Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 124 Laatste
Acties:
  • 626.049 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

IdieEasy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:44:
Ik ging er eigenlijk van uit dat mensen extra vakantie moesten opnemen om die 2 weken quarantaine uit te zitten. Je weet van te voren (in de meeste gevallen, tenzij het veranderd terwijl je in het land zit) dat je dit moet doen.
quarantine is niets meer dan een dringend advies.. Helemaal aan de burger zelf of hij zich er aan wil houden. (en aan de werkgever of hij jou wil hebben.) Dat je het (al dan niet officieel) invloed zal hebben bij de beoordeling is een ander feit.

Veel mensen hier op tweakers hebben makkelijk praten... maar vooral in de lage lonen baantjes mag je blij zijn dat je nog een baan hebt.. Genoeg schoonmakers hier lopen gewoon rond met een hoest/snotneus. Worden ze bij 1 bedrijf weggestuurd (ivm met klachten geen toegang) worden ze door de eigen werkgever gewoon ergens anders ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:10:
[...]

quarantine is niets meer dan een dringend advies.. Helemaal aan de burger zelf of hij zich er aan wil houden. (en aan de werkgever of hij jou wil hebben.) Dat je het (al dan niet officieel) invloed zal hebben bij de beoordeling is een ander feit.

Veel mensen hier op tweakers hebben makkelijk praten... maar vooral in de lage lonen baantjes mag je blij zijn dat je nog een baan hebt.. Genoeg schoonmakers hier lopen gewoon rond met een hoest/snotneus. Worden ze bij 1 bedrijf weggestuurd (ivm met klachten geen toegang) worden ze door de eigen werkgever gewoon ergens anders ingezet.
Of ze worden gewoon naar huis gestuurd als ze een uitzendcontract hebben. Dus voor dat soort mensen is het gewoon ploeteren (en de rest van het bedrijf in gevaar brengen) of verzuipen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Waarom is dit sinds corona opeens een probleem?
Mensen gaan al jaren op skivakantie. Waarbij je ook door een gebroken been niet meer kan werken. En iedereen die iets ongezonds doet die kan ook sneller ziek worden: roken, overgewicht, zonnen, niet sporten, te veel sporten, etc.
Misschien omdat alles wat je opnoemt niet besmettelijk is en je dus appels met peren aan het vergelijken bent? Of heeft iedereen op de afdeling ineens ook een gebroken been na de skivakantie van een collega?
Code oranje is niet code rood. Dus zolang de overheid je toe staat om te reizen, wie is de werkgever dan om dit te verbieden? Het enige dat je hier mee bereikt is dat mensen niet in quarantaine gaan. Gewoon lekker gaan werken en vervolgens met een beetje pech het hele bedrijf ziek maken.
Dan ontzeg je die mensen gewoon twee weken toegang tot het pand.
Als werkgever moet je nu eenmaal zorg dragen voor een veilige werkplek.
Nu het opeens over corona gaat, wordt het opeens misbruik van gemaakt door werkgevers. Terwijl code oranje al heel lang bestaat en ook het risico op ziekte/letsel is tijdens vakanties niet nieuw.
Code oranje mag dan niet nieuw zijn, corona en de pandemie waar we nu inzitten zijn dat wel. Lijkt mij in ieder geval een valide reden om de huidige code oranje anders te behandelen dan voorheen. Misschien maar een nieuwe kleur code introduceren in de toekomst met andere spelregels vanwege voortschrijdend inzicht.
Als ik een werkgever had die mij niet zou doorbetalen tijdens quarantaine, dan verzweeg ik mijn vakantie gewoon en kwam ik werken.
Lijkt me vooral theoretisch dit en stoerdoenerij aangezien collega's over het algemeen van elkaar wel weten waar de vakantie heen gaat en dit vaak een veel besproken onderwerp is. Een collega die dit zou verzwijgen zou ik absoluut niet willen hebben en ik heb er eigenlijk geen woorden voor wat voor type mens dat is. Iedereen binnen het bedrijf verplicht in quarantaine en alle kosten verhalen op de vakantieganger die een en ander verzwijgt zou ik groot voorstander van zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Misschien omdat alles wat je opnoemt niet besmettelijk is en je dus appels met peren aan het vergelijken bent? Of heeft iedereen op de afdeling ineens ook een gebroken been na de skivakantie van een collega?
Maar heeft iedereen die naar een oranje gebied ook corona? Quarantaine is geen plicht, maar een vrijwillig iets. Dus niet iedereen die naar een oranje gebied gaat, is ook direct 2 weken uit de running.
[...]

Nogmaals, dan zeg je niet waar je geweest bent.
[...]

Code oranje mag dan niet nieuw zijn, corona en de pandemie waar we nu inzitten zijn dat wel. Lijkt mij in ieder geval een valide reden om de huidige code oranje anders te behandelen dan voorheen. Misschien maar een nieuwe kleur code introduceren in de toekomst met andere spelregels vanwege voortschrijdend inzicht.
Voor het verbieden van reizen kan gewoon code rood gebruikt worden. Maar daar komt ook het financiële plaatje bij waar Nederland niet aan mee wil betalen. Zoals we gewend zijn, we willen veel voor weinig.
[...]

Lijkt me vooral theoretisch dit en stoerdoenerij aangezien collega's over het algemeen van elkaar wel weten waar de vakantie heen gaat en dit vaak een veel besproken onderwerp is. Een collega die dit zou verzwijgen zou ik absoluut niet willen hebben en ik heb er eigenlijk geen woorden voor wat voor type mens dat is. Iedereen binnen het bedrijf verplicht in quarantaine en alle kosten verhalen op de vakantieganger die een en ander verzwijgt zou ik groot voorstander van zijn.
Je kan altijd zeggen dat je vakantie geannuleerd was o.i.d. Daarnaast hoe wordt er omgegaan met gezinsgenoten? Dochter mag dan wel verpleegster zijn en niet naar een oranje gebied mogen, maar moeder die kan gewoon naar Turkije en zit bij terugkomst alsnog in één woning met haar dochter. Ga je als baas dan het hele gezin verbieden om niet op vakantie te gaan? Of alleen je werknemer? En wat met relaties die niet samen wonen, ga je de schoonfamilie ook verbieden op vakantie te gaan of mag je zoon zijn vriendin niet zien, omdat zijn ouders op vakantie zijn geweest in Turkije? En wat als je een partner in de luchtvaart hebt?

Uiteindelijk is er maar één maatregel die je kan gebruiken als land zijnde en dat is code rood, of als overheid zijnde de kosten dragen van de quarantaine. Heel stoer om te zeggen dat de kosten verhaald mogen worden op de vakantieganger, maar dit soort populistisch geneuzel pas meer bij de gemiddelde FvdD-stemmer. Zolang de overheid gewoon toestaat dat je mag reizen, kan je als werkgever helemaal niets verhalen. En dat is maar goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Nogmaals, dan zeg je niet waar je geweest bent.
Dat niet alleen, een werknemer de toegang tot het pand ontzeggen is een dermate zwaarwegende maatregel dat daar best wat haken en ogen aan zitten. Voordat je dat als werkgever mag, moet je werknemer zo onderhand verdacht worden van een misdrijf tegen de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@Stoney3K
Bij ons heeft men sinds maart alle ruim 10.000 medewerkers toegang ontzegd tot alle panden van de werkgever. Dat is het uitgangspunt voor alle medewerkers. Vervolgens zijn daar uitzonderingen op voor bepaalde functies onder strikte voorwaarden en is het mogelijk om per dag voor één pand, reizen tussen panden is niet toegestaan, toegang aan te vragen voor een beperkt aantal daartoe aangewezen flexplekken.
Wil je nu daadwerkelijk gaan beweren dat deze werkgever meer dan 10.000 mensen heeft die verdacht worden van een misdrijf tegen de werkgever en dat hier haken en ogen aan zitten?

Kom overigens die haken en ogen van jou ook niet tegen bij onze overheid:
https://www.rijksoverheid...werkgevers-en-ondernemers
Kan ik mijn werknemers de toegang tot de werklocatie/kantoor weigeren?

Als werkgever bent u verantwoordelijk voor het bieden van een gezonde en veilige werkomgeving. Het weigeren van de toegang tot de werkplek kan daarbij horen.
Mijn mening over mensen die een conflict met de werkgever over quarantaine en wel of niet vergoeden in welke vorm dan ook over de rug van collega's die daar volledig buiten staan uitvechten zal ik verder maar voor me houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:00:
@Stoney3K
Bij ons heeft men sinds maart alle ruim 10.000 medewerkers toegang ontzegd tot alle panden van de werkgever. Dat is het uitgangspunt voor alle medewerkers.
Dat je niet meer op je eigen werkplek mag werken en dus thuis moet werken is iets anders dan de toegang tot het pand ontzeggen (en 14 dagen in je eigen tijd thuis moet blijven), met andere woorden, je badge werkt niet meer en de portier laat je niet meer binnen. Want dan zou je ook niet meer het pand in mogen als je bijvoorbeeld iets op moet halen van de zaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 17-07-2020 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Stoney3K schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Dat je niet meer op je eigen werkplek mag werken en dus thuis moet werken is iets anders dan de toegang tot het pand ontzeggen (en 14 dagen in je eigen tijd thuis moet blijven), met andere woorden, je badge werkt niet meer en de portier laat je niet meer binnen. Want dan zou je ook niet meer het pand in mogen als je bijvoorbeeld iets op moet halen van de zaak.
Wat was er niet duidelijk aan 10.000 mensen die de toegang ontzegd is tot alle panden? Dat is dus inderdaad niet naar binnen mogen van de portier en ook inderdaad geen spullen ophalen.
Maar laat me raden, je gaat nu met tig berichten komen op zoek naar die ene uitzondering waardoor je toch een soort van gelijk hebt?

Dus nogmaals, iedereen is de toegang ontzegd en er zijn uitzonderingen voor bepaalde functies/werkzaamheden met inachtname van alle noodzakelijke veiligheidsmaatregelen. Moet of wil je er toch zijn dan moet je daar toestemming voor aanvragen en dat moet goedgekeurd worden op individuele basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Dat is dan een maatregel van de werkgever dus die moet dan betalen. dank je dat je het helder maakt.
[...]

Je kan je niet inleven in mensen die het een stuk minder hebben. Die hebben die luxe van een keuze helemaal niet.
En voordat je zegt die mensen hebben geen geld voor vakantie: dit kan ook gewoon gelden als je naar Plopsaland bent geweest in de Panne.

Wat trouwens als NL door andere landen oranje wordt? Moet je dan in Belgie op vakantie?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toegang ontzeggen of naar huis sturen mag allemaal, zolang hij maar netjes het salaris overmaakt en niet eist dat er vakantiedagen worden opgenomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
hoe importeer je het corona virus naar Nederland, les zoveel:

''Ondanks alle maatregelen op Schiphol blijken er toch reizigers besmet te zijn geweest met het coronavirus. In totaal was er op 38 vluchten een passagier aanwezig die het virus had opgelopen.''

https://www.at5.nl/artike...assagiers-met-coronavirus

[ Voor 37% gewijzigd door _Bailey_ op 17-07-2020 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:34:

''Ondanks alle maatregelen op Schiphol blijken er toch reizigers besmet te zijn geweest met het coronavirus. In totaal was er op 38 vluchten een passagier aanwezig die het virus had opgelopen.''

Je verwacht het niet hè....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ninjazx9r98
icecreamfarmer schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Dat is dan een maatregel van de werkgever dus die moet dan betalen. dank je dat je het helder maakt.

[...]

Je kan je niet inleven in mensen die het een stuk minder hebben. Die hebben die luxe van een keuze helemaal niet.
En voordat je zegt die mensen hebben geen geld voor vakantie: dit kan ook gewoon gelden als je naar Plopsaland bent geweest in de Panne.
Het ontgaat me volledig wat je hier probeert te zeggen. Wat heeft dit in hemelsnaam met te maken met inleven in mensen die het een stuk minder hebben?
De keuze om wel of niet naar het buitenland te gaan, dat is immers waar het om gaat, heeft toch niks te maken hebben met het wel of niet minder hebben? Wij hadden het vroeger heel veel minder en kwamen het land helemaal niet uit.
Je weet dat er een pandemie is, je weet dat landen die normaal groen zijn nu geel zijn, je weet dat geel zomaar weer oranje kan worden, je weet enz enz.

Hoe moeilijk kan het dan zijn om ook maar een klein beetje eigen verantwoordelijkheid te nemen?
Maar nee hoor, gewoon lekker naar het buitenland gaan met de vingers in de oren. Als de werkgever lastig is/wordt als je terug komt uit een gebied dat plotseling oranje werd ga je 'uiteraard' gewoon lekker naar kantoor en doe je alsof je neus bloedt (is ook heel collegiaal, men zal je zeer dankbaar zijn als je toch besmet bleek te zijn).
Dan komt er straks, laten we hopen van niet, een situatie dat hier net als in bepaalde andere landen/gebieden weer vrijheden afgepakt worden en dan gaan we weer massaal lopen janken dat we niks mogen.
Prima als mensen op vakantie willen en ook heel begrijpelijk maar wat mij betreft weet je waar je aan begint en welke risico's je loopt. Accepteer dat dan ook gewoon en ga in quarantaine als dat gewenst is, plan dusdanig dat je bij terugkomst nog een aantal dagen thuis bent of kom eerder terug.
Is dat dan echt teveel gevraagd? Als het antwoord daarop ja is dan zie ik de nabije toekomst somber in.
Wat trouwens als NL door andere landen oranje wordt? Moet je dan in Belgie op vakantie?
Dan gaat 'alles' weer in lockdown, kun/mag je niet op vakantie en/of naar de kroeg/restaruant/sportschool en ben je ook niet meer welkom in België. Of was dat niet wat je wilde horen?
Als Nederland als het ware weer oranje wordt of terug gaat naar de situatie zoals die was in maart/april dan hebben we wat mij betreft met z'n alleen gefaald en hebben we het over onszelf afgeroepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:10:
[...]

Het ontgaat me volledig wat je hier probeert te zeggen. Wat heeft dit in hemelsnaam met te maken met inleven in mensen die het een stuk minder hebben?
De keuze om wel of niet naar het buitenland te gaan, dat is immers waar het om gaat, heeft toch niks te maken hebben met het wel of niet minder hebben? Wij hadden het vroeger heel veel minder en kwamen het land helemaal niet uit.
Je weet dat er een pandemie is, je weet dat landen die normaal groen zijn nu geel zijn, je weet dat geel zomaar weer oranje kan worden, je weet enz enz.

Hoe moeilijk kan het dan zijn om ook maar een klein beetje eigen verantwoordelijkheid te nemen?
Maar nee hoor, gewoon lekker naar het buitenland gaan met de vingers in de oren. Als de werkgever lastig is/wordt als je terug komt uit een gebied dat plotseling oranje werd ga je 'uiteraard' gewoon lekker naar kantoor en doe je alsof je neus bloedt (is ook heel collegiaal, men zal je zeer dankbaar zijn als je toch besmet bleek te zijn).
Dan komt er straks, laten we hopen van niet, een situatie dat hier net als in bepaalde andere landen/gebieden weer vrijheden afgepakt worden en dan gaan we weer massaal lopen janken dat we niks mogen.
Prima als mensen op vakantie willen en ook heel begrijpelijk maar wat mij betreft weet je waar je aan begint en welke risico's je loopt. Accepteer dat dan ook gewoon en ga in quarantaine als dat gewenst is, plan dusdanig dat je bij terugkomst nog een aantal dagen thuis bent of kom eerder terug.
Is dat dan echt teveel gevraagd? Als het antwoord daarop ja is dan zie ik de nabije toekomst somber in.

[...]

Dan gaat 'alles' weer in lockdown, kun/mag je niet op vakantie en/of naar de kroeg/restaruant/sportschool en ben je ook niet meer welkom in België. Of was dat niet wat je wilde horen?
Als Nederland als het ware weer oranje wordt of terug gaat naar de situatie zoals die was in maart/april dan hebben we wat mij betreft met z'n alleen gefaald en hebben we het over onszelf afgeroepen.
Tja, dat is de moraal van veel Nederlanders helaas.

Denk niet na, doe lekker waar je zin in hebt en als het toch mis gaat schuif je de verantwoordelijkheid op een ander af.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
alexbl69 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:21:
[...]

Tja, dat is de moraal van veel Nederlanders helaas.

Denk niet na, doe lekker waar je zin in hebt en als het toch mis gaat schuif je de verantwoordelijkheid op een ander af.
Nog niet zo lang geleden was er heel veel dicht in Nederland en mocht je in discussies hier vooral niet zeggen dat het ondernemersrisico is voor cafe's, restaurants, sportscholen enz. Nu zijn ze weer open, gaat/mag personeel op vakantie en als ze dan terugkomen uit een code oranje door stomme pech moet de werkgever tijdens quarantaine doorbetalen want dat is ondernemersrisico en o wee als de ondernemer dat niet doet dan gaat men gewoon werken en besmet eventueel collega's en klanten.
Dat zal ze leren die werkgevers!
Anders laten we de overheid er gewoon voor opdraaien want die hebben geld zat en we betalen daar met z'n allen graag wat extra belasting voor toch? Gaat heus niemand klagen in september op die ene dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
De minister van VWS gaat in ieder geval wel gewoon naar Zuid-Frankrijk en wekt daarmee in ieder geval de indruk dat het risico beperkt is. Het zou anders wel erg onhandig zijn als hij daar vast zou komen te zitten.
Komende week vertrekt De Jonge richting Zuid-Frankrijk met zijn gezin. "Een eind rijden, tent opzetten en verder heel weinig doen. Een beetje wielrennen en hardlopen. Mijn kinderen zijn altijd als de dood dat ik met plannetjes kom om de tijd in te halen. Ze hebben mij al gewaarschuwd, ze willen niet elke dag wat doen, maar gewoon aan het zwembad liggen."
https://www.rijnmond.nl/n...der-mijn-ogen-heen-kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die kan het zich veroorloven. Al ben ik wel benieuwd wat BV Nederland gaat doen als de Fransen grenzen sluiten en onze minister acht weken vast zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:40

Yucon

*broem*

SH4D3H schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:57:
De minister van VWS gaat in ieder geval wel gewoon naar Zuid-Frankrijk en wekt daarmee in ieder geval de indruk dat het risico beperkt is. Het zou anders wel erg onhandig zijn als hij daar vast zou komen te zitten.

[...]

https://www.rijnmond.nl/n...der-mijn-ogen-heen-kijken
Jacco Wallinga, hoofd modellering van het RIVM ook
Jacco Wallinga gaat deze zomer ook op vakantie. Met zijn gezin naar een huisje in Frankrijk is het plan, maar hij maakt zich een beetje zorgen over de situatie bij de aires, de Franse rustplaatsen langs de snelweg. ,,Ik wil drukke plekken mijden, dus we vertrekken niet op zaterdag. En we gaan niet stoppen bij die volle tankstations. Voor de zekerheid nemen we mondkapjes mee.
https://www.ad.nl/binnenl...-kan-lang-duren~af3033b4/

Het is trouwens wel interessant om te weten wat het RIVM als werkgever in dit opzicht zelf precies voor een beleid heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:40

Yucon

*broem*

jadjong schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:00:
Die kan het zich veroorloven. Al ben ik wel benieuwd wat BV Nederland gaat doen als de Fransen grenzen sluiten en onze minister acht weken vast zit. :P
"hmm.. even zien, verpleger, vuilnisman <gaat met vinger langs lijst>, hmm nee sorry monsieur, u heeft geen vitaal beroep dus ik mag u niet doorlaten" :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 01:02
Gistermiddag getest, zonet uitslag binnen. Negatief.

Ik was in de veronderstelling dat je alleen wordt gebeld wanneer de uitslag positief is, dus ik schrok wel even. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Wat boeit het of de minister of het hoofd modellering bij het rivm op vakantie gaan naar Frankrijk? Frankrijk is code geel en net als ieder ander in dit land kan en mag je daar naartoe.
Het wordt pas interessant voor de discussie als het gebied waar ze heengaan tijdens hun vakantie code oranje wordt en ze vervolgens niet in quarantaine gaan bij terugkomst maar gewoon op kantoor verschijnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

BrammT

The one and only!

Ik vind het niet normaal, dat er (hier) mensen zijn die het normaal vinden dat hun werkgever twee weken quarantaine gaat betalen. Wat je eigenlijk zegt is iets als:

'Hey [werkgever] , ik neem de komende 5 weken vrij. Ik neem in die tijd 15 vakantiedagen op en die andere 10 ga jij mij cadeau geven omdat ik daarna in quarantaine moet. Houdoe en bedankt!'

Ik kan niet begrijpen dat mensen dit nog een reëel werkgeversrisico vinden. Nog afgezien van het feit dat je je collega's ook ernstig benadeeld. Als je er dan van overtuigd bent dat je op vakantie moet naar land X met bijbehorende gevolgen, dan stel ik voor dat je de eerste week gaat en daarna lekker 2 weken thuis blijft..

Onbegrijpelijk hoe mensen met hun werkgever omgaan. Laten we er even vanuit gaan dat die bewuste werkgever ook gewoon een mens is, die ook gewoon moet werken voor zijn geld hé... We zijn het met zijn allen heel normaal gaan vinden dat de werkgever alle redenen om niet te komen werken betaald ( ziekte, overspannen, quarantaine, vaderschapsverlof, rouwen, gebroken been door voetbal/beunen/etc, etc).

Maar laten we vooral niet vergeten dat je bij je werkgever uiteindelijk gewoon in dienst bent om te w e r k e n. Daar verdien jij iedere maand geld aan en daar mag jouw werkgever ook iedere maand geld aan verdienen. Ieder uur dat je niet komt van die x aantal uren per week dat in je contract staan, kost geld. Tot op zekere hoogte is dat prima en tevens in te calculeren, maar er zijn ook reële grenzen. Als je zo naar je werkgever graait, moet je niet raar staan te kijken dat 'ie een keer terug graait.

Hou er trouwens ook nog even rekening mee dat jouw werkgever dit jaar door 'de Corona' wel heel weinig, of helemaal geen geld verdiend.

Kortom: Het leven is geven en nemen.

Sidenote: Dit verhaal slaat natuurlijk vooral op MKB'ers e.d. Die mensen moeten ook gewoon werken voor hun geld (vaak meer dan 40 u per week) hebben hun ziel en zaligheid en tevens privevermogen in hun firma zitten. Hoewel het voor 'grote' bedrijven in principe niet anders is.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:34:

38 vluchten in een maand, ging over iets van 45 passagiers. Tov van totale aantal vluchten een klein aantal. Verder is zover de GGD weet niemand anders besmet door die personen en is het ook niet zeker of ze überhaupt in het vliegtuig al ziek waren.
Kortom, leuke "kop", maar inhoudelijk helemaal niet zo boeiend. Momenteel zijn er ca 100 positieve testen per dag, dus die paar geïnfecteerden die hebben gevlogen stellen weinig voor.
Een zelfde kop kan je maken voor "ondanks maatregelen toch buspassagiers besmet" etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
geenstijl schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:59:
[...]
38 vluchten in een maand, ging over iets van 45 passagiers. Tov van totale aantal vluchten een klein aantal. Verder is zover de GGD weet niemand anders besmet door die personen en is het ook niet zeker of ze überhaupt in het vliegtuig al ziek waren.
Kortom, leuke "kop", maar inhoudelijk helemaal niet zo boeiend. Momenteel zijn er ca 100 positieve testen per dag, dus die paar geïnfecteerden die hebben gevlogen stellen weinig voor.
Een zelfde kop kan je maken voor "ondanks maatregelen toch buspassagiers besmet" etc.
was het niet zo dat vrijwel alle landen wereldwijd begonnen met ''een klein aantal'' besmettingen en dat kleine aantal ietwat groter werd.... ik kan me iemand (hij zag er oranje uit en heeft het IQ van een postzegel) in de VS herinneren die eind feb op TV zei dat ze maar ''een klein aantal'' besmettingen hadden....geloof dat dat land nu per Staat op zo'n ruim 40.000 besmettingen per dag zit.

Zelfde hier in Nederland overigens rond carnaval; ''klein aantal besmettingen'', dat liep voor zover ik weer toch wel enigzins uit de hand...

Laat ik het zo zeggen; met al die vliegbewegingen wereldwijd heb ik sterk het vermoeden dat het niet echt zal helpen in de strijd tegen nieuwe corona brandhaarden.

En kijk wat er momenteel in Barcelona gaande is; daar is de 2e golf in aantocht.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 17-07-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Uiteraard zullen met alle versoepelingen en de reisbewegingen het aantal besmettingen weer wat toenemen, maar dat hoeft geen groot probleem te zijn. Awareness is nu zoveel beter bij iedereen, er kan getest worden en contact onderzoek is in place. Uiteindelijk moeten we ook door met leven, zolang de zorg 't aankan (dat was ook doel van de overheid). Zolang aantal zh-opnames per dag rond de 1 a 2 schommelt, hoeven we ons echt nergens druk over te maken. Ja, over alle negatieve effecten van alle maatregelen, die een ongekende impact hebben op de economie, het geluksgevoel van mensen, de reguliere zorg en uiteindelijk ook nadelige gevolgen heeft voor de toekomstige financiering van de zorg. We moeten zorgen dat de zorg 't qua aantallen aan kan en vooral geen paniek zaaien als er af en toe clusters aan besmettingen ontstaan. Dat is inherent aan een virus als dit.

Verder is een relatief zwak deel van de bevolking al behoorlijk geraakt, dus een eventuele grote opleving (wat nu dus niet aan de orde is) zal een veel kleinere impact hebben op de zorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:45
Ja in België en Frankrijk gaan de cijfers alweer de verkeerde kant op (en Nederland is ook al door het dal heen).

Het is mij sowieso een raadsel waarom zoveel mensen alweer zo nodig naar het buitenland op vakantie moeten. Wat is er mis om onder het credo 'we houden het geld in het land/de stad' een keer een zomer binnen de landsgrenzen te blijven?

Het zijn inderdaad ook vaak dezelfde types die verbaasd staan te kijken als de helft van de horeca in eigen stad straks kapot is. Mochten ze zelf besmet zijn dan is de rekening voor de baas en moet de boel straks op slot vanwege een ernstige 2e golf dan heeft de overheid te weinig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Jean-Bob schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:28:
Ja in België en Frankrijk gaan de cijfers alweer de verkeerde kant op (en Nederland is ook al door het dal heen)
Waaruit blijkt dat NL door het dal heen is?
En zo ja, wie zegt dat er dan een berg komt? ;)
Aantal besmettingen dat stijgt zegt nog vrij weinig, kan ook meer testen zijn of lokaal clusters die ontdekt zijn.
Zolang aantal zh-opnames niet significant stijgt is er weinig aan de hand. En als 't significant gaat stijgen, is er genoeg tijd om eventueel ergens weer wat dingen aan te scherpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ja in België en Frankrijk gaan de cijfers alweer de verkeerde kant op (en Nederland is ook al door het dal heen).

Het is mij sowieso een raadsel waarom zoveel mensen alweer zo nodig naar het buitenland op vakantie moeten. Wat is er mis om onder het credo 'we houden het geld in het land/de stad' een keer een zomer binnen de landsgrenzen te blijven?

Het zijn inderdaad ook vaak dezelfde types die verbaasd staan te kijken als de helft van de horeca in eigen stad straks kapot is. Mochten ze zelf besmet zijn dan is de rekening voor de baas en moet de boel straks op slot vanwege een ernstige 2e golf dan heeft de overheid te weinig gedaan.
Merkwaardige redenering. Immers, als Nederlanders niet naar het buitenland op vakantie zouden moeten, zouden buitenlanders ook niet naar Nederland op vakantie moeten. Tel uit je winst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
En bovendien: wie zegt dat NL’ers die in buitenland op vakantie gaan meer risico lopen? Dat hangt toch echt van exacte locatie en soort vakantie af. Ik denk dat diegenen die nu weer naar feestjes, kroegen en in de trein gaan in NL meer kans hebben op besmetting en het besmetten van anderen dan mensen die op een zorgvuldige manier een vakantie doorbrengen in een land waar nu ook weinig besmettingen zijn. Bijvoorbeeld door een autovakantie in Noorwegen of een wandelvakantie in Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Valorian schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:04:
En bovendien: wie zegt dat NL’ers die in buitenland op vakantie gaan meer risico lopen? Dat hangt toch echt van exacte locatie en soort vakantie af. Ik denk dat diegenen die nu weer naar feestjes, kroegen en in de trein gaan in NL meer kans hebben op besmetting en het besmetten van anderen dan mensen die op een zorgvuldige manier een vakantie doorbrengen in een land waar nu ook weinig besmettingen zijn. Bijvoorbeeld door een autovakantie in Noorwegen of een wandelvakantie in Zwitserland.
Dat klopt. Veel lijken te vergeten dat NL in principe ook gewoon code geel is.
Trouwens, er is aangekondigd dat we in NL lokale lockdowns willen uitvoeren. Er is dus kans loopt dat bij een flinke lokale uitbraak je opgesloten zit in omgeving Den Bosch of Amsterdam (noem maar wat..).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
sylvesterrr schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:26:
Gistermiddag getest, zonet uitslag binnen. Negatief.

Ik was in de veronderstelling dat je alleen wordt gebeld wanneer de uitslag positief is, dus ik schrok wel even. :P
De GGD zelf belt alleen als de uitslag positief is. De afsprakenlijn altijd ook bij negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34
Bij mij helpt het niet dat ik in december al geboekt heb en € 5000 door de plee spoel als ik niet naar Portugal ga eind juli. En ja, het is maar geld, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat het geen rol speelt in mijn overweging om tóch die kant op te gaan.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
geenstijl schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:19:
[...]
Waaruit blijkt dat NL door het dal heen is?
En zo ja, wie zegt dat er dan een berg komt? ;)
Aantal besmettingen dat stijgt zegt nog vrij weinig, kan ook meer testen zijn of lokaal clusters die ontdekt zijn.
Zolang aantal zh-opnames niet significant stijgt is er weinig aan de hand. En als 't significant gaat stijgen, is er genoeg tijd om eventueel ergens weer wat dingen aan te scherpen.
https://www.nrc.nl/nieuws...-dieptepunt-heen-a4006267

Dat er een berg komt heb ik niet gezegd. Ik hoop ook dat het bij een lichte glooiing blijft vanaf nu.
prijk schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:57:
[...]

Merkwaardige redenering. Immers, als Nederlanders niet naar het buitenland op vakantie zouden moeten, zouden buitenlanders ook niet naar Nederland op vakantie moeten. Tel uit je winst!
Ik had het inderdaad over Nederlanders. Laat de buitenlanders maar lekker komen, zolang ze zich aan de regels houden.

En natuurlijk hangt het af van waar je heen gaat, hoe je er heen gaat en hoe je je daar gedraagt. En snap ook dat als het wat lastiger is als het geld al betaald is.

Waar het mij om ging is dat veel mensen het verband tussen individueel gedrag en collectief gevolg alweer vergeten lijken zijn. Wellicht wat provocerend gebracht. Nou valt dat hier met allemaal verstandige mensen wel mee maar ik als ik lees dat slechts 1/10 van mensen met verkoudheidsklachten zich laat testen zakt de moed me weer in de schoenen. Hét argument voor het verschil met bijvoorbeeld Zuid-Korea was eerst nog het feit dat ze daar SARS hebben meegemaakt. Die vlieger lijkt toch niet helemaal op te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Geert1976 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:45:
[...]

was het niet zo dat vrijwel alle landen wereldwijd begonnen met ''een klein aantal'' besmettingen en dat kleine aantal ietwat groter werd.... ik kan me iemand (hij zag er oranje uit en heeft het IQ van een postzegel) in de VS herinneren die eind feb op TV zei dat ze maar ''een klein aantal'' besmettingen hadden....geloof dat dat land nu per Staat op zo'n ruim 40.000 besmettingen per dag zit.

Zelfde hier in Nederland overigens rond carnaval; ''klein aantal besmettingen'', dat liep voor zover ik weer toch wel enigzins uit de hand...

Laat ik het zo zeggen; met al die vliegbewegingen wereldwijd heb ik sterk het vermoeden dat het niet echt zal helpen in de strijd tegen nieuwe corona brandhaarden.

En kijk wat er momenteel in Barcelona gaande is; daar is de 2e golf in aantocht.
Ik zag wat details die toch wel weer gunstig lijken te zijn: het gaat om 45 mensen die positief getest zijn, na hun vlucht, maar ze gingen allemaal al besmet het vliegtuig naar Nederland in. Obv bron en contact onderzoek hebben ze tot nu niemand in hef vliegtuig besmet.

Je kunt dit niet op voorhand als experiment opzetten, maar qua inzicht is dit nu wel interessant. Misschien valt de a of presymptomatische besmettelijkheid heel erg mee, werkt luchtverversing heel goed of zijn mondkapjes toch de oplossing (waarschijnlijk een combinatie uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
ZieMaar! schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Ik zag wat details die toch wel weer gunstig lijken te zijn: het gaat om 45 mensen die positief getest zijn. Allemaal al voor ze het vliegtuig in gingen. Obv bron en contact onderzoek hebben ze tot nu niemand in hef vliegtuig besmet.
Voor ze het vliegtuig in gingen in Nederland. Voor ze op het vliegveld aankwamen zaten ze immers allemaal al in een vliegtuig, het zijn allemaal mensen op vluchten die hier geland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Voor ze het vliegtuig in gingen in Nederland. Voor ze op het vliegveld aankwamen zaten ze immers allemaal al in een vliegtuig, het zijn allemaal mensen op vluchten die hier geland zijn.
Tnx, dat bedoelde ik ook maar t stond er niet duidelijk. Heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 09:33
posttoast schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 00:45:
[...]

Bij mij helpt het niet dat ik in december al geboekt heb en € 5000 door de plee spoel als ik niet naar Portugal ga eind juli. En ja, het is maar geld, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat het geen rol speelt in mijn overweging om tóch die kant op te gaan.
Hier hetzelfde. Wel voor een minder bedrag, maar nog steeds in de duizenden euro's. Ik voel mij er ook minder prettig bij. Soort nieuwe vliegschaamte ook als ik het moet vertellen wat ik ga doen op vakantie. Vrij strict in de regels geweest, nog steeds eigenlijk, en nu aangekeken worden omdat ik een paar uurtjes in een vliegtuig zit. Gelukkig zitten we straks in een groot huis, zonder buren en met veel ruimte om ons heen met een zwembad.

Overigens volg ik de cijfers redelijk hier en in Spanje. Met enige angst volg ik hoe het dagelijks weer toeneemt. Gelukkig (nog) niet zichtbaar in opnamens ziekenhuis en IC. Op de sociale media lees ik ook wel enige bezorgdheid. Hoe zit dat hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:53
Valorian schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:04:
Inderdaad. Als je naar het buitenland gaat en je zit vervolgens in een hutje op de hei zonder andere om je heen is het risico natuurlijk nihil. Als je dat dan vergelijkt met de mensen die vandaag zo nodig naar de Albert Cuypmarkt of Kalverstraat moeten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
co2301 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:48:
[...]

Inderdaad. Als je naar het buitenland gaat en je zit vervolgens in een hutje op de hei zonder andere om je heen is het risico natuurlijk nihil. Als je dat dan vergelijkt met de mensen die vandaag zo nodig naar de Albert Cuypmarkt of Kalverstraat moeten..
Als je dat vergelijkt. Maar een eerlijke vergelijking is het niet. Mensen die de drukte opzoeken zijn niet te vergelijken met iemand die zich afzondert op de hei.

We kunnen toch wel overeenkomen dat op vakantie gaan in het buitenland an sich meer risico met zich meebrengt dan in Nederland blijven? Zie bijvoorbeeld dat commentaar van die RIVM man over zijn eigen vakantie in Frankrijk. Hoe verder je gaat, hoe meer onzekerheid je in het algemeen introduceert. Hoeveel mensen denken er op die manier over na? In eigen land ken je de details en nuances van de situatie. Als je nu op vakantie bent in Zeeland weet je dat je Goes beter kunt mijden. Hoe goed ben je op de hoogte van de precieze situatie op je vakantiebestemming, omgeving en plaatsen die je tussentijds aan doet?

Onder de vlag van de individuele vrijheid maken we op dit moment dezelfde fouten als in februari/maart. Waar destijds nog een excuus voor was omdat we niet precies wisten wat er op ons af kwam. Ja, we monitoren beter en we zijn beter voorbereid (hoewel er nog steeds geen duidelijke waarschuwingssystemen en afspraken over regionale maatregelen zijn :/ ), maar tegelijkertijd stelt een groot deel van de bevolking zich in de komende periode willens en wetens bloot aan ‘nieuwe contexten’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jean-Bob schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:21:

We kunnen toch wel overeenkomen dat op vakantie gaan in het buitenland an sich meer risico met zich meebrengt dan in Nederland blijven? Zie bijvoorbeeld dat commentaar van die RIVM man over zijn eigen vakantie in Frankrijk. Hoe verder je gaat, hoe meer onzekerheid je in het algemeen introduceert. Hoeveel mensen denken er op die manier over na? In eigen land ken je de details en nuances van de situatie. Als je nu op vakantie bent in Zeeland weet je dat je Goes beter kunt mijden. Hoe goed ben je op de hoogte van de precieze situatie op je vakantiebestemming, omgeving en plaatsen die je tussentijds aan doet
Hoeveel % van de nl-ers zou weten dat er nu een haard zit rond Goes. Een half%?. Dit soort info wordt in nl ook niet gedeeld.. Regio zijn groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Hoeveel % van de nl-ers zou weten dat er nu een haard zit rond Goes. Een half%?. Dit soort info wordt in nl ook niet gedeeld.. Regio zijn groot
Dit staat gewoon op ad.nl en vast veel meer (online) nieuws.
Deze haarden was ook te verwachten na 1juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tlpeter schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Door staat gewoon op ad.nl een vast veel meer (online) nieuws.
Deze haarden was ook te verwachten na 1juli.
Had je het ook geweten als het geen apart nieuwsbericht was geweest? Waarschijnlijk niet.. Bovendien zag je de cijfers al begin deze week hard oplopen, dus kwam dat ook als mosterd na de maaltijd als het als waarschuwing bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Had je het ook geweten als het geen apart nieuwsbericht was geweest? Waarschijnlijk niet.. Bovendien zag je de cijfers al begin deze week hard oplopen, dus kwam dat ook als mosterd na de maaltijd als het als waarschuwing bedoeld is.
Nee maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De afgelopen zeven dagen werden in België dagelijks gemiddeld 143 nieuwe coronabesmettingen gerapporteerd. Dat is een forse stijging met een week eerder, toen dat daggemiddelde nog op 89 lag.

Marc van Ranst, de Vlaamse collega van Jaap van Dissel, zei afgelopen week op de Belgische Radio 1 dat het land aan de start staat van een tweede golf. "Dit is een absolute wake-up call. Als de cijfers zo blijven evolueren, moeten versoepelingen teruggedraaid worden."
Bron en meer info: België vreest door nieuwe opleving voor tweede coronagolf

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Standeman schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:12:
Dat klopt. Veel lijken te vergeten dat NL in principe ook gewoon code geel is.
Trouwens, er is aangekondigd dat we in NL lokale lockdowns willen uitvoeren. Er is dus kans loopt dat bij een flinke lokale uitbraak je opgesloten zit in omgeving Den Bosch of Amsterdam (noem maar wat..).
Dat wordt dan vast op z'n Nederlands gehandhaafd, ofwel niet meer dan een: "Wel blijven hè jongens?". Uiteindelijk gaat er niets echt op slot en rijden velen gewoon alsnog daarheen waar ze willen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:05
Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Dat wordt dan vast op z'n Nederlands gehandhaafd, ofwel niet meer dan een: "Wel blijven hè jongens?". Uiteindelijk gaat er niets echt op slot en rijden velen gewoon alsnog daarheen waar ze willen.
In dat laatste zit wat mij betreft ook het grootste probleem met het neerleggen van de verantwoordelijkheid bij burgers. Er is gewoon een groot deel wat daar absoluut niet mee om kan en wil gaan. Als ik zie hoe ontzettend druk het is in het centrum (ik woon er dus, kan het makkelijk zien), hoe vol de terrassen zitten (écht geen 1,5m afstand), hoeveel mensen weer bij elkaar zijn om bier en wijn te zuipen, hoeveel jongeren elkaar knuffelen, omhelzen, kussen, etc., dan heb ik dus echt 0,0 vertrouwen in zwakke maatregelen waar de burger verantwoordelijk is. Mensen zijn er wel klaar mee en onvoorzichtig geworden "omdat het wel oké gaat."

[ Voor 4% gewijzigd door vickypollard op 19-07-2020 12:40 . Reden: Woord toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
vickypollard schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:38:
[...]

In dat laatste zit wat mij betreft ook het grootste probleem met het neerleggen van de verantwoordelijkheid bij burgers. Er is gewoon een groot deel wat daar absoluut niet mee om kan en wil gaan. Als ik zie hoe ontzettend druk het is in het centrum (ik woon er dus, kan het makkelijk zien), hoe vol de terrassen zitten (écht geen 1,5m afstand), hoeveel mensen weer bij elkaar zijn om bier en wijn te zuipen, hoeveel jongeren elkaar knuffelen, omhelzen, kussen, etc., dan heb ik dus echt 0,0 vertrouwen in zwakke maatregelen waar de burger verantwoordelijk is. Mensen zijn er wel klaar mee en onvoorzichtig geworden "omdat het wel oké gaat."
Je bedoelt: mensen zijn mensen en daar zijn bepaalde omgangsvormen automatisme.

Ik ben gisteren ook voor het eerst sinds februari uit eten geweest. Was op een terras, waar wel 1,5m was, maar ook zag ik daae echt wel situaties waar ik me ook niet helemaal prettig bij voelde.
Met name 2 stellen van 70+ die elkaar zag en even moest omhelzen, klap op de schouder enz, en dat deden ze binnen 1,5m van mij af.. :/

Maar goed, ergens snap ik het wel weer. We zijn nu eenmaal mensen, en de reden dat onze soort zo succesvol is, is onder andere het sociale deel..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Maar wat maken die besmettingen precies uit? De afgelopen maanden hebben toch wel aangetoond dat enkel op besmettingen afgaan in principe niet al te veel zeg. Die cijfers zijn niet voor niets naar de achtergrond verschoven in de nieuwsberichten tijdens de lockdown. Ik zou pas nadenken over maatregelen als het aantal ziekenhuisopnames weer erg toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Soccer98 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:12:
Maar wat maken die besmettingen precies uit? De afgelopen maanden hebben toch wel aangetoond dat enkel op besmettingen afgaan in principe niet al te veel zeg. Die cijfers zijn niet voor niets naar de achtergrond verschoven in de nieuwsberichten tijdens de lockdown. Ik zou pas nadenken over maatregelen als het aantal ziekenhuisopnames weer erg toeneemt.
Zijn het alleen jonge/gezonde mensen die besmet raken? Hebben de zwakken zichzelf opgesloten? Of is het dorre hout inmiddels allemaal afgebrand en doen we moeilijk om niets. Wie het weet mag het zeggen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:28
Ik zou pas nadenken over maatregelen als het aantal ziekenhuisopnames weer erg toeneemt.
Dan ben je al te laat.

Ik zie nu de huidige situatie als een soort rustmomentje. Zodra de griepseizoen weer begint is het weer een chaos. Want dezelfde klachten, dus heel veel testen waardoor capaciteit weer op de proef gesteld wordt.

[ Voor 32% gewijzigd door Monkeydancer op 19-07-2020 13:32 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Misschien denk ik er te simpel over denk maar ziekenhuisopnames komen uiteindelijk voort uit besmettingen, of niet? Ondanks dat het vooral gevoel is en weinig tot geen garantie vind ik het ook fijn om te weten hoe het met de besmettingen gaat in mijn regio. Tot op zekere hoogte houdt ik daar namelijk rekening mee in mijn gedrag. Weinig besmettingen betekent vaker de deur uit, het risico is dan aanvaardbaar. Veel of snel oplopende besmettingen betekent zo veel mogelijk thuis blijven.

Besmet - ziekenhuisopname - IC opname - overlijden.
Dat is volgens mij de worst case volgorde en ergens in de drie voor overlijden kun je ook weer genezen.
Als ziekenhuisopnames dan een percentage zijn van de besmettingen lijkt het me niet zo vreemd om in ieder geval te willen weten en in de gaten te houden hoe het gaat met de besmettingen.
Ik zou dan ook op de rem (willen) trappen voor de ziekenhuisopnames (hard) oplopen zodat je die opnames zoveel mogelijk kunt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat en het is ook met verhoogde restcapaciteit waarschijnlijk het topje van de ijsberg. Als je er 100 vindt zijn er 1000 besmet. Is niet veel voor nodig om weer uit de hand te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Misschien denk ik er te simpel over denk maar ziekenhuisopnames komen uiteindelijk voort uit besmettingen, of niet? Ondanks dat het vooral gevoel is en weinig tot geen garantie vind ik het ook fijn om te weten hoe het met de besmettingen gaat in mijn regio. Tot op zekere hoogte houdt ik daar namelijk rekening mee in mijn gedrag. Weinig besmettingen betekent vaker de deur uit, het risico is dan aanvaardbaar. Veel of snel oplopende besmettingen betekent zo veel mogelijk thuis blijven.

Besmet - ziekenhuisopname - IC opname - overlijden.
Dat is volgens mij de worst case volgorde en ergens in de drie voor overlijden kun je ook weer genezen.
Als ziekenhuisopnames dan een percentage zijn van de besmettingen lijkt het me niet zo vreemd om in ieder geval te willen weten en in de gaten te houden hoe het gaat met de besmettingen.
Ik zou dan ook op de rem (willen) trappen voor de ziekenhuisopnames (hard) oplopen zodat je die opnames zoveel mogelijk kunt voorkomen.
Belangrijker is om te weten wie besmet raakt (grote groep jongeren, waarschijnlijk veel minder belasting van de zorg). Kan ook dat door verbeterd contact/brononderzoek meer gevonden wordt.
Kortom, aantal besmettingen zegt iets, maar lang niet alles.
Het is ook niet voor niets dat RIVM voor IC-opnames/ZH-opnames "waarschuw"-niveaus heeft opgesteld en niet perse voor het aantal besmettingen. (Hoewel ze nu R zijn gaan berekenen op basis van aantal besmettingen en R is ook een indicator, dus dat is een beetje verrwarrend, want eerder was R dus op basis van ZH-opnames)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37
Aantal zegt niet veel, trend wel. De trend de laatste week is weer opwaarts. Nog niet op grote snelheid, maar ik denk dat een stukje meer ruchtbaarheid in de pers en misschien een persmomentje voor Rutte of De Jonge mensen weer even wat beter herinnert aan hoe het ook alweer zat.

De groep die nu vooral ziek wordt ligt tussen de 20 en 40 jaar, die zullen grosso modo wat minder snel in het ziekenhuis belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
geenstijl schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:02:
[...]
Belangrijker is om te weten wie besmet raakt (grote groep jongeren, waarschijnlijk veel minder belasting van de zorg). Kan ook dat door verbeterd contact/brononderzoek meer gevonden wordt.
Jongeren leven en wonen niet op een eiland maar bevinden en bewegen zich in dezelfde maatschappij als niet jongeren. Bij een groeiend aantal besmettingen onder jongeren groeit dus ook de kans dat ze niet jongeren besmetten. Niet jongeren in de vorm van gezinsleden, familieleden, collega's, leraren, klanten enz enz.
Ik heb ook geen idee wanneer precies op de rem de trappen, daar hebben we genoeg knappe koppen voor, maar het een soort van negeren als het vooral om jongeren lijkt te gaan klinkt niet heel verstandig.

Net toevallig nog verhaal gehoord. Jongere staat achter de bar in een kroeg en is twee weken geleden bij oma op visite geweest in huis met afstand. Dezelfde jongere was een week geleden jarig en heeft de verjaardag gevierd met ouders, schoonouders en wat andere familie. Klein huis maar een ieder heeft zijn en haar best gedaan om zoveel mogelijk afstand te houden. Oma durfde het niet aan en had pas nog bezoek gehad dus dat was niet zo erg. Afgelopen week voelt deze jongere zich ineens niet zo lekker en twijfelt aan een bezoekje bij de dokter maar dat gevoel is er wel vaker dus laat de dokter nog maar even zitten. Er wordt "uiteraard" wel gewoon gewerkt achter de bar.
Speelt zich af niet zo heel ver van Hillegom af dat twee dagen geleden in het nieuws kwam met vier positief geteste klanten in een kroeg. Het is sowieso een andere kroeg maar de mensen rondom deze jongere zijn op dit moment toch wel een klein beetje zenuwachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Dus eigenlijk vertel je een verhaal van een alledaags gezin, dat zich bezighoudt met alledaagse dingen. En dat alles speelt zich af in een dorp ergens in Nederland. En buiten dat die jongen zich even niet zo prettig voelde, wat vaker voorkomt, is er dus niets gebeurd.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

autje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:14:
Aantal zegt niet veel, trend wel. De trend de laatste week is weer opwaarts. Nog niet op grote snelheid, maar ik denk dat een stukje meer ruchtbaarheid in de pers en misschien een persmomentje voor Rutte of De Jonge mensen weer even wat beter herinnert aan hoe het ook alweer zat.

De groep die nu vooral ziek wordt ligt tussen de 20 en 40 jaar, die zullen grosso modo wat minder snel in het ziekenhuis belanden.
Hoe weten we dat dan? Zolang maar zo'n klein deel van de mensen zich meldt of zich überhaupt laat testen weten we toch ook niet hoe zo'n trend precies gaat. Daarnaast weten we ook niet echt of die weigering tot testen evenredig over alle leeftijdscategorieën verdeeld is. Feitelijk zou ik verwachten dat als het percentage positieve tests stijgt we een veel grotere stijging moeten hebben dan absolute aantallen nu zeggen.

Mocht ik er naast zitten en jij die cijfers wel hebben dan houd ik mij natuurlijk van harte aanbevolen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Hoe weten we dat dan? Zolang maar zo'n klein deel van de mensen zich meldt of zich überhaupt laat testen weten we toch ook niet hoe zo'n trend precies gaat. Daarnaast weten we ook niet echt of die weigering tot testen evenredig over alle leeftijdscategorieën verdeeld is. Feitelijk zou ik verwachten dat als het percentage positieve tests stijgt we een veel grotere stijging moeten hebben dan absolute aantallen nu zeggen.

Mocht ik er naast zitten en jij die cijfers wel hebben dan houd ik mij natuurlijk van harte aanbevolen. :)
Je kunt toch gewoon naar de lijn op dat dashboard kijken? Daar staat ook de leeftijdsverdeling bij trouwens. Daarnaast, als je in de RIVM data van afgelopen week kijkt (de bekende pdf) dan zie je dat het aantal tests minder snel is gestegen dan het aantal geconstateerde besmettingen (een kleine twee keer zoveel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

autje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:19:
Je kunt toch gewoon naar de lijn op dat dashboard kijken? Daar staat ook de leeftijdsverdeling bij trouwens. Daarnaast, als je in de RIVM data van afgelopen week kijkt (de bekende pdf) dan zie je dat het aantal tests minder snel is gestegen dan het aantal geconstateerde besmettingen (een kleine twee keer zoveel).
Op het dashboard staat het aantal positief geteste personen per 100.000 inwoners. Zolang we niet weten hoeveel tests daarvoor nodig waren kunnen we niet zien of het aantal positieve tests toeneemt omdat het percentage positieve uitslagen toeneemt, of dat het toeneemt omdat het totaal aantal tests simpelweg toeneemt.

Zo staat er wel een leeftijdsverdeling van de positief geteste mensen, maar niet welke mensen zich wel of niet laten testen. Aangezien laatst in het nieuws was dat slechts een heel klein deel van de mensen zich überhaupt laat testen ben ik wel benieuwd in welke leeftijdscategorieën dat deel dan valt.
Mijn onderbuik vertelt mij namelijk dat de onmeunig dwarse categorie, namelijk 50/60+, ook een zeer weinig vertegenwoordigd zal zijn in de groep die zich wél laat testen.

Aanvulling (ben tijdens het schrijven van deze post nog door de PDF gegaan):

Daar zie ik wel een verhouding van positieve testen, dat neemt juist af. Zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZmTgGA5iHaKlqupkt_3OLTgLW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t1PJJa2TIQGkcAVXITkT6drL.png?f=fotoalbum_large

Dan blijft wat mij betreft dus de vraag staan of we wel een goed beeld hebben van de echte hoeveelheid besmettingen en eventuele groei daarvan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:19

Onbekend

...

Het aantal besmettingen (positieve testresultaten) zegt alleen iets over de verspreiding van het virus. Niet hoe ziek iemand zich voelt.
Het gaat er om dat we met de corona-beperkingen zo min mogelijk mensen in het ziekenhuis terecht komen zodat we de zorg niet overbelasten. En het maakt niet uit of er nu duizend of tienduizend besmettingen zijn, zolang we maar geen zwakke mensen besmetten die daardoor in het ziekenhuis terecht komen.

Het aantal besmettingen krijgen we voorlopig toch niet op 0, net zoals we het aantal verkeersslachtoffers nog niet op 0 hebben gekregen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:35:
[...]

Op het dashboard staat het aantal positief geteste personen per 100.000 inwoners. Zolang we niet weten hoeveel tests daarvoor nodig waren kunnen we niet zien of het aantal positieve tests toeneemt omdat het percentage positieve uitslagen toeneemt, of dat het toeneemt omdat het totaal aantal tests simpelweg toeneemt.

Zo staat er wel een leeftijdsverdeling van de positief geteste mensen, maar niet welke mensen zich wel of niet laten testen. Aangezien laatst in het nieuws was dat slechts een heel klein deel van de mensen zich überhaupt laat testen ben ik wel benieuwd in welke leeftijdscategorieën dat deel dan valt.
Mijn onderbuik vertelt mij namelijk dat de onmeunig dwarse categorie, namelijk 50/60+, ook een zeer weinig vertegenwoordigd zal zijn in de groep die zich wél laat testen.

Aanvulling (ben tijdens het schrijven van deze post nog door de PDF gegaan):

Daar zie ik wel een verhouding van positieve testen, dat neemt juist af. Zie:
[Afbeelding]

Dan blijft wat mij betreft dus de vraag staan of we wel een goed beeld hebben van de echte hoeveelheid besmettingen en eventuele groei daarvan.
Ik zei ook "de laatste week". Zoals ik al eerder in dit topic zei:
Daarnaast zie ik in de week 6 t/m 12 juli zo'n 9% meer tests dan de week ervoor, maar wel bijna 18% meer positieve resultaten. Normaliter zouden die percentages gelijk moeten zijn als alles hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

autje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:44:
Ik zei ook "de laatste week". Zoals ik al eerder in dit topic zei:
Daarnaast zie ik in de week 6 t/m 12 juli zo'n 9% meer tests dan de week ervoor, maar wel bijna 18% meer positieve resultaten. Normaliter zouden die percentages gelijk moeten zijn als alles hetzelfde blijft.
Ik zie slechts 12% meer positieve resultaten. En dan nog, een stijging van één meetpunt is geen trend, wat mij betreft nog wel te vroeg om aan de alarmbellen te gaan trekken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
St@m schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:43:
Dus eigenlijk vertel je een verhaal van een alledaags gezin, dat zich bezighoudt met alledaagse dingen. En dat alles speelt zich af in een dorp ergens in Nederland. En buiten dat die jongen zich even niet zo prettig voelde, wat vaker voorkomt, is er dus niets gebeurd.
Dan verschillen we sowieso al van mening wat vandaag de dag alledaags is. Dat "voelde" is nieuw voor mij en schreef ik ook niet. De wens is de vader van de gedachte? De klachten zijn er nog steeds, geen test en/of dokter, de incubatietijd is nog niet voorbij na de verjaardag en er wordt gewoon gewerkt. Kans is zeer groot dat je gelijk hebt en dat het vals alarm is maar alledaags zou ik het echt niet noemen op dit moment.

Nog even ter aanvulling, het gaat mij niet om het vieren van verjaardagen en dergelijke. Dat kan, mag en moet ieder voor zich weten. Wij hebben besloten om niet te vieren en nergens heen te gaan maar een ieder moet zelf weten welke beslissing hij/zij daarin neemt.
Wat mij wel op en tegen valt is het gemak waarmee mensen aan een en ander voorbij gaan en daar was mijn verhaal imho een goed voorbeeld van.
Vier je verjaardag gerust maar hoeveel moeite is het nu om jezelf even te laten testen als je daags na die verjaardag ineens klachten hebt? Is op z'n minst netjes naar de mensen die aanwezig waren maar ook netjes naar de klanten in de kroeg waar je achter de bar staat. Maar nee, gewoon zelf besluiten dat het vast niks is, vervolgens wel wat mensen bellen dat je klachten hebt maar dat zal wel niks zijn en gewoon gaan werken.
Zal wel aan mij liggen maar als dit de manier is waarop we als samenleving verder willen of moeten dan zie ik het somber in. Laat je dan verdomme op z'n minst testen en ga in quarantaine indien dat nodig blijkt.
Kleine brandjes snel blussen lijkt mij voorlopig wenselijk en noodzakelijk en ik snap werkelijk niet waarom daar zo moeilijk over gedaan wordt.
Kan maar één ding bedenken en dat is angst om in quarantaine te moeten en daarmee tijdelijk vrijheid te verliezen. Wat niet weet wat niet deert, toch?

[ Voor 45% gewijzigd door ninjazx9r98 op 19-07-2020 16:51 . Reden: Stuk toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:49:
[...]

Ik zie slechts 12% meer positieve resultaten. En dan nog, een stijging van één meetpunt is geen trend, wat mij betreft nog wel te vroeg om aan de alarmbellen te gaan trekken. ;)
Ik kijk ook met een schuin oog naar België (nou ja, ik kijk vooral naar F1 nu :P), die echt niet zoveel gekker zijn dan wij. Het is ook geen reden tot paniek, maar wat ik zeg, misschien nog even een keer mensen op het hart drukken afstand te houden en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

autje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:52:
Ik kijk ook met een schuin oog naar België (nou ja, ik kijk vooral naar F1 nu :P), die echt niet zoveel gekker zijn dan wij. Het is ook geen reden tot paniek, maar wat ik zeg, misschien nog even een keer mensen op het hart drukken afstand te houden en zo.
België gaat inderdaad hard, al gaan ze daar ook best wel los. En ze waren in principe makkelijker dan wij op sommige gebieden.
Goed om in de gaten te houden hoe het zich daar ontwikkelt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

GAIAjohan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:05:
Je bedoelt: mensen zijn mensen en daar zijn bepaalde omgangsvormen automatisme.

Ik ben gisteren ook voor het eerst sinds februari uit eten geweest. Was op een terras, waar wel 1,5m was, maar ook zag ik daae echt wel situaties waar ik me ook niet helemaal prettig bij voelde.
Met name 2 stellen van 70+ die elkaar zag en even moest omhelzen, klap op de schouder enz, en dat deden ze binnen 1,5m van mij af.. :/

Maar goed, ergens snap ik het wel weer. We zijn nu eenmaal mensen, en de reden dat onze soort zo succesvol is, is onder andere het sociale deel..
Ergens snap ik het wel, maar ook weer niet. Want ik kom toch ook steeds weer hele hordes van de kwetsbare generaties tegen die er bewust met de pet naar gooien. Niet vanwege gewoonte maar puur desinteresse, als je mensen aanspreekt komt er al snel een 'bwoah pff, komt wel goed'-achtig iets.
Dat maakt ergens wel dat ik mijzelf ook minder strikt gedraag dan ik wellicht eigenlijk zou willen. En ook dat is niet goed, want ik moet mij niet laten leiden door wat anderen doen, want dat doen anderen ook vaak en dan wordt het gewoon steeds erger. Maar onder de streep bekruipt mij soms wel een gevoel van: "Nou dan toch niet, laten we dan gewoon afspreken dat de slachtoffers 'collateral damage' zijn en collectief doen waar je zin in hebt. Maar dan iedereen.". Maar dat is ook weer zoiets. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:37:
[...]Maar onder de streep bekruipt mij soms wel een gevoel van: "Nou dan toch niet, laten we dan gewoon afspreken dat de slachtoffers 'collateral damage' zijn en collectief doen waar je zin in hebt. Maar dan iedereen.". Maar dat is ook weer zoiets. :P
Je zit vooral met het probleem dat je eigenlijk een maatregel instelt waarvan je van iedereen uit de goedheid van zijn hart uit gaat om het te doen, terwijl het wel een maatregel is die lijnrecht tegen de menselijke natuur (sociaal gedrag) in gaat,

Op grote schaal afdwingen gaat namelijk niet op een manier waarop het nog sociaal wenselijk is en de rechtsstaat niet in gevaar komt. Je kan hooguit in beperkte mate afdwingen en daarnaast een bepaalde hoeveelheid collateral damage accepteren.

Lokale lockdowns ga je namelijk ook niet 100% dicht krijgen, want kilometers aan bouwhekken om een gemeente heen gaan zetten met bewapende wachtposten is natuurlijk ook niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Volgens een lid van het omt gaan we wel weer iets stijgende ic opnames zien, doordat de jongeren die nu massaal alle regels aan hun laars lappen nu hun ouders besmetten, die dus zodirect ziek worden en dan over een week of wat (deels) richting de ic gaan.

In zijn ogen is dit geen 2e golf, maar een hobbel. Bron: https://nos.nl/l/2341222

Tegelijk zie je dat er veel meer gebeld wordt. Zou dat niet gewoon de reactie van Nederland op het bericht van vorige week zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@ZieMaar! zouden ook mensen kunnen zijn die na hun vakantie zekerheid willen hebben. Als ik in een vliegtuig zou hebben gezeten en daarna een kuchje had zou ik dat ook wel laten onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Nogal onhandig: blijkbaar trekt men in het dashboard de correcties van oude besmettingen (soms van maanden terug) af van de nieuwe besmetting. Daardoor ligt in het dashboard het aantal nieuwe besmetting soms stukken lager dan het daadwerkelijk aantal gemelde besmettingen.

Zie hier voor info: https://www.nrc.nl/nieuws...esmettingen-weer-a4006417

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 01:02
vickypollard schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:25:
Nogal onhandig: blijkbaar trekt men in het dashboard de correcties van oude besmettingen (soms van maanden terug) af van de nieuwe besmetting. Daardoor ligt in het dashboard het aantal nieuwe besmetting soms stukken lager dan het daadwerkelijk aantal gemelde besmettingen.

Een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid bevestigt dat de cijfers op deze manier worden gecorrigeerd. Hij stelt dat er daarom geen ‘signaalwaarde’ voor het aantal positief geteste mensen is berekend. Dat is de waarde die aangeeft wanneer een getal gevaarlijk hoog wordt.
Met andere woorden, de trend voor het aantal positief geteste mensen zegt niks zonder ook de andere kant (correcties) te vermelden. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekkere clickbait titel weer. Neem toch aan dat ze gewoon de daadwerkelijke cijfers gebruiken. En bovenal ook het dashboard blijven verbeteren.

Vraag is ook hoeveel invloed deze correcties hebben op de trend. Ze zijn niet achterlijk daar.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 20-07-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Trend-technisch zie ik niet zoveel verschil tussen de blauwe en de rode lijn in dat NRC artikel, alleen ligt de blauwe (daadwerkelijke cijfers) iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 16:24
De dagelijkse cijfers die het RIVM meldde (nu wekelijks) hadden ook dit hiaat al dat er soms (flinke) vertraging meespeelde.
Je moet nu eenmaal kiezen wat je doet met die correcties. Als je altijd alleen maar de laatste week/dag communiceert, en vervolgens 'achter de schermen' allerlei correcties doorvoert ben je ook niet transparant bezig. En ook dat zal je dan moeten uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
MikeyMan schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:45:
Lekkere clickbait titel weer. Neem toch aan dat ze gewoon de daadwerkelijke cijfers gebruiken. En bovenal ook het dashboard blijven verbeteren.

Vraag is ook hoeveel invloed deze correcties hebben op de trend. Ze zijn niet achterlijk daar.
Clickbait? De titel is de meest feitelijke omschrijving van wat er beschreven wordt die ik maar zou kunnen bedenken.

[ Voor 12% gewijzigd door vickypollard op 20-07-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

vickypollard schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:25:

Jammer van dit artikel, want:
Van Zelst: in juli werden er in totaal 48 mensen met Covid-19 opgenomen, terwijl het dashboard er 20 meldt. Het probleem is de manier waarop eerder foutief doorgegeven meldingen worden gecorrigeerd.
En dan kijk je in de echte cijfers van het RIVM, zijn het maar 10 mensen die in Juli in het ziekenhuis zijn opgenomen:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Dus ze kaarten 1 data issue aan van het overheids dashboard, over correcties, maar trappen zelf net zo hard in de meldingsdatum vs echte datum fout.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik mag hopen dat het rivm de brondata gebruikt en niet de gecomprimeerde data van het dashboard. Dat dashboard is leuk maar het beleid wordt er niet op bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vickypollard schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:57:
[...]

Clickbait? De titel is de meest feitelijke omschrijving van wat er beschreven wordt die ik maar zou kunnen bedenken.
Nou, laat ik het anders zeggen.
Het artikel heeft duidelijk tot doel om de geloofwaardigheid van de cijfers ter discussie te stellen. Naar dit doel wordt ook toe geschreven. Dat de titel dan aansluit bij het artikel, tsjah.

“Coronacijfers worden doorlopend gecorrigeerd”, “hoe moet ik de corona cijfers inerpreteren” of weet ik veel had een stuk neutraler geweest.

Henk en Ingrid denken nu; ik word weer eens voorgelogen door de overheid en dat is m.i. Laakbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
TrailBlazer schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:53:
@ZieMaar! zouden ook mensen kunnen zijn die na hun vakantie zekerheid willen hebben. Als ik in een vliegtuig zou hebben gezeten en daarna een kuchje had zou ik dat ook wel laten onderzoeken.
Pas vandaag is de 1e dag dat heel Nederland vakantie heeft, zo heel veel mensen zijn er denk ik niet vorige week teruggekomen.

Maar het zou beiden kunnen. Ik denk dat we ons op basis van de cijfers nu nog niet echt zorgen hoeven te maken, maar het zou fijn zijn als iedereen de stijging als impuls zou zien om toch weer wat meer afstand te houden en drukte te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ZieMaar! schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:10:
[...]

Pas vandaag is de 1e dag dat heel Nederland vakantie heeft, zo heel veel mensen zijn er denk ik niet vorige week teruggekomen.

Maar het zou beiden kunnen. Ik denk dat we ons op basis van de cijfers nu nog niet echt zorgen hoeven te maken, maar het zou fijn zijn als iedereen de stijging als impuls zou zien om toch weer wat meer afstand te houden en drukte te vermijden.
Mensen met schoolgaande kinderen ja. Er zullen vast wel wat mensen zijn die even snel zijn gegaan toen het weer kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
vickypollard schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:57:
[...]

De titel niet direct maar wel jammer van sommige uitspraken in het artikel.
Door een rekenmethode zijn er in juli 264 besmettingen te weinig gemeld. Dit kan een probleem opleveren bij een tweede golf.

Doordat het op gebrekkige informatie gebaseerd is, signaleert het dashboard een nieuwe piek in het aantal coronagevallen later dan mogelijk zou zijn. Dat kan een probleem vormen voor de bestrijding van een mogelijke tweede golf, omdat het ministerie het beleid mede baseert op het dashboard.
Net als wij op een en ander kunnen klikken voor wat meer context kan ik me absoluut niet voorstellen dat Rutte en De Jonge samen zitten te F5'en en beleid maken op basis van het dashboard zoals wij dat zien zonder verdere context. Het dashboard moet toegankelijk zijn voor de massa en beleid moet gebeuren aan de hand van de achterliggende cijfers met alle nuances die daarbij horen. Als je al die nuances mee gaat nemen in het dashboard creëer je imho iets dat alleen goed toegankelijk is voor de happy few en door de rest verkeerd geïnterpreteerd of genegeerd wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ijdod schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:48:
[...]

Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Henk en Ingrid deelden ook in Februari al paniekberichten dat er een globale pandemie aan zat te komen en werden daar toen hartelijk om uitgelachen door de experts hier op Tweakers die het RIVM aanhaalden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
IJzerlijm schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:42:
[...]

Henk en Ingrid deelden ook in Februari al paniekberichten dat er een globale pandemie aan zat te komen en werden daar toen hartelijk om uitgelachen door de experts hier op Tweakers die het RIVM aanhaalden.
Dat deden Henk en Ingrid niet omdat zij nadachten, maar omdat hun onderbuik bepaalde 'paniekzaaiers' napraatte (een soort buikspreken dus). Achteraf gezien hadden die paniekzaaiers in dit geval gelijk, maar dat betekent niet dat je bij iedere keer dat er gezaaid wordt niet zelf mag nadenken en gewoon maar weer de onderbuik moet laten spreken. Zij die in het begin zeiden dat het land op slot moest zeggen nu dat anderhalve meter onzin is. Dat heeft iets weg van een blad aan een boom, en zie die dat na-papegaaien denken niet zo diep na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ergens kan ik er toch niet omheen door te denken:
- tja, de regels moesten weer lekker onduidelijk zijn: eerst was mondkapje absoluut niet nodig, toen ineens wel in OV, in winkels niet, in supermarken niet, alleen als de 1,5m niet gehaald wordt

- de luchtvaart krijgt zoals altijd wederom een free-pass: het is gewoon niet te verkopen dat daar geen 1,5m hoeft ookal zit je hutjemutje, en dat onder het excuus "betere ventilatie", wat ook al eerder ontkracht is in tijde van SARS besmettingen in vliegtuigen (die gewoon random plaatsvonden ookal was de ventilatie zo goed). De economie gaat boven alles als het gaat om de luchtvaart (en niet alleen de luchtvaart trouwens).

- mensen zullen en moeten perse weer alles kunnen doen, en ze moeten allemaal perse weer op vakantie, in plaats van dat ze dit jaar eens pas op de plaats maken en voor zichzelf en hun eigen gezondheid kiezen. Beetje common sense lijkt er niet in te zitten :s

Enerzijds ligt dat ook aan de overheid; die verkiezen economie boven gezondheid en zij zijn degene die de regels zo verwarrend maken, en zij creëren/voeden de retoriek dat iedereen het maar zat moet zijn. Facebook en andere social media wordt keihard ingezet om als een soort van anti-vaccer te verkondigen dat de 1,5m regel maar onzin is, en omdat meer voorrang lijkt te krijgen dan ander nieuws, gaat iedereen geloven dat het ook nog de meerderheid is die tegen 1,5m-samenleving is, terwijl cijfers laten zien dat meer dan 60% het juist eens is met de 1,5m en de regels.

Maar ja, er werd al gewaarschuwd voor meer besmettingen die uiteindelijk gaan leiden tot een 2e piek, omdat overheid (en mens) het belangrijker vinden om de economie draaiende te houden en lekker toch op vakantie te kunnen gaan. Dus we zijn het straks ook nog (deels) zelf schuld als we een 2e (en 3e, en 4e) golf krijgen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Deathchant schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:05:
Ergens kan ik er toch niet omheen door te denken:
- tja, de regels moesten weer lekker onduidelijk zijn: eerst was mondkapje absoluut niet nodig, toen ineens wel in OV, in winkels niet, in supermarken niet, alleen als de 1,5m niet gehaald wordt

- de luchtvaart krijgt zoals altijd wederom een free-pass: het is gewoon niet te verkopen dat daar geen mondkapje hoeft ookal zit je hutjemutje, en dat onder het excuus "betere ventilatie", wat ook al eerder ontkracht is in tijde van SARS besmettingen in vliegtuigen (die gewoon random plaatsvonden ookal was de ventilatie zo goed). De economie gaat boven alles als het gaat om de luchtvaart (en niet alleen de luchtvaart trouwens).

- mensen zullen en moeten perse weer alles kunnen doen, en ze moeten allemaal perse weer op vakantie, in plaats van dat ze dit jaar eens pas op de plaats maken en voor zichzelf en hun eigen gezondheid kiezen. Beetje common sense lijkt er niet in te zitten :s

Enerzijds ligt dat ook aan de overheid; die verkiezen economie boven gezondheid en zij zijn degene die de regels zo verwarrend maken, en zij creëren/voeden de retoriek dat iedereen het maar zat moet zijn. Facebook en andere social media wordt keihard ingezet om als een soort van anti-vaccer te verkondigen dat de 1,5m regel maar onzin is, en omdat meer voorrang lijkt te krijgen dan ander nieuws, gaat iedereen geloven dat het ook nog de meerderheid is die tegen 1,5m-samenleving is, terwijl cijfers laten zien dat meer dan 60% het juist eens is met de 1,5m en de regels.

Maar ja, er werd al gewaarschuwd voor meer besmettingen die uiteindelijk gaan leiden tot een 2e piek, omdat overheid (en mens) het belangrijker vinden om de economie draaiende te houden en lekker toch op vakantie te kunnen gaan. Dus we zijn het straks ook nog (deels) zelf schuld als we een 2e (en 3e, en 4e) golf krijgen.
Ik vind toch vrij duidelijk dat mondkapjes verplicht zijn daar waar mensen voor langere tijd dichter dan 1,5 meter bij elkaar in de buurt zijn. Dat is in een trein, maar niet in de supermarkt. En dat is ook in een vliegtuig, mondkapjes zijn tijdens de vlucht verplicht (alleen bij Nederlandse maatschappijen, maar daar kan de overheid verder niet zoveel aan doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@Deathchant de overheid kiest voor een weg die nog enigszins de economie, het draagvlak voor maatregelen in stand houdt en een enorme piek te voorkomen. Dat dit een aantal mensenlevens gaat kosten zit daar helaas ook bij.

Als de besmettingen weer toenemen zullen mensen ook weer eerder geneigd zijn maatregelen te accepteren. De maanden dat nu weer de kappers en restaurants open zijn geeft de mensen en economie wat lucht. Lucht die we straks weer nodig gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TrailBlazer schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:34:
Als de besmettingen weer toenemen zullen mensen ook weer eerder geneigd zijn maatregelen te accepteren. De maanden dat nu weer de kappers en restaurants open zijn geeft de mensen en economie wat lucht. Lucht die we straks weer nodig gaan hebben.
En als die met een tweede golf weer dicht moeten? Hoe lang houdt de overheid het vol om de kappers en kroegbazen dan van steun te voorzien?

Zelfs als de zaken failliet gaan betekent dat dat ze in de bijstand terecht komen. Een bijstand waar je op dat moment ook veel minder geld voor binnen krijgt (want ondernemers zijn failliet). En zicht op nieuw werk is er dan ook niet.

Dat is het begin van een enorme neerwaartse spiraal waar je heel moeilijk weer uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Stoney3K schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:39:
[...]

En als die met een tweede golf weer dicht moeten? Hoe lang houdt de overheid het vol om de kappers en kroegbazen dan van steun te voorzien?

Zelfs als de zaken failliet gaan betekent dat dat ze in de bijstand terecht komen. Een bijstand waar je op dat moment ook veel minder geld voor binnen krijgt (want ondernemers zijn failliet). En zicht op nieuw werk is er dan ook niet.

Dat is het begin van een enorme neerwaartse spiraal waar je heel moeilijk weer uit gaat komen.
De vraag is: wat anders? Alles maar open houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

@autje Ik kan me juist wel voorstellen dat het niet duidelijk is. Nederland is het land van de (vele) uitzonderingen op de regeltjes, die ook hier weer van toepassing lijken te zijn. In Schotland hebben ze bijvoorbeeld de regel: altijd 2m afstand houden, wanneer je in contact komt met anderen en in het openbaar ALTIJD een mondkapje dragen, punt.
Dát is duidelijk.
TrailBlazer schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:34:
@Deathchant de overheid kiest voor een weg die nog enigszins de economie, het draagvlak voor maatregelen in stand houdt en een enorme piek te voorkomen. Dat dit een aantal mensenlevens gaat kosten zit daar helaas ook bij.

Misschien is dat gewoon iets wat ik zelf echt onacceptabel vind dat een regerig kiest voor "een aantal mensenlevens" ten gunste van de economie. Dat concept kan ik moeilijk verkroppen, ik zou die keuze dus nooit zo maken, maar ik zit dan ook niet in de regering :)
Als het aantal besmettingen toeneemt, hoop ik dat iedereen weer zo braaf is als in maart/april. Maar die ernst is er vanaf, en dan gaat er echt geen lockdown meer komen, dat kost teveel, en mensen hebben er juist geen begrip meer voor, want ze willen "terug naar hoe het was" en juist die houdingen irriteren me mateloos.
En dan al helemaal als je dan mensen ziet protesteren tegen die regels. Al die mensen die zo ageren missen enerzijds wat respect naar de zorg toe, en hebben anderzijds ook totale naiviteit dat zij misschien ook wel eens corona-slachtoffer zouden kunnen worden. Maar om de een of andere redenen denken dat soort mensen dat zij gevrijwaard blijven van alles en dan mag het ineens allemaal wel ten koste gaan van "een aantal mensenlevens".
Ach ja, het idee alles moeten kunnen zeggen/vinden/doen en jezelf het recht toe te eigenen om in andermans 1,5m bubbel te mogen roeren (ongeacht wat de ander ervan vindt) gaan de hartjes blijkbaar sneller van kloppen :F

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik hoop dat er zo goed mogelijk gekeken wordt naar hoe en waar mensen besmet raken zodat er gerichter actie kan worden ondernomen dan in maart/april/mei. Wat ik de afegelopen maand las is dat maar van 35% vastgesteld kan worden hoe en waar ze besmet worden. Die 35% wordt, naast binnen het huishouden, voornamelijk op het werk besmet. Als die 35% omhoog gaat en er meer duidelijkheid komt moeten gerichtere maatregelen denk ik wel mogelijk zijn.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Deathchant schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:47:
Ach ja, het idee alles moeten kunnen zeggen/vinden/doen en jezelf het recht toe te eigenen om in andermans 1,5m bubbel te mogen roeren (ongeacht wat de ander ervan vindt) gaan de hartjes blijkbaar sneller van kloppen :F
Dat vind ik zelf niet, maar de mensen die mij expliciet daarvoor toestemming geven vind ik een ander verhaal. Dan vind ik 'government says no' toch een behoorlijke inperking van de persoonlijke vrijheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
@autje Ik kan me juist wel voorstellen dat het niet duidelijk is. Nederland is het land van de (vele) uitzonderingen op de regeltjes, die ook hier weer van toepassing lijken te zijn. In Schotland hebben ze bijvoorbeeld de regel: altijd 2m afstand houden, wanneer je in contact komt met anderen en in het openbaar ALTIJD een mondkapje dragen, punt.
Dát is duidelijk.
Hoe is dat anders dan hier, afgezien van een verschil van 50 centimeter? Ook hier moet je altijd 1,5 meter afstand houden (dat een hoop mensen dat niet doen maat de regel niet minder duidelijk), en in het openbaar hoef je geen mondkapje te dragen behalve in het openbaar vervoer. Ik snap het punt niet zo, het lijkt mij een beetje spijkers op laag water zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dát is duidelijk.
Waar je nu mee zit is dat je Nederlanders nooit zo ver gaat krijgen om overal een mondkapje te dragen en 2 meter afstand te houden. Tenzij je met veel politie en grof geweld dat soort dingen af gaat dwingen, maar ook dat gaat niet lang goed.

En logisch dat de overheid ook voor de economie kiest, want die economie is wel wat uiteindelijk de resources voor je land oplevert. Als je álles voor 2 maanden dicht zou gooien, dan zou het BNP naar nul gaan en dan heeft bijvoorbeeld de zorg ook geen cent meer om zijn werk te doen. Ben je nog op het zelfde punt aanbeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Dat niet iedereen die afstand zou houden is natuurlijk al van het begin ingecalculeerd. Dat wordt niet gezegd, maar de beleidsmakers zijn ook niet dom. Maar men heeft ingeschat dat met het kleine aantal mensen wat daarin niet (goed genoeg) zou meewerken de curve toch omlaag zou komen, en daar heeft men gelijk in gehad. Het probleem is nu dat het te veel mensen worden die zich er niet meer aan houden.

Overal een mondkapje dragen is nutteloos. Dat hebben we in de 1e ronde ook niet gedaan, en toen hebben we ook de ellende om weten te keren. En mensen die denken dat het wel nodig is zijn vrij om dat mondkapje overal te dragen waar ze willen (al snappen ze kennelijk niet waar dat ding voor bedoeld is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

autje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:00:
Dat niet iedereen die afstand zou houden is natuurlijk al van het begin ingecalculeerd. Dat wordt niet gezegd, maar de beleidsmakers zijn ook niet dom.
Sterker nog; dat is gewoon onderdeel van de kamerbriefings geweest ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Stoney3K schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:53:
[...]

Waar je nu mee zit is dat je Nederlanders nooit zo ver gaat krijgen om overal een mondkapje te dragen en 2 meter afstand te houden. Tenzij je met veel politie en grof geweld dat soort dingen af gaat dwingen, maar ook dat gaat niet lang goed.

En logisch dat de overheid ook voor de economie kiest, want die economie is wel wat uiteindelijk de resources voor je land oplevert. Als je álles voor 2 maanden dicht zou gooien, dan zou het BNP naar nul gaan en dan heeft bijvoorbeeld de zorg ook geen cent meer om zijn werk te doen. Ben je nog op het zelfde punt aanbeland.
Wat me daarin ook verbaast is dat voor- en tegenstanders in het publieke debat zo weinig om zich heen kijken: repressief beleid in Italie, Frankrijk en Spanje bijvoorbeelde leverde geen significant groter effect op. Wel enorm veel boetes en handhavingsproblemen.

Landen zonder enige vorm van centraal beleid daarentegen kennen een enorme hoeveelheid besmettingen waarbij iedereen aan z'n lot overgelaten wordt.

Je laveert daar dus tussen, waarbij je ook de focus moet houden op economie, de lange duur van zo'n proces en de kans dat er een vaccin komt wat ook nog blijkt te werken op lange termijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien is dat gewoon iets wat ik zelf echt onacceptabel vind dat een regerig kiest voor "een aantal mensenlevens" ten gunste van de economie. Dat concept kan ik moeilijk verkroppen, ik zou die keuze dus nooit zo maken, maar ik zit dan ook niet in de regering :)
Gezondheidszorg kan nooit een absoluut belang zijn. De economie is geen abstract begrip, die zorgt ervoor dat je te vreten hebt en überhaupt een menswaardig bestaan kunt leiden. Een totaal ingestorte economie is een garantie voor chaos, opstand en zelfs oorlog.

[ Voor 10% gewijzigd door prijk op 20-07-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Zonder dat concept heb je überhaupt geen economie en wordt een samenleving zoals wij kennen ook onmogelijk. Het speelt ook in het verkeer, bij de uitstoot van fijnstof, medische behandelingen, ongezond eten, etc. Ergens moet je een balans vinden in het aantal doden en hoeveel geld je er tegen aan gooit. Een mensenleven is heilig, meerdere levens is statistiek. Om het maar cru te zeggen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

prijk schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:51:
[...]

Gezondheidszorg kan nooit een absoluut belang zijn.
De gezondheidszorg loopt ook niet op lucht. Die heeft belastinggeld en zorgpremie nodig om te blijven draaien.

En zonder de economie komt dat geld er niet. Dus dan stort ook je gezondheidszorg in, met als resultaat, nog meer slachtoffers.

Pagina: 1 ... 116 ... 124 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
Coronavirus Slowchat #2
De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
De wereld na corona - maatschappij en economie
De corona tracking app
Corona en het volgen van onderwijs