Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:28:
Wat een eng land wordt dit in hoog tempo. Ik hoop dat mensen met overgewicht, rokers, suiker eters, vleeseters, verslaafden en andere bevolkingsgroepen die vrijwillig kiezen voor ongezonde gewoonten ook direct eenstraf krijgen en mensen die dit niet doen bonuspunten. Dan kan ik nog wat punten compenseren

Ja, want het moedwillig verspreiden van een potentieel dodelijk virus waarmee je anderen in gevaar brengt is volledig vergelijkbaar met je
eigen gezondheid in gevaar brengen.
Het is echt te gek dat er gepraat wordt over andere rechten voor wel/niet vaccineren. Mogen die mensen ook minder belasting betalen omdat ze de voorzieningen niet meer mogen gebruiken?
Persoonlijk vind ik het echt te belachelijk dat er kennelijk zoveel mnensen zijn die vinden dat ze hun eigen persoonlijke "vrijheid" boven de veiligheid van anderen mogen stellen. Maar ja, vrij land, vrijheid van meningsuiting. Wel irritant dat dat dan betekent dat mensen ook dingen mogen vinden en zeggen waar je het niet mee eens bent. Opvallend vaak hebben juist de grootste voorvechters van die vrije meningsuiting de grootste moeite met de mening van anderen.
Alsof mensen die niet staan te springen voor een prik nu criminelen zijn. Of je het er mee eens bent of niet, deze mensen wegen in elk geval bewust af wat ze doen.
Ik vind het een onnoemelijke devaluatie van de term "bewust afwegen" als je het aanrennen achter de conspiracy-theory imbecielen in je facebook-bubbel daar al onder schaart.
En nee, dat geldt ongetwijfeld niet voor alle vaccinatie-weigeraars. Er zijn er vast een aantal die een veel rationelere afweging maken, zoals "het mag niet van God"

Het meerendeel van de Nederlanders laat gewoon een spuit zetten en heeft geen idee waarom.
Boude bewering, heb je daar ook een onderbouwing voor?
Zonder onderbouwing kan ik ook beweren dat het merendeel die spuit laat zetten terwijl ze verdomd goed weten waar ze het voor doen. Om zelf niet ziek te worden - of, moeilijk voor te stellen! - om te helpen voorkomen dat
andere ziek worden of dood gaan, bijvoorbeeld.
Als je erop doelt dat veel mensen niet panisch worden van alle voorgespiegelde risico's van die prik heb je wel een punt, maar dat is iuets heel anders dan niet weten waarom je de prik laat zetten. En dat veel mensen niet in paniek raken van al die afschuwelijke gezondheidsrisico's is niet zo gek, want dat doet namelijk bijna niemand bij vrijwel alle pillen en spuiten die ze krijgen.
Of lees jij wel de hele bijsluiter bij je apirientje? En doet vervolgens diepgaand onderzoek naar de bijwerkingen die zelfs niet in die bijsluiter staan? Hint: sommige mensen kunnen overlijden door 1 aspirientje. Toch hoor ik niemand gillen dat het belachelijk is dat dat spul zomaar te koop is terwijl het vaak gebruikt wordt voor iets triviaals al hoofdpijn, terwijl er nu wel luidkeels "gewaarschuwd" wordt tegen een eng vaccin dat een dodelijke pandemie een halt toe kan roepen. Het kan verkeren.