Smobbo schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:23:
[...]
Ik snap niet helemaal wat er mis gaat.
De sleutelkaarten en de telefoons zijn onderling niet gekoppeld, dus die moeten allemaal aan een profiel gekoppeld worden.
De lijst wordt dan zo:
Sleutelkaart 1 -> Profiel Oekol
Sleutelkaart 2 -> Profiel mevrouw Oekol
Telefoon Oekol -> Profiel Oekol
Telefoon mevrouw Oekol -> Profiel mevrouw Oekol
Daarnaast even kijken of er een ‘easy entry’ profiel is (of meerdere) die kunnen ook roet in het eten gooien.
Hoe maken jullie de auto open? Steeds op dezelfde manier of wisselend kaart/telefoon?
Wij hebben namelijk dezelfde situatie (2 mensen, 1 tesla account) en het werkt bij ons perfect. Enige keer dat het profiel niet altijd goed gaat is als we tegelijk bij de auto komen en hij niet zeker weet wie gaat rijden.
Hier exact dezelfde situatie en ook alles hetzelfde gekoppeld. Geen easy entry account.
Ik heb ook een derde sleutel bij mijn account gekoppeld, de key fob. (zeer tevreden met deze aankoop)
In het begin wisselde het profiel soms ook niet maar het kan ook door onze onkunde geweest zijn.
Het werkt eigenlijk zeer goed bij ons.
En inderdaad, enkel bij het gelijktijdig bij de auto komen, gaat het soms mis.
Maar uiteindelijk is het gewoon op het hoofdscherm auto even de andere naam aanklikken bovenaan en klaar.
Wat ik wél ervaar, is dat bij ons de app 'op de achtergrond' moet draaien.
We hebben het getest, als we de app volledig afsluiten (dus alle apps dicht, telefoon geheugen wissen) dan werkt het niet.
De app moet dus echt al 'op de achtergrond' draaien, anders moet je aan de auto alsnog de telefoon nemen, app openen, om de auto te kunnen openen.
Daarom ben ik zo blij met de key fob.
Ik heb ook nog steeds schrik dat de app 'op de achtergrond'' soms toch de auto 'uit zijn slaap' haalt.
Voor de rest zeer tevreden met de auto en de bediening, ervaring, er rond.
Ik denk niet dat ik ooit nog terug wil naar ICE. Het hoeft per se niet opnieuw Tesla te zijn.
Gewoon het algemeen rij comfort, de regeneratie, het one pedal drive, de stilte, het vermogen..
Extra voordeel is ook het (zo goed als volledig) kunnen laden met eigen zonnepanelen.
Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD