Tja, de leerkracht van je dochter heeft daar in principe dus geen tijd voor.. Die heeft weer gewoon kinderen in de klasArunia schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:07:
Wij houden ons dochtertje gewoon thuis.
We gaan wel regelen dat onze dochter alsnog schoolwerk te doen krijgt thuis.
Ja het is inderdaad exact hetzelfde als een griepje...Arunia schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:07:
Ik zie niet hoe dat ooit goed zal gaan.
Ze verspreiden het minder mijn reet. Ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest als toen onze dochter geboren is.
Ik begrijp deze actie totaal niet.
Wij zitten al sinds het begin binnen en zo min mogelijk contact met buiten. Ouders niet in persoon gezien al die tijd buiten videobellen. En dan wel naar school laten gaan? Ik zie ons heel snel ziek worden dan.
Overigens hulde voor de Rotterdamse basisschool directeur op het NOS journaal van zojuist! Maakt zich oprecht zorgen over de kinderen die nu in een appartement van 30-40 M2 zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 21-04-2020 20:13 ]
Jemig wat ben je zuur zeg; wellicht dat je op Twitter of Facebook meer gelijkgestemden kunt vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:57:
[...]
Het is heel simpel ouders die echt een kind hebben met corona klachten zullen waarschijnlijk geen inspecteur zien, mensen die een kruisje achter hun naam hebben wel. Zo werkt ons systeem al jaren.
Corona is geen griep ;-) en zeker geen verkoudheidje.Arunia schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:07:
Ze verspreiden het minder mijn reet. Ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest als toen onze dochter geboren is.
Wij zitten al sinds het begin binnen en zo min mogelijk contact met buiten. Ouders niet in persoon gezien al die tijd buiten videobellen. En dan wel naar school laten gaan? Ik zie ons heel snel ziek worden dan.
Sinds kinderen vaker verkouden ja. Maar echt ziek-ziek, dat valt best mee.
Als men dat onderzocht heeft in veel landen, waaronder wat betrouwbaardere landen dan China, dan neem ik dat wel aan ja. die 0,6% niet (want wij testen slecht) maar in de USA/Taiwan is dat toch echt anders. die 1,5% zie ik eerder ja.
Het blijft een risico. Maar dat is naar de Supermarkt gaan ook
Hoe kreeg jij vroeger les?President schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:08:
[...]
Tja, de leerkracht van je dochter heeft daar in principe dus geen tijd voor.. Die heeft weer gewoon kinderen in de klas
Sowieso vanaf groep 5 kregen we gewoon opdrachten met mogelijk een korte uitleg ervoor. (Vóór groep 5 zat ik in het speciaal onderwijs, dus daar weet ik eigenlijk niet zoveel van)..
Dus dan was je bv een uur aan het rekenen, een uur schrijven, een uur lezen etc.
Waarom zou dat soort opdrachten niet tegelijkertijd online en klassikaal gegeven kunnen worden?
Bij ons ging dat letterlijk zo:
Nou klas, maak nu maar even som 1 t/m 8. Ondertussen ging onze meester dan snotjes wegschieten of werk beoordelen.. volgens mij kan dat prima tegelijkertijd online als klassikaal.
Klassikaal kun je met de nieuwe maatregel goed in de gaten houden, online moet je hopen op de ouders
[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 21-04-2020 20:15 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Hou op zeg, je hebt zeker geen kinderen??GAIAjohan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:14:
[...]
Hoe kreeg jij vroeger les?
Sowieso vanaf groep 5 kregen we gewoon opdrachten met mogelijk een korte uitleg ervoor. (Vóór groep 5 zat ik in het speciaal onderwijs, dus daar weet ik eigenlijk niet zoveel van)..
Dus dan was je bv een uur aan het rekenen, een uur schrijven, een uur lezen etc.
Waarom zou dat soort opdrachten niet tegelijkertijd online en klassikaal gegeven kunnen worden?
Nou klas, maak nu maar even som 1 t/m 8. Ondertussen ging onze meester dan snotjes wegschieten of werk beoordelen.. volgens mij kan dat prima tegelijkertijd online als klassikaal.
Klassikaal kun je met de nieuwe maatregel goed in de gaten houden, online moet je hopen op de ouders
Ok, misschien snap ik de domme reporter vragen na afloop nu beter..Arunia schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:07:
Als een doorsnee reactie is: ik begrijp het beleid niet, mn reet ik zoek het lekker zelf uit!
Hoe krijgen ze dan les?Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:15:
[...]
Hou op zeg, je hebt zeker geen kinderen??
Zo ging een groot deel bij ons ook. Tuurlijk kreeg je ook wel les en uitleg, maar niet 8 uren achter elkaar. Dat houd niemand vol.
Serieuze vraag overigens.
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 21-04-2020 20:18 ]
Wil een kind een ziekte overdragen, dan dient het zelf ontvankelijk te zijn voor het virus en in zekere zin enige symptomatologie vertonen om overdracht in grote mate te bewerkstelligen. En dit is dus het issue binnen deze corona crisis vanaf het eerste moment. De hysterie rondom overdracht vanuit kinderen is gefundeerd op onjuiste basis op de ervaring met bijvoorbeeld influenza. Een virus waarbij bekend dat kinderen juist niet alleen ontvankelijk zijn, maar ook in vele hogere mate symptomatisch zijn dan volwassenen.Arunia schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:07:
Bij dit virus is dit anders. Symptomatologie bij kinderen is relatief gezien nauwelijks sprake van. Verspreiding naar kinderen blijkt tot nu toe overwegend volwassen > kind transmissie te zijn. Kind > volwassen transmissie wordt nauwelijks gezien.
Kinderen naar school zijn wat dat betreft dan ook in het kader van dit virus één van de minst risicovolle veranderingen binnen ons beleid.
Nota bene, op eigen houtje thuishouden van het eigen kind heb je uiteindelijk enkel jezelf en de ontwikkeling van je eigen kind mee. Het is tijd om het acteren op onderbuikgevoelens los te laten.
Waarom kun jij niet met voorbeelden komen wat erfout is aan mijn ervaring van vroeger?Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:15:
[...]
Hou op zeg, je hebt zeker geen kinderen??
Waarom kan je alleen reageren met een antwoord zoals hierboven? Zonder enige duiding?! Is dat het niveau van leraren tegenwoordig?!
Ik geef een voorbeeld hoe wij vroeger les kregen, en waarom ik niet inzie waarom dat nu niet zou kunnen.
Verwijderd
De tijd dat de leerling netje in de houding naast de bankjes stonden te wachten op de leraar en dat iedereen zich gedroeg omdat je anders met de liniaal bewerkt werd is echt voorbij.Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:18:
[...]
Hoe krijgen ze dan les?
Zo ging een groot deel bij ons ook. Tuurlijk kreeg je ook wel les en uitleg, maar niet 8 uren achter elkaar. Dat houd niemand vol.
Tegenwoordig is het overgrote deel een stel luidruchtige ongemanierde apen, ouders denken dat ze op school worden opgevoed. Als leraar heb je echt alles nodig om zo klas onder controle en aan het leren te krijgen.
JIJ hebt zeker geen kinderenVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:20:
[...]
De tijd dat de leerling netje in de houding naast de bankjes stonden te wachten op de leraar en dat iedereen zich gedroeg omdat je anders met de liniaal bewerkt werd is echt voorbij.
Tegenwoordig is het overgrote deel een stel luidruchtige ongemanierde apen, ouders denken dat ze op school worden opgevoed. Als leraar heb je echt alles nodig om zo klas onder controle en aan het leren te krijgen.
Vader werkt op het VMBO en MBO. En die heeft ze prima in de hand. Overdrijven is ook een vak...
[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 21-04-2020 20:22 ]
Verwijderd
Juist vroeger, dat laat zien dat je geen idee hebt van het hedendaagse onderwijs.GAIAjohan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:18:
[...]
Waarom kun jij niet met voorbeelden komen wat erfout is aan mijn ervaring van vroeger?
Waarom kan je alleen reageren met een antwoord zoals hierboven? Zonder enige duiding?! Is dat het niveau van leraren tegenwoordig?!
Ik geef een voorbeeld hoe wij vroeger les kregen, en waarom ik niet inzie waarom dat nu niet zou kunnen.
Maar speciaal onderwijs is dan ook speciaal.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:49:
[...]
Nu de praktijk:
Mijn vrouw zit in speciaal basis onderwijs.
Afstand houden tot kinderen kán daar niet. Mijn vrouw komt regelmatig met blauwe plekken of andere beschadigingen thuis.
Kinderen moeten in bedwam gehouden worden en gaan soms compleet door het lint. Vooral cluster 4, wat de laatste gradatie is binnen regulier onderwijs.
Een aantal collega's heeft al een mail naar de directie gestuurd, dat ongeacht de uitkomst van vanavond, zij niet komen werken ivm persoonlijke gezondheids risicos. Wat denk je dat de impact op de overige collega's is? "Als ik alleen voor de klas moet staan, ben ik binnen een week overspannen".
Sommigen hebben geen flauw idee hoe het er aan toe gaat in bijvoorbeeld speciaal onderwijs...
Dat dit anders dan normaal basisonderwijs is begrijp ik heel goed, alle respect voor juist voor de onderwijzers daar.
Mijn betoog ging over het normale basisonderwijs.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Prima vraag. Voor jouw beeldvorming:Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:18:
[...]
Hoe krijgen ze dan les?
9.00u ik geef een klassikale rekeninstructie
9.15u ik ga met 5 zwakke leerlingen aan de instructietafel zitten om de instructie nogmaals te doen
9.30u ik loop een rondje, help kinderen met inhoudelijke vragen, spreek ze aan en zet ze aan het werk, etc. Een paar kinderen doen niks als je ze niet elke paar minuten aanspreekt.
9.40u ik ga met 4 zwakke begrijpend lezen kinderen oefenen die in een handelingsplan zitten voor begrijpend lezen
9.55u ik loop weer een rondje om kinderen te helpen
10.00u volgende vak
Even heel zwart/wit. Zitten doe ik niet echt. Nakijken komt ergens na schooltijd en ik heb weinig tijd om dat goed na te bespreken met de kinderen
Omdat er überhaupt een groot verschil is in de maatschappij tussen vroeger en nu. De school is ook flink veranderd.GAIAjohan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:18:
[...]
Waarom kun jij niet met voorbeelden komen wat erfout is aan mijn ervaring van vroeger?
Nee zeker, leraren zijn niet alleen maar instructie aan het kijken, maar stel dat je als leerkracht een combinatieklas hebt. Geef eerst 20 minuten instructie aan klas A, die mogen daarna aan het werk. De leerkracht geeft dan verlengde instructie aan de leerlingen die dat nodig hebben. Daarna nog even die bijzondere leerling langslopen.
Dan is de instructie voor klas B aan de beurt en gebeurd bovenstaande wederom in die volgorde.
Daarna is klas A weer aan de beurt, want we zijn ruim een uur verder en dan is het volgende onderdeel aan de beurt.
Ik zie niet in hoe leerkrachten het moeten gaan vormgeven als ze zoweldigitaal als fysiek les moeten geven.. ik snap de angst bij ouders, maar of die helemaal terecht is weet ik niet.
Verwijderd
Ik heb er 60 verspreid over 3 klassen. Ik weet wel waar ik over praat. Vraag eender welke leraar je wilt en ze zullen meteen gaan klagen over het gebrek aan respect en opvoeding.
Kijk daar hebben we iemand die er weer eens meer verstand van heeft als de expertsArunia schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:07:
Er werd daar in Jip en Janneke taal uitgelegd dat kinderen amper vatbaar zijn en ook milde klachten hebben bij COVID-19. Bij een griepje is het een ander verhaal maar die vergelijking moeten we ook niet maken.
Ik ben zelf leerkracht in het PO. Dit is al tijden niet meer. In ieder geval de laatste 10 jaar niet meer. We hebben daar simpelweg de tijd niet voor omdat we continue bezig zijn met afstemmen en het gepersonaliseerd lesgeven, in mijn geval zonder devices op een gewone reguliere basisschool.GAIAjohan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:14:
[...]
Hoe kreeg jij vroeger les?
Concreet betekent dat het volgende: ik bied een korte instructie aan van ongeveer 20 minuten per vak. Daarna volgt zelfstandige verwerking door leerlingen. Tijdens die zelfstandige verwerking bied ik verlengde instructies aan van 15 minuten aan de zwakke broeders en daarna een instructie van 15 minuten aan de plus leerlingen. Dit herhaalt zich iedere dag voor ieder vak.
Administratie is voor na school. Nakijken doe ik tijdens het rondlopen en dan zogenaamd diagonaal, daar is in de praktijk (op het nakijken van toetsen na) geen tijd voor. Leerlingen (vooral in de bovenbouw) hebben hier ook zelf een verantwoordelijkheid in.
Ps: het is vmbo en mbo.Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:21:
[...]
JIJ hebt zeker geen kinderen
Vader werkt op het VMBO en MBO. En die heeft ze prima in de hand. Overdrijven is ook een vak...
Schiet tussen de palen en je scoort!
Nu dwalen we af in een onderwijs discussie. Mag naar een ander topic. Ik ben het alleen niet met je eens. Sta inmiddels ook al 13 jaar voor de klas, in het vmbo. Ja leerlingen zijn mondiger geworden, maar ik ook. Iedereen eigenlijk. Maar ze zijn nog prima te houden hoor, hoort bij de pubertijd. Socrates zei het al jaren geleden, weinig aan veranderd..Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:23:
[...]
Ik heb er 60 verspreid over 3 klassen. Ik weet wel waar ik over praat. Vraag eender welke leraar je wilt en ze zullen meteen gaan klagen over het gebrek aan respect en opvoeding.
Met de huidige opzet zou dat nog steeds kunnen toch? Klasikaal stuk doe je online en voor de groep. De rest van al die werkzaamheden is dan aan de ouders die ze thuis willen/moeten houden?President schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:23:
[...]
Prima vraag. Voor jouw beeldvorming:
9.00u ik geef een klassikale rekeninstructie
9.15u ik ga met 5 zwakke leerlingen aan de instructietafel zitten om de instructie nogmaals te doen
9.30u ik loop een rondje, help kinderen met inhoudelijke vragen, spreek ze aan en zet ze aan het werk, etc. Een paar kinderen doen niks als je ze niet elke paar minuten aanspreekt.
9.40u ik ga met 4 zwakke begrijpend lezen kinderen oefenen die in een handelingsplan zitten voor begrijpend lezen
9.55u ik loop weer een rondje om kinderen te helpen
10.00u volgende vak
Even heel zwart/wit. Zitten doe ik niet echt. Nakijken komt ergens na schooltijd en ik heb weinig tijd om dat goed na te bespreken met de kinderen
Als alle kinderen op tijdstip X beschikking hebben over een laptop, internet hebben voor een livestream, genoeg devices hebben voor alle kinderen thuis en nog ook allemaal online zijn op dat moment: dan zou het in principe ergens moeten lukken! Maar ik kan je alvast uit een droom halen: dat gaat hem echt niet worden...Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:26:
[...]
Met de huidige opzet zou dat nog steeds kunnen toch? Klasikaal stuk doe je online en voor de groep. De rest van al die werkzaamheden is dan aan de ouders die ze thuis willen/moeten houden?
Maar goed, maakt voor mij niks uit want ik doe het gewoon in de avonduren of op de woensdagmiddag
Maar niet elke leerkracht zal bereid zijn dat te doen
[ Voor 3% gewijzigd door President op 21-04-2020 20:29 ]
Fuck yeah, de opvang gaat weer open! Eindelijk een einde aan weken van 70+ uur die mijn vrouw en ik draaiden... Geeft iets om naar toe te leven. Heb enorm genoten ook van mijn kleine dame van bijna 1.5, maar man man wat was het lastig om alle ballen in de lucht te houden.
Ben wel bang dat de kleine helemaal opnieuw zal moeten wennen aan de leidsters en de andere kindjes... Beginnen maar met halve dagen denk ik.
Ben wel bang dat de kleine helemaal opnieuw zal moeten wennen aan de leidsters en de andere kindjes... Beginnen maar met halve dagen denk ik.
Dat zeiden mijn ouders 40 jaar geleden ook al, toen ze (net) voor de klas stonden. En ik gok mijn inmiddels wijlen opa ook toen die 75 jaar geleden voor de klas stond. Oke, toen mocht je nog met de liniaal losVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:23:
[...]
Maar dat is van alle tijden en in alle leeftijden. Respect krijg je niet, dat moet je verdienen zeg ik maar altijd.
Maar ik moet zeggen dat Van Dissel een duidelijk praatje hield en dat er erg veel verschillende onderzoeken lopen en beoordeeld worden. Daar wordt in ieder geval niet teveel met emotie gehandeld (gelukkig maar).
[ Voor 13% gewijzigd door Bastien op 21-04-2020 20:30 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Alleen de eerste?IJzerlijm schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:28:
Wow, wat een idiote vraag die eerste, alsof Rutte het volk straft.
Verwijderd
Ik heb persoonlijk de groepen 6/7/8 en daar is het kommer en kwel. Kinderen worden tegenwoordig onopgevoed naar school gestuurd en als je ze aanpakt dan staan de ouders bij de directeur te janken. Oke hij verdedigd ons wel maar het is toch weer 1 uur weg in een al druk schema.Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:26:
[...]
Nu dwalen we af in een onderwijs discussie. Mag naar een ander topic. Ik ben het alleen niet met je eens. Sta inmiddels ook al 13 jaar voor de klas, in het vmbo. Ja leerlingen zijn mondiger geworden, maar ik ook. Iedereen eigenlijk. Maar ze zijn nog prima te houden hoor, hoort bij de pubertijd. Socrates zei het al jaren geleden, weinig aan veranderd..
Ik hoor iedereen in de lokale onderwijsraad daarover klagen.
Risico is klein, niet 0.zacht schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:49:
Verwaarloosbare overdracht door kinderen, dus kinderopvang en basisscholen open. Kleinkinderen nog liever niet naar opa en oma, in verband met besmettingsgevaar. Schiet mij maar lek.
Leg het maar uit dat Trientje toch opa en oma heeft besmet toen ze toch daar langs ging.
Bovendien gaat bij bezoek aan opa en oma ongetwijfeld een ouder mee.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die experts bouwen hun advies op erg dun bewijs. En het gaat niet direct om de kinderen, maar om de mogelijke verspreiding naar anderen.Vlassie1980 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:24:
[...]
Kijk daar hebben we iemand die er weer eens meer verstand van heeft als de experts
Er werd daar in Jip en Janneke taal uitgelegd dat kinderen amper vatbaar zijn en ook milde klachten hebben bij COVID-19. Bij een griepje is het een ander verhaal maar die vergelijking moeten we ook niet maken.
Ook die werd als laag gezien ("lijkt laag", "waarschijnlijk"), maar je zal als docent er maar voor moeten staan. 30x een lage kans .. elke dag .. is een grote kans? Ze geven zelfs aan dat er verhoogde risico's zijn maar het moet de druk op het thuiswerken verlichten. Het is dus een economisch verhaal.
Maar gelukkig kunnen ze testen, die docenten. Daar word je namelijk minder ziek van.
Ik zie mijn 3-jarige dochter niet zelfstandig/alleen 40km enkel naar opa en oma fietsen.zacht schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:49:
Verwaarloosbare overdracht door kinderen, dus kinderopvang en basisscholen open. Kleinkinderen nog liever niet naar opa en oma, in verband met besmettingsgevaar. Schiet mij maar lek.
Het is misschien een cliche maar helaas wel waar..Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:30:
[...]
Ik heb persoonlijk de groepen 6/7/8 en daar is het kommer en kwel. Kinderen worden tegenwoordig onopgevoed naar school gestuurd en als je ze aanpakt dan staan de ouders bij de directeur te janken. Oke hij verdedigd ons wel maar het is toch weer 1 uur weg in een al druk schema.
Mijn vrouw werkt in het VO en geeft brugklas t/m 3e les, daar is het precies hetzelfde.
@Mfpower met de informatie die we hebben is het het enige wat er op dit moment kan. Alternatief is dat we wachten tot alles wetenschappelijk onomstotelijk vastgesteld is. Of wachten op een medicijn of vaccin.
Ook best, laten we het hierbij tot dat moment.
Maarja 'het volk' wordt ongeduldig. En dan is dit de veiligste verruiming die we hebben.
Ook best, laten we het hierbij tot dat moment.
Maarja 'het volk' wordt ongeduldig. En dan is dit de veiligste verruiming die we hebben.
Heb toen ik die vraag hoorde direct de tv uitgezet. Het Henk en Ingrid uurtje was blijkbaar aangebroken.Dirk0s schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:27:
Haha die 1e vraag van die journalist, man man man
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:30:
[...]
Ik heb persoonlijk de groepen 6/7/8 en daar is het kommer en kwel. Kinderen worden tegenwoordig onopgevoed naar school gestuurd en als je ze aanpakt dan staan de ouders bij de directeur te janken. Oke hij verdedigd ons wel maar het is toch weer 1 uur weg in een al druk schema.
offtopic:
Dit is uiteraard bijzonder weinig gerelateerd tot de ontwikkelingen rondom het coronavirus in Nederland, ik zou dan ook bepleiten deze discussie elders op dit forum te voeren.
Maar belangrijk wel om te realiseren enigszins in relatie tot het corona beleid, is dat je je moet afvragen of dit niet eerder een lokaal probleem is dan een landelijk probleem.Dit is uiteraard bijzonder weinig gerelateerd tot de ontwikkelingen rondom het coronavirus in Nederland, ik zou dan ook bepleiten deze discussie elders op dit forum te voeren.
Tsja. En je zou maar zorgmedewerker zijn, politie medewerker, ambulancepersoneel, winkelpersoneel, OV bestuurder, etc. Dit alles overigens werkzaam met / in de nabijheid van individuen met een grotere risico op ziekteoverdracht dan dit soort kleine kinderen. Elke dag weer.Mfpower schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:33:
[...]
Die experts bouwen hun advies op erg dun bewijs. En het gaat niet direct om de kinderen, maar om de mogelijke verspreiding naar anderen.
Ook die werd als laag gezien ("lijkt laag", "waarschijnlijk"), maar je zal als docent er maar voor moeten staan. 30x een lage kans .. elke dag .. is een grote kans? Ze geven zelfs aan dat er verhoogde risico's zijn maar het moet de druk op het thuiswerken verlichten. Het is dus een economisch verhaal.
Maar gelukkig kunnen ze testen, die docenten. Daar word je namelijk minder ziek van.
De maatregelen dienen ergens afgezwakt te worden. En dan is het langzaam openstellen van de samenleving voor groepen met de kleinste kans op verspreiding gewoonweg één van de veiligere opties. Als zelfs dat niet blijkt te gaan, hoe zien we het dan voor ons om groepen mensen met een groter risico op ziekte transmissie weer 'nauwer' (lees drukker op straat, OV, etc) tot elkaar te laten komen.
Kijk daar heb je het al.Bart-Willem schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:35:
[...]
Ik zie mijn 3-jarige dochter niet zelfstandig/alleen 40km enkel naar opa en oma fietsen.Ik denk dat de nuance daarin te zoeken is.
Vroegah, toen de leraren nog orde konden bewaren en de ouders hun kinderen nog deden opvoeden, was dat geen probleem. Was ze op de leeftijd al voorman in de mijn. Watjes zijn het geworden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik ga niet over anderen een oordeel vellen, en al helemaal niet over je vrouw. Het enige dat ik hier nog over wil zeggen is datje klagers altijd hoort en de leraren die het wel vinden mee vallen niet. Dat is altijd en overal zo mee. Klagers krijgen een podium en lijken in grote getallen aanwezig. Terwijl de groep die het niet zo’n groot probleem vindt altijd veel groter is.Grimmie187 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:35:
[...]
Het is misschien een cliche maar helaas wel waar..
Mijn vrouw werkt in het VO en geeft brugklas t/m 3e les, daar is het precies hetzelfde.
Verwijderd
Het ging erom dat iemand voorstelde om maar even tegelijk klassikaal en online les te geven.........psychodude schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:37:
[...]
offtopic:Maar belangrijk wel om te realiseren enigszins in relatie tot het corona beleid, is dat je je moet afvragen of dit niet eerder een lokaal probleem is dan een landelijk probleem.
Dit is uiteraard bijzonder weinig gerelateerd tot de ontwikkelingen rondom het coronavirus in Nederland, ik zou dan ook bepleiten deze discussie elders op dit forum te voeren.
[...]
Tsja. En je zou maar zorgmedewerker zijn, politie medewerker, ambulancepersoneel, winkelpersoneel, OV bestuurder, etc. Dit alles overigens werkzaam met / in de nabijheid van individuen met een grotere risico op ziekteoverdracht dan dit soort kleine kinderen. Elke dag weer.
De maatregelen dienen ergens afgezwakt te worden. En dan is het langzaam openstellen van de samenleving voor groepen met de kleinste kans op verspreiding gewoonweg één van de veiligere opties. Als zelfs dat niet blijkt te gaan, hoe zien we het dan voor ons om groepen mensen met een groter risico op ziekte transmissie weer 'nauwer' (lees drukker op straat, OV, etc) tot elkaar te laten komen.
Nou, geef eens duiding? Die ontbreekt volkomen in jouw voorbeelden.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:21:
[...]
Juist vroeger, dat laat zien dat je geen idee hebt van het hedendaagse onderwijs.
Waarom zou jij nu niet gewoon tegen iemand in groep 5 kunnen zeggen: maak som 1t/m 8?
Dat zou simpelweg de overhand van een leraar op een groep kinderen -horen- te zijn.
dat klopt. Maar helaas zijn veel scholen ook niet 1 front richting de ouders....Bastien schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:29:
[...]
Dat zeiden mijn ouders 40 jaar geleden ook al, toen ze (net) voor de klas stonden. En ik gok mijn inmiddels wijlen opa ook toen die 75 jaar geleden voor de klas stond. Oke, toen mocht je nog met de liniaal los
Maar dat is van alle tijden en in alle leeftijden. Respect krijg je niet, dat moet je verdienen zeg ik maar altijd.
Maar ik moet zeggen dat Van Dissel een duidelijk praatje hield en dat er erg veel verschillende onderzoeken lopen en beoordeeld worden. Daar wordt in ieder geval niet teveel met emotie gehandeld (gelukkig maar).
Vaak genoeg gezien dat een directeur of schoolleiding niet tegen ouders durft te zeggen: Als leraar X zegt dat dit gebeurt, dan vertrouwen wij daar volledig in".
Dat maakt het niet makkelijker. En ik denk dat dat wel veranderd is. Kinderen zijn niet mondiger, de ouders verdedigen ze op basis van enkel het verhaal van hun kind.....
Vakmensen zijn niet overval dik gezaaid. Geldt ook voor het onderwijs.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Wat wil je als ouders mij verwijten dat hun kind niet opgevoed is en ongewenst gedrag vertoondWaah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:39:
[...]
de ouders verdedigen ze op basis van enkel het verhaal van hun kind.....
In ieder geval wel weer buitensporten voor kinderen! Helaas zit mijn kind op een binnensport
het moment om ze op een buitensport te zettenPresident schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:42:
In ieder geval wel weer buitensporten voor kinderen! Helaas zit mijn kind op een binnensport
Iemand die duiding geeftMaZeLe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:24:
[...]
Ik ben zelf leerkracht in het PO. Dit is al tijden niet meer. In ieder geval de laatste 10 jaar niet meer. We hebben daar simpelweg de tijd niet voor omdat we continue bezig zijn met afstemmen en het gepersonaliseerd lesgeven, in mijn geval zonder devices op een gewone reguliere basisschool.
Concreet betekent dat het volgende: ik bied een korte instructie aan van ongeveer 20 minuten per vak. Daarna volgt zelfstandige verwerking door leerlingen. Tijdens die zelfstandige verwerking bied ik verlengde instructies aan van 15 minuten aan de zwakke broeders en daarna een instructie van 15 minuten aan de plus leerlingen. Dit herhaalt zich iedere dag voor ieder vak.
Administratie is voor na school. Nakijken doe ik tijdens het rondlopen en dan zogenaamd diagonaal, daar is in de praktijk (op het nakijken van toetsen na) geen tijd voor. Leerlingen (vooral in de bovenbouw) hebben hier ook zelf een verantwoordelijkheid in.
Nou duidelijk, maar eerlijk gezegd snap ik meteen waar de werkdruk zit dan. En dat is deels dat personaliseren. Ik zou zelf zeggen in corona tijd: nood breekt wet, we gaan het gewoon weer ouderwets doen.
Ook worden verenigingen aangemoedigd te sporten met niet leden.President schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:42:
Dus ik zou inderdaad kijken vóór een tijdelijke andere sport
Verwijderd
Ik wilde er eigenlijk niet op in gaan maar je kunt natuurlijk ook de discussie lezen van de afgelopen twee pagina'sGAIAjohan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:43:
[...]
Iemand die duiding geeftfantastisch. Met alleen 'jij snapt het niet' van @Verwijderd kom je niet ver.
Nou duidelijk, maar eerlijk gezegd snap ik meteen waar de werkdruk zit dan. En dat is deels dat personaliseren. Ik zou zelf zeggen in corona tijd: nood breekt wet, we gaan het gewoon weer ouderwets doen.
Uit de gelekte OMT advies brief waar ook een hoop onzekerheden in staan:
Er zijn voorlopige resultaten van verschillende onderzoeken en surveillancedata gepresenteerd aan het OMT. Hoewel deze onderzoeken nog niet afgerond zijn en er nog beperkte surveillancedata beschikbaar zijn, impliceren deze dat het verloop van de infectie onder kinderen die ziek worden, mild is. Kinderen krijgen minder vaak klachten en worden relatief minder vaak opgenomen voor COVID-19 dan volwassenen.
Ook lijken kinderen met onderliggende medische problematiek geen groter risico te lopen op een ernstig beloop van COVID-19 dan gezonde kinderen. Van alle gemelde COVID-19-patiënten heeft amper 1% de leeftijd onder de 20 jaar, terwijl deze leeftijdsgroep circa 22% van de gehele bevolking uitmaakt. Kinderen zijn dus ondervertegenwoordigd in de patiëntenpopulatie. Dit wordt ondersteund door de eerste resultaten van een seroprevalentieonderzoek (follow-up PIENTER 3). Uit dit onderzoek blijkt dat in de bevolkingsgroep tot 20 jaar het laagste percentage met antistoffen tegen COVID-19 gevonden wordt.
Ook lijkt de verspreiding vanuit kinderen niet groter te zijn dan vanuit volwassenen; er zijn aanwijzingen dat deze kleiner is.
Uit modelleringswerk blijkt dat het openen van de kinderopvang en de basisscholen waarschijnlijk niet zal leiden tot aanzienlijke extra ziektelast en belasting van de zorg. Door het openen van de kinderopvang, de basisscholen en het speciaal onderwijs wordt er wel meer transmissie verwacht onder kinderen en hun ouders. Echter, de verwachting is dat dit niet veel extra zorg en ziekenhuisopnames tot gevolg heeft.
Het openen van kinderopvang en basisscholen zou het reproductiegetal in het beste geval nauwelijks beïnvloeden en in het slechtste scenario met 0,2 verhogen (zoals afgemeten en geschat naar aanleiding van ziekenhuisopnames).
De schoolmaatregelen gaan overigens als ik het goed heb pas 11 mei in wat nog een kleine 3 weken in de toekomst ligt. Hopelijk houdt iedereen zich aan de regels en verbetert de situatie in de tussentijd verder.
Vanaf 11 mei wordt zoveel mogelijk gemonitord en als de transmissie toch te groot blijkt gaan de scholen weer dicht verwacht ik.
Er zijn voorlopige resultaten van verschillende onderzoeken en surveillancedata gepresenteerd aan het OMT. Hoewel deze onderzoeken nog niet afgerond zijn en er nog beperkte surveillancedata beschikbaar zijn, impliceren deze dat het verloop van de infectie onder kinderen die ziek worden, mild is. Kinderen krijgen minder vaak klachten en worden relatief minder vaak opgenomen voor COVID-19 dan volwassenen.
Ook lijken kinderen met onderliggende medische problematiek geen groter risico te lopen op een ernstig beloop van COVID-19 dan gezonde kinderen. Van alle gemelde COVID-19-patiënten heeft amper 1% de leeftijd onder de 20 jaar, terwijl deze leeftijdsgroep circa 22% van de gehele bevolking uitmaakt. Kinderen zijn dus ondervertegenwoordigd in de patiëntenpopulatie. Dit wordt ondersteund door de eerste resultaten van een seroprevalentieonderzoek (follow-up PIENTER 3). Uit dit onderzoek blijkt dat in de bevolkingsgroep tot 20 jaar het laagste percentage met antistoffen tegen COVID-19 gevonden wordt.
Ook lijkt de verspreiding vanuit kinderen niet groter te zijn dan vanuit volwassenen; er zijn aanwijzingen dat deze kleiner is.
Uit modelleringswerk blijkt dat het openen van de kinderopvang en de basisscholen waarschijnlijk niet zal leiden tot aanzienlijke extra ziektelast en belasting van de zorg. Door het openen van de kinderopvang, de basisscholen en het speciaal onderwijs wordt er wel meer transmissie verwacht onder kinderen en hun ouders. Echter, de verwachting is dat dit niet veel extra zorg en ziekenhuisopnames tot gevolg heeft.
Het openen van kinderopvang en basisscholen zou het reproductiegetal in het beste geval nauwelijks beïnvloeden en in het slechtste scenario met 0,2 verhogen (zoals afgemeten en geschat naar aanleiding van ziekenhuisopnames).
De schoolmaatregelen gaan overigens als ik het goed heb pas 11 mei in wat nog een kleine 3 weken in de toekomst ligt. Hopelijk houdt iedereen zich aan de regels en verbetert de situatie in de tussentijd verder.
Vanaf 11 mei wordt zoveel mogelijk gemonitord en als de transmissie toch te groot blijkt gaan de scholen weer dicht verwacht ik.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Inderdaad.. En ondertussen worden in de komende drie weken de resultaten in het buitenland ook in de gaten gehouden. Ik hoop ECHT dat die onderzoeken een positief beeld geven, het zou echt slecht zijn voor de kinderen/ouders als er over 2 weken duidelijk wordt dat de scholen toch nog langer gesloten moeten blijvenHelp!!!! schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:44:
De schoolmaatregelen gaan overigens als ik het goed heb pas 11 mei in wat nog een kleine 3 weken in de toekomst ligt. Hopelijk houdt iedereen zich aan de regels en verbetert de situatie in de tussentijd.
Heb je een link naar die brief? Ben er namelijk naar op zoek :-)
Je geeft nergens aan hoe de dag eruit ziet, terwijl dat wel gevraagd is. Maar anderen hebben al prima antwoorden gegevenVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:44:
[...]
Ik wilde er eigenlijk niet op in gaan maar je kunt natuurlijk ook de discussie lezen van de afgelopen twee pagina's
Kleine tip: Dat geeft meer begrip voor je problemen en doelgroep dan enkel roepen " Het zijn ongemanierde apen" en "je hebt zeker geen kinderen".
Absoluut waar, maar ik zie toch wel een duidelijk verschil in de rol van opvoeder als ouder/leerkracht tov pak em beet 15 jaar geleden.Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:38:
[...]
Ik ga niet over anderen een oordeel vellen, en al helemaal niet over je vrouw. Het enige dat ik hier nog over wil zeggen is datje klagers altijd hoort en de leraren die het wel vinden mee vallen niet. Dat is altijd en overal zo mee. Klagers krijgen een podium en lijken in grote getallen aanwezig. Terwijl de groep die het niet zo’n groot probleem vindt altijd veel groter is.
Maar deze bredere onderwijs discussie gaat nogal offtopic idd..
Denemarken doet de scholen nu (maandag?) al open. We hebben dus 2 weken de tijd om de te kijken hoe het daar gaat. 2 Weken is denk ik wel voldoende om te zien of het aantal besmettingen daar weer gaat oplopen.
Hangt er vanaf, in hoeverre zijn de maatregelen binnen de scholen vergelijkbaar, is sociale demografie onder leraren vergelijkbaar e.d.TrailBlazer schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:48:
Denemarken doet de scholen nu (maandag?) al open. We hebben dus 2 weken de tijd om de te kijken hoe het daar gaat. 2 Weken is denk ik wel voldoende om te zien of het aantal besmettingen daar weer gaat oplopen.
Als ik het goed begrijp wordt er vanuit het OMT zorgvuldig naar gekeken, maar altijd met caveat.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Je hebt altijd randvoorwaarden die anders zijn. Maar als het duidelijk de klauwen uitloopt over 2 weken weet je genoeg. Als er praktisch geen stijging is, zal het verschil met ons niet heel groot zijn.Virtuozzo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:50:
[...]
Hangt er vanaf, in hoeverre zijn de maatregelen binnen de scholen vergelijkbaar, is sociale demografie onder leraren vergelijkbaar e.d.
Als ik het goed begrijp wordt er vanuit het OMT zorgvuldig naar gekeken, maar altijd met caveat.
Klopt het op de tiende procent? vast niet XD maar het zal echt geen procenten schelen.
Met die denkwijze kun je nooit iets doen. En zitten we over 3 jaar nog in een lockdown (want men gaat er nu vanuit dat een vaccin mogelijk is. Met die denkwijze "het is niet vergelijkbaar" is zelfs DAT onzeker
1 op 1 vergelijken kan natuurlijk nooit, maar elk beetje informatie kan helpen om een betere inschatting te maken.Virtuozzo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:50:
[...]
Hangt er vanaf, in hoeverre zijn de maatregelen binnen de scholen vergelijkbaar, is sociale demografie onder leraren vergelijkbaar e.d.
Ik had eigenlijk verwacht dat ze de noordelijke provincies eerst zouden laten beginnen. Het aantal besmettingen daar is zoveel lager dat je daar wat eerder de teugels kan laten vieren. Horeca en dergelijke gaat niet omdat dan iedereen gaat stappen in Leeuwarden.
Verwijderd
Ik krijg nu een bericht van iemand die claimt door een kort bezoek aan een school een representatief beeld heeft kunnen schetsen van de situatie, ik werk dus gewoon op een slechte school zegt hij, weet ik dat ook weer.
Ik ben er wel klaar mee, tijd voor bier en zie het over drie weken wel.
Ik ben er wel klaar mee, tijd voor bier en zie het over drie weken wel.
Ja, op zich eens, maar ik vind scholen niet zo'n logische keuze omdat er geen vrijblijvendheid is. Niet voor de ouders met kinderen, noch voor docenten. In winkels, OV etc gelden zeer sterke maatregelen terwijl dat voor een juf of meester niet haalbaar is. Voor zorgmedewerkers is het een ander verhaal, daar moet het gewoon echt. Punt. En zij krijgen bescherming, het is hun professie juist om dit te doen. Net zoals in het leger zitten en uitgezonden worden.psychodude schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:37:
[...]
offtopic:Maar belangrijk wel om te realiseren enigszins in relatie tot het corona beleid, is dat je je moet afvragen of dit niet eerder een lokaal probleem is dan een landelijk probleem.
[...]
Tsja. En je zou maar zorgmedewerker zijn, politie medewerker, ambulancepersoneel, winkelpersoneel, OV bestuurder, etc. Dit alles overigens werkzaam met / in de nabijheid van individuen met een grotere risico op ziekteoverdracht dan dit soort kleine kinderen. Elke dag weer.
Ik kan kiezen om niet naar een winkel te gaan of om te draaien als het druk is. Op mijn werk gelden de allerstrengste regels. Maar ik mag wel gewoon om 8.30 mijn kinderen naar school brengen, oh wacht. MOET. De docent die mantelzorger is voor bijvoorbeeld een zieke ouder moet gewoon lesgeven. Ik kan wel even doorgaan; dan heb ik het nog niet eens over mensen (zoals mijn buren) die hun snotterende kinderen gewoon laten gaan ("is toch geen corona"). Hopelijk zijn scholen straks streng genoeg om die kinderen gewoon weer naar huis te sturen.
Maar goed, ik vraag niemand om het met me eens te zijn. Ik heb ook - en daar ben ik eerlijk in - geen echt goed antwoord op de problematiek. Het is een verhaal van dilemma's, zoals Rutte ook zei. Ik hoop maar dat er in dit verhaal ruimte blijft voor individuele vrije keuzes (geen verplichte app, check!) en dat wij onze kids niet verplicht naar school hoeven te sturen. Ik houd ook nog een beetje hoop op "Denemarkse" taferelen, met goede hygiëne maatregelen op de scholen (dus wél 1,5m afstand, elke uur handen wassen en nog wat meer) dan zou ik wat meer overwegen om mijn oudste weer naar school te sturen.
Of mijn antistoffentest moet positief terug komen, dan durf ik het op korte termijn ook wel aan. Ik ga nu even een tijdje stoppen met dit topic, want er zijn ook nog andere belangrijke zaken in dit leven. Veel te veel op GoT rondgehangen vandaag. Ook goed voor m'n hart
Het is niet zozeer of het in de klauwen loopt. Covid-19 is zo opmerkelijk dat veel overdracht al snel te complex is voor contactonderzoek. Ik verwacht relatief weinig van opflakkeren binnen onderwijs bijvoorbeeld, het is meer de vraag óf en zo ja waar én in welke mate elders via dat soort ketens iets opflakkert.Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:51:
[...]
Je hebt altijd randvoorwaarden die anders zijn. Maar als het duidelijk de klauwen uitloopt over 2 weken weet je genoeg. Als er praktisch geen stijging is, zal het verschil met ons niet heel groot zijn.
Klopt het op de tiende procent? vast niet XD maar het zal echt geen procenten schelen.
Met die denkwijze kun je nooit iets doen. En zitten we over 3 jaar nog in een lockdown (want men gaat er nu vanuit dat een vaccin mogelijk is. Met die denkwijze "het is niet vergelijkbaar" is zelfs DAT onzeker
Dat is de inherent vereiste nauwkeurigheid. Dat is juist geen blokkade. Dit is zorgvuldigheid, vereist voor het kunnen maken van projecties met onvolledige data. En dat is vooralsnog de situatie waar we in zitten.
Aangezien er nogal een trend is van lik op stuk vergelijkingen maken zoals het uitkomt is het niet zo onverstandig om af en toe te wijzen op de complexiteit. Dat veroordelen als "die denkwijze kun je nooit iets doen" is eigenaardig. Dit is immers hoe we er in geslaagd zijn om de curve van IC toestroom onder controle te krijgen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Is dat die van het RKI? Als ik vragen mag?Mfpower schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:55:
[...]
Of mijn antistoffentest moet positief terug komen, dan durf ik het op korte termijn ook wel aan. Ik ga nu even een tijdje stoppen met dit topic, want er zijn ook nog andere belangrijke zaken in dit leven. Veel te veel op GoT rondgehangen vandaag. Ook goed voor m'n hart
@doeternietoedoeternietoe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:47:
Heb je een link naar die brief? Ben er namelijk naar op zoek :-)
http://download.omroep.nl/nos/docs/210420_omt.pdf
of
https://uploads.gscdn.nl/..._65e_OMT_COVID-19.pdf.pdf
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 21-04-2020 21:21 ]
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Weet ik niet, maar ik ga het voor je navragen als ik laat prikken. Dat kan misschien deze week nog anders wordt het volgende week.Virtuozzo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:57:
[...]
Is dat die van het RKI? Als ik vragen mag?
Ik vind het apart dat er zo al 3 mensen zijn die het noodzakelijk vinden om op een bepaalde manier te reageren.
Het is niet dat ik het niet begrijp. Er moet ergens een begin zijn. Het is meer dat we het er niet mee eens zijn om nu al ons kind (zit in groep 2 overigens en wel al klaar voor groep 3) weer op school te zetten. Daarbij zou dat inhouden dat ze voorlopig opa en oma niet ziet. Of moet dat volgens jullie ook gewoon kunnen met mensen van in de 70? Mijn ouders zijn goed gezond, maar dat zegt niet zo heel veel.
De kans is wat ze gezien hebben kleiner voor besmetting van kind naar volwassenen dan andersom. Er is altijd kans. We maken gewoon afwegingen en wellicht komt dat niet zo goed over op een forum met getypte tekst. Kan.
Zou het wel waarderen als er minder op de man gespeeld wordt hier. Want die drie opmerkingen starten in ieder geval geen discussie over dit onderwerp. Fijn dat jullie het er wel mee eens zijn. Prima. Maar wij zijn het er niet mee eens en zeker niet van mening dat we het allemaal wel beter weten dan mensen die er voor geleerd hebben. Het is duidelijk dat die het ook niet zeker weten, maar dat er aanwijzingen zijn voor.
Of de leerkracht van onze dochter er tijd voor heeft, geen idee. Maar bespreekbaar maken kan natuurlijk gewoon. Grote kans dat het werk voor de dag deelbaar is met kinderen die thuis zijn.
We zijn al die tijd verkouden geweest en weer een nieuwe verkoudheid ondertussen. Een aantal keer verhoging etc. Ook onderdeel van onze keuze.
En over boodschappen halen in de supermarkt. Wij laten het bezorgen al zoveel weken en ja, we maken het schoon voordat het opgeborgen wordt. Overdreven? Vast wel.
Pakketjes? Ook schoonmaken enzovoorts.
Het is niet dat ik het niet begrijp. Er moet ergens een begin zijn. Het is meer dat we het er niet mee eens zijn om nu al ons kind (zit in groep 2 overigens en wel al klaar voor groep 3) weer op school te zetten. Daarbij zou dat inhouden dat ze voorlopig opa en oma niet ziet. Of moet dat volgens jullie ook gewoon kunnen met mensen van in de 70? Mijn ouders zijn goed gezond, maar dat zegt niet zo heel veel.
De kans is wat ze gezien hebben kleiner voor besmetting van kind naar volwassenen dan andersom. Er is altijd kans. We maken gewoon afwegingen en wellicht komt dat niet zo goed over op een forum met getypte tekst. Kan.
Zou het wel waarderen als er minder op de man gespeeld wordt hier. Want die drie opmerkingen starten in ieder geval geen discussie over dit onderwerp. Fijn dat jullie het er wel mee eens zijn. Prima. Maar wij zijn het er niet mee eens en zeker niet van mening dat we het allemaal wel beter weten dan mensen die er voor geleerd hebben. Het is duidelijk dat die het ook niet zeker weten, maar dat er aanwijzingen zijn voor.
Of de leerkracht van onze dochter er tijd voor heeft, geen idee. Maar bespreekbaar maken kan natuurlijk gewoon. Grote kans dat het werk voor de dag deelbaar is met kinderen die thuis zijn.
We zijn al die tijd verkouden geweest en weer een nieuwe verkoudheid ondertussen. Een aantal keer verhoging etc. Ook onderdeel van onze keuze.
En over boodschappen halen in de supermarkt. Wij laten het bezorgen al zoveel weken en ja, we maken het schoon voordat het opgeborgen wordt. Overdreven? Vast wel.
@Mfpower Rutte heeft expliciet gezegd dat leraren die in een risicogroep zitten of met mensen wonen met een risicogroep (daar vallen mantelzorgers dus ook onder) niet aan het werk hoeven...
Dus nee, geen verplichting.
@Arunia tja wie er hard ingaat met weinig uitleg, kan een balletje terugverwachten natuurlijk
Ik las vooral veel onderbuikgevoel, en het tegenspreken van een groep deskundigen met gedegen onderzoek valt op een forum als Tweakers vaak niet zo goed.
Als je post zo genuanceerd en gedetailleerd was als nu, had je een stuk minder reacties gehad natuurlijk.
Dat gezegd hebbende: Ja het is heel voorzichtig. Maar er zijn genoeg gevallen waar dat prima gewaarborgd is.
@Arunia tja wie er hard ingaat met weinig uitleg, kan een balletje terugverwachten natuurlijk
Als je post zo genuanceerd en gedetailleerd was als nu, had je een stuk minder reacties gehad natuurlijk.
Dat gezegd hebbende: Ja het is heel voorzichtig. Maar er zijn genoeg gevallen waar dat prima gewaarborgd is.
[ Voor 52% gewijzigd door Waah op 21-04-2020 21:03 ]
Oh zeker, het is ook absoluut informatie verzamelen. We kennen het virus nog lang niet goed, en in sommige opzichten kennen we ook onze eigen kwetsbaarheden en reële omstandigheden of uitdagingen nog niet zo goed. We werken op basis van onvolledige informatie. Absoluut zaak om stapje voor stapje het verder uit te werken.TrailBlazer schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:53:
[...]
1 op 1 vergelijken kan natuurlijk nooit, maar elk beetje informatie kan helpen om een betere inschatting te maken.
Ik had eigenlijk verwacht dat ze de noordelijke provincies eerst zouden laten beginnen. Het aantal besmettingen daar is zoveel lager dat je daar wat eerder de teugels kan laten vieren. Horeca en dergelijke gaat niet omdat dan iedereen gaat stappen in Leeuwarden.
Ik had en heb mijn twijfels bij regionaal toespitsen van maatregelen. Het kan, maar zoveel van communicatie en organisatie is in Nederland landelijk. Op regionaal is er ook veel uitgehold. En dan denk ik toch ook even aan het belang van consistente en duidelijke communicatie bij maatregelen, het is immers een crisis van gedrag, hoe pak je dat regio voor regio aan wanneer mensen als groep bij zoiets eigenlijk enkel maar op een centraal kanaal (zogezegd) focussen.
Niet makkelijk.
Serieus, het noorden heeft echt geluk gehad met de vakantiespreiding.
En houden ze er hier rekening mee dat al die ouders hun kinderen halen en brengen, of gaan ze er alleen van uit dat die kinderen alleen contact met elkaar hebben? Of dat die ouders allemaal jonger dan 45 zijn en het dus overleven? En dat ze opa en oma vermijden?Help!!!! schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:44:
Het aantal besmette mensen zal in ieder geval flink toenemen. Al die besmette ouders gezellig in de supermarkt...
Waarschijnlijk gaat men er vanuit dat de scholen ook daar kijken naar passende oplossingen. Dus enkel kiss&ride bijvoorbeeld. Geen uitstappende ouders. Leraren die helpen met begeleiding van kinderen naar de school ipv meelopen naar binnen. Dat soort maatregelen.SymbolicFrank schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:02:
[...]
En houden ze er hier rekening mee dat al die ouders hun kinderen halen en brengen, of gaan ze er alleen van uit dat die kinderen alleen contact met elkaar hebben? Of dat die ouders allemaal jonger dan 45 zijn en het dus overleven? En dat ze opa en oma vermijden?
Het aantal besmette mensen zal in ieder geval flink toenemen. Al die besmette ouders gezellig in de supermarkt...
Met de huidige maatregelen in de Supermarkt zou besmetting sowieso tegen gegaan moeten worden. Dus of daar meer zieke mensen tussen zitten zou niet uit mogen maken.
Nou het lijkt me wel logisch dat opa en oma vermeden worden en dat het gezin zelf alleen met school erbij omgaat.
Het is niet zo dat in eens magisch je weer naar je werk moet als je thuis kan werken.
Thuis blijven werken (als dat kon), en kind naar school op bepaalde tijden.
En ja als je ze brengt afstand van andere ouders.
Maar niet in eens nu wel naar opa of oma, dat is nog steeds gewoon niet de bedoeling
Het is niet zo dat in eens magisch je weer naar je werk moet als je thuis kan werken.
Thuis blijven werken (als dat kon), en kind naar school op bepaalde tijden.
En ja als je ze brengt afstand van andere ouders.
Maar niet in eens nu wel naar opa of oma, dat is nog steeds gewoon niet de bedoeling
Ja van leraren heb ik het meegekregen, maar ouders?Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:59:
@Mfpower Rutte heeft expliciet gezegd dat leraren die in een risicogroep zitten of met mensen wonen met een risicogroep (daar vallen mantelzorgers dus ook onder) niet aan het werk hoeven...
@Arunia tja wie er hard ingaat met weinig uitleg, kan een balletje terugverwachten natuurlijkIk las vooral veel onderbuikgevoel, en het tegenspreken van een groep deskundigen met gedegen onderzoek valt op een forum als Tweakers vaak niet zo goed.
ik zou stoppen met posten, te moeilijk...
Dat is sowieso niet de bedoelingArunia schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:59:
Daarbij zou dat inhouden dat ze voorlopig opa en oma niet ziet. Of moet dat volgens jullie ook gewoon kunnen met mensen van in de 70?
@Arunia is het heel vreemd dat mensen reageren op je post? Het lijkt haast wel een trol.
Je neemt een beslissing op basis van een ongefundeerd onderbuikgevoel. Een beslissing die haaks staat op wat we wel weten. En bovendien -zeker op de langer termijn waar we nu voor staan- niet vol te houden is.
Hoewel ik de angst voor besmetting wel snap, laten de cijfers nu eenmaal zien dat dit een logische versoepeling is. Of zie je een andere versoepeling die we met minder risico kunnen nemen?
Je neemt een beslissing op basis van een ongefundeerd onderbuikgevoel. Een beslissing die haaks staat op wat we wel weten. En bovendien -zeker op de langer termijn waar we nu voor staan- niet vol te houden is.
Hoewel ik de angst voor besmetting wel snap, laten de cijfers nu eenmaal zien dat dit een logische versoepeling is. Of zie je een andere versoepeling die we met minder risico kunnen nemen?
[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 21-04-2020 21:09 ]
Mwa, het worst case scenario is in de brief ook beschreven:SymbolicFrank schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:02:
[...]
En houden ze er hier rekening mee dat al die ouders hun kinderen halen en brengen, of gaan ze er alleen van uit dat die kinderen alleen contact met elkaar hebben? Of dat die ouders allemaal jonger dan 45 zijn en het dus overleven? En dat ze opa en oma vermijden?
Dit soort scenario's wordt uitgewerkt. Maar, roeien met riemen die je bij elke slag moet bijwerken, je moet dus werken op basis van extrapolatie, ervaring, modellen e.d. Daar zit ook schalen van waarschijnlijkheid bij, net zoals als lijsten van condities / complicaties zijn om te bepalen of / waar ingegrepen dient te worden.In het worstcasescenario, waarbij kinderen een grotere rol spelen in de verspreiding dan waar nu van uitgegaan wordt, wordt geschat dat het basis reproductiegetal (R0) met maximaal 9% toeneemt ten gevolge van opening van de basisscholen.
Terecht, excuses.Arunia schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:59:
Ik vind het apart dat er zo al 3 mensen zijn die het noodzakelijk vinden om op een bepaalde manier te reageren.
Mijn reactie was hard omdat ik nog pissig was over de zuigende vraag van de reporter, daar kan jij natuurlijk niets aan doen.
Laat ik voorop stellen dat het misschien overdreven naleven van de maatregelen natuurlijk altijd beter is dan ze in de wind slaan.. Verder kan ik me ook (nog) niet voorstellen hoe ver je gaat als ouder om je kind te beschermen in deze tijd.
Misschien is sprake van "onderbuik", maar het is wel menselijk. Ik kan onzekerheid en voorzichtig absoluut begrijpen, zelfs daar waar sprake is van volledige informatie.MikeyMan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:06:
@Arunia is het heel vreemd dat mensen reageren op je post? Het lijkt haast wel een trol.
Kijk, die ene vraag van verslaggever die eerder in het topic ietwat werd afgesabeld, ik zat eerder op de avond in gesprek met een paar mensen verbonden aan een gemeenschapscentrum. Exact dezelfde soort vraag kwam ook daar voorbij.
Dat gezegd, hoe mensen daar op ingaan is ook wel een factor voor de bereidheid van mensen om informatie te wegen.
Er is enkel gezegd dat de scholen weer open gaan. Niet dat er een leerplichtambtenaar je met een stok komt slaan als je ze niet naar school stuurt.Mfpower schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:05:
[...]
Ja van leraren heb ik het meegekregen, maar ouders?
ik zou stoppen met posten, te moeilijk...
Het is om lucht te geven voor werkende ouders. Of dat nodig is, scheelt per persoon. Maar de insteek is niet om een leerachterstand te voorkomen (dat is niet gezegd tenminste).
Maar de basisscholen hebben 3 weken om te bedenken hoe ze het gaan invullen. Tijd genoeg om te zien wat men bedenkt en of dat veilig genoeg is voor die groepen
Check. Kinderen, op school en thuis. Risicoanalyse. Wat ik een beetje mis in het verhaal is al die door hun kinderen besmette ouders die vrij rondlopen en weer andere mensen besmetten.Virtuozzo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:06:
[...]
Mwa, het worst case scenario is in de brief ook beschreven:
[...]
Dit soort scenario's wordt uitgewerkt. Maar, roeien met riemen die je bij elke slag moet bijwerken, je moet dus werken op basis van extrapolatie, ervaring, modellen e.d. Daar zit ook schalen van waarschijnlijkheid bij, net zoals als lijsten van condities / complicaties zijn om te bepalen of / waar ingegrepen dient te worden.
Maar die lopen toch niet vrij rond? De rest van de maatregelen houden we juist in stand.SymbolicFrank schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:10:
[...]
Check. Kinderen, op school en thuis. Risicoanalyse. Wat ik een beetje mis in het verhaal is al die door hun kinderen besmette ouders die vrij rondlopen en weer andere mensen besmetten.
Ik denk dat men vooral viel over de opmerking "Ik zit al een maand thuis, en nu mag ik nog 3 weken niets" (niet zijn exacte woorden, maar het kwam over als een verwend kind die niet op zijn Playstation magVirtuozzo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:09:
[...]
Misschien is sprake van "onderbuik", maar het is wel menselijk. Ik kan onzekerheid en voorzichtig absoluut begrijpen, zelfs daar waar sprake is van volledige informatie.
Kijk, die ene vraag van verslaggever die eerder in het topic ietwat werd afgesabeld, ik zat eerder op de avond in gesprek met een paar mensen verbonden aan een gemeenschapscentrum. Exact dezelfde soort vraag kwam ook daar voorbij.
Dat gezegd, hoe mensen daar op ingaan is ook wel een factor voor de bereidheid van mensen om informatie te wegen.
En natuurlijk is dat vervelend. Maar die vragen spelen natuurlijk wel. Daar is men denk ik niet zo tegen.
Ik kan me het gevoel ook voorstellen. Maar zoals ik blijf herhalen; wat is dan het alternatief? Alleen maatregelen volgen als ze je uitkomen? Alleen wetenschappers geloven als ze in je straatje passen?Virtuozzo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:09:
[...]
Misschien is sprake van "onderbuik", maar het is wel menselijk. Ik kan onzekerheid en voorzichtig absoluut begrijpen, zelfs daar waar sprake is van volledige informatie.
Of voor de zekerheid maar alle maatregelen tot het einde der tijden in stand houden?
Misschien ben ik overmatig rationeel in deze, maar ik hoop wel dat mensen ook een beetje verder denken dan 'ik ben het er niet mee eens, want ik ben het er niet mee eens'.
Dat is overigens niet persoonlijk bedoeld richting @Arunia, ik zie hetzelfde op Facebook met de berichten als 'fuck it, ik ga lekker toch naar oma'...
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 21-04-2020 21:14 ]
Hm, ja en nee. In de brief wordt het op zich goed weergegeven wat de beslissingspunten zijn. Zeker, de technische informatie, dat zit er niet bij. Dat is meer voor de technische briefing en andere publicaties wanneer ze beschikbaar komen.SymbolicFrank schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:10:
[...]
Check. Kinderen, op school en thuis. Risicoanalyse. Wat ik een beetje mis in het verhaal is al die door hun kinderen besmette ouders die vrij rondlopen en weer andere mensen besmetten.
Het OMT geeft aan dat het een factor is. Het is een factor waar onduidelijkheid bij bestaat, maar ook indicatoren van lage waarschijnlijkheid en bij aanwezigheid van overige maatregelen redelijke beheersbaarheid.
Oh nee, mijn optiek is dat hier echt een gat in de communicatie begint te komen. Begrijp me niet verkeerd, op zich zijn de persconferenties een flink stuk beter dan die eerste - maar we hebben ondertussen best al lang vrij stringente focus gehad op dat doel van afvlakken van de curve. Daar ging de focus op maatregelen over en dat is ook goed overgebracht.MikeyMan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:12:
[...]
Ik kan me het gevoel ook voorstellen. Maar zoals ik blijf herhalen; wat is dan het alternatief? Alleen maatregelen volgen als ze je uitkomen? Alleen wetenschappers geloven als ze in je straatje passen?
Of voor de zekerheid maar alle maatregelen tot het einde der tijden in stand houden?
Ondertussen is er naast dat kanaal, zogezegd, een best diverse arena ontstaan van allerlei discussie en overige signalen bij wat voor die eerste curve niet echt het hoofdonderwerp was.
En ik wil ook best toegeven, het kabinet heeft ook wel wat ruimte laten vallen met "ja als mensen hun kinderen thuishouden" en "geen beleid voor". Verklaarbaar, ook te begrijpen, maar dat is een signaal wat ruimte laat voor ruis.
We zijn mensen, we reageren verschillend én anders op verschillende prikkels. Dat is ook iets om rekening mee te houden als crisismanagement, en dat mag wat beter.
Ik kom af en toe wel eens mensen tegen die opzij gaan als ik er aankom, om afstand te houden. En dat doe ik zelf natuurlijk ook. Maar die zijn zeldzaam. De meeste kijken nergens naar en lopen gewoon rechtdoor. Sterker nog, als ik opzij ga, dan hebben ze meer ruimte en benutten die door weer in het midden te gaan lopen.PWM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:11:
[...]
Maar die lopen toch niet vrij rond? De rest van de maatregelen houden we juist in stand.
En gisteren weer supermarktmedewerkers die nergens naar kijken en zich over je heen buigen als je in de weg staat. Ze duwden me nog net niet weg. Ik moest een paar keer vragen of ik er alsjeblieft bij mocht. En dan doen ze 1 stap opzij.
Dus, ik hoor wel dat we afstand moeten houden, maar ik zie het zelden ook gebeuren.
Hier staat zoveel druk op dat ik verwacht dat er hier voor het meest gunstige scenario is gekozen. Als het gunstige scenario lager was dan zou dit genoemd zijn.Virtuozzo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:06:
[...]
Mwa, het worst case scenario is in de brief ook beschreven:
[...]
Dit soort scenario's wordt uitgewerkt. Maar, roeien met riemen die je bij elke slag moet bijwerken, je moet dus werken op basis van extrapolatie, ervaring, modellen e.d. Daar zit ook schalen van waarschijnlijkheid bij, net zoals als lijsten van condities / complicaties zijn om te bepalen of / waar ingegrepen dient te worden.
Dan zou er bij compliance van ouders (geen onderling contact) 9% hogere r0 zijn doordat kinderen elkaar besmetten en kinderen ouders.
Het zit een heel groot stuk hoe je het zelf brengt. In de wijze waarop je jouw eigen keuze naar voren brengt, breng je direct een oordeel over mensen die het er niet mee eens zijn naar voren. Daar reageren anderen op.Arunia schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:59:
Dus als je je afvraagt waarom anderen op een bepaalde manier reageren, moet je altijd eerst zelf kijken wat je gedaan hebt om die reactie uit te lokken.
ANdrode schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:20:
[...]
Hier staat zoveel druk op dat ik verwacht dat er hier voor het meest gunstige scenario is gekozen. Als het gunstige scenario lager was dan zou dit genoemd zijn.
offtopic:
sst
sst
Bij jonge kinderen wijst beschikbaar onderzoek - vooralsnog - op een substantieel lager overdrachtspotentieel onderling. Tenzij ze, als ik het goed begrijp, met poep gaan gooien.Dan zou er bij compliance van ouders (geen onderling contact) 9% hogere r0 zijn doordat kinderen elkaar besmetten en kinderen ouders.
Is er meer bekend over het anti-stoffen onderzoek van Sanquin? Vorige week kwam er een voorlopig rapport met in 3% van de gevallen geconstateerde corona-antistoffen en nu had Van Dissel het over 3.6%.
De hoogte van dit percentage kon nog weleens mee gaan rekenen in de beslissingen om meer dingen toe te gaan staan. Effectief gaat heel Nederland nog 3 weken verder met de huidige maatregelen, maar voor mijn gevoel kan volgende week nog weleens bepalend worden. Dan is het immers 2 weken na Pasen.
De hoogte van dit percentage kon nog weleens mee gaan rekenen in de beslissingen om meer dingen toe te gaan staan. Effectief gaat heel Nederland nog 3 weken verder met de huidige maatregelen, maar voor mijn gevoel kan volgende week nog weleens bepalend worden. Dan is het immers 2 weken na Pasen.
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Voor de duidelijkheid: wat ik met mijn klachten over het afstand houden bedoel is, dat het in mijn ervaring weinig tot niets bijdraagt aan het verminderen van de besmettingen. Het zijn dus de andere maatregelen die dat doen. En die gaan we nu verminderen.
Wat niemand door lijkt te hebben is dat we eigenlijk te horen hebben gekregen dat we 3 weken ongewijzigd strak beleid voor de boeg hebben. Het enige wat over een week extra mag is dat kinderen buiten een rondje rennen op het sportveld.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zou het dan toch het handen wassen, niet de handen meer schudden en in de elleboog niezen zijn? Of het thuis blijven met klachten?SymbolicFrank schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:29:
Voor de duidelijkheid: wat ik met mijn klachten over het afstand houden bedoel is, dat het in mijn ervaring weinig tot niets bijdraagt aan het verminderen van de besmettingen. Het zijn dus de andere maatregelen die dat doen. En die gaan we nu verminderen.
Werd zo lacherig over gedaan destijds...
De Denen doen het nog steeds zo.
Maar denk daarbij eerlijk gezegd ook dat de eerste 20 centimeter extra ruimte het meeste zoden aan de dijk zet.
@hoevenpe denk dat de meesten zich hier al bij neer hadden gelegd.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 21-04-2020 21:33 ]
Was dat niet duidelijk dan?hoevenpe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:31:
Wat niemand door lijkt te hebben is dat we eigenlijk te horen hebben gekregen dat we 3 weken ongewijzigd strak beleid voor de boeg hebben. Het enige wat over een week extra mag is dat kinderen buiten een rondje rennen op het sportveld.
Uit jouw ervaring? en hoe meetbaar en nauwkeurig is die?SymbolicFrank schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:29:
Hoe meet je uberhaupt dat afstand houden weinig bijdraagt voor jouw ervaring?
Begrijp ik het nu goed dat de leraren als eerste onder de bus worden gegooid? Want alhoewel de kinderen elkaar misschien niet infecteren moeten leraren rekening houden met wie zij in contact komen, inclusief risicolopende groepen. Ik hoop dat ze mogen weigeren.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het gaat hier en in de media alleen maar over 'de versoepeling', dat duurt echter nog een behoorlijke tijd.Virtuozzo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:32:
Was dat niet duidelijk dan?
Verwijderd
Vind je dat raar dan? Als de media gaan roeptoeteren over hetzelfde beleid, dus dat er maar weinig verandert, zal men het minder serieus nemen.hoevenpe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:34:
[...]
Het gaat hier en in de media alleen maar over 'de versoepeling', dat duurt echter nog een behoorlijke tijd.
Prima weggezet toch... Had hier iemand het onlangs over het voorhouden van een wortel?hoevenpe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:34:
[...]
Het gaat hier en in de media alleen maar over 'de versoepeling', dat duurt echter nog een behoorlijke tijd.
Overigens hebben ze ook nog ruimte gelaten om eerst de cijfers van de komende weken af te wachten. En nog even over de grens te kijken.
@gambieter persco gezien? Laatste pagina's gelezen?
Het kan best zijn dat het heel goed werkt, maar ik zie het zelden gebeuren. Dus is, in mijn ervaring, de bijdrage minimaal.Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:32:
[...]
Uit jouw ervaring? en hoe meetbaar en nauwkeurig is die?
Hoe meet je uberhaupt dat afstand houden weinig bijdraagt voor jouw ervaring?
Het is natuurlijk mogelijk dat alle andere maatregelen nog minder effect sorteren, maar dan moeten we gewoon alles meteen weer opengooien.
Vooral verrast dat vrijwel iedereen er met open ogen intrapt...MikeyMan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:35:
Prima weggezet toch... Had hier iemand het onlangs over het voorhouden van een wortel?
Verwijderd
Wat ik echt niet snap is waarom jij daar dan persoonlijk iets van moet vinden. Iemand vertrouwt het niet en houdt zijn of haar kind thuis. Waarom is dat voor jou dan een probleem?Vlassie1980 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:24:
Kijk daar hebben we iemand die er weer eens meer verstand van heeft als de experts
Net als de mensen hier die beter weten hoe lesgeven in de praktijk werkt dan de leraren in dit topic. Waarom ga je dan op 11 mei zelf niet in de klas staan
Het is lekker makkelijk roepen naar een ander vanuit je eigen perspectief. Het worden nog pittige weken/maanden op deze manier
Ik vind dit echt een vreemde redenering. Dit valt in de categorie dat slachtoffers de daad zelf uitgelokt hebben omdat ze blijkbaar aanleiding geven tot.....Je hoeft toch niet op de man te spelen? Die keuze kan iedereen zelf maken?Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:59:
tja wie er hard ingaat met weinig uitleg, kan een balletje terugverwachten natuurlijkIk las vooral veel onderbuikgevoel, en het tegenspreken van een groep deskundigen met gedegen onderzoek valt op een forum als Tweakers vaak niet zo goed.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2020 21:42 ]
Kinderen komen alleen in contact met hun klasgenoten en 1 leraar en het gezin.gambieter schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:33:
Begrijp ik het nu goed dat de leraren als eerste onder de bus worden gegooid? Want alhoewel de kinderen elkaar misschien niet infecteren moeten leraren rekening houden met wie zij in contact komen, inclusief risicolopende groepen. Ik hoop dat ze mogen weigeren.
En het blijkt dat kinderen juist niet anderen besmetten en vatbaar zijn.
Ik zie niet waarom dit onder de bus gooien is
[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 21-04-2020 21:39 ]
Je spreekt je zelf behoorlijk tegen, laat me je verhaal kort samen vatten en misschien valt het dan op wat er niet klopt:Arunia schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:59:
- Je bent bang voor je kind dat deze besmet raakt. Dit is je goed recht maar zal echter zo blijven totdat er een vaccin is. Blijf je dochter zo lang thuis? Dit betekend een (leer)achterstand aangezien thuis onderwijs niet het zelfde niveau is als op school
- Je hebt verkoudheidsklachten, verkoudheid is een virus wat je van iemand anders moet krijgen. Kennelijk gaat het toch ergens mis met de 1,5meter, thuisblijven en schoonmaken
- Je ziet nu opa & oma van 70+ terwijl dit sterk afgeraden wordt:
Je vind dus dat de scholen te vroeg open gaan maar het lijkt er op dat je zelf ook niet alle maatregelen volgt.Ga niet op bezoek bij mensen van 70 jaar of ouder en mensen met een kwetsbare gezondheid.
Ga zeker niet op bezoek als u verkoudheidsklachten hebt.
Ik heb zelf een zoontje van 1,5 en ben blij voor hem als hij weer naar de kinderopvang kan, en hij zal er ook naar toe gaan zodra dit mag.
Ze gaan nog meer voor een uitgesmeerde flatten the curve. Het idee achter de jonge kinderen weer naar school als de IC's weer langzaam onder een bezetting van de 1000 kruipt is niet meer dan dat. De onderzoeken wijzen (vermoedelijk!!) allemaal uit dat kinderen minimaal zorgen voor de verspreiding van het virus. Ook hoorde ik Van Dissel zeggen dat als kinderen het wel doorgegeven aan hun ouders de verwachting is dat ze minder virus doorgeven en de ouders er dus minder ziek van zullen worden. Het is in dat op zicht wel logisch dat ze met deze versoepeling beginnen over 2,5 week. Mochten de dagjes mensen rond Pasen toch onverhoopt allemaal op de IC eindigen dan verwacht ik een terug trekkende beweging en anders blijven ze gewoon de boter zo dun mogelijk uitsmeren. Begrijpelijk maar als.ouder van drie jonge kinderen (en volgens mij hebben wij hier het al gehad) voelt het niet helemaal goed dat wij nu gebruikt worden als test buisjes.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
• Coronavirus Slowchat #2
• De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
• De wereld na corona - maatschappij en economie
• De corona tracking app
• Corona en het volgen van onderwijs
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
• Coronavirus Slowchat #2
• De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
• De wereld na corona - maatschappij en economie
• De corona tracking app
• Corona en het volgen van onderwijs