[F1 2021] Race 17 GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste
Acties:
  • 114.322 views

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteur:
  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2021 - GP-Topic Race 17

18. United States Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/XoiZB3EIJvgSkW0NXlw2hNQ8/full.jpg

Data

vr 22 Oct
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png18:30(11:30) Local Time
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png22:00(15:00) Local Time
za 23 Oct
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png20:00(13:00) Local Time
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png23:00(16:00) Local Time
zo 24 Oct
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png21:00(14:00)
 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png=NL-tijdCircuit tijd

Circuit

Circuit:Circuit of The Americas
Lengte:5513 m
Aantal Ronden:56
Race Afstand:308.405 km
Ronde record:1:36.169 - Charles Leclerc (2019)

Vorige Race

Datum:3 november 2019
Winnaar:Valtteri Bottas (Mercedes)
Race tijd:1:33:55.653
2e & 3e Plaats:HAM, VER
Pole:1:32.029 - Valtteri Bottas (Mercedes)
Snelste Ronde:1:36.169 - Charles Leclerc (Ferrari)
LinksFormula1.com

Wikipedia

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder @pinda powerrr ).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYT4ppCuqXS2gtHQanrwVrggTF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LTbL5zNR305DRpBS3C6JB7G.jpg?f=fotoalbum_large
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2021 - 19-oktober-2021 - nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z10SijtS-G1DBvII3u6aHvORb_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuTN9spVtbfa98IB12CqWPmS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raYYOQr3QqJwY6cy__sH_Yq2nPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDLoFpSK5HgiG8gxL8Q4gVB7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B30dv5SqJvWV50A4zGjVqWd3HY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wc6eMzMEiAXcoLcnWbFXovja.png?f=fotoalbum_large

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P16 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131
Race 8:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 138 - 156
Race 9:0 - 1 - (P4 -- P1+FL) 150 - 182
Race 10a:0 - 1 - (P2 -- P1) 152 - 185
Race 10b:1 - 0 - (P1 -- DNF) 177 - 185
Race 11:1 - 0 - (P2 -- P9) 195 - 187
Race 12:0 - ½ - (P3 -- P1) 202,5 - 199,5
Race 13:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 221,5 - 224,5
Race 14a:0 - 1 - (P5 -- P2) 221,5 - 226,5
Race 14b:0 - 0 - (DNF -- DNF) 221,5 - 226,5
Race 15:1 - 0 - (P1 -- P2) 246,5 - 244,5
Race 16:0 - 1 - (P5 - P2) 256,5 - 262,5

HAM5xP1, 6xP2, 1xP3 ,1xP4, 2xP5 ,1xP7, 1xP15, 1xDNF
VER8xP1, 6xP2, 1xP9, 3xDNF
VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.
VER werd tweede in de sprintrace op Monza, HAM werd daar 5e, is in bovenstaande als een P2 & P5 verwerkt.

[ Voor 0% gewijzigd door nachtnet op 21-10-2021 09:21 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:34

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De gebruikelijke info van Pirelli met de middenmoot aan compounds. En eindelijk een avond race! :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FB_MxgRWYAcO87E?format=jpg&name=large

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:38
Stiekem vind ik dit elke keer toch wel weer een gave baan. T1 is elke keer weer billenknijpen na de start. Zeer benieuwd naar de Q uitslag hier. Mercedes en McLaren grote kanshebbers?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:27
Ik hoop gewoon dat ver nog een beetje mee kan komen met de mercs

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17

Spotmatic

Ken sent me

Wel fijne tijden, niet je hele weekend naar de kl... ;)
Al zal het ook wennen zijn: direct na de race en Q naar bed. Voelt toch raar.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:48
Lijkt het nu maar zo, of zit er wel een erg groot gat tussen DRS2-Detectie en DRS2-Zone? Is me eerder niet opgevallen.

Verder erg tof dat de races een keer in de avond zijn, komt eigenlijk wel goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54
Ik ben erg benieuwd wat RB en MERC hier gaan brengen. Hoewel het neigt naar een MERC circuit met de langere rechte stukken was Max de afgelopen jaren hier wel lekker bezig en mengde zich gewoon tussen de Mercedessen en die waren toen toch echt een stuk beter/sneller dan nu.

Daarnaast zullen de baancondities ook erg bepalend zijn voor degene die het beste de balans op orde heeft. De hobbels schijnen toch weer behoorlijk te zijn.

Anniehoe, ik heb er weer zin in dit weekend! Ik vind het voor de afwisseling wel lekker dat het allemaal in de avond is :).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 10:22
@Gemini NL Ik dacht dat dat was omdat het heel makkelijk is bocht 19 iets te ruim te nemen, net over de tracklimits gaan, en dan zit je bijvoorbeeld net wel binnen de 1 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hopelijk krijgt Red Bull de afstelling nu wel goed voor elkaar, anders gaat het weer een Mercedes feestje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54
warp schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:26:
Hopelijk krijgt Red Bull de afstelling nu wel goed voor elkaar, anders gaat het weer een Mercedes feestje worden.
Hopelijk heeft Newey tijdens zijn herstel lang kunnen nadenken over een paar goede aanpassingen ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
Vroeeeem vroeeeem

Dit blijft toch door tijdstip en land een vermakelijke race om te volgen. Baan is ook niet slecht. Meerdere lijnen mogelijk bij inhalen, hoewel dat soms betekent dat je niet op p3 maar p4 eindigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:10:
Vroeeeem vroeeeem

Dit blijft toch door tijdstip en land een vermakelijke race om te volgen. Baan is ook niet slecht. Meerdere lijnen mogelijk bij inhalen, hoewel dat soms betekent dat je niet op p3 maar p4 eindigd.
I see what you did there :P Een herhaling zal denk ik niet gebeuren aangezien RAI niet op P3 zal rijden, maar ik laat mij graag verrassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:26

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:00:

HAM versus VER

Race 16:0 - 1 - (P2 -- P5) 256,5 - 262,5
Mooi dat het topic weer open is!
Toch zie ik nog een klein foutje: P2 -- P5 moet P5 -- P2 zijn :9

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Mooi dat deze in de avond is. Moet overdag werken ivm marathon Rotterdam. ‘s Avonds lekker bijkomen met een hopelijk mooie race.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:03
Ikzelf baal wel van deze tijden eigenlijk :)
Nu conflicteert het met NASCAR! 2/3 jaar terug was het zelfs dat COTA conflicteerde met NASCAR Texas Motorspeedway. Gelukkig is dat dit jaar niet het geval (Kansas is dit weekend, TMS was vorige week)

Sowieso de komende paar races & NASCAR conflicteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:56
Hoop dat Verstappen sneller is dan Bottas en de schade qua puntenverlies kan beperken t.o.v. Hamilton.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:45
Spotmatic schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:15:
Wel fijne tijden, niet je hele weekend naar de kl... ;)
Al zal het ook wennen zijn: direct na de race en Q naar bed. Voelt toch raar.
Ik hoop dat ik niet kan slapen van enthousiasme na de race en Q *O*
Al ben ik bang dat ik niet kan slapen van teleurstelling/boosheid -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 01-06 10:06
Blijft een mooie baan/layout. staat zeker nog op de to-do-list om erop te rijden ooit. weekend vol vraagtekens, des te leuker is het om te kijken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik ben vooral benieuwd hoe slecht de baan er nu voorstaat. Want de ondergrond daar schijnt heel wat te bewegen en de baan verzakt daar jaar op jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-10-2021 09:44 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:07
MotoGP heeft al geëist dat de baan vernieuwd wordt vanwege het grote aantal hobbeltjes. Ben benieuwd...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:44:
Ik ben vooral benieuwd hoe slecht de baan er nu voorstaat. Want de ondergrond daar schijnt heel wat te bewegen en de baan verzakt daar jaar op jaar.
Ik had gehoord dat dit ongeveer de huidige baan is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8b10VNaefeNtFwIC-ot0uLGnLwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNTjFNk1I9OhUsdOafdpmore.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 22:53
nachtnet schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

[Afbeelding]
"Toto, I'm starting to feel vibrations in these front tires man!'

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
Fijne tijden voor Q en Race.
Zondag eerst Ajax - PSV en daarna voorbeschouwing en race F1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Zin in! En heel benieuwd wat RBR brengt dit weekend. Ik vind het net even te spannend allemaal.

En inderdaad wat een fijne tijd. Voor de verandering eens niet je hele weekend weg als je alles wil volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23

JB

Cédric roelt!

Ah die race waar HAM wel een burn-out mocht doen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11:55
[...]

[Afbeelding]
Sneeuwt het al in België? >:)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:13
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://j.gifs.com/nYw2GP.gif

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58

Damian

Insane Obtrusion

Prima tijden, mogen ze vaker doen :D

Highlights van de laatste race aldaar in 2019:

*klikkie want FOM :)

[ Voor 26% gewijzigd door Damian op 21-10-2021 10:41 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De tijden hebben voor en nadelen, ik had liever dat ze deze races op zaterdag zouden rijden.

Hopelijk kan Newey ervoor zorgen dat ze dit weekend wel meteen snel zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toch blijft de nummering van bochten vreemd. In Turkije is een lange doordraaier (#8) maar 1 bocht, in Rusland ook (#3) en hier zijn het er drie (#16 - #18)...

EDIT:
Ik geloof dat Chain Bear in het verleden een video erover had; YouTube: What makes a track suitable for Formula 1? of YouTube: The case for corner names, niet zeker in welke. :+

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 21-10-2021 11:12 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:37

DataGhost

iPL dev

CH4OS schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:04:
Toch blijft de nummering van bochten vreemd. In Turkije is een lange doordraaier (#8) maar 1 bocht, hier zijn het er drie (#16 - #18)...
Voor Amerikanen voelt sturen net wat heftiger :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dan mogen ze bij pitstops ook wel de vullingen vervangen. Keuze uit rood, geel of wit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kan door de tijden alles kijken dit weekend. Lekker en zin an.

Erg nieuwsgierig wat de uitkomst gaat zijn. Aan de ene kant wil je het spannend tot het einde en aan de andere kant mag het al zsm beslist zijn. Uiteraard in het voordeel van Max, want dat heeft de F1 wel nodig.

Te koop....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Laatst online: 15:33
dreester schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Dan mogen ze bij pitstops ook wel de vullingen vervangen. Keuze uit rood, geel of wit.
Live gezet door Jack Plooij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het met verdoving is, wordt de pitstop dan wel heel lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch blijft de nummering van bochten vreemd. In Turkije is een lange doordraaier (#8) maar 1 bocht, in Rusland ook (#3) en hier zijn het er drie (#16 - #18)...

EDIT:
Ik geloof dat Chain Bear in het verleden een video erover had; YouTube: What makes a track suitable for Formula 1? of YouTube: The case for corner names, niet zeker in welke. :+
Er was een artikel over een tijd terug rond Tilke, die al die circuits beetje heeft bedacht. Wat me bijstond was het grote veschil in snelheid en apex punten, istanbul heeft een constante bocht terwijl die van Americas een steeds snellere bocht wordt (je komt relatief traag uit 15) waar je beide apex moet aanpassen.

Einde van de rit, geef het beestje een naampje :P

Wist niet dat die Tilke ook Jeddah heeft gedaan, die we in december zien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SinergyX schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:26:
[...]

Er was een artikel over een tijd terug rond Tilke, die al die circuits beetje heeft bedacht. Wat me bijstond was het grote veschil in snelheid en apex punten, istanbul heeft een constante bocht terwijl die van Americas een steeds snellere bocht wordt (je komt relatief traag uit 15) waar je beide apex moet aanpassen.

Einde van de rit, geef het beestje een naampje :P

Wist niet dat die Tilke ook Jeddah heeft gedaan, die we in december zien.
Tilke doet (imo helaas) de meeste circuits, tegenwoordig. De aanpassingen op Zandvoort zijn dan weer niet van de hand van Tilke. :+ Ook hier heeft Chain Bear trouwens al eens een video aan geweid;

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 21-10-2021 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 13:23
In principe heeft Tilke natuurlijk een aantal prima circuits gemaakt en zijn zelfs een paar minder geliefde circuits wel favoriet van de rijders, maar het racen is er gewoon minder spannend.
Op een circuit als Spa of Silverstone wordt net zoveel ingehaald als op Baku of Qatar volgens mij, maar die laatste 2 missen iets historie en atmosfeer om voorbij het mindere racen te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het circuit van Sepang (ook van de hand van Tilke) vind ik dan inderdaad een gave baan. Maar toch voelen de banen van Tilke veel te klinisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

[Afbeelding]
*Mother Russia approves of this image* :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:34
nachtnet schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:10:
Vroeeeem vroeeeem

Vrooem vroem?

neeoowww neeoooww!

[ Voor 11% gewijzigd door Puc van S. op 21-10-2021 12:05 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze tellen verdiepingen ook anders. De first floor is bij ons 0 of de begane grond en onze eerste verdieping is hun second floor.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Marzman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:15:
Ze tellen verdiepingen ook anders. De first floor is bij ons 0 of de begane grond en onze eerste verdieping is hun second floor.
Pouhon op Spa zijn ook twee bochten, terwijl dat ook een (leuke) doordraaier is. Dus aan het continent ligt het niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zag eerder deze week een post op Facebook, van Formula 1, met die gast die dat deed. :)

Bingo: https://www.facebook.com/watch/?v=4578411735513354

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 21-10-2021 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 16:16
Ik heb er zin in, ben benieuwd of Verstappen de voorsprong kan uitbouwen, dat zou toch wel heerlijk zijn.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:08
[...]

[Afbeelding]
Is het circuit aangelegd door belgische wegenbouwers dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:08
Is dat de N285 tussen Wagenberg en Zevenbergen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

Killjoy

Klingon lawn products

Marzman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:15:
[...]

Verdieping is spreektaal. In de bouw wordt de formele term bouwlaag gebruikt. Dus begane grond is de eerste bouwlaag, de eerste verdieping de tweede bouwlaag, enz.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Killjoy schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:46:
[...]

Verdieping is spreektaal. In de bouw wordt de formele term bouwlaag gebruikt. Dus begane grond is de eerste bouwlaag, de eerste verdieping de tweede bouwlaag, enz.
De knoppen op een lift zijn toch geen spreektaal ;)

Maar goed dat ze het in de bouw zelf hebben opgelost, lijkt me daar inderdaad wel essentieel dat je het over hetzelfde hebt :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:26
Ben benieuwd naar deze race, kijken of RBR zich kan herpakken en of PER Max kan helpen, maar bovenal nieuwsgierig of RBR de pace weer kan vinden, want het hield niet over de afgelopen races.

Zijn er nog mensen die (denken te) weten wat de Mercedes PU doet bij hogere temperaturen, zoals nu weer in de VS? Kan me vanuit het verleden herinneren dat de Mercedes niet altijd lekker ging bij hogere temperaturen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Waah
Volk schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:49:
Ben benieuwd naar deze race, kijken of RBR zich kan herpakken en of PER Max kan helpen, maar bovenal nieuwsgierig of RBR de pace weer kan vinden, want het hield niet over de afgelopen races.

Zijn er nog mensen die (denken te) weten wat de Mercedes PU doet bij hogere temperaturen, zoals nu weer in de VS? Kan me vanuit het verleden herinneren dat de Mercedes niet altijd lekker ging bij hogere temperaturen.
Ja warme temperaturen hebben ze wel eens issues mee gehad ja. Zeker toen ze van zilver naar zwart gingen.

Wat betreft zwart: Ik hoop dat ze de liveries weer eens wat meer kleur geven. Tijdens een race is het regelmatig goed kijken welke auto je bekijkt. De Mercedes, Aston martin en Alpha Tauri (onder bepaalde hoeke, vooral vanaf de voorkant) lijken gewoon teveel op elkaar soms. En zeker als de regie opeens switcht en die merken zitten vlak bij elkaar.... Of van veraf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_jQvc0RpQwmgSsI3TxJSIsOo7w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xJ1Eywxm1Vq3dNBAPUF5scxc.png?f=user_large
Welk merk auto zien we rechts onder, en welke links boven?

Hier zie je het aan de tekst vooral IMHO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9FSC2fNh5di3e5QuCh8RQU33WI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a9byH8LcPk5zDFMhUoNfbezV.png?f=fotoalbum_large
En dit shot duurt anderhalve seconde? max?

Ik had nooit gedacht dat ik de roze auto's zou missen in de F1 :+

[ Voor 26% gewijzigd door Waah op 21-10-2021 14:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41

AvK

Ready Set Go

Hoop eigenlijk stiekem dat er een plofje te horen is uit de motor van Merc......
Zonder gein, de berichten dat het niet helemaal stabiel is bij de Mercedes motoren houden toch wel aan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
Waah schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Ja warme temperaturen hebben ze wel eens issues mee gehad ja. Zeker toen ze van zilver naar zwart gingen.

Wat betreft zwart: Ik hoop dat ze de liveries weer eens wat meer kleur geven. Tijdens een race is het regelmatig goed kijken welke auto je bekijkt. De Mercedes, Aston martin en Alpha Tauri (onder bepaalde hoeke, vooral vanaf de voorkant) lijken gewoon teveel op elkaar soms. En zeker als de regie opeens switcht en die merken zitten vlak bij elkaar.... Of van veraf
[Afbeelding]

Hier zie je het aan de tekst vooral IMHO
[Afbeelding]
En dit shot duurt anderhalve seconde? max?

Ik had nooit gedacht dat ik de roze auto's zou missen in de F1 :+
Helemaal mee eens, in korte shots is het soms niet te doen. Ik verwacht eigenlijk niet dat hier bepaalde regels voor gaan komen, aangezien ze dit niet verkocht krijgen aan de sponsoren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

[Afbeelding]
Je aardappelcamerascreenshot helpt ook niet, maar die witte is volgens mij een Mercedes?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23

JB

Cédric roelt!

AvK schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:23:

Zonder gein, de berichten dat het niet helemaal stabiel is bij de Mercedes motoren houden toch wel aan.
Dat is wat anders dan het blok zelf :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
pjottum schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

Je aardappelcamerascreenshot helpt ook niet, maar die witte is volgens mij een Mercedes?
Rechts onder is Lewis. Links boven is Gasly. Ondanks dat de AlfaTauri veel wit heeft in de livery zie je dat vaak niet totdat de auto je voorbij rijd.

Zullen wel geen regels voor komen. Maar toen het nog de silver arrows waren was het een stuk simpeler :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JB schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Dat is wat anders dan het blok zelf :+
Ja, de radiator wiebelt wat, maar verder ... :+

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:37

DataGhost

iPL dev

Waah schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Rechts onder is Lewis. Links boven is Gasly. Ondanks dat de AlfaTauri veel wit heeft in de livery zie je dat vaak niet totdat de auto je voorbij rijd.

Zullen wel geen regels voor komen. Maar toen het nog de silver arrows waren was het een stuk simpeler :+
Volgens mij doelde hij op de Mercedes Sprinter :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
DataGhost schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

ik zag al geen wit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:00

Dazzler2120

FP ProMod
DataGhost schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

Daar moest ik ook aandenken, maar hij zei toch echt links in beeld :p

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dazzler2120 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:21:
[...]

Daar moest ik ook aandenken, maar hij zei toch echt links in beeld :p
niet echt:
Afijn, er is blijkbaar nog geen nieuws uit de VS?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

pjottum schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

niet echt:

[...]

Afijn, er is blijkbaar nog geen nieuws uit de VS?
Eiríkr schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:03:
De PH-DTF Dassault Falcon 900EX van Max Verstappen in de Verenigde Staten. Een behoorlijk eind van huis voor de Amerikaanse Formule 1 race dit weekend.

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/jGRjZvB

Bron: https://www.reddit.com/r/...et_dassault_falcon_900ex/
De DTF has landed. :P

(Uit het Vliegen, Techniek en achtergrond topic.)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 22:43

The_Scarabial

MTB for life!

Ben heel benieuwd dit weekend of VER de Mercs bij kan benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nu ze net nieuwe motoren hebben verwacht ik dat dit minder een probleem gaat zijn. Betrouwbaarheid, oververhitting, snelheid en een lange levensduur zijn eigenlijk allemaal kanten van dezelfde medaille.
Wat betreft zwart: Ik hoop dat ze de liveries weer eens wat meer kleur geven. Tijdens een race is het regelmatig goed kijken welke auto je bekijkt.
Ik ben het helemaal met je eens maar zie het niet gebeuren vanwege de sponsoren.
Het zou voor mij voldoende zijn als ze 1 of 2 elementen een opvallende kleur geven.
Zelf denk ik aan de camera. Die maken we nu al geel voor de rijder die je bij sommige teams niet de tweede rijder mag noemen.
In F3 zie ik ze met drie verschillende kleuren camera's rond rijden.

Maak 10 opvallende kleurencombinaties en verdeel die over de teams. En het team mag dan zelf uitzoeken welke auto de kleuren links-rechts gebruikt en welke rechts-links.

Het hoeft natuurlijk niet de camera te zijn maar volgens mij is die vrij ideaal omdat die opvallend geplaatsts is, streng gereguleerd wordt en geen reclame bevat. Een paar felgekleurde stippen of symbolen (voor de kleurenblinden onder ons) op de neus en de achtervleugel zouden ook al veel helpen.

Ik heb ooit het spelletje gedaan waarbij je de auto's in profiel ziet (dus zonder kleuren of reclames) en je moet aangeven welke auto bij welk team hoort. dra-ma
Recent heb ik in de F1 game dus maar eens goed naar de auto's gekeken omdat je ze daar makkelijk kan vergelijken. Zelfs zo zijn de verschillen minimaal en haast niet uit te leggen. "die ene auto heeft een net iets rondere luchtinlaat".

Hoewel ik merk dat ik beter ben geworden in de auto's snel herkennen zonder de kleuren te zien is dat toch nog steeds vooral een kwestie van geluk.

[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 21-10-2021 16:08 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:07:
[...]

Nu ze net nieuwe motoren hebben verwacht ik dat dit minder een probleem gaat zijn. Betrouwbaarheid, oververhitting, snelheid en een lange levensduur zijn eigenlijk allemaal kanten van dezelfde medaille.

[...]

Ik ben het helemaal met je eens maar zie het niet gebeuren vanwege de sponsoren.
Het zou voor mij voldoende zijn als ze 1 of 2 elementen een opvallende kleur geven.
Zelf denk ik aan de camera. Die maken we nu al geel voor de rijder die je bij sommige teams niet de tweede rijder mag noemen.
In F3 zie ik ze met drie verschillende kleuren camera's rond rijden.

Maak 10 opvallende kleurencombinaties en verdeel die over de teams. En het team mag dan zelf uitzoeken welke auto de kleuren links-rechts gebruikt en welke rechts-links.

Het hoeft natuurlijk niet de camera te zijn maar volgens mij is die vrij ideaal omdat die opvallend geplaatsts is, streng gereguleerd wordt en geen reclame bevat. Een paar felgekleurde stippen of symbolen (voor de kleurenblinden onder ons) op de neus en de achtervleugel zouden ook al veel helpen.

Ik heb ooit het spelletje gedaan waarbij je de auto's in profiel ziet (dus zonder kleuren of reclames) en je moet aangeven welke auto bij welk team hoort. dra-ma
Recent heb ik in de F1 game dus maar eens goed naar de auto's gekeken omdat je ze daar makkelijk kan vergelijken. Zelfs zo zijn de verschillen minimaal en haast niet uit te leggen. "die ene auto heeft een net iets rondere luchtinlaat".

Hoewel ik merk dat ik beter ben geworden in de auto's snel herkennen zonder de kleuren te zien is dat toch nog steeds vooral een kwestie van geluk.
Eens, ik was dit jaar bij de 'race' op Spa, daar kon je bij sommige autos prima zien wie erin zit omdat het nummer duidelijk zichtbaar was (Red Bull, Williams bijv.), maar voor anderen was het niet te doen (Mercedes, Aston Martin bijv.) eigenlijk alles met een wat donkere livery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 16:46
Vettel had daar ook al een keer een probleempje mee.

YouTube: Sebastian Vettel Stops In The McLaren Pit Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51
Hoop eigenlijk stiekem dat er een plofje te horen is uit de motor van Merc......
Dan horen we weer eens wat anders... Bono my engine is gone! En daarna wint hij de race. :/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FCPTmE_WUAcUnej?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FCPOelSXsAkX7Gj?format=jpg&name=medium

[ Voor 34% gewijzigd door Jasphur op 21-10-2021 19:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 23:01
[...]

[Afbeelding]
Zo zag de weg naar COTA vanuit Austin er wel uit toen ik er tijdens mijn rondreis door de VS een bezoek aan bracht. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
(Voor degenen die eigenlijk niet in het algemene F1 topic komen:)

Hier de uitslagen en analyses van de grote Motorsport.com/F1 survey van laatst! *O*

https://cdn-1.motorsportn...vey-motorsportnetwork.pdf

Flink wat leesvoer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

poor Leno schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:32:

[knip]
Da ken ik ok so, maar dan net wat anders ;) hardware-lover in "[F1] Seizoen 2021"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

(jarig!)
Volgens mij komen er zo'n 10000-20000 plofjes per seconde uit die motor.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Minuut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:12
Ik zie dat veel teams het uitlaatsysteem veel vervangen. Wat is het nut hier van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
poor Leno schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:32:

Hier de uitslagen en analyses van de grote Motorsport.com/F1 survey van laatst! *O*

https://cdn-1.motorsportn...vey-motorsportnetwork.pdf

Flink wat leesvoer! :D

[Twitter]
Leuk om door te nemen.

Max is voor jeugd en allround populair
Norris bij de jeugd en de dames
Lewis bij de boomers :+

En Mclaren no 1, red Bull 2 en Ferrari nummer 3. Die laatste is wel pijnlijk.... Maar toch fijn te zien dat valsspelen niet wordt gepikt door een deel van de fans. Hopelijk kan Ferrari zich eerlijk terug knokken, en daar lijken ze ook goed mee bezig dit jaar.

Wel wat rare grafieken soms, en daardoor slecht leesbaar. Maar wel interessant door de grote hoeveelheid respondenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 14:13
/10 seconden (aannemende dat alle 6 cilinders ontbranden) ;)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44
Vettel gaat voor een gridstraf vanwege vervanging van de motor. Kan alleen niet opmaken of het alleen een ICE (10 plekken) wissel is of alles (achteraan).

https://www.motorsport.co...in-engine-change/6697446/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:12

basvn

Breezand - NHN

Chocoball schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:50:
Vettel gaat voor een gridstraf vanwege vervanging van de motor. Kan alleen niet opmaken of het alleen een ICE (10 plekken) wissel is of alles (achteraan).

het is niet dat ze op pole kwalificeren. vaak rond 10e plek
dus denk dat ze gelijk alles pakken

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 677216

alesandro_46 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:48:
[...]

/10 seconden (aannemende dat alle 6 cilinders ontbranden) ;)
Elke cilinder 'vuurt' 1 keer per 2 omwentelingen (4-takt) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 13:03
Chocoball schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:50:

Helaas maakt bij AM het weinig uit, 10 plekken straf is bij hun (helaas) vaak achteraan :(
(Ik ben best wel Vettel fan dus baal van de vorm van AM).

En volgens mij las ik op F1 twitter dat het om volledig ging, dus dan sowieso achteraan.

[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 22-10-2021 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ryur schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:38:
[...]

Helaas maakt bij AM het weinig uit, 10 plekken straf is bij hun (helaas) vaak achteraan :(
(Ik ben best wel Vettel fan dus baal van de vorm van AM).

En volgens mij las ik op F1 twitter dat het om volledig ging, dus dan sowieso achteraan.
Zal je altijd zien nu de planeten anders liggen dat Vettel pole pakt, Ham zijn monitor motor (goeiesmorgens...) in Q3 het begeeft, Max 10e kwalificeert en Norris en Lec op 2 en 3. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
https://www.racefans.net/...after-alonso-controversy/

Dus bij dubbel geel word er hoe dan ook geen rondetijd opgeslagen...

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Illegal_Alien schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

Zal je altijd zien nu de planeten anders liggen dat Vettel pole pakt, Ham zijn monitor motor (goeiesmorgens...) in Q3 het begeeft, Max 10e kwalificeert en Norris en Lec op 2 en 3. :P
Bono my tyres screen is gone :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

zonoskar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:39:
[...]

Welk wat meer als je elke cilinder los van elkaar gaat tellen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
sjaool schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

Welk wat meer als je elke cilinder los van elkaar gaat tellen. ;)
Zelfs dan kom je niet op zoveel per seconde :P :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zonoskar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:39:
sjaool schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:23:
Wel wat meer als je elke cilinder los van elkaar gaat tellen. ;)
Met een rev limit van 15.000 RPM kom je op 250x per seconde (15000/60). De huidige hybride motoren zijn V6 motoren, dus de 250 vermenigvuldigen met zes en je komt op 1500 plofjes per seconde, maar doordat het viertakt motoren zijn heb je een slag per halve draai, vier keer een half is twee, dus 1 plofje per 2x draaien. 1500/2 = 750. :)

EDIT:
Hieronder scherpe aanvulling: gezien het viertakt motoren zijn moet je nog delen door vier, dan kom je op maximaal 375 plofjes uit.

EDIT2:
Viertakt motoren hebben 1 slag per halve draai, geen hele draai. Dus 1500/2 (want 1 slag per 2 keer rond draaien) is 750 plofjes per seconde verdeeld over de zes cilinders.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2021 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
CH4OS schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:32:
[...]

[...]
Met een rev limit van 15.000 RPM kom je op 250x per seconde (15000/60). De huidige hybride motoren zijn V6 motoren, dus de 250 vermenigvuldigen met zes en je komt op 1500 plofjes per seconde, maximaal. :)
Gedeeld door vier, want het zijn 4-takt motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DeKaerften schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:34:
Scherp! Dan kom je op 375.

EDIT: Al is dit ook fout, elke slag is een halve draai. Vier slagen, is dus 1 plofje per 2 rondjes draaien.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CH4OS schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:32:
[...]

[...]
Met een rev limit van 15.000 RPM kom je op 250x per seconde (15000/60). De huidige hybride motoren zijn V6 motoren, dus de 250 vermenigvuldigen met zes en je komt op 1500 plofjes per seconde, maximaal. :)
Dan zou je een single stroke motor hebben, volgens mij is de V6 een 4 takt, dus /4 (uitgaande van een 3x2 fire order).

edit.. zoals hierboven dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 22-10-2021 09:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SinergyX schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Dan zou je een single stroke motor hebben, volgens mij is de V6 een 4 takt, dus /4 (uitgaande van een 3x2 fire order).

edit.. zoals hierboven dus :P
Zie ook het bericht boven je. Intussen heb ik het originele bericht ook aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
DeKaerften schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Of door 2. 🤔😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaheem_Said
  • Laatst online: 08:50
Ik denk ook door 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:47
Buiten zijn look werkt Ricciardo nu ook aan zijn Amerikaans accent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Inderdaad, per 2 omwentelingen 1 plofje per cilinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, hey, jullie willen mij gewoon bezig houden! :+

750 dan! Ofwel een plofje per 0.00133333333s in een van de zes aanwezige (en actieve) cilinders.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Oh ja, gedeeld door twee, inderdaad. 4 halve omwentelingen zijn de slagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 22:53
...is dit het goede moment om het water te vertroebelen en het over pre-ignition te hebben, geldt misschien als twee plofjes? :P

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:00

Dazzler2120

FP ProMod
Lijkt wel mijn les thermodynamica hier op het moment waarbij we het hebben over verbrandingsmotoren, carnot rendementen etc. |:(

PS4 PSN: Dazzler2120

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord