Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Bijzonder, heb laatst ook voorgehad dat kofferklep plots openstond tijdens het winkelen.Oekol schreef op woensdag 5 april 2023 @ 07:34:
Had geen internet verbinding, half. Ene nummer Spotify wilde wel en andere niet. Dus ff reset op stuur. Auto geparkeerd, tijdens 't sporten melding dat kofferbak open stond. Grrrr
Collega had hier tijdje geleden erg veel last van en heeft effectief onderdelen moeten laten vervangen.
Beide wagens Berlijn trouwens.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
... en ik had al anxiety toen laatst bij mijn oude Qashqai alle vier de ramen ineens open stonden die ik smorgens beneden kwam... het zal maar net regenen ofzoMakkelijk schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:07:
Hier ook 1x kofferbak open gegaan, gewoon midden in de nacht in de straat. Uiteindelijk niks mee gedaan, hopelijk komt het niet vaker voor. Het kan door slechte afstelling komen. Als metaal dan door afkoeling of opwarming een beetje gaat zetten kan hij open schieten. Komt voor bij meerdere auto's met automatische achterkleppen.
Mwah, precies hetzelfde zie ik ook bij fora van andere merken hoor. Is een beetje een teken van de huidige tijd dat mensen hun identiteit ontlenen aan de merkkeuze die ze als consument maken...Makkelijk schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:44:
[...]
.
Sowieso een goeie review. Opvallend hoe elk puntje van kritiek op een auto in zo'n topic direct zwaar bediscussieerd wordt. Wat dat betreft is het niet gek dat Tesla-rijders vaak van fanboyism worden beticht.
Wat ik fijn vond werken hiervoor waren de flippers bij Hyundai. Maar die had ook een automatische adaptieve regeneratie modus die je ook nog eens kon instellen op uitrollen (en dan ging hij automatisch regenereren als de voorganger ging remmen).Met 2 knoppen de combinatie "cancel ACC + onthoud snelheid + lage regen" en "resume ACC op vorige ACC snelheid + standaard regen" zou best lekker zijnafaik zijn er geen EV's die dat hebben.
Wat is er mis met het stroompedaal indrukken tot je bij de snelheid komt die je wil aanhouden?Makkelijk schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:44:
[...]
1. Resume ontbreekt. Resume is terug naar de vorige instelling. Vaak de makkelijkste actie als je een CC met een pookje hebt. Tesla doet niet terug naar de vorige instelling. Hij doet vmax + x (waarbij vmax vaak niet klopt) of hij doet je huidige snelheid, maar die is waarschijnlijk al een stuk lager dan de snelheid voordat je uitvoegde. Het went wel, gewoon terug aanzetten en scrollwiel omhoog. Dat scrollwiel is gelukkig wel heel effectief in snel veranderen snelheid. S3XY buttons bieden vast een resume optie?
Ik herken de andere punten wel. AP aanzetten als je de bebouwde kom uitrijdt (is bij mij net na een rotonde), als ik dat te vroeg doe dan komt de snelheid op 50 km/h te staan en moet ik hem toch nog met de hand verhogen. Daarom heb ik hem ook op "huidige snelheid" staan.
Het vervelende is dat je hem bij rotondes altijd uit moet zetten, en in Nederland zijn er zoveel rotondes.
Dat is inderdaad het one-pedal-driving. Je kunt de regeneratie lager zetten, maar dan moet je vaker het rempedaal gebruiken.2. Cancel = hard remmen. Daarop anticiperen met je rechtervoet is gewoon niet zo relaxed als helemaal niks doen. Het is natuurlijk helemaal niet "by design", maar met een ICE in z'n hoogste versnelling op de snelweg rem je na een cancel van je ACC vaak precies genoeg op de motor om even lekker de actie uit te voeren waarvoor je cancelde.
Je kunt de AP uitzetten met de hendel en met je voet het regenereren opvangen (ik kan al precies aanvoelen hoever ik het stroompedaal moet indrukken om dezelfde snelheid te houden).Vaak uitvoegen of even tijdig anticiperen op een langzamere auto voor je. Doe dat met je Tesla en je remlichten knallen aan dus je moet het direct opvangen met je rechtervoet.
Je kunt ook de snelheid van de AP lager zetten.
Of je kunt het de auto laten oplossen. En ja, de auto anticipeert minder dan ik zelf doe.
En dan doe je geen resume meer en dan blijft de auto in lage regen staan en dan is het weer een probleem om hem op hoge regen te zetten.Met 2 knoppen de combinatie "cancel ACC + onthoud snelheid + lage regen" en "resume ACC op vorige ACC snelheid + standaard regen" zou best lekker zijnafaik zijn er geen EV's die dat hebben.
Ik denk niet dat dit de oplossing van het probleem is.
Je zegt in feite dat one-pedal-driving niet voor jou is. Helaas moet dat bij Tesla tegenwoordig altijd in enige mate (vroeger kon je het echt uit zetten).
Signatures zijn voor boomers.
Uiteraard icm camera en spiegels.Makkelijk schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:49:
[...]
Maar in dit geval is het toch veel nuttiger om naar de camera + zijspiegels te kijken? Zelfs in auto's met perfecte USS zou ik hiervoor de camera en spiegels gebruiken.
Ik vind park assist in deze vorm overigens wel nuttig voor vooruit een parkeergarage vak in. Iets wat ik best vaak doe, simpelweg omdat de achterklep van de Y erg lastig is als je dicht bij een muur staat. Hij heeft best veel ruimte naar achter nodig om niet tegen de muur te rammen.
Maar die pilaar was weer niet goed te zien, dus het lijntje was wel handig. En ik vond dat hij de situatie redelijk goed weergaf. In tegenstelling tot de vele andere voorbeelden
Ikke. Ik heb na mijn bestelling Tesla gebeld om te vragen hoe dit zat, want er werd niets over gezegd in bestellingsbevestiging oid. Aan de telefoon werd me verteld dat als de winterbanden in Tilburg (mijn ophaallocatie) op voorraad zouden liggen ze eronder zouden kunnen worden gezet... maar geen garanties.TijnC schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:15:
Vraagje voor degenen die een wagen kochten met winterbanden.
Kregen jullie die mee bij levering?
Werden die nabezorgd?
Of houdt Tesla die bij?
Dus ik auto ophalen in Tilburg... tref setje zomerbanden eronder aan
Heb mijn auto 27 februari opgehaald. Als ik daarna niet meer op wintersport zou gaan had ik de winterbanden er niet meer onder laten zetten, had me best wat tijd gescheeld. Maar goed. Aanstaande vrijdag gaan de zomerbanden er (weer) onder bij een bandenjongen in de buurt. Zij gaan de andere set vervolgens ook voor me opslaan voortaan.
*) Service Center Purmerend vroeg me nog even de factuur per mail naar ze op te sturen ter controle. Maar misschien was dat luiheid van hun kant, geen idee.
Dat kan nog steeds, maar kost je wel eenmalig ongeveer 200 euro: S3XY buttons met 2 knoppen, plaats er 1 links achterop het stuur en de ander rechts, klik links instellen op -25% regeneratie, longpress of dubbelklik links instellen op 0% regeneratie en bij rechts klik instellen op +25% regeneratie en longpress of dubbelklik instellen op 100% regeneratie en je bent helemaal klaar.[b]Maasluip schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:25:[/
[...]
Je zegt in feite dat one-pedal-driving niet voor jou is. Helaas moet dat bij Tesla tegenwoordig altijd in enige mate (vroeger kon je het echt uit zetten).
Dan heb je direct ook de mogelijkheid om het automatisch grootlicht en de automatische ruitenwissers bij autopilot uit te zetten.
Ja het kost extra, maar het kan
Tsja, ik zit graag snel op de maximale snelheid, maar hoef daar vervolgens niet maximaal overheen. Zie vaak genoeg mensen ontzettend langzaam optrekken om vervolgens 30km/h te hard te rijden als je 3km verder bent.ColeJ schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:56:
De gemiddelde Tesla rijder zie ik vaak op het linkerbaantje staan om daarna heel hard op te trekken. Vervolgens sukkelen op het rechterbaantje ...
Haha precies dit! Liever stoppen, wachten en lanceren dan dat ik achter een treintje sukkelBJF005 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:34:
[...]
Allemaal onderdeel van de Tesla experience 🤣 Ik pas mijn snelheid aan om het groen licht nu NIET meer te halen en vooraan te staan om te kunnen lanceren 😁
Niet veel hoor. Het is ook jarenlange gewenning aan nauwelijks pedaal gebruiken op de snelweg. Sowieso de hele reactiesnelheid op acc verhogen van Tesla is best traag dus ook acc aanzeggen en dan scrollen doet weinig. Misschien een beetje het verschil tussen Europees en Amerikaans..Maasluip schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:25:
[...]
Wat is er mis met het stroompedaal indrukken tot je bij de snelheid komt die je wil aanhouden?
Plus ik rij in chill, prettiger rijden maar misschien beïnvloed dat de acc ook wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 05-04-2023 10:18 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Nou nee. Er zit wel degelijk een softwarematige vertraging in waarmee de regen aanslaat. Maar die zou soepeler kunnen wanneer je uit CC gaat, mee eens. En zoals je zelf al beschrijft: hij moet op een bepaald moment gaan regeneren als het pedaal los is. Dus dit is toch even iets waar je aan moet wennen, vermoed ik. Dat houdt je geest scherp
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Ik kom hier nog even op terug. Zelf vind ik dit een zeer interessant onderwerp, maar ik zag ook dat het in veel andere topics al snel als offtopic wordt gezien. Dus het initiatief genomen voor een nieuw topic: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.flupp schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:50:
[...]
Ai. Sorry. Moet het lukken dat de dagprijzen voor electriciteit morgen bijna de hele dag onder nul gaan. Had er net een leuk grafiekje van ( = van de dynamische electriciteitsprijzen per uur). Dan dit ook misschien niet hier posten, vrees ik (een beetje)... Mag ik de vrijheid nemen om hier een linkje te posten ? Verwijder het als het hier niet thuishoort ... Maar wie een dynamisch contract heeft (en een slimme meter) kan hier alvast inspiratie opdoen voor zijn volgende contract. Feest, namelijk : hoe meer je (vóór 16u) laadt, hoe rijker je (morgen) wordt ... met een dynamisch contact, wel te verstaan...
Ik vermoed toch dat sommige EV (en dus hier ook Tesla) rijders dit niet 100% doorhebben ...
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ik heb idee dat Tesla dit 1,5 jaar geleden met updates heeft aangepast, toen ik in 2019 de m3 ophaalde viel mij altijd hoe onzuinig hij was de eerste 10km en vooral op kleine stukjes, ik rijd hem nu nog steeds en volgens de weergave is hij een stuk zuiniger dan 1,5 jaar geleden. Je ziet het ook als je stil staat dan loopt het verbruik niet op.GeeMoney schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:15:
[...]
Er gaat dus ergens stroom naartoe wat de auto niet allemaal weergeeft in zijn interfaces want een dergelijk groot laadverlies komt niet uit mijn paal kan ik je melden. Mijn E-tron zit gemiddeld tussen de 6 en 7% wat ik ook al meerdere malen heb bevestigd.
De auto is dus nogal positief heb ik het idee. Heb jij een meter voor je paal hangen? Misschien grappig om eens te bekijken ook.
Is er verschil tussen de bewakingsmodus en de sentry mode op een M3?
Ik was zojuist door de menu's aan het scrollen en zag dat beide modi op verschillende plekken staan en ook iets anders beschreven worden. Ondanks dat kwam het op mij over dat het hetzelfde doet.
Stormloop tot 31 maart, het restant wat overbleef hoeven ze niet meer kwijt. Dus weg uit de online voorraad. En dan is het wachten op nieuwe leveringen en wellicht weer een q2 uitverkoop 15-30 juni. In dec 2022 deden ze aan super charger punten, in maart 2023 kwam ie ook weer voorbij. Zolang die kwartaalcijfers zo belangrijk zijn dan vast ook tegen juni 2023.Sunri5e schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:55:
Wat mijn opvalt is dat er opeens geen voorraad modellen meer zijn. Hoe zou dat kunnen?
In Belgie staan er nog stockmodellen op de site met ca 3000€ korting.Joosie200 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:00:
[...]
Stormloop tot 31 maart, het restant wat overbleef hoeven ze niet meer kwijt. Dus weg uit de online voorraad. En dan is het wachten op nieuwe leveringen en wellicht weer een q2 uitverkoop 15-30 juni. In dec 2022 deden ze aan super charger punten, in maart 2023 kwam ie ook weer voorbij. Zolang die kwartaalcijfers zo belangrijk zijn dan vast ook tegen juni 2023.
En aan hun reacties te zien hebben ze het nog druk in Drogenbos.
Sony A7 iv en wat recycled glas
1. Ik heb nu a la google maps netjes blauw / oranje / rood voor files op de navi. Paar dagen geleden was dit een rare dunne lijn naast de weg op de kaart.
2. Lijkt wel alsof de Tesla nu minder hard afremt op de dynamo op hoge snelheden dan paar dagen geleden.
... denk dat het aan mij ligt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aIs2MCQoCxWEeUPTRdQgjPt5.jpg?f=user_large)
Laatst zag ik dit overzichtje voorbij komen, i.c.m. onze zonnepanelen die op een middag 5500W opwekken per uur heb ik de neiging om het aantal amperé van de laadpaal op 7A/16A te zetten zodat de auto wordt opgeladen met 5000W per uur. Kortom volledig op zonne-energie.
Nu is mijn vraag kost dit op termijn nu ook aanzienlijk meer stroom i.v.m. laadverliezen of valt dit met een laadpaal wel mee? En zit het hem voornamelijk in het laden d.m.v. een stopcontact waar je aanzienlijke laadverliezen hebt.
Ik ben ook benieuwd wat nu de ideal laadsnelheid is voor het behoud van de batterij.
Met 3kWh gaat het icoontje batterij voorverwarmen niet branden, hier is wel sprake van bij 6kWh.
Dank voor de reacties.
Verwijderd
Zit hier een bepaalde logica achter en is het mogelijk om het batterij voorverwarmen aan of uit te zetten?
Soms heb ik een korte rit van bijvoorbeeld 5 minuten en gaat hij de batterij voorverwarmen terwijl dat me niet helemaal nodig lijkt.
Ik hoor het graag.
OK, even contact zoeken met Tesla dusAlamo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:32:
[...]
Ikke. Ik heb na mijn bestelling Tesla gebeld om te vragen hoe dit zat, want er werd niets over gezegd in bestellingsbevestiging oid. Aan de telefoon werd me verteld dat als de winterbanden in Tilburg (mijn ophaallocatie) op voorraad zouden liggen ze eronder zouden kunnen worden gezet... maar geen garanties.
Dus ik auto ophalen in Tilburg... tref setje zomerbanden eronder aangevraagd aan de balie of ik m'n winterbanden dan in de auto mee kreeg... nee ze waren er überhaupt niet. De voorgestelde oplossing die ik heb uitgevoerd: maak via de app een afspraak bij een SeC in je regio, meld dat je banden hebt gekocht* en die eronder wilt hebben. Zij laten de banden komen, doen ze voor je eronder, en de andere set leggen ze bij je achterin. Opslaan doen ze inderdaad niet voor je, dus daar moet je zelf iets voor bedenken.
Heb mijn auto 27 februari opgehaald. Als ik daarna niet meer op wintersport zou gaan had ik de winterbanden er niet meer onder laten zetten, had me best wat tijd gescheeld. Maar goed. Aanstaande vrijdag gaan de zomerbanden er (weer) onder bij een bandenjongen in de buurt. Zij gaan de andere set vervolgens ook voor me opslaan voortaan.
*) Service Center Purmerend vroeg me nog even de factuur per mail naar ze op te sturen ter controle. Maar misschien was dat luiheid van hun kant, geen idee.
Alles tot ca 11kW is traag laden bij een batterij van 40 kWh en meer (0,25c).PSP123 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:26:
[Afbeelding]
Laatst zag ik dit overzichtje voorbij komen, i.c.m. onze zonnepanelen die op een middag 5500W opwekken per uur heb ik de neiging om het aantal amperé van de laadpaal op 7A/16A te zetten zodat de auto wordt opgeladen met 5000W per uur. Kortom volledig op zonne-energie.
Nu is mijn vraag kost dit op termijn nu ook aanzienlijk meer stroom i.v.m. laadverliezen of valt dit met een laadpaal wel mee? En zit het hem voornamelijk in het laden d.m.v. een stopcontact waar je aanzienlijke laadverliezen hebt.
Ik ben ook benieuwd wat nu de ideal laadsnelheid is voor het behoud van de batterij.
Met 3kWh gaat het icoontje batterij voorverwarmen niet branden, hier is wel sprake van bij 6kWh.
Dank voor de reacties.
Voor de levensduur van de batterij maakt dat geen verschil.
Ik heb het sommetje niet gedaan, maar dit lijkt me alleen interessant als je altijd op zonne-energie kan opladen.PSP123 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:26:
[Afbeelding]
Dank voor de reacties.
Verwijderd
Dit gebeurt echt op de meest random momenten en op random plekken zonder aanleiding. Ik krijg het alleen weer werkend door de auto even uit te gaan zodat hij even uit is geweest of via het scherm de auto uit te schakelen. Iemand hier bekend mee?
Je ziet hierdoor ook geen visualisaties meer
Ik had zojuist hetzelfde, en zocht dus of iemand dit ook had (ja dus). Dus het slowmotion effect, dacht dat het een setting was - echter kon dat nergens vinden. Maar zal straks eens een reset proberen.Taro schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:03:
[...]
Spotify gaf hier vorige week problemen, leek wel in slowmotion en erg blikkerig. Na een reset van de auto gelukkig weer ok.
Had ik bij de vorige vorst periode ook last van. Tesla service kan er niet veel mee. Die snappen niet hoe het kan. Mijn opmerking dat het alleen gebeurd als het (zeer) koud is, was niet genoeg.Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:29:
Dit is nu de derde keer in 2 weken tijd dat ik random tijdens het rijden de melding “cruise control uitgeschakeld” krijg
Dit gebeurt echt op de meest random momenten en op random plekken zonder aanleiding. Ik krijg het alleen weer werkend door de auto even uit te gaan zodat hij even uit is geweest of via het scherm de auto uit te schakelen. Iemand hier bekend mee?
[Afbeelding]
Probleem is dat het weg gaat met mooier weer en dus lastig aan te tonen is.
Wat enigszins hielp was het opnieuw kalibreren van de camera’s, wat ik op verzoek van tesla gedaan heb (service -> kalibreren camera). Dat zou je sowieso ff kunnne proberen.
Houdt de leasemaatschappij rekening met de lagere aanschafprijs?
Mag binnenkort een nieuwe auto uitkiezen, model u past net niet begrijp ik. Maar wellicht past het net wel als de aankoopprijs net een paar k minder is. Dan wacht ik wel tot eind q2 met bestellen. (Met de hoop dat Tesla dan weer modellen in de aanbieding gooit)
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
https://thedriven.io/2023...-3-variants-in-australia/
Misschien was hij het beu dat je steeds maar het gaspedaal bleef intrappen?Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:29:
Dit is nu de derde keer in 2 weken tijd dat ik random tijdens het rijden de melding “cruise control uitgeschakeld” krijg
[Afbeelding]
Zou het misschien aan vorst op de camera's kunnen liggen? Ik kan met mijn Mazda (ben de komende maanden slechts meelezer) namelijk bij vorst wel op cruise rijden, maar krijg wel vaak de melding dat de afstandsdetectie (ACC) is uitgeschakeld wegens slecht zicht.Smobbo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:45:
[...]
Had ik bij de vorige vorst periode ook last van. Tesla service kan er niet veel mee. Die snappen niet hoe het kan. Mijn opmerking dat het alleen gebeurd als het (zeer) koud is, was niet genoeg.
Probleem is dat het weg gaat met mooier weer en dus lastig aan te tonen is.
Wat enigszins hielp was het opnieuw kalibreren van de camera’s, wat ik op verzoek van tesla gedaan heb (service -> kalibreren camera). Dat zou je sowieso ff kunnne proberen.
Dat is al eens voorbij gekomen, check https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74516550
Nee, dan krijg je de melding dat de camera's zijn geblokkeerd.coelho schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:55:
[...]
Zou het misschien aan vorst op de camera's kunnen liggen? Ik kan met mijn Mazda (ben de komende maanden slechts meelezer) namelijk bij vorst wel op cruise rijden, maar krijg wel vaak de melding dat de afstandsdetectie (ACC) is uitgeschakeld wegens slecht zicht.
Voor wie nog een korting op die knoppen mee wil pikken: “SPRING” bij checkout geeft 20% korting. https://enhauto.comNuEffeNiet schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:41:
[...]
Dat kan nog steeds, maar kost je wel eenmalig ongeveer 200 euro: S3XY buttons met 2 knoppen, plaats er 1 links achterop het stuur en de ander rechts, klik links instellen op -25% regeneratie, longpress of dubbelklik links instellen op 0% regeneratie en bij rechts klik instellen op +25% regeneratie en longpress of dubbelklik instellen op 100% regeneratie en je bent helemaal klaar.
Dan heb je direct ook de mogelijkheid om het automatisch grootlicht en de automatische ruitenwissers bij autopilot uit te zetten.
Ja het kost extra, maar het kan, er wordt erg veel third party voor tesla ontwikkeld, o.a. aliexpress staat er vol mee
, dat zie ik ook als pluspunt ten opzichte van veel andere merken.
You’re welcome
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Verwijderd
Helaas niet, het was in de middag een rond de 10 graden..coelho schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:55:
[...]
Zou het misschien aan vorst op de camera's kunnen liggen? Ik kan met mijn Mazda (ben de komende maanden slechts meelezer) namelijk bij vorst wel op cruise rijden, maar krijg wel vaak de melding dat de afstandsdetectie (ACC) is uitgeschakeld wegens slecht zicht.
Positieve noot : je gebruikt de eenheden "kWh" en "kW" perfect ... consistent verkeerd ...PSP123 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:26:
...
... onze zonnepanelen die op een middag 5500W opwekken per uur ... wordt opgeladen met 5000W per uur. ...
...
Model 3 LR AWD (model 2023)
Verzendt deze shop vanuit de US? Zo ja, komen de invoerkosten en BTW er nog bij? Amazon.nl verkoopt ze ook.bokkow schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:00:
[...]
Voor wie nog een korting op die knoppen mee wil pikken: “SPRING” bij checkout geeft 20% korting. https://enhauto.com
You’re welcome
[/quote]
Versturen vanuit Bulgarije, geen extra rekening gehad, binnen 5 dagen de knoppen ontvangen.
Gewoon even service in schieten. Wellicht kunnen ze in jouw geval wel een foutmelding vinden.Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:12:
[...]
Helaas niet, het was in de middag een rond de 10 graden..
Code van bekende youtubers kun je hiermee stacken althans dat was bij de vorige acties wel zobokkow schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:00:
[...]
Voor wie nog een korting op die knoppen mee wil pikken: “SPRING” bij checkout geeft 20% korting. https://enhauto.com
You’re welcome
Wanneer je deze melding weer krijgt op de auto linksonderin drukken totdat er staat dat je een rapport gestuurd hebt. Dan een service afspraak inschieten en zeggen dat je een data dump hebt gemaakt en een timestamp geven wanneer de melding kwam. Foto toevoegen van de foutmelding en wachten maar.Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:29:
[Afbeelding]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Verwijderd
Bedankt voor de goeie tip, ga ik de volgende keer doen!Oekol schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:44:
[...]
Wanneer je deze melding weer krijgt op de auto linksonderin drukken totdat er staat dat je een rapport gestuurd hebt. Dan een service afspraak inschieten en zeggen dat je een data dump hebt gemaakt en een timestamp geven wanneer de melding kwam. Foto toevoegen van de foutmelding en wachten maar.
Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1
Australie, en Nieuw Zeeland hebben meer last van Chinese import van auto's. Er is nu een veldslag bezig in China waar al wat auto bedrijven zijn omgevallen.Ronn2 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:17:
Bijzonder, Blijkbaar is er in Australië al weer een nieuwe prijsverlaging doorgevoerd.
https://thedriven.io/2023...-3-variants-in-australia/
Snap wel dat ze daar de prijs verlagen, je hebt daar meer modellen uit China op de markt die goedkoop in de markt worden gezet. O.a. van BYD
Graag gedeeld! Ik ben ook benieuwd, met name ook naar het uitlezen met ScanMyTesla of eigen dashboard inderdaad.Denyo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:48:
@bokkow Thanks!! Nu vier buttons voor 206,-- euro, blijft wel geld voor zoiets maar dat dashboard ziet er ook wel gaaf uit. Als het goed is met een paar dagen in huis, ben benieuwd.
Daarom altijd achteruit inparkeren, ik heb nog wel die sensoren maar ik rij volledig op spiegels en camera. Het liefst strak langs de muur / stoeprand. Maar ja 5/10 keer kom je terug en kun je nog bijna niet instappen omdat er een zo goed als tegenaan parkeert. Als ik de mogelijkheid heb parkeer ik aan het eind van de wereld.[quote]STIMPPYYY schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:03:
Van de week toch wel een momentje. Stond in een garage samen met collega. Nieuwe LR M3 (vrouwtje erin) was me toch een potje moeilijk aan het doen met uit het parkeervak komen (was aardig krap). Liet steeds bijna een halve meter over. Gebruikelijke vooroordelen meteen op tafel natuurlijk tot het moment dat ik bij hem aangaf joh dat ding heeft geen sensoren is een nieuwe M3. Vandaar.:: Echt super knullig om te zien 😂
In het jaar 2021 zijn er door het jaar heen allemaal verschillen geweest, tenminste voor de RWD.Ninjetsu NL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:06:
[...]
Ik ook maar nog zonder het Vision park gedeelte.
Even een andere vraag, heeft iemand een overzicht van het verschil tussen een M3 2021 en de huidige M3?
Mijn Google skills laten me in de steek
Heel tricky. Tesla verandert de auto continu. Een auto van begin 2021 kan heel anders zijn dan eind 2021...
Voor de RWD zijn er in het jaar 2021 zelfs 3 verschillend batterijen, compete interieur, ryzen processor wel of niet. Ga maar door. Dat jaar was echt een grote verandering in kleine stapjes.
Deze vraag is daarom hele moeilijk te beantwoorden. In de fabriek gaat het van, ok vanaf nu komt de verandering X erin. En dan volgende maand Y.... waarom moet je dit weten?
Als je een auto wil aanschaffen moet je gewoon bekijken welke opties hij wel of niet heeft, en welke veranderingen hij wel heeft.
Life is too short to drive boring cars
Wat zijn jullie ervaringen met een carwash? Wel of niet doen?
Je lijkt niet de enige te zijn: https://www.reddit.com/r/...ts/12d31o8/spotify_issue/Mabion schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:43:
[...]
Ik had zojuist hetzelfde, en zocht dus of iemand dit ook had (ja dus). Dus het slowmotion effect, dacht dat het een setting was - echter kon dat nergens vinden. Maar zal straks eens een reset proberen.
Vooral de zwarte lak schijnt kwetsbaar te zijn.Nosch schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:59:
Ik heb mijn blauwe MYLR nu 2 weken, en het begint eigenlijk wel tijd te worden om deze eens te wassen. Echter lees ik veel over de lak van Tesla, welke erg kwetsbaar zou zijn. En dus het advies om met de hand te wassen. Maar de auto heeft wel een carwash-modus, dus echt heel slecht voor de lak kan dat dan toch niet zijn, denk ik dan...
Nu…. Sommige detailing fanaten huiveren al bij de gedachte aan een ronddraaiende borstel op hun penisverlenging, anderen accepteren gewoon dat wat micro krasjes er ij horen.
Welke maat is de Michelin PS4s? Wel 235?SirLct schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:46:
Ik kom achter dat Michelin PS4S breder is dan Pirelli Pzero die standaard onder de M3P zit. (Ten minste facelift model dan). Hij vult beter en "beschermt" de uberturbine iets beter. Heb nu voorin Pzero (helaas nog genoeg profiel) en achter moest vervangen worden en kreeg PS4S. En ja, allemaal zelfde maat.
Ik twijfel er namelijk sterk over voor 245 Continental SC7's te gaan met name omdat die Pirelli zo getrokken uiterlijk hebben en inderdaad nul marge is voor bescherming.
Beetje laat, maar bij deze: https://tesla-info.com/model-history/M3Ninjetsu NL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:06:
[...]
Ik ook maar nog zonder het Vision park gedeelte.
Even een andere vraag, heeft iemand een overzicht van het verschil tussen een M3 2021 en de huidige M3?
Mijn Google skills laten me in de steek
Het is niet veel kwetsbaarder dan gemiddelde auto's.Nosch schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:59:
Ik heb mijn blauwe MYLR nu 2 weken, en het begint eigenlijk wel tijd te worden om deze eens te wassen. Echter lees ik veel over de lak van Tesla, welke erg kwetsbaar zou zijn. En dus het advies om met de hand te wassen. Maar de auto heeft wel een carwash-modus, dus echt heel slecht voor de lak kan dat dan toch niet zijn, denk ik dan...
Rule of thumb:
- Stoor je elke swirls en krasjes -> gelijk PPF erop, ceramic coating, en het liefst niet meerijden, alleen in de garage stalen.
- Is een auto meer een gebruiksvoorwerp voor jou -> de wasstraat
- Zit je ertussen -> zoek een goede wasstraat, of was het met de hand bij dichtbijzijnde wasbox
Ik kan de volgende dan aanraden:
https://www.amazon.nl/Nuk...&smid=A38RSRX6B65U5L&th=1
of los:
https://www.amazon.nl/-/e...le+auto%2Caps%2C90&sr=8-7
https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1
https://www.amazon.nl/-/e...e%2Caps%2C77&sr=8-49&th=1
https://www.action.com/nl-nl/p/opvouwbare-emmer/ zodat het makkelijk in de frunk kan
Yep gewoon de zelfde, maar je ziet duidelijk de verschil tov de opgetrokken look van de pzerobokkow schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:14:
[...]
Welke maat is de Michelin PS4s? Wel 235?
Ik twijfel er namelijk sterk over voor 245 Continental SC7's te gaan met name omdat die Pirelli zo getrokken uiterlijk hebben en inderdaad nul marge is voor bescherming.
Tja, voor de een is het gewoon een gebruiksvoorwerp, voor de ander is het een doel om de auto zo lang mogelijk mooi te houden. En er zijn zelfs mensen die het leuk vinden om de auto op hand te detailen...Nosch schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:59:
Er zijn verschillende soorten car wash en sommigen zijn echt beter dan anderen. Zowel qua wasresultaat als qua bescherming van lak door te voorkomen dat er vuildeeltjes/zandkorrels in de borstels ophopen. Dus daar kun je ook naar kijken bij je in de buurt (reviews checken).
Overigens kun je ook met handwassen de lak beschadigen als je te hard poetst of niet werkt met goed uitspoelen van de microvezel handschoenen etc. Dus even zoeken naar een instructie voor goed wassen op de hand als je die kant op gaat.
Met een donkere lak zijn microkrasjes en swirls wel eerder te zien, maar echte diepe beschadigingen zou een carwash niet moeten veroorzaken. Microkrasjes zijn later wel weer weg te polijsten als het je gaat storen, maar kost dan uiteraard wel tijd en/of geld.
Super, dankjewel!SirLct schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:35:
[...]
Het is niet veel kwetsbaarder dan gemiddelde auto's.
Rule of thumb:
- Stoor je elke swirls en krasjes -> gelijk PPF erop, ceramic coating, en het liefst niet meerijden, alleen in de garage stalen.
- Is een auto meer een gebruiksvoorwerp voor jou -> ga los met de wasstraat, neem het liefst onbeperkt abbonnement
- Zit je ertussen -> af en toe wasstraat, of was het met de hand bij dichtbijzijnde wasbox
Ik kan de volgende dan aanraden:
https://www.amazon.nl/Nuk...&smid=A38RSRX6B65U5L&th=1
of los:
https://www.amazon.nl/-/e...le+auto%2Caps%2C90&sr=8-7
https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1
https://www.amazon.nl/-/e...e%2Caps%2C77&sr=8-49&th=1
https://www.action.com/nl-nl/p/opvouwbare-emmer/ zodat het makkelijk in de frunk kan
Het betreft in dit geval een lease auto welke ik over 5 jaar moet inleveren met hooguit 'normale gebruikerssporen'. Bij deze besluit ik dat microkrasjes van de wasstraat daar dan ook maar onder vallen
Helemaal mee eens, misschien is het risico van met de handwassen (in mijn geval) nog wel groter dan het risico van een goede wasstraat. Ik zal eens reviews van lokale wasstraten gaan bekijken. Dankjewel voor het meedenken!bilgy_no1 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:41:
[...]
Tja, voor de een is het gewoon een gebruiksvoorwerp, voor de ander is het een doel om de auto zo lang mogelijk mooi te houden. En er zijn zelfs mensen die het leuk vinden om de auto op hand te detailen...
Er zijn verschillende soorten car wash en sommigen zijn echt beter dan anderen. Zowel qua wasresultaat als qua bescherming van lak door te voorkomen dat er vuildeeltjes/zandkorrels in de borstels ophopen. Dus daar kun je ook naar kijken bij je in de buurt (reviews checken).
Overigens kun je ook met handwassen de lak beschadigen als je te hard poetst of niet werkt met goed uitspoelen van de microvezel handschoenen etc. Dus even zoeken naar een instructie voor goed wassen op de hand als je die kant op gaat.
Met een donkere lak zijn microkrasjes en swirls wel eerder te zien, maar echte diepe beschadigingen zou een carwash niet moeten veroorzaken. Microkrasjes zijn later wel weer weg te polijsten als het je gaat storen, maar kost dan uiteraard wel tijd en/of geld.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt dat er kabels of andere zaken aangevreten waren?
Heb eens gekeken en er zijn mogelijkheden voor dit dier om onder de frunk te komen.
Auto is dicht van onder, daar heb je denk ik geen last van.Rohaatje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:57:
Bij mijn vorige auto had ik redelijk wat steenmarter schade(ioniq) en nu vraag ik me af of de MY hier ook gevoelig voor is?
Heeft iemand dit al eens meegemaakt dat er kabels of andere zaken aangevreten waren?
Heb eens gekeken en er zijn mogelijkheden voor dit dier om onder de frunk te komen.
Ik proestte het uit achter m’n computerTommie12 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:05:
[...]
Vooral de zwarte lak schijnt kwetsbaar te zijn.
Nu…. Sommige detailing fanaten huiveren al bij de gedachte aan een ronddraaiende borstel op hun penisverlenging, anderen accepteren gewoon dat wat micro krasjes er ij horen.
Ik merkte op de grijze (2019) m3 wel echt krassen, zichtbare ook. Vond het jammer, maar was toch maar een lease auto. Nu pearl white MY, geen krasje gezien na de wasstraat.
Ik loop vaak in pak en dan is het vervelend als je pak vies is (stomerij) doordat je tegen een smerige auto aan komt. Bijvoorbeeld bij het instappen, kinderen eruit pakken of iets uit de koffer nemen.Nosch schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:59:
Ik was mijn auto's altijd met de hand en regelmatig omdat ik er geen hekel aan heb. Ik denk dat ik ongeveer 12 minuten nodig heb. Dit doe ik zeker al 10 jaar met slechts 2 emmers warm water en een grote spons. Geen shampoo, geen wax, niet drogen. Dit laatste gaat altijd prima omdat ik altijd witte (parelmoer) auto's heb. Ik heb ook tijdelijk een zwarte auto gehad, die moest ik drogen met een oude handdoek om vlekken te voorkomen (daarom zou ik nooit meer zwart nemen). Mijn autolak zag er na 4 jaar (lease) altijd nog keurig uit, al zeg ik het zelf.
1x in de 2 jaar doe ik met een poetsdoek en terpentine teer/olie (?) spetters verwijderen, van voornamelijk de achterkant en net achter de wielen. (hardnekkige zwarte stipjes/spetters die zich soms tot grote vlek laten uitwrijven).
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Via de wielkasten kan ie door de waterafvoerope ingen gewoon naar binnen hoor. Die komen makkelijk door een gat van 5cm.STIMPPYYY schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:04:
[...]
Auto is dicht van onder, daar heb je denk ik geen last van.
Ik kon er zo niets over vinden dus het zal wel niet vaak voorkomen hoop ik.
Bij mijn vorige autos had ik binnen 1 week al schade.
De krasstraat zou ik voorzichtig mee zijn. Wil je toch door zo'n automaat heen, kies er dan een zonder harde borstels en spoel van te voren goed af.Nosch schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:59:
Analoog komt weer helemaal terug
Ik doe ook "2 bucket methode" maar dan met 1 emmer (alleen voor rinse), de foam kwam van de wasbox.DaMightyWackO schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:18:
[...]
Ik loop vaak in pak en dan is het vervelend als je pak vies is (stomerij) doordat je tegen een smerige auto aan komt. Bijvoorbeeld bij het instappen, kinderen eruit pakken of iets uit de koffer nemen.
Ik was mijn auto's altijd met de hand en regelmatig omdat ik er geen hekel aan heb. Ik denk dat ik ongeveer 12 minuten nodig heb. Dit doe ik zeker al 10 jaar met slechts 2 emmers warm water en een grote spons. Geen shampoo, geen wax, niet drogen. Dit laatste gaat altijd prima omdat ik altijd witte (parelmoer) auto's heb. Ik heb ook tijdelijk een zwarte auto gehad, die moest ik drogen met een oude handdoek om vlekken te voorkomen (daarom zou ik nooit meer zwart nemen). Mijn autolak zag er na 4 jaar (lease) altijd nog keurig uit, al zeg ik het zelf.
1x in de 2 jaar doe ik met een poetsdoek en terpentine teer/olie (?) spetters verwijderen, van voornamelijk de achterkant en net achter de wielen. (hardnekkige zwarte stipjes/spetters die zich soms tot grote vlek laten uitwrijven).
Ik droog het ook altijd af, vooral de zwarte delen en ruiten, want anders ziet er echt niet uit (heb zelf pearlwhite dus op de lak valt het mee idd)
Maar hoe de f doe je het binnen 12 minuten?
Mijn stappenplan: hogedruk, foam, even laten inwerken, daarna met chenille vegen & af en toe rinsen. Daarna afspoelen en drogen met xxl doek. Mocht het echt vies is, doe ik stap 1&2 twee keer.
Heb tegenwoordig ook dit https://www.amazon.nl/-/e...r+blad%2Caps%2C132&sr=8-6 (niet perse deze merk) en werkt fijn voor de ruiten incl de hele panodak. Model 3 heeft zoveel ramen dat het eigenlijk zo fijn is met zo'n ding. Officieel mag het ook voor de lak maar durft nog niet. Maar hierdoor is de droogdoek xxl meer dan genoeg is om de hele auto te drogen.
[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 06-04-2023 13:15 ]
"Vrouwtje erin" zet de toon gelijk qua vooroordelenSTIMPPYYY schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:03:
Van de week toch wel een momentje. Stond in een garage samen met collega. Nieuwe LR M3 (vrouwtje erin) was me toch een potje moeilijk aan het doen met uit het parkeervak komen (was aardig krap). Liet steeds bijna een halve meter over. Gebruikelijke vooroordelen meteen op tafel natuurlijk tot het moment dat ik bij hem aangaf joh dat ding heeft geen sensoren is een nieuwe M3. Vandaar.:: Echt super knullig om te zien 😂
Je weet dat rinsen afspoelen is?SirLct schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:13:
[...]
Ik doe ook "2 bucket methode" maar dan met 1 emmer (alleen voor rinse), de foam kwam van de wasbox.
Ik droog het ook altijd af, vooral de zwarte delen en ruiten, want anders ziet er echt niet uit (heb zelf pearlwhite dus op de lak valt het mee idd)
Mijn stappenplan: hogedruk, foam, even laten inwerken, daarna met chenille vegen & af en toe rinsen. Daarna afspoelen en drogen met xxl doek. Mocht het echt vies is, doe ik stap 1&2 twee keer.
Heb tegenwoordig ook dit https://www.amazon.nl/-/e...r+blad%2Caps%2C132&sr=8-6 (niet perse deze merk) en werkt fijn voor de ruiten incl de hele panodak. Model 3 heeft zoveel ramen dat het eigenlijk zo fijn is met zo'n ding. Officieel mag het ook voor de lak maar durft nog niet. Maar hierdoor is de droogdoek xxl meer dan genoeg is om de hele auto te drogen.
Grote halen, gauw thuis. De 2e emmer vullen duurt voor mijn gevoel het langste. Met een grote spons loop je snel de hele auto 2x rond. Als hij heel vies is, heb ik wel eens een 3e emmer nodig. (na bijvoorbeeld een wintersport)SirLct schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:13:
[...]
Ik doe ook "2 bucket methode" maar dan met 1 emmer (alleen voor rinse), de foam kwam van de wasbox.
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Reset heeft overigens dit probleem voor mij opgelost!Fire69 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:00:
[...]
Je lijkt niet de enige te zijn: https://www.reddit.com/r/...ts/12d31o8/spotify_issue/
Geintje toch? Je snap wel dat met rinse bedoel ik de stap in de zogenaamd 2 emmer methode, dat je de washandschoen afspoelt. En met afspoelen bedoel ik de auto zelf afspoel. Maar zo niet dan bij deze.
Alsnog, ik haal het denk ik nooit binnen 15 min, op zijn minst 20-30 min. Ik moet wel vermelden dat ik maxton diffuser heb achter wat niet makkelijker maakt.DaMightyWackO schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:45:
[...]
Grote halen, gauw thuis. De 2e emmer vullen duurt voor mijn gevoel het langste. Met een grote spons loop je snel de hele auto 2x rond. Als hij heel vies is, heb ik wel eens een 3e emmer nodig. (na bijvoorbeeld een wintersport)
Zeer zeker. Je leasemaatschappij heeft als het goed is ook een indicator voor hoe groot schades mogen zijn. Bij Athlon en Alphabet zijn het, uit mijn hoofd gezegd, allebei krassen kleiner dan 8 cm en deuken kleiner dan 2.5 cm.Nosch schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:41:
[...]
Het betreft in dit geval een lease auto welke ik over 5 jaar moet inleveren met hooguit 'normale gebruikerssporen'. Bij deze besluit ik dat microkrasjes van de wasstraat daar dan ook maar onder vallen
Opgewarmd aangekomen op 10% begon het laden op 34kW, dit 3 min aangekeken en toen besloten van charger te wisselen.
Bam ff een kleine piek van 197 kW en daarna rustig afbouwen en 38% erbij!
Iemand dit eerder gezien, en waar kan ik issue met superchargers kan melden?
/f/image/i0kD6odba4R5ehxzMQeVBTko.png?f=fotoalbum_large)
Van het kastje naar de muur lopen...
Helaas weet ik uit ervaring dat het nog steeds zo is. Vooraf ook gewaarschuwd door m'n Tesla servicepunt beter geen zwarte te nemen en dat bleek bij aflevering. Eén groot spinnenweb aan krassen door het wassen in Tilburg.joblamie schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:26:
De slechte lak verhalen dateren wel echt van jaren geleden en zijn (denk ik) ten onrechte een beetje blijven hangen. Natuurlijk is een multi-coat lak sterker, maar de auto kan echt wel door de wasstraat hoor. Gewoon doen zou ik zeggen.
:strip_exif()/f/image/vWyMZoFIuDHiJIJPwuveqlf8.jpg?f=fotoalbum_large)
Hiervoor 5 andere zwarte auto's gehad maar het zo nooit meegemaakt. Dit waren overigens allemaal zwart metallic auto's en misschien toont dit niet zo als het diep zwart van Tesla.
[ Voor 33% gewijzigd door Maurice- op 06-04-2023 15:51 ]
Zelf nooit gehad, de SuC's zijn de enige snelladers waar het altijd plug and play is zonder gedoe.DancePlaza schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:24:
Iemand dit eerder gezien, en waar kan ik issue met superchargers melden?
Problemen kun je rapporteren via Tesla Support: 013 799 9525.
1 keer groene bak omver getikt met een snelheid van +/- 30km/uur. Niets te zien op de spiegel, groene bak lag 2 meter verder.
Een niet heel heldere collega van mij doet de kofferklep open in een parkeergarage met en megalaag plafond. Achterklep knalde vol tegen het plafond, ook helemaal niets te zien.
Chapeaux voor de lak afdeling bij Tesla.
[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 06-04-2023 15:33 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Nou hier al 2 putjes steenslag op de motorkap en één bij de achterste wielkast in 2000 KM. En dan ben ik echt geen klever of drukker. Ook een witte overigens. Geen swirls trouwens, dat viel dan weer meeDamian schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:32:
Ik heb nu al 2 voorvallen gehad met de auto dat ik versteld stond hoe sterk de lak is. MY RWD Pearl White Multi-Coat.
1 keer groene bak omver getikt met een snelheid van +/- 30km/uur. Niets te zien op de spiegel, groene bak lag 2 meter verder.
Een niet heel heldere collega van mij doet de kofferklep open in een parkeergarage met en megalaag plafond. Achterklep knalde vol tegen het plafond, ook helemaal niets te zien.
Chapeaux voor de lak afdeling bij Tesla.
[ Voor 4% gewijzigd door pretpik op 06-04-2023 15:43 ]
Een paar keer gezien met mijn Model 3 uit 2019. Rete-irritant en ik vermoed gewoon een communicatiefout tussen auto en lader ofzo.DancePlaza schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:24:
[...]
Iemand dit eerder gezien, en waar kan ik issue met superchargers kan melden? [...]
Misschien een defect in de Supercharger stall? Heb dit een keer in het VK meegemaakt, en andere Tesla's na mij op diezelfde stall hadden allemaal hetzelfde probleem. Vervelend, maar aan de andere kant is me dit slechts 1x overkomen op meer dan 1000 kWh aan superchargen.DancePlaza schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:24:
Pfff vanmorgen ff de tijd genomen om te laden bij een supercharger.
Opgewarmd aangekomen op 10% begon het laden op 34kW, dit 3 min aangekeken en toen besloten van charger te wisselen.
Ik geloof dat er tijdens de laadsessie in de app ook een feedback knop is waarmee je een berichtje kan achterlaten.
Tesla SC's gebruik ik amper, maar ik ben dit wel al op superchargers van andere merken tegengekomen.DancePlaza schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:24:
Pfff vanmorgen ff de tijd genomen om te laden bij een supercharger.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vermoed ook gewoon een defect in de lader en niet zo zeer een issue met jouw auto.
Wil je nu zeggen dat die wagen zo werd afgeleverd ? Dat is toch niet van gewoon van het wassen deze schadeMaurice- schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:26:
[...]
Helaas weet ik uit ervaring dat het nog steeds zo is. Vooraf ook gewaarschuwd door m'n Tesla servicepunt beter geen zwarte te nemen en dat bleek bij aflevering. Eén groot spinnenweb aan krassen door het wassen in Tilburg.
[Afbeelding]
Hiervoor 5 andere zwarte auto's gehad maar het zo nooit meegemaakt. Dit waren overigens allemaal zwart metallic auto's en misschien toont dit niet zo als het diep zwart van Tesla.
Mee eens... dit is gewoon met schade opgeleverd!zwasie schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:42:
[...]
Wil je nu zeggen dat die wagen zo werd afgeleverd ? Dat is toch niet van gewoon van het wassen deze schade
Tenzij men de wagen wast met schuurpapierhdu schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:44:
[...]
Mee eens... dit is gewoon met schade opgeleverd!
Tesla zou je vertellen dat dit “binnen specs is” hoor.. Micro krasjes in de toplaag is helaas “normaal” bij zwarte zie je het alleen veel sneller..hdu schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:44:
[...]
Mee eens... dit is gewoon met schade opgeleverd!
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Verwijderd
Dit heb ik ook op deze manier op mijn zwarte M3 (2023)Maurice- schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:26:
[...]
Helaas weet ik uit ervaring dat het nog steeds zo is. Vooraf ook gewaarschuwd door m'n Tesla servicepunt beter geen zwarte te nemen en dat bleek bij aflevering. Eén groot spinnenweb aan krassen door het wassen in Tilburg.
[Afbeelding]
Elk nadeel heeft zijn voordeel..Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:03:
[...]
Dit heb ik ook op deze manier op mijn zwarte M3 (2023)
Zwarte lak is makkelijker weer netjes te polijsten en is bij schades goedkoper te repareren. (Dan multi coat parelwit/metallic etc)
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Steenslag krijg je op elke auto. Bij Tesla’s nog iets meer door het ontwerp zonder grille. Het is alleen te voorkomen met een wrap of PPF. Heb zelf de voorkant daarom met PPF laten doen.pretpik schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:39:
[...]
Nou hier al 2 putjes steenslag op de motorkap en één bij de achterste wielkast in 2000 KM. En dan ben ik echt geen klever of drukker. Ook een witte overigens. Geen swirls trouwens, dat viel dan weer mee.
Voor de achterportieren verkoopt Tesla PPF op maat. Spatlappen voor helpen ook al een heleboel.
Verwijderd
Wat zou het polijsten gemiddeld kosten? Enig idee?Stef87 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:10:
[...]
Elk nadeel heeft zijn voordeel..
Zwarte lak is makkelijker weer netjes te polijsten en is bij schades goedkoper te repareren. (Dan multi coat parelwit/metallic etc)
0.0, hoewel het wel meer licht geen tov de standaard lampjes.
Verder is het puur voor de leuk
Door een beetje aparte loonconstructie is het wel of geen leasen van een auto maar 200E netto verschil in de maand (op jaar wel meer uiteraard, maar dat boeit me minder) en het verschil tussen een Dacia Duster en een model Y is 100E netto. Het verschil tussen de huidige model 3 SR+ met 4% bijtelling aanhouden voor nog een jaar of een nieuwe model Y RWD is nihil door de behoorlijk lagere leasekosten van die laatste. Ik overweeg dus heel erg om de 3 in te ruilen voor de Y, maar huiver een beetje voor het missen van fatsoenlijke sensoren rondom.
Er zijn naast het betere geluid, de chip, verwarmd stuurwiel, automatische kofferbak en beter range voornamelijk in de winter geen andere zaken die verbeterd zijn toch?
Voor een parelwitte was ik bij de detailer vorige keer 544.50€ incl. BTWkwijt.Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:17:
[...]
Wat zou het polijsten gemiddeld kosten? Enig idee?
Erg tevreden met het bedrijf NewRyde in Nuenen.
Maar: dit was ook auto van binnen + buiten naar wat ik niet anders kan noemen dan “beter dan showroom conditie” brengen en een aanvullende glanscorrectie met coating(en hem extra laten tellen tbv honderharen op achterbank)
Een zwarte die van binnen minder werk nodig heeft zal zo 150€ minder kunnen zijn (zelf ingeschat l, geen idee, gaat op offerte). Tesla wit was niet bepaald makkelijk had ik begrepen
Auto was na behandeling mooier dan ik hem had ontvangen van Tesla toen die nog nieuw was..! Ook nu is de auto na goed spoelen en een handwas veel mooier. (Geen swirls)
Mijn auto: https://www.instagram.com/p/ClBWxioIzfr/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
[ Voor 33% gewijzigd door Stef87 op 07-04-2023 00:09 ]
Ik heb je na mijn post van het polijsten en coaten een DM gedaanVerwijderd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:17:
[...]
Wat zou het polijsten gemiddeld kosten? Enig idee?
Ik heb deze 2023.6.11 versie vandaag voor het eerst getest in mijn Model3 LR 2019, maar ik heb geen enkel verschil gemerkt bij het parkeren t.o.v. hiervoor. Gewoon de rode lijntjes in beeld van objecten waar je (te) dicht bij zit. Moest toevallig ook goed frommelen in een krappe parkeergarage met korte vakken en ook nog een grote paal erop, maar kon gewoon ouderwets goed vertrouwen op de cm-aanduidingen en hem op minder dan 30cm van de achterwand en de paal inparkeren.Damian schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:53:
https://teslasoftwareupda...oftware-update-2023-6-11/
De eerst bug fixes voor Park Assist zijn onderweg
Dus volgens mij doen de gewone parkeersensoren het nog.
Ik weet uiteraard niet wat deze update doet met de vision-only modellen... Maar ik hoop voor iedereen op verdere verbeteringen!
Eén keer meegemaakt in Spanje bij een V3 lader met 4 stalls, ook een vergelijkbare snelheid, meen ik me te herinneren.DancePlaza schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:24:
Maar bij het wisselen naar een andere stall aan de andere zijde (dus niet die ernaast) kreeg ik weer dezelfde lage snelheid.
Ik had me er inmiddels bij neergelegd dat dit een hele lange sessie zou worden toen iemand anders op de stall naast mijn eerste stall ging laden en wel de volle snelheid kreeg.
Toen maar gauw nogmaals gewisseld naar de laatste stall die inderdaad ook de volle snelheid gaf en nog maar een extra kwartiertje de tijd genomen om wel echt snel te laden.
Waren dus duidelijk 2 defecte laders, want de volgende die aankwam was veroordeeld tot de 2 brekebenen en die had inderdaad ook een heel lage snelheid. Maar die ging op zijn Spaans uitgebreid lunchen, dus had er geen probleem mee. Het kan dus wel eens mis gaan, maar ik heb in al die duizenden km's op lange reizen dus maar 1x meegemaakt.
Tussen jouw versie (2019?) en de huidige Model Y:Caelorum schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:44:
Ik ben ergens een beetje tijd verloren denk ik en heb dus niet alle ontwikkelingen meegekregen, maar komt de model Y nu ook met de ryzen chipset?
Door een beetje aparte loonconstructie is het wel of geen leasen van een auto maar 200E netto verschil in de maand (op jaar wel meer uiteraard, maar dat boeit me minder) en het verschil tussen een Dacia Duster en een model Y is 100E netto. Het verschil tussen de huidige model 3 SR+ met 4% bijtelling aanhouden voor nog een jaar of een nieuwe model Y RWD is nihil door de behoorlijk lagere leasekosten van die laatste. Ik overweeg dus heel erg om de 3 in te ruilen voor de Y, maar huiver een beetje voor het missen van fatsoenlijke sensoren rondom.
Er zijn naast het betere geluid, de chip, verwarmd stuurwiel, automatische kofferbak en beter range voornamelijk in de winter geen andere zaken die verbeterd zijn toch?
Een speaker aan de buitenkant
Warmtepomp, maar daar zul je op doelen met betere range in de winter?
Dubbel glas voorin
Stoelverwarming achterin, nu ook bij RWD
Smaakgevoelig, maar interieur is mooier geworden
Ingebouwde draadloze laders voor telefoons
Wegvallen van radar en parkeersensoren
Chrome wordt zwart
Lumbar support is niet meer instelbaar
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Aan de passagierskant inderdaad, bij de bestuurder nog wel.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.