Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.683 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:57:
[...]

Meer illegaal vuurwerk ==> meer IC plekken nodig. Ik wens ze veel succes :X
Plus veel meer verplaatsingen over de grens heen als de verkoop wordt verboden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
Agent47 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:56:
[...]

Ik vind siervuurwerk prachtig. Misschien dat gemeenten op één plek wat georganiseerd kunnen afsteken, voor het idee. Maar ik mag toch hopen dat er VOOR NU een voorwerkverbod komt om de IC te verlichten.
Lees je 2e zin nou even opnieuw, we proberen toch juist te voorkomen dat iedereen naar één plek komt. :+

Ik verwacht dat er gewoon een algeheel verbod komt, dan zal je vast nog wel wat mensen hebben die illegale rommel of restjes afsteken maar dat is beheersbaar en soms ook handhaafbaar dan, zal ook wel met het oog op de berichten in de media over de organisatoren van illegale feestjes wel zwaarder bestraft worden dan normaal.

Mogelijk nog een avondklok als je ook het illegale en restjes spul wil voorkomen. Het gaat er natuurlijk niet om dat je het helemaal voorkomt maar tegen de excessen kunt optreden en bewegingen van personen zoveel mogelijk voorkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 03-11-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

klaaas schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:59:
[...]

Gewoon handhaven. Paar duizend horecawerknemers zo'n LOI cursus laten doen en dan redden we dat nog net op tijd.
Een LOI cursus werken op de IC? Of bedoel je als boa?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik denk dat het erg mee zal vallen met verplaatsingen bij verboden. Ik geloof echt niet dat iemand uit Amsterdam naar Gronau rijdt om een pakje vuurwerk te halen (om vervolgens bij een grenscontrole weer alles in te moeten leveren).

Datzelfde geldt voor regionale horeca sluiting, er zullen vast een paar mensen met de auto naar een dorp verderop gaan om te zuipen, de meesten zullen dat echter niet doen.

Maatregelen hoeven niet 100% waterdicht te zijn om toch heel veel effect te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
In Belgie hebben we waarschijnlijk al een besmettingsgraad van 15-20% (Over de hele epedemie).
Dus reeds 1.5 M-2M besmettingen.

Voor wie interesse heeft in het Belgsiche dashboard:

https://datastudio.google...c-0369173148ab/page/ZwmOB

De besmettingen zijn aan het dalen; maar nog niet negatief, maar van de piek komen er nog een heleboel in het hospitaal en op IC.
De komende twee weken worden spannend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:29
Agent47 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:56:
[...]

Ik vind siervuurwerk prachtig. Misschien dat gemeenten op één plek wat georganiseerd kunnen afsteken, voor het idee. Maar ik mag toch hopen dat er VOOR NU een voorwerkverbod komt om de IC te verlichten.
Ik heb niets met vuurwerk, maar ik vind de IC gebruiken als reden gewoon een slappe lul smoes
Ze zijn er al jaren mee bezig, wat kennelijk niet lukt, nu gooien ze het over deze boeg

Ik kan me ook wel goed voorstellen dat daar verzet onder komt onder het motto 'pakken ze dát nou ook al af', of je het ermee eens bent of niet, dat laten we even in het midden
Daarnaast is de verkoop wel goed voor de economie qua inkomsten, kunnen we die schuld weer een beetje afbetalen, jammer genoeg moet daar ook alleen al een gedeelte naar de verzekeraars vanwege het sloopwerk wat een klein deel doet

Wat mij betreft komt er dus geen vuurwerkverbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:15
Marzman schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:01:
[...]

Een LOI cursus werken op de IC? Of bedoel je als boa?
BOA. Moet wel een versnelde opleiding zijn, maar vooruit.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
klaaas schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:03:
[...]

BOA. Moet wel een versnelde opleiding zijn, maar vooruit.
Ze hoeven toch geen BOA te zijn, want dan moeten ze ook nog eens een examen halen...

Je kunt ook mensen die je opleid voor een stukje toezicht/veiligheid naast een bevoegd/beëdigd BOA zetten, BOA schrijft de rest houdt toezicht en zorgt voor veiligheid. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 03-11-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:09
Men heeft al aangekondigd om weer grenscontroles te doen ivm vuurwerk. Controles zijn nu sowieso makkelijker, aangezien je als agent niet elk soort vuurwerk hoeft te kennen.

Of het helpt? mwah... Meeste gedoe komt gewoon door drank ;-) maar dat is nóg heiliger als vuurwerk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Waah schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:06:
Men heeft al aangekondigd om weer grenscontroles te doen ivm vuurwerk. Controles zijn nu sowieso makkelijker, aangezien je als agent niet elk soort vuurwerk hoeft te kennen.

Of het helpt? mwah... Meeste gedoe komt gewoon door drank ;-) maar dat is nóg heiliger als vuurwerk ;-)
Drooglegging? dat heeft ooit goed uitgepakt ja 8) :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 17:56
FabianGTI schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:02:
[...]

Ik heb niets met vuurwerk, maar ik vind de IC gebruiken als reden gewoon een slappe lul smoes
Ze zijn er al jaren mee bezig, wat kennelijk niet lukt, nu gooien ze het over deze boeg

Ik kan me ook wel goed voorstellen dat daar verzet onder komt onder het motto 'pakken ze dát nou ook al af', of je het ermee eens bent of niet, dat laten we even in het midden
Daarnaast is de verkoop wel goed voor de economie qua inkomsten, kunnen we die schuld weer een beetje afbetalen, jammer genoeg moet daar ook alleen al een gedeelte naar de verzekeraars vanwege het sloopwerk wat een klein deel doet

Wat mij betreft komt er dus geen vuurwerkverbod
Ik heb na 10 jaar IC nog geen vuurwerk slachtoffer gezien op de IC. Die gaan over het algemeen als het ernstig genoeg is naar de grote traumacentra en brandwondencentra.

Wat ik wel veel heb gezien, en ook spuugzat van ben op oudjaar, zijn kneiterdronken, agressieve aso's die dusdanig lam zijn, dat de vitale functies bewaakt moeten worden omdat er een mogelijk luchtwegprobleem optreedt. En daar hebben we geen plek en geen tijd voor.

Ik heb wel medelijden met de SEH's op oudjaar. Al die dronken niet comateuze gekken en lichte vuurwerkslachtoffers die dan langskomen.

De rest van je post ben ik het niet mee eens. De enorme miljoenen aan schade die elk jaar weer veroorzaakt wordt is debiel. In andere landen is dat niet, maar hier in Holland moeten we elk jaar weer de slag om Rotterdam in het hele land nabootsen. Slaat helemaal nergens op. En economie? Leuk, maar als er ontzettend veel mensen doodzijn kunnen die ook niet meer participeren in diezelfde economie. Stuk schadelijker dan dat er wat vuurwerkverkopers niet mogen verkopen.

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 03-11-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Indoubt schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:11:
[...]

Drooglegging? dat heeft ooit goed uitgepakt ja 8) :+
Tja, de USA is altijd al een vreemde eend in de bijt geweest ;-) IMHo mag je dat nooit vergelijken met welk ander land dan ook ;-)

Niet dat ik vóór een drooglegging ben trouwens. Maar het gezeik komt van alcohol. Meer dan van het vuurwerk. Een beetje van Leon hierboven ook schetst.

één groot voordeel van de maatregelen, is dat we niet meer elk weekend in elke grote stad meerdere vechtpartijen hebben... Omdat men dronken over straat zwerft.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 03-11-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 23:39
Overgeef Dave schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:02:
In Belgie hebben we waarschijnlijk al een besmettingsgraad van 15-20% (Over de hele epedemie).
Dus reeds 1.5 M-2M besmettingen.

Voor wie interesse heeft in het Belgsiche dashboard:

https://datastudio.google...c-0369173148ab/page/ZwmOB

De besmettingen zijn aan het dalen; maar nog niet negatief, maar van de piek komen er nog een heleboel in het hospitaal en op IC.
De komende twee weken worden spannend.
Die hebben er meer.

Als we de data van het RIVM pakken, 1.5% ziekenhuisopnames voor de geïnfecteerde mensen, is dat 1 op de 66.6 mensen die op de verpleegafdeling terecht komen. (dit is denk ik nog aan de hoge kant, maar natuurlijk heel erg afhankelijk van je bevolkingsstructuur)

Belgie zit nu op 32k ziekenhuisopnames en dat gaat de komende 2 weken nog wel door tot 40-50k. (adhv 500-600 opnames per dag, ze zijn gisteren pas in lockdown gegaan)

Pak je de data van het RIVM en je zit op 3m+.

Zelf denk ik dat dat aantal wel wat hoger ligt, vergeet niet dat zij in sommige regio's 50% positief testen, ook hadden ze tot gisteren 1000/100k inwoners aan positieven per week geteste mensen. dat is 1% per week van de bevolking die positief test, waarschijnlijk ligt het werkelijke aantal 3-5x zo hoog... (niet iedereen test, groot aandeel is asymptomatisch etc.)

dan zit je dus aan 3-5% per week van je bevolking die het krijgt.

zij hebben 4700 mensen opgenomen afgelopen week, vermenigvuldig dat met 66.6 en je zit op 300k minimaal.

Ik weet niet of je de data van totale besmettingen kan extrapoleren van het RIVM naar Belgie, gok ik niet, maar wij zitten met 2500 ziekenhuisopnames op 160k besmette mensen die rondlopen in Nederland. (bron: dashboard) Dan zal België daar met 7500 ziekenhuisopnames 2-3x de hoeveelheid zijn, dus 320-480k.

Deze zitten aan het einde van deze tweede golf wel op 4m-5m gok ik zo ;)

Dan zijn ze 1 van de eerste landen waarbij gekeken kan worden of het daadwerkelijk uitdooft.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Joker op 03-11-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:29
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:13:
[...]

Ik heb na 10 jaar IC nog geen vuurwerk slachtoffer gezien op de IC. Die gaan over het algemeen als het ernstig genoeg is naar de grote traumacentra en brandwondencentra.

Wat ik wel veel heb gezien, en ook spuugzat van ben op oudjaar, zijn kneiterdronken, agressieve aso's die dusdanig lam zijn, dat de vitale functies bewaakt moeten worden omdat er een mogelijk luchtwegprobleem optreedt. En daar hebben we geen plek en geen tijd voor.

Ik heb wel medelijden met de SEH's op oudjaar. Al die dronken niet comateuze gekken en lichte vuurwerkslachtoffers die dan langskomen.
Maar dat alcoholverbod gaat er niet komen, en anders is het niet eens te handhaven, dat gaat gewoon door
Wat daar de lol aan is weet ik ook niet, ik moet met oud en nieuw doorgaans gewoon werken...
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:13:
[...]
De rest van je post ben ik het niet mee eens. De enorme miljoenen aan schade die elk jaar weer veroorzaakt wordt is debiel. In andere landen is dat niet, maar hier in Holland moeten we elk jaar weer de slag om Rotterdam in het hele land nabootsen. Slaat helemaal nergens op. En economie? Leuk, maar als er ontzettend veel mensen doodzijn kunnen die ook niet meer participeren in diezelfde economie. Stuk schadelijker dan dat er wat vuurwerkverkopers niet mogen verkopen.
Dat zet ik er toch ook neer, blijft absurd dat er elk jaar zoveel schade is door vuurwerk, maar dan alsnog is het corona gebeuren gewoon een slappe lul smoes
Groenlinks en Partij voor de Dieren komt echt niet met dat voorstel vanwege het corona virus...

Ach, we hebben altijd voor de instructie voor Nederlands vuurwerk/oud & nieuw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:39
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:59:
@psychodude Aanwas vanuit België? Voordat de reguliere zorg weer is opgestart?

Er was al gedonder in Maart/april in NL, binnen de landsgrenzen, zie niet zo snel de poorten open gaan voor Belgische patienten.

Ook al omdat de reguliere zorg ook mettertijd acuter wordt natuurlijk.
Tja, België heeft nu een probleem. (Hopelijk) niet over een maand of 2 - 3 zodra onze zorg hier mogelijk weer wat opgeschaald is. En het blijven toch je buren. Een beetje saamhorigheid in deze tijd mag wel. En als de Belgische ambulances aankloppen bij de Nederlandse grensziekenhuizen omdat in België er geen plek blijkt, dan gaan de Nederlandse ziekenhuizen hierin echt niet weigeren enkel en alleen omdat onze eigen electieve zorg nog niet opgeschaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:47:
[...]

België had de afgelopen 24 uur eindelijk weer een behapbaar aantal nieuwe besmettingen. De verwachting is dat het in België nu ook in rap tempo gaat dalen. Dat zal de problemen ook daar voor de ziekenhuizen niet direct oplossen, maar licht aan het einde van de tunnel laten zien.
Ik vind het cijferverloop van Belgie wel opvallend en raar, het lijkt alsof ze altijd ma/di laag rapporteren, maar het lijkt me sterk dat de lockdown van zondag nu al het aantal nieuwe besmettingen deelt door 3 tov za/zo?
van 23,000 nieuwe meldingen op vrijdag naar nu 6,300 op dinsdag oid :?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belgium/

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 03-11-2020 12:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FabianGTI schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:27:
[...]
Dat zet ik er toch ook neer, blijft absurd dat er elk jaar zoveel schade is door vuurwerk, maar dan alsnog is het corona gebeuren gewoon een slappe lul smoes
Groenlinks en Partij voor de Dieren komt echt niet met dat voorstel vanwege het corona virus...

Ach, we hebben altijd voor de instructie voor Nederlands vuurwerk/oud & nieuw

[YouTube: #10 How to survive Dutch Fireworks]
Gewoon de grens met Belgie dicht, dat scheelt een hele 'klap' voor het vuurwerk :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
YakuzA schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:34:
[...]

Ik vind het cijferverloop van Belgie wel opvallend en raar, het lijkt alsof ze altijd ma/di laag rapporteren, maar het lijkt me sterk dat de lockdown van zondag nu al het aantal nieuwe besmettingen deelt door 3 tov za/zo?
Je kan die effect absoluut nog niet zien. Ze zijn pas 2 dagen in lockdown. En ze hebben massaal zaterdag nog even een shopping spree op elkaars lip gehad. Denk dat ze onderrapportage hebben, of eerdere maatregelen beginnen nu te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:37:
[...]

Je kan die effect absoluut nog niet zien. Ze zijn pas 2 dagen in lockdown. En ze hebben massaal zaterdag nog even een shopping spree op elkaars lip gehad. Denk dat ze onderrapportage hebben, of eerdere maatregelen beginnen nu te werken.
Of iedereen zit in lockdown en wil niet meer naar de teststraat rijden :?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
YakuzA schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:38:
[...]

Of iedereen zit in lockdown en wil niet meer naar de teststraat rijden :?
Of het dooft al uit...

wishful thinking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
FabianGTI schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:27:
[...]

Tja, dat vuurwerkverbod zat er gelukkig al een tijdje aan te komen. Dat filmpje is ook weer een diep triest voorbeeld met wat die aso's allemaal opblazen.

Eigenlijk is dat vuurwerk een soort mini corona light. Allemaal hartstikke leuk, totdat ze iets van jou opblazen of jij een oog of wat vingers mist. Dan is het allemaal afgrijselijk. Van mij mogen ze nu de situatie best aangrijpen om het aan te pakken. Maar geef het volk dan net zoals in de andere landen wel grote vuurwerkshows zodra dat weer veilig kan na corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Leon Zwiers en daarom ga ik altijd bovenop een brug staan over de snelweg. Geen mensen die vuurwerk afsteken, een prachtig uitzicht over de stad en dus ook een gigantische vuurwerkshow _/-\o_

Ik was zelf trouwens vroeger zo'n 13 jarig ettertje (maar niet met zúlk zwaar vuurwerk overigens. uberhaupt niets illegaals). Maar dat betekent niet dat ik ook wel snap nu dat dat absoluut niet verantwoord was.

Eens dat er een alternatief moet zijn, maar dat kan van alles zijn. Voor mijn part verzinnen we wat nieuws en gaan we allemaal (lekker warm) verkleed :+

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 03-11-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:59:
[...]

Ik zou eerder de bovenbouw van het VO beperken.
Dat de pretparken dichtgaan lijkt me prima.
Zullen we de scholen gewoon open laten? Zo hard gaan de aantallen daar niet volgens mij en de stijging is al zo goed als omgedraaid. Er is ook nog een lesbelang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
42erik schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:53:
[...]

Zullen we de scholen gewoon open laten? Zo hard gaan de aantallen daar niet volgens mij en de stijging is al zo goed als omgedraaid. Er is ook nog een lesbelang
Ik zeg ook nergens scholen sluiten. Ik zeg alleen dat de aanwezigheid van de bovenbouwklassen (dus de leeftijdscategorieën die mensen besmetten) beperkt moet worden. Dus die niet 5 dagen in de week massaal door dat gebouw laten banjeren maar afwisselen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal niet in dank afgenomen worden, maar ze zoeken het maar uit met dat vuurwerkverbod.

Ik hou me werkelijk aan alle regels. Werk vanaf maart thuis, heb letterlijk 1x een BBQ gehad met 5 bevriende stellen, en daarbij ook niemand in huis of in de buurt gehad. Zelfs mijn ouders niet geknuffeld Betaal me de tering aan belasting, sport veel, eet gezond, heb in mijn hele leven nog nooit iets gesloopt. Of zelfs maar een stuk knalvuurwerk in bezit gehad. Letterlijk mijn enige zonde is dat ik graag een biertje lust.

Het jaar dat er een totaalverbod komt, wordt het jaar dat ik het elders betrek. Gok zomaar dat dat uiteindelijk eerder meer dan minder risico oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:01:
Zal niet in dank afgenomen worden, maar ze zoeken het maar uit met dat vuurwerkverbod.

Ik hou me werkelijk aan alle regels. Werk vanaf maart thuis, heb letterlijk 1x een BBQ gehad met 10 bevriende stellen, en daarbij ook niemand in huis of in de buurt gehad. Zelfs mijn ouders niet geknuffeld Betaal me de tering aan belasting, sport veel, eet gezond, heb in mijn hele leven nog nooit iets gesloopt. Of zelfs maar een stuk knalvuurwerk in bezit gehad. Letterlijk mijn enige zonde is dat ik graag een biertje lust.

Het jaar dat er een totaalverbod komt, wordt het jaar dat ik het elders betrek. Gok zomaar dat dat uiteindelijk eerder meer dan minder risico oplevert.
Snap je punt, risico is wel dat mocht er wat misgaan, dat je minder goed geholpen wordt omdat de boel volligt. Al moet ik nog zien of we tegen die tijd nog steeds met hoge cijfers zitten, denk het eigenlijk niet.

Maar mocht dat onverhoopt wel zo zijn, dan neem je gewoon een risico. Ook al knalt het niet, ook siervuurwerk kan enorme schade aanrichten aan de mens. En dan sla je jezelf voor de kop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik hou me werkelijk aan alle regels. Werk vanaf maart thuis, heb letterlijk 1x een BBQ gehad met 10 bevriende stellen, en daarbij ook niemand in huis of in de buurt gehad. Zelfs mijn ouders niet geknuffeld Betaal me de tering aan belasting, sport veel, eet gezond, heb in mijn hele leven nog nooit iets gesloopt. Of zelfs maar een stuk knalvuurwerk in bezit gehad. Letterlijk mijn enige zonde is dat ik graag een biertje lust.

Ook hier is het weer een gevalletje "de goeden lijden onder de slechten".

Qua vuurwerk an sich maak ik me geen zorgen, het enige wat ik echt fout zie gaan is dat het bij de verkooppunten belachelijk druk is en dat dan een potentiele bron van besmettingen is.

Ik kan zelf altijd wel genieten van een beetje vuurwerk, heb in een stad gewoond (in China) waar ook een algeheel vuurwerk verbod is, is toch een beetje saai als er dan helemaal niks gebeurd (in dat geval was het Chinees Nieuwjaar natuurlijk).

Een vuurwerkverbod, het past wel bij dit jaar waarbij alles wat een beetje leuk is wordt verboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:34:
[...]

van 23,000 nieuwe meldingen op vrijdag naar nu 6,300 op dinsdag oid :?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belgium/
zondag is de totale lockdown begonnen. Maar op 17 oktober is de horeca net als bij ons al dichtgegaan. (3 dagen na ons). Dat effect ga je nu al zien. Probleem is dat eht in Belgie nog verder uit de hand gelopen is en een volledige lockdown dus nodig is om het hard terug te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:09
Het zou echt een enorme fout zijn van de overheid om vuurwerk te gaan verbieden.
Je krijgt dan alleen maar meer illegaal vuurwerk (wat altijd meeste slachtoffers/gewonden opleverd).
En je hebt kans dat er meer branden/rellen komen van de gekken die normaal met vuurwerk bezig zijn.

Qua verkooppunten kunnen ze bv de afhaaltijden verruimen en werken met maximum aantal mensen of alleen maar vooraf bestellen. Dat is echt wel te regelen. Die winkels en magazijnen zijn vaak groot genoeg daarvoor.

@Leon Zwiers siervuurwerk knalt net zo hard als het nu verboden knalvuurwerk. Wat ze verboden hebben is het vuurwerk waar veel mee gegooit werd etc.
Als je vuurwerk veilig afsteekt, zoals de bedoeling is, kan er niks mis gaan. Helaas doet lang niet iedereen dat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

-tom-562

Oliesjeik

Vuurwerk verbieden heeft toch totaal geen zin, met uitzondering van Texel/Terschelling sta je vanuit heel Nederland wel met ongeveer een uurtje in Duitsland of Belgie

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:07:
[...]
En dan sla je jezelf voor de kop.
offtopic:
Als je dan nog handen hebt om dat mee te doen natuurlijk :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske

Het jaar dat er een totaalverbod komt, wordt het jaar dat ik het elders betrek.
Bedoel je dat je elders oud en nieuw wil gaan vieren als dat gebeurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:34:
[...]

Bedoel je dat je elders oud en nieuw wil gaan vieren als dat gebeurt ?
Nee, blijf lekker thuis dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:36:
[...]

Nee, blijf lekker thuis dit jaar :)
Hoe bedoel je die opmerking dan vraag ik me af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:37:
[...]

Hoe bedoel je die opmerking dan vraag ik me af :)
Ja, veel meer mogelijkheden dan illegaal vuurwerk blijven er dan niet over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:38:
[...]

Ja, veel meer mogelijkheden dan illegaal vuurwerk blijven er dan niet over ;)
Ook niet klagen als ze je bij de grens pakken, en je de komende X jaar met oudjaarsavond mag melden voor nieuwjaarsnacht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:39:
[...]

Ook niet klagen als ze je bij de grens pakken, en je de komende X jaar met oudjaarsavond mag melden voor nieuwjaarsnacht O-)
Neuhoor, dat komt goed...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:19
ZieMaar! schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:02:
Ik denk dat het erg mee zal vallen met verplaatsingen bij verboden. Ik geloof echt niet dat iemand uit Amsterdam naar Gronau rijdt om een pakje vuurwerk te halen (om vervolgens bij een grenscontrole weer alles in te moeten leveren).
Waarom zou je zover rijden als op iedere hoek van de straat illegaal vuurwerk te koop is?
Er komt per jaar meer illegaal vuurwerk het land binnen dan drugs...
Overigens is het vuurwerk uit Duitsland en Belgie niet zwaarder dan het Nederlands vuurwerk. Knallers met flash zijn in Duitsland al jaren verboden en in Belgie verkopen ze knallers met "slechts" 0,5gram flash.

Alle zware knallen die je hoort en waar het meeste letsel van komt zijn reeds illegaal. Geloof maar dat het een stuk drukker word op de IC als het verbod erdoor komt.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
mystic schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:30:
[...]

offtopic:
Als je dan nog handen hebt om dat mee te doen natuurlijk :p
Met stompjes kan je ook nog stompen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:49:
[...]

Met stompjes kan je ook nog stompen :+
Last resort, misschien met je voeten klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:37:
[...]

Er zijn al wel twee keer eerder verstrengingen ingegaan voor de lockdown. Maar vorige week is ook het testbeleid veranderd omdat niet iedereen meer getest kan worden; Dus die cijfers kun je niet met elkaar vergelijken eigenlijk. Ziekenhuisopnames zijn wel te gebruiken en dat stijgt minder snel.

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 03-11-2020 13:53 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Marzman schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:51:
[...]

Er zijn al wel twee keer eerder verstrengingen ingegaan voor de lockdown.
Dan zie je nu waarschijnlijk dat effect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:43:
[...]

Waarom zou je zover rijden als op iedere hoek van de straat illegaal vuurwerk te koop is?
Er komt per jaar meer illegaal vuurwerk het land binnen dan drugs...
Overigens is het vuurwerk uit Duitsland en Belgie niet zwaarder dan het Nederlands vuurwerk. Knallers met flash zijn in Duitsland al jaren verboden en in Belgie verkopen ze knallers met "slechts" 0,5gram flash.

Alle zware knallen die je hoort en waar het meeste letsel van komt zijn reeds illegaal. Geloof maar dat het een stuk drukker word op de IC als het verbod erdoor komt.
Ik zie dat toch echt anders.

Das hetzelfde als dat men riep dat er véél meer ongelukken zouden gebeuren door 100km/u tussen 6 en 19u. Want mensen zouden toch wel 130km/u gaan rijden, met grotere snelheidsverschillen als gevolg... Sounds good in theory.... not happening in practise.

Idem met mondkapjes. Niemand zou ze dragen.... and look where we are now. En dat zelfs zónder verplichting!

Als vuurwerk verboden wordt, zal de grote groep toch gewoon aftaaien. Zeker als er grenscontroles komen (en die komen er dit jaar sowieso, ongeacht wel of geen verbod). En dan ben je opeens één van de weinige die nog afsteken... en A: dat valt op, makkelijker voor handhaving en het belangrijkst:

B: Mensen zijn enorme kuddedieren. Dat blijkt wel uit de mondkapjes, de 100km/u (waar 60% zei zich er niet aan te houden... de praktijk leert anders) plicht etc.

Zo'n beetje het énige voorbeeld wat men kan noemen is de drooglegging in de VS.... tussen 1920 en 1933. En dat die drooglegging overigens ook góéde kanten had vergeet men vaak. En het op grote schaal smokkelen van drank als toen gaat je trouwens sowieso nooit meer lukken in de moderne tijd. Leuk in 1930, onmogelijk in 2020. Idem met vuurwerk. Als de politie daar werk van maakt, samen met de post, good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:52:
[...]

Dan zie je nu waarschijnlijk dat effect.
Misschien, ik moest er nog wat bijtypen maar klikte al op verstuur.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Marzman schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:51:
[...]

Er zijn al wel twee keer eerder verstrengingen ingegaan voor de lockdown.
Ik lees van de belgen dat ze wat selectiever omgaan ook met het testbeleid nu, alleen mensen met klachten worden getest.

Het kan ook gewoon echt zijn dat sommige gebieden zo hard zijn getroffen dat de verspreiding gewoon gestopt is (lees: net als Manau in Brazilië)

Sommige gebieden hadden een 50% positief percentage!

We zullen het de komende weken snel genoeg merken. Als het de komende 2 weken al structureel daalt (ziekenhuisopnames), voordat de effecten van de lockdown in werking zijn getreden, dan weet je voldoende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:55:
[...]

Ik lees van de belgen dat ze wat selectiever omgaan ook met het testbeleid nu, alleen mensen met klachten worden getest.

Het kan ook gewoon echt zijn dat sommige gebieden zo hard zijn getroffen dat de verspreiding gewoon gestopt is (lees: net als Manau in Brazilië)

We zullen het de komende weken snel genoeg merken. Als het de komende 2 weken al structureel daalt (ziekenhuisopnames), voordat de effecten van de lockdown in werking zijn getreden, dan weet je voldoende
Ja, 50% van het aantal tests natuurlijk ;)

En dan valt het alsnog mee met de herd immunity:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeTXltp_dmstkL5It-kjJSvLYmc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bKZCHAqdMy1VzuosYwSLZhW7.png?f=user_large

Luik gaat idd lekker.

Dat krijg je als je geen 1,5 meter aanraadt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAJVxh4TdNkeswz2hj7Nc8u1Gdw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P9NNtOQ8YnhefUEvuqgdDklX.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mr.Joker schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:55:
[...]

Je hebt het wel of je hebt het niet, 50% kans :+

Maar klopt, ik had het er in een edit nog bijgeschreven. Bij mijn vrouw hebben ze iedereen van het personeel getest en was 5 procent positief. Maar als je hetzelfde in Brussel of Luik doet zal het een stuk meer zijn denk ik.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:57:
[...]

[Afbeelding]

Luik gaat idd lekker.
Als ik naar de kaart van België kijk....
Hoe zuidelijker je woont, hoe slechter het gemiddeld gaat? O-) niet exact, maar het scheelt niet zo heel veel

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 03-11-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:57:
[...]

[Afbeelding]
Dat klopt, ik suggereer ook niet 50% van de mensen, maar als de WHO 5% al als bovengrens hanteert, dan is 50% geen kattenpis :P

Met de 1ste en de 2de golf gecombineerd kan je best lokaal tegen 30-40% besmettingen aan zitten in de grootste haarden. Als dat de populatie is geweest met de grootste sociale interactie (wat waarschijnlijk is, want ze hebben toch die infectie van iemand ontvangen) dan lijkt het me niet ondenkbaar, maar we zullen het de komende tijd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:59:
[...]

Hoe zuidelijker je woont, hoe slechter het gemiddeld gaat? O-) niet exact, maar het scheelt niet zo heel veel
De taalgrens lijkt idd wel mee te helpen. Hebben ze de info wel vertaald? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:00:
[...]

De taalgrens lijkt idd wel mee te helpen. Hebben ze de info wel vertaald? ;)
Die Fransen weten het altijd beter, kijk maar naar Frankrijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waah schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:59:
[...]

Een maandje geleden was dat verschil heel duidelijk, maar nu is het ook in Vlaanderen flink gestegen.

Je kon toen gewoon zien waar de taalgrens liep op een Coronakaart.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Waah schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:53:
[...]

Ik zie dat toch echt anders.

Das hetzelfde als dat men riep dat er véél meer ongelukken zouden gebeuren door 100km/u tussen 6 en 19u. Want mensen zouden toch wel 130km/u gaan rijden, met grotere snelheidsverschillen als gevolg... Sounds good in theory.... not happening in practise.

Idem met mondkapjes. Niemand zou ze dragen.... and look where we are now. En dat zelfs zónder verplichting!

Als vuurwerk verboden wordt, zal de grote groep toch gewoon aftaaien. Zeker als er grenscontroles komen (en die komen er dit jaar sowieso, ongeacht wel of geen verbod). En dan ben je opeens één van de weinige die nog afsteken... en A: dat valt op, makkelijker voor handhaving en het belangrijkst:

B: Mensen zijn enorme kuddedieren. Dat blijkt wel uit de mondkapjes, de 100km/u (waar 60% zei zich er niet aan te houden... de praktijk leert anders) plicht etc.

Zo'n beetje het énige voorbeeld wat men kan noemen is de drooglegging in de VS.... tussen 1920 en 1933. En dat die drooglegging overigens ook góéde kanten had vergeet men vaak. En het op grote schaal smokkelen van drank als toen gaat je trouwens sowieso nooit meer lukken in de moderne tijd. Leuk in 1930, onmogelijk in 2020. Idem met vuurwerk. Als de politie daar werk van maakt, samen met de post, good luck.
Zeker, er zal zeker een grote groep aftaaien. Maar die groep levert ook vrijwel geen gewonden op, omdat die in de meeste gevallen normaal met vuurwerk omgaan.

Meer grenscontroles roepen ze al jaren, helemaal waterdicht is het nooit en de vraag is of die er echt komen.
Een deel van de mensen heeft het vuurwerk al in huis, al gekocht in het buitenland óf over van vorig jaar omdat het toen in grote delen van het land mistig was.
Wat gaan ze doen met de schade voor de vuurwerkbranche ? Die ook maar weer betalen ? 77 miljoen omzet vorig jaar...
Wat gaat er gebeuren met het vuurwerk wat nu in de bunkers ligt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Heb een plot gemaakt van het effect van een constante R op de daling.
Heb ook de lijnen getekend van de risiconiveaus van de routekaart (ook al is die meer regionaal bedoeld).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cvLXgcB.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:01
LCPS is er al met de cijfers van vandaag..

aantal nieuwe kliniekopnames toch behoorlijk gestegen lijkt het... nieuwe IC blijft redelijk stabiel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bH6Fi2W3Jsv_aZIztFp_IMXvID8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ckvFdzPYPJ5baaRIND86A7fp.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Er zijn 108 meer covidpatiënten opgenomen in het ziekenhuis dan gisteren, in totaal 2653. Daarvan liggen er 2044 buiten de intensive care, 86 meer dan gisteren. Op de ic liggen 609 coronapatiënten (waarvan 2 in Duitsland), 22 meer dan de dag ervoor.

In de afgelopen 24 uur zijn er 29 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 5 ic-patiënten, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS)

oei, toch wel een dikke stijging. Naja, viel te verwachten natuurlijk met het achterlopen van de opnames vergeleken met de besmettingen. Maar toch niet zo gek dat de overheid scherper in gaat grijpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-09 19:49
Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:04:
[...]

Meer grenscontroles roepen ze al jaren, helemaal waterdicht is het nooit en de vraag is of die er echt komen.
Grenscontroles _O-

Ik rijd vele malen per jaar de grenzen over en haal ook elk jaar vuurwerk in België. Ik ben nog nooit gecontroleerd.

Grenscontroles is enkel een grapje als bangmakerij. De 2 boetes die ze daarmee uitdelen zijn een lachertje. troll

[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 03-11-2020 14:16 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Marzman schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:04:
[...]

Een maandje geleden was dat verschil heel duidelijk, maar nu is het ook in Vlaanderen flink gestegen.

Je kon toen gewoon zien waar de taalgrens liep op een Coronakaart.
Toch zie je dat verschil nog steeds wel een beetje:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200319_04895640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:06:
Er zijn 108 meer covidpatiënten opgenomen in het ziekenhuis dan gisteren, in totaal 2653. Daarvan liggen er 2044 buiten de intensive care, 86 meer dan gisteren. Op de ic liggen 609 coronapatiënten (waarvan 2 in Duitsland), 22 meer dan de dag ervoor.

In de afgelopen 24 uur zijn er 29 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 5 ic-patiënten, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS)

oei, toch wel een dikke stijging. Naja, viel te verwachten natuurlijk met het achterlopen van de opnames vergeleken met de besmettingen. Maar toch niet zo gek dat de overheid scherper in gaat grijpen.
Hoogste aantal nieuwe opnames deze tweede golf. 364 kliniek en 59 IC
https://lcps.nu/609-covidpatienten-op-ic-2044-in-kliniek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar de opnames zijn toch nog steeds wel onderhevig aan een weekend-effect?
In die zin niet helemaal onverwacht toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:12:
Het einde van de periode waarin de maatregelen nog geen effect hebben accelereren de opnames het hardst, niet onbegrijpelijk.

Vaak worden mensen op maandag inderdaad in grote getale opgenomen van wat ik las, dan moesten ze het het weekend toch nog aankijken van bijvoorbeeld de huisarts en dan maandag toch opname.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:15:
[...]

Het einde van de periode waarin de maatregelen nog geen effect hebben accelereren de opnames het hardst, niet onbegrijpelijk.

Vaak worden mensen op maandag inderdaad in grote getale opgenomen van wat ik las, dan moesten ze het het weekend toch nog aankijken van bijvoorbeeld de huisarts en dan maandag toch opname.
Zijn dit dan al die mensen uit die feesttent in Den Haag? :+

On the upside:

Hoewel dit de persco waarschijnlijk niet makkelijker te verteren maakt.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:12:
Beetje wel, kijkende naar afgelopen weekend en voorgaande weken is het echter niet zo'n hoog verschil als vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mr.Joker schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:15:
[...]

Maar ook de cijfers blijven vaak ergens hangen in het weekend omdat niet alle diensten werken. Dat wordt dan gecorrigeerd op dinsdag of woensdag.

/▌

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• breew
En het RIVM is ook bij...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8FbToOb_ru-_OWd9Tgstbyri0E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EX6p8vJYw2djmVaQJNyYpUbi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_p0hzWZJOEYYePy-BYNGexkjraQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CYogHWy5IJujG4Lny8PnBaDj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Marzman schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:17:
[...]

Maar ook de cijfers blijven vaak ergens hangen in het weekend omdat niet alle diensten werken. Dat wordt dan gecorrigeerd op dinsdag of woensdag.
LCPS werkt wel gewoon in het weekend door. Daar komen de cijfers vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Bedankt voor de update

Betreft de cijfers:
"laatste dag horeca" bedankt he ! 8)7

Anders was het plateau al veel langer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
En de daling zet door, we mogen weer een klein beetje harder juichen denk ik *O*

Tenslotte was voorheen een verhoging van 500 nieuwe besmettingen reden om alle zwarte doemscenario's uit de kast te trekken, ik grijp dan toch maar liever de kans aan om 500 naar beneden enigszins te vieren.

Wederom alle slagen om de arm dat 1 zwaluw geen zomer maakt etc. etc. etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Ik ga nu voorzichtig toch ook wel optimistich zijn over de besmettingscijfers.
Nu over een week of 2 de ziekenhuiscijfers nog en we hebben de 2e golf gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:20:
En de daling zet door, we mogen weer een klein beetje harder juichen denk ik *O*

Tenslotte was voorheen een verhoging van 500 nieuwe besmettingen reden om alle zwarte doemscenario's uit de kast te trekken, ik grijp dan toch maar liever de kans aan om 500 naar beneden enigszins te vieren.

Wederom alle slagen om de arm dat 1 zwaluw geen zomer maakt etc. etc. etc.
De ziekenhuizen stemmen toch nog niet echt tevreden. En ook uit de cijfers van @breew blijkt nog niet echt feestvreugde. Cijfers blijven volatiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022

Ik ben zelf geen vuurwerk persoon, maar het wordt steeds benauwder moet ik zeggen en dat komt niet door corona. Het jeukt mij steeds meer die regels en het afpakken van elk verzetje. Maar goed, ik maak mij geen illusie dat het ze kan schelen. We laten ons leiden door die driekwart van de Nederlanders die iets willen maar niet voor zichzelf in de opiniepeilingen.
Waah schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:53:
Valt wel mee hoor. Je ziet mondkapjes in de supermarkt, maar die universele acceptatie is er ook niet. Anders zou Rutte zich ook niet genoodzaakt voelen om alsnog een plicht te maken. Je projecteert hier je eigen ideale wereldbeeld op anderen.

Het advies was prima, plicht is betutteling.
Zo'n beetje het énige voorbeeld wat men kan noemen is de drooglegging in de VS.... tussen 1920 en 1933. En dat die drooglegging overigens ook góéde kanten had vergeet men vaak.
Welke? Die worden namelijk overschaduwd door de opkomst van maffioso die dankzij de drooglegging echt groot werden in de VS tot aan de jaren '90 toen ze door justitie op grote schaal aangepakt konden worden. Per saldo zal de drooglegging meer beschadigd hebben dan dat het beter maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:22:
Nu over een week of 2 de ziekenhuiscijfers nog en we hebben de 2e golf gebroken.
Het is wel een rap verschil vergeleken met afgelopen donderdag.
Toch blijf ik hopen op afnames, al is het elke dag 100.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:22:
[...]

De ziekenhuizen stemmen toch nog niet echt tevreden. En ook uit de cijfers van @breew blijkt nog niet echt feestvreugde. Cijfers blijven volatiel.
De ziekenhuiscijfers zijn, hoe raar dat ook klinkt, op dit moment niet interessant.

De keten is aantal besmettingen -> ziekenhuisopnames -> IC opnames -> overlijdens.

Om te beginnen moeten we de eerste stap in de keten omlaag zien te krijgen. Dat is wat er nu gebeurd en daarom mogen we blij zijn en juichen. De volgende stap is dat we dit in de ziekenhuizen gaan merken, en dan worden de cijfers van de ziekenhuizen wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Je ziet de doden wel hard oplopen nu ook. 113 in een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:22:
Dat komt, geduld. Jammer genoeg. Duurt echt nog wel tot einde van de week / halverwege volgende week voor het daar ook naar beneden gaat. De instroom gaat de komende dagen afnemen en de uitstroom is al goed op gang sinds een aantal weken. Die wip gaat straks ook omklappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:25:
[...]

De ziekenhuiscijfers zijn, hoe raar dat ook klinkt, op dit moment niet interessant.

De keten is aantal besmettingen -> ziekenhuisopnames -> IC opnames -> overlijdens.

Om te beginnen moeten we de eerste stap in de keten omlaag zien te krijgen. Dat is wat er nu gebeurd en daarom mogen we blij zijn en juichen. De volgende stap is dat we dit in de ziekenhuizen gaan merken, en dan worden de cijfers van de ziekenhuizen wel belangrijk.
Ja dat weet ik wel. Maar nog even een paar 100 man erbij op de IC's de komende twee weken wordt wel een ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzCgS1Wanxcip1LnfaxAcqQdmrE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xds3jR39C1YGarTl8deaVeqW.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ergens is het toch wel mierzoet voor van Dissel, Rutte en de Jonge dat zij met het het huidige beleid wel COVID-19 besmettingen weten in te dammen terwijl in de rest van Europa het alleen maar oploopt. Ze werden in de afgelopen weken verguist en gewezen op het (betere) beleid van andere landen om ons heen.

Nu hopen dat we ook de piek van het aantal doorstromingen naar IC kunnen gaan keren en daar zal helaas ook wat strengere maatregelen bij moeten horen om de gewenste verlichting aan de zorg straks mogelijk te maken. Met dat betreft lijkt de situatie heel erg op het voorjaar. Ontzettend vervelend voor veel ondernemers maar het moet nog even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:25:
Het aantal doden is het minst boeiende cijfer. Niet in de zin dat een overleden persoon niet boeiend is, alles behalve. Maar het aantal doden wat gemeld wordt is nooit over de afgelopen 24 uur, dit gaat geregeld echt maanden terug. Om echt iets over dat getal te zeggen moet je de rapportages erbij pakken met de juiste sterfdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 22:45
Daarom des te belangrijker om vanavond, in ieder geval voor nu, de genadeklap toe te brengen dmv 2 tot 4 weken zeer streng te zijn en idd de 2e golf de nek om te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:51
Zeer positieve besmettingscijfers, de positiviteitsratio over vorige week is nog niet bekend, maar met deze cijfers durf ik de conclusie wel aan dat daarin vorige week de piek is geweest.

Ziekenhuiscijfers nog niet zo goed, maar da's niet onverwacht. De stabilisatie van vorige week was vooral onverwacht aangezien de besmettingscijfers tot vorige week nog doorstegen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:23:
Het advies was prima, plicht is betutteling.
Als een advies niet opgevolgd wordt omdat mensen zich er niet aan houden dan wordt het vanzelf een verplichting. Dat heeft weinig met betutteling te maken maar meer met een volwassen reactie op kinderachtig gedrag.

Van betutteling spreek je als er maatregelen komen waar mensen prima zelf de verantwoordelijkheid voor kunnen dragen. De corona crisis is hét voorbeeld waarin duidelijk wordt dat mensen dat dus niet kunnen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:27:
[...]

Ja dat weet ik wel. Maar nog even een paar 100 man erbij op de IC's de komende twee weken wordt wel een ding.

[Afbeelding]
De IC's lopen niet zo hard vol, niet zo doemdenken. Een paar honderd op de IC heb je er niet zomaar bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Miki schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:28:
Ergens is het toch wel mierzoet voor van Dissel, Rutte en de Jonge dat zij met het het huidige beleid wel COVID-19 besmettingen weten in te dammen terwijl in de rest van Europa het alleen maar oploopt. Ze werden in de afgelopen weken verguist en gewezen op het (betere) beleid van andere landen om ons heen.

Nu hopen dat we ook de piek van het aantal doorstromingen naar IC kunnen gaan keren en daar zal helaas ook wat strengere maatregelen bij moeten horen om de gewenste verlichting aan de zorg straks mogelijk te maken. Met dat betreft lijkt de situatie heel erg op het voorjaar. Ontzettend vervelend voor veel ondernemers maar het moet nog even.
Wat doe jij nou?

Als het slecht gaat ligt het aan de overheid, en als het goed is ligt het aan het volk.

Zou je je alsjeblieft een beetje willen gedragen? :+
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:29:
[...]

De IC's lopen niet zo hard vol, niet zo doemdenken. Een paar honderd op de IC heb je er niet zomaar bij.
Nou, doemdenken... Verre van...

Maar gezien de IC opnames de besmettingen volgen, en die dus tot afgelopen weekend opliepen, zal dit met de IC opnames nog wel even doorzetten. Maargoed, +11 per dag * 14 dagen = 154 erbij. En stiekem is net 7 daags gemiddelde nog een beetje hoger dan 11.

Hoop van harte dat het minder is natuurlijk. Maar dat het doorstijgt lijkt me evident.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Miki schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:28:

Ze werden verguist door de maatregelen van 28 september. Na de nieuwe maatregelen niet meer toch ? Andere landen ging het ook al slechter, behalve Duitsland. Daar begon het wat later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
DutchOwnage schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:28:
Daarom des te belangrijker om vanavond, in ieder geval voor nu, de genadeklap toe te brengen dmv 2 tot 4 weken zeer streng te zijn en idd de 2e golf de nek om te draaien.
Om dan over 4 weken weer vrolijk het virus van over de grenzen naar binnen te rijden met kruiwagens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 22:45
Nee, negatief reisadvies in stand houden voor de wintersport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:30:
[...]

Ze werden verguist door de maatregelen van 28 september. Na de nieuwe maatregelen niet meer toch ? Andere landen ging het ook al slechter, behalve Duitsland. Daar begon het wat later.
In ieder geval door mij, ik vond en vind dat de maatregelen die ingingen op 14 oktober al op 28 september hadden moeten ingaan. Maar achteraf is dat makkelijk gezegd....

Ik hoop dat ze van 1 grote fout geleerd hebben, de horeca en andere takken een dag respijt gunnen. Op 12 oktober had direct alles om 22:00 dicht gemoeten, dat had enkele duizenden besmettingen gescheeld.

Maar nogmaals, dat is achteraf en de beste stuurlui staan aan wal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:30:
[...]
Nou, doemdenken... Verre van...

Maar gezien de IC opnames de besmettingen volgen, en die dus tot afgelopen weekend opliepen, zal dit met de IC opnames nog wel even doorzetten. Maargoed, +11 per dag * 14 dagen = 154 erbij. H

Hoop van harte dat het minder is natuurlijk. Maar dat het doorstijgt lijkt me evident.
Dat het nog even stijgt ben ik met je eens, maar je noemt eerst een paar honderd en nu 154. Een paar honderd vind ik doemdenken met de huidige cijfers in het achterhoofd, 154 vind ik realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Gonadan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:29:
Als een advies niet opgevolgd wordt omdat mensen zich er niet aan houden dan wordt het vanzelf een verplichting. Dat heeft weinig met betutteling te maken maar meer met een volwassen reactie op kinderachtig gedrag.

Van betutteling spreek je als er maatregelen komen waar mensen prima zelf de verantwoordelijkheid voor kunnen dragen. De corona crisis is hét voorbeeld waarin duidelijk wordt dat mensen dat dus niet kunnen.
Het is en blijft betutteling. Genoeg situaties waarin beschermingsmiddelen geadviseerd worden. Er is weinig kinderachtigs aan verder, je hoort hun advies aan en mogelijk bedank je ervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:39
DutchOwnage schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:31:
De gemiddelde Nederlander kennende mag ik toch echt hopen dat de overheid indien ze een negatief reisadvies er inhameren, dit gewoon tot alle buitenlandse vakanties blijven hameren. Straks zit half Nederland te chillen in Spanje, een beetje genieten van het Spaanse gematigdere klimaat want tja, de wintersport mocht niet. We weten inmiddels toch wel hoe het werkt voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:25:
zijn erin 1 dag 113 doden *gemeld* of *gevallen* ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:33:
[...]

Dat het nog even stijgt ben ik met je eens, maar je noemt eerst een paar honderd en nu 154. Een paar honderd vind ik doemdenken met de huidige cijfers in het achterhoofd, 154 vind ik realistisch.
Als we met 17 rekenen is het 238. Bandbreedte van 154-238 noem ik wel een paar 100.
Nog los van het feit dat dat betekent dat er enkele honderden ook weer doorstromen natuurlijk ;)

Maargoed, hoop van harte dat er snel wat lucht komt in de ziekenhuizen. En dat we Nu niet weer de fout maken om te snel over te gaan tot veel versoepelingen tegelijkertijd.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
DutchOwnage schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:31:
Als er iets geen risico is, dan is het de wintersport (mijn inziens). Er is in de wintersport landen niets open, en als er wel iets open gaat zijn het de liften. Horeca e.d. zijn dicht en blijven dicht. Ik denk dat het weinig problemen oplevert als er geskied wordt en vervolgens in het eigen appartement gegeten/geslapen wordt.

Ben overigens wel voor een negatief reisadvies, maar heb niet de illusie dat ons dat gaat redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:22:
[...]

Nou ja, we weten inmiddels ook al dat dingen als ziekenhuis opnames en IC opnames qua stijgen en/of daling altijd 7-14 dagen achter lopen op de stijging/daling van het aantal besmettingen. Vrijwel niemand wordt ziek/positief getest en ligt meteen die dag of de dag erna in het ziekenhuis, daar gaan meestal een aantal dagen overheen. In mindere mate ook met de doorstroom van een reguliere ziekenhuis opname naar een IC, in het ergste geval ga je er direct heen maar de kans is groter dat je eerst enkele dagen op een normale afdeling ligt alvorens je (helaas) naar de IC moet.

Indien deze daling van het aantal besmettingen de rest van de week doorzet verwacht ik dat we komend weekend ook een duidelijkere afvlakking gaan zien in de ziekenhuizen en de IC's. Ik hoop van harte dat dit zo zal gaan, zeker voor alle artsen en verpleegkundigen die nu weer overuren moeten draaien.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
breew schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:34:
[...]

zijn erin 1 dag 113 doden *gemeld* of *gevallen* ?
Gemeld.
RIVM loopt ver achter. Volgens CBS was vorige week de oversterfte ongeveer 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:34:
[...]

Als we met 17 rekenen is het 238. Bandbreedte van 154-238 noem ik wel een paar 100.
Nog los van het feit dat dat betekent dat er enkele honderden ook weer doorstromen natuurlijk ;)
Je moet er rekening mee houden dat gaandeweg de dagen de instroom al zal afnemen, het is niet dat we nu nog 14 dagen dezelfde instroom hebben

En je hebt inderdaad ook uitstroom, de instroom was enkele weken hoger en die gaan er nu zo'n beetje uitkomen.
Maargoed, hoop van harte dat er snel wat lucht komt in de ziekenhuizen. En dat we Nu niet weer de fout maken om te snel over te gaan tot veel versoepelingen tegelijkertijd.
100% mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:37:
[...]

Je moet er rekening mee houden dat gaandeweg de dagen de instroom al zal afnemen, het is niet dat we nu nog 14 dagen dezelfde instroom hebben

En je hebt inderdaad ook uitstroom, de instroom was enkele weken hoger en die gaan er nu zo'n beetje uitkomen.

[...]

100% mee eens!
Instroom was vandaag het hoogste van deze tweede golf.
Grafiek: https://pbs.twimg.com/media/El5ttIfWMAEA7Ap?format=png
Gemiddeld loopt die instroom dus nog op, nog niet af.
data bron: LCPS t/m vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:39:
[...]

Instroom was vandaag het hoogste van deze tweede golf.
Grafiek: https://pbs.twimg.com/media/El5ttIfWMAEA7Ap?format=png
Gemiddeld loopt die instroom dus nog op, nog niet af.
data bron: LCPS t/m vandaag
En wanneer was de instroom op de verpleegafdeling het hoogst? Want dat is waar het om gaat in dit geval. Mensen komen eerst op de verpleegafdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:41:
[...]

En wanneer was de instroom op de verpleegafdeling het hoogst? Want dat is waar het om gaat in dit geval. Mensen komen eerst op de verpleegafdeling.
Als je de grafiek goed bekijkt zie je dat het zowel verpleegafdeling als IC is.
En vandaag is die van verpleegafdeling het hoogst.
Pagina: 1 ... 50 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins