Ankona schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:02:
[...]
Voor een derde golf moet eerst de tweede uitdoven. Ik verwacht dat we de rest van het jaar op het huidige niveau zullen blijven of geleidelijk weer iets gaan stijgen. In januari knallen de cijfers weer omhoog als gevolg van de kerst en wintersport in combinatie met het nu al sluierende gevoel dat het mooi geweest is.
Geen houden meer aan. Hoop dat dat vaccin ons snel komt bevrijden, van het gedrag hoef je niet veel meer te verwachten nu de regering om politieke redenen het draagvlak verknald heeft.
Inderdaad we moeten natuurlijk deze golf achter ons hebben om van een 3de te spreken, maar veel mensen klagen dat het lang duurt. Dat klopt, maar we helpen er zelf aan mee.
Daarbij moet ik ook wel zeggen dat we een overheid hebben die absoluut niet krachtvaardig is dat zijn de huidige bewindvoerders niet en dat waren de vorige ook al niet.
Wat ik hiermee bedoel het is altijd we kijken wel wat er gebeurd.
Dan weet je al dat het niet gaat werken we houden een groep die net wel net niet over de rand gaat.
Daarbij blijf ik de opmerking vinden dat kerken wel zaken mogen omdat dit "besloten" is.
Wat is er dan anders aan een artiest die 100 man uitnodigt op reservering en registratie in een zaal waar normaal 500 man in kan?
Snap dat ze mensen niet tegen het hoofd willen schoppen maar waarom mag dat dan wel terwijl dit makkelijk online kan ?
Ik snap het soms ook niet meer en dan vind men het raar dat er grenzen opgezocht worden omdat het beleid soms zo vaag is.
Daarbij absoluut niet goed pratend dat mensen lekker massaal thuis gaan feesten en of toch de stad in moeten.
Ja velen zijn het zat maar als we zo blijven denken dan duurt het alleen maar langer.