Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 124 Laatste
Acties:
  • 626.031 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:31:
[...]

De trend van de afgelopen dagen is dan weer niet zorgwekkend:
21/07/2020 52.073 positief getest (+163), 11.902 opgenomen (+2), 6.136 overleden (+0)
20/07/2020 51.910 positief getest (+185), 11.900 opgenomen (+2), 6.136 overleden (+0)
19/07/2020 51.725 positief getest (+144), 11.898 opgenomen (+3), 6.136 overleden (+0)
18/07/2020 51.581 positief getest (+127), 11.895 opgenomen (+1), 6.136 overleden (-2)
17/07/2020 51.454 positief getest (+103), 11.894 opgenomen (-4), 6.138 overleden (+1)
16/07/2020 51.351 positief getest (+99), 11.898 opgenomen (+1), 6.137 overleden (+1)
15/07/2020 51.252 positief getest (+106), 11.897 opgenomen (+5), 6.136 overleden (+1)

(bron: https://www.bddataplan.nl/corona/)

De stijging zet vooralsnog dus niet door. Het aantal overledenen loopt niet op en het aantal ziekenhuisopnames blijft extreem laag.
Als ik 'twee weken' zeg dan moet je natuurlijk wel twee weken tonen, hè?

14/07/2020 51.146 positief getest (+53), 11.892 opgenomen (-2), 6.135 overleden (-2)
13/07/2020 51.093 positief getest (+71), 11.894 opgenomen (+1), 6.137 overleden (+0)
12/07/2020 51.022 positief getest (+101), 11.893 opgenomen (+2), 6.137 overleden (+0)
11/07/2020 50.921 positief getest (+81), 11.891 opgenomen (+3), 6.137 overleden (+1)
10/07/2020 50.840 positief getest (+42), 11.888 opgenomen (+1), 6.136 overleden (-1)
09/07/2020 50.798 positief getest (+52), 11.887 opgenomen (+-2), 6.137 overleden (+2)
08/07/2020 50.746 positief getest (+52), 11.889 opgenomen (+3), 6.135 overleden (+3)

Dus vanaf om en nabij de 50 twee weken geleden naar drie keer zoveel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52
Jovatov schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:36:
[...]

Ziekenhuis en doden hebben we het niet over, die zijn (gelukkig) al weken goed.

Maar kijk eens naar deze grafiek op die website die je linkt:

[Afbeelding]

Dan kan je toch geen stijging van besmettingen ontkennen? Sinds de week van 12 juni (meer dan een maand geleden) is niet zo'n hoog dagelijks aantal besmettingen in een week gemeld.
Zorgwekkend is een groot woord, maar wake-up-call snap ik wel. Trend is opwaarts. Dat moet niet nog maanden doorgaan.
Ik ontken geen stijging. Ik zeg alleen dat vandaag de stijging eruit is. Het is belangrijk om te kijken wat de komende dagen gaat doen.

Zelf denk ik dat we tussen de 100 en 200 gaan schommelen de komende weken trouwens.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:07
Drardollan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Ik ontken geen stijging. Ik zeg alleen dat vandaag de stijging eruit is. Het is belangrijk om te kijken wat de komende dagen gaat doen.

Zelf denk ik dat we tussen de 100 en 200 gaan schommelen de komende weken trouwens.
Er is een reden dat RIVM de dagelijkse besmettingen niet meer meld. Dat er vandaag 20 minder dan gister positief zijn getest zegt eigenlijk helemaal niets.

Dat kan je zelf ook zien aan de cijfers die je toont, dat springt van hot naar her. Gemiddeld over de week gezien geeft een beter beeld, en dat beeld is een stijgende lijn.

Ik hoop met je mee dat het op 100 à 200 blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Dat hoop ik ook. Ik ben alleen bang dat "schommelen" lastig wordt met exponentiele groei of krimp.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:46:
[...]

Er is een reden dat RIVM de dagelijkse besmettingen niet meer meld. Dat er vandaag 20 minder dan gister positief zijn getest zegt eigenlijk helemaal niets.

Dat kan je zelf ook zien aan de cijfers die je toont, dat springt van hot naar her. Gemiddeld over de week gezien geeft een beter beeld, en dat beeld is een stijgende lijn.
Toch is het de media die er graag het meest negatieve cijfers uithaalt, en dat stuit mij tegen de borst.

Het klopt dat 20 niet meer noemenswaardig is, maar het totaal van 800 in een week ook niet. Toch wordt het eerste getal genegeerd en het tweede breed uitgemeten. 800 mensen op een totaal van 17 miljoen is toch ook verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Apache4u schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:48:
[...]

Dat hoop ik ook. Ik ben alleen bang dat "schommelen" lastig wordt met exponentiele groei of krimp.
Ik geloof niet zo in die exponentiele groei (op dit moment). Dat was wel in februari/maart toen we geen idee hadden wat ons overkwam. Ik zie dat de laatste 2 weken niet gebeuren in ieder geval, het schommelt al weken ergens tussen de 50 en 200 (ruwweg).

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 21-07-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:49:
[...]

Toch is het de media die er graag het meest negatieve cijfers uithaalt, en dat stuit mij tegen de borst.

Het klopt dat 20 niet meer noemenswaardig is, maar het totaal van 800 in een week ook niet. Toch wordt het eerste getal genegeerd en het tweede breed uitgemeten. 800 mensen op een totaal van 17 miljoen is toch ook verwaarloosbaar?
Zelfs 52073 is op een totaal van 17 miljoen verwaarloosbaar. Vond je het ook onterecht dat mensen zich daar zorgen over maakten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Drardollan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:49:
[...]

Voor het eerst sinds maart/april is er weer een stijging in de positiveitsratio en dat zou niet genoemd mogen worden omdat de ziekenhuiscijfers/doden nog steeds laag zijn? Dat zou gewoon wegkijken zijn.
Drardollan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:50:
[...]

Ik geloof niet zo in die exponentiele groei (op dit moment). Dat was wel in februari/maart toen we geen idee hadden wat ons overkwam. Ik zie dat de laatste 2 weken niet gebeuren in ieder geval, het schommelt al weken ergens tussen de 50 en 200 (ruwweg).
Nee, er is één grote schommelbeweging sinds begin juni (toen het testen voor iedereen is opengesteld), van 200 toen, naar 50 van eind juni tot en met half juli en nu is er weer een stijging te zien richting 200.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wat hadden mensen dan verwacht? Dat het aantal besmettingen niet op zou lopen? Je ziet nu in veel plekken in Europa dat het weer stijgt. Logisch, de economie moet weer draaien dus we gooien de meeste zaken weer open. Zolang de superspreader events er niet zijn, zullen we niet te maken hebben met de taferelen die we in maart hadden. Het zal ook zo doorgaan totdat er een vaccin is. Ik begrijp dat het RIVM wel zegt dat het zorgelijk is zodat mensen met een 'angstgevend' bericht weer bewust worden van het virus. Voor de rest zullen er net zoals met goede vrijdag, pasen etc sensatieartikelen geschreven worden voor de clicks en zal dit topic weer actief worden, omdat het weer spannend lijkt te worden.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Zelfs 52073 is op een totaal van 17 miljoen verwaarloosbaar. Vond je het ook onterecht dat mensen zich daar zorgen over maakten?
In het begin dagen van de Corona verdubbelde het aantal elke 2 dagen, dat was absoluut zorgwekkend. Als dat door was gegaan dan hadden we echt grote problemen gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Aslanboy1905 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:59:
Wat hadden mensen dan verwacht? Dat het aantal besmettingen niet op zou lopen? Je ziet nu in veel plekken in Europa dat het weer stijgt. Logisch, de economie moet weer draaien dus we gooien de meeste zaken weer open. Zolang de superspreader events er niet zijn, zullen we niet te maken hebben met de taferelen die we in maart hadden. Het zal ook zo doorgaan totdat er een vaccin is. Ik begrijp dat het RIVM wel zegt dat het zorgelijk is zodat mensen met een 'angstgevend' bericht weer bewust worden van het virus. Voor de rest zullen er net zoals met goede vrijdag, pasen etc sensatieartikelen geschreven worden voor de clicks en zal dit topic weer actief worden, omdat het weer spannend lijkt te worden.
Men schijnt ook hier te denken dat het doel van de overheid/RIVM is om naar de 0 besmettingen te gaan. Ik heb daar eerder vandaag al een stuk over gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Men schijnt ook hier te denken dat het doel van de overheid/RIVM is om naar de 0 besmettingen te gaan. Ik heb daar eerder vandaag al een stuk over gepost.
Mijn doel is niet 0, maar wel constant laag door het finetunen van maatregelen. We zitten nu weer in opwaartse lijn, wat betekent dat je weer moet gaan tunen. We hebben het volk net teveel ruimte gegeven, dus weer iets terugpakken per (pak 'm beet) 1 augustus als dit zo doorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Is er ergens iets te zien over hoeveel tests er zijn gedaan en waar die voor gedaan zijn ? Ik denk dan aan hoeveel er gedaan zijn:
-Op verzoek van iemand met klachten
-Personen die via contact tracing verdacht van besmetting zijn
-Zorgpersoneel dat uit voorzorg getest wordt
-Verplichte testen van mensen uit andere landen

Ik ben zelf na bijna 3 weken er pas achter gekomen dat ik contact had gehad met iemand die later positief getest wordt maar kan niet getest worden want geen klachten. Dan vraag ik me af of er ooit wel iemand die asymptoom is kan worden gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door IJzerlijm op 21-07-2020 15:10 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:07:
[...]

Mijn doel is niet 0, maar wel constant laag door het finetunen van maatregelen. We zitten nu weer in opwaartse lijn, wat betekent dat je weer moet gaan tunen. We hebben het volk net teveel ruimte gegeven, dus weer iets terugpakken per (pak 'm beet) 1 augustus als dit zo doorzet.
En wat zou je dan doen als je minister was? Meer afstand houden of mondkapjes verplichten gaan mensen nu niet meer accepteren. En ik denk dat je van cafébazen of restauranthouders veel ellende gaat verwachten als je nu de horeca weer wil sluiten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:09:
[...]

En wat zou je dan doen als je minister was? Meer afstand houden of mondkapjes verplichten gaan mensen nu niet meer accepteren. En ik denk dat je van cafébazen of restauranthouders veel ellende gaat verwachten als je nu de horeca weer wil sluiten.
De kortste klap is terug naar de situatie van 1 juni. Dus weer een max 30 van het aantal bezoekers binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
IJzerlijm schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:09:
Ik ben zelf na bijna 3 weken er pas achter gekomen dat ik contact had gehad met iemand die later positief getest wordt maar kan niet getest worden want geen klachten. Dan vraag ik me af of er ooit wel iemand die asymptoom is kan worden gevonden.
Volgens de richtlijnen heeft een test minder zin zonder klachten. Dat wil niet zeggen dat je niet getest kan worden (en dat zou ook geen showstopper horen te zijn).

[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 21-07-2020 15:13 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Jovatov schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:11:
[...]

De kortste klap is terug naar de situatie van 1 juni. Dus weer een max 30 van het aantal bezoekers binnen.
@Stoney3K Dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jovatov schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:11:
[...]

De vraag is natuurlijk hoeveel dat uit gaat halen, als de kern van het probleem is dat mensen te weinig afstand houden. Vooral als restaurants en cafés niet de grootste bron zijn van besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:08

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

[...]

We hebben het volk net teveel ruimte gegeven, dus weer iets terugpakken per (pak 'm beet) 1 augustus als dit zo doorzet.
Ik ben benieuwd of we na de "zomervakantie" weer een opleving gaan krijgen net als na de wintersportvakanties/carnaval.

Voor veel bedrijven staat 1 september in ieder geval in de agenda als; iedereen terug op kantoor + business as usual. Ik verwacht alleen niet dat de overheid iets gaat terugdraaien als het bij kleine (lokale) haarden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
[...]

Sorry maar jouw doel is niet relevant. Je lijkt steeds aan jezelf te denken. Drardollan heeft hier eerder al het doel van de overheid uitgelegd. Het tweede doel is de economie draaiend houden. Jij komt met dingen die alleen gerealiseerd kunnen worden als je de horeca dicht gaat gooien. Dat gaat gewoon niet.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:12:
[...]

De vraag is natuurlijk hoeveel dat uit gaat halen, als de kern van het probleem is dat mensen te weinig afstand houden. Vooral als restaurants en cafés niet de grootste bron zijn van besmettingen.
Niets, want de horeca is het probleem niet. Met name feestende jongeren zijn een probleem, en dat gebeurd echt niet in de kroeg in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Pendaco schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Ik ben benieuwd of we na de "zomervakantie" weer een opleving gaan krijgen net als na de wintersportvakanties/carnaval.
Het voordeel is wel dat na de zomervakantie de scholen weer beginnen en het gefeest van de jongeren een stuk minder zal zijn.

Maar ik weet eigenlijk niet of ik het aantal besmettingen onder jongeren nu alleen als slecht moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Aslanboy1905 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:15:
[...]

Sorry maar jouw doel is niet relevant. Je lijkt steeds aan jezelf te denken. Drardollan heeft hier eerder al het doel van de overheid uitgelegd. Het tweede doel is de economie draaiend houden. Jij komt met dingen die alleen gerealiseerd kunnen worden als je de horeca dicht gaat gooien. Dat gaat gewoon niet.
Het eerste doel (zorg niet overbelasten) ga je niet halen als je nu je schouders ophaalt.

Het tweede doel kun je ook halen door terug te gaan naar de situatie van 1 juni (toen mocht de horeca ook open).

ETA:

[ Voor 6% gewijzigd door autje op 21-07-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:54

ultimateharry

Team Slayer:-)

Drardollan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:15:
[...]

Niets, want de horeca is het probleem niet. Met name feestende jongeren zijn een probleem, en dat gebeurd echt niet in de kroeg in Nederland.
In virus-verspreiding is er niet zoiets als 1 probleem. Verder is de kroeg in Hillegom het grootste cluster dat we op dit moment in NL hebben. En jongeren feesten niet in kroegen?
Daarbij is het opleggen van restricties aan horeca wat makkelijker te implementeren / handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ijdod schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:11:
[...]

Volgens de richtlijnen heeft een test minder zin zonder klachten. Dat wil niet zeggen dat je niet getest kan worden (en dat zou ook geen showstopper horen te zijn).
Dat is het wel. Je kan natuurlijk liegen dat je wel klachten hebt.
Kan ik mij ook laten testen als ik geen klachten heb?
U kunt alleen een testafspraak inplannen als u op dit moment klachten heeft die passen bij het coronavirus. Zonder klachten heeft het afnemen van een test namelijk geen zin.
https://www.rijksoverheid...-19/testen/wanneer-testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:19:
[...]

Het tweede doel kun je ook halen door terug te gaan naar de situatie van 1 juni (toen mocht de horeca ook open).
In de situatie van 1 juni kon veel horeca niet rendabel draaien, dus dat is effectief gewoon sluiten terwijl de kosten wel door blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:22:
[...]

In de situatie van 1 juni kon veel horeca niet rendabel draaien, dus dat is effectief gewoon sluiten terwijl de kosten wel door blijven lopen.
Ja, als ze slim waren geweest hadden ze (niet allemaal) iets meer verantwoordelijkheid genomen binnen de huidige versoepelde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:26:
[...]

Ja, als ze slim waren geweest hadden ze (niet allemaal) iets meer verantwoordelijkheid genomen binnen de huidige versoepelde situatie.
Daar ben ik het wel mee eens: Te veel kroegen dachten gelijk weer volle bak te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Daar ben ik het wel mee eens: Te veel kroegen dachten gelijk weer volle bak te kunnen draaien.
Ja, en ik snap heus wel dat het verdomde lastig is om de balans te vinden als ondernemer. Zeker met de financiële klappen die ze gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 22:46
nvm, las een reactie verkeerd.

[ Voor 94% gewijzigd door Dracula op 21-07-2020 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Dat is echt totaal niet aan de orde. Dergelijke ingrijpende maatregelen zijn niet een kwestie van even aan een knop draaien, je hebt te maken met burgers die geld moeten verdienen, met sociale factoren, met onderwijs, met vervoer, kortom alles waarop de maatschappij draait en waar inmiddels al forse economische en sociale klappen zijn gevallen.
In de absolute noodsituatie van een paar maanden geleden waren ingrijpende maatregelen die tegen diverse grondrechten ingingen verantwoord en noodzakelijk, maar dat is nu echt geen optie meer, ook al gezien de focus op de eigen verantwoordelijkheid van de burgers, waarop voortdurend een beroep wordt gedaan. Het enige wat mogelijk is, is het rigoureus indammen van lokale uitbraken, zoals het sluiten van een vleesfabriek en in quarantaine plaatsen van het personeel daarvan. Maar in Nederland is het mijns inziens geen optie hele beroepsgroepen of dorpen of steden weer plat te leggen. Het is hier in Nederland gelukkig niet zoals in België met zijn chaotische hapsnapbeleid of Spanje met zijn semi-militaire politieapparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
prijk schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:31:
[...]

Dat is echt totaal niet aan de orde. Dergelijke ingrijpende maatregelen zijn niet een kwestie van even aan een knop draaien, je hebt te maken met burgers die geld moeten verdienen, met sociale factoren, met onderwijs, met vervoer, kortom alles waarop de maatschappij draait en waar inmiddels al forse economische en sociale klappen zijn gevallen.
In de absolute noodsituatie van een paar maanden geleden waren ingrijpende maatregelen die tegen diverse grondrechten ingingen verantwoord en noodzakelijk, maar dat is nu echt geen optie meer, ook al gezien de focus op de eigen verantwoordelijkheid van de burgers, waarop voortdurend een beroep wordt gedaan. Het enige wat mogelijk is, is het rigoureus indammen van lokale uitbraken, zoals het sluiten van een vleesfabriek en in quarantaine plaatsen van het personeel daarvan. Maar in Nederland is het mijns inziens geen optie hele beroepsgroepen of dorpen of steden weer plat te leggen. Het is hier in Nederland gelukkig niet zoals in België met zijn chaotische hapsnapbeleid of Spanje met zijn semi-militaire politieapparaat!
Daarom zei ik ook: kijken naar de wijzigingen tussen 1 juni en 1 juli, en die versoepelingen (deels) weer terugdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 11:39
Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Of gewoon hun 'oude' concept blijven vasthouden. Zoals de kroeg uit mijn eerdere post dus vooral feestgangers aantrekken die zich vervolgens vol laten lopen en denken dat alles weer kan. Het kan ook anders :

https://cafephilip.nl/

Ander tilburgs cafe, vrij bekend onder de studentikose bevolking. Deze is zelfs dicht gebleven op 1 Juni, en hebben sindsdien een nieuw concept uitgewerkt met cocktails, hapjes en een silent disco en zijn daarna 2 weken terug weer open gegaan. Zo kan het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

prijk schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:31:
[...]

Elke set van versoepelingen is altijd conditioneel geweest: op basis van de cijfers gaat de overheid bijsturen. Dat is toch niet zo heel ingewikkeld? En steden platgooien? Dat wordt helemaal niet geïmpliceerd. Is hier überhaupt nooit gebeurd.
Dat is nu juist iets dat je (ultimo) wilt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Wat wordt er eigenlijk verstaan onder lokale lockdowns? Is dat eigenlijk nader uitgelegd? Een wijk in lockdown (op postcode), een heel dorp of een hele stad, een hele regio of een hele provincie? Die laatste drie lijken me eigenlijk al vrij heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:33:
[...]

Of gewoon hun 'oude' concept blijven vasthouden. Zoals de kroeg uit mijn eerdere post dus vooral feestgangers aantrekken die zich vervolgens vol laten lopen en denken dat alles weer kan. Het kan ook anders.
Jep, die halve discotheken hebben natuurlijk gewoon een probleem, eigenlijk zouden die gewoon dicht moeten blijven. Van de kleine kroeg waar iedereen aan een tafeltje of aan de bar rustig een biertje zit te drinken zul je veel minder last hebben.

En nieuwe ideeën om de horeca toch door te laten lopen kan juist heel erg leuk uitpakken. Sowieso hebben we de mazzel dat het nog zomer is en een hoop naar buiten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:36:
Wat wordt er eigenlijk verstaan onder lokale lockdowns? Is dat eigenlijk nader uitgelegd? Een wijk in lockdown (op postcode), een heel dorp of een hele stad, een hele regio of een hele provincie? Die laatste drie lijken me eigenlijk al vrij heftig.
Ik ben sowieso eens benieuwd hoe je dat denkt uit te gaan voeren. Je kan moeilijk een clubje reservisten optrommelen die alle wegen afzetten en checken of er niemand door het bos heen naar buiten glipt -- die capaciteit hebben we nou eenmaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 11:39
Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:37:
[...]

Jep, die halve discotheken hebben natuurlijk gewoon een probleem, eigenlijk zouden die gewoon dicht moeten blijven. Van de kleine kroeg waar iedereen aan een tafeltje of aan de bar rustig een biertje zit te drinken zul je veel minder last hebben.

En nieuwe ideeën om de horeca toch door te laten lopen kan juist heel erg leuk uitpakken. Sowieso hebben we de mazzel dat het nog zomer is en een hoop naar buiten kan.
de zogenaamde 'nachthoreca' is nog steeds gesloten. (clubs/discotheken etc.) maar er is natuurlijk ook een grote groep cafe's die eigenlijk ook diezelfde doelgroep bedienen. Vreemd dat die wel open mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@IJzerlijm Huh. Opmerkelijk; Die vraag werd bij de aankondiging van het huidige testbeleid namelijk expiciet gesteld en beantwoord...

(of het zin heeft is een tweede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:45:
(of het zin heeft is een tweede)
En dat is natuurlijk ook een beetje een knelpunt, als het wel zin zou hebben kun je de asymptomatische besmettingen er uit pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:46:
[...]

En dat is natuurlijk ook een beetje een knelpunt, als het wel zin zou hebben kun je de asymptomatische besmettingen er uit pikken.
Ja ok, maar aangezien op dit moment maar een klein deel van de test-capaciteit wordt gebruikt zal het toch wel een nut hebben? Of is er een probleem met het juist testen / diagnosticeren van asymptomatische besmettingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Of is er een probleem met het juist testen / diagnosticeren van asymptomatische besmettingen?
Dat. Als je geen symptomen hebt dan is de kans klein dat je positief test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:51:
[...]

Dat. Als je geen symptomen hebt dan is de kans klein dat je positief test.
Lijkt toch iets genuanceerder te liggen volgens dit artikel; https://www.google.nl/amp.../news/amp/health-53320155
Is natuurlijk ook deels afhankelijk van je test-beleid: als je ze niet test dan vind je ze ook niet.

[ Voor 13% gewijzigd door ultimateharry op 21-07-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik weet niet wat de cijfers zijn. Wat ik begrijp is dat bij asymptomatische personen de kans aanzienlijk kleiner is dat er uberhaupt voldoende virusmateriaal op de afnameplek gevonden wordt. Dat is ook de basis waarop ze als niet bijzonder besmettelijk worden geacht. (ook daar verschillen de meningen over). Presymptomatisch is weer een andere categorie. Zolang er geen tekort aan testcapaciteit is, zou ik gewoon testen...

Bij aymptomatische personen is een positieve test nog steeds waardevol, alleen is een negatieve test dat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Is de besmetelijkheid van een asymptomisch iemand sowieso niet behoorlijk te verwaarlozen? Het zijn volgens mij vooral de mensen met klachten die anderen besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

ijdod schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:02:

Bij aymptomatische personen is een positieve test nog steeds waardevol, alleen is een negatieve test dat minder.
Ja idd, lijkt me nog steeds nuttig gezien test over-capaciteit. False-negative bij pre-symptomatische besmetting is dan potentieel wel weer problematisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:03:
Is de besmetelijkheid van een asymptomisch iemand sowieso niet behoorlijk te verwaarlozen? Het zijn volgens mij vooral de mensen met klachten die anderen besmetten.
Als dat zo was dan was de regel "bij klachten blijf je thuis" voldoende geweest om het hele virus uit te roeien, maar veel besmettingen gebeuren ook op het moment dat mensen nog geen klachten hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:10:
[...]

Als dat zo was dan was de regel "bij klachten blijf je thuis" voldoende geweest om het hele virus uit te roeien, maar veel besmettingen gebeuren ook op het moment dat mensen nog geen klachten hebben.
Een probleem is dat niet iedereen die klachten heeft thuisblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Wat versta je onder klachten? Elke 5 minuten kuchen, om de uur kuchen of om de 12 uur kuchen? In de laatste twee gevallen gaan mensen niet hun werk afzeggen en toch kan je in alle gevallen mensen besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Aslanboy1905 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Wat versta je onder klachten? Elke 5 minuten kuchen, om de uur kuchen of om de 12 uur kuchen? In de laatste twee gevallen gaan mensen niet hun werk afzeggen en toch kan je in alle gevallen mensen besmetten.
En zelfs als ze dat wel zouden doen dan gaan de werkgevers of arboartsen dat niet zo maar accepteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Aslanboy1905 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Als je iedere vijf minuten kucht zou ik me sowieso laten testen. Bij elk uur moet je je afvragen of je dat vroeger ook al deed. Zo nee: laten testen.

Maar goed, we weten allebei dat je nu aan het zoeken bent, dus die nutteloze discussie wil ik niet weer opstarten. Gewoon bij elke twijfel: bellen en indien nodig (dat bepaalt de andere kant van de lijn) laten testen. En dan inderdaad even binnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:27:
[...]

En zelfs als ze dat wel zouden doen dan gaan de werkgevers of arboartsen dat niet zo maar accepteren...
Dappere Arbo-arts die je verplicht naar je werk te gaan als je elk uur moet hoesten midden in de zomer onder de huidige RIVM-richtlijnen (en je geen bekende historie van chronische verkoudheid hebt, of andere duidelijk aanwijsbare basis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
autje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Dat is volgens mij het hele probleem. Ik kan mij niet voorstellen, ik weet het eigenlijk wel zeker, dat een stijging als deze ook voor een groot deel komt door asymptomische besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Soccer98 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:03:
Ik vermoed dat binnen huishoudens er een hoop asymptome besmettingen plaats vinden, zelfs met een te verwaarlozen kans op overdracht zal het uiteindelijk gebeuren. Die dan wellicht ook weer een asymptome besmette opleveren tenzij diegene kwestbaar is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:46
Soccer98 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:30:
[...]

Dat is volgens mij het hele probleem. Ik kan mij niet voorstellen, ik weet het eigenlijk wel zeker, dat een stijging als deze ook voor een groot deel komt door asymptomische besmettingen.
Het zal er vooral aan liggen dat mensen zich steeds minder aan de regels houden, weer meer samen komen en zelfs met klachten gewoon door blijven gaan (want ze hebben ieder jaar wel een keer zulke klachten, dus het zal wel weer hetzelfde zijn). En ook niet de mensen vergeten die zich bewust niet laten testen want dan moeten ze misschien verplicht thuis blijven....

Maar deze stijging gaat nog wel verder doorzetten, zeker met de vakantie. Hopelijk valt het in te dammen met wat minder rigoureuze maatregelen, maar extra maatregelen (zeker lokaal) gaan er echt wel weer komen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:44:
[...]

Het zal er vooral aan liggen dat mensen zich steeds minder aan de regels houden, weer meer samen komen en zelfs met klachten gewoon door blijven gaan (want ze hebben ieder jaar wel een keer zulke klachten, dus het zal wel weer hetzelfde zijn). En ook niet de mensen vergeten die zich bewust niet laten testen want dan moeten ze misschien verplicht thuis blijven.
En de mensen die een wat minder vast arbeidscontract hebben. Je ziek melden bij een callcenter of als vakkenvuller betekent dat je morgen niet meer thuis blijft omdat je ziek bent, maar omdat je het UWV mag bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
We zitten qua besmettingen dus in ieder geval weer op hetzelfde niveau als begin juni, nadat we begin juli een enorm dal hebben gehad.

Volgens mij zijn er tal van redenen te bedenken:
- Café bezoek, in ieder geval weer meer mogelijk op plekken waar je hard met elkaar praat of zingt en waar het in veel gevallen lastig is om afstand te houden
- Sportscholen weer open, maar we hebben nog geen enkel nieuwsbericht gezien rondom haarden in sportscholen
- Vakanties. Pas sinds half juni echt mogelijk en pas vanaf deze week heeft heel Nederland vakantie, dus relatief gezien komen er nog maar heel weinig mensen terug. Slechts 136 gevallen (van de 1900 sinds 1 juli), zijn in het buitenland geweest (en dat is iets anders dan het daar opgelopen hebben, zeker omdat 1/3 in België of Duitsland is geweest)
- Er is een oproep geweest om meer en sneller te laten testen

Daarnaast zie en merk je dat het gedrag sowieso wat minder is dan wat we hopen (qua afstand houden en drukte vermijden). Overigens vind ik het ook heel opvallend dat de stijging volledig toe te wijzen is aan Noord- en Zuid Holland en Utrecht, waarbij zeker Zuid Holland wel heel erg opvalt.

Een 'echte' lockdown, zoals we die hadden, zal wel niet meer komen, dat vertrouwen heb ik wel. Regionale lockdown's zullen niet met checkpoints ed gaan, maar meer gerichte maatregelen per regio (cafés dicht, max aantal bezoekers in restaurants, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

ZieMaar! schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:58:
We zitten qua besmettingen dus in ieder geval weer op hetzelfde niveau als begin juni, nadat we begin juli een enorm dal hebben gehad.

Volgens mij zijn er tal van redenen te bedenken:
- Café bezoek, in ieder geval weer meer mogelijk op plekken waar je hard met elkaar praat of zingt en waar het in veel gevallen lastig is om afstand te houden
- Sportscholen weer open, maar we hebben nog geen enkel nieuwsbericht gezien rondom haarden in sportscholen
- Vakanties. Pas sinds half juni echt mogelijk en pas vanaf deze week heeft heel Nederland vakantie, dus relatief gezien komen er nog maar heel weinig mensen terug. Slechts 136 gevallen (van de 1900 sinds 1 juli), zijn in het buitenland geweest (en dat is iets anders dan het daar opgelopen hebben, zeker omdat 1/3 in België of Duitsland is geweest)
- Er is een oproep geweest om meer en sneller te laten testen

Daarnaast zie en merk je dat het gedrag sowieso wat minder is dan wat we hopen (qua afstand houden en drukte vermijden). Overigens vind ik het ook heel opvallend dat de stijging volledig toe te wijzen is aan Noord- en Zuid Holland en Utrecht, waarbij zeker Zuid Holland wel heel erg opvalt.

Een 'echte' lockdown, zoals we die hadden, zal wel niet meer komen, dat vertrouwen heb ik wel. Regionale lockdown's zullen niet met checkpoints ed gaan, maar meer gerichte maatregelen per regio (cafés dicht, max aantal bezoekers in restaurants, etc).
Ik denk eerlijk gezegd vooral de vakanties in eigen land + de eigenwijsheid van Nederlanders op vakantiebestemmingen in eigen land ( alle respect) + dat meer mensen zich toch laten testen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:32
Ik vind het momenteel niet verassend dat het in Belgie en in Nederland oploopt. Momenteel zit ik op een vakantiepark in het Franse deel van België en de zwembaden van het park zitten vol. Niemand houdt een beetje afstand, ook de Nederlanders niet maar de Franstalige zijn helemaal er niet mee bezig. De gedeelde toiletten hebben geen toiletpapier en ook geen zeep dispensers. Het is alsof er niets aan de hand is. Wij zitten gelukkig in een uithoekje grenzende aan een bos met een eigen toilet en wij gaan dan ook alleen maar zwemmen in de daluren (vroeg of na 19.00) met de kinderen. Mondkapjes verplicht als je bij de receptie binnen bent maar dat is dan ook het enige.. waanzin.

[ Voor 6% gewijzigd door Cobb op 21-07-2020 17:14 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Onder het mom media die ook stemming maken, zoals een paar pagina's terug werd aangehaald: https://www.telegraaf.nl/...ampaign=seeding-telegraaf

Ik word daar echt moe van. We hebben nu voor het eerst in maanden een significante stijging en de doemscenario's worden weer uit de kast gehaald. Nu blijft Ab Oosterhaus vrij consistent over dat onderwerp, maar volgens mij zijn er veel mensen die heel veel wat hij zegt wel met een korreltje zout nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Soccer98 op 21-07-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 14:18
Stemming maken ? De mening van Ab Oosterhuis is anders dat het vrij ernstig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:48
Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:27:
[...]

Dit is gewoon FUD met hoofdletters en blijf je alleen maar herhalen omdat het in je straatje past. Als je je ziek meldt dan ben je ziek en blijf je thuis. De werkgever hoeft helemaal niet te weten wat je klachten zijn, ik ben ziek is voldoende en een arboarts is niet direct na ziekmelding in beeld.
Ook ontslag tijdens ziekte is niet zomaar mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door ninjazx9r98 op 21-07-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

ZieMaar! schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:58:

Hillegom krijgt wellicht de primeur van dit concept: https://www.omroepwest.nl...en-regionale-lockdown-aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Yup, zelfs de scholen eventueel weer dicht (wat geen enkel nut bleek te hebben, maar goed). Maar verder logisch idee en ook goed om mensen misschien toch wat wakker te schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:21:
[...]
Als je een nulurencontract hebt of uitzendkracht bent dan kan een werkgever je gewoon ontslaan als je neus hem niet meer aanstaat. Hoeft ie geen reden voor op te geven.

Meld je je dan ziek, voor jou tien anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:42
ZieMaar! schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Yup, zelfs de scholen eventueel weer dicht (wat geen enkel nut bleek te hebben, maar goed). Maar verder logisch idee en ook goed om mensen misschien toch wat wakker te schudden.
Hoezo geen nut? De scholen zijn pas sinds 8 juni weer open, dat is 6 weken geleden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mesa57 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:21:
Stemming maken ? De mening van Ab Oosterhuis is anders dat het vrij ernstig is.
Als Osterhaus nu al het woord "schrikbarend" meent te moeten gebruiken, wat moet hij dan wel niet zeggen bij een volgende verdubbeling?
Het past een medicus niet in dergelijke sensatietermen te spreken, maar ja, het geeft nu eenmaal een goed gevoel om jezelf met een grote chocoladekop in de Telegraaf terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Cobb schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:13:
Ik vind het momenteel niet verassend dat het in Belgie en in Nederland oploopt. Momenteel zit ik op een vakantiepark in het Franse deel van België en de zwembaden van het park zitten vol. Niemand houdt een beetje afstand, ook de Nederlanders niet maar de Franstalige zijn helemaal er niet mee bezig. De gedeelde toiletten hebben geen toiletpapier en ook geen zeep dispensers. Het is alsof er niets aan de hand is. Wij zitten gelukkig in een uithoekje grenzende aan een bos met een eigen toilet en wij gaan dan ook alleen maar zwemmen in de daluren (vroeg of na 19.00) met de kinderen. Mondkapjes verplicht als je bij de receptie binnen bent maar dat is dan ook het enige.. waanzin.
Het is ook een feestdag in België.

Ik ben om ongeveer 16:30 ingecheckt in een hotel in het zuidwesten van Vlaanderen, maar ik heb het gevoel dat het hier uitgestorven is. Parkeerterrein was helemaal leeg (maar er is hier ook een zalencentrum)

Ik ben benieuwd hoe de werkweek gaat verlopen, berichten als https://nieuws365.be/news...uw-gesloten-moeten-worden geven niet echt moed.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:36:
[...]

Als je een nulurencontract hebt of uitzendkracht bent dan kan een werkgever je gewoon ontslaan als je neus hem niet meer aanstaat. Hoeft ie geen reden voor op te geven.

Meld je je dan ziek, voor jou tien anderen.
Geen idee waar je dat vandaan haalt maar het klopt niet. Bij nul uren contracten gelden voor ontslag dezelfde regels als bij een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd.
https://www.onduro.com/nl.../opzeggen-0-uren-contract
https://www.uwv.nl/partic...-heb-een-nul-urencontract
Voor wat betreft uitzendkrachten: https://www.berttol.nl/20...bod-ziekte-uitzendkracht/
De wettelijke grond voor het artikel in de cao om uitzendwerknemers met het uitzendbeding in de eerste 78 weken bij ziekte te ontslaan bestaat niet meer. De uitzendwerkgevers zullen daarom het loon bij ziekte weer moeten doorbetalen.

[ Voor 3% gewijzigd door ninjazx9r98 op 21-07-2020 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:07
President schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:39:
[...]

Hoezo geen nut? De scholen zijn pas sinds 8 juni weer open, dat is 6 weken geleden...
Scholen zijn inmiddels weer dicht want het is zomervakantie. Juist in de weinige tijd dat de scholen open waren is eigenlijk niks gebeurd.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

We testen nu véél meer dan op het hoogtepunt van de crisis, en het aantal positieve testen is (absoluut en in verhouding tot het aantal tests) nog steeds vele orde van groottes lager dan in bv. april.
Dat een Ab Oosterhaus nu moord en brand schreeuwt vind ik echt bezwaarlijk, we moeten echt rationeel met die cijfers omgaan.
Afwachten of de ziekenhuisoonames en sterfgevallen ook meegaan zoals dat in maart en april, zo nee: lekker zo doorgaan.
Volgens mij doen we het prima met z'n allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 14:18
Ik denk het van niet.
Zo'n brandhaard als in Hillegom kan makkelijk weer het begin zijn van ongecontroleerde verspreiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geloof dat deze nog niet langs was geweest:

https://www.thebestsocial...hillegom-corona-facebook/

Iets met karma...

En ondertussen lekker procederen voor verdere versoepelingen... d:)b

Moet stiekem een beetje denken aan die scène uit ice age, met de dodo's. 'oh no there goes our last female'. :F

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 21-07-2020 18:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Grannd schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:24:
We testen nu véél meer dan op het hoogtepunt van de crisis, en het aantal positieve testen is (absoluut en in verhouding tot het aantal tests) nog steeds vele orde van groottes lager dan in bv. april.
Dat een Ab Oosterhaus nu moord en brand schreeuwt vind ik echt bezwaarlijk, we moeten echt rationeel met die cijfers omgaan.
Afwachten of de ziekenhuisoonames en sterfgevallen ook meegaan zoals dat in maart en april, zo nee: lekker zo doorgaan.
Volgens mij doen we het prima met z'n allen.
Sinds anderhalve maand wordt er op veel grotere schaal getest, dit is niet iets van de afgelopen week dus veranderingen in de trend van deze periode hebben enige betekenis. De combinatie van meer besmettingen en een hoger percentage van positieve uitslagen maken dat we deze stijging serieus moeten nemen. In absolute getallen kunnen we inderdaad stellen dat we nog een heel eind verwijderd zijn van de piek van de eerste golf (al kan het in een paar weken snel gaan..), maar een verdubbeling ten opzichte van vorige week (R =1,29) geeft echter aan dat er een reëel risico bestaat dat het aantal besmettingen zeer snel toe kan nemen. Uiteraard kan het ook een eenmalig sub-golfje zijn, maar laten we het vooral serieus nemen (dus waakzaamheid betrachten) en niet ingeven in de neiging het te bagatelliseren (dit laatste is overigens niet op jou gericht Grannd ;) ).

Niemand zit te wachten op het terugdraaien van de huidige soepele toestand, maar als we eerste signalen van een mogelijke tweede golf niet serieus nemen dan is dit echter wel hetgeen waar we naar toe gaan. Het is in ieders belang om dit serieus te nemen; voor de risicogroepen, voor de werkzoekende jongeren en voor de bedrijven die van de soepele maatregelen afhankelijk om de kop boven water te houden.

De laatste weken zie ik vrij vaak berichten langskomen waarin men doet alsof de intensiteit van de maatregelen een keuze zijn tussen economie en volksgezondheid; dat is het niet. De afgelopen maanden zijn de maatregelen stap voor stap versoepeld om het optimum te vinden tussen reduceren van de r-waarde en het beperken van schade voor de economie. We weten dat het virus zich zonder maatregelen snel zal verspreiden (zie bijvoorbeeld VS, Zuid Amerika en india), en we weten dat een lockdown grote gevolgen heeft voor de economie. Door te experimenteren (d.m.v. stapsgewijs versoepelen maatregelen) zullen we op een punt komen waarbij de r-waarde rond de 1 komt te liggen; dit is het punt waarop je moet proberen te blijven balanceren (of eigenlijk net eronder, maar dat is een andere discussie). Ga je verder met versoepelen dan nemen de besmettingen weer toe en stuiteren we automatisch terug naar zwaardere maatregelen.

Naast het versoepelen van de maatregelen (dus het leveren van het theoretische kader waarin men zich zou moeten gedragen) is het feitelijke gedrag van ons als leden van de maatschappij van grote impact op de r-waarde. Hoe beter we ons aan de maatregelen houden, hoe verder langer we kunnen genieten van de versoepelde maatregelen (of nog beter; verdere versoepeling door ons mogelijk gemaakt wordt). Gooien we er met de pet naar, dan zal er bijgestuurd worden op een manier waarop effectiviteit aangetoond is; het sluiten van bedrijven. WIJ als burgers van dit mooie moeraslandje bepalen zelf met ons gedrag hoe zwaar de opgelegde maatregelen worden, en hiermee wat de schade voor onze economie en onze gezondheid gaat worden.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:21:
[...]

Dit is gewoon FUD met hoofdletters en blijf je alleen maar herhalen omdat het in je straatje past. Als je je ziek meldt dan ben je ziek en blijf je thuis. De werkgever hoeft helemaal niet te weten wat je klachten zijn, ik ben ziek is voldoende en een arboarts is niet direct na ziekmelding in beeld.
En jij blijft dat herhalen omdat het in je straatje past.
Er zijn ook werknemers met een werkgever die nogal overheersend is, en ondanks je niet hoeft te zeggen wat je "mankeert" dwingt hij je er best hard op af.
Of dat als je zegt "ik ben verkouden", dat je dan als opmerking krijgt "niet zeuren".

Niet iedereen heeft een makkelijke werkgever.
En ondanks je waarschijnlijk geen ontslag hoort te krijgen, heb je soms wel werkgevers die het proberen. Ook leuk een rechtszaak tegen je ex-werkgever op te starten terwijl je ziek bent & je geen inkomen hebt.

Ik bedoel hier niet mijn werkgever mee gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dat dus. "Blijf thuis bij klachten" klinkt heel mooi op papier in een ideale wereld. Maar denk je dat dat veel helpt voor de Pool die bij een tomatenteler werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
GAIAjohan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:18:
[...]

Scholen zijn inmiddels weer dicht want het is zomervakantie. Juist in de weinige tijd dat de scholen open waren is eigenlijk niks gebeurd.
Valt te weinig over te zeggen de scholen zijn nauwelijks volwaardig opengeweest en bij middelbare is de 1,5meter afstand pas vlak voor t eind losgelaten. Echt compleet geen vergelijking mee te maken want de scholen zijn nooit voor wat langer 'vol' open geweest. En de laatste weken lag het R al onder 0 dus de verspreiding gaat dan sowieso veel langzamer. Je zou het moeten vergelijken met vol open in een R van boven de 1 ook nog eens. Dus je vergelijkingen gaan echt compleet mank.

Trouwens: https://www.nytimes.com/2...rus-children-schools.html
Older Children Spread the Coronavirus Just as Much as Adults, Large Study Finds

[ Voor 27% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:10:
Dat dus. "Blijf thuis bij klachten" klinkt heel mooi op papier in een ideale wereld. Maar denk je dat dat veel helpt voor de Pool die bij een tomatenteler werkt?
Nee. Vandaar dat de boetes en controles voor bedrijven omhoog moeten zodat ze mensen met klachten sneller naar huis sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ZieMaar! schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Scholen zijn al dicht landelijk. Zomervakantie :+

Wel duidelijk in de statistieken dat de ‘fuck it we zijn in de 20’ nu aardig aan de Corona gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 21-07-2020 19:40 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CyberMania schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:38:
[...]

Nee. Vandaar dat de boetes en controles voor bedrijven omhoog moeten zodat ze mensen met klachten sneller naar huis sturen.
Als je bekijkt in wat voor omstandigheden die Polen al zónder corona werkten, ben ik bang dat meer controles bij bedrijven behoorlijk wishful thinking is eigenlijk. De Arbeidsinspectie is niet veel meer dan een papieren tijger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CyberMania schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:35:
[...]
Valt te weinig over te zeggen de scholen zijn nauwelijks volwaardig opengeweest en bij middelbare is de 1,5meter afstand pas vlak voor t eind losgelaten. Echt compleet geen vergelijking mee te maken want de scholen zijn nooit voor wat langer 'vol' open geweest. En de laatste weken lag het R al onder 0 dus de verspreiding gaat dan sowieso veel langzamer. Je zou het moeten vergelijken met vol open in een R van boven de 1 ook nog eens. Dus je vergelijkingen gaan echt compleet mank.

Trouwens: https://www.nytimes.com/2...rus-children-schools.html
[...]
0-10 is dus duidelijk veiliger/beschermder.
A large new study from South Korea offers an answer: Children younger than 10 transmit to others much less often than adults do

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
We zijn dus van de suggestie dat het om alle/veel nul uren contracten en uitzendkrachten gaat die vakken vullen of in een (Pools?) callcenter werken waarbij "de werkgevers" en arbo arts er niet aan mee willen werken terecht gekomen bij een pool die voor een tomatenteler werkt.
Zeg dan gewoon dat sommige werkgevers en uitzendbureaus er een potje van maken en dat het vaak/meestal arbeidsmigranten treft die uitgebuit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:44:Zeg dan gewoon dat sommige werkgevers en uitzendbureaus er een potje van maken en dat het vaak/meestal arbeidsmigranten treft die uitgebuit worden.
Goh, en laat daar nu net een correlatie zijn met de brandhaarden in Nederland. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Wel goed om te zien hoe men beeld heeft bij brandhaarden.
Hillegom gaat van 2 naar 4 naar 23 naar 28 bevestigde besmettingen binnen één week en men heeft nu 300 mensen die in de gaten gehouden worden door de GGD vanwege de nauwe contacten met de 28 besmette mensen.
https://www.omroepwest.nl...ettingen-in-cafe-Hillegom
Heb familie in Hillegom wonen en hoorde dat het in het centrum, waar de kroeg zit, uitgestorven was vandaag.
Zou ook nog kunnen dat men de primeur krijgt met een regionale lockdown.
https://www.omroepwest.nl...en-regionale-lockdown-aan

De 300 moeten in principe ook in lockdown.

[ Voor 3% gewijzigd door ninjazx9r98 op 21-07-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Die nieuwe maatregelen gaan er gewoon komen. Ik verwacht ergens volgende week; eerst even kijken of de trent doorzet.

Het gevaar van te laat ingrijpen is reeel; een week later maatregelen nemen kan enorme consequenties hebben. Met al het inter regionale verkeer van de komende vakantie periode en de toename aan sociale contacten in de vakantie kan dit niet anders als oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pandemic schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:20:
Die nieuwe maatregelen gaan er gewoon komen. Ik verwacht ergens volgende week; eerst even kijken of de trent doorzet.

Het gevaar van te laat ingrijpen is reeel; een week later maatregelen nemen kan enorme consequenties hebben. Met al het inter regionale verkeer van de komende vakantie periode en de toename aan sociale contacten in de vakantie kan dit niet anders als oplopen.
Ik ga er zomaar vanuit dat reizen bovenaan de lijst met nieuwe beperkingen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
MikeyMan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:28:
[...]
Ik ga er zomaar vanuit dat reizen bovenaan de lijst met nieuwe beperkingen staat.
Denk eerder horeca en bepaalde (vlees)bedrijven.
Juist in het vliegverkeer vinden al controles plaats.
Bij de horeca is het al enorm verslapt, geen triage meer vooraf etc.

[ Voor 19% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
CyberMania schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Juist in het vliegverkeer vinden al controles plaats.
Bij de horeca is het al enorm verslapt, geen triage meer vooraf etc.
Ik ben zelf werkzaam in de horeca (drukbezocht restaurant) en het zijn vooral de gasten waar wij de handen vol aan hebben.

Weigeren zich aan de regels te houden (1,5m afstand houden, handen ontsmetten, niet met meerdere huishoudens aan één tafel) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het is erg vervelend om constant als een politie agent de gast te moeten toespreken hoe ze zich moeten gedragen. Dit zouden ze nu toch wel moeten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CyberMania schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Juist in het vliegverkeer vinden al controles plaats. Bij de horeca is het al enorm verslapt, geen triage meer vooraf etc.
Vliegverkeer is één ding, maar verdere (auto) reizen zijn een ramp voor het bron en contact onderzoek natuurlijk.

En als je ziet hoe onze jongeren het in bijvoorbeeld Portugal doen, word je daar ook niet echt vrolijk van

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 21-07-2020 20:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

dubbeldekkert schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:46:
[...]
Het is erg vervelend om constant als een politie agent de gast te moeten toespreken hoe ze zich moeten gedragen. Dit zouden ze nu toch wel moeten weten.
Het vervelende is vooral nog: Spreek je ze er op aan, dan gaan ze gewoon naar een zaak die wat coulanter met de regels omspringt. Dus het politieagentje spelen kost je uiteindelijk alleen maar knaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Afgelopen week was ik op texel. Groepen van 8 mensen aan een tafel waren geen uitzondering daar. De horeca maakt er inderdaad af en toe een potje van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
TrailBlazer schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:59:
Afgelopen week was ik op texel. Groepen van 8 mensen aan een tafel waren geen uitzondering daar. De horeca maakt er inderdaad af en toe een potje van.
Maar is dit de schuld van de horeca ondernemer die een boterham probeert de verdienen of van de groepen van 8 personen die, ondanks dat ze donders goed weten dat het niet mag, tóch met een groep zo dicht op elkaar gaan zitten?

Nogmaals, het constant politie agentje spelen is erg vervelend. Eerst moesten we al voor arts spelen en aan triage doen en nu ook nog voor oom agent.

De discussies die ik afgelopen weken al heb gevoerd wegens het aan de laars lappen van de regels zijn niet meer op twee handen te tellen.

Het merendeel van de Nederlanders denkt gewoon dat de corona regels niet voor hen gelden.

Dit afschuiven op horeca ondernemers die ruim twee maanden zonder inkomsten hebben gezeten is wel erg gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik denk dat horecabezoekers er vooral van uitgaan dat die tent het faciliteert. Als je überhaupt met zijn achten bij elkaar kan zitten, dan klopt er iets niet aan de opstelling daar. Dat je het vervolgens nog doet is een tweede.

Ik was laatst bij een pizzatentje die haar terras dusdanig ingericht had, dat je maximaal met twee mensen aan één tafel zat met de eerstvolgende tafel twee á drie meter ernaast. Moet je een beetje naar elkaar roepen als je niet uit hetzelfde huishouden komt, maar het werkt verder prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Soccer98 op 21-07-2020 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:22:
Ik was laatst bij een pizzatentje die haar terras dusdanig ingericht had, dat je maximaal met twee mensen aan één tafel zat met de eerstvolgende tafel twee á drie meter ernaast. Moet je een beetje naar elkaar roepen als je niet uit hetzelfde huishouden komt, maar het werkt verder prima.
En door dat soort situaties ga ik dus voorlopig niet 'gezellig' met mijn vaste vriendengroep uit eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:24:
[...]

En door dat soort situaties ga ik dus voorlopig niet 'gezellig' met mijn vaste vriendengroep uit eten.
Tsjah, ach... Je kunt er ook een grapje over maken, en de ondernemer wat omzet gunnen toch ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@dubbeldekkert
Terecht punt en "fijn" dat je als ondernemer zo genaaid wordt door je klanten. Het zou een samenspel moeten zijn tussen klant en uitbater waarbij de laatste gastheer zou moeten zijn en geen politieagent. Een klant die zich even vergist qua regels en daar netjes op gewezen wordt zou geen probleem moeten zijn voor zowel de klant als de uitbater.
Ik kan echt niet begrijpen waarom er mensen zijn die weer helemaal los denken te kunnen gaan en het daarmee potentieel weer gaan verpesten waarna ze weer lekker met z'n allen kunnen klagen over het beleid dat zo oneerlijk is.
We hebben weer een stuk vrijheid terug, ga er dan ook verantwoord mee om zodat het zo kan blijven. Hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:26
dubbeldekkert schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Ik ben zelf werkzaam in de horeca (drukbezocht restaurant) en het zijn vooral de gasten waar wij de handen vol aan hebben.

Weigeren zich aan de regels te houden (1,5m afstand houden, handen ontsmetten, niet met meerdere huishoudens aan één tafel) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het is erg vervelend om constant als een politie agent de gast te moeten toespreken hoe ze zich moeten gedragen. Dit zouden ze nu toch wel moeten weten. Enige waar men zich aan hier redelijk aan houdt is de afstand tussen tafels.
Ik ben afgelopen 3 weken een keer of 5 naar een restaurant geweest en 3x terras. Redelijke steekproef voor dit provinciestadje. Slechts 1x is mij iets gevraagd; of ik me handen wilde desinfecteren. Rutte z’n richtlijnen en “eigen verantwoordelijkheid” zijn echt een wassen neus.

[ Voor 4% gewijzigd door Anatidae op 21-07-2020 21:55 ]

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
Anatidae schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:52:
[...]
Rutte z’n richtlijnen en “eigen verantwoordelijkheid” zijn echt een wassen neus.
En dan nog zijn er mensen die deze maatregelen onnodig zwaar vinden! :D

Wees blij dat je niet in China woont, daar worden gewoon hele flatgebouwen dichtgelast zodat ze zeker weten dat men zich houdt aan de lockdown

(Note: daar bedoel ik jou niet mee, maar gewoon even een rant op die anti-1,5 meter demonstraties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anatidae schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:52:
[...]

Rutte z’n richtlijnen en “eigen verantwoordelijkheid” zijn echt een wassen neus.
:O

Wat stel je voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:26
Vervolging voor “dood door schuld” voor iedere horeca onderneming die de verplichte maatregelen niet treft. Dat verdiend die kroegbaas in Hillegom gewoon.

Of een premier die gewoon toegeeft dat we maar wat aanmodderen en het desondanks toch redelijk gaat. Maar niet dit hypocriete gedoe.

Nou dag he

Pagina: 1 ... 119 ... 124 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
Coronavirus Slowchat #2
De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
De wereld na corona - maatschappij en economie
De corona tracking app
Corona en het volgen van onderwijs