kraanwagen schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:50:
Ik had altijd wel sympathie voor Bottas (nog steeds eigenlijk). Maar gister dat links ruimte laten bij einde eerste rechte stuk, vroeg remmen en het daarna niet Ricciardo kunnen(?) inhalen geeft toch wel een deuk. Verstappen had dat in dezelfde auto echt wel anders gedaan.
Hamilton heeft ook al wel eens vast gezeten achter een McLaren dit jaar, die Merc is gewoon niet zo heel best in de vuile lucht.
Maar Bottas is en blijft in mijn ogen een prima tweede rijder om erbij te hebben want hij mag dan vaak de wind van voren krijgen, hij doet echt niet onder voor een Perez die in mijn ogen nog veel belabberder presteert en grosso modo niet eens in de buurt van Verstappen kan blijven.
Dit weekend ook, iedereen had het al over teamorders als Perez voor Verstappen zou komen te rijden e.d. maar ik vraag me af welke races die mensen hebben gekeken afgelopen jaar want gemiddeld genomen komt Perez toch behoorlijk te kort op de zondagen ten opzichte van zijn teammaat en staat een Bottas ondanks zijn missers links en rechts en alle motorwissels nog steeds boven Perez in het kampioenschap.
Bottas is geen WK materiaal maar dat is het gros van het F1 veld niet zolang er mensen als Hamilton en Verstappen rond rijden in een competitieve auto. Van Russel moet het nog maar blijken wat hij waard is als het er echt om gaat en waar Leclerc dit jaar wel even de grote leider zou blijken bij een Ferrari vind ik die nou ook niet echt uitzonderlijk presteren ten opzichte van een Sainz, een Norris die het gedurende het seizoen steeds lastiger krijgt e.d.
Je hebt coureurs, best goede coureurs Ricciardo, Norris, Leclerc, Sainz, Russel, Gasly e.d. en je hebt uitzonderlijke talenten... en daar hebben we er maar 2 van op dit moment en dat zijn Hamilton en Verstappen. En dan hebben we nog vergane glorie die zichzelf nog wel als kampioenschap materiaal zien maar die het niveau wat ze ooit hadden (op af en toe een goede dag na) kwijt zijn zoals een Alonso, Vettel en Raikonen