Reageren we niet ook een beetje dramatisch? Ik zie dit meer als generale repetitie. Effectief is de kans op besmetting op dit moment heel klein. De toegenomen hoeveelheid tests in combinatie met de snel dalende besmettingen, zkh opnames en overlijdensgevallen laten - volgens mij - zien dat er op dit moment geen ongecontroleerde besmettingsgolf in NL is. 
Dus verruimen we de maatregelen, loopt het net niet zoals het moet, en gaan we dat de volgende keer weer anders aanpakken. Ik ben ook benieuwd naar de absolute aantallen mensen die erop uit gingen en in de krapte terecht kwamen. Hoeveel mensen waren er - zoals wij in dit topic - gewoon thuis?
JeroenNietDoen schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:42:
[...]
Sorry, maar het gros van Nederland wil van de maatregelen af omdat ze geen zin meer hebben op wat voor manier, of om wat voor reden, dan ook in hun persoonlijke vrijheid beperkt te worden. Niet om de door jou genoemde argumenten, daar denkt gemiddeld Nederland niet eens over na.

Denk je dat, of weet je dat?
Ja je hoort meer mensen klagen, meer mensen de regels buigen en meer mensen snakken naar meer ruimte om te leven. Dat is niet raar. Maar je ziet ook nog steeds braaf rijen bij de winkels, mensen die in de winkel soort-van hun best doen en de acceptatie vind ik nog steeds erg groot. 
Wat nu goed nieuws is, maar niet helpt, is dat er in veel regio's in NL gewoon al weken geen besmettingen zijn geweest. Dus mensen wanen zich veilig. En in principe - voor nu - ook wel terecht op zich. Mijn gemeente heeft al meer dan drie weken op rij geen enkele besmetting gemeld gehad bij de GGD.
Ik zie overigens wel dat de besmettingen die vandaag gemeld zijn in ene een flinke toename 
in Limburg en Brabant laten zien. Ben benieuwd.
Aslanboy1905 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:00:
[...]
Ik ben het volledig met je eens. Nu kijk ik naar het nieuws en wordt er bedreigd dat er extra beperkingen kunnen komen in de zomer als het vaker druk wordt met warm weer. Wat verwachten ze van het volk dan? Is er wetenschappelijk bewijs dat een 1.5m samenleving werkt? Is het in de binnenstad mogelijk om 1.5 meter afstand te houden? Nee en nee. Vooral dat laatst vind ik erg frustrerend. Nu lijkt het alsof wij er schuldig aan zijn en dat wij het straks aan ons zelf te danken hebben dat er extra maatregelen genomen kunnen worden. Het is makkelijk om de schuld aan het volk te geven. Het kabinet kan het nooit fout hebben. Spreek je wat tegen, ben je egostisch en een gek. Dit is de maatschappij waarin we beland zijn.

Op Twitter zag ik menig populist een beetje hetzelfde reageren als jij nu doet: eerst waren we te laat met ingrijpen, nu te laat met loslaten, maar doen we te weinig met tests. Vervolgens zijn de mondkapjes stom, want we moeten allemaal FFP2 maskers, die er niet zijn dus dan maar niet. En die afstand houden buiten hoeft niet, want iemand heeft gelezen dat het niet zo besmettelijk is buiten. Maar in Brazilie of Texas laten ze zien dat festival-dichtheid mensen enorme besmettingen opleveren dus het is toch weer niet zo waar? 
Ja. Tis echt lastig. Ik benijd nog steeds degenen die erover gaan niet. Ik merk aan mezelf een enorme 'conflictmijdende'  houding: ik wil wel dingen doen, naar de dierentuin, strand, vakantie, maar doe het niet omdat ik geen zin heb in dat gedoe. Talloze andere mensen trekken dit niet en zoeken die grens op, wat ik ook wel weer kan begrijpen. Dus gaandeweg maatregelen verduidelijken, stippen tekenen op het gras, parkeerplekken doseren, er zal vaf van alles verzonnen worden voor de drukste-thuis-vakantie-zomer ooit. 
Waar ik wel op hoop, is begrip, voor mensen die 'het niet snappen' en mensen 'die panisch doen'. Ze hebben er allemaal recht op, dunkt me. Ik zie die foto's van vandaag en ben niet onder de indruk. Pakweg 5 locaties worden genoemd waar ingegrepen moest worden. Wow. 
Op deze dag de afgelopen tig jaar ging ik met 500+ andere USA auto's en duizenden fanaten naar een groot festival terrein om de auto's te showen, bij te kletsen, naar muziek te luisteren en een beetje te chillen met elkaar. Zo zijn er op deze dag normaal honderden events door het hele land, zeker met mooi weer. Nu was er *niets* behalve wat te drukke parken en stranden. Ik denk dat het wel mee valt met die 'explosie' van besmettingen door zo'n dag. Maargoed, zoals altijd - we moeten weer een week of 2 wachten of dat klopt.
We hebben nu meer dan ooit om ons druk te maken om .. dit. 
Was er maar weer gewoon sport enzo voor mensen om zich druk om te maken 
                                                [
                        Voor 4% gewijzigd door
                                                     NiGeLaToR                                                 op 21-05-2020 21:51
                                            ]