And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik vrees het ook.dr.lowtune schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:49:
[...]
Ik heb het al eens eerder gezegd, volgens mij ook tegen jou, de zorg is te lief!
Het probleem is dat vrijwel niemand het zal accepteren als er iemand dood gaat omdat zorgend Nederland op het Malieveld staat, andere bevolkingsgroepen hebben daar minder last van.
En als straks dit voorbij is, dan gaan we gewoon weer terug naar “normaal” in de zorg.
Wij hebben al zat infra omtrent massaal vaccineren. De GGD is er ook al klaar voor hebben ze aangegeven. De huisartsen kunnen ook vaccineren en hebben er de middelen voor, die lopen alleen (compleet onnodig) te zeiken over koelkasten. Er zijn toch niet genoeg vaccins in het begin om sporthallen te openen en in rijen erdoorheen te jassen.anandus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:01:
Ik ben even een tijdje uit de discussie geweest, maar wat is de reden dat het vaccineren in Nederland zo langzaam gaat?
Als ik lees dat in Duitsland al honderden prikstraten zijn ingericht en bijv de VS mikt op 20 miljoen gevaccineerden voor het einde van dit jaar nog (omgerekend naar Nederland zouden dat een miljoen gevaccineerden in NL zijn!), dan vraag ik me af of het niet sneller kan?
Is dat puur omdat de "griepprik-infrastructuur" gebruikt wordt? Of zijn er ook andere redenen?
(Vooral dat verschil met de VS vind ik zo frappant)
Het plan ligt er, afhankelijk van het uiteindelijke EMA advies mbt de geteste middelen bekijken ze wie eerst.
Kan niet zeggen dat ik een soortgelijk prestatie op werkgebied heb neergezet (understatement) maar als ze iemand nodig hebben die op live tv een shot krijgt hou ik me van harte aanbevolenzacht schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:04:
Ik las dat Bush, Obama en Clinton zich live voor de camera gaan vaccineren. Ik neem aan dat Balkenende ook al staat te trappelen.
[conspiracy]zacht schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:04:
Ik las dat Bush, Obama en Clinton zich live voor de camera gaan vaccineren. Ik neem aan dat Balkenende ook al staat te trappelen.
Wie zegt dat zij geen zoutoplossing krijgen? Of een veel beter vaccin dan het klootjesvolk, zonder chips en zonder mindcontrol
Krijgen ze allemaal hetzelfde of is er nog een designated survivor ex-president gekozen mocht er een vaccin falen?
Zoveel vragen die een prikje op tv niet kunnen beantwoorden.
[/conspiracy]
Misschien werkt het wel zo in de VS maar geloof dat we er hier wat nuchterder in staan en niet zo volgzaam zijn of dwepen met voormalig presidenten.
Of gaan we Willem en het complete koningshuis inzetten?
In de VS is het juist zo dat er een enorme afkeer is tegen de regering, los van wie er zit. De vaccinatie wil daar is standaard rond de 50% (geen idee of dat wisselt per president / partij trouwens), Ik denk dat deze actie daar ook voor moet zorgen dat er meer mensen de shot gaan halen.PalingDrone schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:47:
[...]
[conspiracy]
Wie zegt dat zij geen zoutoplossing krijgen? Of een veel beter vaccin dan het klootjesvolk, zonder chips en zonder mindcontrol
Krijgen ze allemaal hetzelfde of is er nog een designated survivor ex-president gekozen mocht er een vaccin falen?
Zoveel vragen die een prikje op tv niet kunnen beantwoorden.
[/conspiracy]
Misschien werkt het wel zo in de VS maar geloof dat we er hier wat nuchterder in staan en niet zo volgzaam zijn of dwepen met voormalig presidenten.
Of gaan we Willem en het complete koningshuis inzetten?
Ik ga me hier in Nederland hardop afvragen hoeveel mensen de eerste wel nemen maar de tweede niet
Zou eens tijd worden
Zou er dan ook een routekaart komen voor welke routekaart wanneer actief is?souljah1h schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:04:
Het kabinet werkt aan een nieuwe versie van de routekaart met coronamaatregelen.
Zou eens tijd worden
Je bedoelt dat we nu een nieuwe krijgen voor de periode tot de verkiezingen en dat er daarna weer een andere komtNapo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:05:
[...]
Zou er dan ook een routekaart komen voor welke routekaart wanneer actief is?
En blijft die nieuwe routekaart dan ook een kaartje voor de bühne waar nooit enige relevante conclusie uit getrokken kan worden?souljah1h schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:04:
Het kabinet werkt aan een nieuwe versie van de routekaart met coronamaatregelen.
Zou eens tijd worden
Het zou inderdaad mooi zijn als ze eindelijk eens met een plan kwamen met concrete doelstellingen zoals:Jovatov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:24:
[...]
En blijft die nieuwe routekaart dan ook een kaartje voor de bühne waar nooit enige relevante conclusie uit getrokken kan worden?
* Op datum X willen we een Y aantal mensen gevaccineerd hebben.
* Op datum Z evalueren we de besmettings- en opnamecijfers en als die onder drempelwaarde 1234 liggen, dan wordt er een maatregel afgeschaald.
* Op datum Q verwachten we de nieuwe batch vaccins.
Maar ik ben juist bang dat dat soort plannen met concrete cijfers nooit gegeven gaan worden, want dat betekent dat het kabinet verantwoordelijk gehouden kan worden voor (niet) presteren van hun plannen. En stel je voor zeg, dat moeten we niet hebben. Kun je je voorstellen dat dat in het bedrijfsleven gebeurt!
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik kan het sentiment van de horeca langzaam ook wel begrijpen. Veel ondernemers komen nu in de situatie dat ze niets meer te verliezen hebben: óf je tent gaat failliet, óf je geeft nog een keer een knalfeestje en daarna wordt je tent op last van de politie dicht gespijkerd.RodeStabilo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:56:
En de horeca-ondernemer vraagt zich terecht af.... waarom doet men daar niets tot weinig aan maar zijn wij de zondebok terwijl wij wel ons beste hebben gedaan om alles zo goed mogelijk te faciliteren (ja, er zijn vast uitzonderingen die dat niet doen daar hoef je me niet mee om de oren te slaan)
In allebei de situaties ben je sowieso even ver van huis.
Hou er ook rekening mee dat je eigenlijk niet in de horeca gaat (en al helemaal geen kroeg opent) omdat je denkt er snel rijk van te worden. Als je voor het geld in het vak zit, moet je vooral niet in de horeca of in de live entertainment gaan zitten, die mensen doen het veel meer omdat ze van hun hobby en passie hun vak hebben gemaakt, dan omdat ze er graag miljonair van willen worden.
Vergeet niet dat de meest gevaarlijke vijand ook de vijand is die niets te verliezen heeft, want die kan wanhoopsacties en kamikaze-missies uit gaan halen.
[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 03-12-2020 11:07 ]
Verwijderd
Hele andere reden... Simpelgezegd Amerika heeft gewoon meer vaccins beschikbaar dan europa. Europa heeft in eerste instantie vol ingezet op het oxford-vaccin. (dat flink vertraagd wordt en mogelijk ingehaald door alle andere farmaceuten). Pas later zijn Pfizer en Moderna daarbij gekomen. Moderna is puur amerikaans.. en 2/3 van de huidige vaccins (20 van 30 miljoen geproduceerd) komen daar terecht. De andere 10 miljoen voor de rest van de wereld. Pfizer heeft max 50 miljoen klaar dit jaar.. die verdeeld worden over de westerse wereld.anandus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:01:
Ik ben even een tijdje uit de discussie geweest, maar wat is de reden dat het vaccineren in Nederland zo langzaam gaat?
Als ik lees dat in Duitsland al honderden prikstraten zijn ingericht en bijv de VS mikt op 20 miljoen gevaccineerden voor het einde van dit jaar nog (omgerekend naar Nederland zouden dat een miljoen gevaccineerden in NL zijn!), dan vraag ik me af of het niet sneller kan?
Is dat puur omdat de "griepprik-infrastructuur" gebruikt wordt? Of zijn er ook andere redenen?
De spuiten zetten mag nooit het probleem zijn.. Daar vertrouw ik zelfs de Jonge in. (incll GGD). Mochten die falen dan zet ons leger in een paar dagen tijd wel wat op.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2020 10:54 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik lees net dat Rutte dit erover heeft gezegd in een wekelijkse persconferentieStoney3K schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:52:
[...]
Ik kan het sentiment van de horeca langzaam ook wel begrijpen. Veel ondernemers komen nu in de situatie dat ze niets meer te verliezen hebben: óf je tent gaat failliet, óf je geeft nog een keer een knalfeestje en daarna wordt je tent op last van de politie dicht gespijkerd.
Beetje naief, ook is er één naam die direct in m'n gedachten springt. in de directe omgeving van RuttePremier Rutte reageerde in zijn wekelijkse persconferentie dat „het niet mogelijk is dat iemand zich niet aan de regels houdt."
verder wanen ze zich juridisch sterk maar hoe graag ik dat ook zou zien twijfel ik daar wel aan.
Als ik de berichten mag geloven dan haalt het oxford vaccin wel de andere in zodra het goedgekeurd is. Zelfs al is dat pas in april bv. Als ze dan ineens veel meer beschikbaar hebben dan de rest van de vaccins, is het dan wel een goede keuze geweest ? Keuringsmoment is bepalend hier... Het is goed dat Europa meerdere contracten heeft afgesloten. AstraZeneca heeft simpelweg de hoogste productie (zeggen ze)Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:53:
[...]
Hele andere reden... Simpelgezegd Amerika heeft gewoon meer vaccins beschikbaar dan europa. Europa heeft in eerste instantie vol ingezet op het oxford-vaccin. (dat flink vertraagd wordt en mogelijk ingehaald door alle andere farmaceuten). Pas later zijn Pfizer en Moderna daarbij gekomen. Moderna is puur amerikaans.. en 2/3 van de huidige vaccins (20 van 30 miljoen geproduceerd) komen daar terecht. De andere 10 miljoen voor de rest van de wereld. Pfizer heeft max 50 miljoen klaar dit jaar.. die verdeeld worden over de westerse wereld.
De spuiten zetten mag nooit het probleem zijn.. Daar vertrouw ik zelfs de Jonge in. (incll GGD). Mochten die falen dan zet ons leger in een paar dagen tijd wel wat op.
Zo langzaam gaat het volgens mij niet, in Belgie heb ik nog geen datums gehoord. Duitsland is dan gewoon heel vlug (en de VS is niet echt vergelijkbaar, in China zijn ze vanaf Juli al aan het vacineren).anandus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:01:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik denk ook dat je juridisch weinig kan doen als alle horeca ineens massaal de tapkranen open gaat zetten. Kun je wel met een paar ME-busjes in de uitgaansstraten langs de deuren gaan en miljoenen aan coronaboetes uit gaan delen, en alle horeca-ondernemers in de cel willen gooien, maar wat schiet je daar uiteindelijk mee op?RodeStabilo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:03:
[...]
verder wanen ze zich juridisch sterk maar hoe graag ik dat ook zou zien twijfel ik daar wel aan.
Bovendien is het dan onbegonnen werk, en we hebben echt niet genoeg cellen voor alle cafébazen in ons land.
"U had hier op de rem moeten trappen, indien mogelijk omkeren"Jovatov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:24:
[...]
En blijft die nieuwe routekaart dan ook een kaartje voor de bühne waar nooit enige relevante conclusie uit getrokken kan worden?
(maar daar hebben ze geen nieuw kaartje voor nodig, maar een setje politici met de b*llen om daadwerkelijk op die rem te trappen. Op tijd en niet twee weken later maar misschien eventueel mogelijk..
Is dat zo? De GGD wist nog niets van de datum van 4 januari: https://www.volkskrant.nl...teur-zucht-diep~b55c6a81/LZ86 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:05:
[...]
Ik vrees het ook.
[...]
Wij hebben al zat infra omtrent massaal vaccineren. De GGD is er ook al klaar voor hebben ze aangegeven. De huisartsen kunnen ook vaccineren en hebben er de middelen voor, die lopen alleen (compleet onnodig) te zeiken over koelkasten. Er zijn toch niet genoeg vaccins in het begin om sporthallen te openen en in rijen erdoorheen te jassen.
Het plan ligt er, afhankelijk van het uiteindelijke EMA advies mbt de geteste middelen bekijken ze wie eerst.
De Jonge roept maar wat om ze voor het blok te zetten.
Ja, om zo'n operatie op poten te zetten vind ik een maand zelfs vrij krap! En ik ben heel benieuwd met wat ze mensen in China dan injecteren en waarom wij dat vaccin niet kunnen gebruiken. Al het nieuws uit China kan je toch altijd met een korreltje zout nemen en echt open zijn ze daar ook niet. Geloof er eigenlijk ook weinig van dat ze echt een goed vaccin hebben daar.Marzman schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:06:
[...]
Zo langzaam gaat het volgens mij niet, in Belgie heb ik nog geen datums gehoord. Duitsland is dan gewoon heel vlug (en de VS is niet echt vergelijkbaar, in China zijn ze vanaf Juli al aan het vacineren).
De overheid kan een horecapand sluiten als dat nodig geacht wordt. Dus simpelweg de deur dichttimmeren met een plaat hardboard van de Hornbach à € 12,50. Dat lijkt me niet zo heel moeilijk te verwezenlijken, zeker niet als dit gecombineerd wordt met een afsluiting van een aantal straten waar veel horeca geconcentreerd is en de gebruikelijke boetes.Stoney3K schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:06:
[...]
Ik denk ook dat je juridisch weinig kan doen als alle horeca ineens massaal de tapkranen open gaat zetten. Kun je wel met een paar ME-busjes in de uitgaansstraten langs de deuren gaan en miljoenen aan coronaboetes uit gaan delen, en alle horeca-ondernemers in de cel willen gooien, maar wat schiet je daar uiteindelijk mee op?
Bovendien is het dan onbegonnen werk, en we hebben echt niet genoeg cellen voor alle cafébazen in ons land.
Maar goed, dat is allemaal theorie want deze horeca-actie is niets anders dan een publicitaire actie om aandacht te vragen voor een nijpend probleem.
Volgens mij is in China het vaccin van Sinovac het meest ingezet. Het is wel nog in bepaalde groepen, die ze eigenlijk gewoon als fase 3 test gebruiken. Ook in andere landen wordt het vaccin getest.Dennahz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:18:
[...]
Ja, om zo'n operatie op poten te zetten vind ik een maand zelfs vrij krap! En ik ben heel benieuwd met wat ze mensen in China dan injecteren en waarom wij dat vaccin niet kunnen gebruiken. Al het nieuws uit China kan je toch altijd met een korreltje zout nemen en echt open zijn ze daar ook niet. Geloof er eigenlijk ook weinig van dat ze echt een goed vaccin hebben daar.
Hier wat meer info:
https://nos.nl/artikel/23...nden-andere-chinezen.html
Ik denk eigenlijk dat ze in China best een goed vaccin kunnen maken. Ze hebben alleen nog geen data (vrijgegeven) over de effectiviteit etc.
En de al aanwezige cafégasten in de zaak opsluiten om 4 uur 's nachts? Of laten we een witte touringcar met groot 'POLITIE' er op komen om eventjes een hele uitgaansstraat leeg te ruimen en naar het bureau te vervoeren?prijk schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:28:
[...]
De overheid kan een horecapand sluiten als dat nodig geacht wordt. Dus simpelweg de deur dichttimmeren met een plaat hardboard van de Hornbach à € 12,50.
Het punt is vooral dat één horecazaak sluiten makkelijk te doen is, maar tientallen horecazaken gelijktijdig sluiten toch echt een stukje lastiger wordt. En als de voordeur dicht is, dan appt de kroegbaas gewoon de stamgasten en komen ze via de achterdeur binnen.
En het waterbed-effect schuift ook steeds meer richting de GGZ:
"Spoedeisendehulparts ziet meer jongeren die het door corona niet meer zien zitten: 'Er is veel verborgen leed'"
Steeds meer mensen met suïcidale gedachten bellen naar de hulplijn 113 Zelfmoordpreventie. Vooral voor veel jonge mensen lijkt de coronacrisis mentaal zwaar. Spoedeisendehulparts Sabine Wittens ziet dat ook: "Jongeren worden over het hoofd gezien."
Waar voor de coronacrisis nog 300 mensen per dag naar de hulplijn belden, zijn dat er inmiddels ruim 400. Opvallend is dat het vooral veel jongeren zijn die hulp zoeken. Van alle contacten bij hulplijn 113 gaat het in bijna de helft van de gevallen (46 procent) om jongeren met een leeftijd tussen de 10 en 19 jaar oud.
Spoedeisende hulp
Op de spoedeisende hulp van het Elisabeth Twee Steden ziekenhuis in Tilburg ziet ook Wittens deze cijfers terug in de dagelijkse praktijk. De afgelopen tijd ziet ze veel jonge patiënten die het leven niet meer zien zitten en die worstelen met psychische problemen. "Dan moet je bijvoorbeeld denken aan iemand die een overdosis medicijnen neemt."
Veelal kampen de jongeren die op de spoedeisende hulp terechtkomen al langer met psychische problemen. Volgens Wittens wordt deze groep te snel over het hoofd gezien. "Juist jongeren hebben nu minder sociale contacten dan anders. Er is niet meer een college waar iemand vraagt 'hé, waarom was je er niet gisteren, zullen we eens een kopje thee doen?' Dat valt allemaal weg. Een sociaal vangnet ontbreekt."
[ Voor 52% gewijzigd door Stoney3K op 03-12-2020 11:40 ]
Dit keer een retourtje ipv enkele reis?souljah1h schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:04:
Zou eens tijd worden
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Horeca heb ik al opgegeven. Nu kwam ik er toch maar maximaal een paar keer per jaar, maar ze blijven drammen over open gaan. Ik zie het niet gebeuren voor pak hem beet April.RodeStabilo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:03:
[...]
Ik lees net dat Rutte dit erover heeft gezegd in een wekelijkse persconferentie
[...]
Beetje naief, ook is er één naam die direct in m'n gedachten springt. in de directe omgeving van Rutte
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Om vier uur cafégasten opsluiten lijkt me geen enkel probleem. En gasten sommeren om een zaak te verlaten nog veel minder. En als er om acht uur 's avonds opeens een paar of heel veel horecazaken opengaan dan is de politie daar ook wel snel bij, denk ik. Kwestie van op tijd de-escaleren volgens het boekje. Ook gaat het hier niet om met molotov-cocktails bewapende raddraaiers die de ME met redeloos geweld uitdagen. Kortom, Ik denk dat je de slagkracht van de Hermandad onderschat en de subversieve mogelijkheden van de cafébazen overschat. Maar nogmaals, deze actie is slechts bedoeld om reuring te veroorzaken.Stoney3K schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:33:
[...]
En de al aanwezige cafégasten in de zaak opsluiten om 4 uur 's nachts? Of laten we een witte touringcar met groot 'POLITIE' er op komen om eventjes een hele uitgaansstraat leeg te ruimen en naar het bureau te vervoeren?
Het punt is vooral dat één horecazaak sluiten makkelijk te doen is, maar tientallen horecazaken gelijktijdig sluiten toch echt een stukje lastiger wordt. En als de voordeur dicht is, dan appt de kroegbaas gewoon de stamgasten en komen ze via de achterdeur binnen.
Onderschat nooit een kat in het nauw, en veel horeca-ondernemers zijn langzaam wel ten einde raad.prijk schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:42:
[...]
Om vier uur cafégasten opsluiten lijkt me geen enkel probleem. En gasten sommeren om een zaak te verlaten nog veel minder. En als er om acht uur 's avonds opeens een paar of heel veel horecazaken opengaan dan is de politie daar ook wel snel bij, denk ik. Kwestie van op tijd de-escaleren volgens het boekje. Ook gaat het hier niet om met molotov-cocktails bewapende raddraaiers die de ME met redeloos geweld uitdagen. Kortom, Ik denk dat je de slagkracht van de Hermandad onderschat en de subversieve mogelijkheden van de cafébazen overschat. Maar nogmaals, deze actie is slechts bedoeld om reuring te veroorzaken.
Het gaat ze niet om hun inkomen, het gaat ze vooral om het feit dat hun levenswerk nu afgepakt wordt.
€2.50 voor een bakje thee, schandaligloekf2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:41:
[...]
Horeca heb ik al opgegeven. Nu kwam ik er toch maar maximaal een paar keer per jaar, maar ze blijven drammen over open gaan. Ik zie het niet gebeuren voor pak hem beet April.

Ik snap de horeca ondernemers aan de ene kant wel, maar aan de andere kant ook weer niet

Het hotel zat hier gister goed vol met eters. Dat moet toch pijn doen bij de mensen die gedwongen gesloten zijn..
[ Voor 11% gewijzigd door souljah1h op 03-12-2020 11:50 ]
Tsjah; als de horeca onder aanvoering van KHN weigert om onderscheid te maken tussen restaurant en cafe, maak je het jezelf ook niet echt makkelijk. Maar m.i. hebben ze hier ook hun klanten voor te danken. Betere navolging van de regels en in ieder geval de restaurants hadden in zekere vorm door kunnen draaien. Maar nee; we moeten weer met 100 man in polonaise door een all you can eat vreetschuur.souljah1h schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:45:
[...]
2.50 voor een bakje thee, schandaligik kom er al een aantal jaar niet meer.
Ik snap de horeca ondernemers aan de ene kant wel, maar aan de andere kant ook weer niet![]()
Het hotel zat hier gister goed vol met eters. Dat moet toch pijn doen bij de mensen die gedwongen gesloten zijn..
Ja dat is het probleem, dat vleugje propagandaDennahz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:18:
[...]
Ja, om zo'n operatie op poten te zetten vind ik een maand zelfs vrij krap! En ik ben heel benieuwd met wat ze mensen in China dan injecteren en waarom wij dat vaccin niet kunnen gebruiken. Al het nieuws uit China kan je toch altijd met een korreltje zout nemen en echt open zijn ze daar ook niet. Geloof er eigenlijk ook weinig van dat ze echt een goed vaccin hebben daar.
En dat we China (en hun vacin) niet vertrouwen door een gebrek aan openheid.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 03-12-2020 12:02 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je weet nooit zeker of het helemaal klopt inderdaad.Marzman schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:58:
[...]
Ja dat is het probleem, dat vleugje propagandaVolgens het Chinese nieuws is Corona daar helemaal weg, zelfs in het openbaar vervoer wordt geen temperatuur meer gemeten (dat was de laatste maatregel die ze nog hadden) en is alles gewoon open.
En dat we China (en hun vacin) niet vertrouwen door een gebrek aan openheid.
De chinezen die ik ken en bijna dagelijks online spreek doen echter voorkomen alsof het echt helemaal weg is. Ze kunnen daar weer als normaal leven en ook in eigen land op vakantie.
Gisteren keek ik een stukje van Beau, was ook weer deels tenenkrommend.... een man zei "30 man op een avond is niet rendabel, dan ga je om 8 uur open en is de zaak om 9 uur weer leeg". Nou dat zegt dus genoeg over je soort zaak. Er zijn genoeg restaurants waar je langer dan een uur zit en die daardoor prima rendabel zijn met 30 man binnen (ja, vaak wel wat duurder eten maar de kwaliteit is dan ook 10x beter).MikeyMan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:50:
[...]
Tsjah; als de horeca onder aanvoering van KHN weigert om onderscheid te maken tussen restaurant en cafe, maak je het jezelf ook niet echt makkelijk. Maar m.i. hebben ze hier ook hun klanten voor te danken. Betere navolging van de regels en in ieder geval de restaurants hadden in zekere vorm door kunnen draaien. Maar nee; we moeten weer met 100 man in polonaise door een all you can eat vreetschuur.
Het is inderdaad de onderscheid die het hem hier doet. Er zit zoveel verschil in de horeca. Ook tussen de restaurants dus.
En de overheid kan natuurlijk ook niet zeggen: alleen restaurants waar je een 5-gangen diner aangeboden krijgt mogen open.
Ja die derde die je bedoelt heeft al vaker bij RTL gezeten, zijn manier van communiceren is echt heel irritant. Frits Wester ging er wel mooi tegenin. De andere twee waren inderdaad veel duidelijker en rustiger.joppe113 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:15:
Bij Beau probeerde 2 van de drie Horeca mensen rustig te blijven en echt duidelijk te maken dat het een uitnodiging was voor gesprek en actie. De derde meneer was vrij fanatiek.....
Ook de opmerking van Frits dat de overheid het eigenlijk ook niet meer wist vond ik wel sterk...
Plenkske schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:17:
[...]
Ja die derde die je bedoelt heeft al vaker bij RTL gezeten, zijn manier van communiceren is echt heel irritant. Frits Wester ging er wel mooi tegenin. De andere twee waren inderdaad veel duidelijker en rustiger.
En dat jij zo reageert zegt dan ook weer genoeg over jouPlenkske schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:13:
[...]
Gisteren keek ik een stukje van Beau, was ook weer deels tenenkrommend.... een man zei "30 man op een avond is niet rendabel, dan ga je om 8 uur open en is de zaak om 9 uur weer leeg". Nou dat zegt dus genoeg over je soort zaak. Er zijn genoeg restaurants waar je langer dan een uur zit en die daardoor prima rendabel zijn met 30 man binnen (ja, vaak wel wat duurder eten maar de kwaliteit is dan ook 10x beter).
Het is inderdaad de onderscheid die het hem hier doet. Er zit zoveel verschil in de horeca. Ook tussen de restaurants dus.
En de overheid kan natuurlijk ook niet zeggen: alleen restaurants waar je een 5-gangen diner aangeboden krijgt mogen open.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Wat zegt het over mij dan ? Dat ik nooit in zo'n zaak kom ? Dan heb je dat verkeerd begrepen, want ik kwam zeker zo af en toe wel in zo'n soort zaak, al vind ik een uur nog steeds heel snel. Soms kan het handig zijn. En inderdaad ook heel erg lekker.Nox schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:27:
[...]
En dat jij zo reageert zegt dan ook weer genoeg over jouNiet ieder restaurant is een tent waar je minimaal 100 euro de man kwijt bent. Zat cafetaria waar je voor een simpel etentje terecht kan, denk aan een burger, portie spareribs, biefstukje, schnitzeltje etc. met een toetje. Dan is het knap vervelend om ergens 2 uur voor te zitten. Dit soort tenten kunnen ook erg goed zijn in hun klasse.
Ik reageerde zo omdat die man bij Beau deed alsof dat de enige manier was om een restaurant te runnen. Dat elk restaurant niet rendabel zou zijn met 30 man op een avond. En dat is natuurlijk niet zo.
Prijs verhogen tot er elke avond 30 man zit die rendabel zijn.
Ja en dat kan ook gewoon. Het argument ' dan komen mensen niet' is niet geheel compleet. Want dat maakt dan namelijk ook niet uit. Wel jammer dat dan tijdelijk de horeca voor de lagere inkomens compleet onbetaal wordt. Maar ok, het is geen recht oid.MikeyMan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:35:
Tsjah omdenken he... Vraag en aanbod afstemmen.
Prijs verhogen tot er elke avond 30 man zit die rendabel zijn.
Aanbod is beperkt, dus de vraag mag je ook in snoeien. Je mag prima drempels opwerpen (prijs verhogen). Zodat het rendabel wordt en je de 30 man nog binnen krijgt. Meer hoeft ook niet
Denk dat de echt lage inkomens niet eens geld hebben voor de horeca. Als je hoort waar sommigen van moeten leven per week, redt je dat echt niet. Een horecabezoek, hoe slecht de tent ook, staat gelijk aan 2 weekbudgetten dan.Adlermann schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:38:
[...]
Ja en dat kan ook gewoon. Het argument ' dan komen mensen niet' is niet geheel compleet. Want dat maakt dan namelijk ook niet uit. Wel jammer dat dan tijdelijk de horeca voor de lagere inkomens compleet onbetaal wordt. Maar ok, het is geen recht oid.
Aanbod is beperkt, dus de vraag mag je ook in snoeien. Je mag prima drempels opwerpen (prijs verhogen). Zodat het rendabel wordt en je de 30 man nog binnen krijgt. Meer hoeft ook niet
Dat zou toch in deze maanden inmiddels wel doorgedrongen moeten zijn. Wel klagen dat we geen 200k mensen kunnen testen binnen drie maanden, maar een ander menu verzinnen is te moeilijk

Overigens zou je ook verwachten dat KHN een rol zou spelen in die omschakeling. Maar nee, zsm terug naar zoals het was.
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 03-12-2020 13:04 ]
Volgens mij verdiende dat ook wel erg gemakkelijk de afgelopen jaren, logisch dat ze dan terug willen naar een hoogconjunctuur waarbij alles niet op kon.MikeyMan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:58:
Tsjah, als je m.o. is om zo snel mogelijk zoveel mogelijk rotzooi bij je klant de strot in te persen tegen zo laag mogelijke inkoopprijs, is het een hele omschakeling.
Dat zou toch in deze maanden inmiddels wel doorgedrongen moeten zijn. Wel klagen dat we geen 200k mensen kunnen testen binnen drie maanden, maar een ander menu verzinnen is te moeilijk
Overigens zou je ook verwachten dat KHN een rol zou spelen in die omschakeling. Maar nee, zsm terug naar zoals het was.
Kan je je nog herinneren hoe vreselijk ze liepen te janken en de dramaqueen uit te hangen toen ze uiteindelijk dat rookverbod in de horeca ingevoerd hebben. Het land was te klein, alle cafés gingen kapot, bruine kroegen verdwenen, draconisch horecamannetjes pesten, dagelijks in talkshows, oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid, kortom alles wat ze maar in stelling konden brengen werd gebruikt.
En vervolgens hoor je er niemand meer over.
[ Voor 22% gewijzigd door PalingDrone op 03-12-2020 13:16 ]
jip_86 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:17:
Een menu verzinnen dat het verlies aan omzet compenseert is natuurlijk ook makkelijker gezegd dan gedaan. Een schnitzelrestaurant bijvoorbeeld of All You Can Eat zijn daar niet eens op ingericht en hebben daar ook geen personeel voor. Dan moet je ineens overal sterrenkoks gaan inhuren.
"All you can eat" zou sowieso in het kader van de volksgezondheid geen bestaansrecht mogen hebben m.i.
Probeer je aan de ene kant de obesitasgolf een beetje te beperken en mensen wat weerbaarder te maken tegen allerlei ongezonde leefwijzen en dan zou je dat soort caloriebunkers moeten redden met financiële steun vanuit de overheid.

Volslagen offtopic.
Is het heel moeilijk je aan het onderwerp te houden?
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 03-12-2020 13:40 ]
Nu sla je door de andere kant op. Uiteindelijk is dat gewoon volgens procedure bedienen. Technisch gezien is dat niet bijzonder complex. Dat wordt het pas in een paar hele specifieke specialismen. Daar wringt ook de belangrijke schoen met de HBO verpleegkundigen: de overlap met werkzaamheden van de MBO verpleegkundigen is (te) groot.BarôZZa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:39:
[...]
Krankzinnig. Alleen voor het bedienen van de medische apparatuur zou een verpleegkundige al meer moeten verdienen dan een Windows systeembeheerder, want dat is technisch gezien uitdagender dan computers up & running houden.
Overigens is de inzet van de NFU (overkoelend orgaan UMC's) voor de komende CAO's ook al duidelijk geworden. Niveau 'applaus voor de zorg'.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Met iemand die 20! zaken runt zou ik sowieso geen medelijden hebben.joppe113 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:25:
Ja, inderdaad, vond ik wel sterk van Frits. Maar goed, de beste man staat met ruim 20 zaken natuurlijk het water tot aan de lippen....blijf dan nog maar eens rustig.
Ook de opmerking van Frits dat de overheid het eigenlijk ook niet meer wist vond ik wel sterk...
[...]
Dat valt niet meer onder de zielige ondernemer die helemaal geen marge heeft om voorzieningen te treffen voor mij.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
PalingDrone schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:21:
[...]
offtopic:
"All you can eat" zou sowieso in het kader van de volksgezondheid geen bestaansrecht mogen hebben m.i.
Probeer je aan de ene kant de obesitasgolf een beetje te beperken en mensen wat weerbaarder te maken tegen allerlei ongezonde leefwijzen en dan zou je dat soort caloriebunkers moeten redden met financiële steun vanuit de overheid.
En mag de snackbar die op kapsalons en berenl*llen drijft wel overheidssteun krijgen? En het café waar elke avond de stamgasten in kennelijk beschonken staat de straat op zwalken (Korsakov, leverkwalen, alcomobilisme)? En het driesterrenrestaurant waar ze diermartelende foie gras aan de gasten voorzetten? En de koffietent waar je opgelicht wordt met veel te dure lactosevrije cappuccino?
Je weet dat het offtopic is, en tóch reageren....
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 03-12-2020 13:41 ]
Veel mensen vertrekken omdat ze elders met een aanzienlijk lagere werkdruk hetzelfde (en meer) kunnen verdienen. En dan heb je het ook vaak nog over niet direct gerelateerd werk. Daar marktwerking zo'n groot goed is, betekent dat dus dat het werk onderbetaald is.RodeStabilo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:48:
[...]
Ik ook, natuurlijk dat staat buiten kijf begrijp me niet verkeerd. Alleen ik vraag me af; wanneer is het genoeg?
Uiteindelijk hebben deze mensen dit beroep gekozen, en dat zal niet in de eerste plaats voor het geld zijn geweest. eenmalig Geld gaat immers niet direct iets aan de werkdruk veranderen. Dat is de fout die men ook in het onderwijs maakt. Daarvoor heb je structurele veranderingen nodig.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
-Hier stond wat offtopic-prijk schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:29:
[...]
En mag de snackbar die op kapsalons en berenl*llen drijft wel overheidssteun krijgen? En het café waar elke avond de stamgasten in kennelijk beschonken staat de straat op zwalken (Korsakov, leverkwalen, alcomobilisme)? En het driesterrenrestaurant waar ze diermartelende foie gras aan de gasten voorzetten? En de koffietent waar je opgelicht wordt met veel te dure lactosevrije cappuccino?
Horeca is niet de enige sector die het moeilijk heeft maar op een of andere manier is de hele insteek anders dan de theatersector of festivalsector die net zo goed het water aan de lippen staat.
Die hoor je niet dreigen om op eigen initiatief hun bedrijven weer op te starten tegen overheidsadvies in.
[ Voor 69% gewijzigd door PalingDrone op 03-12-2020 13:50 ]
Nvm
[ Voor 18% gewijzigd door Xgar op 03-12-2020 13:47 ]
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 3 december 2020
Positief getest: 5641
Totaal: 538050 (+5606 ivm -35 corr.)
Opgenomen*: 153
Huidig*: 1137 (+6)
Opgenomen op IC*: 21
Huidig*: 458 (-17)
* LCPS cijfers - https://t.co/7ScIqmUuJ5
Overleden: 61
Totaal: 9565 pic.twitter.com/lgt0x1U2gC
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Jovatov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:35:
Stijging van vandaag kan ook (mede) veroorzaakt worden door verruiming van het testbeleid sinds 1 december.
Help me even, welk testbeleid is dan verruimt? kids van 12 en jonger weer testen?Jovatov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:35:
Stijging van vandaag kan ook (mede) veroorzaakt worden door verruiming van het testbeleid sinds 1 december.
American Express vraagbaak
Je mag je zonder klachten na een melding van een besmetting in je omgeving nu laten testen.Stinger_Ventura schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:38:
[...]
Help me even, welk testbeleid is dan verruimt? kids van 12 en jonger weer testen?
And to think they once said that computers would take away jobs.
Is het totaal aantal tests dan ook zo hard gestegen? (Ik weet het niet, heb het nog niet opgezocht)Jovatov schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:35:
alles kan off-topic
De opname golf is nog deels van daarvoor. Zeker op de IC.Cruise Control schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:53:
Aan de zonet hier gedeelde grafieken te zien is het aantal positieve tests per dag al een maand stabiel maar is het aantal ziekenhuispatiënten in die tijd bijna gehalveerd. Hoe is dat te verklaren?
Weet niet precies wat de tijdslijnen zijn maar
- Besmetting + week = ziek
- Ziek + week = Ziekenhuis
- Ziekenhuis + week = IC
En in ziekenhuis, maar zeker op de IC lig je vervolgens een tijdje.
Dus zit wat vertraging in.

https://forum.fok.nl/topic/2580770/11/25#p196520526
Het werkelijk aantal besmettingen begin november was dus hoger dan de genoemde ca. 5000, eerder 6000. En daalt nu gestaag.
[ Voor 36% gewijzigd door blissard op 03-12-2020 15:04 ]
Verder: tussen de week van 9 t/m 15 november en vorige week is het aantal testen met 14% toegenomen. Relatief dalen de besmettingen dus meer dan ze obv de harde data doen.Cruise Control schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:53:
Aan de zonet hier gedeelde grafieken te zien is het aantal positieve tests per dag al een maand stabiel maar is het aantal ziekenhuispatiënten in die tijd bijna gehalveerd. Hoe is dat te verklaren?
En ook dat zegt niet veel als je de test-criteria aanpast. Eigenlijk zijn de ZKH en IC cijfers het belangrijkst en die dalen gelukkig nog steeds.Señor Sjon schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:09:
Percentage besmettingen komt meestal maar moeizaam uit de data. Nog steeds is aantal erg leidend in de nieuwsoutlets.
Het belangrijkste nieuws vind ik nog wel dat de non-covid IC weer langzaam omhoog gaat, wat betekent dat de overige en geplande zorg weer wat meer ademruimte heeft.blissard schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:12:
[...]
En ook dat zegt niet veel als je de test-criteria aanpast. Eigenlijk zijn de ZKH en IC cijfers het belangrijkst en die dalen gelukkig nog steeds.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als je ze als 7 daagse trend bekijkt dan zeggen ze wel iets. Dan haal je de grote, onverklaarbare, schommelingen eruit. We missen echter door de weeks een belangrijk stuk data (aantal testen), dat zal pas volgende week dinsdag bekend zijn.Cruise Control schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:15:
De testcijfers zijn dus nagenoeg onbruikbaar als voorspelling voor de toekomstige druk op de zorg. Dat is, eh, jammer...
Maar als we kijken naar de cijfers van de verpleegafdeling en IC, dan zien we wel duidelijke signalen. Aantal opnames krimpt al meerdere weken stabiel met 10%:
:fill(white):strip_exif()/f/image/pwDDWLv34qH36Zb0F0ewVnEQ.png?f=user_large)
Net als in de eerste golf lijkt er weinig relatie te zijn tussen testen en opnames. In de eerste golf hadden we weinig testen en veel opnames nu hebben we veel testen en weinig opnames (gechargeerd). Er zijn denk ik simpelweg teveel factoren van invloed.
Een consequente daling van 10% zou in ieder geval wel een R van rond de 0,9 betekenen, dan zitten we voorlopig nog aan de goeie kant van de curve.
De dagelijkse cijfers hebben vandaag net zoveel betekenis als ze gisteren, 24 juli op 12 juni hadden. Weinig tot niets zolang je de andere cijfers niet weet. In het begin (tot 1 juni) werden wel elke dag alle cijfers gecommuniceerd door het RIVM in hun rapport en hadden ze dus veel meer waarde.Stoney3K schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:32:
Maar hebben die cijfers van 'aantal positieve testen' dan nog wel veel betekenis? Is het de juist meetwaarde waarop je moet blijven sturen, of kun je misschien beter de ziekenhuisopnames nemen?
Zover ik weet heeft de overheid nooit op aantal besmettingen gestuurd, enkel op ziekenhuisopnames. Zolang de zorg niet overbelast raakt is het prima. Een belangrijk doel is nog steeds de groepsimmuniteit, daar is nooit vanaf geweken. Vandaar dat je de overheid dus veelal niet ziet ingrijpen bij een stijgend aantal besmettingen, tot de ziekenhuizen volstromen.
En laten we eerlijk zijn, op zich is het op dit moment redelijk behapbaar in de zorg maar krijgen we er wel elke dag 5000 immune mensen bij (uitzonderingen daargelaten, herbesmetting is natuurlijk mogelijk). Het werkelijk aantal besmettingen ligt sowieso een stuk hoger dan wat we vinden, dus het zal nog meer zijn.
Het enige dat je zeker weet is dat een stijging in aantal positieven normaal gesproken wordt gevolgd door een stijging in opnames. Dus meer dan een indicator is het niet.Stoney3K schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:32:
Maar hebben die cijfers van 'aantal positieve testen' dan nog wel veel betekenis? Is het de juist meetwaarde waarop je moet blijven sturen, of kun je misschien beter de ziekenhuisopnames nemen?
Een consequente daling van 10% zou in ieder geval wel een R van rond de 0,9 betekenen, dan zitten we voorlopig nog aan de goeie kant van de curve.
Maar dat is al vanaf maart het geval.
Alleen een duidelijk rekenkundig verband is daarin ook niet te ontdekken. Op dit moment zitten we met de besmettingen op een plateau, terwijl de opnames blijven dalen.MikeyMan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:47:
[...]
Het enige dat je zeker weet is dat een stijging in aantal positieven normaal gesproken wordt gevolgd door een stijging in opnames. Dus meer dan een indicator is het niet.
Ik ben al geen ster in het lezen van grafieken, maar deze levert me vooral herinneringen aan mini-steck op.blissard schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:56:
@Cruise Control Als je ziet van wanneer de meldingen zijn, dan lijkt het al wat logischer. Hier is een mooie post daarover.
[Afbeelding]
https://forum.fok.nl/topic/2580770/11/25#p196520526
Het werkelijk aantal besmettingen begin november was dus hoger dan de genoemde ca. 5000, eerder 6000. En daalt nu gestaag.
Die daling zagen we een paar weken terug ook in de aantallen positieven. Er zit een paar weken tussen.Stoney3K schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:49:
[...]
Alleen een duidelijk rekenkundig verband is daarin ook niet te ontdekken. Op dit moment zitten we met de besmettingen op een plateau, terwijl de opnames blijven dalen.
/f/image/HOhMT0zgpl0BtWD9PEgCEVB1.png?f=fotoalbum_large)
vs
/f/image/qG3XQWkuvMw5gNKbPjsuRHwZ.png?f=fotoalbum_large)
Hier moet echt wel een model van te knutselen zijn, rekening houdend met %positief en doorlooptijden. Maarja, ben geen modelleur helaas
[ Voor 54% gewijzigd door MikeyMan op 03-12-2020 15:55 ]
Pas sinds 1 juni wordt dat niet meer dagelijks gerapporteerd toch door het RIVM?
Niet als document, wel de droge data.Drardollan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:57:
[...]
Pas sinds 1 juni wordt dat niet meer dagelijks gerapporteerd toch door het RIVM?
Zou te maken kunnen hebben met het feit dat mensen tegenwoordig eerder naar huis kunnen met ondersteuning van wat zuurstof en zo de laatste ziekenhuisdagen in hun eigen huis doorbrengen.Cruise Control schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:53:
https://nos.nl/artikel/23...or-horeca-en-cultuur.html
Benieuwd of ze die schreeuwer met 20 zaken nu een mea culpa laten doen op tv omdat ie weer te vroeg heeft lopen brullen. Zal wel niet, die vent zal nu wel zijn smoel dichthouden.
Dat kun je zo niet zeggen, want dat heeft ook te maken met bijvoorbeeld testbereidheid en wanneer mensen zich wel/niet laten testen. Stel je voor dat iedereen zich laat testen die ook maar de minste klachten heeft. Dan is 5000, met een positiviteitsratio van 10% iets totaal anders dan in de situatie waarin veel mensen het el geloven en zich niet laten testen. Het gaat erom hoe het zich vertaalt in het totaal aantal besmetten op dat moment.TrailBlazer schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:53:
We zitten niet op een plateau zolang het percentage positieve testen afneemt. Ik heb liever 10000 positieve testen met een 4% ratio dan 5000 met 10% ratio.
Heb je een bron voor het feit dat mensen thuis zuurstof toegediend krijgen?PalingDrone schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:00:
[...]
Zou te maken kunnen hebben met het feit dat mensen tegenwoordig eerder naar huis kunnen met ondersteuning van wat zuurstof en zo de laatste ziekenhuisdagen in hun eigen huis doorbrengen.
Deze link bijvoorbeeld.Sphere- schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:10:
[...]
Heb je een bron voor het feit dat mensen thuis zuurstof toegediend krijgen?
En deze, zo te zien is dat in november meer gemeengoed geworden.
Ik weet niet of dat overal zo geregeld is maar hoor/lees al wat langer over deze mogelijkheid om de ligduur te verkorten.
[ Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 03-12-2020 17:28 ]
Nee, een daling van 10% op weekbasis is een Rt van rond de 0.94.Stoney3K schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:32:
Je moet nog rekening houden met de generatietijd van ongeveer 4 dagen. Een week is dan 1.75 generaties.
0.94^(1.75) = 0.897
Bij een Rt van 0.90 is er een daling van ~ 17% per week.
Alleen is die grafiek per dag, niet per week.Sphere- schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:14:
[...]
Nee, een daling van 10% op weekbasis is een Rt van rond de 0.94.
Je moet nog rekening houden met de generatietijd van ongeveer 4 dagen. Een week is dan 1.75 generaties.
0.94^(1.75) = 0.897
Bij een Rt van 0.90 is er een daling van ~ 17% per week.
De titel is "groeipercentage 7-daags gemiddelde week-over-week in Nederland.Stoney3K schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:15:
[...]
Alleen is die grafiek per dag, niet per week.
Een daling van 10% per dag zou absurd hard gaan, dus volgens mij per week.
En 30+ % daling van positieve uitslagen per dag nog meer.
[ Voor 8% gewijzigd door Sphere- op 03-12-2020 16:23 ]
Hij is lastig leesbaar inderdaad. De grafiek probeert inzichtelijk te maken wanneer de melding van een positieve test is geweest, gecombineerd met de dag dat de eerste symptomen van die positief gestreste persoon waren. Dat geeft (afgezien van de lastige leesbaarheid) een goed beeld van het aantal mensen dat op een bepaalde datum positief testte op Corona. Dat beeld wijkt iets af van de dagelijkse meldingen, maar is vooral gelijkmatiger.zacht schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:52:
[...]
Ik ben al geen ster in het lezen van grafieken, maar deze levert me vooral herinneringen aan mini-steck op.
Hier zit het totaal aantal tests niet in verwerkt. Het percentage positieve tests kan het beeld nog veranderen.
Op basis van dagelijkse meldingen kun je het idee krijgen dat we al weken op zo’n 5000 meldingen zitten. Op basis van de grafiek blijkt dat we de afgelopen weken vanaf zo’n 6000 naar onder de 5000 bewegen.
[ Voor 12% gewijzigd door blissard op 03-12-2020 16:24 ]
Totaal aantal testen toch niet meer? Daar doelde ik op
Als ze niet waren gaan brullen, dan hadden ze geen cent gehad...LZ86 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:07:
Zo, die horecabazen kunnen ook weer in hun hok
Benieuwd of ze die schreeuwer met 20 zaken nu een mea culpa laten doen op tv omdat ie weer te vroeg heeft lopen brullen. Zal wel niet, die vent zal nu wel zijn smoel dichthouden.
Uit het artikel:LZ86 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:07:
Zo, die horecabazen kunnen ook weer in hun hok
Een uitgebreid steunpakket voor de vastgoedsector.Het geld is bedoeld voor het betalen van de huur en de energierekening.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Oh ja true. Maar ik vrees dat dat de bende alleen maar groter maakt. 1-7 dagen vertraging op de positieven, gecombineerd met 1-7 dagen vertraging van de aantallen. Ik zie dat niet veel duidelijkheid creëeren.Drardollan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:24:
[...]
Totaal aantal testen toch niet meer? Daar doelde ik op
Buitenlandse vastgoedsector. De meeste verhuurders van horeca-panden zijn buitenlandse vastgoedbazen, het geld wordt dus zo over de grens gekiept.Joris748 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:32:
[...]
Een uitgebreid steunpakket voor de vastgoedsector.
Verwijderd
Meerdere ziekenhuizen doen dat. op zich ook beter natuurlijk.. beter en leuken om in een vertrouwde omgeving te herstellen dan in een ziekenhuis (waar de risico op andere ziektekiemen ook groter is). DAt beleid is in Nl al lang ingezet. Goedkoper en beter. Dat maakt wel het vergelijken met andere landen lastiger. In bv Belgie lig je vaak langer in het ziekenhuis bij dezelfde behandeling.Sphere- schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:10:
[...]
Heb je een bron voor het feit dat mensen thuis zuurstof toegediend krijgen?
oa. https://www.ed.nl/eindhov...ert-het-genezen~a0c040bc/
Daarnaast zijn hele vleugels van verzoringsthehuizen ingericht voor ex-coronapatienten.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins