franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dag 5 na het laatste contact met een besmettelijk huisgenoot is dus pas dag 5 nadat die huisgenoot geen klachten meer heeft. Maar ik denk dat het zonde is van je energie.Goofyduck384 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:41:
[...]
Klopt, maar zij zeggen, n.a.v. deze tekst dat hij nieuw naar buiten mag omdat de test negatief is
[Afbeelding]
Ik probeer ze uit te leggen dat dit enkel geldt als mijn schoonmoeder in zelfisolatie op de slaapkamer gaat, maar dat doen ze dus niet.. dus volgens mij geldt de regel in de tekst dan niet voor hen..
Of ik moet dit echt verkeerd zien
Hoop over gezegd al, denk echt dat je minimaal twee weken nodig hebt voordat je incubatie --> laat ik me eens testen --> resultaat zichtbaar in de cijfers door te lopen.42erik schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:18:
[...]
Incubatietijd was toch een dag of 5? Ik geloof toch niet dat de test straten momenteel er nog 8 dagen bij op doen
Vind dit wel een aardige (doch chaotische
/f/image/6ofLku7VgJlQiwEbILPqrH4M.png?f=fotoalbum_large)
Van:
Zoals ik gisteren al aangaf zit er in de "terugploeggrafiek" een opleving rond 28/12. Toch ben ik optimistisch want:
— Richard v.d. Werken (@richardwerken) 3 januari 2021
- veel van de actuele rioolwaarden zijn dalend
- de instroom (meldingen dichtbij) is echt veel lager
Wanneer zitten de afgenomen testen er in @jeroenvanleuken pic.twitter.com/qW9tUoPWH6
sure, deel van het issue maar ook de communcatie vanuit de clubs die het moeten regelen die dus slechts/onvoldoende is. Ze moeten gewoon een duidelijk beeld scheppen en dingen helder uitleggen, en ook toegeven dat bijv. meer opschieten met vaccineren niet helpt omdat we maar relatief weinig vaccins hebben nog.Yaksa schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:33:
[...]
Dat beeld ontstaat doordat jan en alleman als beste schippers aan wal staan te roeptoeteren en FB volplempen met allerlei ongefundeerde sprookjes.
ik ben absoluut een schipper aan de wal in dezen, maar ik heb gewoon nog niks gezien of gehoord dat voor mij rechtvaardigt dat we in Nederland 3 weken later starten dan de meeste van onze buren. Sprookjes heeft niemand iets aan, dus ik hoop echt dat het gewoon lekker begint te lopen en dat we in elk geval niet meer achter gaan lopen op de omringende landen.
Wel bekruipt mij in alles het gevoel dat onze minister gewoon geen crisismanager is en er ook echt op crucicale punten gewoon niet genoeg urgentie gevoeld wordt. bijv. dat halfbakken besluit dat hij toch geen lijsttrekker kon zijn.... sjonge-jonge zeg. A. das logisch, B. de minister komt hier zodanig beschadigd uit dat het alleen maar meer narigheid veroorzaakt als hij lijsttrekker probeert te zijn. De communicatie en planning is een rommeltje, er is totaal geen duidelijk beeld van hoe de trein straks echt op stoom moet komen. Ik hoop het echt, maar geloof er niet zoveel van nog.
edit: GGD etc is allemaal bottom up geregeld, maar top down (wat nu nodig lijkt te zijn) werkt dus voor geen meter door alle eilandjes. We hadden 9 maanden om dat aan te passen.
[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 03-01-2021 17:11 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dan ben ik misschien wat verwend door mijn laatste test die ik binnen de 2 uur binnen had. Nu ik erover nadenk, dat was een sneltest, de normale was wel 24 uur ja.franssie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:25:
@42erik 5 dagen wordt inderdaad aangehouden. Kerst is 8 dagen gelden. Als iemand op dag 5 klachten krijgt, zich op dag 6 laat testen krijgt ie wellicht dag 7 of dag 8 uitslag. Dus een kerstpiek zouden we deze week kunnen zien in de testuitslagen maar niet heel veel eerder (iig niet in dit weekeinde). Dus het wordt gewoon een spannende week, en echt ik hoop dat de daling geen rapportage effect betreft, want vwb kapsel ik ik mij al over gegeven aan de tondeuse maar ik zou toch wel weer eens naar een niet essentiële winkel willen gaan om het over een lunch op een verwarmd terras maar te zwijgen.
7 a 8, oh, dan had ik hem verkeerd onthouden. Dank je welzacht schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:25:
[...]
Tussen de 2 en de 12, gemiddeld 7 a 8 meen ik. Dan nog echt goed ziek worden voor je eventueel het ziekenhuis in moet, dat duurt ook een paar dagen.
En dat was de Kerst. Een week later was oud en nieuw.
Goed punt, dat zou ik zelf eigenlijk ook doen. Normaal moet ik de volgende dag naar werk, nu vakantie zou ik ook even langer aankijken, dat effect bestaat ook ja.jadjong schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:25:
[...]
Niet iedereen gaat bij de eerste hoest gelijk testen. Zeker nu een groot aantal vakantie heeft is het aantrekkelijker om nog even een paar dagen te wachten totdat de klachten mogelijk weer verdwijnen.
Bron en meer info https://www.nu.nl/coronav...atest-voor-reizigers.htmlReizigers die uit hoge risicogebieden in het buitenland terugkeren naar Nederland, moeten alsnog bewijs van een negatieve coronatest laten zien. Het kabinet voert deze verplichting door met de spoedwet, nadat het vorige week een kort geding hierover verloor, laat het zondag weten in een verklaring.
Vanwege het grote belang dat het kabinet hecht aan de negatieve testuitslag, is de verplichting met "de grootste mogelijke spoed" opgenomen in de Wet publieke gezondheid, schrijft de regering.
De snelle verandering van de wet is mogelijk dankzij een ministeriële regeling onder de Tijdelijke wet maatregelen covid-19, ook wel de spoedwet genoemd. Op "korte termijn" wordt het besluit "ter advisering" voorgelegd aan het parlement en de Raad van State.
Virussen? Scan ze hier!
chaotisch zeker... wow.... kleurtjes!MikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:53:
[...]
Hoop over gezegd al, denk echt dat je minimaal twee weken nodig hebt voordat je incubatie --> laat ik me eens testen --> resultaat zichtbaar in de cijfers door te lopen.
Vind dit wel een aardige (doch chaotische) weergave:
[Afbeelding]
Van:
[Embed]
Ja, wel wat meer delay dan ik hoopte/dacht
snel opgepakt, mooi!wildhagen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:23:
[...]
Bron en meer info https://www.nu.nl/coronav...atest-voor-reizigers.html
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Lees ik het nu goed dat vanuit de coronaspoedwet bestaande wetgeving (Wpg) per direct aangepast kan worden? Nog los van het doel, als dat klopt is het wel een beetje eng dat er dan zo eenzijdig snel aan reeds bestaande wetgeving gesleuteld kan worden.
Edit: Ik zie dat het op Rijksoverheid ietsje duidelijker is geformuleerd. Dit verplichte voor een negatieve PCR test wordt nu een ministeriële regeling in de coronaspoedwet.
[ Voor 25% gewijzigd door CMD-Snake op 03-01-2021 17:30 ]
Worden er dan ook quarantaine-mogelijkheden geboden als je op Schiphol landt en wel positief test? Want terug naar waar je vandaan kwam gaat dan meestal ook niet, dus dan zou je 'vast' zitten in het niemandsland tussen twee grensovergangen in.wildhagen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:23:
[...]
Bron en meer info https://www.nu.nl/coronav...atest-voor-reizigers.html
Bovendien staat het wel op gespannen voet met de 'right of abode' -- ofwel, dat een burger altijd het recht moet hebben om terug te keren naar zijn thuisland.
[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 03-01-2021 17:29 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ehh? Why?Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:28:
[...]
Worden er dan ook quarantaine-mogelijkheden geboden als je op Schiphol landt en wel positief test? Want terug naar waar je vandaan kwam gaat dan meestal ook niet, dus dan zou je 'vast' zitten in het niemandsland tussen twee grensovergangen in.
Bovendien staat het wel op gespannen voet met de 'right of abode' -- ofwel, dat een burger altijd het recht moet hebben om terug te keren naar zijn thuisland.
Als je zo bijdehand bent om op reis te gaan terwijl dat niet de bedoeling is, zul je ook met de gevolgen om moeten gaan. Moet de Nederlandse staat dit oplossen?
yup - dat was ook de reden van alle ophef over die wet. Je zet vooraf de democratie deels buitenspel en verantwoording achteraf.CMD-Snake schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:27:
[...]
Lees ik het nu goed dat vanuit de coronaspoedwet bestaande wetgeving (Wpg) per direct aangepast kan worden? Nog los van het doel, als dat klopt is het wel een beetje eng dat er dan zo eenzijdig snel aan reeds bestaande wetgeving gesleuteld kan worden.
Ik was er niet blij mee maar soit, gezien de nu wel overvolle IC's en oversterfte ben ik geneigd mijn mening bij te stellen naar "het moet maar - voor nu". Maar het is gevoelsmatig niet fijn (voor mij).
Ze hoeven het niet te betalen natuurlijk, maar de voorziening voor quarantaine zal er hoe dan ook wel moeten zijn.MikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:30:
[...]
Ehh? Why?
Als je zo bijdehand bent om op reis te gaan terwijl dat niet de bedoeling is, zul je ook met de gevolgen om moeten gaan. Moet de Nederlandse staat dit oplossen?
Stel je test bij vertrek negatief (PCR) en bij aankomst positief (sneltest), dan heb je nog altijd een probleem.
Lijkt me gewoon eigen risico als je gaat reizen terwijl er een negatief reisadvies geldt.Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:28:
[...]
Worden er dan ook quarantaine-mogelijkheden geboden als je op Schiphol landt en wel positief test? Want terug naar waar je vandaan kwam gaat dan meestal ook niet, dus dan zou je 'vast' zitten in het niemandsland tussen twee grensovergangen in.
Waarom zou je dan nog geholpen moeten worden? Je was zo eigenwijs om toch te gaan reizen, regel het dan zelf ook maar.
Virussen? Scan ze hier!
Dat het zonder doel was weten we niet. En ja wellicht cellen reserveren voor terugkomers?MikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:30:
[...]
Ehh? Why?
Ik vind dat het recht om terug te keren naar je eigen land best groot is, en als testen voor vertrek niet lukt dan maar achteraf (met opgelegde isolatie).
Ach de luchtvaart zit op 20% van de capaciteit - denk jij dat al die vluchten plezierreisjes zijn? Dan kunnen we de luchtvaart ook wel afschaffen.wildhagen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:33:
[...]
Lijkt me gewoon eigen risico als je gaat reizen terwijl er een negatief reisadvies geldt.
Waarom zou je dan nog geholpen moeten worden? Je was zo eigenwijs om toch te gaan reizen, regel het dan zelf ook maar.
[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 03-01-2021 17:36 ]
Leg je dat dan ook even naar je werkgever uit? Als die verwacht dat je, ondanks reisadvies, toch naar die klus in het buitenland gaat, dan heb je geen poot om op te staan.wildhagen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:33:
[...]
Lijkt me gewoon eigen risico als je gaat reizen terwijl er een negatief reisadvies geldt.
"Eigen risico" klinkt leuk, maar je gaat natuurlijk nooit met een slaapzak in de terminal overnachten. Tenzij je Tom Hanks heet.
Moet zeggen dat @Stoney3K toch wel een punt heeft. Je kunt iemand met een positieve test niet op Schiphol laten rondzwerven. En niet in een vliegtuig zetten met risico op besmetting.wildhagen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:33:
[...]
Dus je moet die toch ergens op kunnen sluiten.
Kwam net overigens ook een artikel tegen dat er enkele tientallen reizigers uit de UK teruggestuurd zijn omdat ze geen goede reden hadden om hier te zijn. Kan hem alleen even niet terug vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 03-01-2021 17:36 ]
De oude regeling kende vanwege de 'right of abode' een aantal uitzonderingen. Nederlanders en ingezetenen van Nederland konden niet geweigerd worden en mochten ook niet teruggestuurd worden. Ik neem aan dat De Jonge deze weer overneemt omdat hij op dat punt anders in de knoei komt.Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:28:
Omdat anders diverse Europese wetten en internationale mensenrechtenverdragen geschonden worden? Ik weet het, die rechten zijn maar vervelend. Gelukkig heeft China nog wat tips voor ons.MikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:30:
Ehh? Why?
Het is makkelijk om gul en aardig te zijn als je de wind mee hebt. Al die wettelijke beschermingen zijn eigen nog meer bedoeld voor de momenten waarop het tegen zit. De coronaspoedwet is en blijft een gedrocht.franssie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:31:
Ik was er niet blij mee maar soit, gezien de nu wel overvolle IC's en oversterfte ben ik geneigd mijn mening bij te stellen naar "het moet maar - voor nu". Maar het is gevoelsmatig niet fijn (voor mij).
[ Voor 7% gewijzigd door CMD-Snake op 03-01-2021 17:39 ]
weet ik en ik heb het er ook moeilijk mee. Toch zie ik wappies waarvan ik het stemrecht wil ontnemen - bij wijze van spreken dan. Het is nu even nog complexer dan het normaal is - en ik hou wel van een potje chaos.CMD-Snake schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:35:
[...]
<>
Het is makkelijk om gul en aardig te zijn als je de wind mee hebt. Al die wettelijke beschermingen zijn eigen nog meer bedoeld voor de momenten waarop het tegen zit. De coronaspoedwet is en blijft een gedrocht.
Waar houd het op?franssie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:31:
[...]
yup - dat was ook de reden van alle ophef over die wet. Je zet vooraf de democratie deels buitenspel en verantwoording achteraf.
Straks de verkiezingen uitstellen onder het mom van corona. Gewoon doorvoeren?
Iedereen verplicht laten testen?
(https://www.nieuwnieuws.n...gen-de-nederlandse-staat/)
Omdat het moet straks ook maar wel of niet dingen mogen doen?
Uit alles blijk dat er met natuurlijke infecties beperkte immuniteit is en dat de maatregelen die getroffen worden niet/minimaal werken.
En daarnaast weten ze niet een wat er wel werkt. (dat is namelijk dat de Jonge zelf zei ergens).
Ja de zorg is een probleem dat kan niemand ontkennen. Eigenlijk was dat al jaren een probleem, alleen voorheen kwam je met een verkoudheid gewoon werken en had je 20% meer mensen. Nu blijven mensen terecht thuis.
Iedereen voelt aankomen dat dit virus zeer waarschijnlijk net als de griep blijft bestaan. Hopelijk in plaats van de griep, maar mogelijk naast de griep. Maar niemand maar dan ook niemand maakt hier(openbaar) plannen voor.
Wat je met deze regelgeving nu doet is iemand eigenlijk soort statenloos verklaren. Zeker als iemand op een visum is gereisd en het land uit moet. Daarnaast hoeveel gevallen zijn terug te leiden naar vakantie? Waarschijnlijk zo ongeveer niks want anders hadden ze dat wel heel hard geroepen.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Er mag wel een kritische nooit gekraakt worden ondanks de situatie. De Jonge trekt nu het tapijt uit van onder de rechter. Hij is het niet eens met de uitkomst, dus maakt hij een wet die de uitkomst aanpast naar iets wat hij wil. Niet zo lang geleden zou ik dit soort acties alleen toedichten aan een land als China of Rusland.franssie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:40:
Toch zie ik wappies waarvan ik het stemrecht wil ontnemen - bij wijze van spreken dan. Het is nu even nog complexer dan het normaal is - en ik hou wel van een potje chaos.
Als rechterlijke macht zou ik hier niet zo gelukkig van worden. Elke uitspraak in een coronazaak kan naderhand 'gecorrigeerd' worden door De Jonge met een ministeriële regeling. Een akelig precedent is dit en de omstandigheden kunnen dat niet goedpraten wat mij betreft.
Verkiezing zal dan een aantal dagen of zelfs weken duren maar soit - dat is nu ook al zo vanwege de stemmen uit het buitenlandse gebied.
Nou ja, soms is er hoogwegende noodzaak (een overlijden in de familie om een voorbeeld te noemen). Of remigratie. Maar ja, ik vraag me ook wel af wat de positief geteste moet. Thuisquarantaine?MikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:30:
[...]
Ehh? Why?
Je kan mensen die niet getest (willen) worden geen toegang tot het stembureau ontzeggen.franssie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:47:
@Kevinp Als we 'Drive tru' kunnen testen - dan kunnen we ook zo testen. Gelijk een vaccinatie erbij (voor wie wil) ik zie wel kansen.
Verkiezing zal dan een aantal dagen of zelfs weken duren maar soit - dat is nu ook al zo vanwege de stemmen uit het buitenlandse gebied.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
https://nos.nl/artikel/23...on-bezoekje-mag-niet.htmlMikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:35:
[...]
Moet zeggen dat @Stoney3K toch wel een punt heeft. Je kunt iemand met een positieve test niet op Schiphol laten rondzwerven. En niet in een vliegtuig zetten met risico op besmetting.
Dus je moet die toch ergens op kunnen sluiten.
Kwam net overigens ook een artikel tegen dat er enkele tientallen reizigers uit de UK teruggestuurd zijn omdat ze geen goede reden hadden om hier te zijn. Kan hem alleen even niet terug vinden.
Stond net in het tabblad ernaast open
Behalve dat er in dat geval nog een slag overheen moet, dat is namelijk een parlementaire goedkeuring van die wetswijziging.ijdod schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:48:
Volgens mij is dit precies hoe het hoort te werken, in de kaders van de noodwetgevingen. Of het je het met die laatste eens bent is een andere discussie, maar als de rechter oordeelt dat iets onwetmatig was, en de wet wordt daarop aangepast, lijkt me dat in basis de juiste volgorde.
Nog even los van internationale verdragen waartegen deze wijziging het waarschijnlijk af zal gaan leggen.
En dit gaat ook gebeuren :wildhagen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 07:38:
Ook huisartsen willen nu voorrang bij het vaccineren:
[...]
(AD Liveblog)
(AD liveblog)Het ministerie van VWS heeft na overleg met de LHV besloten dat ook de huisartsen met prioriteit zullen worden gevaccineerd. Dat zal op zo kort mogelijk termijn gebeuren. De precieze uitwerking volgt nog.
In de gesprekken heeft VWS bevestigd dat huisartsen een onmisbare schakel in de zorgketen vormen, én dat zij een belangrijke rol in het vaccinatieproces spelen. Daarom is eerder al bepaald dat huisartsen een hoge prioriteit hebben in de volgorde van vaccineren.
Ella Kalsbeek, voorzitter LHV: ,,We hebben vandaag een duidelijke afspraak gemaakt met VWS: iedereen die een rol heeft in de huisartsenspoedzorg maakt onderdeel uit van de keten acute zorg en gaat zo snel mogelijk gevaccineerd worden.”
Op zaterdag bracht het ministerie van VWS naar buiten dat het zorgpersoneel dat werkt in de acute zorg op korte termijn zal worden gevaccineerd. In de eerste berichten daarover werden de huisartsen – die een belangrijke rol spelen in de spoedzorg – niet expliciet genoemd. VWS en LHV hebben vervolgens overleg gevoerd over het moment van vaccineren van de huisartsen.
LHV en VWS hadden al eerder afgesproken dat alle huisartsen en hun medewerkers die patiënten gaan vaccineren, vóórdat ze starten met vaccineren zelf ook de mogelijkheid krijgen om gevaccineerd te worden. Dat gebeurt dan met het Moderna-vaccin. Dit vaccin wordt nog deze maand verwacht.
Virussen? Scan ze hier!
Zeg ik toch ook nergens? Stemmen vanuit de auto net zoals het testen.Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:48:
[...]
Je kan mensen die niet getest (willen) worden geen toegang tot het stembureau ontzeggen.
edit - tweede testen was stemmen - stop de tijd
[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 03-01-2021 17:51 ]
dan machtigen die toch?Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:48:
[...]
Je kan mensen die niet getest (willen) worden geen toegang tot het stembureau ontzeggen.
Ik voel me er erg ongemakkelijk bij. Dit zal betekenen dat bij elke uitspraak van de rechter rondom coronamaatregelen De Jonge naderhand via een ministeriële regeling de boel aanpast naar de door hem gewenste situatie. Wat betekent dat voor de positie van de rechterbanken? Deze moeten als onafhankelijke partij fungeren tussen burgers en overheid in dit geval en iedereen heeft de uitspraak te respecteren. Met zo'n actie is dat niet het geval en kan De Jonge de rechterlijke macht in een papieren tijger veranderen.ijdod schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:48:
Volgens mij is dit precies hoe het hoort te werken, in de kaders van de noodwetgevingen. Of het je het met die laatste eens bent is een andere discussie, maar als de rechter oordeelt dat iets onwetmatig was, en de wet wordt daarop aangepast, lijkt me dat in basis de juiste volgorde.
Dat is dus ook waar ik bang voor ben: Dat je met dit soort acties eigenlijk bezig bent om de scheiding der machten in Nederland uit te hollen.CMD-Snake schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:52:
[...]
Ik voel me er erg ongemakkelijk bij. Dit zal betekenen dat bij elke uitspraak van de rechter rondom coronamaatregelen De Jonge naderhand via een ministeriële regeling de boel aanpast naar de door hem gewenste situatie. Wat betekent dat voor de positie van de rechterbanken? Deze moeten als onafhankelijke partij fungeren tussen burgers en overheid in dit geval en iedereen heeft de uitspraak te respecteren. Met zo'n actie is dat niet het geval en kan De Jonge de rechterlijke macht in een papieren tijger veranderen.
Je kan dit bijvoorbeeld prima oplossen door bij binnenkomst van Nederland iedereen die positief (of niet) is getest, te verplichten 14 dagen in quarantaine te gaan in een door de staat aangewezen lokatie.
Het enige wat internationaal recht namelijk zegt is dat je een burger niet de toegang tot zijn eigen land kan ontzeggen. Er is geen verplichting om hem vrij rond te laten bewegen in het thuisland.
Hoeveel % van de huisartsen is nu echt uitgevallen?franssie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:35:
[...]
Ik lees dat anders - juist als je huisartsen wel vaccineert krijg je de eerste lijns ook weer beter op stoom, wat voor niet corona gevallen. Het risico van uitval zit niet alleen bij de huisartsen maar ook bij de patiënten, huisarts ziek, minder zorg.
Het in de zorg gebruikelijk om te organiseren om de knelpunten heen (apparatuur, kennis en nu ook capaciteit) dus waarom het nu anders moet. Als nu 10+% ziek en overspannen is, probeer daar lucht te krijgen om da machinerie te ontlasten.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De uitspraak in deze zaak was vrijwel letterlijk "het mag in principe wel, maar dan moet je er wel een wet voor maken". Denk dat de rechter heel tevreden is.CMD-Snake schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:46:
[...]
De Jonge trekt nu het tapijt uit van onder de rechter. Hij is het niet eens met de uitkomst, dus maakt hij een wet die de uitkomst aanpast naar iets wat hij wil. Niet zo lang geleden zou ik dit soort acties alleen toedichten aan een land als China of Rusland.
Als rechterlijke macht zou ik hier niet zo gelukkig van worden.
De conclusie moet daarom reeds luiden dat Eisers c.s. zich met recht erover beklagen
dat zij tegen hun wil gedwongen worden een PCR-test te laten afnemen. Voor een dergelijke
plicht, geldend voor een Nederlandse 'onderdaan' die wil terugkeren naar huis is een deugdelijke wettelijke grondslag nodig, en die ligt niet besloten in artikel 53 of 54 Wpg. Dat er dringende noodzaak is om de verdere verspreiding van het virus in Nederland, ook door (mogelijk) besmette passagiers die naar Nederland vliegen, zoveel mogelijk tegen te gaan, staat, wat de voorzieningenrechter betreft, niet ter discussie. Maar voor een ingrijpende verplichting als de onderhavige, die de lichamelijke integriteit van een passagier betreft, is (minst genomen) een geconcretiseerde wettelijke grondslag nodig. Dat de test slechts een geringe beperking op het recht op onaantastbaarheid van het lichaam behelst, en het afnemen van de test "zo gebeurd" en "weinig belastend" is, kan hieraan niet afdoen.
Nou - vertel?YakuzA schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:02:
[...]
Hoeveel % van de huisartsen is nu echt uitgevallen?
edit: en lees mijn opmerking nog eens. Als de huisartsen gevaccineerd zijn kunnen ze meer zorg bieden omdat de hoesters en niezers wat makkelijker kunnen langskomen.
[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 03-01-2021 18:09 ]
maar niemand zegt toch dat ze met een positieve test het land uitgeschopt worden? Misschien komt die quarantaine optie wel... Dat weten we alleen nog niet precie, of heb ik iig nog niet gehoordStoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:01:
[...]
Dat is dus ook waar ik bang voor ben: Dat je met dit soort acties eigenlijk bezig bent om de scheiding der machten in Nederland uit te hollen.
Je kan dit bijvoorbeeld prima oplossen door bij binnenkomst van Nederland iedereen die positief (of niet) is getest, te verplichten 14 dagen in quarantaine te gaan in een door de staat aangewezen lokatie.
Het enige wat internationaal recht namelijk zegt is dat je een burger niet de toegang tot zijn eigen land kan ontzeggen. Er is geen verplichting om hem vrij rond te laten bewegen in het thuisland.
Je wordt zonder negatieve test het land niet in gelaten.42erik schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:06:
[...]
maar niemand zegt toch dat ze met een positieve test het land uitgeschopt worden? Misschien komt die quarantaine optie wel... Dat weten we alleen nog niet precie, of heb ik iig nog niet gehoord
Heb je die negatieve test dus niet, dan zit je op Schiphol vast. Zelfs als je dan op dat moment test, veel succes om 48 uur door te brengen op de terminal.
[ Voor 17% gewijzigd door Stoney3K op 03-01-2021 18:08 ]
Morgen de leraren?wildhagen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:50:
[...]
En dit gaat ook gebeuren :
[...]
(AD liveblog)

Waarom laat je in godsnaam een advies van 70 kantjes schrijven als je vervolgens degenen die het hardste roepen gaat vaccineren...

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 03-01-2021 18:09 ]
De vervoerder is verplicht om te controleren dat alle reizigers naar Nederland (uit risicogebieden) een negatieve PCR test op zak hebben. Het idee is dat je niet aan de reis kan beginnen, dat verplaatst al deels het probleem. Als je Nederlander bent of ingezetenen van Nederland dan kunnen ze je op Schiphol verder weinig maken behalve je een prettige dag te wensen.Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:06:
Je wordt zonder negatieve test het land niet in gelaten.
Verder mag ik toch hopen dat iemand een hartig woordje met De Jonge spreekt in een toekomstig debat over zijn acties.
Wie weet als wij hier genoeg stennis schoppen mogen wij ook eerder.MikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:08:
Morgen de leraren?
Waarom laat je in godsnaam een advies van 70 kantjes schrijven als je vervolgens degenen die het hardste roepen gaat vaccineren...
[ Voor 21% gewijzigd door CMD-Snake op 03-01-2021 18:12 ]
Wat voor tests worden eigenlijk geaccepteerd en hoe toetst men hoe oud de uitslag is?Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:06:
[...]
Heb je die negatieve test dus niet, dan zit je op Schiphol vast. Zelfs als je dan op dat moment test, veel succes om 48 uur door te brengen op de terminal.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Zou best een optie zijn. Je wil het virus omheinen en als de kinderen dragers zijn (ik vermoed van wel maar ja in NL testen we nauwelijks want omdat ja nee stom ofso) hou je wel het onderwijs in stand. Dat lijkt mij een groot goed voor de opkomende situatie generatie en zeker in de minder welgestelde gezinnen (geen ruimte, geen internet etc etc)MikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:08:
[...]
Morgen de leraren?
PCR test en de uitslag mag niet ouder zijn als 72 uur. Sneltesten zijn niet toegestaan.revolution-nl schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:12:
Wat voor tests worden eigenlijk geaccepteerd en hoe toetst men hoe oud de uitslag is?
Controle op echtheid van het document zal lastig zijn lijkt mij. De uitslagen komen op een papiertje met een logootje erop, het is kinderlijk eenvoudig na te maken als je ze ziet.
[ Voor 23% gewijzigd door CMD-Snake op 03-01-2021 18:14 ]
Dat "virus omheinen" door middel van vaccins is iets wat alleen werkt als het vaccin bewezen effectief is tegen besmettelijkheid. Daar is nu (nog) niet duidelijk sprake van.franssie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:12:
[...]
Zou best een optie zijn. Je wil het virus omheinen en als de kinderen dragers zijn (ik vermoed van wel maar ja in NL testen we nauwelijks want omdat ja nee stom ofso) hou je wel het onderwijs in stand. Dat lijkt mij een groot goed voor de opkomende situatie en zeker in de minder welgestelde gezinnen (geen ruimte, geen internet etc etc)
Hoe test men de ouderdom van de uitslag ? Ik kan mij voorstellen dat dit mogelijk fraude gevoelig is?CMD-Snake schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:13:
[...]
PCR test en de uitslag mag niet ouder zijn als 72 uur. Sneltesten zijn niet toegestaan.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Geen idee, jij stelt 10% ziek en overspannen?
Maar dat gaan ze niet doen en beloven ze ook nergens?edit: en lees mijn opmerking nog eens. Als de huisartsen gevaccineerd zijn kunnen ze meer zorg bieden omdat de hoesters en niezers wat makkelijker kunnen langskomen.
Alleen de huisartsen die met de spoedzorg te maken hebben waar mogelijk mensen met Corona langs komen krijgen dus de vaccinatie eerder.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik mag verwachten dat de organisatie die de test afneemt ook een timestamp op het certificaat van de uitslag zet.revolution-nl schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:14:
[...]
Hoe test men de ouderdom van de uitslag ? Ik kan mij voorstellen dat dit mogelijk fraude gevoelig is?
Geen idee of wat je zegt hout snijdt maar laat dat geen reden te zijn om te wachten. Dat onderwijzend personeel niet in groep 1 zit (ambulance, SEH etc) lijkt me duidelijk maar om het idee af te schrijven omdat er geen data is - ja zo denkt Hugo & Co.Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:13:
[...]
Dat "virus omheinen" door middel van vaccins is iets wat alleen werkt als het vaccin bewezen effectief is tegen besmettelijkheid. Daar is nu (nog) niet duidelijk sprake van.
Niets doen en afwachten ben ik al een maandje klaar mee.
Ik ben voor!!MikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:08:
[...]
Morgen de leraren?
Op zich, ik sta over 2 dagen weer les te geven, dus ergens hoop ik wel een keer aan de beurt te zijn, niet voor de zorg natuurlijk, maar wel voor de grote massa
Graag. Mijn vriendin staat voor een volle klas met leerlingen die geen afstand houden (ook geregeld niet tot haar), zonder ventilatie en met een raam dat een heeeeeel klein beetje open kan. Haar manager vindt het hele Corona-verhaal maar “gedoe” en heeft helemaal zelf besloten dat de komende twee weken haar school gewoon open blijft (want leerlingen met een lastige achtergrond). Ondertussen wordt de ene na de andere collega ziek.
Het is enorm fraudegevoelig. Vaak is het niets anders dan een briefpapier met een datum, de uitslag en iemand zijn naam. Als je op internet zoekt kan je nu al templates vinden van commerciële aanbieders van PCR testen in Nederland, enige wat je nog hoeft te doen is een beetje photoshop.revolution-nl schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:14:
Hoe test men de ouderdom van de uitslag ? Ik kan mij voorstellen dat dit mogelijk fraude gevoelig is?
In het buitenland heb je ook kans op fraude via omkoping. De lokale GGD medewerker wat geld toestoppen om het gewenste resultaat te krijgen.
Zie ook bovenstaande. Zonder echtheidskenmerken is het een briefje met een logo erop welke zo na te maken is.Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:17:
Ik mag verwachten dat de organisatie die de test afneemt ook een timestamp op het certificaat van de uitslag zet.
Ja was een stelpost (aanname) gebaseerd op de uitval in de overige zorg.YakuzA schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:15:
[...]
Geen idee, jij stelt 10% ziek en overspannen?
[...]
Maar dat gaan ze niet doen en beloven ze ook nergens?
Alleen de huisartsen die met de spoedzorg te maken hebben waar mogelijk mensen met Corona langs komen krijgen dus de vaccinatie eerder.
En voor de voorjaarsvakantie al die Henk en Ingrid's die op vakantie willen, want de buurman van 61 (die eigenlijk eerst ingeënt zou moeten worden) gaat toch nooit op reis.MikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:08:
[...]
Morgen de leraren?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
wacht nou eerst eens de precieze regels en voorwaarden en invulling af ipv meteen een mening te hebbenStoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:06:
[...]
Je kunt toch terugkeren? Je moet alleen een negatieve test hebben.Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:28:
[...]
Want besmet worden met corona is natuurlijk iets wat je bewust doet. Iedereen die positief test heeft het aan zichzelf te danken!tlpeter schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:21:
[...]
Je kunt toch terugkeren? Je moet alleen een negatieve test hebben.

Verwijderd
Staat op het certificaat dat is afgegeven. Tja... En echte waarde heeft dat niet. Als een lab vind dat ie een certificaat kan maken is het prima. Er zit geen kwaliteitscontrole op. Controle zal extreem lastig zijn, er is geen dattabase.revolution-nl schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:14:
[...]
Was het maar zo makkelijk. Die test moet een PCR test zijn, en die haal ik ook niet op de hoek van de straat. Afhankelijk vanuit welk land je reist is dat mogelijk tot onmogelijk.tlpeter schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:21:
[...]
Je kunt toch terugkeren? Je moet alleen een negatieve test hebben.
Vanuit EU landen zou je de eis kunnen stellen wellicht, maar wat nu als iemand vanuit Afrika terug moet? Lastig - ik heb de antwoorden ook niet gelijk maar als het vliegen zo veilig is als iedereen zegt dan kan het ook bij aankomst
Bensimpel
Positieve meneer
Ik denk dat je dan grote tenten kampen moet gaan opzetten, als je ziet hoeveel vliegtuigen er nog dagelijks landen op Schiphol en zelfs Eindhoven. Aan de andere kant zijn er een boel hotels leeg, misschien deze eens inzetten? Gooi er wat bewaking voor dat je pas weg mag na 14/10 dagen en negatieve test. Kost wat geld. Waarschijnlijk heb je daar alsnog niks aan als je 100% wilt controleren pakken, want men kan gewoon met de auto naar nog over de grens.Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:01:
[...]
Dat is dus ook waar ik bang voor ben: Dat je met dit soort acties eigenlijk bezig bent om de scheiding der machten in Nederland uit te hollen.
Je moet al snel 100en hotels gaan inzetten, is niet te doen.
😆 - Denk ook eens om ;)
Er is al best een tijdje een negatief reisadvies voor heel veel landen. Moet je toch dan kan zo'n test ook wel geregeld worden.franssie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:26:
[...]
Was het maar zo makkelijk. Die test moet een PCR test zijn, en die haal ik ook niet op de hoek van de straat. Afhankelijk vanuit welk land je reist is dat mogelijk tot onmogelijk.
Vanuit EU landen zou je de eis kunnen stellen wellicht, maar wat nu als iemand vanuit Afrika terug moet? Lastig - ik heb de antwoorden ook niet gelijk maar als het vliegen zo veilig is als iedereen zegt dan kan het ook bij aankomst
Bensimpel
Positieve meneer
in sommige Afrikaanse landen andere corrupte landen kan je dit vrij makkelijk frauderen. Geef een doctor daar wat geld en hij verzint wel een uitslag, met een datum in de toekomst voor een paar Euro.Verwijderd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:22:
[...]
Staat op het certificaat dat is afgegeven. Tja... En echte waarde heeft dat niet. Als een lab vind dat ie een certificaat kan maken is het prima. Er zit geen kwaliteitscontrole op. Controle zal extreem lastig zijn, er is geen dattabase.
😆 - Denk ook eens om ;)
Denk ook dichterbij huis. In Oost-Europa is het gewoonte om je dokter een fooi te geven om preferente behandeling te krijgen, je kan ze ook fooien geven voor de gewenste uitslag.Bensimpel schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:31:
in sommige Afrikaanse landen andere corrupte landen kan je dit vrij makkelijk frauderen. Geef een doctor daar wat geld en hij verzint wel een uitslag, met een datum in de toekomst voor een paar Euro.
Doordat een test een momentopname is en de kans op fraude enorm (namaak of omkoping) zie ik er geen heil in om deze eis te stellen.
[ Voor 16% gewijzigd door CMD-Snake op 03-01-2021 18:38 ]
https://www.telegraaf.nl/...rten-ter-wereld-herbergen
[quote]
Als het aan het Brits-Zuid-Afrikaanse echtpaar Hein Prinsloo en Richard Curson ligt, dan komt er vlak bij de havenstad Durban een mega-natuurpark waar elk ecosysteem kunstmatig zal worden nagebouwd, van Antarctica tot de Amazone. Noah’s Ark moet daarnaast het thuis worden van ’s werelds meest bedreigde diersoorten, ook beesten die niet in Afrika voorkomen zoals ijsberen. Het is een ambitieus plan waarop ook kritiek is.
[/quote]
In het kader van de huidige ontwikkelingen best wel een potentieel 'recept voor disaster' ;-)
Volgens mij lag er een weloverwogen en goed onderbouwd advies om de kwetsbaren eerst in te enten om zo snel mogelijk het land weer een beetje in een normale staat te krijgen. En nu mag ineens iedereen die hard genoeg schreeuwt voor die kwetsbaren.posttoast schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:18:
[...]
Graag. Mijn vriendin staat voor een volle klas met leerlingen die geen afstand houden (ook geregeld niet tot haar), zonder ventilatie en met een raam dat een heeeeeel klein beetje open kan. Haar manager vindt het hele Corona-verhaal maar “gedoe” en heeft helemaal zelf besloten dat de komende twee weken haar school gewoon open blijft (want leerlingen met een lastige achtergrond). Ondertussen wordt de ene na de andere collega ziek.
Ik vind het allemaal prima, maar dat was niet de afspraak. En dan ook geen gezeik achteraf als het en langer duurt voordat we uit een lockdown kunnen, en dat opas en omas bij bosjes sterven.
Dat "recht van de hardst schreeuwenden" hebben we ergens eerder gehoord... ik geloof met sluiten van de scholen, en met mondkapjes...MikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:50:
[...]
Volgens mij lag er een weloverwogen en goed onderbouwd advies om de kwetsbaren eerst in te enten om zo snel mogelijk het land weer een beetje in een normale staat te krijgen. En nu mag ineens iedereen die hard genoeg schreeuwt voor die kwetsbaren.
Weliswaar niet op de schaal waarop we ze nodig hadden misschien maar het lijkt me eenvoudig uit te breiden.
https://www.ewmagazine.nl...aine-in-hoofddorp-741461/
Wat betreft de verplichte PCR test voor reizigers die nu in de spoedwet wordt vastgelegd. Ik ben het daar wel mee eens. Ja, ik vindt het heel vervelend dat dit eenzijdig door de regering in de spoedwet wordt geplaatst. Ik vindt dan ook dat de juiste staatsrechtelijke controle hierop zo snel mogelijk moet plaatsvinden. Daar moet een beperkte termijn aan zitten.
Bij het boarden moet je een bewijs hebben dat je negatief getest bent, bij het uitstappen gaan ze je niet nogmaals testen.Stoney3K schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:28:
[...]
Nouja, twee maanden geleden dachten we nog dat niemand hem wou hebbenzacht schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:00:
De run op de vaccins is nog harder (pun intended) dan de run eind jaren 90 op die bekende pillen van Pfizer.
Waar ik me op dit moment een beetje om irriteer is dat die eerste lichting zo lang duurt om in te enten. 3 weken voor een paar 100.000. Terwijl er volgens mij veel meer vaccins binnenkomen ? Ga dan tegelijk al op andere plekken (verpleeghuizen bv) ook al beginnen ! Zorg gewoon dat je zo snel kan inenten als de leveringen binnenkomen (gedeeld door 2 vanwege reservering 2e prik) !MikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:08:
[...]
Morgen de leraren?
Zodra je 14 dagen onvrijwillig in een van der Valk moet doorbrengen neemt het vliegverkeer vanzelf af, misschien wel tot ver onder de capaciteit van leegstaande hotels. Die 100en hotels zijn op dit moment geen enkel probleem.Bensimpel schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:29:
[...]
Ik denk dat je dan grote tenten kampen moet gaan opzetten, als je ziet hoeveel vliegtuigen er nog dagelijks landen op Schiphol en zelfs Eindhoven. Aan de andere kant zijn er een boel hotels leeg, misschien deze eens inzetten? Gooi er wat bewaking voor dat je pas weg mag na 14/10 dagen en negatieve test. Kost wat geld. Waarschijnlijk heb je daar alsnog niks aan als je 100% wilt controleren pakken, want men kan gewoon met de auto naar nog over de grens.
[ Voor 3% gewijzigd door jadjong op 03-01-2021 19:05 ]
Laat ik even duidelijk stellen dat ik het inhoudelijk compleet met je eens ben. Laten we het op persoonlijke frustratie omtrent de werksituatie van mijn vriendin houdenMikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:50:
[...]
Volgens mij lag er een weloverwogen en goed onderbouwd advies om de kwetsbaren eerst in te enten om zo snel mogelijk het land weer een beetje in een normale staat te krijgen. En nu mag ineens iedereen die hard genoeg schreeuwt voor die kwetsbaren.
Ik vind het allemaal prima, maar dat was niet de afspraak. En dan ook geen gezeik achteraf als het en langer duurt voordat we uit een lockdown kunnen, en dat opas en omas bij bosjes sterven.
Klinkt vooral als "huisartsenposten" (nu bij de rest van de (ouderen etc)zorg met Pfizer en niet als "alle huisartsen" die wellicht met moderna aan de beurt komen als voorbereiding op de "medium schaal' vaccinatie van de rest van de ouderen ?wildhagen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:50:
[...]
En dit gaat ook gebeuren :
[...]
(AD liveblog)
Wat dat betreft komt de Britse variant mooi op tijd. Koren op de molen van de *knip* mensen die het niet met je eens zijnMikeyMan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:02:
[...]
Nouja, twee maanden geleden dachten we nog dat niemand hem wou hebben
[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 04-01-2021 10:51 ]
Zelfs als het allemaal organisatorisch haalbaar is moet je je ook afvragen of het ethisch verantwoord is.Bensimpel schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:29:
[...]
Ik denk dat je dan grote tenten kampen moet gaan opzetten, als je ziet hoeveel vliegtuigen er nog dagelijks landen op Schiphol en zelfs Eindhoven. Aan de andere kant zijn er een boel hotels leeg, misschien deze eens inzetten? Gooi er wat bewaking voor dat je pas weg mag na 14/10 dagen en negatieve test. Kost wat geld. Waarschijnlijk heb je daar alsnog niks aan als je 100% wilt controleren pakken, want men kan gewoon met de auto naar nog over de grens.
Het is nogal wat wat je dan vraagt/verwacht van personeel in zo'n hotel door bewust mensen die mogelijk besmet(telijk) zijn daar onder te brengen.
Daar hebben ze in Australië mee geëxperimenteerd maar hotelpersoneel is niet getraind in de regels en gewend om alles snel te doen, wat de zorgvuldigheid niet ten goede komt.jadjong schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:04:
[...]
Zodra je 14 dagen onvrijwillig in een van der Valk moet doorbrengen neemt het vliegverkeer vanzelf af, misschien wel tot ver onder de capaciteit van leegstaande hotels. Die 100en hotels zijn op dit moment geen enkel probleem.
Hotels worden binnen de kortste keren bron van besmettingen .
Vandaag heeft mijn vrouw rond 8 uur online afspraak gemaakt, getest om 11 uur (antigeen sneltest, Jaarbeurs Utrecht XL teststraat, het was praktisch uitgestorven in vergelijking met eerdere keren zei ze) en uitslag om 2 uur. Binnen zes uur dus.
En een vriend heeft ook vandaag telefonisch een afspraak gemaakt voor dezelfde teststraat om 10:35, kon om 11:15 terecht en had om 12:18 uitslag via mail. Ruim binnen twee uur dus!
Goed nieuws duseamelink schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:38:
De snelheid bij het testen verbetert nog steeds![]()
Vandaag heeft mijn vrouw rond 8 uur online afspraak gemaakt, getest om 11 uur (antigeen sneltest, Jaarbeurs Utrecht XL teststraat, het was praktisch uitgestorven in vergelijking met eerdere keren zei ze) en uitslag om 2 uur. Binnen zes uur dus.
En een vriend heeft ook vandaag telefonisch een afspraak gemaakt voor dezelfde teststraat om 10:35, kon om 11:15 terecht en had om 12:18 uitslag via mail. Ruim binnen twee uur dus!
Is er nog iets verteld over wanneer je vrouw een (meer betrouwbare) PCR test moet afnemen, bijvoorbeeld wanneer de klachten aanhouden of verergeren dan binnen x dagen terugkomen?
Nee. Wel de standaard lijst met instructies over opnieuw testen als de klachten veranderen.Wolly schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:45:
[...]
Goed nieuws dus![]()
Is er nog iets verteld over wanneer je vrouw een (meer betrouwbare) PCR test moet afnemen, bijvoorbeeld wanneer de klachten aanhouden of verergeren dan binnen x dagen terugkomen?
Helaas is die standaard lijst met instructies behoorlijk ingewikkeld. Afhankelijk van of je test wegens klachten of wegens contact volgens Corona Melder app of GGD BCO en bij contact hoe lang geleden dat was en of je in de zorg werkt, of je uit een oranje land komt of dat je een huisgenoot hebt met heftige klachten of bevestigde Corona zijn er andere regels om te volgen.
In Nieuw-Zeeland werkt het prima.__fred__ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:27:
[...]
Daar hebben ze in Australië mee geëxperimenteerd maar hotelpersoneel is niet getraind in de regels en gewend om alles snel te doen, wat de zorgvuldigheid niet ten goede komt.
Hotels worden binnen de kortste keren bron van besmettingen .
Een paar van hun uitbraakjes kwamen doordat medewerkers in het hotel besmet raakte en het virus mee naar buiten droegen.Skyaero schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:22:
In Nieuw-Zeeland werkt het prima.
Dat kon 13 december in Rijswijk ook al. Ok, het was bij mij binnen 3 uur, en niet in 2 uur. En kleinigheidje was ook wel dat ik negatief getest werd terwijl ik positief was, maar dat mag de pret niet drukken.eamelink schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:38:
De snelheid bij het testen verbetert nog steeds![]()
Dat klinkt in theorie heel mooi, maar het werkt alleen als je de luxe hebt om ook al het zorgpersoneel van vaccins te voorzien.Teijgetje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 05:05:
[...]
Nu nog een studie die uitwijst dat het in tijden van hoge/toenemende besmettingen en te weinig bedden, het verstandig is om al het verplegend personeel, dat al haast een jaar onder druk staat en inmiddels te kampen heeft met veel uitval en een gebrek aan invulling van ontstane vacatures, op de been te houden zodat ook alle *knip* mensenbehandeld kunnen worden als dat zou moeten.
Dus niet alleen een paar groepjes, zorg dat iedereen in de zorg voorrang krijgt.
Op dit moment moeten er prioriteiten worden gesteld en dan komen de mensen op de COVID verpleegafdelingen nu eenmaal op de eerste plaats.
[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 04-01-2021 10:53 ]
Worden wel een paar spannende weken. Ik ben er echter wel van overtuigd dat het ná februari allemaal langzaam beter gaat worden
Dat was toen de hotels nog gewoon als hotels functioneerden en men van het gezond verstand uit ging van degenen in 'isolatie' en de hotel medewerkers. En dat werkt niet, in de middeleeuwen wist men al dat je quarantaine op een eilandje voor de kust moest doen en niet midden in je drukke stad.CMD-Snake schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:31:
[...]
Een paar van hun uitbraakjes kwamen doordat medewerkers in het hotel besmet raakte en het virus mee naar buiten droegen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat was dus ook een antigeen sneltest? En hoe weet je dat je toch positief was, werd er gelijktijdig een PCR test afgenomen oid?Sjoan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 05:33:
[...]
Dat kon 13 december in Rijswijk ook al. Ok, het was bij mij binnen 3 uur, en niet in 2 uur. En kleinigheidje was ook wel dat ik negatief getest werd terwijl ik positief was, maar dat mag de pret niet drukken.
Een uur nadat ik de uitslag kreeg, ging mijn corona-app af, en ben ik weer (na wat lichte druk van de GGD) wezen testen. Alleen nu een PCR-test en geen antigeen test. De PCR-test was positief. Ik ben vandaag voor het eerst weer mijn huis uit, nadat eindelijk de koorts weg is.Wolly schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:44:
[...]
Dat was dus ook een antigeen sneltest? En hoe weet je dat je toch positief was, werd er gelijktijdig een PCR test afgenomen oid?
Fijn dat je weer wat beter bent, succes met het verdere herstel.Sjoan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:29:
[...]
Een uur nadat ik de uitslag kreeg, ging mijn corona-app af, en ben ik weer (na wat lichte druk van de GGD) wezen testen. Alleen nu een PCR-test en geen antigeen test. De PCR-test was positief. Ik ben vandaag voor het eerst weer mijn huis uit, nadat eindelijk de koorts weg is.
In theorie kan het dat je tussen de 2 testen pas voldoende virus ontwikkelt hebt om het meetbaar te maken. De antigeen test is toch ook iets minder gevoelig dan een PCR test?
Maar dat is allemaal theorie, belangrijkste is dat je snel weer gezond wordt!
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik vind het eigenlijk wel een geinige actie. Om maar even druk te zetten op de snelheid en om even aan te geven dat logistiek écht niet moeilijk is.Pierre schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:26:
[Afbeelding]
Hier krijg je ook grijze haren van
Bron is de NOS
En de reactie van het bedrijf is ook prima.
Ik ben bang dat ze het meenden:Plenkske schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:49:
Ik vind het eigenlijk wel een geinige actie.
Onze punten zijn daarmee gemaakt:
— Containment Nu (@ContainmentNu) 4 januari 2021
1. Movianto kan het aan, de logistiek is niet lastig
2. Opschalen kan gewoon
3. De vaccins zijn goud waard, dus hup die schouders in.
4. Er hadden vandaag met onze hulp duizenden mensen geprikt kunnen worden, had levens gescheeld #IkWilDiePrik
Ze zijn net zo knettergek als die Viruswaanzin lui.
Dit dus...MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:54:
Ik blijf er moeite mee houden dat door een sterke lobby er afgeweken wordt van een samenhangend plan.
Daar kun je het uiteraard mee eens zijn of niet, maar doel van dat plan was om de kraan dicht te draaien.
Niet om harder te gaan dweilen.
En daar wordt nu op chaotische wijze vanaf geweken.
Ik vrees nog voor andere lobbys die deze week van zich gaan laten horen
edit: begrijp me niet verkeerd; ik ben niet tegen het inenten van zorgmedewerkers, verre van. Maar als dat niet de meest optimale strategie zou zijn; niet doen als je het mij vraagt. Glijdende schaal zoals we nu al zien.
Als iedereen die (populair gezegd) in een talkshow wat roept het voor elkaar kan krijgen dat er afgeweken wordt van 'het plan' betekent dit mijns inziens dat er geen fatsoenlijk plan is.
Minister De Jonge wil op dit moment iedereen tevreden houden, alle (ambtelijke) hindernissen procedures volgen en staat al dat gefröbel ook nog eens met veel te veel geveinsde overtuiging uit te leggen aan jan en alleman.
Gevolg is dat bijna niemand hem en zijn telkens wijzigende plannen meer serieus neemt.
Wat hij had moeten doen (en nog steeds kan doen) is alle regie naar zich toe trekken. Met de vuist op tafel slaan en zeggen zo gaan we het doen; van de bestaande testlocaties ook massa-vaccinatie locaties maken en voor de verandering eens vasthouden aan een plan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Prima dat ze het meenden en dat ze net zo gek zijn, het écht krijgen van die vaccins was ze toch niet gelukt.CMD-Snake schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:55:
[...]
Ik ben bang dat ze het meenden:
[Embed]
Het gaat hier m.i. meer om de aandacht en de boodschap. Die boodschap is toch prima ?
Gaan ze dan ook even bij Pfizer een half miljoen extra vaccins uit de mouw schudden?CMD-Snake schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:55:
[...]
Ik ben bang dat ze het meenden:
[Embed]
De grootste bottleneck blijft liggen bij de supply chain.
Als hij doet wat je hierboven voorstelt wijkt hij weer af van zijn planalexbl69 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:56:
[...]
Wat hij had moeten doen (en nog steeds kan doen) is alle regie naar zich toe trekken. Met de vuist op tafel slaan en zeggen zo gaan we het doen; van de bestaande testlocaties ook massa-vaccinatie locaties maken en voor de verandering eens vasthouden aan een plan.
Dat is pas het geval als er sneller gevaccineerd wordt als er geleverd wordt. Op dit moment is dat nog niet zo, en het moet nog blijken of dat de komende maanden gaat gebeuren.Stoney3K schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:01:
[...]
Gaan ze dan ook even bij Pfizer een half miljoen extra vaccins uit de mouw schudden?
De grootste bottleneck blijft liggen bij de supply chain.
Ik las gisteren tegenstrijdige berichten. Rijksoverheid spreekt erover dat de eerste Pfizer groep (die zich vanaf vandaag kunnen melden) bestaat uit 613k mensen , maar een nieuwsbericht van gister sprak weer over 225k mensen.
In het eerste geval loopt het redelijk gelijk met het aantal vaccins die binnenkomen. In het tweede geval lopen ze achter.
Vandaag zou er vanuit De Jonge weer nieuwe info komen. Wellicht dan ook weer met recente getallen.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins