij aan de buitenkant en dan ben je vaker de sjaak dan je lief is in bocht 1.dyrc schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:57:
[...]
ik vond 't eruit zien als een 'textbook scenario' van mercedes.
bij 2 gelijke starts houdt bottas 't midden van de baan bezet, en kan hamilton in (binnen)bocht 1 de lead pakken en uitlopen (max achter bottas, dirty air much).
Max had een goede uitrem actie aan de buitenkant, maar daar kon Bottas weinig aan doen als ie bij 't plan moet blijven (ham ervoor), anders mist ie zelf z'n bocht of duwt ie max eruit (en dan heb je helemaal soapserie drama te pakken).
Die middelvinger van Bottas gaat niet komen, die ontvangt 10 miljoen redenen per jaar om tweede viool te spelen
Verstappen had gewoon verrekte veel "mazzel" dat Bottas op Hamilton aan het letten was en tegen de tijd dat Bottas door had dat dit misschien niet helemaal de uitvoering was die men gehoopt had zat Verstappen er al naast en was er vervolgens voorbij. Had ook niet een paar meter later moeten gebeuren want dan was Verstappen zelf het bokje geweest waarschijnlijk. Verstappen gaf geloof ik na de race ook aan dat hij precies wist waar hij op de rem moest om de bocht te halen en dat wist hij dan ook nog eens perfect uit te voeren en Hamilton had de "pech" dat hij op de vuile kant stond want als Hamilton op P1 was gestart en Bottas op P2 had het er wel eens heel anders uit kunnen zien.
Wat betreft Ricciardo vs Bottas, om heel eerlijk te zijn vind ik dat Ricciardo daar echt iets te opportunistisch was. Je ziet ze 3 dik richting bocht 1 gaan en Bottas heeft daar echt de tijd niet gehad om even goed in de spiegels te kijken, Ricciardo schuift er vervolgens in met een blokkerend voorwiel dus als er al een schuldige aangewezen zou moeten worden (gewoon een start incident wat mij betreft) zou dat eerder Ricciardo zijn dan Bottas in mijn ogen.
Wat ik overigens nog wel een dingetje vond tijdens de race was Verstappen die Bottas op gaat porberen te houden als die op het eind nog even een snelste ronde neer wil gaan zetten. Na het akkefietje met Ocon een paar jaar geleden zou Verstappen dat risico toch helemaal niet moeten willen nemen, gewoon aan de kant en laat hem maar uitrazen, dat extra punt was mooi mee genomen maar zolang Hamilton hem niet achter zijn naam heeft staan is het nou ook weer niet het allerbelangrijkste.
Je laatste zin zegt toch eigenlijk alles? Als Bottas in het verleden had bewezen dat hij het Hamilton echt lastig kon maken dan had hij zeker volledige steun gehad. Doordat hij te vaak door het ijs is gezakt heeft Mercedes gewoon duidelijk voor ogen dat Bottas tweede coureur is.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:01:
Van Bottas denk ik dat hij een beetje genoeg heeft van Mercedes. Hij is iedere keer het bokje. Natuurlijk snapt hij ook wel dat Hamilton de eerste man is maar Bottas verdient ook respect. Hij wordt nog slechter behandeld door zijn team als de RedBull junioren. Bij Hamilton gaan ze tot het uiterste om er nog iets van te maken. Maar zodra het bij Bottas niet optimaal gaat wordt z'n hele race opgeofferd om Hamilton een strategisch voordeeltje te geven. Misschien is Bottas wel te lang te braaf geweest en denk hij nu "als ik het spel mee blijf spelen dan blijven ze met mij spelen, ik ga zorgen dat die klote strategie niks oplevert".
Natuurlijk is Bottas zelf ook medeverantwoordelijk. Hij heeft het al vaak laten afweten, maar ik geloof dat ze bij Mercedes hem niet de steun geven die hij verdient.
Gisteren was daar weer een voorbeeld van. Tuurlijk is het niet netjes dat hij achteraf als zondebok wordt neergezet (Mercedes is wel vaker niet zo netjes als het ze niet meezit), maar wederom was het aan slap optreden tijdens de race. Hij is bloedsnel in de kwalificatie en als er punten verdiend werden uitgedeeld over de vrije trainingen zou hij ook een kans hebben, maar hij mist gewoon het race vernuft om een echte WK kanshebber te zijn.
Jammer dat Perez het net niet lukte om Hamilton in te halen. Was wel een rotopmerking van Hamilton na de race trouwens. Benieuwd wat er in Brazilië gaat gebeuren.
Vond het ook wel mooi om te horen dat z'n engineer ook zei dat ie hem moest laten gaan. Niet gaan lopen klooien.R2D2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:10:
[...]
Wat ik overigens nog wel een dingetje vond tijdens de race was Verstappen die Bottas op gaat porberen te houden als die op het eind nog even een snelste ronde neer wil gaan zetten. Na het akkefietje met Ocon een paar jaar geleden zou Verstappen dat risico toch helemaal niet moeten willen nemen, gewoon aan de kant en laat hem maar uitrazen, dat extra punt was mooi mee genomen maar zolang Hamilton hem niet achter zijn naam heeft staan is het nou ook weer niet het allerbelangrijkste.
In de studio zitten ze dan weer helemaal te geilen hierop, vooral Olaf heeft dan moeite om normaal te doen, maar daar is een ander topic voor.
Zal mij ook niks verbazen als Bottas het bewust deed.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:01:
Van Bottas denk ik dat hij een beetje genoeg heeft van Mercedes. Hij is iedere keer het bokje. Natuurlijk snapt hij ook wel dat Hamilton de eerste man is maar Bottas verdient ook respect. Hij wordt nog slechter behandeld door zijn team als de RedBull junioren. Bij Hamilton gaan ze tot het uiterste om er nog iets van te maken. Maar zodra het bij Bottas niet optimaal gaat wordt z'n hele race opgeofferd om Hamilton een strategisch voordeeltje te geven. Misschien is Bottas wel te lang te braaf geweest en denk hij nu "als ik het spel mee blijf spelen dan blijven ze met mij spelen, ik ga zorgen dat die klote strategie niks oplevert".
Bottas bij Jack: "That's life. That's Formula 1."
Ik vond het wel goed bedacht van Max. Bottas er voorbij laten, aanhaken en dan gaan zitten zeuren dat ie in de weg rijdt. Probeer dan maar eens een snelle ronde neer te zetten als Bottas zijnde.JP_Frost schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:14:
[...]
Vond het ook wel mooi om te horen dat z'n engineer ook zei dat ie hem moest laten gaan. Niet gaan lopen klooien.
In de studio zitten ze dan weer helemaal te geilen hierop, vooral Olaf heeft dan moeite om normaal te doen, maar daar is een ander topic voor.
Hij heeft hem er ook voor gelaten, maar daarna was Bottas volgens mij nog niet aan zijn snelle ronde begonnen (die kon pas een keer later omdat Max hem op start stop wel wat ophield) en ging dus langzamer dan de pace van Max op dat moment dus heeft hij hem weer ingehaald. Ik heb het niet exact helder omdat een deel niet werd uitgezonden dus misschien heeft iemand onboard footage ervan. Wel zag je dat Max volgens mij ongeveer 19 seconden voorsprong had op Hamilton en dat dat daar toen ineens 4 seconden vanaf gingen door al het gedoe.R2D2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:10:
[...]
Heb hier wel klein stukje gevonden van de 'blokkade' van Max:
YouTube: Valtteri Bottas onboard get blocked by Max Verstappen in race F1 Mex...
Volgens mij laat hij hem er daarna langs maar daardoor gaat Bottas het weer rustiger aan doen omdat de snelste ronde er toch al niet meer in zat waardoor Max er weer voorbij wilde.
[ Voor 20% gewijzigd door Shinji op 08-11-2021 12:27 ]
ik had de onboard van max, en het stadium gedeelte was echt even te merken dat max zich zat op te vreten, toen kreeg hij ook een call van zn engineer dat bottas te langzaam was voor de pace die rbr wilde rijden.Shinji schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:22:
[...]
Hij heeft hem er ook voor gelaten, maar daarna was Bottas volgens mij nog niet aan zijn snelle ronde begonnen (die kon pas een keer later omdat Max hem op start stop wel wat ophield) en ging dus langzamer dan de pace van Max op dat moment dus heeft hij hem weer ingehaald. Ik heb het niet exact helder omdat een deel niet werd uitgezonden dus misschien heeft iemand onboard footage ervan. Wel zag je dat Max volgens mij ongeveer 19 seconden voorsprong had op Hamilton en dat dat daar toen ineens 4 seconden vanaf gingen door al het gedoe.
Heb hier wel klein stukje gevonden van de 'blokkade' van Max:
YouTube: Valtteri Bottas onboard get blocked by Max Verstappen in race F1 Mex...
Volgens mij laat hij hem er daarna langs maar daardoor gaat Bottas het weer rustiger aan doen omdat de snelste ronde er toch al niet meer in zat waardoor Max er weer voorbij wilde.
mercedes deed t erom met die pit timing
Kunnen ze een wedje gaan leggen wanneer Verstappen hem inhaalt op de ranglijst van Grand Prix overwinningenWoudloper schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:52:
Neem aan dat alle F1 coureurs aan de andere kant van de oceaan blijven? Verstappen zal wel op visite gaan bij zijn schoonvader.
Stand is nu nog 23 - 19 voor Piquet.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik zou het doen!
Kan deze niet ergens (vast)gepinned worden in alle F1 topics?Bansheeben schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:01:
[...]
Tja, vind je het heel erg gek? Na al die jaren Hamilton dominantie en alle veren die de beste man in zijn achterste gestoken heeft gekregen, is er nu dan eindelijk een echte rivaal met, voor F1 termen, redelijk vergelijkbaar materiaal. En plotseling blijkt de gouden god toch redelijk kwetsbaar. Niets ten nadele van Hamilton overigens. Hij is ook maar een mens met een prachtige carrière en is simpelweg een absolute top coureur, wat gisteren ook weer te zien was.
Maar al dat gehuil van de Britse media en fans, daar wordt je wel poepflauw van. Al die accolades wanneer Hamilton z'n Mercedes een keer de betere blijkt, de stilte wanneer ie fouten maakt in de race, die vervolgens door stom geluk uitgewist worden. En vooral natuurlijk alle kritiek die RBR meteen over zich heen krijgt wanneer zij ook eens een foutje maken (zie afgelopen Q3). Wanneer dan vervolgens Bottas genadeloos door Toto en Lewis onder de bus wordt gegooid (ook zo'n mooie Engelse uitdrukking), dan hoor je ook niets.
Het is niet Hamilton die rent free in mijn hoofd leeft. Het is de verafgoding van een man die 8 jaar lang in zulk superieur materiaal heeft rond gecruised, dat Mercedes pas in 2017 de motor een keer zijn benen moest gaan laten strekken... En vervolgens lees je dan overal dat je maar moet genieten van zulke dominantie. Dat het uniek is enzo... Daar wordt je best een beetje salty van ja. Dat durf ik best toe te geven.
Ik heb het idee dat bovenstaande relaas inmiddels geldt voor 90% van de F1-fans. Zo ook te merken in hoe HAM 'behandeld' wordt tijdens de podium-ceremonie(s); men is het zat.
De tijd voor/van VER/RBR is aangebroken.. and I love it
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Stel dat Max en RBR volgend jaar weer zo dominant zijn, dan zijn de neutrale kijkers en de niet-Max fans het ook zat hoorJeroenvde89 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:47:
[...]
Kan deze niet ergens (vast)gepinned worden in alle F1 topics?![]()
Ik heb het idee dat bovenstaande relaas inmiddels geldt voor 90% van de F1-fans. Zo ook te merken in hoe HAM 'behandeld' wordt tijdens de podium-ceremonie(s); men is het zat.
Dat lijkt inderdaad wel het geval, maar vooral de Britse pers is hier debet aan. Die blazen alles zo gigantisch op en veel chauvinistischer krijg je ze niet. Daar komt bij dat veel Britten een soort van aangeboren recht denken te hebben op een aantal zaken waaronder F1 succes (dat hele it's coming home gedweep tijdens de laatste voetbaltoernooien was ook verschikkelijk, met je stinkende koop en olie competitie).Jeroenvde89 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:47:
[...]
Kan deze niet ergens (vast)gepinned worden in alle F1 topics?![]()
"Weer zo dominant"? Ik vind het alles behalve dominant dit seizoen, maar dat kan aan mij liggen. Volgens mij is pas twee keer het gat op start/finish tussen VER en HAM groter dan 15 seconden (buiten de DNF's etc. om).NeverSettle schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:52:
[...]
Stel dat Max en RBR volgend jaar weer zo dominant zijn, dan zijn de neutrale kijkers en de niet-Max fans het ook zat hoor
Het zit rete-dicht bij elkaar omdat de MER/HAM ook gewoon nog steeds bloedje snel is (zo niet sneller).
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Gelukkig hebben wij Nederlanders daar geen last van en bekijken het enkel vanuit een sportief oogpunt en gaan we respectvol om met alle rijders.JP_Frost schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:53:
[...]
Dat lijkt inderdaad wel het geval, maar vooral de Britse pers is hier debet aan. Die blazen alles zo gigantisch op en veel chauvinistischer krijg je ze niet. Daar komt bij dat veel Britten een soort van aangeboren recht denken te hebben op een aantal zaken waaronder F1 succes (dat hele it's coming home gedweep tijdens de laatste voetbaltoernooien was ook verschikkelijk, met je stinkende koop en olie competitie).

Ik hoop hierbij ook de tijd voor Ferrari en McLaren. Zouden komende jaren enorm gaaf en spannend worden. Verstappen hoeft geen 7 x wereldkampioen te worden. Ik wil gewoon genieten van spannende seizoenen (zoals het huidige).Jeroenvde89 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:47:
Goed geacteerd heet dat. Het was juist Max die het mooi speelde.dyrc schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:37:
[...]
ik had de onboard van max, en het stadium gedeelte was echt even te merken dat max zich zat op te vreten, toen kreeg hij ook een call van zn engineer dat bottas te langzaam was voor de pace die rbr wilde rijden.
mercedes deed t erom met die pit timing
Tijdens bottas eerste poging ging max heel langzaam door sector 2 en 3, bottas kwam daardoor tijdens zijn poging op zijn staart in het stadion en miste de snelste ronde daardoor. Vervolgens ging hij er langs met drs en wou het een rondje later nog een keer proberen. Op dat moment gaf Max vol gas en bleef er zo dicht mogelijk achter om te zorgen dat bottas blauwe vlaggen had en hem voorbij moest laten. Het radioverkeer was gericht aan de FIA om te doen alsof hij last had zodat bottas hem er wel langs moest laten. Uiteindelijk gaf mercedes op en pitte nog een keer.
erutangiS
Het mag duidelijk zijn dat dat totaal niet zo is. Mercedes staat ook nu nog gewoon op 1 in het WCC, het is al enorm vaak Max tegen zowel Lewis als Bottas geweest. En dat was het gisteren ook weer geweest ware het niet voor de start. Dat wás weer gewoon Max tegen Lewis en Bottas. Maar hij won.FabianGTI schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:49:
[...]
Hier bij Tweakers zijn we/ze ook erg goed in de underdog spelen van RBR, het mag duidelijk zijn dat voor een groot gedeelte van het seizoen de RB de snellere auto is.
Het is Max die het verschil maakt. P1 voor hem, P4 voor checo.
een treffende spreuk
Wel als ze geen Silverstone doen. Ik heb niets dan respect voor Lewis maar dat soort dingen zijn veel erger dan wat Schumacher ooit deed. En die werd geschrapt uit de stand.jan390 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:00:
[...]
Gelukkig hebben wij Nederlanders daar geen last van en bekijken het enkel vanuit een sportief oogpunt en gaan we respectvol om met alle rijders.

een treffende spreuk
Bijna elk land heeft daar wel last van. Ik vind die oranje bril vaak ook heel irritant, maar het voelt toch allemaal iets speelser dan hoe de Britten ermee omgaan. Tevens denk ik dat Nederlanders ook iets beter hun verlies kunnen toegeven.jan390 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:00:
[...]
Gelukkig hebben wij Nederlanders daar geen last van en bekijken het enkel vanuit een sportief oogpunt en gaan we respectvol om met alle rijders.
Als Bottas niet eerder geremd had dan Lewis, dan had Lewis nooit op een normale manier die bocht kunnen halen.kraanwagen schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:35:
Hamilton wel terechte opmerking over Bottas. Had Bottas ‘normaal’ geremd, dan was Verstappen er niet al in de eerste bocht voorbij gekomen en wellicht zelfs er afgetikt door Bottas.
Dus mede dankzij het vroeg remmen van Bottas en slim laat remmen van Verstappen, lag Verstappen al zo vroeg op één.
Heel mooie race van Max dus, maar vreemde actie van Bottas.
Mee eens dat Bottas wel iets meer naar links had kunnen rijden
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dominant is als je tijdens de GP van Mexico niet op het podium komt en wel WK wordt als coureur zijndeNeverSettle schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:52:
[...]
Stel dat Max en RBR volgend jaar weer zo dominant zijn, dan zijn de neutrale kijkers en de niet-Max fans het ook zat hoor
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Volgens mij ligt de waarheid in het midden. Ik heb al vaker de indruk gehad dat Verstappen zich eigenlijk een beetje verveelt als hij alleen op kop rijdt en dan op zoek gaat naar afleiding. Na iedere pitstop moet z'n engineer zeggen dat hij voorzichtig moet zijn met z'n nieuwe banden maar aan de tijden zie je daar niet veel van. Je merkt ook aan de strategische opmerkingen van Verstappen ("laat Perez zus of zo doen") dat hij tijd over lijkt te hebben om over meer na te denken dan de volgende bocht.MrOleo schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:05:
dyrc schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:37:
ik had de onboard van max, en het stadium gedeelte was echt even te merken dat max zich zat op te vreten,
Goed geacteerd heet dat. Het was juist Max die het mooi speelde.
Het is mooi dat het zo makkelijk gaat maar ook wel een risico.
Bottas dwars zitten vond ik een onnodig risico. Geen groot risico maar niet de moeite waard om er op deze manier op te reageren. Het heeft Verstappen uiteindelijk niks opgeleverd. Ja, Bottas is nog een keer gepit maar volgens mij had hij die fastest lap ook zonder wel kunnen pakken. Dat stoppen ging volgens mij meer om het zoeken naar een mooi gat dan om de banden.
Ik denk dat Max zelf wel goed kan inschatten hoeveel risico hij neemt.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:28:
[...]
Volgens mij ligt de waarheid in het midden. Ik heb al vaker de indruk gehad dat Verstappen zich eigenlijk een beetje verveelt als hij alleen op kop rijdt en dan op zoek gaat naar afleiding. Na iedere pitstop moet z'n engineer zeggen dat hij voorzichtig moet zijn met z'n nieuwe banden maar aan de tijden zie je daar niet veel van. Je merkt ook aan de strategische opmerkingen van Verstappen ("laat Perez zus of zo doen") dat hij tijd over lijkt te hebben om over meer na te denken dan de volgende bocht.
Bottas dwars zitten vond ik een onnodig risico. Geen groot risico maar niet de moeite waard om er op deze manier op te reageren. Het heeft Verstappen uiteindelijk niks opgeleverd. Ja, Bottas is nog een keer gepit maar volgens mij had hij die fastest lap ook zonder wel kunnen pakken. Dat stoppen ging volgens mij meer om het zoeken naar een mooi gat dan om de banden.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik vond het inderdaad ook onnodig risico. Maar het zorgde voor wat extra entertainment en het lukte hem ook gewoon. Helaas was het resultaat uiteindelijk inderdaad alsnog 0 doordat de race net een ronde te lang duurde. Dus ja volgende keer kan Max dat beter niet doen.CAPSLOCK2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:28:
[...]
Volgens mij ligt de waarheid in het midden. Ik heb al vaker de indruk gehad dat Verstappen zich eigenlijk een beetje verveelt als hij alleen op kop rijdt en dan op zoek gaat naar afleiding. Na iedere pitstop moet z'n engineer zeggen dat hij voorzichtig moet zijn met z'n nieuwe banden maar aan de tijden zie je daar niet veel van. Je merkt ook aan de strategische opmerkingen van Verstappen ("laat Perez zus of zo doen") dat hij tijd over lijkt te hebben om over meer na te denken dan de volgende bocht.
Maar ja aan de andere kant stel dat Bottas uiteindelijk niet die ronde pakt, die ene punt kan over een maand wel het verschil maken.
erutangiS
Max zat daar gewoon op zijn gemak Bottas dwars te zitten. Daar zat geen enkel risico aan, hij kon zonder problemen weer afstand nemen vanwege de ruimte achter hem, en hij kon ook nog zonder problemen even wat harder gaan rijden. Voor hetzelfde geld maakt Bottas een ronde laten een foutje en haalt ie de snelste ronde niet. Daarnaast zijn dit ook leuke plaagstootjes, waar Merc wel vatbaar voor lijkt te zijnCAPSLOCK2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:28:
[...]
[removed]
Pardon?! Misschien dan toch nog eens de verschillende race topics doorlezen waar VER niet had gewonnen, daar werd voornamelijk moord en brand geschreeuwd...JP_Frost schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:15:
[...]
Bijna elk land heeft daar wel last van. Ik vind die oranje bril vaak ook heel irritant, maar het voelt toch allemaal iets speelser dan hoe de Britten ermee omgaan. Tevens denk ik dat Nederlanders ook iets beter hun verlies kunnen toegeven.
Als Nederlanders ergens niet tegen kunnen, is het wel hun verlies.
Dat komt mede omdat PER in het begin niet echt kon wennen aan de auto en eigenlijk nog geluk had dat BOT ook een slechte seizoenstart had.pro_6or schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:09:
[...]
Het mag duidelijk zijn dat dat totaal niet zo is. Mercedes staat ook nu nog gewoon op 1 in het WCC, het is al enorm vaak Max tegen zowel Lewis als Bottas geweest. En dat was het gisteren ook weer geweest ware het niet voor de start. Dat wás weer gewoon Max tegen Lewis en Bottas. Maar hij won.
Het is Max die het verschil maakt. P1 voor hem, P4 voor checo.
De eerste races van PER in de RBR waren om te janken.
[ Voor 36% gewijzigd door FabianGTI op 08-11-2021 14:14 ]
Arme Bottas, hij moest aan 2 kanten verdedigen bij die eerste bocht en als dank ook nog in de rondte getikt, sta je dan met je razendsnelle pole, achterstevoren.backupdevice schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:16:
[...]
Als Bottas niet eerder geremd had dan Lewis, dan had Lewis nooit op een normale manier die bocht kunnen halen.
Mee eens dat Bottas wel iets meer naar links had kunnen rijden
BOT kwam bij Mercedes omdat ROS opstapte, gaat nu naar AR omdat Kimi weggaat en de talentvolle RUS opuikt.
Ergens heb ik het idee dat BOT vooral handig is om gaten te vullen, niet de eerste keus maar wel beschikbaar dus handig.
Duidelijk van een ander kaliber dan de rest van de gebruikelijke top10, BOT WDC gaat nooit gebeuren.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Vanaf dat BOT langzamer weg was van de lijn dan HAM, en HAM dus niet in zijn slipstream kon haken omdat zijn neus er al naast zat ging het idd fout voor Merc.asing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:18:
Laten we zo zeggen : Bottas had gewoon geen schijn van kans. Dit kon hij niet winnen. Nooit.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Daarbij neem ik ook aan dat er toch echt nog een motorwissel gaat komen bij Hamilton, een uitvalbeurt is sowieso einde kampioenschap. Alhoewel, hij heeft wel altijd geluk. Als er iets fout gaat op de baan of tijdens de pit dan is het altijd Bottas.
Was Bottas zijn eigen schuld, hij zat mee op Lewis te letten dan zijn baan positie. En Max zat al naast hem voordat hij naar links keek.kraanwagen schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:50:
Ik had altijd wel sympathie voor Bottas (nog steeds eigenlijk). Maar gister dat links ruimte laten bij einde eerste rechte stuk, vroeg remmen en het daarna niet Ricciardo kunnen(?) inhalen geeft toch wel een deuk. Verstappen had dat in dezelfde auto echt wel anders gedaan.
Daarnaast geen flauw idee wat er was gebeurt als BOT en HAM de linker kant hadden dicht gezet misschien had max hem dan gewoon aan de binnen boch neergezet en dan voor proberen te komen. Dit zou veel risicovoller zijn geweest.
dus we gaan nu video's maken over meme's van anderen? Waar gaat het heen
Ik zou het doen!
Heb jij toevallig vanavond tijd? Ben een video aan het opnemen over de reacties op dit filmpje. Zou je er graag in hebbenrammes schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:17:
[...]
Doen ze al een aantal jaar. Ik vind het wel leuk om eens te zien. Maar snap dat het niet iedereens ding is. Ik vind persoonlijk die minidrivers met die piepende stemmen helemaal niks. Iedereeen heeft hier zo zijn dingen. Gelukkig mag dat.rammes schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:17:
[...]
Mjah ik zit het ook nog even terug te kijken, Bottas kan niet kiezen zo lijkt het, dus vraag me echt af of het 'afgesproken werk' was dat hij Hamilton al meteen voorbij zou laten, zoals sommige suggereren. Je ziet hem een beetje naar links wijken, maar zet dan niet door, wss omdat Verstappen er al volledig naast zit op dat moment. Betwijfel ook of hij niet teveel op Perez lette (en/of dacht dat dat Max was). Dat is nl. de enige die hij een beetje blokt, dan snijdt hij de eerste bocht gewoon te debiel scherp aan en snijdt hij Ricciardo af met alle gevolgen van dien. Gebeurde gewoon te veel om hem heen en hij was het even kwijt zo lijkt het. Beetje Hongarije all over again, maar gelukkig nu met minder schade voor de rest om hem heen.ArgantosNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:11:
[...]
Was Bottas zijn eigen schuld, hij zat mee op Lewis te letten dan zijn baan positie. En Max zat al naast hem voordat hij naar links keek.
Daarnaast geen flauw idee wat er was gebeurt als BOT en HAM de linker kant hadden dicht gezet misschien had max hem dan gewoon aan de binnen boch neergezet en dan voor proberen te komen. Dit zou veel risicovoller zijn geweest.
Het is alle 2 k*tMaxPelle12 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:30:
[...]
Doen ze al een aantal jaar. Ik vind het wel leuk om eens te zien. Maar snap dat het niet iedereens ding is. Ik vind persoonlijk die minidrivers met die piepende stemmen helemaal niks. Iedereeen heeft hier zo zijn dingen. Gelukkig mag dat.
Vaak bu'j te bang!
Het afgesproken werk was dat hij een tow zou geven aan HAM.The_Admin schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:31:
[...]
Mjah ik zit het ook nog even terug te kijken, Bottas kan niet kiezen zo lijkt het, dus vraag me echt af of het 'afgesproken werk' was dat hij Hamilton al meteen voorbij zou laten, zoals sommige suggereren. Je ziet hem een beetje naar links wijken, maar zet dan niet door, wss omdat Verstappen er al volledig naast zit op dat moment. Betwijfel ook of hij niet teveel op Perez lette (en/of dacht dat dat Max was). Dat is nl. de enige die hij een beetje blokt, dan snijdt hij de eerste bocht gewoon te debiel scherp aan en snijdt hij Ricciardo af met alle gevolgen van dien. Gebeurde gewoon te veel om hem heen en hij was het even kwijt zo lijkt het. Beetje Hongarije all over again, maar gelukkig nu met minder schade voor de rest om hem heen.
Alleen doordat HAM een betere start had kon dat niet, vermoed dat er toen wat twijfel bij BOT kwam, wat hij dan exact moest doen, waardoor hij toen de tow en de buitenkant bocht aan VER vrij gaf.
PSN
Ja volgens mij heeft hij alleen maar Verstappen een tow gegeven en hamilton naar het vuil gedwongen en ruimte gelaten voor verstappen op de race lijn. Dat leek wel vooropgezet.YakuzA schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:08:
[...]
Het afgesproken werk was dat hij een tow zou geven aan HAM.
Alleen doordat HAM een betere start had kon dat niet, vermoed dat er toen wat twijfel bij BOT kwam, wat hij dan exact moest doen, waardoor hij toen de tow en de buitenkant bocht aan VER vrij gaf.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
WTF1 doet dit al tijden. Ze zijn meestal wel erg grappig. De ranking van de teams op social media is ook wel leuk. Bovendien scheelt het dat ik zelf niet de socials hoef te volgen.rammes schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:17:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Mercedes betaalt nu de prijs voor het jarenlang piepelen van Bottas, waarbij dat dit jaar nog in de overdrive lijkt te gaan met al die nieuwe motoren.kraanwagen schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:50:
Ik had altijd wel sympathie voor Bottas (nog steeds eigenlijk). Maar gister dat links ruimte laten bij einde eerste rechte stuk, vroeg remmen en het daarna niet Ricciardo kunnen(?) inhalen geeft toch wel een deuk. Verstappen had dat in dezelfde auto echt wel anders gedaan.
Hij heeft maar weinig sympathie van het team mogen ontvangen in al die jaren en dat betaalt zich nu terug.
rammes schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:17:
[...]
Wacht maar totdat ik de nieuwe Minidrivers plaatssjaool schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:29:
[...]
WTF1 doet dit al tijden. Ze zijn meestal wel erg grappig. De ranking van de teams op social media is ook wel leuk. Bovendien scheelt het dat ik zelf niet de socials hoef te volgen.
[ Voor 21% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-11-2021 16:46 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ook credits aan Verstappen om zo laat als een baas te remmen, ik zou het Bottas niet gedaan zien hebben. Ook zag je duidelijk dat Bottas sneller op de rem ging om Hamilton het voordeel in T1 te geven.
Mocht Bottas buiten op de race lijn gebleven zijn, dan had Max wel iets anders uit zijn hoed getoverd xD Ohja en btw ik ben Belg, geen oranje bril hier
Laat staan over de coureur. Helemaal met je eens. Ik luister wel eens naar Windsor maar hij neemt me te vaak dit soort overduidelijke zaken niet mee, als het maar in zijn narratief past. Nu is Max over het algemeen wel boedstollend snel in de in- en outlaps. Maar in hoeverre dat ook aan de RB16B ligt tov bv de Mercedes kun je ook al moeiljk zeggen.Waah schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:23:
[...]
Dan heeft Peter Windsor inderdaad lekker zitten slapenWant Hamilton zat gewoon vast in verkeer, direct.
De rest kan vanalles betekenen. Maar Hamilton wil natuurlijk gewoon snel zorgen dat Perez niet naar binnen kan en hem voorbij gaat via de pitstop. want HAM stond na 1 ronde nog negatief tov Perez. Dus niet vreemd dat die 2 snellere rondes rijd.
En daarom zijn analyses ook zo lastig. Als ze beide onder dezelfde omstandigheden zouden rijden kan je die conclusie trekken. Maar Max die niet onder enige druk staat versus Hamilton die een under/overcut moet voorkomen én verkeer heeft... Daar kan je natuurlijk geen conclusie over de auto over trekken
een treffende spreuk
Nee, Enzo ScifoScifo83 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:48:
Volgens mij heeft Bottas weinig fout gedaan. Zoals ik het zie probeert Bottas Verstappen wel te blocken, en sowieso wil je niet dat Max aan de binnenkant zit van T1, dus covert Bottas samen met Hamilton eerder de binnenkant af.
Ook credits aan Verstappen om zo laat als een baas te remmen, ik zou het Bottas niet gedaan zien hebben. Ook zag je duidelijk dat Bottas sneller op de rem ging om Hamilton het voordeel in T1 te geven.
Mocht Bottas buiten op de race lijn gebleven zijn, dan had Max wel iets anders uit zijn hoed getoverd xD Ohja en btw ik ben Belg, geen oranje bril hier
een treffende spreuk
HAHA
Heb die start nu al 10x opnieuw bekeken en Hamilton verdedigt zelfs de binnenkant tegen Perez, dus Max zou gewoon lekker door het midden dan extreem laat geremd hebben. Vuile kant van de track of niet lol
Allemaal wel makkelijk praten dat de racelijn het meeste grip bood maar je moet het dan ook nog uitvoeren met 2 wagens aan de binnenkant.
[ Voor 15% gewijzigd door Scifo83 op 08-11-2021 16:58 ]
Beter dan @CAPLOCKS20..in ieder geval..hansvk schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:58:
[...]
Ik denk dat Max zelf wel goed kan inschatten hoeveel risico hij neemt.
Hamilton heeft ook al wel eens vast gezeten achter een McLaren dit jaar, die Merc is gewoon niet zo heel best in de vuile lucht.kraanwagen schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:50:
Maar Bottas is en blijft in mijn ogen een prima tweede rijder om erbij te hebben want hij mag dan vaak de wind van voren krijgen, hij doet echt niet onder voor een Perez die in mijn ogen nog veel belabberder presteert en grosso modo niet eens in de buurt van Verstappen kan blijven.
Dit weekend ook, iedereen had het al over teamorders als Perez voor Verstappen zou komen te rijden e.d. maar ik vraag me af welke races die mensen hebben gekeken afgelopen jaar want gemiddeld genomen komt Perez toch behoorlijk te kort op de zondagen ten opzichte van zijn teammaat en staat een Bottas ondanks zijn missers links en rechts en alle motorwissels nog steeds boven Perez in het kampioenschap.
Bottas is geen WK materiaal maar dat is het gros van het F1 veld niet zolang er mensen als Hamilton en Verstappen rond rijden in een competitieve auto. Van Russel moet het nog maar blijken wat hij waard is als het er echt om gaat en waar Leclerc dit jaar wel even de grote leider zou blijken bij een Ferrari vind ik die nou ook niet echt uitzonderlijk presteren ten opzichte van een Sainz, een Norris die het gedurende het seizoen steeds lastiger krijgt e.d.
Je hebt coureurs, best goede coureurs Ricciardo, Norris, Leclerc, Sainz, Russel, Gasly e.d. en je hebt uitzonderlijke talenten... en daar hebben we er maar 2 van op dit moment en dat zijn Hamilton en Verstappen. En dan hebben we nog vergane glorie die zichzelf nog wel als kampioenschap materiaal zien maar die het niveau wat ze ooit hadden (op af en toe een goede dag na) kwijt zijn zoals een Alonso, Vettel en Raikonen
ik denk helemaal niet dat Ham zo'n groot talent is, maar de mazzel had in de goede auto te kruipen die door Schumacher klaargemaakt was, nadat ie met de auto Kimi en Fernando kampioen werd.R2D2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:59:
[...]
Je hebt coureurs, best goede coureurs Ricciardo, Norris, Leclerc, Sainz, Russel, Gasly e.d. en je hebt uitzonderlijke talenten... en daar hebben we er maar 2 van op dit moment en dat zijn Hamilton en Verstappen. En dan hebben we nog vergane glorie die zichzelf nog wel als kampioenschap materiaal zien maar die het niveau wat ze ooit hadden (op af en toe een goede dag na) kwijt zijn zoals een Alonso, Vettel en Raikonen
Het is maar net wat je wil lezen. Ik wil dat lezen.

ping 127.212.23.124
Wij kunnen best tegen ons verlies, maar dan moet het wel een eerlijk verlies zijn, En tot nu toe was dat bij de meeste keren dat Max niet had gewonnen duidelijk niet het gevalFabianGTI schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:11:
[...]
Pardon?! Misschien dan toch nog eens de verschillende race topics doorlezen waar VER niet had gewonnen, daar werd voornamelijk moord en brand geschreeuwd...
Als Nederlanders ergens niet tegen kunnen, is het wel hun verlies.

[removed]
Vond het gisteren ook raar dat er allerlei volk achter de coureurs langs liep bij de “interviews” van Jack na de race
Mijn boefje is liev!
Jack was uitgeloot voor het vierkantje.JB schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:19:
Toch een aantal positieve tests in de paddock. Het is niet te hopen dat coureurs iets oplopen nu…
Vond het gisteren ook raar dat er allerlei volk achter de coureurs langs liep bij de “interviews” van Jack na de raceWas er geen vierkantje?
Was met de F1tv aftershow ook zo. Wel/geen mondkapje op was een 50/50 dus ja dan hoeft er maar 1 bij te lopen en dan krijg je gauw zulke dingen. Laten we hopen dat het met een sisser af loopt.JB schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:19:
Toch een aantal positieve tests in de paddock. Het is niet te hopen dat coureurs iets oplopen nu…
Vond het gisteren ook raar dat er allerlei volk achter coureurs langs liep bij de “interviews” van Jack na de raceWas er geen vierkantje?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Hamilton mag d an mazzel gehad hebben ooit eens door een Ron Dennis opgepikt te zijn maar dat ook nog eens waar maken is natuurlijk een ander verhaal.pjottum schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:07:
[...]
ik denk helemaal niet dat Ham zo'n groot talent is, maar de mazzel had in de goede auto te kruipen die door Schumacher klaargemaakt was, nadat ie met de auto Kimi en Fernando kampioen werd.
Het is maar net wat je wil lezen. Ik wil dat lezen.
Ik heb ook helemaal niets met de persoon Hamilton en voor mij is en blijft Schumacher nog altijd de grootste aller tijden (yep zelfs boven een Senna) maar puur kijkend naar de coureur kun je toch weinig anders doen dan de pet voor Hamilton afnemen, ja hij mag dan het gros van de tijd in een auto hebben gereden die in staat was mee te strijden voor het WK maar je moet het dan jaar na jaar ook nog wel even waarmaken.
En als Verstappen door velen weg gezet wordt als de nieuwe Senna kun je toch ook niet zeggen dat de coureur die het hem verdomd lastig maakt dit jaar bij het binnen slepen van een eerste WK titel toch ook wel van erg goede huize moet komen
Is dat nog altijd? Dacht dat de richtlijnen losser waren of heeft dat daar niets mee van doen? Anders gek als je dan alsnog zo iedereen in contact brengt met de coureurs…
Mijn boefje is liev!
Bottas had ook weinig keus. Het laatste dat hij zou willen is Verstappen er (per ongeluk) af knallen. Dan ligt zijn reputatie helemaal in het putje.Scifo83 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:48:
Volgens mij heeft Bottas weinig fout gedaan. Zoals ik het zie probeert Bottas Verstappen wel te blocken, en sowieso wil je niet dat Max aan de binnenkant zit van T1, dus covert Bottas samen met Hamilton eerder de binnenkant af.
Was dat ook niet het 'het vierkantje' wat je zag op de achtergrond?JB schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:19:
Vond het gisteren ook raar dat er allerlei volk achter de coureurs langs liep bij de “interviews” van Jack na de raceWas er geen vierkantje?
Jack was zelf uitgeloot en gaat dan in de buurt staan om zo alsnog interviews te halen, waarschijnlijk nadat ze bij de andere media geweest zijn.
Vanaf de US GP is de paddock weer meer open voor publiek, waarschijnlijk is dat wat je ziet.
Hij had gewoon p1 moeten verdedigen ipv de deur bij bocht een al open te zetten voor zijn baas. Want daardoor glipte die ander er ook door en kon Hamilton niets verdedigen.alexbl69 schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:44:
[...]
Bottas had ook weinig keus. Het laatste dat hij zou willen is Verstappen er (per ongeluk) af knallen. Dan ligt zijn reputatie helemaal in het putje.
alles kan off-topic
/f/image/GHfuQlAEH8E3E0agqKaWh8Uo.png?f=fotoalbum_large)
Hij krijgt echt tikken lijkt het wel als hij de dag erna excuses gaat maken...
:strip_exif()/f/image/Pm3etg9ZgbgGDpsSjYwvGfIz.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, en nog één...
[ Voor 32% gewijzigd door Apiekool op 08-11-2021 18:31 ]
Says it all. Dat boe-geroep er boven op maakt dat het aan hem vreet, kan niet anders.Apiekool schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh, en nog één...
De laatste zin richting Checo is ook alleen maar bedoeld in de richting van; Max gaat niet aan de kant, fijn dat jij dat wel doet (hopelijk).
[ Voor 8% gewijzigd door JB op 08-11-2021 18:48 ]
Mijn boefje is liev!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Valtteri was ook netjes naar Max. Hij had 'm er ook af kunnen butsen.JB schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:44:
[...]
Says it all. Dat boe-geroep er boven op maakt dat het aan hem vreet, kan niet anders.
De laatste zin richting Checo is ook alleen maar bedoeld in de richting van; Max gaat niet aan de kant, fijn dat jij dat wel doet (hopelijk).
Die tweede heeft alleen wel een heel ongelukkige openingszin, die is net zo dubbel als zijn opmerkingen van gisteren (want slaat het wrong op wat hij gezegd heeft en wil hij niet dat mensen dat lezen, of slaat het er op dat mensen het verkeerde erin kunnen lezen?).Apiekool schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh, en nog één...
Plaats dan wel de "Respect Champ" reactie van Perez er ook bij.
:strip_exif()/f/image/A619xqU7ePaBJGIUmZZOMHdR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door jan390 op 08-11-2021 19:10 ]
Dat komt IMHO grotendeels door die poppenkast van Mercedes. Die arme Vallteri moet alles volgens de HAM-show doen, wat maakt dat ie bij de start veel te veel op zijn hoede is mbt HAM zodat Sir/Toto niet boos wordt. Max is de lachende 3e (althans gisteren).Frappuccino schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:52:
[...]
Valtteri was ook netjes naar Max. Hij had 'm er ook af kunnen butsen.
Mijn boefje is liev!
Schoot gisteren al door m'n hoofd: als Pa Perez het onder de leden heeft is half RBR de sigaarJB schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:19:
Je hebt niet meegekregen dat in Max in zijn verkenningsrondje exact deze move heeft geoefend? Kijken hoeveel grip hij op de racelijn had? Hij wist exact wat hij op dat punt kon doen.Scifo83 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:48:
Vervolgens blijkt Mercedes tegen alle (en hun eigen?) verwachtingen in op de eerste rij te kwalificeren en besloten ze toch geen motorwissel voor de race te pakken?
Als die motorwissel daadwerkelijk gepland stond, zullen ze er nu wel extra hard van balen van ze hem niet alsnog gepakt hebben en is het alleen maar mooi dat RBR niet op de eerste rij startte.
Dit geeft maar weer eens te meer aan hoeveel mentale overcapaciteit Max heeft... 'Even' in de verkenningsronde rempuntje oefenen en dat na de start tot in perfectie uitvoeren...asing schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:06:
[...]
Je hebt niet meegekregen dat in Max in zijn verkenningsrondje exact deze move heeft geoefend? Kijken hoeveel grip hij op de racelijn had? Hij wist exact wat hij op dat punt kon doen.
Juist dit seizoen laat wat mij betreft zien op welke eenzame hoogte Max staat als het op rijders- en mentale kwaliteiten aankomt (gevolgd door zijn debuutjaar 2015). Wat rijderskwaliteiten betreft komt Hamilton erg in de buurt, maar mentaal is-ie behoorlijk breekbaar... Bij elk puntenverlies klinkt-ie wanhopiger op de boordradio, terwijl Max gewoon tijdens de race even een suggestie doet voor de pitstopstrategie van zijn teamgenoot

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Als er een wissel is dan is de volgende race in Brazilië logischer.KlaasjeNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:10:
Iemand nog iets kunnen vinden over eventuele motorwissels. Voorafgaand aan Mexico was er sprake van dat Hamilton sowieso nog een wissel zou krijgen. En op vrijdag was er zelfs sprake van dat hij die wissel zou pakken in Mexico, vooral ook met de verwachting dat RBR hier sowieso dominant zou zijn.
Vervolgens blijkt Mercedes tegen alle (en hun eigen?) verwachtingen in op de eerste rij te kwalificeren en besloten ze toch geen motorwissel voor de race te pakken?
Als die motorwissel daadwerkelijk gepland stond, zullen ze er nu wel extra hard van balen van ze hem niet alsnog gepakt hebben en is het alleen maar mooi dat RBR niet op de eerste rij startte.
Daar is inhalen beter om te doen.
Toke_gt schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:20:
Voor de kijkers met een F1TV abo: de camera in de auto van Max bleef aan staan en zo kun je zien hoe de auto in de lift naar het podium werd gezet. Naast dat het leuk is om te zien hoe dat gebeurde, zie je op de beelden ook hoe supersecuur Max is als anderen aan zijn auto komen, diezelfde zorgvuldigheid bij de monteurs, de feestvreugde bij het team, hoe ze foto’s maken van de monteurs met de bolide in de lift en hoe Hamilton een van de monteurs een box geeft etc. Paar leuke after party minutes.
Heb de kleine 10 minuten even opgenomen.
Jammer dat ze hem uit zetten als hij boven is.
Wat een baas; gewoon klappen voor Perez ook al is ie niet in de buurt. HeldDoeEensGek schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:27:
[...]
[Streamable: F1_2021-11-08 21-04-43]https://streamable.com/vc6l6p
Heb de kleine 10 minuten even opgenomen.Op het einde nog even Olav nog aangezet, bleef wel erg stil.
Jammer dat ze hem uit zetten als hij boven is.
No matter the age, never lose the Kramer inside
“When you got Sergio the car pushing up behind you like that, you know the car Sergio is fast”Teknix1982 schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:00:
Hij zegt “When you got Sergio pushing up behind you like that, you know the car is fast” doelende op dat Sergio continu achter hem zat te drukken.
Als Hamilton dat had gezegd kwam het al veel sympathieker over.
Het is ook niet voor niks de racelijn waar iedereen elk rondje op dezelfde plek remt?asing schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:06:
[...]
Je hebt niet meegekregen dat in Max in zijn verkenningsrondje exact deze move heeft geoefend? Kijken hoeveel grip hij op de racelijn had? Hij wist exact wat hij op dat punt kon doen.
PSN
Het like that stukje verwijst naar hoe hij aan het pushen was, als hij het negatief had willen brengen had ie beter “when you got even Sergio pushing..” of iets in die trant.Ingelogd schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:02:
[...]
“When you got Sergio the car pushing up behind you like that, you know the car Sergio is fast”
Als Hamilton dat had gezegd kwam het al veel sympathieker over.
Maar niet met twee andere auto's aan de binnenkant naast je.YakuzA schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:03:
[...]
Het is ook niet voor niks de racelijn waar iedereen elk rondje op dezelfde plek remt?
Ah, welke 2 auto’s zaten er aan de binnenkant bij het verkenningsrondje?Frappuccino schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:11:
[...]
Maar niet met twee andere auto's aan de binnenkant naast je.
PSN
Welke lege ruimte zat er aan de binnenkant naast 'm in de 1e ronde?YakuzA schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:13:
[...]
Ah, welke 2 auto’s zaten er aan de binnenkant bij het verkenningsrondje?
Als hij nog een keer Max helpt of Hamilton van de baan tikt mag hij vast weg

Kan Verstappen alleen maar goed uitkomen, net als gisteren.De_Bastaard schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 00:14:
https://autobahn.eu/artik...abi-met-alfa-romeo-testen
Gatver wat een clickbait. Er wordt precies niks nieuws in gezegd. Ze willen bij Alfa gewoon Bottas direct in een auto kunnen zetten (ook al is het maar een mule) en hij heeft gewoon een contract tot het einde van het jaar. Dus daar moet iets in aangepast om die post-season test mogelijk te maken. Dat is al weken bekend. Ricciardo had dezelfde situatie toen 'ie naar Renault ging, alleen was er toen nog beef tussen die teams dus dat ging niet door. In andere gevallen is dat meestal geen probleem en dat verwachten ze hierbij ook niet. Alleen het artikel brengt het alsof Bottas nu opeens boos op Mercedes is en zsm weg wil. Dat soort sites zou ik lekker links laten liggen.De_Bastaard schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 00:14:
https://autobahn.eu/artik...abi-met-alfa-romeo-testen
[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 09-11-2021 01:13 ]
Zaterdag was ie nog blij en zoals hij _alleen_ dat kan; was het vrij duidelijk hoe blij hij was... Dat zal zondag anders zijn geweest, no shit Sherlock... maar bijzonder dat er geen beelden van zijn.
Mijn boefje is liev!
Hier een Toto post-raceJB schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:19:
Maar er zijn dus helemaal geen beelden en/of reacties van Toto na de race? Die zat al in het vliegtuig richting Brazilië?
Zaterdag was ie nog blij en zoals hij _alleen_ dat kan; was het vrij duidelijk hoe blij hij was... Dat zal zondag anders zijn geweest, no shit Sherlock... maar bijzonder dat er geen beelden van zijn.
[YouTube: F1 2021 Mexican GP - Post-Race - Toto Wolff]
en gelijk een Horner
[YouTube: F1 2021 Mexican GP - Post-Race - Christian Horner]
[ Voor 11% gewijzigd door basvn op 09-11-2021 08:44 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
https://open.spotify.com/...JP5JK?si=d30d4fb46e7f4870
It’s an F1 Nation fiesta, recorded at the Autodromo Hermanos Rodriguez. Tom Clarkson, Damon Hill and Ziggo TV’s Jack Plooij crash Red Bull’s post-race party. Sergio Perez and his father Antonio, Christian Horner, Adrian Newey and Alex Albon all stop by to celebrate a fantastic weekend for the team, which saw Max Verstappen extend his championship lead and Checo take a podium in front of his delirious home crowd. It’s not all Red Bull, though. The gang pick through the race start, Pierre Gasly’s sensational P4, Ferrari’s great weekend and ask whether Mercedes can do anything to close the gap in the final four races of the season. Speaking of which, F1’s Rosanna Tennant returns to the podcast to tell us about her sneak peek at Saudi Arabia’s Jeddah Corniche Circuit.
[ Voor 82% gewijzigd door RKD op 09-11-2021 08:50 ]
Toto gooit Vallteri wederom onder de busbasvn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:43:
[...]
Hier een Toto post-race
[YouTube: F1 2021 Mexican GP - Post-Race - Toto Wolff]
en gelijk een Horner
[YouTube: F1 2021 Mexican GP - Post-Race - Christian Horner]

Mijn boefje is liev!
Behalve dan dat je vanuit de start minder aanloop hebt en daar dus langzamer aankomt dan in een snel rondje. En dat heeft Max dus uit lopen zoeken, hoe laat je dan kunt remmen terwijl de rest waarschijnlijk meer op hun normale rempunt remde.YakuzA schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:03:
[...]
Het is ook niet voor niks de racelijn waar iedereen elk rondje op dezelfde plek remt?
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
In de lap naar de grid start je altijd vanuit de pits, dus dat is vergelijkbaar met van start/finish.Zorro schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:42:
[...]
Behalve dan dat je vanuit de start minder aanloop hebt en daar dus langzamer aankomt dan in een snel rondje. En dat heeft Max dus uit lopen zoeken, hoe laat je dan kunt remmen terwijl de rest waarschijnlijk meer op hun normale rempunt remde.
Ik zie nog steeds niet wat er zo speciaal is aan de lap naar de grid op de ideale lijn voor bocht 1 aanremmen
PSN
Viel me ook al op ja.
"Valterri spinning out".... Tja of die lijn perfect is etc, daar kun je over discussieren. Maar hij werd toch echt gewoon rondgetikt door een ander.
Maar daar zie je ook weer exact de Toto-strategie. Bottas maakt fouten, Hamilton maakt geen fouten.
En de tweede rijders zijn keer op keer de pineut omdat verwacht wordt dat ze de eerste rijder steunen. Dan krijg je zo'n Bottas die niet weet of hij links of rechts moet verdedigen.
Niks mis mee om een beetje enthousiast te doen over jouw favoriete coureur, maar laat de rest in hun waarde. Het is niet nodig om te benadrukken hoe slecht de anderen in jouw ogen zijn. Zelfs de teamleiders lijken af en toe hun eigen mensen aan te vallen om hun nummer 1 te verdedigen.
De media reacties van de coureurs probeer ik te vermijden. Je weet dat er eindeloos veel druk bovenop ligt en dat al die tweets op z'n minst zijn nagekeken door een mediateam. Vervolgens wordt iedere komma opgeblazen door de media en voorzien van wilde speculatie door de fans. En daar is niks mis mee zolang je het niet te serieus neemt. Dromen hoort er bij. Maar oh je wat wordt het allemaal serieus genomen.
Ik weet werkelijk niet meer hoeveel van zo'n bericht van Hamilton over Bottas nu oprecht is en wat er wordt geschreven omdat het team dat vraagt. Het stinkt allemaal naar mediamanager. Maar ik geloof helemaal dat Hamilton voor z'n maatje opkomt, ze werken al lang genoeg samen onder hoge spanning dat die twee wel een goede band moeten hebben opgebouwd, ook al doen ze daar koeltjes over. En er is niemand in de wereld die beter kan beoordelen hoe goed of slecht Bottas is dan Hamilton. Niemand die beter weet wat de omstandigheden zijn, hoe de auto is, wat de teamorders zijn, wie strategisch bevoordeeld wordt, wie pech of geluk had. Hamilton ziet ook, wederom beter dan wie ook, dat Bottas regelmatig sneller is in qualifactie. Daar kun je toch alleen maar respect voor hebben? Leave Brottas alone!
De haat hier voor Hamilton is groter dan de liefde voor de sport.Hmtsjmftsch schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:57:
Ik ben groot F1 fan sinds begin jaren 90. Naast F1 ben ik ook groot rugby fan. Ik moet eerlijk zeggen dat het respect van en voor fans en atleten bij rugby een heel stuk groter is. Daar is men bovenal fan van de sport en pas daarna fan van een club. De focus is daar vooral op de mooie acties en prestaties, ook die van de tegenstander. Ik moet hier helaas constateren dat veel F1 fans daar anders naar kijken. Er gaan veel meer discussies over wat een bepaalde, minder populaire coureur heeft gezegd dan dat het gaat over de sport zelf. Vind ik erg jammer. De sport verdient een positievere discussie, al helemaal dit seizoen.
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:18
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
En daarom zijn er ook een hoop posts naar de TC gegaan, het eeuwige gekibbel over Hamilton. Mocht men het nog echt de moeite waard vinden om daar over door te discussiëren dan mag dat in [F1] Randzakenxavento schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:21:
[...]
De haat hier voor Hamilton is groter dan de liefde voor de sport.
Spijtig dat men daar op hapt en niet op de mooie momenten van de race. Gezien het dinsdag is gaat het topic dan ook dicht.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |