Ikea zouden ze moeten verplichten om alleen afhaal op bestelling te doenvhal schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:10:
Dus men gooit alle openbare (doorstroom)gelegenheden dicht, de detailhandel blijft open tot dus ver. Ik voorzie topdrukte bij de IKEA of de lokale kerstmarkt bij de Intratuin gezien niemand meer weet wat ze moeten doen
De toon van de persconferentie bevalt me totaal niet. Daar had ik bij vorige persconferenties geen last van.
Voor mensen die graag naar cijfers en grafieken kijken: het coronadashboard is weer eens aangepast. Meer data en wat andere vormgeving.
Gedraag je anders krijg je een lockdown en we laten je over twee weken weten of je kerst mag vieren?Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:16:
De toon van de persconferentie bevalt me totaal niet. Daar had ik bij vorige persconferenties geen last van.
Dit dus..Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:16:
De lockdown zou 4 weken duren. Nu wordt ie verzwaard en over twee weken geldt weer de lockdown.. terwijl die dan al afgelopen had moeten zijn
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Voor de kijkers, heeft hij dit echt gezegd: ‘Alle aanleiding voor extra maatregelen’ ?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
In maart was het nieuw, nu niet meer..Basekid schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:14:
Tja dit is nieuw dus er is niks perfect te voorspellen. Dit moet je per week bekijken..
Misschien dat je ze overschat. Het ironische is dat veel gewoon op een bierviltje bedacht kan worden. Buiten de complexe rekenmodellen (waarvan je je kunt afvragen hoe goed ze zijn) is alles best logisch. Het mist vooral aan leiderschap. Met goed leiderschap verenig je je volk met een gemeenschappelijke missie. Iets wat de premier van nieuw-Zeeland heel goed doet. Dan kun je bergen verzetten. Nu is het zweven en foei zeggen. En maatregelen die scheiding aanbrengen.Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:11:
[...]
Inderdaad, en dan mag je best fouten maken. Sinds 1 juni is er geen pijl meer op te trekken en is het volledig uit de hand gelopen. Ik heb geen idee waar het fout is gegaan, Rutte en consorten zijn echt geen domme mensen.
Onze premier, geroemd tijdens de eerste golf doet dat dus niet goed. Hij is een manager, geen visionair. Geen plan. Alleen cijfers. In heel Europa zie je dit reflex. Ik hoop maar dat het niet gaat leiden tot echte opstanden. Ik weet wel dat mijn huidige mentale staat door continu te weinig prikkels en contacten niet bijdraagt tot ondersteuning van de maatregelen.
Er is hier zoveel commentaar op anderen die de media opzoeken met plannen, en ook die zijn niet perfect. Maar het niet kunnen uitleggen waarom een korte heftige lockdown met daarna passende maatregelen (bco, scholen, gepaste horeca Ed) is echt een tekort.
Het was altijd minimaal vier weken.. En hoe lang die partiele lock down gaat duren hebben we collectief zelf in de hand.GAIAjohan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:17:
[...]
Dit dus..
De lockdown zou 4 weken duren. Nu wordt ie verzwaard en over twee weken geldt weer de lockdown.. terwijl die dan al afgelopen had moeten zijn
Afgelopen had moeten zijn als het beter ging.... het gaat niet beter dus ja dan kom je uit waar we nu staan.GAIAjohan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:17:
[...]
Dit dus..
Kijk om ons heen in Europa, Duitsland, Engeland en Frankrijk in een lockdown of vorm van. Dan komen wij nog steeds redelijk goed weg als je het mij vraagt.
Het is echt aan de mensen zelf nu om hier zelf vooral goed mee om te gaan.
Ik zit nu maar even te kijken, volgens De Jonge gaat het nog steeds heel slecht. De lockdown werkt niet goed genoeg volgens hem.Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:19:
Voor de kijkers, heeft hij dit echt gezegd: ‘Alle aanleiding voor extra maatregelen’ ?
Ik zie eind van de week wel een volledige lockdown voor regio Rotterdam. Ben benieuwd hoe ze dat denken te gaan handhaven.
Geen perspectief, ondanks dalende cijfers. Ik vind dit best lastig te verteren eerlijk gezegd.
Geen perspectief, ondanks dalende cijfers. Ik vind dit best lastig te verteren eerlijk gezegd.
Verwacht je dan serieus dat het Coronavirus zo goed te voorspellen is? Redelijk naief als ik eerlijk ben. Ze weten eigenlijk niet eens waar de meeste besmettingen vandaan komen. Mensen zijn gewoon moeilijk te sturen tenzij je ze opsluitGAIAjohan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:17:
[...]
Dit dus..
Tja, maar met zoiets als dit kan dat gewoon niet. Je loopt constant achter de feiten aan.
Als je het te los doet krijg je daar gezeik van, doe je het te streng, dan krijg je ook gezeik. En je bent constant aan het aanpassen aan de (verwachte) besmettings- en opnamecijfers. De prognoses daarvan zijn heel moeilijk. Die veer van het weer? Maar dan nog erger.
We hebben wel de routekaart, en volgens mij wordt deze grotendeels gevolgd, maar ook hier is het een beetje "pick & choose" geworden. Moet ik zeggen dat wij, als burgers, daar ook debet aan hebben. We zitten nu op "thuiswerken tenzij het niet anders kan", maar als je kijkt hoe druk het is op de weg werkt volgens mij een groot deel gewoon weer op kantoor. Idem met "beperk reisbewegingen".
Maar wat meer overzicht en ook transparantie waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn zou wel fijn zijn.
Op de routekaart staat bijv max 2 mensen onder het kopje "lockdown". Musea sluiten dito. Als het zo "pick & choose" is, waarom dan überhaupt de routekaart zo maken? Geef het dan iets anders weer ipv de verschillende "zuilen".
Nogmaals, ik begrijp dat de overheid achter de feiten aanholt en dat dat onvermijdelijk is, ook snpa ik de noodzaak tot finetnuing wel, maar meer transparantie zou fijn zijn. Aan de hand van welke signaalwaardes worden welke beslissingen genomen? Hoe moeten we de routekaart interpreteren?
Disclaimer: Ik volg de persco niet, dus misschien wordt nu heel duidelijk uiteengezet wat de strategie en daaruitvloeiende keuzes waren
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Wat voor perspectief had je verwacht dan? Ze hebben geen glazenbol dus hoe kunnen ze in hemelsnaam inschatten wat over 4 weken kan laat staan tijdens kerst.dr.lowtune schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:21:
Ik zie eind van de week wel een volledige lockdown voor regio Rotterdam. Ben benieuwd hoe ze dat denken te gaan handhaven.
Nee, maar ik verwacht wel dat als de cijfers omlaag gaan, zoals ze nu gaan, dat je niet dán met verzwaring komt.TrailBlazer schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:21:
[...]
Verwacht je dan serieus dat het Coronavirus zo goed te voorspellen is? Redelijk naief als ik eerlijk ben. Ze weten eigenlijk niet eens waar de meeste besmettingen vandaan komen. Mensen zijn gewoon moeilijk te sturen tenzij je ze opsluit
De verzwaring had vorige week gedaan moeten worden toen de cijfers nog opliepen. Dan was het nog te verteren geweest.
Je bent wel heel naïef als je zelf niet kunt bedenken dat het ineens over zou zijn. Daarbij is dat ook niet gezegd. Telkens wordt er gezegd dat men het telkens opnieuw beoordeelt.GAIAjohan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:17:
[...]
Dit dus..
We hebben net een paar dagen een dalende stijging. Geen dalende besmettingen.dr.lowtune schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:21:
Dan zijn deze maatregelen vrij logisch imho.
DUGG
Verwijderd
Vakantieparken vragen alleen het aantal volwassenen, maar verder niets.TIGER1125 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:15:
[...]
Volgens mij is het niet mogelijk om met losse huishoudens een huisje te huren (althans dat zou niet zo moeten zijn) en is de vakantiewoning gewoon thuis voor het huishouden dat in de vakantiewoning zit.
Waarbij het huishouden gezien wordt als personen die op hetzelfde adres wonen/ingeschreven staan.
Maar zo lees ik de regels zoals ze nu gelden.
Het gaat hier om 1 huishouden en de (uitwonende) partners van de kinderen. Dus praktisch 1 huishouden, theoretisch 3 huishoudens.
Een lockdown voor een bepaalde regio schiet ook lekker op. Je kan detailhandel Rotterdam sluiten, maar op een half uur rijden zit Utrecht en lopen we massaal op de meubelboulevard. Je wilt de reis bewegingen beperken, dan moet juist geen regionale aanpak hanteren.
Dweil me op hoorCMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:20:
[...]
Ik zit nu maar even te kijken, volgens De Jonge gaat het nog steeds heel slecht. De lockdown werkt niet goed genoeg volgens hem.

Op de maatregelen van 28 september (die bij voorbaat kansloos waren) moesten we 2 weken wachten op positieve effecten. Toen kwamen er maatregelen op 14 oktober en moesten we ook weken wachten op positieve effecten. Elke dag werd ons door onze leiders verzekerd dat deze er echt aan zaten te komen en dan zou alles goed komen. Nu zijn die positieve effecten er en krijg je als mededeling dat het heel slecht gaat en er aanleiding is voor extra maatregelen. Echt, hoever staan die mensen van de werkelijkheid?
Mach schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:23:
[...]
We hebben net een paar dagen een dalende stijging. Geen dalende besmettingen.
Dan zijn deze maatregelen vrij logisch imho.

Je hebt een daling.
van 11k besmettingen naar 7.7k is een daling.
van 10k>11k>11.5k>11.75k heb je inderdaad een dalende stijging.
Know your maths
Nee, zo bedoelde ik het ook niet. Maar het perspectief gooien ze zo compleet weg door een verzwaring in te stellen als het beter gaat.Paul Hewson schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:23:
[...]
Je bent wel heel naïef als je zelf niet kunt bedenken dat het ineens over zou zijn. Daarbij is dat ook niet gezegd. Telkens wordt er gezegd dat men het telkens opnieuw beoordeelt.
Had de verzwaring vorige week gedaan, en het was geloofwaardiger geweest
[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 03-11-2020 19:25 ]
https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater
Of ze zijn meer gaan meten, of er zit meer virus in het water. Dat is geen goed teken toch?
Of ze zijn meer gaan meten, of er zit meer virus in het water. Dat is geen goed teken toch?
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
2 mensen thuis ontvangen bovem de 12 en max met 2 personen buiten huis.Verwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:23:
[...]
Vakantieparken vragen alleen het aantal volwassenen, maar verder niets.
Het gaat hier om 1 huishouden en de (uitwonende) partners van de kinderen. Dus praktisch 1 huishouden, theoretisch 3 huishoudens.
Vakantiehuisje is buiten je huis dus max 2 personen als je buiten bent en binnen zelfde regels als thuis lijkt mij.
Snap dat je graag op vakantie wil, maar vraag je serieus af wat is , ik weet het antwoord wel.
Ja we lopen achter de feiten aan. Maar hier op het forum kon iedereen het zien aankomen en was er oa bco niet op orde. Grote haarden als het VO mogen gewoon zo doorgaan.anandus schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:22:
[...]
Tja, maar met zoiets als dit kan dat gewoon niet. Je loopt constant achter de feiten aan.
Als je het te los doet krijg je daar gezeik van, doe je het te streng, dan krijg je ook gezeik. En je bent constant aan het aanpassen aan de (verwachte) besmettings- en opnamecijfers. De prognoses daarvan zijn heel moeilijk. Die veer van het weer? Maar dan nog erger.
We hebben wel de routekaart, en volgens mij wordt deze grotendeels gevolgd, maar ook hier is het een beetje "pick & choose" geworden. Moet ik zeggen dat wij, als burgers, daar ook debet aan hebben. We zitten nu op "thuiswerken tenzij het niet anders kan", maar als je kijkt hoe druk het is op de weg werkt volgens mij een groot deel gewoon weer op kantoor. Idem met "beperk reisbewegingen".
Maar wat meer overzicht en ook transparantie waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn zou wel fijn zijn.
Op de routekaart staat bijv max 2 mensen onder het kopje "lockdown". Musea sluiten dito. Als het zo "pick & choose" is, waarom dan überhaupt de routekaart zo maken? Geef het dan iets anders weer ipv de verschillende "zuilen".
Nogmaals, ik begrijp dat de overheid achter de feiten aanholt en dat dat onvermijdelijk is, ook snpa ik de noodzaak tot finetnuing wel, maar meer transparantie zou fijn zijn. Aan de hand van welke signaalwaardes worden welke beslissingen genomen? Hoe moeten we de routekaart interpreteren?
Disclaimer: Ik volg de persco niet, dus misschien wordt nu heel duidelijk uiteengezet wat de strategie en daaruitvloeiende keuzes waren
En het gesprek aan transparantie is al heel lang een doorn in mijn oog. Verder een gebrek aan visie en dat neem ik ze echt kwalijk. Ik denk dat de weerstand enorm gaat toenemen en als premier moet je ook dat balanceren. Daar ging ie veel te makkelijk overheen.
Verwijderd
Maar binnen de muren van je vakantiehuis is hetzelfde als 'thuis' in mijn ogen. We zijn met max 2 personen. Alleen hebben we andere muren om ons heen.Dracula schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:26:
[...]
2 mensen thuis ontvangen bovem de 12 en max met 2 personen buiten huis.
Vakantiehuisje is buiten je huis dus max 2 personen als je buiten bent en binnen zelfde regels als thuis lijkt mij.
Snap dat je graag op vakantie wil, maar vraag je serieus af wat is , ik weet het antwoord wel.
Maar nog steeds dag op dag een forse toename van de besmettingen. Niet meer exponentieel maar wel een stijging.Mr.Joker schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:24:
[...]
![]()
Je hebt een daling.
van 11k besmettingen naar 7.7k is een daling.
van 10k>11k>11.5k>11.75k heb je inderdaad een dalende stijging.
Know your maths
En ze willen de ziekenhuizen zo veel als mogelijk ontlasten de komende maand of zo. Dus nogmaals een logisch pakket van maatregelen
DUGG
Najah formeel kijkend naar de regels (gezin + 2 bezoekers) dan zou dat toch passen binnen de regels. De regels zeggen overigens niets over logees.Verwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:27:
[...]
Maar binnen de muren van je vakantiehuis is hetzelfde als 'thuis' in mijn ogen. We zijn met max 2 personen. Alleen hebben we andere muren om ons heen.
Verwijderd
Tja... Als het aantal negatieve testen te groot wordt, dan moet de paniek ergens anders op gebaseerd worden. Dus gaan we op een andere manier testen.vuurtjih schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:25:
https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater
Dus de snelste manier om van het virus af te komen is door langer te douchen en vaker de wc door te trekken waardoor het percentage virusdeeltjes daalt.
Volgens de Jonge was de Rt op 18 oktober 1.07, inmiddels wel onder de 1.anandus schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:22:
[...]
Dus voornamelijk daarop gebaseerd denk ik.. Maar zoals gebruikelijk gaan ze niet diep in op de beweegredenen.
Hoe moet Hugo anders even shinen? Hij staat er nu als een onheilsprofeet met zijn boodschap. Het is zeer ernstig en gaat helemaal verkeerd, vrijwel letterlijk wat De Jonge net zegt.Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:24:
Echt, hoever staan die mensen van de werkelijkheid?
Voor de vakanties geld een dringend advies om niet te gaan, het verbieden was juridisch niet haalbaar volgens Rutte.
De pers is wel opvallend kritisch merk ik bij deze persconferentie. Er wordt nu wel aardig doorgevraagd, meer als vorige keren. Daar zit ook wel een verandering qua sfeer.
Niet douchen en niet meer naar de wcVerwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:29:
[...]
Tja... Als het aantal negatieve testen te groot wordt, dan moet de paniek ergens anders op gebaseerd worden. Dus gaan we op een andere manier testen.
Dus de snelste manier om van het virus af te komen is door langer te douchen en vaker de wc door te trekken waardoor het percentage virusdeeltjes daalt.
En de talkshows? Laten we daar wel 6 man spreken en laten we een zanger los?
Nee, maar nu zeggen dat de kerst niet door gaat, dan wordt het morgen rellenrik86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:31:
We gaan echt niet versoepelen voor de jaarwisseling en dat weten Rutte en de Jonge ook wel...
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Verwijderd
Maar uiteindelijk krijgen ze een uiterst politiek antwoord.CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:29:
[...]
De pers is wel opvallend kritisch merk ik bij deze persconferentie. Er wordt nu wel aardig doorgevraagd, meer als vorige keren. Daar zit ook wel een verandering qua sfeer.
Merkt u dat de weerstand toeneemt?
- blablablabla, blabla, bla
Een gewone meningsvraag die met 'ja' of 'nee' beantwoord kon worden. Ze vroegen niet om een feit met uitleg, ze vroegen of Rutte iets merkte. En zelfs daar krijgt de pers geen antwoord op en dat accepteren ze ook.
De bestelling manier om een vraag niet te beantwoorden is een ander antwoord geven dan wat de vraag vroeg. 'Wat voor een auto heeft u?' - 'Chocoladevla'
Toch slecht dat de persconferentie op de publieke omroep (npo 1) wordt afgekapt na een aantal vragen en dat het op rtl-z nog wel wordt uitgezonden
. En ja, ik weet dat het op npo nieuws wel wordt uitgezonden maar je zou imo niet moeten hoeven zappen om het te kunnen bekijken op de npo omdat het zo belangrijk is.
Aan de andere kant is de kwaliteit van de vragen vaak beneden alle peil dus of je er veel aan mist is maar de vraag
. Gaat mij in dat opzicht vooral om het principe dat zoiets belangrijks gewoon volledig op npo1 uitgezonden hoort te worden.
Aan de andere kant is de kwaliteit van de vragen vaak beneden alle peil dus of je er veel aan mist is maar de vraag
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Poh, stoer man. Lekker tegendraads! Dat zal ze lerenAnkona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:39:
[...]
Hier zijn deze week de schaatslessen weer begonnen. Ben benieuwd of die nog doorgaan.
Ben wel een beetje klaar met de symbool maatregelen. Ik haal morgen maar weer een paar kratten in huis en voorlopig is iedereen weer welkom om hier het weekend gezellig te maken.

Default blanke hetero
Opvallend hoeveel mensen selectief luisteren.Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:24:
[...]
Dweil me op hoor![]()
Op de maatregelen van 28 september (die bij voorbaat kansloos waren) moesten we 2 weken wachten op positieve effecten. Toen kwamen er maatregelen op 14 oktober en moesten we ook weken wachten op positieve effecten. Elke dag werd ons door onze leiders verzekerd dat deze er echt aan zaten te komen en dan zou alles goed komen. Nu zijn die positieve effecten er en krijg je als mededeling dat het heel slecht gaat en er aanleiding is voor extra maatregelen. Echt, hoever staan die mensen van de werkelijkheid?
Met wat ik net letterlijk hoorde willen ze hoe dan ook de zorg minder belasten. Blijkbaar is van de locaties die gesloten worden bekend dat ze bijdragen aan besmettingen versus de impact op het welzijn van mensen.
Dus school is een factor en gaat voor museum met wellicht een lagere factor, in verband met dat een museumbezoek simpelweg een andere impact heeft dan scholen dicht.
Je kunt verder wel blij naar 1 dag minder grote stijging kijken, de impact op de zorg komt nog en blijft lang aanhouden is de verwachting.
Maargoed, ik ben gelukkig geen expert.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dus wat we afgelopen weekend deden, namelijk afspreken in een leeg bos, mag komend weekend niet meer. Maar thuis afspreken mag wel! In maart was Rutte er duidelijk over: het virus gecontroleerd laten rondgaan onder de Nederlandse bevolking. Dat zegt hij niet meer, maar het beleid is er nog steeds naar: niet meer buiten afspreken maar binnen, zodat het aantal besmettingen weer omhoog kan dus?
Ik denk echt dat het gewoon niet mogelijk is om perspectief te geven. We willen het allemaal en de media vergaat het elke minuut, maar ze kunnen gewoon niet garanderen dat we over 1,2 of 3 weken weer xyz mogen (of juist niet).
Als ze perspectief geven worden we weer boos als ze hun aanpak veranderen.
Als ze perspectief geven worden we weer boos als ze hun aanpak veranderen.
Ben wel benieuwd naar wat ze willen met de vuurwerk verkoop.rik86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:31:
We gaan echt niet versoepelen voor de jaarwisseling en dat weten Rutte en de Jonge ook wel...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Rotterdam, Dordrecht & Twente ja.dr.lowtune schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:21:
En dan heeft Veiligheidsregio Twente ook de (oud?) burgermeester van Almelo als "baas". En die zit al een paar weken te zeuren over de lockdown.
Dus ja, ik verwacht hier in Twente het ook best wel snel.
Anderen opzoeken is geen reden om je huis te verlaten.RemcoDelft schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:33:
Dus wat we afgelopen weekend deden, namelijk afspreken in een leeg bos, mag komend weekend niet meer. Maar thuis afspreken mag wel! In maart was Rutte er duidelijk over: het virus gecontroleerd laten rondgaan onder de Nederlandse bevolking. Dat zegt hij niet meer, maar het beleid is er nog steeds naar: niet meer buiten afspreken maar binnen, zodat het aantal besmettingen weer omhoog kan dus?
Ze willen blijkbaar nog even een paar weken rust voordat de horeca wederom over ze heen valt.rik86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:31:
Natuurlijk weten ze dit al wel.
Okay, het aantal testen daalt alsmede het besmettingspercentage. Sure, een enkele zwaluw maakt nog geen zomer maar toch? konden ze echt niets even wat positiefs vertellen?CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:29:
[...]
Hoe moet Hugo anders even shinen? Hij staat er nu als een onheilsprofeet met zijn boodschap. Het is zeer ernstig en gaat helemaal verkeerd, vrijwel letterlijk wat De Jonge net zegt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/6TTwMXYEa57Jcfn5CXtgR9Hd.png?f=user_large)
GeldtVoor de vakanties geld een dringend advies om niet te gaan, het verbieden was juridisch niet haalbaar volgens Rutte.

Dat zou eens tijd worden. Die waren de afgelopen malen wel erg tam.De pers is wel opvallend kritisch merk ik bij deze persconferentie. Er wordt nu wel aardig doorgevraagd, meer als vorige keren. Daar zit ook wel een verandering qua sfeer.
[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 03-11-2020 19:37 ]
Hoezo thuis wel? Max 2 personen per dag - als advies. Simpelweg omdat er na je voordeur geen verregaande jurisdictie is voor verbieden van wat je daar doet?RemcoDelft schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:33:
Verder vergeet je de reisbewegingen die men wil beperken, al heb je die bij bezoekers thuis ook hebt uiteraard.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Klopt, maar je merkt dat er iets veranderd is. Serieuze antwoorden had ik toch niet verwacht, maar hiervoor hadden ze het niet zo lastig tijdens het vragenrondje.Verwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:32:
Maar uiteindelijk krijgen ze een uiterst politiek antwoord.
Mwah, nu is het wel okay. Ze hebben het nu echt wel lastiger dan vorige keren.gws24 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:32:
Dat horen we allemaal. Maar het blijft zinloos. Twee weken even dicht, dus als die locaties weer open mogen zou je net aan resultaat mogen verwachten, als dit er was. Dus of ze verlengen het als nog daarna.NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:33:
Met wat ik net letterlijk hoorde willen ze hoe dan ook de zorg minder belasten. Blijkbaar is van de locaties die gesloten worden bekend dat ze bijdragen aan besmettingen versus de impact op het welzijn van mensen.
Er zit iets tussen je rijk rekenen en de boodschap van De Jonge in. Hij mag de winst best wel een beetje erkennen, maar nu doet hij alsof het nog steeds zo bar is als een week geleden.RodeStabilo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:36:
Okay, het aantal testen daalt alsmede het besmettingspercentage. Sure, een enkele zwaluw maakt nog geen zomer maar toch? konden ze echt niets even wat positiefs vertellen?
[ Voor 16% gewijzigd door CMD-Snake op 03-11-2020 19:39 ]
Een toevoeging: er zitten nog wel wat bugs in.Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:17:
Voor mensen die graag naar cijfers en grafieken kijken: het coronadashboard is weer eens aangepast. Meer data en wat andere vormgeving.
Met name bij rioolwater
Ipv dat gemiddelde van een regio word getoond, word de maximum waarde van 1 meetlocatie getoond
De argumentatie om de aantal ziekenhuisopnames te beperken en daarvoor deze maatregelen in te zetten (of door te drukken) is begrijpelijk. Wat ik echter ontzettend merkwaardig vind is dat men NU pas de maatstaaf IC heeft losgelaten en NU pas inziet hoe ontzettend problematisch het afschalen van de reguliere zorg is doordat de druk op de ziekenhuizen te hoog is.
Hebben Hugo en Mark onder een steen gelegen?
Maar is de zorg nu overbelast door te weinig bedden of omdat veel zorgpersoneel verplicht in quarantaine zit omdat positief getest (niet ziek) door een PCR test die op een verkeerde manier gebruikt wordt?
Hoe gaat Rutte zorgen dat mensen straks nog te eten hebben? Zullen genoeg mensen omvallen qua werk of eigen zaak...
Niet
@CMD-Snake als het aan mij lag gooiden ze alles behalve de scholen een maandje dicht. 0 impact op ons leven en dat van de meeste mensen om ons heen. Maar blijkbaar hebben vele hele heldere strikte regels nodig omdat grenzen anders steeds maar opgezocht worden. Dus ja, ik heb ook twijfels bij nut en noodzaak bij exact deze maatregelen, maar snap het snijvlak waarop men balanceert ook heel goed.
Zo dus.
Check de faillissementen even voor je zoiets roept. Of de steunmaatregelen die verlengd zijn tot en met begin volgend jaar.Radjesh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:
Hoe gaat Rutte zorgen dat mensen straks nog te eten hebben? Zullen genoeg mensen omvallen qua werk of eigen zaak...
Zo dus.
[ Voor 31% gewijzigd door NiGeLaToR op 03-11-2020 19:40 ]
Het is een combinatie van beiden. Nota bene er zijn inmiddels meerdere centra ook in Nederland waar positieve PCR test alleen niet doorslaggevend is om thuis te blijven, dit ten gevolge van personeelsgebrek.immetjes schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:38:
Maar is de zorg nu overbelast door te weinig bedden of omdat veel zorgpersoneel verplicht in quarantaine zit omdat positief getest (niet ziek) door een PCR test die op een verkeerde manier gebruikt wordt?
De supermarkt blijft gewoon open.Radjesh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:
Virussen? Scan ze hier!
Of eerder was deze geen factor die zwaarder was dan puur aantal besmettingen. Zou fijn zijn als men deelde op basis van welke informatie (en welke zwaarte de diverse meetpunten meebrengen) de besluiten worden genomen.Mrjraider schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:37:
De argumentatie om de aantal ziekenhuisopnames te beperken en daarvoor deze maatregelen in te zetten (of door te drukken) is begrijpelijk. Wat ik echter ontzettend merkwaardig vind is dat men NU pas de maatstaaf IC heeft losgelaten en NU pas inziet hoe ontzettend problematisch het afschalen van de reguliere zorg is doordat de druk op de ziekenhuizen te hoog is.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ja. Specifiek in de zorg is het fout-positieve percentage extra hoog! Dat zal ze leren.immetjes schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:38:

De NOW is nog steeds van kracht volgens mij?Radjesh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:
Maar de baas die het loon betaalt misschien niet.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik heb niet geluisterd. Ik zit Mario Party te doen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:33:
[...]
Opvallend hoeveel mensen selectief luisteren.
Dan weten ze blijkbaar meer dan het RIVM.Met wat ik net letterlijk hoorde willen ze hoe dan ook de zorg minder belasten. Blijkbaar is van de locaties die gesloten worden bekend dat ze bijdragen aan besmettingen versus de impact op het welzijn van mensen.
Tussen scholen open en scholen dicht zit veel meer. Maar het is makkelijker om symboolpolitiek te doen en de musea zonder besmettingen dicht te gooien.Dus school is een factor en gaat voor museum met wellicht een lagere factor, in verband met dat een museumbezoek simpelweg een andere impact heeft dan scholen dicht.
Ik ga maar weer mijn mantra herhalen, kijk naar de echte cijfers en je zal zien dat er niet slechts 1 dag daling is.Je kunt verder wel blij naar 1 dag minder grote stijging kijken, de impact op de zorg komt nog en blijft lang aanhouden is de verwachting.
Ja maar als je geen baan hebt of je bedrijf valt om heb je ook geen inkimen (misschien ww of bijstand) maar makkelijk is anders...
Heel fijn dat jij geen hinder hebt van de maatregelen. Helaas geldt dit niet voor iedereen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:
@CMD-Snake als het aan mij lag gooiden ze alles behalve de scholen een maandje dicht. 0 impact op ons leven en dat van de meeste mensen om ons heen. Maar blijkbaar hebben vele hele heldere strikte regels nodig omdat grenzen anders steeds maar opgezocht worden. Dus ja, ik heb ook twijfels bij nut en noodzaak bij exact deze maatregelen, maar snap het snijvlak waarop men balanceert ook heel goed.
Wellicht moeten we het ministerie van vws een maandje sluiten. Lekker rustig.
Te weinig personeel, maar dit is al jaren dat er te weinig zorg personeel is . Maar dat is discussie voor het topic [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2immetjes schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:38:
Of de ziekenhuizen, daar is het nu te druk.CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:41:
[...]
Heel fijn dat jij geen hinder hebt van de maatregelen. Helaas geldt dit niet voor iedereen.
Dan heb je nog altijd WW en bijstand.Stoney3K schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:41:
[...]
Maar de baas die het loon betaalt misschien niet.
Virussen? Scan ze hier!
Super stoer antwoord, enkel moet je wel geld hebben om eten te kopen. Die NOW regeling wordt afgebouwd, maar er zullen ook zat mensen ontslagen worden. Daarnaast hebben ondernemers bijvoorbeeld in de horeca geen inkomsten, dus ik zie wel een uitdaging.
Niet
Indien de maatschappij nu eens verder zou kijken dan de eigen neus lang is, was dit geen probleem geweest. Ik heb het al meermaals gezegd, maar ons eigen gedrag binnen Europese landen is toch echt een veel belangrijkere factor dat dit alles zo'n geprotaheerd beloop kent dan de overheids maatregelen. De basis is namelijk vrij eenvoudig. Maar de basis wordt door een te groot deel gewoonweg volkomen genegeerd. En hoewel het natuurlijk zuur is dat de mensen die zich hier wel netjes aanhouden de dupe worden van het gedrag van anderen, is dit gewoon helaas de waarheid welk wij onder ogen moeten zien, dit is de 'samen'leving zoals wij deze binnen Europa hebben.Radjesh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:
Misschien dat mensen hier lering uit trekken en er dingen gaan veranderen in de toekomst. Maar om eerlijk te zijn, betwijfel ik het ten zeerste.
Ik zou willen dat hij duidelijk was over het beleid. De zorg ontlasten is duidelijk (wel een beetje laat) maar het beschermen van de kwetsbaren? Laat me niet lachen. Dan waren er al lang andere maatregelen genomen om tot een bestendige veilige maatschappij te komen.RemcoDelft schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:33:
Tijdens de persco verwachtte hij niet meer weerstand. Vreselijk om te zien hoe ver ze van de realiteit staan.
Nouja, 'zeuren'. Twente doet het gewoon heel slecht qua besmettingen. Ik weet niet hoe het nu is, maar een week geleden zaten ze op meer dan eenvijfde positieve uitslagen. Da's echt veel.Ryur schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:35:
[...]
Rotterdam, Dordrecht & Twente ja.
En dan heeft Veiligheidsregio Twente ook de (oud?) burgermeester van Almelo als "baas". En die zit al een paar weken te zeuren over de lockdown.
Dus ja, ik verwacht hier in Twente het ook best wel snel.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Eindelijk. Het zou eens tijd worden.Uiterlijk 1 december wordt het verplicht om in publieke binnenruimtes een mondkapje te dragen. Dat heeft minister Hugo de Jonge aangekondigd in de persconferentie.
Virussen? Scan ze hier!
De ergste shit moet nog komen. Mark my words.NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:
[...]
Check de faillissementen even voor je zoiets roept. Of de steunmaatregelen die verlengd zijn tot en met begin volgend jaar.
Zo dus.
Leuk om alles bij de medemens te leggen qua schuld. Als Rutte niet had bezuinigd op de zorg waren we allen een stuk beter af geweest.psychodude schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:44:
[...]
Indien de maatschappij nu eens verder zou kijken dan de eigen neus lang is, was dit geen probleem geweest. Ik heb het al meermaals gezegd, maar ons eigen gedrag binnen Europese landen is toch echt een veel belangrijkere factor dat dit alles zo'n geprotaheerd beloop kent dan de overheids maatregelen. De basis is namelijk vrij eenvoudig. Maar de basis wordt door een te groot deel gewoonweg volkomen genegeerd. En hoewel het natuurlijk zuur is dat de mensen die zich hier wel netjes aanhouden de dupe worden van het gedrag van anderen, is dit gewoon helaas de waarheid welk wij onder ogen moeten zien, dit is de 'samen'leving zoals wij deze binnen Europa hebben.
Misschien dat mensen hier lering uit trekken en er dingen gaan veranderen in de toekomst. Maar om eerlijk te zijn, betwijfel ik het ten zeerste.
[ Voor 43% gewijzigd door Radjesh op 03-11-2020 19:48 ]
Niet
Heb m’n kantoor moeten sluiten en mensen moeten laten gaan. Gelukkig geldt dit niet voor iedereen.CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:41:
[...]
Heel fijn dat jij geen hinder hebt van de maatregelen. Helaas geldt dit niet voor iedereen.
(En hebben m’n mensen vooralsnog werk in andere sectoren gevonden.)
Want, is inmiddels wel duidelijk dat die mondkapjes helemaal niets bijdragen
We zijn wel weer typische zeiksnorren met ons allen.
Te weinig maatregelen, niet goed.
Teveel maatregelen, niet goed.
Zolang we maar wat hebben om over te mopperen.
Ja ik ben het ook spuugzat, zit als sinds Maart thuis te werken en onderneem zo min mogelijk, zie minder mensen en hou mij zo goed mogelijk aan de maatregelen.
Zolang er een hoop mensen blijven die overal schijt aan hebben blijven we zo door emmeren tot dat er een echt goed vaccin is of een goed medicijn.
We kunnen ook allemaal 15% beter ons best doen (als je dat al niet doet) en dan kunnen we hopenlijk weer beetje terug naar hoe het rond 1 juni was.
Te weinig maatregelen, niet goed.
Teveel maatregelen, niet goed.
Zolang we maar wat hebben om over te mopperen.
Ja ik ben het ook spuugzat, zit als sinds Maart thuis te werken en onderneem zo min mogelijk, zie minder mensen en hou mij zo goed mogelijk aan de maatregelen.
Zolang er een hoop mensen blijven die overal schijt aan hebben blijven we zo door emmeren tot dat er een echt goed vaccin is of een goed medicijn.
We kunnen ook allemaal 15% beter ons best doen (als je dat al niet doet) en dan kunnen we hopenlijk weer beetje terug naar hoe het rond 1 juni was.
Vind ik uiterst vreemd, in maart zag je niks anders dan de intensive care. Programma na programma maakte hier rapportage over, talkshows hadden mensen uit de praktijk (lees alleen de IC) aan tafel om het verhaal te doen, er zijn docu's gemaakt etc. Terwijl reguliere afdelingen gevuld werden met covid patienten terwijl de reguliere zorg afgeschaald werd. Alle maatregelen werden en worden gebaseerd op cijfers vanuit het ziekenhuis.Osxy schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:40:
[...]
Of eerder was deze geen factor die zwaarder was dan puur aantal besmettingen. Zou fijn zijn als men deelde op basis van welke informatie (en welke zwaarte de diverse meetpunten meebrengen) de besluiten worden genomen.
Waarom men tijdens die persconferenties niet gewoon vanaf dag één had gezegd: deze maatregelen doen we vanwege dit en dat. In plaats van het roepen dat de besmettingen toe nemen (opzich niet vreemd dat je alle positieve eruit vist nu er tien maal zoveel getest word dan in maart)
Op basis van wat beweer je dit?FabianGTI schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:45:
[...]
Want, is inmiddels wel duidelijk dat die mondkapjes helemaal niets bijdragen
Komop mensen, leer jezelf nou aan dat als je wat beweert je de bewijslast draagt.
@Dracula dank, precies dat.
@Drardollan dus je zit lekker te trollen tijdens mario?
[ Voor 12% gewijzigd door NiGeLaToR op 03-11-2020 19:49 ]
Wanneer wist u nu dat het erger zou worden, wat een domme vraag van Nu.nl
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Mee eens, persoonlijk vind ik regels/wetten/whatever veel makkelijker te accepteren als de redenatie gedeeld is.Mrjraider schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:47:
[...]
Vind ik uiterst vreemd, in maart zag je niks anders dan de intensive care. Programma na programma maakte hier rapportage over, talkshows hadden mensen uit de praktijk (lees alleen de IC) aan tafel om het verhaal te doen, er zijn docu's gemaakt etc. Terwijl reguliere afdelingen gevuld werden met covid patienten terwijl de reguliere zorg afgeschaald werd. Alle maatregelen werden en worden gebaseerd op cijfers vanuit het ziekenhuis.
Waarom men tijdens die persconferenties niet gewoon vanaf dag één had gezegd: deze maatregelen doen we vanwege dit en dat. In plaats van het roepen dat de besmettingen toe nemen (opzich niet vreemd dat je alle positieve eruit vist nu er tien maal zoveel getest word dan in maart)
Laat diegene die begint dat dan ook doen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:47:
[...]
Op basis van wat beweer je dit?
Komop mensen, leer jezelf nou aan dat als je wat beweert je de bewijslast draagt.
Als je dan niet verder komt dan een "EIndelijk zou eens tijd worden" is het niet vreemd dat iemand er op ageert immers.
Van Dissel heeft dat zelf gezegd.NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:47:
[...]
Op basis van wat beweer je dit?
@Dracula dank, precies dat.
Niet
Een cynische reactie, daar zit ik helemaal niet op te wachten. Ik stel een vraag, geef antwoord of niet; maar dit soort nietszeggende reacties. Kots.DutchCommando schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:40:
[...]
Ja. Specifiek in de zorg is het fout-positieve percentage extra hoog! Dat zal ze leren.
Wel zwembaden dichtTIGER1125 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:07:
[...]
Alle openbare gebouwen misschien? Even hardop denkend, wel bijzonder dat we een lockdown van 2 weken instellen die daarna automatisch terug gaat naar de huidige situatie.
Je realiseert je hoop ik dat dat geen bodemloze put is waar eindeloos geld uit te halen valt?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Inderdaad. Een beetje van: We kunnen de hele economie kapot maken, want we hebben de WW en de bijstand.Stoney3K schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:50:
[...]
Je realiseert je hoop ik dat dat geen bodemloze put is waar eindeloos geld uit te halen valt?

Niet
Zelfs DAT ligt bij de medemens.Radjesh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:45:
[...]
Leuk om alles bij de medemens te leggen qua schuld. Als Rutte niet had bezuinigd op de zorg waren we allen een stuk beter af geweest.
Als men niet op de VVD had gestemd, was Rutte er niet geweest om op de zorg te bezuinigen
(Note: ik ben zelf wel een VVD stemmer. Goede partij, ondanks hun zorg standpunt helaas)
Om antwoord te geven op je vraag:immetjes schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:38:
Beide; te weinig personeel in alle velden van de zorg. Dus ziekenhuis, GGZ, wijkzorg, verpleeghuizen etc. Maar dit is al jaren aan de gang. Met dank aan Den Haag.
De testen hebben deels invloed, wel afhankelijk van de werkgever. De ene zegt namelijk: als je getest bent moet je tot de uitslag thuis blijven = ziek (of vervangend werk doen vanuit huis; zo kan ik thuis assessments en zorgplannen doen). Andere zeggen: zonder koorts of andere klachten mag je gewoon blijven werken.
De piek in besmettingen lag toch al die tijd op 19 oktober? Ik zag een tabel, die ik nu even niet kan vinden, wel eens hier in het topic. De Jonge zegt dat de R op 18 oktober op 1,07 zat. Is het dan niet aannemelijk dat de R nu, op 3 november, wel op de of nabij de 0,88 zit?
[ Voor 16% gewijzigd door Soccer98 op 03-11-2020 19:52 ]
In een betoog van pakweg een kwartier ja, waarin alle andere factoren en voorkeuren behandeld werden. Waarom laat je die weg?
Hij refereerde aan de situatie waarin iedereen altijd tenminste 1,5 meter afstand houdt in een 1-richtingssamenleving waarbij we elkaars pad nooit kruizen.
En die situatie bestaat niet, waarna je het wel kunt overwegen te doen.
Tja, faillissementen zijn op historisch zeer lage niveaus door de steunmaatregelen, zolang die blijven zal de korte termijnschade meevallenRadjesh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:51:
[...]
Inderdaad. Een beetje van: We kunnen de hele economie kapot maken, want we hebben de WW en de bijstand.
Het is bovendien een put die straks weer gedempt moet worden. Het smeert de pijn uit over een langere periode en verdeelt deze over meer mensen. En dat is prima. Maar de pijn komt dus echt wel.Stoney3K schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:50:
[...]
Ik denk dat grosso modo de meeste mensen wel hun medewerking verlenen, maar niemand is perfect. Toch worden de duimschroeven elke keer een stukje verder aangedraaid.Dracula schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:46:
Als ik hoor hoe vaak nu "het gedrag" en "de bevolking" de schuld hoor krijgen: "The beatings will continue until morale improves".
Laten we die mythe eens parkeren. Het huidige zorgsysteem begon voordat Rutte voor het eerst premier werd. De basis is al veel eerder gelegd. Overigens was het ziekenfondssysteem ook niet houdbaar. Artsen gaven de voorkeur aan patiënten met een particuliere verzekering omdat het ziekenfonds minder betaalde. Wachtrijen waren veel langer dan nu het geval is. Het is niet perfect, maar dat was het vroeger ook niet.Ryur schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:51:
Als men niet op de VVD had gestemd, was Rutte er niet geweest om op de zorg te bezuinigen
Dat zei hij ook. Ze verwachten dat die R onder de 1 ligt, omdat je anders geen daling in het aantal besmettingen zou zien.Soccer98 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:51:
De piek in besmettingen lag toch al die tijd op 19 oktober? Ik zag een tabel, die ik nu even niet kan vinden, wel eens hier in het topic. De Jonge zegt dat de R op 18 oktober op 1,07 zat. Is het dan niet aannemelijk dat de R nu, op 3 november, wel op de of nabij de 0,88 zit?
Tja, je schrijft "door een PCR test die op een verkeerde manier gebruikt wordt". Dan weet ik wel weer hoe laat het is. Kots.immetjes schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:49:
[...]
Een cynische reactie, daar zit ik helemaal niet op te wachten. Ik stel een vraag, geef antwoord of niet; maar dit soort nietszeggende reacties. Kots.
Sinds de mondkapjes lijkt het 1,5m principe minder belangrijk te zijn. Zowel medewerkers als klanten in supermarkten komen voor mijn gevoel veel dichterbijNiGeLaToR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:52:
[...]
In een betoog van pakweg een kwartier ja, waarin alle andere factoren en voorkeuren behandeld werden. Waarom laat je die weg?
Hij refereerde aan de situatie waarin iedereen altijd tenminste 1,5 meter afstand houdt in een 1-richtingssamenleving waarbij we elkaars pad nooit kruizen.
En die situatie bestaat niet, waarna je het wel kunt overwegen te doen.
Ik hoop dat je wel eens van het concept "inflatie" gehoord hebt? En over waarom dat niet wenselijk is?mesa57 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:54:
Kwestie van wat Euro's drukken. Daalt de koers weer en stijgt de export.
Virussen? Scan ze hier!
Dank je voor je uitleg! Ik geef eerlijk toe dat ik met de verkiezingen zelf niet zo zeer op de zorg heb gelet. Gezien dat toen een ver van mijn bed show was.CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:53:
[...]
Laten we die mythe eens parkeren. Het huidige zorgsysteem begon voordat Rutte voor het eerst premier werd. De basis is al veel eerder gelegd. Overigens was het ziekenfondssysteem ook niet houdbaar. Artsen gaven de voorkeur aan patiënten met een particuliere verzekering omdat het ziekenfonds minder betaalde. Wachtrijen waren veel langer dan nu het geval is. Het is niet perfect, maar dat was het vroeger ook niet.
Heb zelf ook helemaal niet met het ziekenfondsysteem hoeven te werken, was voor mijn tijd!
En daarnaast, ik bedoelde mijn reactie ook vooral sarcastisch! Alsof Rutte zomaar aan de macht gekomen is
[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 03-11-2020 19:58 ]
Ik wist niet dat je iets moest luisteren om hier te posten. Waarom heb je dat niet eerder gezegd?NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:47:
[...]
@Drardollan dus je zit lekker te trollen tijdens mario?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins