Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.723 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 16:44
souljah1h schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:20:
[...]

Vooral het woordje "waarschijnlijk" triggerde me.

[...]
Het woordje waarschijlijk komt waarschijnlijk :P door het volgende stukje:
Duizenden mensen
De organisatie zegt nog wel te moeten weten of er bij het inenten gebruik kan worden gemaakt van de "verlengde armconstructie". Dan mogen er mensen prikken onder toezicht van een arts. Als die constructie niet mag worden toegepast, bijvoorbeeld omdat het toedienen ingewikkeld is, kan het vinden van voldoende personeel wel een probleem worden.

Het aantal mensen dat de GGD nodig heeft voor massavaccinatie is nog niet te geven, maar vermoedelijk gaat het om duizenden mensen. "Bij een eerdere massa-vaccinatie op meningokokken hebben we 3 miljoen prikken gezet met 7000 mensen op 200 locaties", zegt Kloppenburg.

De GGD gaat er nu van uit dat er twintig prikken per uur door een werknemer kunnen worden gezet. Bij eerdere vaccinaties was dat zestig per uur. Het gaat in dit geval meer tijd kosten door de voorzorgsmaatregelen die vanwege corona genomen moeten worden.

Er zijn ook onzekerheden over de vorm waarin de spuiten worden aangeleverd; zijn ze kant en klaar of moet de vloeistof eerst nog worden opgezogen? Dat laatste kost meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Met -80 moet je een ijsblokje opzuigen? ;) Maar consultatiebureaus geven normaliter kinderen prikken. Die kunnen toch meeschalen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:45
RodeStabilo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:18:
Stennis schoppen werkt. Dat zie je aan het zorgpersoneel die ondanks twee recente CAO-verhogingen alsnog twee mooie nettobonussen heeft binnengehaald.
Echt he, wat een gehaaide onderhandelaars zijn het toch.

Wie zou er niet voor 1000/1500 euro het hele jaar extra willen werken en in een coronaomgeving willen zitten?

Gelukkig zijn er een aantal overleden, dus dat scheelt weer qua geld enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 13:18
BarôZZa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:30:
[...]

Wie zou er niet voor 1000/1500 euro het hele jaar extra willen werken en in een coronaomgeving willen zitten?

Ik benijd ze niet, maar dat extra werk wordt ook gewoon betaald toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Plenkske schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:26:
[...]

Het woordje waarschijlijk komt waarschijnlijk :P door het volgende stukje:

[...]
Nou ze zijn weer lekker bezig hoor. Overal lees ik hoe andere landen al lang bezig zijn en Nederland nog totaal niet. Ik vraag me trouwens af of het niet gewoon makkelijker is om ook bijvoorbeeld het leger in te zetten om die vaccins er uit te krijgen. Het minste wat we hier nu kunnen doen is ervoor zorgen dat dat vaccin zo snel mogelijk wordt verspreid nu het er is. Zorg voor centrale locaties in elke enigszins grote stad/dorp en ga bij mensen langs die niet zelf kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Thomas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:35:
[...]

Nou ze zijn weer lekker bezig hoor. Overal lees ik hoe andere landen al lang bezig zijn en Nederland nog totaal niet. Ik vraag me trouwens af of het niet gewoon makkelijker is om ook bijvoorbeeld het leger in te zetten om die vaccins er uit te krijgen. Het minste wat we hier nu kunnen doen is ervoor zorgen dat dat vaccin zo snel mogelijk wordt verspreid nu het er is. Zorg voor centrale locaties in elke enigszins grote stad/dorp en ga bij mensen langs die niet zelf kunnen komen.
Het ombouwen van test locaties zou een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens Telegraaf pas 1 augustus vaccinaties voor non-risicogroepen. https://www.telegraaf.nl/...risicogroepen-in-augustus

Maar even grof gerekend
20 per uur per prikker, 8 uur per dag is 160 per dag. In een maand (20 werkdagen) kan zo iemand dus 3.200 vaccins prikken. Twee prikken nodig dus 1.600 mensen per prikker per maand. 10.000.000 (ca 60%) /1.600 geeft dus 6.250 prikmaanden. Heb je bv 2.000 prikkers beschikbaar in het land - dat lijkt me geen gek getal gezien de dichtheid van huisarts/consultatie/poli/etc - dan heb je in grofweg 3 maanden iedereen gehad. Gaat het in serie op snelheid, dan kan het zelfs in één maand. Maar dan heb je wel meerdere mensen per prikker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op dit moment hebben ze het ook erg rustig bij de teststraat. Het lijkt mij dan ook een prima moment om die mensen te leren prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
blissard schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:32:
[...]

Ik benijd ze niet, maar dat extra werk wordt ook gewoon betaald toch?
Wat hebben ze het toch ook zwaar vergeleken met de kappers, horeca medewerkers, artiesten etc die de hele dag mogen netflixen. (Ok, de kappers moeten tegenwoordig ook weer gewoon aan het werk)

Dat sarcasme heb ik al de hele tijd. Natuurlijk is het niet lekker als je over moet werken op momenten dat je daar persoonlijk niet voor zou kiezen. Maar ze zijn wel zeker van hun werk en inkomen. Dan is het zuur dat die groep loopt te miepen en als helden wordt gezien terwijl anderen hun baan kwijt raken door datzelfde virus. (Sterker nog niet direct door het virus maar door de maatregelen om juist die zorg te ontlasten. )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
souljah1h schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:36:
[...]

Het ombouwen van test locaties zou een optie kunnen zijn.
Nope.
Het is echt niet zo dat testen dan opeens niet meer belangrijk is.
Integendeel, laten we vooral doorgaan met flink testen en bij het eerste vermoeden van een besmetting zo snel mogelijk die bron isoleren, anders ben je het ene gat met het andere aan het vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat gaat gebeuren in de periode dat de eerste mensen gevaccineerd zijn en de rest nog geen mogelijkheid heeft gehad hiertoe? Zeker gezien hier dus volgens de laatste NOS berichten behoorlijk wat tijd tussen kan gaan zitten (Januari vs. Augustus). Dus met een beetje pech zijn bepaalde mensen pas eind 2021 aan de beurt.
  • Krijgen deze mensen speciale priviliges (mogen ze b.v. wél op vakantie gaan)?
  • Komen er vaccinatiebewijzen waarmee je meer mag (uiteten, horeca/festivals bezoeken e.d.)?
  • Gaan ze zich (of moeten ze zicht) nog steeds aan de maatregelen houden (mondkapjes, afstand houden e.d.?
  • Heeft de overheid hier uberhaupt al over nagedacht?
Ik ben erg benieuwd hoeveel drama dit nog gaat opleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

PalingDrone schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:41:
[...]

Nope.
Het is echt niet zo dat testen dan opeens niet meer belangrijk is.
Integendeel, laten we vooral doorgaan met flink testen en bij het eerste vermoeden van een besmetting zo snel mogelijk die bron isoleren, anders ben je het ene gat met het andere aan het vullen.
Ik zeg ook niet dat we alle testlocaties moeten ombouwen, maar een aantal. Misschien was dit niet helemaal duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 02-12-2020 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Señor Sjon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:39:
Volgens Telegraaf pas 1 augustus vaccinaties voor non-risicogroepen. https://www.telegraaf.nl/...risicogroepen-in-augustus

Maar even grof gerekend
20 per uur per prikker, 8 uur per dag is 160 per dag. In een maand (20 werkdagen) kan zo iemand dus 3.200 vaccins prikken. Twee prikken nodig dus 1.600 mensen per prikker per maand. 10.000.000 (ca 60%) /1.600 geeft dus 6.250 prikmaanden. Heb je bv 2.000 prikkers beschikbaar in het land - dat lijkt me geen gek getal gezien de dichtheid van huisarts/consultatie/poli/etc - dan heb je in grofweg 3 maanden iedereen gehad. Gaat het in serie op snelheid, dan kan het zelfs in één maand. Maar dan heb je wel meerdere mensen per prikker nodig.
Een tijdje geleden werd geroepen dat de draaiboeken klaarliggen om iedereen in een week gevaccineerd te hebben. Volgens mij lopen ze er nu vooral tegenaan dat er niet genoeg vaccins zijn.

(En anders de veeartsen laten helpen. Die kunnen ook prikken en doen dat doorgaans veel sneller)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 09:23
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:41:
Wat gaat gaat gebeuren in de periode dat de eerste mensen gevaccineerd zijn en de rest nog geen mogelijkheid heeft gehad hiertoe? Zeker gezien hier dus volgens de laatste NOS berichten behoorlijk wat tijd tussen kan gaan zitten (Januari vs. Augustus). Dus met een beetje pech zijn bepaalde mensen pas eind 2021 aan de beurt.

Zoals hier wel eerder besproken, als de gevaccineerden al eerder "vrij" mogen rondlopen t.o.v. de niet ge-vaccineerden, ga je denk ik echt een chaos krijgen.

Ik zit in de groep van 1 augustus (zie de Telegraaf link).

En ben de jongste bij mijn werkgever.
Zou leuk zijn, mogen al mijn collega's al gewoon op kantoor komen, en ik moet nog thuiswerken omdat ik nog niet gevaccineerd mag worden.
Dan wordt mijn arbeidspositie dus toch ook stuk minder aantrekkelijk (ondanks je werkgever niet zo "mag" denken)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je werkgever mag het niet eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zacht schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:06:
[...]
Ik had mijn sarcasme-tag moeten aanzetten. Helemaal de weg kwijt die horeca-pipo's.
Ik heb best zin in een pilsje buiten de deur, maar alleen als dat echt echt echt kan.
Een :+ had je intentie duidelijk gemaakt idd :D

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:44:
[...]

Zoals hier wel eerder besproken, als de gevaccineerden al eerder "vrij" mogen rondlopen t.o.v. de niet ge-vaccineerden, ga je denk ik echt een chaos krijgen.

Ik zit in de groep van 1 augustus (zie de Telegraaf link).

En ben de jongste bij mijn werkgever.
Zou leuk zijn, mogen al mijn collega's al gewoon op kantoor komen, en ik moet nog thuiswerken omdat ik nog niet gevaccineerd mag worden.
Dan wordt mijn arbeidspositie dus toch ook stuk minder aantrekkelijk (ondanks je werkgever niet zo "mag" denken)?
Ik denk dat er een grote groep is, die zich sowieso zo gaat gedragen ("ik ben nu toch beschermd, wie gaat me nu wat maken?"). Kan nog wel eens flink wat frictie gaan geven.

En ik denk dat het in bepaalde beroepen een zéér groot concurrentie voordeel gaat geven. Ook al zal dat waarschijnlijk "officieel" niet mogen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
BarôZZa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:30:
[...]

Twee dingen.
Leg me geen woorden in de mond en die sarcastische ondertoon kan ik ook prima zonder :z

Maar verder erg voorspelbaar; hier mag je geen indirect commentaar geven op zorgpersoneel. Had het kunnen weten.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 02-12-2020 14:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Thomas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:35:
[...]
Lekker makkelijk, omdat jij dat niet leest is iedereen uit zijn neus aan het eten en gebeurt er niks? :Z

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

YakuzA schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:51:
[...]

Lekker makkelijk, omdat jij dat niet leest is iedereen uit zijn neus aan het eten en gebeurt er niks? :Z
Heb jij er wat over gehoord dan?

Ik lees alleen maar dit soort berichten: https://www.trouw.nl/binn...gaan-vaccineren~bb9ccbc0/
Het ministerie van volksgezondheid loopt achter de feiten aan, zegt Van der Weide in een gesprek met platform voor onderzoeksjournalistiek Investico. Want terwijl Duitsland al massapriklocaties heeft waar verpleegkundigen aan het proefprikken zijn en Spanje van plan is om vanaf januari miljoenen mensen te gaan vaccineren, is er in Nederland afgezien van een algemeen plan nog niets voorbereid. Hoe de miljoenen spuiten gezet zullen gaan worden is nog ongewis

[ Voor 58% gewijzigd door souljah1h op 02-12-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:09
Ankona schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:40:
[...]

Wat hebben ze het toch ook zwaar vergeleken met de kappers, horeca medewerkers, artiesten etc die de hele dag mogen netflixen. (Ok, de kappers moeten tegenwoordig ook weer gewoon aan het werk)

Dat sarcasme heb ik al de hele tijd. Natuurlijk is het niet lekker als je over moet werken op momenten dat je daar persoonlijk niet voor zou kiezen. Maar ze zijn wel zeker van hun werk en inkomen. Dan is het zuur dat die groep loopt te miepen en als helden wordt gezien terwijl anderen hun baan kwijt raken door datzelfde virus. (Sterker nog niet direct door het virus maar door de maatregelen om juist die zorg te ontlasten. )
Het gaat iets verder dan overwerken. Het gaat over de continue blootstelling aan menselijk leed. Ja, dat hoort bij hun werk. Maar op deze schaal en tijdsduur is exceptioneel. Het is dat we die mensen nodig hebben, anders was een maand betaald verlof beter op zijn plaats geweest.
Ankona schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:43:
[...]

Een tijdje geleden werd geroepen dat de draaiboeken klaarliggen om iedereen in een week gevaccineerd te hebben. Volgens mij lopen ze er nu vooral tegenaan dat er niet genoeg vaccins zijn.

(En anders de veeartsen laten helpen. Die kunnen ook prikken en doen dat doorgaans veel sneller)
Veeartsen zijn zo snel, omdat ze met dezelfde spuit/naald meerdere dieren inenten. Moeten we niet willen bij mensen :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

souljah1h schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:52:
[...]

Heb jij er wat over gehoord dan?
Hier Plenkske in "De Coronavaccins"

of gewoon bij de gezondheidsraad op hun website
of gewoon op de website van de overheid

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 02-12-2020 14:54 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
YakuzA schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:51:
[...]

Nou... wat er voor de bühne gebeurde en wat er werkelijk gebeurde is door het NRC uitgebreid opgeschreven, ook Lubach kwam in september met een item van soortgelijke strekking. Dezelfde afdelingen zitten nog aan het roer die ook de vaccinaties gaan regelen. Dus wat wantrouwen is niet zo raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

YakuzA schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:54:
[...]

Dat is het plan. Maar er is niks voorbereid lezen we overal. Terwijl ze 8+ maanden hebben gehad om het e.e.a. voor te bereiden.

[ Voor 8% gewijzigd door souljah1h op 02-12-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Stuur die spuit gewoon op, doe ik het zelf wel. Echt geen rocket science dit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
souljah1h schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:41:
[...]

Ik zeg ook niet dat we alle testlocaties moeten ombouwen, maar een aantal. Misschien was dit niet helemaal duidelijk.
Een groot gedeelte van het de testvraag wordt nu ingevuld door diverse dubieuze bedrijfjes die dat op commerciële basis en zonder zich aan de richtlijnen te houden uitvoeren.
Een aantal zijn zelfs een risico op besmetting doordat protocollen niet altijd nageleefd worden, uiteraard superhandig voor bedrijven hun personeel die voor het gemak zo'n sneltest maar even gelijkstellen aan een GGD test en lekker vlot de uitslag hebben.
Wanneer dat soort cowboys zich niet meer met testen mogen bemoeien en de regie terugkomt bij de GGD heb je opeens ook een veel beter overzicht van de besmettingen.
Regelmatig worden de uitslagen van deze commerciele teststraten niet eens doorgebeld, er van uitgaande dat ze net zo betrouwbaar zijn heeft zo dus niemand enig zicht op de daadwerkelijke getallen en hoe daar eventueel op gehandeld kan worden.

De pneumokokken- en griepvaccinaties dit jaar gingen toch ook prima? Vraag me af waarom corona vaccinaties dan niet dezelfde weg kunnen bewandelen. Wat ik begrepen heb is dat het vaccin voor langere opslag of transport flink koud moet zijn maar dat het voordat het ingespoten wordt best kort in een ordinaire koelkast bewaard kan worden.
Ze gaan echt geen vloeistof van -70 in je bovenarm spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:11
Jorizzz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:23:
[...]

:? Dit zijn er 900 meer dan gisteren!
Zit je te trollen of heb je echt geen idee?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:57
Drardollan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:59:
[...]

Zit je te trollen of heb je echt geen idee?
Hoe bedoel je? Ik weet dat het de afgelopen dagen nogal op en neer stuitert met de aantallen, maar hoe je kunt concluderen dat we nu wel een treetje naar beneden zijn als je +900 besmettingen hebt, ontgaat me geheel...

JOp basis van dit:
Update van 2 december:

- 4.921 nieuw gemelde positieve testen
- 142 nieuwe ziekenhuisopnames
- 25 nieuwe IC-opnames
- 66 nieuwe overlijdens
zeg jij:
We zijn wel een treetje omlaag aan het gaan met de nieuwe besmettingen lijkt het.

[ Voor 27% gewijzigd door Jorizzz op 02-12-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
PalingDrone schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:57:
[...]

Een groot gedeelte van het de testvraag wordt nu ingevuld door diverse dubieuze bedrijfjes die dat op commerciële basis en zonder zich aan de richtlijnen te houden uitvoeren.
Een aantal zijn zelfs een risico op besmetting doordat protocollen niet altijd nageleefd worden, uiteraard superhandig voor bedrijven hun personeel die voor het gemak zo'n sneltest maar even gelijkstellen aan een GGD test en lekker vlot de uitslag hebben.
Wanneer dat soort cowboys zich niet meer met testen mogen bemoeien en de regie terugkomt bij de GGD heb je opeens ook een veel beter overzicht van de besmettingen.
Regelmatig worden de uitslagen van deze commerciele teststraten niet eens doorgebeld, er van uitgaande dat ze net zo betrouwbaar zijn heeft zo dus niemand enig zicht op de daadwerkelijke getallen en hoe daar eventueel op gehandeld kan worden.

De pneumokokken- en griepvaccinaties dit jaar gingen toch ook prima? Vraag me af waarom corona vaccinaties dan niet dezelfde weg kunnen bewandelen. Wat ik begrepen heb is dat het vaccin voor langere opslag of transport flink koud moet zijn maar dat het voordat het ingespoten wordt best kort in een ordinaire koelkast bewaard kan worden.
Ze gaan echt geen vloeistof van -70 in je bovenarm spuiten.
Die commerciële teststraten kopen over het algemeen precies dezelfde testen in als de overheid. Zij het dat de commerciëlen snel(ler) de overstap gemaakt hebben van PCR- naar antigeentesten. Bij een PCR test laat een uitslag nu eenmaal veel langer op zich wachten dan bij een antigeentest.

De overheid is overigens ook op zeer grote schaal (miljoenen) antigeentesten aan het inkopen.

Blijven er natuurlijk wel cowboys die het met het proces eromheen niet zo nauw nemen, maar dat staat los van de gebruikte testen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of dit komt door het praktisch niet mogelijk zijn.
Of de zuinigheid van ons kabinet die nog alles zo 'efficiënt' mogelijk wil aanpakken, maar daardoor overal achter de feiten aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:02:
[...]

Of de zuinigheid van ons kabinet die nog alles zo 'efficiënt' mogelijk wil aanpakken, maar daardoor overal achter de feiten aanlopen.
Ik weet niet hoe lang de griepprik duurt, maar dat zijn iets van 3 miljoen injecties in 6 weken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Joris748 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:01:
[...]

Die commerciële teststraten kopen over het algemeen precies dezelfde testen in als de overheid. Zij het dat de commerciëlen snel(ler) de overstap gemaakt hebben van PCR- naar antigeentesten. Bij een PCR test laat een uitslag nu eenmaal veel langer op zich wachten dan bij een antigeentest.

De overheid is overigens ook op zeer grote schaal (miljoenen) antigeentesten aan het inkopen.

Blijven er natuurlijk wel cowboys die het met het proces eromheen niet zo nauw nemen, maar dat staat los van de gebruikte testen.
Probleem is juist dat er geen zicht is op wie welke test gebruikt. Er zijn er een aantal gevalideerd door RIVM en UMC/EMC maar vele malen meer in omloop. Tevens is het 'proces eromheen' vrij essentieel voor een juiste uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:02:
[...]

Onderschat de beschikbaarheid van vaccins niet. Alleen al Europa heeft honderden miljoenen dosis nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 16:33

Indoubt

Always be indoubt until sure

Señor Sjon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:03:
[...]

Ik weet niet hoe lang de griepprik duurt, maar dat zijn iets van 3 miljoen injecties in 6 weken?
Ruim 3,8 miljoen

Wat niet wil zeggen dat we deze vaccinatie niet kunnen verpesten qua tijdsplanning maar met de griepprik kunnen we behoorlijke aantallen halen normaal gesproken. Als ik me niet vergis is de bulk van die 3,8 miljoen zelfs in nog veel kortere tijd dan 6 weken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Liveblog AD
Alle EU-landen zouden er goed aan doen een avondklok in te voeren, vindt de Europese Commissie. Ook moeten ze nadenken over een langere kerstvakantie. Dat moet voorkomen dat de feestdagen een nieuwe coronagolf in gang zetten. Het versoepelen van de coronamaatregelen raadt het dagelijks bestuur van de EU ernstig af.

De najaarsgolf zwakt wat af, constateert de commissie in een reeks aanbevelingen die ervoor moeten zorgen dat de lidstaten één lijn trekken in de strijd tegen de coronapandemie, maar het virus gaat nog steeds veel rond. Daarom "is het moeilijk om het versoepelen van beheersingsmaatregelen te rechtvaardigen". De Europeanen staan voor een paar "zware maanden" en "heel andere feestdagen dan anders", waarschuwt zij.
Denk dat dit soort berichten averechts werken. Als men nog maanden in deze situatie zit, gaat het sneller over de boeg van 'fuck it', dan maar een gezellige kerst + uiteinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 15:31
MikeyMan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:06:
[...]

Probleem is juist dat er geen zicht is op wie welke test gebruikt. Er zijn er een aantal gevalideerd door RIVM en UMC/EMC maar vele malen meer in omloop. Tevens is het 'proces eromheen' vrij essentieel voor een juiste uitslag.
Of ze het type test controleren weet ik niet, maar IGJ controleert in ieder geval wel commercieele teststraten.
Zie ook dit artikel uit de NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws...de-regels-houden-a4019064

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
mesa57 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:32:
[...]

Of ze het type test controleren weet ik niet, maar IGJ controleert in ieder geval wel commercieele teststraten.
Zie ook dit artikel uit de NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws...de-regels-houden-a4019064
en dan krijg je dus dit soort succesverhalen:

https://www.igj.nl/onderw...ng-voor-coronatestservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Laguna

Connaisseur

• Komen er vaccinatiebewijzen waarmee je meer mag (uiteten, horeca/festivals bezoeken e.d.)?
  • Gaan ze zich (of moeten ze zicht) nog steeds aan de maatregelen houden (mondkapjes, afstand houden e.d.?
De verkiezingen zullen hier ook een rol in hebben. Al is het dan weer wel afhankelijk van hoe snel er vervolgens een nieuw kabinet gevormd wordt (aangezien dat de laatste keer ruim een half jaar heeft geduurd).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Laguna schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:03:
[...]

De verkiezingen zullen hier ook een rol in hebben. Al is het dan weer wel afhankelijk van hoe snel er vervolgens een nieuw kabinet gevormd wordt (aangezien dat de laatste keer ruim een half jaar heeft geduurd).
Dat lijkt me trouwens niet eens zo gek om logistiek gezien te combineren: Stembureau en vaccinatie-plaats combineren, desnoods in een omgebouwde teststraat.

Stem uitbrengen, prik halen, en door.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Jorizzz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:01:
[...]

Hoe bedoel je? Ik weet dat het de afgelopen dagen nogal op en neer stuitert met de aantallen, maar hoe je kunt concluderen dat we nu wel een treetje naar beneden zijn als je +900 besmettingen hebt, ontgaat me geheel...

JOp basis van dit:

[...]

zeg jij:

[...]
Jammer dat ik het weer moet uitleggen. Je moet niet naar die dagelijkse cijfers kijken voor je conclusies. En waar we tot vorige week uitschieters hadden naar de 6000 zie je die nu niet meer. Treetje omlaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Stoney3K schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:05:
[...]

Dat lijkt me trouwens niet eens zo gek om logistiek gezien te combineren: Stembureau en vaccinatie-plaats combineren, desnoods in een omgebouwde teststraat.

Goed plan; niet prikken is niet stemmen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:13:
[...]

Al zouden een hoop mensen dat graag zien, zo werkt het natuurlijk níet. ;)

Maar het maakt het wel makkelijk om veel vaccins uit te delen aan mensen die denken "Ach, als ik hier toch al ben".

De weigeraars uit principe ga je toch niet zo ver krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Die vlieger gaat niet op. Ollongren wilde al een verplichte gezondheidscheck voordat je mocht stemmen, deed je die niet of kwam je er niet doorheen dan mocht je weer terug naar huis. Ze is toen keihard teruggefloten door de kamer. Corona betekent niet dat je ook je stemrecht verliest.
[/list]

Er waren al proefballontjes opgelaten over extraatjes of vaccinatiepaspoorten, maar daar is het bij gebleven. Elke vorm hiervan zou een indirecte vaccinatieplicht betekenen en mogelijk ook medisch geheim schenden als jij verplicht moet mededelen ergens of je gevaccineerd bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10 19:30

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Op zich is het al heel gebruikelijk dat landen niet gevaccineerde mensen weigeren. Dat gebeurt met gele koorts aan de lopende band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Probleem natuurlijk is dat nog niet aangetoond is dat je niet meer besmettelijk kunt worden na vaccinatie.
Die kans is wel groot, maar het is nog niet aangetoond. Tot die tijd heeft zo'n bewijs weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ZieMaar! schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:32:
Op zich is het al heel gebruikelijk dat landen niet gevaccineerde mensen weigeren. Dat gebeurt met gele koorts aan de lopende band.
Ik zie het ook gebeuren dat commerciële partijen er op inspringen, bijvoorbeeld een festivalorganisator die eerst zorgt dat al zijn tickethouders gevaccineerd wordt en ze daarna toegang krijgen, of een commerciëel bedrijf dat een hele afdeling buitendienst kan vaccineren zodat storingsmonteurs weer in het buitenland op pad kunnen.

Het bedrijfsleven (en met name ook de horeca) heeft er enorme belangen bij dat iedereen morgen dat vaccin nog krijgt, dus daar gaat best wat in geïnvesteerd worden. Dat hoeft niet allemaal bij de overheid vandaan te komen.

Hetzelfde verhaal als je nu met testen ziet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 07:57
Drardollan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:10:
[...]

Jammer dat ik het weer moet uitleggen. Je moet niet naar die dagelijkse cijfers kijken voor je conclusies. En waar we tot vorige week uitschieters hadden naar de 6000 zie je die nu niet meer. Treetje omlaag dus.
Jammer dat je mij dat denkt te moeten uitleggen, terwijl je het zelf zo opschrijft alsof je die conclusie trekt uit de dagcijfers!

Het stukje over de weekcijfers is ook later pas toegevoegd aan je post.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3svLvvXMQ58gAkVVXAMNdZvJ_vk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JiM8FJvPB9YqpqwxsuAi23Ec.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Jorizzz op 02-12-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mesa57 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:35:
Probleem natuurlijk is dat nog niet aangetoond is dat je niet meer besmettelijk kunt worden na vaccinatie.
Die kans is wel groot, maar het is nog niet aangetoond. Tot die tijd heeft zo'n bewijs weinig nut.
Het gaat er meer om dat de mensen die dan nog even taxi chauffeur spelen voor het virus niet ongemerkt meer mensen besmetten die daardoor in het ziekenhuis kunnen komen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:50:
[...]

Het gaat er meer om dat de mensen die dan nog even taxi chauffeur spelen voor het virus niet ongemerkt meer mensen besmetten die daardoor in het ziekenhuis kunnen komen.
Want? Ook als je geen symptomen hebt van SARS-CoV-19 kun je nog altijd hoesten, niezen en snotteren door een simpele verkoudheid of allergie.

Als het vaccin je niet beschermt tegen besmettelijk zijn dan ben je op dat moment even ver van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:53:
[...]
Want? Ook als je geen symptomen hebt van SARS-CoV-19 kun je nog altijd hoesten, niezen en snotteren door een simpele verkoudheid of allergie.

Als het vaccin je niet beschermt tegen besmettelijk zijn dan ben je op dat moment even ver van huis.
Een vaccinatie is niet een magisch forcefield wat om je heen alle corona virus cellen op 1 meter afstand afschiet toch?

Ook als je gevaccineerd bent, kan het corona virus even meeliften in je keel totdat je anti-stoffen/t-cellen het detecteren en uitschakelen.
Als de detectie even duurt, is het niet meer dan logisch dat als je bij iemand anders in zijn gezicht hoest dat er dan ook corona virus cellen weer naar buiten vliegen.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 02-12-2020 16:58 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:55:
[...]

Een vaccinatie is niet een magisch forcefield wat om je heen alle corona virus cellen op 1 meter afstand afschiet toch?
Ja, dus wanneer vaccinatie niet voorkomt dat je besmettelijk wordt, dan heeft 'vaccineren voor anderen' totaal geen zin. Dan is het vaccin alleen voor jezelf, en zullen alle maatregelen moeten blijven tot echt iedereen is gevaccineerd, of we een bepaald aandeel ongevaccineerden als 'mogelijke schade' willen accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:44

NMH

Moderator General Chat
Stoney3K schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:35:
Ik zie het ook gebeuren dat commerciële partijen er op inspringen, bijvoorbeeld een festivalorganisator die eerst zorgt dat al zijn tickethouders gevaccineerd wordt en ze daarna toegang krijgen, of een commerciëel bedrijf dat een hele afdeling buitendienst kan vaccineren zodat storingsmonteurs weer in het buitenland op pad kunnen.

Het bedrijfsleven (en met name ook de horeca) heeft er enorme belangen bij dat iedereen morgen dat vaccin nog krijgt, dus daar gaat best wat in geïnvesteerd worden. Dat hoeft niet allemaal bij de overheid vandaan te komen.
Ik mag toch wel hopen dat de vaccinfabrikanten die dingen niet per opbod gaan verkopen aan commerciele partijen. Die vaccins zullen eerst nog schaars zijn, dus moeten ze zo doelmatig mogelijk ingezet worden. Dat lijkt mij aan de overheid. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:58:
[...]
Ja, dus wanneer vaccinatie niet voorkomt dat je besmettelijk wordt, dan heeft 'vaccineren voor anderen' totaal geen zin. Dan is het vaccin alleen voor jezelf, en zullen alle maatregelen moeten blijven tot echt iedereen is gevaccineerd, of we een bepaald aandeel ongevaccineerden als 'mogelijke schade' willen accepteren.
Ik denk dat het handiger is om even te lezen wat een vaccin is en doet, en hoe het menselijke immuunsysteem werkt.
Anders wordt dit een eindeloze discussie met veel verkeerde en halve conclusies en aannames.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
YakuzA schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:01:
[...]

Ik denk dat het handiger is om even te lezen wat een vaccin is en doet, en hoe het menselijke immuunsysteem werkt.
Anders wordt dit een eindeloze discussie met veel verkeerde en halve conclusies en aannames.
De nu beschikbare vaccin's zijn wel op een volledig nieuw principe (mRna) gemaakt, dus of ze dezelfde effecten hebben weet ik niet. In de onderzoeken is besmettelijkheid niet onderzocht dus m.i. ook niet zo maar uit te sluiten, hoe waarschijnlijk dan ook. Dus net nut om het als paspoort 'niet besmettelijk' te gebruiken is voorlopig miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 16:44
NMH schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:00:
[...]

Ik mag toch wel hopen dat de vaccinfabrikanten die dingen niet per opbod gaan verkopen aan commerciele partijen. Die vaccins zullen eerst nog schaars zijn, dus moeten ze zo doelmatig mogelijk ingezet worden. Dat lijkt mij aan de overheid. :)
Die contracten liggen al met de EU dus dat is allemaal al geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mesa57 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:06:
[...]

De nu beschikbare vaccin's zijn wel op een volledig nieuw principe (mRna) gemaakt, dus of ze dezelfde effecten hebben weet ik niet. In de onderzoeken is besmettelijkheid niet onderzocht dus m.i. ook niet zo maar uit te sluiten, hoe waarschijnlijk dan ook. Dus net nut om het als paspoort 'niet besmettelijk' te gebruiken is voorlopig miniem.
Dat is niet onderzocht omdat dat niet te onderzoeken is/met zekerheid vast te stellen.

Je hebt besmet of niet besmet. 2 keuzes.
Binnen de tijd dat je besmet bent, hebben ze wel een indicatie van wanneer iemand besmettelijk is.

Ook als iemand gevaccineerd is, kan deze een besmetting met het virus oplopen. Echter omdat deze persoon gevaccineerd is, staan de Antistoffen en T-Cellen klaar met anti-corona geweertjes om die af te schieten.
Of die persoon in die besmette fase besmettelijk is of hoe lang, valt vooralsnog moeilijk/niet fatsoenlijk vast te stellen.
omdat
1 besmettelijkheid niet (met zekerheid) te meten is
en
2 je niet weet hoe 'alert' de antistoffen/t-cellen zijn (staan ze op wacht, of liggen ze te pitten in hun bunk)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 02-12-2020 17:19 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Stoney3K schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:15:
[...]

Al zouden een hoop mensen dat graag zien, zo werkt het natuurlijk níet. ;)

Maar het maakt het wel makkelijk om veel vaccins uit te delen aan mensen die denken "Ach, als ik hier toch al ben".

De weigeraars uit principe ga je toch niet zo ver krijgen.
Behalve dan dat er op 17 maart voor veruit het merendeel van de bevolking geen spuit klaar staat, en dan nog denk ik dat als er voldoende spuiten klaar stonden dat er niet genoeg capaciteit is, want eigenlijk wil je met dit plan in een dag (of zijn het nu drie dagen?) miljoenen vaccins toedienen. Nog afgezien van dat de eerste vaccins nog een booster nodig hebben, waardoor je precies een maand later weer binnen enkele dagen een gigantische hoeveelheid vaccins moet toedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:43
Als ik de cijfers in het Noorden zo zie dan lijkt de base-line in gebieden met niet al te veel besmettingen en het daar aan gekoppelde gedrag bij de huidige maatregelen neer te komen op redelijk stabiel 15 positieve testen per 100000 inwoners per dag.
De rest van de regio's zal daar dan ook wel min of meer heen kruipen. Er zou dan over een tijd vast ook wel zo'n stabiel en handelbaar plateua ontstaan voor ziekenhuis en IC bezetting, ware het niet dat we straks met de kerst weer flink gaan roeren in de pot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:01:
[...]

De vraag lijkt mij simpel: Het vaccin voorkomt ófwel dat je (ernstige) ziekteverschijnselen ontwikkelt, ofwel dat je anderen kan besmetten (of allebei).

Alleen in het geval dat een vaccin voorkomt dat je anderen kan besmetten, heeft een vaccinatiepaspoort-achtige constructie ook maar een beetje zin. Dan werkt een vaccin ook om de groepsimmuniteit op te bouwen.

Is dat niet zo, dan moeten we naar een plan B omdat het vaccin alleen werkt voor het individu zelf en niet voor de mensen om hem heen. Groepsimmuniteit is dan out the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jorizzz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:45:
[...]

Jammer dat je mij dat denkt te moeten uitleggen, terwijl je het zelf zo opschrijft alsof je die conclusie trekt uit de dagcijfers!

Het stukje over de weekcijfers is ook later pas toegevoegd aan je post.

[Afbeelding]
Dan weet je het voor nu, mijn conclusies zijn op basis van de 7-daagse cijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 08:59

RayNbow

Kirika <3

Stoney3K schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:34:
[...]

De vraag lijkt mij simpel: Het vaccin voorkomt ófwel dat je (ernstige) ziekteverschijnselen ontwikkelt, ofwel dat je anderen kan besmetten (of allebei).

Alleen in het geval dat een vaccin voorkomt dat je anderen kan besmetten, heeft een vaccinatiepaspoort-achtige constructie ook maar een beetje zin. Dan werkt een vaccin ook om de groepsimmuniteit op te bouwen.

Is dat niet zo, dan moeten we naar een plan B omdat het vaccin alleen werkt voor het individu zelf en niet voor de mensen om hem heen. Groepsimmuniteit is dan out the window.
Waarom zo binair? Nooit bij stilgestaan dat het ook nog mogelijk is dat een gevaccineerd persoon zichzelf met grote kans beschermt en tevens de kans een stuk verkleint om wanneer de persoon in kwestie het virus binnenkrijgt dat deze het virus aan anderen doorgeeft?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:08
[...]

PVV, Denk en FVD naar direct naar 1 of geen zetel.

ik zeg doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:43
LZ86 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:24:
[...]

PVV, Denk en FVD naar direct naar 1 of geen zetel.

ik zeg doen!
SGP en een aardig deel van CU ook

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

YakuzA schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:54:
[...]

Dat artikel waar het plaatje uit komt gaat letterlijk over de moeilijkheden bij het toedienen van dit vaccin. De overheid geeft aan waar de prioriteiten liggen en dat ze voldoende vaccins + hulpmiddelen hebben ingekocht. De vaccinatie moet worden uitgevoerd door verpleeghuizen, bedrijfsartsen en de GGD. Nou hebben huisartsen al aangegeven dat dat i.v.m. de koeling die voor het Pfizer vaccin nodig is niet zal lukken. De GGD voert augustus nu voor het inenten van niet-risicogroepen en/of zorgpersoneel, en heeft voor zover we weten nog niks geregeld, behalve nadenken over hoe ze aan genoeg personeel komen om te prikken. Daarnaast spreekt o.a. voormalig hoofdinspecteur van de Gezondheidsraad aan dat zich uit tegen het gebrek aan plannen van de overheid.

Tja, we kunnen natuurlijk niet verder kijken dan de informatie die we daadwerkelijk krijgen, maar bij mij komen alleen maar vragen op. Er zijn 2500 verpleeghuizen in Nederland en honderden ziekenhuizen en poliklinieken. Zijn we er dan ook daadwerkelijk met die vriezers die nodig zijn voor een deel van de vaccins? Hoe worden zieken/ouderen die thuiswonen, een veel grotere groep dan de verpleeghuis bewoners, gevaccineerd? Hoe wordt de rest gevaccineerd? Hoe worden mensen in de risicogroep die niet aan huis of een verzorgingshuis gebonden zijn gevaccineerd?

Het is gewoon niet duidelijk wat er gaat gebeuren en in een situatie als deze vind ik het erg onverstandig om als overheid met data te gaan strooien zonder dat er ook maar iets duidelijk is behalve dat er spullen zijn ingekocht en welke groepen prioriteit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Señor Sjon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:16:
Liveblog AD

[...]

Denk dat dit soort berichten averechts werken. Als men nog maanden in deze situatie zit, gaat het sneller over de boeg van 'fuck it', dan maar een gezellige kerst + uiteinde.
Heel raar bericht dit. Een avondklok? In België mag je met oud en nieuw officieel niet eens naar buiten om middernacht 8)7

Hun enige opzet lijkt echt om het mensen zo kut mogelijk te maken met de feestdagen. De meeste mensen gaan er heus wel (wat) op letten... en een (tijdelijke) bounce in de cijfers ga je echt niet voorkomen met die regels. Mensen die het willen vieren gaan het toch wel vieren. Het is kut, maar je kan er niks aan veranderen.

Zo krampachtig mensen willen controleren gaat sowieso averechts werken. Mark my words. De ellende met oud & nieuw gaat nog veel extremer worden dan de vorige jaren, puur om die reden.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
@Thomas linksom of rechtsom: de griepvaccins krijgen we blijkbaar wel weggeprikt. Waarom is dat nu ineens anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RayNbow schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:20:
[...]

Waarom zo binair? Nooit bij stilgestaan dat het ook nog mogelijk is dat een gevaccineerd persoon zichzelf met grote kans beschermt en tevens de kans een stuk verkleint om wanneer de persoon in kwestie het virus binnenkrijgt dat deze het virus aan anderen doorgeeft?
Het is sowieso een spectrum, maar je hebt een minimum mate van bescherming van besmettelijkheid nodig wil je groepsimmuniteit op kúnnen bouwen.

Als de vaccins straks maar 10% minder kans geven om anderen te besmetten, dan gaat die R-waarde ook maar 10% naar beneden wanneer iedereen is gevaccineerd. Het enige grote verschil is dan wel dat het virus veel minder effect heeft op iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
MikeyMan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:50:
@Thomas linksom of rechtsom: de griepvaccins krijgen we blijkbaar wel weggeprikt. Waarom is dat nu ineens anders dan?
Tenzij de vraag de groot is. Mijn ega kreeg recent te horen dat ze niet welkom meer was voor de griepprik,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
mesa57 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:57:
[...]

Tenzij de vraag de groot is. Mijn ega kreeg recent te horen dat ze niet welkom meer was voor de griepprik,
Er waren simpelweg niet meer vaccins beschikbaar. Ze doen een schatting op basis van de afgelopen jaren plus wat extra voor onvoorziene omstandigheden. Blijkbaar hebben dit jaar heel veel mensen, die in aanmerking komen, de griepspuit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

MikeyMan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:50:
Dat is natuurlijk zo, maar dat is natuurlijk op een kleinere schaal, dat vaccin hoeft niet in een supervriezer dus kun je bij elke huisarts laten prikken, en in het verleden hoefde men geen rekening te houden met coronamaatregelen. Ik weet natuurlijk dat er wel vaker grootschalige vaccinatieprogramma's plaatsvinden in Nederland maar vind het vooral zorgwekkend dat er over en weer zaken worden tegengesproken en er redelijk veel mensen die betrokken zijn (geweest) bij grootschalige vaccinaties hun zorgen uitspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
De wintersport piek gaat iig voorkomen worden.
De skipistes in Oostenrijk gaan 24 december weer open. Maar de hotels, appartementen en restaurants in de skigebieden blijven nog gesloten tot 7 januari. In de praktijk betekent dit dat alleen omwonenden en mensen uit de regio de ski's weer kunnen onderbinden.

Om alle vormen van buitenlands toerisme te ontmoedigen geldt verder de maatregel dat toeristen uit landen met meer dan 100 coronabesmettingen per 100.000 inwoners na aankomst tien dagen in quarantaine moeten. En dat geldt voor bijna alle landen in Europa, inclusief Duitsland, Italië en Frankrijk.

Deze landen hadden Oostenrijk eerder gevraagd om de pistes tot na de feestdagen gesloten te houden. Deze oplossing van Oostenrijk valt in Duitsland in goede aarde. De Duitse minister van Volksgezondheid heeft gezegd blij te zijn met de nieuwe regels van Oostenrijk.

De pistes in Frankrijk, Italië en Duitsland blijven voorlopig nog gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
LZ86 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:10:
De wintersport piek gaat iig voorkomen worden.
De echte piek in de wintersport vakanties lag toch altijd pas een stuk later (als we theoretisch de eerste set aan het vaccineren zijn. Ben benieuwd of ze het eind januari en februari ook nog gesloten gaan houden. Maar goed wellicht dat dan de 3e golf net op gang is gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 02-12-2020 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 20:31
GAIAjohan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:29:
[...]
Religieuze anti-vaxxers zijn niet de achterban van de CU.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Thomas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:10:
[...]

Dat is natuurlijk zo, maar dat is natuurlijk op een kleinere schaal, dat vaccin hoeft niet in een supervriezer dus kun je bij elke huisarts laten prikken, en in het verleden hoefde men geen rekening te houden met coronamaatregelen. Ik weet natuurlijk dat er wel vaker grootschalige vaccinatieprogramma's plaatsvinden in Nederland maar vind het vooral zorgwekkend dat er over en weer zaken worden tegengesproken en er redelijk veel mensen die betrokken zijn (geweest) bij grootschalige vaccinaties hun zorgen uitspreken.
Dat verhaal van die vriezers neemt ook een aardige vlucht. Pfizer heeft zelf al aangegeven de vaccins in een kartonnen doos met droogijs te leveren waarin het zelfstandig 10 dagen goed blijft. Weet niet hoe groot deze dozen zijn, maar daar moet doorheen te prikken zijn.

Let wel: hoewel er een tekort aan griep vaccins ontstond waren er tegen die tijd al 3 miljoen+ prikken verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 10-10 16:33

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:17:
[...]

Dat verhaal van die vriezers neemt ook een aardige vlucht. Pfizer heeft zelf al aangegeven de vaccins in een kartonnen doos met droogijs te leveren waarin het zelfstandig 10 dagen goed blijft. Weet niet hoe groot deze dozen zijn, maar daar moet doorheen te prikken zijn.

Let wel: hoewel er een tekort aan griep vaccins ontstond waren er tegen die tijd al 3 miljoen+ prikken verder.
Als ik de laatste berichtgeving moet geloven blijft het daarna ook nog een paar dagen goed op 2 tot 8 graden plus. Normale koelkast temperatuur dus. Ik heb het nog maar van de nu.nl dus nog even wachten totdat de echte bronnen gevonden zijn voordat er kan worden _/-\o_ *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:43
klaaas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:16:
[...]

Religieuze anti-vaxxers zijn niet de achterban van de CU.
Het is niet de hoofdachterban van CU. Maar ze zijn er zeker wel. De gereformeerden van de biblebelt stemmen grotendeels SGP. Maar daarbuiten is een zeer aanzienlijk deel die CU stemt, waarbij er ook zeker een kleine groep niet voor vaccinatie is.

Een dorpje 600inw buiten de biblebelt met 3 verschillende 'gereformeerde' kerken, waarbij er zeker enig verschil zat in de opvattingen van die drie typen. Van 1 van die kerken moeten de kinderen bv naar een heel andere basisschool, zelfs al is de lokale basisschool één met den Bijbel etc. Sommige van die laatste groep hebben ook geen tv bijvoorbeeld.
In ieder geval is in die gemeenteraad aldaar geen SGP te vinden, en is de CU de grootste partij met het CDA. En bij landelijke verkiezingen is het hetzelfde beeld.

3x gereformeerd (met een ander voorstukje of achterstukje), driemaal ander gedachtegoed, cu+CDA de grootsten.

[ Voor 44% gewijzigd door GAIAjohan op 02-12-2020 20:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik snap ook niet wat het probleem is voor de huisartsen. Het spul is idd in een normale koelkast 5 dagen te bewaren. Regel een middag in de week dat je gaat prikken en je kan er een hoop wegwerken. Misschien handiger om maar een locatie te nemen omdat transport lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Het probleem is mogelijk dat je alleen per 1000 dosissen kan ontdooien (Pfizer/BioNTech), waarschijnlijk in een fles.
En 1000 is redelijk wat om weg te werken voor een huisartspraktijk binnen pakweg 4 dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sphere- op 02-12-2020 20:10 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BarôZZa
RodeStabilo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:49:
[...]

Twee dingen.
Leg me geen woorden in de mond en die sarcastische ondertoon kan ik ook prima zonder :z

Maar verder erg voorspelbaar; hier mag je geen indirect commentaar geven op zorgpersoneel. Had het kunnen weten.
Je mag gewoon commentaar geven hoor, net als dat ik erop mag reageren.

Ik ben wel benieuwd wat de reden tot commentaar is..

De CAO verhogingen? 3% per jaar oid? Ik zou het een belediging zien als me een 3% loonsverhoging wordt aangeboden. De verwachte inflatie is dit jaar sowieso al hoger, dus ze gaan er zelfs op achteruit.
De 1000 euro bonus is meer middelvinger van 'sorry, maar je gaat toch echt niet structureel beter verdienen'. Ik heb kerstpakketten gehad die bijna even veel waard waren.

.Een vriendin van me werkt op de IC, draait 4 nachtdiensten van 12 uur achter elkaar, heeft langer gestudeerd dan ik, heeft meer diploma's, is hoger opgeleid, doet zwaarder werk, zet haar gezondheid op het spel, redt mensenlevens etc.

Maar ik verdien substantieel meer. Niet omdat ik belangrijker werk heb of iets beter doe, maar simpelweg omdat er euro's binnenrollen als ik wat doe en je dat niet hebt als je levens redt. Sterker nog, zij ruimen de puin wel op van de overige sectoren die allemaal zo lang mogelijk open moesten blijven om zoveel mogelijk euro's binnen te harken.
Een HBO opgeleide IC verpleegkundige die medische handelingen verricht, patiënten verzorgt en verpleegt, medische apparatuur moet kunnen bedienen etc etc verdient ongeveer even veel als een Windows systeembeheerder...

Geen idee wat je die mensen kan aanrekenen.Zelfs als je gelooft dat alles een hoax is, je opzettelijk corona in je ogen spuit en familieleden het personeel bedreigen, dan nog staan ze klaar om je leven te redden en je te verschonen als je jezelf hebt ondergepoept. Bij andere beroepsgroepen kan ik makkelijk wat voordelen opnoemen. Of je nu ambtenaar bent, in het onderwijs zit of carrière maakt in het bedrijfsleven: de een heeft veel vrije dagen, de ander goede arbeidsvoorwaarden en de ander weer carrièremogelijkheden en een goed salaris. Bij de zorg kan ik niks opnoemen, die mensen draaien op hun intrinsieke motivatie om mensen te helpen. Daar kan ik inderdaad alleen maar respect voor hebben.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LZ86
MikeyMan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:17:
[...]

Het is echt weer op zijn NL. Niks can do attitude, we gaan, zonder het complete verhaal te kennen, interviews geven en lopen zeiken!

Voordat je weet hoe en wat heeft iedereen er alweer een mening over en loopt te zeiken bij de media.
De huisartsen nu weer. JA DAT VaCcIn Is KoUd, DaT KuNnEn We NiEt!111!..... gewoon bek houden. Als je een spuit kan zetten kan je helpen..... Je hoort vanzelf hoe en wat.

En dan die horeca.. Laat ze maar lekker open gaan, dan mag de burgemeester ze daarna voor een aantal maanden dichtgooien via bestuurlijke maatregel. Mag de horeca open, kan je lekker dichtblijven met je domme kutgedrag.

Die complete jank attitude in NL is zo verdomde vermoeiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
BarôZZa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:10:
[...]

Je mag gewoon commentaar geven hoor, net als dat ik erop mag reageren.

Ik ben wel benieuwd wat de reden tot commentaar is..

De CAO verhogingen? 3% per jaar oid? Ik zou het een belediging zien als me een 3% loonsverhoging wordt aangeboden. De verwachte inflatie is dit jaar sowieso al hoger, dus ze gaan er zelfs op achteruit.
De 1000 euro bonus is meer middelvinger van 'sorry, maar je gaat toch echt niet structureel beter verdienen'. Ik heb kerstpakketten gehad die bijna even veel waard waren.

.Een vriendin van me werkt op de IC, draait 4 nachtdiensten van 12 uur achter elkaar, heeft langer gestudeerd dan ik, heeft meer diploma's, is hoger opgeleid, doet zwaarder werk, zet haar gezondheid op het spel, redt mensenlevens etc.

Maar ik verdien substantieel meer. Niet omdat ik belangrijker werk heb of iets beter doe, maar simpelweg omdat er euro's binnenrollen als ik wat doe en je dat niet hebt als je levens redt. Sterker nog, zij ruimen de puin wel op van de overige sectoren die allemaal zo lang mogelijk open moesten blijven om zoveel mogelijk euro's binnen te harken.
Een HBO opgeleide IC verpleegkundige die medische handelingen verricht, patiënten verzorgt en verpleegt, medische apparatuur moet kunnen bedienen etc etc verdient ongeveer even veel als een Windows systeembeheerder...

Geen idee wat je die mensen kan aanrekenen.Zelfs als je gelooft dat alles een hoax is, je opzettelijk corona in je ogen spuit en familieleden het personeel bedreigen, dan nog staan ze klaar om je leven te redden en je te verschonen als je jezelf hebt ondergepoept. Bij andere beroepsgroepen kan ik makkelijk wat voordelen opnoemen. Of je nu ambtenaar bent, in het onderwijs zit of carrière maakt in het bedrijfsleven: de een heeft veel vrije dagen, de ander goede arbeidsvoorwaarden en de ander weer carrièremogelijkheden en een goed salaris. Bij de zorg kan ik niks opnoemen, die mensen draaien op hun intrinsieke motivatie om mensen te helpen. Daar kan ik inderdaad alleen maar respect voor hebben.
Dankje. Eindelijk iemand die het begrijpt _/-\o_
En de IC verpleegkundige valt in een te hoge schaal, dus wij krijgen die 3% niet, maar rond de 1,8%. Aaaaand its gone want ondertussen is voor ons pensioen de bijdrage verhoogt per 1 januari, want te weinig geld in kas.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 02-12-2020 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
GAIAjohan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:29:
[...]
Steeds meer voordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
GAIAjohan schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:36:
[...]

Het is niet de hoofdachterban van CU. Maar ze zijn er zeker wel. De gereformeerden van de biblebelt stemmen grotendeels SGP. Maar daarbuiten is een zeer aanzienlijk deel die CU stemt, waarbij er ook zeker een kleine groep niet voor vaccinatie is.

Een dorpje 600inw buiten de biblebelt met 3 verschillende 'gereformeerde' kerken, waarbij er zeker enig verschil zat in de opvattingen van die drie typen. Van 1 van die kerken moeten de kinderen bv naar een heel andere basisschool, zelfs al is de lokale basisschool één met den Bijbel etc. Sommige van die laatste groep hebben ook geen tv bijvoorbeeld.
In ieder geval is in die gemeenteraad aldaar geen SGP te vinden, en is de CU de grootste partij met het CDA. En bij landelijke verkiezingen is het hetzelfde beeld.

3x gereformeerd (met een ander voorstukje of achterstukje), driemaal ander gedachtegoed, cu+CDA de grootsten.
Het woord 'gereformeerd' zegt dus niets over het voor of tegen vaccineren zijn. Alleen de uiterst orthodoxe kerken zijn tegen. Een heel groot deel van de gereformeerden / gereformeerde kerken is dat niet. De Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt maakt b.v. een groot deel uit van de achterban van de CU (voorheen GPV) en die zijn zeker niet principieel tegen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
klaaas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:15:
[...]

Het woord 'gereformeerd' zegt dus niets over het voor of tegen vaccineren zijn. Alleen de uiterst orthodoxe kerken zijn tegen. Een heel groot deel van de gereformeerden / gereformeerde kerken is dat niet. De Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt maakt b.v. een groot deel uit van de achterban van de CU (voorheen GPV) en die zijn zeker niet principieel tegen.
Ik ben opgegroeid in een stuk biblebelt. Er zijn meer orthodoxe refo's dan je denkt. En ze vermenigvuldigen zich ook nog eens flink. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
LZ86 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:16:
[...]

Ik ben opgegroeid in een stuk biblebelt. Er zijn meer orthodoxe refo's dan je denkt. En ze vermenigvuldigen zich ook nog eens flink. :+
Ik denk dat ik er nog net wat dieper in zit ;) Maar punt is dat die hele ortodoxe refo's niet op de CU stemmen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Overigens schijnt het aantal religieuze anti-vaxxers af te nemen dus dat vermenigvuldigen gaat nog niet hard genoeg om dat op te vangen...

[ Voor 14% gewijzigd door klaaas op 02-12-2020 20:19 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
klaaas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:18:
[...]

Ik denk dat ik er nog net wat dieper in zit ;) Maar punt is dat die hele ortodoxe refo's niet op de CU stemmen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Overigens schijnt het aantal religieuze anti-vaxxers af te nemen dus dat vermenigvuldigen gaat nog niet hard genoeg om dat op te vangen...
Komt door de mazelen ;) Die pakt de zwakken er daar nog uit. Maar de kinderen uit die gezinnen stemmen vaak wel iets minder orthodox in de jeugd. Totdat ze trouwen en (veel) kinderen krijgen, dan is het ineens weer SGP

Maar orthodox of niet, schijnheilig zijn ze. Vroeger een vechtpartij met een paar van die gasjes omdat een vriend van me viel en godsamme zei. Dat was teveel voor ze en wij waren het doelwit van hun kruistocht. :P Dat volk heb ik opgegeven. Ik leef naast ze, maar zo min mogelijk interactie ;)

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 02-12-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
LZ86 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:11:
[...]

Dankje. Eindelijk iemand die het begrijpt _/-\o_
En de IC verpleegkundige valt in een te hoge schaal, dus wij krijgen die 3% niet, maar rond de 1,8%. Aaaaand its gone want ondertussen is voor ons pensioen de bijdrage verhoogt per 1 januari, want te weinig geld in kas.
Krankzinnig. Alleen voor het bedienen van de medische apparatuur zou een verpleegkundige al meer moeten verdienen dan een Windows systeembeheerder, want dat is technisch gezien uitdagender dan computers up & running houden. En die heeft geen gekke ochtend/nachtdiensten. Als je de overige werkzaamheden erbij neemt, dan zou je ipv 1000 euro bonus eigenlijk gewoon 1000 euro per maand meer moeten verdienen. En dat heeft niks met emotie te maken, puur als je kijkt naar de werkzaamheden en verantwoordelijkheden. En in het bedrijfsleven zou zelfs dat nog als goedkoop gezien worden als je kijkt naar de skillset en bereidwilligheid van de werknemer. Ik heb discussies op het werk omdat 10 uur 's ochtends niet optimaal is voor mij, no way dat ik ooit om 6 uur zou beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

LZ86 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:10:
Het is echt weer op zijn NL. Niks can do attitude, we gaan, zonder het complete verhaal te kennen, interviews geven en lopen zeiken!

Voordat je weet hoe en wat heeft iedereen er alweer een mening over en loopt te zeiken bij de media.
De huisartsen nu weer. JA DAT VaCcIn Is KoUd, DaT KuNnEn We NiEt!111!..... gewoon bek houden. Als je een spuit kan zetten kan je helpen..... Je hoort vanzelf hoe en wat.

En dan die horeca.. Laat ze maar lekker open gaan, dan mag de burgemeester ze daarna voor een aantal maanden dichtgooien via bestuurlijke maatregel. Mag de horeca open, kan je lekker dichtblijven met je domme kutgedrag.

Die complete jank attitude in NL is zo verdomde vermoeiend.
Op zich eens, maar je moet je niet zo uit de kast laten lokken :p. Journalisten houden van dramatische verhalen schrijven, maar lees ook wat ze écht schrijven.

De huisartsen ‘hebben twijfels’, en dan komt een geheel hypothetisch verhaal dat als ze in één keer duizend vaccins geleverd krijgen die op -80 moet blijven, het lastig wordt. Ja duh... maar waarom zouden we duizend vaccins in een keer bij een huisarts dumpen. Op normale koelkast temperatuur blijft dat vaccin vijf dagen goed, dus als we twee keer per week de juiste hoeveelheid leveren is er geen probleem.

Horeca? Die proberen gewoon aandacht te trekken om te overleven. Neem ik ze niet kwalijk. Vijftig afdelingen (van de 230+) roepen dit, maar het zou me sterk verbazen als daadwerkelijk 20% van de horeca-ondernemers hier achter staat. Gaan ze echt niet doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
eamelink schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:40:
De huisartsen ‘hebben twijfels’, en dan komt een geheel hypothetisch verhaal dat als ze in één keer duizend vaccins geleverd krijgen die op -80 moet blijven, het lastig wordt. Ja duh... maar waarom zouden we duizend vaccins in een keer bij een huisarts dumpen. Op normale koelkast temperatuur blijft dat vaccin vijf dagen goed, dus als we twee keer per week de juiste hoeveelheid leveren is er geen probleem.
Maarja als jij dat weet en kunt beredeneren, waarom lukt dat Ella Kalsbeek dan kennelijk niet ?
(en waarom worden uitgerangeerde politici nog steeds voorzitters van clubs terwijl ze ogenschijnlijk weinig kennis van het werkveld hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
gekkie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:48:
[...]

Maarja als jij dat weet en kunt beredeneren, waarom lukt dat Ella Kalsbeek dan kennelijk niet ?
(en waarom worden uitgerangeerde politici nog steeds voorzitters van clubs terwijl ze ogenschijnlijk weinig kennis van het werkveld hebben).
omdat het niet om kennis draait, maar om wie je kent.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:05:
[...]

Prik halen, stem uit mogen brengen en door })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ah, die suggestie was al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
gekkie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:48:
[...]

Voor een uitgerangeerde politicus heeft ze denk ik relatief heel veel kennis over inhoud van de club waar ze voorzitter van is. Ze heeft gezondheidswetenschappen gestudeerd en ze heeft gewerkt als wetenschappelijk medewerker epidemiologie bij de Radboud Universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
lateef schreef op donderdag 3 december 2020 @ 02:16:
Voor een uitgerangeerde politicus heeft ze denk ik relatief heel veel kennis over inhoud van de club waar ze voorzitter van is. Ze heeft gezondheidswetenschappen gestudeerd en ze heeft gewerkt als wetenschappelijk medewerker epidemiologie bij de Radboud Universiteit.
Dan is het wellicht tijd om wikipedia te voorzien van een update, daar komt ze vooralsnog niet verder dan een rechten studie: Wikipedia: Ella Kalsbeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
gekkie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 02:25:
[...]

Dan is het wellicht tijd om wikipedia te voorzien van een update, daar komt ze vooralsnog niet verder dan een rechten studie: Wikipedia: Ella Kalsbeek
Sorry 8)7 dacht dat je op Agnes Kant doelde

Het is laat :X 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door lateef op 03-12-2020 02:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
lateef schreef op donderdag 3 december 2020 @ 02:31:
[...]
Sorry 8)7 dacht dat je op Agnes Kant doelde

Het is laat |:(
Die zit dan inderdaad juist wel goed bij het Lareb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
BarôZZa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:10:
Daar kan ik inderdaad alleen maar respect voor hebben.
Ik ook, natuurlijk dat staat buiten kijf begrijp me niet verkeerd. Alleen ik vraag me af; wanneer is het genoeg?

Uiteindelijk hebben deze mensen dit beroep gekozen, en dat zal niet in de eerste plaats voor het geld zijn geweest. eenmalig Geld gaat immers niet direct iets aan de werkdruk veranderen. Dat is de fout die men ook in het onderwijs maakt. Daarvoor heb je structurele veranderingen nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door RodeStabilo op 03-12-2020 07:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
RodeStabilo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:48:
[...]

Ik ook, natuurlijk dat staat buiten kijf begrijp me niet verkeerd. Alleen ik vraag me af; wanneer is het genoeg?
Zodra de mensen niet meer net zo snel de zorg verlaten als dat er nieuwe mensen komen, het een beetje klaar is met de agressie en we gewoon normale werkdagen kunnen draaien zonder elke dag (ja elke dag) overtijd, normale roosters en niet 8-14 nachten per maand hoeft te draaien.

De zorg is een sector die amper/niet staakt of kan staken. En daarom word er gruwelijk over ons heen gelopen.
Die boeren leggen de hele infra van het land tot vervelens aan toe stil, rijden met halve tanks door den Haag en rammen deuren van hun provinciehuis eruit. Bloedirritant, maar ze hebben wel constant de aandacht.

De zorg gaat 1 x in de 20 jaar met een paar fluitjes en spandoeken in Utrecht een paar lame liedjes zingen en 2 uur later is het weer klaar, want ja, ik moet zo werken.

Als ze nu eens beginnen de verpleegkundigen en verzorgenden een eigen CAO geven kan je al veel meer maatwerk geven zonder direct de hele zorgsector inclusief kantoorlui/adviseurs etc ook mee te laten profiteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

LZ86 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:55:
[...]

Zodra de mensen niet meer net zo snel de zorg verlaten als dat er nieuwe mensen komen, het een beetje klaar is met de agressie en we gewoon normale werkdagen kunnen draaien zonder elke dag (ja elke dag) overtijd, normale roosters en niet 8-14 nachten per maand hoeft te draaien.

De zorg is een sector die amper/niet staakt of kan staken. En daarom word er gruwelijk over ons heen gelopen.
Die boeren leggen de hele infra van het land tot vervelens aan toe stil, rijden met halve tanks door den Haag en rammen deuren van hun provinciehuis eruit. Bloedirritant, maar ze hebben wel constant de aandacht.

De zorg gaat 1 x in de 20 jaar met een paar fluitjes en spandoeken in Utrecht een paar lame liedjes zingen en 2 uur later is het weer klaar, want ja, ik moet zo werken.

Als ze nu eens beginnen de verpleegkundigen en verzorgenden een eigen CAO geven kan je al veel meer maatwerk geven zonder direct de hele zorgsector inclusief kantoorlui/adviseurs etc ook mee te laten profiteren.
Ik heb het al eens eerder gezegd, volgens mij ook tegen jou, de zorg is te lief!

Het probleem is dat vrijwel niemand het zal accepteren als er iemand dood gaat omdat zorgend Nederland op het Malieveld staat, andere bevolkingsgroepen hebben daar minder last van.

En als straks dit voorbij is, dan gaan we gewoon weer terug naar “normaal” in de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben even een tijdje uit de discussie geweest, maar wat is de reden dat het vaccineren in Nederland zo langzaam gaat?

Als ik lees dat in Duitsland al honderden prikstraten zijn ingericht en bijv de VS mikt op 20 miljoen gevaccineerden voor het einde van dit jaar nog (omgerekend naar Nederland zouden dat een miljoen gevaccineerden in NL zijn!), dan vraag ik me af of het niet sneller kan?

Is dat puur omdat de "griepprik-infrastructuur" gebruikt wordt? Of zijn er ook andere redenen?
(Vooral dat verschil met de VS vind ik zo frappant)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 03-12-2020 09:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 111 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins