Vind ik toch een lastige, ik vind dat je er vanuit mag gaan die daar ook gewoon voor tekenen en een eed afleggen dat ze een bepaald niveau nastreven in het kader van hun integriteit en een stukje professionaliteit. Kijk ik ben het met je eens dat het altijd wel zal gebeuren, en voor de grap een keer kijken naar iemand, tja kun je iets van vinden maar waar trek je die grens dan?Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:32:
[...]
Ambtenaren zijn ook maar gewoon mensen.
En eerlijk is eerlijk, een beetje nieuwsgierigheid is ook menselijk. Dat een BN'er iets meer aandacht krijgt dan strikt noodzakelijk mag natuurlijk niet maar je weet gewoon dat het gebeurt. Hou je niet tegen, moet je als leidinggevende ook niet echt willen. De nieuwsgierigheid moet wel binnen de muren blijven en geen nieuwsgierigheid op bestelling worden.
Is de grens dat de informatie binnen de muren van je organisatie blijven of de afdeling of de PC van de medewerker. Ik denk dat we het eens zijn dat dit voorbeeld hoe dan ook al te ver gaat omdat deze data het AD al heeft bereikt. Wederom, de data over personen waar de meeste overheden op zitten is gewoon data waar je iemand helemaal mee kapot kunt maken, een gevaar kunnen opleveren voor de omgeving van die persoon en de medewerker zelf ook beter van kunt worden. (De mollen binnen de Politie als voorbeeld)
Aanvulling:
Overigens is dit ook wel een wat bijzondere situatie omdat we niet precies weten wat voor medewerkers dit zijn (Ambtenaren, inhuur krachten of mensen die toch al op weg waren naar de uitgang) en wat voor screening daar dan aan vooraf gaat en aan welke standaard je ze zou moeten houden.
[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 03-11-2020 16:51 ]