Nee joh, eerder een "gezellige oom gaat lekker mee zuipen"-vibe!FirePuma142 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:21:
[...]
Als schoonmoeder een witte jurk op de bruiloft aantrekken-vibe kreeg ik er van.
Kklinkt als een oproep voor een last race meetingBart-Willem schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:36:
[...]
Nee joh, eerder een "gezellige oom gaat lekker mee zuipen"-vibe!
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Nou, dat Verstappen onderhand beter is als Sainz en Ricardo heeft ie langzaam al wel bewezen. En die doen momenteel ook niet onder voor hun teamgenoten. En zo kun je de top 10 wel afgaan dat Verstappen wel een eindje beter is. Alleen Russel is een nog een verassing wat ie kan in een competitieve auto.Lordy79 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:33:
[...]
Er zijn 4 auto's waanzinnig veel beter dan de rest.
En in die 4 auto's zitten twee coureurs die beter zijn dan de andere twee.
Je zult nooit zeker weten hoe die andere 16 coureurs in een red bull of Mercedes auto zouden presteren.
Maar dat HAM en VER beter zijn dan hun en elkaars teammaatjes is wel duidelijk.
En dan ben je de winst van Jeffrey Herlings vergeten. Robin Frijns die het LMP2 kampioenschap wint ensig69 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:35:
[...]
Ik snap niet hoe je uit mijn reactie haalt dat ik boos ben![]()
Anyway, mooi race weekend zo:
-Moto3, wat een race
-MotoGP, mooie race, helaas anticlimax
-Moto2, prima race ook
-F1, start van Max was heerlijk, maar de strijd tussen HAM en PER op het einde was het spannendste
Frits van Eerd, Guido van der Garde, Job van Uitert die de LMP2 Pro/AM winnen.
Ricciardo vind ik anders knap tegenvallen, ja verdedigen kan hij wel, maar verder.stekkiekiller schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:38:
[...]
Nou, dat Verstappen onderhand beter is als Sainz en Ricardo heeft ie langzaam al wel bewezen. En die doen momenteel ook niet onder voor hun teamgenoten. En zo kun je de top 10 wel afgaan dat Verstappen wel een eindje beter is. Alleen Russel is een nog een verassing wat ie kan in een competitieve auto.
Russell moet ik ook nog maar zien volgend jaar. Compleet andere auto's, en dan nog moeten schikken als hondje van Hamilton.
Over die laatste gesproken, hij was weer lekker positief vandaag, wat een figuur. Hier gaat de vlag uit als hij stopt in de formule 1.
Max is gewoon echt een baas.
Perez was het alweer net niet. Snap trouwens niet dat ze geen undercut geprobeerd hebben. Schreeuwen naar de tv bleek het red bull team daar ook niet van te overtuigen.
Maar goed. Het was toch wel spannend en leuk. De start was geweldig, alhoewel weer 10 jaar ouder in een paar seconden.
Wat een seizoen..
Op naar Brasil!!
Perez was het alweer net niet. Snap trouwens niet dat ze geen undercut geprobeerd hebben. Schreeuwen naar de tv bleek het red bull team daar ook niet van te overtuigen.
Maar goed. Het was toch wel spannend en leuk. De start was geweldig, alhoewel weer 10 jaar ouder in een paar seconden.
Wat een seizoen..
Op naar Brasil!!
Tsja je kan niet alles kijken. Ze zouden dat eens goed met elkaar af moeten stemmen. 10 uur 's ochtends beginnen en de hele dag racenjan390 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:41:
[...]
En dan ben je de winst van Jeffrey Herlings vergeten. Robin Frijns die het LMP2 kampioenschap wint en
Frits van Eerd, Guido van der Garde, Job van Uitert die de LMP2 Pro/AM winnen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Oh, denk eerder dat de fragmentatie met de zenders erger is. Vroeger kon je op eurosport het hele motogp circus volgen en op de andere zenders de autosport. Had je van 'sochtends vroeg tot in de avond auto en motorsport. Geen idee waar ze nog de motogp op laten zien, maar dat was heerlijk. De landelijke toeringclasses heb ik intussen al 20 jaar niet eens meer gezien. Dat vond ik wel leuk aan sportnet/eurosport. Had je nog de Britse Rovers, Caterhams etc. Lijkt wel alsof het allemaal uitgedund is. Of te weinig wordt gestreamed.sig69 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:45:
[...]
Tsja je kan niet alles kijken. Ze zouden dat eens goed met elkaar af moeten stemmen. 10 uur 's ochtends beginnen en de hele dag racen
YouTube: @KygoMusic LIVE from FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 20...
Blijft toch wel gezellig druk daar in 't stadion te Mexico
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Russell was dit jaar dik kampioen geworden in de Merc. Je hebt gezien vorig jaar toen hij de kans kreeg hoeveel sneller hij dan Bottas is.Segafreak83 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:43:
[...]
Russell moet ik ook nog maar zien volgend jaar. Compleet andere auto's, en dan nog moeten schikken als hondje van Hamilton.
Verheug me op volgend jaar. Hopelijk gevecten tussen Max en Russell maar ook de overklassing van Russell op Hamilton die dan echt door het ijs zakt.
Die Dj ziet er zo Hollands uit als maar watWill_M schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:48:
YouTube: @KygoMusic LIVE from FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 20...
KyGo is een Noor.... Dus bijna goedsiggy schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:49:
[...]
Die Dj ziet er zo Hollands uit als maar watWie?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wat een mazzel. Straks ga ik goed slapen. Geen drama, geen rampen, geen overdreven hoge hartslag of adrenaline levels.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Bensimpel
Positieve meneer
Is een Noor hoorsiggy schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:49:
[...]
Wikipedia: Kygo
😆 - Denk ook eens om ;)
Kygo is de artiestennaam van de Noorse dj en remixer Kyrre Gørvell-Dahll (Singapore, 11 september 1991). Zijn muziekstijl is een mix van Tropical House, deephouse, Balearic beat, elektronica en downtempo.siggy schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:49:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Dat was eenmalig ja, ben zelf nog lang niet overtuigd van Russell, eerst zien, dan geloven. Verder kon iedereen in de Mercedes van vorig jaar op een redelijk vierkant circuit wel winnen.sNielz123 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:48:
[...]
Russell was dit jaar dik kampioen geworden in de Merc. Je hebt gezien vorig jaar toen hij de kans kreeg hoeveel sneller hij dan Bottas is.
Verheug me op volgend jaar. Hopelijk gevecten tussen Max en Russell maar ook de overklassing van Russell op Hamilton die dan echt door het ijs zakt.
Volgend jaar zien we dan wel, eerst dit jaar maar afronden en ik hoop heel erg dat Max kampioen wordt. Volgend jaar kunnen de kaarten weleens heel anders geschud zijn..
En de meeste Noortjes zijn Nederlands dus ik snap het wel!
Ik denk als Russel naast HAM has gezeten dat Max een veel zwaarder jaar had gehad.... Want dat Russel, Bottas overklasde was toen wel duidelijk. Hij lag ook niet een klein beetje voor op Bottas toen.Segafreak83 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:52:
[...]
Dat was eenmalig ja, ben zelf nog lang niet overtuigd van Russell, eerst zien, dan geloven. Verder kon iedereen in de Mercedes van vorig jaar op een redelijk vierkant circuit wel winnen.
Volgend jaar zien we dan wel, eerst dit jaar maar afronden en ik hoop heel erg dat Max kampioen wordt. Volgend jaar kunnen de kaarten weleens heel anders geschud zijn..
Russel had max waarschijnlijk vaker naar p3 kunnen verwijzen. Of op zijn minst moeilijk maken. Ik heb Bottas weinig potten zien breken dit jaar...
Dus we mogen denk ik blij zijn dat Bottas er nog zit
Ze gingen voor de eerste Mexicaan die een race leidt en voor de lange strategie om met versere banden proberen in te halen. Helaas blijkt track position toch weer king te zijn.sNielz123 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:45:
Wat een seizoen..
Op naar Brasil!!
Atlas#22744
Eurosport heeft nog steeds de MotoGP (al gaat dat veranderen volgens mij) en WSB en BSB. Maar goed wordt wat offtopic zo.siggy schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:48:
[...]
Oh, denk eerder dat de fragmentatie met de zenders erger is. Vroeger kon je op eurosport het hele motogp circus volgen en op de andere zenders de autosport. Had je van 'sochtends vroeg tot in de avond auto en motorsport. Geen idee waar ze nog de motogp op laten zien, maar dat was heerlijk. De landelijke toeringclasses heb ik intussen al 20 jaar niet eens meer gezien. Dat vond ik wel leuk aan sportnet/eurosport. Had je nog de Britse Rovers, Caterhams etc. Lijkt wel alsof het allemaal uitgedund is. Of te weinig wordt gestreamed.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Russel heeft gigantisch veel fouten gemaakt. Was hij een rookie eind jaren 90 dan had ie nooit een 2e seizoen gehad, laat staan een 3e. Giovanazzi ook niet trouwens. Wat dat betreft is de F1 ook enorm veranderd. Ervaring telt zoveel meer, zelfs als je enorm veel fouten maakt. Maar Russel is een Merc junior. Williams krijgt dikke korting op die motoren. Hebben ze er uiteindelijk wat aan gehad? Effectief denk ik niet, Latifi is al een dikke pay driver en dan een andere coureur moeten opleiden voor een ander team. Zal wel aan mij liggen, maar dat is loose-loose. Die paar bespaarde doekoes zal het uiteindelijk niet helpen. Misschien dat ze nog Piastri durven te nemen, maar omdat Latifi blijft.......Segafreak83 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:52:
[...]
Dat was eenmalig ja, ben zelf nog lang niet overtuigd van Russell, eerst zien, dan geloven. Verder kon iedereen in de Mercedes van vorig jaar op een redelijk vierkant circuit wel winnen.
Mercedes heeft gewoon sinds de start van de hybrid-era een ziekelijke power voorsprong. FIA heeft zich niet gedragen als voorheen (dominantie wordt gestraft), vandaar dat alles nogal 'geskewed' is. Zolang de F1 nog een die verdomde Pirelli banden zit, maakt het weinig uit. Er wordt niet voluit geraced. Het is non stop managen.
Ow nice. Moet ik maar een tv aanschaffen weer eenssig69 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:55:
[...]
Eurosport heeft nog steeds de MotoGP (al gaat dat veranderen volgens mij) en WSB en BSB. Maar goed wordt wat offtopic zo.

Voor de argeloze voorbijganger hier is het echt killing voor 'de sfeer'.. Echt beneden alle niveau om werkelijk alles, maar dan ook alles aan te grijpen om dit soort momenten naar beneden te praten..DaniëlWW2 schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:59:
Toch typerend hoe sommige mensen het talent hebben om over werkelijk alles alsnog zuur te komen doen na de (gewonnen) race.
Ja, beschouw dit maar als een vriendelijk verzoek hiermee op te houden.
Maar goed, de argeloze voorbijganger is er weer vandoor en geniet nog even van de interviews en nabeschouwingen op Youtube/Reddit waar de mensen over het algemeen positiever zijn over Max/Red Bull/Perez dan op een NL forum
downtempo ... ja dat klopt wel. Ik kan er niet naar luisteren of ik val in slaap ... zzzzzzsjaool schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:51:
[...]
Kygo is de artiestennaam van de Noorse dj en remixer Kyrre Gørvell-Dahll (Singapore, 11 september 1991). Zijn muziekstijl is een mix van Tropical House, deephouse, Balearic beat, elektronica en downtempo.
Of eurosport player, kost ook de wereld niet. Ik heb dat zelf ook + F1 tv. Normale tv kijk ik niet. Maar racen ben ik nogal fan vansiggy schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:58:
[...]
Ow nice. Moet ik maar een tv aanschaffen weer eens
Die pa van PER steelt wel de show.
Verder gewoon een degelijke goede race. Fantastische start VER en daarna een walk in the park.
Mexico blijft gewoon een saai circuit waarbij enkel dat stadion erg leuk is.
HAM kon niet beter, PER haalt een fantastisch podium en bij BOT ging bijna alles mis.
Mooi weekend dus.
Op naar het toetje; NASCAR Cup Championship race.
Verder gewoon een degelijke goede race. Fantastische start VER en daarna een walk in the park.
Mexico blijft gewoon een saai circuit waarbij enkel dat stadion erg leuk is.
HAM kon niet beter, PER haalt een fantastisch podium en bij BOT ging bijna alles mis.
Mooi weekend dus.
Op naar het toetje; NASCAR Cup Championship race.
Kwa het enthousiasme van het publiek was dit toch wel Zandvoort 2.0

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Of het juist HAM ook moeilijk kunnen maken, tenzij het contract voor RUS echt gaat zijn dat hij het schoothondje van HAM moet zijn.Waah schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:55:
[...]
Ik denk als Russel naast HAM has gezeten dat Max een veel zwaarder jaar had gehad.... Want dat Russel, Bottas overklasde was toen wel duidelijk. Hij lag ook niet een klein beetje voor op Bottas toen.
Russel had max waarschijnlijk vaker naar p3 kunnen verwijzen. Of op zijn minst moeilijk maken. Ik heb Bottas weinig potten zien breken dit jaar...
Dus we mogen denk ik blij zijn dat Bottas er nog zit
En Bottas weinig potten breken dit jaar? Ik herinner mij een race dit seizoen waarin hij anders in Euro's wel wat meer brak dan een paar potten.
Lijkt op de standaard Perez strategie, niet eerder naar binnenhalen maar langer laten doorrijden. Begreep er ook weinig van.sNielz123 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:45:
Wat een seizoen..
Op naar Brasil!!
BlaBlaBla
Nog een record voor Max
Rewriting more records 🏆 Max surpasses Senna for the most WINS in a single season for a Honda-powered driver. @Max33Verstappen 👏 #PoweredByHonda pic.twitter.com/3hRmnwReOK
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 7 november 2021
Ik vind dat ze met Perez de undercut hadden moeten proberen. Al was het maar om Mercedes onder druk te zetten. Dat hebben ze niet gedaan, prima. Maar ze zien toch net als wij dat Perez bijna een seconde per ronde verliest ol Hamilton daarna? Waarom zo lang door laten rijden? Tactische fout vind ik.Strider schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:13:
[...]
Lijkt op de standaard Perez strategie, niet eerder naar binnenhalen maar langer laten doorrijden. Begreep er ook weinig van.
Max met een afgetekende winst. Briljante start en de rest spreekt voor zich.
Perez met een prima race, wel was duidelijk dat de RBR de oppermachtige auto op circuit is. Wederom op dik 20s achter Max maar ditmaal wel in de versnellingsbak van HAM.
Wel benieuwd of het gelukt zou zijn als hij was gepit toen HAM achter LEC zat, dat was een krappe call maar wel een echte kans.
Bottas, tja. Hij had allicht later kunnen remmen in bocht 1. Verder was het niet veel.
Of Russell het beter gedaan zou hebben? Ik heb toch het idee dat die gozer erg overschat wordt. Ja hij is goed maar is het een exceptioneel talent? De Williams is allang geen hondenhok meer en vorig jaar in de Mercedes was gewoon een drag race (die layout durf ik geen circuit te noemen).
We gaan het volgend jaar zien. Wel mogen we allemaal erg blij zijn dat Max niet gekozen heeft voor Mercedes. Die wilde hem destijds geen plek geven en had hij nu mogelijk in de Williams gereden.
Was overigens wel weer typerend dat bij juist Bottas alles mis ging en Lewis weer ongeschonden is gebleven.
Perez met een prima race, wel was duidelijk dat de RBR de oppermachtige auto op circuit is. Wederom op dik 20s achter Max maar ditmaal wel in de versnellingsbak van HAM.
Wel benieuwd of het gelukt zou zijn als hij was gepit toen HAM achter LEC zat, dat was een krappe call maar wel een echte kans.
Bottas, tja. Hij had allicht later kunnen remmen in bocht 1. Verder was het niet veel.
Of Russell het beter gedaan zou hebben? Ik heb toch het idee dat die gozer erg overschat wordt. Ja hij is goed maar is het een exceptioneel talent? De Williams is allang geen hondenhok meer en vorig jaar in de Mercedes was gewoon een drag race (die layout durf ik geen circuit te noemen).
We gaan het volgend jaar zien. Wel mogen we allemaal erg blij zijn dat Max niet gekozen heeft voor Mercedes. Die wilde hem destijds geen plek geven en had hij nu mogelijk in de Williams gereden.
Was overigens wel weer typerend dat bij juist Bottas alles mis ging en Lewis weer ongeschonden is gebleven.
[ Voor 5% gewijzigd door DarkFire1985 op 07-11-2021 23:26 ]
Nou, als je Senna passeert zegt dat toch wel wat. Het gaat hier niet zo zeer om de statistiek als wel om het gevoel...DarkFire1985 schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:22:
[...]
Statistieken voor de statistieken, leuk voor de bühne
1988 Senna 16 races 8 wins
2021 Verstappen 18 races 9 wins
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 07-11-2021 23:29 ]
Nutteloos statistiekje wat mij betreft. Past in het rijtje "meeste ronden op P1 gereden op de gele band"
Correctie; bleep bleep vanaf een USB en met je handen wapperen maakt het live 😘sjaool schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:51:
[...]
Kygo is de artiestennaam van de Noorse dj en remixer Kyrre Gørvell-Dahll (Singapore, 11 september 1991). Zijn muziekstijl is een mix van Tropical House, deephouse, Balearic beat, elektronica en downtempo.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Blijf het wel raar vinden. Vorige race deden ze dat netjes met Max zo, het is niet alsof ze ineens vergeten wat de undercut is.LZ86 schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:28:
Zonde dat Perez niet voorbij HAM kwam. Strategiefout, de RB was zoveel beter vandaag dat een undercut wel had gewerkt denk ik.
Verder genieten van de overwinning van VER. Topavond. Op naar Brazil.
Had idd het idee dat ze ietwat verrast waren dat Ham relatief vroeg binnen kwam.
(Icm het krappe gat naar Lec en sai)
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 07-11-2021 23:32 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ze gokken met Perez op zijn bandenmanagement, maar nu al de zoveelste keer dat het gewoon niet genoeg is tov track position. Ik hoop dat ze er eindelijk eens van leren, maar ik vrees het ergste. Ik hoop maar dat Max het op eigen kracht kan doen, want als hij van strategie van Perez afhankelijk zou moeten zijn in de laatste race, dan heeft ie verloren.DarkFire1985 schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:21:
Max met een afgetekende winst. Briljante start en de rest spreekt voor zich.
Tsja Russel, hotlapperBottas, tja. Hij had allicht later kunnen remmen in bocht 1. Verder was het niet veel.
True, probleem was daar Wolff en Hamilton anders had Max daar allang gezeten. Na Silverstone is dat een non issue geworden. Moet wel zeggen dat die actie me wel angst had bezorgd. Was hetzelfde met Jos, té vroeg in de F1. Heeft gelukkig goed uitgepakt, maar had ook heel anders kunnen lopen. De F1 is mbt rookies echt mega veranderd. Jaren 90 was het 2 of 3 races een kans en dan kon je al langs de zijlijn staan. Nu krijg je gewoon seizoenen lang, zie Giovanazzi, Russel met al hun fouten.We gaan het volgend jaar zien. Wel mogen we allemaal erg blij zijn dat Max niet gekozen heeft voor Mercedes. Die wilde hem destijds geen plek geven en had hij nu mogelijk in de Williams gereden.
V.w.b. "Red Bull had voor undercut moeten gaan met Perez", dat ging volgens mij niet? Hamilton kwam nu al naast / achter Leclerc de baan op, voor Perez had dat zeer zeker ook gegolden, en Sainz zat daar IIRC ook nog achter. Mercedes had de undercut gewoon afgedekt. Op het moment dat zij dachten veilig de stop te kunnen maken, en misschien bewust "net iets te vroeg" meteen de trekker over halen en de concurrent voor zijn.
Had Perez de ronde erna kunnen stoppen en Hamilton voor blijven? Wellicht, maar dat is koffiedik kijken. En lukt het niet ben je terug bij af. Inhalen heb je de overspeed niet voor en "betere banden" gaat niet op want je zou dan maar één ronde verschil hebben. Iets anders proberen (lang buiten blijven) is dan eigenlijk gewoon de enige optie, en dan later er naartoe kunnen rijden en met voordeel van nieuwere banden kunnen aanvallen.
Had Perez de ronde erna kunnen stoppen en Hamilton voor blijven? Wellicht, maar dat is koffiedik kijken. En lukt het niet ben je terug bij af. Inhalen heb je de overspeed niet voor en "betere banden" gaat niet op want je zou dan maar één ronde verschil hebben. Iets anders proberen (lang buiten blijven) is dan eigenlijk gewoon de enige optie, en dan later er naartoe kunnen rijden en met voordeel van nieuwere banden kunnen aanvallen.
Red Bull P1 en P3, prima resultaat niet verder over bomen of de strategie goed was of niet. Volgende week Brazilië, eens zien of ze het kunstje kunnen herhalen maar dan met een P1 en P2 en dan nog een Alpha Tauri op P3.
Bij het interview met Jack zat er een of andere klootzak met een laserpen op Max te schijnen.
Hoe infantiel kan je zijn??????

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
I stand corrected
Maar geef toe... Red Bull had hier gewoon vanaf FP1 rondjes moeten rijden om de rest. Vervolgens verneuken ze ook nog eens de Q en geven ze Mercedes een front row lock out...
't Is voornamelijk (wederom) aan de weergaloze start van Max te danken, dat ze hier de winst hebben kunnen pakken en - hij heeft het verder gewoon uitstekend gedaan - Perez had de mazzel dat Bottas zichzelf elimineerde.
Dat gezegd hebbende: Perez heeft het dit weekend wederom uitstekend gegaan!
[ Voor 15% gewijzigd door Wok op 07-11-2021 23:44 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Juist door die vroege stop zet Red Bull, als ze daar direct op reageren met Perez, de deur wagenwijd open voor Hamilton om een tweestopper te doen, want hij had ook nog een set nieuwe mediums. Idem als ze een undercut hadden gedaan. Met de snelheid van de Mercs op de rechte stukken komt Hamilton juist makkelijker voorbij een Red Bull dan andersom. Ik heb de precieze getallen er niet bij maar iemand zei dat Hamilton zo ongeveer elke ronde 3 tienden goedmaakte op de rechte stukken tov de Red Bulls. Als Perez Hamilton moet inhalen heeft hij dus last van die drie tienden, als het andersom is is het juist de bonus voor Hamilton bovenop DRS. Door Perez langer buiten te houden dek je de tweestopper af en was de hoop dat Hamilton's banden versleten genoeg zouden zijn om een inhaalactie te kunnen doen op de nieuwere banden van Perez. Helaas.YakuzA schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:28:
[...]
Had idd het idee dat ze ietwat verrast waren dat Ham relatief vroeg binnen kwam.
Hoe dan ook ging Perez uiteindelijk voor "plan A + 5" en met zijn pitstop in ronde 40 was het originele plan dus ronde 35, terwijl Hamilton al in ronde 29 voor nieuwe banden ging. Bovendien tellen een paar ronden niet mee vanwege de safety car, dus Hamilton had gewoon erg vroeg gepit. Een undercut had sowieso niet in het plan gezeten dus.
[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 07-11-2021 23:39 ]
Volgens mij was het geen laser maar de reflectie van het zonlicht op een horloge.AvK schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:32:
Bij het interview met Jack zat er een of andere klootzak met een laserpen op Max te schijnen.
Punt is alleen de RBR juist weer prima weg kan rijden in S2 en S3.DataGhost schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:36:
[...]
Ik heb de precieze getallen er niet bij maar iemand zei dat Hamilton zo ongeveer elke ronde 3 tienden goedmaakte op de rechte stukken tov de Red Bulls. Als Perez Hamilton moet inhalen heeft hij dus last van die drie tienden, als het andersom is is het juist de bonus voor Hamilton bovenop DRS.
Nyck de Vries met zijn horloge groter dan zijn hoofdsjaool schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:37:
[...]
Volgens mij was het geen laser maar de reflectie van het zonlicht op een horloge.
Perez kan beter banden sparen maar is dat niet gewoon evident als je maar genoeg snelheid mindert? RBR heeft gewoon duidelijk de beste auto deze race, toch falen ze qua tactiek voor p2siggy schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:29:
[...]
Ze gokken met Perez op zijn bandenmanagement, maar nu al de zoveelste keer dat het gewoon niet genoeg is tov track position. Ik hoop dat ze er eindelijk eens van leren, maar ik vrees het ergste. Ik hoop maar dat Max het op eigen kracht kan doen, want als hij van strategie van Perez afhankelijk zou moeten zijn in de laatste race, dan heeft ie verloren.
Giovinazzi bedankt zijn team voor de "geweldige" strategie. Hij stond zelfs een tijdje P6, maar werd vroeg naar binnen gehaald terwijl de rest door ging.
[ Voor 31% gewijzigd door NeverSettle op 08-11-2021 00:05 ]
Ik vind het altijd tekenend dat hij het niet uit zijn strot kan krijgen dat het niet de auto maar Max is die zoveel sneller is. De RB is immers niet sneller ; Lewis eindigde immers vóór Perez. Max is sneller...Dentist schreef op zondag 7 november 2021 @ 21:51:
[...]
Dat RBR echt de snelste auto had, wat je kon zien omdat PER zo dicht achter HAM zat.
Dit dus.
Dat kan je ook zeggen over Mercedes, Bottas kwam niet voorbij aan Daniel Ricciardo voor P12.FunkyTrip schreef op maandag 8 november 2021 @ 00:05:
[...]
Ik vind het altijd tekenend dat hij het niet uit zijn strot kan krijgen dat het niet de auto maar Max is die zoveel sneller is. De RB is immers niet sneller ; Lewis eindigde immers vóór Perez. Max is sneller...
Giovanazzi is helaas een coureur die top was in de junior categorieen en in F1 gewoon door het ijs zakt. Zijn eerste 2 races met Sauber waren een crashfest. Daarna was het niet veel beter. Alleen omdat hij Italiaan was, ferrari junior, bleef hij.NeverSettle schreef op maandag 8 november 2021 @ 00:04:
Giovinazzi bedankt zijn team voor de "geweldige" strategie. Hij stond zelfs een tijdje P6, maar werd vroeg naar binnen gehaald terwijl de rest door ging.
Kimi is cool, maar Alfa/Sauber is toch van cool-team-geef-een-rookie-een-kans naar compleet waardeloos team geworden. Kimi is allang op de weg uit en Giovanazzi was na 2 seizoenen ok al lang en breed uitgerangeerd. Geen idee wat dat management wilt, maar racen is waar ze niet echt geinteresseerd in zijn. En dan zeurt men over een Mazepin en Stroll.......

Eurosport player, die moet je aanschaffen, dan kan je ook zonder tv alles volgen wat je aanhaalde 😏siggy schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:58:
[...]
Ow nice. Moet ik maar een tv aanschaffen weer eens
Ontopic, heb ik de reactie van Toto nog ergens gemist na die eerste bocht?
Testing, one, two ...
Zo, weer bijgelezen 
Wat een strakke race van beide titelkandidaten, dat kon niet veel beter. Uiteraard heel jammer dat Perez er net niet voorbij kon komen aan het einde maar beter 3e worden dan je vergalopperen en iets slopen.
Wat een drama race van Bottas uiteindelijk met vier stops. Ook heel jammer dat ie meteen al in de rondte getikt werd maar daar zal menig Redbull fan wellicht anders over denken.
Gasly die 'gewoon' de best of the rest is, erg solide. Hij is aardig in vorm aan het komen zo.
Dan de Ferrari boys die (helaas) meer punten pakken dan de McLarens, een beetje geholpen door de schade van Ricciardo en de gridstraf van Norris. (Die toch nog een puntje heeft kunnen pakken
)
Dan drie wereldkampioenen op een rijtje Vettel, Räikkönen en Alonso die hun teamgenootjes achterlieten vandaag. Klasse. Daar kon ik nog wel van genieten ook al kwamen ze niet vaak in beeld.
Het verschil tussen Mercedes en RBR is nog maar één puntje, pffff, al tijden niet meer zo spannend geweest na 18 races. En volgende week gaan we gewoon meteen verder
Heerlijk toch.
Snel naar bed.
Wat een strakke race van beide titelkandidaten, dat kon niet veel beter. Uiteraard heel jammer dat Perez er net niet voorbij kon komen aan het einde maar beter 3e worden dan je vergalopperen en iets slopen.
Wat een drama race van Bottas uiteindelijk met vier stops. Ook heel jammer dat ie meteen al in de rondte getikt werd maar daar zal menig Redbull fan wellicht anders over denken.
Gasly die 'gewoon' de best of the rest is, erg solide. Hij is aardig in vorm aan het komen zo.
Dan de Ferrari boys die (helaas) meer punten pakken dan de McLarens, een beetje geholpen door de schade van Ricciardo en de gridstraf van Norris. (Die toch nog een puntje heeft kunnen pakken

Dan drie wereldkampioenen op een rijtje Vettel, Räikkönen en Alonso die hun teamgenootjes achterlieten vandaag. Klasse. Daar kon ik nog wel van genieten ook al kwamen ze niet vaak in beeld.
Het verschil tussen Mercedes en RBR is nog maar één puntje, pffff, al tijden niet meer zo spannend geweest na 18 races. En volgende week gaan we gewoon meteen verder
Snel naar bed.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ut1RFkDXRdSr8hemkJERztSV.jpg?f=user_large)
Nice race, superspectaculaire startfase en toen, sja... Laten we hopen dat de auto's van volgend seizoen heel veel dichter achter elkaar kunnen rijden. Zat laatst nog wat races uit begin jaren '90 te kijken en dat maakt het aardig wat spannender, veel meer inhaalkansen.
Nu kwam PER helaas steeds net niet dicht genoeg bij HAM om een klein kansje te kunnen pakken.
Toch genoten van een mooie overwinning, dominantie van RB, gekluns van BOT en HAM die de schade nog een beetje wist te beperken.
Leuk feestje in het stadion, podium, overwinning, allemaal blije Maxicanen
Op naar Interlagos!
Nu kwam PER helaas steeds net niet dicht genoeg bij HAM om een klein kansje te kunnen pakken.
Toch genoten van een mooie overwinning, dominantie van RB, gekluns van BOT en HAM die de schade nog een beetje wist te beperken.
Leuk feestje in het stadion, podium, overwinning, allemaal blije Maxicanen
Op naar Interlagos!
HAM gooit dit keer BOT onder de bus met de opmerking dat BOT de deur wijd open zette. Sjongejonge wat een ‘GOAT’.
per aspera ad astra
Prima resultaat
jammer dat Perez, Hamilton niet nog kon pakken, maar 19 punten verschil nu, is een heerlijk verschil.
hier de snelste pitstops
hier de snelste pitstops

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ach, zijn we wel gewend van HAM. Ligt aan iedereen natuurlijkLAD93 schreef op maandag 8 november 2021 @ 06:28:
HAM gooit dit keer BOT onder de bus met de opmerking dat BOT de deur wijd open zette. Sjongejonge wat een ‘GOAT’.
Maar het verbaasde me wel dat ze niet samen gewoon de weg blokkeerden.... Zou toch moeten lukken met die slagschepen van tegenwoordig.
Maar ook al was Max er niet voorbij gegaan, Bottas had toch wel weer na een ronde of 2 een fout gemaakt. En max was dan zo naar HAM gereden. Undercut en klaar.
Max was gewoon te snel vandaag. Had sowieso wel gewonnen. Die klasse heeft die wel, en dat verdedigende vermogen heeft Bottas helaas niet.
Net ff de replay laten zien. Dat was makkelijk, want de eerste 5 bochten en je zag meteen de uitslag
Als ik zo lees niks gemistsjaool schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:51:
[...]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je mag inhalende auto's niet blokkeren. 1v1 is dat wat makkelijker te zien, dan kies je een lijn en mag je niet steeds wisselen. Maar zeker met zijn tweeën mag je ook niet de hele baanbreedte bewust blokkeren, tenzij het niet anders kan op bepaalde plekken. De binnenbocht moet verdedigt worden, vandaar dat MER beiden de twee rechter lijnen reden. En dat geeft dan links nog minstens één lijn voor een andere auto op normale baanbreedtes.Waah schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:07:
[...]
Ach, zijn we wel gewend van HAM. Ligt aan iedereen natuurlijk![]()
Maar het verbaasde me wel dat ze niet samen gewoon de weg blokkeerden.... Zou toch moeten lukken met die slagschepen van tegenwoordig.
Maar ook al was Max er niet voorbij gegaan, Bottas had toch wel weer na een ronde of 2 een fout gemaakt. En max was dan zo naar HAM gereden. Undercut en klaar.
Max was gewoon te snel vandaag. Had sowieso wel gewonnen. Die klasse heeft die wel, en dat verdedigende vermogen heeft Bottas helaas niet.
Net ff de replay laten zien. Dat was makkelijk, want de eerste 5 bochten en je zag meteen de uitslag
En vervolgens PER met die opmerking dat de auto dan wel echt goed moet zijn geweestLAD93 schreef op maandag 8 november 2021 @ 06:28:

Die kerel is zijn “fans” steeds meer kwijt aan het raken. Vraag me af wat dat allemaal doet met zijn doen en laten. IMHO een gevoelig mannetje wat dat aan gaat
Mijn boefje is liev!
Hamilton wel terechte opmerking over Bottas. Had Bottas ‘normaal’ geremd, dan was Verstappen er niet al in de eerste bocht voorbij gekomen en wellicht zelfs er afgetikt door Bottas.
Dus mede dankzij het vroeg remmen van Bottas en slim laat remmen van Verstappen, lag Verstappen al zo vroeg op één.
Heel mooie race van Max dus, maar vreemde actie van Bottas.
Dus mede dankzij het vroeg remmen van Bottas en slim laat remmen van Verstappen, lag Verstappen al zo vroeg op één.
Hij had verstappen er nooit naast moeten laten komen, op het moment dat hij daar zat was het klaar voor ze. Natuurlijk kan hij dan normaal remmen en hem eraf tikken maar gelukkig gaan de mannen daar gewoon niet vanuit.kraanwagen schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:35:
Hamilton wel terechte opmerking over Bottas. Had Bottas ‘normaal’ geremd, dan was Verstappen er niet al in de eerste bocht voorbij gekomen en wellicht zelfs er afgetikt door Bottas.
Verder hadden ze 1 kans met Perez, toen hij achter de Ferrari kwam. Toen hadden ze hem direct moeten binnenhalen, met deze auto's moet je gewoon ALTIJD voor trackpositie gaan. Verstappen lukt het vaak nog wel een serieuze aanval te doen maar de meeste gewoon niet.
Overigens kreeg Hamilton toen wel DRS van die Ferrari op het rechte stuk, dus de kans dat het gelukt was was wel klein.
We weten het nu echt wel met Hamilton. Dit eindeloze gezeur draagt dan ook werkelijk niks bij.
Gaat wat beloven voor als Max wereldkampioen wordt, zal hij uiteraard claimen dat het alleen maar aan de snellere auto van Red Bull ligt. Benieuwd of de interviewer dan durft te zeggen of de Merc niet veruit de beste was in zijn 6 gratis wereldtitels.
Gaat wat beloven voor als Max wereldkampioen wordt, zal hij uiteraard claimen dat het alleen maar aan de snellere auto van Red Bull ligt. Benieuwd of de interviewer dan durft te zeggen of de Merc niet veruit de beste was in zijn 6 gratis wereldtitels.
[ Voor 49% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-11-2021 14:18 ]
We weten nu ook wel dat je de strategie niet goed vond. Dit eindeloos blijven herhalen op deze manier, draagt ook niks bij.meenkdrie schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:41:
[...]
Verder hadden ze 1 kans met Perez, toen hij achter de Ferrari kwam. Toen hadden ze hem direct moeten binnenhalen, met deze auto's moet je gewoon ALTIJD voor trackpositie gaan. Verstappen lukt het vaak nog wel een serieuze aanval te doen maar de meeste gewoon niet.
Overigens kreeg Hamilton toen wel DRS van die Ferrari op het rechte stuk, dus de kans dat het gelukt was was wel klein.
[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-11-2021 14:20 ]
Hier bij Tweakers zijn we/ze ook erg goed in de underdog spelen van RBR, het mag duidelijk zijn dat voor een groot gedeelte van het seizoen de RB de snellere auto is.FunkyTrip schreef op maandag 8 november 2021 @ 00:05:
[...]
Ik vind het altijd tekenend dat hij het niet uit zijn strot kan krijgen dat het niet de auto maar Max is die zoveel sneller is. De RB is immers niet sneller ; Lewis eindigde immers vóór Perez. Max is sneller...
Achteraf is het allemaal zo makkelijk. Ze hebben daar een heel team dat scenario’s bekijkt. Het is ook niet altijd exacte wetenschap. Per is ook geen Max. Ik zie Per Ham ook geen 40 ronden achter hem houden.siggy schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:43:
[...]
Precies, was een zwakte van Red Bull. Ze hadden kans op P2, P3 was al lang een zekerheid. IN Selchtste geval zou Perez nog op rode bandjes op P3 en fastest lap gaan, nu hebben ze nauwelijks kans op P2 gehad én geen FL.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Bij de F1 is het toch minimaal 80% de auto die bepaalt hoe je kansen zijn?FabianGTI schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:49:
[...]
Hier bij Tweakers zijn we/ze ook erg goed in de underdog spelen van RBR, het mag duidelijk zijn dat voor een groot gedeelte van het seizoen de RB de snellere auto is.
Het is alleen raar als HAM die jarenlang de beste is (lees, de beste auto had) een collega gaat downplayen om de auto
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Het zal nog wel lastig gaan worden voor Hamilton om kans te maken op de titel. Achteraf gezien is het zo jammer dat hij aan het kloten was met die Magic Brake settings in Baku.
Maar eerlijk is eerlijk, kans had Mercedes niet in Mexico (race). Dat was wel overduidelijk.
Maar eerlijk is eerlijk, kans had Mercedes niet in Mexico (race). Dat was wel overduidelijk.
Vond Hamilton ook wel erg lang in zijn wagen blijven zitten toen bij het inparkeren
UithuilenJasphur schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:57:
Vond Hamilton ook wel erg lang in zijn wagen blijven zitten toen bij het inparkeren
Die had dan ook wel echt alles gegeven om PER achter zich te houden.Jasphur schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:57:
Wat een mooie race
na de start gebeurde er niet extreem veel meer en was het vooral tactisch erg spannend met de pitsstops.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Newey en Horner vol bewondering voor start Verstappen: ‘Hij oefende dat rempunt in rondje naar de grid’
https://www.formule1.nl/n...t-in-rondje-naar-de-grid/“Max remde enorm laat, zo leek het. Ik dacht dat hij zijn rempunt gemist had. Niet alleen in de trainingen remde hij op dat punt. Ook in zijn installatieronde voor de start heeft hij daar geremd. Dit was iets dat Max al vanaf het begin in zijn hoofd had.” Tuurlijk, nu Verstappen 19 punten los staat, valt het T-woord weer veelvuldig. Horner wil het nog niet over over de titel hebben: “Er zijn nog veel punten te verdelen, er kan zoveel gebeuren. Wij moeten gewoon perfect blijven.”
[ Voor 48% gewijzigd door Exocet op 08-11-2021 08:17 ]
Hadden ze dat niet afgesproken om Hamilton in bocht een veilig langs Bottas te loodsen?kraanwagen schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:35:
alles kan off-topic
Bottas is ook Hamilton en Toto ook gewoon kotsbeu en is stiekem voor #33.
Ik denk oprecht dat Hamilton denkt dat het 90% zijn talent is die de wagen snel maakt. En als je Bottas er zo makkelijk uit rijd snap ik dat sentiment stiekem ook wel wat.Oogje schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:54:
[...]
Bij de F1 is het toch minimaal 80% de auto die bepaalt hoe je kansen zijn?
Het is alleen raar als HAM die jarenlang de beste is (lees, de beste auto had) een collega gaat downplayen om de auto
Zijn team houd hem ook de mooiste verhalen voor. Op zich is het dan natuurlijk niet héél vreemd dat je dat gaat geloven na een tijdje. Als níémand je tegenspreekt, en de resultaten van je teamgenoten zoveel minder zijn (Bottas is nooit een bedreiging geweest in de eerste helft van zijn seizoenen, waardoor die, natuurlijk, de 2e driver rol kreeg). Dan ga je vanzelf geloven dat het door jouw talent komt.
Betekend echter niet dat ik zijn opmerkingen goedkeur trouwens
Beide auto's hebben toch een eigen team? Daar kunnen wellicht ook onderlinge verschillen door ontstaan.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Uiteindelijk maakt de driver een groot verschil. Kijk naar wat Bot & Per met dezelfde auto doet. De auto is heel belangrijk maar Bot zal niet snel WK worden in de MB. Zelfde voor Per in de RB. Max en Lewis zijn echt van een ander caliber. Natuurlijk heeft Lewis ook jaren lang de beste auto gehad. Maar die had Bot ook.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Niet zo vreemd hoor. Hij zit tussen Max en Hamilton in. Als die hem laat staan wordt die gegarandeerd gesandwiched.kraanwagen schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:35:
Laten staan is dus geen optie. Want dan moet die Hamilton knijpen. En HAM is de persoon voor wie die rijd.
Hij wil dus áchter Hamilton kruisen. En dat doet die dus ook.
Ik zou niet weten wat die anders had moeten doen. Als die hem had laten staan was er een goede kans dat ze er alledrie af zouden gaan....
Daarbij kán Max ook later remmen, omdat die de bocht ruimer neemt. Dus kan die wat later remmen.
Ricciardo verremt zich gewoon, en probeert iets dat gewoon niet past
De Red Bull tactiek: Tja misschien was een undercut beter geweest. Dat zullen we helaas nooit weten. Maar de kans was groot geweest dat Perez dan óók achter de Ferrari had klem gezeten. Dus dan kan je geen snelle ronde neerzetten om je undercut te laten werken. En dan had Perez nog klem gezeten achter Hamilton... En als het met een stuk jongere banden niet lukt, gaat het met gelijke banden zeker niet lukken.
Ik denk dat Red Bull probeerde de undercut te plannen zodra ze "vrij" waren van de Ferrari. Maar Hamilton pakte hem toen al. En op dat moment kon Red Bull niet meer counteren. De enige optie was eigenlijk nog de optie die ze kozen.
Dus eigenlijk goed gezien van Mercedes. Want die hebben dit waarschijnlijk ook doorgerekend. Anders laat je natuurlijk nooit iemand midden in traffic de pit uitkomen. Ferrari had geen zin in een gevecht met de Mercedes en ging dus ook meteen de pits in.
[ Voor 37% gewijzigd door Waah op 08-11-2021 08:41 ]
Maar in eerste instantie ook omdat Bottas ruimte laat waardoor Max op de racelijn zit.Waah schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:36:
[...]
Daarbij kán Max ook later remmen, omdat die de bocht ruimer neemt. Dus kan die wat later remmen.
Bottas was meer bezig met waar Hamilton zat dan Max.
Verwijderd
Volgend jaar rijdt russel hamilton het snot voor de ogen en druipt hamilton met de staart tussen de benen af als nlgoat (no longer goat).
Bottas had de bocht niet zo moeten aansnijden. Ricciardo haalde de bocht gewoon prima. Vond het een domme actie van Bottas, hij ging zelf op de penaltystip zitten. Na de start weet je gewoon dat daar ook iemand zit als je zelf vanaf het midden van de baan aan komt rijden. Hij had rechts meer ruimte moeten laten. Heb het nog een paar keer teruggekeken maar zie echt niet in wat Ricciardo anders had moeten doen.Waah schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:36:
[...]
Niet zo vreemd hoor. Hij zit tussen Max en Hamilton in. Als die hem laat staan wordt die gegarandeerd gesandwiched.![]()
Laten staan is dus geen optie. Want dan moet die Hamilton knijpen. En HAM is de persoon voor wie die rijd.
Ik zou niet weten wat die anders had moeten doen. Als die hem had laten staan was er een goede kans dat ze er alledrie af zouden gaan....
De Red Bull tactiek: Tja misschien was een undercut beter geweest. Dat zullen we helaas nooit weten. Maar de kans was groot geweest dat Perez dan óók achter de Ferrari had klem gezeten. Dus dan kan je geen snelle ronde neerzetten om je undercut te laten werken. En dan had Perez nog klem gezeten achter Hamilton... En als het met een stuk jongere banden niet lukt, gaat het met gelijke banden zeker niet lukken.
Ik denk dat Red Bull probeerde de undercut te plannen zodra ze "vrij" waren van de Ferrari. Maar Hamilton pakte hem toen al. En op dat moment kon Red Bull niet meer counteren. De enige optie was eigenlijk nog de optie die ze kozen.
Dus eigenlijk goed gezien van Mercedes. Want die hebben dit waarschijnlijk ook doorgerekend. Anders laat je natuurlijk nooit iemand midden in traffic de pit uitkomen. Ferrari had geen zin in een gevecht met de Mercedes en ging dus ook meteen de pits in.
Max kon met name later remmen omdat hij op de racelijn zat en daar veel meer grip is.
Misschien wil Bottas ook eindelijk wel een andere kampioen dan zijn bijna ex-teammaatrenegrunn schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:45:
[...]
Maar in eerste instantie ook omdat Bottas ruimte laat waardoor Max op de racelijn zit.
Bottas was meer bezig met waar Hamilton zat dan Max.
en probeert ie dat zo met wat gemaakte onnozelheid wat in de kaart te spelen.
Ik blijf het zowel grappig en sneu vinden hoe Hamilton, zoals de Engelsen zeggen, rent free in de hoofden leeft van zo veel mensen hier. Een leuke race m.i. met een prachtig resultaat voor max en red bull en nog kiezen ze er voor om naderhand alleen maar over Hamilton bezig te zijn. Die ze zogenaamd niks vinden maar wel continu aan hem denken.
Perez had een positief pitwindow ten opzichte van Hamilton, maar hij zou maar 0.2 sec voor Hamilton de baan op zijn gekomen. Dan was Hamilton er simpelweg weer voorbij gedrs't, waarschijnlijk zelfs zonder drs (Perez start op koude banden na zn stop).Waah schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:36:
[...]
Niet zo vreemd hoor. Hij zit tussen Max en Hamilton in. Als die hem laat staan wordt die gegarandeerd gesandwiched.![]()
Je zag Perez na zn eerste nadering ook weer afzakken naar een gap van ongeveer 2 seconden achter Hamilton, te lang vlak achter Hamilton rijden en je rookt je banden op. Jammer dat het niet gelukt is, maar Perez heeft (voor zijn doen) wel een hele sterke race gereden.
Opvallend ook hoe Max in de laatste fase ook nog bezig was met de strijd tussen Hamilton en Perez
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Een positief pit-window gaat er natuurlijk vanuit dat Perez dan een snelle outlap kan zetten. En dat kan niet als je achter een ferrari komt.Chiron schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:51:
[...]
Perez had een positief pitwindow ten opzichte van Hamilton, maar hij zou maar 0.2 sec voor Hamilton de baan op zijn gekomen. Dan was Hamilton er simpelweg weer voorbij gedrs't, waarschijnlijk zelfs zonder drs (Perez start op koude banden na zn stop).
Je zag Perez na zn eerste nadering ook weer afzakken naar een gap van ongeveer 2 seconden achter Hamilton, te lang vlak achter Hamilton rijden en je rookt je banden op. Jammer dat het niet gelukt is, maar Perez heeft (voor zijn doen) wel een hele sterke race gereden.
Opvallend ook hoe Max in de laatste fase ook nog bezig was met de strijd tussen Hamilton en PerezHad nog net niet een onboard beeldschermpje in zn cockpit
In 2019 en 2020 werd Bottas anders gemakkelijk 2e in het WK. Rosberg was ook 2e toen ie niet won. Ik denk dat men heel erg vergist hoe ziekelijk dominant Mercedes is geweeest. En geen enkel vleugje 'kritiek' dat de FIA er niks aan doet wat het in het verleden altijd wel gedaan heeft. Die motor is zo sterk dat de concurrentie wat 6 of 7 jaar nodig heeft gehad om het gat te sluiten. En zelfs nu nog is de Merc motor het sterkste van het veld.Inspired schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:35:
Uiteindelijk maakt de driver een groot verschil. Kijk naar wat Bot & Per met dezelfde auto doet. De auto is heel belangrijk maar Bot zal niet snel WK worden in de MB. Zelfde voor Per in de RB. Max en Lewis zijn echt van een ander caliber. Natuurlijk heeft Lewis ook jaren lang de beste auto gehad. Maar die had Bot ook.
Maar goed, de woorden van Hamilton blijven gewoon van een klein kind, het is omdat de interviewers er ook voor zichzelf zijn, nooit iets van kritische vragen, dan zit je je hele leven in een positieve bubbel en die wordt nu genadeloos doorgeprikt door Verstappen. Hopelijk kan RB ook nog de titel bij de constructeurs binnenhalen.
Zag de reactie van peter windsor op de race. De outlap van Hamilton was 2,5 seconden langzamer.
Geeft volgens hem aan dat Max met de Bull sneller op de limiet kan rijden. Hamilton rijdt vervolgens twee snelle ronden, waar max meer de tijd neemt om de banden langzaam op temperatuur te brengen.
Geeft volgens hem aan dat Max met de Bull sneller op de limiet kan rijden. Hamilton rijdt vervolgens twee snelle ronden, waar max meer de tijd neemt om de banden langzaam op temperatuur te brengen.
Ja leuk maar HAM had meteen verkeer in zijn outlap, dus die vlieger gaat niet op.MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:11:
Zag de reactie van peter windsor op de race. De outlap van Hamilton was 2,5 seconden langzamer.
Bottas wordt dus rond getikt door RIC en zit dan vervolgens de halve race achter hem, die zal niet blij met hem zijn.
Even het filmpje opgezocht. Dat is wel een behoorlijk verschil. 1:38:8 voor Max als outlap en 1:41:4 voor Lewis. Daar verliest Lewis dus heel erg veel. (Zoals hieronder genoemd is, komt dit waarschijnlijk door Leclerc)MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:11:
Mij viel overigens ook op dat Lewis in zijn eerste volledige ronde op de harde band meteen een snelle ronde reed, terwijl Max dat pas na een ronde of 10 (?) deed. Max warmt die banden veel rustiger op lijkt het wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Extigo op 08-11-2021 09:25 ]
Ik vind het nog altijd interessant dat die Mercedes flinke issues heeft als ze niet vooraan rijdenExocet schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:14:
Bottas wordt dus rond getikt door RIC en zit dan vervolgens de halve race achter hem, die zal niet blij met hem zijn.
Dan heeft Peter Windsor inderdaad lekker zitten slapenMikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:11:
De rest kan vanalles betekenen. Maar Hamilton wil natuurlijk gewoon snel zorgen dat Perez niet naar binnen kan en hem voorbij gaat via de pitstop. want HAM stond na 1 ronde nog negatief tov Perez. Dus niet vreemd dat die 2 snellere rondes rijd.
En daarom zijn analyses ook zo lastig. Als ze beide onder dezelfde omstandigheden zouden rijden kan je die conclusie trekken. Maar Max die niet onder enige druk staat versus Hamilton die een under/overcut moet voorkomen én verkeer heeft... Daar kan je natuurlijk geen conclusie over de auto over trekken
In de outlap van HAM zat ie ook vast achter LEC, dat zal ook wel vertekenen.MikeyMan schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:11:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Waar die 0,2 voor Hamilton de baan op zijn gekomen? Waarschijnlijk dan dus bij pit exit waar Perez überhaupt niet op snelheid rijdt. Dit zagen we ook bij ik meen Hamilton en Leclerc. Hamilton leek voor mij om en nabij naast Leclerc de baan op te komen, maar Leclerc had uiteraard een veel hogere snelheid. Als Perez dan dus 0,2s voorsprong zou kunnen hebben zou Hamilton er waarschijnlijk nog zo voorbij blazen. (En die 0,2s is iets dat je ook weer makkelijk verliest in een pitstop, 2,2s vs 2,4s is niet schokkend)Chiron schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:51:
[...]
Perez had een positief pitwindow ten opzichte van Hamilton, maar hij zou maar 0.2 sec voor Hamilton de baan op zijn gekomen. Dan was Hamilton er simpelweg weer voorbij gedrs't, waarschijnlijk zelfs zonder drs (Perez start op koude banden na zn stop).
Volgens mij kwamen ze toen bij backmarkers? Russell liet Hamilton er netjes langs op het rechte stuk, Perez moest wachten tot na T3. En meen dat ze op Sky aangaven dat ze het idee hadden dat Russell het voor Perez net iets "moeilijker" maakte. Niet perse fout, maar wel iets moeilijker. (Dus als voorbeeld: je kunt op het rechte stuk iets minder hard rijden zodat de ander langs kan, of je kunt doorblazen tot aan de bocht en de ander over het vuil via de binnenkant laten inhalen. Beide zijn opties maar die laatste is wel nadeliger voor de rijder die je doet lappen).Je zag Perez na zn eerste nadering ook weer afzakken naar een gap van ongeveer 2 seconden achter Hamilton, te lang vlak achter Hamilton rijden en je rookt je banden op.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |