Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:20:
[...]
Daarom begrijp ik ook niet dat supermarkten niet wat meer gewaarschuwd worden, in de schoenenwinkel in het lokale winkelcentrum komen misschien max. 4 klanten per uur en in de supermarkt is het op gezette tijden gewoonweg dringen geblazen.
Ik zie dat dringen geblazen trouwens ook gewoon bij de AH XL. De norm van toegestaan aantal mensen / m2 werkt niet in dat soort zaken.
Snap de constatering, ik ben echter van mening dat nog altijd een groot deel van de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf ligt. Ik ga alleen boodschappen doen op tijden dat het zo rustig mogelijk is. Dat is meestal in de avond, tenzij we zaken als brood nodig hebben dan vroeg in de ochtend (voor 9u) aangezien 's avonds het brood vaak op is/er weinig keuze is.
edit: ter toevoeging, als ik naar de supermarkt ga (en ik ga tegenwoordig maar naar 2 of hooguit 3 supermarkten per week, soms maar 1) en ik kom daar aan en ik vind het te druk, dan draai ik om en kom ik later nog wel eens. Komt zelden voor, aangezien ik zoals ik al zei al mn tijden goed uitkies en van tevoren via Google Maps even controleer hoe druk het is. Dit klopt niet altijd, maar geeft wel een aardige indicatie.
Maar ja, anderzijds moge het inmiddels ook wel duidelijk zijn dat er nog een redelijk deel van de bevolking zich niet zo bewust is van die eigen verantwoordelijkheid, of zich er niets van aantrekt. Gevalletje van "mondkapje dringend advies, dus het hoeft niet, dus doe ik het niet" versus "het is nu verplicht, ja oke dan doe ik het wel".
[
Voor 15% gewijzigd door
Moi_in_actie op 04-01-2021 15:29
]