Had Rutte het vrijgelaten, dan was het veel te snel.
Nu is het veel te weinig.. grmbl
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dat heeft Rutte ook gezegd.PatrickC schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:28:
Iets klopt hier niet... als kinderen onder 12 bijna niet besmettelijk zijn, waarom mogen ze dan niet bij opa en oma op bezoek? Of douchen op de sportvereniging? Deze versoepeling is er alleen om ouders thuis te ontlasten volgens mij.
For the umpteenth time... Het risico is niet nul. Er is risico, maar dit is beperkt.PatrickC schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:28:
Iets klopt hier niet... als kinderen onder 12 bijna niet besmettelijk zijn, waarom mogen ze dan niet bij opa en oma op bezoek? Of douchen op de sportvereniging? Deze versoepeling is er alleen om ouders thuis te ontlasten volgens mij.
De kans dat opa en oma dood gaan als ze het krijgen is daarentegen wel bekend en hoog.
Bijna niet != niet...PatrickC schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:28:
Brengen ze het toch naar een verzorgingstehuis heb je de poppen aan het dansen
Zoals ik begreep eerst een paar weken ene helft op de ene dag en de andere helft op de andere dag. Als na een paar weken de verspreiding onder controle blijft kan het naar 'normaal'.MikeyMan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:20:
Er is ook duidelijk gezegd dat er met shifts gewerkt wordt.
Lijkt me een verstandige opbouw.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
[ Voor 76% gewijzigd door Wee Man op 21-04-2020 19:32 ]
Net als zorg medewerkers dus. Het idee is dat we de zorg nu zo ingericht hebben dat die docent ook ziek kan worden en behandeld kan worden. Daarnaast zijn kinderen duidelijk niet overbrengers van het virus, zoals Dhr van Dissel net had uitgelegd.Mfpower schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:26:
Laagdrempelige bemonstering voor leraren. Tof. Ze mogen dus wel ziek worden.
Wow hoe hatelijk die vraag van die journalist. Luisteren die gasten wel?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
Man hou eens op zeg met allerlei reacties te spuien voordat de perconferentie voorbij is. Is een beetje een "tweakers" dingetje ofzo, stikt van de tweakers hier die alles beter denken te weten.miicker schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:19:
[...]
Nee hoor. Er werd heel duidelijk gezegd dat kinderen onder de 12 geen 1,5 meter afstand hoeven houden. Ook contactsporten voor kinderen mogen weer starten na 11 mei. Dus dit is gewoon onjuist en dat maakt de kans op de overdracht juist wel groot.
Daarnaast wat is jouw oplossing dan,,,
Deze figuren zijn de titel journalist onwaardig
Knap gepareerd door Rutte en ook Van Dissel.Wee Man schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:31:
Laat ik het beleefd houden: wat is dit toch met deze vragen?
Zoals hij nu doet bij alle leraren: online...PatrickC schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:32:
Krijg je op deze manier nou niet juis minder onderwijs voor die kinderen? De leraar staat nu weer de hele dag voor de klas, dus hoe geeft hij/zij de helft die thuis zit nu nog onderwijs?
Nu is het iedereen online, straks om en om de helft...
Ik hink op twee gedachten over die journalist... Het siert de NOS niet, maar aan de andere kant; een het zijn wel de vragen zoals die leven.
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 21-04-2020 19:34 ]
Er blijft helemaal niemand thuis.. De klas wordt in twee groepen gesplitst, 1 in de ochtend, 1 in de middag.PatrickC schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:32:
Krijg je op deze manier nou niet juis minder onderwijs voor die kinderen? De leraar staat nu weer de hele dag voor de klas, dus hoe geeft hij/zij de helft die thuis zit nu nog onderwijs?
Dit soort vragen hadden wel voorkomen kunnen worden op 2 manieren:
1. Capabele journalisten inhuren/daar neerzetten;
2. Gewoon duidelijk zeggen: dit zijn de maatregelen, of jullie je er aan houden of niet, de kans is groot dat alles wordt verlengt.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Behalve dan dat het daar nog vaak niet werkt, omdat de bedrijfsartsen er niet aan meewerken. Maar ja, dan is het van 'beleid' naar een individueel probleem verschoven en uit het zicht.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik zou begin juni naar Griekenland toe... Als ik het nu weet kan ik mijn vakantie nog intrekken.
Verwijderd
Het scenario waarbij de zomervakantie en meivakantie worden omgedraaid was het allerbeste.Montaner schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:20:
[...]
En de overdracht kind -> ouder is beperkter. Wat wil je zeggen? Scholen dicht houden?
Je zult zien dat als de maatregelen versoepelt worden en de economie weer word opgestart dat ouders dan massaal vrijnemen omdat hun blaag zomervakantie heeft. Nog langer in de ellende.
Wat denk je zelf?Aggressor schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:34:
Hebben ze ook nog wat gezegd over het vliegen?
Ik zou begin juni naar Griekenland toe... Als ik het nu weet kan ik mijn vakantie nog intrekken.
Niet gezegd, maar wat denk je zelf?Aggressor schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:34:
Hebben ze ook nog wat gezegd over het vliegen?
Dat snap ik niet?incaz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:33:
[...]
Behalve dan dat het daar nog vaak niet werkt, omdat de bedrijfsartsen er niet aan meewerken. Maar ja, dan is het van 'beleid' naar een individueel probleem verschoven en uit het zicht.
Dat snap ik, maar een kind krijgt zo toch nog maar een halve dag les? De halve dag dat een kind thuis zit, kan het kind toch geen online les van de leraar krijgen? Die staat namelijk les te geven op school aan die andere helft kinderen in de klas.Brummetje schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:33:
[...]
Er blijft helemaal niemand thuis.. De klas wordt in twee groepen gesplitst, 1 in de ochtend, 1 in de middag.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Denk het niet. Maar zou wel fijn zijn als er een bevestiging is...
Straks trek ik alles in en gaat het wel door.
Verwijderd
Nee hele dag les maar slechts om en om.PatrickC schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:35:
[...]
Dat snap ik, maar een kind krijgt zo toch nog maar een halve dag les? De halve dag dat een kind thuis zit, kan het kind toch geen online les van de leraar krijgen? Die staat namelijk les te geven op school aan die andere helft kinderen in de klas.
Dat is een tijdelijke overgangsfase van hopelijk maar een paar weken.PatrickC schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:35:
Dat snap ik, maar een kind krijgt zo toch nog maar een halve dag les?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd
Alleen buitensport volgens rutte en geen verenigingsverband.Outerspace schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:38:
Mogen de kinderen weer een buitensport beoefenen of mogen de kinderen buiten sporten? Mag bijv zwemles gegeven worden in een binnenbad of moet dat buiten? Mag je weer een judopak aan en binnen in de dojo trainen of moet dat in de buitenlucht? Ik kon dat niet uit het verhaal halen, ook niet in de NOS teksten.
Kinderen worden minder snel getroffen door het virus. Ze zullen het eerder van ouders oplopen dan dat ouders het van hun kinderen krijgen. Dat is een belangrijk gegeven bij het besluit om weer naar school te gaan.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Leraar staat nu voor een camera les te geven. Dan nog steeds, maar zitten er ook een paar kinderen in de klas. Dus iedereen elke dag les, maar de ene dag online en de andere dag in de klas. Tis geen rocket science.PatrickC schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:35:
[...]
Dat snap ik, maar een kind krijgt zo toch nog maar een halve dag les? De halve dag dat een kind thuis zit, kan het kind toch geen online les van de leraar krijgen? Die staat namelijk les te geven op school aan die andere helft kinderen in de klas.
@Verwijderd Je hoop is bewonderenswaardig, maar houd er maar rekening mee dat je het komende jaar niet op vakantie gaat.
@anandus mijn idee was daarbij wel dat kinderen relatief weinig apres skiën en carnaval vieren tot in de laatste uren
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 21-04-2020 19:40 ]
Vond ik inderdaad ook niet erg duidelijk. Er werd vooral op ingegaan dat er geen wedstrijden plaats mogen vinden omdat dit ook zorgt voor reizen.Outerspace schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:38:
Mogen de kinderen weer een buitensport beoefenen of mogen de kinderen buiten sporten? Mag bijv zwemles gegeven worden in een binnenbad of moet dat buiten? Mag je weer een judopak aan en binnen in de dojo trainen of moet dat in de buitenlucht? Ik kon dat niet uit het verhaal halen, ook niet in de NOS teksten.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Die lesvormen zijn absoluut niet gelijk als je het goed wilt doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 21-04-2020 19:42 ]
Helaas zullen nog meer mensen hun baan kwijt raken, en meer bedrijven gaan omvallen. Lijkt me ook een doodsteek voor de horeca.
Er ontstaat dus best een gat tussen het idee dat wordt uitgedragen als beleid (namelijk zorgmedewerkers laagdrempelig testen) en de praktijk waarin men nog steeds vaak niet getest wordt. Maar tegelijkertijd is de daadwerkelijke praktijk zo weinig onderdeel van waar het om gaat, dat er nauwelijks aandacht naar gaat.
Zo lijkt het op papier alsof alles goed wordt aangepakt, terwijl dat in werkelijkheid niet is.
(Oh ja, en daarop toezien is dus ook de taak van de regering. Toen de terughoudende versie met eigen verantwoordelijkheid niet werkte omdat men nog even een feestje ging geven, werden de regels aangescherpt. Als in de praktijk blijkt dat er niet voldoende getest wordt, kan men daar druk op zetten of het zelfs verplichten. Maar dat gebeurt niet.)
Er werken trouwens ook nog steeds veel mensen in de zorg onbescherm, ook waar die bescherming wel nodig is. Is daar nog wat over gezegd? Is er eigenlijk nog iemand die dat belangrijk vindt?
Precies!Rukapul schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:40:
Heel benieuwd hoe leraren dit moeten oplossen. Nu waren ze fulltime bezig met voorbereiden en begeleiden, maar nu zou daar een volle hoeveelheid contacturen bijkomen
Website staat alle informatie.
[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 21-04-2020 19:43 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd
Hoezo?? Kinderen krijgen gewoon om en om les. Ik heb niks gehoord over doorgaan met online lessen dus de leraar gaat terug naar zijn contracturen.Rukapul schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:40:
Heel benieuwd hoe leraren dit moeten oplossen. Nu waren ze fulltime bezig met voorbereiden en begeleiden, maar nu zou daar een volle hoeveelheid contacturen bijkomen
Er is volgens mij duidelijk buitenlucht genoemd.miicker schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:40:
[...]
Vond ik inderdaad ook niet erg duidelijk. Er werd vooral op ingegaan dat er geen wedstrijden plaats mogen vinden omdat dit ook zorgt voor reizen.
Gewoon tegelijkertijd door ook een webcam op te stellen?Rukapul schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:40:
En kinderen in de klas kunnen eenvoudiger tussendoor vragen stellen, iets laten zien e.d.
Bovendien is het goed voor sociale ontwikkeling.
De ene groep heeft die extra mogelijkheid om de ochtend, de ander in de middag.
[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 21-04-2020 19:44 ]
Voor de kinderen tot 12 'gewoon' in verenigingsverband, maar met het verzoek om de activiteiten ook voor niet-leden open te stellen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:39:
Alleen buitensport volgens rutte en geen verenigingsverband.
Ik verwacht dat de judo matten binnenkort buiten liggenOuterspace schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:42:
Ik heb het al gevonden, verenigingsverband mag wel en alleen in de buitenlucht: https://www.rijksoverheid...atregelen-corona-verlengd
Grotendeels is dit afhankelijk van de situatie in het land van bestemming en niet zozeer de Nederlandse maatregelen. Vliegverkeer wordt ontraden. Maar wat zwaarder telt voor je vakantie, zijn mogelijkheden tot slapen beschikbaar, zijn mogelijkheden tot eten open, etc.Aggressor schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:36:
[...]
Denk het niet. Maar zou wel fijn zijn als er een bevestiging is...
Straks trek ik alles in en gaat het wel door.
Een hotel in zuid Europa met vermoeden dagelijks in een restaurant te zitten, etc. lijkt mij niet realistisch. Zowel vanuit getroffen maatregelen alsmede ook de mogelijke gevolgen voor de eigen gezondheid.
Indien jij voor vakantie ergens eenzaam binnen de natuur gaat wildkamperen, geen contact hebt met beschaving, etc. dan zijn er vast opties. Maar dit is voor velen niet iets dat ze als vakantie zullen overwegen.
Verwijderd
Rutte had het over om en om per dag. Niet per dagdeel.GAIAjohan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:44:
[...]
Gewoon tegelijkertijd door ook een webcam op te stellen?
En kinderen in de klas kunnen eenvoudiger tussendoor vragen stellen, iets laten zien e.d.
Bovendien is het goed voor sociale ontwikkeling.
De ene groep heeft die extra mogelijkheid om de ochtend, de ander in de middag.
"Jongens..."
Dan gaan we dus naar een situatie waar kinderen bv 90% meekrijgen naar bv 60% (50% + 10%).Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:43:
[...]
Hoezo?? Kinderen krijgen gewoon om en om les. Ik heb niks gehoord over doorgaan met online lessen dus de leraar gaat terug naar zijn contracturen.
De niet-schooldag gaat onderwijskundig hopelijk toch niet verloren.
Om dat te voorkomen moet er flink werk verzet worden in de vakantie.
[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 21-04-2020 19:49 ]
Dat mogen scholen lekker zelf uitzoeken hoe ze dat vormgeven lijkt me.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:45:
[...]
Rutte had het over om en om per dag. Niet per dagdeel.
Iig als je de basis online houdt, en kinderen vooral in de klas zet voor het sociaal contact en de mogelijkheid om echt vragen te stellen, win je sowieso dat stuk er al mee.
zei hij niet dat het door onderwijsinstellingen zelf regeld moest worden? Dat ze er zelf invulling aan konden geven?Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:45:
[...]
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Verwijderd
Rutte zei inderdaad de eene helft van de klas krijgt de eerste dag les en de tweede helft de dag erna en zo verder.Rukapul schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:47:
[...]
Dan gaan we dus naar een situatie waar kinderen bv 90% meekrijgen naar bv 60% (50% + 10%).
Dus helft 1 bijvoorbeeld maandag en woensdag
Helft 2 dinsdag en donderdag.
De frustratie met het (schijnbare) gebrek aan intellect en common sense binnen deze groep van 'journalisten' is goed voelbaar. En kan er volledig inkomen. Keer op keer is het werkelijk waar bedroevend.Wee Man schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:47:
Ik heb zo het idee dat Rutte er een beetje moe van wordt om dezelfde vraag steeds maar weer te beantwoorden.
"Jongens..."
Kan ik volkomen inkomen.Wee Man schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:47:
Ik heb zo het idee dat Rutte er een beetje moe van wordt om dezelfde vraag steeds maar weer te beantwoorden.
"Jongens..."
Waar komt 50% + 10% vandaan?Rukapul schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:47:
[...]
Dan gaan we dus naar een situatie waar kinderen bv 90% meekrijgen naar bv 60% (50% + 10%).
The devil is in the details.
daarvoor zei hij: BijvoorbeeldVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:45:
[...]
dat maakt nogal uit ;-)
Je mist wat. Genoeg kinderen zullen thuis blijven:Brummetje schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:33:
[...]
Er blijft helemaal niemand thuis.. De klas wordt in twee groepen gesplitst, 1 in de ochtend, 1 in de middag.
- kinderen die onder een risicogroep vallen
- kinderen waarvan ouders onder een risicogroep vallen
- kinderen die verkouden zijn of iets dergelijks hebben
- kinderen waarvan ouders het niet aandurven
Ik geloof niet zo in een leerambtenaar die vanaf dag 1 boetes gaat uitdelen en gaat dwingen.
Een grote groep kinderen zal straks dus helemaal geen onderwijs krijgen, terwijl ze het nu wel digitaal krijgen. Een idee is natuurlijk op maandag groep 1, dinsdag groep 2, woensdag instructiefilmpjes maken voor de thuisblijvers, donderdag groep 1 en vrijdag groep 2.
En och, een leerkracht zal gewoon op maandag dezelfde instructie geven als op de dinsdag.
En dat was maar een voorstel van onze minster-president. Scholen kunnen ook een ochtendgroep en een middaggroep maken.
PS. wat een loedermoeder op de NPO1: helemaal blij omdat haar kinderen weer naar school kunnen en ze 'wat lucht krijgt'
[ Voor 9% gewijzigd door President op 21-04-2020 19:51 ]
RobbertC schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:29:
Wat was dit nu voor eerste vraag van de NOS? “De mensen gedragen zich voorbeeldig en daar krijgen we nog 3 weken maatregelen voor terug.” Nou, volgens mij krijgen we er voor terug dat de IC niet de 2400 heeft gehaald. En dat werkt dan voor de nationale nieuwszender...
Wee Man schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:31:
Laat ik het beleefd houden: wat is dit toch met deze vragen?
Maar al die 'domme' vragen leven toch ook bij een deel van de Nederlanders?GAIAjohan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:32:
Er zou een strengere selectie op journalisten mogen komen.
Deze figuren zijn de titel journalist onwaardig
Ik zie het maar zo:
- Rutte & co moeten zulke vragen goed en duidelijk kunnen beantwoorden, zijn toch inkoppertjes?
- Bij kijkers met diezelfde vragen kan misschien zo 'het kwartje vallen'.
- Het helpt andere kijkers die het wel snappen, om zelf weer die andere mensen voor te lichten.
Het is zo tenenkrommend dat je je afvraagd of het geen afgesproken rollenspel is voor de voorlichting?
ik heb ook een cruciaal beroep, wij hebben er niks over te zeggen. Denk dat dat voor leraren ook geldt.Deezers schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:38:
Wat als leraren zeggen ik durf/wil geen lesgeven? Kunnen de leerlingen weer naar huis
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Verwijderd
Ga er maar vanuit dat de leerplichtambtenaar zeker gaat jagen op corona spijbelaars.President schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:50:
[...]
Je mist wat. Genoeg kinderen zullen thuis blijven:
- kinderen die onder een risicogroep vallen
- kinderen waarvan ouders onder een risicogroep vallen
- kinderen die verkouden zijn of iets dergelijks hebben
- kinderen waarvan ouders het niet aandurven
Ik geloof niet zo in een leerambtenaar die vanaf dag 1 boetes gaat uitdelen en gaat dwingen.
Een grote groep kinderen zal straks dus helemaal geen onderwijs krijgen, terwijl ze het nu wel digitaal krijgen
En och, een leerkracht zal gewoon op maandag dezelfde instructie geven als op de dinsdag.
En dat was maar een voorstel van onze minster-president. Scholen kunnen ook een ochtendgroep en een middaggroep maken.
PS. wat een loedermoeder op de NPO1: helemaal blij omdat haar kinderen weer naar school kunnen en ze 'wat lucht krijgt'![]()
Nee, want de donderdag voordat de scholen dicht gingen werd een motie van FvD aangenomen dat de leerplichtambtenaar geen boetes mocht uitdelen aan ouders waarvan kinderen vanwege angst voor Corona thuis werden gehoudenVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:51:
[...]
Ga er maar vanuit dat de leerplichtambtenaar zeker gaat jagen op corona spijbelaars.
Mag ze niet blij zijn dan?President schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:50:
[...]
PS. wat een loedermoeder op de NPO1: helemaal blij omdat haar kinderen weer naar school kunnen en ze 'wat lucht krijgt'![]()
Ik ben ook wel blij dat mijn zoontje straks weer naar de peuteropvang kan. Niet voor mezelf overigens: Hij vraagt al weken wanneer die weer mag. Voor hem is dat fantastisch.
Kijken hoe men het gaat aanvliegen verder. Een combi van digitaal + klassikaal voor wie kan/wil lijkt me een prima oplossing. En met halve dagen (half tempo) ook niet heel onmogelijk lijkt me.
Veel van die vragen gaan pas leven nadat ze stokerig zo ingestoken worden. Op social media of door de journalisten.Artjuh schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:50:
Maar al die 'domme' vragen leven toch ook bij een deel van de Nederlanders?
Verwijderd
Een motie is weinig waard he. Het kabinet zal niet willen dat er kinderen nog langer onnodig thuis zitten. Scholen kunnen in de meeste gevallen heel goed inschatten om wie het gaat.Holk schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:52:
[...]
Nee, want de donderdag voordat de scholen dicht gingen werd een motie van FvD aangenomen dat de leerplichtambtenaar geen boetes mocht uitdelen aan ouders waarvan kinderen vanwege angst voor Corona thuis werden gehouden
Ik ben werkzaam in het VO geldt het dan alleen voor de leerkrachten uit het PO of ook uit et VO?
Bij die eerste vraag dacht ik echt ff dat Wilders in de zaal zatpsychodude schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:49:
[...]
De frustratie met het (schijnbare) gebrek aan intellect en common sense binnen deze groep van 'journalisten' is goed voelbaar. En kan er volledig inkomen. Keer op keer is het werkelijk waar bedroevend.
Ik erger me vooral aan de media. Nu weer bij M... "Men snakt naar meer vrijheid".
Spreek lekker voor jezelf en praat mij geen complex aan....
Daar hadden wij het hier net thuis ook over, en gaan er maar even van uit dat de journalist dit wel begrijpt, maar dat het inderdaad een poging is om een bepaald gevoel in de samenleving te uiten.Artjuh schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:50:
[...]
[...]
[...]
Maar al die 'domme' vragen leven toch ook bij een deel van de Nederlanders?
Ik zie het maar zo:Zo'n persconferentie is toch niet per se bedoelt voor de mensen die toch wel goed geïnformeerd zijn?
- Rutte & co moeten zulke vragen goed en duidelijk kunnen beantwoorden, zijn toch inkoppertjes?
- Bij kijkers met diezelfde vragen kan misschien zo 'het kwartje vallen'.
- Het helpt andere kijkers die het wel snappen, om zelf weer die andere mensen voor te lichten.
Het is zo tenenkrommend dat je je afvraagd of het geen afgesproken rollenspel is voor de voorlichting?
Waarom zou dat verloren gaan als je de basis online houdt, waar dus iedereen die niet fysiek aanwezig is aan moet deelnemen en opdrachten moet uitvoeren en het fysiek aanwezig zijn gebruikt om eenvoudiger toenadering te krijgen bij vragen.Rukapul schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:47:
[...]
De niet-schooldag gaat onderwijskundig hopelijk toch niet verloren.
Stel bij een kerkdienst waar bv 20 in de kerk kunnen, de rest (bv 80) online, gaat toch ook niet de hele dienst verloren voor die 80, dan wel de 20?
Ik zie echt niet waarom zoiets niet zou kunnen in scholen. De controle op thuiswerken is er toch sowieso al wat minder, ook nu.
Een kind kan thuis prima oordopjes oid uit doen, en ondertussen gamen, om maar wat te noemen
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 21-04-2020 19:56 ]
Er worden letterlijk dingen gevraagd die hij nét uit heeft staan leggen.Artjuh schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:50:
Zo'n persconferentie is toch niet per se bedoelt voor de mensen die toch wel goed geïnformeerd zijn?
Voortgezet onderwijs blijft dicht, dus neeGoofyduck384 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:54:
Leraren mogen nu ook getest worden. Top! Waar kan ik die test halen? Ben erg benieuwd of ik het virus gehad heb, lichte klachten gehad 6 weken geleden.
Ik ben werkzaam in het VO geldt het dan alleen voor de leerkrachten uit het PO of ook uit et VO?
En ze gaan testen of je het hebt, niet of je het gehad hebt. Juist om te voorkomen dat mensen met een papiertje gaan zwaaien "ik heb het al gehad, dus fuck it".
Verwijderd
Nooit gezien hoe online onderwijs gaat bij koters???GAIAjohan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:55:
[...]
Waarom zou dat verloren gaan als je de basis online houdt, waar dus iedereen die niet fysiek aanwezig is aan moet deelnemen en opdrachten moet uitvoeren en het fysiek aanwezig zijn gebruikt om eenvoudiger toenadering te krijgen bij vragen.
Stel bij een kerkdienst waar bv 20 in de kerk kunnen, de rest (bv 80) online, gaat toch ook niet de hele dienst verloren voor die 80, dan wel de 20?
Ik zie echt niet waarom zoiets niet zou kunnen in scholen. De controle op thuiswerken is er toch sowieso al wat minder, ook nu.
Dat zou echt treurigheid ten top zijn. (Het kan hoor. Er zijn ook LPA's die de ouders beboeten en bij Veilig Thuis melden als de school een leerling niet wil.) Maar het lijkt me niet in het belang van wie dan ook.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:51:
[...]
Ga er maar vanuit dat de leerplichtambtenaar zeker gaat jagen op corona spijbelaars.
Als je zo gaat redeneren kun je beter in een land met een dictatuur gaan wonenVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:54:
[...]
Een motie is weinig waard he. Het kabinet zal niet willen dat er kinderen nog langer onnodig thuis zitten. Scholen kunnen in de meeste gevallen heel goed inschatten om wie het gaat.
Ik denk dat het stellen van dit soort domme vragen wel nut heeft. We hebben nu eenmaal in onze samenleving een hele hoop mensen die niet bijster intelligent zijn en dit soort vragen in hun hoofd hebben. "Waarom mag ik niet naar buiten en naar een festival, ik heb toch al een maand braaf binnen gezeten!" Juist voor dat soort mensen is het goed dat deze vragen nog eens expliciet gesteld, en beantwoord worden. Ook al voelt het voor een hoop mensen als nutteloze vragen en gebrek aan common sense.psychodude schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:49:
[...]
De frustratie met het (schijnbare) gebrek aan intellect en common sense binnen deze groep van 'journalisten' is goed voelbaar. En kan er volledig inkomen. Keer op keer is het werkelijk waar bedroevend.
Dat zal de BSO/basisschool wel met een oplossing voor komenPresident schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:55:
Hoe zit het nou met de kinderen van ouders met een cruciaal/vitaal beroep? Deze moeten straks wel fulltime naar school toe? Want de BSO heeft vaak geen eigen gebouw?
Niet meteen doemdenken....
Ze vragen het ook voor hun eigen quotejes, audiofragmenten etc.Wee Man schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:55:
[...]
Er worden letterlijk dingen gevraagd die hij nét uit heeft staan leggen.
Verwijderd
Het is heel simpel ouders die echt een kind hebben met corona klachten zullen waarschijnlijk geen inspecteur zien, mensen die een kruisje achter hun naam hebben wel. Zo werkt ons systeem al jaren.Holk schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:56:
[...]
Als je zo gaat redeneren kun je beter in een land met een dictatuur gaan wonen
Mag ik vragen hoe je erbij komt dat die tests überhaupt 100% betrouwbaar zijn en/of op antistoffen testen?Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:54:
Leraren mogen nu ook getest worden. Top! Waar kan ik die test halen? Ben erg benieuwd of ik het virus gehad heb, lichte klachten gehad 6 weken geleden.
Wat ik her en der gelezen heb leek dat eigenlijk helemaal niet zo, dus ben oprecht benieuwd. (Sowieso betrouwbaarheid van die testen in het algemeen).
Een BSO kan daar niet in mee denken, want een BSO heeft geen eigen gebouw. Een BSO zit eigenlijk altijd in een basisschool, dus dat wordt een lastigeWaah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:57:
[...]
Dat zal de BSO/basisschool wel met een oplossing voor komen![]()
Niet meteen doemdenken....
Ik ben niet van het doemdenken hoor, maar ben realistisch. In mijn klas heb ik al een stuk of 5 kinderen die dan dus dagelijks aanwezig zullen moeten zijn, wat wel betekent dat er minder wisselkinderen in de klas kunnen
Via je arbo arts of huisarts, mits je klachten hebt.Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:54:
Er zijn genoeg Burgemeesters die daar anders over denken en zij, zijn uiteindelijk leidend, Leerplicht is een gemeentelijke taak. Aboutaleb heeft het toen het besluit de scholen niet te sluiten ook al gezegd geen inzet te gaan plegen op "Coronaspijbelaars". Ik verwacht niet dat hij nu ineens omslaat in die mening.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:54:
[...]
Een motie is weinig waard he. Het kabinet zal niet willen dat er kinderen nog langer onnodig thuis zitten. Scholen kunnen in de meeste gevallen heel goed inschatten om wie het gaat.
Uiteindelijk krijgen de ouders waarschijnlijk nog gelijk ook in een bezwaar en beroepsprocedure. Omdat het allemaal niet sluitend gebracht wordt, en trouwens alsof je schoolziek niet gewoon kan faken...
Ineens hebben al die kinderen toch gewoon klachten. Tevens gelden in het algemeen de ambtelijke instructies corona vermoeden is no-go.
[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 21-04-2020 19:59 ]
"De nieuwe regels zijn bekend. Eens kijken wat voor een problemen we daarbij kunnen verzinnen"
Ik probeer op mijn werk altijd meteen om te kijken naar hoe iets praktisch in te vullen. Dat zullen scholen ook wel kunnen lijkt me.
Rutte gaf duidelijk aan dat er in principe niet gehandhaafd zal worden.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:54:
Een motie is weinig waard he. Het kabinet zal niet willen dat er kinderen nog langer onnodig thuis zitten.
Verwijderd
Graag een quote van vandaag.hoevenpe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:59:
[...]
Rutte gaf duidelijk aan dat er in principe niet gehandhaafd zal worden.
Niet.Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:54:
De test die je kunt krijgen, moet je klachten voor hebben. Anders test je zeker negatief.
Als je wil weten of je het gehad hebt, moet je een antistoffen test hebben, maar waarom ze dat zouden doen als je nu geen klachten hebt. Totaal zinloos in de betreffende situatie.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik zeg toch dat de BSO EN basisschool daar samen over gaan denken?President schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:58:
[...]
Een BSO kan daar niet in mee denken, want een BSO heeft geen eigen gebouw. Een BSO zit eigenlijk altijd in een basisschool, dus dat wordt een lastige
Ik ben niet van het doemdenken hoor, maar ben realistisch. In mijn klas heb ik al een stuk of 5 kinderen die dan dus dagelijks aanwezig zullen moeten zijn, wat wel betekent dat er minder wisselkinderen in de klas kunnen
Of heeft jullie BSO geen contact met de basisschool, desondanks dat ze in het zelfde gebouw zitten
Voorbeeld: Genoeg horecazaken die nu leeg zijn voor de BSO
Alleen bij neefjes en nichtjes van ongeveer 10. Die krijgen gewoon grotendeels opdrachten om te maken, wat ze moeten inleveren.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:56:
[...]
Nooit gezien hoe online onderwijs gaat bij koters???
Weinig anders dan hoe wij feitelijk vroeger taal en rekenen deden in de ochtend. Maak pagina 66 van rekenen boek.
Schrijf die en die woordjes over.
En zeker daarin zie ik absoluut niet hoe ze niet tegelijkertijd gedaan kunnen worden.
Bij kinderen onder 8 lijkt het me lastiger, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Pff wat ben jij een strebertje zegPWM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:58:
Wel weer lekker Tweakers hier
"De nieuwe regels zijn bekend. Eens kijken wat voor een problemen we daarbij kunnen verzinnen"
Ik probeer op mijn werk altijd meteen om te kijken naar hoe iets praktisch in te vullen. Dat zullen scholen ook wel kunnen lijkt me.
Niet denken in oplossing, maar in problemen!
"Onze" BSO heeft in de afgelopen weken niks gedaan, we hebben als school alles zelf moeten regelen. Los dat onze BSO dus een gedeelde BSO is met meerdere scholen!Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:00:
[...]
Ik zeg toch dat de BSO EN basisschool daar samen over gaan denken?
Of heeft jullie BSO geen contact met de basisschool, desondanks dat ze in het zelfde gebouw zitten![]()
Voorbeeld: Genoeg horecazaken die nu leeg zijn voor de BSO
Los daarvan heb ik bij de directie al aangegeven dat ik ook prima op een andere basisschool zou willen werken (voor mijn part een SBO school) mocht dat nodig zijn
https://nos.nl/artikel/23...u-dan-spijt-achteraf.htmlDe scholen werden 16 maart gesloten, nadat veel ouders uit voorzorg hun kinderen thuis hielden. Rutte hoopt dat die ouders nu hun kinderen wel weer naar school zullen sturen. Maar als ze toch wegblijven wordt daar niet meteen een leerplichtambtenaar op af gestuurd, zei de premier.
Echter zei hij dat niet met zoveel woorden hij liet het een beetje in het midden, en tussen de regels door hoorde ik ook wel een beetje laten we nu eerst maar eens gaan starten en dan kijken hoe ouders daar op gaan reageren.
Ook wel in lijn met zijn: 'Beter voorzichtigheid nu, dan spijt achteraf' opmerking. Ik verwacht persoonlijk dat de thuisblijvers redelijk beperkt zijn, zeker wanneer basisscholen in delen gaan openen. De basisscholen moeten nu gewoon een goed verhaal en draaiboek hebben, bijvoorbeeld om de dag een hele dag naar school (in continue rooster) zo beperk je ook de contacten en bewegingen rondom de school.
[ Voor 20% gewijzigd door TIGER1125 op 21-04-2020 20:05 ]
Verwijderd
In mijn ervaring is het bijzonder lastig om controle te houden, te straffen en te controleren.GAIAjohan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:00:
[...]
Alleen bij neefjes en nichtjes van ongeveer 10. Die krijgen gewoon grotendeels opdrachten om te maken, wat ze moeten inleveren.
Weinig anders dan hoe wij feitelijk vroeger taal en rekenen deden in de ochtend. Maak pagina 66 van rekenen boek.
Schrijf die en die woordjes over.
En zeker daarin zie ik absoluut niet hoe ze niet tegelijkertijd gedaan kunnen worden.
Bij kinderen onder 8 lijkt het me lastiger, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Nou de onwetenheid die ik hier voorbij zie komen is toch wel weer schokkend..Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:01:
[...]
Pff wat ben jij een strebertje zeg![]()
Niet denken in oplossing, maar in problemen!
(nee, niet jij.. die ander)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Mijn 'gunstige' uitleg of theorie hoeft niet voor elke journalist of vraag te gelden.Wee Man schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:55:
[...]
Er worden letterlijk dingen gevraagd die hij nét uit heeft staan leggen.
Maar daarnaast is elke persconferentie vanuit Rutte & co zelf ook weer een herhaling van allerlei informatie. Steeds weer hameren op de regels is ook onderdeel van voorlichting. Meer kans dat het overkomt.
Dus vragen naar wat net is uitgelegd is misschien irritant, maar is het echt een probleem?
Ah, ik ken enkel het reilen en zeilen van de BSO bij "onze" basisschool. Zal wel een lastige puzzel worden.President schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:01:
[...]
"Onze" BSO heeft in de afgelopen weken niks gedaan, we hebben als school alles zelf moeten regelen. Los dat onze BSO dus een gedeelde BSO is met meerdere scholen!
Los daarvan heb ik bij de directie al aangegeven dat ik ook prima op een andere basisschool zou willen werken (voor mijn part een SBO school) mocht dat nodig zijn
Dat is online ook niet te doen. Simpel.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:02:
[...]
In mijn ervaring is het bijzonder lastig om controle te houden, te straffen en te controleren.
Dan zou je blij mogen zijn dat je in de nieuwe situatie in ieder geval de helft van de klas wel daadwerkelijk in het vizier hebt en kunt ingrijpen.
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 21-04-2020 20:05 ]
Als ik om mij heen kijk heeft bijna geen BSO een lokaal in school. En anders is het een extra lokaal waar ze gewoon hun eigen sleutel/ingang hebben. Je kan niet een school lokaal iedere middag omtoveren tot BSO. Dat zijn echt aparte ruimtes. Maar als we kijken naar deenmarken. Dan zien we dat daar sportlokalen maar ook pretparkjes gewoon een tijdelijke bso locatie worden.President schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:58:
[...]
Een BSO kan daar niet in mee denken, want een BSO heeft geen eigen gebouw. Een BSO zit eigenlijk altijd in een basisschool, dus dat wordt een lastige
Ik zie niet hoe dat ooit goed zal gaan.
Ze verspreiden het minder mijn reet. Ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest als toen onze dochter geboren is.
Ik begrijp deze actie totaal niet.
We gaan wel regelen dat onze dochter alsnog schoolwerk te doen krijgt thuis.
Wij zitten al sinds het begin binnen en zo min mogelijk contact met buiten. Ouders niet in persoon gezien al die tijd buiten videobellen. En dan wel naar school laten gaan? Ik zie ons heel snel ziek worden dan.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
• Coronavirus Slowchat #2
• De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
• De wereld na corona - maatschappij en economie
• De corona tracking app
• Corona en het volgen van onderwijs