Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.723 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:11
joppe113 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:21:
Vind het juist een prima plan, houd de fun shoppers en dagjes mensen voorlopig mooi weg.
Slimme oplossing.

[...]
Gaat problematisch worden bij commerciële parkeergarages zoals Q-park... Hoe ga je dat opleggen?

Dan moet je gewoon iedereen een straatverbod geven en in een echte lockdown gaan i.p.v. deze halve maatregelen te treffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:17
Omdraaien kan ook heel makkelijk, liever meer zieke en of dode mensen als winkeliers maar verdienen?

(
mesa57 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:22:
Dus winkeliers mogen niks meer verdienen ? Ten koste van wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 12:17
Das ook waar hoor, wellicht alleen op momenten dat het (te) druk dreigt te worden in de winkelstraten?
Beetje reguleren, bijvoorbeeld helft van capiciteit doen of zo.
Mr.Joker schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:25:
[...]

Gaat problematisch worden bij commerciële parkeergarages zoals Q-park... Hoe ga je dat opleggen?

Dan moet je gewoon iedereen een straatverbod geven en in een echte lockdown gaan i.p.v. deze halve maatregelen te treffen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hebben winkeliers nog steeds geen webshops dan? Anno 2020?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wel jammer van die dagcijfers hoor. In Maart en April kregen we dagelijks een prachtig rapportje met hele handige informatie, waar je ook goed de nameldingen per dag kon zien en nu lukt het allemaal niet meer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
redwing schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:20:
Onzinnigheid? Je zorgt er hiermee voor dat het geen uitje wordt waarvoor mensen het nu wel veelal gebruiken. En het is juist heel simpel hard te maken. Simpelweg bordje neerzetten en/of APV uitschrijven. Een parkeergarage kun je simpelweg sluiten en controle op andere plekken kun je laten doen door BOAs oftewel geen belasting voor de politie.

Naar mijn idee is dit juist eens een goed en praktisch idee. Je zorgt ervoor dat er minder mensen tegelijk kunnen gaan shoppen en het is nog praktisch goed te controleren ook. En veel impact op mensen zelf heeft het niet mits je dit duidelijk communiceert (al kan ik me voorstellen dat aan dat stuk nog wel eens iets fout zal gaan ;) )
De uitvoerbaarheid is een draak. Je moet dan in alle gemeentes dus kentekens lopen scannen om te bepalen hoe lang een auto ergens staat. En dan, coronaboete voor te lang parkeren? Het moet niet gekker worden. Kan mijn auto ook nog een strafblad krijgen. :+

Je zal ook uitzonderingen moeten hebben voor bewoners die ook op die terreinen mogen parkeren. Lijkt mij nogal raar als die elke drie uur hun auto moeten verplaatsen.

Commerciële parkeergarages die spontaan gesloten kunnen worden zullen ook een vergoeding moeten krijgen daarvoor.

Ze zijn echt aan het doorslaan in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 15:31
joppe113 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:25:
Omdraaien kan ook heel makkelijk, liever meer zieke en of dode mensen als winkeliers maar verdienen?

(

[...]
Alles dichtgooien kan ook als je ten koste van alles dode of zieke mensen wilt verhinderen.
Er zal toch een redelijke kosten baten afweging moeten plaatsvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
mesa57 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:21:
Sluiten van parkeergarages verhindert ook kort bezoek. En dat is onzinnig.
Niet als het al te druk is in de stad.
Ze mogen wat meer gespreid verdienen. Dat zorgt voor minder besmettingen waardoor ze weer sneller meer kunnen verdienen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
CMD-Snake schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:29:
[...]
De uitvoerbaarheid is een draak. Je moet dan in alle gemeentes dus kentekens lopen scannen om te bepalen hoe lang een auto ergens staat. En dan, coronaboete voor te lang parkeren? Het moet niet gekker worden. Kan mijn auto ook nog een strafblad krijgen. :+
In de meeste gemeentes is er al betaald parkeren. Nu zet je daar een max. tijdsduur aan. De controle kun je op dezelfde manier doen als dat je voorheen ook al deed.
Je zal ook uitzonderingen moeten hebben voor bewoners die ook op die terreinen mogen parkeren. Lijkt mij nogal raar als die elke drie uur hun auto moeten verplaatsen.
Ook dat is nu al zo.
Commerciële parkeergarages die spontaan gesloten kunnen worden zullen ook een vergoeding moeten krijgen daarvoor.
Prima toch? Doen we voor andere ondernemers ook, dus ik zie daar het probleem niet zo.
Ze zijn echt aan het doorslaan in Den Haag.
Niet echt. De mensen die massaal gaan winkelen zijn aan het doorslaan. Die zorgen ervoor dat we straks in maart nog steeds met maatregelen zitten terwijl we er al grotendeels vanaf hadden kunnen zijn.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
https://www.telegraaf.nl/...irect)&utm_medium=webpush

Het is een premium artikel, maar het komt er op neer dat met deze cijfers en door de Black Friday-drukte er een bepaald plateau ontstaat (er al is eigenlijk) en dat we volgens Kuipers daardoor niet kunnen versoepelen. Ik denk een heldere uitleg.

Ik wil een ander punt aanhalen. Ik vind namelijk niet dat Kuipers zich over dit soort dingen moet uitlaten. Hij is de baas van de ziekenhuizen en draagt 0,0 politieke verantwoording, maar laat zich in de media wel uit over het beleid en wat we kunnen verwachten. Ik vind niet dat hij dat moet doen, dat is zijn taak niet. Ik vind dat hij zich primair moet richten op het 'kaal' brengen van de ziekenhuiscijfers, voornamelijk richting de regering, en dat die onafhankelijk moeten beslissen wat er kan qua maatregelen en versoepelingen. Niet Kuipers, die naar mijn mening te veel praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
redwing schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:34:
Niet echt. De mensen die massaal gaan winkelen zijn aan het doorslaan. Die zorgen ervoor dat we straks in maart nog steeds met maatregelen zitten terwijl we er al grotendeels vanaf hadden kunnen zijn.
Het kabinet zou dan eerder dapper moeten worden en weer een lockdown starten zoals begin van het jaar. Sluit alles af en dan ook weer drie maanden. De eventuele schade in het stemhokje moeten ze dan maar voor lief nemen. Nu krijgen we allemaal van dit soort merkwaardige pleistertjes geplakt. Ik ben benieuwd of in de modellen van het RIVM parkeerduur nu ook een factor is die mee kan spelen op de berekening van de R.

Het lijkt nu elke keer dat ze snel achter de publieke opinie aan rennen. Nu dan snel dit vanwege de morele verontwaardiging over Black Friday publiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eamelink schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:28:
Wel jammer van die dagcijfers hoor. In Maart en April kregen we dagelijks een prachtig rapportje met hele handige informatie, waar je ook goed de nameldingen per dag kon zien en nu lukt het allemaal niet meer :s
Er is een bewuste keuze gemaakt om een wekelijkse update te plaatsen, met een bjibehorende inhoudelijke analyse. Tevens zijn de databestanden vrij beschikbaar, wat ook door verschillende bronnen prima wordt opgepakt. Zoals je ziet is het de ene dag +1000 en de volgende -1000, waarmee je altijd over een langere periode moet kijken voor een correcte beschouwing.

Wat mis je precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:31
Soccer98 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:35:
https://www.telegraaf.nl/...irect)&utm_medium=webpush

Het is een premium artikel, maar het komt er op neer dat met deze cijfers en door de Black Friday-drukte er een bepaald plateau ontstaat (er al is eigenlijk) en dat we volgens Kuipers daardoor niet kunnen versoepelen. Ik denk een heldere uitleg.

Ik wil een ander punt aanhalen. Ik vind namelijk niet dat Kuipers zich over dit soort dingen moet uitlaten. Hij is de baas van de ziekenhuizen en draagt 0,0 politieke verantwoording, maar laat zich in de media wel uit over het beleid en wat we kunnen verwachten. Ik vind niet dat hij dat moet doen, dat is zijn taak niet. Ik vind dat hij zich primair moet richten op het 'kaal' brengen van de ziekenhuiscijfers, voornamelijk richting de regering, en dat die onafhankelijk moeten beslissen wat er kan qua maatregelen en versoepelingen. Niet Kuipers, die naar mijn mening te veel praat.
Dat is juist zijn taak. Hij behartigt de belangen van de zorg en moet de middelen inzetten die in zijn bereik liggen.

Daarnaast is het juist in een democratie belangrijk dat je vrije informatie hebt en zaken van verschillende kanten belicht krijgt. Voor zowel het volk is dit belangrijk, maar ook voor de mensen in de zorg die op deze manier zien dat er tenminste iemand is die voor hen strijdt. Die mensen zijn volle bak aan het werk en zien vervolgens het volk massaal erop uit trekken, dat leidt logischerwijs tot frustraties. Dat Kuipers daarop reageert is heel verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
CMD-Snake schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:44:
[...]

Het kabinet zou dan eerder dapper moeten worden en weer een lockdown starten zoals begin van het jaar. Sluit alles af en dan ook weer drie maanden. De eventuele schade in het stemhokje moeten ze dan maar voor lief nemen. Nu krijgen we allemaal van dit soort merkwaardige pleistertjes geplakt. Ik ben benieuwd of in de modellen van het RIVM parkeerduur nu ook een factor is die mee kan spelen op de berekening van de R.
We zijn nog altijd een democratie en hebben al duidelijk aangegeven dat we geen lockdown willen. Dus dan moet je niet nu gaan klagen dat ze het doen om de verkiezingen. Ze doen het omdat wij zoveel mogelijk open willen houden. En ja dan gaan ze met dit soort dingen bijsturen om de grote risico's wat kleiner te maken. Juist om te voorkomen dat we weer een echte lockdown van 3 maanden nodig hebben.
Het lijkt nu elke keer dat ze snel achter de publieke opinie aan rennen. Nu dan snel dit vanwege de morele verontwaardiging over Black Friday publiek.
Is dat ook niet het doel van het kabinet? Dat ze uitvoeren wat de meerderheid wil en dan wel op zo'n manier dat er niet al te stomme dingen worden gedaan ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kuipers, die naar mijn mening te veel praat.
Valt me sowieso op dat deze man zo vaak in al die praatprogramma’s zit. Normaal ergerde ik me aan die Osterhaus maar nu kan je bijna geen week voorbij zonder dat je hem ergens ziet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44

Black Friday drukte is nog niet in de cijfers terug te zien. Of wordt er bedoelt dat het plateau blijft bestaan door deze drukte ? Dat is een voorspelling natuurlijk en is nog moeilijk te zeggen hoe dat uit gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jeroenneman schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:27:
[...]

Hebben winkeliers nog steeds geen webshops dan? Anno 2020?
Er zijn nog genoeg zaken op AGF- en ander voedselgebied, die geen online mogelijkheid hebben. En dat vind ik nog steeds een goede zaak.

Maar de absurditeit van de drukte die ik afgelopen week hier in Bataviastad zag, is het andere uiterste! 8)7 's-ochtends om 07:00h al open, want gut-o-gut; stel je toch eens voor dat je die hippe sneakers, dat beeldige truitje of die trendy jeans niet kan kopen... :X

[ Voor 29% gewijzigd door ehtweak op 30-11-2020 17:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Plenkske schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:02:
[...]

Black Friday drukte is nog niet in de cijfers terug te zien. Of wordt er bedoelt dat het plateau blijft bestaan door deze drukte ? Dat is een voorspelling natuurlijk en is nog moeilijk te zeggen hoe dat uit gaat pakken.
Het is een artikel van de Telegraaf.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
YakuzA schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:03:
[...]

Het is een artikel van de Telegraaf.
Ja, maar wordt Kuipers gequote of wordt het erbij verzonnen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53

St@m

@ Your Service

Klinkt allemaal als: het is te druk op de stranden, in de bossen, met Hemelvaart, Pasen weet ik veel wat. Zelfde bullshit als in het voorjaar in ieder geval. Sinds wanneer besmetten mensen elkaar bij het passeren in de buitenlucht? Maar nee, we hebben niets geleerd van het voorjaar, we schieten nog steeds in dezelfde stuip... 8)7

Ik zie de duizenden extra besmettingen over 5 of 6 dagen (dat is het toch nu? Ik hou niet precies bij wanneer cijfers geïnterpreteerd mogen worden, dat verschilt namelijk ook bij dalende/stijgende cijfers) wel.

Vanaf morgen mogen de winkeliers zich in ieder geval gaan opmaken voor vele zinloze discussies. Zullen ze vast zin in hebben..

[ Voor 34% gewijzigd door St@m op 30-11-2020 17:52 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 11:50
Blijft grappig/apart. Winkelstraten en centra hebben al jaren te maken met leegstand en we zijn al heel wat grote namen kwijt geraakt in het straatbeeld. Hier op Tweakers hebben we ook ons eigen topic "De zonsondergang van fysieke winkels" sinds januari 2015.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1621978
Heel zwart/wit samenvatting van dat topic is vooral dat "brick and mortar stores" weinig tot geen bestaansrecht meer hebben, veels te duur zijn, online moeten gaan, slechte of geen service hebben, parkeren is drama enz enz enz. Dat ze verdwijnen is dan ook geen enkel probleem, ze voegen immers weinig tot niets toe.

Nu leven we eind 2020, hebben alle redenen om vooral online te shoppen en nu ineens zijn dezelfde winkeliers die we een jaar of wat geleden nog lekker massaal lieten barsten zo'n beetje onmisbaar en moet de schoorsteen daar ook roken.
Kan er weinig anders van maken dan gelegenheidsargumenten.

Maar goed, straks is corona voorbij en gaan we weer lekker massaal bij Coolblue, bol.com, AliExpress, Zalando, Wish enz bestellen want ook dan is er vast wel weer een argument te vinden om dat goed te praten en mogen de winkeliers het weer lekker uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
St@m schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:44:
Vanaf morgen mogen de winkeliers zich in ieder geval gaan opmaken voor vele zinloze discussies. Zullen ze vast zin in hebben..
Diverse grote bedrijven als AH, Kruitvat en anderen hebben al te kennen gegeven dat ze niet gaan handhaven. Ze beschouwen hun medewerkers niet als politieagenten en die hoeven ook geen ruzie te maken met klanten of in discussie te gaan. Uit het artikel na rondvraag van NRC:
Maar klanten verplichten tot het dragen van een mondkapje, dat gaat de buitensportketen te ver. Een winkelmedewerker is geen handhaver en gaat geen consumenten weigeren bij de deur, zegt Van Binsbergen. Klanten kunnen ook om medische redenen weigeren een kapje te dragen.

Zelf mondkapjes verplichten zagen veel winkeliers dit najaar niet zitten. Ze wilden discussies aan de deur voorkomen.

Eenzelfde beleid voeren ook veel andere winkelketens, leert een rondgang. Ahold, het bedrijf achter Albert Heijn, Etos en Gall & Gall (in totaal zo’n 2.000 winkels), zal consumenten informeren over de verplichting, maar als het erop aankomt een klant niet weigeren. „Wij kunnen klanten niet de winkel uitzetten”, aldus een woordvoerder.

Ook de Mirage Retail Group, het bedrijf achter winkelketens Blokker, Intertoys, Big Bazar en BCC (samen circa 800 winkels), kiest ervoor om te informeren, maar niet te handhaven. Klanten die zonder mondkapje komen, krijgen een exemplaar aangeboden. Maar optreden bij overtreding „is iets wat niet bij onze taken als winkelmedewerkers hoort”, mailt het concern.
Als ik dit lees is er dikke kans dat er geen haan naar kraait, tenzij je pech hebt een fun shoppende boa tegen te komen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 11:50
Winkeliers willen niet handhaven als het om een mondkapje gaat maar hebben er geen enkele moeite mee om hetzelfde personeel wel te laten handhaven in geval van winkeldiefstal, leeftijdscontrole bij alcohol/sigaretten of bij een winkelverbod? Of bij meer scholieren tegelijk binnen dan gewenst? Rare jongens die winkeliers.
Wees gewoon eerlijk en zeg dat je de potentiele omzet niet wil missen ik plaats van die slappe excuses.

[ Voor 4% gewijzigd door ninjazx9r98 op 30-11-2020 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:28
Ben ik toch benieuwd of de Aldi en de Jumbo hier op dit punt gaan concurreren? Na dat ik me afmeld bij de bedrijfsleider vanwege te weinig mondkapjes.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ninjazx9r98 schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:11:
Winkeliers willen niet handhaven als het om een mondkapje gaat maar hebben er geen enkele moeite mee om hetzelfde personeel wel te laten handhaven in geval van winkeldiefstal, leeftijdscontrole bij alcohol/sigaretten of bij een winkelverbod? Of bij meer scholieren tegelijk binnen dan gewenst? Rare jongens die winkeliers.
Wees gewoon eerlijk en zeg dat je de potentiele omzet niet wil missen ik plaats van die slappe excuses.
Er is geen 'what's in it for me' voor de winkeliers, logisch dan toch?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

Stoney3K

Flatsehats!

Tja, dat klinkt als een prima kans voor de handhavers om undercover even te gaan shoppen en de winkeliers op te schrijven die het vertikken om te handhaven.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
Laat ze dan beginnen met die grote concerns. Die hebben zich redelijk verrijkt in deze crisis en mogen wel wat bijdragen aan de schatkist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Stoney3K schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:25:
[...]

Tja, dat klinkt als een prima kans voor de handhavers om undercover even te gaan shoppen en de winkeliers op te schrijven die het vertikken om te handhaven.
Staat er een boete op voor een winkelier als er iemand in de winkel loopt zonder mondkapje? Volgens mij niet.

Gelukkig mogen we vanaf morgen weer zingen en schreeuwen. Ben benieuwd wanneer we eindelijk weer naar het stadion mogen.

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 30-11-2020 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:26
Ergens denk ik dat de Black-Friday drukte ze vreselijk goed uitkomt in Den Haag. De huidige aantallen laten versoepelingen niet toe rond de kerst en nu kan men met het vingertje naar de consument wijzen en zeggen, helaas geen kerst dit jaar wegens de Black-Friday piek.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Thalaron schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:55:
Ergens denk ik dat de Black-Friday drukte ze vreselijk goed uitkomt in Den Haag. De huidige aantallen laten versoepelingen niet toe rond de kerst en nu kan men met het vingertje naar de consument wijzen en zeggen, helaas geen kerst dit jaar wegens de Black-Friday piek.
Dan doe je alsof Den Haag het op de één of andere manier leuk vindt dat er niet wordt versoepeld. Haha, hebben we toch mooi die domme schapen onder de duim! :X |:(

Geloof mij dat Rutte en De Jonge zelf ook graag bij de familie willen zitten met kerst. Die zitten ons echt niet uit te lachen aan het einde van het jaar vanuit een donkere grot. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:26
Stoney3K schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:00:
[...]

Dan doe je alsof Den Haag het op de één of andere manier leuk vindt dat er niet wordt versoepeld. Haha, hebben we toch mooi die domme schapen onder de duim! :X |:(

Geloof mij dat Rutte en De Jonge zelf ook graag bij de familie willen zitten met kerst. Die zitten ons echt niet uit te lachen aan het einde van het jaar vanuit een donkere grot. :+
Ik bedoel dat met meer mensen dan nu bij elkaar komen vrijwel zeker toch niet verstandig zou zijn en voor een enorme besmettingsgolf zou kunnen zorgen.

Nu loopt het vlak voor kerst op en op die manier bespaart het wat stemmen. Vergeet niet dat er binnenkort verkiezingen zijn en je gaat mij niet overtuigen dat ze dat niet ook in hun achterhoofd hebben zitten.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Ik lees hier net een uitspraak van Ieder(in) op nos.nl waar ik toch wel wat vraagtekens bij heb:
Volgens Ieder(in) zijn er in Nederland ongeveer 1,5 miljoen mensen die door een ziekte of aandoening geen mondkapje kunnen dragen.
Dat lijkt me (maar daar heb ik geen onderbouwing voor) wel erg veel, dat zou bijna 10% van de Nederlandse bevolking zijn. Dat zou bijvoorbeeld ook betekenen dat die mensen niet of nauwelijks in de zorg kunnen werken. @LZ86, heb jij als ervaringsdeskundige daar een idee over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
St@m schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:50:
[...]

Staat er een boete op voor een winkelier als er iemand in de winkel loopt zonder mondkapje? Volgens mij niet.
Uit dat stuk van de NOS:
De boa's houden wel een oogje in het zeil en als ze zien dat ergens de regels keer op keer worden overtreden, kunnen ze de ondernemer zelf een boete geven. Die kan oplopen tot 4.000 euro. In het ergste geval kan de burgemeester de winkel sluiten.
Maarja, ik zie dat niet gebeuren.

Boa's hebben het veel te druk met.... Eh... Wat doen Boa's eigenlijk? :P
Ik zie ze nooit parkeerboete's uitdelen of optreden tegen tokkiegedrag of andere dingen die ze eigenlijk zouden moeten doen. Misschien heeft mijn stad geen Boa's, dat kan ook :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
anandus schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:43:
Boa's hebben het veel te druk met.... Eh... Wat doen Boa's eigenlijk? :P
Ik zie ze nooit parkeerboete's uitdelen of optreden tegen tokkiegedrag of andere dingen die ze eigenlijk zouden moeten doen. Misschien heeft mijn stad geen Boa's, dat kan ook :+
De politie en boa's zijn zwaar onderbezet. Ze hebben al een tekort in normale tijden, maar nu met een heel scala extra regels om te handhaven wordt de druk nog hoger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
NMH schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:18:
Ik lees hier net een uitspraak van Ieder(in) op nos.nl waar ik toch wel wat vraagtekens bij heb:

[...]

Dat lijkt me (maar daar heb ik geen onderbouwing voor) wel erg veel, dat zou bijna 10% van de Nederlandse bevolking zijn. Dat zou bijvoorbeeld ook betekenen dat die mensen niet of nauwelijks in de zorg kunnen werken. @LZ86, heb jij als ervaringsdeskundige daar een idee over? :)
Als ze niet in de zorg kunnen werken betekent dat ik ze niet zie :+

Verder kan ik me weinig casussen bedenken die geen mondkapje kunnen dragen, op sommige zware longpatienten, KNO patienten met laryngectomieën en psychiatrische patienten na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Wanneer houdt die mondflapjes plicht weer op ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mesa57 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:57:
Hij duurt drie maanden (en kan elke keer eventueel verlengd worden)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 30-11-2020 19:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
1 maart, maar met optie tot verlenging. Net als de coronaspoedwet kan het elke keer met drie maanden verlengd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Totdat 60% van de mensen zijn ingeënt met een vaccin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Rockvee2 schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:02:
[...]

Totdat 60% van de mensen zijn ingeënt met een vaccin
Nee. Totdat 60% het heeft gehad/gevaccineerd is.

Met deze besmettingscijfers komen er elke week zo'n 100000 besmettingen bij. (Rivm data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mr.Joker schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:36:
[...]

Nee. Totdat 60% het heeft gehad/gevaccineerd is.

Met deze besmettingscijfers komen er elke week zo'n 100000 besmettingen bij. (Rivm data)
Worden die totalen (en de individuen die het gehad hebben) ergens gereigstreerd? Want ik denk ook dat iedereen die het gehad heeft minder heeft aan een vaccin dan iemand die het nog moet krijgen of in een meer kwetsbare groep zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Nadat diverse ketens aan hebben gegeven geen problemen te maken voor klanten die geen mondkapje dragen doet nu ook de BOA-bond een duit in het zakje: de boa's zelf zijn ook niet kien op handhaving van de plicht. De voorzitter van de boa bond zegt dat bemoeienis van boa's alleen zal leiden tot escalatie, dus komen ze alleen in actie bij excessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:42:
[...]

Worden die totalen (en de individuen die het gehad hebben) ergens geregistreerd?
Nee, want dat getal wordt gegokt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Omdat in maart & april totaal geen duidelijkheid is geweest hoeveel mensen er besmet zijn geweest. Maar je kunt wel gaan terugrekenen om in de buurt te komen.
(Dus er lagen x op de IC van een totaal van x in een ziekenhuis, komt overeen met x totaal aantal besmette mensen).
Bij benadering.

Worldometers zegt 519000 gevallen, dus zonder te rekenen denk ik wel dat we over het miljoen heen zijn.

Restvraag: hoe zit het met herbesmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
horizon1978 schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:00:
Omdat in maart & april totaal geen duidelijkheid is geweest hoeveel mensen er besmet zijn geweest. Maar je kunt wel gaan terugrekenen om in de buurt te komen.
(Dus er lagen x op de IC van een totaal van x in een ziekenhuis, komt overeen met x totaal aantal besmette mensen).
Bij benadering.

Worldometers zegt 519000 gevallen, dus zonder te rekenen denk ik wel dat we over het miljoen heen zijn.

Restvraag: hoe zit het met herbesmettingen.
Pak de cijfers van het rivm, het dagelijks aantal besmettelijke per dag delen door 7 dagen besmettelijkheid.

Zit nu rond de 102000 volgens het dashboard dus zo'n 15000 per dag komen er bij.

@Stoney3K , denk het niet. Van de 15k per dag worden er nu zo'n 5k gerapporteerd. 10k dus niet. Deze worden niet geregistreerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Joker op 30-11-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:45

Snow_King

Konijn is stoer!

Dat zei ik eerder ook al in de context dat winkeliers enkel het hoognodige doen.

Niemand wil klanten weg sturen, geen winkelier geeft echt tot diep van binnen wat om die Corona regels.

Winkels/bedrijven willen klanten, omzet en winst. Ook in deze periode.

Ga je klanten weigeren? Natuurlijk niet! Die klant komt geld bij je uit geven.

Diefstal kost geld, dus daar acteer je wel op. Maar mondkapjespolitie spelen kost je ook geld, dus dat doe je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Snow_King schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:08:
[...]

Dat zei ik eerder ook al in de context dat winkeliers enkel het hoognodige doen.

Niemand wil klanten weg sturen, geen winkelier geeft echt tot diep van binnen wat om die Corona regels.

Diefstal kost geld, dus daar acteer je wel op. Maar mondkapjespolitie spelen kost je ook geld, dus dat doe je niet.
Daarom ben ik ook eens benieuwd hoe lang dat alcoholverbod tot 20:00 nog gaat gelden. Want dat is ook iets wat de winkeliers best wat omzet aan het kosten is als het straks maanden gaat duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:23:
[...]

Daarom ben ik ook eens benieuwd hoe lang dat alcoholverbod tot 20:00 nog gaat gelden. Want dat is ook iets wat de winkeliers best wat omzet aan het kosten is als het straks maanden gaat duren.
Denk je niet dat iedereen die een biertje wil hebben gewoon wat eerder gaat?

Maak je over de supermarkten geen zorgen, die draaien het beste jaar ooit. En zouden m.i. ook wat solidariteit mogen tonen inmiddels, in plaatst van zeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:29:
[...]

Denk je niet dat iedereen die een biertje wil hebben gewoon wat eerder gaat?
Is dat niet al teken genoeg dat dat hele alcoholverbod een wassen neus was en je het dus net zo goed op kan heffen? Wanneer ik (juist vanwege de drukte) om 21:00 de supermarkt in duik voor mijn weekboodschappen dan kan ik geen kratje bier meer meenemen, maar ik denk niet dat de illegale feestjes er minder om worden.

Bereik je dus uiteindelijk heel weinig mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Stoney3K op 30-11-2020 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:32:
[...]

Is dat niet al teken genoeg dat dat hele alcoholverbod een wassen neus was en je het dus net zo goed op kan heffen? Wanneer ik (juist vanwege de drukte) om 21:00 de supermarkt in duik voor mijn weekboodschappen dan kan ik geen kratje bier meer meenemen, maar ik denk niet dat de illegale feestjes er minder om worden.

Bereik je dus uiteindelijk heel weinig mee.
Niet ineens je argumentatie gaan omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:36:
[...]

Niet ineens je argumentatie gaan omdraaien.
Omdraaien? Het argument is juist: Het kost omzet terwijl het totaal geen effect heeft. Slecht voor de winkeliers (en de brouwers), geen verbetering op het aantal besmettingen. Het gaat om kosten en baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:39:
[...]

Omdraaien? Het argument is juist: Het kost omzet terwijl het totaal geen effect heeft. Slecht voor de winkeliers (en de brouwers), geen verbetering op het aantal besmettingen. Het gaat om kosten en baten.
Het zou me hogelijk verbazen als deze winkeliers niet vele tientallen procenten meer omzet draaien. Juist op drank.

Dus welke kosten hebben we het over?

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2020 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Supermarkten draaien sowieso meer winst dan in andere tijden.
Het zijn de kleinere retailers die het zwaarder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mr.Joker schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:07:
[...]

Pak de cijfers van het rivm, het dagelijks aantal besmettelijke per dag delen door 7 dagen besmettelijkheid.

Zit nu rond de 102000 volgens het dashboard dus zo'n 15000 per dag komen er bij.

@Stoney3K , denk het niet. Van de 15k per dag worden er nu zo'n 5k gerapporteerd. 10k dus niet. Deze worden niet geregistreerd.
Ik vind het wat hinky om getallen te gaan gokken op basis van gegokte getallen samen met een gegokte besmettelijk aantal dagen?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
De Stichting Vuurwerkdealers Nederlands Consumentenvuurwerk spant een kort geding aan tegen de staat vanwege het vuurwerkverbod dit jaar. De branchevereniging is boos dat het verbod op zo'n korte termijn ingevoerd is, daarnaast zijn ze het niet eens met de compensatie die het Rijk zou geven vanwege dit verbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
YakuzA schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:51:
[...]

Ik vind het wat hinky om getallen te gaan gokken op basis van gegokte getallen samen met een gegokte besmettelijk aantal dagen?
''Bij niet immuungecompromitteerden blijft SARS-CoV-2 in monsters van de luchtwegen aantoonbaar en kweekbaar tot 8 dagen na de start van symptomen in milde gevallen en piekt op dag 11 bij ernstigere gevallen (Wölfel 2020). Uit nog niet gepubliceerd onderzoek van Viroscience Erasmus blijkt tevens dat het grootste gedeelte van de niet immuungecompromitteerde patiënten 7 dagen na de eerste ziektedag geen positieve viruskweek meer had. Bij het merendeel van de immuungecompromitteerde patiënten blijft de viruskweek langer positief dan 14 dagen (Viroscience Erasmus MC 2020). Er is geen bewijs over de duur van de uitscheiding na het koortsvrij worden van de patiënt (ECDC 2020).''

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19

Ik neem aan dat er geen beunhazen als modelleurs bij het RIVM werken die onzin getallen verkondigen. ;)

15k per dag en 5k rapporteren is zo'n 33% testbereidheid. lijkt me fair. in de US wordt 1 op de 8 besmettingen opgespoord. die testen dan nog zelfs 50% meer.

0.23% van de bevolking per dag in NL (40000 testen p.d. op 17 miljoen) tegenover 0.33% van de bevolking in de US (1.1 miljoen testen op de 330m in de US.)

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Joker op 30-11-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mr.Joker schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:13:
[...]
''Bij niet immuungecompromitteerden blijft SARS-CoV-2 in monsters van de luchtwegen aantoonbaar en kweekbaar tot 8 dagen na de start van symptomen in milde gevallen en piekt op dag 11 bij ernstigere gevallen (Wölfel 2020). Uit nog niet gepubliceerd onderzoek van Viroscience Erasmus blijkt tevens dat het grootste gedeelte van de niet immuungecompromitteerde patiënten 7 dagen na de eerste ziektedag geen positieve viruskweek meer had. Bij het merendeel van de immuungecompromitteerde patiënten blijft de viruskweek langer positief dan 14 dagen (Viroscience Erasmus MC 2020). Er is geen bewijs over de duur van de uitscheiding na het koortsvrij worden van de patiënt (ECDC 2020).''

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19

Ik neem aan dat er geen beunhazen als modelleurs bij het RIVM werken die onzin getallen verkondigen. ;)

15k per dag en 5k rapporteren is zo'n 33% testbereidheid. lijkt me fair. in de US wordt 1 op de 8 besmettingen opgespoord. die testen dan nog zelfs 50% meer.

0.23% van de bevolking per dag in NL (40000 testen p.d. op 17 miljoen) tegenover 0.33% van de bevolking in de US (1.1 miljoen testen op de 330m in de US.)
Ik vroeg me vooral af hoe je op de 7 dagen komt.
Aangezien ook in je post 8, 11, 14 dagen staat en wat kan oplopen tot de gehele duur dat de patiënt koorts heeft.
Waarbij de periode met koorts niet gelimiteerd is.
Dit betekent ook weer dat de 100k bij het rivm van deze dinsdag een grote overlap heeft met de 100k van vorige week dinsdag?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
YakuzA schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:26:
[...]

Ik vroeg me vooral af hoe je op de 7 dagen komt.
Aangezien ook in je post 8, 11, 14 dagen staat en wat kan oplopen tot de gehele duur dat de patiënt koorts heeft.
Waarbij de periode met koorts niet gelimiteerd is.
Dit betekent ook weer dat de 100k bij het rivm van deze dinsdag een grote overlap heeft met de 100k van vorige week dinsdag?
''Uit nog niet gepubliceerd onderzoek van Viroscience Erasmus blijkt tevens dat het grootste gedeelte van de niet immuungecompromitteerde patiënten 7 dagen na de eerste ziektedag geen positieve viruskweek meer had''

Ziektedag = symptomatisch= besmettelijkheid (nee, niet voor de 100%, maar dat is met niks het geval ;))

Percentage wat immunogecompriteerd is van het totaal aantal besmette mensen is klein. We kunnen dan wel stellen dat het grootste gedeelte in die 7 dagen valt (wat het Erasmus ook stelt)

Dus nee, geen grote overlap, misschien een kleine overlap ja. Misschien zitten we op de lower bound van de RIVM schattingen, misschien de upperbounds? wie weet.

Heb jij misschien informatie die meer accuraat en waarheidsgetrouw is? ben benieuwd... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mr.Joker schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:34:
[...]
''Uit nog niet gepubliceerd onderzoek van Viroscience Erasmus blijkt tevens dat het grootste gedeelte van de niet immuungecompromitteerde patiënten 7 dagen na de eerste ziektedag geen positieve viruskweek meer had''

Ziektedag = symptomatisch= besmettelijkheid (nee, niet voor de 100%, maar dat is met niks het geval ;))

Percentage wat immunogecompriteerd is van het totaal aantal besmette mensen is klein. We kunnen dan wel stellen dat het grootste gedeelte in die 7 dagen valt (wat het Erasmus ook stelt)

Dus nee, geen grote overlap, misschien een kleine overlap ja. Misschien zitten we op de lower bound van de RIVM schattingen, misschien de upperbounds? wie weet.

Heb jij misschien informatie die meer accuraat en waarheidsgetrouw is? ben benieuwd... :)
Die staat recht naast:
Bij het merendeel van de immuungecompromitteerde patiënten blijft de viruskweek langer positief dan 14 dagen
Dus vroeg me af waarom je dan de 7 boven de 14 kiest zonder dat je weet hoeveel van de mensen ‘immuun gecompromitteerd’ zijn?

Ken verder die bron niet, dus weet de haken en ogen aan hun schattingen dan ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 30-11-2020 22:47 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
YakuzA schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:46:
[...]

Die staat recht naast:

[...]

Dus vroeg me af waarom je dan de 7 boven de 14 kiest zonder dat je weet hoeveel van de mensen ‘immuun gecompromitteerd’ zijn?
Mensen die immunogecompritteerd zijn komen over het algemeen in het ziekenhuis terecht.

Dat zijn er nu zo'n 25k geweest. Als we nu de cijfers van het RIVM pakken en de data van het aantal besmettelijken erbij pakken is dat minimaal een factor x100 hoger. (Namelijk zo'n 2.5 miljoen)

Of heb jij andere data voor mij waaruit blijkt dat de meeste mensen in het ziekenhuis kerngezond zijn en de mensen met een slecht werkend immuunsysteem thuis uitzieken?

Nogmaals, de groep die 14 dagen besmettelijk is, is niet significant. Waarom denk je dat het RIVM/OMT anders de quarantaine regels verkort hebben? Waarschijnlijk niet omdat de groep die 14 dagen besmettelijk is, significant is.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.Joker op 30-11-2020 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mr.Joker schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:49:
[...]

Mensen die immunogecompritteerd zijn komen over het algemeen in het ziekenhuis terecht.

Dat zijn er nu zo'n 25k geweest. Als we nu de cijfers van het RIVM pakken en de data van het aantal besmettelijken erbij pakken is dat minimaal een factor x100 hoger. (Namelijk zo'n 2.5 miljoen)

Of heb jij andere data voor mij waaruit blijkt dat de meeste mensen in het ziekenhuis kerngezond zijn en de mensen met een slecht werkend immuunsysteem thuis uitzieken?

Nogmaals, de groep die 14 dagen besmettelijk is, is niet significant. Waarom denk je dat het RIVM/OMT anders de quarantaine regels verkort hebben? Waarschijnlijk niet omdat de groep die 14 dagen besmettelijk is, significant is.
Ik vind je insinuaties niet heel sjiek.
Bij de bron staat 1 onderzoek met 8,11,14 dagen en een 2e met 7 en >14, zonder verklaring wat immuun gecompromitteerd exact betekent.

Dan is het niet meer dan logisch om te vragen waarom je in de berekening alleen van 7 uit gaat.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Curacao sluit de restaurants. Mogen alleen nog afhalen en bezorgen. Kroegen mogen geen alcohol meer schenken en ze sluiten de casinos.

Goed gedaan Nederlanders die zo nodig ernaar toe moesten. Dat zal ze leren daar op de Antillen! Wij lijden, zij lijden.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:04
LZ86 schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:59:
Goed gedaan Nederlanders die zo nodig ernaar toe moesten. Dat zal ze leren daar op de Antillen! Wij lijden, zij lijden.........
Testen voor vertrek op de heenweg matig effectief ?
Of heeft iedereen met een local adem en of vloeistoffen uitgewisseld ?
Gelukkig hoeft het bij terugkomst in NListan dan weer niet en wordt je met open armen ontvangen.

Het blijft allemaal toch wel hogere logica die mijn pet met enige regelmaat te boven gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Curacao sluit de restaurants. Mogen alleen nog afhalen en bezorgen. Kroegen mogen geen alcohol meer schenken en ze sluiten de casinos.

Ik denk dat veel Nederlanders op het idee zijn gekomen doordat Rutte de persconferentie een tijdje terug begon met dat je de Antillen gewoon kon bezoeken. De toeristen waren/zijn er ook aardig welkom omdat de economie het daar normaal gesproken aardig van moet hebben.

Maar het is een hele rare situatie.

Ik zit ook te kijken of ik binnenkort een trip kan maken ergens heen. In m'n eentje ergens met wat natuur en hopelijk goed weer. Heb geen problemen met mondkapjes/afstand etc.

Normaal vlieg ik twee a drie keer per jaar buiten Europa en nu is de laatste keer afgelopen februari/maart. Merk gewoon dat m'n motivatie en dergelijke op het werk stukken minder is en ik er cynischer insta. Heb ook geen zin om m'n baan te verliezen door die onzin doordat we hier zo'n beleid voeren waarbij je op voorhand weet dat het niet voldoende is om op redelijk termijn de cijfers terug te dringen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
BarôZZa schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:16:
[...]

Ik denk dat veel Nederlanders op het idee zijn gekomen doordat Rutte de persconferentie een tijdje terug begon met dat je de Antillen gewoon kon bezoeken. De toeristen waren/zijn er ook aardig welkom omdat de economie het daar normaal gesproken aardig van moet hebben.

Maar het is een hele rare situatie.

Ik zit ook te kijken of ik binnenkort een trip kan maken ergens heen. In m'n eentje ergens met wat natuur en hopelijk goed weer. Heb geen problemen met mondkapjes/afstand etc.

Normaal vlieg ik twee a drie keer per jaar buiten Europa en nu is de laatste keer afgelopen februari/maart. Merk gewoon dat m'n motivatie en dergelijke op het werk stukken minder is en ik er cynischer insta. Heb ook geen zin om m'n baan te verliezen door die onzin doordat we hier zo'n beleid voeren waarbij je op voorhand weet dat het niet voldoende is om op redelijk termijn de cijfers terug te dringen.
Het beleid is inmiddels prima. Het is de schuld van het volk dat zich niet aan het beleid wenst te houden dat we nu in de penarie zitten tbh.

Waarom moesten de kroegen en restaurants dicht? Omdat men zich niet kon gedragen daar. Waarom moeten we nu smoeltjes voor op veel plekken? Omdat mensen zich niet aan de regels houden en perse met het hele gezin boodschappen moeten doen of lekker gaan funshoppen.

Als mensen zich nu konden gedragen was er nu niet zoveel aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Snow_King schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:03:
[...]

Mensen hebben er blijkbaar geen behoefte (meer) aan. Ik zeg het al vaker: De maatregelen zijn hun houdbaarheidsdatum voorbij. Je kan dit niet eindeloos vol houden.

Bestuurders kunnen roepen waar ze zin in hebben en met vingers staan wijzen, maar ondertussen worden er nog steeds 'illegale' feestjes gehouden. Wat natuurlijk bizar voor woorden is. Waarom zou 10 mensen in mijn eigen huis uitnodigen ineens illegaal zijn!? Het is mijn huis.
We hadden het over winkeliers of ze echt om de maatregelen en regels geven. Volgens jou van niet.

Ik gaf aan dat veel ze zeker tot een bepaalde hoogte (veel) moeite doen, maar niet alles kunnen handhaven. Winkeliers zijn geen boas of agenten en consumenten hebben ook gewoon hun eigen verantwoordelijkheid. Dat steeds meer mensen er geen zin meer hebben, maakt het zeker niet makkelijker op. Dit maakt het voor de winkelier ook moeilijker om alles netjes te houden. Horeca is denk ik ook niet voor niks dicht gegooid. Klanten gedragen zich eenmaal niet goed genoeg.

En 10 mensen in iemands huis, rekening houdende met dat niet iedereen in een kasteel woont, zal er hoogstwaarschijnlijk weinig afstand gehouden worden. Ik zie het meer als een dringend advies, want er zal niet zomaar controle in jouw huis plaats vinden. En zo te zien weten genoeg mensen dat en zal er daarom nog genoeg illegale "feestjes" bij men thuis (of buiten) worden gegeven. Verstandig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Snow_King schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:08:
[...]

Er zijn zeker wel winkeliers die geven om de Corona regels, maar uiteraard is omzet ook belangrijk. Er moet wel een gezonde balans zijn. Je wilt natuurlijk niet al je klanten weg jagen. Bij mij op werk zijn er iig genoeg klanten geweigerd om aan de Corona maatregelen te kunnen voldoen en dat heeft zeker omzet (en klanten) gekost.. Niet iedereen toont daar helaas geduld/begrip voor. Omzet is belangrijk, maar is niet bij elk bedrijf het belangrijkste.

Maar om mondkapjespolitie te spelen gaat mijn betreft ook te ver. Bij de deur goed kenbaar maken dat er een mondkapjesplicht is en voor de mensen die er geen 1 bij hebben 1 gratis aanbieden lijkt mij al meer dan dat je als bedrijf kunt doen. 99% zal er vast zo goed als mogelijk aan houden (je zult vast genoeg neusjes en andere ongein zien), dus je gaat geen scene maken voor 1 klant die geen mondkapje wilt of kan dragen na een paar x vriendelijk vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

en zij die nog gaan. Ik werk in de reisbranche.
Vanaf week 50 gaat 't aantal (dagelijkse) vluchten richting de Antillen flink omhoog, Curcacao met KLM zelfs 2x per dag.
En nog goed vol ook.

Het ziet er naar uit dat ''half Nederland'' deze Kerst op de Antillen wil doorbrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 08-10 08:00
_Bailey_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 05:11:
[...]

en zij die nog gaan. Ik werk in de reisbranche.
Vanaf week 50 gaat 't aantal (dagelijkse) vluchten richting de Antillen flink omhoog, Curcacao met KLM zelfs 2x per dag.
En nog goed vol ook.

Het ziet er naar uit dat ''half Nederland'' deze Kerst op de Antillen wil doorbrengen.
En zo zitten we in januari in de 3de golf.
Omdat enkelen van ons toch perse op vakantie zullen en moeten.

Al zal de kerst zelf ongetwijfeld ook mee gaan spelen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Volgens het nieuws waren het de lokale die feestjes hielden.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:02
BarôZZa schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:16:
[...]
Normaal vlieg ik twee a drie keer per jaar buiten Europa en nu is de laatste keer afgelopen februari/maart. Merk gewoon dat m'n motivatie en dergelijke op het werk stukken minder is en ik er cynischer insta.
Dus als jij een tijdje niet kan vliegen naar verre oorden, heb je een stuk minder zin om te werken? Vreemde logica en een bijzonder eerstewereld luxeprobleem.
Heb ook geen zin om m'n baan te verliezen door die onzin doordat we hier zo'n beleid voeren waarbij je op voorhand weet dat het niet voldoende is om op redelijk termijn de cijfers terug te dringen.
Want jij hebt ook nog eens de wijsheid in pacht om vooraf beter te weten welk beleid op lange termijn de beste balans oplevert?
Kritiek op het beleid is prima, maar dan wel met onderbouwing. Als je het koppelt aan het geen zin hebben om je baan te verliezen aan onzin, dan begin je met een egoïstische insteek voor een sociaal probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Het is natuurlijk makkelijk om de focus te hebben op vliegende Hollanders naar Curaçao (ik moet er momenteel niet aan denken), maar het grote probleem (in aantallen) gaat waarschijnlijk gewoon de kerstvakantie hier zijn. Als je de huisjes branche moet geloven is het drukker dan ooit en dus zullen zich weer hele families (dus meerdere huishoudens) zich in gezellige centerparcs huisjes gaan proppen.

Dat gaat in aantallen veel groter zijn en met de huidige besmettingsgraad ook risicovoller, dan die reisjes naar Curaçao.

Vliegen lijkt me nu niet het beste idee, maar uiteindelijk gaat het om het gedrag, veel minder om de plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MdO82 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 06:35:
[...]

En zo zitten we in januari in de 3de golf.
Omdat enkelen van ons toch perse op vakantie zullen en moeten.

Al zal de kerst zelf ongetwijfeld ook mee gaan spelen.
Voor een derde golf moet eerst de tweede uitdoven. Ik verwacht dat we de rest van het jaar op het huidige niveau zullen blijven of geleidelijk weer iets gaan stijgen. In januari knallen de cijfers weer omhoog als gevolg van de kerst en wintersport in combinatie met het nu al sluierende gevoel dat het mooi geweest is.

Geen houden meer aan. Hoop dat dat vaccin ons snel komt bevrijden, van het gedrag hoef je niet veel meer te verwachten nu de regering om politieke redenen het draagvlak verknald heeft.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

LZ86 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:55:
[...]

Als ze niet in de zorg kunnen werken betekent dat ik ze niet zie :+

Verder kan ik me weinig casussen bedenken die geen mondkapje kunnen dragen, op sommige zware longpatienten, KNO patienten met laryngectomieën en psychiatrische patienten na.
Geldt iemand die bij een groep als Viruswaanzin zit als psychiatrisch patiënt? :+

Dat zou dat hoge aantal verklaren, tokkies worden meegerekend. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28
ZieMaar! schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:55:
Het is natuurlijk makkelijk om de focus te hebben op vliegende Hollanders naar Curaçao (ik moet er momenteel niet aan denken), maar het grote probleem (in aantallen) gaat waarschijnlijk gewoon de kerstvakantie hier zijn. Als je de huisjes branche moet geloven is het drukker dan ooit en dus zullen zich weer hele families (dus meerdere huishoudens) zich in gezellige centerparcs huisjes gaan proppen.

Dat gaat in aantallen veel groter zijn en met de huidige besmettingsgraad ook risicovoller, dan die reisjes naar Curaçao.

Vliegen lijkt me nu niet het beste idee, maar uiteindelijk gaat het om het gedrag, veel minder om de plek.
Dat hangt er maar vanaf hoe je dat doet, met zo'n huisje.

Ja, met vier of vijf gezinnen in één vakantiewoning, of met je gezin op een vakantiepark waar je ook nog met de 'bewoners' van andere huisjes in gezamenlijke activiteiten terecht komt, dat is een verhoogd risico ja. Ik ga zelf met mijn gezin én mijn zus en neefje ook in een huisje zitten. Twee gezinnen dus, foei! Maar, het is een particulier huisje, niet op een vakantiepark en behoorlijk in the middle of nowhere. De kinderen zijn allemaal onder de 13 en hebben toch al regelmatig contact onderling, ik en mijn vrouw weken alleen maar vanuit huis en mijn zus wordt beroepshalve bij elke poep en scheet getest. Is het de perfecte oplossing met nul risico? Nee. Is het veiliger dan hoe we normaal kerst vieren? Héél veel veiliger! Geldt dat voor meerdere mensen? Waarschijnlijk wel.

Kijk, als je normaal op eerste kerstdag met je hele familie gaat gourmetten, tweede kerstdag met je hele schoonfamilie een potluck dinner houdt en met oud en nieuw met een groep vrienden een feest hebt bij iemand thuis, dan valt de schade van een weekje in een vakantiehuisje zitten wel mee, denk ik...

[ Voor 4% gewijzigd door Jorizzz op 01-12-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Amphiebietje schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:39:
[...]

Geldt iemand die bij een groep als Viruswaanzin zit als psychiatrisch patiënt? :+

Dat zou dat hoge aantal verklaren, tokkies worden meegerekend. O-)
Die mogen het ziekenhuis niet in :P Bij ons komt je zonder mondlapje niet binnen. Tenzij de medisch specialist zegt dat het echt niet kan (wordt gechecked) En dat is nagenoeg nooit zo.

Iedereen krijgt ook een nieuwe chirurgische voordat ze binnenmogen, hun eigen hijglap is verboden. En mensen mogen alleen een begeleider meenemen naar een afspraak als overduidelijk is dat het niet zonder kan (slechtnieuwsgesprek, dementerende/gehandicapten etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorizzz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:50:
[...]

Kijk, als je normaal op eerste kerstdag met je hele familie gaat gourmetten, tweede kerstdag met je hele schoonfamilie een potluck dinner houdt en met oud en nieuw met een groep vrienden een feest hebt bij iemand thuis, dan valt de schade van een weekje in een vakantiehuisje zitten wel mee, denk ik...
Hoewel ik je logica kan volgen; two wrongs dont make it right. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28
MikeyMan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:02:
[...]

Hoewel ik je logica kan volgen; two wrongs don't make it right. ;)
'Two wrongs don't make a right' is hier niet helemaal van toepassing IMO. Ik geef alleen aan dat het rucksichtslos afbranden van mensen die een huisje huren met de kerst iets te kort door de bocht is. Dat er nog gradaties inzitten. Ik snap best dat ook wij een klein risico nemen, maar ik vind het niet vergelijkbaar met de door mij genoemde situaties.

Bovendien is dit zo'n beetje het eerste risico dat we nemen, in een jaar waarin ik ondertussen mentaal aan het aftakelen ben door het gevoel totaal geïsoleerd te zijn, terwijl ik om me heen de één na de ander alle regels aan zijn laars zie lappen. Natuurlijk is het dan nog steeds niet 100% verstandig, maar mijn gevoel geeft aan dat ook ik nu wel eens een keer een klein beetje van de regels mag afwijken. Dat ik inmiddels relatief wel erg veel heb bijgedragen t.o.v. anderen. Is dat een glijdende schaal? Is het een risico als anderen dat allemaal ook gaan doen? Zeker, maar mijn (ons) psychisch welbevinden is inmiddels best wel een item aan het worden en dit kan absoluut helpen om in dat opzicht weer wat lekkerder in het vel te komen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
In het NRC staat vandaag de het ministerie van vws in april de mogelijkheid had om het aantal coronatests per dag met 60.000 stuks te verhogen. De Jonge wees dit aanbod echter af.
Aantal tests kon in april fors omhoog, ministerie besloot anders
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) heeft begin april een aanbod om in Nederland dagelijks zo’n 60.000 extra coronatests te verwerken, naast zich neergelegd. Het ging om capaciteit bij laboratoria in de biotechnologische industrie, die ook op het coronavirus kunnen testen. Dat blijkt uit een reconstructie van NRC van de uitbreiding van de testcapaciteit sinds het voorjaar.

Het ministerie bevestigt dat van het aanbod geen gebruik is gemaakt. Dat zou komen omdat 'er op dat moment al veel andere opties werden opgepakt'. Ook was er 'ruim voldoende testcapaciteit' voor het testbeleid dat minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) voor ogen had. Daarnaast bestond volgens het ministerie onzekerheid of die capaciteit na de zomer nog wel beschikbaar zou zijn. De verwachting was 'dat deze bedrijven slechts tijdelijk zouden kunnen helpen'.

HollandBio, de belangenvereniging die de testcapaciteit inventariseerde en bij VWS aanbood, ontkent dat over die langdurige beschikbaarheid gesproken is. De vereniging zegt alleen een telefonische afwijzing te hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:17:
In het NRC staat vandaag de het ministerie van vws in april de mogelijkheid had om het aantal coronatests per dag met 60.000 stuks te verhogen. De Jonge wees dit aanbod echter af.
[...]
Dit is al 6 maanden in het nieuws toch?
Dat hadden ze afgeslagen omdat ze het bij de bestaande labs wilden blijven doen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
YakuzA schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:22:
Dit is al 6 maanden in het nieuws toch?
Dat hadden ze afgeslagen omdat ze het bij de bestaande labs wilden blijven doen.
Er is geloof ik toen nooit getallen genoemd. Een extra capaciteit van 60.000 tests per dag zou in april ook al een aardig verschil hebben kunnen maken. De reconstructie van het NRC brengt nog meer klunzigheid van vws aan het licht. Het is geen fraai plaatje wat ze schilderen in dat artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorizzz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:14:
[...]

'Two wrongs don't make a right' is hier niet helemaal van toepassing IMO. Ik geef alleen aan dat het rucksichtslos afbranden van mensen die een huisje huren met de kerst iets te kort door de bocht is. Dat er nog gradaties inzitten. Ik snap best dat ook wij een klein risico nemen, maar ik vind het niet vergelijkbaar met de door mij genoemde situaties.

Bovendien is dit zo'n beetje het eerste risico dat we nemen, in een jaar waarin ik ondertussen mentaal aan het aftakelen ben door het gevoel totaal geïsoleerd te zijn, terwijl ik om me heen de één na de ander alle regels aan zijn laars zie lappen. Natuurlijk is het dan nog steeds niet 100% verstandig, maar mijn gevoel geeft aan dat ook ik nu wel eens een keer een klein beetje van de regels mag afwijken. Dat ik inmiddels relatief wel erg veel heb bijgedragen t.o.v. anderen. Is dat een glijdende schaal? Is het een risico als anderen dat allemaal ook gaan doen? Zeker, maar mijn (ons) psychisch welbevinden is inmiddels best wel een item aan het worden en dit kan absoluut helpen om in dat opzicht weer wat lekkerder in het vel te komen zitten.
Volgens mij is dit juist een schoolvoorbeeld; je geeft aan dat omdat anderen het niet goed doen, jij er ook geen zin meer in hebt. Ik begrijp het gevoel echt. Zit al sinds maart thuis, word hier gillend gek thuis. En dan heb ik qua locatie ook nog eens niks te klagen. En zeker als ik dan de volle stadscentra zie, of feesten of drukke protesten, helpt dat mij ook zeker niet.
CMD-Snake schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:29:
[...]

Er is geloof ik toen nooit getallen genoemd. Een extra capaciteit van 60.000 tests per dag zou in april ook al een aardig verschil hebben kunnen maken. De reconstructie van het NRC brengt nog meer klunzigheid van vws aan het licht. Het is geen fraai plaatje wat ze schilderen in dat artikel.
De waarheid zal ergens in het midden liggen vrees ik. Ook hier speelt een tekort aan materialen en een weinig bestendige toekomst. Kwalijk; zeker; maar of het daadwerkelijk het hele verhaal is; geen idee.

[ Voor 56% gewijzigd door MikeyMan op 01-12-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
@Jorizzz mijn punt is dus ook vooral dat het gedrag het risico bepaalt, veel meer dan de plek. De volle huisjes op Ameland of bij Centerparcs waren daar illustratief voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Playa del C. schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 06:56:
[...]

Dus als jij een tijdje niet kan vliegen naar verre oorden, heb je een stuk minder zin om te werken? Vreemde logica en een bijzonder eerstewereld luxeprobleem.
<knip>

Ad hominem, laat dat.
Want jij hebt ook nog eens de wijsheid in pacht om vooraf beter te weten welk beleid op lange termijn de beste balans oplevert?
Kritiek op het beleid is prima, maar dan wel met onderbouwing. Als je het koppelt aan het geen zin hebben om je baan te verliezen aan onzin, dan begin je met een egoïstische insteek voor een sociaal probleem.
Ja hoor, lees m'n posts maar terug. Dit scenario voorspelde ik maanden geleden al.

Is ook niet enorm complex trouwens: hoe langer je besmettingen op laat lopen, en hoe minder maatregelen je treft, hoe langer het weer duurt voordat het daalt. Dat kan je zelfs een vmbo'er uitleggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 01-12-2020 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Was er geen sprake van dat veel van die bedrijven veel praatjes hadden maar niet de kwaliteit, capaciteit en continuiteit konden leveren die gewenst was? Dat gezegd hebbende mag er van mij wel een onderzoek komen naar Ann Vossen en wat haar invloed op het testbeleid is geweest als voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Medische Microbiologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:29:
[...]

Over ongebruikte capaciteit die er al was:
https://www.rekenkamer.nl...apaciteit-in-het-voorjaar

Over het niet inschakelen externe labs:
https://www.bnr.nl/nieuws...en-tests-commerciele-labs

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:06

ThunderNet

Flits!

LZ86 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:54:
[...]

Die mogen het ziekenhuis niet in :P Bij ons komt je zonder mondlapje niet binnen. Tenzij de medisch specialist zegt dat het echt niet kan (wordt gechecked) En dat is nagenoeg nooit zo.

Iedereen krijgt ook een nieuwe chirurgische voordat ze binnenmogen, hun eigen hijglap is verboden. En mensen mogen alleen een begeleider meenemen naar een afspraak als overduidelijk is dat het niet zonder kan (slechtnieuwsgesprek, dementerende/gehandicapten etc)
Geld een ziekenhuis incl. ruimtes dan als publieke binnenruimte zoals nu wordt bedoeld met de regels?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:33

Standeman

Prutser 1e klasse

ThunderNet schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:32:
[...]

Geld een ziekenhuis incl. ruimtes dan als publieke binnenruimte zoals nu wordt bedoeld met de regels?
Lijkt mij van wel. Iedereen mag is vrij zo een ziekenhuis binnen te lopen. Niet anders als bij een supermarkt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ZieMaar! schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:55:

Het feit dat ridicule, gratuite adviezen als die 'off the cuff' van Rutte, bol staan van wensdenken, en tegelijkertijd een extra belasting op de bevolking en met name op een zorgsysteem op Curaçao betekenen, en mensen in vliegtuigen opgepropt nog extra risico laten lopen, zou op een stevige motie van wantrouwen in de Tweede Kamer hebben moeten mogen rekenen - doodse stilte aldaar.

Alleen maar denken vanuit extreem kortzichtig en korte-termijn 'economie stimuleren', terwijl de economie gebaat zou zijn geweest bij een korte, maar wel vrijwel volledige lockdown met extra maatregelen (testen, etc.), het is van een simpliciteit en staat bol van systematische denkfouten ... :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vNZbO6p.png

Duitsland deed maar 54K tests op 1 april.
Lijkt me sterk dat wij nog 60K extra konden doen bovenop de capaciteit die wel al hadden (rond de 4K).
Wellicht hadden we in mei veel meer kunnen testen als we meer richting de kant van Denemarken opgingen met haar automatisering, innovatie en minder afhankelijkheid van een enkele supplier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
ThunderNet schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:32:
[...]

Ja. De gangen en de hal enzo wel. Maar de ziekenhuizen hebben vrijheid om zelf beleid te maken mbt mondmaskers.

De verpleegafdelingen enzo zijn geen publieke ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:06

ThunderNet

Flits!

LZ86 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:53:
[...]

Ja. De gangen en de hal enzo wel. Maar de ziekenhuizen hebben vrijheid om zelf beleid te maken mbt mondmaskers.

De verpleegafdelingen enzo zijn geen publieke ruimte.
Zie net dat de regels nu wel iets anders geformuleerd zijn. Voorheen stond er namelijk overal keihard een niet-medisch mondkapje.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ThunderNet schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:02:
[...]

Zie net dat de regels nu wel iets anders geformuleerd zijn. Voorheen stond er namelijk overal keihard een niet-medisch mondkapje.
Vermoed dat ze het veranderd hebben omdat de grootste schaarste in de zorg weg is en de consument dan niet meer concurreert met het ziekenhuis.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 08-10 08:00
Ankona schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:02:
[...]

Voor een derde golf moet eerst de tweede uitdoven. Ik verwacht dat we de rest van het jaar op het huidige niveau zullen blijven of geleidelijk weer iets gaan stijgen. In januari knallen de cijfers weer omhoog als gevolg van de kerst en wintersport in combinatie met het nu al sluierende gevoel dat het mooi geweest is.

Geen houden meer aan. Hoop dat dat vaccin ons snel komt bevrijden, van het gedrag hoef je niet veel meer te verwachten nu de regering om politieke redenen het draagvlak verknald heeft.
Inderdaad we moeten natuurlijk deze golf achter ons hebben om van een 3de te spreken, maar veel mensen klagen dat het lang duurt. Dat klopt, maar we helpen er zelf aan mee.

Daarbij moet ik ook wel zeggen dat we een overheid hebben die absoluut niet krachtvaardig is dat zijn de huidige bewindvoerders niet en dat waren de vorige ook al niet.

Wat ik hiermee bedoel het is altijd we kijken wel wat er gebeurd.

Dan weet je al dat het niet gaat werken we houden een groep die net wel net niet over de rand gaat.

Daarbij blijf ik de opmerking vinden dat kerken wel zaken mogen omdat dit "besloten" is.

Wat is er dan anders aan een artiest die 100 man uitnodigt op reservering en registratie in een zaal waar normaal 500 man in kan?

Snap dat ze mensen niet tegen het hoofd willen schoppen maar waarom mag dat dan wel terwijl dit makkelijk online kan ?

Ik snap het soms ook niet meer en dan vind men het raar dat er grenzen opgezocht worden omdat het beleid soms zo vaag is.

Daarbij absoluut niet goed pratend dat mensen lekker massaal thuis gaan feesten en of toch de stad in moeten.

Ja velen zijn het zat maar als we zo blijven denken dan duurt het alleen maar langer.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:06
De RIVM heeft de wekelijkse cijfers weer gepresenteerd:
Afgelopen week was een lichte daling te zien in het aantal nieuwe meldingen COVID-19-besmettingen, namelijk 33.949 nieuwe meldingen in afgelopen week vergeleken met 36.931 nieuwe meldingen in de week daarvoor (-8%). Het reproductiegetal ligt nog steeds ongeveer op de 1.

Het reproductiegetal van 13 november* ligt op 1,04 (1,02-1,07) en is ongeveer gelijk aan de week ervoor. Een reproductiegetal van 1,04 betekent dat elke 100 mensen met het virus 104 mensen besmetten. Het geschat aantal besmettelijke personen is met ruim 100 duizend (ondergrens: 72.500; bovengrens 129.000) vergelijkbaar met de week ervoor.

Het aantal mensen dat voor COVID-19 in het ziekenhuis of op de intensive care (IC intensive care ) werd opgenomen is afgelopen week gedaald. Het aantal ziekenhuisopnames was 1007 (vergeleken met 1291 opnames in de week ervoor). Het aantal IC-opnames was 183 in de afgelopen week (vergeleken met 193 de week ervoor). Hoewel deze aantallen licht dalen, zijn de ziekenhuis- en de IC-opnames ongeveer hetzelfde als de aantallen in de eerst helft van oktober, toen besloten werd dat extra maatregelen nodig zijn om de verspreiding terug te kunnen brengen.
Positiviteitsratio is gezakt van 12% naar 11.1%.

Beeld is dus hetzelfde als afgelopen weken. Het gaat omlaag, maar erg langzaam.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De vlag maar weer uit vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Voor een dinsdag zijn de ziekenhuiscijfers wel vrij laag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:29

Agent47

I always close my contracts.

Geen 1000 erbij? Ik ga het woord ommekeer niet noemen, maar verdacht dit :P

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:32
Agent47 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:19:
Geen 1000 erbij? Ik ga het woord ommekeer niet noemen, maar verdacht dit :P
Is het effect van de verplichting van het mondkapje sinds vandaag :+ Bij de sluiting van de bieb zagen we ook direct effect

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:46
MC_Sparkles schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:25:
[...]

Is het effect van de verplichting van het mondkapje sinds vandaag :+ Bij de sluiting van de bieb zagen we ook direct effect
Ik zou als ik Rutte was vanavond gelijk een persco doen en eisen dat de bieb per direct dicht gaat! :+
Pagina: 1 ... 109 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins