Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.684 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 21:09
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:06:
[...]

Grenscontroles _O-

Ik rijd vele malen per jaar de grenzen over en haal ook elk jaar vuurwerk in België. Ik ben nog nooit gecontroleerd.

Grenscontroles is enkel een grapje als bangmakerij. De 2 boetes die ze daarmee uitdelen zijn een lachertje. [mbr]troll[/]
Ze doen ook al enkele jaren geen grenscontroles meer :9 dus dat kan heel goed kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:36:
[...]

Gemeld.
RIVM loopt ver achter. Volgens CBS was vorige week de oversterfte ongeveer 600
En het wekelijkse rapport zal ook wel weer storing hebben :{

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 23:39
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:41:
[...]

En wanneer was de instroom op de verpleegafdeling het hoogst? Want dat is waar het om gaat in dit geval. Mensen komen eerst op de verpleegafdeling.
Dat de instroom aan het einde van de periode waar de maatregelen nog geen effect hebben het hoogst zijn is logisch. De R waarde was natuurlijk boven de 1, dus exponentiële groei totdat de effecten zichtbaar zijn van R <1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:39
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:34:
[...]

Als er iets geen risico is, dan is het de wintersport (mijn inziens). Er is in de wintersport landen niets open, en als er wel iets open gaat zijn het de liften. Horeca e.d. zijn dicht en blijven dicht. Ik denk dat het weinig problemen oplevert als er geskied wordt en vervolgens in het eigen appartement gegeten wordt.

Ben overigens wel voor een negatief reisadvies, maar heb niet de illusie dat ons dat gaat redden.
Met name gesloten liften zijn echter mogelijk wel een potentiële besmettingsbron. Die dingen zijn nu niet bepaald geventileerd, waar deze gewoon geheel sluiten. Je hangt daar al snel een kwartier in om de lucht te verzadigen. Het zou interessant zijn om te meten wat de aanwezigheid is van SARS-CoV-2 zodra deze weer beneden aan komt.

Het skiën zelf zal het risico verder niet zozeer zijn. Daarentegen het hoe er daar te komen potentieel weer wel. Busreizen of per vliegtuig bijvoorbeeld blijft toch echt gewoon een risico. Enkel met de auto zul je je redelijk kunnen weten af te zonderen. Maar zelfs dan zullen meesten toch gewoon contact momenten gaan hebben. En een rondje buitenlandse supermarkt bijvoorbeeld is toch altijd minder gunstig dan een rondje thuis. Je weet niet waar dingen staan, je verblijft langer.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat indien je een bestemming kiest met een lagere prevalentie van het virus dan het gebied in Nederland waar je vandaan komt, je dus het risico accepteert dat jij een rol speelt binnen de eventuele uitbraak elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:42:
[...]

Als je de grafiek goed bekijkt zie je dat het zowel verpleegafdeling als IC is.
En vandaag is die van beide het hoogst.
Die grafiek is niet echt heel duidelijk, kunnen beter naar absolute aantallen kijken. Even kijken of ik dat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:06
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:43:
[...]

Die grafiek is niet echt heel duidelijk, kunnen beter naar absolute aantallen kijken. Even kijken of ik dat kan vinden.
Dit zijn absolute aantallen. Ik had mijn vorige bericht nog een beetje bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Als het aantal besmettingen zo scherp daalt, denk ik dat de R wel heel erg omlaag gedrukt is. De halveringstijd ligt niet bij de 6 weken in ieder geval in dit tempo. (Geen 0.9 iig)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Joker op 03-11-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:46
[...]

Als er iets geen risico is, dan is het de wintersport (mijn inziens). Er is in de wintersport landen niets open, en als er wel iets open gaat zijn het de liften. Horeca e.d. zijn dicht en blijven dicht. Ik denk dat het weinig problemen oplevert als er geskied wordt en vervolgens in het eigen appartement gegeten wordt.

Ben overigens wel voor een negatief reisadvies, maar heb niet de illusie dat ons dat gaat redden.
je hebt nu een plaatje van ene individu/gezin dat op wintersport gaat voor ogen denk ik. Tuurlijk kun je prima in ski-quarantiane gaan in je eentje/met zijn tweeën... Kofferbak vol met eten voor 7 dagen, alleen samen in de lift en gaan. Je bent naturlijk wel afhankelijk van het lokale bereid mbt liften en gondels, etc.. als ze die volproppen, dan sta je daar mooi met je goede gedrag...

Maarvoor een groot deel zal het zo niet werken... Hoeveel wintersporten zijn niet in groepsverband of vanuit een club/studentenvereniging ('member Vindicat afgelopen voorjaar?), of met meerdere gezinnen bij elkaar in hetzelfde appartementencomplex.

Wintersport een jaartje overslaan zal het opleven van een derde golf (die vast ergens gaat komen) komende winter hopelijk zo lang mogelijk uitstellen, zodat bijvoorbeeld restaurants weer open kunnen in de tussentijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
psychodude schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:43:
[...]

Met name gesloten liften zijn echter mogelijk wel een potentiële besmettingsbron. Die dingen zijn nu niet bepaald geventileerd, waar deze gewoon geheel sluiten. Je hangt daar al snel een kwartier in om de lucht te verzadigen. Het zou interessant zijn om te meten wat de aanwezigheid is van SARS-CoV-2 zodra deze weer beneden aan komt.
Je hebt ook open liften. En voor de gesloten bakjes is het zaak om enkel de eigen bubbels (huishoudens) toe te laten. Het wordt sowieso niet zo heel druk als normaal, dus dat is prima te doen.
Het skiën zelf zal het risico verder niet zozeer zijn. Daarentegen het hoe er daar te komen potentieel weer wel. Busreizen of per vliegtuig bijvoorbeeld blijft toch echt gewoon een risico. Enkel met de auto zul je je redelijk kunnen weten af te zonderen. Maar zelfs dan zullen meesten toch gewoon contact momenten gaan hebben.
De meesten gaan toch sowieso met de auto?
En een rondje buitenlandse supermarkt bijvoorbeeld is toch altijd minder gunstig dan een rondje thuis. Je weet niet waar dingen staan, je verblijft langer.
Daar ben ik niet zo bang van, die 15 minuten.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat indien je een bestemming kiest met een lagere prevalentie van het virus dan het gebied in Nederland waar je vandaan komt, je dus het risico accepteert dat jij een rol speelt binnen de eventuele uitbraak elders.
Het zal ongetwijfeld iets doen, maar ik ben er niet bang voor. Zonder apres-ski is het aantal contactmomenten niet zo groot op de piste (buitenlucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
breew schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:45:
[...]

je hebt nu een plaatje van ene individu/gezin dat op wintersport gaat voor ogen denk ik. Tuurlijk kun je prima in ski-quarantiane gaan in je eentje/met zijn tweeën... Kofferbak vol met eten voor 7 dagen, alleen samen in de lift en gaan. Je bent naturlijk wel afhankelijk van het lokale bereid mbt liften en gondels, etc.. als ze die volproppen, dan sta je daar mooi met je goede gedrag...

Maarvoor een groot deel zal het zo niet werken... Hoeveel wintersporten zijn niet in groepsverband of vanuit een club/studentenvereniging ('member Vindicat afgelopen voorjaar?), of met meerdere gezinnen bij elkaar in hetzelfde appartementencomplex.

Wintersport een jaartje overslaan zal het opleven van een derde golf (die vast ergens gaat komen) komende winter hopelijk zo lang mogelijk uitstellen, zodat bijvoorbeeld restaurants weer open kunnen in de tussentijd.
Voor de feestbeesten is het niet interessant om te gaan, die zullen dus wel wegblijven. Blijven over de verstandige families.

Ik vind het ook niet verstandig om te gaan (ik zou sowieso nooit gaan, ik haat sneeuw), maar ik zie er niet veel risico's in met alles gesloten op de pistes na.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DutchOwnage schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:28:
Daarom des te belangrijker om vanavond, in ieder geval voor nu, de genadeklap toe te brengen dmv 2 tot 4 weken zeer streng te zijn en idd de 2e golf de nek om te draaien.
Of juist vooral dat niet proberen. Heel veel winst valt er niet te halen, er valt wel veel af te breken als het draagvlak wegvalt.
Zie ook de laatste kroegdag feestjes.

De daling lijkt nu ineens wel heel hard te gaan. Geef dat eerst eens een weekje de kans om te zien hoe het zich ontwikkelt. Wie weet zitten we al op een R=0,8 of minder.

(Wensdenken? Wie weet. Ik geloof in elk geval niet in de meerwaarde van nog meer maatregelen en vrees wel de rebound effecten als daarmee het draagvlak aangetast wordt)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:48:
[...]

Of juist vooral dat niet proberen. Heel veel winst valt er niet te halen, er valt wel veel af te breken als het draagvlak wegvalt.
Zie ook de laatste kroegdag feestjes.

De daling lijkt nu ineens wel heel hard te gaan. Geef dat eerst eens een weekje de kans om te zien hoe het zich ontwikkelt. Wie weet zitten we al op een R=0,8 of minder.

(Wensdenken? Wie weet. Ik geloof in elk geval niet in de meerwaarde van nog meer maatregelen en vrees wel de rebound effecten als daarmee het draagvlak aangetast wordt)
Ik had dat vanmorgen ook al aangegeven, ik zou ook voor draagvlak kiezen nu. Misschien wel de pretparken en dierentuinen sluiten voor 2 weken, daar zie ik wel nut in.

Maar voor de rest, waarom zouden we bij het toenemen van het aantal besmettingen constant een afwachtende houding innemen en het allemaal laten gebeuren en als het beter gaat ineens in een soort van paniek schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:47:
[...]
Voor de feestbeesten is het niet interessant om te gaan, die zullen dus wel wegblijven. Blijven over de verstandige families.
Dat denk ik niet.. lekker overdag boarden en dan 's-avonds koken/zuipen in het grootste apprtement met z'n allen... klinkt als een prima interessante vakantie ... als ik jonger was, had ik er wel oren naar :+

Al is er natuurlijk geen enkele garantie dat ze dat niet ook in NL zouden gaan doen (op het boarden na dan ;-) )... maar toch, op vakantie voelt men zich doorgaans toch 'vrijer' dan op het eigen nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:56:
[...]

Ik zeg ook nergens scholen sluiten. Ik zeg alleen dat de aanwezigheid van de bovenbouwklassen (dus de leeftijdscategorieën die mensen besmetten) beperkt moet worden. Dus die niet 5 dagen in de week massaal door dat gebouw laten banjeren maar afwisselen.
Ook dat lijkt me rijkelijk overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
breew schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:51:
[...]

Dat denk ik niet.. lekker overdag boarden en dan 's-avonds koken/zuipen in het grootste apprtement met z'n allen... klinkt als een prima interessante vakantie ... als ik jonger was, had ik er wel oren naar :+
Ik denk dat de wintersportgebieden daar wel op voorbereid worden (drooglegging). Als de skigebieden kunnen kiezen voor bezoekers zonder drank of geen bezoekers, dan is de keuze simpel.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 03-11-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:53:
[...]

Ik denk dat de wintersportgebieden daar wel op voorbereid worden (drooglegging). Als de skigebieden kunnen kiezen voor bezoekers zonder drank of geen bezoekers, dan is de keuze simpel.
Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat ze de lokale Aldi gaan verbieden om nog kratten bier te verkopen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 11:21
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:50:
[...]

Ik had dat vanmorgen ook al aangegeven, ik zou ook voor draagvlak kiezen nu. Misschien wel de pretparken en dierentuinen sluiten voor 2 weken, daar zie ik wel nut in.

Maar voor de rest, waarom zouden we bij het toenemen van het aantal besmettingen constant een afwachtende houding innemen en het allemaal laten gebeuren en als het beter gaat ineens in een soort van paniek schieten?
Omdat je anders tot in de lente (of vaccin) in een vicieuze cirkel blijft zitten? Beter nu doorpakken en dat virus echt heel hard raken, dan wederom halfslachtig reageren en tot het voorjaar moeten aanmodderen en van lockdown naar lockdown hobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Pretparken en dierentuinen? De herfstvakantie is net voorbij. Kan, maar groot zal die winst daar niet zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

DutchOwnage schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:55:
[...]

Omdat je anders tot in de lente (of vaccin) in een vicieuze cirkel blijft zitten? Beter nu doorpakken en dat virus echt heel hard raken, dan wederom halfslachtig reageren en tot het voorjaar moeten aanmodderen en van lockdown naar lockdown hobbelen.
Dat klinkt heel leuk, maar tenzij je de grenzen militair gaat bewaken kun je dat virus nooit buiten houden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:39
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:45:
Het zal ongetwijfeld iets doen, maar ik ben er niet bang voor. Zonder apres-ski is het aantal contactmomenten niet zo groot op de piste (buitenlucht).
Het gaat er toch ook helemaal niet om of je er bang voor bent. Iedere vorm van extra verspreiding door buitenlanders is gewoonweg ongewenst en nodeloos op dit moment. Het is en blijft zo jammer dat het eigen plezier voorop gesteld blijft worden boven het welzijn van anderen. Het is juist die gehele egocentrische houding welk een belangrijke rol speelt waarom Europa er voor staat zoals het er voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
[...]

Ik zie daar eerlijk gezegd weinig nut in als je de winkelstraten wel open laat. Het risico dat mensen in hun dagelijkse/wekelijkse winkelroutine maatregelen vergeten is in mijn ogen groter dan het risico dat mensen in dierentuin en pretparken lopen, juist omdat dat geen dagelijkse routine is. (uitzonderingen daar gelaten)

Maar ik ben het met je eens hoor, met het oog op het draagvlak misschien toch even een weekje aankijken en wanneer het lijkt te stagneren alsnog wat harder op de rem trappen.

Als je nu te hard trapt loop je natuurlijk ook weer het risico dat je aan het einde alles weer "moet" openen en daarna iedereen weer in de horeca zit, en alvast voorsorteert op een 3e piek. Het is een beetje gevangen tussen 2 vuren, aan de ene kant doe je alles om de zorg te ontlasten, (wat tijd nodig heeft dmv een lagere instroom) maar aan de andere kant kun je niet alles dicht houden, zeker niet wanneer je besmettingen dalen tot onder de route kaart x-aantal personen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Ik wilde hem ook net plaatsen haha.
% positief was dus vorige week iets hoger dan ze vorige week zeiden. 17.9 -> 18.4
Nu weer iets gezakt. Prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Fijn, we zijn aan het dalen, maar zolang de cijfers niet compleet zijn, heb je er geen bal aan.

Alle commerciële testen worden niet meegenomen.

En laten we nu niet meteen de boel gaan verlichten mbt maatregelen, dan gaan de besmettingen weer oplopen en dat wil je niet richting de feestdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Segafreak83 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:59:
Fijn, we zijn aan het dalen, maar zolang de cijfers niet compleet zijn, heb je er geen bal aan.

En laten we nu niet meteen de boel gaan verlichten mbt maatregelen, dan gaan de besmettingen weer oplopen en dat wil je niet richting de feestdagen.
Niet alle * een deel wel, een deel niet.
Verlichten gaat niet gebeuren, eerder verzwaren is de verwachting.

Zoals verwacht is de R niet onder de 1 gezakt direct na de maatregelen (15 oktober)
Het reproductiegetal van 16 oktober* is 1,11 (ondergrens: 1,09 en bovengrens: 1,13).
Dit gebeurde in maart wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
TIGER1125 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:57:
Ik zie daar eerlijk gezegd weinig nut in als je de winkelstraten wel open laat. Het risico dat mensen in hun dagelijkse/wekelijkse winkelroutine maatregelen vergeten is in mijn ogen groter dan het risico dat mensen in dierentuin en pretparken lopen, juist omdat dat geen dagelijkse routine is. (uitzonderingen daar gelaten)

Maar ik ben het met je eens hoor, met het oog op het draagvlak misschien toch even een weekje aankijken en wanneer het lijkt te stagneren alsnog wat harder op de rem trappen.
Het kabinet lijkt huiverig te zijn om de winkels nu aan te pakken. Er hangt namelijk een prijskaartje aan qua economie. Te veel de teugels aantrekken zal het broze draagvlak ook niet ten goede komen. Je ziet ook dat ze telkens een reden vinden om toch die volledige lockdown maar niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:56:
[...]

Pretparken en dierentuinen? De herfstvakantie is net voorbij. Kan, maar groot zal die winst daar niet zijn.
Desnoods (als tussenweg) enkel in de weekenden sluiten. Dat scheelt echt heel veel, er gaan duizenden en duizenden mensen naar de pretparken en dierentuinen in het weekend. Zo'n beetje het enige vermaak wat nog mogelijk is. Dit zijn er vele malen meer dan er op wintersport gaan, dus zou het gek zijn om je pijlen te richten op de wintersport terwijl het dicht bij huis veel meer mis gaan.

Je moet niet vergeten hoeveel abonnementen er zijn op de diverse parken. Die mensen pakken allemaal hun kans in het weekend. Het weer zal de mensen dicht bij elkaar en naar binnen jagen, iets wat je niet wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Enorme toename van besmettingen via BCO gevonden van 3545 naar 6198. Goed dat daar zelfs met deze aantallen toch flink voortgang geboekt wordt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
DutchOwnage schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:55:
[...]

Je bedoeld zo doorpakken en echt hard raken zoals we in het voorjaar deden zodat we 2 maandjes los konden gaan? Waarna de 2e golf net zo hard kwam.

Als je de illusie hebt dat we na de 2e golf de boel onder controle kunnen houden, dan moet ik je teleurstellen. Tot er een vaccin (of beter gezegd voldoende immuniteit) is gaan deze golven door. Je kan niet alles 2 jaar dicht houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:50
[...]

Als er iets geen risico is, dan is het de wintersport (mijn inziens). Er is in de wintersport landen niets open, en als er wel iets open gaat zijn het de liften. Horeca e.d. zijn dicht en blijven dicht. Ik denk dat het weinig problemen oplevert als er geskied wordt en vervolgens in het eigen appartement gegeten/geslapen wordt.

Mwah, de wintersport was in maart de reden dat we hier de eerste golf hadden. Zou daar zeker niet te licht over denken.

Hoe dan ook, het zal minder risicovol zijn als er niets open is, maar het blijft wel een risico. En die moet je nu gewoon even niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:01:
[...]

Het kabinet lijkt huiverig te zijn om de winkels nu aan te pakken. Er hangt namelijk een prijskaartje aan qua economie. Te veel de teugels aantrekken zal het broze draagvlak ook niet ten goede komen. Je ziet ook dat ze telkens een reden vinden om toch die volledige lockdown maar niet te doen.
Het kabinet is overal huiverig voor, beslissingen nemen vinden ze echt heel moeilijk, want ja, economie hè..

Nu doormodderen is helemaal geen omzet met de feestdagen, en anders met wat geluk wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Segafreak83 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:59:
En waar heb je deze wijsheid vandaan?
Je kan ook doorslaan, er wordt helemaal nergens (en al helemaal niet in dit topic) gesproken over verlichten van welke maatregel dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:04:
[...]

Mwah, de wintersport was in maart de reden dat we hier de eerste golf hadden. Zou daar zeker niet te licht over denken.
Nee, de reden was de apres-ski en aansluitend carnaval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 11:21
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:03:
[...]

Je bedoeld zo doorpakken en echt hard raken zoals we in het voorjaar deden zodat we 2 maandjes los konden gaan? Waarna de 2e golf net zo hard kwam.

Als je de illusie hebt dat we na de 2e golf de boel onder controle kunnen houden, dan moet ik je teleurstellen. Tot er een vaccin (of beter gezegd voldoende immuniteit) is gaan deze golven door. Je kan niet alles 2 jaar dicht houden.
China( Zuid Oost Azië) bewijst vooralsnog het tegendeel? Of mogen we dat niet zo vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:06:
[...]

Zonder wintersport ook geen apres-ski :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Segafreak83 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:04:
Het kabinet is overal huiverig voor, beslissingen nemen vinden ze echt heel moeilijk, want ja, economie hè..

Nu doormodderen is helemaal geen omzet met de feestdagen, en anders met wat geluk wel.
Het is meer als economie. De maatschappij loopt als geheel op zijn tandvlees. De rek is er overal wel uit inmiddels. Dat laatste beetje goodwill wat er nog is moet maximaal gerekt worden. Het echt probleem is pas als mensen er stilzwijgend de brui aan geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
DutchOwnage schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:06:
[...]

China( Zuid Oost Azië) bewijst vooralsnog het tegendeel? Of mogen we dat niet zo vergelijken?
Van mij mag je, maar ik hecht er geen waarde aan. Want daarna ga je Australië gebruiken waarschijnlijk.

Overigens een gratis tip, geloof niet alles wat China zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
DutchOwnage schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:06:
[...]

Nee dat mag hier in dit topic niet, daar horen heel veel disclaimers bij , bij die vergelijking...
Geloof me, het is vaak geopperd hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:07:
[...]

Zonder wintersport ook geen apres-ski :+ :+
Nee, maar wel wintersport zonder apres-ski 8)

In maart kwam het door het feesten (de besmette barman in Oostenrijk was niet zomaar een superspreader, dat was de mega-turbo-super-giga-spreader). Dat zal dit jaar niet gebeuren, dus stuk minder risico.

[ Voor 32% gewijzigd door Drardollan op 03-11-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:08:
[...]

Nee, maar wel wintersport zonder apres-ski 8)
Dat denk jij, die gaan gewoon samen in een appartement zitten après-skiën..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 16:25
Nachtleven is eigenlijk overal wat als eerste voor problemen gaat zorgen. Voor skiën zelf zie ik eigenlijk niet echt problemen. Als je gewoon met je eigen groep optrekt is er weinig meer aan de hand dan dat je in NL blijft. Zo ben ik afgelopen zomer ook in Italië geweest. Met je eigen groep optrekken en verder veel buiten geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Segafreak83 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:09:
[...]

Dat denk jij, die gaan gewoon samen in een appartement zitten après-skiën..
Je bedoeld dat de mensen die nu in Nederland in een appartement aan het feesten zijn, dat die dan daar gaan zitten? Wat is precies het verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:33:
Het is en blijft betutteling. Genoeg situaties waarin beschermingsmiddelen geadviseerd worden. Er is weinig kinderachtigs aan verder, je hoort hun advies aan en mogelijk bedank je ervoor.
Correctie, je vindt het betutteling omdat je toevallig in de beperkte groep zit die per se niet mee wil doen.
Je mening is je goed recht, maar besef je dat je zelf mede oorzaak bent van dergelijke maatregelen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:06:
[...]

Ja de apres ski die nogal met de wintersport verbonden is :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Zou deze combinatie een parallel kunnen zijn voor de persconferentie van vanavond?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bFA-CeY2mhvHKm3XaviV0SPJtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aWsrthT8pPFOFiKt7E6rwu7a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHMwdQjKsNVdI-l9Ysa_tPY-VTA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EiVwICjwebbxTvIZH50xkyf6.png?f=user_large

De roep om dergelijke maatregelen is af en toe nog best hoog. :P

Met een knipoog natuurlijk jongens. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:11:
Je bedoeld dat de mensen die nu in Nederland in een appartement aan het feesten zijn, dat die dan daar gaan zitten? Wat is precies het verschil?
Dat het dan beperkt blijft tot de eigen kring en eigen regio. Qua besmettingen hoeft dat niet heel veel uit te maken maar qua verspreiding wellicht wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CMD-Snake
Gonadan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:16:
Je mening is je goed recht, maar besef je dat je zelf mede oorzaak bent van dergelijke maatregelen. :)
Nou, dat vind ik eigenlijk niet.

Ik werk sinds maart thuis, tot in den treuren mag ik wel zeggen. Doe een keer per week dan boodschappen voor de rest van de week. Ben niet naar de horeca gegaan toen dat kon, mijn contacten met andere mensen zijn zeer beperkt. Verenigingen waar ik lid van ben doen ook geen evenementen en ik ben ook niet in het buitenland geweest deze zomer toen dat kon.

Ik ben het zat, meer als zat. Eigenlijk heb ik er geen woorden meer voor hoe zat ik het ben. Dan krijg je nog die mondkapjes idioterie er overheen. Ik weiger pertinent om als een soort hypochonder in angst te leven. Ze kunnen wat mij betreft opdonderen met zijn allen zo langzamerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:20

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

De cijfers zien er positief uit, gaat eindelijk weer de goede kant op :)!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aantal tests toch 10% gedaald. Vreemd.

Neem toch aan dat daar vanavond wel een oproep voor gaat komen op zijn minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Opvallend uit wekelijkse PDF:

- De afgelopen week zijn 50 personen die in maart en april zijn overleden nageteld. Deze overleden personen tellen mee in het totaal aantal overlijdens van afgelopen week. Hierdoor lijkt de stijging in overleden personen hoger dan in de werkelijkheid.
- Prominentere plek voor NICE data, namelijk al op pagina 5 ipv veel lager
- Data waarvan ze weten dat die niet volledig kan zijn wordt nu lichtgrijs weergegeven.
- Week van de stabilisatie: elke leeftijdsgroep, bijna elke regio (West-Brabant stijging, paar dalers)
- Gemelde overleden patiënten afgelopen 2 weken heel erg verspreidt door het land
- Besmettingen op werk procentueel hoger: 14.5%
- BCO ondanks hoge getallen toch nog veel gevonden
- Enige regio's waar % positief is gestegen zijn Flevoland en Zeeland, de rest is stabiel of lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:30:
[...]

Minder verkoudheidsklachten = minder testen gok ik toch zo.

Misschien moet hugo even iedereen zonder klachten ook aansporen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Miki schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:28:
Ergens is het toch wel mierzoet voor van Dissel, Rutte en de Jonge dat zij met het het huidige beleid wel COVID-19 besmettingen weten in te dammen terwijl in de rest van Europa het alleen maar oploopt. Ze werden in de afgelopen weken verguist en gewezen op het (betere) beleid van andere landen om ons heen.
En nu mensen niet meer met paradepaardje Zweden kunnen komen aanzetten omdat die nu ook per week aan het verdubbelen zijn scheelt ook wel:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Verder vooral de kudo's voor de Nederlanders zelf die ook door zich aan de regels te houden alles weten in te dammen.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 03-11-2020 15:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:34
[...]

Aantal tests is met 10% gedaald (292k tov 321k), maar het aantal positieve tests is met bijna 20% gedaald (48k tov 59k).
Oftewel: de testbereidheid is juist toegenomen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Mr.Joker schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:36:
[...]

Minder verkoudheidsklachten = minder testen gok ik toch zo.

Misschien moet hugo even iedereen zonder klachten ook aansporen om te testen.
Testcapaciteit:
Aaaand.. its Gone

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:25:
Nou, dat vind ik eigenlijk niet.

Ik werk sinds maart thuis, tot in den treuren mag ik wel zeggen. Doe een keer per week dan boodschappen voor de rest van de week. Ben niet naar de horeca gegaan toen dat kon, mijn contacten met andere mensen zijn zeer beperkt. Verenigingen waar ik lid van ben doen ook geen evenementen en ik ben ook niet in het buitenland geweest deze zomer toen dat kon.

Ik ben het zat, meer als zat. Eigenlijk heb ik er geen woorden meer voor hoe zat ik het ben. Dan krijg je nog die mondkapjes idioterie er overheen. Ik weiger pertinent om als een soort hypochonder in angst te leven. Ze kunnen wat mij betreft opdonderen met zijn allen zo langzamerhand.
Die emotie kan ik heel goed begrijpen en deel ik zelfs voor een deel met je. Het is behoorlijk frustrerend om te zien dat je als land nog beperking na beperking opgelegd krijgt terwijl je al maanden braver doet dan nodig is, puur omdat een groep tuig is wat zich er niet aan kan houden.

Dat moet je echter wel los zien van individuele maatregelen. Er is nu eenmaal besloten tot een mondkapjesadvies, of dat überhaupt nodig is of werkt laat ik in het midden, het kwam er nu eenmaal.
Dat advies werd heel erg slecht opgevolgd en nog steeds zijn er mensen die op die specifieke maatregel dwars liggen. Dat ziet de overheid, dus hebben ze besloten om het dan maar te verplichten en zo winkels ook meer middelen te geven om te handhaven.

Iedereen die het geweigerd heeft is mede oorzaak van de verplichting, dat staat los van hoe goed je je aan andere maatregelen houdt. En ook dat is frustrerend. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Opzich wel logisch:
Minder contacten tussen mensen door maatregelen ->
minder verspreiding ->
minder mensen met verkoudheid/corona klachten ->
minder mensen die gaan testen

Misschien dat er nu wat ruimte komt om ook mensen zonder klachten te gaan testen?

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 03-11-2020 15:39 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:35:
Opvallend uit wekelijkse PDF:

- De afgelopen week zijn 50 personen die in maart en april zijn overleden nageteld. Deze overleden personen tellen mee in het totaal aantal overlijdens van afgelopen week. Hierdoor lijkt de stijging in overleden personen hoger dan in de werkelijkheid.
- Prominentere plek voor NICE data, namelijk al op pagina 5 ipv veel lager
- Data waarvan ze weten dat die niet volledig kan zijn wordt nu lichtgrijs weergegeven.
- Week van de stabilisatie: elke leeftijdsgroep, bijna elke regio (West-Brabant stijging, paar dalers)
- Gemelde overleden patiënten afgelopen 2 weken heel erg verspreidt door het land
- Besmettingen op werk procentueel hoger: 14.5%
- BCO ondanks hoge getallen toch nog veel gevonden
- Enige regio's waar % positief is gestegen zijn Flevoland en Zeeland, de rest is stabiel of lager.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1Av1-u0_Bt0arL9JaVM6d_Qg7M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JcvAOzBAb87zarGlSeVaM3IK.png?f=user_large

Vallen er nog wel meer op:
- Thuis daalt
- Bezoek stijgt
- Werk stijgt
- School daalt
- Horeca daalt; toch 1,5% naar beneden.
- Sportclubs daalt
- Religieuze bijeenkomsten stijgt
- Uitvaart stijgt

@YakuzA Ik hoor niet anders van collega's en vrienden dan dat ze verkouden zijn. Nog geen positieve test langs zien komen onder de testers daar. Ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van dat die verkoudheidsklachten minder zijn. Maar misschien heb ik een aparte steekproef :+

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:39:
[...]

[Afbeelding]

- Thuis daalt
- Bezoek stijgt
- Werk stijgt
- School daalt
- Sportclubs daalt
- Uitvaart stijgt

@YakuzA Ik hoor niet anders van collega's en vrienden dan dat ze verkouden zijn. Nog geen positieve test langs zien komen onder de testers daar. Ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van dat die verkoudheidsklachten minder zijn. Maar misschien heb ik een aparte steekproef :+
Dat klopt maar ik vond werk het meeste opvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:43:
[...]

Dat klopt maar ik vond werk het meeste opvallen.
Maar die is toch niet zo vreemd? Als het aantal plekken waar je het kunt oplopen daalt, dan zullen de plekken waar het nog wel kunnen gebeuren qua percentage stijgen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:39:
[...]

[Afbeelding]

- Thuis daalt
- Bezoek stijgt
- Werk stijgt
- School daalt
- Sportclubs daalt
- Uitvaart stijgt
Ten opzichte van het gemiddelde of ten opzichte van vorige week. Wat voor vergelijking heb je gemaakt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
ThunderNet schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:44:
[...]

Maar die is toch niet zo vreemd? Als het aantal plekken waar je het kunt oplopen daalt, dan zullen de plekken waar het nog wel kunnen gebeuren qua percentage stijgen.
Hmm dat klopt ja, maar blijkbaar is dat dus bij "werk" al bijna 2% gestegen. Ik zou die 2% eerder verwachten bij bv. thuis of sport. Blijkbaar gaat er dan bij werk iets niet goed.
Een deel van de verklaring:
https://nos.nl/artikel/23...we-dat-steeds-minder.html

[ Voor 9% gewijzigd door Plenkske op 03-11-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Minister Nooit genoeg De Jonge (die met die schoenen) is nog niet tevreden..... Zal dus wel weer paniekvoetbal worden om de kiezer te behagen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Gonadan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:47:
[...]

Ten opzichte van het gemiddelde of ten opzichte van vorige week. Wat voor vergelijking heb je gemaakt?
Ik vergeleek de totalen vs. afgelopen week. Eigenlijk de 2 kolommen die je ziet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:47:
[...]

Euh, goed punt. T.o.v. gemiddelde van de tweede golf. Maargoed, evengoed lijkt dat een daling aan te geven.

Zal die van vorige week er eens bij pakken.

Links deze week; rechts vorige week:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uP64vbPKIi1ffMPu-jDXHVEjY4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q4GXAN2ZRyUFRKErsOHV6Nxa.png?f=fotoalbum_large

Ze zijn weer aan de categoriën aan het sleutelen geweest.

Bijvoorbeeld; uitvaart verdubbelt ruim..

Feest; 702 + 84 = 805... Ah...

[ Voor 46% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2020 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 14:20
CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:25:
[...]
eens. Ik weiger mijn medemens als een wandelend gevaar te zien. Voor iedereen over me heen valt: ik hou me (over het algemeen) keurig aan de regels, en houd afstand van iedereen die daar prijs op stelt. Maar ik vrees dat mensen nu (zonder het door te hebben) ernstige angst voor anderen ontwikkelen, en daar nog vele jaren last van zullen hebben. Wat mij betreft letten we zeker een beetje op, maar zonder te overdrijven. Als je zelf tot de risico groep behoort kan ik me voorstellen dat je een andere afweging maakt, maar dat behoor ik (man,41,geen onderliggende ziekte of overgewicht) niet toe, voor zover ik weet in ieder geval, en de verwaarloosbaar kleine kans om aan corona te overlijden of er ernstige klachten aan over te houden neem ik voor lief om de kwaliteit van leven op peil te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005

codex

Geen OpenAI agent :)

Wat ik bijzonder vind is dat je in de afgelopen weken ziet dat in de leeftijdscategorie 15-29 en 45-59 procentueel de meeste positieve test voorkomen. In kan geen andere verklaring bedenken dan dat het leerlingen/studenten en hun ouders zijn.

Scholen en naschoolse activiteiten zijn naar mijn idee dan ook de grootste bron van besmetting, samen met bedrijven die hun medewerkers de mogelijkheid thuis te kunnen werken weigeren en/of dit niet willen/kunnen faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:48:
[...]

Ik vergeleek de totalen vs. afgelopen week. Eigenlijk de 2 kolommen die je ziet dus.
Daar zit ook de hele zomer in, dus dat vertekent nogal. Je kunt dan beter naar de weektrends kijken.

Maar zoals @MikeyMan al heeft geconcludeerd zijn ze zelfs daar met cijfers aan het husselen. Allemachtig. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Gonadan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:38:
Die emotie kan ik heel goed begrijpen en deel ik zelfs voor een deel met je. Het is behoorlijk frustrerend om te zien dat je als land nog beperking na beperking opgelegd krijgt terwijl je al maanden braver doet dan nodig is, puur omdat een groep tuig is wat zich er niet aan kan houden.

Dat moet je echter wel los zien van individuele maatregelen. Er is nu eenmaal besloten tot een mondkapjesadvies, of dat überhaupt nodig is of werkt laat ik in het midden, het kwam er nu eenmaal.
Dat advies werd heel erg slecht opgevolgd en nog steeds zijn er mensen die op die specifieke maatregel dwars liggen. Dat ziet de overheid, dus hebben ze besloten om het dan maar te verplichten en zo winkels ook meer middelen te geven om te handhaven.

Iedereen die het geweigerd heeft is mede oorzaak van de verplichting, dat staat los van hoe goed je je aan andere maatregelen houdt. En ook dat is frustrerend. :)
Het mondkapjesadvies dan wel plicht is alleen omdat het kabinet ook soms een windvaantje is wat mee wappert met de opiniepeilingen van Nederlanders die ik nog in het echt zal moeten treffen. Voor mij is het de druppel geweest eerlijk gezegd. Een beetje het laatste stukje wat ze nog van je af kunnen pakken, deze nieuwe lockdown had ik nog ergens kunnen billijken, voor mij zijn ze een brug te ver gegaan.

Willem Engel en zijn vriendjes zijn vervelend, maar ik heb net zo'n hekel inmiddels aan de corona moraalridders die opzichtig de gutmensch uithangen en je de les willen lezen of dit nu op Twitter gebeurt of die wappie die uit zijn plaat gaat bij de supermarkt omdat je geen mondkapje draagt.

Eens zien wat voor een bak verdriet Hugo vanavond over ons uit gaat storten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

reemprive schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:49:
Wat ik bijzonder vind is dat je in de afgelopen weken ziet dat in de leeftijdscategorie 15-29 en 45-59 procentueel de meeste positieve test voorkomen. In kan geen andere verklaring bedenken dan dat het leerlingen/studenten en hun ouders zijn.

Scholen en naschoolse activiteiten zijn naar mijn idee dan ook de grootste bron van besmetting, samen met bedrijven die hun medewerkers de mogelijkheid thuis te kunnen werken weigeren en/of dit niet willen/kunnen faciliteren.
Die groepen zijn ook relatief het grootst in aantal als ik CBS bekijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWK_79PqkfHkDmydrWMjxrmDNAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oLZwyKddW8G8LZmJ1NjCFfRR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
reemprive schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:49:
Studenten hebben bijna geen fysieke lessen meer. Hoe zou dat dan moeten gaan met die verspreiding door 18 plussers?
Voor de groep 15-18 heb je misschien gelijk, maar voor de overige twijfel ik erg aan deze hypothese.
Er zijn natuurlijk legio andere verklaringen te bedenken. Maar omdat de cijfers zo mooi in een verhaal passen, lijkt het al bijna waarheid voor het onderzocht is.

[ Voor 12% gewijzigd door blissard op 03-11-2020 15:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:47:
Minister Nooit genoeg De Jonge (die met die schoenen) is nog niet tevreden..... Zal dus wel weer paniekvoetbal worden om de kiezer te behagen.
Vind het best, draai die duimschroeven nog maar even verder aan. Kunnen we écht goed dalen qua besmettingen en ziekenhuisopnamen.
Ergens in december zullen ze alle teugels toch wel laten vieren want daar maak je de kiezers écht blij mee. Plus dat scheelt weer toortsen en hooivorken voor het parlementsgebouw.
Kunnen we ergens eind januari/februari weer genieten van golf 3.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
Tja de regels en maatregelen etc duren zo lang, omdat ze zolang moeten duren. Zoals vaak gezegd wordt: wij zijn klaar met het virus, maar het virus niet met ons.

We zijn gewend om iets goeds te krijgen als we ons aan de regels houden, nu moeten we leren dat we blij moeten zijn als we niks slechts krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:48:
[...]

Ze zijn weer aan de categoriën aan het sleutelen geweest.

Bijvoorbeeld; uitvaart verdubbelt ruim..

Feest; 702 + 84 = 805... Ah...
Ah, fijn dat gesleutel.
Uitvaart verdubbelt inderdaad, helaas waren er waarschijnlijk ook meer uitvaarten...
Werksituatie is toch wel van 2174 naar 3443 gegaan.
Ah, het was ook herfstvakantie.

Onze hele vergelijkingen gaan mank haha. Ik neem het bij deze terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:55:
[...]

Het mondkapjesadvies dan wel plicht is alleen omdat het kabinet ook soms een windvaantje is wat mee wappert met de opiniepeilingen van Nederlanders die ik nog in het echt zal moeten treffen. Voor mij is het de druppel geweest eerlijk gezegd. Een beetje het laatste stukje wat ze nog van je af kunnen pakken, deze nieuwe lockdown had ik nog ergens kunnen billijken, voor mij zijn ze een brug te ver gegaan.

Willem Engel en zijn vriendjes zijn vervelend, maar ik heb net zo'n hekel inmiddels aan de corona moraalridders die opzichtig de gutmensch uithangen en je de les willen lezen of dit nu op Twitter gebeurt of die wappie die uit zijn plaat gaat bij de supermarkt omdat je geen mondkapje draagt.

Ik snap de emotie, maar kop op. Voorlopig zijn er ook buiten kamp-wappie voldoende mensen die zonder angst en beven naar het probleem kijken. Het is een kwestie van tijd tot het tij keert en mensen de maatregelen beu worden. Als de cijfers dan meevallen, dan draait dit wel weer bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
Kop op? Je werkt zeker niet thuis? Daar koop je dus echt niets voor als je al driekwart jaar thuis werkt, helemaal niet als dat ook nog is in je eentje is. Snap echt niet dat hier niet meer mensen tegen op staan. Met 50/50 thuis kan ik nog leven maar dit is echt dodelijk voor je geestelijke gezondheid als je verder buiten de deur ook niets meer mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:00:
[...]

Ah, fijn dat gesleutel.
Uitvaart verdubbelt inderdaad, helaas waren er waarschijnlijk ook meer uitvaarten...
Werksituatie is toch wel van 2174 naar 3443 gegaan.
Ah, het was ook herfstvakantie.

Onze hele vergelijkingen gaan mank haha. Ik neem het bij deze terug.
Hoho, vergelijkingen gaan nog wel op. Lager en hoger dan gemiddeld heeft sowieso nog wel waarde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
blissard schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:56:
[...]

Studenten hebben bijna geen fysieke lessen meer. Hoe zou dat dan moeten gaan met die verspreiding door 18 plussers?
Voor de groep 15-18 heb je misschien gelijk, maar voor de overige twijfel ik erg aan deze hypothese.
Er zijn natuurlijk legio andere verklaringen te bedenken. Maar omdat de cijfers zo mooi in een verhaal passen, lijkt het al bijna waarheid voor het onderzocht is.
Dat zijn de groepen die illegale (huis)feesten houden en afgaan nu de horeca dicht is. Wellicht dat dat meespeelt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015

NMH

Moderator General Chat
Als er iets geen risico is, dan is het de wintersport (mijn inziens).
Een Oostenrijkse piste, juni dit jaar:
Afbeeldingslocatie: https://assets.nos.nl/data/image/2020/10/28/686909/1920x1080a.jpg
Bron: https://nos.nl/artikel/23...-bij-wintersportfans.html

Ja, het is buiten, maar ik zou dit niet als "geen risico" willen bestempelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
jip_86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:08:
[...]

Kop op? Je werkt zeker niet thuis? Daar koop je dus echt niets voor als je al driekwart jaar thuis werkt, helemaal niet als dat ook nog is in je eentje is. Snap echt niet dat hier niet meer mensen tegen op staan. Met 50/50 kan ik leven maar dit is echt dodelijk voor je geestelijke gezondheid als je verder buiten de deur ook niets meer mag.
Toch wel, werk al 7maanden thuis, met 2 kinderen die ook mochten thuiswerken. Druk zat.
Maar iemand een hart onder de riem steken is niet hetzelfde als zijn problemen ontkennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het is dus meer de chronologische volgorde waarin je maatregelen hebt gekregen en niet zozeer hoeveel last je er van hebt waar je de streep trekt. Da's ook een manier. :D

Ze kunnen wat dat betreft nog wel een hoop afpakken wat ik wél erg zou vinden. Bijvoorbeeld op bezoek gaan of überhaupt naar buiten om even door het park te lopen, of de scholen dicht.
Voor die paar keer dat ik in een winkel kom vind ik zo'n kapje best, als dat alles is. Maar zo zit ik vanavond wel gewoon bij een maat van me op de bank voetbal te kijken. Niet schouder aan schouder, maar of het echt meer dan 1,5m is weet ik niet zeker. Maar dat soort dingen houd ik er wel gewoon in, voor de mentale gezondheid. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
NMH schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:10:
[...]

[Afbeelding]

Ja, het is buiten, maar ik zou dit niet als "geen risico" willen bestempelen. :)
In juni, toen alles weer kon en mocht omdat we het virus zo goed onder controle hadden? En diezelfde juni waar er vervolgens duizenden besmettingen uit dat gebied gemeld werden?

Maar er zou daar beter gemanaged moeten worden, direct mee eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
[...]

[Afbeelding]

Maar waar wij zaten viel het allemaal best mee en hield iedereen zich netjes aan de regels.... Zoals ik iedereen ook afgelopen zomer zijn vakantie in oranje landen hoorde verdedigen.... 8)7

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
[...]
Met 50/50 thuis kan ik nog leven maar dit is echt dodelijk voor je geestelijke gezondheid als je verder buiten de deur ook niets meer mag.
Tja, alles laten vieren is dodelijk voor de rest van je gezondheid. :P
Ik vindt het ook niet leuk, al mijn pleziertjes en vakanties dit jaar zijn niet doorgegaan. Ik ben er helemaal klaar mee en vind het allemaal ook ontzettend kut. Ik wil ook wel weer eens werken zonder volle bepakking PBM, of andere patienten dan alleen maar covid.

Maar ik weet ook dat dit voorbij gaat. We hebben er hopelijk het grootste gedeelte opzitten. Die vaccins zijn veelbelovend en die komen er nu toch wel snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 17:48

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23-09 21:09
Mag absoluut niet, verbaasd me ook niet.
Als er en BN'er in het ziekenhuis ligt, komen de zusters ook toevallig even langs ;-)

Dan nog mag het niet. En aangezien je een NDA hebt, is het enige gevolg ontslag en een evt. boete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:15:
[...]

Tja, alles laten vieren is dodelijk voor de rest van je gezondheid. :P
Ik vindt het ook niet leuk, al mijn pleziertjes en vakanties dit jaar zijn niet doorgegaan. Ik ben er helemaal klaar mee en vind het allemaal ook ontzettend kut. Ik wil ook wel weer eens werken zonder volle bepakking PBM, of andere patienten dan alleen maar covid.

Maar ik weet ook dat dit voorbij gaat. We hebben er hopelijk het grootste gedeelte opzitten. Die vaccins zijn veelbelovend en die komen er nu toch wel snel aan.
Je hebt nog contact met fysieke mensen als je werkt. Je merkt pas hoe veel dat bakje koffie met een fysiek persoon in de pauze of een praatje op de gang waard is als het er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Het zijn net mensen he ?
Heel dom, maar nog dommer dat het uit komt. Want dat laatste is vooral iets dat niet mag. Iets zelf opzoeken moeten ze gezien de werkzaamheden kunnen.
[...]

[Afbeelding]

Dat is zeker een hoog risico. Die liftrijen zijn gewoon niet gemaakt op 1,5 meter afstand. Op heel veel plaatsen kunnen ze dat ook niet zomaar even maken omdat er geen plek voor is.
En dan zou je kunnen zeggen ja dit was juni en en één van de weinige pistes die open is en het was een tijd van versoepelde maatregelen enz. enz. maar die mensen die daar staan kiezen er allemaal zelf voor om aan te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 03-11-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
tsja.. toegang beperken is ook weer lastig in het kader van BCO...

Gewoon loggen wie waarvoor toegang heeft gepakt, en achteraf een schop onder hun hol geven/berispen/aangifte doen. Idem als de casus bij onrechtmatige inzien van het dossier van 'barbie' in het ziekenhuis toentertijd (https://nos.nl/artikel/22...ch-dossier-barbie.html)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Waah schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:20:
[...]

Mag absoluut niet, verbaasd me ook niet.
Als er en BN'er in het ziekenhuis ligt, komen de zusters ook toevallig even langs ;-)

Dan nog mag het niet. En aangezien je een NDA hebt, is het enige gevolg ontslag en een evt. boete.
Ontslag.... maar die mensen zijn zo hard nodig....

in de praktijk mag het dus gewoon.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
jip_86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:20:
[...]

Je hebt nog contact met fysieke mensen als je werkt. Je merkt pas hoe veel dat bakje koffie met een fysiek persoon in de pauze of een praatje op de gang waard is als het er niet meer is.
Pauze? Wat is dat :P Dat hadden we niet in de eerste golf hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:23:
[...]

Ja whatever, je snapt mijn punt heus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Jullie maken een probleem van iets wat echt een kleine moeite is.
In het buitenland geweest afgelopen zomer en daar is het overal de normaalste zaak van de wereld.

Verder heeft het bewezen effect, alleen is de mate van effect van veel zaken afhankelijk.

Het is m.i. moeilijk doen om het moeilijk doen!
Er zijn winkels waar al wel een plicht geldt, zoals de Hornbach. Gezien de drukte daar geen enkele impact op klandizie.

Maar als je écht niet wil, bestel je je boodschappen toch online?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:20:
En dan zou je kunnen zeggen ja dit was juni en en één van de weinige pistes die open is en het was een tijd van versoepelde maatregelen enz. enz. maar die mensen die daar staan kiezen er allemaal zelf voor om aan te sluiten.
Precies. En dat gedrag is nu precies why we cant have nice things. Gaat het ergens niet goed? We veroordelen het, maar gaan wel naar binnen. Pas als we eruit worden gehaald door de handhaving klagen we erover dat het niet veilig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

[Afbeelding]

Ik zou dit ook niet als typerend voor de 'echte' wintersport willen zien, want dit gaat over gletschers:
  • Vaak één grote (trage) gondel de berg op
  • Vooral heel veel skiclubs/lerarentrainingen, die massaal tegelijk aankomen (met touringcars)
  • Voor heel veel skiclub/lerarenopleiding, die allemaal de eerste lift willen hebben
  • Juni maar vooral oktober (waar deze foto denk ik eigenlijk van is?) is enorm hoogseizoen in die specifieke gebieden
Dat heb je straks niet. In de winter heb je die bussen veel minder, heb je snellere liften met stoelen of kleine gondels, die vanaf verschillende plekken het gebied in gaat én verspreidt het zich qua tijd echt veel meer.

Obv de dingen die nu op de gletschers zijn gebeurd, wintersport een slecht idee vinden, lijkt me op zijn minst wat kort door de bocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:22:
[...]

Ontslag.... maar die mensen zijn zo hard nodig....

in de praktijk mag het dus gewoon.
Als dit daadwerkelijk medewerkers van de GGD zijn, zijn dit gewoon Ambtenaren daar mag je meer van verwachten. Informatie die je niet nodig hebt voor je werk daar heb je niets mee te maken. Ongeacht dat je daar al dan niet bij kan vanuit één centraal systeem. Ik heb daar overigens niet zoveel medelijden mee wanneer ze worden ontslagen, of er disciplinaire maatregelen volgen.

In mijn functie wordt ook verwacht dat ik alleen gegevens gebruik die ik voor mijn werk nodig heb, vanwege het feit dat je als Ambtenaar in sommige gevallen gewoon bij extreem privacy gevoelige informatie kunt waarmee je mensen kapot zou kunnen maken. (Identiteitsdiefstal)

Systemen waar dat soort gevoelige gegevens daadwerkelijk in staan worden over het algemeen wel gelogd, ik krijg overigens ook wel eens verzoeken om informatie n.a.v. het raadplegen van bepaalde informatie. Omdat er bijvoorbeeld een GBA onderzoek loopt naar een bepaald adres.

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 03-11-2020 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:54
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:23:
[...]

Maar we hebben massaal geklapt voor jullie, dus nu niet meer klagen :+

(Korreltje zout, leg die hooivorken en brandfakkels maar weer weg :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
FabianGTI schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:28:
[...]

Maar we hebben massaal geklapt voor jullie, dus nu niet meer klagen :+

(Korreltje zout, leg die hooivorken en brandfakkels maar weer weg :P )
Klappen in de handen of klappen in het gezicht? Ik zie het verschil niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
blissard schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:00:
Ik snap de emotie, maar kop op. Voorlopig zijn er ook buiten kamp-wappie voldoende mensen die zonder angst en beven naar het probleem kijken. Het is een kwestie van tijd tot het tij keert en mensen de maatregelen beu worden. Als de cijfers dan meevallen, dan draait dit wel weer bij.
Kop op? Je werkt zeker niet thuis? Daar koop je dus echt niets voor als je al driekwart jaar thuis werkt, helemaal niet als dat ook nog is in je eentje is. Snap echt niet dat hier niet meer mensen tegen op staan. Met 50/50 thuis kan ik nog leven maar dit is echt dodelijk voor je geestelijke gezondheid als je verder buiten de deur ook niets meer mag.
Het thuiswerken sta ik wisselend in. De eerste drie maanden waren lastig, het werd abrupt ingevoerd en was nogal een cultuurschok. Hiervoor werkte ik incidenteel maar thuis. Na een paar maanden heb ik er wel een draai aan kunnen geven, techniek was niet de beperking maar het sociale aspect van werk viel wel even weg.

Er zijn wel voordelen, geen reistijd is ook iets maar het is en blijft schipperen sommige dagen.
blissard schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:10:
Toch wel, werk al 7maanden thuis, met 2 kinderen die ook mochten thuiswerken. Druk zat.
Maar iemand een hart onder de riem steken is niet hetzelfde als zijn problemen ontkennen.
Waarvoor dank. :)
TIGER1125 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:28:
Als dit daadwerkelijk medewerkers van de GGD zijn, zijn dit gewoon Ambtenaren daar mag je meer van verwachten.
Zelfs van de stagaire of uitzendkracht bij de GGD mag je meer verwachten. Die moeten net zo goed aan de geheimhouding moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
ZieMaar! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:27:
[...]

Ik zou dit ook niet als typerend voor de 'echte' wintersport willen zien, want dit gaat over gletschers:
  • Vaak één grote (trage) gondel de berg op
  • Vooral heel veel skiclubs/lerarentrainingen, die massaal tegelijk aankomen (met touringcars)
  • Voor heel veel skiclub/lerarenopleiding, die allemaal de eerste lift willen hebben
  • Juni maar vooral oktober (waar deze foto denk ik eigenlijk van is?) is enorm hoogseizoen in die specifieke gebieden
Dat heb je straks niet. In de winter heb je die bussen veel minder, heb je snellere liften met stoelen of kleine gondels, die vanaf verschillende plekken het gebied in gaat én verspreidt het zich qua tijd echt veel meer.

Obv de dingen die nu op de gletschers zijn gebeurd, wintersport een slecht idee vinden, lijkt me op zijn minst wat kort door de bocht...
Helemaal eens hoor.
Het is moeilijk voorspellen hoe druk het zal worden in de ski gebieden (als het is toegestaan). Dus daarmee ook moeilijk te voorspellen hoe ze een lift rij etc. kunnen inrichten. Het is er normaal gesproken niet op gemaakt en dan heb je ook nog het feit dat er zo veel mensen asociaal zijn in die rijen dat je er vanuit kan gaan dat afstand houden niet gedaan gaat worden.

De foto is volgens de NOS trouwens wel van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
TIGER1125 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:28:
[...]

Als dit daadwerkelijk medewerkers van de GGD zijn, zijn dit gewoon Ambtenaren daar mag je meer van verwachten. Ik heb daar niet zoveel medelijden mee, van mij wordt ook verwacht dat ik alleen gegevens gebruik die ik voor mijn werk nodig heb, vanwege het feit dat je als Ambtenaar in sommige gevallen gewoon bij extreem privacy gevoelige informatie kunt waarmee je mensen kapot zou kunnen maken. (indentiteitsdiefstal)

Systemen waar dat soort gevoelige gegevens daadwerkelijk in staan worden over het algemeen wel gelogd, ik krijg overigens ook wel eens verzoeken om informatie n.a.v. het raadplegen van bepaalde informatie. Omdat er bijvoorbeeld een GBA onderzoek loopt naar een bepaald adres.
Ambtenaren zijn ook maar gewoon mensen.
En eerlijk is eerlijk, een beetje nieuwsgierigheid is ook menselijk. Dat een BN'er iets meer aandacht krijgt dan strikt noodzakelijk mag natuurlijk niet maar je weet gewoon dat het gebeurt. Hou je niet tegen, moet je als leidinggevende ook niet echt willen. De nieuwsgierigheid moet wel binnen de muren blijven en geen nieuwsgierigheid op bestelling worden.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 51 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins