En dan hebben ze er nog aan gewerkt ookDaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:52:
De baan bij sector een is trouwens echt slecht. Je ziet het gewoon bij onboards dat het helemaal niet egaal is.

I served in a company of heroes.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
En dan hebben ze er nog aan gewerkt ookDaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:52:
De baan bij sector een is trouwens echt slecht. Je ziet het gewoon bij onboards dat het helemaal niet egaal is.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Another grid penalty for Bottas this weekend, taking a sixth ICE. Also penalties for Vettel and Russell #F1 #USGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 22 oktober 2021
een treffende spreuk
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ook niet als hij de race ervoor kampioen is geworden?d-vine schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:56:
Als Hamilton de sjaak is in de laatste races met de motor hoor je mij niet klagen
Met 10 plaatsen gridstraf is er weinig ophouden aan. Dat werkte alleen in Sochi omdat Verstappen daar ook een gridstraf had. En dan nog, echt werken deed het nietepo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:56:
Zo kan Bottas om elke race met een nieuwe motor full power gaan rijden en Verstappen afhouden.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dat kan de FIA dus controleren.LZ86 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:54:
Waarom sneuvelt er nou nooit eens iets bij HAM...... Of steken ze al die vervangen BOT delen stiekem in de auto van HAM ofzo
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik zeg ook om elke race, werkte prima de laatste race met zijn power.ParaDroid2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:57:
[...]
Met 10 plaatsen gridstraf is er weinig ophouden aan. Dat werkte alleen in Sochi omdat Verstappen daar ook een gridstraf had. En dan nog, echt werken deed het niet
Sky heeft het hier ook over, dat ze dat eigenlijk al wel verwachten.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:59:
[...]
Dat kan de FIA dus controleren.
Het is in ieder geval niet andere mappings zijn voor Bottas want dat mag niet meer. Maar met dit niveau aan slijtage kan het zomaar gebeurden dat Hamilton er dus nog eentje moet nemen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Er gaan geruchten dat ze de motor op hoger stand hebben gezet en de motor van BOT uit elkaar halen t.b.v. onderzoek. Waardoor zegels verbroken worden en niet meer ingezet mag worden.hansvk schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:59:
Wat is Mercedes voor een spel aan het spelen met BOT?
Dat kost HAM waarschijnlijk zijn kans op het kampioenschap wel als bij RBR alles heel blijftDaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:59:
[...]
Maar van wat ik ooit had begrepen, bouwen ze een hele serie aan motoren en kunnen ze testen welke het beste werken uit die serie. Wie denk je dat de allerbeste krijgt?
Het is in ieder geval niet andere mappings zijn voor Bottas want dat mag niet meer. Maar met dit niveau aan slijtage kan het zomaar gebeurden dat Hamilton er dus nog eentje moet nemen.
Volgens mij mogen andere mappings wel. Alleen staan ze voortaan een heel weekend vast per autoDaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:59:
[...]
Maar van wat ik ooit had begrepen, bouwen ze een hele serie aan motoren en kunnen ze testen welke het beste werken uit die serie. Wie denk je dat de allerbeste krijgt?
Deze race zal niemand lekker in de auto zitten, met al die hobbels.DarkSide schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:00:
Toch kan HAM niet lekker in de auto zitten denk ik dan.
Alles wat je hoort of voelt met je toch denken "Zou toch niet...."
Vandaar die hogere snelheid van MERC de laatste paar racesBrakius schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:00:
[...]
Er gaan geruchten dat ze de motor op hoger stand hebben gezet en de motor van BOT uit elkaar halen t.b.v. onderzoek. Waardoor zegels verbroken worden en niet meer ingezet mag worden.
Het zijn slechts vijf plaatsen trouwens, de eerste keer dat je met een bepaald onderdeel over de limiet gaat zijn het tien plaatsen. Voor de ICE heeft hij al eens tien plaatsen gepakt dus elke volgende ICE is maar vijf plaatsen. Heel veel pijn doet het dus niet. Voor de budgetcap kan ik me voorstellen dat dit niet gewenst is. Wel interessant als je kijkt naar hoe hard Toto aan het klagen was na Imola. Dan zou je denken dat ze serieus geld hebben bespaard dit seizoen.ParaDroid2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:57:
[...]
Met 10 plaatsen gridstraf is er weinig ophouden aan. Dat werkte alleen in Sochi omdat Verstappen daar ook een gridstraf had. En dan nog, echt werken deed het niet
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de PU onderdelen van Hamilton nog tot het einde van het seizoen mee kunnen. Ze nemen een risico door ermee door te rijden.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:59:
[...]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Nee dat mag niet eens tussen de teams. McLaren, Williams en Aston Martin moeten ook met precies dezelfde mappings rijden als Mercedes. Dat was een geniaal stukje gelobby van Horner vorig jaar.cvs79 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:01:
[...]
Volgens mij mogen andere mappings wel. Alleen staan ze voortaan een heel weekend vast per auto
PU's vallen buiten de cap. Ja echt, die stomme regels weer.DataGhost schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:01:
[...]
Het zijn slechts vijf plaatsen trouwens, de eerste keer dat je met een bepaald onderdeel over de limiet gaat zijn het tien plaatsen. Voor de ICE heeft hij al eens tien plaatsen gepakt dus elke volgende ICE is maar vijf plaatsen. Heel veel pijn doet het dus niet. Voor de budgetcap kan ik me voorstellen dat dit niet gewenst is. Wel interessant als je kijkt naar hoe hard Toto aan het klagen was na Imola. Dan zou je denken dat ze serieus geld hebben bespaard dit seizoen.
[ Voor 52% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-10-2021 19:06 ]
Dat zou dus betekenen dat ze weten dat ze anders geen kampioen kunnen worden. En daarom nu meer risico nemen.tweakduke schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:02:
[...]
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de PU onderdelen van Hamilton nog tot het einde van het seizoen mee kunnen. Ze nemen een risico door ermee door te rijden.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
En ook al ontkracht, want dat zou weinig/geen extra info opleveren.Brakius schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:00:
[...]
Er gaan geruchten dat ze de motor op hoger stand hebben gezet en de motor van BOT uit elkaar halen t.b.v. onderzoek. Waardoor zegels verbroken worden en niet meer ingezet mag worden.
Oh ja, dat was ik even vergeten.DataGhost schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:01:
[...]
Het zijn slechts vijf plaatsen trouwens, de eerste keer dat je met een bepaald onderdeel over de limiet gaat zijn het tien plaatsen. Voor de ICE heeft hij al eens tien plaatsen gepakt dus elke volgende ICE is maar vijf plaatsen. Heel veel pijn doet het dus niet. Voor de budgetcap kan ik me voorstellen dat dit niet gewenst is. Wel interessant als je kijkt naar hoe hard Toto aan het klagen was na Imola. Dan zou je denken dat ze serieus geld hebben bespaard dit seizoen.
Ze mogen maar heel beperkt onderdelen aanpassen afaik, dus dit heeft dan geen nut.talkatoo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:03:
Mercedes is als je het mij vraagt op volle kracht de motor voor 2022 aan het ontwikkelen. Gewoon elke race een nieuwe versie erin gooien en waardevolle data genereren. Slim.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Wel engine mapping/modes. Dus de optimale software instellingen opzoeken is wel optie. (Geen idee hoe ze om de regel heen komen dat alle gebruikers van hun motoren dezelfde software/mapping moeten hebben, mogelijk gebruikt Bottas modes langer? Andere modes?)Plenkske schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:08:
[...]
Ze mogen maar heel beperkt onderdelen aanpassen afaik, dus dit heeft dan geen nut.
[ Voor 22% gewijzigd door Osxy op 22-10-2021 19:16 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
at your service
Dat is heel knap van je maar vergeet niet dat Olav Mol vaak pas drie ronden later door heeft dat er iets gebeurd is en dan eerst nog 5 keer de verkeerde naam roept.Pjottski schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:28:
[...]
Meestal voordat de verslaggever de naam roept heb ik voor 99% al de juiste coureur geroepen. En in sommige gevallen begin ik mijn hoofd te schudden omdat de verslaggever het verkeerd heeft, maar dat ligt aan de beste man die ik niet bij naam noem.
alles kan off-topic
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik krijg steeds meer het idee dat ze de boel aan het overdriven zijn bij Mercedes.renzo4000 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:13:
I know i know... fp1 maar die Mercedes loopt wel als een raket...damn!
Ben er bang voor dat het een damage control weekend wordt voor RBR en hopen op een flinke plof voor Lewis oid.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Of het hele seizoen ultiem gescand baggedSpotmatic schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:14:
[...]
Ik krijg steeds meer het idee dat ze de boel aan het overdriven zijn bij Mercedes.
een treffende spreuk
Ze gaan het hele seizoen al langzamer dan vorig jaarLZ86 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:19:
Mwah, vorig jaar in FP1 reed VER sneller dan dit. Vrijdagbak, en RBR gaat denk ik nog niet voluit.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Nouja.. de regelwijziging aan de vloer hakte er wel in bij Mercedes. Dus niet gek dat ze steeds sneller gaan na steeds meer ervaring/data verzameld te hebben.Waah schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:17:
[...]
Of het hele seizoen ultiem gescand baggeden dan kunnen ze straks zeggen dat ze het op karakter hebben gedaan
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Waarschijnlijk een race-sim ofzo?Wok schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:24:
Wat de hell is Perez aan het doen ?!
7 sec. langzamer(weliswaar op de harde band, maar toch)
Als dat de race pace wordt van RBR, kunnen ze net zo goed meteen de rest van het seizoen schriftelijk afhandelen
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Ja, zat bij Alonso en Russell ook in de helm.Bastien schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:28:
Die Helm camera bij Ocon is wel fraai. Zat die de vorige keer ook in de helm? Kan het me niet meer herinneren.
[ Voor 18% gewijzigd door StefanVerkerk op 22-10-2021 19:30 ]
Dat had gekund ja, maar over het algemeen gaat de langzame auto aan de kant voor een auto die een hotlap doet. Dit kan zelfs een gridstraf betekenen voor Schumacher.Jasphur schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:31:
Hmm. Perez. Je had ook wel van het gas gekunnen
En het dan gek vinden dat mensen je beu zijn en elke race uitfluiten.Maar het zal hier en ook bij de volgende races heel dicht bij elkaar zitten", zei de 36-jarige Hamilton donderdagavond tijdens de persdag volgens Sky Sports.
Dat dacht (en denk) ik dus ook, maar, Perez zat (met de T9 excursion) nog voor Max en Max is meestal 5-7 tienden sneller dan hem. Max had ook bizar veel verkeer op slechte plekken.Graft schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:33:
Vind het verschil tussen Mercedes en RBR wel too big for comfort eigenlijk.
een treffende spreuk
Is ook. Maar het is “maar” een trainingDataGhost schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:32:
[...]
Dat had gekund ja, maar over het algemeen gaat de langzame auto aan de kant voor een auto die een hotlap doet. Dit kan zelfs een gridstraf betekenen voor Schumacher.
Vreselijk! Ik werd er misselijk van.DoeEensGek schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:28:
De helmet cam bij Ocon. (Zolang de video blijft staan.)
[Video: FP1: Esteban Ocon helmet cam] https://streamable.com/rp28wk
ik vind het ook maar niks...even grappig maar als snel vervelendRyur schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:38:
[...]
Vreselijk! Ik werd er misselijk van.
Hoop dat ze het niet al te vaak gaan gebruiken!
Heb ik ook bij de Visor cam van NASCAR & Indycar, of FE gebruikt hem ook. Waarvan de laatste hem eigenlijk teveel gebruikt.
Vind het vrij naïef om met deze verschillen een andere mening te hebben.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:36:
Goed om te zien dat de traditie om het weekend af te schrijven na FP1, nog steeds in leven is.![]()
Mensen serieus, FP1...
Deze baan is zo hobbelig dat het echt bounce bounce bounce wordt. De vorige cams vond ik echt geweldig.Ryur schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:38:
[...]
Vreselijk! Ik werd er misselijk van.
Hoop dat ze het niet al te vaak gaan gebruiken!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Mijn boefje is liev!
Verstappen belde me net op en zei dat hij niet wist dat de uitslag van FP1 de grid op zondag zou bepalen. Anders had hij wel beter zijn best gedaan.Justevo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:41:
[...]
Vind het vrij naïef om met deze verschillen een andere mening te hebben.
Bang dat hij voor eigen succes gaat en Hamilton dwars zal zitten?
alles kan off-topic
Of een loophole maar dan zou HAM ook geen nieuwe hebben gepakt.Ankona schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:44:
[...]
Bang dat hij voor eigen succes gaat en Hamilton dwars zal zitten?
[ Voor 14% gewijzigd door JB op 22-10-2021 19:47 ]
Mijn boefje is liev!
Anoniem: 135360
Geluid liep wel achter. Vergelijk het terug schakelen met de versnelling op zijn stuurDoeEensGek schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:28:
De helmet cam bij Ocon. (Zolang de video blijft staan.)
[Video: FP1: Esteban Ocon helmet cam] https://streamable.com/rp28wk
Onderdelen/revisie testen voor dat ze bij Ham worden gestoken. Maar dat zal wel niet. Blijkbaar motoren genoeg en Bottas wat meer volgas tijd geven.JB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:46:
[...]
Of een loophole maar dan zou HAM ook geen nieuwe hebben gepakt.
Of juist wel omdat ze iets met die nieuwe motors kunnen om er voor te blijven?
Ideaal als je de rest van de races sowieso niet kan winnen idd.tweakduke schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:00:
Maar goed stel dat Mercedes toch duidelijk sneller is dan is het nog vreemder dat Bottas die gridstraf moet nemen.
Dat kan dus wederom een ideaal scenario zijn voor Max om de schade maximaal te beperken.
Ah Brazilië en Mexico zijn weer anders en meestal beter voor Red Bull.Snowdog schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:01:
[...]
Ideaal als je de rest van de races sowieso niet kan winnen idd.
Nouja, vooral Mexico, niet zozeer Brazilië, hoewel ze het daar ok doen. Als Mercedes nu echt zo'n voorsprong heeft, dan koop je daar met Mexico en zeker Brazilië ook helemaal niks voor. Maar goed, we gaan het wel zien. Deze FP1 geeft iig geen geweldig gevoel. En ja, ik weet ook wel dat FP1 normaal niks zegt, maar zo'n enorm verschil is wel net wat anders dan normaal zegmaar.tweakduke schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:03:
[...]
Ah Brazilië en Mexico zijn weer anders en meestal beter voor Red Bull.
En bijna geen enkele race verloopt normaal dit seizoen. De strijd is nog niet gestreden
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Gaat wel hard bij Merc iig.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Droomscenariohoevenpe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:05:
Lewis in de eerste bocht eraf en de wereld ziet er opeens heel anders uit...
Nog 6 races, alles is mogelijk
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 22-10-2021 20:14 ]
Dit is meer dan een Red Bull doet. Die zakken ook ver, maar niet zover. Komt natuurlijk ook bij dat die Mercedes wel iets langer is.Vos schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:14:
[Twitter]
Die auto duikt wel bizar ver naar beneden zeg op rechte stukken. Benieuwd in hoeverre dit bij bijv. RBR gebeurt.
(Kon zo niet zien of dit al gepost was hier.)
Vos schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:14:
[Twitter]
Die auto duikt wel bizar ver naar beneden zeg op rechte stukken. Benieuwd in hoeverre dit bij bijv. RBR gebeurt.
(Kon zo niet zien of dit al gepost was hier.)
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Lijkt wel de Williams uit '92.Osxy schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:22:
[...]
[Streamable: 2021-10-22 20-00-20]
Zonder de achtergrond geluiden en beter beeld.
Terwijl er bij Red Bull door de high rake weer meer ruimte zou moeten zijn om te kunnen zakken.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:21:
[...]
Dit is meer dan een Red Bull doet. Die zakken ook ver, maar niet zover. Komt natuurlijk ook bij dat die Mercedes wel iets langer is.
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq