[F1 2021] Race 17 GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste
Acties:
  • 114.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The_Butler schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:49:
...is dit het goede moment om het water te vertroebelen en het over pre-ignition te hebben, geldt misschien als twee plofjes? :P
Nou, dan reken je dat zelf maar uit hoor. :( Maar als de pre-ignition ook 1 ontstekingfase heeft, dan zit je dus alsnog op de 1500 plofjes.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:07
CH4OS schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:52:
[...]
Nou, dan reken je dat zelf maar uit hoor. :(
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/4QFqGxJLsy3cmPvQME/giphy.gif

Ok, nu weer back on topic, ik lees dus dat Vettel een grid straf krijgt omdat zijn wagen nieuwe componenten krijgt, zijn er nog meer auto's die straks achteraan moeten starten omdat ze over de limiet gaan?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Waah schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:26:
[...]

Zelfs dan kom je niet op zoveel per seconde :P :9
Stom natuurlijk, ik zat te rekenen met het maximale aantal toeren dat ze mogen draaien.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The_Butler schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:57:
Ik lees dat Vettel een grid straf krijgt omdat zijn wagen nieuwe componenten krijgt, zijn er nog meer auto's die straks achteraan moeten starten omdat ze over de limiet gaan?
Moeilijk te zeggen. Gedurende het weekend kan men ook alsnog besluiten om onderdelen te vervangen. zie bijvoorbeeld HAM die later (ik dacht na zijn crash in FP2 of de kwalificatie) alsnog zijn versnellingsbak verving (maar niet over de limiet ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:59:
Stom natuurlijk, ik zat te rekenen met het maximale aantal toeren dat ze mogen draaien.
Ook dan zou je dus niet goed zitten. Zie de berekening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:16
CH4OS schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:59:
[...]
Moeilijk te zeggen. Gedurende het weekend kan men ook alsnog besluiten om onderdelen te vervangen. zie bijvoorbeeld HAM die later (ik dacht na zijn crash in FP2 of de kwalificatie) alsnog zijn versnellingsbak verving (maar niet over de limiet ging).
Dat kan niet. Versnellingsbak krijg je altijd een straf als je de bak niet 6 achtereenvolgende events (minus vrijdag) hebt gebruikt. Er zit dus geen limiet op het aantal versnellingsbakken, maar de eerste moet je race 1 t/m 6 gebruiken (op zaterdag en zondag), de tweede 7 t/m 12 etc. Alleen hoeft die versnellingsbak dus niet op vrijdag gebruikt te worden, dus kun je op vrijdag sowieso een andere gebruiken. Wissel je de bak tussendoor (dus zeg na race 3) beginnen vanaf dat moment weer 6 races te tellen (dus 4 t/m 9).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

CH4OS schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:00:
[...]
Ook dan zou je dus niet goed zitten. Zie de berekening. :)
Het blijkt maar weer dat ik meer verstand heb van elektronica dan van motoren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:05

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Heb er zin in!
Jammer van de afwijkende tijden, 14:00 is voor mij nog altijd de perfecte tijd voor een race.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

G_Dragon schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:28:
Heb er zin in!
Jammer van de afwijkende tijden, 14:00 is voor mij nog altijd de perfecte tijd voor een race.
De race is toch ook om 15:00? Lokale tijd, that is. :+ Je kan dus altijd nog die kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

CH4OS schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:29:
[...]
De race is toch ook om 15:00? Lokale tijd, that is. :+ Je kan dus altijd nog die kant op.
Haha laten we gaan dan :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:55
sjaool schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:59:
[...]

Nee je had het over 10.000-20.000 toeren per seconde :+ het is RPM (minuut) O-)

En jawel: enkel op Tweakers natuurlijk... wordt dit volledig uitgespit :D

Hebben ze Hamilton nog gevraagd/gemeld dat die op no3 staat kwa polulairiteit? :+
En wat hij er van vind dat Max en zijn landgenoot Norris boven hem staan?

Bedank je altijd de fans..... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:13
CH4OS schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:29:
[...]
Volgens de startpost ben je dan een uur te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Plenkske schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:38:
Volgens de startpost ben je dan een uur te laat ;)
Och, oke, dan is de race een keertje om 14:00 lokale tijd... Ook goed :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38

JB

Cédric roelt!

Het topic leeft net zoals de F1 in USA :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

De laatste berichten waren de Pirelli geen bandenkeus kon maken voor dit aankomend weekend omdat er voor 40% nieuw asfalt zou zijn neergelegd, maar ik zie in het hoofdtopic dat ze die inmiddels wel hebben gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 15:29
JB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:03:
Het topic leeft net zoals de F1 in USA :+
Vanavond komt er leven in :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/0zdmtcfzsuu71.jpg
Erg tof vind ik :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/53cye5dd9vu71.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/6z61bo93axu71.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=cbaf290d51bfe734304ac29a08e036173f55938f
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ve6fxvxniuu71.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:11
Ook een manier om van Yuki af te komen :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FCRyqatWUAgYGh7?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FCRyqatWUAUA2Ph?format=jpg&name=medium

[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 22-10-2021 11:27 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:53

TrekDr0p

QR niet scannen

Kom er nu pas achter dat dit weekend weer een race is.
Zal wel door de vakantie komen :+

Wel fijn voor de familie dat ik rustig kan kijken als de kids al naar bed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 15:05
TrekDr0p schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:40:
Kom er nu pas achter dat dit weekend weer een race is.
Zal wel door de vakantie komen :+

Wel fijn voor de familie dat ik rustig kan kijken als de kids al naar bed zijn.
Fijn voor je familie of voor jou? :9

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Xilion schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:42:
[...]

Fijn voor je familie of voor jou? :9
Ja.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:34

Pierre

Van nature lui!

Die ene is meer dan genoeg om die Mercedes te laten vast lopen :+

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Vind de helm van Tsunoda echt heel mooi.https://twitter.com/alpha.../1451325162259951616?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zouden alle Red Bull coureurs nu een nieuwe helm hebben? Zie op die van Yuki groot Acura staan, en volgens mij rijden ze alle 4 met Honda logo op de helm? Dus best een kans dat ze nu dan alle 4 Acura reclame hebben i.p.v. Honda.

Edit:
@Pjottski hieronder. Ik was aan het twijfelen, maar geen zin om op telefoon het nog eens te openen.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 22-10-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

RobertMe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:06:
[...]

Zouden alle Red Bull coureurs nu een nieuwe helm hebben? Zie op die van Yuki groot Accura staan, en volgens mij rijden ze alle 4 met Honda logo op de helm? Dus best een kans dat ze nu dan alle 4 Accura reclame hebben i.p.v. Honda.
Psst, Acura. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

RobertMe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:06:
[...]

Zouden alle Red Bull coureurs nu een nieuwe helm hebben? Zie op die van Yuki groot Accura staan, en volgens mij rijden ze alle 4 met Honda logo op de helm? Dus best een kans dat ze nu dan alle 4 Accura reclame hebben i.p.v. Honda.
Ze rijden met Acura op de auto. Weet alleen niet of dit overal in verwerkt zit,lijkt mij wel: https://twitter.com/redbu.../1450809287421435909?s=20

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ventrigo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:27:
[...]

Ze rijden met Acura op de auto. Weet alleen niet of dit overal in verwerkt zit,lijkt mij wel: https://twitter.com/redbu.../1450809287421435909?s=20
Dat ze dit weekend met Acura op de auto rijden is mij bekend. Daarom ook mijn vraag/opmerking of ze dan ook allemaal een andere helm hebben, en evt. racepak etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:23
De Acura naam op de achtervleugel bij auto's en de Acura naam op de bovenrand op het vizier van de helm had ik gelezen maar niks over andere helmen of pakken.

Op al uitgebrachte foto's zie ik de teams en coureurs nog met Honda logo lopen maar wat niet is kan nog komen.

[ Voor 40% gewijzigd door Chocoball op 22-10-2021 13:34 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 16:10

basvn

Breezand - NHN

[Streamable: https://streamable.com/xsa8ml]
https://streamable.com/xsa8ml

wel een ruk tijd voor FP's vandaag trouwens
moet gewoon hele middag ''werken'' nu..
in iedergeval doen alsof ik bezig ben

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

volgende helm!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FCTaqMzWYAE-uvb?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FCTaqMzXIBIHyeo?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FCTaqO7XsAYGvOR?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FCTaqTFXICs5YWN?format=jpg&name=large

we hebben straks allemaal geen idee wie nou wie is in de auto (of je moet het kunnen weten aan de hand van de camera op de auto)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

pro_6or

amateur_60r

Killjoy schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:46:
[...]

Verdieping is spreektaal. In de bouw wordt de formele term bouwlaag gebruikt. Dus begane grond is de eerste bouwlaag, de eerste verdieping de tweede bouwlaag, enz.
ik heb me er nooit zo in verdiept. Ben je bij meer dan de tiende dan vind ik dat niet meer laag.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

basvn schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:30:
volgende helm!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

we hebben straks allemaal geen idee wie nou wie is in de auto (of je moet het kunnen weten aan de hand van de camera op de auto)
Persoonlijk heb ik het hele seizoen geen problemen gehad om een coureur te herkennen in welke auto dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Pjottski schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:37:
[...]

Persoonlijk heb ik het hele seizoen geen problemen gehad om een coureur te herkennen in welke auto dan ook.
als ze switchen tussen veel verschillende rijders heb ik er nog wel eens last mee (of bij de start een middenveld team)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik vind zelf dat ze best dat nummer veel duidelijker op de auto mogen zetten. Mooi of niet, gewoon goed zichtbaar en leesbaar. Eventueel nog twee verschillende achtergrondkleuren zodat ook eerste en tweede rijder voor iedereen makkelijk te onderscheiden zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:51:
Ik vind zelf dat ze best dat nummer veel duidelijker op de auto mogen zetten. Mooi of niet, gewoon goed zichtbaar en leesbaar. Eventueel nog twee verschillende achtergrondkleuren zodat ook eerste en tweede rijder voor iedereen makkelijk te onderscheiden zijn.
Ik zou graag zo'n fietsvlaggetje boven op de T-Cam zien met de 'main' kleur van het team, met het nummer van de coureur! Dat zal lekker wapperen met die snelheden :+

per aspera ad astra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
LAD93 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

Ik zou graag zo'n fietsvlaggetje boven op de T-Cam zien met de 'main' kleur van het team, met het nummer van de coureur! Dat zal lekker wapperen met die snelheden :+
Gaan ze niet leuk vinden. Je weet die EK en WK voetbalvlaggetjes voor aan je raam in de auto? Dat hebben ze eens uitgezocht. 11-12% extra brandstofverbruik. Laat staan als je er 300 mee probeert te gaan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
LAD93 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.weteringstechniek.nl/wp-content/uploads/2021/06/IMG_3267-1067x800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Een Mercedes in Ferrarikleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:48
Ankona schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:51:
Je kan toch gewoon naar de T-cam kijken? Eerste rijder zwart, tweede rijder geel :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Rene schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:39:
[...]

Je kan toch gewoon naar de T-cam kijken? Eerste rijder zwart, tweede rijder geel :)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/hik208yetlm61.png

behalve bij Mick en Gasly? en Norris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
basvn schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:44:
[...]

[Afbeelding]

behalve bij Mick en Gasly? en Norris?
Pierre Gasly #2 driver hehehe

Mick Schumacher ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:31:
De Acura naam op de achtervleugel bij auto's en de Acura naam op de bovenrand op het vizier van de helm had ik gelezen maar niks over andere helmen of pakken.

Op al uitgebrachte foto's zie ik de teams en coureurs nog met Honda logo lopen maar wat niet is kan nog komen.
Ah ja, natuurlijk. Bij de helm van Yuki staat het ook groot op het vizier. Dus ze zullen dan inderdaad alleen een ander stickertje op het vizier plakken en klaar. Racepak, andere plekken op de helm, etc staat het logo, dus alleen de H. Dat aanpassen zou natuurlijk veel eerder een redesign vereisen omdat het formaat heel anders is. Puur tekstueel op de achtervleugel en het vizier heeft natuurlijk geen impact op het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
RobertMe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

Ah ja, natuurlijk. Bij de helm van Yuki staat het ook groot op het vizier. Dus ze zullen dan inderdaad alleen een ander stickertje op het vizier plakken en klaar. Racepak, andere plekken op de helm, etc staat het logo, dus alleen de H. Dat aanpassen zou natuurlijk veel eerder een redesign vereisen omdat het formaat heel anders is. Puur tekstueel op de achtervleugel en het vizier heeft natuurlijk geen impact op het design.
Niet persé. Ze behouden ook de badge op de auto zelf nog. Dit ook de motorbadge zijn, wat los staat van de naamsponsor (verwarrend omdat het 2x Honda is/was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Ik weet het, al lijkt het vrij willekeurig wie met geel en wie met zwart rijdt. (ook niet elk team heeft een duidelijk eerste/tweede rijder)

Maar dat ding valt niet erg op, dit lijkt ook meer een insiders weetje dan een echt middel om het voor de kijker duidelijk te maken. Van mij mogen ze de herkenbaarheid wel wat vergroten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dazzler2120 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:46:
[...]

Pierre Gasly #2 driver hehehe

Mick Schumacher ook.
Tsja, ze rijden beiden nu niet echt de sterren van de hemel waarbij je zegt "die Schumacher is de eerste rijder". En Mazepin brengt natuurlijk ook iets meer geld in het laatje.

En de kleur T-cam heeft in principe ook niks te maken met eerste of tweede rijder. Een van de twee krijgt een onderscheidende kleur T-cam. En toevalligerwijs zou je vake de coureur met de gele T-cam de mindere / tweede rijder kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
RobertMe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

En de kleur T-cam heeft in principe ook niks te maken met eerste of tweede rijder. Een van de twee krijgt een onderscheidende kleur T-cam. En toevalligerwijs zou je vake de coureur met de gele T-cam de mindere / tweede rijder kunnen noemen.
I know, was meer een grap gericht op
[...]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 13:03
[...]

Ik vind met de T-cam wel redelijk werken, maar ik heb vooral problemen met de teams qua kleuren. Ben zwaar kleurenblind, en heb veel moeite met Mercedes/AM/AT.
Dus ik heb eerst ontcijferen welke auto ik naar zit te kijken, dan naar de T-cam kijken weet ik welke coureur.

Heb liever zoals NASCAR, gewoon duidelijk het nummer erop, en desnoods (wat in F1 helaas niet mag) voor elke coureur een sponsoring/kleur auto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ryur schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:57:
[...]

Ik vind met de T-cam wel redelijk werken, maar ik heb vooral problemen met de teams qua kleuren. Ben zwaar kleurenblind, en heb veel moeite met Mercedes/AM/AT.
Dus ik heb eerst ontcijferen welke auto ik naar zit te kijken, dan naar de T-cam kijken weet ik welke coureur.

Heb liever zoals NASCAR, gewoon duidelijk het nummer erop, en desnoods (wat in F1 helaas niet mag) voor elke coureur een sponsoring/kleur auto.
Ach, zelfs iemand die niet kleurenblind is heeft volgens mij moeite om de Mercedes, Aston Martin en Alpha Tauri uit elkaar te houden. Nu weet ik het vaak wel aan de hand van de positie waar ze rijden. Vooral Aston Martin is erg lastig te onderscheiden van de Mercedes wanneer deze onder een bepaalde hoek in beeld gebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
basvn schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:30:
[..]
Que? Ik kijk juist altijd maar naar de t-cam omdat die helmen mij niet altijd duidelijk zijn.
Als je meekijkt vanuit de camera (dus in de cockpit) dan herken ik de leeuw van Max. En bij HAM en BOT let ik altijd op de streep van de halo (paars bij HAM, blauw bij BOT) (of de handschoenen)\
\

Edit: Nevermind.. spuit 11 hier 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door DonJunior op 22-10-2021 16:17 ]

*sowieso

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Jullie begrijpen hopelijk wel dat je ze kan herkennen... Als je op de details let / de tijd hebt om op de details te letten. (foto, cockpit cam etc)
Vaak zie je iemand eraf ketsen, en dan gaat meteen door je heen "is dat x of y", waarna je 5 seconde later erachter komt dat het helemaal geen Mercedes was, maar Stroll die met z'n Aston Martin eraf glijdt. Dat is de herkenbaarheid waar mensen graag verbetering in zien, bij snelle, bewegende beelden op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Dazzler2120 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:21:
Jullie begrijpen hopelijk wel dat je ze kan herkennen... Als je op de details let / de tijd hebt om op de details te letten. (foto, cockpit cam etc)
Vaak zie je iemand eraf ketsen, en dan gaat meteen door je heen "is dat x of y", waarna je 5 seconde later erachter komt dat het helemaal geen Mercedes was, maar Stroll die met z'n Aston Martin eraf glijdt. Dat is de herkenbaarheid waar mensen graag verbetering in zien, bij snelle, bewegende beelden op afstand.
Meestal voordat de verslaggever de naam roept heb ik voor 99% al de juiste coureur geroepen. En in sommige gevallen begin ik mijn hoofd te schudden omdat de verslaggever het verkeerd heeft, maar dat ligt aan de beste man die ik niet bij naam noem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Pjottski schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Meestal voordat de verslaggever de naam roept heb ik voor 99% al de juiste coureur geroepen. En in sommige gevallen begin ik mijn hoofd te schudden omdat de verslaggever het verkeerd heeft, maar dat ligt aan de beste man die ik niet bij naam noem. :P
Ik zou onze vriendelijke tandarts toch een lagere succes rate geven van namen roepen. 99% zou ik hem geven bij een face-to-face interview die hij doet / ziet...
Blijft het punt nog steeds dat meer differentiatie tussen liveries het veel makkelijker maakt om te zien welk team eraf gaat. Dan weet je nog steeds niet persé wie het is, maar da's iig al iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:18
Ik luister gewoon naar Olav als ik auto's uit elkaar wil houden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:20
screamhouse schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:37:
Ik hoop sarcasme... Want man wat zit hij er vaak naast, zelfs bij Max en Perez.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38

JB

Cédric roelt!

Ricciardo is lekker op dreef :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Als ik al die mooie helm designs zie denk ik vooral: "Max kijk je ff mee.." :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

screamhouse schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:37:
Dan weet je in elk geval wie het niet is idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 17:41
FP1 van start over 2 minuten. Mooi weertje daar!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9tDkv79FK1-EhPOHfKwVqJI3WI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdUt38I905EeJN0R2bnlCFUS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door StefanVerkerk op 22-10-2021 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:41
StefanVerkerk schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:28:
FP1 van start over 2 minuten. Mooi weertje daar![Afbeelding]
Zou daar echt voor geen geld naar boven gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou Perez meteen al naar buiten met meetapparatuur.
Is Newey al gezien om de boel te "fixen"? ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 13:47
O jee Alpine.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:12
Ik zie ze op de beelden in ieder geval al flink hobbelen, lijkt me niet heel comfortabel om daar een hele race te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:04
Alonso is al klaar...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cz5C7lVu2PE-H7HAwp4WA2_ClbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apHAIh3BUp7eoLstc03n2MsT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjZVlJlI4PO3zP28DtWlZ-sjIGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOBA8ovNczFHjNZJxckTunmx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En Alonso zijn auto is nu al stuk...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Wat is er mis?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Het waren 3 fantastische minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Shit, hopelijk gauw weer opgeruimd. Max zat al klaar.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:03

Spotmatic

Ken sent me

Franse betrouwbaarheid.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Snelste rode vlag ooit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 15:47
Dat heeft niet lang geduurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Klinkt als een gare versnellingsbak.

Edit: zo te zien meer aan de hand lek lek lek

[ Voor 13% gewijzigd door hansvk op 22-10-2021 18:35 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Klinkt als motor.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Daar is iets geploft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIaJISzIF4SoYtgAl0U0V06WOoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQJO0rErNbKP7Wgyk71fz4hS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mX_ZUHqUo55dhDx6fFTTf53wDis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1EbwKamOW7v4XOubHQh7ijOw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

hansvk schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:34:
[...]

Klinkt als een gare versnellingsbak.
Die schakelde juist wel, en er komt rook uit net achter zijn stoel. Ook loopt er vloeistof uit de voorkant, dus ik denk geen versnellingsbak, die zit achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

De olie druppelt eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus weet iemand hoe veel olie er precies in een versnellingsbak zit? :P
Want anders kan dat de PU zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-06 14:36
Auto van Alonso kan wel een pisstop gebruiken, lekt een beetje :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11

Edd

Slangetje vergeten aan te draaien :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Kan die steward ook eens zeggen: "Ik heb een F1 auto bestuurd" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
DataGhost schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:35:
[...]

Die schakelde juist wel, en er komt rook uit net achter zijn stoel. Ook loopt er vloeistof uit de voorkant, dus ik denk geen versnellingsbak, die zit achterin.
Ja, ik zag het. Veel meer mis daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dat was echt de motor zelf, en zo klonk het ook imho. Vrijdagmotor weg.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ze nemen de tijd dat hok weg te takelen zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:03

Spotmatic

Ken sent me

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:32:
Nou Perez meteen al naar buiten met meetapparatuur.
Is Newey al gezien om de boel te "fixen"? ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0wcHpY8ICjXjypqTmlrbJYlcls=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IMQSrL80NfJk1Dy8zwJx9Dwq.jpg?f=user_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:12
Als het echt olie is die eruit lekt, is het misschien niet zo handig om de auto af te voeren over de baan heen waar ze straks weer over moeten gaan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
LZ86 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:39:
Ze nemen de tijd dat hok weg te takelen zeg.
Yes, en op het gemak de baan nog eens over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 10:17

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Blijft een Renault motor natuurlijk :+

[ Voor 4% gewijzigd door Blitzdoctor op 22-10-2021 18:40 ]

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Nou we gaan weer beginnen. 7 minuten nodig gehad om die Renault weg te takelen. Niet erg sterk van de marshalls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Het is daar ook warm hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgnkfRw3vHogY7hIyvQIxkBrq7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fiaJPVkxl90pxMW21omVgi2l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
LEC erraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:04
Gaan de hobbels toch opspelen :X ....

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De baan bij sector een is trouwens echt slecht. Je ziet het gewoon bij onboards dat het helemaal niet egaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Pardonwat?

BOT wéér een nieuwe motor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wait what? Winkelman zegt dat Bottas alweer een nieuwe motor heeft en dus nu al vijf plaatsen gridstraf heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-06 14:36
Zullen er voorvleugels gaan sneuvelen door gewoon te rijden? Bij die shot van max leek de voorvleugel al over de grond te gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 04-06 22:11
Whaha bottas een nieuwe v6, wat een grap.
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord