:fill(white):strip_exif()/f/image/w67G1DxDrYuGIHbxzBG79t44.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/4fQZMDw65Li800IVmXkMvHbh.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/tCQkV4SCNQwvMBfU3dasqmbu.png?f=user_large)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
De bulktesters zullen wel weer op donderdag en zaterdag cijfers aanleveren.Agent47 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:19:
Geen 1000 erbij? Ik ga het woord ommekeer niet noemen, maar verdacht dit
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[ Voor 46% gewijzigd door blissard op 01-12-2020 15:07 ]
hier de dagcijfers per GGD... zitten inderdaad wel wat uitschieters hier en daar ;-)Señor Sjon schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:51:
[...]
De bulktesters zullen wel weer op donderdag en zaterdag cijfers aanleveren.
[ Voor 22% gewijzigd door breew op 01-12-2020 15:25 ]
Verstrengen om later te versoepelen heeft weinig nut meer als we vanaf 4 januari gaan vaccineren. Ik neem iig aan dat dat vaccineren gelijk over grote groepen gaat. Dus vanaf begin februari zul je daar het effect van gaan zien en dan zul je kunnen versoepelen rond maart inderdaad.blissard schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:54:
mooie cijfers hoor. Zowel de ziekenhuis bezetting als het aantal besmettingen (zowel absoluut als procentueel) dalen. Als we dit zo vol kunnen houden, dan is er weliswaar geen ruimte voor versoepeling, maar gelukkig ook geen noodzaak voor strengere regels.
Ik verwacht eigenlijk toch niet dat er voor maart nog iets versoepeld wordt. Het wordt, volgens de zorg, nooit rustig genoeg in de zorg. Dus is er nooit ruimte vóór de vaccinatie echt op gang is.
Het idee dat we strengere regels nodig hebben om later te kunnen versoepelen is volgens mij geen realistisch doel.
[removed]
Geen ruimte voor oppakken reguliere zorg ook. Laat staan inhalen van de achterstanden.blissard schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:54:
mooie cijfers hoor. Zowel de ziekenhuis bezetting als het aantal besmettingen (zowel absoluut als procentueel) dalen. Als we dit zo vol kunnen houden, dan is er weliswaar geen ruimte voor versoepeling, maar gelukkig ook geen noodzaak voor strengere regels.
Ja, dat zou jammer zijn. Maar als er begin januari werkelijk massaal gevaccineerd gaat worden, dan zal een eventuele piek van de kerst ook gelijk in de kiem gesmoord worden. Zou wel een ideaal scenario zijn.redwing schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:26:
[...]
Verstrengen om later te versoepelen heeft weinig nut meer als we vanaf 4 januari gaan vaccineren. Ik neem iig aan dat dat vaccineren gelijk over grote groepen gaat. Dus vanaf begin februari zul je daar het effect van gaan zien en dan zul je kunnen versoepelen rond maart inderdaad.
Het enige wat dit kan veranderen is als het gedrag van de afgelopen weken ervoor zorgt dat het aantal besmettingen weer gaan stijgen. Want dan kan dat wel resulteren in strengere regels afhankelijk van de snelheid van de stijging.
Hoe dan een vaccin werkt pas na 4 weken.blissard schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:35:
[...]
Ja, dat zou jammer zijn. Maar als er begin januari werkelijk massaal gevaccineerd gaat worden, dan zal een eventuele piek van de kerst ook gelijk in de kiem gesmoord worden. Zou wel een ideaal scenario zijn.
Ik lees dat het de verwachting van de Jonge is, je kan er dus vergif op innemen dat het géén 4/1/2021 wordtTrailBlazer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:33:
Lees net op nos.nl dat pfizer in December al een miljoen doses verwacht te leveren. Dat zijn er echt veel en veel meer dan waar ik rekening mee had gehouden. De eerste in te enten groep waar over gesproken werd was maar 150000 man.
Inderdaad al best veel. Die groep van 150k is volgens mij de verpleeghuis zorg, althans de bewoners... ?TrailBlazer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:33:
Lees net op nos.nl dat pfizer in December al een miljoen doses verwacht te leveren. Dat zijn er echt veel en veel meer dan waar ik rekening mee had gehouden. De eerste in te enten groep waar over gesproken werd was maar 150000 man.
Ik ben geen vaccinoloog. Is het niet zo dat een vaccin een aantal weken nodig heeft tot optimaal functioneren, maar dat het wel met een week al wat doet?TrailBlazer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:36:
[...]
Hoe dan een vaccin werkt pas na 4 weken.
Heel eerlijk gezegd verwacht ik met het vaccineren niet zo'n probleem. We vaccineren jaarlijks al miljoenen mensen met de griepprik. Dit is dus bekend terein en hier hoeft de regering zelf niet veel voor te doen. En als die zich er niet mee hoeven te bemoeien gaat het vaak stukken beterShininNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:36:
Die 4 januari trekt de Jonge ergens uit zijn schoen. Wat zal er dit keer niet op orde zijn..? Tekort aan vriezers, logistieke keten, te weinig personeel?
[removed]
Ja maar de tijd van kerst totdat de eerste gevaccineerde op te vangen is gewoon lang. Dan ben je al 4 generaties van het virus verder.blissard schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:38:
[...]
Ik ben geen vaccinoloog. Is het niet zo dat een vaccin een aantal weken nodig heeft tot optimaal functioneren, maar dat het wel met een week al wat doet?
Even de quote van het artikel erbij:BoB_HenK schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:37:
[...]
Ik lees dat het de verwachting van de Jonge is, je kan er dus vergif op innemen dat het géén 4/1/2021 wordt.
Overigens wordt er aangegeven dat er met 1 miljoen doses 450.000 mensen gevaccineerd kunnen worden. Wordt iedereen twee keer geent, verwachten we veel verlies door moeilijke omstandigheden met opslag en transport?
"ongeveer een miljoen" , zo'n 450.000 mensen.Het gaat om ongeveer een miljoen doses waarmee zo'n 450.000 mensen kunnen worden gevaccineerd. EMA doet uiterlijk 29 december uitspraak over de effectiviteit en de veiligheidseisen. Kort daarna kan dus worden gestart met inenten. In het eerste kwartaal kunnen volgens waarschijnlijk nog eens ruim 1,6 miljoen doses van het BioNTech/Pfizer-vaccin geleverd worden.
Het Moderna-vaccin ligt ook ter beoordeling bij de EMA, dat die uitkomst half januari verwacht. Het eerste kwartaal denkt Moderna 400.000 doses aan Nederland te kunnen leveren. De verwachting is dat in het tweede en derde kwartaal grotere hoeveelheden van verschillende vaccinontwikkelaars naar Nederland komen, meldt het ministerie.
Het ene vaccin is het andere niet. De covid-19 vaccins hebben vrijwel allemaal twee injecties nodig voor de beste werking. Na de eerste dosis moet je een maand later nog een dosis krijgen. Op die manier krijg je dus die percentages van 90% of beter.blissard schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:38:
Ik ben geen vaccinoloog. Is het niet zo dat een vaccin een aantal weken nodig heeft tot optimaal functioneren, maar dat het wel met een week al wat doet?
Tuurlijk, er blijven vaccins geleverd worden op termijn.TrailBlazer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:46:
Bij pfizer zit er drie weken tussen. Ik zou verwachten dat we zelfs meer dan die 450 kunnen doen er vanuit gaande dat er leveringen blijven komen.
Het zou alleen een beetje stom zijn om maar de helft te vaccineren met die eerste batch en de rest voor drie weken te laten liggen. Als er nu een miljoen zijn en binnen nu en 3 weken komen er nog 500k dan moet je met de 1e batch dus 750000 inenten.Plenkske schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:47:
[...]
Tuurlijk, er blijven vaccins geleverd worden op termijn.
Dit ging volgens mij puur over de eerste batch.
Opzich eens, maar dan moet je dus zeker weten dat je de tweede batch binnen krijgt binnen die 3 weken.TrailBlazer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:54:
[...]
Het zou alleen een beetje stom zijn om maar de helft te vaccineren met die eerste batch en de rest voor drie weken te laten liggen. Als er nu een miljoen zijn en binnen nu en 3 weken komen er nog 500k dan moet je met de 1e batch dus 750000 inenten.
Exact. Er staat letterlijk "Het gaat om ongeveer een miljoen doses waarmee zo'n 450.000 mensen kunnen worden gevaccineerd". Dat suggereert toch dat er +/- 2 doses per persoon nodig zijn?Plenkske schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:42:
[...]
Even de quote van het artikel erbij:
[...]
"ongeveer een miljoen" , zo'n 450.000 mensen.
Het zijn er dus minder dan een miljoen, maar hoeveel precies is blijkbaar niet gezegd. Waarschijnlijk ergens tussen 900k en 1M dus.
Met deze 2 vaccins, die nu ter beoordeling liggen, kunnen dus (als alles goed gaat) in Q1 bijna ~1.5M mensen in Nederland gevaccineerd worden.
Punt is volgens mij:BoB_HenK schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:15:
[...]
Exact. Er staat letterlijk "Het gaat om ongeveer een miljoen doses waarmee zo'n 450.000 mensen kunnen worden gevaccineerd". Dat suggereert toch dat er +/- 2 doses per persoon nodig zijn?
Dat is inderdaad bij de meeste corona vaccins ook zo. Janssen de enige uitzondering op dit moment.BoB_HenK schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:15:
[...]
Exact. Er staat letterlijk "Het gaat om ongeveer een miljoen doses waarmee zo'n 450.000 mensen kunnen worden gevaccineerd". Dat suggereert toch dat er +/- 2 doses per persoon nodig zijn?
dan moet je er wel heeeel zeker van zijn, anders heb je 1 miljoen doseringen verpest. Toch denk ik dat die 450.000 mensen best wel eens de druk op de zorg kunnen verlichten. Nu gaan haasten en daarmee zulk risico lopen zie ik ze niet doen.MikeyMan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:18:
[...]
Punt is volgens mij:
Stop je die 1 miljoen spuiten in 1 miljoen verschillende mensen in de hoop dat de volgende batches ook op tijd zijn (binnen drie weken).
Of stop je 500k spuiten in 500k mensen, en leg je de rest in de vriezer voor de tweede ronde voor dezelfde mensen.
Oh ja was geen waardeoordeel; dacht dat de discussie wat concreter konDaTimMan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:20:
[...]
dan moet je er wel heeeel zeker van zijn, anders heb je 1 miljoen doseringen verpest. Toch denk ik dat die 450.000 mensen best wel eens de druk op de zorg kunnen verlichten. Nu gaan haasten en daarmee zulk risico lopen zie ik ze niet doen.
Het is ook niet zo dat ze 100% beschermd zijn na 2 doses en het vaccin na 1 dosis nog niets doet. Als ze tussendoor besmet raken, dan zal het ziekteverloop al minder zijn dan wanneer ze niet zijn gevaccineerd.DaTimMan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:20:
[...]
dan moet je er wel heeeel zeker van zijn, anders heb je 1 miljoen doseringen verpest. Toch denk ik dat die 450.000 mensen best wel eens de druk op de zorg kunnen verlichten. Nu gaan haasten en daarmee zulk risico lopen zie ik ze niet doen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Discussie is een groot woordMikeyMan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:21:
[...]
Oh ja was geen waardeoordeel; dacht dat de discussie wat concreter kon
aangezien ze eerst de risico groep willen doen, en het bij oude mensen soms slechter pakt denk ik dat ze netjes de instructies van de fabrikant aanhouden.Stoney3K schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:22:
[...]
Het is ook niet zo dat ze 100% beschermd zijn na 2 doses en het vaccin na 1 dosis nog niets doet. Als ze tussendoor besmet raken, dan zal het ziekteverloop al minder zijn dan wanneer ze niet zijn gevaccineerd.
Ik zou het inderdaad niet zo krap nemen maar ze zullen vast wel op de dag kunnen voorspellen hoeveel ze kunnen leveren op welk momentPlenkske schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:06:
[...]
Opzich eens, maar dan moet je dus zeker weten dat je de tweede batch binnen krijgt binnen die 3 weken.
Een kwartaal duurt 3 maanden dus het kan best later zijn dan 3 weken.
Als er maar genoeg continu doorgeleverd wordt, maakt dat niet zo gek veel uit. Denk dat het een gevalletje 'vrachtwagentje vol en rijden maar' wordt.TrailBlazer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:24:
[...]
Ik zou het inderdaad niet zo krap nemen maar ze zullen vast wel op de dag kunnen voorspellen hoeveel ze kunnen leveren op welk moment
Ik bedoel daarmee meer te zeggen dat de groep die 1 keer is ingeënt, ook al de druk op de zorg verlicht vóórdat ze de tweede inenting hebben gehad.DaTimMan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:23:
[...]
aangezien ze eerst de risico groep willen doen, en het bij oude mensen soms slechter pakt denk ik dat ze netjes de instructies van de fabrikant aanhouden.
Als we voor de bulk gaan, dan zal zo een strategie nog wel eens slim kunnen zijn.
Ik denk inderdaad dat door die eerste vaccinatie ze al anti-stoffen aanmaken die dan bij een eventuele besmetting met het virus, tussen de 2 vaccinaties in, al in actie zullen komen.Stoney3K schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:31:
[...]
Ik bedoel daarmee meer te zeggen dat de groep die 1 keer is ingeënt, ook al de druk op de zorg verlicht vóórdat ze de tweede inenting hebben gehad.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Inderdaad, voordeel is dat die van Pfizer oa. in België gemaakt wordt. Lekker dichtbij dus dan is het inderdaad letterlijk vrachtwagens vullen met de batches voor Nederland.MikeyMan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:26:
[...]
Als er maar genoeg continu doorgeleverd wordt, maakt dat niet zo gek veel uit. Denk dat het een gevalletje 'vrachtwagentje vol en rijden maar' wordt.
weet je dat zeker? want volgens mij is het hele onderzoek op de 2 doseringen gebaseerd. even kijken of daar wat over te vinden is, want als dat onder de 40% komt, dan heb je er erg weinig aan.Stoney3K schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:31:
[...]
Ik bedoel daarmee meer te zeggen dat de groep die 1 keer is ingeënt, ook al de druk op de zorg verlicht vóórdat ze de tweede inenting hebben gehad.
Alles wat het hoger dan 0% is (als iemand niet ingeënt is) is toch beter?DaTimMan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:36:
[...]
weet je dat zeker? want volgens mij is het hele onderzoek op de 2 doseringen gebaseerd. even kijken of daar wat over te vinden is, want als dat onder de 40% komt, dan heb je er erg weinig aan.
PSN
Dat dus, er is geen 'drempelwaarde' waardoor er een binair vlaggetje omklapt van "wordt dodelijk ziek" naar "wordt niet ziek". Dat is gewoon een geleidelijke schaal en iedereen die al één dosis gehad heeft, zal meer weerstand hebben dan iemand die nog geen vaccin heeft gehad en ook niet besmet is geweest.YakuzA schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:38:
[...]
Alles wat het hoger dan 0% is (als iemand niet ingeënt is) is toch beter?
dat durf ik niet te zeggen. ik lees wel overal dat iets 50% of hoger moet zijn voordat het goedgekeurd wordt. Als 1 dosis enigzins zinnig was geweest had pfizer dat denk ik graag geroepen dat 1 dosis zat was.YakuzA schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:38:
[...]
Alles wat het hoger dan 0% is (als iemand niet ingeënt is) is toch beter?
[ Voor 24% gewijzigd door DaTimMan op 01-12-2020 16:46 ]
Er zit natuurlijk nog altijd een enorm gebied tussen 'voldoende beschermd' en 'helemaal niet'DaTimMan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:41:
[...]
dat durf ik niet te zeggen. ik lees wel overal dat iets 50% of hoger moet zijn voordat het goedgekeurd wordt. Als 1 dosis enigzins zinnig was geweest had pfizer dat denk ik graag geroepen dat 1 dosis zat was.
2 keer 40 = 80 en dat is minder dan 95 . ofzo
Als je er zo ver technisch in wil duiken kan ik je verwijzen naar de post van @psychodudeDaTimMan schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:41:
[...]
dat durf ik niet te zeggen. ik lees wel overal dat iets 50% of hoger moet zijn voordat het goedgekeurd wordt. Als 1 dosis enigzins zinnig was geweest had pfizer dat denk ik graag geroepen dat 1 dosis zat was.
2 keer 40 = 80 en dat is minder dan 95 . ofzo
nou even gezocht:
https://www.businesswire.com/news/home/20200701005576/en/
het lijkt er op , als ik het snap , dat 2 doseringen van 30 beter werken dan 1 van 100. of 1 van 30 ook werkt, hebben ze mogelijk niet eens getest. en dan is het zo gebruiken natuurlijk geen optie, want niet goedgekeurd
PSN
8 decemberSphere- schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:00:
Zou er vandaag geen persco moeten zijn? Het is al weer twee weken geleden.
We laten het vergif toch juist inspuiten?BoB_HenK schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:37:
[...]
Ik lees dat het de verwachting van de Jonge is, je kan er dus vergif op innemen dat het géén 4/1/2021 wordt
2 keer zoals gezegd, en 10 procent marge. Klinkt wel logisch, die 10 procent kan je gaandeweg gebruiken voor een bepaalde risicogroepen of als je zeker weet dat er nieuw vaccin onderweg is.Overigens wordt er aangegeven dat er met 1 miljoen doses 450.000 mensen gevaccineerd kunnen worden. Wordt iedereen twee keer geent, verwachten we veel verlies door moeilijke omstandigheden met opslag en transport?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Grappig dat er al zo verlangend naar wordt uitgekekenSphere- schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:00:
Zou er vandaag geen persco moeten zijn? Het is al weer twee weken geleden.
PSN
Ik heb de vorige 3 al niet eens meer gekeken
Persco's, Irma, grafieken, cijfers, Corona-wappies, Twitterdraadjes, dit topic: sommige dingen ga ik wellicht nog missen ook als alle ellende voorbij is.YakuzA schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:48:
[...]
Grappig dat er al zo verlangend naar wordt uitgekeken
Waar kan ik tekenen?rik86 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:18:
Als ik t goed snap hebben we 6.6 miljoen mensen die in een risicogroep zitten of in de zorg vallen https://nos.nl/l/2358911
Ca 2.2 miljoen hoog risico (verpleeghuizen en 60+ i.c.m. medische indicatie)
Dus eind Q1 de hoog risicogroep te pakken en eind Q2 de medium risico groep te pakken;
Grove gok vanuit mij:
Eind februari eerste versoepelingen vermoed ik, eind april de situatie zoals in de zomer qua maatregelen, eind juli maatregelen weg?
U wilt de Hugo de Jonge kleurplaat, met een prijs voor meest onmogelijk ingekleurde schoenen toegestuurd krijgen ?
Awww schattig. Je bent jaloers op Hugo zijn schoenen.gekkie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:43:
[...]
U wilt de Hugo de Jonge kleurplaat, met een prijs voor meest onmogelijk ingekleurde schoenen toegestuurd krijgen ?
PSN
Laten we het daar maar op houden, voor de rest is er bij Hugo zeker niet zoveel om jaloers op te zijn.YakuzA schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:56:
[...]
Awww schattig. Je bent jaloers op Hugo zijn schoenen.
Nee systeemfout morgen zijn ze terugAgent47 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:19:
Geen 1000 erbij? Ik ga het woord ommekeer niet noemen, maar verdacht dit
2250 WP Zuid PVoutput
Hoop dat je niet een keer naar de schoenen van de weerman op SBS6 kijkt, dan spat je helemaal uit elkaar van jaloersheidgekkie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:06:
[...]
Laten we het daar maar op houden, voor de rest is er bij Hugo zeker niet zoveel om jaloers op te zijn.
PSN
Ik vind zo’n roadmap niet zo gek klinken. Als je op een bierviltje rekent en de zorg capaciteit als uitgangspunt neemt, dan zou de risicogroep (deels) vaccineren volgens mij best een groot verschil kunnen maken. Maar we zullen zien. Het is voor nu tot in ieder geval een stuk in januari nog sowieso even strikt. Ik denk dat de invulling van de kerst(vakantie) vooral bepaalt of het wel of niet tot in februari (heel) strikt blijft.
Doe maar iets eerder, dan kan de Zwarte Cross door gaanrik86 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:18:
Als ik t goed snap hebben we 6.6 miljoen mensen die in een risicogroep zitten of in de zorg vallen https://nos.nl/l/2358911
Dus eind Q1 de hoog risicogroep te pakken en eind Q2 de medium risico groep te pakken;
Grove gok vanuit mij:
Eind februari eerste versoepelingen vermoed ik, eind april de situatie zoals in de zomer qua maatregelen, eind juli maatregelen weg?
Vaak bu'j te bang!
Ik schat dat die versoepelingen een maandje later beginnen. Want als we in januari gaan vaccineren duurt het meestal een maandje voordat die mensen ook effectief beschermd zijn. Na een paar weken gaat dan het aantal besmettingen dalen en dan zit je in maart met de versoepelingen. Daarna kan het hard gaan afhankelijk of mensen zich daadwerkelijk in laten enten. Ik zou er niet van op kijken als straks zoveel mensen denken dat het geen nut meer heeft, dat we toch langer aan de maatregelen blijven zitten omdat het virus maar niet uit wil doven.rik86 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:18:
Grove gok vanuit mij:
[removed]
Op het moment dat 'het vaccin' er is kunnen ze nog heel veel regels bedenken, mensen gaan zich er toch veel minder tot niet meer aan houden. Immers, het vaccin is er, dus het is voorbij!redwing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:08:
[...]
Ik schat dat die versoepelingen een maandje later beginnen. Want als we in januari gaan vaccineren duurt het meestal een maandje voordat die mensen ook effectief beschermd zijn. Na een paar weken gaat dan het aantal besmettingen dalen en dan zit je in maart met de versoepelingen. Daarna kan het hard gaan afhankelijk of mensen zich daadwerkelijk in laten enten. Ik zou er niet van op kijken als straks zoveel mensen denken dat het geen nut meer heeft, dat we toch langer aan de maatregelen blijven zitten omdat het virus maar niet uit wil doven.
Tenzij daardoor de besmettingen ondanks het vaccin toch oplopen. Dan is het enige wat gaat gebeuren dat er meer dingen dicht gaan. Dan kunnen mensen zich er niet aan houden, maar als iets dicht is wordt het toch knap lastig.Dennahz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:19:
[...]
Op het moment dat 'het vaccin' er is kunnen ze nog heel veel regels bedenken, mensen gaan zich er toch veel minder tot niet meer aan houden. Immers, het vaccin is er, dus het is voorbij!
Alleen als het aantal besmettingen daadwerkelijk hard daalt. Maar als dat gebeurt zullen de maatregelen snel verdwijnen. Gebeurt dat niet door een te lage vaccinatiegraad kun je die festivals gewoon vergeten.Vanaf februari/maart zullen alle regels wel wegvallen. In de zomer misschien gewoon weer festivals?
Die mondkapjesplicht is sowieso een farce. Dat is puur om anderen tevreden te houden en heeft niets met het aantal besmettingen te maken.Eerlijk is eerlijk: ik kijk niet uit naar de drukte en chaos weerVind het qua timing ook erg bijzonder om nu nog die mondkapjesplicht erdoor te rammen... aan het einde van de tweede golf en vlak voordat het vaccin op de markt komt. Voor die paar maanden heeft dat toch nog weinig nut?
[removed]
Ik koester de rust ook, al is de oorzaak natuurlijk verschrikkelijk. Maar we moeten weer rat-racen met z'n allen.Dennahz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:19:
[...]
Op het moment dat 'het vaccin' er is kunnen ze nog heel veel regels bedenken, mensen gaan zich er toch veel minder tot niet meer aan houden. Immers, het vaccin is er, dus het is voorbij!
Vanaf februari/maart zullen alle regels wel wegvallen. In de zomer misschien gewoon weer festivals?
Eerlijk is eerlijk: ik kijk niet uit naar de drukte en chaos weerVind het qua timing ook erg bijzonder om nu nog die mondkapjesplicht erdoor te rammen... aan het einde van de tweede golf en vlak voordat het vaccin op de markt komt. Voor die paar maanden heeft dat toch nog weinig nut?
Ik pleit al langer voor een mondkapjesplicht, maar dan vanaf maart 2020, niet nu nog eens... heeft weinig nut nogredwing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:26:
[...]
Tenzij daardoor de besmettingen ondanks het vaccin toch oplopen. Dan is het enige wat gaat gebeuren dat er meer dingen dicht gaan. Dan kunnen mensen zich er niet aan houden, maar als iets dicht is wordt het toch knap lastig.
Ik zou het dus niet zo simpel bekijken. Het aantal besmettingen in combinatie met bezetting van het ziekenhuis bepaalt de maatregelen. Niet dat er een vaccin is.
[...]
Alleen als het aantal besmettingen daadwerkelijk hard daalt. Maar als dat gebeurt zullen de maatregelen snel verdwijnen. Gebeurt dat niet door een te lage vaccinatiegraad kun je die festivals gewoon vergeten.
[...]
Die mondkapjesplicht is sowieso een farce. Dat is puur om anderen tevreden te houden en heeft niets met het aantal besmettingen te maken.
Ik hoop dat de wereld hierna op een wat gezonder tempo gaat doorgaan, maar denk dat dat ijdele hoop is.zacht schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:27:
[...]
Ik koester de rust ook, al is de oorzaak natuurlijk verschrikkelijk. Maar we moeten weer rat-racen met z'n allen.
Heb je een glazen bol trouwens? Zitten we vlak voor het einde van de tweede golf?
[ Voor 6% gewijzigd door Dennahz op 02-12-2020 09:36 ]
Met goede mondkapjes zou het inderdaad wel kunnen helpen en dan had de regering ook niet moeten beginnen met zeggen dat ze onzin zijnDennahz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:33:
[...]
Ik pleit al langer voor een mondkapjesplicht, maar dan vanaf maart 2020, niet nu nog eens... heeft weinig nut nogEn dan natuurlijk niet van die papieren of simpele stoffen mondkapjes, maar goeie. Die daadwerkelijk iets tegenhouden.
Er gaat nu al veel geld heen, maar dat zal ook snel afgebouwd worden als ze weer open mogen. Ondanks dat zo'n sluiting wel wat langer impact heeft. Dus ik vraag me inderdaad af wat er nog meer gaat komen om die bedrijven overeind te houden.We zullen zien wat 2021 brengt. De cijfers zullen inderdaad bepalend zijn, maar je merkt nu al dat de overheden echt geen vat meer op het gedrag van mensen hebben. Je kan bedrijven (horeca) niet nog veel langer dichthouden. Er gaan nu al zoveel bedrijven over de kop.
Weet niet hoe ze dat überhaupt willen en gaan compenseren.
Dat denk ik ook. Verder denk ik dat de maatregelen nu ook afgestemd worden met de gedachte dat het vaccin er in januari is. Dus de maatregelen zullen wel hetzelfde blijven, en afgebouwd worden als we zien dat het vaccin daadwerkelijk zijn werk begint te doen.[...]
Ik hoop dat de wereld hierna op een wat gezonder tempo gaat doorgaan, maar denk dat dat ijdele hoop is.
Nou ja, de cijfers gaan al een tijdje (langzaam) naar beneden, dus de piek is er sowieso af.
Na de kerst zal er waarschijnlijk nog wel een (kleinere) derde golf komen, want veel mensen zullen de feestdagen gewoon met familie en/of vrienden doorbrengen.
[removed]
Dat kan prima. Dat kan ook zonder meer uitgebreid worden. De keerzijde is namelijk dat die 'pijn' sowieso komt, als een pandemie zijn gang gaat. De ervaring heeft geleerd dat die pijn waarschijnlijk groter is.Dennahz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:33:
Je kan bedrijven (horeca) niet nog veel langer dichthouden. Er gaan nu al zoveel bedrijven over de kop.
[ Voor 24% gewijzigd door ijdod op 02-12-2020 09:48 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dat dus. Ik Covid19 vanaf het begin al heel serieus genomen, want het kan je heel erg ziek maken.ijdod schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:45:
[...]
De onderliggende vraag daarbij is vooral of de ernst van Covid19 voldoende is om die keerzijde waar te maken. Daar hebben we hier alleen op Tweakers al hele topics over volgetypt...
And to think they once said that computers would take away jobs.
[ Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 02-12-2020 09:57 ]
[ Voor 19% gewijzigd door IJzerlijm op 02-12-2020 10:00 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Simpel. In een pretpark ben je buiten, in pretparken en winkels zit/sta je niet lang met dezelfde mensen in een slecht geventileerde ruimte binnen anderhalve meter en is men over het algemeen nuchter.RodeStabilo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:56:
De meesten hier vinden inderdaad waarschijnlijk prima dat de horeca etc nog langer dicht moeten. Waarschijnlijk een veilig baantje in de IT die je vanuit huis kan doen, en het allemaal wel prima vinden.
In de tussentijd staan de eftelingen weer vol vanwege diverse bedrijfsfeestjes, winkelen we ons helemaal suf om mee te doen aan de laatste black friday hype uit de 'verenigde' staten.
En de horeca-ondernemer vraagt zich terecht af.... waarom doet men daar niets tot weinig aan maar zijn wij de zondebok terwijl wij wel ons beste hebben gedaan om alles zo goed mogelijk te faciliteren (ja, er zijn vast uitzonderingen die dat niet doen daar hoef je me niet mee om de oren te slaan)
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het is simpelweg beide. We hebben niet voldoende zorgcapaciteit (is trouwens ook onmogelijk) om het virus gewoon rond te laten gaan. Trek de 1e piek maar eens een paar maanden door in zowel besmettingen als ziekenhuisopnames. Dan zie je getallen waar we nooit aan kunnen voldoen.Dennahz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:51:
[...]
Dat dus. Ik Covid19 vanaf het begin al heel serieus genomen, want het kan je heel erg ziek maken.
Heb de afgelopen maanden in mijn omgeving mensen gezien die 'het' hadden en eigenlijk werd het grootste deel van die mensen amper ziek. Ja, veel hoesten en moe. 1 iemand heeft wel even in het ziekenhuis gelegen.
Dus op basis van die ervaringen is de vraag: is het het ECHT waard om de hele wereld de vernieling in te helpen voor dit virus? Of is de enige echte reden gewoon dat er niet genoeg zorgcapaciteit is om de mensen die er echt ziek van worden, te helpen.
[removed]
Dat laatste, en ook een zeer valide reden.Dennahz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:51:
[...]
Dat dus. Ik Covid19 vanaf het begin al heel serieus genomen, want het kan je heel erg ziek maken.
Heb de afgelopen maanden in mijn omgeving mensen gezien die 'het' hadden en eigenlijk werd het grootste deel van die mensen amper ziek. Ja, veel hoesten en moe. 1 iemand heeft wel even in het ziekenhuis gelegen.
Dus op basis van die ervaringen is de vraag: is het het ECHT waard om de hele wereld de vernieling in te helpen voor dit virus? Of is de enige echte reden gewoon dat er niet genoeg zorgcapaciteit is om de mensen die er echt ziek van worden, te helpen.
Bij een R waarde van 2 betekend dubbele capaciteit dat je 1 dag extra hebt en dan alles alsnog vol ligt. Dat is wat mensen die roepen om meer capaciteit nog steeds niet beseffen.redwing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:03:
[...]
Het grote probleem met zo'n virus is dat de toename exponentieel is. Zelfs als je de zorgcapaciteit zou verdubbelen zou dat hooguit betekenen dat je een paar weken later met maatregelen kunt beginnen of net iets minder maatregelen nemen.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Eerder 5-6 dagen. Een R-waarde van 2 betekent een verdubbeling met elke nieuwe "generatie" besmettingen. Gezien de gemidedlde incubatie-tijd 5-6 dagen is, zal de generatie-tijd in dezelfde regio zitten.Standeman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:06:
[...]
Bij een R waarde van 2 betekend dubbele capaciteit dat je 1 dag extra hebt en dan alles alsnog vol ligt. Dat is wat mensen die roepen om meer capaciteit nog steeds niet beseffen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Oh, ik realiseer me wel dat er verschil tussen buiten en binnen is. Maar de laatste keer dat ik uit eten was deed men hun uiterste best om zich aan alle regels te houden. De bekende regels. Ik stond na een half uur weer buiten na een drankje en een hoofdgerecht en het was een hele andere atmosphere dan 'normaal'Jorizzz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:00:
[...]
Simpel. In een pretpark ben je buiten, in pretparken en winkels zit/sta je niet lang met dezelfde mensen in een slecht geventileerde ruimte binnen anderhalve meter en is men over het algemeen nuchter.
In cafés... nou ja, je begrijpt het wel, denk ik? restaurants vind ik een ander verhaal, maar het is gewoon héél moeilijk om onderscheid te maken. Theaters zouden wat mij betreft wel weer voor meer mensen tegelijk open mogen.
Niet dat laatste.autje schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:03:
[...]
Dat laatste, en ook een zeer valide reden.
Waarbij je je de vraag moet stellen of we 'de hele wereld de vernieling in helpen'.
Zoals ik zei, restaurants vind ik een lastig verhaal. Vreetschuren waar je zelf je eten moet opscheppen daargelaten, denk ik dat je dat in veel gevallen vrij veilig zou kunnen organiseren. Het probleem is echter dat een harde grens tussen een café en restaurant niet bestaat, veel cafés wel hebben laten zien dat handhaving daar een onmogelijke opgave is, en je dus praktisch gezien geen andere mogelijkheid hebt om beiden te sluiten.RodeStabilo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:10:
[...]
Oh, ik realiseer me wel dat er verschil tussen buiten en binnen is. Maar de laatste keer dat ik uit eten was deed men hun uiterste best om zich aan alle regels te houden. De bekende regels. Ik stond na een half uur weer buiten na een drankje en een hoofdgerecht en het was een hele andere atmosphere dan 'normaal'
Die snappen niet dat ze gedaan hebben wat ze kunnen maar niet voor de eerste keer de zwarte piet krijgen. Lijkt wel alsof ze de beroepsgroep kiezen die ze makkelijk kunnen slachtofferen. Maar deze mensen hebben een directe zorg om inkomen en voortbestaan. Ze hebben ook gezinnen om te onderhouden. Het gros hier, en ik ook, krijgt gewoon netjes het salaris doorbetaald.
Maar waaromt theaters wel, en andere buitenevenementen niet? de kennis van besmettingsgevaar is al heel lang bekend dat dat klein is (de diverse demonstraties in juni hebben dat inmiddels wel bewezen).
Maar goed... de vaccins komen er aan. En Hugo de Jonge en Mark Rutte hebben ons toegezegd dat er weer veel meer mogelijk is. Toch? Ik hoop dat ze dat ook echt gaan waarmaken,of was dat niet meer dan een zoethoudertje.
(dat was wat sarcastisch want iederee expert is alweer druk om alle verwachtingen te temperen)
Ik denk dat veel mensen die nu sceptisch zijn nog wel bijdraaien als het vacineren echt is begonnen.redwing schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:08:
[...]
Ik schat dat die versoepelingen een maandje later beginnen. Want als we in januari gaan vaccineren duurt het meestal een maandje voordat die mensen ook effectief beschermd zijn. Na een paar weken gaat dan het aantal besmettingen dalen en dan zit je in maart met de versoepelingen. Daarna kan het hard gaan afhankelijk of mensen zich daadwerkelijk in laten enten. Ik zou er niet van op kijken als straks zoveel mensen denken dat het geen nut meer heeft, dat we toch langer aan de maatregelen blijven zitten omdat het virus maar niet uit wil doven.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En gezien de R-waarde zonder maatregelen zelfs hoger lijkt te liggen zal het zelfs nog iets korter zijn.Rannasha schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:09:
[...]
Eerder 5-6 dagen. Een R-waarde van 2 betekent een verdubbeling met elke nieuwe "generatie" besmettingen. Gezien de gemidedlde incubatie-tijd 5-6 dagen is, zal de generatie-tijd in dezelfde regio zitten.
Eigenlijk komt dat simpelweg omdat de sector zelf heeft aangegeven dat verschil niet te willen maken. O.a. omdat een café dan heel simpel wat eten kan serveren en zich plotseling een restaurant kan noemen. Die zijn dus bewust als 1 geheel gepakt. Verder zit je in een restarant natuurlijk nog steeds lang bij dezelfde mensen in de buurt en is het de vraag of dan 1.5m voldoende is (er is niet voor niets momenteel de regel 1.5m en 15 minuten).RodeStabilo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:10:
[...]
Die snappen niet dat ze gedaan hebben wat ze kunnen maar niet voor de eerste keer de zwarte piet krijgen. Lijkt wel alsof ze de beroepsgroep kiezen die ze makkelijk kunnen slachtofferen. Maar deze mensen hebben een directe zorg om inkomen en voortbestaan. Ze hebben ook gezinnen om te onderhouden. Het gros hier, en ik ook, krijgt gewoon netjes het salaris doorbetaald.
In het buitenland heb je ook events gehad waarbij er wel uitbraken waren. Maar zo werkt dit virus waarschijnlijk ook. In sommige gevallen verspreidt het zich heel makkelijk en in andere gevallen gebeurt er juist niets. Mijn zoon heeft het b.v. gehad van een vriendje op school. Dat vriendje heeft uiteindelijk zijn hele familie en nog wat andere vrienden aangestoken. Mijn zoon is weliswaar met ons verder thuis gebleven, maar niemand van ons heeft het gekregen.Maar waaromt theaters wel, en andere buitenevenementen niet? de kennis van besmettingsgevaar buiten is al heel lang bekend dat dat klein is (de diverse demonstraties in juni hebben dat inmiddels wel bewezen).
Dat laatste gebeurt altijd. Maar uiteindelijk is het heel simpel, ze zullen blijven kijken naar het aantal besmettingen en de bezetting van het ziekenhuis. Niets meer en niets minder. Hopelijk gaan die trends hard omlaag met het vaccin, maar dat ligt ook heel erg aan de bereidheid van mensen om zich in te enten.Maar goed... de vaccins komen er aan. En Hugo de Jonge en Mark Rutte hebben ons toegezegd dat er weer veel meer mogelijk is. Toch? Ik hoop dat ze dat ook echt gaan waarmaken,of was dat niet meer dan een zoethoudertje.
(dat was wat sarcastisch want iederee expert is alweer druk om alle verwachtingen te temperen)
[removed]
Dat hoop ik (en verwacht ik eigenlijk ook), het zou alles een stuk makkelijker/sneller maken en een hoop gezeur schelenMarzman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:19:
[...]
Ik denk dat veel mensen die nu sceptisch zijn nog wel bijdraaien als het vacineren echt is begonnen.
[removed]
Dat was ook precies wat ik bedoelde: de zorg moet het allemaal nog aankunnen, en dat is de reden dat we, zoals @Dennahz het noemde, 'de hele wereld de vernieling in helpen'. Met zijn stelling ben ik het niet eens, vandaar dat ik zeg dat je je moet afvragen of je echt wel 'de wereld de vernieling in helpt.' Dat lijkt me een beetje dramatisch.MikeyMan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:17:
[...]
Niet dat laatste.
Er waren op de absolute piek 400+ ziekenhuisopnamen en > 100 IC opnames per dag.
Dan kun je bij wijze van spreken een dubbele capacteit hebben; maar daar koop je een week, hooguit twee mee. Zo kun je geen pandemie in de hand houden. Nog los van de ligduur en resteffecten van een opname.
Uiteraard staat dit los van de capaciteitsdiscussie bij normale situatie.
Dat is één van de effecten: een lagere verspreiding. het andere effect is uiteraard puur het beschermen tegen de gevolgen van de infectie en het (daarmee) verlichten van de druk op de zorg.ZieMaar! schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:25:
Uiteindelijk draait het om de R op een acceptabel niveau te houden, toch? Misschien is de R zonder maatregelen 2, breng je hem met wat basishygiëne naar 1,5, brengt het vaccin hem naar 1,1 en moeten voor die laatste 0,1 een test/trace/isolatie beleid aanhouden. Vergeet ff die cijfers, het gaat om de logica. Een vaccin is gewoon een maatregel om de R naar beneden te brengen, toch?
Artikel gaat nog wel even door, vreemd genoeg niet achter een paywall. Denk dat de leraren dit ook erg opbeurend vinden. Pre-corona waren zij het onderwerp en nu moeten ze maar even harder werken.De Stichting Protect Everybody, waarin meerdere actiegroepen zijn vertegenwoordigd die voor strengere coronamaatregelen pleiten, daagt de Staat in een kortgeding. Ze vindt het onbegrijpelijk dat kinderen, die zichzelf niet goed kunnen verdedigen, onbeschermd naar school moeten. ,,Het is niet netjes om geen maatregelen voor hen treffen, zonder dat we goed weten wat de risico’s zijn”, stelt woordvoerder Michael Blok.
Wat verwachten jullie dan van scholen?
,,We verwachten dat het kabinet er alles aan doet om te zorgen dat onze kinderen op school veilig zijn. Als ze met de beschermingsmaatregelen aansluiten op de Wereldgezondheidsorganisatie zullen minder ouders hun kinderen thuis houden. Maar we verwachten ook dat de overheid ervoor zorgt dat de thuiszittende kinderen goed onderwijs krijgen.”
Met name basisschoolleerkrachten geven aan niet op twee borden te kunnen schaken.
,,Ze moeten dat nu al doen, want er zitten al veel kinderen thuis door quarantaines of corona. Dan moeten leraren maar even iets harder werken. Ik weet niet hoe uw maanden eruit hebben gezien, maar bij mij was het ook zwaar. Het verzorgen van fysiek en thuisonderwijs is een minder zware belasting dan wanneer de leerkrachten zelf besmet raken. Bovendien zijn er thuisleerpakketten. Het lijkt me dat het ministerie die gratis beschikbaar stelt als er veel kinderen thuis komen te zitten.”
Die houding hadden de lui van ContainmentNu! toch ook al?Señor Sjon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:32:
Hebben we ook omgekeerde wappies? https://www.ad.nl/binnenl...a-te-beschermen~afed3a70/
[ Voor 3% gewijzigd door zacht op 02-12-2020 14:07 ]
Gefeliciteerd met Corona golf #3zacht schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:55:
Goed nieuws! De horeca gaat half januari weer open.
Horecaondernemers blijven volhouden: vanaf 17 januari open - https://nos.nl/l/2358948#UPDATE-container-49413828
PSN
Supergoed nieuws! Fijn om te weten dat half januari de tweede golf voorbij is!zacht schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:55:
Horecaondernemers blijven volhouden: vanaf 17 januari open - https://nos.nl/l/2358948#UPDATE-container-49413828
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Het gaat zoals het artikel stelt om een heel klein aantal, en niet ondersteund door de landelijke KNH. Begrijpelijk? Ergens wel. Verstandig? Dat weet ik niet. Maar het is denk ik meer om een duidelijk signaal af te geven aan de regering? beetje druk zetten?zacht schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:55:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wellicht net zoiets als Nachtbelang (https://nachtbelang.nl/manifest/), zouden met z'n allen op 1 augustus de clubs weer openen maar uiteindelijk gebeurde er weinigGunner schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:00:
[...]
Het gaat zoals het artikel stelt om een heel klein aantal, en niet ondersteund door de landelijke KNH. Begrijpelijk? Ergens wel. Verstandig? Dat weet ik niet. Maar het is denk ik meer om een duidelijk signaal af te geven aan de regering?
Joris748 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:58:
[...]
Supergoed nieuws! Fijn om te weten dat half januari de tweede golf voorbij is!
Ik had mijn sarcasme-tag moeten aanzetten. Helemaal de weg kwijt die horeca-pipo's.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
We zijn wel een treetje omlaag aan het gaan met de nieuwe besmettingen lijkt het.Update van 2 december:
- 4.921 nieuw gemelde positieve testen
- 142 nieuwe ziekenhuisopnames
- 25 nieuwe IC-opnames
- 66 nieuwe overlijdens
[ Voor 44% gewijzigd door Drardollan op 02-12-2020 14:20 ]
Hebben ze toch nog mooi die 1000 euro van Rutte gekregenRodeStabilo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:18:
Stennis schoppen werkt. Dat zie je aan het zorgpersoneel die ondanks twee recente CAO-verhogingen alsnog twee mooie nettobonussen heeft binnengehaald.
Personeel moet straks via uitzendbureaus worden gevonden of door de mensen uit teststraten om te scholen. Het opleiden van mensen om te prikken duurt zo'n twee dagen.
De organisatie zegt nog wel te moeten weten of er bij het inenten gebruik kan worden gemaakt van de "verlengde armconstructie". Dan mogen er mensen prikken onder toezicht van een arts. Als die constructie niet mag worden toegepast, bijvoorbeeld omdat het toedienen ingewikkeld is, kan het vinden van voldoende personeel wel een probleem worden.
[ Voor 52% gewijzigd door souljah1h op 02-12-2020 14:25 ]
Het 7-daags gemiddelde van het aantal positieve testen is 4827. Een week geleden was dat 5292.
Het 7-daags gemiddelde van het aantal ziekenhuisopnames is 129. Een week geleden was dat 167.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
En in 2021 nog eens 500 euro, vergeet die niet.souljah1h schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:20:
[...]
Hebben ze toch nog mooi die 1000 euro van Rutte gekregen.
[ Voor 19% gewijzigd door RodeStabilo op 02-12-2020 14:22 ]
Drardollan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:17:
[...]
We zijn wel een treetje omlaag aan het gaan met de nieuwe besmettingen lijkt het.
En dit is ook wel interessant:
[Twitter]
Vooral dat het aantal ziekenhuisopnames eindelijk wat meer omlaag gaat (over meerdere dagen) stemt me positief !Drardollan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:17:
[...]
We zijn wel een treetje omlaag aan het gaan met de nieuwe besmettingen lijkt het.
En dit is ook wel interessant:
[Twitter]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq