gekkie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:54:
[...]
Al hoewel je bij sommige terassen je ook wel af kunt vragen in hoeverre het nog "buiten" is.
Parasols, windschermen, s'avonds uberhaupt al windstiller. Laat staan die wilde dubbeldeks plannen.
En als het eten is dan zit je er wellicht ook wel vrij lang in dezelfde samenstellingen met dezelfde zwakke airflow, ben benieuwd of het dan nog substantieel betere is dan onze zwak geventileerde kantoren en OV.
Wat het ook wordt: de overheid heeft zich met de "1 juni terrassen open" uitspraak in een ingewikkelde spagaat laten drijven. Want ga je open zoals ik mijn post iets hierboven omschrijf, met echt 1,5m afstand tussen élke gast dan kan je net zo goed dicht blijven, dan is het het gewoon niet waard als cafehouder om de boel open te gooien. Ga je echter consessies doen en laat je bijvoorbeeld tafels van 90cm ook toe met iemand aan elke zijde, dan kan je op dat moment niet meer gaan optreden als mensen in het park ook 90cm uit elkaar zitten. Ofwel, dan zeg je als overheid: op álle plekken mag de 1,5m losgelaten. Ik ben erg benieuwd wat hier straks uit gaat komen, maar weet nu al dat het gelazer gaat opleveren...hoevenpe schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:55:
[...]
In de praktijk zal het hooguit een meter zijn, de breedte van een gemiddelde tafel op het terras is 90 cm.
@gekkie En eens: volgens mij zit je onder die terrasverwarmers 's avonds en afgedekt door terras-overkappingen uiteindelijk meer corona in te ademen dan in een goed geventileerde sportschool
@MikeyMan Haha, daar heb je gelijk in. Maar anderzijds: als je mensen met mooi weer op een terras zet en alcohol laat drinken én meer dan normale ruimte tussen individuen hebt dat weet je ook dat mensen halverweg de avond al een stuk harder en met meer consumptie praten.
@hoevenpe Dat liftvoorbeeld is inderdaad wel hilarisch. Maar je komt continu zaken tegen ja. Ik ging vorig weekend mijn broer helpen om een vloertje op te halen van marktplaats. Samen in de auto. Mag nog net. Maar hij had ook zijn dochtertje bij zich want gezellig, roadtripje. Theoretisch genoeg recept voor 3x boete. Gelukkig niet aangehouden.
[ Voor 26% gewijzigd door Valorian op 16-05-2020 15:28 ]
/f/image/7fSQxrcWI5VyTSfxm3dZN4Vc.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZcgVjs1ipT5sOKPKbRJsrR0j.png?f=user_large)