Dat zeg ik ook niet, dat we gelijk alles open moeten gooien of dicht moeten houden, maar als we ons willen laten leiden door experts moeten we dus ook de experts de ruimte laten en het opvolgen.Sissors schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:44:
[...]
Hoezo scholen zijn open? Die zijn dicht. Zat winkels zijn ook dicht.
Ik ben simpelweg tegen de huidige beperkingen blind voortzetten totdat er een vaccin is. Als er nu een vaccin ontwikkeld was, was al goed in alle testen, alleen nog massaproductie starten en over 2 maanden kunnen we massaal aan vaccineren, dan zou het een ander verhaal zijn. Maar die is er nog niet, en we hebben geen flauw idee hoe lang dat nog duurt, en hoe effectief dat vaccin zal zijn.
[...]
Maar NIEMAND wil alle maatregelen opheffen en Pink Pop door laten gaan. (Of nou ja, ik iig niet). En ik begrijp ook dat je de IC bijvoorbeeld niet permanent op maximale capaciteit kan laten draaien. Dus natuurlijk heb ik ook geen exacte oplossing welke maatregelen we kunnen versoepelen wanneer, dat laat ik graag aan de experts over. Maar ik ben simpelweg tegen het idee om niks te versoepelen tot er een vaccin is. Dat is mijn inziens economische zelfmoord, wat veel meer gaat kosten dan het gaat opleveren. (Om het nog niet te hebben over alle niet-economische negatieve gevolgen).
Niets versoepelen is inderdaad geen oplossing , maar zoals je al aangeeft de experts geven de weg aan. De eerste stappen zijn de scholen en tot die tijd blijft de rest zoals het is. Verder bestaat een heel groot deel van de economie uit vrijetijdsbesteding , zaken waar mensen makkelijker op bezuinigen. Dus de klap is er al. Ik denk niet dat we de illusie moeten hebben dat de economie niet al een enorme klap heeft gehad. Herstel is afhankelijk van de duur en het ontbreken van nieuwe uitbraken. Alles is vertrouwen als er straks weer een grote uitbraak is en mensen gaan qua vertrouwen verder naar beneden duurt alles nog langer.
Vandaar ook dat ik denk dat 2020 klaar is. Het is niet zo dat je als je nu wat winkels opengooit je nog wat gaat redden voor die winkels. Het zijn druppels op een gloeiende plaat. Een dagje winkelen is een kop koffie met gebak, wat rotzooi kopen die je niet nodig hebt. Lunch. Nog een rondje kopen en wat drinken voor de meeste mensen. (ik generaliseer ik weet het.) En dat krijg je niet terug met delen open gooien.
Het geld wordt nog wel uitgegeven aan online bestellingen. Dus het gaat wel ergens heen. Wat mij al verbaasd gezien het feit dat er al mensen zijn waarbij de reserves op zijn. We gaan het zien.
/f/image/GvAp4fG6wdPELEP2Pmzvf9x5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/p81louPTVBVdW8z5RNSYDmuP.png?f=fotoalbum_large)