Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 182 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.023 views

Onderwerpen

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:46
Soccer98 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:30:
[...]

Naja, als je zelf stelt dat 'een jaar met deze regels leven niet zo moeilijk is', terwijl het overduidelijk is dat een aanzienlijk deel van de mensen er wel moeite mee hebben, getuigt jouw comment inderdaad van gebrek aan inleving. Denk aan mensen in de horeca, mensen die hun baan kwijt zijn, studenten die fikse studievertraging oplopen, middelbare scholieren die in niveau zakken omdat ze niet met het thuisonderwijs mee kunnen. En dan heb ik ouderen die de hele dag binnen opgehokt zitten niet eens genoemd. Dat is waar ik op doel en in jouw comment krijg ik niet de indruk dat je daarbij stil staat.

Laten we ook niet doen alsof de 1,5 meter normaal is. Als ik ergens ben, wil ik daar niet aan denken. Vind het allemaal schijt. Uiteraard doe ik het, het zijn immers de maatregelen, maar soms is het wel lastig. Het is onnatuurlijk, zoals Erik42 hierboven zegt.
Maar je gaat er niet aan dood. De 'problemen' die je opnoemt zijn uiteindelijk allemaal luxe-problemen. Je kan deze 'crisis' ook zien als een mogelijkheid om alles 'ns anders en beter te gaan doen dan voorheen. Uiteindelijk telt alleen het feit dat je gelukkig bent (of wordt). En aangezien ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk bijna overal. Zoekt en gij zult vinden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik kan me er zo ongelofelijk aan ergeren, merk ik. Fijn voor de mensen die minder moeite hebben met de maatregelen, maar projecteer je eigen situatie en kijk alsjeblieft niet 1 op 1 op een ander.

• Soccer98
Yaksa schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:54:
[...]

Maar je gaat er niet aan dood. De 'problemen' die je opnoemt zijn uiteindelijk allemaal luxe-problemen. Je kan deze 'crisis' ook zien als een mogelijkheid om alles 'ns anders en beter te gaan doen dan voorheen. Uiteindelijk telt alleen het feit dat je gelukkig bent (of wordt). En aangezien ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk bijna overal. Zoekt en gij zult vinden.
Dat zijn geen luxe-problemen. Als je je baan kwijt raakt, ligt je leven op z’n gat. Als je studievertraging oploopt, heb je ook een lastige tijd en ben je meer geld kwijt. Zak je in niveau op school, heeft dat ook weet invloed op je toekomst.

Prijzenswaardig dat je kansen ziet in een crisis als deze. Dat is een kijk die voor jou goed werkt, als ik je goed begrijp. Alleen vind ik wel dat je makkelijk lullen hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door Soccer98 op 26-12-2020 23:57 ]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Dus als het overleven goed zit, dan zijn we er? Okee....

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:20
@Yaksa Probeer je aub even iets verder in te leven in anderen. Als ik bijv. naar mijn eigen situatie kijk, waar ik als Zzper enkele maanden 90% van mijn omzet zag verdampen, ervaarde ik het niet als een luxe probleem. En daarbij heb ik het nog relatief goed, mijn vrouw werkt en we redden ons nog zeker. Maar ik merk een hoop stress en zorgen bij zat bekenden om me heen die er goed doorheen zitten.

Daarnaast kan je elke situatie wel gaan vergelijken met Yousoef die zijn vrouw, kinderen en woning kwijtraakte bij een bombardement in Syrië, maar dan kan je al het leed wel gaan bagatelliseren, niet? Even ter verduidelijking, ik doel hiermee op je nutteloze wo2 vergelijking.

[ Voor 5% gewijzigd door DeKoetsier op 27-12-2020 00:30 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:04

The Legend

*Plop*

Volgens mij zijn jullie het in de kern wel met elkaar eens, namelijk dat er nu weinig anders opzit dan de maatregelen te volgen.

Ik ben het overigens volmondig eens met @BarôZZa : gezinnen, zeker die met kleine kinderen <6, merken hier relatief gezien het minste van. Ik merk dat bij mezelf ook, 3 kleine kinderen, dan ben je toch al het grootste deel van de tijd druk met het gezin draaiende houden. Daar komen nu wat belemmerende factoren bij, maar ons sociale leven buiten het gezin stond toch al op een laag pitje. Dat de horeca dicht is, daar merk ik echt bar weinig van. Niet te vergelijken met een jong stel zonder kinderen, studenten etc.

Maar onderaan de streep ben ik bang dat er nu simpelweg geen andere optie mogelijk is dan de maatregelen volgen. Dan helpt het volgens mij alleen niet als de ene helft roept dat het allemaal onzin is, en de andere helft dat je niet moet zeuren want hoe erg is het nou helemaal.

Ik ben toch malle pietje niet!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:17
Soccer98 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:55:
[...]

Dat zijn geen luxe-problemen. Als je je baan kwijt raakt, ligt je leven op z’n gat. Als je studievertraging oploopt, heb je ook een lastige tijd en ben je meer geld kwijt. Zak je in niveau op school, heeft dat ook weet invloed op je toekomst.

Prijzenswaardig dat je kansen ziet in een crisis als deze. Dat is een kijk die voor jou goed werkt, als ik je goed begrijp. Alleen vind ik wel dat je makkelijk lullen hebt.
Nou ja, ik ben zojuist m'n baan kwijtgeraakt, maar dat was bewust. Dan kreeg ik nog een zak geld mee.
Maar het komt wel door grotendeels door pandemie. Ik werkte voor een non-IT bedrijf waarbij de werkomstandigheden een van de belangrijkste punten waren. Valt dat weg én raak je het hele jaar overwerkt (grote projecten waar normaal geen tijd voor is tijdens de lockdowns en in de andere tijd dubbel zo druk om de zaak te ondersteunen), dan is de keuze snel gemaakt als je voor 2021 geen verbetering ziet.
Drie jaar werk weggeknikkerd, maar gelukkig heb ik flink kunnen sparen het afgelopen jaar. Denk dat ik maar minstens een half jaar ergens op een zonnige plek ga zitten totdat ik hier een vaccinatie kan pakken, want het alternatief is hier in de druilerige regen een nieuwe kantoorbaan zoeken met alle complexiteiten die daarbij komen. Totaal geen zin om via de webcam gespeeld gezellig te moeten gaan doen met mensen die ik nog nooit heb gezien en waar ik op dit moment absoluut geen drol om geef.
[...]

Dat is wel iets te makkelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik ben 100% voor zo min mogelijk mensen laten sterven, maar dat is niet wat we hebben gedaan hier. We hebben er hier gewoon voor gekozen om zo lang mogelijk zoveel mogelijk mensen te laten werken. Doden, besmettingen etc waren allemaal minder belangrijk, zo lang de zorg maar niet geheel om zou vallen.
Voor sommige mensen is dat geen probleem omdat ze al meer stabiliteit hebben qua relaties en carrière. Bij mij zit m'n partner sinds drie maanden weer aan de andere kant van de wereld en hebben we geen idee wanneer we elkaar weer zien, ondertussen heeft een ex tijdens deze periode voor het eerst in tig jaar contact gezocht(waar ik een zwak voor had sinds de middelbare school, we zijn bijna 20 jaar verder). Ik zou liegen als ik zou zeggen dat de zaken er niet complexer op zijn geworden.
Bij andere lui ligt het liefdes/seksleven misschien wel praktisch stil voor een jaar, omdat ze misschien niet geschikt zijn voor Tinder en normaal gesproken mensen ontmoeten op samenkomsten die nu niet kunnen. Het is wat makkelijk om te doen alsof dat allemaal luxe is en je je geluk maar even kan halen uit een wandeling in het park. Of dat het meevalt vergeleken met de tweede wereldoorlog omdat mensen toen gelukkig waren met een gevulde koek.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 15:45

Patriot

Fulltime #whatpulsert

BarôZZa schreef op zondag 27 december 2020 @ 02:20:
[...]

Dat is wel iets te makkelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik ben 100% voor zo min mogelijk mensen laten sterven, maar dat is niet wat we hebben gedaan hier. We hebben er hier gewoon voor gekozen om zo lang mogelijk zoveel mogelijk mensen te laten werken. Doden, besmettingen etc waren allemaal minder belangrijk, zo lang de zorg maar niet geheel om zou vallen.
Het niet laten omvallen van de zorg was toch niet een doel op zich? Het idee daarachter is toch dat een situatie waarin de zorg omvalt juist alleen maar zorgt voor méér problemen? Je kunt twijfelen over de effectiviteit en/of het nut van bepaalde maatregelen, maar het is niet alsof "zorgen dat de zorg niet omvalt" een soort principekwestie was die losstaat van de menselijke kant.
Voor sommige mensen is dat geen probleem omdat ze al meer stabiliteit hebben qua relaties en carrière. Bij mij zit m'n partner sinds drie maanden weer aan de andere kant van de wereld en hebben we geen idee wanneer we elkaar weer zien, ondertussen heeft een ex tijdens deze periode voor het eerst in tig jaar contact gezocht(waar ik een zwak voor had sinds de middelbare school, we zijn bijna 20 jaar verder). Ik zou liegen als ik zou zeggen dat de zaken er niet complexer op zijn geworden.
Bij andere lui ligt het liefdes/seksleven misschien wel praktisch stil voor een jaar, omdat ze misschien niet geschikt zijn voor Tinder en normaal gesproken mensen ontmoeten op samenkomsten die nu niet kunnen. Het is wat makkelijk om te doen alsof dat allemaal luxe is en je je geluk maar even kan halen uit een wandeling in het park. Of dat het meevalt vergeleken met de tweede wereldoorlog omdat mensen toen gelukkig waren met een gevulde koek.
Die discussie over wat wel of geen luxeprobleem is doet er volgens mij amper toe, maar dit vind ik inderdaad niet echt zwaarwegende belangen als je zaken als de solvabiliteit van ondernemers, de capaciteitsproblemen in de zorg en de gezondheidsgerelateerde problemen van Corona tegen elkaar aan het afwegen bent.

EDIT: Ik vind de huidige maatregelen zelf overigens gepast. Ja, het heeft zijn nadelen maar daar staan ook grove nadelige effecten van niet of ontoereikend handelen tegenover. De druk op de zorg en het risico op ziekte en sterven is nu te hoog, dus er moeten m.i. offers gemaakt worden. Dat is niet makkelijk, en er zijn ongetwijfeld situaties waarin de klap verzacht moet worden (en waar dat beter moet indien de poging die tot nu toe gedaan is ontoereikend is), maar er is geen maatregel die ik nu met een goed geweten zou kunnen versoepelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Patriot op 27-12-2020 04:28 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:23

boesOne

meuh

BarôZZa schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:50:
[...]

Laat me raden: gezin, vrouwtje, kinderen?

Dat is namelijk de groep voor wie het minste is veranderd en die ik het meest hoor roepen dat het allemaal meevalt.
Klopt :)
En geen festivals, geen concerten, geen terrasjes, nauwlijks sociale contacten. Alleen maar werk en netflixen/internetten. De muren komen op me af. Thuisonderwijs voor de blaag combineren met werk is uitdagend te noemen. True, ik zit niet alleen thuis, maar de cabin fever ligt op de loer. Ik wil er wel weer eens uit verdomme.

En toch lukt het me te relativeren. Er zijn ook upsides. Ben gaan wandelen. Conditie is op pijl en afgevallen, was al niet dik, maar dit heb ik jaren niet meer gewogen. En verder overleef ik dit wel. Heb nog een baan, er is eten, huis staat nog.
Ga in de lente wel een moestuin beginnen oid, als de maatregelen er nog zijn. Andere bezigheid zoeken ipv concert/festival/film/kroeg als major hobby.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De criminele sujetten die misbruik maken van corona zijn kennelijk ook weer wakker geworden:
Bij de start van de coronavaccinatiecampagne in een aantal Europese landen, waarschuwt de Europese politiedienst Europol tegen fraudeurs. ,,Het gevaar is reëel dat criminelen de enorme vraag naar coronavaccins proberen uit te buiten'', zegt directeur Catherine De Bolle zondag tegen Duitse kranten.

Daar zijn volgens De Bolle al concrete aanwijzingen voor: ,,Op sociale netwerken wordt al geadverteerd. Degenen die er op ingaan krijgen helemaal niets geleverd na betaling, of krijgen nepvaccins. Als je het slachtoffer wordt van deze oplichterij, kan dat natuurlijk ernstige gevolgen hebben voor de gezondheid.''

Europol heeft volgens De Bolle de lidstaten al opgeroepen om waakzaam te zijn. Ze zei ook dat de autoriteiten voorbereid moeten zijn op pogingen tot diefstal van vaccins. ,,In de eerste lockdown, bijvoorbeeld, richtten bendes zich op het stelen van zendingen mondmaskers. Datzelfde dreigt nu te gebeuren met vaccins.''
(AD Liveblog)

Nou moet je ook wel héél dom zijn om hierin te trappen (wie bestelt zijn vaccinatie nu via Facebook???), maar een vies smaakje geeft het wel.

Virussen? Scan ze hier!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:11:
[...]

Weet je welke mensen iets missen? Dat zijn diegene die hun dierbaren verloren door het stupide gedrag van medemensen die menen het beter te weten dan wat de wetenschap ons aangeeft.
En trouwens, wat mis je nou helemaal? Je hebt een dak boven je hoofd, licht gaan aan met een knopje, water haal je uit de kraan en met een computer, TV en smartphone haal je de hele wereld binnen. Vraag maar eens aan iemand die de tweede wereldoorlog heeft meegemaakt, die mensen hebben 4 jaar lang meer gemist dan je je kan voorstellen. En ze hebben ons land weer opgebouwd vanuit de puinhopen, zodanig dat we nu meer luxe hebben dan dat zij zich ooit konden voorstellen. Dan is een jaar lang wat simpele regeltjes opvolgen toch niet zo moeilijk, kom op zeg.
De oorlog, tja, dat is ook zo'n ontastbaar argument voor velen. Via Facebook *O* kwam ik bij een verhaaltje van Wim(90) terecht, die durft dit jaar te vergelijken met de oorlog. Lees zelf maar:
Wim (90) blikt terug op huisarrest na 'illegale' fietstocht: "Ergste tijd van m'n leven"
En Wim is echt niet de enige.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:58

RayNbow

Kirika <3

Wolly schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:50:
De politiek stelt de regels, niet de wetenschap. Als we naar de wetenschap hadden geluisterd liepen wij nu niet verplicht met niet medische mondkapjes.
Bullshit. Als we naar de wetenschap hadden geluisterd, hadden we dan wel de drukte vermeden, het aantal contacten verminderd en 1.5m afstand gehouden?

Addendum:
Als we naar de wetenschap hadden geluisterd, hadden we dan op z'n minst een simpel idee als hieronder begrepen?

p = g(c·(1-fe)·(1-fi) / r2)
X~B(n,p)
P(X=0) = (1-p)n

(Ik laat het aan de lezer over om uit te vogelen hoe mondmaskers, afstandhouden en drukte vermijden/contacten verminderen terugkomen in het bovenstaande model.)

[ Voor 32% gewijzigd door RayNbow op 27-12-2020 09:26 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wildhagen schreef op zondag 27 december 2020 @ 07:23:
De criminele sujetten die misbruik maken van corona zijn kennelijk ook weer wakker geworden:
[...]
(AD Liveblog)

Nou moet je ook wel héél dom zijn om hierin te trappen (wie bestelt zijn vaccinatie nu via Facebook???), maar een vies smaakje geeft het wel.
Als de vraag er is, komt er vanzelf aanbod uiteraard:
Kun je een vaccin ook zelf kopen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:06
Snow_King schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:41:
[...]

En 10.000 mensen (veelal 70+) op bijna 18 Miljoen vind ik eerlijk gezegd niet super indrukwekkend. Mensen overlijden nu eenmaal, dat is een onderdeel van het leven. Vroeg of laat ga ik, mijn vrouw en onze pasgeboren zoon ook dood. Dat is heel erg zeker.
Tsja. Zo zat ik er ook in (nog steeds). Tot het opeens dichtbij kwam en in een week oom en tante in het ziekenhuis en op de IC terecht kwamen. Dan zie je hoe snel het kan gaan bij relatief doorsnee mensen van rond de 70. Dus ik hou voorlopig afstand.

Je lult wel makkelijk. Het wachten is op de Covidmutatie die pasgeborenen het hardst raakt. Benieuwd hoe je er dan in zit.

Haters everywhere but I don’t really care

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
God is a DJ. De kerkdienst had kennelijk een afterparty onder een viaduct in Staphorst. :+

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:17
matthijst schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:40:
[...]

Tsja. Zo zat ik er ook in (nog steeds). Tot het opeens dichtbij kwam en in een week oom en tante in het ziekenhuis en op de IC terecht kwamen. Dan zie je hoe snel het kan gaan bij relatief doorsnee mensen van rond de 70. Dus ik hou voorlopig afstand.

Je lult wel makkelijk. Het wachten is op de Covidmutatie die pasgeborenen het hardst raakt. Benieuwd hoe je er dan in zit.
Noem mij cynisch, maar vergeet niet dat de kinder IC's rond deze tijd al jarenlang vol liggen met naar adem happende baby's met RS virus. Kan mij niet herinneren dat "we" daar ooit iets aan wilden doen. Of dat nog niet zo lang geleden er per dag 3000 kinderen overleden aan malaria. UNICEF heeft echt jarenlang moeten zeuren om daar wat aan te doen...

• The Legend

The Legend

*Plop*

Carnoustie schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:54:
[...]

Noem mij cynisch, maar vergeet niet dat de kinder IC's rond deze tijd al jarenlang vol liggen met naar adem happende baby's met RS virus. Kan mij niet herinneren dat "we" daar ooit iets aan wilden doen. Of dat nog niet zo lang geleden er per dag 3000 kinderen overleden aan malaria. UNICEF heeft echt jarenlang moeten zeuren om daar wat aan te doen...
Ik heb best begrip voor mensen die deze maatregelen als veel zwaarder ervaren dan ikzelf. Het is ook klote, en voor sommigen veel meer dan voor anderen. Maar ik snap echt niet hoe je dit soort uitspraken nu nog kan doen. Hebben we tijdens die druk op kinder-IC’s kinderen moeten weigeren? Hebben we tijdens die RS-golf kankerpatienten een levensverlengende (of levensreddende) operatie moeten vertellen dat ze over een paar maanden maar terug moeten komen?

Dat geldt ook voor de terugkerende verhalen over hoe overvol het wel niet was op de IC’s tijdens de griepgolf van 2018. Ja natuurlijk was dat toen zo, maar dat waren op z’n hoogtepunt 350 grieppatienten, en het was toen tijdelijk een probleem omdat er niet landelijk gespreid werd, zoals nu al 10 maanden wordt gedaan.

We nemen nu ongekende maatregelen en we zitten op het punt dat de zaak net niet in elkaar flikkert. Dat kun je toch niet blijven vergelijken met periodes van andere ziektes zonder al die maatregelen??

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57

beany

Meeheheheheh

[...]

Heeft te maken met aantallen. Als er 1 gezin was dat slachtoffer was van de toeslagenaffaire dan had er niks over in het nieuws te vinden zijn geweest. 10000 gezinnen en de media staat er wekenlang bol van.

En zo werkt het ook met ziektes. Als er weinig mensen ziek van worden dan is er geen probleem. Pas bij grote aantallen schieten we in actie. Dit is al heel lang zo, op allerlei vlakken en dat zal ook niet veranderen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:12
wildhagen schreef op zondag 27 december 2020 @ 07:23:

[...]

(AD Liveblog)

Mensen die denken dat als ze gevaccineerd zijn ze weer alles mogen en op deze manier op deze manier voor willen dringen, die trappen erin. Wat op zich ook al een risico kan zijn tijdens de overgangsperiode als nog niet iedereen gevaccineerd is, dat deze mensen dan toch al compleet los gaan en er niet bij stilstaan dat ze nog steeds een gevaar voor anderen kunnen vormen.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Maar je gaat er niet aan dood. De 'problemen' die je opnoemt zijn uiteindelijk allemaal luxe-problemen.
Vertel dat even tegen de 21-jarige die zijn vrienden niet meer kan knuffelen en nu in depressieve toestand zijn laatste knuffel heeft uitgedeeld, aan zo'n geel ding met NS er op.

Zorgpersoneel is de eerste linie die nu aan het vallen is, daarna komt de GGZ. Ik voorzie een hoop getraumatiseerde machinisten...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:52
The Legend schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:06:
Ik ben het overigens volmondig eens met @BarôZZa : gezinnen, zeker die met kleine kinderen <6, merken hier relatief gezien het minste van. Ik merk dat bij mezelf ook, 3 kleine kinderen, dan ben je toch al het grootste deel van de tijd druk met het gezin draaiende houden. Daar komen nu wat belemmerende factoren bij, maar ons sociale leven buiten het gezin stond toch al op een laag pitje. Dat de horeca dicht is, daar merk ik echt bar weinig van.
Nou, dat gezinnen met jonge kinderen hier weinig van merken ben ik niet met je eens, wat je hierboven schrijf klopt grotendeels wel, maar basisscholen en KDV's (weer!) dicht doet wel serieus pijn hier. In april ook al.

Het klopt dat je met kleine kinderen sowieso aan weinig dingen toekomt. Maar normaal toch wel aan familiebezoek, en bovendien, het KDV (en iets later de basisschool) geeft wel respijt, zowel om rustig te kunnen werken als eens een dagje zelf iets te kunnen doen (of met z'n tweeën). Bovendien vinden de kinderen zelf het ook geweldig om met elkaar te spelen.

Nu zit je dus 5 weken lang, 24x7 op elkaars lip, en je kunt eigenlijk nergens heen, behalve buiten wat lopen, en dat van doen we dan ook veel. Maar momenteel is het weer ca. 50/50 dan ook zo dat dat nauwelijks een optie is. Of ja, zo een rondje van 15 minuten en dat was het dan voor die dag.

En ik zie de verlenging hiervan al zo half in de lucht hangen.

Dan hebben wij nog geluk met begripvolle werkgevers, ik moet er al helemaal niet aan denken als dat niet zo was.

Maar weinig van merken, ik mocht het willen.

• Soccer98
Conclusie: een ieder heeft op zijn eigen manier last van de crisis en het is niet aan ons op Tweakers om daar een oordeel over te hebben, vind ik. De één heeft het er echt moeilijk mee om het sociale leven op een laag pitje te hebben, de ander heeft moeite met online onderwijs en weer de ander heeft amper inkomsten omdat zijn baan kwijt is.

[ Voor 41% gewijzigd door Soccer98 op 27-12-2020 11:03 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Soccer98 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:02:
Conclusie: een ieder heeft op zijn eigen manier last van de crisis en het is niet aan ons op Tweakers om daar een oordeel over te hebben, vind ik. De één heeft het er echt moeilijk mee om het sociale leven op een laag pitje te hebben, de ander heeft moeite met online onderwijs en weer de ander heeft amper inkomsten omdat zijn baan kwijt is.
En een ander heeft er helemaal geen moeite mee.

Als je, volgens jou, geen oordeel mag hebben over dat het wel meevalt, mag je ook geen oordeel hebben over dat het tegenvalt...

PSN

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Soccer98 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:02:
of zoals een wijs man ooit zei :7

"We zitten in een zware periode, en iedereen zal (of heeft) verliezen te verwerken hebben; fysiek, geestelijk, financieel, of op andere wijze. Het enige wat we met zijn allen kunnen doen is deze storm uitzitten in de hoop dat we er per saldo met zo min mogelijk schade uit komen. En net als bij een storm geldt dat er altijd ongelijk verdeeld schade zal ontstaan; het is dan ook zaak dat we deze lasten uiteindelijk met zijn allen gaan dragen."

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Soccer98
YakuzA schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:08:
[...]

Als je, volgens jou, geen oordeel mag hebben over dat het wel meevalt, mag je ook geen oordeel hebben over dat het tegenvalt...
Precies, dus een ieder gaat op zijn eigen manier met de crisis om en dat begrip is er niet altijd merk ik.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:19
Volgens mij is Corona gewoon de wraak van de introverts. Jarenlang hebben wij keer op keer allerlei suffe feestjes en vieringen bij moeten wonen "omdat het zo hoort".

Nu is het onze beurt. Heerlijk in isolement. Geen gezeur met handen schudden. Kusjes op de wang. Overdadige knuffels. Opzouten. Blijf in je huis en gedraag je >:)

Zoals een vriend van mij zei: "Corona is het beste wat me ooit overkomen is. Thuiswerken in mijn badjas wanneer ik het wil, geen stinkende collega's die me continu lastig vallen. Geen ongewilde bezoekjes aan familieleden waar je je hele jeugd mee bezig bent geweest om er weg te komen." _/-\o_

@Stoney3K Je sarcasmedetector is volgens mij kapot :(:)

[ Voor 4% gewijzigd door FireAge op 27-12-2020 11:38 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

FireAge schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:30:
Volgens mij is Corona gewoon de wraak van de introverts. Jarenlang hebben wij keer op keer allerlei suffe feestjes en vieringen bij moeten wonen "omdat het zo hoort".

Nu is het onze beurt. Heerlijk in isolement. Geen gezeur met handen schudden. Kusjes op de wang. Overdadige knuffels. Opzouten. Blijf in je huis en gedraag je >:)
Spreek even alleen voor jezelf. Ik beschouw mezelf wel als introvert omdat ik totaal geen behoefte heb aan heel intensief contact met willekeurige wildvreemde mensen, of met mijn extended family die ik alleen één keer per jaar op een familie-weekend zie en daarnaast niet. Dat die opdringerige verkoper mij niet gelijk de hand wil schudden, of ik niet meer door een halfzatte jojo in het café allerlei opmerkingen krijg, dat vind ik helemaal prima.

Dat ik van wildvreemden afstand moet houden en niet de verplichte 3 kusjes op de wang moet geven bij verjaardagen vind ik helemaal best, maar met de kerngroep van vrienden die ik bewust heb uitgekozen, moet ik nu óók afstand houden, en dat is heel frustrerend. Juist omdat de manier van doen binnen onze vriendengroep is om elkaar helemaal plat te knuffelen want het groepje voelt zich bij elkaar op zijn gemak.

Het feit dat je dat gevoel van (emotionele) intimiteit ook niet kan hebben met de mensen die je daarvoor bewust hebt uitgekozen, voelt heet confronterend.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 27-12-2020 11:37 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:06

steveman

Comfortabel ten onder

Je kunt ook als volwassen introvert zelf bepalen niet meer bij je familie langs te gaan he, zonder dat het land op slot hoeft. En 100% remote banen bestaan ook ;)

Maar ja, als dat er eerder nooit van kwam krijg je het wel in de schoot geworpen nu.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12 11:22
Die 3 kussen zal hopelijk altijd tot het verleden behoren. :)

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

FireAge schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:30:
@Stoney3K Je sarcasmedetector is volgens mij kapot :(:)
Erg genoeg zijn er dus ook een hoop mensen die er serieus zo over denken.

• 42erik
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:08:
[...]

Mensen met helemaal geen moeite zijn er denk ik niet... Mensen met minder moeite dan anderen wel ja, maar helemaal geen moeite kan ik me eigenlijk niet voorstellen

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:19
Stoney3K schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:50:
[...]

Erg genoeg zijn er dus ook een hoop mensen die er serieus zo over denken.
Ja die vriend van mij ook. Maar dat is niet erg, dat is zijn goed recht ;)
Net als dat jij het zwaar mag hebben met jouw situatie.

Alles is relatief. Heb je veel meegemaakt in je leven, dan valt dit isolement misschien wel mee. Heb je weinig meegemaakt, valt het waarschijnlijk een stuk zwaarder.

Dat maakt echter het ene gevoel niet meer- of minderwaardig aan het andere. Dat is het mooie van relatieviteit. Helaas is het wel zo dat het voor bijna iedereen lastig is om zich te verplaatsen in de relatieve situatie van een ander, en daarom krijg je een hoop onnodig onbegrip.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

42erik schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:53:
[...]

Mensen met helemaal geen moeite zijn er denk ik niet... Mensen met minder moeite dan anderen wel ja, maar helemaal geen moeite kan ik me eigenlijk niet voorstellen
Ho ho, hier mag je geen oordeel of mening over hebben.
Dat is net besproken :+

PSN

• 42erik
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:55:
[...]

Ho ho, hier mag je geen oordeel of mening over hebben.
Dat is net besproken :+
Even afgezien van het feit dat ik niet oordeel, maar me alleen wat afvraag/opmerk mag hier wel degelijk wat minder geoordeeld worden ja.

Je krijgt hier redelijk snel te horen dat je zeurt en je je aanstelt

• Agent47
  • Laatst online: 22-12 14:38

Agent47

I always close my contracts.

Holk schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:43:
Die 3 kussen zal hopelijk altijd tot het verleden behoren. :)
Ja klopt. Vanaf 2021 is het vol op de murf, we moeten alles inhalen. _O-

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• matthijst
[...]

Punt was dan ook niet die baby's, maar dat hij makkelijk lult over ouderen. Maar het verhaal ws anders wordt als het z'n baby betreft. Kan ie zelf eventueel nog stoer doen, gok dat z'n vrouw er anders over denkt.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Wilke schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:00:
[...]

Nou, dat gezinnen met jonge kinderen hier weinig van merken ben ik niet met je eens, wat je hierboven schrijf klopt grotendeels wel, maar basisscholen en KDV's (weer!) dicht doet wel serieus pijn hier. In april ook al.

Het klopt dat je met kleine kinderen sowieso aan weinig dingen toekomt. Maar normaal toch wel aan familiebezoek, en bovendien, het KDV (en iets later de basisschool) geeft wel respijt, zowel om rustig te kunnen werken als eens een dagje zelf iets te kunnen doen (of met z'n tweeën). Bovendien vinden de kinderen zelf het ook geweldig om met elkaar te spelen.

Nu zit je dus 5 weken lang, 24x7 op elkaars lip, en je kunt eigenlijk nergens heen, behalve buiten wat lopen, en dat van doen we dan ook veel. Maar momenteel is het weer ca. 50/50 dan ook zo dat dat nauwelijks een optie is. Of ja, zo een rondje van 15 minuten en dat was het dan voor die dag.

En ik zie de verlenging hiervan al zo half in de lucht hangen.

Dan hebben wij nog geluk met begripvolle werkgevers, ik moet er al helemaal niet aan denken als dat niet zo was.

Maar weinig van merken, ik mocht het willen.
Ik zeg ook niet dat ‘wij’ met kleine kinderen er weinig van merken, denk niet dat het hier hosanna is :p Wat volgens mij objectief wel zo is, is dat scholieren / studenten / jonge stellen / alleenstaanden met een heel rijk en divers sociaal leven er relatief meer van merken. Dat is ook geen waardeoordeel over het hebben van een meer of minder actief sociaal leven. Maar als je leven bestond uit 3x in de week vertoeven in de horeca en je de rest van de week iedere dag verschillende mensen over de vloer had, dan is het verschil simpelweg veel groter. Ik bedenk me daarbij ook dat mijn sociale contacten nu (36 jaar) heel anders, en veel minder lijfelijk zijn dan toen ik 16-25 was. Dat maakt volgens mij echt wel uit. Ik kan prima een vriend over de vloer hebben op 1;5 meter afstand, dat is niet perse anders dan voor Corona. Dat lijkt me voor jongeren veel lastiger.

• Yaksa
Ik denk eigenlijk ook dat een groot gedeelte van de jeugd helemaal niet weet hoe ze zichzelf op een simpele manier toch kunnen vermaken. Nog niet zo héél lang geleden speelde de jeugd urenlang met stokje met een koord eraan en op de grond een rond houten klosje met een spijker erin. En er op uit trekken om de natuur in de omgeving nou eindelijk 'ns goed te observeren zie ik ook maar weinig jeugdigen doen, terwijl daar, juist nu, tijd en ruimte genoeg voor is. Ik bedoel er mee te zeggen dat er nog wel iets meer is dan je alleen maar bezig houden met een smartphone, tablet of xbox/playstation. En ga anders een goed boek lezen, dat kan ook, wordt je nooit dommer van.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Yaksa schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:17:
Ik denk eigenlijk ook dat een groot gedeelte van de jeugd helemaal niet weet hoe ze zichzelf op een simpele manier toch kunnen vermaken. Nog niet zo héél lang geleden speelde de jeugd urenlang met stokje met een koord eraan en op de grond een rond houten klosje met een spijker erin. En er op uit trekken om de natuur in de omgeving nou eindelijk 'ns goed te observeren zie ik ook maar weinig jeugdigen doen, terwijl daar, juist nu, tijd en ruimte genoeg voor is. Ik bedoel er mee te zeggen dat er nog wel iets meer is dan je alleen maar bezig houden met een smartphone, tablet of xbox/playstation. En ga anders een goed boek lezen, dat kan ook, wordt je nooit dommer van.
Volgens mij is sociaal contact een belangrijk onderdeel van mens zijn, dat heeft niet zo zeer te maken met vervelen nu. En jonge mensen zijn gemiddeld socialer.

Ja, misschien een welvaartsziekte van onze maatschappij gezien, maar dat maakt het niet onzin of aanstellerij.

• CMD-Snake
Ik bedoel er mee te zeggen dat er nog wel iets meer is dan je alleen maar bezig houden met een smartphone, tablet of xbox/playstation. En ga anders een goed boek lezen, dat kan ook, wordt je nooit dommer van.
Rustig aan opa. ;)

Zeker voor de jeugd komt een groot deel van het vermaak uit de interactie met je leeftijdsgenoten. Samen een balletje trappen op het veldje buiten mag momenteel ook niet, dus die optie is de jeugd ook kwijt. In de tijd dat men speelde met stokjes met spijkers erin deed je dat toch ook best vaak met een groepje leeftijdsgenoten. Boeken heb je ook uitgelezen uiteindelijk net als spelletjes op de PlayStation ook uitgespeeld zijn na verloop van tijd.

• The Legend

The Legend

*Plop*

@Yaksa Maar wat zeg je hier nu mee? Het is hun eigen schuld en daarom moeten ze niet zeuren? Volgens mij is dat de toon die nooit zal werken. Het kan best zijn dat je gelijk hebt, maar dat is geen ontwikkeling van het afgelopen jaar. Zo is dat deel van de jeugd opgegroeid en dat ga je niet in een paar maanden veranderen. Dat maakt niet dat het probleem dat ze ervaren niet bestaat. Overigens lijkt me het probleem echt wel breder dan ‘ze kunnen zichzelf niet vermaken in het bos’.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:43
CMD-Snake schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:53:
[...]
Zeker voor de jeugd komt een groot deel van het vermaak uit de interactie met je leeftijdsgenoten. Samen een balletje trappen op het veldje buiten mag momenteel ook niet, dus die optie is de jeugd ook kwijt.
Kinderen tot en met 17 jaar mogen sporten in teamverband en mogen wedstrijden onderling spelen, maar ook alleen buiten.
https://www.rijksoverheid...t-een-minimum-te-beperken

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20

Yucon

*broem*

Ach, dat zijn toch wel een beetje cliché's, maar ik heb de proef op de som genomen. M'n dochter vond het best leuk om een paar uur met een computer bezig te zijn. Feitelijk niet heel anders dan we vroeger met oude radio's deden.

dus eind van de middag zei ik 'goed gedaan. Zet je hem zo ook weer even in elkaar, ome frank komt hem maandag weer ophalen' >:) Haar blik was priceless _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcWNouh32nte1wciu3_s4Y8b8a8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TcjPZ8mrUYtfwuBxhgtY5rNt.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Yucon op 27-12-2020 14:00 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 09:38

SeatRider

Hips don't lie

*word :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Drardollan
BarôZZa schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:50:
[...]

Laat me raden: gezin, vrouwtje, kinderen?

Dat is namelijk de groep voor wie het minste is veranderd en die ik het meest hoor roepen dat het allemaal meevalt.
‘Vrouwtje’. Respect is weer ver te zoeken.

Kinderen zijn het zwaarst getroffen van alle groepen door wederom de sluiting van de scholen. Leerachterstanden, veilige havens weg, spanning thuis die oplopen, mishandelingen en ga zo maar door. Honderdduizenden kinderen hebben het gigantisch zwaar. En dat allemaal omdat een stel (jong) volwassenen de regels aan hun laars lapt en de overheid dwingt om kinderen te gebruiken als dwangmiddel om de volwassenen in het gareel te krijgen.

• Drardollan

En wéér 79 mensen extra in het ziekenhuis :|

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

42erik schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:54:
[...]

Gut wat flauw.

En redelijk normaal is blijkbaar relatief... In juni oktober hadden we in mijn ogen ook best heftige maatregelen, de 1.5m is er eentje van. Die is best heftig. Daar consequent op moeten letten is al best een ding
En dan moet je je voorstellen dat er in tal van landen een veel strengere, echte lockdown is waar je dagelijks niet meer dan 30 minuten tot 1 uur tot op 100-1000 meter van je huis mag komen, en dan vaak enkel met een speciale verklaring op zak op straffe van een boete van enkele honderden tot duizenden Euro's.

Vreemd dat daar nog geen gewapende revolutie heeft plaatsgevonden tegen de corona-dictatuur... :P

• CMD-Snake
Amphiebietje schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:10:
Vreemd dat daar nog geen gewapende revolutie heeft plaatsgevonden tegen de corona-dictatuur... :P
Zo extreem hoeft het ook weer niet, maar er zijn weldegelijk protesten. In Spanje werden regionale lockdowns niet zo makkelijk aanvaard, het Madrileense regiobestuur heeft een langslepend juridisch gevecht gevoerd met de landelijke regering over het afsluiten van Madrid. In Napels en omstreken kwam een spontaan protest op gang van ondernemers wiens zaken opnieuw gesloten zouden worden, het protest was zo heftig zelfs dat de gouverneur besloot om de lockdown na een paar uur weer ongedaan te maken. Zo'n beetje alle landen hebben te maken met protesten die ook steeds groter lijken te worden.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Stoney3K schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:25:
[...]

Vertel dat even tegen de 21-jarige die zijn vrienden niet meer kan knuffelen en nu in depressieve toestand zijn laatste knuffel heeft uitgedeeld, aan zo'n geel ding met NS er op.
Als je 21 bent en omdat je je vrienden niet meer kan knuffelen zo ernstig depressief raakt dat je zelfmoord pleegt, dan schortte er in normale tijd ook wel wat aan je op psychisch vlak...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf toch hoogst verbaasd ben over hoe allerlei mensen (die in normale tijden vinden dat ik zeik als ik klaag dat ik last van hun herrie/gedrag heb i.c.m. mijn handicap) nu plots degenen zijn die compleet suicidaal raken omdat ze geen feestje kunnen houden 8)7 . Sorry hoor, maar groei eens een ruggegraat, het is niet het einde van de wereld... :r

• BarôZZa
Drardollan schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:08:
[...]

‘Vrouwtje’. Respect is weer ver te zoeken.
Er zit geen enkel waardeoordeel in dat woord, dat maakt jouw brein ervan. Tenzij huisje, boompje, beestje ook respectloos is :') .

Al zouden we volgens jouw inschattingen al maanden coronavrij moeten zijn.
Kinderen zijn het zwaarst getroffen van alle groepen door wederom de sluiting van de scholen. Leerachterstanden, veilige havens weg, spanning thuis die oplopen, mishandelingen en ga zo maar door. Honderdduizenden kinderen hebben het gigantisch zwaar. En dat allemaal omdat een stel (jong) volwassenen de regels aan hun laars lapt en de overheid dwingt om kinderen te gebruiken als dwangmiddel om de volwassenen in het gareel te krijgen.
Je hebt het over totaal iets anders, dan waar ik het over heb.

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 27-12-2020 14:28 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:10:
[Embed]

En wéér 79 mensen extra in het ziekenhuis :|
En dat zal aankomende dagen nog hard oplopen, alle besmettingen van de kerstbezoekjes komen met een paar dagen.
Ik woon tegenover een aantal appartementen waar ouderen wonen en het was weer erg druk met bezoekende mensen de afgelopen 2 dagen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar de kerk kan gewoon door hoor!

https://www.ad.nl/binnenl...h-aan-de-regels~aa3d605b/

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:30:
[...]

En dat zal aankomende dagen nog hard oplopen, alle besmettingen van de kerstbezoekjes komen met een paar dagen.
Ik woon tegenover een aantal appartementen waar ouderen wonen en het was weer erg druk met bezoekende mensen de afgelopen 2 dagen.
Joh, die mensen hebben vlak voor kerst allemaal zo'n sneltestje gedaan en daarna bij oma langs, niks aan de hand ;)

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ernemmer schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:30:
[...]

Ja, dat is wat degenen die klagen over het geen effect hebben van de lockdown telkens vergeten: het duurt enige tijd voordat mensen ziek worden na besmetting, en dan duurt het weer enige tijd voordat men mogelijk in het ziekenhuis belandt. Ofwel, de lockdwon is nog te jong om een echt duidelijk effect te krijgen.

Natuurlijk speelt daarbij ook dat de Nederlandse lockdown voor een deel eigenlijk gewoon vrijwillig is, en dat men zich er niet zo goed aan houdt i.v.m. de feestdagen. Dus reken maar op halverwege januari voordat er een kentering komt...

• Dutchy88
  • Laatst online: 10:35
Vergeet de feestende jeugd niet die vervolgens de rest van het gezin weer besmetten. De kerk is een makkelijk doelwit maar in dit soort plaatsen/gemeenschappen speelt vaak meer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dutchy88 schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:12:
[...]

Vergeet de feestende jeugd niet die vervolgens de rest van het gezin weer besmetten. De kerk is een makkelijk doelwit maar in dit soort plaatsen/gemeenschappen speelt vaak meer.
Makkelijk doelwit, maar ze gaan ook wel zelf op de stip liggen.

Zijn vandaag overigens een viertal teststraten gesloten ivm Bella.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 27-12-2020 15:22 ]

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 22-12 09:15

NoTimeRemains

I know

volgens mij is voor gezinnen met kinderen behoorlijk wat veranderd maar t zal wel weer met perspectief te maken hebben. Naast je werk, opleider, entertainer zijn? Ja super makkelijk, want je baas verwacht natuurlijk niks nu je thuis zit en de kinders die kan je net zo makkelijk hele dagen voor de TV/iPad zetten. En dat vrouwtje die heeft ook niks te doen.

This is the Way.

• Indoubt
  • Laatst online: 10:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

Eerder werd gedacht dat de sterke stijging in opnames in de tweede week van januari zou komen maar het zou best kunnen dat dat eerder gebeurt.

Dat, of het wordt gewoon nog erger dan verwacht. :-(

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:38
update 2020-12-27

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nm1VuyeQrZclg4BK1sZxrA8kwgQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BjiUDCSE5RnI5bb2w6OW5MGc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDjPyPfkZljlKfo6WFRbsOO0yko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9hPQ8dDi8GQ7WOQaRTQz6Mr0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rIT6DUabF6zE4DLzPp1I918v9o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ufaWE3NFDjUQNBpaFJgQBd9t.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KkaCpZTM8MIbzKXo2JUCiTciSs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ioR4sviOFDrmg02P50uSuHsM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tC1cvVdWtw0z9svbm4busb7Lbww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Tv0PGWnWHY5ijg0hz1FnxhHF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AuAOE8FUVeITlAaGYmLrX8Tkaw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oq9GKoAACW80zqM7fui1XFSB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GK6Ezvl-FNDh-C8f9FDtiidakCY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fdjSh1WnlTeX97rELuMSombv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSI7v1OoqcIMoTTz6IgCiSZxHUo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VL8k4mcL31G6kXIVG2hFSOgr.png?f=user_large

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je naar de grafieken kijkt is er niet echt een verschil sinds de verplichte mondkapjes vanaf 1 december.

En vanaf 1 oktober liep het merendeel van de mensen al met het mondkapje. Toen was de piek rond 19 oktober waarna de daling inzette.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:23:
Eerder werd gedacht dat de sterke stijging in opnames in de tweede week van januari zou komen maar het zou best kunnen dat dat eerder gebeurt.

Dat, of het wordt gewoon nog erger dan verwacht. :-(
Ik denk beide...

Eerste tick-up; kerstshoppen.
Tweede: dag voor lockdown
Derde: kerst
Vierde: oud en nieuw

Eind jan 25k positief per dag.

Gaat gelukkig wel lekker hard met de groepsimmuniteit.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

MikeyMan schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:04:
[...]

Ik denk beide...

Met als enige (vervelende) verschil t.o.v. de vaccins dat de latere negatieve gevolgen van een infectie zwaarder zullen zijn (zie diverse berichtgeving over hoe zelfs mensen met een milde infectie hun hart e.d. zijn aangetast).

• Indoubt
  • Laatst online: 10:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

Wolly schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:03:
Als je naar de grafieken kijkt is er niet echt een verschil sinds de verplichte mondkapjes vanaf 1 december.

En vanaf 1 oktober liep het merendeel van de mensen al met het mondkapje. Toen was de piek rond 19 oktober waarna de daling inzette.
Hoe zou je dat willen zien dan?

Een mondkapje wel of niet maakt circa 5% uit op de R waarde. Je aan de 1,5 meter houden iets van 30-40%

Ja, het draagt bij maar het maakt niet het grote verschil. Toch kan het bet bijdragen want andere maatregelen zoals scholen sluiten hebben behoorlijk negatieve consequenties. Daar moet je dus voorzichtiger mee zijn als met een mondkapje wel of niet welke voor het grootse deel van de bevolking niet of nauwelijks consequenties heeft

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Indoubt schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:10:
[...]

Hoe zou je dat willen zien dan?

Een mondkapje wel of niet maakt circa 5% uit op de R waarde. Je aan de 1,5 meter houden iets van 30-40%
Hoe minder die 1,5 meter wordt aangehouden, des te meer effect heeft het mondkapje. :Y)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Drardollan
Groningen en Twente luiden noodklok: zwartste scenario dreigt

In een brandbrief aan verschillende ministeries vragen Groningen en Twente militaire bijstand in verpleeg- en verzorgingshuizen. Komt die er niet, dan dreigt het zwartste scenario. Het minimumniveau aan zorg kan dan niet meer worden geleverd, zo meldt RTL Nieuws.
https://www.telegraaf.nl/...-zwartste-scenario-dreigt

En dan werd er van de week hier in het topic gezegd dat het allemaal wel meeviel in de ziekenhuizen en het IC personeel zou gewoon lekker ontspannen naar buiten zitten te kijken.

Laten we hopen dat we het ergste gehad hebben en de piek van de besmettingen gehad hebben van de 2e golf en aankomende 14 dagen dit ook in de ziekenhuizen gaan merken.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:56:
[...]

https://www.telegraaf.nl/...-zwartste-scenario-dreigt

En dan werd er van de week hier in het topic gezegd dat het allemaal wel meeviel in de ziekenhuizen en het IC personeel zou gewoon lekker ontspannen naar buiten zitten te kijken.
Dit artikel gaat niet over ziekenhuizen, wat heeft dat met IC personeel van doen? Die kunnen rustig verder gaan met het maken van TikTok dansfilmpjes.
Laten we hopen dat we het ergste gehad hebben en de piek van de besmettingen gehad hebben van de 2e golf en aankomende 14 dagen dit ook in de ziekenhuizen gaan merken.
Hoop doet leven maar na 10 maanden mag je toch wel concluderen dat dit virus niet controleerbaar is.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:05
[...]

Zoals met enige regelmaat hier voorbij komt, de dood hoort bij het leven en daar moeten we maar eens mee leren leven? Net als dat er een kans is dat jonge mensen overlijden aan corona is er ook een kans dat jonge mensen niet sterk genoeg in hun schoenen staan om het leven aan te kunnen en zelf besluiten om er dan maar uit te stappen.
Je kunt niet iedereen redden, dat geldt voor corona maar net zo goed voor mensen die het geestelijk niet aan kunnen.

Zoiets ook goed? Of iets met toch al teveel mensen op deze planeet?

Overigens is er vooralsnog geen toename in het aantal zelfmoorden sinds corona is uitgebroken en wordt dit in de gaten gehouden door de nieuwe Commissie Actuele Nederlandse Suïcideregistratie.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MikeyMan schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:04:
Ik denk beide...

En dan nog een kwartaal lockdown, gaat ons lukken hoor. ;)

In hoeverre beschermt een praktijkbesmetting tegen andere varianten? Meestal zijn vaccins daar een stuk beter in toch?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Amphiebietje schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:08:
Met als enige (vervelende) verschil t.o.v. de vaccins dat de latere negatieve gevolgen van een infectie zwaarder zullen zijn (zie diverse berichtgeving over hoe zelfs mensen met een milde infectie hun hart e.d. zijn aangetast).
Hoe groot is de kans op merkbaar zwaardere negatieve gevolgen? Heeft men daar ook iets over gezegd?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• BarôZZa
Patriot schreef op zondag 27 december 2020 @ 04:21:
[...]

Het niet laten omvallen van de zorg was toch niet een doel op zich? Het idee daarachter is toch dat een situatie waarin de zorg omvalt juist alleen maar zorgt voor méér problemen? Je kunt twijfelen over de effectiviteit en/of het nut van bepaalde maatregelen, maar het is niet alsof "zorgen dat de zorg niet omvalt" een soort principekwestie was die losstaat van de menselijke kant.
Dit zijn de doelen die ze zelf hebben geformuleerd:

Eerste golf: Maximale IC-capaciteit niet overschrijden en kwetsbaren beschermen.
Tweede golf: Reguliere zorg overeind houden en kwetsbaren beschermen.
Die discussie over wat wel of geen luxeprobleem is doet er volgens mij amper toe, maar dit vind ik inderdaad niet echt zwaarwegende belangen als je zaken als de solvabiliteit van ondernemers, de capaciteitsproblemen in de zorg en de gezondheidsgerelateerde problemen van Corona tegen elkaar aan het afwegen bent.

EDIT: Ik vind de huidige maatregelen zelf overigens gepast. Ja, het heeft zijn nadelen maar daar staan ook grove nadelige effecten van niet of ontoereikend handelen tegenover. De druk op de zorg en het risico op ziekte en sterven is nu te hoog, dus er moeten m.i. offers gemaakt worden. Dat is niet makkelijk, en er zijn ongetwijfeld situaties waarin de klap verzacht moet worden (en waar dat beter moet indien de poging die tot nu toe gedaan is ontoereikend is), maar er is geen maatregel die ik nu met een goed geweten zou kunnen versoepelen.
Het punt is dat al die zaken samengaan en het gevolg zijn van ultralaks beleid waar nu iedereen de vruchten van plukt. De ondernemer en de burger kunnen allemaal even hard voorover buigen.

Wel grappig hoe mensen zo van mening kunnen verschillen wat luxe is en wat niet. Menselijke relaties zijn voor mij geen luxe, het meeste van m'n centen wel. Voor andere mensen is het blijkbaar precies andersom. De zoveelste yogatent die op sluiten staat is geen luxe, maar heeft voorrang op het menselijke aspect.

Ik ben trouwens totaal niet voor versoepelen. Ik ben voor preventief handelen in plaats van reactief zoals we tot nu toe hebben gedaan. Ik ben voor het voorkomen van lockdowns in plaats van deze te creëren. Moet je wel ballen hebben om vroeg te handelen en je niet te verschuilen achter het 'draagvlak' omdat je bang bent kiezertjes mis te lopen.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:03
@BarôZZa ik denk dat er geen maatregelen zijn, anders dan een Lockdown, die een Lockdown kunnen voorkomen. Andere maatregelen zijn gewoon lang niet zo effectief.

• BarôZZa
blissard schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:52:
@BarôZZa ik denk dat er geen maatregelen zijn, anders dan een Lockdown, die een Lockdown kunnen voorkomen. Andere maatregelen zijn gewoon lang niet zo effectief.
Vertel dat tegen Hong Kong, Japan, Korea, Taiwan, Singapore etc.

Cijfers omlaag brengen en omlaag houden. Niet weken afwachten 'of de trend zal doorzetten', want newsflash: de trend zal doorzetten als je niks doet.

Ik ben niet tegen een lockdown, ik ben tegen een ultra lange lockdown die te voorkomen was geweest als we gewoon in september actie hadden ondernomen ipv dat iedereen nog een maandje moest kunnen feesten.

[ Voor 17% gewijzigd door BarôZZa op 27-12-2020 17:57 ]

• matthijst
Japan gaat ook niet lekker, toch?

• BarôZZa
matthijst schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:11:
Japan gaat ook niet lekker, toch?
Euh, letterlijk tientallen keren beter dan hier. Veel minder besmettingen en doden dan Nederland terwijl er 126 miljoen mensen wonen.

Dit is het gevolg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IEPHFo1pZAv5LIOWcjYLS5glMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZ5COdWNaVa3aO2cTXIulwOg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door BarôZZa op 27-12-2020 18:21 ]

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:58
BarôZZa schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:17:
[...]

Euh, letterlijk tientallen keren beter dan hier. Veel minder besmettingen en doden dan Nederland terwijl er 126 miljoen mensen wonen.

Dit is het gevolg:

[Afbeelding]
Je kan landen niet 1 op 1 vergelijken....

Niet in testcapaciteit, testbeleid, niet in bevolkingscultuur etc. Blind getalletjes vergelijken schiet je niks mee op.

Japanners zijn wat dat betreft niet echt sociale dieren ;)

• BarôZZa
Mr.Joker schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:22:
[...]

Je kan landen niet 1 op 1 vergelijken....

Niet in testcapaciteit, testbeleid, niet in bevolkingscultuur etc. Blind getalletjes vergelijken schiet je niks mee op.

Niemand vergelijkt landen 1 op 1, maar als je ziet dat landen het tientallen, tot honderden tot duizenden(!) keren beter doen dan hier(op alle vlakken, van doden, tot besmettingen, tot economie, tot mentale gezondheid), dan kan je toch maar eens beter gaan kijken wat ze daar doen dat zo effectief is en wat we hier keer op keer fout blijven doen.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12 17:46

Hoezo dat?
Japanners zijn waarschijnlijk zelfs veel socialer dan wij, meer cultuur, meer traditie en grotere saamhorigheid.
En ook grotere discipline wbt overheidsgeboden.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Mr.Joker
Teijgetje schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:35:
[...]

Hoezo dat?
Japanners zijn waarschijnlijk zelfs veel socialer dan wij, meer cultuur, meer traditie en grotere saamhorigheid.
En ook grotere discipline wbt overheidsgeboden.
Dan heb ik mijn oogkleppen misschien dicht gehad toen ik in Japan was ;)

Zij zijn veel individualistischer, hele lange werkdagen, nagenoeg geen tijd voor een ander.

meer cultuur en traditie? Jazeker, maar daar heb ik het niet over.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:19
[...]
Ik zou juist opperen dat het minder asociale dieren zijn dan datgeen we hier in west Europa zien. Maar alles is natuurlijk perspectief.

• Mr.Joker
psychodude schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:38:
[...]

Ik zou juist opperen dat het minder asociale dieren zijn dan datgeen we hier in west Europa zien. Maar alles is natuurlijk perspectief.
Voor een introvert zijn sociale dieren inderdaad asociaal en vice versa, maar andere discussie en offtopic ;)

• BarôZZa
Ligt een beetje aan de definitie van 'sociaal'. Als het gaat om meer in groepen doen: ja dan is Nederland socialer, in Japan zijn veel dingen ook veel gangbaarder om in je eentje te doen, zoals buiten de deur eten.

Als het sociaal is in de context van 'rekening houden met een ander': dan is Japan overduidelijk veel socialer.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:19
Mr.Joker schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:40:
[...]

Voor een introvert zijn sociale dieren inderdaad asociaal en vice versa, maar andere discussie en offtopic ;)
Ik doelde meer op een groot gebrek aan interesse voor het welzijn van anderen zoals we dit hier zien binnen Europa. Dat is juist het tegenovergestelde van sociaal als je het mij vraagt.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12 17:46
Individualistisch heeft toch niets te maken met geen respect voor anderen?
Volgens mij is dat respect voor anderen juist één van de grootste goederen in Japan.
En hou je dus veel meer rekening met de rest, ondanks het individualisme dat jij meende te zien.
Ook is men "nederiger", op een niet negatieve manier. Je wordt makkelijker geaccepteerd in Japan als je je respectvol en nederig opstelt, zij gaan er ook van uit dat jouw individuele gedrag niet alleen jou betreft maar zich afspiegelt op de hele bevolking.

Naast dat alle feesten draaien om traditie, vrienden en familie.

Hier draait het imo niet om individualisme maar om egoïsme bij de groep die zich tegen alles afzet, want zij....

[ Voor 25% gewijzigd door Teijgetje op 27-12-2020 18:57 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• BarôZZa
Individualisme is het belang van een individu boven dat van een gemeenschap plaatsen, dat speelt hier veel meer.

Mensen snappen hier nog steeds niet het concept van een mondkapje om een ander niet te besmetten ten opzichte van een gecertificeerd kapje om de drager te beschermen.

Japanners zijn retesociaal als het aankomt op interesse in de medemens.

Maar vrij offtopic ;)

Het idee dat je landen niet met elkaar moet vergelijken: dat doen we hier alleen als het ons niet uitkomt. Anders zijn we er namelijk als de kippen bij om te pochen met hoe goed we het hier doen ten opzichte van de rest van de wereld.

[ Voor 37% gewijzigd door BarôZZa op 27-12-2020 18:50 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Gonadan schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:41:
[...]

Hoe groot is de kans op merkbaar zwaardere negatieve gevolgen? Heeft men daar ook iets over gezegd?
Dat zal pas over een paar jaar duidelijk blijken. Echter, van een vaccin wordt je als het goed is niet ziek, en het is ook niet de bedoeling bij een vaccin dat je er ernstige gezondheidsschade aan overhoudt (en als dat wel gebeurt, dan heeft dat gevolgen voor de toelating van dat vaccin). Dat risico bestaat echter wel bij een reguliere infectie...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 22:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

psychodude schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:42:
[...]

Ik doelde meer op een groot gebrek aan interesse voor het welzijn van anderen zoals we dit hier zien binnen Europa. Dat is juist het tegenovergestelde van sociaal als je het mij vraagt.
In Nederland zijn we denk ik heel erg gewend de gezondheid van onze familie uit te besteden. We betalen daar een hoop belasting voor en willen vervolgens er niet mee lastig gevallen worden. Helaas kunnen we corona niet uit besteden en moeten we zelf actie ondernemen. In een hoop andere landen neem je oma in huis hier verhuist ze naar het bejaardentehuis.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Amphiebietje schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:58:
Dat zal pas over een paar jaar duidelijk blijken. Echter, van een vaccin wordt je als het goed is niet ziek, en het is ook niet de bedoeling bij een vaccin dat je er ernstige gezondheidsschade aan overhoudt (en als dat wel gebeurt, dan heeft dat gevolgen voor de toelating van dat vaccin). Dat risico bestaat echter wel bij een reguliere infectie...
Dan nog is de kans dat het gebeurt een belangrijke factor bij het inschatten van de mate van risico.
Je brengt het alsof iedereen die nu immuun wordt door besmetting in plaats van vaccinatie daar ernstige gezondheidsschade aan overhoudt. Dan zou ik wel graag een daadwerkelijke risicoschatting zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• matthijst
BarôZZa schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:17:
[...]

Dit is het gevolg:

[Afbeelding]
Oh, heb geen idee eigenlijk. Ga d'r elk jaar heen op vakantie. Mn vrouw volgt het daarom en roept dagelijks dat het daar ook nog geen feest is :D

Dit ziet er niet erg lekker uit, qua oplopende cijfers.
Ivm Nederland wel natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWu_oQjpGxFHFsk2oZOftK25DuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rqyXpur372oLWyCKGsJKh1F.jpg?f=fotoalbum_large

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:48

ultimateharry

Team Slayer:-)

matthijst schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:43:
[...]

Oh, heb geen idee eigenlijk. Ga d'r elk jaar heen op vakantie. Mn vrouw volgt het daarom en roept dagelijks dat het daar ook nog geen feest is :D

[Afbeelding]
Denk dat wij heel snel zouden tekenen voor circa 500 besmettingen / dag?

• matthijst
ultimateharry schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:47:
[...]

Eens, maar toch:
The Tokyo metropolitan government on Saturday reported a record high 949 new cases of the coronavirus, up 65 from Friday. The number is the result of 9.502 tests conducted on Dec 23..

Toch ook 10% van de tests positief.

• BarôZZa
matthijst schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:43:
[...]

[Afbeelding]
Je vrouw heeft natuurlijk ook gewoon gelijk en dat is precies de juiste mindset. Als je naar (omgerekend) 500 besmettingen per dag stijgt is dat verontrustend en geen moment om feest te vieren.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Misschien moet men maar eens les krijgen op school over "hoe kan ik alleen zijn"?

Zie zoveel mensen die daar gewoon niet toe in staat zijn.

En buiten dat, de dood hoort bij het leven, uiteindelijk gaan we allemaal een keer.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 22:50

Mfpower

In dubio

Segafreak83 schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:52:
[...]

Misschien moet men maar eens les krijgen op school over "hoe kan ik alleen zijn"?

Zie zoveel mensen die daar gewoon niet toe in staat zijn.

En buiten dat, de dood hoort bij het leven, uiteindelijk gaan we allemaal een keer.
In sommige culturen is dat een rite of passage. Als je 12~14 bent een paar dagen alleen de rimboe in om te laten zien dat je volwassen bent.

In Nederland krijg je dan je eerste iphone zodat je nooit meer alleen hoeft te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 27-12-2020 21:01 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Segafreak83 schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:52:
[...]

Leg je ze dan ook even uit dat ze nog een jaar aan dat "alleen zijn" vast zitten?

Er is daarin nog een enorm verschil tussen geen zuipfeestjes meer kunnen hebben en je directe vrienden niet meer mogen knuffelen of aanraken.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 14:45
Het mooie van dit forum is dat ondanks dat alle gelegenheden om met elkaar te discussieren i.r.l. verloren hebben, we toch hier terecht kunnen waarbij we ons toch onderdeel voelen van een (tweakers) gemeenschap.

[ Voor 4% gewijzigd door mesa57 op 27-12-2020 21:54 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
ultimateharry schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:47:
[...]
Alleen zouden we dan weer niet tekenen voor de maatregelen die genomen zijn om tot dit soort getallen te komen.... :P Daarnaast testen ze daar momenteel heel weinig en zijn ze meer aan het sturen op het zo snel mogelijk uitrollen van een vaccin.

[removed]

• ultimateharry

ultimateharry

redwing schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:08:
[...]

Alleen zouden we dan weer niet tekenen voor de maatregelen die genomen zijn om tot dit soort getallen te komen.... :P Daarnaast testen ze daar momenteel heel weinig en zijn ze meer aan het sturen op het zo snel mogelijk uitrollen van een vaccin.
De maatregelen in Japan zijn een stuk minder rigoureus dan bij ons hoor. Maar ja, die gekke Japanners die houden zich er daadwerkelijk aan, dat moeten wij natuurlijk echt niet hebben hier.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ultimateharry schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:32:
De maatregelen in Japan zijn een stuk minder rigoureus dan bij ons hoor. Maar ja, die gekke Japanners die houden zich er daadwerkelijk aan, dat moeten wij natuurlijk echt niet hebben hier.
Dat verandert toch niets aan zijn statement? :P
We zijn voornamelijk goed in klagen en het beter weten. Elke maatregel zijn we het niet mee eens, tenzij het alleen anderen raakt. Combineer dat met een overheid die verwacht dat echt iedereen zelf verantwoordelijkheid kan nemen en tel uit je winst. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ultimateharry

ultimateharry

Gonadan schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:37:
[...]

Dat verandert toch niets aan zijn statement? :P
We zijn voornamelijk goed in klagen en het beter weten. Elke maatregel zijn we het niet mee eens, tenzij het alleen anderen raakt. Combineer dat met een overheid die verwacht dat echt iedereen zelf verantwoordelijkheid kan nemen en tel uit je winst. ;)
Zijn statement dat we niet zouden tekenen voor zulke maatregelen? Ik wel, en ik denk met mij zo’n beetje de hele NL-bevolking?

• Yaksa
'Zwartste scenario' dreigt in verschillende regio's, hulp defensie ingeroepen.

Bron:

De zorg begint aardig te kraken nu......

En in hetzelfde liveblog: 1000 doses vaccins in Duitsland mogelijk onbruikbaar door te hoge temperatuur.
Je zou toch denken dat Duitsland zijn zaakjes op orde heeft, schijnbaar is het transporteren op een hele lage temperatuur toch lastiger dan gedacht. Hoe moet dat tijdens een hittegolf dan wel niet gaan?

[ Voor 36% gewijzigd door Yaksa op 27-12-2020 23:08 ]

Pagina: 1 ... 182 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins