Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 199 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.674 views

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:42
LCPS update 2021-01-04

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYtgFcF6L8EvgUUDl9_snqilhSc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MAaUJdkourP7dCvnJYby0fV0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42Pn11VYjOaXVBBvKGY37rJ3FCg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UwMmRDlPJYwkRyUQkZv80873.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yrtW8bOY2_gRxr9PBckvUqGZGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q0aJpGz91aMYTt2HPXh4RE3T.png?f=user_large

-O- op zich verwacht, niet gehoopt, stijging moet niet doorzetten... Hoop niet dat de 'piek' van 14 tot 16-12 in de RIVM data nog moet komen in de ziekenhuizen.. dan zie ik het zomaar naar 2500 bedden gaan ... :X

[ Voor 9% gewijzigd door breew op 04-01-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:25
breew schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:06:
LCPS update 2021-01-04

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

-O- op zich verwacht, niet gehoopt, stijging moet niet doorzetten...
Hallo 'gezellig bij elkaar met de kerstdagen mensen in het ziekenhuis en IC'....
Dit gaat nog wel even doorzetten ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:08:
[...]
Hallo 'gezellig bij elkaar met de kerstdagen mensen in het ziekenhuis en IC'....
Hoop niet dat de 'piek' van 14 tm 16-12 in de RIVM data nog moet komen in de ziekenhuizen.. dan zie ik het zo doorschieten naar 2500 bedden ... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Beetje vroeg nog? Incubatietijd + goed ziek worden?

Ik ga er vanuit dat de grootste shit nog komt eerlijk gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
breew schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Hoop niet dat de 'piek' van 14 tm 16-12 in de RIVM data nog moet komen in de ziekenhuizen.. dan zie ik het zo doorschieten naar 2500 bedden ... :X
Kuipers had het over 2700 in de piek, afhankelijk over hoe we ons tijdens de kerstdagen hadden gedragen (of niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:11:
[...]

Beetje vroeg nog? Incubatietijd + goed ziek worden?

Ik ga er vanuit dat de grootste shit nog komt eerlijk gezegd :X
10 dagen, de eersten zullen zich nu wel eens gaan melden. 5/7 dagen incubatietijd en dan opbouw van ziektebeeld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:11:
[...]

Kuipers had het over 2700 in de piek, afhankelijk over hoe we ons tijdens de kerstdagen hadden gedragen (of niet)
dat zou matchen zou nog slechter uitvallen dan de correlatie met de RIVM besmettingen naar eerste ziektedag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5f0rtVaswKWv-szEA9BsjOgyAM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/oT113OreFFDxQgBiLHXGOeP8.png?f=fotoalbum_medium

maar ik had gehoopt dat, omdat de stijging van besmettingen voor de Kerst voor een behoorlijk deel lag in de 10-40 jaar groepen, de stijging in de ziekenhuizen lager uit zou vallen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
breew schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:13:
[...]

dat zou matchen zou nog slechter uitvallen dan de correlatie met de RIVM besmettingen naar eerste ziektedag...

[Afbeelding]

maar ik had gehoopt dat, omdat de stijging van besmettingen voor de Kerst voor een behoorlijk deel lag in de 10-40 jaar groepen, de stijging in de ziekenhuizen lager uit zou vallen...
Ik ook, maar het zijn die 40-jarigen die ouders hebben van 70 jaar die ze met kerst bezocht hebben.. Ik klink pessimistischer dan ik wil zijn maar dit land heeft me de afgelopen maanden al vaker teleurgesteld dat ik het somberder ben gaan inzien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Ik ook, maar het zijn die 40-jarigen die ouders hebben van 70 jaar die ze met kerst bezocht hebben.. Ik klink pessimistischer dan ik wil zijn maar dit land heeft me de afgelopen maanden al vaker teleurgesteld dat ik het somberder ben gaan inzien
\
zoals gebruiker @Sovieto mij zojuist berichtte; de stijging in bedbezetting wordt voornamelijk veroorzaakt door een lage uitstroom, in instroom is juist gedaald tov de voorgaande periode (zie ook de tabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:16
breew schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:06:
LCPS update 2021-01-04

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

-O- op zich verwacht, niet gehoopt, stijging moet niet doorzetten... Hoop niet dat de 'piek' van 14 tot 16-12 in de RIVM data nog moet komen in de ziekenhuizen.. dan zie ik het zomaar naar 2500 bedden gaan ... :X
Zijn er niet simpelweg (veel) minder mensen ontslagen dan de dagen ervoor (zoals zo vaak op zondagen) ?
Morgen waarschijnlijk weer een piek in opnames.
Even afwachten hoe het de komende week gaat lopen verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
'Bild: Lockdown Duitsland verlengd tot eind van de maand.'
https://nos.nl/artikel/23...ot-eind-van-de-maand.html

Zou dit iets voor Nederland kunnen betekenen met de huidige cijfers of is het nog te vroeg om daarover te speculeren?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:50
THE_BASE schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:28:

Zou dit iets voor Nederland kunnen betekenen met de huidige cijfers of is het nog te vroeg om daarover te speculeren?
Deel van de argumentatie was dat omliggende landen ook de winkels dicht hadden, dus wij ook weinig anders konden. Samen met onze te langzaam terug lopende cijfers zitten we hier ook nog wel even in lockdown.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ga er maar vanuit dat wij volgen. Scholen gaan misschien nog wel open, maar de rest zou ik tot maart weinig van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:30:
[...]

ga er maar vanuit dat wij volgen. Scholen gaan misschien nog wel open, maar de rest zou ik tot maart weinig van verwachten.
Zoiets. Zeker geen versoepeling. Zelf verwacht ik de scholen nog eens 2 weken langer dicht om de ouders zo veel mogelijk thuis te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

__fred__ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Deel van de argumentatie was dat omliggende landen ook de winkels dicht hadden, dus wij ook weinig anders konden. Samen met onze te langzaam terug lopende cijfers zitten we hier ook nog wel even in lockdown.
Eigenlijk vind ik het wel bizar dat wij ons nu dan door de omliggende landen economisch laten gijzelen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Zoiets. Zeker geen versoepeling. Zelf verwacht ik de scholen nog eens 2 weken langer dicht om de ouders zo veel mogelijk thuis te houden
Kan me dat haast niet voorstellen, gezien de financiële nekslag voor veel bedrijven en eenmanszaken. Het is tot 19 januari al amper te bolwerken voor velen.

Dat gezegd hebbende: als we nog altijd deze cijfers hebben en we beginnen 8 januari met prikken, dan kun je niet anders dan concluderen dat men tijdens overleg op 12 januari geen andere kant op kan.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik heb zo goed mogelijk de vaccinposts verplaatst naar het topic dat daar voor is:
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).. Mocht je post weg zijn, dan staat ie dus in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:02
Onze grote vriend Willem Engel gaat de politiek in. Ben benieuwd of hun partij stemmen weet te bemachtigen. Ik zie dat nog wel gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
[...]

Ik vind het ergerlijk dat hierover pas op 12-1 wordt besloten. Dat zou nu ook wel bekend mogen zijn. Ik neem aan dat het onderzoek naar uitbraak op de basisschool in Bergschenhoek nu toch wel eerste conclusies opgeleverd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Eigenlijk vind ik het wel bizar dat wij ons nu dan door de omliggende landen economisch laten gijzelen.
Heeft weinig met economische gijzeling te maken. Daarvoor is de bende hier ook nog te groot.

Het is mooi dat de dagelijkse besmetting nu iets teruglopen maar laten we even afwachten of dat wel een blijvertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 15:09
Fuujii schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:38:
Onze grote vriend Willem Engel gaat de politiek in. Ben benieuwd of hun partij stemmen weet te bemachtigen. Ik zie dat nog wel gebeuren.
Mensen die voor 'echte democratie' gaan. Dat hebben we vaker gehoord.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
breew schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:38:
[...]

Ik vind het ergerlijk dat hierover pas op 12-1 wordt besloten. Dat zou nu ook wel bekend mogen zijn. Ik neem aan dat het onderzoek naar uitbraak op de basisschool in Bergschenhoek nu toch wel eerste conclusies opgeleverd heeft.
dat is een week van tevoren, eea is toch afhankelijk van de laatste ontwikkelingen, dus eerder lijkt me gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Zal ook mede afhangen van wat er uitgevonden wordt over de variatie uit de UK en de bijgaande onderzoeken over besmettingen via kinderen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

alsjeblieft niet... tenminste, niet als dat de argumentatie is.

Niet naar jou persoonlijk, ik vind die argumentatie gewoon heel kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Heeft weinig met economische gijzeling te maken. Daarvoor is de bende hier ook nog te groot.

Het is mooi dat de dagelijkse besmetting nu iets teruglopen maar laten we even afwachten of dat wel een blijvertje is.
Het argument voor dicht houden van de winkels (namelijk de shopping spree rond Black Friday/kerst) is nu niet meer van toepassing, dus het zou op zijn minst netjes zijn als de overheid iets zou verzinnen zodat winkels weer beperkt open kunnen.

Wat we in ieder geval niet moeten gaan doen is alles dicht houden alleen maar om te voorkomen dat de buren bij ons gaan shoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 04-01-2021 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:11:
[...]

Dat ging over de totale bezetting (kliniek + IC), daar zitten we inmiddels al overheen. Vandaag een nieuw record met 2845 bezette bedden. De vorige piek was op 3 november, zo'n 3 weken na het invoeren van de gedeeltelijke lockdown. We zitten inmiddels ook op zo'n 3 weken na het invoeren van de harde lockdown. Vermoedelijk zal de piek deze week behaald worden waarna als het goed is een daling wordt ingezet.

[ Voor 23% gewijzigd door Laguna op 04-01-2021 15:08 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:32
Ook de Belgische tak roert zich.....eist dan ook de doodstraf voor alle virologen, want het komt immers allemaal door hen. 8)7

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210104_93267770

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
42erik schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:43:
[...]
dat is een week van tevoren, eea is toch afhankelijk van de laatste ontwikkelingen, dus eerder lijkt me gek
Dat is dan wel hele erg sturen op dag-/weekkoersen... Uiteraard wil je alle laatste inzichten meenemen in je besluiten, maar je mag als bestuurder natuurlijk ook gewoon vantevoren zeggen: als dit... dan dat... En niet alles boven de markt laten zweven en op de dag/weekend voorafgaand aan een persconferentie (schijnbaar) lukraak wat maatregelen uit de routekaart kiezen om in te voeren / te versoepelen.
Hoe voorspelbaarder je bent, ook op (middel)lange termijn, hoe beter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
42erik schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:44:
[...]

alsjeblieft niet... tenminste, niet als dat de argumentatie is.

Niet naar jou persoonlijk, ik vind die argumentatie gewoon heel kwalijk.
Non taken ;)

De ironie is dat deze maatregel de meest effectieve blijkt te zijn, indirect. Niet dat de kinderen onder de 13 de grootste motor zijn maar de ouders die er door thuis moeten blijven wel. Ben er niet voor, maar als het moet moet het (klinkt simpel maar met 2 schoolgaande kinderen van onder de 13 heb ik er zeker wel last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:44:
[...]

Het argument voor dicht houden van de winkels (namelijk de shopping spree rond Black Friday/kerst) is nu niet meer van toepassing, dus het zou op zijn minst netjes zijn als de overheid iets zou verzinnen zodat winkels weer beperkt open kunnen.

Wat we in ieder geval niet moeten gaan doen is alles dicht houden alleen maar om te voorkomen dat de buren bij ons gaan shoppen.
Normaliter zijn we winkelstraten in januari minder gevuld (want geld is uitgegeven in december) maar nu zal het anders kunnen zijn omdat winkels de wintervoorraad toch snel kwijt zullen willen raken.

Wellicht valt er iets te doen met het max aantal klanten per m2? In supermarkten zie je dat de huidige norm niet goed werkt als het druk is omdat mensen samenklonteren op bepaalde plekken, bijvoorbeeld rijen bij de kassa's. Bij winkels waar traditioneel meer gekeken wordt en minder afgerekend is dat weer anders, dan zijn de mensen meer verspreid.

Hoe je dit in een norm moet gieten weet ik ook niet, vooral omdat de winkelier zelf moet handhaven moet het wel heel simpel en duidelijk staan omschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:12:
[...]

10 dagen, de eersten zullen zich nu wel eens gaan melden. 5/7 dagen incubatietijd en dan opbouw van ziektebeeld
Marino van Zelst heeft een draadje over a very Blue Monday:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij staat daar een tikfout. Denk dat het 'eind maart' moet zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Valt me op dat de laatste weken de updates steeds later komen, was een lange tijd mooi tussen 14:00 en 14:30 te zien op ad.nl.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 04-01-2021 15:03 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:50:
[...]

In supermarkten zie je dat de huidige norm niet goed werkt als het druk is omdat mensen samenklonteren op bepaalde plekken, bijvoorbeeld rijen bij de kassa's. Bij winkels waar traditioneel meer gekeken wordt en minder afgerekend is dat weer anders, dan zijn de mensen meer verspreid.
Niet om het één of ander, maar juist in de supermarkten die zich richten op de mensen die het niet breed hebben: Dirk, Vomar, Aldi, Lidl is het een groot drama. Althans, hier in Utrecht is dat het geval. Niemand kijkt uit, mondkapjes onder neus, personeel zonder mondkapjes, geen portier bij de deuren en ga zo maar even door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
G_Dragon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:02:
Valt me de laatste weken op dat de updates steeds later komen, was een lange tijd mooi tussen 14:00 en 14:30 te zien op ad.nl.
Per half december pas na 15:15 voor de dagelijkse cijfers qua besmettingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
G_Dragon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:02:
Valt me de laatste weken op dat de updates steeds later komen, was een lange tijd mooi tussen 14:00 en 14:30 te zien op ad.nl.
RIVM heeft weken geleden al gecommuniceerd dat updates vanaf toen om 15:15 komen ipv 14:15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:03:
[...]

Per half december pas na 15:15 voor de dagelijkse cijfers qua besmettingen
Oke Thanks dat wist ik niet, is dit ook ergens aangekondigd?
Want dan heb ik het eerlijk gezegd gemist :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

breew schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:03:
[...]

RIVM heeft weken geleden al gecommuniceerd dat updates vanaf toen om 15:15 komen ipv 14:15.
Thanks!
Blijkbaar heb ik dit bericht gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
G_Dragon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:04:
[...]

Oke Thanks dat wist ik niet, is dit ook ergens aangekondigd?
ja, o.a. hier
https://data.rivm.nl/covid-19/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:31
G_Dragon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:04:
[...]

Oke dat wist ik niet, is dit ook ergens aangekondigd?
Dat heb je gemist. Heeft voor zover ik weet met het verzetten van de klok te maken. Ze blijven zo meten per 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Die hele site ken ik niet lol :P
Ik keek altijd op ad.nl of hier, thanks voor het delen van die link _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
xzaz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:43:
Mensen die voor 'echte democratie' gaan. Dat hebben we vaker gehoord.
Die missen nog de nuance tussen 'democratie' en 'je zin krijgen'. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
breew schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Dat is dan wel hele erg sturen op dag-/weekkoersen... Uiteraard wil je alle laatste inzichten meenemen in je besluiten, maar je mag als bestuurder natuurlijk ook gewoon vantevoren zeggen: als dit... dan dat... En niet alles boven de markt laten zweven en op de dag/weekend voorafgaand aan een persconferentie (schijnbaar) lukraak wat maatregelen uit de routekaart kiezen om in te voeren / te versoepelen.
Hoe voorspelbaarder je bent, ook op (middel)lange termijn, hoe beter imho.
daar heb je gelijk in, als ... dan ... zou goed kunnen. Dan kunnen mensen ook al zelf wat inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Goede concurrent voor Baudet.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Playa del C. schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Dat heb je gemist. Heeft voor zover ik weet met het verzetten van de klok te maken. Ze blijven zo meten per 24 uur.
apart... dat zouden ze beter gewoon Zulu-tijd (UTC+00:00) kunnen gaan hanteren. Dan ben je meten tijdzone-onafhankelijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
zacht schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:59:
[...]

[Embed]
Wel een erge clickbait "spoiler". Nergens in die draad heeft hij het nog over 18 januari.
De spoiler had beter kunnen zijn: veel is nog onzeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Ze meten de data altijd van 10:00 tot 10:00 de volgende dag. Ook toen de klok is verzet.
Waarom het 15:15 is geworden weet ik niet, maar het heeft niet met de klok te maken. Het is ook een stuk later verzet dan de klok, en een paar keer uitgesteld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
zacht schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:59:
[...]

[Embed]
Wat ik nog mis in dit hele verhaal over besmettelijkere varianten is een antwoord op de vraag of de ernst van de ziekte die deze variant wellicht ook anders is. Mochten deze varianten zich sneller verspreiden, maar tot minder ernstige ziektebeelden leiden, dan is het niet per se slecht, lijkt me. Nou heb ik de ontwikkelingen niet op de voet gevolgd, maar is daar überhaupt al informatie over?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

<Mart Smeets stem> Beste kijkers, de afdaling is ingezet, over iets minder dan een kwartier zullen de renners de finish bereiken van deze etappe...</Mart Smeets stem> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Is de duikvlucht dan toch ingezet? Het zijn dagkoersen maar ik ga er wel ineens blij van worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 14:14
Besmettingen nemen eindelijk af, nu de curve afwachten van de opnames de komende dagen / week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:03:
[...]

Niet om het één of ander, maar juist in de supermarkten die zich richten op de mensen die het niet breed hebben: Dirk, Vomar, Aldi, Lidl is het een groot drama. Althans, hier in Utrecht is dat het geval. Niemand kijkt uit, mondkapjes onder neus, personeel zonder mondkapjes, geen portier bij de deuren en ga zo maar even door.
Daarom begrijp ik ook niet dat supermarkten niet wat meer gewaarschuwd worden, in de schoenenwinkel in het lokale winkelcentrum komen misschien max. 4 klanten per uur en in de supermarkt is het op gezette tijden gewoonweg dringen geblazen.

Ik zie dat dringen geblazen trouwens ook gewoon bij de AH XL. De norm van toegestaan aantal mensen / m2 werkt niet in dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Oef, druk op de zorg is toch wel schrikbarend toegenomen :'(

American Express vraagbaak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
Mooie daling weer.
Op basis van eerste ziektedag nog steeds daling sinds 14-12 :)
Ik ben wel benieuwd naar de cijfers van RIVM morgen. Hoeveel testen en % positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Kan het bij de Britse variant ook zo zijn dat deze voor volwassenen wellicht vergelijkbaar is, maar juist doordat de jeugd er vatbaarder voor is (tov het minimaal was we nog steeds van uitgaan) het zich verspreid? Dan hoeft het virus niet eens veel potenter te zijn; maar dan stond de achterdeur gewoon open.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:22:
Kan het bij de Britse variant ook zo zijn dat deze voor volwassenen wellicht vergelijkbaar is, maar juist doordat de jeugd er vatbaarder voor is (tov het minimaal was we nog steeds van uitgaan) het zich verspreid? Dan hoeft het virus niet eens veel potenter te zijn; maar dan stond de achterdeur gewoon open.
Zou het dan toch... die sluiting van de scholen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ankona schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:18:
Is de duikvlucht dan toch ingezet? Het zijn dagkoersen maar ik ga er wel ineens blij van worden.
Er wordt mijns inziens zoals verwacht veel minder getest, waardoor er ook minder besmettingen gevonden worden. Dit zal morgen ook zichtbaar worden in de weekrapportage. Het percentage positieve testen zal wel verder dalen vermoed ik, hopelijk zet die trend de komende weken door.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Daarom begrijp ik ook niet dat supermarkten niet wat meer gewaarschuwd worden, in de schoenenwinkel in het lokale winkelcentrum komen misschien max. 4 klanten per uur en in de supermarkt is het op gezette tijden gewoonweg dringen geblazen.

Ik zie dat dringen geblazen trouwens ook gewoon bij de AH XL. De norm van toegestaan aantal mensen / m2 werkt niet in dat soort zaken.
Snap de constatering, ik ben echter van mening dat nog altijd een groot deel van de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf ligt. Ik ga alleen boodschappen doen op tijden dat het zo rustig mogelijk is. Dat is meestal in de avond, tenzij we zaken als brood nodig hebben dan vroeg in de ochtend (voor 9u) aangezien 's avonds het brood vaak op is/er weinig keuze is.

edit: ter toevoeging, als ik naar de supermarkt ga (en ik ga tegenwoordig maar naar 2 of hooguit 3 supermarkten per week, soms maar 1) en ik kom daar aan en ik vind het te druk, dan draai ik om en kom ik later nog wel eens. Komt zelden voor, aangezien ik zoals ik al zei al mn tijden goed uitkies en van tevoren via Google Maps even controleer hoe druk het is. Dit klopt niet altijd, maar geeft wel een aardige indicatie.

Maar ja, anderzijds moge het inmiddels ook wel duidelijk zijn dat er nog een redelijk deel van de bevolking zich niet zo bewust is van die eigen verantwoordelijkheid, of zich er niets van aantrekt. Gevalletje van "mondkapje dringend advies, dus het hoeft niet, dus doe ik het niet" versus "het is nu verplicht, ja oke dan doe ik het wel".

[ Voor 15% gewijzigd door Moi_in_actie op 04-01-2021 15:29 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

als jij op 15 december je klok hebt verzet ben je wel rijkelijk laat :+

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Laguna schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Er wordt mijns inziens zoals verwacht veel minder getest, waardoor er ook minder besmettingen gevonden worden. Dit zal morgen ook zichtbaar worden in de weekrapportage. Het percentage positieve testen zal wel verder dalen vermoed ik, hopelijk zet die trend de komende weken door.
Het totaal in het ziekenhuis lijkt bij NICE net over de top heen, denk echter dat het nog veel te vroeg is om te proberen daar conclusies uit te trekken:
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

Kan zomaar zijn dat er nog een nieuwjaarsfeest piek aankomt.

PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• breew
update 2020-01-04

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_6L6naTOSCuBW2g7NKMIFSTghA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZrhlXFZTs8eFdloYHHkOW6Gw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbMTqiWQT1xyE96b3g5VGLL2o6A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TS88HqsqcCm2eBk8TWa7Qdov.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgjX4vTFDyXHSTvAzJav68z4oEA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KTXlGSNDkxDYY9TncQJ5cJEL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kt-XpfdcWBz6u3_iYkDkVI7wa00=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kHNLwbI5Pga3wL687qJoNS4J.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4IUQz1t2uyyDjmLyB7LvnFJ4t4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fBZksttV7NGSaivU4YL4gBrz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/to4E5vZTXzCKNfPDLRpEpnk4RJ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1cTauvBoOjRTMKXIccdC1Xbh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ox8eqmNr_PA7eF7r4dYTfxuflvA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1UHcuLdhvXwutL7mvSS7jpfR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRATb3Q4o4ws4TQBUQqqFvTXn9I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eoYuXgJZim4JdrIWx1bcCTpG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yrtW8bOY2_gRxr9PBckvUqGZGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q0aJpGz91aMYTt2HPXh4RE3T.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGJzXTGBXT4yw8R0Uj3dZYR0WaA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YP7vyboWcKNq80L9lFbyxib9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:22:
Mooie daling weer.
Op basis van eerste ziektedag nog steeds daling sinds 14-12 :)
Ik ben wel benieuwd naar de cijfers van RIVM morgen. Hoeveel testen en % positief
Met deze snelheid zitten we op het niveau van acceptabel en veel meer open rond mei 2021.. gaat snel maar zou heel fijn als dit stabieler zou blijven tov de tweede golf in oktober/november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Laguna schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Omdat testen inderdaad niet een constante factor is, is ziekenhuisdata denk ik relevanter. Dat lijkt nu op een plateau te komen. Nieuwe opnames daalt voorzichtig. Hopelijk zien we aan het einde van deze week de daadwerkelijke bezetting ook dalen. Nu nog moeilijk te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Holk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Met deze snelheid zitten we op het niveau van acceptabel en veel meer open rond mei 2021.. gaat snel maar zou heel fijn als dit stabieler zou blijven tov de tweede golf in oktober/november
Ik zou niet te vlug zijn met een hoop open gooien (met name niet te snel met horeca/terrassen) maar de dingen die economisch en educatief belangrijk zijn die moet je toch niet te lang dicht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hou je er in deze grafieken ook rekening mee dat de IC-opnames doorstromen vanaf de kliniek en IC-uitstroom zeg maar 2/3 weer naar de kliniek gaat en 1/3 overlijd?
Als ik het zo snel bekijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Het voordeel van de komende tijd is dat er geen feestdagen meer zijn. Het nadeel is wellicht dat het nog kouder zou kunnen worden (al is onduidelijk hoe groot dat (indirecte) effect is).
Het blijft inderdaad afwachten...

In België gaat het overigens wel goed, nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Snap de constatering, ik ben echter van mening dat nog altijd een groot deel van de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf ligt. Ik ga alleen boodschappen doen op tijden dat het zo rustig mogelijk is. Dat is meestal in de avond, tenzij we zaken als brood nodig hebben dan vroeg in de ochtend (voor 9u) aangezien 's avonds het brood vaak op is/er weinig keuze is.
Maar ja, anderzijds moge het inmiddels ook wel duidelijk zijn dat er nog een redelijk deel van de bevolking zich niet zo bewust is van die eigen verantwoordelijkheid, of zich er niets van aantrekt. Gevalletje van "mondkapje dringend advies, dus het hoeft niet, dus doe ik het niet" versus "het is nu verplicht, ja oke dan doe ik het wel".
Als de verantwoordelijkheid voor het grootste deel bij de mensen zou liggen hadden we de strenge maatregelen niet gehad. De mensen accepteren die verantwoordelijkheid dus niet.

Het vreemde vind ik dan dat het oogluikend wordt toegestaan terwijl een regelmatige BOA steekproef bij de supermarkt een stuk simpeler en 'goedkoper' is dan een IC patient in het ziekenhuis. Wellicht is dat omdat het opbreken van een illegaal feest of schelden op een openbare manifestatie in de buitenlucht nu eenmaal meer tevreden gezichten oplevert dan het sluiten of streng beboeten van een supermarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Ik zou niet te vlug zijn met een hoop open gooien (met name niet te snel met horeca/terrassen) maar de dingen die economisch en educatief belangrijk zijn die moet je toch niet te lang dicht houden.
Het economisch belang van de horeca is gemiddeld behoorlijk hoog, zowel qua aantal werknemers als qua BBP.

Van October 2019:
Met een omzet van 28 miljard is de toegevoegde waarde van de horeca voor de Nederlandse economie in de afgelopen jaren sterker gestegen dan gemiddeld. Het bruto binnenlands product (bbp) van de Nederlandse economie steeg tussen 2008 en 2018 met 23 procent naar een omvang van 693 miljard euro². De horeca is de snelste groeier in toegevoegde waarde met een stijging van 61 procent van 9 naar 15 miljard euro. Hiermee nam ook het relatieve aandeel van de sector toe in de Nederlandse economie. Zo is de horeca inmiddels groter dan de gezamenlijke 13 miljard toegevoegde waarde van landbouw, bosbouw en visserij.
Bron: https://www.khn.nl/nieuws...met-60-procent-in-10-jaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
Ondanks de licht positieve cijfers van de laatste tijd, lijkt het er dus wel op dat die daling in ieder geval niet of het minst te danken is aan de jongeren (10-19 en 20-29). Daar neemt het percentage in ieder geval weer toe, wil niet zeggen dat het in absolute aantallen ook toeneemt natuurlijk.
Wordt daar wel een beetje moe van, je hoort zo vaak uit die hoeken van "we hebben t zo zwaar, geen feestjes, vertraging in de studie" enzovoorts. Begrijpelijk, maar zo te zien helpen ze zelf (generaliserend) als groep niet bepaald om sneller weer van de hele zeik af te komen. Dan wordt mijn empathie met die jeugd toch steeds minder en minder, terwijl ik zelf niet eens zoveel ouder ben.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

zacht schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Het economisch belang van de horeca is gemiddeld behoorlijk hoog, zowel qua aantal werknemers als qua BBP.
Het risico van de horeca tegenover de retail-sector is natuurlijk wel een stuk groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@zachtNiet om het persoonlijk leed onder het tafelkleed te schuiven, maar zelfs in de eigen 'branche' (Handel, vervoer en horeca) valt de horeca nog mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3guG9xbXlJIKZli3piHDUI4HlFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2zOi82dZU8j3FlyUtPB3HnHf.png?f=fotoalbum_large

van:
https://opendata.cbs.nl/s...et/84088ned/table?dl=DB69

[ Voor 62% gewijzigd door MikeyMan op 04-01-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Het voordeel van de komende tijd is dat er geen feestdagen meer zijn. Het nadeel is wellicht dat het nog kouder zou kunnen worden (al is onduidelijk hoe groot dat (indirecte) effect is).
Het blijft inderdaad afwachten...

In België gaat het overigens wel goed, nog steeds.
Ehh je bent voor het gemak carnaval even vergeten? Dat gaat nog wat worden vrees ik :/

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
ijdod schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:22:
Lijkt me geen gekke redenering. Daarmee zou de besmettelijkheid ook meer verklaart worden, want als kinderen iets zieker worden verspreiden ze het natuurlijk ook meer en normaal zijn al die snotneuzen de grote driver achter het verspreiden van allerlei virussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
link0007 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Ehh je bent voor het gemak carnaval even vergeten? Dat gaat nog wat worden vrees ik :/
Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

YakuzA schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Het totaal in het ziekenhuis lijkt bij NICE net over de top heen, denk echter dat het nog veel te vroeg is om te proberen daar conclusies uit te trekken:
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

Kan zomaar zijn dat er nog een nieuwjaarsfeest piek aankomt.
Ik trek daar geen conclusies uit.
Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Omdat testen inderdaad niet een constante factor is, is ziekenhuisdata denk ik relevanter. Dat lijkt nu op een plateau te komen. Nieuwe opnames daalt voorzichtig. Hopelijk zien we aan het einde van deze week de daadwerkelijke bezetting ook dalen. Nu nog moeilijk te zeggen.
Eens, ik had het hier dan ook over de besmettingen niet over de bezetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Moi_in_actie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Ondanks de licht positieve cijfers van de laatste tijd, lijkt het er dus wel op dat die daling in ieder geval niet of het minst te danken is aan de jongeren (10-19 en 20-29). Daar neemt het percentage in ieder geval weer toe, wil niet zeggen dat het in absolute aantallen ook toeneemt natuurlijk.
Wordt daar wel een beetje moe van, je hoort zo vaak uit die hoeken van "we hebben t zo zwaar, geen feestjes, vertraging in de studie" enzovoorts. Begrijpelijk, maar zo te zien helpen ze zelf (generaliserend) als groep niet bepaald om sneller weer van de hele zeik af te komen. Dan wordt mijn empathie met die jeugd toch steeds minder en minder, terwijl ik zelf niet eens zoveel ouder ben.
Dat komt omdat het over het percentage van het totaal gaat, dus als de rest net iets harder daalt blijft hun aandeel groter. Dat betekent niet dat ze niet ook dalen. In de grafiek erboven zie je dat ook de jongeren gewoon een flinke afname hebben. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
link0007 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Jij bent denk ik even vergeten dat alles omtrent carnaval al lang geleden is afgelast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Jij bent denk ik even vergeten dat alles omtrent carnaval al lang geleden is afgelast.
Op papier wel, maar de huisfeestjes gaat nog wel wat werk worden om ze 'op te vegen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
geenstijl schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Hou je er in deze grafieken ook rekening mee dat de IC-opnames doorstromen vanaf de kliniek en IC-uitstroom zeg maar 2/3 weer naar de kliniek gaat en 1/3 overlijd?
Als ik het zo snel bekijk niet?
nee, dat is ook niet het doel van de grafiek.. het betreft puur om de in- en uitstroom en netto toename.. waar iedereen vandaan komt en heengaat is weliswaar relevant, maar niet weer te geven obv de open data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Op papier wel, maar de huisfeestjes gaat nog wel wat werk worden om ze 'op te vegen'.
Mja, is toch van hele andere orde. Mensen die dan feestjes thuis geven zouden dat nu ook al kunnen doen op een willekeurige dag. Als in: als ze dan de regels overtreden dan doen ze dat nu ook al.
Het zullen er veel minder zijn dan de groep die kerst en oud/nieuw vieren.

Sowieso is carnaval ook pas in het weekend van 14 februari. Niemand weet hoe we er dan voor staan. Al verwacht ik niet dat er qua horeca of bezoek thuis dan al veel meer in zit vergeleken met nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:41:
@zachtNiet om het persoonlijk leed onder het tafelkleed te schuiven, maar zelfs in de eigen 'branche' (Handel, vervoer en horeca) valt de horeca nog mee:

[Afbeelding]

van:
https://opendata.cbs.nl/s...et/84088ned/table?dl=DB69
Bedankt voor de verheldering. Persoonlijk leed is heel sneu, maar wmb ondergeschikt aan het grotere geheel, zeker nu.
Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep :+
Afgelopen jaar op de Carnavalszaterdag stonden al die vrij kleine groepen binnen aangezien het de hele dag regende. Met de kennis van nu is het onvoorstelbaar dat ik daar vrijwillig tussen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Laten we hopen dat mensen luisteren. Maar carnaval is diep ingebakken in de cultuur van het zuiden; voor veel mensen is het letterlijk hét feest van het jaar. Dus ik verwacht niet dat men zo makkelijk gehoor gaat geven aan deze verboden.

Niet dat ze straks met z'n honderden in de soos staan te stampen, maar wellicht wel feestjes van 10-30 man bij iemand thuis.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Wonend in Brabant heb ik werkelijk waar nog nooit een carnavalshuisfeestje gezien. Alle festiviteitenen zijn al afgelast.. niemand gaat inde stemming zijn voor een carnaval. feestejs zullen er altijd wel zijn, daar heb je geen carnaval voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
link0007 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Laten we hopen dat mensen luisteren. Maar carnaval is diep ingebakken in de cultuur van het zuiden; voor veel mensen is het letterlijk hét feest van het jaar. Dus ik verwacht niet dat men zo makkelijk gehoor gaat geven aan deze verboden.

Niet dat ze straks met z'n honderden in de soos staan te stampen, maar wellicht wel feestjes van 10-30 man bij iemand thuis.
Wat @Verwijderd zegt hierboven, en het feit dat in sommige dorpen corona dusdanig hard toesloeg na carnaval vorig jaar zal er ook wel toe leiden dat een deel van de mensen voorzichtiger is hiermee.

Ik woon zelf ook in Brabant dus ik ken de cultuur en de mensen die hier ieder jaar naar uit kijken. Maar die kijken uit naar de feesten in de kroegen, feesten bij de carnavalsverenigingen (die beginnen normaal in oktober ongeveer) en de optochten. Nu dit allemaal niet kan leeft het ook bijna niet dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:18:
<Mart Smeets stem> Beste kijkers, de afdaling is ingezet, over iets minder dan een kwartier zullen de renners de finish bereiken van deze etappe...</Mart Smeets stem> :+
Helaas zitten we op de aantallenjournalistiek. Voor veel mensen is het niet meer nodig om 'even snel' te testen voor de familiefeesten van 5-12, 25/26-12 en 31-12. De komende tijd zal het aantal testen dan ook dalen en daarmee het aantal geregistreerde besmettingen. Dat zag je eigenlijk eerder al in de week na kerst. Wellicht gaat men dan wel weer kijken naar het percentage positief, want die blijft een beetje rond de 12-13% hangen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:27
Señor Sjon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:55:
[...]
Wellicht gaat men dan wel weer kijken naar het percentage positief, want die blijft een beetje rond de 12-13% hangen.
Wat dat betreft is, zoals vaker, de dinsdag weer een hele belangrijke dag. We zullen morgen eindelijk weer eens kunnen zien hoeveel testen er waren en hoeveel er positief terugkwamen. Dat zegt veel meer dan enkel het aantal nieuwe besmettingen, maar dat wist je al :)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:18:
De lockdown zal een deel van de piek van kerst verborgen hebben, maar de lockdown is duidelijk sterker dan het kersteffect. Ondertussen kunnen we wel concluderen dat de gevreesde kerstpiek uit is gebleven, en daar kan en mag je blij van worden.

Ondertussen ligt kerst achter ons en hebben we de hobbel O&N nog. Maar die zal over een dag of 7 ook ver genoeg achter ons liggen. Dan zullen we absoluut sterkere effecten merken van de lockdown en de daling zal sneller gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:31:
[...]
<>
Nu dit allemaal niet kan leeft het ook bijna niet dit jaar.
Lijkt mij. Ik ben zelf helemaal niet van het carnaval want verkleden en hossen en druk binnen en koud buiten. Als ik het omdraai dat mijn carnaval vierende vrienden juist dát wel leuk vinden (want een feestje/festival/bier is dan wel de gemeenschappelijke deler) dan is de toegevoegde waarde nul om het thuis in het klein te vieren. Want wie ontmoet je dan, wie kan je outfit bewonderen etc.
Toch hoop ik voor hen dat ze in 2022 weer los kunnen, er is genoeg stof om de de hak te nemen (maar ook om te herdenken) met de praalwagens etc en die uitlaatklep is daar nodig, dat snap ik zelfs.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:02:
[...]
Ondertussen kunnen we wel concluderen dat de gevreesde kerstpiek uit is gebleven, en daar kan en mag je blij van worden.
Ik denk dat je dit nu nog niet kan concluderen. We zitten pas 10 dagen na eerste kerstdag. Het duurt gewoon een tijdje voordat alle cijfers bekend zijn. Incubatietijd - ziek worden - testen - rapportage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
[...]

Dat is ook een beetje mijn gedachtegang. Het is mooi dat we eindelijk weer eens onder de 8.000 besmettingen per dag zitten in plaats van (ver) daarboven. Eindelijk eens een goede daling. Maar 6000+ besmettingen is eigenlijk ook gewoon nog steeds veel te veel. Structureel onder de 5000 besmettingen per dag zou denk ik voor nu wel een mooi streven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Helaas zitten we op de aantallenjournalistiek. Voor veel mensen is het niet meer nodig om 'even snel' te testen voor de familiefeesten van 5-12, 25/26-12 en 31-12. De komende tijd zal het aantal testen dan ook dalen en daarmee het aantal geregistreerde besmettingen. Dat zag je eigenlijk eerder al in de week na kerst. Wellicht gaat men dan wel weer kijken naar het percentage positief, want die blijft een beetje rond de 12-13% hangen.
Percentage is een indicator, maar zegt ook niet alles. De lockdown zorgt ook voor minder verspreiding van andere verkoudheidsvirussen (/ griep). Het aantal mensen met klachten kan dus ook heel goed sterk dalen. Ook aantal mensen dat test uit het BCO daalt doordat we minder sociale contacten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Ik denk dat je dit nu nog niet kan concluderen. We zitten pas 10 dagen na eerste kerstdag. Het duurt gewoon een tijdje voordat alle cijfers bekend zijn. Incubatietijd - ziek worden - testen - rapportage
Dat heb ik ook weken rondom Pasen, Pinksteren, Koningsdag en BLM op de dam gehoord. Tot op heden wachten we ook nog op die pieken.

Gemiddelde tijd tot ziekte is 5 dagen en ik tel er 2 dagen testen en uitslag bij op, dat is ruim binnen de 10 dagen.

Ik durf de conclusie ondertussen wel te trekken, maar ben over 2 dagen ook mans genoeg om mijn ongelijk toe te geven als dat zo blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:36
Zojuist in Een Vandaag op TV: voorlopig geen aanleiding tot versoepeling van maatregelen, sterker nog er moet rekening gehouden worden met nog strakkere maatregelen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yaksa schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:24:
Zojuist in Een Vandaag op TV: voorlopig geen aanleiding tot versoepeling van maatregelen, sterker nog er moet rekening gehouden worden met nog strakkere maatregelen.
Dacht dat het een actualiteiten programma was? Geen nieuws meer dit toch?

Overigens ook volledig zonder bron de ether in geslingerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Nog strakker? Wat verwachten ze dan nog aan maatregelen te doen dan? Avondklokje voor de bühne?

Geen bezoek meer toelaten voor 2-3 maanden zal toch voor een aantal mensen wel de trigger zijn om te zeggen van "Okee, zoek het nu ook echt maar helemaal zelf uit".

[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 04-01-2021 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Dat heb ik ook weken rondom Pasen, Pinksteren, Koningsdag en BLM op de dam gehoord. Tot op heden wachten we ook nog op die pieken.

Gemiddelde tijd tot ziekte is 5 dagen en ik tel er 2 dagen testen en uitslag bij op, dat is ruim binnen de 10 dagen.

Ik durf de conclusie ondertussen wel te trekken, maar ben over 2 dagen ook mans genoeg om mijn ongelijk toe te geven als dat zo blijkt te zijn.
De laatste tijd gaat ongeveer 75% van de meldingen over de laatste 5-6 dagen. Andere 25% over 6-14 dagen.
En die dagen is dan "eerste ziektedag".
Week na kerst was dus afgelopen weekend en dat is dan ongeveer incubatietijd.
Eind deze week zal het grootste deel van kerstbesmettingen wel bekend zijn.

Er zullen dus nu al meldingen van kerst tussen zitten. Maar het is nog zeker niet compleet. Daarom durf ik de conclusie nog niet aan. Ik hoop natuurlijk ook dat het meevalt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Stoney3K 'Bron' was in dit geval Marino van Zelst van het RedTeam. Als het aan hem had gelegen hadden we al drie maanden op water en brood thuis gezeten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Graag wat minder stemmingmakerij. Marino van Zelst van het Red Team verwacht bijna geen versoepelingen en Gijs Rademaker van het 1V Opiniepanel heeft onderzoek gedaan of men strengere maatregelen wil in de vorm van een volledige lockdown (waarbij men alleen de deur uitgaat voor boodschappen en cruciale beroepen), waarop 53% ja zei en 40% nee zei.

[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 04-01-2021 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Laguna schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:44:
[...]

Graag wat minder stemmingmakerij. Marino van Zelst van het Red Team verwacht bijna geen versoepelingen en Gijs Rademaker van het 1V opinie panel heeft onderzoek gedaan of men nog strengere maatregelen wil (geen idee wat voor maatregelen want dat wordt er niet bij gezegd), waarop 53% ja zei en 40% nee zei.
Ik vraag me soms af waarom die ondervraagden graag meer maatregelen willen zien. Ik zie dat in meerdere onderzoeken voorbij komen, maar vraag me af waar dat vandaan komt.
Pagina: 1 ... 199 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins