Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.684 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:32:
[...]

Ambtenaren zijn ook maar gewoon mensen.
En eerlijk is eerlijk, een beetje nieuwsgierigheid is ook menselijk. Dat een BN'er iets meer aandacht krijgt dan strikt noodzakelijk mag natuurlijk niet maar je weet gewoon dat het gebeurt. Hou je niet tegen, moet je als leidinggevende ook niet echt willen. De nieuwsgierigheid moet wel binnen de muren blijven en geen nieuwsgierigheid op bestelling worden.
Vind ik toch een lastige, ik vind dat je er vanuit mag gaan die daar ook gewoon voor tekenen en een eed afleggen dat ze een bepaald niveau nastreven in het kader van hun integriteit en een stukje professionaliteit. Kijk ik ben het met je eens dat het altijd wel zal gebeuren, en voor de grap een keer kijken naar iemand, tja kun je iets van vinden maar waar trek je die grens dan?

Is de grens dat de informatie binnen de muren van je organisatie blijven of de afdeling of de PC van de medewerker. Ik denk dat we het eens zijn dat dit voorbeeld hoe dan ook al te ver gaat omdat deze data het AD al heeft bereikt. Wederom, de data over personen waar de meeste overheden op zitten is gewoon data waar je iemand helemaal mee kapot kunt maken, een gevaar kunnen opleveren voor de omgeving van die persoon en de medewerker zelf ook beter van kunt worden. (De mollen binnen de Politie als voorbeeld)

Aanvulling:
Overigens is dit ook wel een wat bijzondere situatie omdat we niet precies weten wat voor medewerkers dit zijn (Ambtenaren, inhuur krachten of mensen die toch al op weg waren naar de uitgang) en wat voor screening daar dan aan vooraf gaat en aan welke standaard je ze zou moeten houden.

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 03-11-2020 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het was al langer bekend dat ze teveel rechten hadden om andere testresultaten in te zien.
Had wel gehoopt dat ze dat inmiddels hadden gefixt.

Maar nu het BN'ers zijn is het ineens echt een probleem? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:32:
[...]

Ambtenaren zijn ook maar gewoon mensen.
En eerlijk is eerlijk, een beetje nieuwsgierigheid is ook menselijk. Dat een BN'er iets meer aandacht krijgt dan strikt noodzakelijk mag natuurlijk niet maar je weet gewoon dat het gebeurt. Hou je niet tegen, moet je als leidinggevende ook niet echt willen. De nieuwsgierigheid moet wel binnen de muren blijven en geen nieuwsgierigheid op bestelling worden.
Precies dit. Het gebeurt altijd en overal, maar nu levert het klikjes op. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:27:
[...]

Ik zou dit ook niet als typerend voor de 'echte' wintersport willen zien, want dit gaat over gletschers:
  • Vaak één grote (trage) gondel de berg op
  • Vooral heel veel skiclubs/lerarentrainingen, die massaal tegelijk aankomen (met touringcars)
  • Voor heel veel skiclub/lerarenopleiding, die allemaal de eerste lift willen hebben
  • Juni maar vooral oktober (waar deze foto denk ik eigenlijk van is?) is enorm hoogseizoen in die specifieke gebieden
Dat heb je straks niet. In de winter heb je die bussen veel minder, heb je snellere liften met stoelen of kleine gondels, die vanaf verschillende plekken het gebied in gaat én verspreidt het zich qua tijd echt veel meer.

Obv de dingen die nu op de gletschers zijn gebeurd, wintersport een slecht idee vinden, lijkt me op zijn minst wat kort door de bocht...
Ook niet gletsjer gebieden maken gebruik van gondels. Ben er zat tegen gekomen in Frankrijk. De drukte concentreert zich vooral in de ochtend en middag hier natuurlijk. Maar zat gondels van 10-16 man middenin de skigebieden.

De supermarkten zijn vaak formaat schoenendoos en hetzelfde geldt voor skiverhuur en eventueel skipas verkoop.

En zeker in december zijn tegenwoordig vaak veel pistes nog niet open ivm slechte sneeuw.

Daarnaast verwacht ik dat de reisbranche er alles aan zal doen om zoveel mogelijk mensen die kant op te krijgen. Ook met bussen.

Tenzij er drastisch aan de voorkant op capaciteit wordt gestuurd, zie ik er weinig goeds van komen. Als er netjes alleen maar gezinnen met de auto gaan op halve capaciteit oid zou in theorie misschien moeten kunnen. Maar in de praktijk zie ik dat heen succes worden.

En ja ook voor mij is dat dan de tweede wintersport op rij die ik moet missen. :X

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2020 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:17
Vind het opvallend dat de maatregelen van vanavond nog niet 'gelekt' zijn.

Meestal was in de loop van de dag van de persconferentie al wel duidelijk wat er om 19:00 geroepen zou worden.
Volgens mij zijn er twee dingen zeker, musea/dierentuinen/pretparken dicht en ipv 4 met 2 naar buiten. Maar de rest staat volgens mij nog open, zoals aantal bezoekers bij huwelijken/uitvaarten, en evt sluiting theaters.

Vraag me ook af of ze überhaupt nog iets met groepsgroottes binnen gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:52
Jovatov schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:59:

Meestal was in de loop van de dag van de persconferentie al wel duidelijk wat er om 19:00 geroepen zou worden.
Volgens mij zijn er twee dingen zeker, musea/dierentuinen/pretparken dicht en ipv 4 met 2 naar buiten. Maar de rest staat volgens mij nog open, zoals aantal bezoekers bij huwelijken/uitvaarten, en evt sluiting theaters.

Je bent me net voor... Ik had hetzelfde gevoel.

Dit kan natuurlijk 2 kanten opgaan; Geen aanvullende maatregelen (of zeer beperkt) of zéér ingrijpend (draconische) uitvallen. Maar we zullen even moeten afwachten gezien er niets preventief is uitgelekt medegedeeld.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is toch al duidelijk?

Musea en theaters dicht, evenals doorstroom locaties. Groepsgrootte buiten naar 2. Dat is toch soort van 'bekend'?

Veel meer zal het niet zijn. Waarbij die uitvaarten inderdaad opvallend zijn.

https://www.volkskrant.nl...en-mogelijkheid~b99c7a0b/

Regionale maatregelen zijn weer geschrapt geloof ik, maar verder.

[ Voor 53% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2020 17:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03

WhySoSerious

Be the change.

NOS NIEUWS • BINNENLAND •POLITIEK • VANDAAG, 17:05
Kabinet: niet naar het buitenland en bibliotheken, musea, theaters dicht
Het kabinet roept iedereen op om de komende maanden niet naar het buitenland te reizen. Dat wil zeggen niet in de kerstvakantie, maar ook niet in de eerste helft van januari. Bij de eerste coronagolf waren veel besmettingen terug te voeren op wintersportvakanties. Het kabinet wil voorkomen dat dat komende winter opnieuw gebeurt.

Dat bevestigen bronnen aan de NOS. Premier Rutte en minister De Jonge geven om 19.00 uur een persconferentie over de nieuwe maatregelen.

De oproep geldt ook voor 'gele' landen en gebieden. Geel in het reisadvies betekent dat er risico's zijn, oranje betekent alleen noodzakelijke reizen. Over een compensatie voor de reisbranche wordt binnen het kabinet nog overleg gevoerd.

Verder sluit het kabinet de komende twee weken bibliotheken, bioscopen, theaters, musea, pretparken en dierentuinen.

Groepsgrootte
De maximale groepsgrootte op straat gaat van vier naar twee. Ook het aantal mensen dat aanwezig mag zijn bij een bruiloft of uitvaart gaat omlaag naar respectievelijk 20 en 30.

Sportscholen blijven open omdat sport een te belangrijke lichamelijke en mentale uitlaatklep voor mensen is, zegt het kabinet.

De maatregelen gaan morgen vanaf 22.00 uur in.
https://nos.nl/artikel/23...musea-theaters-dicht.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb nu niet echt het gevoel dat het maatregelen zijn die daadwerkelijk een verschil gaan maken. Bibliotheken zijn zelden druk, bioscopen en theaters mochten al niet veel meer. Pretparken en dierentuinen zijn buiten en vanwege het weer loopt dat ook al hard terug. Groepsgrootte op straat houdt nu al niemand zich aan en handhaven gebeurt incidenteel.

De musea zijn waarschijnlijk wel afgeladen met de risicogroepen, dus dat moet onze redding worden? :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:16
Gonadan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:14:
Heb nu niet echt het gevoel dat het maatregelen zijn die daadwerkelijk een verschil gaan maken. Bibliotheken zijn zelden druk, bioscopen en theaters mochten al niet veel meer. Pretparken en dierentuinen zijn buiten en vanwege het weer loopt dat ook al hard terug. Groepsgrootte op straat houdt nu al niemand zich aan en handhaven gebeurt incidenteel.

De musea zijn waarschijnlijk wel afgeladen met de risicogroepen, dus dat moet onze redding worden? :Y)
Dierentuinen en pretparken waren de laatste weken anders nog aardig druk als je de fotos en filmpjes zag.
Mijn schoonzus is met de kids naar de efteling geweest (kleintjes, geen school nog) deze week en die vond het ook opvallend druk.

Gaat ook al morgenavond in. Zou er nu nog een run op de bieb komen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 03-11-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:31

Agent47

I always close my contracts.

https://www.ad.nl/dossier...-wordt-gespaard~a3dfaf02/

Hierbij ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tis niet alleen de locatie, maar ook de locaties.

Hoewel de bibliotheek vast niet heel druk is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Dit zijn idd alleen maatregelen voor de buhne. Enige waar m.i. nog winst te halen is is het stoppen van het ov en het sluiten van de scholen.

Scholen sluiten is om veel andere redenen onwenselijk, dat stel je dus liefst zo lang mogelijk uit. Stoppen met ov zou een heel groot maatschappelijk probleem zijn omdat er dan drie mensen met een onmisbaar beroep niet naar de andere kant van het land kunnen reizen. (beetje gechargeerd maar ik denk wel dat om politieke redenen het ov te belangrijk gemaakt wordt)

De grote vraag is eigenlijk vooral of er wel aanvullende maatregelen nodig zijn. En dan niet nu, maar gezien de situatie over 3 a 4 weken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:00
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:28:
[...]

De grote vraag is eigenlijk vooral of er wel aanvullende maatregelen nodig zijn. En dan niet nu, maar gezien de situatie over 3 a 4 weken.
Het lijkt mij ook een signaal van "we zijn er nog niet", om te voorkomen dat het straks weer oplaait (zoals België)

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:17:
[...]

Dierentuinen en pretparken waren de laatste weken anders nog aardig druk als je de fotos en filmpjes zag.
Mijn schoonzus is met de kids naar de efteling geweest (kleintjes, geen school nog) deze week en die vond het ook opvallend druk.
Dan houden die zich blijkbaar onvoldoende aan de regels? Moet je die specifiek sluiten.

Ik ben recent ook in een park geweest, maar die regelen het gewoon goed. Daar was afstand geen enkel probleem.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
vuurtjih schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:29:
[...]

Het lijkt mij ook een signaal van "we zijn er nog niet", om te voorkomen dat het straks weer oplaait (zoals België)
En dat is stom. Dat ondermijnt het zo belangrijke draagvlak waardoor je achteruit aan het boeren bent.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

Mfpower

In dubio

We gaan daardoor nu allemaal maar binnen zitten, daar word je natuurlijk niet besmet. /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Genoeg al over geschreven de afgelopen dagen:

Waarschijnlijke maatregelen op een rij:
  • Het kabinet geeft een negatief reisadvies af voor vakantiereizen naar het buitenland in de kerstvakantie.
  • Het sluit het musea, bioscopen, bibliotheken en theaters vanaf donderdag 22.00 uur voor twee weken.
  • Ook pretparken en dierentuinen gaan dan twee weken dicht. Sportscholen zouden uitgezonderd worden.
  • Het kabinet beperkt het maximum aantal mensen dat samen op straat mag samenscholen: van vier naar twee.
  • Het kabinet komt daarnaast met een maximum aantal personen dat bij uitvaarten aanwezig mag zijn. Dat worden nog maar 30 personen. Bij bruiloften wordt een maximum van 20 personen ingesteld.
  • Het is nog onzeker of Rutte iets gaat zeggen over wanneer de horeca weer open zou kunnen.
  • Burgemeesters is gevraagd om plannen te maken voor regionale lockdowns en de invoering van een lokale avondklok. Dat hiertoe wordt besloten vanavond is niet de verwachting.
Ben benieuwd of nog door willen zwabberen met die regionale maatregelen. Eerst wel, dan liever niet want burgemeesters wilden de moeilijke keuzes niet maken en dan weer wel? Als die burgemeesters over de simpelere dingen al niet een keuze durven te maken hoe gaan ze dan kiezen voor lockdowns en avondklokken?

Bovendien is Nederland te klein voor regionale dingen. Mag iets niet in Amsterdam? Dan rij ik wel naar Zaandam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:31:
[...]

We gaan daardoor nu allemaal maar binnen zitten, daar word je natuurlijk niet besmet. /s
Gezellig onder de kerstboom wachten op de derde golf. Wat een kansloos beleid is dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

prijk schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:33:
[...]

Gezellig onder de kerstboom wachten op de derde golf. Wat een kansloos beleid is dit.
Wat stel je voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:28:
[...]

Dit zijn idd alleen maatregelen voor de buhne. Enige waar m.i. nog winst te halen is is het stoppen van het ov en het sluiten van de scholen.

Scholen sluiten is om veel andere redenen onwenselijk, dat stel je dus liefst zo lang mogelijk uit. Stoppen met ov zou een heel groot maatschappelijk probleem zijn omdat er dan drie mensen met een onmisbaar beroep niet naar de andere kant van het land kunnen reizen. (beetje gechargeerd maar ik denk wel dat om politieke redenen het ov te belangrijk gemaakt wordt)

Tsja zolang de scholen open zijn denk ik toch echt niet dat het gaat werken. Het voelt nu echt als pesten. Ik voel me er niet prettig bij ondanks dat ik me altijd aan de regels houd. Ik blijf me maar afvragen waarom er niet gewoon maatregelen genomen worden op het VO. Kunnen ze gewoon openblijven.

Maar goed. Ik mag morgen dus niet meer met drie vrienden wandelen, dan gaan we maar binnen zitten. Vast beter mbt het risico op infectie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:17:
Gaat ook al morgenavond in. Zou er nu nog een run op de bieb komen? :P
Rijen zoals voor de coffeeshops, een mens kan dromen ...

Behalve de pretparken zal het waarschijnlijk kruimels opleveren, groepsgrootte van 2 buiten misschien weer theoretisch iets makkelijk voor handhaving om uitwassen aan te spreken, al zullen die toch niet voor rede vatbaar zijn. Het valt mij wat tegen als dit alles is, maar misschien is het ondertussen op scholen al weer enigzins over z'n hoogte punt heen (met eventueel als extra demping door de herfstvakantie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
In elk geval ophouden met stupide maatregelen voor de bühne, zoals musea, bibliotheken en dierentuinen dicht. We raken nu steeds meer in een wurggreep die stukje bij beetje wordt aangedraaid, als een Spaanse garrote.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:08
Misschien eens risicogroepen gaan beschermen. Je hoort dan dat onmenselijk zou zijn. Volgens CBS zijn er 3 miljoen eenpersoonshuishoudens in Nederland. Dat maakt toch al snel dat er honderdduizenden mensen al drie kwart jaar in afzondering werken. Hoor je verder niemand over, waarom zou dat niet onmenselijk zijn? Laten we dan maar eens een half jaartje van plek wisselen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Mfpower schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:34:
[...]

Tsja zolang de scholen open zijn denk ik toch echt niet dat het gaat werken. Het voelt nu echt als pesten. Ik voel me er niet prettig bij ondanks dat ik me altijd aan de regels houd. Ik blijf me maar afvragen waarom er niet gewoon maatregelen genomen worden op het VO. Kunnen ze gewoon openblijven.

Maar goed. Ik mag morgen dus niet meer met drie vrienden wandelen, dan gaan we maar binnen zitten. Vast beter mbt het risico op infectie. 8)7
Precies dit. Het voelt als pesten. De besmettingen dalen, dat is nu gewoon een feit. Geen maatregel nu wordt ingevoerd omdat bijvoorbeeld een bioscoop of museum een coronahotspot is. Het enige doel is dat mensen in hun bewegingsvrijheid beperkt worden en ik ben er klaar mee. Als ik met twee maten buiten wil hangen, moet dat kunnen vind ik. Of het nuttig is, is een tweede natuurlijk. Het gaat me om het principe. Sinds maart zit ik tachtig procent van de tijd binnen en vindt mijn dagelijkse leven zich praktisch digitaal plaats. Prima voor een tijdje, op een gegeven moment wordt het zwaar. 'Houd vol', zeggen Rutte en De Jonge dan. Prima, maar hoe lang nog? We gaan langzaam een jaar aantikken en de grens komt wat mij betreft in de buurt. Ik vind het bizar dat een overheid zo ver kan gaan in het beperken van bewegingsvrijheid van mensen. Corona of niet.

En toch dien ik me er aan te houden. Veel anders kun je niet doen ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Soccer98 op 03-11-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Toch handig dat er nog 50 overledenen uit maart en april op de plank lagen om de cijfers van vandaag een beetje op te fluffen, schept draagvlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jip_86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:54:
[...]

Misschien eens risicogroepen gaan beschermen. Je hoort dan dat onmenselijk zou zijn. Volgens CBS zijn er 3 miljoen eenpersoonshuishoudens in Nederland. Dat maakt toch al snel dat er honderdduizenden mensen al drie kwart jaar in afzondering werken. Hoor je verder niemand over, waarom zou dat niet onmenselijk zijn? Laten we dan maar eens een half jaartje van plek wisselen.
Krijgen we dit kansloze plan weer...

Voor de zoveelste keer; die 'risicogroepen' zijn met een beetje geluk 4 miljoen mensen. Die werken, (thuis)zorg krijgen en boodschappen nodig hebben.

Prettige wedstrijd om die even buiten spel te zetten. En dan neem ik zomaar even aan dat je zelf denkt niet in een risicogroep te vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:03:
[...]

Krijgen we dit kansloze plan weer...

Voor de zoveelste keer; die 'risicogroepen' zijn met een beetje geluk 4 miljoen mensen. Die werken, (thuis)zorg krijgen en boodschappen nodig hebben.

Prettige wedstrijd om die even buiten spel te zetten. En dan neem ik zomaar even aan dat je zelf denkt niet in een risicogroep te vallen?
Ik ben inderdaad al driekwart jaar buiten spel gezet. Waarom is dat volstrekt normaal en dit niet?
Is dat zo erg om een keertje van plek te ruilen?

Waarom zou dat meteen moeten betekenen dat meteen iedereen verwijderd moet worden uit de maatschappij? Als die mensen nu ook al werken zijn daar dan nu geen maatregelen voor genomen? Als ze thuiszorg krijgen zijn daar dan (nu eindelijk) toch ook maatregelen voor genomen?
We hebben toch ook al winkeluurtjes voor risicogroepen, waarom zou boodschappen dan een probleem worden? Daar zijn echt wel slimme maatregelen voor te bedenken hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:04

s3n

Oma een positieve noot te delen:
Gisteravond een test ingepland, 22 uur later de uitslag al binnen. Geen voorkeursberoep oid. Testcapciteit is een stuk beter. In september zat er bij mijn vrouw nog 7 dagen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
jip_86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:09:
[...]

Ik ben inderdaad al driekwart jaar buiten spel gezet. Waarom is dat volstrekt normaal en dit niet?

Waarom zou dat meteen moeten betekenen dat meteen iedereen verwijderd moet worden uit de maatschappij? Als die mensen nu ook al werken zijn daar dan nu geen maatregelen voor genomen? Als ze thuiszorg krijgen zijn daar dan (nu eindelijk) toch ook maatregelen voor genomen?
We hebben toch ook al winkeluurtjes voor risicogroepen, waarom zou boodschappen dan een probleem worden? Daar zijn echt wel slimme maatregelen voor te bedenken hoor.
Ja vet handig dat winkeluurtje voor risicogroepen. Als je bedenkt dat de thuiszorg meestal pas rond 8.00 begint redt je dat natuurlijk nooit.

Niet alleen opa en oma en de rest van de boomers zijn risicogroepen he. Ook jonge mensen waar je waarschijnlijk niets aan ziet kunnen dat zijn. Zoals die jonge gozer van 20 met zware astma.

Die werken, dragen bij aan de maatschappij en zitten nu ook al net zolang thuis als jij. Die mensen hebben net zoals jij al 3 kwart jaar afgezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Ik had hem vandaag al eerder gepost, maar hij was een beetje ondergesneeuwd (laatste keer dat ik dit nog eens post)

Heb een plot gemaakt van het effect van een constante R op de daling.
Heb ook de lijnen getekend van de risiconiveaus van de routekaart (ook al is die meer regionaal bedoeld).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cvLXgcB.png

Ik kan goed begrijpen dat de overheid toch wil kijken naar extra maatregelen. Zelfs met een R van 0.90 zitten we met kerst nog op 2500 besmettingen per dag. De druk op de ziekenhuizen mag dan wel afnemen, met een besmettingsaantal van in de duizenden per dag ben je heel erg gevoelig voor een snelle stijging als de R boven de 1 uit komt. Als je onder de 1000 zit kan je het je "veroorloven" om een tijdje boven de 1 te zitten zonder dat het direct uit de hand loopt.

We moeten niet vergeten dat met exponentionele daling, de absolute aantallen die verminderd worden snel afnemen (10% afname van 10000 is 1000, 10% afname van 5000 is 500), dus het is niet zo gek dat we de afgelopen dagen een significante daling zien. Maar de cijfers van de afgelopen dagen zijn nog niet compleet en het is nog erg lastig om daar conclusies uit te trekken. Zelf heb ik het gevoel dat de R nog boven de 0.90 ligt.

Over de zinvolheid van de mogelijke maatregelen zelf laat ik me nog niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jip_86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:09:
[...]

Keertje van plek te ruilen? Want die risicogroepen gaan de afgelopen maanden hossend van kroeg naar kroeg zonder hier iets van te merken ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
ouderenuurtje is ook typisch iets van een ambtenaar achter een bureau. Ik doe vaak boodschappen als de kinderen net de deur uit zijn naar school, tegen een uur of 8 dus. Lekker voor het werk. Is het redelijk rustig en voor mij komt dat goed uit.
Is tegenwoordig officieel ouderen uurtje, nou zo heel oud voel ik me nog niet en in de winkel ben ik dan ook niet echt een uitzondering.
De meeste ouderen komen later op de dag of juist expres op de drukke momenten (gezellig de drukte opzoeken - voor veel oudjes is boodschappen doen een uitje en een mogelijkheid om onder de mensen te zijn)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:47

Laguna

Connaisseur

Dit gaat het kabinet straks bekendmaken:
  • Locaties als bioscopen, theaters, musea, bibliotheken en dierentuinen gaan zeker voor twee weken dicht.
  • Ook gaat het kabinet sauna's en zwembaden sluiten.
  • Groepslessen in sportscholen worden verboden.
  • De groepsgrootte gaat van vier naar twee personen.
  • Het onderwijs blijft open, zowel basis- als middelbaar onderwijs.
  • Ook voor contactberoepen, zoals kappers en schoonheidsspecialisten, verandert er niets.
  • Vanaf komende maandag zijn nog maar 30 personen toegestaan bij uitvaarten.
  • De maatregelen gaan morgenavond om 22.00 uur in.
Bron

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zwembaden ook? Bohh daar gaan de zwemlessen van de kinderen.
Nouja het zij zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:15
Maar de kerken zingen vrolijk door met 600 man.

Wat een land _O-

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:26:
Zwembaden ook? Bohh daar gaan de zwemlessen van de kinderen.
Nouja het zij zo.
Haha, dat was het eerste wat ik ook meteen dacht... :+

Jammer, dat er niet gekozen is om juist dat wel zoveel mogelijk door te laten gaan (zwemles en schoolzwemmen) al was het maar voor de structuur voor de kinderen.

Maar goed, zit aan de andere kant ook weer een voordeel aan als er een kans is dat er bij zwemles ingehaald wordt komen de lessen korter op elkaar en gaan ze wel een stuk sneller in de ontwikkeling van de zwemtechniek.

[ Voor 22% gewijzigd door TIGER1125 op 03-11-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:09
Aaah. De bibliotheek als hotspot dus dicht. Maar gewoon lekker binnen blijven sporten bij de gewichten met zijn allen. Als ik kijk hoe druk het in de winkelstraten is kunnen ze beter de retail dicht gooien als deze slappe hap maatregelen. Dit weekend extra druk dus op de zaterdag en koopzondag. Al het andere is namelijk dicht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:20:
ouderenuurtje is ook typisch iets van een ambtenaar achter een bureau
Idee is prima, maar het is aan de supermarkten overgelaten dat uit te werken. Daardoor is het het minst verliesgevende uurtje van de supermarkt geworden. Wijs dan gewoon 2-3 dagdelen per week aan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
TIGER1125 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:28:
[...]

Haha, dat was het eerste wat ik ook meteen dacht... :+

Jammer, dat er niet gekozen is om juist dat wel zoveel mogelijk door te laten gaan (zwemles en schoolzwemmen) al was het maar voor de structuur voor de kinderen.

Maar goed, zit aan de andere kant ook weer een voordeel aan als er een kans is dat er bij zwemles ingehaald wordt komen de lessen korter op elkaar en gaan ze wel een stuk sneller in de ontwikkeling van de zwemtechniek.
In de sloot kan je ook prima leren zwemmen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik snap de nieuwe maatregelen niet zo goed. Waarom niet flink het mes in de winkels? Schijnbaar kun je bij bouwmarkten, tuincentra, woonwinkels, etc. over de koppen lopen. De Intratuin bijv. schijnt beredruk te zijn. Daar lijkt me meer te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:35

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Groepslessen in de sportscholen is wel zuur...in mijn boksschool (dat zal wel een groepsles zijn) hebben ze de capaciteit flink omlaag gebracht, mag je maar kort van te voren naar binnen, thuis omkleden, boks zakken etc worden elke keer direct na gebruik gereinigd én je kan eigenlijk niet te weinig afstand houden...

Ben benieuwd hoe die precies qua regel eruit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
jip_86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:30:
[...]

Idee is prima, maar het is aan de supermarkten overgelaten dat uit te werken. Daardoor is het het minst verliesgevende uurtje van de supermarkt geworden. Wijs dan gewoon 2-3 dagdelen per week aan ofzo.
Wat is er zo goed aan het idee? Waarom mensen dwingen om buiten bepaalde uren te winkelen?

Wie perse op rustige tijden wil winkelen gaat om 10:30 naar de supermarkt. Dan kom je daar al jaren niemand tegen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:34:
[...]

Wat is er zo goed aan het idee? Waarom mensen dwingen om buiten bepaalde uren te winkelen?

Wie perse op rustige tijden wil winkelen gaat om 10:30 naar de supermarkt. Dan kom je daar al jaren niemand tegen.
Ok ok dat is waar. Ga zelf ook al jaren niet meer op zaterdagoverdag als de grote kudde zijn boodschappen doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
Ik voorpel een hele grote groep #ikdoenietmeermee. Gegarandeerd meer drukte in de al overvolle winkels in het weekend en meer feestjes thuis.

Wat een nonsens, weer worden sectoren en bedrijven gestraft die het goed doen en geregeld hebben. Compleet doorgeschoten dat kabinet van ons. Moeten ze bewijzen dat ze ver kunnen plassen ofzo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:27:
Maar de kerken zingen vrolijk door met 600 man.

Wat een land _O-
De derde keer al in twee dagen dat je over de kerken begint. Het is wel een frustratie en stokpaardje van je blijkbaar.

Verder zit niet in elke kerk 600 man maar generaliseren is in dit topic wel tot kunst verheven zeg.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
ZieMaar! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:33:
Groepslessen in de sportscholen is wel zuur...in mijn boksschool (dat zal wel een groepsles zijn) hebben ze de capaciteit flink omlaag gebracht, mag je maar kort van te voren naar binnen, thuis omkleden, boks zakken etc worden elke keer direct na gebruik gereinigd én je kan eigenlijk niet te weinig afstand houden...

Ben benieuwd hoe die precies qua regel eruit gaat zien.
Hier zijn deze week de schaatslessen weer begonnen. Ben benieuwd of die nog doorgaan.

Ben wel een beetje klaar met de symbool maatregelen. Ik haal morgen maar weer een paar kratten in huis en voorlopig is iedereen weer welkom om hier het weekend gezellig te maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:35

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:51:
[...]

Ook niet gletsjer gebieden maken gebruik van gondels. Ben er zat tegen gekomen in Frankrijk. De drukte concentreert zich vooral in de ochtend en middag hier natuurlijk. Maar zat gondels van 10-16 man middenin de skigebieden.

De supermarkten zijn vaak formaat schoenendoos en hetzelfde geldt voor skiverhuur en eventueel skipas verkoop.
klopt, maar je kan ze wel ontlopen (en dat lukt in die gletscher gebieden niet). Supermarkten wisselt, wij koken graag zelf op wintersport en dan helpt het als je net ff iets meer kan krijgen dan in het standaard supermarktje, en dan blijken er zat plekken met echte grote supermarkten te zijn...
En zeker in december zijn tegenwoordig vaak veel pistes nog niet open ivm slechte sneeuw.

Daarnaast verwacht ik dat de reisbranche er alles aan zal doen om zoveel mogelijk mensen die kant op te krijgen. Ook met bussen.

Tenzij er drastisch aan de voorkant op capaciteit wordt gestuurd, zie ik er weinig goeds van komen. Als er netjes alleen maar gezinnen met de auto gaan op halve capaciteit oid zou in theorie misschien moeten kunnen. Maar in de praktijk zie ik dat heen succes worden.

En ja ook voor mij is dat dan de tweede wintersport op rij die ik moet missen. :X
Als ik niet zou kunnen gaan, zou dat de zesde en zevende vakantie zijn die ik moet missen. We zullen zien, als het niet mag, dan ga ik niet. Het zure is ook gewoon dat een stel zoals wij (laagseizoen, zelf koken, slimme gebiedskeuze zodat we nooit een lift hoeven delen) niet kunnen, omdat er in februari veel feestende wintersporters Corona hebben geïntroduceerd. Net als in de zomer, de vakanties zijn het probleem niet, maar het gedrag op vakantie.

Maar nogmaals, dat is geen reden om wel te gaan als het niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gunner schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:39:
[...]

De derde keer al in twee dagen dat je over de kerken begint. Het is wel een frustratie en stokpaardje van je blijkbaar.

Verder zit niet in elke kerk 600 man maar generaliseren is in dit topic wel tot kunst verheven zeg.
Graag gedaan. Je hoeft mijn posts overigens niet te lezen en/of er op te reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:41:
[...]

Graag gedaan. Je hoeft mijn posts overigens niet te lezen en/of er op te reageren.
‘Geloof’me ik probeer het. In de ochtend gaat het nog wel dan ben je hier vaak afwezig maar als je wakker bent kost het wel veel moeite om er voorbij te scrollen gezien de hoeveelheid. Er is helaas nog geen css script voor om het sneller leesbaarder te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Tja, ik snap de frustratie. Vind deze maatregelen ook grotendeels bullshit. Maar die groepsgrootte verder beperken op straat is helaas nodig. Als je op straat bij de winkels kijkt zie je echt grote groepen mensen gee afstand houden. Idem in pretparken.

Waarom zwembaden dichtmoeten snap ik niet. Bij de zwemlessen mag ik als ouder niet eens naar binnen. Ik moet in de auto wachten tot de kinderen klaar zijn en naar buiten komen. In de bieb komt geen hond, die sluiting snap ik ook niet. Er zijn zeker rare maatregelen hiertussen die voor de bühne zijn, maar ook wel een aantal die ik kan begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gunner schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:44:
[...]

‘Geloof’me ik probeer het. In de ochtend gaat het nog wel dan ben je hier vaak afwezig maar als je wakker bent kost het wel veel moeite om er voorbij te scrollen gezien de hoeveelheid. Er is helaas nog geen css script voor om het sneller leesbaarder te maken :)
Dat is er wel, gebruik ik zelf al tijden. Kan het je aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:46:
Tja, ik snap de frustratie. Vind deze maatregelen ook grotendeels bullshit. Maar die groepsgrootte verder beperken op straat is helaas nodig. Als je op straat bij de winkels kijkt zie je echt grote groepen mensen gee afstand houden.
En hoe zouden deze maatregelen daarbij kunnen helpen? Het is nu ook al beperkt en winkelstraten en winkels puilen geregeld uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:39:
[...]

Ben wel een beetje klaar met de symbool maatregelen. Ik haal morgen maar weer een paar kratten in huis en voorlopig is iedereen weer welkom om hier het weekend gezellig te maken.
Hoezo symbool maatregelen? Welk gedeelte van 'zo minimaal mogelijk contact momenten creeeren' snap je niet? De enige manier om het virus niet over te dragen is nou eenmaal gewoon geen contact met andere mensen. Blijf thuis, werk thuis, houdt die anderhalve meter afstand en let gewoon op.

Maar zeker die laatste opmerking van je getuigt niet van heel veel inzicht, dus veel plezier met je gezellige weekend.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De cijfers moeten gewoon nog rapper naar beneden, want op 1 ding kan je rekenen. Men gaat kerst vieren en er zullen ook zat sinterklaas vieren.

Hoe lager de cijfers op die momenten hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 17:01

crisp

Devver

Pixelated

Groepslessen in de sportschool mochten toch al niet meer? Ik kan al 3 weken niet meer trimzwemmen omdat dat als groep geldt, ook al zwemt een ieder in een eigen baan... Lichamelijk begin ik de gevolgen al weer te voelen :(

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Tja, ik snap de frustratie. Vind deze maatregelen ook grotendeels bullshit. Maar die groepsgrootte verder beperken op straat is helaas nodig. Als je op straat bij de winkels kijkt zie je echt grote groepen mensen gee afstand houden. Idem in pretparken.

Waarom zwembaden dichtmoeten snap ik niet. Bij de zwemlessen mag ik als ouder niet eens naar binnen. Ik moet in de auto wachten tot de kinderen klaar zijn en naar buiten komen. In de bieb komt geen hond, die sluiting snap ik ook niet. Er zijn zeker rare maatregelen hiertussen die voor de bühne zijn, maar ook wel een aantal die ik kan begrijpen
Serieus? Welke maatregel begrijp je ?

Groepsgrote van 4 naar 2 terugbrengen, zou dat wat doen? Maakt dat ik niet eens met meer met mijn gezin de straat op kan. 4 Is al weinig en maakt het mogelijk tegen elke vorm van groepsvorming te handhaven.

Enkel een partijtje ver pissen voor politici. Kijk mij eens stoer zijn! Regels voegen niets toe en hebben een enorm risico. Ik vrees dat de R factor juist gaat stijgen door dit stoer doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Vincentio schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:50:
De cijfers moeten gewoon nog rapper naar beneden, want op 1 ding kan je rekenen. Men gaat kerst vieren en er zullen ook zat sinterklaas vieren.

Hoe lager de cijfers op die momenten hoe beter.
Het blijft zo jammer dat we op 28 september de (stoom)boot gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Ik snap we niets van. De beste maatregel, met de minste economische impact is iets met het VO doen. Halve klassen of een tijdje sluiten of allebei. En ik ben het gezever over die sociale contacten van jongeren ook een beetje zat. Alsof ik die niet nodig heb. Ik ben een veel betere vader als ik die woensdagmiddag even met m’n vrienden kan wandelen. Nu gaan we dus binnenzitten. Ik werk al sinds maart thuis en de last wordt niet gemeenschappelijk gedragen waardoor bij mij het draagvlak van de maatregelen compleet in het riool putje gaat. Ik word er nu in het najaar echt depressief van, ik moet echt goed voor mezelf zorgen maar dat wordt nu flink moeilijk gemaakt.

Helemaal nu mijn schoonmoeder (78) in isolatie zit omdat ze mogelijk is aangestoken door de thuiszorg die geen mondkapje droeg. Doe je zo je best krijg je dat! En de kinderen die continu het ene virus na het andere meenemen waardoor we steeds weer semi ziek zijn, moeten testen, duurt lang isolatie etc.

Liever kortstondig harde maatregelen die iedereen moet ondergaan met zicht op beter dan dit regen / drup verhaal. Nog even en ik sluit me aan bij de demonstranten.

En ja ik neem het virus en de druk op de zorg serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:48:
[...]

En hoe zouden deze maatregelen daarbij kunnen helpen? Het is nu ook al beperkt en winkelstraten en winkels puilen geregeld uit?
Beter handhaafbaar. Voorkomt wellicht dat men met het gezin vrienden of vriendinnen gaat shoppen.
Nu is het vrij makkelijk om met 4 verschillende mensen uit verschillende gezinnen alsnog in dus 4 gezinnen besmettingen te creëeren. Dat dam je er wel mee in.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 03-11-2020 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:36:
[...]

Ok ok dat is waar. Ga zelf ook al jaren niet meer op zaterdagoverdag als de grote kudde zijn boodschappen doet.
Sinds corona doe ik eens per week of acht à negen dagen 's ochtends rond een uur of tien boodschappen bij de Lidl en mijn vrouw gaat naar de AH daartegenover. Het is dan nooit druk, nooit. En het is gemakkelijk te organiseren als je een auto hebt. Met een beetje koelkast red je dat makkelijk. Ik begrijp echt niet waarom mensen elke dag de AH willen binnenstappen en dan ook nog gaan zeuren over drukte en andere klanten die in je gezicht hoesten en je aanstoten. Risicovermindering moet je zelf organiseren, ipv dom je oren te laten hangen naar ambtenarenlogica ("ouderenuurtje").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:00
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:52:
[...]

Groepsgrote van 4 naar 2 terugbrengen, zou dat wat doen? Maakt dat ik niet eens met meer met mijn gezin de straat op kan. 4 Is al weinig en maakt het mogelijk tegen elke vorm van groepsvorming te handhaven.
Ja joehoe, dat is nou juist de bedoeling. Dat je niet opstap gaat met je hele gezin.

EDIT: En inderdaad, zoals de rest zegt geld het ook niet voor gezinnen.

[ Voor 8% gewijzigd door vuurtjih op 03-11-2020 18:56 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
Gezinnen (huishoudens) zijn al vanaf dag 1 uitgezonderd.
Enkel een partijtje ver pissen voor politici. Kijk mij eens stoer zijn! Regels voegen niets toe en hebben een enorm risico. Ik vrees dat de R factor juist gaat stijgen door dit stoer doen.
Ik hoop het niet, maar heb er ook angst voor. Er zal meer en meer in het geheim gebeuren, in kleine en slecht geventileerde ruimtes. Ik hoop dat ik ongelijk heb en krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Laguna schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:24:
Dit gaat het kabinet straks bekendmaken:
  • Locaties als bioscopen, theaters, musea, bibliotheken en dierentuinen gaan zeker voor twee weken dicht.
  • Ook gaat het kabinet sauna's en zwembaden sluiten.
  • Groepslessen in sportscholen worden verboden.
  • De groepsgrootte gaat van vier naar twee personen.
  • Het onderwijs blijft open, zowel basis- als middelbaar onderwijs.
  • Ook voor contactberoepen, zoals kappers en schoonheidsspecialisten, verandert er niets.
  • Vanaf komende maandag zijn nog maar 30 personen toegestaan bij uitvaarten.
  • De maatregelen gaan morgenavond om 22.00 uur in.
Bron
Wat een kansloos gedoe. Kennelijk heeft De Jonge nog geldingsdrang na alle missers die hij moet goedmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Serieus? Welke maatregel begrijp je ?

Die groepsgrootte geldde tot nu niet voor gezinnen. Denk niet dat ze dat aanpassen.

maar nogmaals, ook ik vindt de meeste van die gelekte maatregelen bullshit.
Alleen die groepsgrootte en het sluiten van de pretparken kan ik nog begrijpen.

Het is natuurlijk bullshit dat ze weigeren om strikter met het VO om te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 03-11-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:53:
Nu is het vrij makkelijk om met 4 verschillende mensen uit verschillende gezinnen alsnog in dus 4 gezinnen besmettingen te creëeren. Dat dam je er wel mee in.
Dat gebeurd amper, mensen komen elkaar wel tegen in winkels en winkelstraten. Vooral onbekenden.

[ Voor 17% gewijzigd door Drardollan op 03-11-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

Bloodclot

Jawier!

Mijn zoontje zit sinds november (dus een jaar) op zwemles, helaas een aantal maanden door de eerste golf geen lessen gehad. Toen het weer begon, moest hij (en medeleerlingen) toch aardig weer wennen. Intussen is hij weer helemaal bij en maakt stappen. Zelfs extra lessen genomen in de vakanties en af en toe met ze gaan plezierzwemmen. Ik hoop niet dat deze zwembaden dan weer voor maanden dicht moeten. Als het moet, moet het.. maar echt het nut zie ik er niet van in.

Zelfde geldt voor bibliotheken, toevallig deze week onze kinderen aangemeld bij de bibliotheek, waar ik nooit een mens zie, om de paar weken boekjes ruilen is leuk voor de kinderen. tja, bibliotheek is natuurlijk geen primaire of secundaire levensbehoefte natuurlijk... maar tjonge jonge... wat is de kans dat je besmet raakt in een (vrijwel lege) bibliotheek en een sportschool?

Zou het openhouden van (les)zwembaden en bilbiotheken zoveel drukken op de ziekenhuisbedden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:06

StM

Tja hoe moeilijk is het om gewoon 2 jaar eens niet op vakantie te gaan? Ik erger mij kapot aan dat gejammer gecombineerd met maatregelen die vooral symbolische waarde hebben. Een aantal weken terug omdat ze gewoon een lachertje waren (de horeca een uurtje eerder dicht, yay!) of omdat het gewoon pure symboolpolitiek is omdat ze het vertikken de echte problemen aan te passen (winkels, scholen). En dan bedoel ik niet dicht gooien, maar werken aan echt, langdurig houdbare oplossingen. Al is dat nu te laat.

Hoeveel mensen zullen er nu in een museum besmet zijn geraakt afgelopen maanden? 1? 10? Of misschien toch wel geen 1?

We kunnen veel beter de maatschappij (en je persoonlijke leven) zo gaan inrichten met werkende maatregelen (de evenementenindustrie kunnen we bv beter massaal in een omscholingstraject duwen dan ze overeind proberen te houden, reisbranche zie ik ook niet veel toekomst voor voorlopig) die we ook nog een aantal jaar vol kunnen houden ipv dit perspectiefloze, visieloze gejojo waarbij we van golf naar golf en lockdown naar lockdown gaan. Want dat is toch echt het enige perspectief dat er is dat dit nog wel 1 a 2 jaar mininaal gaat duren. Deal with it en pas je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:56:
[...]

Gezinnen/huishoudens zijn uitgezonderd toch?

[...]

Dat gebeurd amper, mensen komen elkaar wel tegen in winkels en winkelstraten. Vooral onbekenden.
Ja ik bedoelde met vrienden/vriendinnen. Heb het aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:58:
[...]

Ja ik bedoelde met vrienden/vriendinnen. Heb het aangepast :P
Ah haha, ik vond het al zo gek dat je het daarna zelf ook aangaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oh nee, krijg nu voor de tweede keer dat complotblaadje 'De andere krant' door de bus geduwd.

Kan me niet herinneren dat ik me daarop heb geabonneerd... of iemand die ik ken wellicht _O-

Pakkende foto dat wel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCCEP3GICcFhNKwKU1WMWbCH8BM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eIRFzuSmDgyEWPqWijZkFyYG.jpg?f=user_large

Bloemlezing;

De westerse media als woordvoorders van Al Qaeda
Doofpot OPCQ; Nepgifgasaanval Syrie
NRC op russenjacht; de loopjongens van Ollongren

_O-

[ Voor 54% gewijzigd door Gunner op 03-11-2020 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:58:
[...]

Ah haha, ik vond het al zo gek dat je het daarna zelf ook aangaf :D
Ja betrok het op schoonzus die met 3 vriendinnen ging shoppen voor de kinderen. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als zij het had gehad hadden alle 3 vriendinnen de sjaak geweest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Gunner schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:00:
Oh nee, krijg nu voor de tweede keer dat complotblaadje 'De andere krant' door de bus geduwd.

Kan me niet herinneren dat ik me daarop heb geabonneerd... of iemand die ik ken wellicht _O-
Ik heb m hier laats ook gehad, ik kon gelukkig de bezorger inhalen en m dat vod weer teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik ben vooral benieuwd wat Rutte had verwacht van de daling. 'Het gaat niet hard genoeg', zegt hij. Wat was wel hard genoeg?

Ik vind dat alle financiële gevolgen die de gesloten organisaties van deze maatregelen ondervinden voor de volle 100% gedekt moet worden door het kabinet. Rutte heeft deze coronacrisis een dikke onvoldoende gescoord op het gebied van communicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
Oh, je kan dus een boete krijgen als je met zn drieën over straat loopt. Nou, welkom in een vrij land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Niks over de zwembaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Nou, als je wil dat het zo snel mogelijk beter gaat, sluit dan ook het VO landelijk en niet “regionaal”

Oh, op vakantie naar curacao is iig geen probleem!

[ Voor 20% gewijzigd door dr.lowtune op 03-11-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
dr.lowtune schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:05:
Nou, als je wil dat het zo snel mogelijk beter gaat, sluit dan ook het VO landelijk en niet “regionaal”
Ze overwegen het tenminste, is al een vooruitgang. Maar dat snap ik wel. Waarom moet die school in Groningen dicht omdat het in Rotterdam uit de klauwen loopt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

@Soccer98 kun je niet ergens op feesboek gaan lopen mekkeren?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Alle openbare gebouwen misschien? Even hardop denkend, wel bijzonder dat we een lockdown van 2 weken instellen die daarna automatisch terug gaat naar de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39
Opvallend dat ze kiezen voor maatregelen voor twee weken terwijl ze drie weken nodig hadden om de huidige maatregelen te beoordelen....

Verder een zinloze perco, de mensen gaan toch gewoon massaal op vakantie naar het buitenland en massaal met mensen op stap.

[ Voor 31% gewijzigd door Zingo op 03-11-2020 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
Wokschotel schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:06:
@Soccer98 kun je niet ergens op feesboek gaan lopen mekkeren?
Kan je ook inhoudelijk op me ingaan? Zo niet, reageer dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

En weer geen perspectief of duidelijk doel. Alleen maar schuld. Ik had zo graag die Nieuw-Zeelandse als premier gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Soccer98 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:02:
Ik ben vooral benieuwd wat Rutte had verwacht van de daling. 'Het gaat niet hard genoeg', zegt hij. Wat was wel hard genoeg?
Dat weet niemand, het is 1 zwalkende bende zonder visie geworden. Eerst moeten we weken en weken wachten want ‘er gaat dan echt een daling komen’. En dan is de daling er, dan is er ineens paniek en moet in 2 dagen tijd alles dicht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:08:
[...]

Dat weet niemand, het is 1 zwalkende bende zonder visie geworden. Eerst moeten we weken en weken wachten want ‘er gaat dan echt een daling komen’. En dan is de daling er, dan is er ineens paniek en moet in 2 dagen tijd alles dicht....
Dit. Iets met regeren is vooruitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Soccer98 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:07:
[...]

Kan je ook inhoudelijk op me ingaan? Zo niet, reageer dan niet.
Sorry, tot dat niveau kan en wil ik me niet verlagen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:07:
En weer geen perspectief of duidelijk doel. Alleen maar schuld. Ik had zo graag die Nieuw-Zeelandse als premier gehad.
Ik kijk niet eens meer, zover ben ik al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:06:
[...]

Ze overwegen het tenminste, is al een vooruitgang. Maar dat snap ik wel. Waarom moet die school in Groningen dicht omdat het in Rotterdam uit de klauwen loopt
Gewoon landelijk dicht! Nu weet niemand wie waar aan toe is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Dus men gooit alle openbare (doorstroom)gelegenheden dicht, de detailhandel blijft open tot dus ver. Ik voorzie topdrukte bij de IKEA of de lokale kerstmarkt bij de Intratuin gezien niemand meer weet wat ze moeten doen :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:09:
[...]

Ik kijk niet eens meer, zover ben ik al.
Ik denk dat ik dat ook niet meer ga doen. Het is echt vreselijk. Dat zijn onze leiders dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelden de nieuwe regels ook voor vakanties in eigen land? Wij gaan met 4 personen (gezin) en 2 'externen' naar een vakantiepark in Nederland. Geld binnen de vakantiewoning dan als 'thuis' of 'openbaar'? We zijn ons er van bewust dat we in groepjes van 2 naar binnen en naar buiten moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:09:
[...]

Dit. Iets met regeren is vooruitzien.
Inderdaad, en dan mag je best fouten maken. Sinds 1 juni is er geen pijl meer op te trekken en is het volledig uit de hand gelopen. Ik heb geen idee waar het fout is gegaan, Rutte en consorten zijn echt geen domme mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:55
@Jovatov had jij die berekening gemaakt over totale te verwachten ziekenhuis/ic opnames in deze tweede golf ?
De minister had hem gevonden denk ik :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:11:
Gelden de nieuwe regels ook voor vakanties in eigen land? Wij gaan met 4 personen (gezin) en 2 'externen' naar een vakantiepark in Nederland. Geld binnen de vakantiewoning dan als 'thuis' of 'openbaar'? We zijn ons er van bewust dat we in groepjes van 2 naar binnen en naar buiten moeten.
Dat geldt alleen bij volle maan. Behalve als je Calvé pindakaas prefereert, dan is de grondwaterstand doorslaggevend.

Alle gekheid op een stokje, er is toch al maanden geen touw meer aan vast te knopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:10:
Dus men gooit alle openbare (doorstroom)gelegenheden dicht, de detailhandel blijft open tot dus ver. Ik voorzie topdrukte bij de IKEA of de lokale kerstmarkt bij de Intratuin gezien niemand meer weet wat ze moeten doen :+
Wat extra vervelend is als je daadwerkelijk in een verhuizing zit en je niet normaal inkopen kan doen, omdat iedereen uit verveling naar de meubelboulevard gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:10:
[...]

Ik denk dat ik dat ook niet meer ga doen. Het is echt vreselijk. Dat zijn onze leiders dan.
Ik zit mij enkel op te naaien heb ik gemerkt, ik lees het achteraf wel. Misschien dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:17
Tja dit is nieuw dus er is niks perfect te voorspellen. Dit moet je per week bekijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Laatst online: 18:09

NMH

Moderator General Chat
jip_86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:54:
Misschien eens risicogroepen gaan beschermen.
Nog los van de wenselijkheid is het isoleren (want dat wordt met beschermen feitelijk bedoeld) van hele bevolkingsgroepen niet praktisch haalbaar. Ga maar na, stel dat de kachel het begeeft bij opa en oma. Dan moet er toch een kachelmonteur naar binnen, want anders halen ze het voorjaar niet. En wat met met de 65-minners die in een risicogroep zitten omdat ze bijvoorbeeld diabetes of astma hebben? Ontslaan als ze niet thuis kunnen werken? Dat is ook niet lekker voor de economie, nog los van de persoonlijke gevolgen. En de echtgeno(o)t(e) van die persoon, wat moet je daar mee? Komende jaar gescheiden doorbrengen? En de schoolgaande dochter van veertien, die maar uit huis plaatsen? Het is gewoon niet te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Verwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:11:
Volgens mij is het niet mogelijk om met losse huishoudens een huisje te huren (althans dat zou niet zo moeten zijn) en is de vakantiewoning gewoon thuis voor het huishouden dat in de vakantiewoning zit.

Waarbij het huishouden gezien wordt als personen die op hetzelfde adres wonen/ingeschreven staan.

Maar zo lees ik de regels zoals ze nu gelden.

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 03-11-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:07
vuurtjih schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:54:
[...]

Ja joehoe, dat is nou juist de bedoeling. Dat je niet opstap gaat met je hele gezin.

EDIT: En inderdaad, zoals de rest zegt geld het ook niet voor gezinnen.
Ja, want een rondje in het bos lopen is zo ontzettend slecht.
Juist tussen de middag even een blokje om houdt de werkdag werkbaar voor thuiswerkers..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 52 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins