Je mag gewoon commentaar geven hoor, net als dat ik erop mag reageren.
Ik ben wel benieuwd wat de reden tot commentaar is..
De CAO verhogingen? 3% per jaar oid? Ik zou het een belediging zien als me een 3% loonsverhoging wordt aangeboden. De verwachte inflatie is dit jaar sowieso al hoger, dus ze gaan er zelfs op achteruit.
De 1000 euro bonus is meer middelvinger van 'sorry, maar je gaat toch echt niet structureel beter verdienen'. Ik heb kerstpakketten gehad die bijna even veel waard waren.
.Een vriendin van me werkt op de IC, draait 4 nachtdiensten van 12 uur achter elkaar, heeft langer gestudeerd dan ik, heeft meer diploma's, is hoger opgeleid, doet zwaarder werk, zet haar gezondheid op het spel, redt mensenlevens etc.
Maar ik verdien substantieel meer. Niet omdat ik belangrijker werk heb of iets beter doe, maar simpelweg omdat er euro's binnenrollen als ik wat doe en je dat niet hebt als je levens redt. Sterker nog, zij ruimen de puin wel op van de overige sectoren die allemaal zo lang mogelijk open moesten blijven om zoveel mogelijk euro's binnen te harken.
Een HBO opgeleide IC verpleegkundige die medische handelingen verricht, patiënten verzorgt en verpleegt, medische apparatuur moet kunnen bedienen etc etc verdient ongeveer even veel als een Windows systeembeheerder...
Geen idee wat je die mensen kan aanrekenen.Zelfs als je gelooft dat alles een hoax is, je opzettelijk corona in je ogen spuit en familieleden het personeel bedreigen, dan nog staan ze klaar om je leven te redden en je te verschonen als je jezelf hebt ondergepoept. Bij andere beroepsgroepen kan ik makkelijk wat voordelen opnoemen. Of je nu ambtenaar bent, in het onderwijs zit of carrière maakt in het bedrijfsleven: de een heeft veel vrije dagen, de ander goede arbeidsvoorwaarden en de ander weer carrièremogelijkheden en een goed salaris. Bij de zorg kan ik niks opnoemen, die mensen draaien op hun intrinsieke motivatie om mensen te helpen. Daar kan ik inderdaad alleen maar respect voor hebben.