icecreamfarmer schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:18:
[...]
Dat is dan een maatregel van de werkgever dus die moet dan betalen. dank je dat je het helder maakt.
[...]
Je kan je niet inleven in mensen die het een stuk minder hebben. Die hebben die luxe van een keuze helemaal niet.
En voordat je zegt die mensen hebben geen geld voor vakantie: dit kan ook gewoon gelden als je naar Plopsaland bent geweest in de Panne.
Het ontgaat me volledig wat je hier probeert te zeggen. Wat heeft dit in hemelsnaam met te maken met inleven in mensen die het een stuk minder hebben?
De keuze om wel of niet naar het buitenland te gaan, dat is immers waar het om gaat, heeft toch niks te maken hebben met het wel of niet minder hebben? Wij hadden het vroeger heel veel minder en kwamen het land helemaal niet uit.
Je weet dat er een pandemie is, je weet dat landen die normaal groen zijn nu geel zijn, je weet dat geel zomaar weer oranje kan worden, je weet enz enz.
Hoe moeilijk kan het dan zijn om ook maar een klein beetje eigen verantwoordelijkheid te nemen?
Maar nee hoor, gewoon lekker naar het buitenland gaan met de vingers in de oren. Als de werkgever lastig is/wordt als je terug komt uit een gebied dat plotseling oranje werd ga je 'uiteraard' gewoon lekker naar kantoor en doe je alsof je neus bloedt (is ook heel collegiaal, men zal je zeer dankbaar zijn als je toch besmet bleek te zijn).
Dan komt er straks, laten we hopen van niet, een situatie dat hier net als in bepaalde andere landen/gebieden weer vrijheden afgepakt worden en dan gaan we weer massaal lopen janken dat we niks mogen.
Prima als mensen op vakantie willen en ook heel begrijpelijk maar wat mij betreft weet je waar je aan begint en welke risico's je loopt. Accepteer dat dan ook gewoon en ga in quarantaine als dat gewenst is, plan dusdanig dat je bij terugkomst nog een aantal dagen thuis bent of kom eerder terug.
Is dat dan echt teveel gevraagd? Als het antwoord daarop ja is dan zie ik de nabije toekomst somber in.
Wat trouwens als NL door andere landen oranje wordt? Moet je dan in Belgie op vakantie?
Dan gaat 'alles' weer in lockdown, kun/mag je niet op vakantie en/of naar de kroeg/restaruant/sportschool en ben je ook niet meer welkom in België. Of was dat niet wat je wilde horen?
Als Nederland als het ware weer oranje wordt of terug gaat naar de situatie zoals die was in maart/april dan hebben we wat mij betreft met z'n alleen gefaald en hebben we het over onszelf afgeroepen.