Ik ben wel een beetje klaar met het media-gevecht tussen Mercedes en RedBull en alle beschuldigingen en verwijten naar die 4 coureurs. Ze gaan allemaal snoeihard. Ze hebben allemaal een top auto. Ze hebben allemaal zichzelf op de eerste plek staan. Ze krijgen allemaal teamorders mee. Ze hebben allemaal een mediatrainer die ze op het hart drukt om de fans te bedanken.
En de tweede rijders zijn keer op keer de pineut omdat verwacht wordt dat ze de eerste rijder steunen. Dan krijg je zo'n Bottas die niet weet of hij links of rechts moet verdedigen.
Niks mis mee om een beetje enthousiast te doen over jouw favoriete coureur, maar laat de rest in hun waarde. Het is niet nodig om te benadrukken hoe slecht de anderen in jouw ogen zijn. Zelfs de teamleiders lijken af en toe hun eigen mensen aan te vallen om hun nummer 1 te verdedigen.
De media reacties van de coureurs probeer ik te vermijden. Je weet dat er eindeloos veel druk bovenop ligt en dat al die tweets op z'n minst zijn nagekeken door een mediateam. Vervolgens wordt iedere komma opgeblazen door de media en voorzien van wilde speculatie door de fans. En daar is niks mis mee zolang je het niet te serieus neemt. Dromen hoort er bij. Maar oh je wat wordt het allemaal serieus genomen.
Ik weet werkelijk niet meer hoeveel van zo'n bericht van Hamilton over Bottas nu oprecht is en wat er wordt geschreven omdat het team dat vraagt. Het stinkt allemaal naar mediamanager. Maar ik geloof helemaal dat Hamilton voor z'n maatje opkomt, ze werken al lang genoeg samen onder hoge spanning dat die twee wel een goede band moeten hebben opgebouwd, ook al doen ze daar koeltjes over. En er is niemand in de wereld die beter kan beoordelen hoe goed of slecht Bottas is dan Hamilton. Niemand die beter weet wat de omstandigheden zijn, hoe de auto is, wat de teamorders zijn, wie strategisch bevoordeeld wordt, wie pech of geluk had. Hamilton ziet ook, wederom beter dan wie ook, dat Bottas regelmatig sneller is in qualifactie. Daar kun je toch alleen maar respect voor hebben? Leave Brottas alone!
This post is warranted for the full amount you paid me for it.