Feitenkennis ontbreekt. De 1,5 meter was al veel eerder van kracht dan de maatregelen van de intelligente lockdown.Stoney3K schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:35:
Ik vind het vooral typisch dat je durft te claimen dat we nu UIT de intelligente lockdown zijn.
Daar zijn we pas in gekomen toen die 1,5 meter regel overal en altijd is ingesteld, en daar komen we pas weer uit op het moment dat dat niet meer zo is.
Nu maak ik mij ook zorgen om je kinderenJa. Als mijn kind gaat drammen om pannekoeken, dan krijgt mijn kind pannekoeken, maar dan niet één keer, dan krijgt mijn kind pannekoeken tot het zijn neus uit komt.
Daarmee leer je dat dramgedrag veel eerder af dan consequent "nee" blijven zeggen, want dat is juist wat het dramgedrag veroorzaakt.
Maar het verklaart ook wel weer het een en ander, ik begrijp nu waarom je het "Nee, dit kan nu even niet." wat nu geldt in Nederland niet kunt accepteren. Blijkbaar ben je gewend om altijd je zin te krijgen, ikke-ikke-ikke en de rest van Nederland kan schijnbaar (letterlijk) stikken. Wat kan het jouw schelen dat er mensen eenzaam en naar adem happend zijn gestorven en als kroon op hun leven een uitvaart hebben gehad van 10 mensen.... Als jij maar lekker dicht bij je maatjes in de kroeg hebt kunnen staan, dat is veel belangrijker in het leven toch?
Het stelt mij bijzonder teleur dat ik het moet uitleggen, maar goed.En hoe is dat verschil er precies? Het gaat er toch om dat die 10 mensen fysiek te dicht bij elkaar in de buurt komen?
Als ik thuis met 10 man een orgie zou houden dan is het risico niet anders dan dat er 10 man in een kroeg in een zatte bui bij elkaar gaan staan.
In een kroeg heb je niet te maken met 10 vaste mensen die je goed kent en kunt vertrouwen. Er wordt constant gewisseld van samenstelling gedurende de dag en avond. Deze mensen komen allemaal te dicht bij elkaar en raken oppervlaktes aan, de kans bestaat dat er op die manier een besmetting komt zonder dat personen elkaar gezien hebben.
Thuis zit je met 10 vaste mensen, daar komen niet elk half uur nieuwe mensen bij. De mensen ken je goed en je vertrouwt erop dat ze thuisblijven. Dat is een veel beperkter risico. Tevens is de kans vele malen groter dat je wel afstand houdt omdat iedereen gewoon lekker ergens zit.
Overigens is het wel schokkend dat je een orgie met 10 man vergelijkt met biertjes drinken met 10 man.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !