Nog niks denk ik... Kan trends niet op 1 dag baserenJeroenNietDoen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:12:
[...]
Dat maakt +21%. Dit is overigens ook nu 2 weken nadat de maatregelen voor Brabant zijn ingevoerd. Wat mogen we concluderen hieruit?
Iemand die dood gaat, hoeft niet op de IC te hebben gelegengws24 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:08:
[...]
Ik heb terug gezocht in dit topic en op 18 maart waren de getallen (gws24 in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België"): 142 opgenomen zonder ontslagdatum, 185 totaal opgenomen en 14 doden. Toen was de rekensom dus dat 185-142-14=29 mensen de ic levend hadden verlaten maar als ik dat sommetje op dit moment doe kom ik op 8 uit. Dus ik snap ook niet goed hoe we die getallen in de tekst nu moeten interpreteren op de site.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat er meer positieve testen zijn.JeroenNietDoen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:12:
[...]
Dat maakt +21%. Dit is overigens ook nu 2 weken nadat de maatregelen voor Brabant zijn ingevoerd. Wat mogen we concluderen hieruit?
Over het onderliggende effect ("aantal zieken in Nederland") zegt dit weinig omdat wie er getest wordt (het sample uit de maatschappij dat je neemt) is veranderd over tijd.
Het verschil kan hem er best in zitten dat er een ontslagdatum in het verschiet leek, de kanttekening van het totaal is namelijk "d.w.z. geen ontslagdatum bekend". Maar patiënten kunnen uiteraard achteruitgang vertonen waar het eerst mogelijk iets beter leek te gaan. Ook kan het zijn dat patiënten die daadwerkelijk van de IC terug naar de afdeling zijn ontslagen omdat het beter ging, alsnog opnieuw achteruitgegaan zijn en weer op de IC zijn beland. Buiten COVID-19 zorg gebeurd dat wel eens. In het geval van COVID-19 zal die optie niet plotseling anders zijn.gws24 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:08:
[...]
Ik heb terug gezocht in dit topic en op 18 maart waren de getallen (gws24 in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België"): 142 opgenomen zonder ontslagdatum, 185 totaal opgenomen en 14 doden. Toen was de rekensom dus dat 185-142-14=29 mensen de ic levend hadden verlaten maar als ik dat sommetje op dit moment doe kom ik op 8 uit. Dus ik snap ook niet goed hoe we die getallen in de tekst nu moeten interpreteren op de site.
Daarnaast kunnen het ook gewoon registratie fouten zijn uiteraard. Mogelijk is er een voorlopige ontslagdatum ergens ingevuld en derhalve uit de registratie gevallen, ondanks dat er geen reëel oogpunt op ontslag is.
Het enige dat we wel kunnen stellen is dat de COVID-19 druk in de Nederlandse ziekenhuizen op de IC's nog altijd toenemend is, met op dit moment 293 IC bedden bezet door COVID-19 patiënten is dit voor de IC druk een groot aantal. Er is nog wel enige rek, maar een kentering in de dagelijkse opnames is toch echt noodzakelijk. Indien de huidige trendlijn zich voortzet, dan hebben we tegen het eind van de maand ook hier een soortgelijk groot probleem als in Italië.
Aantal in Limburg is minder hard gestegen dan Noord en Zuid Holland, toch?
[ Voor 5% gewijzigd door horizon1978 op 21-03-2020 14:21 ]
Aangezien de aantallen ziekenhuisopnames de enige concrete getallen zijn die worden medegedeeld, heb ik de getallen even in een simpel grafiektje gezet. ik begrjp niet waarom veel media en mensen zich nog zo vast houden aan de aantallen positieve testen. Dit aantal is volledig arbitrair omdat niet iedereen getest wordt.
Dat betekent, stam + t .
Komt dat door verzadiging van de ziekenhuizen of door minder aanbod van zieken?horizon1978 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:20:
Aantal opnames in Limburg is minder hard gestegen dan Noord en Zuid Holland, toch?
Mijn interpretatie is dat men bij voorkeur wil verplaatsen voordat IC opname noodzakelijk is.
Er is maar één conclusie te trekken: namelijk dat je op basis van één dag geen conclusies kunt trekken. N=1 enzo.JeroenNietDoen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:12:
[...]
Zullen we eerst een paar dagen afwachten?
Virussen? Scan ze hier!
Wanneer is Italie in lockdown gegaan, wanneer zullen daar de cijfers dalen?
EU DNS: 86.54.11.100
Dit zijn alleen gegevens van de icYakuzA schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:18:
[...]
Iemand die dood gaat, hoeft niet op de IC te hebben gelegen
[ Voor 12% gewijzigd door gws24 op 21-03-2020 14:24 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Als je de volledige incubatietijd wilt hanteren, fair enough. Dan zullen we ook rekening moeten houden met dat je niet meteen zo ziek bent dat je getest wordt, dus enkele dagen is wellicht ook te kort.wildhagen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:21:
[...]
Er is maar één conclusie te trekken: namelijk dat je op basis van één dag geen conclusies kunt trekken. N=1 enzo.
Zullen we eerst een paar dagen afwachten?
En als je deze grafiek log-Y plot, dan is de trend nog lineair (zelf even geen Excel bij dr hand)?Apache4u schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:20:
Aangezien de aantallen ziekenhuisopnames de enige concrete getallen zijn die worden medegedeeld, heb ik de getallen even in een simpel grafiektje gezet. ik begrjp niet waarom veel media en mensen zich nog zo vast houden aan de aantallen positieve testen. Dit aantal is volledig arbitrair omdat niet iedereen getest wordt.
[Afbeelding]
Bij het Elisabeth TweestedenZiekenhuis in Tilburg staan ambulances klaar om coronapatiënten te verplaatsen. Vandaag worden er 60 patiënten vanuit Brabantse ziekenhuizen overgebracht naar ziekenhuizen in Groningen, Leeuwarden, Drachten, Zwolle, Rotterdam en Maastricht
bron: NOS live feed.
best heftig; wonend in Tilburg of omgeving, je familie lid dat eigenlijk in het TweeSteden lag wordt helemaal naar Groningen gebracht....
best heftig; wonend in Tilburg of omgeving, je familie lid dat eigenlijk in het TweeSteden lag wordt helemaal naar Groningen gebracht....
[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 21-03-2020 14:33 ]
In china was na lockdown (China stijl) het bijna meteen te merken in het aantal besmettingen, en na 12 dagen ook in het aantal overleden mensen.c-nan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:22:
Als je aan je max test capaciteit zit dan hoef je na lockdown geen kentering in de besmettingen te meten.
De log-Y plot is lineair ja, met een R² van 0.9932. Wel positief lineair met de volgende formule: y = 1.8081 + 0.1108x.significant schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:27:
[...]
En als je deze grafiek log-Y plot, dan is de trend nog lineair (zelf even geen Excel bij dr hand)?
Tja beter een plek in Groningen dan geen plek in je eigen omgeving. Denk dat het voornaamste nu voor de patiënten is, dat er verzorging en een plek is. En voor de familie wetende dat er goed gezorgd wordt voor de patiënten. Dat het niet even naast de deur is moet maar voor lief genomen worden.Geert1976 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:31:
Bij het Elisabeth TweestedenZiekenhuis in Tilburg staan ambulances klaar om coronapatiënten te verplaatsen. Vandaag worden er 60 patiënten vanuit Brabantse ziekenhuizen overgebracht naar ziekenhuizen in Groningen, Leeuwarden, Drachten, Zwolle, Rotterdam en Maastricht
Vraag mij überhaupt af of er bezoek toegestaan is.
Wordt je op de IC niet in coma gehouden? Bezoek heeft dan weinig nut.Defector schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:37:
[...]
Tja beter een plek in Groningen dan geen plek in je eigen omgeving. Denk dat het voornaamste nu voor de patiënten is, dat er verzorging en een plek is. En voor de familie wetende dat er goed gezorgd wordt voor de patiënten. Dat het niet even naast de deur is moet maar voor lief genomen worden.
Vraag mij überhaupt af of er bezoek toegestaan is.
EU DNS: 86.54.11.100
Ook interessante statistieken, incl. grafieken, bij stichting NICE te vinden:
https://www.stichting-nice.nl/Totaal aantal COVID-19 opnames in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z. geen ontslagdatum bekend): 293
Totaal aantal Nederlandse ICs met tenminste één COVID-19 opname op dit moment: 59
Totaal (cumulatief) aantal aangemelde COVID-19 patiënten in Nederlandse ICs: 320
Totaal aantal COVID-19 opnames in de Nederlandse ICs met fatale afloop: 21
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Een kapotte klok ...Kluus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:23:
[...]
Als je in Nederland kijkt zijn nu juist de populisten (Wilders, Baudet) degenen die het liefst per direct iedereen in huis op zouden sluiten.
Denk dat de conclusie is dat als je met covid op de ic komt dat het een lange zaak is als je er al vanaf komt.
Zeker niet altijd. Dit hangt af van de ernst, de eventuele onrust van de patient. Je kunt ook wakker beademd worden. In dat geval is bezoek zeker iets waar ook de patient bij gebaad kan zijn / is. Bij de comateuze patient is het wat lastiger om aan te geven wat de patient zelf daarin meekrijgt van het eventuele bezoek. Maar vergeet ook niet het belang daarin voor de familie. Het is nogal wat om je dierbaren achter te laten op de IC met de kennis dat de volgende keer dat je ze de volgende keer mogelijk weer ziet, tussen zes planken zal zijn. En binnen deze crisis, zelfs indien dan.c-nan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:40:
[...]
Wordt je op de IC niet in coma gehouden? Bezoek heeft dan weinig nut.
Daarmee wil ik niet pleiten voor het een of het ander, maar het humane aspect van bezoek rondom IC patiënten moet niet vergeten worden binnen de discussie.
Je mag ze toch niet bezoeken...Geert1976 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:31:
Maar met het nijpende tekort aan beschermingsmiddelen, lijkt het me logisch om zo min mogelijk daarvan voor bezoekers te gebruikenpsychodude schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:52:
[...]
Zeker niet altijd. Dit hangt af van de ernst, de eventuele onrust van de patient. Je kunt ook wakker beademd worden. In dat geval is bezoek zeker iets waar ook de patient bij gebaad kan zijn / is. Bij de comateuze patient is het wat lastiger om aan te geven wat de patient zelf daarin meekrijgt van het eventuele bezoek. Maar vergeet ook niet het belang daarin voor de familie. Het is nogal wat om je dierbaren achter te laten op de IC met de kennis dat de volgende keer dat je ze de volgende keer mogelijk weer ziet, tussen zes planken zal zijn. En binnen deze crisis, zelfs indien dan.
Daarmee wil ik niet pleiten voor het een of het ander, maar het humane aspect van bezoek rondom IC patiënten moet niet vergeten worden binnen de discussie.
[ Voor 46% gewijzigd door HallonRubus op 21-03-2020 14:59 ]
1e maart begin maatregelen : beperkte sluitingc-nan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:22:
4e maart sluiting alle scholen/sport evenementen
8e maart beperkte lockdown in bepaalde streken : bars -restaurants (<-waar nederland/VK nu is)
11e maart strengere lockdown: alles niet essentieel dicht(<-waar belgie/frankrijk duitsland nu zijn)
20e maart nog strengere lockdown: ook samen sporten, parken en naar ene ander huis dan het jouwe gaan werden verboden.
Dus de beperkte beperkingen van de 8e is nu bijna 2 weken geleden en had weinig effect, de strengere ook. Hopelijk kunnen die laatste het nu eindelijk beginnen te beteren.
Dat ligt blijkbaar toch iets genuanceerder, zie psychodude in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België"
Virussen? Scan ze hier!
Ja das ook weer zo.
Kan me wel voorstellen dat 't extra zwaar voor de familie is, wetende dat je familie lid in een ziekenhuis ligt...260 km verderop.
Lekker naar het strand met zijn allen 
Drukte op strand en duinen https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-44223932
Drukte op strand en duinen https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-44223932
Dat begrijp ik zeker hoor, en bezoekersregelingen binnen bijvoorbeeld het UMCG zijn dan ook sterk beperkt op dit moment. Op dit moment geldt voor het algemene bezoekersreglement binnen het ziekenhuis dan ook bijvoorbeeld 1 bezoeker per patient per dag. Toch denk ik dat het belangrijk is om ook in deze tijden dit aantal niet te reduceren tot 0, zolang dit haalbaar blijkt. Dit met oogpunt op o.a. rouwverwerking, de gevolgen hiervan op de langere termijn en de huidige emotionele weerbaarheid van de familie van slachtoffers binnen deze crisis.HallonRubus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:57:
[...]
Je mag ze toch niet bezoeken...
[...]
Maar met het nijpende tekort aan beschermingsmiddelen, lijkt het me logisch om zo min mogelijk daarvan voor bezoekers te gebruiken
Dat was ook voorspeld, vanwege het mooie weer trekken vele mensen erop uit. Idem voor de bossen en natuurgebieden, waar mensen ook naartoe trekken. Zie o.a. Het is drukker dan ooit in de bossen, en dat in het broedseizoen: ‘Houd honden daarom aan de lijn’Executor16 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:04:
Virussen? Scan ze hier!
Lekker even uitwaaien en op het strand is 1,5 meter afstand houden is ook niet echt een probleem lijkt mij.Executor16 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:04:
Het RIVM heeft wat test statistieken gepubliceerd (https://www.rivm.nl/coron...ls/virologische-dagstaten)

* Aantal geteste personen en aantal positieve laboratoriumuitslagen in de periode tot en met 9 maart.
** Indien een laboratorium na 9 maart instroomt en voor het eerst meldt, worden de totale aantallen tot dan toe gemeld. Hierdoor kan een piek ontstaan in de getoonde aantallen in de tabel.
Het aantal personen met een positieve uitslag is lager dan het aantal in Osiris information system gemelde patiënten, omdat (nog) niet alle laboratoria (dagelijks) melden aan de virologische dagstaten.
edit: had het hier nog niet voorbij zien komen. En data is niet compleet dus echte conclusies kan je er niet uit trekken.

* Aantal geteste personen en aantal positieve laboratoriumuitslagen in de periode tot en met 9 maart.
** Indien een laboratorium na 9 maart instroomt en voor het eerst meldt, worden de totale aantallen tot dan toe gemeld. Hierdoor kan een piek ontstaan in de getoonde aantallen in de tabel.
Het aantal personen met een positieve uitslag is lager dan het aantal in Osiris information system gemelde patiënten, omdat (nog) niet alle laboratoria (dagelijks) melden aan de virologische dagstaten.
edit: had het hier nog niet voorbij zien komen. En data is niet compleet dus echte conclusies kan je er niet uit trekken.
[ Voor 23% gewijzigd door gws24 op 21-03-2020 15:18 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Als het goed waait kan een druppel makkelijk 10 meter door de lucht vliegen. Hoeft er maar een met de wind mee te kuchen om een handvol mensen te besmetten.Ernemmer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:09:
[...]
Lekker even uitwaaien en op het strand is 1,5 meter afstand houden ook niet echt een probleem lijkt mij.
https://ohioline.osu.edu/factsheet/fabe-525
Die 1.5 meter regel lijkt me meer iets voor binnen. Als het waait verdampt zo'n druppel dan wel sneller, maar iig volgens de link hierboven dus alsnog tot 10 meter.
[ Voor 16% gewijzigd door HallonRubus op 21-03-2020 15:16 ]
Interview met hoofd IC van het UMCG: https://www.dvhn.nl/groni...jkt-te-zijn-25485150.html
Wel interessant interview en geeft een inkijk in o.a. de voorbereidingen.
Wel interessant interview en geeft een inkijk in o.a. de voorbereidingen.
Als je klachten hebt moet je binnen blijven en heb je op het strand niks te zoeken.HallonRubus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:14:
[...]
Als het goed waait kan een druppel makkelijk 10 meter door de lucht vliegen. Hoeft er maar een met de wind mee te kuchen om een handvol mensen te besmetten.
https://ohioline.osu.edu/factsheet/fabe-525
Ja, en jij denkt dat iedereen daar op let? Tip: let eens op hoeveel kuchende, hoestende en snotterende mensen je in bijvoorbeeld de supermarkt tegenkomt. Die hadden, conform de adviezen en richtlijnen, ook binnen moeten blijven.Ernemmer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Als je klachten hebt moet je binnen blijven en heb je op het strand niks te zoeken.
Denk niet dat dat op een strand of een bos heel erg anders gaat zijn qua beeld.
Virussen? Scan ze hier!
Daar heb je gelijk in, maar dat wilt niet zeggen dat je als persoon zonder klachten, niet op het strand zou mogen wandelen of dat hetwildhagen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:18:
[...]
Ja, en jij denkt dat iedereen daar op let? Tip: let eens op hoeveel kuchende, hoestende en snotterende mensen je in bijvoorbeeld de supermarkt tegenkomt. Die hadden, conform de adviezen en richtlijnen, ook binnen moeten blijven.
Denk niet dat dat op een strand of een bos heel erg anders gaat zijn qua beeld.
[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 21-03-2020 15:24 ]
Volkomen mee eens, afscheid (kunnen) nemen is zo belangrijk in het rouwproces en de verwerking van het verdriet.psychodude schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:07:
[...]
Dat begrijp ik zeker hoor, en bezoekersregelingen binnen bijvoorbeeld het UMCG zijn dan ook sterk beperkt op dit moment. Op dit moment geldt voor het algemene bezoekersreglement binnen het ziekenhuis dan ook bijvoorbeeld 1 bezoeker per patient per dag. Toch denk ik dat het belangrijk is om ook in deze tijden dit aantal niet te reduceren tot 0, zolang dit haalbaar blijkt. Dit met oogpunt op o.a. rouwverwerking, de gevolgen hiervan op de langere termijn en de huidige emotionele weerbaarheid van de familie van slachtoffers binnen deze crisis.
Bij de foto staat niet wanneer of hoe laat deze gemaakt is, dus het kan ook een archieffoto zijn.klaaas schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Als ik de foto op het NOS blog bekijk is 'drukte' toch ook enigszins overdreven. Lijkt me een stuk rustiger dan anders.
De drukte ervaarde ik gisterenochtend ook in de supermarkt waar veel mensen waren en er vaak zat geen 1,5 meter afstand werd gehouden. Zelf merkte ik ook dat er vlak langs mij een een fles olijfolie werd gepakt door iemand van rond de 40, even vragen of ze erbij mogen of wachten tot er ruimte is kan blijkbaar niet.
Het is nog geen Bondi Beach.........Executor16 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:04:
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Ik vraag me dan vooral af of de familie dan ook expliciete instructies krijgt om er niet achteraan te reizen?Geert1976 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:01:
[...]
Ja das ook weer zo.
Kan me wel voorstellen dat 't extra zwaar voor de familie is, wetende dat je familie lid in een ziekenhuis ligt...260 km verderop.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Als je geen klachten hebt mag je naar buiten ja. Alleen ik acht de kans dat iedereen met klachten binnen blijft niet zo heel groot. Je hebt een verantwoordelijkheid om mensen niet ziek te maken maar net zo goed om te voorkomen dat je ziek wordt. Op een zodanig drukke plek lopen is wat mij betreft niet verantwoordelijk.
Dank! Voor mij het meest interessant plaatje van de dag. Al zegt het aantal besmettingen weinig over het totaal aantal gevallen, het zegt denk ik wel wat over de gebieden waar de brandhaard toeneemt?Flow schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:34:
Alle nieuwe besmettingen staan op de kaart. Naam van de gemeente alleen bij meer dan vijf nieuwe besmettingen of bij gemeente die voor het eerst besmettingen rapporteert (roodomrand):[Afbeelding]
Valt me op dag Amsterdam-Amstelland voor de 2de dag op rij met grote voorsprong voorop loopt in het Nederlands totaal.
Zijn ze met een rede meer gaan testen? Of zijn er meer zware gevallen die getest worden omdat ze klachten hebben?
American Express vraagbaak
Mis je je eigen posts? Nou, dan heb je waarschijnlijk op een troll gereageerd.
Dat kan op het oog nuttig lijken, maar het laat wel de facto het topic ontsporen.
Dat kan op het oog nuttig lijken, maar het laat wel de facto het topic ontsporen.
[ Voor 83% gewijzigd door Ramzzz op 21-03-2020 16:33 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
https://www.omropfryslan....patienten-op-ic-patientenStevenK schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:49:
[...]
Ik vraag me dan vooral af of de familie dan ook expliciete instructies krijgt om er niet achteraan te reizen?
Bij het filmpje van de update om 14:54 legt hij uit dat ze geen bezoek mogen ontvangen omdat ze bang zijn dat de bezoekers corona naar het noorden brengen, terwijl lokale coronapatiënten wel bezoek mogen ontvangen. Dat is voor het MCL iig, misschien dat het UMCG andere regels hanteert.
[ Voor 4% gewijzigd door HallonRubus op 21-03-2020 16:50 ]
Geloof je dat zelf? Ze plaatsen in een liveblog een foto om drukte op de markt te illustreren en doen dat met een archieffoto waarop het niet druk is en waar de omstandigheden exact overeenkomen met die van vandaag (blauwe lucht en winterjas)? De dame links lijkt zelfs een mondkapje om haar nek te hebben. Het lijkt me sowieso hele slechte journalistiek om een archieffoto te gebruiken om een liveblog te illustreren.tweakje-2018 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:31:
[...]
Bij de foto staat niet wanneer of hoe laat deze gemaakt is, dus het kan ook een archieffoto zijn.
Hij wil.
Meanwhile, in Belgium: Politie sluit illegaal lockdownfeest in Belgisch café, aanwezigen riskeren boetes tot 4000 euro of celstraf
Echt, je gelooft het niet he? Het hele land heeft een lockdown, en er geld een verbod voorf niet-essentiele reizen, de horeca is verplicht gesloten, en dan gaan een stel asociale figuren een lockdownfeestje houden
(meer info in het artikel).De Belgische politie viel vrijdagavond binnen in een café in de Spiegelstraat in Tienen. De politie ontdekte dat er stiekem, ondanks het coronaverbod, een lockdownfeestje was georganiseerd. Zowel de uitbater als de vier aanwezigen werden op de bon geslingerd. Ze riskeren een boete die oploopt tot 4000 euro of een gevangenisstraf tot drie maanden.
,,We doen dit niet omdat we dit graag doen maar omdat het nodig is”, reageert burgemeester Katrien Partyka (CD&V). ,,Het illegale feestje vond plaats achter gesloten deuren maar onze politie was het toch snel te weten gekomen”, legt ze uit. ,,Meestal blijven zulke dingen nooit lang geheim. Zeker niet als mensen merken dat er binnen- en buiten wordt gestapt. Zowel de klanten als de cafébaas probeerden zich nog te verstoppen maar dat haalde niets meer uit. Er werden boetes uitgeschreven. Het café was illegaal geopend. We kunnen dit niet toelaten. Het brengt de gezondheid van de mensen in gevaar. Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen.”
Zowel de uitbater als de aanwezige klanten krijgen een boete. Die kan oplopen tot 4000 euro en/of een gevangenisstraf tot drie maanden. ,,Feestjes zoals dit kunnen in deze tijd niet door de beugel”, gaat ze verder. ,,Dit voorval geeft duidelijk aan dat we overtredingen niet tolereren en dat er ook effectieve straffen zijn voor wie zich niet houdt aan de regels.”
Echt, je gelooft het niet he? Het hele land heeft een lockdown, en er geld een verbod voorf niet-essentiele reizen, de horeca is verplicht gesloten, en dan gaan een stel asociale figuren een lockdownfeestje houden
Virussen? Scan ze hier!
Mag toch hopen dat die uitbater iets meer dan enkel een geldstraf als boete gaat krijgen.wildhagen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:58:
Meanwhile, in Belgium: Politie sluit illegaal lockdownfeest in Belgisch café, aanwezigen riskeren boetes tot 4000 euro of celstraf
[...]
(meer info in het artikel).
Ik vrees dat zulke scenario's helaas ook Nederland niet vreemd zullen zijn, ongeacht of we de huidige maatregelen hebben of strenger.
edit:
Status update over aantal patiënten op de IC:
[ Voor 7% gewijzigd door drooger op 21-03-2020 18:11 ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Hmmm, op de site van Nice is voor de laatste drie dagen de status ge-update van ~40 nieuwe ic opnames per dag (zie deze post The Legend in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België" van vandaag) naar ~100 ic opnames per dag voor een totaal van 592 dus ik vraag me af wat nu het werkelijke aantal is. Maar goed daar hadden we het eerder vanmiddag ook al over.drooger schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:02:
[...]
edit:
En de site is weer aangepast naar ongeveer 40 per dag voor een totaal van 298. Foutje bedankt zullen maar zeggen.
[ Voor 29% gewijzigd door gws24 op 21-03-2020 18:59 ]
Ik kan me voorstellen dat de data van het RIVM en de NVIC betrouwbaarder/completer is dan die van de stichting, maar dat is een onderbuikgevoel. Wel raar dat er zo'n verschil tussen is.gws24 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:50:
[...]
Hmmm, op de site van Nice is voor de laatste drie dagen de status ge-update van ~40 nieuwe ic opnames per dag (zie deze post The Legend in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België" van vandaag) naar ~100 ic opnames per dag voor een totaal van 592 dus ik vraag me af wat nu het werkelijke aantal is. Maar goed daar hadden we het eerder vanmiddag ook al over.
En de site is weer aangepast naar ongeveer 40 per dag voor een totaal van 298. Foutje bedankt zullen maar zeggen.
Als het goed is zijn alle ic's in NL aangesloten bij NICE dus tja.... Verder vraag ik mij af waar de NOS de cijfers vandaan haalt want ik kan ze niet vinden op de site van het RIVM of het NVIC.drooger schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:02:
[...]
Ik kan me voorstellen dat de data van het RIVM en de NVIC betrouwbaarder/completer is dan die van de stichting, maar dat is een onderbuikgevoel. Wel raar dat er zo'n verschil tussen is.
Ondertussen is op social media dat overlijden van die 32 jarige uit Spijkenisse een eigen leven gaan leiden. Heeft iemand daar iets van in de media over voorbij zien/horen komen
Ik heb zelf de het bewuste FB profiel gezien, maar je ziet nu dus op de pagina van het RIVM en nieuwspagina's er wel comments over staan. Als het echt fake is dient het de kop ingedrukt te worden want het zorgt voor heel veel onrust.
Zelfs als het wel waar is,JeroenNietDoen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:43:
Ondertussen is op social media dat overlijden van die 32 jarige uit Spijkenisse een eigen leven gaan leiden. Heeft iemand daar iets van in de media over voorbij zien/horen komenIk heb zelf de het bewuste FB profiel gezien, maar je ziet nu dus op de pagina van het RIVM en nieuwspagina's er wel comments over staan. Als het echt fake is dient het de kop ingedrukt te worden want het zorgt voor heel veel onrust.
Er overlijden ook gezonde mensen aan een longontsteking, of aan andere dingen waar je van denkt, dat gebeurd een gezond persoon niet.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Waarom zou het RIVM zoiets bewust verzwijgen? Het lijkt me juist een prima argument voor mensen om eens iets beter hun best te doen met social distancing. Want het gebrek aan rekening houden daarmee begint me inmiddels behoorlijk te irriteren.
Ik meende gelezen te hebben (weet ff niet meer waar, dacht NOS site of hier (andere sites lees ik eigenlijk niet m.b.t. Corona nieuws)) dat in NL de meeste doden n.a.v. Corona tussen de 80 en 84 zijn (vond dat "tot" getal nogal specifiek, waardoor ik het onthouden heb) en de jongste 63 was.JeroenNietDoen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:43:
Ondertussen is op social media dat overlijden van die 32 jarige uit Spijkenisse een eigen leven gaan leiden. Heeft iemand daar iets van in de media over voorbij zien/horen komenIk heb zelf de het bewuste FB profiel gezien, maar je ziet nu dus op de pagina van het RIVM en nieuwspagina's er wel comments over staan. Als het echt fake is dient het de kop ingedrukt te worden want het zorgt voor heel veel onrust.
ah gevonden:
https://nos.nl/liveblog/2...op-strand-en-markten.html
In de afgelopen 24 uur zijn 637 mensen positief getest op corona. Dat heeft het RIVM bekendgemaakt. Daarmee komt het totaalaantal vastgestelde besmettingen op 3631. 30 mensen zijn in diezelfde periode overleden aan het coronavirus. In totaal zijn nu 136 mensen bezweken aan de gevolgen van het virus. De meeste overledenen zijn tussen de 80 en 84 jaar oud. De jongste dode is 63 jaar.
Als het in de VS zo blijft door groeien zie ik ze alle andere landen nog wel inhalen. Als is het natuurlijk niet echt een eerlijke vergelijking tov losse Europese landen gezien de inwoners aantallen. Dan zou Europa wel bij elkaar opgeteld mogen worden om een vergelijking te maken.
24,137 totaal aan positief geteste personen
+4,754 nieuwe gevallen vandaag(komt nog meer bij dus)
288 totaal aantal doden
+32 doden vandaag(komt nog meer bij dus)
24,137 totaal aan positief geteste personen
+4,754 nieuwe gevallen vandaag(komt nog meer bij dus)
288 totaal aantal doden
+32 doden vandaag(komt nog meer bij dus)
AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti
Eindelijk.......
Uit China.......
https://www.msn.com/nl-nl...ar-BB11vvXk?ocid=msedgdhp
Maar luisteren.......
https://www.telegraaf.nl/...down-lijkt-onvermijdelijk
Uit China.......
https://www.msn.com/nl-nl...ar-BB11vvXk?ocid=msedgdhp
Maar luisteren.......
https://www.telegraaf.nl/...down-lijkt-onvermijdelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 21-03-2020 20:57 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
En toevallig ken ik diegene die overleden is...wat ik begrepen heb is dat hij wel besmet was met Corona maar niet overleden aan corona. Kreeg een hartstilstand na reanimatie. Zijn vriendin was ook besmet met corona maar wel weer genezen.JeroenNietDoen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:43:
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Tja niemand overlijdt aan Corona natuurlijk...Rainesh schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:59:
[...]
En toevallig ken ik diegene die overleden is...wat ik begrepen heb is dat hij wel besmet was met Corona maar niet overleden aan corona. Kreeg een hartstilstand na reanimatie. Zijn vriendin was ook besmet met corona maar wel weer genezen.
Vraag is, had hij die hartstilstand ook gekregen als hij geen Corona had gehad... maw, lag hij te vechten voor zijn leven op een IC en gaf zijn hart het toen op of kreeg hij zonder ziek te zijn een hartstilstand en bleek toen dat hij Corona had... Zijn wel belangrijke nuances..
Net als die 21 jarige jeugdvoetbal-trainer uit Spanje. Bleek leukemie te hebben. Die was binnen nu en een half jaar ook in het ziekenhuis terecht gekomen, maar dan had hij waarschijnlijk nog wel een goeie kans gemaakt.. Tja, zeg het maar....
Hij was kennelijk al een week ziek, huisarts etc maar ging uiteindelijk heel snel bergafwaarts. Dus waaraan hij precies overleden is, geen idee.FreakNL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:12:
[...]
Tja niemand overlijdt aan Corona natuurlijk...
Vraag is, had hij die hartstilstand ook gekregen als hij geen Corona had gehad... maw, lag hij te vechten voor zijn leven op een IC en gaf zijn hart het toen op of kreeg hij zonder ziek te zijn een hartstilstand en bleek toen dat hij Corona had... Zijn wel belangrijke nuances..
Net als die 21 jarige jeugdvoetbal-trainer uit Spanje. Bleek leukemie te hebben. Die was binnen nu en een half jaar ook in het ziekenhuis terecht gekomen, maar dan had hij waarschijnlijk nog wel een goeie kans gemaakt.. Tja, zeg het maar....
Ik vond het ook vreemd dat het niet door het RIVM gemeld is, dus dan moet doodsoorzaak iets anders geewest zijn. Lijkt mij stug dat zij dit achterhouden.
[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 21-03-2020 21:21 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ja, daar zou ik me ook druk om maken, dat ze kapjes doneren maar het aan Holland geven terwijl Brabant het meeste last heeft.niek_nijmegen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:06:
[...]
'Holland be strong', terwijl de grote ellende zich in Brabant afspeelt
Zou ook gelijk boos worden dat ze het nog steeds over Holland hebben terwijl we zo ons best doen om the Netherlands te zijn.
Kappen met die handel met China, dicht die grenzen. Dat zal ze leren. /s
On topic;
China bedankt.
Hier waren de huisartsenposten al met inzamelingsacties begonnen wegens de tekorten.
Goed te horen dat er inmiddels een inkoopbureau zorgbeschermingsmiddelen is opgericht en in werking is.
En de kapjes (miljoenenorder) centraal verspreid worden al naar wie ze het meest dringend nodig heeft.
Een beetje wat ik niet snapte dat dat niet gebeurde, maar dus inmiddels geregeld is.
En misschien moet Mark, om het zorgpersoneel dat eigen leven riskeert te steunen, een register in het leven roepen waar je je in kan schrijven als je de eigenlijk inmiddels bindende adviezen gaat negeren, zoals je overal nog ziet.
Eventueel met foto`s als genoeg bewijs als je je niet inschrijft
En daarmee afziet van zorghulp als de IC of het ziekenhuis vol raakt.
Want je moet toch naar buiten, ik zat al een paar dagen binnen en voor je het weet is de zomer voorbij....lees ik.
Of zoals onze 82 jarige bejaarde blij was dat de kapper weer open was/mocht, gelijk een afspraak gemaakt.
Want je haar moet natuurlijk goed zitten, dat is belangrijker dan mogelijk besmet worden en deze zaterdag had ze toch al afgezegd?.
Heb nog een week dat uit haar hoofd te praten, ze begrijpt het allemaal wel, de adviezen van RIVM en Mark, de koning, sluiting van alle bejaarden- en verzorgingshuizen, het toenemend aantal overledenen en dreigend IC tekort, onze eigen extra maatregelen...........maar als je al wat minder haar hebt dan moet dat gewoon goed zitten, ook al zit je thuis en komt er haast niemand omdat iedereen zich wel aan het advies houdt om geen ouderen te bezoeken.
Maar even deze week de kapper polsen of die geen bejaardenverbod in kan stellen, om hen tegen zichzelf te beschermen.
[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 21-03-2020 21:45 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
België heeft de grenzen dichtgegooid.
https://www.bndestem.nl/r...renge-controles~a37bb96f/
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
De boodschap is in ieder geval duidelijk..magic_nl schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:40:
België heeft de grenzen dichtgegooid.
bron: Bloomberg - 99% of Those Who Died From Virus Had Other Illness, Italy Says.The Rome-based institute has examined medical records of about 18% of the country’s corona virus fatalities (so far, because it’s slow work), finding that just three victims, or 0.8% of the total, had no previous pathology (disease). Almost half of the victims suffered from at least three prior illnesses and about a fourth had either one or two previous conditions.”
“More than 75% had high blood pressure, about 35% had diabetes and a third suffered from heart disease.”
“The average age of those who’ve died from the virus in Italy is 79,5. As of the 17th of March, 17 people under 50 had died from the disease. All of Italy’s victims under 40 have been males with serious existing medical conditions.”
bron 2: No more fake news - Italy Coronavirus, New explosive information.
Dit is een zogenaamde ‘link drop’. Voeg iets toe waardoor de links enige toegevoegde waarde voor dit topic hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 22-03-2020 13:51 ]
AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti
Ongeveer 60% van de mensen boven de 60 jaar en 70% boven de 70 jaar heeft een hoge bloeddruk. Niet heel gek dat veel mensen met een hoge bloeddruk overlijden aan corona. Bron:
https://www.volksgezondhe...e-bloeddruk-naar-leeftijd
Het oneindige X 0
Dat klinkt geruststellend, maar dan moet je wel beseffen dat deze genoemde onderliggende condities welvaartsziekten zijn die ook in Nederland enorm veel voorkomen.
Bron: Nederlandse Hartstichting
Bron: DiabetesfondsUit onderzoek van de Hartstichting blijkt dat 1 op de 3 Nederlanders in de leeftijd van 30 tot 70 jaar een hoge bloeddruk heeft en/of daar medicijnen voor gebruikt. Van hen weten 4 op de 10 niet, dat zij mogelijk tot een risicogroep horen. Het gaat om zo'n 1,2 miljoen Nederlanders.
@The ReefermanDat 2e linkje is volgens mij een wappie-wappie antisemitisch blog dat Corona ziet als justificatie van maatregelen zodat de Joden de wereld overnemen. Misschien moet je die gewoon weghalen.Diabetes is een van de meest voorkomende chronische ziekten in Nederland. Het kan iedereen overkomen. Diabetes zorgt voor veel andere problemen in het lichaam, complicaties. Al ruim 1,2 miljoen Nederlanders hebben diabetes en elke week komen daar 1.000 bij.
[ Voor 7% gewijzigd door The Legend op 22-03-2020 07:22 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Sommige mensen leggen ook een verband met zware (lucht)vervuiling. Die tast de longen aan waardoor ze kwetsbaarder kunnen worden voor infecties.The Legend schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:11:
[...]
Dat klinkt geruststellend, maar dan moet je wel beseffen dat deze genoemde onderliggende condities welvaartsziekten zijn die ook in Nederland enorm veel voorkomen.
En direct onder het artikel van bloomberg over de hoge leeftijd wat ik linkte staat dit artikel, we hebben een stuk meer data nodig is mijn conclusie:
Yes, Young People Are Falling Seriously Ill From Covid-19
Wel weer de conclusie dat het eigenlijk altijd mensen zijn die al andere gezondheidsproblemen hebben waarvoor het echt gevaarlijk kan zijn. Maar die kunnen ook nog niet opgemerkt zijn als die onderliggende ziekte nog geen merkbare symptomen teweegbrengt.Despite initial data from China that showed elderly people and those with other health conditions were most vulnerable, young people — from twenty-somethings to those in their early forties — are falling seriously ill. Many require intensive care, according to reports from Italy and France. The risk is particularly dire for those with ailments that haven’t yet been diagnosed........
Similar trends have been seen in the U.S. Among nearly 2,500 of the first coronavirus cases in the U.S., 705 were aged 20 to 44, according to the Centers for Disease Control and Prevention. Between 15% and 20% eventually ended up in the hospital, including as many as 4% who needed intensive care. Few died.
[ Voor 7% gewijzigd door The Reeferman op 22-03-2020 07:45 ]
Ik weet niet hoe je die indruk hebt gekregen maar hij noemt nergens in dat artikel Joden of zionisten of iets wat daar naar verwijst. In de reacties zit er wel zo iemand maar die roept zomaar wat zonder onderbouwing. Aan mensen die in onzin geloven en dat verkondigen is nooit een gebrek nee. Maar heeft niks met het artikel te maken.The Legend schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:11:
[...]
@The ReefermanDat 2e linkje is volgens mij een wappie-wappie antisemitisch blog dat Corona ziet als justificatie van maatregelen zodat de Joden de wereld overnemen. Misschien moet je die gewoon weghalen.
Voor de rest is het wel een flink fantasie blog... https://blog.nomorefakene...her-power-outside-matrix/The Reeferman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:40:
[...]
Ik weet niet hoe je die indruk hebt gekregen maar hij noemt nergens in dat artikel Joden of zionisten of iets wat daar naar verwijst. In de reacties zit er wel zo iemand maar die roept zomaar wat zonder onderbouwing. Aan mensen die in onzin geloven en dat verkondigen is nooit een gebrek nee. Maar heeft niks met het artikel te maken.
Ik zou dit niet als bron aanduiden.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Nou ok, misschien het blog zelf niet. Maar wappie-wappie is ‘ie welThe Reeferman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:40:
[...]
Ik weet niet hoe je die indruk hebt gekregen maar hij noemt nergens in dat artikel Joden of zionisten of iets wat daar naar verwijst. In de reacties zit er wel zo iemand maar die roept zomaar wat zonder onderbouwing. Aan mensen die in onzin geloven en dat verkondigen is nooit een gebrek nee. Maar heeft niks met het artikel te maken.
Over the last 30 years, Jon’s independent research has encompassed such areas as: deep politics, conspiracies, alternative health, the potential of the human imagination, mind control, the medical cartel, symbology, and solutions to the takeover of the planet by hidden elites.
Nou ja, gisteren in Zeeland dus ook een opmerkelijk geval. 2de dode, maar GGD weigert de leeftijd vrij te geven.Rainesh schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:16:
[...]
Hij was kennelijk al een week ziek, huisarts etc maar ging uiteindelijk heel snel bergafwaarts. Dus waaraan hij precies overleden is, geen idee.
Ik vond het ook vreemd dat het niet door het RIVM gemeld is, dus dan moet doodsoorzaak iets anders geewest zijn. Lijkt mij stug dat zij dit achterhouden.
Zouden ze jonge doden in de doofpot willen houden om geen paniek te veroorzaken?
Er klopt helemaal niks van dat plaatje, ik weet dat in Dronten een stuk of 10 bevestigde besmettingen zijn en in Lelystad 20.Stinger_Ventura schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:16:
[...]
Dank! Voor mij het meest interessant plaatje van de dag. Al zegt het aantal besmettingen weinig over het totaal aantal gevallen, het zegt denk ik wel wat over de gebieden waar de brandhaard toeneemt?
Valt me op dag Amsterdam-Amstelland voor de 2de dag op rij met grote voorsprong voorop loopt in het Nederlands totaal.
Zijn ze met een rede meer gaan testen? Of zijn er meer zware gevallen die getest worden omdat ze klachten hebben?
Het lijkt me eerder dat je dat wel vrijgeeft om bewustwording te creëren.
Maar als we in NL richting de 4000 doden gaan zullen daar uiteindelijk ook gewoon kinderen, jong volwassenen en midlifers bij gaan zitten. Wel in de minderheid, maar het is een illusie dat er bij ons alleen 60+ers dood gaan.
Maar als we in NL richting de 4000 doden gaan zullen daar uiteindelijk ook gewoon kinderen, jong volwassenen en midlifers bij gaan zitten. Wel in de minderheid, maar het is een illusie dat er bij ons alleen 60+ers dood gaan.
Kan het zijn dat je de kaart mis-interpreteerd?reemprive schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:57:
[...]
Er klopt helemaal niks van dat plaatje, ik weet dat in Dronten een stuk of 10 bevestigde besmettingen zijn en in Lelystad 20.
Het laat de geografische verspreiding zien van de nieuwe Corona cases voor die dag. Dus niet het totaal voor alle dagen.
American Express vraagbaak
Aha, dom van mij. Excuus.Stinger_Ventura schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:00:
[...]
Kan het zijn dat je de kaart mis-interpreteerd?
Het laat de geografische verspreiding zien van de nieuwe Corona cases voor die dag. Dus niet het totaal voor alle dagen.
Waar ik me dan wel aan erger is de bewering "few died", wat niet kan kloppen als tussen de 0,1 en 0,2% van de 705 besmette personen is overleden. Dat kan alleen 1 zijn als je het uitrekent.The Reeferman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:26:
[...]
En direct onder het artikel van bloomberg over de hoge leeftijd wat ik linkte staat dit artikel, we hebben een stuk meer data nodig is mijn conclusie:
Yes, Young People Are Falling Seriously Ill From Covid-19
[...]
[ Voor 50% gewijzigd door codex op 22-03-2020 08:13 ]
Ja precies, daar had ik ook wat moeite mee, hoe dat 2de artikel omging met cijfers.reemprive schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:07:
[...]
Waar ik me dan wel aan erger is de bewering "few died", wat niet kan kloppen als tussen de 0,1 en 0,2% van de 705 besmette personen is overleden. Dat kan alleen 1 zijn als je het uitrekent.
Hier nog een voorbeeld:
Zonder er bij te vermelden of en hoeveel in die leeftijdsgroep ook echt ziek er bij waren. Want zoals ik het lees bedoelen ze puur positief op nCoV-19 geteste gevallen. Wat dus helemaal geen onderbouwing is dat nCoV-19 gevaarlijker is voor volwassenen tot 60 dan aanvankelijk gedacht.In Italy, the hardest hit country in Europe, almost a quarter of the nearly 28,000 corona virus patients are between the ages of 19 and 50, according to data website Statista.
Mwa, das waar ik de link vond naar het Bloomberg artikel. Het was in eerste instantie de enige link die ik er onder had gezet als bron. En bedacht me later pas dat het misschien beter was om direct naar het Bloomberg artikel zelf te linken gezien de afwijkende theorieën van John Rappaport. Maar ik dacht laat die ook maar staan. Misschien doet het wat af aan de geloofwaardigheid van de info uit het Bloomberg artikel in de ogen van sommige mensen. Maar aangezien ik niet probeer mensen te overtuigen van de 1 of andere theorie of hypothese is dat geen factor. Dus ik dacht laat em er maar bij staan. Ook omdat ik het pas na een aantal uur aanpaste wilde ik de link niet helemaal weg halen. Want ik heb zelf een hekel aan als ik dingen terug probeer te zoeken die ik eerder ben tegen gekomen en het is ineens verdwenen._eLMo_ schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:43:
[...]
Voor de rest is het wel een flink fantasie blog... https://blog.nomorefakene...her-power-outside-matrix/
Ik zou dit niet als bron aanduiden.
[ Voor 29% gewijzigd door The Reeferman op 22-03-2020 08:30 ]
Als er kinderen of jongeren dood gaan, krijg je dat keurig te horen. Er wordt niks in de doofpot gestopt.JeroenNietDoen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:51:
[...]
Nou ja, gisteren in Zeeland dus ook een opmerkelijk geval. 2de dode, maar GGD weigert de leeftijd vrij te geven.
Zouden ze jonge doden in de doofpot willen houden om geen paniek te veroorzaken?
Ongetwijfeld, zoals ook in de Bloomberg artikelen is gemeld:FreakNL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:58:
The average age of those who’ve died from the virus in Italy is 79.5. As of March 17, 17 people under 50 had died from the disease. All of Italy’s victims under 40 have been males with serious existing medical conditions.
In a study of more than 2,000 young children with Covid-19 from China, published this week in Pediatrics, Chinese doctors found that about 11% of cases in infants were judged to be severe or critical, as were 7% of those in toddlers and preschoolers.
Verwijderd
Typisch in het daglicht dat precies een week geleden het RIVM de scholen niet wou sluiten omdat kinderen toch niet ziek werden en het daarmee ook niet zouden overdragen.The Reeferman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:44:
[...]
Ongetwijfeld, zoals ook in de Bloomberg artikelen is gemeld:
[...]
Gok van wel. Alleen als echt jonge mensen doodgaan is zijn dat redelijke unieke casussen. Exact vrijgeven van de leeftijd kan dan snel leiden tot een herleidbaar persoonsgegeven. Zeker omdat er op "natuurlijke" wijze ook al weinige jonge mensen doodgaan.honey schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:36:
[...]
Als er kinderen of jongeren dood gaan, krijg je dat keurig te horen. Er wordt niks in de doofpot gestopt.
Dus kan ik met voorstellen dat de GGD de exacte leeftijd geheim houdt, anders heb je internetspeurders die het al snel naar een persoon herleiden (al dan niet correct) en dat gaan posten. Dat wil je niet.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ja, vond ik toen ook al gek aangezien die resultaten uit China toch echt al bekend waren. En Rutte zei zelfs bij de aankondiging van die eerste maatregelen dat kinderen het niet konden krijgen.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:50:
[...]
Typisch in het daglicht dat precies een week geleden het RIVM de scholen niet wou sluiten omdat kinderen toch niet ziek werden en het daarmee ook niet zouden overdragen.
En het RIVM paar weken eerder die zei dat de kans klein was dat het naar Nederland kwam.
@Cyberpope dat lijkt me in de huidige tijd een utopie, om dat onder de pet te houden.
Het probleem is dat als je de leeftijd en woonplaats van een jong slachtoffer vrijgeeft al heel snel de naam bekend is. Dat mag niet van de privacywetgeving. Dat het op andere manier uitkomt is onvermijdbaar maar het mag niet gebeuren op basis van data van het rivm/ggdFreakNL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:04:
@Cyberpope dat lijkt me in de huidige tijd een utopie, om dat onder de pet te houden.
Aantal jaar was ook gedoe over hersenonderzoek dat was gedaan na het overlijden van de oudste nederlandse vrouw. Dat was ook te herleiden tot een persoon natuurlijk.
Je kunt er altijd naar streven. Wat is de relevantie dat jij de leeftijd weet? Ergo snap ik de GGD om dat niet op dit moment te vertellen. En waarschijnlijk als deze persoon wel over 1 week in het grote overzicht is opgenomen interesseert het niemand meer iets. Dus even 2 dagen je mond houden en probleem is weg. (ander nieuws belangrijker).FreakNL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:04:
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Snap wel dat hij argwanend is. De heersende strekking is dat jongeren er niet aan zullen overlijden. Als dat dan wel gebeurt is dat wel relevant.Cyberpope schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:11:
[...]
Je kunt er altijd naar streven. Wat is de relevantie dat jij de leeftijd weet? Ergo snap ik de GGD om dat niet op dit moment te vertellen. En waarschijnlijk als deze persoon wel over 1 week in het grote overzicht is opgenomen interesseert het niemand meer iets. Dus even 2 dagen je mond houden en probleem is weg. (ander nieuws belangrijker).
Je kunt het ook omdraaien. Is het relevant te melden dat de meeste slachtoffers oud waren? Of dat ze onderliggend leiden hadden? Dat is even irrelevant in feite.
Wellicht dat ze eerst nog enkele zaken willen controleren of afstemmen? Bijv. heeft die persoon ook onderliggend lijden gehad? Weten ze wel de naam en leeftijd van die persoon? Misschien eerst communiceren met de naasten, als ze die al weten te vinden?
Overigens wordt er meen ik vanuit de GGD met een gemeente gecommuniceerd, niet met plaatsnaam.
Overigens wordt er meen ik vanuit de GGD met een gemeente gecommuniceerd, niet met plaatsnaam.
Dat heb je het nieuws niet gevolgd en snap je er weinig van.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:14:
[...]
Snap wel dat hij argwanend is. De heersende strekking is dat jongeren er niet aan zullen overlijden. Als dat dan wel gebeurt is dat wel relevant.
We weten dat er ook jongeren aan overlijden. (net als aan de griep trouwens). Dat de kans kleiner is, maar hem nog niet nul.
Dus vanwaar de argwaan? Of hiermee nu alles anders wordt als iemand in de range van 0 - 30 te overlijden komt? Nee, alles blijft hetzelfde. Dus waarom argwaan hebben? Het is niet dat het RIVM of iemand anders gesteld heeft dat het 100% zeker is dat niemand beneden de 40 zou overlijden. Dan zou je een punt hebben, nu niet.
Sterker nog, met dit gedrag draag je alleen bij aan de collectieve, onnodige en schadelijke gekte rondom het onderwerp.
Dat is ook niet relevant op de persoon herleidbaar. Alleen voor de statistiek. (waarbij je ook geen 100% score krijgt overigens). Net zoals de leeftijd van deze persoon ook meegenomen zal worden in de statistieken. Maar dan hoef je "het volk" niet in te lichten over N=1 gevallen.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:14:
Je kunt het ook omdraaien. Is het relevant te melden dat de meeste slachtoffers oud waren? Of dat ze onderliggend leiden hadden? Dat is even irrelevant in feite.
[ Voor 38% gewijzigd door Cyberpope op 22-03-2020 09:29 ]
Verwijderd
Cyberpope schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:21:
[...]
Dat heb je het nieuws niet gevolgd en snap je er weinig van.
We weten dat er ook jongeren aan overlijden. (net als aan de griep trouwens). Dat de kans kleiner is, maar hem nog niet nul.
Dus vanwaar de argwaan? Of hiermee nu alles anders wordt als iemand in de range van 0 - 30 te overlijden komt? Nee, alles blijft hetzelfde. Dus waarom argwaan hebben? Het is niet dat het RIVM of iemand anders gesteld heeft dat het 100% zeker is dat niemand beneden de 40 zou overlijden. Dan zou je een punt hebben, nu niet.
Sterker nog, met dit gedrag draag je alleen bij aan de collectieve, onnodige en schadelijke gekte rondom het onderwerp.
Hoezo gekte? Ik vind het gewoon opmerkelijk dat de consensus vorige week was dat kinderen amper bijdrage aan besmettingen en niet ziek worden.Zijn kinderen een speciale risicogroep voor het nieuwe coronavirus?
Op dit moment krijgen kinderen bijna nooit klachten van het nieuwe coronavirus. Kinderen zijn dus geen speciale risicogroep. Kinderen vormen ook geen grote besmettingshaard voor de ziekte.
Bijna nooit vind ik niet rijmen met de getallen uit dat Chinees onderzoek. Zelfs als je meetelt dat kinderen die getest worden vaker klachten hebben dan kinderen die niet getest worden en het virus wel hebben.
Dat ze minder ziek worden en dat het minder grote besmettingshaarden zijn betekent niet dat ze niet ziek worden en niet besmettelijk kunnen zijn, natuuurlijkVerwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:31:
[...]
Hoezo gekte? Ik vind het gewoon opmerkelijk dat de consensus vorige week was dat kinderen amper bijdrage aan besmettingen en niet ziek worden.
Hier paar straten verderop is er een kind van 10 ziek, bijv. (een van de acht zieken in de stad)
En vergeet ook niet dat die consensus toen was, toen er minder besmettingen waren.
Kans is aanwezig dat ze toen al van plan waren om bijv een week later alsnog de scholen op slot te gooien.
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 22-03-2020 09:57 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het zou pubers wat meer realiteitszin geven. Ik begrijp hun houding op zich best wel hoor, pubers zijn er niet op gemaakt om voorzichtig te zijn. Maar wat "rolmodellen" kunnen wel bijdragen aan wat voorzichtiger gedrag. Of ook omgedraaid; als je op basis van de cijfers gesterkt wordt in je idee dat je toch niet eraan kunt overlijden pas je daar ook onbewust je gedrag op aan.Cyberpope schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:21:
[...]
Dus vanwaar de argwaan? Of hiermee nu alles anders wordt als iemand in de range van 0 - 30 te overlijden komt?
Ja.. want de overtegenwoordiging van pubers en jong volwassenen in de verkeersdoden, levert ook op dat pubers zich beter gedragen in het verkeer...Yucon schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:40:
[...]
Het zou pubers wat meer realiteitszin geven. Ik begrijp hun houding op zich best wel hoor, pubers zijn er niet op gemaakt om voorzichtig te zijn. Maar wat "rolmodellen" kunnen wel bijdragen aan wat voorzichtiger gedrag. Of ook omgedraaid; als je op basis van de cijfers gesterkt wordt in je idee dat je toch niet eraan kunt overlijden pas je daar ook onbewust je gedrag op aan.
Helaas zo werkt het puberbrain niet. Die denken alleen "dat overkomt mij niet". Is belangrijk deel biologisch bepaald en ga je er niet uit krijgen.
Ik weet dat het puberbrein zo werkt. Bij het verkeer ziet men tenminste nog voorbeelden dat het ook mis kan gaan, alleen wordt het persoonlijk risico laag ingeschat. Als de voorbeelden dat het mis kan gaan ook nog ontbreken krijg je een versterking van het idee dat het vast wel los loopt.Cyberpope schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:46:
[...]
Ja.. want de overtegenwoordiging van pubers en jong volwassenen in de verkeersdoden, levert ook op dat pubers zich beter gedragen in het verkeer...
Helaas zo werkt het puberbrain niet. Die denken alleen "dat overkomt mij niet". Is belangrijk deel biologisch bepaald en ga je er niet uit krijgen.
Een ander verschil is dat ze zich bij het verkeer nog wijs kunnen maken dat het afhangt van hun eigen rijvaardigheid. Als duidelijk wordt dat ook gezonde jongeren doodziek kunnen worden werkt ook dat sussende gevoel niet en wordt het een lot uit de loterij.
Niet dat ik trouwens verwacht dat het een enorm verschil gaat maken hoor. Maar helemaal 0 zal het ook niet zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Yucon op 22-03-2020 09:54 ]
Zelfs nu is in Italie de gemiddelde leeftijd van de dodelijke slachtoffers nog steeds tond de 80 jaar.FreakNL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:58:
Het lijkt me eerder dat je dat wel vrijgeeft om bewustwording te creëren.
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Ze zullen geen geboortedatum noemen, maar de leeftijd wel. Er gaan helaas wel meer kinderen dood aan andere oorzaken. En, nieuws is sowieso niet stil te houden al zouden ze dat willen. Verpleegkundigen en artsen weten het ook.Cyberpope schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:51:
[...]
Gok van wel. Alleen als echt jonge mensen doodgaan is zijn dat redelijke unieke casussen. Exact vrijgeven van de leeftijd kan dan snel leiden tot een herleidbaar persoonsgegeven. Zeker omdat er op "natuurlijke" wijze ook al weinige jonge mensen doodgaan.
Dus kan ik met voorstellen dat de GGD de exacte leeftijd geheim houdt, anders heb je internetspeurders die het al snel naar een persoon herleiden (al dan niet correct) en dat gaan posten. Dat wil je niet.
Nederland is toch wel erg transparant over hun beleid en de statistiek. De meeste cijfers zijn gewoon vrij te vinden.
Verwijderd
Dat weet ik. Snap hoe de vork in de steel zit:anandus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:37:
[...]
Dat ze minder ziek worden en dat het minder grote besmettingshaarden zijn betekent niet dat ze niet ziek worden en niet besmettelijk kunnen zijn, natuuurlijk
Hier paar straten verderop is er een kind van 10 ziek, bijv. (een van de acht zieken in de stad)
https://nos.nl/artikel/23...den-op-jullie-vragen.htmlKunnen kinderen het coronavirus overdragen op anderen?
Ja, maar het is niet erg waarschijnlijk dat het gebeurt. Over het algemeen geldt: de kans dat kinderen het virus krijgen is kleiner dan bij volwassen, en als ze het krijgen, zijn de symptomen minder hevig. Hierdoor zijn ze ook minder besmettelijk. De Gouw: "De kans op besmetting bij én van kinderen is nagenoeg nihil, ook op scholen. Zeker als ouders de regels opvolgen en kinderen die wel snotteren, thuishouden." Overigens plaatst de Federatie Medisch Specialisten daar vraagtekens bij, die denkt dat nog onvoldoende is aangetoond dat kinderen minder besmettelijk zijn.
Dit is het punt waar vorige week veel discussie over was. "Nagenoeg nihil" sprak men toen over, nu is dat alweer verschoven naar "bijna nooit". Als ze zo zeker waren van hun cijfers hadden ze overigens ook geen nieuw onderzoek van 3 weken in Brabant nodig denk ik zo.
Prima, journalisten schrijven dingen verkeerd op, snap ik. Maar publiceer dan een rapport met de cijfers die je gebruikt. Dan hoeven we niet te gissen wat men nu echt bedoeld heeft. Het idee wat ik kreeg vorige week, en velen met mij, was in ieder geval dat kinderen "nihil" bijdragen aan verspreiden en daarom naar school kunnen. Sorry als ik dat verkeerd begrepen heb, de communicatie laat te wensen over.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2020 10:11 ]
Amsterdam treft nu maatregelen tegen markten:
De markt gisteren:

Maar verder houden we ons goed aan de social distancing hoor
Uit https://www.ad.nl/dossier...-naar-san-diego~a3523299/De veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland neemt extra maatregelen tegen de drukte op markten. Gisteren waren op social media veel foto's te zien van overvolle markten in Amsterdam, onder meer de beroemde Albert Cuyp-markt en de Dappermarkt in Amsterdam oost.
Volgens de veiligheidsregio zijn markten van belang voor de voedselvoorziening van bewoners maar kunnen ze alleen openblijven als bezoekers zich aan de 1,5 meter afstand van het RIVM houden. De Veiligheidsregio doet daarom een dringend beroep op bezoekers en ondernemers.
Markten waar meer dan 100 personen tegelijkertijd aanwezig zijn moeten aan acht voorwaarden voldoen. Bij het niet naleven van deze voorwaarden zal de markt gesloten worden. De voorwaarden zijn onder meer dat de kramen meer uit elkaar staan en dat voedsel niet ter plaatste mag worden genuttigd.
Het is nog niet bekend of ook andere gemeenten maatregelen nemen tegen drukke markten.
De markt gisteren:
Virussen? Scan ze hier!
offtopic:
Was het iemand al opgevallen dat de grafieken op stichting-nice.nl veranderd zijn van kleur? Nu de aantallen toenemen zijn ze geswitcht van rood naar blauw
Was het iemand al opgevallen dat de grafieken op stichting-nice.nl veranderd zijn van kleur? Nu de aantallen toenemen zijn ze geswitcht van rood naar blauw
De cijfers van Stichting Nice beginnen nu serieus achter te lopen.
The Legend schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:24:
offtopic:
offtopic:
Ja, dat zag ik ook, ik denk dat ze blauw toch wat vriendelijker vonden dan bloedrood
Ja, dat zag ik ook, ik denk dat ze blauw toch wat vriendelijker vonden dan bloedrood
Verwijderd
Kun je het de mensen kwalijk nemen? De markt is open dus de gemeente zal wel denken dat het kan. Ze zijn niet ziek anders moesten ze thuis blijven. Anderhalve meter houden ze graag maar je wil ook nog over de markt. Überhaupt over straat om boodschappen te doen is lastig met anderhalve meter.wildhagen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:24:
Amsterdam treft nu maatregelen tegen markten:
[...]
Uit https://www.ad.nl/dossier...-naar-san-diego~a3523299/
De markt gisteren:
[Afbeelding]
Ik vind dit meer gefaald beleid van de gemeente dan van de mensen.
Mustafa Marghadi (welke ik trouwens supergoed z'n werk vind doen, vooral op twitter) zei het zo:Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:27:
[...]
Kun je het de mensen kwalijk nemen? De markt is open dus de gemeente zal wel denken dat het kan. Ze zijn niet ziek anders moesten ze thuis blijven. Anderhalve meter houden ze graag maar je wil ook nog over de markt. Überhaupt over straat om boodschappen te doen is lastig met anderhalve meter.
Ik vind dit meer gefaald beleid van de gemeente dan van de mensen.
Goed verwoord, lijkt me.Als je wilt dat mensen geen 140 rijden zet je de maximumsnelheid ook niet op 180 en dan maar hopen dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen om langzamer te rijden. Mensen pakken de ruimte die ze krijgen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
• Coronavirus Slowchat #2
• De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
• De wereld na corona - maatschappij en economie
• De corona tracking app
• Corona en het volgen van onderwijs
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
• Coronavirus Slowchat #2
• De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
• De wereld na corona - maatschappij en economie
• De corona tracking app
• Corona en het volgen van onderwijs
/f/image/ct93JrzciIQkvniqyWrc8gcw.png?f=fotoalbum_large)