[F1 2021] Race 18 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 103.442 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:05
Extigo schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:22:
[...]

Mij viel overigens ook op dat Lewis in zijn eerste volledige ronde op de harde band meteen een snelle ronde reed, terwijl Max dat pas na een ronde of 10 (?) deed. Max warmt die banden veel rustiger op lijkt het wel.
Lewis moest gelijk pushen om nog hoop te houden en Max had na zijn pitstop nog een grote marge waardoor hij gelijk in de banden management modus kon gaan rijden.
En je kan je moment kiezen met zo'n voorspring om een snelle ronde er even bij te pakken en als de tank leger is gaat dat eenvoudiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:53
RobertMe schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:25:
[...]

Waar die 0,2 voor Hamilton de baan op zijn gekomen? Waarschijnlijk dan dus bij pit exit waar Perez überhaupt niet op snelheid rijdt. Dit zagen we ook bij ik meen Hamilton en Leclerc. Hamilton leek voor mij om en nabij naast Leclerc de baan op te komen, maar Leclerc had uiteraard een veel hogere snelheid. Als Perez dan dus 0,2s voorsprong zou kunnen hebben zou Hamilton er waarschijnlijk nog zo voorbij blazen. (En die 0,2s is iets dat je ook weer makkelijk verliest in een pitstop, 2,2s vs 2,4s is niet schokkend)
Zo werkt die indicatie niet :+ ze kijken niet of je er op 0.2 voor zit bij pit exit. Dat zou wel een heel vertekend beeld geven, ongeacht waar je rijd.

Volgens mij kijken ze gewoon naar waar je zou rijden als je X-seconden van de pitstop eraf haalt. En dat is dus gewoon kloppend.

Met 0.2 positief zou Perez er dus gewoon in de eerste bocht nog 0.2 voor zitten. Dan kán Hamilton natuurlijk een aanval doen in bocht 1. Maar die 0.2 voorsprong is echt niet bij pit exit.

Plus, als Red Bull een snelle pit stop doet is dat verschil natuurlijk groter.

Hamilton kwam gewoon net te laat de baan op. Zijn pitstop was niet slecht met 2.4... Maar als ze nu net wat sneller konden pitten omdat ze niet die vertragende regel hadden ingevoerd had die er waarschijnlijk net voor gezeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jWZ9AYTgWz5jVP495yzM6wWQjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pjcxdLca26YdxG0i2CptCHLU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:22

ralpje

Deugpopje

Exocet schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:14:
Bottas wordt dus rond getikt door RIC en zit dan vervolgens de halve race achter hem, die zal niet blij met hem zijn.
Ik denk dat Bottas vooral niet blij moet zijn met zichzelf.
Die crash bij de start is toch echt grotendeels Bottas aan te rekenen imho. En dat hij vervolgens 'vast' zit achter RIC en er niet voorbij komt is gewoon een gebrek aan skills. Bizar hoe vaak BOT binnen een seconden van RIC zat, maar op geen enkele manier een goeie actie weet te plaatsen in wat een dominante auto zou moeten zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 10:09
Waah schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:29:
[...]

Zo werkt die indicatie niet :+ ze kijken niet of je er op 0.2 voor zit bij pit exit. Dat zou wel een heel vertekend beeld geven, ongeacht waar je rijd.

Volgens mij kijken ze gewoon naar waar je zou rijden als je X-seconden van de pitstop eraf haalt. En dat is dus gewoon kloppend.

Met 0.2 positief zou Perez er dus gewoon in de eerste bocht nog 0.2 voor zitten. Dan kán Hamilton natuurlijk een aanval doen in bocht 1. Maar die 0.2 voorsprong is echt niet bij pit exit.

[...]
Het bijkomende probleem: toen die pit-indicator van 0.2sec in voordeel van Perez in beeld kwam reed Perez halverwege zijn ronde. Die 0.2sec gold alleen op exact dat moment (bij de volgende update was Ham volgens mij alweer in het voordeel); ofwel, als Perez exact op dat moment de pitstop zou maken. In de praktijk moest hij echter nog een halve ronde om naar de pits te rijden, en tegen die tijd was de situatie dus alweer ongedaan gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
twiFight schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:50:
Ik blijf het zowel grappig en sneu vinden hoe Hamilton, zoals de Engelsen zeggen, rent free in de hoofden leeft van zo veel mensen hier. Een leuke race m.i. met een prachtig resultaat voor max en red bull en nog kiezen ze er voor om naderhand alleen maar over Hamilton bezig te zijn. Die ze zogenaamd niks vinden maar wel continu aan hem denken.
Volgens mij gaat het al vanaf het begin van dit seizoen om de strijd tussen Max en Hamilton. Hoezo is het dan raar om bij een winst van Max ook naar Hamilton te kijken? Als Hamilton wint ga je toch ook kijken waar Max het heeft laten liggen? Daarnaast is het ook gewoon interessant om te zien dat de voorheen 'foutvrije' Hamilton het onder druk toch een stuk lastiger heeft. En vooral dat Max dit seizoen juist steeds beter met de druk kan omgaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

Waah schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:29:
[...]
Hamilton kwam gewoon net te laat de baan op. Zijn pitstop was niet slecht met 2.4... Maar als ze nu net wat sneller konden pitten omdat ze niet die vertragende regel hadden ingevoerd had die er waarschijnlijk net voor gezeten.
Deze tijden zijn vrij normaal voor Mercedes. Zie de pitstop tijden van vorig jaar maar.
https://www.formula1.com/...LY5eDU9Xllr96VKd1ZKx.html

Dus ik denk niet dat het wat zou hebben uitgemaakt.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Waar die 0,2 voor Hamilton de baan op zijn gekomen? Waarschijnlijk dan dus bij pit exit waar Perez überhaupt niet op snelheid rijdt. Dit zagen we ook bij ik meen Hamilton en Leclerc. Hamilton leek voor mij om en nabij naast Leclerc de baan op te komen, maar Leclerc had uiteraard een veel hogere snelheid. Als Perez dan dus 0,2s voorsprong zou kunnen hebben zou Hamilton er waarschijnlijk nog zo voorbij blazen. (En die 0,2s is iets dat je ook weer makkelijk verliest in een pitstop, 2,2s vs 2,4s is niet schokkend)

[...]

Volgens mij kwamen ze toen bij backmarkers? Russell liet Hamilton er netjes langs op het rechte stuk, Perez moest wachten tot na T3. En meen dat ze op Sky aangaven dat ze het idee hadden dat Russell het voor Perez net iets "moeilijker" maakte. Niet perse fout, maar wel iets moeilijker. (Dus als voorbeeld: je kunt op het rechte stuk iets minder hard rijden zodat de ander langs kan, of je kunt doorblazen tot aan de bocht en de ander over het vuil via de binnenkant laten inhalen. Beide zijn opties maar die laatste is wel nadeliger voor de rijder die je doet lappen).
Daarbij had Hamilton natuurlijk ook een beetje geluk dat Leclerc en Gasly voor zn neus de pits in reden. Hadden die nog twee drie ronden doorgereden was het verschil met Perez ook meer geweest en hadden ze wellicht een stop gedaan en met een twee drietal seconden voorsprong de baan op kunnen komen.

Achteraf is het makkelijk om een pitstrategie te becritiseren maar had bovenstaand, heel reeel, scenario uitgespeeld hadden ze een perfecte strategie gehad.

Maar daarna is het aanpassen en wat ze goed zagen is dat er aan het einde van de race veel overspeed bij Perez was maar hij had niet genoeg tijd in te halen.

Die gasten zitten met tig variabelen te rekenen die iedere ronde veranderen. Bekritiseren van pitstops achteraf vind ik vaak een beetje zinloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:53
CousinBoneless schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:35:
[...]

Het bijkomende probleem: toen die pit-indicator van 0.2sec in voordeel van Perez in beeld kwam reed Perez halverwege zijn ronde. Die 0.2sec gold alleen op exact dat moment (bij de volgende update was Ham volgens mij alweer in het voordeel); ofwel, als Perez exact op dat moment de pitstop zou maken. In de praktijk moest hij echter nog een halve ronde om naar de pits te rijden, en tegen die tijd was de situatie dus alweer ongedaan gemaakt.
Dat is helemaal correct. Maar Hamilton moest dat gat wel ongedaan maken natuurlijk. En dat verklaart zijn snellere eerste laps (behalve lap 1) na zijn pitstop wel. Hij had niet de luxe om de banden even rustig op te warmen. Dat was meer het punt :D
Spotmatic schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:37:
[...]

Deze tijden zijn vrij normaal voor Mercedes. Zie de pitstop tijden van vorig jaar maar.
https://www.formula1.com/...LY5eDU9Xllr96VKd1ZKx.html

Dus ik denk niet dat het wat zou hebben uitgemaakt.
Dat klopt. Sowieso had het denk ik weinig uitgemaakt. Deze stand lag eigenlijk al een beetje vast na bocht 1 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
De banden hadden in Maxico wel meerdere levens.

Even 'raggen' tot het minder werd, dan weer even rustiger aan doen en daarna een tweede leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Exocet schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:14:
Bottas wordt dus rond getikt door RIC en zit dan vervolgens de halve race achter hem, die zal niet blij met hem zijn.
Had Bottas maar ruimte moeten laten op de apex van t1. Dat wordt ook altijd tot in den treure bij coureurs als Max in gewreven... Ricciardo kon daar niet veel anders naar mijn idee.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:20
zerocool82 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:46:
[...]

Er is altijd een kans, maar die kans is héél klein. Als HAM achter BOT ligt dan gaat hij 100% zeker aan de kant. Misschien dat hij een bocht extra wacht, maar BOT gaat echt niet voor zichzelf kiezen (zoals hij dat nog nooit heeft gedaan).
Kleine correctie, er is in ieder geval één geval bekend waarin Bottas voor zichzelf koos. Dat was in Rusland, volgens mij 2020. Hierbij was hij van mening dat P3 op de grid beter was dan P2. Tot ontsteltenis van de hele Mercedes pitbox gaf hij Max daarop een enorme tow. Max eindigde daarmee op P2 en zo stond Bottas op de door hem gewenste P3.

Anyway, was een leuk stukje Drive to Survive. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

twiFight schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:50:
Ik blijf het zowel grappig en sneu vinden hoe Hamilton, zoals de Engelsen zeggen, rent free in de hoofden leeft van zo veel mensen hier. Een leuke race m.i. met een prachtig resultaat voor max en red bull en nog kiezen ze er voor om naderhand alleen maar over Hamilton bezig te zijn. Die ze zogenaamd niks vinden maar wel continu aan hem denken.
Tja, vind je het heel erg gek? Na al die jaren Hamilton dominantie en alle veren die de beste man in zijn achterste gestoken heeft gekregen, is er nu dan eindelijk een echte rivaal met, voor F1 termen, redelijk vergelijkbaar materiaal. En plotseling blijkt de gouden god toch redelijk kwetsbaar. Niets ten nadele van Hamilton overigens. Hij is ook maar een mens met een prachtige carrière en is simpelweg een absolute top coureur, wat gisteren ook weer te zien was.

Maar al dat gehuil van de Britse media en fans, daar wordt je wel poepflauw van. Al die accolades wanneer Hamilton z'n Mercedes een keer de betere blijkt, de stilte wanneer ie fouten maakt in de race, die vervolgens door stom geluk uitgewist worden. En vooral natuurlijk alle kritiek die RBR meteen over zich heen krijgt wanneer zij ook eens een foutje maken (zie afgelopen Q3). Wanneer dan vervolgens Bottas genadeloos door Toto en Lewis onder de bus wordt gegooid (ook zo'n mooie Engelse uitdrukking), dan hoor je ook niets.

Het is niet Hamilton die rent free in mijn hoofd leeft. Het is de verafgoding van een man die 8 jaar lang in zulk superieur materiaal heeft rond gecruised, dat Mercedes pas in 2017 de motor een keer zijn benen moest gaan laten strekken... En vervolgens lees je dan overal dat je maar moet genieten van zulke dominantie. Dat het uniek is enzo... Daar wordt je best een beetje salty van ja. Dat durf ik best toe te geven.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:16

Chiron

Moderator Discord
[...]

yep, zoals ik al zei, had HAM waarschijnlijk geeneens drs nodig gehad om Perez weer in te halen.
Volgens mij kwamen ze toen bij backmarkers? Russell liet Hamilton er netjes langs op het rechte stuk, Perez moest wachten tot na T3. En meen dat ze op Sky aangaven dat ze het idee hadden dat Russell het voor Perez net iets "moeilijker" maakte. Niet perse fout, maar wel iets moeilijker. (Dus als voorbeeld: je kunt op het rechte stuk iets minder hard rijden zodat de ander langs kan, of je kunt doorblazen tot aan de bocht en de ander over het vuil via de binnenkant laten inhalen. Beide zijn opties maar die laatste is wel nadeliger voor de rijder die je doet lappen).
Nee je zag Perez bewust afzakken naar 2 seconden, ook vlak na de start. Zo tegen het einde hadden ze hun moment gekozen en Perez z'n engineer meldde dat alles opgeladen was etc. en go time, en toen waagde Perez zn eerste poging, maar HAM was gewoon te snel op de straight. Daarna weer snel afzakken naar 2 sec, systemen opladen, en nog een keer proberen.
De wagen van Perez was overal sneller dan die van HAM, behalve op het rechte stuk. Dat wordt nog wel een zorgenkindje de laatste 2 races dit seizoen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 16:03
Chiron schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:08:
[...]

yep, zoals ik al zei, had HAM waarschijnlijk geeneens drs nodig gehad om Perez weer in te halen.

[...]

Nee je zag Perez bewust afzakken naar 2 seconden, ook vlak na de start. Zo tegen het einde hadden ze hun moment gekozen en Perez z'n engineer meldde dat alles opgeladen was etc. en go time, en toen waagde Perez zn eerste poging, maar HAM was gewoon te snel op de straight. Daarna weer snel afzakken naar 2 sec, systemen opladen, en nog een keer proberen.
De wagen van Perez was overal sneller dan die van HAM, behalve op het rechte stuk. Dat wordt nog wel een zorgenkindje de laatste 2 races dit seizoen.
Ja dat laatste zie ik als grootste bedreiging, wat dat betreft moet je 'gewoon' ( :+ ) zorgen dat je 22 punten of meer voorstaat voor die twee laatste races, dan kan je het met 2x een derde plek redden.

Aan de andere kant, die motor van Hamilton lijkt me ook een tikkende tijdbom, dus ik verwacht wel dat ze daar nog een swap gaan doen (of de gok nemen, en een plofje ergens :9 ). Dat is natuurlijk ook een uitgelezen mogelijkheid om even 10+ punten uit te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 15:38
sig69 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:19:
Ik denk toch dat Red Bull het strategisch verprutst heeft vandaag. Perez had p2 kunnen hebben. Doen ze vaker, te lang doorrijden.
Perez reed 5 of 6 rondes dicht achter Hamilton met banden die 12 rondes dacht ik jonger waren. En Hamilton had gewoon mazzel met DRS op achterblijvers. Was RBR niet veel aan te rekenen. De enige reden dat Bottas de snelste ronde moest pakken is zodat Verstappen dat extra puntje niet kreeg. Kunnen ze Perez wel naar binnen halen maar dan was een kans op P2 helemaal verkeken en voor het puntenverschil tussen Verstappen en Hamilton had het niet uit gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

FastFred schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:23:
[...]

Perez reed 5 of 6 rondes dicht achter Hamilton met banden die 12 rondes dacht ik jonger waren. En Hamilton had gewoon mazzel met DRS op achterblijvers. Was RBR niet veel aan te rekenen. De enige reden dat Bottas de snelste ronde moest pakken is zodat Verstappen dat extra puntje niet kreeg. Kunnen ze Perez wel naar binnen halen maar dan was een kans op P2 helemaal verkeken en voor het puntenverschil tussen Verstappen en Hamilton had het niet uit gemaakt.
Hamilton had ook wat pech dat hij ronden lang achter Ricciardo moest rijden. Dat vertekende de verhoudingen een beetje tussen Perez en Hamilton. Dirty air was een te grote factor, zoals het eigenlijk altijd is in Mexico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:59
Achteraf had Verstappen denk ik best wel mazzel met Bottas op P1. Niet omdat Bottas in T1 te vroeg remde, maar ook omdat Bottas in T1 min of meer Hamilton dwong om ook op tijd te remmen en de apex te pakken, waar Hamilton er anders juist vaak een handje van heeft om in dit soort situaties (te) laat te remmen en de apex te missen, waardoor Verstappen het gras op had gemoeten.

Sowieso vond ik de start van Bottas opmerkelijk. Hij leek het gat voor Hamilton dicht te willen gooien maar was daarmee veel te laat. Hamilton zat er toen al naast. En aan de andere kant zet hij daarmee de deur open voor Verstappen. Vervolgens doet hij ook geen poging om laat te remmen en Verstappen naar buiten te drukken in T1, terwijl daar best wel veel meer risico had kunnen nemen.

Of Bottas was bewust de boel aan het saboteren of de tactiek bij de start was dat Bottas voor Hamilton zou sturen om hem richting T1 een slipstream te geven. Maar in dat laatste geval zat hij dan mooi te slapen door niet door te hebben dat Hamilton er al naast zat, om zich aan de andere kant door Verstappen te laten verrassen.

Al met al heb ik nog wel wat vraagtekens bij de start van Bottas. Iemand met een andere verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 14:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat mij opviel is dat we Hamilton weer hoorde hijgen. Tijdens het interview direct na de race leek hij nog niet helemaal op adem. Nu was dit natuurlijk een race op grote hoogte waar de lucht dun is, maar ik heb verder niemand horen hijgen. Het kan aan mij leggen he, ik heb niet alle boordradio's gecontroleerd op hijgers. ;)
Maar Perez en Verstappen kwamen een stuk rustiger uit de auto. Verstappen had natuurlijk een relaxte wedstrijd gereden maar voor Perez kon de spanning eigenlijk niet hoger en hij heeft tot de laatste bocht geknokt.
Volgens mij is Hamilton nog steeds niet over z'n Covid heen en dat vind ik maar rot. Ik gun het niemand, ik zou het een treurig einde vinden voor de GOAT als hij om die reden geen achtste titel pakt, en het doet af aan de (eventuele) winst van Verstappen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Nou volgens mij is het meer een gevalletje kijken of je schoenveters nog vastzitten of een beetje mank lopen nadat je de bal over het doel en over de parkeerplaats hebt geschoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13

JB

Cédric roelt!

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:55:
Wat mij opviel is dat we Hamilton weer hoorde hijgen. Tijdens het interview direct na de race leek hij nog niet helemaal op adem. Nu was dit natuurlijk een race op grote hoogte waar de lucht dun is, maar ik heb verder niemand horen hijgen. Het kan aan mij leggen he, ik heb niet alle boordradio's gecontroleerd op hijgers. ;)
Maar Perez en Verstappen kwamen een stuk rustiger uit de auto. Verstappen had natuurlijk een relaxte wedstrijd gereden maar voor Perez kon de spanning eigenlijk niet hoger en hij heeft tot de laatste bocht geknokt.
Volgens mij is Hamilton nog steeds niet over z'n Covid heen en dat vind ik maar rot. Ik gun het niemand, ik zou het een treurig einde vinden voor de GOAT als hij om die reden geen achtste titel pakt, en het doet af aan de (eventuele) winst van Verstappen.
Kan ie dat weer als reden gebruiken. Ideaal toch?

Hoop ook dat ie daar geen last van heeft trouwens. Wens je niemand toe.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

KlaasjeNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:52:
Achteraf had Verstappen denk ik best wel mazzel met Bottas op P1. Niet omdat Bottas in T1 te vroeg remde, maar ook omdat Bottas in T1 min of meer Hamilton dwong om ook op tijd te remmen en de apex te pakken, waar Hamilton er anders juist vaak een handje van heeft om in dit soort situaties (te) laat te remmen en de apex te missen, waardoor Verstappen het gras op had gemoeten.

Sowieso vond ik de start van Bottas opmerkelijk. Hij leek het gat voor Hamilton dicht te willen gooien maar was daarmee veel te laat. Hamilton zat er toen al naast. En aan de andere kant zet hij daarmee de deur open voor Verstappen. Vervolgens doet hij ook geen poging om laat te remmen en Verstappen naar buiten te drukken in T1, terwijl daar best wel veel meer risico had kunnen nemen.

Of Bottas was bewust de boel aan het saboteren of de tactiek bij de start was dat Bottas voor Hamilton zou sturen om hem richting T1 een slipstream te geven. Maar in dat laatste geval zat hij dan mooi te slapen door niet door te hebben dat Hamilton er al naast zat, om zich aan de andere kant door Verstappen te laten verrassen.

Al met al heb ik nog wel wat vraagtekens bij de start van Bottas. Iemand met een andere verklaring?
Max zou altijd in de slipstream komen van Bottas en Perez in die van Hamilton. Heel lang recht stuk, was Bottas naar de ideale lijn gegaan, was Verstappen naar het midden gegaan. Bij het aankomen van T1 zitten zowel Bottas als Hamilton op het vuile gedeelte, dus die moesten wel iets eerder remmen. Bottas laat Hamilton gaan en remt ietsje eerder, hij kon niet veel meer doen lijkt me. Max was echt absurd laat aan het remmen, een fractie van een seconde later was het veel te laat geremd en was ie op het gras gekomen.

Misschien dat Bottas klaar is met het team, maar daar heeft het team zichzelf ook naar gedragen. You reap what you sow. En dat terwijl Wolff elke race maar weer doet alsof er geen teamorders zijn, en achteraf klagen dat Bottas het zo slecht doet. Nee, dat is motiverend. We zullen zien in de komende races, als Max ook Brazilie kan binnenhengelen is het alleen nog maar uitrijden in feite.

En Mercedes heeft geen optie. Halen ze Russel binnen, zal die misschien sneller zijn dan Hamilton. Reserve rijder gaan ze echt niet inzetten. Dus het is wat het is.

[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 08-11-2021 11:20 . Reden: Mistaken identity :P ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Bij Hamilton heb ik eerder het idee dat ie continue zorgt voor een reden waarom hij niet wint, zolang het maar niet aan hemzelf ligt. Dit long covid verhaal speelt ook alleen maar op als hij niet gewonnen heeft.
En zelfs als het wel waar is heb ik nog geen enkele race gezien waar dat enige impact gemaakt zou hebben. Je zou dan moeten zien dat het aan het begin makkelijk gaat en dat ie aan het eind problemen begint te krijgen. Hoe dan ook heeft het dus geen enkele invloed op de stand, dus ook niet de titel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
siggy schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:59:
Max zou altijd in de slipstream komen van Max en Perez in die van Hamilton.
Bottas bedoel je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:07
Wat mij opviel is dat we Hamilton weer hoorde hijgen. Tijdens het interview direct na de race leek hij nog niet helemaal op adem. Nu was dit natuurlijk een race op grote hoogte waar de lucht dun is, maar ik heb verder niemand horen hijgen.
Klopt, je hoorde het tijdens de race ook, al vrij snel. Of het long covid is, of een niet goed uitgeziekte covid, of sowieso wat problemen met de luchtwegen, geen idee. Het kan ook door het stof in de lucht komen of een combinatie van ijle lucht en stof.
Misschien zet hij het wat zwaarder aan, maar eigenlijk geloof ik wel dat hij wat problemen met zijn luchtwegen heeft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Toke_gt
Max is gewoon zo snel dat hij in zijn eigen slipstream kan komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Laten we met z’n allen vooral niet denken dat de ongelofelijke focus van het complete Red Bull / Honda team bovenop het talent van Max uit de buitencategorie voor deze resultaten zorgt…

Als Max dit jaar de WK titel binnensleept is het een legendarische overwinning die als een titanenstrijd de boeken ingaat. Laten we hopen dat HAM over een paar races ook dat durft te benoemen en dat hij net als Max geniet van deze strijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Toke_gt schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:14:
[...]

Klopt, je hoorde het tijdens de race ook, al vrij snel. Of het long covid is, of een niet goed uitgeziekte covid, of sowieso wat problemen met de luchtwegen, geen idee. Het kan ook door het stof in de lucht komen of een combinatie van ijle lucht en stof.
Misschien zet hij het wat zwaarder aan, maar eigenlijk geloof ik wel dat hij wat problemen met zijn luchtwegen heeft.
Of niet optimaal in conditie. Ook voor zijn besmetting ging het niet altijd vanzelf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:07
Toke_gt schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:16:
[...]

Max is gewoon zo snel dat hij in zijn eigen slipstream kan komen :)
Max: de Lucky Luke van de F1! ;)

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

:+ :+ Weer een nieuw technisch foefje van Newey :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

redwing schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:03:
Bij Hamilton heb ik eerder het idee dat ie continue zorgt voor een reden waarom hij niet wint, zolang het maar niet aan hemzelf ligt. Dit long covid verhaal speelt ook alleen maar op als hij niet gewonnen heeft.
Ik begon er over, ik heb hem er zelf niks over horen zeggen. Tenzij je denkt dat hij voor de show een beetje in de microfoon hijgt.

Hoeveel invloed dat heeft is niet iets waarvan ik denk dat wij dat hier even vast kunnen stellen. Van Hamilton verwacht ik dat hij ook op 10% capaciteit nog steeds nette ronde tijden neerzet. Het verschil zal in de details zitten en volgens mij kunnen we daar eigenlijk niks over zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 08-11-2021 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stekkiekiller schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:20:
[...]

Of niet optimaal in conditie. Ook voor zijn besmetting ging het niet altijd vanzelf
Pak z'n instagram er eens bij voor de gein. Die is wel fit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Playa del C. schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:20:
[...]
Je mag inhalende auto's niet blokkeren. 1v1 is dat wat makkelijker te zien, dan kies je een lijn en mag je niet steeds wisselen. Maar zeker met zijn tweeën mag je ook niet de hele baanbreedte bewust blokkeren, tenzij het niet anders kan op bepaalde plekken. De binnenbocht moet verdedigt worden, vandaar dat MER beiden de twee rechter lijnen reden. En dat geeft dan links nog minstens één lijn voor een andere auto op normale baanbreedtes.
Dat lukte Ferrari bij de start van de 2019 race anders toch prima. Hamilton moest het gras op met een paar wielen, dus die trok zijn keutel in, Verstappen kwam er aan de andere kant ook niet voorbij.

Geen haan naar gekraaid daarna.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:26
Weet niet of dit al voorbij is gekomen, maar Verstappen stond volgens mij maximaal naar voren op z'n startpositie...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5rcW_4aWnxA_Y-2RDqm6-9MRfw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wARWsTlIIIOaAug1vtxfkOjE.png?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:21:
[...]

Ik begon er over, ik heb hem er zelf niks over horen zeggen. Tenzij je denkt dat hij voor de show een beetje in de microfoon hijgt.

Hoeveel invloed dat heeft is niet iets waarvan ik denk dat wij dat hier even vast kunnen stellen. Van Hamilton verwacht ik dat hij ook op 10% capaciteit nog steeds nette ronde tijden neerzet. Het verschil zal in de details zitten en volgens mij kunnen we daar eigenlijk niks over zeggen.
ZOals al aangegeven heeft ie er last van als ie niet wint en als hij wel wint is er niks aan de hand. Moet toch al genoeg zeggen.... Maar goed, moet hij zefl weten, blijkbaar heeft hij dat nodig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:21:
[...]

Dat dus ja. Als hij 1e is rent hij het podium op en zodra het wat tegenzit blijft ie moe in zijn auto zitten. Ik zal niet zeggen dat hij nergens last van heeft, maar dat het gebruikt wordt om het allemaal wat erger te laten lijken ben ik wel van overtuigd. Daarvoor zie je iets te vaak van dit soort dingen en komen er iets te vaak opmerkingen over anderen.
Zolang er niet op details een race wordt verloren kun je daar best iets over zeggen. Deze laatste race had Hamilton op geen enkele manier kunnen winnen en ook als ik naar eerdere races kijk was het altijd wel duidelijk wie er sneller/langzamer was.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:30:
Weet niet of dit al voorbij is gekomen, maar Verstappen stond volgens mij maximaal naar voren op z'n startpositie...

[Afbeelding]
Yep, dat doet ie wel vaker. Zolang hij binnen het vak blijft is er schijnbaar niets aan de hand.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

hardware-lover schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:39:
[...]
Yep, dat doet ie wel vaker. Zolang hij binnen het vak blijft is er schijnbaar niets aan de hand.
Het wordt zelfs met sensors gecontroleerd. Dus er is niet schijnbaar, maar zeker niets aan de hand. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
siggy schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:32:
[...]

ZOals al aangegeven heeft ie er last van als ie niet wint en als hij wel wint is er niks aan de hand. Moet toch al genoeg zeggen.... Maar goed, moet hij zefl weten, blijkbaar heeft hij dat nodig. :/
Nu insinueer je van alles op basis van het gokwerk van iemand anders. Niet heel fraai.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:36
renegrunn schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:45:
[...]
Maar in eerste instantie ook omdat Bottas ruimte laat waardoor Max op de racelijn zit.

Bottas was meer bezig met waar Hamilton zat dan Max.
Ik vraag mij af of Bottas niet gewoon bewust Max er voorbij liet. Soort van middelvinger naar Mercedes. Als hij links bleef rijden, dan zou Lewis in 't midden rijden en had Max helemaal naar rechts gemoeten. Nu dekte hij Lewis af, terwijl Max de echte tegenstander is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Neem aan dat alle F1 coureurs aan de andere kant van de oceaan blijven? Verstappen zal wel op visite gaan bij zijn schoonvader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tleilaxu schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:46:
[...]

Nu insinueer je van alles op basis van het gokwerk van iemand anders. Niet heel fraai.
Heh? Dit heeft Hamilton al vaker gedaan, kijk maar na toen Ocon in Hongarije won, wat een last van Long covid had Hamilton toen zeg. Is gewoon emperisch bewijs.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jimster schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:49:
[...]

Ik vraag mij af of Bottas niet gewoon bewust Max er voorbij liet. Soort van middelvinger naar Mercedes. Als hij links bleef rijden, dan zou Lewis in 't midden rijden en had Max helemaal naar rechts gemoeten. Nu dekte hij Lewis af, terwijl Max de echte tegenstander is.
ik vond 't eruit zien als een 'textbook scenario' van mercedes.
bij 2 gelijke starts houdt bottas 't midden van de baan bezet, en kan hamilton in (binnen)bocht 1 de lead pakken en uitlopen (max achter bottas, dirty air much).

Max had een goede uitrem actie aan de buitenkant, maar daar kon Bottas weinig aan doen als ie bij 't plan moet blijven (ham ervoor), anders mist ie zelf z'n bocht of duwt ie max eruit (en dan heb je helemaal soapserie drama te pakken).

Die middelvinger van Bottas gaat niet komen, die ontvangt 10 miljoen redenen per jaar om tweede viool te spelen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:54
Woudloper schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:52:
Neem aan dat alle F1 coureurs aan de andere kant van de oceaan blijven? Verstappen zal wel op visite gaan bij zijn schoonvader.
Hij is momenteel in Brasilia..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWV0hQuvpumgvCheYD3t0xSpddg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m6cerd81E1sjBhrP44casNYv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
@dyrc
Als het textbook scenario is dan moeten Toto en HAM BOT niet voor de bus gooien en zeggen dat hij de deur voor Max open heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Het is volgens mij 15 uur vliegen, dus stel dat je om 2100 vliegt dan ben je maandagavond 20:00 in Nice. Dat is wel een lijnvlucht. Dan kan je meteen je bed in en donderdagmorgen moet je weer in Sao Paulo zijn dus moet je woensdag alweer vliegen.

Ik zou lekker daar blijven. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Van Bottas denk ik dat hij een beetje genoeg heeft van Mercedes. Hij is iedere keer het bokje. Natuurlijk snapt hij ook wel dat Hamilton de eerste man is maar Bottas verdient ook respect. Hij wordt nog slechter behandeld door zijn team als de RedBull junioren. Bij Hamilton gaan ze tot het uiterste om er nog iets van te maken. Maar zodra het bij Bottas niet optimaal gaat wordt z'n hele race opgeofferd om Hamilton een strategisch voordeeltje te geven. Misschien is Bottas wel te lang te braaf geweest en denk hij nu "als ik het spel mee blijf spelen dan blijven ze met mij spelen, ik ga zorgen dat die klote strategie niks oplevert".

Natuurlijk is Bottas zelf ook medeverantwoordelijk. Hij heeft het al vaak laten afweten, maar ik geloof dat ze bij Mercedes hem niet de steun geven die hij verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
asing schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:00:
[...]

Het is volgens mij 15 uur vliegen, dus stel dat je om 2100 vliegt dan ben je maandagavond 20:00 in Nice. Dat is wel een lijnvlucht. Dan kan je meteen je bed in en donderdagmorgen moet je weer in Sao Paulo zijn dus moet je woensdag alweer vliegen.

Ik zou lekker daar blijven. :)
Het kan in 11h 40 (met een lijnvlucht).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dyrc schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:57:
[...]

ik vond 't eruit zien als een 'textbook scenario' van mercedes.
bij 2 gelijke starts houdt bottas 't midden van de baan bezet, en kan hamilton in (binnen)bocht 1 de lead pakken en uitlopen (max achter bottas, dirty air much).

Max had een goede uitrem actie aan de buitenkant, maar daar kon Bottas weinig aan doen als ie bij 't plan moet blijven (ham ervoor), anders mist ie zelf z'n bocht of duwt ie max eruit (en dan heb je helemaal soapserie drama te pakken).

Die middelvinger van Bottas gaat niet komen, die ontvangt 10 miljoen redenen per jaar om tweede viool te spelen :)
Inderdaad, Bottas kon weinig anders. Was hij meer links gebleven dan had de rechterkant compleet open gelegen voor de degenen die er direct achter zitten, zit hij aan de buitenkant en dan ben je vaker de sjaak dan je lief is in bocht 1.

Verstappen had gewoon verrekte veel "mazzel" dat Bottas op Hamilton aan het letten was en tegen de tijd dat Bottas door had dat dit misschien niet helemaal de uitvoering was die men gehoopt had zat Verstappen er al naast en was er vervolgens voorbij. Had ook niet een paar meter later moeten gebeuren want dan was Verstappen zelf het bokje geweest waarschijnlijk. Verstappen gaf geloof ik na de race ook aan dat hij precies wist waar hij op de rem moest om de bocht te halen en dat wist hij dan ook nog eens perfect uit te voeren en Hamilton had de "pech" dat hij op de vuile kant stond want als Hamilton op P1 was gestart en Bottas op P2 had het er wel eens heel anders uit kunnen zien.

Wat betreft Ricciardo vs Bottas, om heel eerlijk te zijn vind ik dat Ricciardo daar echt iets te opportunistisch was. Je ziet ze 3 dik richting bocht 1 gaan en Bottas heeft daar echt de tijd niet gehad om even goed in de spiegels te kijken, Ricciardo schuift er vervolgens in met een blokkerend voorwiel dus als er al een schuldige aangewezen zou moeten worden (gewoon een start incident wat mij betreft) zou dat eerder Ricciardo zijn dan Bottas in mijn ogen.

Wat ik overigens nog wel een dingetje vond tijdens de race was Verstappen die Bottas op gaat porberen te houden als die op het eind nog even een snelste ronde neer wil gaan zetten. Na het akkefietje met Ocon een paar jaar geleden zou Verstappen dat risico toch helemaal niet moeten willen nemen, gewoon aan de kant en laat hem maar uitrazen, dat extra punt was mooi mee genomen maar zolang Hamilton hem niet achter zijn naam heeft staan is het nou ook weer niet het allerbelangrijkste.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 20:23
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:01:
Van Bottas denk ik dat hij een beetje genoeg heeft van Mercedes. Hij is iedere keer het bokje. Natuurlijk snapt hij ook wel dat Hamilton de eerste man is maar Bottas verdient ook respect. Hij wordt nog slechter behandeld door zijn team als de RedBull junioren. Bij Hamilton gaan ze tot het uiterste om er nog iets van te maken. Maar zodra het bij Bottas niet optimaal gaat wordt z'n hele race opgeofferd om Hamilton een strategisch voordeeltje te geven. Misschien is Bottas wel te lang te braaf geweest en denk hij nu "als ik het spel mee blijf spelen dan blijven ze met mij spelen, ik ga zorgen dat die klote strategie niks oplevert".

Natuurlijk is Bottas zelf ook medeverantwoordelijk. Hij heeft het al vaak laten afweten, maar ik geloof dat ze bij Mercedes hem niet de steun geven die hij verdient.
Je laatste zin zegt toch eigenlijk alles? Als Bottas in het verleden had bewezen dat hij het Hamilton echt lastig kon maken dan had hij zeker volledige steun gehad. Doordat hij te vaak door het ijs is gezakt heeft Mercedes gewoon duidelijk voor ogen dat Bottas tweede coureur is.

Gisteren was daar weer een voorbeeld van. Tuurlijk is het niet netjes dat hij achteraf als zondebok wordt neergezet (Mercedes is wel vaker niet zo netjes als het ze niet meezit), maar wederom was het aan slap optreden tijdens de race. Hij is bloedsnel in de kwalificatie en als er punten verdiend werden uitgedeeld over de vrije trainingen zou hij ook een kans hebben, maar hij mist gewoon het race vernuft om een echte WK kanshebber te zijn.

Jammer dat Perez het net niet lukte om Hamilton in te halen. Was wel een rotopmerking van Hamilton na de race trouwens. Benieuwd wat er in Brazilië gaat gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JP_Frost
R2D2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:10:
[...]

Wat ik overigens nog wel een dingetje vond tijdens de race was Verstappen die Bottas op gaat porberen te houden als die op het eind nog even een snelste ronde neer wil gaan zetten. Na het akkefietje met Ocon een paar jaar geleden zou Verstappen dat risico toch helemaal niet moeten willen nemen, gewoon aan de kant en laat hem maar uitrazen, dat extra punt was mooi mee genomen maar zolang Hamilton hem niet achter zijn naam heeft staan is het nou ook weer niet het allerbelangrijkste.
Vond het ook wel mooi om te horen dat z'n engineer ook zei dat ie hem moest laten gaan. Niet gaan lopen klooien.

In de studio zitten ze dan weer helemaal te geilen hierop, vooral Olaf heeft dan moeite om normaal te doen, maar daar is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:01:

Zal mij ook niks verbazen als Bottas het bewust deed.

Bottas bij Jack: "That's life. That's Formula 1." :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
JP_Frost schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:14:
[...]

Vond het ook wel mooi om te horen dat z'n engineer ook zei dat ie hem moest laten gaan. Niet gaan lopen klooien.

In de studio zitten ze dan weer helemaal te geilen hierop, vooral Olaf heeft dan moeite om normaal te doen, maar daar is een ander topic voor.
Ik vond het wel goed bedacht van Max. Bottas er voorbij laten, aanhaken en dan gaan zitten zeuren dat ie in de weg rijdt. Probeer dan maar eens een snelle ronde neer te zetten als Bottas zijnde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
R2D2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:10:
[...]
Hij heeft hem er ook voor gelaten, maar daarna was Bottas volgens mij nog niet aan zijn snelle ronde begonnen (die kon pas een keer later omdat Max hem op start stop wel wat ophield) en ging dus langzamer dan de pace van Max op dat moment dus heeft hij hem weer ingehaald. Ik heb het niet exact helder omdat een deel niet werd uitgezonden dus misschien heeft iemand onboard footage ervan. Wel zag je dat Max volgens mij ongeveer 19 seconden voorsprong had op Hamilton en dat dat daar toen ineens 4 seconden vanaf gingen door al het gedoe.

Heb hier wel klein stukje gevonden van de 'blokkade' van Max:
YouTube: Valtteri Bottas onboard get blocked by Max Verstappen in race F1 Mex...

Volgens mij laat hij hem er daarna langs maar daardoor gaat Bottas het weer rustiger aan doen omdat de snelste ronde er toch al niet meer in zat waardoor Max er weer voorbij wilde.

[ Voor 20% gewijzigd door Shinji op 08-11-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
Shinji schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:22:
[...]

Hij heeft hem er ook voor gelaten, maar daarna was Bottas volgens mij nog niet aan zijn snelle ronde begonnen (die kon pas een keer later omdat Max hem op start stop wel wat ophield) en ging dus langzamer dan de pace van Max op dat moment dus heeft hij hem weer ingehaald. Ik heb het niet exact helder omdat een deel niet werd uitgezonden dus misschien heeft iemand onboard footage ervan. Wel zag je dat Max volgens mij ongeveer 19 seconden voorsprong had op Hamilton en dat dat daar toen ineens 4 seconden vanaf gingen door al het gedoe.

Heb hier wel klein stukje gevonden van de 'blokkade' van Max:
YouTube: Valtteri Bottas onboard get blocked by Max Verstappen in race F1 Mex...

Volgens mij laat hij hem er daarna langs maar daardoor gaat Bottas het weer rustiger aan doen omdat de snelste ronde er toch al niet meer in zat waardoor Max er weer voorbij wilde.
ik had de onboard van max, en het stadium gedeelte was echt even te merken dat max zich zat op te vreten, toen kreeg hij ook een call van zn engineer dat bottas te langzaam was voor de pace die rbr wilde rijden.
mercedes deed t erom met die pit timing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Kunnen ze een wedje gaan leggen wanneer Verstappen hem inhaalt op de ranglijst van Grand Prix overwinningen :).

Stand is nu nog 23 - 19 voor Piquet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:07
De reden waarom Giovinazzi boos/geïrriteerd was op zijn team:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ogg5rpBVCxzlqR9O7MFD0vFy-rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJO3lb8g6HIpquejIl7DbxI9.jpg?f=fotoalbum_large

Ook Ocon en Russell mogen even verhaal halen bij hun teams...

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 19:59

rammes

koekebakker 1e klas

De geruchten gaan dat de vader van Perez nog steeds met de vlag over het circuit loopt :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:29
Bansheeben schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:01:
[...]

Tja, vind je het heel erg gek? Na al die jaren Hamilton dominantie en alle veren die de beste man in zijn achterste gestoken heeft gekregen, is er nu dan eindelijk een echte rivaal met, voor F1 termen, redelijk vergelijkbaar materiaal. En plotseling blijkt de gouden god toch redelijk kwetsbaar. Niets ten nadele van Hamilton overigens. Hij is ook maar een mens met een prachtige carrière en is simpelweg een absolute top coureur, wat gisteren ook weer te zien was.

Maar al dat gehuil van de Britse media en fans, daar wordt je wel poepflauw van. Al die accolades wanneer Hamilton z'n Mercedes een keer de betere blijkt, de stilte wanneer ie fouten maakt in de race, die vervolgens door stom geluk uitgewist worden. En vooral natuurlijk alle kritiek die RBR meteen over zich heen krijgt wanneer zij ook eens een foutje maken (zie afgelopen Q3). Wanneer dan vervolgens Bottas genadeloos door Toto en Lewis onder de bus wordt gegooid (ook zo'n mooie Engelse uitdrukking), dan hoor je ook niets.

Het is niet Hamilton die rent free in mijn hoofd leeft. Het is de verafgoding van een man die 8 jaar lang in zulk superieur materiaal heeft rond gecruised, dat Mercedes pas in 2017 de motor een keer zijn benen moest gaan laten strekken... En vervolgens lees je dan overal dat je maar moet genieten van zulke dominantie. Dat het uniek is enzo... Daar wordt je best een beetje salty van ja. Dat durf ik best toe te geven.
Kan deze niet ergens (vast)gepinned worden in alle F1 topics? _/-\o_

Ik heb het idee dat bovenstaande relaas inmiddels geldt voor 90% van de F1-fans. Zo ook te merken in hoe HAM 'behandeld' wordt tijdens de podium-ceremonie(s); men is het zat.

De tijd voor/van VER/RBR is aangebroken.. and I love it :9

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:07
Jeroenvde89 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:47:
[...]

Ik heb het idee dat bovenstaande relaas inmiddels geldt voor 90% van de F1-fans. Zo ook te merken in hoe HAM 'behandeld' wordt tijdens de podium-ceremonie(s); men is het zat.

Stel dat Max en RBR volgend jaar weer zo dominant zijn, dan zijn de neutrale kijkers en de niet-Max fans het ook zat hoor :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
[...]

Dat lijkt inderdaad wel het geval, maar vooral de Britse pers is hier debet aan. Die blazen alles zo gigantisch op en veel chauvinistischer krijg je ze niet. Daar komt bij dat veel Britten een soort van aangeboren recht denken te hebben op een aantal zaken waaronder F1 succes (dat hele it's coming home gedweep tijdens de laatste voetbaltoernooien was ook verschikkelijk, met je stinkende koop en olie competitie).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:29
NeverSettle schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:52:
[...]

Stel dat Max en RBR volgend jaar weer zo dominant zijn, dan zijn de neutrale kijkers en de niet-Max fans het ook zat hoor :P
"Weer zo dominant"? Ik vind het alles behalve dominant dit seizoen, maar dat kan aan mij liggen. Volgens mij is pas twee keer het gat op start/finish tussen VER en HAM groter dan 15 seconden (buiten de DNF's etc. om).

Het zit rete-dicht bij elkaar omdat de MER/HAM ook gewoon nog steeds bloedje snel is (zo niet sneller).

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:28
JP_Frost schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:53:
[...]

Dat lijkt inderdaad wel het geval, maar vooral de Britse pers is hier debet aan. Die blazen alles zo gigantisch op en veel chauvinistischer krijg je ze niet. Daar komt bij dat veel Britten een soort van aangeboren recht denken te hebben op een aantal zaken waaronder F1 succes (dat hele it's coming home gedweep tijdens de laatste voetbaltoernooien was ook verschikkelijk, met je stinkende koop en olie competitie).
Gelukkig hebben wij Nederlanders daar geen last van en bekijken het enkel vanuit een sportief oogpunt en gaan we respectvol om met alle rijders. ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik hoop hierbij ook de tijd voor Ferrari en McLaren. Zouden komende jaren enorm gaaf en spannend worden. Verstappen hoeft geen 7 x wereldkampioen te worden. Ik wil gewoon genieten van spannende seizoenen (zoals het huidige).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 19:43
dyrc schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:37:
[...]

ik had de onboard van max, en het stadium gedeelte was echt even te merken dat max zich zat op te vreten, toen kreeg hij ook een call van zn engineer dat bottas te langzaam was voor de pace die rbr wilde rijden.
mercedes deed t erom met die pit timing
Goed geacteerd heet dat. Het was juist Max die het mooi speelde.
Tijdens bottas eerste poging ging max heel langzaam door sector 2 en 3, bottas kwam daardoor tijdens zijn poging op zijn staart in het stadion en miste de snelste ronde daardoor. Vervolgens ging hij er langs met drs en wou het een rondje later nog een keer proberen. Op dat moment gaf Max vol gas en bleef er zo dicht mogelijk achter om te zorgen dat bottas blauwe vlaggen had en hem voorbij moest laten. Het radioverkeer was gericht aan de FIA om te doen alsof hij last had zodat bottas hem er wel langs moest laten. Uiteindelijk gaf mercedes op en pitte nog een keer.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

FabianGTI schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:49:
[...]

Hier bij Tweakers zijn we/ze ook erg goed in de underdog spelen van RBR, het mag duidelijk zijn dat voor een groot gedeelte van het seizoen de RB de snellere auto is.
Het mag duidelijk zijn dat dat totaal niet zo is. Mercedes staat ook nu nog gewoon op 1 in het WCC, het is al enorm vaak Max tegen zowel Lewis als Bottas geweest. En dat was het gisteren ook weer geweest ware het niet voor de start. Dat wás weer gewoon Max tegen Lewis en Bottas. Maar hij won.

Het is Max die het verschil maakt. P1 voor hem, P4 voor checo.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

jan390 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:00:
[...]

Gelukkig hebben wij Nederlanders daar geen last van en bekijken het enkel vanuit een sportief oogpunt en gaan we respectvol om met alle rijders. ;w
Wel als ze geen Silverstone doen. Ik heb niets dan respect voor Lewis maar dat soort dingen zijn veel erger dan wat Schumacher ooit deed. En die werd geschrapt uit de stand. ;w

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
jan390 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:00:
[...]

Bijna elk land heeft daar wel last van. Ik vind die oranje bril vaak ook heel irritant, maar het voelt toch allemaal iets speelser dan hoe de Britten ermee omgaan. Tevens denk ik dat Nederlanders ook iets beter hun verlies kunnen toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:18

backupdevice

Boeh!

kraanwagen schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:35:
Hamilton wel terechte opmerking over Bottas. Had Bottas ‘normaal’ geremd, dan was Verstappen er niet al in de eerste bocht voorbij gekomen en wellicht zelfs er afgetikt door Bottas.
Dus mede dankzij het vroeg remmen van Bottas en slim laat remmen van Verstappen, lag Verstappen al zo vroeg op één.
Heel mooie race van Max dus, maar vreemde actie van Bottas.
Als Bottas niet eerder geremd had dan Lewis, dan had Lewis nooit op een normale manier die bocht kunnen halen.

Mee eens dat Bottas wel iets meer naar links had kunnen rijden

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
NeverSettle schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:52:
[...]

Dominant is als je tijdens de GP van Mexico niet op het podium komt en wel WK wordt als coureur zijnde ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

MrOleo schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:05:
dyrc schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:37:
ik had de onboard van max, en het stadium gedeelte was echt even te merken dat max zich zat op te vreten,

Goed geacteerd heet dat. Het was juist Max die het mooi speelde.
Volgens mij ligt de waarheid in het midden. Ik heb al vaker de indruk gehad dat Verstappen zich eigenlijk een beetje verveelt als hij alleen op kop rijdt en dan op zoek gaat naar afleiding. Na iedere pitstop moet z'n engineer zeggen dat hij voorzichtig moet zijn met z'n nieuwe banden maar aan de tijden zie je daar niet veel van. Je merkt ook aan de strategische opmerkingen van Verstappen ("laat Perez zus of zo doen") dat hij tijd over lijkt te hebben om over meer na te denken dan de volgende bocht.
Het is mooi dat het zo makkelijk gaat maar ook wel een risico.

Bottas dwars zitten vond ik een onnodig risico. Geen groot risico maar niet de moeite waard om er op deze manier op te reageren. Het heeft Verstappen uiteindelijk niks opgeleverd. Ja, Bottas is nog een keer gepit maar volgens mij had hij die fastest lap ook zonder wel kunnen pakken. Dat stoppen ging volgens mij meer om het zoeken naar een mooi gat dan om de banden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 20:27
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:28:
[...]

Volgens mij ligt de waarheid in het midden. Ik heb al vaker de indruk gehad dat Verstappen zich eigenlijk een beetje verveelt als hij alleen op kop rijdt en dan op zoek gaat naar afleiding. Na iedere pitstop moet z'n engineer zeggen dat hij voorzichtig moet zijn met z'n nieuwe banden maar aan de tijden zie je daar niet veel van. Je merkt ook aan de strategische opmerkingen van Verstappen ("laat Perez zus of zo doen") dat hij tijd over lijkt te hebben om over meer na te denken dan de volgende bocht.

Bottas dwars zitten vond ik een onnodig risico. Geen groot risico maar niet de moeite waard om er op deze manier op te reageren. Het heeft Verstappen uiteindelijk niks opgeleverd. Ja, Bottas is nog een keer gepit maar volgens mij had hij die fastest lap ook zonder wel kunnen pakken. Dat stoppen ging volgens mij meer om het zoeken naar een mooi gat dan om de banden.
Ik denk dat Max zelf wel goed kan inschatten hoeveel risico hij neemt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 19:43
[...]

Ik vond het inderdaad ook onnodig risico. Maar het zorgde voor wat extra entertainment en het lukte hem ook gewoon. Helaas was het resultaat uiteindelijk inderdaad alsnog 0 doordat de race net een ronde te lang duurde. Dus ja volgende keer kan Max dat beter niet doen.

Maar ja aan de andere kant stel dat Bottas uiteindelijk niet die ronde pakt, die ene punt kan over een maand wel het verschil maken.

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Max zat daar gewoon op zijn gemak Bottas dwars te zitten. Daar zat geen enkel risico aan, hij kon zonder problemen weer afstand nemen vanwege de ruimte achter hem, en hij kon ook nog zonder problemen even wat harder gaan rijden. Voor hetzelfde geld maakt Bottas een ronde laten een foutje en haalt ie de snelste ronde niet. Daarnaast zijn dit ook leuke plaagstootjes, waar Merc wel vatbaar voor lijkt te zijn :P

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:07
JP_Frost schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:15:
[...]

Bijna elk land heeft daar wel last van. Ik vind die oranje bril vaak ook heel irritant, maar het voelt toch allemaal iets speelser dan hoe de Britten ermee omgaan. Tevens denk ik dat Nederlanders ook iets beter hun verlies kunnen toegeven.
Pardon?! Misschien dan toch nog eens de verschillende race topics doorlezen waar VER niet had gewonnen, daar werd voornamelijk moord en brand geschreeuwd...

Als Nederlanders ergens niet tegen kunnen, is het wel hun verlies. ;)
pro_6or schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:09:
[...]

Het mag duidelijk zijn dat dat totaal niet zo is. Mercedes staat ook nu nog gewoon op 1 in het WCC, het is al enorm vaak Max tegen zowel Lewis als Bottas geweest. En dat was het gisteren ook weer geweest ware het niet voor de start. Dat wás weer gewoon Max tegen Lewis en Bottas. Maar hij won.

Het is Max die het verschil maakt. P1 voor hem, P4 voor checo.
Dat komt mede omdat PER in het begin niet echt kon wennen aan de auto en eigenlijk nog geluk had dat BOT ook een slechte seizoenstart had.
De eerste races van PER in de RBR waren om te janken.

[ Voor 36% gewijzigd door FabianGTI op 08-11-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
backupdevice schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:16:
[...]

Als Bottas niet eerder geremd had dan Lewis, dan had Lewis nooit op een normale manier die bocht kunnen halen.

Mee eens dat Bottas wel iets meer naar links had kunnen rijden
Arme Bottas, hij moest aan 2 kanten verdedigen bij die eerste bocht en als dank ook nog in de rondte getikt, sta je dan met je razendsnelle pole, achterstevoren.
BOT kwam bij Mercedes omdat ROS opstapte, gaat nu naar AR omdat Kimi weggaat en de talentvolle RUS opuikt.
Ergens heb ik het idee dat BOT vooral handig is om gaten te vullen, niet de eerste keus maar wel beschikbaar dus handig.
Duidelijk van een ander kaliber dan de rest van de gebruikelijke top10, BOT WDC gaat nooit gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
Laten we zo zeggen : Bottas had gewoon geen schijn van kans. Dit kon hij niet winnen. Nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

asing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:18:
Laten we zo zeggen : Bottas had gewoon geen schijn van kans. Dit kon hij niet winnen. Nooit.
Vanaf dat BOT langzamer weg was van de lijn dan HAM, en HAM dus niet in zijn slipstream kon haken omdat zijn neus er al naast zat ging het idd fout voor Merc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik had altijd wel sympathie voor Bottas (nog steeds eigenlijk). Maar gister dat links ruimte laten bij einde eerste rechte stuk, vroeg remmen en het daarna niet Ricciardo kunnen(?) inhalen geeft toch wel een deuk. Verstappen had dat in dezelfde auto echt wel anders gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:21
Ik zit eens te rekenen, als Max Brazilië wint (sprintrace en race zelf), dan kan hij de laatste 3 races derde worden mits hij daar de snelste ronde naar zich toe weet te trekken. Ze zouden dan op een gelijk puntentotaal uitkomen, maar Max heeft dan meer races gewonnen.

Daarbij neem ik ook aan dat er toch echt nog een motorwissel gaat komen bij Hamilton, een uitvalbeurt is sowieso einde kampioenschap. Alhoewel, hij heeft wel altijd geluk. Als er iets fout gaat op de baan of tijdens de pit dan is het altijd Bottas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:56
kraanwagen schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:50:
Ik had altijd wel sympathie voor Bottas (nog steeds eigenlijk). Maar gister dat links ruimte laten bij einde eerste rechte stuk, vroeg remmen en het daarna niet Ricciardo kunnen(?) inhalen geeft toch wel een deuk. Verstappen had dat in dezelfde auto echt wel anders gedaan.
Was Bottas zijn eigen schuld, hij zat mee op Lewis te letten dan zijn baan positie. En Max zat al naast hem voordat hij naar links keek.

Daarnaast geen flauw idee wat er was gebeurt als BOT en HAM de linker kant hadden dicht gezet misschien had max hem dan gewoon aan de binnen boch neergezet en dan voor proberen te komen. Dit zou veel risicovoller zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 19:59

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
Voor de kijkers met een F1TV abo: de camera in de auto van Max bleef aan staan en zo kun je zien hoe de auto in de lift naar het podium werd gezet. Naast dat het leuk is om te zien hoe dat gebeurde, zie je op de beelden ook hoe supersecuur Max is als anderen aan zijn auto komen, diezelfde zorgvuldigheid bij de monteurs, de feestvreugde bij het team, hoe ze foto’s maken van de monteurs met de bolide in de lift en hoe Hamilton een van de monteurs een box geeft etc. Paar leuke after party minutes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rammes schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:17:
[...]

dus we gaan nu video's maken over meme's van anderen? Waar gaat het heen ;(
Heb jij toevallig vanavond tijd? Ben een video aan het opnemen over de reacties op dit filmpje. Zou je er graag in hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 09:19
[...]

Doen ze al een aantal jaar. Ik vind het wel leuk om eens te zien. Maar snap dat het niet iedereens ding is. Ik vind persoonlijk die minidrivers met die piepende stemmen helemaal niks. Iedereeen heeft hier zo zijn dingen. Gelukkig mag dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 11-06 16:03
ArgantosNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:11:
[...]

Was Bottas zijn eigen schuld, hij zat mee op Lewis te letten dan zijn baan positie. En Max zat al naast hem voordat hij naar links keek.

Daarnaast geen flauw idee wat er was gebeurt als BOT en HAM de linker kant hadden dicht gezet misschien had max hem dan gewoon aan de binnen boch neergezet en dan voor proberen te komen. Dit zou veel risicovoller zijn geweest.
Mjah ik zit het ook nog even terug te kijken, Bottas kan niet kiezen zo lijkt het, dus vraag me echt af of het 'afgesproken werk' was dat hij Hamilton al meteen voorbij zou laten, zoals sommige suggereren. Je ziet hem een beetje naar links wijken, maar zet dan niet door, wss omdat Verstappen er al volledig naast zit op dat moment. Betwijfel ook of hij niet teveel op Perez lette (en/of dacht dat dat Max was). Dat is nl. de enige die hij een beetje blokt, dan snijdt hij de eerste bocht gewoon te debiel scherp aan en snijdt hij Ricciardo af met alle gevolgen van dien. Gebeurde gewoon te veel om hem heen en hij was het even kwijt zo lijkt het. Beetje Hongarije all over again, maar gelukkig nu met minder schade voor de rest om hem heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:30

-tom-562

Oliesjeik

MaxPelle12 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:30:
[...]

Doen ze al een aantal jaar. Ik vind het wel leuk om eens te zien. Maar snap dat het niet iedereens ding is. Ik vind persoonlijk die minidrivers met die piepende stemmen helemaal niks. Iedereeen heeft hier zo zijn dingen. Gelukkig mag dat.
Het is alle 2 k*t :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

The_Admin schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:31:
[...]

Mjah ik zit het ook nog even terug te kijken, Bottas kan niet kiezen zo lijkt het, dus vraag me echt af of het 'afgesproken werk' was dat hij Hamilton al meteen voorbij zou laten, zoals sommige suggereren. Je ziet hem een beetje naar links wijken, maar zet dan niet door, wss omdat Verstappen er al volledig naast zit op dat moment. Betwijfel ook of hij niet teveel op Perez lette (en/of dacht dat dat Max was). Dat is nl. de enige die hij een beetje blokt, dan snijdt hij de eerste bocht gewoon te debiel scherp aan en snijdt hij Ricciardo af met alle gevolgen van dien. Gebeurde gewoon te veel om hem heen en hij was het even kwijt zo lijkt het. Beetje Hongarije all over again, maar gelukkig nu met minder schade voor de rest om hem heen.
Het afgesproken werk was dat hij een tow zou geven aan HAM.
Alleen doordat HAM een betere start had kon dat niet, vermoed dat er toen wat twijfel bij BOT kwam, wat hij dan exact moest doen, waardoor hij toen de tow en de buitenkant bocht aan VER vrij gaf.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 19:10
YakuzA schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:08:
[...]

Het afgesproken werk was dat hij een tow zou geven aan HAM.
Alleen doordat HAM een betere start had kon dat niet, vermoed dat er toen wat twijfel bij BOT kwam, wat hij dan exact moest doen, waardoor hij toen de tow en de buitenkant bocht aan VER vrij gaf.
Ja volgens mij heeft hij alleen maar Verstappen een tow gegeven en hamilton naar het vuil gedwongen en ruimte gelaten voor verstappen op de race lijn. Dat leek wel vooropgezet. :+

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

WTF1 doet dit al tijden. Ze zijn meestal wel erg grappig. De ranking van de teams op social media is ook wel leuk. Bovendien scheelt het dat ik zelf niet de socials hoef te volgen. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Mercedes betaalt nu de prijs voor het jarenlang piepelen van Bottas, waarbij dat dit jaar nog in de overdrive lijkt te gaan met al die nieuwe motoren.

Hij heeft maar weinig sympathie van het team mogen ontvangen in al die jaren en dat betaalt zich nu terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[...]

sjaool schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:29:
[...]

WTF1 doet dit al tijden. Ze zijn meestal wel erg grappig. De ranking van de teams op social media is ook wel leuk. Bovendien scheelt het dat ik zelf niet de socials hoef te volgen. :P
Wacht maar totdat ik de nieuwe Minidrivers plaats >:) :P

[ Voor 21% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-11-2021 16:46 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Volgens mij heeft Bottas weinig fout gedaan. Zoals ik het zie probeert Bottas Verstappen wel te blocken, en sowieso wil je niet dat Max aan de binnenkant zit van T1, dus covert Bottas samen met Hamilton eerder de binnenkant af.

Ook credits aan Verstappen om zo laat als een baas te remmen, ik zou het Bottas niet gedaan zien hebben. Ook zag je duidelijk dat Bottas sneller op de rem ging om Hamilton het voordeel in T1 te geven.

Mocht Bottas buiten op de race lijn gebleven zijn, dan had Max wel iets anders uit zijn hoed getoverd xD Ohja en btw ik ben Belg, geen oranje bril hier :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Waah schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:23:
[...]

Dan heeft Peter Windsor inderdaad lekker zitten slapen :+ Want Hamilton zat gewoon vast in verkeer, direct.

De rest kan vanalles betekenen. Maar Hamilton wil natuurlijk gewoon snel zorgen dat Perez niet naar binnen kan en hem voorbij gaat via de pitstop. want HAM stond na 1 ronde nog negatief tov Perez. Dus niet vreemd dat die 2 snellere rondes rijd.

En daarom zijn analyses ook zo lastig. Als ze beide onder dezelfde omstandigheden zouden rijden kan je die conclusie trekken. Maar Max die niet onder enige druk staat versus Hamilton die een under/overcut moet voorkomen én verkeer heeft... Daar kan je natuurlijk geen conclusie over de auto over trekken :+
Laat staan over de coureur. Helemaal met je eens. Ik luister wel eens naar Windsor maar hij neemt me te vaak dit soort overduidelijke zaken niet mee, als het maar in zijn narratief past. Nu is Max over het algemeen wel boedstollend snel in de in- en outlaps. Maar in hoeverre dat ook aan de RB16B ligt tov bv de Mercedes kun je ook al moeiljk zeggen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Scifo83 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:48:
Volgens mij heeft Bottas weinig fout gedaan. Zoals ik het zie probeert Bottas Verstappen wel te blocken, en sowieso wil je niet dat Max aan de binnenkant zit van T1, dus covert Bottas samen met Hamilton eerder de binnenkant af.

Ook credits aan Verstappen om zo laat als een baas te remmen, ik zou het Bottas niet gedaan zien hebben. Ook zag je duidelijk dat Bottas sneller op de rem ging om Hamilton het voordeel in T1 te geven.

Mocht Bottas buiten op de race lijn gebleven zijn, dan had Max wel iets anders uit zijn hoed getoverd xD Ohja en btw ik ben Belg, geen oranje bril hier :p
Nee, Enzo Scifo >:) Rooie Bril!

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
pro_6or schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:52:
[...]

Nee, Enzo Scifo >:) Rooie Bril!
HAHA

Heb die start nu al 10x opnieuw bekeken en Hamilton verdedigt zelfs de binnenkant tegen Perez, dus Max zou gewoon lekker door het midden dan extreem laat geremd hebben. Vuile kant van de track of niet lol

Allemaal wel makkelijk praten dat de racelijn het meeste grip bood maar je moet het dan ook nog uitvoeren met 2 wagens aan de binnenkant.

[ Voor 15% gewijzigd door Scifo83 op 08-11-2021 16:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
hansvk schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat Max zelf wel goed kan inschatten hoeveel risico hij neemt.
Beter dan @CAPLOCKS20..in ieder geval..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hamilton heeft ook al wel eens vast gezeten achter een McLaren dit jaar, die Merc is gewoon niet zo heel best in de vuile lucht.

Maar Bottas is en blijft in mijn ogen een prima tweede rijder om erbij te hebben want hij mag dan vaak de wind van voren krijgen, hij doet echt niet onder voor een Perez die in mijn ogen nog veel belabberder presteert en grosso modo niet eens in de buurt van Verstappen kan blijven.

Dit weekend ook, iedereen had het al over teamorders als Perez voor Verstappen zou komen te rijden e.d. maar ik vraag me af welke races die mensen hebben gekeken afgelopen jaar want gemiddeld genomen komt Perez toch behoorlijk te kort op de zondagen ten opzichte van zijn teammaat en staat een Bottas ondanks zijn missers links en rechts en alle motorwissels nog steeds boven Perez in het kampioenschap.

Bottas is geen WK materiaal maar dat is het gros van het F1 veld niet zolang er mensen als Hamilton en Verstappen rond rijden in een competitieve auto. Van Russel moet het nog maar blijken wat hij waard is als het er echt om gaat en waar Leclerc dit jaar wel even de grote leider zou blijken bij een Ferrari vind ik die nou ook niet echt uitzonderlijk presteren ten opzichte van een Sainz, een Norris die het gedurende het seizoen steeds lastiger krijgt e.d.

Je hebt coureurs, best goede coureurs Ricciardo, Norris, Leclerc, Sainz, Russel, Gasly e.d. en je hebt uitzonderlijke talenten... en daar hebben we er maar 2 van op dit moment en dat zijn Hamilton en Verstappen. En dan hebben we nog vergane glorie die zichzelf nog wel als kampioenschap materiaal zien maar die het niveau wat ze ooit hadden (op af en toe een goede dag na) kwijt zijn zoals een Alonso, Vettel en Raikonen :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:39

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

R2D2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:59:
[...]
Je hebt coureurs, best goede coureurs Ricciardo, Norris, Leclerc, Sainz, Russel, Gasly e.d. en je hebt uitzonderlijke talenten... en daar hebben we er maar 2 van op dit moment en dat zijn Hamilton en Verstappen. En dan hebben we nog vergane glorie die zichzelf nog wel als kampioenschap materiaal zien maar die het niveau wat ze ooit hadden (op af en toe een goede dag na) kwijt zijn zoals een Alonso, Vettel en Raikonen :+
ik denk helemaal niet dat Ham zo'n groot talent is, maar de mazzel had in de goede auto te kruipen die door Schumacher klaargemaakt was, nadat ie met de auto Kimi en Fernando kampioen werd.

Het is maar net wat je wil lezen. Ik wil dat lezen. :)F

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
FabianGTI schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:11:
[...]
Pardon?! Misschien dan toch nog eens de verschillende race topics doorlezen waar VER niet had gewonnen, daar werd voornamelijk moord en brand geschreeuwd...

Als Nederlanders ergens niet tegen kunnen, is het wel hun verlies. ;)
Wij kunnen best tegen ons verlies, maar dan moet het wel een eerlijk verlies zijn, En tot nu toe was dat bij de meeste keren dat Max niet had gewonnen duidelijk niet het geval O-) :+

[removed]

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord