Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 124 Laatste
Acties:
  • 626.620 views

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik sla de kroeg nog even over :)

Maar ik zag al voorstellen langs komen van het gebruiken van pleinen voor terrassen. Daar zou je nog wel een creatieve oplossing mee kunnen maken. Beetje hub-and-spoke layout op zo'n plein; afgezette looproutes van het personeel in de spokes etc. Maar dat past dan weer niet goed met de max 30.

Wut? Sportscholen per 1 september??? :X

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 06-05-2020 16:22 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
De kroeg hoeft van mij ook nog even niet en spontaan uit eten gaan lijkt ook lastig, maar als ik met een reservering weer uit eten kan en op de een of andere manier weer een stukje appeltaart op een terras kan krijgen dan ben ik al weer snel tevreden.

Betekent dat dan straks max 100 man per camping? Dat is voor veel gezinnen nog steeds niet echt een oplossing, denk ik...

We zullen zien. Ik ben heel blij met het perspectief in ieder geval!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:54
MikeyMan schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:21:
Mis de buiten-teamsporten ook op dit lijstje, je kunt de amateurs niet zo lang aan de kant houden. De derde helft op het terras mag wel en dan zou ik niet achter een balletje aan kunnen rennen?

Even afwachten op de definitieve uitwerking, zo kan ik me niet voorstellen dat dierentuinen niet open mogen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe zit het met maatregelen als thuiswerken etc? Blijft dat advies gelden, of gaat per 20 mei alles weer terug naar oude?

Van mij mag dit ook verlengd worden tot 1 september, bevalt me wel :P

Virussen? Scan ze hier!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@hoevenpe Ik doe survivalruns, heb een hardloopblessure, maar het buiten trainen in het survivalbos is zelfs zonder contact en makkelijk op 1,5 meter afstand mogelijk. Hoop echt van harte dat dat weer kan binnenkort. Maargoed, zo zijn er genoeg uitzonderingen te bedenken natuurljik.

@wildhagen denk zomaar dat de overige maatregelen blijven bestaan.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 06-05-2020 16:28 ]

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:26:
Hoe zit het met maatregelen als thuiswerken etc? Blijft dat advies gelden, of gaat per 20 mei alles weer terug naar oude?

Gezien OV 1 juni waarschijnlijk normale dienstregeling gaat lopen, zullen die wel bepaalde inkomsten zoeken :X

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter

Ik denk/hoop dat we dat de hele zomer blijven doen en dat we misschien eerder weer 1 dag in de week naar kantoor gaan oid.

Al met al kan ik de logica van het lijstje wel volgen. Ik heb een hoop praktische vragen, maar daar komen vanzelf antwoorden op...

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:08

Agent47

I always close my contracts.

ZieMaar! schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:24:
De kroeg hoeft van mij ook nog even niet en spontaan uit eten gaan lijkt ook lastig, maar als ik met een reservering weer uit eten kan en op de een of andere manier weer een stukje appeltaart op een terras kan krijgen dan ben ik al weer snel tevreden.

Betekent dat dan straks max 100 man per camping? Dat is voor veel gezinnen nog steeds niet echt een oplossing, denk ik...

We zullen zien. Ik ben heel blij met het perspectief in ieder geval!
Zul je niet zien dat jij niet de enige bent die op het terras plaats neemt en alle terrassen " vol" zitten.
Ik denk dat ze per persoon/stel/familie die plaats neemt een maximum tijd gaan opgeven hoe lang je mag blijven zitten, dit zodat anderen ook kunnen plaats nemen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik vind het jammer dat er vooralsnog niets te horen is over de hogere scholen. Ik begrijp dat het een select groepje mensen aangaat, maar een beetje perspectief daarin zou fijn zijn. Wellicht komt dat nog. Voor de rest klinken de versoepelingen best goed. Hopelijk krijgt het virus geen kleine opleving.

• hoevenpe
Hou het maar op 1 juni, de volledige dienstregeling van de NS is niet voor niets dan gepland.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 15:26
hoevenpe schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:20:
Telegraaf heeft nog meer versoepelingen:

[...]
Je mag dus voordat je gaat reserveren bij restaurants even alle mensen met wie je gaat ondervragen of ze corona-klachten hebben en dan bij de deur wordt het vast weer gevraagd. Ik zie dat niet lang volgehouden worden, mensen gaan waarschijnlijk gewoon nee zeggen ook al weten ze het misschien niet zeker.

• hoevenpe
Pompi schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:30:
Je mag dus voordat je gaat reserveren bij restaurants even alle mensen met wie je gaat ondervragen of ze corona-klachten hebben en dan bij de deur wordt het vast weer gevraagd. Ik zie dat niet lang volgehouden worden, mensen gaan waarschijnlijk gewoon nee zeggen ook al weten ze het misschien niet zeker.
En daar komt de temperatuur-handscanner weer om de hoek kijken, soms zijn dingen zo voorspelbaar.

• Pompi
hoevenpe schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:33:
[...]

En daar komt de temperatuur-handscanner weer om de hoek kijken, soms zijn dingen zo voorspelbaar.
Precies, maar daar lees ik niks over en is ook weer een investering die alle horeca gelegenheden en restaurants moeten doen. De vraag is dus of dat geëist gaat worden. Mij zal je in ieder geval de komende tijd nog niet in zulke plekken zien, dan maar thuis in plaats van proefdier te spelen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pompi schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Dat niet alleen, maar waar komt die grens van 30 personen vandaan? Dat is nogal arbitrair natuurlijk zeker als je een groot restaurant hebt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• hoevenpe
Gunner schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:41:
Dat niet alleen, maar waar komt die grens van 30 personen vandaan? Dat is nogal arbitrair natuurlijk zeker als je een groot restaurant hebt.
Bij kerkgenootschappen geldt nu al hetzelfde aantal, neem aan dat die vanaf 1 juni ook weer open gaan.
Een hosti is toch een soort horeca...

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:44
Gunner schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:41:
[...]

Het is makkelijker om op 30 man te letten dan op 200? En meer mensen betekent ook meer drukte voor de WC bijvoorbeeld.

Dat is het enige wat ik mij kan voorstellen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

hoevenpe schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:43:
Een hosti is toch een soort horeca...
Beetje mislukte grap. maar goed. :z
Drardollan schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Het is makkelijker om op 30 man te letten dan op 200? En meer mensen betekent ook meer drukte voor de WC bijvoorbeeld.

Dat is het enige wat ik mij kan voorstellen.
Bij winkels werd er wel naar oppervlakten gekeken. Waarom dan bij restaurants niet? Alsof een Van Der Valk hotel voor 30 man een restaurant gaat runnen. Daar zitten normaal gesproken 300 per zitting.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 06-05-2020 16:46 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er lekken allerlei zaken met betrekking tot het vrijgeven van bepaalde beroepen/activiteiten. Prima.
Maar ik ben eigenlijk nieuwsgieriger naar de zaken die (nog) niet genoemd worden.
Contactonderzoeken, testen (niet de antilichaam-testen), procedures richting een exit.
Ook hoe de vrijgegeven activiteiten gehandhaafd gaan worden is iets wat me nieuwsgierig maakt.
Komt oom agent bij het restaurant/terras koppen tellen bijvoorbeeld?

Dat betekent, stam + t .

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:05
MikeyMan schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:21:
Mijn sportschool wilde eigenlijk 3 weken geleden al weer beginnen, ze dachten dat ze dat wel voor elkaar konden boksen (pun intended).

Werd niks natuurlijk, maar 1 september is wel heel bont.

Als het op afspraak gebeurt is 1,5 meter toch niet zo'n probleem in een sportschool? En dan thuis douchen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 17:46

Boesjke

Excellent!!

Volgens de Volkskrant per 1 januari 2021.
Fase 5: vanaf 1 januari
De laatste fase breekt aan op 1 januari 2021. Dan kunnen evenementen weer worden georganiseerd en hoeft niemand meer thuis te werken. Deze maatregelen zijn onder voorbehoud en afhankelijk van of en hoe het coronavirus zich heeft ontwikkeld.

Neen

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Weet iemand al iets over het mbo/hbo/uni of komt dat volgende week dinsdag pas?

[ Voor 32% gewijzigd door CyberMania op 06-05-2020 16:58 ]

• hoevenpe
CyberMania schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:55:
Weet iemand al iets over het mbo/hbo/uni of komt dat volgende week dinsdag pas?
Stond iets over in de link van @Boesjke:
Op 15 juni kunnen de examens van het praktijkonderwijs op het mbo weer doorgaan.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 19:26

Thuiswerken blijft de norm tot 1 januari om de druk en kans op verspreiding in OV te verlagen. Maar ik zou me niets verbazen dat menig manager dat anders interpreteert.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:18
Hoe wil je mondkapjes verplichten per 1 juni in het OV als ze nu al niet leverbaar zijn?

Hoe wil je thuiswerken tot 1 januari? Lijkt me niet heel efficiënt voor de productiviteit en het groepsgevoel. Nu zijn er al veel collega's die het wel best vinden, zeker met het mooie weer buiten. Het werk kan misschien door, maar om daarna de collega's weer te motiveren om elke dag 2 uur te reizen per dag naar het werk is bijna niet te doen als ze zien dat het thuis ook prima lukt zonder reistijd, ook als je niet elke dag verplicht hoef te komen straks. Thuiswerken eerst, bij uitzondering naar kantoor is geen fijn scenario.

[ Voor 15% gewijzigd door Deezers op 06-05-2020 17:04 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Boesjke schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:55:
[...]

Volgens de Volkskrant per 1 januari 2021.

[...]
Ik wacht de persco wel even af vanavond. Er zit nogal wat ruis op de lijn tussen de verschillende scoops momenteel...

• cbr600f4i
  • Laatst online: 20-11 19:26
Deezers schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:03:

Hoe wil je thuiswerken tot 1 januari? Lijkt me niet heel efficiënt voor de productiviteit en het groepsgevoel. Nu zijn er al veel collega's die het wel best vinden, zeker met het mooie weer buiten. Het werk kan misschien door, maar om daarna de collega's weer elke dag 2 uur te laten reizen per dag is bijna niet te doen als ze zien dat het thuis ook prima lukt zonder reistijd.
Ik heb geen enkel probleem met thuiswerken. Ik vind het ook geen probleem voor de medewerker maar iets voor de manager om zichzelf waar te maken als manager. Productiviteit kan je monitoren en op sturen, juist nu.

Persoonlijk vind ik dat de overheid daar wel een stapje verder in mag gaan, we zitten toch in een klimaatcrisis? Nou, leg de bedrijven die vinden dat je onnodig naar het werk moet maar een boete op. Ik stoot al 4-6 weken geen uitlaatgassen meer uit en ik verstook heel wat minder fossiele brandstoffen, win-win als u het mij vraagt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-11 11:08
Let op de kleine lettertjes...

Als er niet opeens een forse stijging van het aantal besmettingen zichbaar gaat worden. Ik zou er serieus rekening mee houden dat genoemde data nog wel eens uitgesteld zouden kunnen gaan worden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:29

gws24

Thinking is hard!

Apart dat er absolute aantallen worden gegeven voor bioscopen/kroegen en terrassen etc. De ene is veel groter/kleiner dan de ander dus een regel van max x aantal per y m2 lijkt mij veel beter. Eigenlijk zoals veel supermarkten het hebben gedaan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Het is hier niet de Huiskamer.

En ook niet Coronavirus Slowchat #2.

Reageer ontopic.

[ Voor 49% gewijzigd door Ramzzz op 06-05-2020 17:42 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• drooger
  • Laatst online: 23-11 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

gws24 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:25:
Apart dat er absolute aantallen worden gegeven voor bioscopen/kroegen en terrassen etc. De ene is veel groter/kleiner dan de ander dus een regel van max x aantal per y m2 lijkt mij veel beter. Eigenlijk zoals veel supermarkten het hebben gedaan.
Er vanuit gaande dat men nog steeds 1,5 meter afstand moet houden, is die max aantal per m2 dan nog nodig?

Ik ben vooral benieuwd hoe met het voor zich ziet als gezinsleden/huisgenoten samen naar bijv. de bioscoop gaan, mogen zijn dan wel naast elkaar zitten of moet daar ook 1,5 meter afstand tussen?

Een max is misschien wel verstandig om te voorkomen dat men tot het uiterste wil gaan om het zo vol mogelijk te krijgen.
Ook als er vervolgens toch iets niet goed gaat, heb je max 29 (30 - de besmette persoon) mensen besmet.
Gevalletje impact relatief laag houden. (risico = kans * impact)

[ Voor 0% gewijzigd door drooger op 06-05-2020 17:59 . Reden: interpunctie ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:45
MikeyMan schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:27:
@hoevenpe Ik doe survivalruns, heb een hardloopblessure, maar het buiten trainen in het survivalbos is zelfs zonder contact en makkelijk op 1,5 meter afstand mogelijk. Hoop echt van harte dat dat weer kan binnenkort. Maargoed, zo zijn er genoeg uitzonderingen te bedenken natuurljik.

@wildhagen denk zomaar dat de overige maatregelen blijven bestaan.
Hier het zelfde. Ik heb een knie blessure. Soms ging ik toch een beetje klimmen en veel op armen. In principe kun je gewoon trainen met deze sport.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

drooger schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:56:
[...]

Er vanuit gaande dat men nog steeds 1,5 meter afstand moet houden, is die max aantal per m2 dan nog nodig?

Ik ben vooral benieuwd hoe met het voor zich ziet als gezinsleden/huisgenoten samen naar bijv. de bioscoop gaan, mogen zijn dan wel naast elkaar zitten of moet daar ook 1,5 meter afstand tussen?

Een max is misschien wel verstandig om te voorkomen dat men tot het uiterste wil gaan om het zo vol mogelijk te krijgen.
Ook als er vervolgens toch iets niet goed gaat, heb je max 29 (30 - de besmette persoon) mensen besmet.
Gevalletje impact relatief laag houden. (risico = kans * impact)
Ik bedoelde het meer als volgt: ik ken een kroeg waar normaal al maar 20 man in gaan en die staan dan dicht op elkaar maar ik ken ook een kroeg waar een paar honderd man in gaan normaal gesproken. Ik denk dat de besmettingskans in die kleine kroeg groter is als er 20 man binnen staan dan als er 60 man in die grote staan. Daar komt ook die x per y m2 vandaan zodat er genoeg ruimte is om afstand (1,5m) te houden tussen mensen/groepen.

Maar goed, eerst maar eens de persconferentie afwachten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

gws24 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:25:
Verwacht ook niet dat het anders zal zijn.
Max x per y m2 + een max totaal van 30 zal het wel worden oid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
YakuzA schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:31:
Verwacht ook niet dat het anders zal zijn.
Max x per y m2 + een max totaal van 30 zal het wel worden oid.
Toch zal men hier veel concreter over moeten zijn, maximaal 30 bezoekers voor het gehele Rijksmuseum of Artis is niet realistisch. Vergelijk dat met de IKEA of Hornbach waar honderden mensen tegelijk naar binnen mogen, de meeste bioscopen hebben meerdere zalen is het dan 30 per gebouw of per zaal?

We gaan het zo horen.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Het zijn dus echte maximum aantallen, inclusief personeel. Voor 1 maand, daarna wellicht dus naar 100.

Duidelijke plaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vWY3dCP5vdLRcnLozgOFiGKf8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZF3pWpaGIzFQcBlP9Iq1L4z5.jpg?f=fotoalbum_large

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kan de uitzendingen niet zien als buitenlander, is er iets bekend over vliegverkeer vanuit het buitenland? Ik heb nu een vlucht staan om 5-7 augustus naar NL te komen (vanuit het VK) :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:39:
Ik kan de uitzendingen niet zien als buitenlander, is er iets bekend over vliegverkeer vanuit het buitenland? Ik heb nu een vlucht staan om 5-7 augustus naar NL te komen (vanuit het VK) :)
Vooralsnog niet. Maar wees gerust, we laten je echt niet binnen - wie weet wat je allemaal meeneemt uit het VK 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:08

Agent47

I always close my contracts.

Niet veel over gezegd. Alleen noodzakelijke vluchten. Code oranje voor de hele wereld.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Nee niets over gezegd. Kwam wel een vraag over, maar dat ging meer over vakanties maar het buitenland volgens mij. Maar als we met mondkapjes de trein ingaan, dan zal vliegverkeer tegen die tijd ook wel weer kunnen, lijkt me.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dank :) . Ik verwachtte ook niets anders, maar ja, hoop doet leven. Nu moet ik mijn moeder weer teleurstellen die toch erg hoopt dat het kan rond die tijd... ;)
ZieMaar! schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:42:
Nee niets over gezegd. Kwam wel een vraag over, maar dat ging meer over vakanties maar het buitenland volgens mij. Maar als we met mondkapjes de trein ingaan, dan zal vliegverkeer tegen die tijd ook wel weer kunnen, lijkt me.
De grootste zorg is natuurlijk een noodzaak van quarantaine aan beide kanten :)

[ Voor 56% gewijzigd door gambieter op 06-05-2020 19:43 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Pompi
Op youtube streamt de NOS ook de persco, misschien werkt dat wel. Maar zoals de anderen hebben gezegd alleen noodzakelijke reizen.

Edit: Misschien werkt de trein vanuit Londen wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Pompi op 06-05-2020 19:43 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pompi schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:43:
Geen slecht idee, even in de gaten houden d:)b

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Pompi schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:43:
[...]

Op youtube streamt de NOS ook de persco, misschien werkt dat wel. Maar zoals de anderen hebben gezegd alleen noodzakelijke reizen.

@gambieter :

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik vind het nu alweer onduidelijk. Verbaal hebben ze het over terrassen, en op https://www.rijksoverheid...kte-houd-15-meter-afstand lees ik dat het ook cafés betreft. Maar het staat weer als een half sub-kopje onder 'terrassen'. En waarom worden de terrassen apart benoemd als het ook over de binnenkant van café's gaat?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:42:
Dank :) . Ik verwachtte ook niets anders, maar ja, hoop doet leven. Nu moet ik mijn moeder weer teleurstellen die toch erg hoopt dat het kan rond die tijd... ;)

[...]

De grootste zorg is natuurlijk een noodzaak van quarantaine aan beide kanten :)
O ja...ik hoop overigens, dat nu veel Europese landen een vergelijkbare roadmap hebben, ze ook afspraken maken over de reisadviezen etc, het zou echt heel prettig zijn als dat uniform gaat...dus of overal quarantaine, of nergens, dat soort afspraken...

• drooger
  • Laatst online: 23-11 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

zacht schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:50:
Ik vind het nu alweer onduidelijk. Verbaal hebben ze het over terrassen, en op https://www.rijksoverheid...kte-houd-15-meter-afstand lees ik dat het ook cafés betreft. Maar het staat weer als een half sub-kopje onder 'terrassen'. En waarom worden de terrassen apart benoemd als het ook over de binnenkant van café's gaat?
Ze worden in de persconferentie apart genoemd, waarbij de max 30 niet genoemd werd bij terras, maar wel binnen in café.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:45
Dus mondkapjes worden verplicht in het OV op straffe van een boete vanaf 1 juni, dat is ergens te begrijpen. Zit voor de grap te zoeken bij bol.com, maar het enige wat ik daar kan vinden zijn reviews over oplichters of een melding dat ze niet leverbaar zijn.

De overheid gaat ze niet uitdelen, hoe kom je er dan aan in hemelsnaam? :S

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Virtuozzo
  • Niet online
Maarten_E schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:55:
Dus mondkapjes worden verplicht in het OV op straffe van een boete vanaf 1 juni, dat is ergens te begrijpen. Zit voor de grap te zoeken bij bol.com, maar het enige wat ik daar kan vinden zijn reviews over oplichters of een melding dat ze niet leverbaar zijn.

Zoals gezegd werd, daar komt een webpagina over beschikbaar met meer informatie. Ook over het zelf naaien. En informatie over aanschaf, om niet genaaid te worden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• hoevenpe
Zo hou je het aantal mensen dat met het OV gaat ook beperkt...

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-11 11:31
Opschalen naar 100 personen biedt weer kansen voor superspreading events :(
Zelf gemaakte mondkapjes ? Iets laat me denken dat Rutte in het gebruik van mondkapjes nog steeds weinig fedutie heeft.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Getver, Rutte raadde min of meer Zoom aan. ;( Naja, die man kan ook niet alles weten.

Wel fijn dat de maatregelen iets versoepeld worden. Ik zelf blijf heel voorzichtig (risicogroep) en vind ‘t ergens stiekem wel jammer dat m’n vriendin weer aan de bak moet. Maar dat paramedici weer veel meer ruimte krijgen is wel goed, anders redden die bedrijven het straks niet tot ‘t einde van het jaar. Dus op zich positief gestemd, maar had liever mondkapjes aangeraden zien worden in alle omstandigheden op straat.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Virtuozzo
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:57:
Getver, Rutte raadde min of meer Zoom aan. ;( Naja, die man kan ook niet alles weten.
Nee. Hij noemde middelen die door mensen vaak gebruikt worden. That's it.

• Virtuozzo
  • Niet online
mesa57 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:57:
Zelf gemaakte mondkapjes ? Iets laat me denken dat Rutte in het gebruik van mondkapjes nog steeds weinig fedutie heeft.
De invloed van wat in essentie geen effectieve bescherming is (vanuit de toewijzing van effectieve beschermingsmiddelen aan de zorg ten gevolge van schaarste) is in termen van gedrag dusdanig dat het eerder negatief uit kan werken dan positief.

Dat wordt dan weer ietwat gecompenseerd door aanwezige en nieuwe maatregelen, zoals de 1.5 meter of de 40% capaciteitsbeperking OV bij terugkeer naar oude dienstregeling.

Dit is eigenlijk een voorbeeld van een politieke beslissing onder invloed van een publiek debat wat relatief verstoord is geraakt door nogal wat opinie.

Ik heb tijdens mijn quarantaine meegemaakt hoe cruciaal correct gebruik is van beschermingsmiddelen, waaronder mondkapjes. Misschien is het hard, maar ik zie gewoon weinig blijk van vereist besef daarbij in algemene zin buiten de zorg. Ik zie dan ook geen reden om hier op te vertrouwen.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
mesa57 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:57:
Het versoepelen van de maatregelen gaat mij wat te snel. Het virus is helemaal nog niet weg. Een tweede golf met opnames kan je nu al zien aankomen.

March of the Eagles

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:12
In Duitsland begint men deze maand al weer met de Bundesliga, maar in Nederland mag er pas vanaf 1 september worden gevoetbald. Dat vind ik een opvallend groot verschil. Ben ook benieuwd hoe de UEFA de voorrondes van het Europees voetbal gaat organiseren zo. Die wedstrijden zijn gepland in juli.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• alexbl69
  • Laatst online: 23:05
gambieter schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:42:
:+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVlTdoavQ3yCD70umnbzv5ohF7Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/niX0GioLoNENXQXkOHLK0mZC.jpg?f=user_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41

Osxy

Holy crap on a cracker

PatrickC schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:10:
In Duitsland begint men deze maand al weer met de Bundesliga, maar in Nederland mag er pas vanaf 1 september worden gevoetbald. Dat vind ik een opvallend groot verschil. Ben ook benieuwd hoe de UEFA de voorrondes van het Europees voetbal gaat organiseren zo. Die wedstrijden zijn gepland in juli.
Zijn wel wat belangrijkere dingen dan 22 man die achter een bal aan rennen. Mensenlevens en een economie enzo.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• PatrickC
Osxy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:12:
[...]

Zijn wel wat belangrijkere dingen dan 22 man die achter een bal aan rennen. Mensenlevens en een economie enzo.
Mee eens, maar ik vind het verschil zo groot. Ik woon 15km van de Duitse grens.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Virtuozzo schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Nee. Hij noemde middelen die door mensen vaak gebruikt worden. That's it.
Nee. Hij zei dat we anders Google Meet of Zoom zouden moeten gebruiken. That’s it.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41

Osxy

Holy crap on a cracker

PatrickC schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:13:
[...]

Mee eens, maar ik vind het verschil zo groot. Ik woon 15km van de Duitse grens.
Elk land zal het anders behandelen, hangt van zoveel factoren af buiten de gezondheidszorg. Ook economie telt mee en waar inkomsten vandaan komen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:02

vhal

ಠ_ಠ

Zwemles ligt dus naar alle waarschijnlijkheid stil tot september :/ Heel fijn allemaal...

Maar we kunnen wel met 100 man medio juli opgepropt naar de bioscoop, restaurant of café. Dat dan weer wel...

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 06-05-2020 20:17 ]

Strava

• PatrickC
vhal schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:17:
Zwemles ligt dus naar alle waarschijnlijkheid stil tot september :/ Heel fijn allemaal...

Maar we kunnen wel met 100 man medio juli opgepropt naar de bioscoop, restaurant of café. Dat dan weer wel...
Dat begrijp ik ook niet. Zwemles groepjes zijn vaak klein, jonge kinderen (was toch een veel lager risico?) en volgens mij makkelijk de 1,5m maatregel te hanteren. Behalve als een zweminstructeur een kind moet redden natuurlijk. Zou dat de reden zijn misschien?

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:07

Op rijksoverheid.nl staat nu dat binnenzwembaden per 11 mei ook open gaan. Verbaast me eigenlijk wel een beetje... Er staat niet eens een maximum aantal bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWFnmK30r5QQf31Z9grleZfTwpw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7cQWxzxd25ht4I7aGyQakbpP.png?f=user_large

[EDIT] Of zou dat een typo zijn en buitenzwembaden moeten zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door virofi op 06-05-2020 20:22 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:43
Voor alle kleine cafés en bars die de Nederlandse steden rijk zijn belooft dat volle terrassen zonder noodzaak tot overtreden van regels :+.

De overheid roeit in deze natuurlijk ook maar met de riemen die ze hebben, hier liggen geen draaiboeken voor klaar, dit kennen we namelijk allemaal niet. Maar de balans tussen regelgeving enerzijds en onze westerse vrijheid anderzijds laat wel goed blijken in wat voor een lastig pakket onze westerse overheden zich op dit moment bevinden.

Een land als China heeft / had het daarin relatief makkelijk. Je gaat gewoon totaal op slot, punt.

Het wordt interessant om te gaan bezien wat de effecten van de beleidsmaatregelen gaan zijn. Persoonlijk hoop ik alleen wel dat indien we in de loop van de zomer een eventuele langzame stijging in aantallen gaan zien, zeker nu het plan onder voorbehoud tot terugkeer naar 'normaal' redelijkerwijs op tafel ligt, er nog bereidheid is om weer terug te keren naar striktere maatregelen.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:02

vhal

ಠ_ಠ

PatrickC schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:21:
[...]

Dat begrijp ik ook niet. Zwemles groepjes zijn vaak klein, jonge kinderen (was toch een veel lager risico?) en volgens mij makkelijk de 1,5m maatregel te hanteren. Behalve als een zweminstructeur een kind moet redden natuurlijk. Zou dat de reden zijn misschien?
Ws. omdat de ouders die meekomen naar zwemles en in een kleedruimte hun kind moeten omkleden (zeker de jongere die nog niet geheel zelfstandig zijn). Het kan er erg druk zijn maar wellicht dat er mogelijkheden zijn met kleinere groepen.

Strava

• mesa57
virofi schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:21:
[...]

Op rijksoverheid.nl staat nu dat binnenzwembaden per 11 mei ook open gaan. Verbaast me eigenlijk wel een beetje... Er staat niet eens een maximum aantal bij.
[Afbeelding]

[EDIT] Of zou dat een typo zijn en buitenzwembaden moeten zijn?
Ik zal er wel over heen kijken ? Heb je een deep-link ?

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:07
mesa57 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:29:
[...]

Ik zal er wel over heen kijken ? Heb je een deep-link ?
https://www.rijksoverheid...enbaar-en-dagelijks-leven onder "Samenkomsten en evenementen"

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Met 1.5 meter afstand. Dat zal (hopelijk) niet wijzigen totdat er een vaccin is en deze beschikbaar is. Dus dat opgepropt zal nog wel loslopen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• hoevenpe
PatrickC schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:21:
Behalve als een zweminstructeur een kind moet redden natuurlijk. Zou dat de reden zijn misschien?
In dat geval prefereer ik de minimale kans op besmetting...

• mesa57
Kans dat je buiten besmet raakt door iemand die dichtbij komt is 1 op 314
https://www.medrxiv.org/c...101/2020.04.04.20053058v1
(beweert dit onderzoek)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

https://radio2.be/corona/...ndmasker-zonder-te-naaien

Doek, T-shirt en zelfs met sokken kan het, zonder te naaien.

• Virtuozzo
  • Niet online
zacht schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:46:
[...]

https://radio2.be/corona/...ndmasker-zonder-te-naaien

Doek, T-shirt en zelfs met sokken kan het, zonder te naaien.
Voorzichtig. België zal op detail kunnen afwijken, maar er valt iets te zeggen voor wat strikter perspectief t.a.v. (correct) gebruik beschermingsmiddelen.
"Shawls en andere mondbedekkingen zijn niet afdoende", zegt de branchevereniging voor alle openbaarvervoerbedrijven op zijn website. "Reizigers zijn zelf verantwoordelijk om mondkapjes aan te schaffen."

[ Voor 8% gewijzigd door Virtuozzo op 06-05-2020 20:50 ]

• mesa57
Dit is gewoon een zoethoudertje van de politiek. Ze weten heel goed dat eigengemaakt spul niet werkt. Maar zo komen ze wel van dat mondkapjes gezeur af.

• Virtuozzo
  • Niet online
mesa57 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:49:
Dit is gewoon een zoethoudertje van de politiek. Ze weten heel goed dat eigengemaakt spul niet werkt. Maar zo komen ze wel van dat mondkapjes gezeur af.
Dat is logisch. Politiek is kwetsbaar voor druk, dus ook voor opinie. In een open bestel is het per definitie volgend. Maar dat wil dus niet zeggen dat besluitvorming toch op de een of andere magische wijze altijd productief is. Integendeel.

• Artjuh
  • Niet online
Misschien met als voordeel dat het de toename van het OV-gebruik wat zal dempen.

• hoevenpe
Toch zitten er wel een paar vreemde keuzes in: zo gaan volgens dit document volgende week de binnenzwembaden weer open maar de speeltuin en dierentuin worden nergens genoemd. Lijkt me dat een aerosol zich in een warm dampend binnenzwembad veel prettiger voelt dan buiten bij de olifanten of de glijbaan.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Zwembaden vind ik heel gek ja. Daar zou ik toch wel wat meer onderbouwing voor willen zien (vooral omdat de sauna's, met reden, een stuk naar achter zijn geschoven, en douchen niet mag.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:04
En dan ook nog specifiek binnenzwembaden. Heel vreemd, verder staat ook nergens toelichting

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Wellicht dat chloorwater helpt tegen verspreiding? Ik hoop echt dat ik binnenkort weer kan zwemmen; voor mij is dat zo'n beetje de enige sportvorm die ik kan beoefenen...

Intentionally left blank

• mesa57
Buitenzwembaden bevatten ook chloor (of andere desinfectant).
Er komt een handleiding om zelf maskers te maken zei Rutte.
Die kopieeren ze zeker van de CDC
https://www.cdc.gov/coron...cloth-face-coverings.html

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

Hoe zit het met de opening van basisscholen, gaan nu voor 50% open maar ik hoor geen geluiden tot wanneer dit is, staat ook niet in het perspectief wat vandaag geschetst is genoemd, of heb ik iets gemist.

Het lijkt mij dat wanneer de openstellen geen enorme stijging met zich meebrengt dat volledig open dan niet heel veel meer zal uitmaken. Had dit wel verwacht ( en gehoopt) te horen.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
@crisp , dat zou zeker kunnen maar ik zou daar heel graag een betere onderbouwing voor zien.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• mesa57
@incaz volgens de cdc :
There is no evidence that the virus that causes COVID-19 can be spread to people through the water in pools, hot tubs, spas, or water play areas. Proper operation and maintenance (including disinfection with chlorine and bromine) of these facilities should inactivate the virus in the water.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/php/water.html

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

incaz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:18:
@crisp , dat zou zeker kunnen maar ik zou daar heel graag een betere onderbouwing voor zien.
Via onze zwemvereniging kreeg ik o.a. deze link: https://swimswam.com/wate...-sports-from-coronavirus/
Wat zoeken levert ook dit op: https://www.rtlnieuws.nl/...stilstaand-zwemmen-corona

Het lijkt er dus op dat chloorwater een positief effect heeft tegen verspreiding. Als je daarbij ook zorgt voor voldoende afstand dan denk ik dat er weinig risico is.

Ik denk echter dat er 'buitenbaden' bedoelt wordt, maar ook daar zou ik al blij mee zijn.

Intentionally left blank

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

MaartenP schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:17:
Hoe zit het met de opening van basisscholen, gaan nu voor 50% open maar ik hoor geen geluiden tot wanneer dit is, staat ook niet in het perspectief wat vandaag geschetst is genoemd, of heb ik iets gemist.

Het lijkt mij dat wanneer de openstellen geen enorme stijging met zich meebrengt dat volledig open dan niet heel veel meer zal uitmaken. Had dit wel verwacht ( en gehoopt) te horen.
Is wel achteraf gevraagd als ik het goed heb onthouden. Ze wachten de eerste periode af (immers moet het nog weer starten dus nu al aangeven wanneer meer is wel erg prematuur) en willen ook kijken naar o.a. Denemarken hoe het daar gaat.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:08:
Wellicht dat chloorwater helpt tegen verspreiding? Ik hoop echt dat ik binnenkort weer kan zwemmen; voor mij is dat zo'n beetje de enige sportvorm die ik kan beoefenen...
Chloor helpt vast, maar zou ook denken dat de luchtvochtigheid in een zwembad ruim boven de 6 g/kg zit, dus zou me daar zelf wel veilig voelen, ook in een binnenbad. Toilet zou ik zelf wel mijden. Erik Scherder raadt bewegen aan, dus zwemmen lijkt me ook gewoon gezond. Maar dit is geen medisch advies natuurlijk, wat verstandig is hangt van iedereens eigen situatie af.

Ik verwacht eigenlijk dus dat alle zwembaden weer open gaan met wel een maximum aantal toegelaten personen natuurlijk, maar we gaan het zien, binnen zou ook een tikfout kunnen zijn.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Pompi
Het was toch 30 mensen INCLUSIEF medewerkers? Want dan hebben die directeur Nolthenius en directeur Schans naar een andere persconferentie gekeken en geluisterd dan ik.
Dertig bezoekers is nog te weinig, zeggen bioscopen en poppodia

De Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten is blij dat bioscopen vanaf 1 juni weer open mogen, maar het aantal van dertig toegestane personen noemt directeur Gulian Nolthenius 'teleurstellend'.

"Als branche hebben we zelf een protocol gemaakt gebaseerd op 100 bezoekers. Dat is al zo'n 25 procent van de zaalbezetting, dertig personen zit daar zwaar onder. Het is de vraag of filmtheaters en bioscopen het zien zitten om daar open voor te gaan."

Nolthenius acht de kans groot dat veel ondernemingen gesloten zullen blijven. "100 was al niet rendabel, zelfs verliesgevend. En dat is jammer, want wij willen niets liever dan bezoekers afleiding geven in deze tijd."

Hetzelfde geldt ook voor de Nederlandse poppodia en festivals. "Je hebt personeel nodig om je te handhaven. Je moet behoorlijk wat kaarten verkopen wil je dat gat dichten", zegt Berend Schans, directeur van de branchevereniging. "Door open te gaan voor dertig mensen loop je een bedrijfsrisico dat op geen enkele manier gedekt is. Waarom zou je dat doen?"

Ook Schans denkt daarom dat veel poppodia voorlopig dicht zullen blijven. En zolang die dichtblijven, is de kans volgens hem ook groot dat veel ervan zullen omvallen. "Poppodia kunnen gemiddeld vijf maanden overbruggen, maar er is ook een aantal dat dit maar twee maanden kan. Dus er moeten wel extra maatregelen komen, anders houden zij dat niet vol."
Bron
Want ze hebben het over open gaan voor 30 mensen, maar het is open gaan voor zeg 20 mensen en 10 medewerkers.

[ Voor 3% gewijzigd door Pompi op 06-05-2020 21:51 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze het op een persco verkeerd zeggen

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Pompi schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:51:
Het was toch 30 mensen INCLUSIEF medewerkers? Want dan hebben die directeur Nolthenius en directeur Schans naar een andere persconferentie gekeken en geluisterd dan ik.

[...]

Bron
Want ze hebben het over open gaan voor 30 mensen, maar het is open gaan voor zeg 20 mensen en 10 medewerkers.
voor 20 bezoekers heb je echt geen 10 man personeel nodig, 3 moet al voldoende zijn.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:03
Het was toch 30 mensen INCLUSIEF medewerkers?
Klopt.
Verwachting per 1 juni
Als het virus onder controle blijft, is het de bedoeling dat het volgende wordt toegestaan:
(...)
* Bioscopen, restaurants en cafés, en culturele instellingen (zoals concertzalen en theaters), mogen open, onder voorwaarden:
- een maximum van 30 personen (incl. personeel) en 1,5 meter afstand;
- bezoekers moeten reserveren;
- in een gesprek vooraf tussen ondernemer en klant wordt ingeschat of een bezoek risico’s oplevert.
Bron

Be yourself, no matter what they say ...

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tja, op de pagina met de samenkomsten en evenementen gaat het weer over 30 bezoekers:
https://www.rijksoverheid...enbaar-en-dagelijks-leven

", theaters, concertzalen, mogen vanaf 1 juni maximaal 30 bezoekers tegelijk ontvangen"

Lijkt me foutief op deze pagina, maar het schept wel een kleine verwarring aangezien de persconferentie en de andere link duidelijk inclusief personeel zeggen.

(tenzij je personeel weer gaat zien als een bezoeker van het gebouw...)

[ Voor 7% gewijzigd door Psychokiller op 06-05-2020 22:10 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat ik wel een beetje mis is de toevoeging 'in eigen woonplaats'. Lijkt me voor de verspreiding wellicht een handige toevoeging voorlopig. Zeker als het vertier betreft. Scheelt een hoop verplaatsingen en maakt contactonderzoek makkelijker.

Vraag me alleen wel af hoe het onderscheid tussen een terras en een BBQ in de achtertuin nu nog vol te houden blijft.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nu staat er:

"Als het mogelijk is kunnen met ingang van 1 juni terrassen met zitplaatsen weer open, en mogen cafés en restaurants maximaal 30 personen op basis van reservering ontvangen. "

Dat zou weer betekenen dat je wel 30 gasten mag hebben.

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:50

BPP

[...]

Bron
Lijkt mij toch wel dat het 30 man per zaal is?

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Rutte is een pragmaticus pur sang. Hij vindt het zelf onzin maar als de meerderheid het wil en het kan niet echt kwaad, dan vindt hij het prima. Daar is in deze situatie veel voor te zeggen, te meer daar het omringende buitenland ook mondmaskers verplicht stelt in het OV.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
xzaz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:24:
[...]

Dat is niet aan de orde; als je het ook daadwerkelijk leest zie je ook staan dat het gaat om mensen die klachten hebben. Kinderen hebben gewoon minder klachten EN verspreiden het virus nauwelijks / niet. Ik weet niet hoeveel je nog moet willen weten voordat je dit als gewoon de harde waarheid tot je wilt toenemen?

[...]
Heb je het überhaupt wel gelezen of is dit gewoon weer een 'Het RIVM weet niet wat ze doen post'?
Wie zegt dat het RIVM alle wijsheid in huis heeft? Er zijn tegenstudies die aantonen dat kinderen net zo goed het virus kunnen verspreiden als volwassenen. Bijvoorbeeld:

1) Coronavirus: scientists caution against reopening schools
The study, which was carried out by the team of leading German virologist Christian Drosten, found that even though children tended to have far milder symptoms, those infected appeared to have the same levels of circulating virus in their body as adults. This suggests schools and nurseries could act as hubs of Covid-19 transmission if current restrictions are lifted.

“We have to caution against an unlimited reopening of schools and kindergartens in the present situation, with a widely susceptible population and the necessity to keep transmission rates low,” Drosten and colleagues concluded. “Children may be as infectious as adults.”
https://www.theguardian.c...against-reopening-schools

2) Amerikaanse Center for Disease Control and Prevention
If children meet in groups, it can put everyone at risk. Children with COVID-19 may only have mild symptoms, but they can still pass this virus onto others who may be at higher risk, including older adults and people who have serious underlying medical conditions
https://www.cdc.gov/coron...life-coping/children.html

3) New Studies Add to Evidence that Children May Transmit the Coronavirus
In one study, published last week in the journal Science, a team analyzed data from two cities in China — Wuhan, where the virus first emerged, and Shanghai — and found that children were about a third as susceptible to coronavirus infection as adults were. But when schools were open, they found, children had about three times as many contacts as adults, and three times as many opportunities to become infected, essentially evening out their risk.
Based on their data, the researchers estimated that closing schools is not enough on its own to stop an outbreak, but it can reduce the surge by about 40 to 60 percent and slow the epidemic’s course.
“My simulation shows that yes, if you reopen the schools, you’ll see a big increase in the reproduction number, which is exactly what you don’t want,” said Marco Ajelli, a mathematical epidemiologist who did the work while at the Bruno Kessler Foundation in Trento, Italy.
https://www.nytimes.com/2...-transmission-school.html

4) Shedding of infectious SARS-CoV-2 in symptomatic neonates, children and adolescents
Our data show that initial VLs at diagnosis in symptomatic children is comparable to those in adults, and that symptomatic children of all ages shed infectious virus in early acute illness. Infectious virus isolation success was largely comparable to that of adults, although two specimens yielded an isolate at a lower VL (1.2x104 and 1.4x105 copies/ml) than what was observed in adults.
SARS-CoV-2 shedding patterns of culture competent virus in symptomatic children resemble those observed in adults. Therefore, transmission of SARS-CoV-2 from children is plausible.
https://www.medrxiv.org/c...04.27.20076778v1.full.pdf

Maar goed. Het lijkt mij juist beter altijd kritisch te kijken naar wat het RIVM zegt omdat je imho nooit op 1 bron moet vertrouwen bij dit soort zaken. Dat jij wel blindelings vertrouwt op het RIVM is jouw keuze. Het RIVM heeft nog steeds een onderzoek lopen onder kinderen dus helemaal zeker is het nog steeds niet.

Hetzelfde RIVM dacht in 2007 ook dat de Q-Koorts wel mee zou vallen. Behoorlijk onderschatte men de risico's in eerste instantie.

Als jij denkt dat de overheid/rivm altijd het beste voor hebben met de volksgezondheid dan adviseer ik je je eens goed in te lezen in de Q-Koortsuitbraak.
xzaz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:24:
Dus voordat de scholen dichtgingen en er vanuit de bevolking een (op niks bevatte) gevoel naar boven kwam dat de scholen dicht moesten.
Researchers at the Dutch National Institute for Public Health and the Environment (RIVM) looked carefully at how the disease spread in 54 households, together comprising 123 adults and 116 children aged 16 or younger. They didn’t find a single family in which a child was the first patient. This study, too, began only after schools closed, says RIVM epidemiologist Susan van den Hof

[ Voor 40% gewijzigd door CyberMania op 07-05-2020 00:29 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

incaz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:03:
Zwembaden vind ik heel gek ja. Daar zou ik toch wel wat meer onderbouwing voor willen zien (vooral omdat de sauna's, met reden, een stuk naar achter zijn geschoven, en douchen niet mag.)
Prive sauna's begrijp ik eigenlijk niet... erg apart.

En dit dan; https://www.looopings.nl/...weten-of-ze-opengaan.html

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Virtuozzo
  • Niet online
Dit is toch niet vreemd?

Er zijn richtlijnen en maatregelen. Is economische activiteit mogelijk binnen die kaders, prima. Daar heeft men ingangen en structuren voor advies & overleg bij.

Ik zou eerder opmerken dat er een zekere lobby flink actief is met uren maken - en factureren - om een verschuiving van mogelijke aansprakelijkheden af te laten dekken door handelen van een overheid, terwijl het om eigen ondernemingsrisico's gaat.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PWM schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:24:
[...]

Nu staat er:

"Als het mogelijk is kunnen met ingang van 1 juni terrassen met zitplaatsen weer open, en mogen cafés en restaurants maximaal 30 personen op basis van reservering ontvangen. "

Dat zou weer betekenen dat je wel 30 gasten mag hebben.
Dat lijkt mij in het algemeen gezegd behoorlijk krankjorum, wat er gebeurde, keiharde, absolute aantallen noemen, terwijl het geen absoluut, maar een relatief probleem betreft. Mensen per m2.

Een groot restaurant met plek voor 100 gasten, kan nu 'gemakkelijk' 30 man herbergen, maar een restaurant met 30 plekken niet.

Veel beter zou zijn geweest: max. 30% (of, ik ben in een gulle bui, 40%) van je maximale capaciteit, ongeacht je nering.

Restaurants, kappers, etc. zijn daarmee veel beter geholpen.

Duidelijkheid, maatregelen in relatie tot omvang nering en capaciteit versus omzet(derving). Compensatie kun je vaak zelf regelen door ruimere openingstijden, duidelijke afspraken met klanten te laten maken, in ploegen werken, prijsmechanismen, extra blijven bezorgen/afhalen, etc.

Geldt net zo hard voor mensen, die met het OV naar hun werk moeten.

En bedenk dan dat je vermoedelijk langer in een restaurant zit dan in het OV, over het algemeen, de meeste OV-bewegingen zijn woon/werk en vice versa, en dat is in de regel max. 3 kwartier tot 1 uur.

En, mondkapjes werken alleen als je het in een totaalbeeld ziet van maatregelen, en wanneer iedereen zich netjes aan de regels en voorschriften houdt.

Bij constant afzetten, met je handen aan zitten etc. helpt het allemaal geen zier, net als die handschoentjes-gebruikers.

Als je de bijbehorende protocollen niet kent of betracht, werkt niets.

Het is als een alarmsysteem instellen, een kolossale kluis late plaatsen, en vervolgens de buit buiten zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 07-05-2020 00:51 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:20
Ramzzz schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 00:45:
[...]

Dat lijkt mij in het algemeen gezegd behoorlijk krankjorum, wat er gebeurde, keiharde, absolute aantallen noemen, terwijl het geen absoluut, maar een relatief probleem betreft.

Een groot restaurant met plek voor 100 gasten, kan nu 'gemakkelijk' 30 man herbergen, maar een restaurant met 30 plekken niet.
Met in achtneming van de 1,5m valt prima te bepalen hoeveel mensen ergens binnen kunnen zijn, met een absoluut maximum van 30.
Lukt 30 niet met 1,5m afstand, dan is het maximum dus lager dan 30.

Ik snap eigenlijk niet dat dat zo onduidelijk is.. :? Of wil je soms dat alles 100% vastligt? Enigszins logisch nadenken mag best verwacht worden? Of ga jij ook 100 door een woonwijk scheuren als de 30-zone borden ontbreken?
Vast niet, dus logisch nadenken is niet zo moeilijk.

Maximaal 30 personen maakt contact onderzoek behapbaarder. En de contactonderzoeken zullen ook wel een reden zijn waarom reserveren noodzakelijk wordt. Zo is precies duidelijk wie waar op welk moment was, samen met mogelijk patiënt X.

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 07-05-2020 01:01 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 82 ... 124 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
Coronavirus Slowchat #2
De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
De wereld na corona - maatschappij en economie
De corona tracking app
Corona en het volgen van onderwijs