De prutsers van het OM kennende zal er wel weinig van komen, maar dit soort droeftoeters moet je toch gewoon pakken voor poging tot zware mishandeling en alle kosten (directe ziektekosten, gederfd inkomen, schadevergoeding) op verhalen? Ziekenhuis zit er ook lekker halfzacht in, "zien nog voldoende reden". Al raakt een verpleegkundige er niet door besmet, gaat toch om de poging tot?BarôZZa schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:46:
Boze coronapatiënt doet mondkapje af, vier verpleegkundigen besmet
Geen quarantaines, op bezoek mogen in een ziekenhuis met corona. Bijzonder land is dit soms toch.
@BarôZZa Zie mijn post van gisteren. Het is geen abnormaal beleid, maar onder strenge voorwaarden, voor bepaalde omstandigheden; denk bv aan de vader bij een bevalling. Bezoek en patient worden beiden als besmet beschouwd, en personeel hoort dus alle relevante PPM te dragen. Hoe dat in deze context is gegaan is niet duidelijk. Nederland is hier qua beleid niet uniek in, dus helaas voor je lekkere sneer naar NL.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dus omdat andere landen het ook doen is het prima. Dan een ander voorbeeld: in Taiwan heb je twee weken verplichte quarantaine als je het land binnenkomt. Iemand verbrak z'n quarantaine en hoestte in het gezicht van een ander om te 'bewijzen' dat hij geen corona had. €30.000 boete.ijdod schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:17:
@BarôZZa Zie mijn post van gisteren. Het is geen abnormaal beleid, maar onder strenge voorwaarden, voor bepaalde omstandigheden; denk bv aan de vader bij een bevalling. Bezoek en patient worden beiden als besmet beschouwd, en personeel hoort dus alle relevante PPM te dragen. Hoe dat in deze context is gegaan is niet duidelijk. Nederland is hier qua beleid niet uniek in, dus helaas voor je lekkere sneer naar NL.
Voor de rest is het allemaal leuk en aardig, maar als je corona hebt hoor je imo gewoon in quarantaine(graag met controle als het kan). Leuk dat we hier allemaal uitzonderingen gaan bedenken, maar als de schade groter is dan het oplevert heb je er weinig aan. Een paar weken geleden waren er mensen die niet op een uitvaart mochten komen vanwege besmettingsgevaar.
Dat zorgmedewerkers in dit soort scenario's worden gezet is krankzinnig.
[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 09-07-2020 12:35 ]
@BarôZZa Ik ben het niet eens met je oneens op veel van die punten. Alleen heb ik daarbij niet de behoefte om specifiek bij elk punt NL af te zeiken. Het zit je kennelijk nogal hoog.
Sorry, ik wist niet dat ik je had gekwetst met 'Bijzonder land is dit soms toch.' omdat er zorgmedewerkers besmet raken omdat ze naast de huidige ellende ook moeten dealen met besmette malloten die op bezoek moeten kunnen komen.ijdod schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:46:
@BarôZZa Ik ben het niet eens met je oneens op veel van die punten. Alleen heb ik daarbij niet de behoefte om specifiek bij elk punt NL af te zeiken. Het zit je kennelijk nogal hoog.
Zo hoog zit het me niet, dus hup Holland hup enzo.
Het komt wel wat kortzichtig over. Waar ligt dit nu aan? Aan het systeem dat we in uitzonderingsgevallen bezoek toestaan? Of aan een malloot die doordraait? Je verwijst naar ZK waar je 30.000 euro boete krijgt, maar je denkt dat zo’n boete dit soort malloten daadwerkelijk tegenhoudt?BarôZZa schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:13:
[...]
Sorry, ik wist niet dat ik je had gekwetst met 'Bijzonder land is dit soms toch.' omdat er zorgmedewerkers besmet raken omdat ze naast de huidige ellende ook moeten dealen met besmette malloten die op bezoek moeten kunnen komen.
Zo hoog zit het me niet, dus hup Holland hup enzo.
Overigens was nog niet zo lang geleden de teneur dat het onmenselijk was om kwetsbare ouderen in verzorgingshuizen bezoek te onthouden.
Het is dus niet goed of het deugt niet

Ik ben toch malle pietje niet!
@BarôZZa Ik ben niet gekwetst hoor, maar je geen zorgen. Ik werk in de zorg, ben er ook mee getrouwd. ik weet dondersgoed wat er speelt. Ik alleen snap je reacties niet goed.
Het lijkt simpel maar dat is het helemaal niet. Je wilt met alle geweld iets optuigen om maar weer "normaal" te doen maar ziet daarmee zaken over het hoofd. Vier vrienden komen bij een voetbalwedstrijd/concert aan met de auto, één test positief en kan dus niet naar binnen. De andere drie wel, want niet nog niet besmettelijk. En nu?Stoney3K schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:13:
[...]
Idealiter zou je ze dan alle 4 er uit halen met testen, maar als die andere 3 er de volgende dag uit worden gepikt omdat ze genoeg virusdeeltjes hebben maar nog niet besmettelijk zijn, is het eigenlijk al genoeg.
En wat dan belangrijk is is dat je dat op genoeg checkpoints kan doen, meerdere keren op een dag. Met het OV is het dan simpel, positief blazen = niet instappen.
Misschien kun je dan nog een tussenvorm verzinnen met plaatsen waar positief geteste mensen bij elkaar worden gezet of verplicht worden om mondkapjes te dragen en afstand te houden. Maar je wil wel naar een vorm toe waar je die paar duizend man die nu een risico vormen, er uit kan filteren terwijl de rest van de maatschappij weer zo normaal mogelijk door kan.
De positieve wil met OV naar huis (want de andere drie gaan/mogen naar binnen), test daar positief en mag niet mee. Positief de taxi in? Lopend naar huis?
Bij een test locatie moet je uiteraard ook weer naar huis maar dan is het ingecalculeerd bij een gepland bezoek, nu gaan mensen naar werk/vermaak of weet ik veel wat en worden ter plekke afgeserveerd en mogen in geval van OV meteen ook geen kant meer op.
Als je mensen overal en nergens gaat testen en daar consequenties aan gaat hangen dan moet je ook wat met die mensen en kun je ze niet letterlijk de staat op schoppen en aan hun lot overlaten.
Voor die tienduizend supporters is overigens nog een andere oplossing als we dat niet aan kunnen of willen met de ME. Zorgen dat we niet in die situatie terecht komen en dat soort evenementen dus niet organiseren.
Je bent er nu randgevallen bij aan het halen. Hoe mensen naar huis komen als ze aan de poort geweigerd worden, is heel bot gezegd hun probleem. Dan zorg je maar dat je er altijd rekening mee houdt dat je niet ergens naar binnen mag. Dat is eerlijk gezegd een prijs die ik graag zou willen betalen in ruil voor de 1,5 meter politiestaat.ninjazx9r98 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:11:
[...]
Voor die tienduizend supporters is overigens nog een andere oplossing als we dat niet aan kunnen of willen met de ME. Zorgen dat we niet in die situatie terecht komen en dat soort evenementen dus niet organiseren.
Nu is het makkelijk roepen dat we maar vooral braafjes 1,5 meter afstand moeten blijven houden, overal en altijd, maar ik ben heel benieuwd of je dat over een jaar nog steeds roept, en of je dan niet ook gaat pleiten voor een oplossing met corona-checkpoints.
Want als mensen over een jaar met 50.000 man zelf een illegaal festival gaan organiseren, dan kun je met de ME weinig meer beginnen. Dan moet het leger er bij komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 09-07-2020 16:22 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Je hele corona-checkpoints-test is een randgeval. Die test bestaat niet, en de situatie dat je alleen met een negatieve test naar binnen mag gaat er ook niet komen.Stoney3K schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:20:
[...]
Je bent er nu randgevallen bij aan het halen. Hoe mensen naar huis komen als ze aan de poort geweigerd worden, is heel bot gezegd hun probleem. Dan zorg je maar dat je er altijd rekening mee houdt dat je niet ergens naar binnen mag. Dat is eerlijk gezegd een prijs die ik graag zou willen betalen in ruil voor de 1,5 meter politiestaat.
Nu is het makkelijk roepen dat we maar vooral braafjes 1,5 meter afstand moeten blijven houden, overal en altijd, maar ik ben heel benieuwd of je dat over een jaar nog steeds roept, en of je dan niet ook gaat pleiten voor een oplossing met corona-checkpoints.
Want als mensen over een jaar met 50.000 man zelf een illegaal festival gaan organiseren, dan kun je met de ME weinig meer beginnen. Dan moet het leger er bij komen.
Wat als de test vals-negatief is? Dan besmet je gelijk de heleboel binnen.
Wat als de test vals-positief is? Dan sluit je iemand ongewenst buiten met alle problemen van dien.
Kortom, de test moet perfect zijn én direct resultaat geven én nog een beetje betaalbaar want we willen die het liefst in de hele samenleving/restaurants/festivals/kerken in zetten.
Dat is nog altijd een wenselijker optie dan IEDEREEN ongewenst buiten sluiten. Vroeg of laat zul je toch echt een alternatief moeten vinden op die 1,5 meter in bepaalde situaties. Want dat kun je sociaal niet jaren lang volhouden, en met alle macht van de wereld niet jaren lang handhaven.Jovatov schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:32:
[...]
Wat als de test vals-positief is? Dan sluit je iemand ongewenst buiten met alle problemen van dien.
Het probleem is niet het coronavirus maar de enorme angst die er omheen heerst. Het begint langzaam vergelijkbaar te worden met de angst voor terrorisme. Want vergeet ook niet dat die 1,5 meter je geen garantie biedt op nul besmettingen, dus wat dat betreft is een test die valse negatives geeft niet anders.
[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 09-07-2020 16:36 ]
In sommige situaties is er al een alternatief op 1,5 meter: zoals mondkapjes in het OV en basisscholen/middelbare scholen. En daar zullen vast nog wel meer uitzonderingen op komen.Stoney3K schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:35:
[...]
Dat is nog altijd een wenselijker optie dan IEDEREEN ongewenst buiten sluiten. Vroeg of laat zul je toch echt een alternatief moeten vinden op die 1,5 meter in bepaalde situaties. Want dat kun je sociaal niet jaren lang volhouden, en met alle macht van de wereld niet jaren lang handhaven.
Het probleem is niet het coronavirus maar de enorme angst die er omheen heerst. Het begint langzaam vergelijkbaar te worden met de angst voor terrorisme. Want vergeet ook niet dat die 1,5 meter je geen garantie biedt op nul besmettingen, dus wat dat betreft is een test die valse negatives geeft niet anders.
Jouw droomtest kan wel een wenselijkere optie zijn misschien. Maar we leven niet in een wereld waar die droomtest bestaat helaas.
[ Voor 8% gewijzigd door Jovatov op 09-07-2020 16:42 ]
In het OV is het nog altijd geen alternatief. het is in principe een én-én. En het is een 'alternatief' waar je niks voor koopt, behalve irritatie, boetes, en vollere treinen (daar zou ik dus juist niet op zitten te wachten).Jovatov schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:40:
[...]
In sommige situaties is er al een alternatief op 1,5 meter: zoals mondkapjes in het OV en basisscholen/middelbare scholen. En daar zullen vast nog wel meer uitzonderingen op komen.
Het is nog altijd zo dat de boodschap is "Jarenlang mag je je beste vrienden die je als familie beschouwt niet knuffelen, je moet ze zelfs als gevaarlijk zien". En ik ben heel benieuwd hoe lang dat goed blijft gaan.
@The Legend Het houdt het absoluut grotendeels tegen. Het is een erg sterk signaal dat de maatregelen heel serieus zijn. Tijdens quarantaine blijf je afgezonderd, je speelt met de gezondheid van een ander. De kerel uit het ziekenhuis loopt nu waarschijnlijk rustig z'n boodschappen te doen.
De ouderen in verzorgingshuizen, tsja, volgens mij zijn er vooral heel veel mensen die over de rug daarvan scoren tegen de maatregelen.
@ijdod Niets dan hulde voor dat. Mijn beste vriendin werkt op het IC, maanden overwerkt, onzekerheid over of ze veilig was en durfde maanden lang niet met vrienden en familie af te spreken. Die zet gerust zonder mokken haar eigen leven op het spel zetten om een ander te redden.
Mijn punt is dat je als land zijnde in de eerste plaats die zoveel mogelijk moet beschermen, omdat ze zich al op de voorlinie begeven. Als dan uitgerekend die mensen ziek worden door mensen die niet eens patiënt zijn vind ik op zijn minst opmerkelijk. Geen idee wat je daar niet aan kan snappen.
Wat is er zo raar aan iemand met een besmettelijke, mogelijk dodelijke ziekte waar geen vaccin voor is twee weken lang af te zonderen?
De ouderen in verzorgingshuizen, tsja, volgens mij zijn er vooral heel veel mensen die over de rug daarvan scoren tegen de maatregelen.
@ijdod Niets dan hulde voor dat. Mijn beste vriendin werkt op het IC, maanden overwerkt, onzekerheid over of ze veilig was en durfde maanden lang niet met vrienden en familie af te spreken. Die zet gerust zonder mokken haar eigen leven op het spel zetten om een ander te redden.
Mijn punt is dat je als land zijnde in de eerste plaats die zoveel mogelijk moet beschermen, omdat ze zich al op de voorlinie begeven. Als dan uitgerekend die mensen ziek worden door mensen die niet eens patiënt zijn vind ik op zijn minst opmerkelijk. Geen idee wat je daar niet aan kan snappen.
Wat is er zo raar aan iemand met een besmettelijke, mogelijk dodelijke ziekte waar geen vaccin voor is twee weken lang af te zonderen?
Hoezo is het geen alternatief als je er wel vollere treinen voor terugkrijgt?Stoney3K schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:43:
[...]
In het OV is het nog altijd geen alternatief. het is in principe een én-én. En het is een 'alternatief' waar je niks voor koopt, behalve irritatie, boetes, en vollere treinen (daar zou ik dus juist niet op zitten te wachten).
Gaat al vier maanden goed. Beetje vertrouwen hebben, zie geen reden waarom dat met 8/12/16 maanden nu heel anders wordt.Het is nog altijd zo dat de boodschap is "Jarenlang mag je je beste vrienden die je als familie beschouwt niet knuffelen, je moet ze zelfs als gevaarlijk zien". En ik ben heel benieuwd hoe lang dat goed blijft gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Jovatov op 09-07-2020 16:49 ]
Vollere treinen doen natuurlijk weinig tegen eenzaamheid.Jovatov schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:49:
[...]
Hoezo is het geen alternatief als je er wel vollere treinen voor terugkrijgt?
Vier vrienden waarvan één positief test is een randgeval? Dat zegt iemand die 50.000 mensen op een illegaal festival of 10.000 supporters die zich niet aan de 1,5m meter houden uit z'n mouw schudt om een punt te maken? Zijn Tante Bep met al haar kwaaltjes en BOA's die achter je voordeur komen omdat jij en je vrienden elkaar bespringen op een feest geen randgevallen?Stoney3K schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:20:
[...]
Je bent er nu randgevallen bij aan het halen. Hoe mensen naar huis komen als ze aan de poort geweigerd worden, is heel bot gezegd hun probleem. Dan zorg je maar dat je er altijd rekening mee houdt dat je niet ergens naar binnen mag. Dat is eerlijk gezegd een prijs die ik graag zou willen betalen in ruil voor de 1,5 meter politiestaat.
Ik betaal liever de prijs van de huidige situatie dan te moeten leven in een ego maatschappij waar we mensen die pech hebben gewoon laten barsten opdat anderen plezier kunnen hebben en om te praten over een politiestaat gaat echt helemaal nergens over.
Geen idee of ik dat over een jaar nog steeds roep, dat is het enige eerlijke antwoord dat ik kan geven met de informatie die ik op dit moment heb. Ik heb geen kristallen bol en ga er niet op los fantaseren.Nu is het makkelijk roepen dat we maar vooral braafjes 1,5 meter afstand moeten blijven houden, overal en altijd, maar ik ben heel benieuwd of je dat over een jaar nog steeds roept, en of je dan niet ook gaat pleiten voor een oplossing met corona-checkpoints.
Wat moet dat moet. Als dat al zou gebeuren zo'n festival dan ben ik voorstander van zware straffen voor de organisatoren en hard ingrijpen maar dat staat helemaal los van Corona.Want als mensen over een jaar met 50.000 man zelf een illegaal festival gaan organiseren, dan kun je met de ME weinig meer beginnen. Dan moet het leger er bij komen.
Je zegt zelf vroeg of laat maar ondertussen gaan al je berichten over vroeg en nooit over laat. Je doet de aanname dat het hoe dan ook jaren gaat duren, dat dat sociaal niet vol te houden is en daarom moet het bij voorkeur NU anders.Stoney3K schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:35:
[...]
Dat is nog altijd een wenselijker optie dan IEDEREEN ongewenst buiten sluiten. Vroeg of laat zul je toch echt een alternatief moeten vinden op die 1,5 meter in bepaalde situaties. Want dat kun je sociaal niet jaren lang volhouden, en met alle macht van de wereld niet jaren lang handhaven.
Wat gaat het afschaffen van die 1,5 meter in welke vorm dan ook opleveren voor de angst die er heerst? Kan het niet zo zijn dat juist die 1,5 meter voor veel mensen die (terecht) angst hebben er voor zorgt dat ze nog tot op zekere hoogte een normaal leven kunnen leiden? Of denk je soms dat die angst als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra Rutte roept dat we de 1,5 meter los kunnen laten?Het probleem is niet het coronavirus maar de enorme angst die er omheen heerst. Het begint langzaam vergelijkbaar te worden met de angst voor terrorisme. Want vergeet ook niet dat die 1,5 meter je geen garantie biedt op nul besmettingen, dus wat dat betreft is een test die valse negatives geeft niet anders.
Wij vermijden in ieder geval winkels waar consequent klanten en/of personeel zich totaal niet aan de anderhalve meter houden. Wij vinden de anderhalve meter prettig en zien vooralsnog de noodzaak niet om die nu al af te schaffen. Sterker nog, zijn best wel wat winkels die er goed aan doen om wat strenger op te treden tegen klanten en personeel. En dan heb ik het niet over vluchtig langs lopen bij iemand maar er gewoon letterlijk naast gaan staan om iets uitgebreid te bekijken, vlak achter iemand bij de kassa staan zodat je de ademhaling bijna letterlijk voelt en hoort, of als personeel een vak gaan vullen waar een klant vlak naast staat enz.
Goed voorbeeld doet volgen is dan wel weer zichtbaar. In winkels die zelf net wat meer moeite doen zie je klanten zich ook beter gedragen en in winkels waar het personeel wel een hesje draagt maar zich nergens aan houdt (hallo Action) is het totale chaos.
Dan moeten ze ook niet klagen als het leger er 150 doodschiet. Dat is 0,3% en dat is vrijwel niks tenslotte.Stoney3K schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:20:
[...]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dit vind ik een mooi voorbeeld van hoe Nederlandse media te werk gaan. Wat de beste man heeft gezegd is dat er dingen beter hadden gekund, zoals dit een goed wetenschapper betaamd en dit bijna altijd het geval is. De Nederlandse media doen er echter alles aan om te doen lijken dat we het juiste doen.XWB schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:37:
Maar Zweden heeft toegegeven dat hun beleid verkeerd is.
Zie voor het echte bericht:
Tegnell: We still think Sweden's strategy is good, but you can always do things better
'I haven’t changed my mind': Swedish science chief remains confident country is building immunity
Dit vind ik ook zo'n mooi voorbeeld, die was ook al eerder gepost trouwens. Een N=1 verhaal met lage kans op optreden. Enorme ophef, maar gelukkig een enorme uitzondering. Laten we alsjeblieft mensen op hun sterfbed contact met hun naasten blijven gunnen. Daarnaast wat vreemd, hoe kan iemand in korte tijd de anderen zo snel besmetten? Of waren er ook patiënten besmet? Er ontbreken veel nuttige details, het gaat om de ophef. Met RNA-onderzoek zou je kunnen proberen vast te stellen of die man daadwerkelijk de bron was, is (nog) niet gebeurd. Als de besmetting van die 4 erg snel gebeurd is, dan zou dit interessante informatie zijn.
Ook een mooi voorbeeld is een relatief jong iemand uitvergroten die dood is gegaan aan corona. In werkelijkheid is er onder de 25 jaar slechts 1 dode gevallen, iemand van 16 overleed op de IC en had al onderliggend lijden. Ondertussen hebben 54.000 studenten studieachterstand door corona en worden mensen onder de 25 waarschijnlijk het zwaarst getroffen door de maatregelen.
Pas heel langzaam lijkt het nu iets te veranderen en komen andere meningen wat aan bod, die duiden op middelen die erger zijn dan de kwaal:
SCP: Kwetsbare groepen verliezen vaker hun baan door coronacrisis
Oxfam: honger door coronacrisis mogelijk dodelijker dan virus
Artsen luiden noodklok over coronamaatregelen: ‘Zo doorgaan levert schade op’
Econoom Bas Jacobs: die anderhalve meter maakt de economie kapot
Dat nieuwe normaal wordt als iets onvermijdelijks gepresenteerd, terwijl het dat niet zonder meer is. Sterker nog, ik vind het helemaal niet iets waar we naartoe moeten.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Nee, als je het over een medicijn hebt dat na 1 onderzoek is goedgekeurd, dan heb je het over Remdesivir. Er is 1 onderzoek dat verkorting van de verpleegduur vaststelde en niet minder sterfte. 4 van de eerste 5 patiënten die het in Frankrijk kregen hadden vervolgens ernstige bijwerkingen.. Welke andere onderzoeken heb je het trouwens over? Ik gok het retracted Lancet artikel of de Recovery Trial met een dodelijke veel te hoge WHO-dosis, of andere waar het veel te laat is gebruikt. Het is ernstig hoe eerst de data gefabriceerd wordt, en vervolgens de conclusie in stand blijft als die data frauduleus blijkt.redwing schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:58:
Er is 1 onderzoek waaruit dit lijkt te komen, uitgevoerd door iemand die graag wil dat het medicijn werkt. Er is altijd extra onafhankelijk onderzoek nodig om dit soort resultaten aan te tonen. Er zijn nl. ook al onderzoeken geweest waaruit heel andere cijfers kwamen. Dus hoeveel/wanneer je dit medicijn moet geven is nog niet bekend. Dus ja, zomaar medicijnen gaan gebruiken blijft niet verstandig. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat deze behandeling veelbelovend is, maar daarmee is het nog niet gelijk iets dat je grootschalig wil gaan gebruiken.
HCQ+ wordt echter in vele landen verspreid over de wereld toegepast, omdat ze het al hebben en het veel goedkoper is. Naast die 2 grote onderzoeken uit de VS en 1 in Frankrijk zijn dat India, Marokko, Brazilië, China, etc.. Een arts uit Marokko denkt zelfs dat 78% van de Europese doden voorkomen had kunnen worden met de methode die Rob Elens in Nederland succesvol op kleine schaal heeft toegepast. In Nederland zou dat dan gaan om 4786 doden die voorkomen hadden kunnen worden. Vervolgens komen daar nog vele levens bij die hier geruïneerd worden door maatregelen.
De rode draad is dat we blind zijn voor de gevolgen van de keuzes die we maken, want die zijn reuze onprettig. Als je kiest om iets te verbieden (zeg HCQ+ in 1e lijn, zeg buiten minder dan 1,5 meter afstand houden), dan gooi je ook alle mogelijke positieve effecten daarvan weg. Naast dat je ook nog eens je medemens niet vertrouwd.
Erg frappant aangezien er tal van landen tal van andere maatregelen nemen.Ik snap dus dat je als regering niet echt anders kunt dan wat we nu doen.
Van die snap ik ook niet dat die is goedgekeurd aangezien die eigenlijk geen enkel positief effect lijtk te hebben.pedorus schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:52:
[...]
Nee, als je het over een medicijn hebt dat na 1 onderzoek is goedgekeurd, dan heb je het over Remdesivir.
Deze zijn inderdaad niet welke je moet hebben, maar ik ben er ook een paar tegengekomen waaruit blijkt dat het moment van inname nogal nauw komt.Zelfs als het al heel snel gegeven wordt lijkt het bij een gedeelte van de mensen te zorgen voor zwaardere bijwerkingen.Er is 1 onderzoek dat verkorting van de verpleegduur vaststelde en niet minder sterfte. 4 van de eerste 5 patiënten die het in Frankrijk kregen hadden vervolgens ernstige bijwerkingen.. Welke andere onderzoeken heb je het trouwens over? Ik gok het retracted Lancet artikel of de Recovery Trial met een dodelijke veel te hoge WHO-dosis, of andere waar het veel te laat is gebruikt. Het is ernstig hoe eerst de data gefabriceerd wordt, en vervolgens de conclusie in stand blijft als die data frauduleus blijkt.
Tja, alleen wederom is dit totaal niet bewezen. Ook uit de cijfers die uit de landen komen die het gebruiken zie je niet de getallen komen die jij hier noemt. Het lijkt inderdaad een positief effect te hebben, maar niet de 78% die het sneller/beter zou doorstaan.HCQ+ wordt echter in vele landen verspreid over de wereld toegepast, omdat ze het al hebben en het veel goedkoper is. Naast die 2 grote onderzoeken uit de VS en 1 in Frankrijk zijn dat India, Marokko, Brazilië, China, etc.. Een arts uit Marokko denkt zelfs dat 78% van de Europese doden voorkomen had kunnen worden met de methode die Rob Elens in Nederland succesvol op kleine schaal heeft toegepast. In Nederland zou dat dan gaan om 4786 doden die voorkomen hadden kunnen worden. Vervolgens komen daar nog vele levens bij die hier geruïneerd worden door maatregelen.
Wat je zelf al zegt, het is frapant om te zien hoe cijfers van enkele onderzoeken blijven hangen terwijl er zoveel bewijzen zijn die iets anders laten zien
Tja aan de andere kant zijn anderen weer blind voor de gevolgen als we die keuzes niet hadden gemaakt. Elk land waar de maatregelen te snel zijn opgeheven heeft daarna een nieuwe piek gehad.De rode draad is dat we blind zijn voor de gevolgen van de keuzes die we maken, want die zijn reuze onprettig. Als je kiest om iets te verbieden (zeg HCQ+ in 1e lijn, zeg buiten minder dan 1,5 meter afstand houden), dan gooi je ook alle mogelijke positieve effecten daarvan weg. Naast dat je ook nog eens je medemens niet vertrouwd.
Waarbij zoals gezegd de landen die te snel de maatregelen laten vieren een nieuwe piek zien. Daarbuiten zie je dat de meeste landen redelijk op 1 lijn zitten. Dus rustig aan de maatregelen laten viern lijkt toch echt de beste optie te zijn.[...]
Erg frappant aangezien er tal van landen tal van andere maatregelen nemen.
[removed]
"Een spookrijder? Alle andere auto's rijden in de verkeerde richting"
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Chloroquine is ook in de Nederlandse ziekenhuizen zeer uitgebreid geprobeerd. Trial and error, maar geen significante bijdrage.
Overigens, ik weet niet of Luxemburg ook in dit topic hoort (meestal was het altijd wel deel van de BeNeLux)..
Luxemburg heeft 625K inwoners, maar momenteel is daar het aantal gemeldde infecties hoger dan in nederland:
gisteren 69 positieve corona-infecties in Luxemburg gemeld,
en daartegenover staan 54 gevallen in nederland.
Wel moet hierbij gemeld worden dat Luxemburg een erg aggressief en pro-actief testbeleid heeft, alle bewoners en ook mensen die er werken worden actief gevraagd zich regelmatig te testen, dagelijks nemen ze er ruim 6000 tests af (dus een procent van de bevolking iedere dag).
Maar tevens lijkt er een tweede golf aan de gang te zijn, deels ook doordat er na het opheffen van de hardste lockdown maatregelen toch mogelijk te snel veel sociale kontakten waren (meerdere feestjes gelden als 'besmettingshaarden')
ondertussen zijn de regels weer door de regering verscheprt en plant de regering ook zeer exact informatie over besmettingshaarden te gaan publiceren.
Tot nu toe lijkt het mogelijk een voorbeeld van het gevaar dat _kan_ ontstaan als maatregelen opgeheven worden, en een voorbeeld van hoe snel de uitbreiding weer een 'sprong' kan maken (eind juni lagen de aantallen infecties op 25% vand e aantallen nu en leek de initieel zware uitbraak onder controle gebracht te zijn)
https://www.wort.lu/de/lo...-5f073932da2cc1784e3613a5
Luxemburg heeft 625K inwoners, maar momenteel is daar het aantal gemeldde infecties hoger dan in nederland:
gisteren 69 positieve corona-infecties in Luxemburg gemeld,
en daartegenover staan 54 gevallen in nederland.
Wel moet hierbij gemeld worden dat Luxemburg een erg aggressief en pro-actief testbeleid heeft, alle bewoners en ook mensen die er werken worden actief gevraagd zich regelmatig te testen, dagelijks nemen ze er ruim 6000 tests af (dus een procent van de bevolking iedere dag).
Maar tevens lijkt er een tweede golf aan de gang te zijn, deels ook doordat er na het opheffen van de hardste lockdown maatregelen toch mogelijk te snel veel sociale kontakten waren (meerdere feestjes gelden als 'besmettingshaarden')
ondertussen zijn de regels weer door de regering verscheprt en plant de regering ook zeer exact informatie over besmettingshaarden te gaan publiceren.
Tot nu toe lijkt het mogelijk een voorbeeld van het gevaar dat _kan_ ontstaan als maatregelen opgeheven worden, en een voorbeeld van hoe snel de uitbreiding weer een 'sprong' kan maken (eind juni lagen de aantallen infecties op 25% vand e aantallen nu en leek de initieel zware uitbraak onder controle gebracht te zijn)
https://www.wort.lu/de/lo...-5f073932da2cc1784e3613a5
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Maar hoeveel zijn 65 infecties nou echt? Het virus is nou eenmaal een blijvertje en dit soort oplevingen horen er gewoon bij en blijven we krijgen de komende jaren. Om dan elke keer de boel aan te gaan scherpen, ik weet het niet. We zijn in Nederland ook uiteindelijk van 100 - 200 dagelijkse besmettingen na de lockdown naar enkele tientallen per dag gegaan.
Ik geloof wel dat we hier echt stukken minder testen dan de verwachting was na de test 'piek' na 1 juni. Dat las ik in ieder geval in de Volkskrant, zelfs veel mensen met klachten laten zich niet per se testen.Soccer98 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:38:
Maar hoeveel zijn 65 infecties nou echt? Het virus is nou eenmaal een blijvertje en dit soort oplevingen horen er gewoon bij en blijven we krijgen de komende jaren. Om dan elke keer de boel aan te gaan scherpen, ik weet het niet. We zijn in Nederland ook uiteindelijk van 100 - 200 dagelijkse besmettingen na de lockdown naar enkele tientallen per dag gegaan.
dat ligt heel sterk aan de verbanden tot andere omstandigheden...Soccer98 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:38:
Maar hoeveel zijn 65 infecties nou echt?
59 infecties in nederland op een bevolking van 17 miljoen is an sich een 'betere' score,
dan de 65 infecties in Luxemburg met 625K populatie (25x zo klein).
Anderszijds is het aantal uitgevoerde tests in Luxemburg net zo hoog als in nederland en _kan_ het ook erop wijzen dat het aantal niet ontdekte besmettingen in Nl gewoon veel hoger zou kunnen liggen.
In Luxemburg ligt overigens ook het aantal jongeren besmettingen duidelijk veel hoger en zijn er ook relatief veel niet-symptomatische gevallen die vroeg ontdekt worden.
Dat het virus een 'blijvertje' is verder geen reden om niet goed te willen traceren _hoe_ de besmetting verloopt en hier een goed oog op te willen houden, bv besmettingshaarden zsm te traceren en goede statistieken te maken hoe het verloop bij verschillende doelgroepen is en/of welke risico's bestaan
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Voor de mensen die nog steeds beweren dat hcq niet zou werken, ik weet niet hoeveel bewijs jullie nodig hebben maar volgens mij vertellen al deze studies genoeg.
https://c19study.com/
Disclaimer: Heb nooit beweerd dat HCQ niet werkt.Kraanwater schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:40:
Voor de mensen die nog steeds beweren dat hcq niet zou werken, ik weet niet hoeveel bewijs jullie nodig hebben maar volgens mij vertellen al deze studies genoeg.
Kijkende naar de lijst: Veel zeer kleine studies, weinig goede controle groepen, veel retrospective studies op populatie die niet opgezet zijn voor dit specifieke onderzoek, aanzienlijk deel van de studies geeft dan ook aan niet te corrigeren voor factoren als leeftijd, geslacht, medische geschiedenis. Moeten we daarom HCQ vanuit wetenschappelijk perspectief afdoen als kwakzalverij? Nee. Is er naar huidige wetenschappelijke standaarden onomstotelijk bewezen dat het werkt? Ook niet. Simpelweg meer gericht onderzoek voor nodig met populaties en methodologien die specifiek geënt zijn op het onderzoeken van nut/noodzaa van HCQ.
Cum hoc ergo propter hoc...
Prima als het werkt, gebruik het lekker. Maar als in landen met een zeer geavanceerde medische wetenschap na een periode van daadwerkelijk gebruik een stapje terug wordt gedaan hecht ik daar wel waarde aan. Tot zover lijkt het vooral speelbal te zijn voor populisten, en dat lijkt me sowieso niet de juiste weg.
Stukje achtergrond:
https://www.ad.nl/binnenl...pil-chloroquine~a3165169/
Er ligt nota bene een voorraad klaar, als er reden was om het te gebruiken, was dat echt wel gebeurd. Of zien we weer een plot waarbij de grote boze overheid een behandeling achter houdt om het volk te onderdrukken?
Edit: wat @BoB_HenK zegt ..
Prima als het werkt, gebruik het lekker. Maar als in landen met een zeer geavanceerde medische wetenschap na een periode van daadwerkelijk gebruik een stapje terug wordt gedaan hecht ik daar wel waarde aan. Tot zover lijkt het vooral speelbal te zijn voor populisten, en dat lijkt me sowieso niet de juiste weg.
Stukje achtergrond:
Er ligt nota bene een voorraad klaar, als er reden was om het te gebruiken, was dat echt wel gebeurd. Of zien we weer een plot waarbij de grote boze overheid een behandeling achter houdt om het volk te onderdrukken?

[ Voor 54% gewijzigd door MikeyMan op 10-07-2020 11:53 ]
Ben het volledig met je eens, haha. Zeker met dat laatste. Maar ik zie enkele tientallen besmettingen per dag geen reden eigenlijk om zaken op slot te doen, maar volgens mij gebeurt dat ook niet per se in Luxemburg.RM-rf schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:14:
[...]
dat ligt heel sterk aan de verbanden tot andere omstandigheden...
59 infecties in nederland op een bevolking van 17 miljoen is an sich een 'betere' score,
dan de 65 infecties in Luxemburg met 625K populatie (25x zo klein).
Anderszijds is het aantal uitgevoerde tests in Luxemburg net zo hoog als in nederland en _kan_ het ook erop wijzen dat het aantal niet ontdekte besmettingen in Nl gewoon veel hoger zou kunnen liggen.
In Luxemburg ligt overigens ook het aantal jongeren besmettingen duidelijk veel hoger en zijn er ook relatief veel niet-symptomatische gevallen die vroeg ontdekt worden.
Dat het virus een 'blijvertje' is verder geen reden om niet goed te willen traceren _hoe_ de besmetting verloopt en hier een goed oog op te willen houden, bv besmettingshaarden zsm te traceren en goede statistieken te maken hoe het verloop bij verschillende doelgroepen is en/of welke risico's bestaan
Dus een medicijn Remdesivir die ontwikkeld is in een geavanceerde medische wereld waar heel veel bijwerkingen bij zijn en het alleen de periode verkort dat je beter word vind je wel prima? Mij laat dat alleen maar zien dat de farmaceutische industrie met een agenda werkt en er hier een groot slaatje uit wilt slaan.MikeyMan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:49:
Prima als het werkt, gebruik het lekker. Maar als in landen met een zeer geavanceerde medische wetenschap na een periode van daadwerkelijk gebruik een stapje terug wordt gedaan hecht ik daar wel waarde aan.
Ik ben geen arts, chemicus of apotheker. Maar heb er wel het volledige vertrouwen in dat als er enige reden was om aan te nemen dat het zou werken dit ook gewoon direct gebruikt gaat worden. De farmaceutische industrie ten spijt.Kraanwater schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:53:
[...]
Dus een medicijn Remdesivir die ontwikkeld is in een geavanceerde medische wereld waar heel veel bijwerkingen bij zijn en het alleen de periode verkort dat je beter word vind je wel prima? Mij laat dat alleen maar zien dat de farmaceutische industrie met een agenda werkt en er hier een groot slaatje uit wilt slaan.
Of dit dan chloroquine, remdesivir of weerwolf haren zijn interesseert mij persoonlijk helemaal niks.
Zoals ik zei; er liggen voorraden, maar artsen zien meer cons Dan pros.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 10-07-2020 11:57 ]
Verkeerde knop.
[ Voor 96% gewijzigd door Kraanwater op 10-07-2020 12:09 ]
Wat ik ergens wel weer grappig vind is dat het juist de antivaxxers zijn die ik op social media zie eisen dat er ruimschoots met dit middel gestrooid gaat worden. Ik bedoel, eerst tekeer gaan tegen vaccins en dan oproepen zoveel mogelijk met een ander middel dat mogelijk wel eens zou kunnen werken aan de slag te gaan klinkt toch op z'n minst een beetje inconsistent.MikeyMan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:49:
Stukje achtergrond:
Van een stel hersenlozen kun je ook geen consistentie verwachten natuurlijk.Yucon schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:18:
[...]
Wat ik ergens wel weer grappig vind is dat het juist de antivaxxers zijn die ik op social media zie eisen dat er ruimschoots met dit middel gestrooid gaat worden. Ik bedoel, eerst tekeer gaan tegen vaccins en dan oproepen zoveel mogelijk met een ander middel dat mogelijk wel eens zou kunnen werken aan de slag te gaan klinkt toch op z'n minst een beetje inconsistent.
Hoezo deze mensen hersenloos noemen, beetje kort door de bocht vind je niet? En nee ik ben geen anti vaxxer mijn zoontje heeft ook al zijn prikjes gehad tot nu toe. Ik snap sommige mensen wel als je verhalen leest over bijwerkingen van vaccins, zelf maak ik me niet echt druk daarom maar als je dit soort berichten lees snap ik die beweging wel.MikeyMan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:33:
[...]
Van een stel hersenlozen kun je ook geen consistentie verwachten natuurlijk.
https://nos.nl/artikel/22...e%20van%20Volksgezondheid.
En dit is alleen in Nederland, hier zijn veel voorbeelden van te vinden wereldwijd en niet alleen met dit vaccin.
Jij denkt misschien nog na over de voors en tegens. De fanatieke antivaxxers komen vaak niet verder dan 'ik wil geen rommel in mn lichaam'. Zonder zich in de effecten te verdiepen, en zonder naar het grote plaatje te kijken. Alu hoedjes op, de hele wereld is tegen me etc. Dan noem ik je een hersenloze ja.Kraanwater schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:12:
[...]
Hoezo deze mensen hersenloos noemen, beetje kort door de bocht vind je niet? En nee ik ben geen anti vaxxer mijn zoontje heeft ook al zijn prikjes gehad tot nu toe. Ik snap sommige mensen wel als je verhalen leest over bijwerkingen van vaccins, zelf maak ik me niet echt druk daarom maar als je dit soort berichten lees snap ik die beweging wel.
https://nos.nl/artikel/22...e%20van%20Volksgezondheid.
En dit is alleen in Nederland, hier zijn veel voorbeelden van te vinden wereldwijd en niet alleen met dit vaccin.
Is iemand dit opgevallen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3k8iLIRd2Nk0cJIHxW4hK4s2.jpg?f=user_large)
Foutje in de statistieken? Of echt zo veel?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3k8iLIRd2Nk0cJIHxW4hK4s2.jpg?f=user_large)
Is dat niet simpelweg de overstap naar week rapportage?BlakHawk schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:17:
[Afbeelding]
Het is een foutje bij het gebruik van hun aangeleverde data.BlakHawk schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:17:
[Afbeelding]
Eerst werden de corona-gevallen per dag gerapporteerd, en sinds begin deze maand nog maar 1x per week.
Deze grafiek verdeelt dat getal niet netjes terug uit over de dagen, dus vandaar dat er een piek te zien is.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Nou de antivaxxers zijn behoorlijk consistent hoor: ze wantrouwen systematisch alle adviezen van de overheid.MikeyMan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:33:
[...]
Van een stel hersenlozen kun je ook geen consistentie verwachten natuurlijk.
De makkelijkste manier om er vanaf te komen is vanuit de overheid nog even benadrukken dat ook rattengif wordt afgeraden als medicijn tegen corona
Verwijderd
https://allecijfers.nl/ni...vid19/#Corona_kerncijfers
Cijfers worden nog dagelijks geupdate, maar niet volgens een uitgebreid "bulletin". Google zou het gewoon kunnen updaten
Cijfers worden nog dagelijks geupdate, maar niet volgens een uitgebreid "bulletin". Google zou het gewoon kunnen updaten
Kijk, dat gaat de goede kant op. -1 dode vandaag.
Er is iemand na 40 dagen weer uit de doden opgestaan? Of is het minder interessant dan dat?MikeyMan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:56:
Kijk, dat gaat de goede kant op. -1 dode vandaag.
Dat vertelt het verhaal helaas niet.downtime schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:05:
[...]
Er is iemand na 40 dagen weer uit de doden opgestaan? Of is het minder interessant dan dat?
Ik gok dat Pasen eindelijk opgenomen is in de statistieken.downtime schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:05:
[...]
Er is iemand na 40 dagen weer uit de doden opgestaan? Of is het minder interessant dan dat?
Integer overflowdowntime schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:05:
[...]
Meest logisch is dat er iemand dubbel geteld is en dat nu gecorrigeerd is.downtime schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:05:
[...]
And to think they once said that computers would take away jobs.
gambieter schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:26:
[...]
"Een spookrijder? Alle andere auto's rijden in de verkeerde richting"
offtopic:
Tsja, ik heb wel eens een situatie meegemaakt waar er negen de sloot in gingen. Ik stond nog lachend op de wal en was al wat verkouden en het was koud weer, dus ik heb maar snel gezegd dat ik binnen wat schone kleren voor ze zou halen zodat het niet zo'n bende zou worden
Tsja, ik heb wel eens een situatie meegemaakt waar er negen de sloot in gingen. Ik stond nog lachend op de wal en was al wat verkouden en het was koud weer, dus ik heb maar snel gezegd dat ik binnen wat schone kleren voor ze zou halen zodat het niet zo'n bende zou worden
*knip*
Discussie over de effectiviteit en inzet controversiële middelen zoals hydroxychloroquine behoort in
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus beslecht te worden. Het is niet de bedoeling om deze elders te poneren als zijnde bewezen en daarmee een hele offtopic discussie te ontlokken.
[ Voor 70% gewijzigd door defiant op 11-07-2020 14:45 ]
Verwijderd
De afgelopen dagen is er weer een stijging van het aantal gevallen. Voor het eerst in 3 weken weer boven de honderd gevallen. Duidelijk wat haarden (tilburg), sommige provincies al dagen op 0
Wacht maar tot de vakantiegangers terugkeren uit Spanje en Italië... Dan gaan we pas een stijging zien.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:17:
De afgelopen dagen is er weer een stijging van het aantal gevallen. Voor het eerst in 3 weken weer boven de honderd gevallen. Duidelijk wat haarden (tilburg), sommige provincies al dagen op 0
Verwijderd
Stel nou dat al die doemscenario's niet uitkomen, kunnen we dan weer gewoon gaan doen, of blijft iedereen hier bij zijn eigen ingenomen standpunt?
Zijn er in Nederland ook verplichte quarantaines en testen zoals in Belgie? Als dat goed opgevolgd wordt (lastig te controleren maar boetes van 4000 euro en celstraffen wil niemand riskeren denk ik) kan het meevallen.Exocet schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:24:
[...]
Wacht maar tot de vakantiegangers terugkeren uit Spanje en Italië... Dan gaan we pas een stijging zien.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat is een persoonlijke aanname en nog geen vaststaand feit. Ik ben overigens wel benieuwd wat het effect is komende 4 weken door de vakanties.Exocet schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:24:
[...]
Wacht maar tot de vakantiegangers terugkeren uit Spanje en Italië... Dan gaan we pas een stijging zien.
Ik kan me nog goed herinneren dat de basisscholen weer open gingen op basis van adviezen van OBMT en het RIVM en er ook velen riepen dat het waanzin was en er geëxperimenteerd werd met kinderen. Achteraf is dat ook misplaatste paniekzaaierij geweest en bleek het advies juist te zijn.
Afaik zijn in Nederland alle (zelf)quarantaines geheel vrijwillig en dus niet verplicht?Marzman schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:29:
[...]
Zijn er in Nederland ook verplichte quarantaines en testen zoals in Belgie? Als dat goed opgevolgd wordt (lastig te controleren maar boetes van 4000 euro en celstraffen wil niemand riskeren denk ik) kan het meevallen.
Virussen? Scan ze hier!
Voor zover ik weet ook, het 'breken' van quarantaine wordt ook niet bestraft met een boete AFAIK.wildhagen schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:33:
[...]
Afaik zijn in Nederland alle (zelf)quarantaines geheel vrijwillig en dus niet verplicht?
Want daar is het nog een puinzooi?Exocet schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:24:
[...]
Aantal covid patiënten in ziekenhuis en ic loopt ook weer langzaam op. Hoop van harte dat het stabiliseert.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:17:
Op basis van welke data? Als je het dashboard van process operator HugoMikeyMan schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:57:
[...]
Aantal covid patiënten in ziekenhuis en ic loopt ook weer langzaam op. Hoop van harte dat het stabiliseert.
[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 12-07-2020 18:04 ]
Dashboard wordt niet echt lekker vaak bijgewerkt.jadjong schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:04:
[...]
Op basis van welke data? Als je het dashboard van process operator Hugobekijkt is er in de ziekenhuizen geen verandering te zien over de afgelopen weken. Wel wordt er meer positiefs getest, wat over tijd kan resulteren in ziekenhuisbezoekjes.
Vrijwel elke krant kopt ermee:
https://www.dvhn.nl/extra...-de-honderd-25842213.html
Bron lijkt LCPS te zijn.
Ah, de nieuwe 'wacht maar'. Na pasen, Hemelvaart, de eerste mooie maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, 1 juni en 1 juli is dit de nieuwe. Ben ik nog een paar 'wacht maars' vergeten?Exocet schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:24:
[...]
Edit: opening basisscholen uiteraard
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 12-07-2020 18:24 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
De sinterklaasintochten.St@m schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:20:
[...]
Ah, de nieuwe 'wacht maar'. Na pasen, Hemelvaart, de eerste mooie maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, 1 juni en 1 juli is dit de nieuwe. Ben ik nog een paar 'wacht maars' vergeten?
Het opnieuw beginnen van de eredivisie?St@m schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:20:
[...]
Ah, de nieuwe 'wacht maar'. Na pasen, Hemelvaart, de eerste mooie maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, 1 juni en 1 juli is dit de nieuwe. Ben ik nog een paar 'wacht maars' vergeten?
Die worden dit jaar om andere redenen niet gehouden.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Voor grote evenementen moet er vooraf gereserveerd worden (verplichte zitplaatsen) en dan nog 1,5 meter uit elkaar. En een intocht met duizenden mensen bij elkaar die netjes 1,5 meter afstand gaan houden? Het is inderdaad verstandig om de intochten over te slaan.St@m schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:25:
[...]
Die worden dit jaar om andere redenen niet gehouden.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Eh, ik doelde meer op het racismegebeurenOnbekend schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:32:
[...]
Voor grote evenementen moet er vooraf gereserveerd worden (verplichte zitplaatsen) en dan nog 1,5 meter uit elkaar. En een intocht met duizenden mensen bij elkaar die netjes 1,5 meter afstand gaan houden? Het is inderdaad verstandig om de intochten over te slaan.
Maar je hebt verder wel gelijk. Die kunnen we ook wel op de buik schrijven. Helaas. Al is het op een willekeurige markt ook gewoon net zo druk natuurlijk. Maar daar kun je brood kopen, dus dan is het geoorloofd.
[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 12-07-2020 18:38 ]
100 besmettingen in een haard in bijvoorbeeld een sportschool met fitte jonge gezonde vrouwen zal een ander effect op de ziekenhuisopnames hebben dan 50 besmetting bij herenafdeling van klaverjasclub ‘de bitterbal’, waar menigeen de 65 al gepasseerd is en het bmi gemiddeld richting de 30 gaat.
Zolang de haardjes ‘uitgetrapt’ kunnen worden, is er niet zoveel aan de hand. Langzamerhand denk ik ook dat een van de betere indicatoren het aantal besmettingen icm percentage positieve testen gaat worden. Ziekenhuisopnames en doden zeggen vooral iets over welke groepen getroffen worden.
Zolang de haardjes ‘uitgetrapt’ kunnen worden, is er niet zoveel aan de hand. Langzamerhand denk ik ook dat een van de betere indicatoren het aantal besmettingen icm percentage positieve testen gaat worden. Ziekenhuisopnames en doden zeggen vooral iets over welke groepen getroffen worden.
Ik zie wel een toename in het aantal besmettingen sinds dit weekend, bijna het dubbele van wat er maandag tot vrijdag is gerapporteerd. Ik zal straks eens kijken of het een specifieke plek is waar een toename is.
Edit:
Het is Rotterdam geweest, 44 besmettingen afgelopen weekend. Rotterdam had een kwart van alle landelijke besmettingen.
Edit:
Het is Rotterdam geweest, 44 besmettingen afgelopen weekend. Rotterdam had een kwart van alle landelijke besmettingen.
[ Voor 23% gewijzigd door codex op 13-07-2020 08:50 ]
Ik ben zelf een beetje bang dat de cijfers van morgen niet heel positief gaan uitvallen. De cijfers zullen niet schrikbarend hoog zijn maar wel een stijgende trend denk ik. Benieuwd hoelang de regering dat laat doorgaan voordat er nieuwe maatregelen komen.
Je moet dan wel naar het aantal overleden personen en ziekenhuisopnames kijken, niet alleen naar het aantal besmettingen. Met 1000 besmettingen en nul doden, nul ziekenhuisopnames doen we het juist redelijk goed, want dat betekent dat het virus minder gevaarlijk is dan in het begin.TrailBlazer schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:13:
Ik ben zelf een beetje bang dat de cijfers van morgen niet heel positief gaan uitvallen. De cijfers zullen niet schrikbarend hoog zijn maar wel een stijgende trend denk ik. Benieuwd hoelang de regering dat laat doorgaan voordat er nieuwe maatregelen komen.
Tot nog toe valt het allemaal mee. T/m vandaag (dinsdag t/m maandag) zijn er 399 besmettingen bijgekomen. Vorige week (dinsdag t/m dinsdag) waren dat er 421. (Volgens RIVM-data).TrailBlazer schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:13:
Met morgen erbij zal er wel sprake zijn van een lichte stijging. Maar er zijn ook 8.000 meer testen uitgevoerd.
Of dat precies tegen elkaar valt weg te strepen zullen we morgen zien als we het procentuele aantal positieve tests van afgelopen week lezen. Maar een significante stijgende trend verwacht ik niet. Van een trend is ook pas sprake als volgende week de cijfers weer zouden zijn gestegen.
Het aantal besmettingen valt heel slecht direct te vergelijken met het aantal ziekenhuisopnames/doden. Om een heel aantal redenen. Zo is er de vertragende factor: Een besmetting nu levert pas later mogelijk een ziekenhuisopname/dode op.Stoney3K schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:21:
[...]
Je moet dan wel naar het aantal overleden personen en ziekenhuisopnames kijken, niet alleen naar het aantal besmettingen. Met 1000 besmettingen en nul doden, nul ziekenhuisopnames doen we het juist redelijk goed, want dat betekent dat het virus minder gevaarlijk is dan in het begin.
Verder kan een stijging van het aantal besmettingen nu ook liggen aan het aantal tests dat wordt afgenomen. Een absolute stijging van het aantal besmettingen is goed nieuws als het aantal tests dat is afgenomen nog harder is gestegen.
Wanneer je wil concluderen dat het virus daadwerkelijk minder gevaarlijk is, zal je ook de mensen moeten kennen die nu besmet zijn. Als er nu alleen maar gezonde twintigers/dertigers besmet zijn, dan lijkt het alsof het virus ongevaarlijk is.
Zou het kunnen dat het virus nu minder gevaarlijk is? Ja, het zou kunnen. Kan je dat opmaken uit de huidige (lage) cijfers besmettingen/ziekenhuisopnames/doden? Helaas niet.
[ Voor 38% gewijzigd door Jovatov op 13-07-2020 16:44 ]
Dit inderdaad. Op het dashboard is de leeftijdsverdeling te zien van de nieuw gemelde gevallen (alleen per dag dus kan op andere dagen afwijken natuurlijk) en dan valt het grote aantal jongeren (<60) op in vergelijking met 2 maanden terug toen het vooral ouderen waren. Dit lijkt mij vooral te liggen aan het testbeleid en daarom dat het lijkt alsof het virus minder gevaarlijk is omdat jongeren natuurlijk minder snel in het ziekenhuis terecht komen maar het virus an sich is niet ongevaarlijker.Jovatov schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:31:
[...]
Als er nu alleen maar gezonde twintigers/dertigers besmet zijn, dan lijkt het alsof het virus ongevaarlijk is.
Zou het kunnen dat het virus nu minder gevaarlijk is? Ja, het zou kunnen. Kan je dat opmaken uit de huidige (lage) cijfers besmettingen/ziekenhuisopnames/doden? Helaas niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/YHylcpcWMv64v7616STpJ6aM.png?f=user_large)
verdeling van 13 juli
EDIT: even de rapportage van 30 mei (https://www.rivm.nl/docum...-in-nederland-29-mei-2020) bekeken en daar zijn 23k van de 46k gemelde gevallen >60
[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 13-07-2020 17:05 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Verwijderd
Het gaat er ook om in hoeverre ze haarden kunnnen bedwingen. Een stijging van 20 in een stad als rotterdam veroorzaakt door 1 haard (bv trouwfeest) is veel minder erg dan 10 losse besmettingen waarvan de herkomst compleet duister is. Mogelijk zijn ze meer contacten "preventief" gaan testen (ook zonder klachten). Het is bekend dat een aanzienlijk deel van de mensen "klachtenloos" door het leven is gegaan. (In hoeverre deze groep wel de ziekte overdraagt is niet bekend)
Op welke cijfers wil je dan precies gaan sturen? Want op het aantal besmettingen gaan sturen met maatregelen, werkt ook alleen als je aantal besmettingen representatief is. Als er continu meer getest gaat worden, dan lijkt het of het aantal besmettingen toeneemt, maar dat blijft misschien gelijk (of neemt zelfs af) maar alleen het aantal positieve testen neemt toe.Jovatov schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:31:
[...]
Wat je in landen ziet waar veel besmettingen zijn na een lockdown dat zover ik kan zien vooral massaal binnen samen zijn een potentieel probleem is.
Dat hebben wij nog steeds redelijk strak geregeld. Verder is er een ander aspect belangrijk: de hele lage besmettingsgraad maakt dat de kans dat je het oploopt nog steeds minimaal is. Waar je ook bent.
Dus als er meer mensen besmet raken en je zoekt elkaar meer op: grotere kans. Die logica lijkt velen te ontgaan: zou je nu dan even snel wat festivals durven gokken en in het najaar weer meer maatregelen? Ik denk dat het best goed zou kunnen gaan. Snapt feesbookend Nederland dit? Nope.
Najaar allemaal naar kantoor, studie en de kroeg binnen.. dan kan en zal het sneller gaan. Niet omdat het virus niet tegen de zon kan, maar omdat we niet op elkaar gepakt zitten momenteel.
Dat hebben wij nog steeds redelijk strak geregeld. Verder is er een ander aspect belangrijk: de hele lage besmettingsgraad maakt dat de kans dat je het oploopt nog steeds minimaal is. Waar je ook bent.
Dus als er meer mensen besmet raken en je zoekt elkaar meer op: grotere kans. Die logica lijkt velen te ontgaan: zou je nu dan even snel wat festivals durven gokken en in het najaar weer meer maatregelen? Ik denk dat het best goed zou kunnen gaan. Snapt feesbookend Nederland dit? Nope.
Najaar allemaal naar kantoor, studie en de kroeg binnen.. dan kan en zal het sneller gaan. Niet omdat het virus niet tegen de zon kan, maar omdat we niet op elkaar gepakt zitten momenteel.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Najaar pas? Ik zie helaas al best wel veel bedrijven die de werknemers "verplichten" om naar kantoor te komen.NiGeLaToR schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:25:
Helaas kan je er niet echt iets tegen doen

Koffiedik kijken he, ik ben geen Maurice de HondRyur schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:06:
[...]
Najaar pas? Ik zie helaas al best wel veel bedrijven die de werknemers "verplichten" om naar kantoor te komen.
Helaas kan je er niet echt iets tegen doen
Tis gewoon een gut-feeling, maar praktisch gezien kan het net zo goed eerder oplaaien. En dan nog is het de vraag hoe snel dat uitgedoofd kan worden met testen en contact tracing.
Overigens apart hoe verschillend bedrijven er mee om gaan: mijn vrouw is alleen bij uitzondering welkom op kantoor en dan alleen met mondkapje. Dus blijft iedereen thuis, want via video kun je mensen tenminste zien lachen zeg maar. Zat ook al 2 weken voor de lockdown hier thuis, dus heeft haar collega's al sinds pakweg begin maart niet meer gezien geloof ik.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik ben daar echt verbaasd over, dat er al zo veel mensen die prima thuis kunnen werken weer elke dag naar kantoor gaan.
Ik werk bij een groot bedrijf en wij werken sowieso tot 1/9 allemaal thuis. Bij vrienden die bij grote bedrijven werken zie ik precies hetzelfde.
Ik werk bij een groot bedrijf en wij werken sowieso tot 1/9 allemaal thuis. Bij vrienden die bij grote bedrijven werken zie ik precies hetzelfde.
Je moet sturen op de cijfers uiteraard. Punt is dat je niet de conclusie kan trekken dat het virus minder gevaarlijk is op basis van deze cijfers.Stoney3K schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:14:
[...]
Op welke cijfers wil je dan precies gaan sturen? Want op het aantal besmettingen gaan sturen met maatregelen, werkt ook alleen als je aantal besmettingen representatief is. Als er continu meer getest gaat worden, dan lijkt het of het aantal besmettingen toeneemt, maar dat blijft misschien gelijk (of neemt zelfs af) maar alleen het aantal positieve testen neemt toe.
Het blijft speculatie, maar ik denk dat ook er een significante groep bij zit die geen keuze heeft omdat de werkgever mensen weer op kantoor wil hebben om allerlei redenen. Ik zie hetzelfde bij mijn werkgever, het wordt nog net niet verplicht, maar vanuit management en HRM wordt de druk langzaam opgevoerd om mensen toch weer naar kantoor te krijgen.ZieMaar! schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:26:
Ik ben daar echt verbaasd over, dat er al zo veel mensen die prima thuis kunnen werken weer elke dag naar kantoor gaan.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dat denk ik ook hoor, ik verbaas me denk ik ook vooral over de werkgevers. Willen ze controle? Denken ze dat het voor de productiviteit beter is? Ik zou wel eens met zo’n werkgever in gesprek willen (van werknemers die op zich prima kunnen thuiswerken, maar toch naar kantoor moeten)....defiant schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:57:
[...]
Het blijft speculatie, maar ik denk dat ook er een significante groep bij zit die geen keuze heeft omdat de werkgever mensen weer op kantoor wil hebben om allerlei redenen. Ik zie hetzelfde bij mijn werkgever, het wordt nog net niet verplicht, maar vanuit management en HRM wordt de druk langzaam opgevoerd om mensen toch weer naar kantoor te krijgen.
@ZieMaar! Het is vaak een controledingetje vanuit de werkgever. Verder zijn er gewoon verschillen tussen mensen. De een vindt het allemaal prima, de ander mist het persoonlijke contact. Voor mijzelf is het een mixed bag. Puur qua werk ben ik thuis productiever. Daar staat wel tegenover dat ik op kantoor veel meer feeling had met wat er speelde; niet eens de koffieautomaat maar gewoon doordat je collega's hoort praten. Het vervelende dat dit weten wat er speelt wel een deel van mijn functie is 
(Wij hebben voor continuïteit overigens altijd een beperkte groep onsite. Dat gaat op roulatiebasis. Voor mij is dat 2 van de 5 dagen)
(Wij hebben voor continuïteit overigens altijd een beperkte groep onsite. Dat gaat op roulatiebasis. Voor mij is dat 2 van de 5 dagen)
Dat gemis herken ik. Bij ons is het inmiddels wel ok om collega's weer op te zoeken, maar alleen op kantoor als het echt niet anders kan (bepaalde gesprekken, reorganisatie dingen). Ik moet het voor een groot deel ook hebben van alle informele gesprekken overal, maar goed, we zijn best adaptief allemaalijdod schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:47:
@ZieMaar! Het is vaak een controledingetje vanuit de werkgever. Verder zijn er gewoon verschillen tussen mensen. De een vindt het allemaal prima, de ander mist het persoonlijke contact. Voor mijzelf is het een mixed bag. Puur qua werk ben ik thuis productiever. Daar staat wel tegenover dat ik op kantoor veel meer feeling had met wat er speelde; niet eens de koffieautomaat maar gewoon doordat je collega's hoort praten. Het vervelende dat dit weten wat er speelt wel een deel van mijn functie is
Bij ons zijn er ook wel echt terugkeerplannen voor na 1/9, maar dat gaat slecht om een deel van de werkplekken. Uit enquetes onder collega's blijkt ook dat een groot deel van de mensen genoeg heeft aan 1 of 2 dagen op kantoor, en dan voornamelijk voor de sociale contacten.
Ik heb het gecheckt, dit zijn de cijfers van vrijdag t/m gisteren per gemeente:Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:17:
:fill(white):strip_exif()/f/image/pj5k4a2LPRFuIgo1vGNjcCyK.png?f=user_large)
Rotterdam is opvallend, daar lijkt wel een kleine haard.
Kunnen lichte stijgingen ook niet gewoon het effect van goed contact onderzoek zijn? Ik denk dat het percentage besmette mensen zonder of met hele milde klachten steeds groter wordt.
Tegelijk zie je in België wat er gebeurd als je mondkapjes verplicht: een stijgend aantal besmettingen
.
Tegelijk zie je in België wat er gebeurd als je mondkapjes verplicht: een stijgend aantal besmettingen
Verwijderd
Klopt.. al is Rotterdam natuurlijk ook groot. Goes en Gilze-Rijen doen het per 100.000 inwoners niet beter dan Rotterdam. Verschil is dat het daar best 1 besmette familie zou kunnen zijn, als die allemaal getest (en besmet zijn) dan tikt het hard aan.reemprive schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:15:
[...]
Ik heb het gecheckt, dit zijn de cijfers van vrijdag t/m gisteren per gemeente:
[Afbeelding]
Rotterdam is opvallend, daar lijkt wel een kleine haard.
Ik lees dat een zekere Bruls van de Veiligheidsraad pleit voor regionale lockdowns.
Is zoiets dan niet vragen om problemen?
Krijg je dan niet juist opeenhoping van mensen uit de besmette gebieden waar een lockdown is in gebieden waar geen lockdown geldt?
Dat zou juist dan averechts werken lijkt me?
Krijg je dan niet juist opeenhoping van mensen uit de besmette gebieden waar een lockdown is in gebieden waar geen lockdown geldt?
Dat ligt er natuurlijk een beetje aan wat je als 'lockdown' specificeert.Harribo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:39:
Ik lees dat een zekere Bruls van de Veiligheidsraad pleit voor regionale lockdowns.
Kroegen dicht in één gemeente zal inderdaad geen zin hebben.
OV dicht in een gemeente of iedereen echt binnen de gemeentegrenzen houden of minder mensen tegelijk de winkel in weer (ik noem maar iets) is een ander verhaal.
Overigens is die zekere Bruls burgemeester van Nijmegen. Het veiligheidsberaad is het gremium waarin de voorzitters van de veiligheidsregios bij elkaar komen, en daar is Hubert Bruls weer de voorzitter van.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 14-07-2020 10:44 ]
Bij ons zijn ze nu een " pilot" aan het houden op basis van afstand naar je werk etc. Ik mag 1 a 2 dagen naar werk ( 70 km verder) als het bijvoorbeeld te warm is om in huis te werken. Ik zelf heb geen airco en de warmste dagen mag ik dan naar kantoor komen. Ik zit dan met 3-4 anderen op kantoor aan 1 eiland per persoon. Normaliter zit er 20 man, nu 4-5. 1 per 4 werkplekken zeg maar.ZieMaar! schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:26:
De rest werkt iedereen thuis, we zijn er achter gekomen dat het verdomd goed werkt en dit wordt nu ook toekomst.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat is wel grappig, voor Corona was bij ons in het bedrijf thuiswerken not done. Thuis is vrij of ziek, geen andere optie.Agent47 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:45:
[...]
Bij ons zijn ze nu een " pilot" aan het houden op basis van afstand naar je werk etc. Ik mag 1 a 2 dagen naar werk ( 70 km verder) als het bijvoorbeeld te warm is om in huis te werken. Ik zelf heb geen airco en de warmste dagen mag ik dan naar kantoor komen. Ik zit dan met 3-4 anderen op kantoor aan 1 eiland per persoon. Normaliter zit er 20 man, nu 4-5. 1 per 4 werkplekken zeg maar.
De rest werkt iedereen thuis, we zijn er achter gekomen dat het verdomd goed werkt en dit wordt nu ook toekomst.
Nu zag ik een interne powerpoint voor het management board, stond er bij de nieuwe richting van het bedrijf vermeld: "Flexibel werken, ook na Corona".
Het schijnt dat de productiviteit hoger ligt bij thuiswerkers
Mijn productiviteit is iets lager aangezien ik nu alleen mijn laptop scherm heb. Ik heb nog geen goede werkplek. Mocht ik minimaal 2 beeldschermen en een goed bureau hebben dan twijfel ik er niet aan dat deze ook omhoog gaat. Nu zit ik net wat te vaak te schuiven en klikkenreemprive schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:49:
[...]
Dat is wel grappig, voor Corona was bij ons in het bedrijf thuiswerken not done. Thuis is vrij of ziek, geen andere optie.
Nu zag ik een interne powerpoint voor het management board, stond er bij de nieuwe richting van het bedrijf vermeld: "Flexibel werken, ook na Corona".
Het schijnt dat de productiviteit hoger ligt bij thuiswerkers
Thuis werken heeft voor en nadelen. Voordeel is dat je sneller kunt eten en tussendoor dweil of stofzuig ik nog wel eens. Ik haal mijn targets toch wel
Nadeel is de stookkosten in de winter
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik had mijn pc en schermen meegenomen toen ik nog volledig thuis werkte. Nu zit ik 4 dagen op kantoor, we zitten hier met 8 man in een pand waar normaal een man of 70 zit.Agent47 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:50:
[...]
Mijn productiviteit is iets lager aangezien ik nu alleen mijn laptop scherm heb. Ik heb nog geen goede werkplek. Mocht ik minimaal 2 beeldschermen en een goed bureau hebben dan twijfel ik er niet aan dat deze ook omhoog gaat. Nu zit ik net wat te vaak te schuiven en klikken![]()
Thuis werken heeft voor en nadelen. Voordeel is dat je sneller kunt eten en tussendoor dweil of stofzuig ik nog wel eens. Ik haal mijn targets toch welScheelt weer in de avonduren
Nadeel is de stookkosten in de winter
Mijn stiefdochter is een puber, thuiswerken was niet goed voor onze relatie, ongelofelijk lui in deze periode. Dus om irritatie te voorkomen maar weer naar kantoor gegaan. Mijn vriendin is WMO Planner, die ging wel door op kantoor omdat het daar vreselijk druk was.
Wat ik me afvraag is of we daar überhaupt wel voldoende politie voor beschikbaar hebben.Harribo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:39:
Hoe dat zo? Kroegen/winkels die stiekem toch opengaan?Stoney3K schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:23:
[...]
Wat ik me afvraag is of we daar überhaupt wel voldoende politie voor beschikbaar hebben.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Als het echt op neer gaat komen om gebieden af te sluiten (niemand erin of eruit, anders dan bevoorading), dan kan daar het Korps Nationale Reserve voor ingezet worden.Stoney3K schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:23:
[...]
Wat ik me afvraag is of we daar überhaupt wel voldoende politie voor beschikbaar hebben.
Dat hebben ze Italie al eens gedaan. En jullie weten hoe het daar gegaan is.Skyaero schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:33:
[...]
Als het echt op neer gaat komen om gebieden af te sluiten (niemand erin of eruit, anders dan bevoorading), dan kan daar het Korps Nationale Reserve voor ingezet worden.
Maar zou een 'lokale lockdown' zoiets zijn? Zelfs bij een landelijke lockdown hebben we dat niet.Skyaero schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:33:
[...]
Als het echt op neer gaat komen om gebieden af te sluiten (niemand erin of eruit, anders dan bevoorading), dan kan daar het Korps Nationale Reserve voor ingezet worden.
Ik zie een lokale lockdown als een lokale variant op onze landelijke lockdown. Dus winkels en horeca dicht, geen evenementen of sporten, thuiswerken waar je kan thuiswerken en een samenscholingsverbod.
Afsluiten van gebieden met politie en leger zie ik niet nodig. Het hoeft niet hermetisch dicht, gewoon de brandhaard dimmen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik bedoel meer mensen die over gemeentegrenzen heen proberen te glippen.anandus schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:33:
[...]
Hoe dat zo? Kroegen/winkels die stiekem toch opengaan?
Ik werk voor een corporate die, zoals veel corporates dat doen, veel minder werkplekken dan mensen/FTE hebben (0,6-0,66 werkplek per FTE). Ivm afstand houden door corona vervalt daarvan zeker de helft - gevolg is dat we of extra panden nodig hebben (gaat niet gebeuren), of we gemiddeld 1,5-2 dag per week max per week naar kantoor kunnen. Vermoed dat dit de realiteit is in veel grote bedrijven.Agent47 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:45:
[...]
Bij ons zijn ze nu een " pilot" aan het houden op basis van afstand naar je werk etc. Ik mag 1 a 2 dagen naar werk ( 70 km verder) als het bijvoorbeeld te warm is om in huis te werken. Ik zelf heb geen airco en de warmste dagen mag ik dan naar kantoor komen. Ik zit dan met 3-4 anderen op kantoor aan 1 eiland per persoon. Normaliter zit er 20 man, nu 4-5. 1 per 4 werkplekken zeg maar.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
• Coronavirus Slowchat #2
• De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
• De wereld na corona - maatschappij en economie
• De corona tracking app
• Corona en het volgen van onderwijs
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school
• Coronavirus Slowchat #2
• De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
• De wereld na corona - maatschappij en economie
• De corona tracking app
• Corona en het volgen van onderwijs