wontcachme schreef op maandag 4 mei 2020 @ 01:10:
[...]
Sterfte misschien wel, maar alsnog een grote kans in het ziekenhuis of IC terecht te komen (10% van alle gevallen kwam er ooit langs). Als ik mij goed herinner waren op een moment iets meer dan 50% van de IC mensen onder de 50...
[...]
En kanker, en overgewicht en astma en immuunproblemen etc... In NL krijgen 6 miljoen mensen een griepprik omdat ze ouder zijn of een aandoening hebben. Succes met specifiek zijn....
[...]
Dat is ook niet het doel aangezien niet zeker is dat je immuun wordt... Het is een "handige" bijkomstigheid, geen doel op zichzelf totdat er een vaccin is.
[...]
Opengooien brengt de gezondheid van 6 miljoen mensen in gevaar.... Denk dat die groep groter is dan die jij opnoemt die in gevaar zijn. En serieus... Opsluiting? In Italie en Spanje was opsluiting. Hier mag je nog gewoon normaal wandelen en hardlopen en zijn nog vele winkels open. Je doet net alsof je deur dicht gelast is zoals in China gebeurde.
[...]
Opinion artikel
En nogmaals, een lockdown is niet om het virus stop te leggen, maar om de verspreiding te limiteren wanneer de zorg in de problemen komt. Nu het rustiger wordt wil jij gelijk de boel opengooien? Geef de mensen in de zorg eerst even de tijd om wat dagen vrij te kunnen nemen en dat er een voorraad beschermingsmiddelen opgebouwd kan worden.
Ondertussen kleine stappen doen om dingen weer te openen. Niet alles tegelijk opengooien. Scholen gaan op 11 mei ook weer open. Langzaamaan verschillende sectoren openen en de 1.5 meter in stand houden. Gaat het weer te snel, dan moeten er weer tijdelijk dingen dicht.
0.47% van de geinfecteerden komt op de IC volgens NICE. Dit zou je waarschijnlijk kunnen verlagen als je de risico groepen goed 'beheerst/beschermt'
De zwakkeren die nog zelfstandig wonen zelf de keus geven of zij bezoek willen ontvangen, ja of nee. Ze zijn volwassen genoeg om zelf dat risico te bepalen of moet de overheid nu voor ons bepalen wat veilig is? Alle coffeeshops en drankzaken etc. dan maar dicht gooien?
Ik snap dat je voor verzorgingstehuizen een wat voorzichtigere aanpak neemt, maar ik denk dat die mensen daar ook niet hun laatste jaren in eenzaamheid willen slijten.... Ik denk dat op een gegeven moment kinderen hun ouders gewoon uit het tehuis gaan trekken.
Een vaccin kan 1 jaar duren, 3 jaar duren, 10 jaar duren, misschien komt die helemaal niet? Misschien is het vaccin niet effectief genoeg op lange termijn. Wachten we op iets wat misschien nooit komt? We hebben griepprikken, maar die zorgen er voor dat de kans 40% kleiner is op het ziek worden van de griep, zelfs na al die jaren!
Compleet open gooien is misschien too much, maar ik denk dat je misschien wel veel open kan gooien, behalve de grote evenementen, dat zijn immers de superspreaders.
Nu nog gebruik maken van deze lockdown de komende nu de aantallen heel laag worden, effectief contact tracen zodat de haarden snel worden geblust en doorgaan met het leven.
Te lang op slot brengt teveel collateral damage met zich mee....
Ik denk dat minstens de helft van de mensen die nu pleit voor een lock-down voor zolang dat nodig is, anders piept wanneer hij of zij hun baan kwijt raken en het huis op een executieverkoop terecht komt met alle gevolgen van dien.
Dan praat je alleen over de economische gevolgen... Wat van de mensen die nu niet naar ziekenhuizen durven te gaan (diagnoses die te laat worden gesteld), depressiviteit, eenzaamheid, meer mensen naar de voedselbank etc. etc.
Je kan niet voor eeuwig wachten op een vaccin... Ook al heb je binnen één jaar een vaccin? Wat zijn de lange termijn effecten van zo'n vaccin? Hoe kan je binnen een jaar testen of zo'n vaccin een gegarandeerde lange bescherming geeft? Normaliter duurt het testen van zo'n vaccin 3-5 jaar. Daar is een reden voor. Misschien zorgen de eerste vaccins juist voor een fuckup van het immuunsysteem, dan zit je met een nog groter probleem.