Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 124 Laatste
Acties:
  • 626.022 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Even wat anders, meer mensen die een ad voor CHDR hebben langs zien komen waarin ze vrijwilligers zoeken voor een vaccin (https://proefpersoon.nl/covid-19-vaccinonderzoek)? Zou er bijna aan meedoen, helaas gebruik ik medicatie waar ik niet zomaar een periode mee kan stoppen.

Ze zijn in ieder geval aan het voorsorteren op een redelijk grootschalig onderzoek in Nederland. Goed om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:00
mesa57 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:33:
Over de noodzaak om mondkapjes te dragen in café's staat hier een interessant artikel (niet achter een paywall) :
https://www.tubantia.nl/e...ut-noodzakelijk~a74e43c7/
Interessant artikel inderdaad maar een uitspraak over slachthuizen snap ik dan weer niet helemaal.
Het is zijn hypothese dat de uitbraak van corona in slachthuizen ook aan aerosolen kan worden toegeschreven. De temperatuur is daar heel laag en de luchtvochtigheid hoog. Lohse denkt dat de kleine druppeltjes daar nóg langer in leven kunnen blijven.
Lijkt op zich logisch maar ga je zoeken naar gemeenschappelijke factoren bij slachthuizen in Nederland, Duitsland en de Verenigde Staten dan kom je ook dit soort zaken tegen:
https://www.nu.nl/uitleg-...-is-vlees-nog-veilig.html
Volgens vakbond FNV zijn zeker drie kwart van hen uitzendkrachten uit Polen en Roemenië. Veel van hen wonen over de grens in Duitsland, waar ze dicht op elkaar zijn gehuisvest door uitzendbureaus.

In de Verenigde Staten en Duitsland moesten slachthuizen al de deuren sluiten nadat er een groot aantal besmettingen hadden plaatsgevonden.
In beide landen bleken werk- en leefomstandigheden dramatisch te zijn en kon personeel op de werkvloer amper afstand houden. Duitsland nam daarom afgelopen woensdag nog een wet aan die uitzendwerk bij vleesverwerkers vanaf 1 januari 2021 verbiedt en werkomstandigheden voor arbeidsmigranten verbetert.

Net als in Duitsland bestaat het gros van de medewerkers bij Nederlandse vleesverwerkers uit Oost-Europese uitzendkrachten, voornamelijk uit Polen en Roemenië, zegt FNV-bestuurder John Klijn. Zij wonen vaak dicht op elkaar in huisvesting van uitzendbureaus, meestal over de grens in Duitsland.

Twee migranten delen doorgaans een kamer van 8 tot 10 vierkante meter en maken samen met anderen gebruik van gemeenschappelijk sanitair en keukens, zegt Klijn, die dit soort locaties vaak bezocht. "Daarbij pendelen ze vaak naar werk, hutjemutje in een busje van het uitzendbureau."
Zijn het dan puur de aerosolen of is het de optelsom van alles dat verkeerd gaat en spelen ze daarom een grote(re) rol als de omstandigheden beroerd zijn?
Het cafe in Hillegom wordt ook genoemd in hetzelfde stuk, daar worden op één avond 27 of 28 mensen besmet door vermoedelijk twee gasten maar dat is geen slachthuis, de temperatuur zal niet laag zijn geweest en de luchtvochtigheid heb ik geen idee van.
Het zou interessant zijn om te weten of het nog steeds zo'n groot probleem is in slachthuizen als alle omstandigheden zoals huisvesting, vervoer, afstand op de werkvloer op fatsoenlijk niveau zijn maar dat is iets wat je niet zomaar even voor elkaar krijgt en test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik vind de link van aerosolen naar mondkapjes juist nogal suspect; of ze gebruiken weer een ongebruikelijke definitie van aerosolen. Juist voor die kleine zwevende deeltjes zijn de eenvoudige maskers minder effectief...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:18
ijdod schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:25:
Ik vind de link van aerosolen naar mondkapjes juist nogal suspect; of ze gebruiken weer een ongebruikelijke definitie van aerosolen. Juist voor die kleine zwevende deeltjes zijn de eenvoudige maskers minder effectief...
Maskers verhinderen met name de uitstoot van die microdruppels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:17
Status 22-07

Positief getest 52.241, toename: 168
Ziekenhuisopnames 11.902 (22,8% van positief getest), toename: 0
IC-opnames 2.932 (5,6% van positief getest)
Overleden 6.139 (11,8% van positief getest), toename: 3
De stijging is er vooralsnog uit. Dat is goed nieuws. De doemdenkers die elke dag een verdubbeling voor ogen houden kunnen weer rustig gaan slapen gelukkig.

Wel opvallend en jammer dat er ineens 3 mensen overleden zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Drardollan op 22-07-2020 14:34 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
ijdod schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:25:
Het idee van de eenvoudige mondkapjes is dan ook niet dat je beschermd wordt tegen de aerosolen die van anderen afkomstig zijn, maar dat je anderen beschermt tegen de aerosolen die bij jou vandaan komen. Het schijnt dat dragers van een mondkapje veel minder kleine druppeltjes uitstoten. Vermoedelijk doordat de mondmaskers grote druppels kunnen afvangen voordat deze opbreken in aerosolen en doordat een deel van de kleine druppels wordt tegen gehouden door de stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41
ijdod schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Het heeft de uitbraken daar niet voorkomen; ook niet na de initiele uitbraak (en iedereen weer wakker was, zeg maar). Men draagt ze in Azie al snel. Bij ons (en enkele andere landen) hebben we het succesvol gedaan zonder mondkapje. In een aantal Duitse steden (die eerder waren dan het regionale beleid) bleek er ook geen relatie te zien te zijn (in een eental andere steden dan weer wel).

Daarbij is het punt wat ze noemen 'deze drie maatregelen samen'. En bij mondkapjes zie ik die andere twee al snel sneuvelen...

(Ik stel niet dat ze niet werken; ik zie ons er ook nog wel aangaan, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze inmiddels bijna als wondermiddel worden gezien.)
Duizenden doden, het land half plat en nu weer 1000 besmettingen in een week noem ik niet succesvol vergeleken met veel Oost-Aziatische landen. Japan minder dan 1000 doden in totaal op 126 miljoen mensen. Zuid-Korea minder dan 300. De doden van Taiwan kan je in een ruime personenauto stoppen (en ik geloof dat ze 3 maanden zonder interne besmettingen zitten, de enige gevallen zijn mensen die zijn ingevlogen en in quarantaine moesten).

Het is geen wondermiddel, maar gewoon een eenvoudig, logisch en pragmatisch hulpstuk als er een ziekte rondgaat waarbij mensen elkaar besmetten met troep die uit hun mond en neus komt. Het is geen wonder dat het helpt als iedereen daar iets voor zet.

Vond rondlopen met een maskertje in Azië ook een stuk minder vervelend dan de laatste maanden in Nederland. Kleine prijs als je voor de rest gewoon alles nog kan doen, incl stappen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@mesa57 Nee. Ze veranderen de airflow, maar juist aerosolen worden er niet specifiek uitgehaald. Dat zal wel een effect hebben, maar is niet de voornaamste factor. De grotere deeltjes juist wel (waarvoor we ook afstand houden). Dat is ook de reden waarom ze bv in de OK gebruikt worden...

@kgd92 Zie boven. Het punt is niet de vector, maar het formaat van de druppels.

@BarôZZa Dat noem ik wel succesvol tegenover vergelijkbare landen om ons heen.

Ik vond rondlopen in Nederland niet anders dan rondlopen in Duitsland. En het stappen daar is toch problematisch gebleken.

[ Voor 18% gewijzigd door ijdod op 22-07-2020 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

BarôZZa schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:36:
[...]

Duizenden doden, het land half plat en nu weer 1000 besmettingen in een week noem ik niet succesvol vergeleken met veel Oost-Aziatische landen. Japan minder dan 1000 doden in totaal op 126 miljoen mensen. Zuid-Korea minder dan 300. De doden van Taiwan kan je in een ruime personenauto stoppen (en ik geloof dat ze 3 maanden zonder interne besmettingen zitten, de enige gevallen zijn mensen die zijn ingevlogen en in quarantaine moesten).
Dat zijn drie eilanden. Zuid-Korea is effectief een eiland omdat de enige landgrens hermetisch dicht zit. Het is zeker niet alleen dat het is (Vietnam bijvoorbeeld doet het ook heel goed) maar het maakt het wel lastig direkte vergelijkingen te maken.

Wat je ook terugziet is dat men daar meer gewend is aan grote calamiteiten (aardbevingen, orkanen, tsunami's) waarbij een grote overheidsinzet essentieel is en men accepteert dat je eventjes je muil moet houden als er van boven iets wordt opgelegd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
ijdod schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:43:
@mesa57 Nee. Ze veranderen de airflow, maar juist aerosolen worden er niet specifiek uitgehaald. Dat zal wel een effect hebben, maar is niet de voornaamste factor. De grotere deeltjes juist wel (waarvoor we ook afstand houden). Dat is ook de reden waarom ze bv in de OK gebruikt worden...

Er zijn maar een handjevol landen op de wereld die het slechter hebben gedaan dan Nederland qua doden per inwoner, daarvan liggen er veel in Europa. Vergeleken met buurland Duitsland zou ik het niet bepaald een succesverhaal noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@BarôZZa Wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
IJzerlijm schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:48:
[...]

Dat zijn drie eilanden. Zuid-Korea is effectief een eiland omdat de enige landgrens hermetisch dicht zit. Het is zeker niet alleen dat het is (Vietnam bijvoorbeeld doet het ook heel goed) maar het maakt het wel lastig direkte vergelijkingen te maken.

Wat je ook terugziet is dat men daar meer gewend is aan grote calamiteiten (aardbevingen, orkanen, tsunami's) waarbij een grote overheidsinzet essentieel is en men accepteert dat je eventjes je muil moet houden als er van boven iets wordt opgelegd.
Tsjechië hanteerde met succes de Taiwanese aanpak en is geen eiland. 360 doden op 10 miljoen. VK is ook een eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
ijdod schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:43:

Ik vond rondlopen in Nederland niet anders dan rondlopen in Duitsland. En het stappen daar is toch problematisch gebleken.
Hangt van het materiaal af. Zie ook deze studie :
https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsnano.0c03252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@mesa57 Materiaal zal zeker uitmaken, maar er is een reden van het bestaan van N95/FFP2 en beter. Die moeten aansluiten op het gezicht (geen lekkage), mogen niet lekken, en zijn gemaakt van filtermateriaal met gegarandeerde eigenschappen (in theorie; AliExpress results may vary). Mondkapjes in deze context zijn van random materiaal gemaakt, volgens een random patroon. Pasvorm is optioneel, en geen voorwaarde. Een aanzienlijk deel van de lucht zal er gewoon ongehinderd langs (en door!) stromen.

https://www.sciencedirect...21850220301063?via%3Dihub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

BarôZZa schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:50:
[...]

Tsjechië hanteerde met succes de Taiwanese aanpak en is geen eiland. 360 doden op 10 miljoen. VK is ook een eiland.
Tjechie heeft geen internationale luchthaven, geen enorme import van apres skieers uit Noord Italie en geen carnaval gehad. Nederland heeft gewoon best wel een perfect storm gehad. Die hadden we aardig onder controle zonder mondkapjes. Nu moeten we kijken wat de oplossing is mondkapjes of weer alles dicht. Een kroeg of restaurant met mondkapjes werkt niet. De kroegen weer dicht lijkt mij de beste oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit zo eens te kijken waar die testlocaties eigenlijk zitten hier in de buurt.
Blijken er in Haaglanden maar drie te zijn. Eentje in Nootdorp, eentje in Leidschendam en eentje in Naaldwijk. Lijkt me dat daar al veel te verbeteren valt om de drempel te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

codex

Geen OpenAI agent :)

TrailBlazer schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:32:
[...]

Tjechie heeft geen internationale luchthaven, geen enorme import van apres skieers uit Noord Italie en geen carnaval gehad. Nederland heeft gewoon best wel een perfect storm gehad. Die hadden we aardig onder controle zonder mondkapjes. Nu moeten we kijken wat de oplossing is mondkapjes of weer alles dicht. Een kroeg of restaurant met mondkapjes werkt niet. De kroegen weer dicht lijkt mij de beste oplossing.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, tenzij het aantal besmettingen de spuigaten uit blijft lopen. Als we elke dag op 200 besmettingen blijven hangen gaat ze echt niet de boel dichtgooien zo lang de R0 weer naar de 1 gaat. Wat hoogstens zal gebeuren is lokale sluitingen of nieuwe aanwijzingen waar het gaat om ventilatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Tjechie heeft geen internationale luchthaven
Uh, pardon? :o

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:29:
@mesa57 Materiaal zal zeker uitmaken, maar er is een reden van het bestaan van N95/FFP2 en beter. Die moeten aansluiten op het gezicht (geen lekkage), mogen niet lekken, en zijn gemaakt van filtermateriaal met gegarandeerde eigenschappen (in theorie; AliExpress results may vary). Mondkapjes in deze context zijn van random materiaal gemaakt, volgens een random patroon. Pasvorm is optioneel, en geen voorwaarde. Een aanzienlijk deel van de lucht zal er gewoon ongehinderd langs (en door!) stromen.

https://www.sciencedirect...21850220301063?via%3Dihub
Op de COVID-19 verpleegafdelingen heeft het personeel tijdens de coronacrisis alleen een standaard chirurgies masker (IRR) gedragen. Dat is voldoende (in combinatie met fatsoenlijke ventilatie) gebleken om het personeel te beschermen. (alleen bij echte handelingen is FPP2 nodig) Die dingen zijn inmiddels op grote schaal voorradig..

Ik vind dat ze jusit die chirugische dingen moeten verplichten ipv die zelfgemaakte rotzooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Excuse me? Tsjechië heeft 5 internationale luchthavens, waarvan één grote (Praag).

Tsjechie kent ook best wel wat wintersporters (Tatra-gebergte, Erz-gebergte). Dat het voor Nederlanders een onbekend wintersport-land is, wil nog niet zeggen dat het geen wintersport-gebieden kent...

En in Tsjechie wordt ook vrij grootschalig aan carnaval gedaan hoor. Wel eens van Masopust gehoord?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:34:
Blijken er in Haaglanden maar drie te zijn. Eentje in Nootdorp, eentje in Leidschendam en eentje in Naaldwijk. Lijkt me dat daar al veel te verbeteren valt om de drempel te verlagen.
Precies wat jij zegt zat ik gisteren ook te bedenken. Met de focus op besmettingen bij jongeren, eens even kijken waar hier de test-locaties zitten en mezelf verplaatsen naar mijn 20-jarige ik. Geen auto, alleen een brakke fiets en een ov-kaart. De lokaties hier zijn op z'n vriendelijkst gezegd niet echt optimaal bereikbaar voor studenten.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
Apache4u schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:56:
[...]

Precies wat jij zegt zat ik gisteren ook te bedenken. Met de focus op besmettingen bij jongeren, eens even kijken waar hier de test-locaties zitten en mezelf verplaatsen naar mijn 20-jarige ik. Geen auto, alleen een brakke fiets en een ov-kaart. De lokaties hier zijn op z'n vriendelijkst gezegd niet echt optimaal bereikbaar voor studenten.
Dan komt daar de impact van testen ook nog eens bij. Ik woon in Eindhoven en heb maandag ochtend gebeld en kon diezelfde middag terecht. Ik wacht sindsdien op de uitslag. Ik had een halve loopneus maar wilde ivm het beroep van mijn vriendin geen risico nemen. Gevolg: 4 dagen thuis zitten en amper iets kunnen. De impact van de test is te groot bij kleine klachten en de hoeveelheid en locatie van de testplaatsen laat te wensen over. Als ze dit goed willen doen moet je zorgen dat het bereiken van de testlocaties aanzienlijk eenvoudiger wordt en je zeker weet dat je max 3 dagen kwijt bent, vooral bij kleine klachten waarbij je verspreiding maximaal voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:19

Alfisti

So macht Reisen Spaß

MikeyMan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:34:
Komt er eentje bij binnenkort: https://www.ad.nl/den-haa...n-haags-centrum~a7d088a4/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Zingo maak daar maar een paar uur van. Drie dagen is nog vrij veel als je niks hebt.

@Alfisti op zich mooi dat er eentje bij komt, maar m.i. moet je echt naar een situatie toe waarin elke fatsoenlijke stad (>30.000 inwoners ofzo?) een eigen teststraat heeft.

[ Voor 50% gewijzigd door MikeyMan op 22-07-2020 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wildhagen schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Excuse me? Tsjechië heeft 5 internationale luchthavens, waarvan één grote (Praag).

Tsjechie kent ook best wel wat wintersporters (Tatra-gebergte, Erz-gebergte). Dat het voor Nederlanders een onbekend wintersport-land is, wil nog niet zeggen dat het geen wintersport-gebieden kent...

En in Tsjechie wordt ook vrij grootschalig aan carnaval gedaan hoor. Wel eens van Masopust gehoord?
Het is de 36e luchthaven van europa. Wel een verschil met schiphol als 3e. Ja ik weet dat je kan skieen in tjechie. Dat is denk ik ook de reden dat zij het niet hebben geimporteerd uit Italie. Het aantal tjechen dat het zich kan veroorloven om te gaan skieen in het buitenland zal niet heel groot zijn. Ik ieder geval durf ik wel aan te nemen dat er meer Nederlanders dan Tjechen in Italie waren toen het daar mis ging.

Tja dat carnaval wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 16:51
TrailBlazer schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:09:
[...]

Het is de 36e luchthaven van europa. Wel een verschil met schiphol als 3e. Ja ik weet dat je kan skieen in tjechie. Dat is denk ik ook de reden dat zij het niet hebben geimporteerd uit Italie. Het aantal tjechen dat het zich kan veroorloven om te gaan skieen in het buitenland zal niet heel groot zijn. Ik ieder geval durf ik wel aan te nemen dat er meer Nederlanders dan Tjechen in Italie waren toen het daar mis ging.

Tja dat carnaval wist ik niet.
Tsjechisch carnaval kun je niet echt vergelijken met Nederland. Tuurlijk, er worden wat optochten en optredens georganiseerd en er zal ook vast wat bier vloeien. Maar met 100.000én tegelijk in stampvolle kroegen stomdronken "een paard in de gang" scanderen zul je daar niet zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:52
Drardollan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:30:
[...]

De stijging is er vooralsnog uit. Dat is goed nieuws. De doemdenkers die elke dag een verdubbeling voor ogen houden kunnen weer rustig gaan slapen gelukkig.

Wel opvallend en jammer dat er ineens 3 mensen overleden zijn.
Wacht nu maar even de week af, zo'n dagelijke plus/min kan je geen enkele conclusie uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ik denk dat nederlanders akkoord zouden gaan met de Tjechische aanpak:
Contact tracing in the country also included voluntary disclosure of mobile phone position and debit card payments data for previous days and the quarantining of identified contacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:16
Kabinet heeft gezien dat het menens is en schuift mr. 1 juno naar voren om het volk nog eenmaal te waarschuwen: https://www.nrc.nl/nieuws.../coronablog-22-7-a4006620

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jean-Bob schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:39:
Kabinet heeft gezien dat het menens is en schuift mr. 1 juno naar voren om het volk nog eenmaal te waarschuwen: https://www.nrc.nl/nieuws.../coronablog-22-7-a4006620
Dan ga ik maar even "een frisse neus halen" (dixit Ferd G.) want ik heb er geen enkele behoefte aan als stoute en ongehoorzame leerling door een schoolmeester toegesproken te worden, onder dreiging van de roede.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

prijk schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:44:
[...]

Dan ga ik maar even "een frisse neus halen" (dixit Ferd G.) want ik heb er geen enkele behoefte aan als stoute en ongehoorzame leerling door een schoolmeester toegesproken te worden, onder dreiging van de roede.
Ja, want het lijkt enorm de goede kant op te gaan. Dus lekker laten gaan zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 16:51
[...]

Omgekeerde struisvogelpolitiek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:11
Apache4u schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:56:
[...]

Ik woon zelf in Hengelo (Overijssel), er zijn in de buurt maar 2 test-locaties: in Goor (+/- 15 km) & in Enschede (ook zo'n 10-12 km). Beide zijn alleen met de auto.

Ware dat ik (nog) niet mijn autorijbewijs heb (als COVID-19 niet langs was gekomen, had ik allang mijn rijexamen gehad, nu pas eind augustus). En als je mogelijk vermoedens hebt van Corona is het ook niet slim om iemand te vragen om jou even te brengen :D

Oftewel zelfs al zou ik mij willen laten testen, ik weet niet hoe eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Misschien moet iedereen iedere dag een goedkope thuistest doen.
Zie ook : https://www.medrxiv.org/c...101/2020.06.22.20136309v2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38
[...]

Tja, als we ons als kleuters gedragen (daar bedoel ik niet specifiek jou mee), dan worden we ook als kleuters behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:16

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:27:
[...]

Tja, als we ons als kleuters gedragen (daar bedoel ik niet specifiek jou mee), dan worden we ook als kleuters behandeld.
Dus als een klein groepje zich als halve zolen gedraagt dan mag straks het hele land onder de strengere maatregelen lijden?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:32:
[...]

Dus als een klein groepje zich als halve zolen gedraagt dan mag straks het hele land onder de strengere maatregelen lijden?
Nou dat kleine groepje lijkt zo klein niet, maar idd... Zo werkt het helaas vaker...
En dan moet je ook nog een persco op tv dulden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Zolang de rest van het land weigert de asociale figuren, die zich van de regels niks aantrekt, tot de orde te roepen en te corrigeren...

Iets met sociale controle enzo?

Ik denk dat we binnen een week of twee wel weer een lockdown gaan hebben op deze manier.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Zolang de rest van het land weigert de asociale figuren, die zich van de regels niks aantrekt, tot de orde te roepen en te corrigeren.
Als iemand alleen reageert met 'bemoei je met je eigen zaken' of gelijk gaat schelden en dreigen als je ze aanspreekt op afstand houden dan komt je sociale controle natuurlijk niet ver.

Het is geen kwestie van niet willen, maar eentje van niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
[...]

Daar is een spreekwoord over, iets met 'goeden' en 'kwaden'.

Ik vind het ook niet leuk, maar helaas werkt dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Ja, hoor...

https://www.dumpert.nl/item/7953183_f57eac3b

Ik ga even met mijn hoofd tegen een boom bonken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
wildhagen schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Zolang de rest van het land weigert de asociale figuren, die zich van de regels niks aantrekt, tot de orde te roepen en te corrigeren...

Iets met sociale controle enzo?

Ik denk dat we binnen een week of twee wel weer een lockdown gaan hebben op deze manier.
Lijkt me niet. In het westen is het raak, in de rest van Nederland niet tot nauwelijks. Ik woon in Gelderland en in mijn stad, en ook in de omliggende dorpen, zijn er de afgelopen twee weken welgeteld nul mensen positief getest op corona.

Dat blijft naturlijk niet zo, maar zie eens het contrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:17
Jovatov schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:30:
[...]

Wacht nu maar even de week af, zo'n dagelijke plus/min kan je geen enkele conclusie uit trekken.
Uiteraard, goede berichten moet je altijd tot in den treuren wantrouwen. Slechte berichten daarentegen kan je bij de eerste de beste keer gelijk gebruiken om paniek te zaaien.

Ik ben blij dat het vooralsnog afgevlakt is *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 22-07-2020 19:03 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
wolly_a schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:53:
Ja, hoor...

https://www.dumpert.nl/item/7953183_f57eac3b

Ik ga even met mijn hoofd tegen een boom bonken...
'Rutte met z'n linkse, corrupte kartel'.

Als het niet zo'n serieuze situatie was zou je je kapot lachen. Dom volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:39

St@m

@ Your Service

autje schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:05:
[...]

Ik moest gewoon lachen hoor vanmorgen.

Belangrijkere zaken dan een mafkees met een telefoon:
Heeft Grapperhaus al boos gekeken?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
[...]

Ik vermoed dat dit soort kansloze eenceliggen echt denkt dat Rutte zich in zijn torentje zit te verkneukelen omdat hij extra hun domme kermis heeft stil laten leggen... We zijn kansloos tegen een virus zonder hersenen als het gros van de mensen hun hersenen niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Is dat niet zijn standaard gezichtsuitdrukking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Het is Dumpert, dat is ongeveer het afvalputje van de maatschappij qua niveau. Dit soort kreten zijn daar heel normaal, net zoals andere soortgelijke afvalbak-sites als Geenstijl, Stormfront, en meer van dat soort troep.

Als daar staat dat je van regen nat wordt, zou ik het ook niet direct geloven, zo onbetrouwbaar zijn die sites.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:46:
[...]

Daar is een spreekwoord over, iets met 'goeden' en 'kwaden'.

Ik vind het ook niet leuk, maar helaas werkt dat zo.
En een brutaal mens heeft de halve wereld.

In dit geval zit je in een situatie waar je met "je goed gedragen" weinig ervoor koopt. Alleen een hoop frustratie van mensen om je heen. Ik mag als ik een beetje verkouden ben niet gaan uit eten, en ik zou met mijn vriendengroep aan 4 verschillende tafeltjes moeten gaan zitten.

En dan heb je daarnaast het gezin wat "een leugentje om bestwil" doet dat ze geen klachten hebben (want hun 14-jarige dochter snottert) en dat ze uit hetzelfde huishouden komen, want ons mam is toch echt maar één keer in het jaar jarig...

Ik begrijp best dat de regels er niet voor niets zijn, maar nu kom je op een punt dat het sociale draagvlak er niet is en je moet gaan afdwingen. En dat afdwingen krijg je niet voor elkaar tenzij je de pakkans echt significant gaat verhogen, en je meer gaat doen dan alleen BOA's een bonnetje laten schrijven voor het laag hangende fruit.

[ Voor 17% gewijzigd door Stoney3K op 22-07-2020 19:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:33
wildhagen schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:10:
[...]

Het is Dumpert, dat is ongeveer het afvalputje van de maatschappij qua niveau. Dit soort kreten zijn daar heel normaal, net zoals andere soortgelijke afvalbak-sites als Geenstijl, Stormfront, en meer van dat soort troep.

Als daar staat dat je van regen nat wordt, zou ik het ook niet direct geloven, zo onbetrouwbaar zijn die sites.
Filmpje staat op Dumpert. Maar gezien de reacties zijn ze het niet echt eens met dit filmpje. Dus tja. Zegt ook al wat!

Maar wat een triest volk daar. Bel 112, bel 112 blijkbaar is niet alleen hun intellect aangetast maar ook hun zicht.

[ Voor 9% gewijzigd door Pukson op 22-07-2020 19:13 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
autje schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:10:
Is dat niet zijn standaard gezichtsuitdrukking?
Misschien moet de overheid iedereen een poster van hem voor boven het bed geven als herinnering om niet stom te doen. Beetje als Uncle Sam...

Afbeeldingslocatie: https://resize.hswstatic.com/w_907/gif/uncle-sam.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 16:39

St@m

@ Your Service

wildhagen schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:10:
[...]

Eh, blijkbaar snap je niet helemaal zo goed wat dumpert is :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een nieuwe persconferentie waarin wannabe journalisten hun mening kunnen laten horen op tv en daarbij hun standpunten proberen op te dringen bij de overheid. #neutraal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:13:
Weer een nieuwe persconferentie waarin wannabe journalisten hun mening kunnen laten horen op tv en daarbij hun standpunten proberen op te dringen bij de overheid. #neutraal
En krijgen we daarop weer live commentaar van het Tweakers-panel? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
OK dus we krijgen een kans om ons gedrag te fixen, anders komen er weer strengere regels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Basekid schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:31:
OK dus we krijgen een kans om ons gedrag te fixen, anders komen er weer strengere regels.
Klopt. Denk alleen dat het kansloos is, er zijn immers teveel mensen die denken dat het alleen voor anderen geld en niet vor henzelf.

Ik verwacht dat het aftellen is tot de volgende lockdown.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:34:
[...]

Klopt. Denk alleen dat het kansloos is, er zijn immers teveel mensen die denken dat het alleen voor anderen geld en niet vor henzelf.

Ik verwacht dat het aftellen is tot de volgende lockdown.
Het geldt voor iedereen. Tenzij je demonstrant bent. 8)7
Ik blijf erbij dat sinds wat er die dag in Amsterdam werd toegestaan ik de maatregelen heb zien vallen om me heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:39:
[...]

Het geldt voor iedereen. Tenzij je demonstrant bent. 8)7
Ik blijf erbij dat sinds wat er die dag in Amsterdam werd toegestaan ik de maatregelen heb zien vallen om me heen.
Dat heb ik dus de hele tijd al zo vreemd gevonden: Het meten met twee maten. Omwille van 'recht op vrije demonstratie' wel de Dam vol mogen zetten, maar als je het om een andere reden doet dan krijg je een waterkanon in je smoel.

Alsof een virus zich wat aantrekt van de reden waarom mensen bij elkaar op een plein staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
Volgensmij heeft iedereen geconcludeerd dat de demonstratie in Amsterdam een zooitje was en sindsdien mogen demonstraties alleen doorgaan als 1.5m afstand gehouden kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:52
Drardollan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:02:
[...]

Uiteraard, goede berichten moet je altijd tot in den treuren wantrouwen. Slechte berichten daarentegen kan je bij de eerste de beste keer gelijk gebruiken om paniek te zaaien.

Ik ben blij dat het vooralsnog afgevlakt is *O*
Ik hoop dat de groei inderdaad verder afvlakt. Maar om nu na één dag te stellen dat de groei is afgevlakt lijkt me wat voorbarig. Dan wacht ik liever de weekcijfers af om te kunnen constateren of de groei van afgelopen twee weken inderdaad is afgevlakt. Op cijfers van 1 dag kan je gewoon geen conclusie trekken. Dat is geen wantrouwen, maar realisme.

Na komende week valt wel een conclusie te trekken. Als we dan op 1.1% positiviteit zitten ben ik erg blij. Dan is er van exponentiële groei geen sprake, hebben de versoepelingen tot een lichte, maar gezien de leeftijden van de besmette personen, zeer handelbare besmettingsgraad geleid.
Maar zet de groei door qua positiviteitscijfer door naar 1.6% dan moeten we wel uitkijken. Nog vier weken zo'n groei en je zit op een 10% positiviteitscijfer. Met het huidige aantal testen zijn dat dagelijks 1000+ nieuwe besmettingen. Volgens mij zijn verdere maatregelen in dat stadium onontkoombaar, daar zit ik niet op te wachten.
Voordat dat laatste scenario werkelijkheid is, zijn we nog vier weken verder. Paniek is dus, ben ik met je eens, zeker niet nodig. Maar op basis van cijfers van één dag conclusies trekken is ook onzinnig. Nogmaals, geen wantrouwen, maar realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Stoney3K schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Als iemand alleen reageert met 'bemoei je met je eigen zaken' of gelijk gaat schelden en dreigen als je ze aanspreekt op afstand houden dan komt je sociale controle natuurlijk niet ver.

Is dat een verwachting dat het zo gaat lopen of zijn het daadwerkelijke ervaringen?
Wij hebben ondertussen al redelijk wat keren mensen op een nette manier mensen aangesproken op hun gedrag en vooralsnog hebben we geen boze/agressieve reacties gekregen. Gaat dan om mensen die dichtbij je komen en blijven staan of die al kletsend een gangpad blokkeren in een winkel. Een enkeling kijkt vreemd/verontwaardigd voor ze aan de kant gaan maar de meeste reageren met een sorry en gaan netjes aan de kant waarna wij ze bedanken. Denk dat het bij veel mensen ook niet direct met opzet is maar eerder een moment van niet opletten. Situaties waar mensen zich bewust niet aan de regels houden zijn we nog niet tegen gekomen maar denk dat dat komt omdat we de locaties waar ik dat vooral verwacht sowieso voorlopig niet bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
[...]

Als ik dit zie, dan schaam ik de ogen uit mijn hoofd dat ik in Tilburg woon en die soort medebewoners dan wel bezoekers heb. Maar vandaag was er niemand te bekennen op de kermis dan wel in de stad.

[ Voor 9% gewijzigd door sarlo op 22-07-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

sarlo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:09:
[...]

Als ik dit zie, dan schaam ik de ogen uit mijn hoofd dat ik in Tilburg won en die soort medebewoners dan wel bezoekers heb.
Ik heb er ook zo hard mogelijk geprobeerd doorheen te rijden onderweg naar huis.

Helaas dacht de machinist daar wel anders over. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:54

gws24

Thinking is hard!

Basekid schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:54:
Volgensmij heeft iedereen geconcludeerd dat de demonstratie in Amsterdam een zooitje was en sindsdien mogen demonstraties alleen doorgaan als 1.5m afstand gehouden kan worden
Klopt, maar dan moet dat wel gehandhaaft worden. Vandaag ook weer raak bij de protest actie van de boeren:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdhaeEQXYAYOCJY?format=jpg&name=large

En de politie doet lekker mee in plaats van te handhaven of in ieder geval het goede voorbeeld te geven. Weet niet of een persconferentie dan nog veel zin heeft.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:45:
[...]

Op de COVID-19 verpleegafdelingen heeft het personeel tijdens de coronacrisis alleen een standaard chirurgies masker (IRR) gedragen. Dat is voldoende (in combinatie met fatsoenlijke ventilatie) gebleken om het personeel te beschermen. (alleen bij echte handelingen is FPP2 nodig) Die dingen zijn inmiddels op grote schaal voorradig..

Ik vind dat ze jusit die chirugische dingen moeten verplichten ipv die zelfgemaakte rotzooi.
Mijns inziens zou een mondkapjesplicht met een bepaalde kwaliteitseis moeten komen, idd.

Overigens is volgens protocol druppelbescherming-plus voldoende, oftewel inderdaad de standaard type IIR mondkapjes en bril. Dat gezegd was bij ons de C19 afdeling isolatieprotocol, en de daarbij horende FFP enzovoorts middelen. De voorraad is krap geweest, maar niet kritisch. Er is voorbereid op verantwoord hergebruik (sterilisatie volgens geteste methode), maar dat is nooit daadwerkelijk nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
OMT-lid: 'Anderhalvemetersamenleving duurt tot volgend jaar'

De anderhalvemetersamenleving duurt tot volgend voorjaar, zegt Outbreak Management Team-lid Jan Kluytmans in Radio 1-programma Dit is de dag. "We hebben allemaal behoefte aan een stip op de horizon", zegt de arts en microbioloog. "Ga ervan uit dat dit duurt tot volgend voorjaar."
(NOS Liveblog)

Dus dat wordt minder leuk voor de nieuwe lichting studenten dadelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 22-07-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
gws24 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:16:
[...]

Klopt, maar dan moet dat wel gehandhaaft worden. Vandaag ook weer raak bij de protest actie van de boeren:

[Afbeelding]

En de politie doet lekker mee in plaats van te handhaven of in ieder geval het goede voorbeeld te geven. Weet niet of een persconferentie dan nog veel zin heeft.
Ik mag toch hopen dat deze agent op het matje wordt geroepen... Zou je eigenlijk moeten retweeten aan de politie... die lui hebben sws een voorbeeldfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Basekid schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:37:
[...]

Ik mag toch hopen dat deze agent op het matje wordt geroepen... Zou je eigenlijk moeten retweeten aan de politie... die lui hebben sws een voorbeeldfunctie.
Idd. Hoe wil deze agent straks nog overtuigend boetes uitschrijven voor het niet handhaven van de 1,5 meter op straat: "U doet hetzelf ook niet!". En het draait hier natuurlijk niet om een geval, maar je krijgt anders al snel het idee dat de politie (in het algemeen) met twee maten meet en dat moet je willen voorkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 22-07-2020 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nog even over die persconferentie, als je het doet doe het dan wel goed...
Volgens mij had een veel sterker signaal geweest als dit live op de tv was geweest, nu is het een beetje méh.

@Basekid heb ik gedaan ;) , nog wel even getwijfeld of ik het wel moest doen maar het gaat zoals jij zegt om iemand met een voorbeeldfunctie en als die het al niet meer doen...

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CyberMania schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:32:
[...]

(NOS Liveblog)

Dus dat wordt minder leuk voor de nieuwe lichting studenten dadelijk.
Je kan er ook donder op zeggen dat mensen met kerstmis en oudjaar gewoon weer bij elkaar op schoot kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CyberMania schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:42:
[...]

Idd. Hoe wil deze agent straks nog overtuigend boetes uitschrijven voor het niet handhaven van de 1,5 meter op straat: "U doet hetzelf ook niet!". En het draait hier natuurlijk niet om een geval, maar je krijgt anders al snel het idee dat de politie (in het algemeen) met twee maten meet en dat moet je willen voorkomen.
Tja, hard optreden wordt ook een beetje moeilijk: Agent 390 euro boete geven en een strafblad, mag ie gelijk ander werk gaan zoeken.

Heel erg leuk voor de beeldvorming maar misschien een tikje excessief ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Stoney3K schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:45:

Het standaard excuus wat iedereen paraat heeft die te laf is om zijn medemens aan te spreken op gedrag. Meestal niet eens ooit zelf ondervonden.
Ja dergelijke excessen heb je ook helaas, maar echt heel veel mensen reageren best goed op vriendelijk aanspreken op gedrag. Want heel vaak is het ook helemaal niet zo bewust en dan is een vriendelijke herinnering helemaal niet erg. En die paar aso's die meteen beginnen te muiten negeer je verder gewoon.
Het is niet een kwestie van niet kunnen, het is een kwestie van niet durven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:19:
[...]
En die paar aso's die meteen beginnen te muiten negeer je verder gewoon.
Het is niet een kwestie van niet kunnen, het is een kwestie van niet durven.
Iemand die geen afstand houdt in de supermarkt wil ik best aanspreken.

Een halfzatte aap in de kroeg of in de buurt van een voetbalstadion... not so much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Stoney3K schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:21:
Iemand die geen afstand houdt in de supermarkt wil ik best aanspreken.

Een halfzatte aap in de kroeg of in de buurt van een voetbalstadion... not so much.
Daar kan ik inkomen, al zou ik dat nog steeds gewoon doen. Helaas zijn er dan waarschijnlijk tig zatte apen dus kan je beter gewoon naar huis. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
ijdod schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:21:
[...]

Mijns inziens zou een mondkapjesplicht met een bepaalde kwaliteitseis moeten komen, idd.
Gewoon vanuit de overheid zorgen voor mondkapjes. Stuur bijvoorbeeld iedereen er een paar op, met een mooie uitleg erbij over hoe/wanneer/waarom je ze draagt. Als iedereen zich gratis kan testen, dan zouden mensen ook goedkoop/gratis aan mondkapjes moeten kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das niet te doen joh. Ff een veelvoud van 17 miljoen mondkapjes uitsturen. Lekkere logistiek.

Plus de vraag of dit dan ook daadwerkelijk beter gebruikt worden dan de homemade crap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

De brief van het Ministerie van VWS aan de kamer van vandaag: https://t.co/R1UQvbCzVn?amp=1 . Is wel een interessante brief om even door te lezen imo.

Stukje over de huidige lokale uitbraken:
Uit de analyse en het contact met de GGD’en en het RIVM blijkt dat de verspreiding in clusters van virussen toeneemt. Op 22 juli werden er door het RIVM 100 actieve clusters gerapporteerd met een gemiddelde grootte van 5.5 personen, terwijl dit een week ervoor op 14 juli nog 60 clusters van gemiddelde grootte van 4.4 personen waren. We zien dit ook terug in de regionale spreiding in het dashboard.

Wat opvalt is dat er een opleving van COVID-19 in de vier grote steden is. Zo is het aantal besmette personen in Rotterdam-Rijnmond al meer dan een week rond de 3 per 100.000 inwoners per dag. En ook Amsterdam-Amstelland, Utrecht en de regio Haaglanden scoren hoog ten opzichte van andere veiligheidsregio’s. Hier spelen meerdere factoren een rol: er zijn clusters rond grote families, er zijn feestjes gegeven waar COVID-19 zich makkelijk verspreidt, er zijn een aantal clusters in de scheepvaart en havenindustrie ontdekt, waar regelmatig wordt gewerkt met arbeidsmigranten die van en naar het land van herkomst reizen. Verder blijkt in enkele clusters sprake te zijn van een taalbarrière, wat het BCO bemoeilijkt.
Stukje over testen:
Asymptomatisch testen
Het RIVM en de GGD’en onderzoeken op dit moment of het testen van mensen zonder klachten die opgespoord zijn via het BCO een bijdrage kan leveren aan het controleren van het virus. Het OMT heeft hierover op 24 juni jl. geadviseerd. Aan dit asymptomatisch testen kleven namelijk voor- en nadelen. Indien uit het onderzoek wordt geconcludeerd dat het asymptomatisch testen van mensen die via een BCO opgespoord worden van toegevoegde waarde is, dan kan dit in het BCO-protocol worden opgenomen. Uiteraard zal ik hierover uw Kamer informeren.

In lijn met de huidige RIVM richtlijnen wordt er op dit moment niet asymptomatisch getest. GGD’en kunnen alleen in het kader van uitbraken overgaan tot asymptomatisch testen. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij uitbraken in de vleesindustrie.
Stukje over handhaven:
Het kabinet constateert dat de naleving van deze maatregelen de laatste weken afneemt. Dit brengt risico’s met zich mee die wij als samenleving niet willen. Daarom doet het kabinet aan iedereen met klem de oproep om zich aan alle maatregelen te houden.
Handhaving is hierbij niet het beginpunt, maar het sluitstuk. Allereerst doen wij een beroep op de eigen verantwoordelijkheid van Nederlanders. Bij het naleven hebben daarna ook eigenaren van winkels en cafés, van zalen en bioscopen, een verantwoordelijkheid: zij moeten het mogelijk maken dat iedereen zich aan de maatregelen houdt, bijvoorbeeld met looproutes en informatieborden, en ook ervoor zorgdragen dat mensen in de praktijk de regels naleven. Indien dit in sectoren toch misgaat, zijn de inspecties aan zet om hierop te handhaven.
Pas in de laatste plaats is openbare handhaving door boa’s en politie aan de orde. Handhaving blijft echter wel een middel, als de maatregelen ondanks alle oproepen, acties van sectoren, protocollen en gerichte ingrepen toch niet nageleefd worden. Ook kunnen bij onvoldoende naleving van de algemene regels ook drukke gebieden of gebouwen weer worden gesloten. Het kabinet benadrukt dat dit geen wenselijke richting is, maar dat dit uiteindelijk wel tot de mogelijkheden behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@BarôZZa Daar zou ik zeker achter staan.

@MikeyMan Daar zit een stukje logistiek achter, maar de voornaamste uitdaging is 17 miljoen deugdelijke maskers krijgen (hoewel dat denkelijk niet eens echt een issue is. Het gaan niet op FFP2 oid). De distributie is te overzien. Dat lukt immers met bv de verkiezingen ook.

[ Voor 83% gewijzigd door ijdod op 22-07-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 13:50

Coach4All

I'm a Coach 4 All

MikeyMan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:42:
Das niet te doen joh. Ff een veelvoud van 17 miljoen mondkapjes uitsturen. Lekkere logistiek.

Plus de vraag of dit dan ook daadwerkelijk beter gebruikt worden dan de homemade crap.
Hoezo niet te doen, "zelfs de Belgen :)B " kunnen het. En Nederland is toch zo logistiek vooruitstrevend en geniaal? :)F

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Coach4All schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:16:
[...]

Hoezo niet te doen, "zelfs de Belgen :)B " kunnen het. En Nederland is toch zo logistiek vooruitstrevend en geniaal? :)F
Het voornaamste probleem is dat wanneer iedereen mondkapjes gebruikt dat er niemand meer op 1,5 meter afstand blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 13:50

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Stoney3K schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:22:
[...]

Het voornaamste probleem is dat wanneer iedereen mondkapjes gebruikt dat er niemand meer op 1,5 meter afstand blijft.
Maar zodra de volgende golf dan toe begint te slaan kun je het gebruik dan wel (lokaal/regionaal) strikter afdwingen of op meer plekken verplicht maken. Je hebt ze dan in bezit (of had ze gratis in je bezit kunnen hebben)...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:18

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Stoney3K schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:22:
[...]

Precies dat. Dat zou niet erg zijn als mondkapjes heel goed helpen, maar dat is natuurlijk ook niet het geval (de niet medische), zelfs nog los van eventuele gebruiksfouten.

Afstand houden, handen wassen, drukte mijden bij klachten thuis en testen. Het mondkapje kan volgens mij nooit in plaats van een van deze maatregelen komen qua effectiviteit, maar zullen inderdaad dat wel komen in het gedrag.

Misschien dat het bij medische mondkapjes anders is, maar die kan je volgens mij ook niet heel lang gebruiken en dan lopen de aantallen opeens enorm op.

Maar we zullen wel zien. Ik ben er geen fan van, maar als het de regel wordt, dan zal ik me daar zeker aanhouden. Helaas is er gewoon geen definitief of compleet onderzoek te vinden over de effectiviteit van mondkapjes, waardoor conclusies van onderzoeken naar delen een eigen leven gaan leiden en we hier vervallen in het vergelijken van landen (wat nogal zinloos is als je alleen naar mondkapjes kijkt).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het is niet 17 miljoen maskers. Het is wekelijks een grote veelvoud daarvan. Bij elk gebruik vervangen. Plus idd de mindere naleving van andere maatregelen.

Zie trouwens nog iets anders ontstaan; overal en nergens beginnen mondkapjes op straat te liggen :X

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 22-07-2020 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
gws24 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:16:
[...]

[Afbeelding]

Weinig ophef online te vinden over deze foto, wat je wel zou verwachten, en rechts een tractor die verboden waren bij het protest.
Maar goed, ook als het allemaal klopt ben je imho een beetje triest als je je eigen gedrag laat afhangen van een dergelijke foto. Zeg dan gewoon dat je schijt hebt aan je medemens maar ga je niet verschuilen achter "hullie doen het ook, boehoe"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

ninjazx9r98 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:21:
[...]

Weinig ophef online te vinden over deze foto, wat je wel zou verwachten, en rechts een tractor die verboden waren bij het protest.
Er mocht 1 tractor naast het podium staan en dat was deze ;)
Maar goed, ook als het allemaal klopt ben je imho een beetje triest als je je eigen gedrag laat afhangen van een dergelijke foto. Zeg dan gewoon dat je schijt hebt aan je medemens maar ga je niet verschuilen achter "hullie doen het ook, boehoe"
Helaas is dat wel hoe het werkt bij een aanzienlijk deel van de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

St@m schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Dat ligt maar net aan je standpunt, maar dat kan prima jouw conclusie zijn ja.
Het is niet alleen de ruimte, maar ook cultureel lastig. Zeker waar de jongeren komen, iedereen staat dicht bij elkaar, in elkaars gezicht te schreeuwen vanwege de muziek.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 23-07-2020 06:14 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Coach4All schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:16:
[...]

Nou ja, het heeft wel erg lang geduurd. De eerste lading mondkapjes (via een Facebookadvertentie) bleken van de kwaliteit koffiefilters, bij de tweede lading mondkapjes (van een brievenbusfirma uit Luxemburg) kwam vooraf het advies steeds ze te wassen op 60 graden. Tot de mondkapjes er waren en ze het label zagen, toen werd het 30 graden ;) Ik heb er daardoor wel twee mondkapjes gehad, omdat de gemeente waar ik woon het ook te lang vond duren en niet op de federale overheid meer wilde wachten.

Al denk ik dat het inmiddels wel wat makkelijker is om aan mondkapjes te raken. Ook in de winkels liggen ze nu voor redelijke prijzen (2,5 euro voor een stoffen kapje).

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 23-07-2020 08:06 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
MikeyMan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:44:
Het is niet 17 miljoen maskers. Het is wekelijks een grote veelvoud daarvan. Bij elk gebruik vervangen. Plus idd de mindere naleving van andere maatregelen.
Dat valt wel mee; daarbij heb ik het niet over alle maskers door de overheid verstrekken. En reality check, dat vervangen gebeurt echt niet. (niet dat dit correct gebruik is, maar soit. Ik heb er met redenen niet zo'n vertrouwen in voor algemeen gebruik, en ik gebruik ze af en toe op het werk volgens protocol). Er zijn ook methoden om de wegwerpexemplaren te hergebruiken.

Grotere landen dan het onze hebben dat probleem kennelijk ook niet, dus ik zie niet hoe dat nu voor ons het probleem zou moeten zijn. Het afval is wel een probleem, eens.

[ Voor 20% gewijzigd door ijdod op 23-07-2020 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga eens even naar een willekeurige plek in Spanje en kijk eens rond. Daar ligt de natuur ondertussen bezaaid met gebruikte mondkapjes en handschoentjes. En dan bedoel ik niet hier en daar een mondkapje, maar op elke hoek van de straat zwerven ze over de grond. Zeer frappant dat juist Femke voor deze milieuvervuiling is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2020 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ijdod als dat de insteek is hoeven er ook geen betere maskers te komen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:53:
Ga eens even naar een willekeurige plek in Spanje en kijk eens rond. Daar ligt de natuur ondertussen bezaaid met gebruikte mondkapjes en handschoentjes. En dan bedoel ik niet hier en daar een mondkapje, maar op elke hoek van de straat zwerven ze over de grond. Zeer frappant dat juist Femke voor deze milieuvervuiling is.
Dat is weer iets anders, namelijk het algemene onnadenkend gedrag van veel mensen. Dezelfde soort types die ook blikken en flessen wegflikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.rtlnieuws.nl/...metersamenleving-liveblog

Het RIVM wil met een speciale voorlichtingscampagne jongeren aanzetten hun gedrag aan te passen. "We moeten ons echt gaan richten op jongeren, een invalshoek kiezen die hen aanspreekt", zegt Aura Timen van het RIVM in het AD. "Blijkbaar slaat onze algemene boodschap bij hen minder aan. Het virus is niet met vakantie, iedereen moet zich realiseren wat de risico’s zijn."
Logisch dat jongeren zich er niets van aan trekken. Zij zullen samen met ouderen en alleenstaanden ook het meest eenzaam zijn.

Daarnaast: wat zijn de gevolgen als we jongeren in een isoleercel stoppen? Zijn we straks blij als jongeren massaal een angststoornis en depressie ontwikkelen? Want liever dat ze zelfmoord plegen dan dat ze corona krijgen. Alles voor de cijfertjes.

Bovendien wonen veel jongeren nog apart van hun partner. Met de 1.5 meter samenleving zouden partners uit twee huishoudens dus officieel buiten de deur anderhalve meter moeten respecteren, met de kans op een strafblad als ze dat niet doen. Terwijl ze thuis hun tong in iedere opening van hun partner steken die ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@Verwijderd Op basis van mijn ervaring met PET-flessen (en afval in het algemeen) had ik dat niet anders verwacht.

Re: jongeren. Tja. Aan de andere kant hebben zij, itt veel ouderen, momenteel een stuk minder zorgen; in elk geval de schoolgaande categorie die hier in het park zich eigenlijk nooit aan de regels heeft gehouden. Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat ze geen problemen ervaren, maar 'de jeugd heeft het zo zwaar' wat je niet zelden hoort? Really?

@MikeyMan Oneens. Als je basis al niet goed is, komt fout gebruik daar nog overheen. En niet alle vormen van formeel incorrect gebruik zijn problematisch voor het functioneren ervan. Mijns inziens zit het nut meer tussen de oren dan in werkelijke praktijk (wat niet hetzelfde is als 'het is nutteloos'; om mensen voor te zijn)

[ Voor 28% gewijzigd door ijdod op 23-07-2020 08:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:05:
[...]

Logisch dat jongeren zich er niets van aan trekken. Zij zullen samen met ouderen en alleenstaanden ook het meest eenzaam zijn.

Daarnaast: wat zijn de gevolgen als we jongeren in een isoleercel stoppen? Zijn we straks blij als jongeren massaal een angststoornis en depressie ontwikkelen? Want liever dat ze zelfmoord plegen dan dat ze corona krijgen. Alles voor de cijfertjes.

Bovendien wonen veel jongeren nog apart van hun partner. Met de 1.5 meter samenleving zouden partners uit twee huishoudens dus officieel buiten de deur anderhalve meter moeten respecteren, met de kans op een strafblad als ze dat niet doen. Terwijl ze thuis hun tong in iedere opening van hun partner steken die ze willen.
Waarom zou de jeugd nog naar de overheid luisteren?

- Afstuderen met een flinke studieschuld is het nieuwe normaal;
- Werken op onzekere tijdelijke arbeidscontracten of zzp-constructies is het nieuwe normaal voor veel jongeren;
- Een eigen starterswoning is bijna niet meer mogelijk zonder hulp van ouders in het nieuwe normaal;
- Het milieu voor de volgende generaties staat er slechter voor dan ooit in het nieuwe normaal;
- De vermogensongelijkheid is nog nooit zo groot geweest: de rijkste 1% bezit een derde van al het private vermogen in Nederland in het nieuwe normaal;
- etc.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 23-07-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@CyberMania niet zo aanstellen over dat nieuwe normaal. Dat is altijd een tijdelijke situatie geweest. En zeker niet gelinkt aan kansen op de arbeidsmarkt of huizenprijs.

@ijdod tot op zekere hoogte heb je een punt, maar vooral het hergebruiken lijkt me vrij kansloos. Je ziet de 'ik vervang hem niet want ik krijg geen nieuwe van de overheid' al ontstaan. Daarnaast; we hebben genoeg efficiënte distributiekanalen. Laten we dat alsjeblieft niet op de overheid afwentelen. Behoudens wellicht gestandaardiseerde prijzen misschien. Wettelijk maximum zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:53:
Dan moet je daar bewustwording voor creeren en tegen optreden.

Reclame op tv dat het gevaarlijk is voor spelende kinderen en zeer assosiaal zo'n gebruikt mondmasker op de grond te gooien en hoge boetes (500 euro bijvoorbeeld) geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 23-07-2020 08:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Marzman schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:24:
[...]

Dan moet je daar bewustwording voor creeren en tegen optreden.

Reclame op tv dat het gevaarlijk is voor spelende kinderen en zeer assosiaal zo'n gebruikt mondmasker op de grond te gooien en hoge boetes (500 euro bijvoorbeeld) geven.
TV? Waarschijnlijk schakelt de overheid weer wat trieste influencers in die een fake filmpje moeten gaan verkondigen wat het gewenste gedrag is - fake omdat ze het allemaal met een glimlach vertellen voor $$$ en ondertussen zelf een week later waarschijnlijk op de Telegraaf staan omdat ze betrapt zijn op een feestje waar ze zelf geen afstand hielden.

500 euro boete voor een mondkapje op de grond? Op hard rijden binnen de bebouwde kom staan nog lagere boetes.

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 23-07-2020 08:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:22:
@CyberMania niet zo aanstellen over dat nieuwe normaal. Dat is altijd een tijdelijke situatie geweest. En zeker niet gelinkt aan kansen op de arbeidsmarkt of huizenprijs.

@ijdod tot op zekere hoogte heb je een punt, maar vooral het hergebruiken lijkt me vrij kansloos. Je ziet de 'ik vervang hem niet want ik krijg geen nieuwe van de overheid' al ontstaan. Daarnaast; we hebben genoeg efficiënte distributiekanalen. Laten we dat alsjeblieft niet op de overheid afwentelen. Behoudens wellicht gestandaardiseerde prijzen misschien. Wettelijk maximum zeg maar.
Ik heb een tijd in Spanje gezeten toen de coronacrisis begon. En mondmaskers zijn daar al heel lang verplicht. Met als gevolg dat ieder gezin zo'n 120 euro per maand extra kwijt is aan mondkapjes.

Theoretisch.

In de praktijk gebeuren de volgende dingen:
- Mondkapjes worden misschien een keer per week of twee weken verwisseld. (Een mondkapje werkt 4uur, na het eerste gebruik. Tussendoor afdoen verlengt de tijd niet)
- Mondkapjes worden gedeeld met vrienden die hun mondkapje vergeten zijn. (En dan bedoel ik niet dat een nieuwe uit de verpakking wordt gehaald)
- Wegwerp mondkapjes worden in de wasmachine gewassen.
Etc.

Ik zie niet in waarom we in Nederland anders zouden reageren. Bovendien ontstaan er ook in Spanje nieuwe oplevingen, ondanks de mondkapjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2020 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:32:
[...]

Ik heb een tijd in Spanje gezeten toen de coronacrisis begon. En mondmaskers zijn daar al heel lang verplicht. Met als gevolg dat ieder gezin zo'n 120 euro per maand extra kwijt is aan mondkapjes.
Dat heb ik ook gelezen maar dat lijkt me heel sterk. In Belgie zijn mondmaskers ook verplicht en ik heb nauwelijks kosten gehad. Ik heb twee uitwasbare mondkapjes van de regering gehad, eentje gekregen van mijn werk en drie mondkapjes zelf gemaakt van bandana's en elastiek (kan een filter in en alles).

Een uitwasbaar mondmasker kost nu 2,50 euro in de supermarkt, maar toen we die zelf gingen maken was dat er nog niet (of niet beschikbaar).

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 23-07-2020 08:48 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:40:
[...]

Dat heb ik ook gelezen maar dat lijkt me heel sterk. In Belgie zijn mondmaskers ook verplicht en ik heb nouwelijks kosten gehad. Ik heb twee uitwasbare mondkapjes van de regering gehad en drie mondkapjes zelf gemaakt van bandana's en elastiek (kan een filter in en alles).
Ik denk dat ze een heel theoretische rekensom hebben gemaakt.
Toen ik in Spanje was was het 6 euro voor 10 mondkapjes.
Waarbij één mondkapje goed is voor 4 uur.

Dus de volgende berekening:
8.00 uur de bus pakken (start mondkap-tijd).
8.30 uur op je werk.
14.00 uur siesta (dit kan thuis, dus dan kom je weer met je ov-mondkapje, of met collega's, waar ook weer een mondkapje op moet, dus tijdens je siesta loopt je draagtijd door)
17.00 uur verder werken.
21.00 uur klaar met werken.
21.30 uur de bus nemen.
22.00 uur thuis. (stop-mondkap-tijd)

Is 14 uur mondkap-tijd op één dag.
Doe dit 5 dagen per week zit je al op 70 uur er week.
Wat uit komt op 70 * 52 / 12 += 300 uur per maand.
300 uur / 4 uur mondkapjes-levenstijd / 10 per pak = 7.5 pakje mondkapjes per maand.
7.5 keer 6 euro per pakje = 45 euro.

Dus per persoon 45 euro per maand extra kwijt aan mondkapjes. Dus als vader, moeder en dochter fulltime werken, zou je al over de 120 euro zitten.
Waarbij weekend en vrije tijd nog niet is meegenomen.

Maar de filters die je voor je herbruikbare mondkapjes gebruikt , zijn ook niet gratis neem ik aan? En hoe zit het met de draagtijd van die filters? Want als iedereen zich aan die regels zou houden, denk ik dat je ook duurder bent dan alleen de 4 mondkapjes die je nu noemt om aan te schaffen.
Pagina: 1 ... 121 ... 124 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
Coronavirus Slowchat #2
De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
De wereld na corona - maatschappij en economie
De corona tracking app
Corona en het volgen van onderwijs