iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
De meeste niet nee, maar beveiligings updates zullen wel binnen worden gehaald.Inspired schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:37:
[...]
Ja, helaas wel. Ook bij Premium krijg je niet de updates via LTE. Beetje jammer, maar het is niet anders.
De grote vraag is nu of de RWDs nu ook daadwerkelijk verkocht zijn of dat ze nu gewoon ff wachten totdat men de kortingen vergeten is en ze weer voor de volle bak gaat verkopen. Opvallend is het zeker...Card Nox schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:28:
Alle MY RWDs zijn niet meer op de website. Goedkoopste is nu een LR voor 56k.
Ik vermoed verkocht. Eergisteren heb ik namelijk een RWD met korting gekocht (+ extra opties). Werd om half 5 gebeld op vrijdagmiddag; kun je nu naar Tilburg komen om de auto in ontvangst te nemen? Het was de laatste dag van het kwartaal en ze moesten ervan af gezien de prijsaanpassing. Werd ik vlak voor vertrek gebeld (omgeving Groningen was het vertrekpunt), de auto heeft nog geen platen dus feest gaat niet door. Het lijkt er sterk op dat de flinke kortingen de kwartaal cijfers flink moeten boosten. Volgende week een nieuwe kansNinjetsu NL schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:24:
[...]
De grote vraag is nu of de RWDs nu ook daadwerkelijk verkocht zijn of dat ze nu gewoon ff wachten totdat men de kortingen vergeten is en ze weer voor de volle bak gaat verkopen. Opvallend is het zeker...
En ja hoor, ook hier op 1.56 al een vrachtwagen er dwars overheen. Nou, ik laat deze update even zitten, telkens van die vrachtwagens erover, dat zie ik toch niet zo zitten
Neem aan dat je de korting nog wel krijgt dan?jbbuist schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 05:33:
[...]
Ik vermoed verkocht. Eergisteren heb ik namelijk een RWD met korting gekocht (+ extra opties). Werd om half 5 gebeld op vrijdagmiddag; kun je nu naar Tilburg komen om de auto in ontvangst te nemen? Het was de laatste dag van het kwartaal en ze moesten ervan af gezien de prijsaanpassing. Werd ik vlak voor vertrek gebeld (omgeving Groningen was het vertrekpunt), de auto heeft nog geen platen dus feest gaat niet door. Het lijkt er sterk op dat de flinke kortingen de kwartaal cijfers flink moeten boosten. Volgende week een nieuwe kans
Daarnaast ben ik nog niet super positief over het meten van de lage randjes in parkeervakken, op veel plekken liggen die dingen er echt wel om met neus of achterkant overheen te gaan en zodra je dat doet pakt het systeem dan niet de struiken oid erachter op. Voor achterkant prima met de camera, voor lijkt een bumper camera echt onvermijdelijk
[ Voor 41% gewijzigd door Sander op 01-04-2023 08:10 ]
Het viel gisteren op omdat Easy Entry niet aanstond, en ik me dus achter het stuur moest wurmen, waarbij ik zeker wist dat ik Easy Entry bij beide (ook de mijne) bestuurdersprofielen aan had gezet. Maar de auto pakte nu dus automatisch die gebruikersaccount als zij met haar telefoon aan kwam lopen (en ze zei vandeweek ook al: "ik moest m'n stoel en m'n spiegels opnieuw instellen"). Confused...
Aaah ja ik was er van 15.30 tot 17.00 ongeveer, ook nog bij de ingang autostoeltje etc. omgeruild van de shortlease naar de MY. Stond in C8, MY Zwart/zwart 20inch.mortadelo schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:05:
[...]
We waren er tot redelijk laat. Onze auto zou bij D3 staan, klopte ook wel, maar niet rekening houdend met dat er geen kentekenplaten op zaten, moest nog ter plaatse gedaan worden, ondertussen maar met een autostoeltje lopen zeulen daar om over te zetten
Wat zei diegene toen je het hem/haar vroeg? Zoals wel vaker besproken in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 zijn er genoeg mensen die dit onbewust doen, of bewust maar niet voor publiek omdat ze bijv zelf twee EVs hebben van verschillende lease maatschappijen. Zelf zou ik dit altijd even vragen of in geval van nood.Pahlawan schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:31:
Vanavond eten bij m’n schoonfamilie, daar in de straat zit een Community by Shell Recharge punt. Als ik die bekijk zit die wel gemonteerd op de gevel van iemands woning, in de Travelcard app staat wel dat die beschikbaar is. Iemand daar wel eens gebruik van gemaakt of word ik dan weggestuurd door een boze bewoner
Mijne is ook openbaar beschikbaar, misschien gewoon even aanbellen.Pahlawan schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:31:
Vanavond eten bij m’n schoonfamilie, daar in de straat zit een Community by Shell Recharge punt. Als ik die bekijk zit die wel gemonteerd op de gevel van iemands woning, in de Travelcard app staat wel dat die beschikbaar is. Iemand daar wel eens gebruik van gemaakt of word ik dan weggestuurd door een boze bewoner
Ik vind het niet erg als anderen hem gebruiken, liever in overleg dan gewoon maar te doen.
Heb t nog niet gevraagd maar als ik er vanavond ben zal ik ff aanbellen idd kan geen kwaad, zie wel of ze thuis zijn. Anders heb ik een blauwe kaart met op de andere kant de tijd wanneer ik klaar ben met laden.Sander schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:37:
[...]
Wat zei diegene toen je het hem/haar vroeg? Zoals wel vaker besproken in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 zijn er genoeg mensen die dit onbewust doen, of bewust maar niet voor publiek omdat ze bijv zelf twee EVs hebben van verschillende lease maatschappijen. Zelf zou ik dit altijd even vragen of in geval van nood.
Best logisch eigenlijk idd, kijk wel of ze thuis zijn vanavond. Vond het gewoon vreemd dacht dit lijkt van iemand privé te zijn maar het staat ook in een openbare app als beschikbaar.Tweak_ers schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:41:
[...]
Mijne is ook openbaar beschikbaar, misschien gewoon even aanbellen.
Ik vind het niet erg als anderen hem gebruiken, liever in overleg dan gewoon maar te doen.
Staat gewoon een tarief ingesteld uiteraard, dus het is niet alsof je stroom jat.Pahlawan schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:44:
[...]
Heb t nog niet gevraagd maar als ik er vanavond ben zal ik ff aanbellen idd kan geen kwaad, zie wel of ze thuis zijn. Anders heb ik een blauwe kaart met op de andere kant de tijd wanneer ik klaar ben met laden.
[...]
Best logisch eigenlijk idd, kijk wel of ze thuis zijn vanavond. Vond het gewoon vreemd dacht dit lijkt van iemand privé te zijn maar het staat ook in een openbare app als beschikbaar.
Grote kans dat de auto's die ze gisteren niet meer uit konden leveren de komende dagen wat extra aandacht krijgen om netjes in orde te maken en voor de oude prijzen te gaan verkopen. Einde kwartaal is voorbij, dus de noodzaak ze goedkoper weg te zetten is even niet meer aan de orde.Ninjetsu NL schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:24:
[...]
De grote vraag is nu of de RWDs nu ook daadwerkelijk verkocht zijn of dat ze nu gewoon ff wachten totdat men de kortingen vergeten is en ze weer voor de volle bak gaat verkopen. Opvallend is het zeker...
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Ik heb nog 1 vraag over het laten slapen van de auto. Heb de zoekfunctie al geraadpleegd maar kom er niet uit.
Je wil dat de auto niet onnodig wakker blijft en daarmee een hoop energie verbruikt.
Ik heb dan ook (thuis) geen sentry of andere zaken ingesteld en kijk niet onnodig in de app en sluit deze op mijn android telefoon met 'alle sluiten'. Nu zie ik dat er na enige tijd toch weer een Tesla notificatie in beeld komt dat hij 'verbonden' is.
Houdt dit de auto wakker en moet ik hiervoor nog iets aanpassen in de auto of op mijn tel?
Ik ga er hier volgens jaar ook 1 plaatsen. Zal ook openbaar beschikbaar worden ivm familie, maar zie liever die plek niet zomaar gebruikt worden en al helemaal niet zoals sommigen blijven kleven. Enig detailpuntje is dat de oprit/parkeerplaats voor de woning officieel gemeentegrond is (al ziet het er niet zo uit in deze wijk). Dus als iemand er gaat parkeren en gebruik van gaat maken heb ik weinig ertegenin te brengen.Tweak_ers schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:41:
[...]
Mijne is ook openbaar beschikbaar, misschien gewoon even aanbellen.
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 01-04-2023 09:22 ]
:strip_exif()/f/image/2f5ETPjic6cQQyKQP7TuKYGJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste schade na 1,5 jaar, doet toch een beetje pijn 😩 En nog niet eens van mijzelf maar van iemand die besloot dat hij wel gewoon weg kon rijden na tegen mijn auto te hebben gezeten op de parkeerplaats 😑
Volgende week maar even kijken wat dit geintje kost en of ik het zelf ga betalen of de verzekering erbij haal..
Iemand ervaring hiermee? Aantal krassen die door de laklaag gaan dus het hele paneel zal wel gespoten moeten worden?
Ik heb geladen via een MID gecertificeerde kWh meter die voor de laadpaal zit.GeeMoney schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:21:
Verder ga ik als test nog eens het laden in de gaten houden tov de boordcomputer.
Hij geeft nu aan sinds opladen (vannacht/vanochtend) dat ik 190km heb afgelegd en dat dat 30kWh energie heeft gekost met een gemiddelde van 159Wh/km . Dan zou je zeggen dat ik ook ongeveer 30kWh moet kunnen laden vanavond.
Volgens deze meter ging er 39,2kWh in de auto.
Ik kan niet voorverwarmen dus daar zitten de verschillen niet. Ervan uitgaande dat er 10% laadverlies is (wat best aan de bovenkant is van het gemiddelde) dan is er dus alsnog 6,2kWh ergens naartoe wat de auto in ieder geval niet meldt ?
Ik kan ook in de auto zien wat die zegt geladen te hebben?
PS. Ik heb een Tesla TWC en laad op 11kW.
@Jimmer eurootje of 3-400 gok ik. Hele paneel moet gespoten worden. Ik zie sneeuw? Of niet recent de foto of in het buitenland gebeurd?
[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 01-04-2023 09:44 ]
Welkom bij Tesla.GeeMoney schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:40:
[...]
Ik heb geladen via een MID gecertificeerde kWh meter die voor de laadpaal zit.
Ik kan niet voorverwarmen dus daar zitten de verschillen niet. Ervan uitgaande dat er 10% laadverlies is (wat best aan de bovenkant is van het gemiddelde) dan is er dus alsnog 6,2kWh ergens naartoe wat de auto in ieder geval niet meldt ?
Zo lang je parkeert tussendoor gaat er gewoon best wat energie verloren bij Tesla’s.
Dat en een stukje degradatie maakt samen je verlies.
Woon in Noorwegen 😉GeeMoney schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:40:
[...]
@Jimmer eurootje of 3-400 gok ik. Hele paneel moet gespoten worden. Ik zie sneeuw? Of niet recent de foto of in het buitenland gebeurd?
Zonder tegen de schenen te schoppen, zijn ze dan wel echt zo zuinig als dat de auto eigenlijk aangeeft?Tweak_ers schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:44:
[...]
Welkom bij Tesla.
Zo lang je parkeert tussendoor gaat er gewoon best wat energie verloren bij Tesla’s.
Dat en een stukje degradatie maakt samen je verlies.
Het maakt mij verder niet uit maar was benieuwd tussen wat hij aangeeft en wat er daadwerkelijk in gaat. Ik heb die test ook bij mijn E-tron gedaan.
[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 01-04-2023 09:47 ]
Vanochtend geladen via laadpaal die meteen staistieken doorgeeft plus laadgrafiekl.GeeMoney schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:40:
[...]
34.67 volgens laadpaal.
volgens teslamate:
Added 32.07
Used 34.78
Dus de Used en opgave van de paal zijn bijna gelijk...
Wij hebben een soortgelijke schade en gelukkig is de veroorzaker in ons geval bekend. Het gaat om wat krassen en verf eraf. Volgens het 'Tesla approved' schadebedrijf is het een kostbare grap bij een witte, rode of blauwe Tesla, omdat er meerdere lagen verf gespoten moeten worden. Ze zijn er 4 dagen mee bezig. Afspraak pas in juni, wegens grote drukte. Prijs onbekend, omdat de offerte naar de verzekeringsmaatschappij is gegaan.Jimmer schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:28:
[Afbeelding]
Eerste schade na 1,5 jaar, doet toch een beetje pijn 😩 En nog niet eens van mijzelf maar van iemand die besloot dat hij wel gewoon weg kon rijden na tegen mijn auto te hebben gezeten op de parkeerplaats 😑
Volgende week maar even kijken wat dit geintje kost en of ik het zelf ga betalen of de verzekering erbij haal..
Iemand ervaring hiermee? Aantal krassen die door de laklaag gaan dus het hele paneel zal wel gespoten moeten worden?
[ Voor 48% gewijzigd door monica66 op 01-04-2023 10:03 ]
Het verbruik in stilstand wordt niet meegeteld in je Wh/km. Sta jij dus bij de McDrive op je bestelling te wachten of deze op te eten dan stook je (met verwarming) een paar kWh per uur weg.GeeMoney schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:40:
[...]
Mijn grote "eerste dag na afhalen ervaring" moet ik straks nog schrijven maar deze vraag heb ik ook.martijn20k schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:19:
Al veel info hier kunnen vinden en fijn om zo opweg geholpen te worden.
Ik heb nog 1 vraag over het laten slapen van de auto. Heb de zoekfunctie al geraadpleegd maar kom er niet uit.
Je wil dat de auto niet onnodig wakker blijft en daarmee een hoop energie verbruikt.
Ik heb dan ook (thuis) geen sentry of andere zaken ingesteld en kijk niet onnodig in de app en sluit deze op mijn android telefoon met 'alle sluiten'. Nu zie ik dat er na enige tijd toch weer een Tesla notificatie in beeld komt dat hij 'verbonden' is.
Houdt dit de auto wakker en moet ik hiervoor nog iets aanpassen in de auto of op mijn tel?
De GSM app lijkt zichzelf soms wakker te maken, dan zie ik bovenaan het scherm, naast het klokje, het Tesla teken, met dus een bijhorende notificatie. Ik heb wel de indruk dat de app effectief weg of 'uit' blijft als ik inderdaad op de telefoon zo de 'alles sluiten' knop duw.
Want ja, je bent benieuwd of de batterij veel zakt tijdens gewoon stilstaan, dus je wil kijken in de app, maar net dat kijken maakt de auto wakker, waardoor je dus batterij verbruikt. Ik vraag me ook af hoe snel de auto erna terug in 'slaap' gaat.
Moet de auto trouwens 'wakker' zijn, en bij voorkeur verbonden met WIFI, om updates (de park vision bv) te krijgen?
Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD
Haha! Het befaamde koelkastlampje-conundrum!BJF005 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:19:
[...]
Want ja, je bent benieuwd of de batterij veel zakt tijdens gewoon stilstaan, dus je wil kijken in de app, maar net dat kijken maakt de auto wakker, waardoor je dus batterij verbruikt.
OK deze vraag heb ik ookTCMR schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:21:
Vraag: er bleek gisteren (misschien al langer, ik rijd niet veel in deze auto) opeens een nieuw bestuurdersprofiel in de MY van m'n meisje te staan: die van haar Tesla gebruikersaccount. Huh? Ik had vorige week in Tilburg een profiel aangemaakt met haar naam, en haar instellingen, maar nu gingen deze twee dus door elkaar lopen. Maar is dan haar telefoon automatisch als sleutel gekoppeld via die gebruikersaccount? Beetje vaag. Is dit wat mensen noemen "app is een paar uur na afhalen in Tilburg gekoppeld"?
Het viel gisteren op omdat Easy Entry niet aanstond, en ik me dus achter het stuur moest wurmen, waarbij ik zeker wist dat ik Easy Entry bij beide (ook de mijne) bestuurdersprofielen aan had gezet. Maar de auto pakte nu dus automatisch die gebruikersaccount als zij met haar telefoon aan kwam lopen (en ze zei vandeweek ook al: "ik moest m'n stoel en m'n spiegels opnieuw instellen"). Confused...
Even wat info hoe ik het gedaan heb en/of hoe het mij 'in de rapte' is uitgelegd bij afhalen Y gister in Drogenbos.
Mijn app, weken op voorhand al geinstalleerd maar nutteloos tot gister, bleek al gekoppeld te zijn vóór ik de auto opgehaald had bij Tesla afhaalpunt.
100% zeker, de avond ervoor niks te zien in de app, al zeker geen voertuig.
Aan de balie in Drogenbos bij openen app bleek mijn model Y er in te staan, VIN zichtbaar, alle opties, voorverwarmen, vergrendelen, locatie, alles functioneel.
Voor toegang/profiel/kunnen rijden vriendin, moest ze specifiek de app downloaden en met MIJN login en paswoord aanmelden, zeker geen NIEUWE eigen account maken?
Daarna thuis in de auto bestuurder (een profiel) toegevoegd, twee bestuurders eigenlijk, op het profiel van mijn app met mijn mail adres en paswoord.
Dan op mijn bestuurders profiel de ene keycard en mijn (met bluetooth reeds gekoppelde GSM) toegewezen aan mijn profiel. Dan gewisseld naar profiel van mijn vriendin en dan met de tweede keycard en haar GSM hetzelfde gedaan op haar naam/profiel.
Dit lijkt ook te werken want bij het openen auto met desbetreffende GSM of kaart, gaat stoel/stuur in opgeslagen positie en gaan alle instellingen ook zoals stuk voor stuk opgeslagen in het betreffende profiel.
Vriendin is ook ingelogd met haar Spotify, ik ben nog niet ingelogd in Spotify omdat ik mij wil inloggen in de Tesla (premium connectivity) Spotify account maar de optie om dat te doen ben ik 'kwijt' toen ik inlogde met Spotify vriendin account.
BTW, zijn deze profielen nu ook automatisch opgeslagen in 'de cloud' of ben ik bij eventuele optie en fabrieksreset alles weer kwijt?
Ik ga waarschijnlijk na het weekend met al mijn vragen toch ook nog maar eens naar Tesla Aartselaar voor meer uitleg
Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD
Ja, wij zagen al ruim een week VIN en plaatje van de auto in de apps staan. Bedieningsscherm (uiteraard) niet.BJF005 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:36:
Mijn app, weken op voorhand al geinstalleerd maar nutteloos tot gister, bleek al gekoppeld te zijn vóór ik de auto opgehaald had bij Tesla afhaalpunt.
En inderdaad: ik had al gelezen dat extra Tesla gebruikersaccounts niet aan te raden zijn als het puur gaat om twee bestuurders uit hetzelfde gezin. Dus zelfde Tesla account, twee bestuurders gemaakt, maar opeens out of the blue een extra bestuurder erbij, met de naam van de Tesla account... Glitch? By design?
Of, als één iemand de slider easy entry aanzet, maakt de auto dan zelf al een Easy Entry profiel?
Dat lijkt me iets voor een spot-repair.Jimmer schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:28:
[Afbeelding]
In B zou dit 100-200€ kosten. Met die vorstelijke lonen in Noorwegen…. het dubbele?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Da laatste zou moeten gebeuren idd.BJF005 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:45:
Nog een vraagje tussendoor, als ik het hier goed gelezen heb, moet je zelf een Easy Entry profiel maken, daar positie stoel, stuur, instellen en als je EE in je profiel bij Park aanzet, dan gaat hij naar die instellingen?
Of, als één iemand de slider easy entry aanzet, maakt de auto dan zelf al een Easy Entry profiel?
Die visualisatie van andere auto's staat volgens mij los van de park assist. De part assist gaat om de gele/rode lijnen en afstandsbepaling.TCMR schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 06:34:
[...]
En ja hoor, ook hier op 1.56 al een vrachtwagen er dwars overheen. Nou, ik laat deze update even zitten, telkens van die vrachtwagens erover, dat zie ik toch niet zo zitten
Voordeel van twee accounts is volgens mij wel dat je stuur, stoel etc allemaal automatisch worden aangepast als je het portier opent. Als je één account deelt zal je elke keer bij het instappen moeten aangeven welk profiel gebruikt moet worden. Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar dat was voor ons de reden om een hoofdaccount te hebben en de andere account als bestuurder toe te voegen.TCMR schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:40:
[...]
Ja, wij zagen al ruim een week VIN en plaatje van de auto in de apps staan. Bedieningsscherm (uiteraard) niet.
En inderdaad: ik had al gelezen dat extra Tesla gebruikersaccounts niet aan te raden zijn als het puur gaat om twee bestuurders uit hetzelfde gezin. Dus zelfde Tesla account, twee bestuurders gemaakt, maar opeens out of the blue een extra bestuurder erbij, met de naam van de Tesla account... Glitch? By design?
Dat hoeft inderdaad niet meer. Je kunt beide telefoons aan een eigen profiel koppelen. Welke telefoon de deur opent bepaald welk profiel gekozen wordt.-bulletje- schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:19:
[...]
Voordeel van twee accounts is volgens mij wel dat je stuur, stoel etc allemaal automatisch worden aangepast als je het portier opent. Als je één account deelt zal je elke keer bij het instappen moeten aangeven welk profiel gebruikt moet worden. Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar dat was voor ons de reden om een hoofdaccount te hebben en de andere account als bestuurder toe te voegen.
Heb je Sentry aan? Dat verbruikt ook snel een paar kWh per nacht als ik het goed begrijp (300 W x 10 uur = 3 kWh). Verbinding naar de server en andere systemen kosten ook wat.GeeMoney schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:40:
[...]
Op welke laadsnelheid heb je geladen? Bij AC zou het verlies ook wel richting 15% kunnen gaan.
Had overigens ook wel hetzelfde met Hyundai Ioniq 5. Volgens boordcomputer 64 kWh verbruikt en weer tot 100% laden kostte dan 73 kWh. Dat soort cijfers. Zie hier: bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Blijft altijd wat ongrijpbaar helaas. Het is ook gewoon niet zo exact te meten als bij liters brandstof (hoewel temperatuur daar bijv weer van invloed is op volumes).
Bij ons kwam dat nadat ik cloud sync had aangezet en m’n partner als bestuurder had toegevoegd (zij heeft nu ook de app). Toen kwam er ineens ook een extra bestuurders profiel in de auto. Ik had dit voor mijzelf overigens ook: bij afhalen eigen profiel aangemaakt, later op de dag stond mijn Tesla account ook als bestuurders profiel in de auto.TCMR schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:40:
[...]
Ja, wij zagen al ruim een week VIN en plaatje van de auto in de apps staan. Bedieningsscherm (uiteraard) niet.
Wellicht heeft het te maken met de telefoon als sleutel toevoegen terwijl daar een actieve Tesla app op draait met je partners account.
Either way; ik heb beide zelfgemaakte profielen verwijderd en werk nu met de tesla account profielen. En moet zeggen; als we beide komen aanlopen heeft die tot nog toe altijd de goede gepakt voor wat betreft profiel selectie. Toegegeven; dat was een aantal keer dat ik reed en slechts 1 keer dat zij reed, dus niet heel representatieve waarneming
Waar laat jij de auto spuiten ? @Jimmer Ik zou rekenen op minstens 1200€ (incl uitspuiten, multi coat wit)GeeMoney schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:40:
[...]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Noord-Holland.Stef87 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:26:
[...]
Waar laat jij de auto spuiten ? @Jimmer Ik zou rekenen op minstens 1200€ (incl uitspuiten, multi coat wit)
Mijn voorbumper van mijn E-tron is laatst nog gedaan voor €400,- in een donker grijze kleur en die is groter dan dat zijpaneel.
Ik kan beter vragen waar jij het laat spuiten
@bilgy_no1 geen sentry mode aan. Wat wel verschilt met mijn E-tron is dat daar letterlijk alles meegeteld wordt, ook stilstaan, parkeren of app en voorverwarmen zit allemaal in het gemiddelde verbruik zichtbaar in de auto.
Maakt verder ook niet uit, als er elektronen inmoeten, moeten ze erin
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Ligt er maar net aan of ze eenvoudig kunnen uitdeuken. Ik denk persoonlijk van niet omdat de deuk op een ‘snij’ lijn zit (weet even niet hoe ik het moet zeggen) van het zijscherm.Tommie12 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:45:
[...]
Dat lijkt me iets voor een spot-repair.
In B zou dit 100-200€ kosten. Met die vorstelijke lonen in Noorwegen…. het dubbele?
Iemand anders zegt het ook al, wit is enorm lastig plaatselijk te spuiten vanwege multi coat.
Heb er zelf ervaring mee na een aantal schades en reparaties aan mijn witte m3.
Het zou mij niets verbazen als dit 2000-3000 euro gaat kosten bij een gecertificeerd Tesla herstelbedrijf (dat is mijn referentie in NL)
[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-04-2023 14:32 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Bedankt voor het bevestigen, altijd fijn als je niet de enige bentDjerro123 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:24:
[...]Bij ons kwam dat nadat ik cloud sync had aangezet en m’n partner als bestuurder had toegevoegd
Cloud Sync volgens mij niet aan (alleen handig als je meerdere Tesla's rijdt, toch?), maar heb dezelfde oplossing gekozen: zelf toegevoegde bestuurdersaccount maar verwijderd.
@BJF005 : Zojuist ook tweede Spotify account gekoppeld aan tweede bestuurder. Werkt een beetje krom: je moet in het betreffende bestuurdersprofiel in Spotify uitloggen, dan krijg je de optie om weer in te loggen (voor deze bestuurder) of de Spotify voertuigaccount (gedeeld) te gebruiken. En zo blijft de slechte muzieksmaak van je partner je bespaard
[ Voor 6% gewijzigd door TCMR op 01-04-2023 15:02 ]
Er zijn meerdere mensen waarvan de auto in een factory reset is geraakt tijdens een update (en soms zelfs “zomaar”) hier, en cloud sync helpt je in dat geval om snel up en running te zijn met je proefiwel (ik haat het als mijn stoel niet meer exact hetzelfde zit als dat die al tijden zat, en je krijgt het nooit meer perfect terugTCMR schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:59:
[...]
Cloud Sync volgens mij niet aan (alleen handig als je meerdere Tesla's rijdt, toch?),
Daarom is bijv. TeslaMate of HomeAssistant heel erg handig, dan kan je verschillende zaken checken, waaronder het laadniveau, zonder de auto iedere keer wakker te maken dmv het openen van de app.BJF005 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:19:
[...]
Mijn grote "eerste dag na afhalen ervaring" moet ik straks nog schrijven maar deze vraag heb ik ook.
De GSM app lijkt zichzelf soms wakker te maken, dan zie ik bovenaan het scherm, naast het klokje, het Tesla teken, met dus een bijhorende notificatie. Ik heb wel de indruk dat de app effectief weg of 'uit' blijft als ik inderdaad op de telefoon zo de 'alles sluiten' knop duw.
Want ja, je bent benieuwd of de batterij veel zakt tijdens gewoon stilstaan, dus je wil kijken in de app, maar net dat kijken maakt de auto wakker, waardoor je dus batterij verbruikt. Ik vraag me ook af hoe snel de auto erna terug in 'slaap' gaat.
Moet de auto trouwens 'wakker' zijn, en bij voorkeur verbonden met WIFI, om updates (de park vision bv) te krijgen?
De auto controleert regelmatig tussendoor via LTE op updates, als die beschikbaar zijn, dan moet je met WiFi verbinden om de update daadwerkelijk te kunnen downloaden. De controle op een update verloopt dus ook via LTE, daar is niet per se WiFi voor nodig.
Ik heb in de garage een Ubiquiti LR accesspoint opgehangen zodat er op de oprit altijd een goed WiFi signaal is, kan ik iedereen aanraden die die mogelijkheid heeft.
Zucht.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Balen man, eerste dag na ophalen toch?ScreamGT schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:22:
Oh boyEven een parkeergarage in, super kleine en krappe uitgang. Jawel hoor, schade aan de velg linksvoor. Het is een streep precies op de rand, maar ik heb bij thuiskomst eerst even 15 minuten voor mij uit zitten staren. 20" induction. Van een afstand zie je het niet heel erg, maar goed. Ik weet dat het er zit.
Zucht.
Soms rijst het vermoeden dat de parkeergarages grootaandeelhouders van schadeherstelbedrijven zijn. Als ze die stoepjes/randen nou eens schuin af laten lopen en rekening houden met draaicirkels en bredere auto's....
Ff met zwarte permanent marker inkleuren dan valt het minder op.ScreamGT schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:22:
Oh boyEven een parkeergarage in, super kleine en krappe uitgang. Jawel hoor, schade aan de velg linksvoor. Het is een streep precies op de rand, maar ik heb bij thuiskomst eerst even 15 minuten voor mij uit zitten staren. 20" induction. Van een afstand zie je het niet heel erg, maar goed. Ik weet dat het er zit.
Zucht.
Of auto's met eens draaicirkel van een vrachtwagen. Het blijft een dingetje hoorTaro schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:31:
[...]
Balen man, eerste dag na ophalen toch?
Soms rijst het vermoeden dat de parkeergarages grootaandeelhouders van schadeherstelbedrijven zijn. Als ze die stoepjes/randen nou eens schuin af laten lopen en rekening houden met draaicirkels en bredere auto's....
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Heb ik ook gehad en je voelt je enorm kutScreamGT schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:22:
Zucht.
Je kan lakstiften halen in dezelfde kleur. Kwestie van opschuren, goed schoonmaken en een laag of 2 erop doen. Zie je er niets van en is het weer beschermd.
[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 01-04-2023 16:46 ]
Toch.... kan je bij autopilot of TACC de ruitenwisser aanpassen naar bv interval snelheid 1, hier mee wordt het toch een heel stuk rustiger in je gezichtsveld. Je mag dus wel switchen van auto naar interval maar niet naar "uit". De Autopilot blijft wel gewoon goed functioneren, ook al zitten er veel druppels op.
Ik heb de ramen laten behandelen, waardoor je eigenlijk geen ruitenwisser nodig hebt (met voldoende rijsnelheid) , maar dat vindt Tesla niet goed:-). Dit is toch een goede tussen oplossing.....
Tesla Model Y LR 03-2023 | Tesla Wall Charger
Die inductions zijn echt prachtig, maar troost je met de gedachte dat het bijna niet te voorkomen is. Sommige mensen nemen daarom alloygators in combinatie met de inductions.ScreamGT schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:22:
Zucht.
Donderdag opgehaald... om te janken. Het val op zich nog mee. Maar pijn doet het wel.Taro schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:31:
[...]
Thanks voor de tip! Ik heb elders al een potje gekocht. Ondertussen ook al wat foto's gestuurd naar een velgenboer in de buurt, kijken of hij er nog wat van kan maken eventueel.Notna schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:45:
[...]
Heb ik ook gehad en je voelt je enorm kut
Je kan lakstiften halen in dezelfde kleur. Kwestie van opschuren, goed schoonmaken en een laag of 2 erop doen. Zie je er niets van en is het weer beschermd.
Dit is niet eens zo'n heel gek idee... ga ik toch maar eens overwegen. Dank voor de tip!-bulletje- schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:04:
[...]
Die inductions zijn echt prachtig, maar troost je met de gedachte dat het bijna niet te voorkomen is. Sommige mensen nemen daarom alloygators in combinatie met de inductions.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Ik heb overigens Rimsavers erop gezet. Als je lomp bent helpt het overigens helemaal niets, maar voor het lichtere schampwerk kan het helpenScreamGT schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:09:
[...]
Donderdag opgehaald... om te janken. Het val op zich nog mee. Maar pijn doet het wel.
[...]
Thanks voor de tip! Ik heb elders al een potje gekocht. Ondertussen ook al wat foto's gestuurd naar een velgenboer in de buurt, kijken of hij er nog wat van kan maken eventueel.
[...]
Dit is niet eens zo'n heel gek idee... ga ik toch maar eens overwegen. Dank voor de tip!
:strip_exif()/f/image/i8H0AYrq0veXlOcoqbk2ny4j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mm6ycyfqdBY8GPNZCzxcclT2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bDqRPreVH3pLb3ILeKeMt2ih.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ik die Model Y overigens niet ga verkopen, even wat accesoires gekocht:
1. Tesla logo lampjes voor de deuren als je ze open doet
2. Wat stevigere 'klemmen' voor de bekerhouders voor
3. Mudflaps voor alle 4 de wielen (knock -offs, ipv de 2 bij Tesla zelf)
4. 2 van die bakken met 'klep' voor de gaten in de achterbak aan de zijkant
En nog wat andere dingen
Binnenkort eens offertes vragen voor een wrap
[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 01-04-2023 17:27 ]
Ziet er niet eens slecht uit. Makkelijk zelf te doen?Notna schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:21:
[...]
Ik heb overigens Rimsavers erop gezet. Als je lomp bent helpt het overigens helemaal niets, maar voor het lichtere schampwerk kan het helpen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Appeltje eitje. Kost je echt 15 minuten totaal. Doe het wel als het niet te koud is buiten. Aangenamer voor je vingers en de lijm droogt beterScreamGT schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:25:
[...]
Ziet er niet eens slecht uit. Makkelijk zelf te doen?
Itt die Alloygaters werkt deze op basis van een lijmstrio. Die Alloygaters moet met klemmen; dat is lastiger.
Deze zitten er nu 10k op onder vrij verschillende temperaturen en ze zitten nog prima vast.
[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 01-04-2023 17:30 ]
Heb je bewust de zwarte niet gedaan?Notna schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:21:
[...]
Ik heb overigens Rimsavers erop gezet. Als je lomp bent helpt het overigens helemaal niets, maar voor het lichtere schampwerk kan het helpen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En nog wat andere dingen
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Yup, om meer in lijn met het chassis te zijn. Is een kwestie van smaak, uiteraard.
Zwart kan je eenvoudig maskeren. Heb al paar keer eerder aangeven hoe ik dat deed.
Anders gewoon een keer laten herstellen.
Mja. Vind het ook wat jammer. Vraag me ook af hoeveel schade dit nu ook voorkomt. Gaat zo’n plakrand ook echt schade voorkomen als je langs een stoeprand rijdt?STIMPPYYY schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:44:
Puur persoonlijk, maar zou er niet aan beginnen.
Zwart kan je eenvoudig maskeren. Heb al paar keer eerder aangeven hoe ik dat deed.
Anders gewoon een keer laten herstellen.
Denk dat dit veiliger is dan Alloygators. Die gators kunnen juist veel schade veroorzaken.-bulletje- schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:50:
Er zijn vergelijkbare producten op de markt, maar wat je niet wil is dat ze los komen. Dan gaat je lak eraan (of erger). Daarom zou ik voor Alloygators gaan.
Zie bv; https://teslamotorsclub.c...622/page-135#post-3938487
[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 01-04-2023 18:05 ]
:strip_exif()/f/image/Ea1icFyPvJYOpv0Wag9uSmq5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rvrNIuURK56KK08mP1v4UJpI.jpg?f=fotoalbum_large)
Model Y / dec2022
Vandaag de update gehad met de parkeersensor vervanging door de camera. Heb niet echt het idee dat ik er wat aan heb. Vaak "niet beschikbaar" Achteruit parkeren in parkeergaragae richting een andere auto helemaal geen feedback. Bij mijn huis keurig de garagedeur zien waar ik langs parkeer maar de bloembak achter lijkt niet mee te doen in de analyse.
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
Tsja, mannen met grote handen...HanslH schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Model Y / dec2022
Vandaag de update gehad met de parkeersensor vervanging door de camera. Heb niet echt het idee dat ik er wat aan heb. Vaak "niet beschikbaar" Achteruit parkeren in parkeergaragae richting een andere auto helemaal geen feedback. Bij mijn huis keurig de garagedeur zien waar ik langs parkeer maar de bloembak achter lijkt niet mee te doen in de analyse.
Hmmm, duidelijk ruimte voor verbetering. Wat dat betreft is het hebben (voorlopig) van USS wel fijn.
Gisteren vriendin precies hetzelfde gedaan met hetzelfde wiel… zonde!ScreamGT schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:22:
Zucht.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Krijg helaas regelmatig de melding dat de parkeerhulp niet beschikbaar is. Daarnaast heb ik het juist nodig bij het achteruit rijden op de oprit als het donker is en ik vermoed dat de camera's in het donker wat extra verlichting nodig hebben, want het werkt dan niet.Notna schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:27:
[...]
Hmmm, duidelijk ruimte voor verbetering. Wat dat betreft is het hebben (voorlopig) van USS wel fijn.
Hoop dat Tesla er de komende periode nog wat extra aandacht aan schenkt, want hier ben ik niet tevreden mee.
Gelukkig heb ik deze pop-up melding nog om ze mee om de oren te slaan... "Verbeterde" en "betere", daar ga ik ze aan houden.
Dus USS wordt vervangen door camera bij autos met USS?Taro schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:32:
[...]
Krijg helaas regelmatig de melding dat de parkeerhulp niet beschikbaar is. Daarnaast heb ik het juist nodig bij het achteruit rijden op de oprit als het donker is en ik vermoed dat de camera's in het donker wat extra verlichting nodig hebben, want het werkt dan niet.
Hoop dat Tesla er de komende periode nog wat extra aandacht aan schenkt, want hier ben ik niet tevreden mee.
Gelukkig heb ik deze pop-up melding nog om ze mee om de oren te slaan... "Verbeterde" en "betere", daar ga ik ze aan houden.
[Afbeelding]
Pfff flinke schade inderdaad. Heb je ook doorgelezen in dat topic? Bleek namelijk een installatie fout. Overigens eens dat je wel een risico loopt. Lastige afweging.Inspired schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:57:
[...]
Denk dat dit veiliger is dan Alloygators. Die gators kunnen juist veel schade veroorzaken.
Zie bv; https://teslamotorsclub.c...622/page-135#post-3938487
Tzt wel ja. Ik geloof dat het idee is dat ze eerst de functionaliteit 'on par' willen hebben voordat ze uitgeschakeld gaan worden.STIMPPYYY schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:05:
[...]
Dus USS wordt vervangen door camera bij autos met USS?
Ja, installatie fout zegt de leverancier. Zou ik ook zeggen.-bulletje- schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:09:
[...]
Pfff flinke schade inderdaad. Heb je ook doorgelezen in dat topic? Bleek namelijk een installatie fout. Overigens eens dat je wel een risico loopt. Lastige afweging.
Vooralsnog is de officiële positie van Tesla dat dit niet gaat gebeuren.Notna schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:15:
[...]
Tzt wel ja. Ik geloof dat het idee is dat ze eerst de functionaliteit 'on par' willen hebben voordat ze uitgeschakeld gaan worden.
:strip_exif()/f/image/fqFzgrK7JVuNb7UVYjJI1mDe.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan mij overigens voorstellen dat ze op termijn dit wel zullen doen, maar officieel zijn die plannen er momenteel dus niet
Oh! Ik dacht dat dit juist wel de bedoeling was. Thanks voor de infoDjerro123 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:39:
[...]
Vooralsnog is de officiële positie van Tesla dat dit niet gaat gebeuren.
[Afbeelding]
Ik kan mij overigens voorstellen dat ze op termijn dit wel zullen doen, maar officieel zijn die plannen er momenteel dus niet
Of ik het ook vertrouw bij Tesla is een ander verhaal
Verwijderd
Ik kan me herinneren dat ik ooit ergens kon zien op mijn telefoon wat de prijs voor superchargen was, ik dacht dat dit namelijk ook anders was per tijdstip.
In de app en dan bij Charge Your Non-Tesla in je account. Oh, en dan wel ff de membership prijzen bekijken. Die gelden ook voor Tesla rijders. Bij de SuC hier om de hoek is het 41c/48c.Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:01:
Is er een makkelijke manier om te zien wat superchargen kost zonder de prijs in de auto te bekijken?
Ik kan me herinneren dat ik ooit ergens kon zien op mijn telefoon wat de prijs voor superchargen was, ik dacht dat dit namelijk ook anders was per tijdstip.
[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 01-04-2023 20:07 ]
Het blijft echt opletten geblazen Vandaag een parkeervak gehad waar ook zo'n hoek uit was, maar dan met een stevig draadhek. Dat zag die dus niet, 4 stevige beschadigingen in de bumper en glas van de lamp is een stukje uitHanslH schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Model Y / dec2022
Nooit een piepje gehoord, wellicht deed die het niet omdat parkeerhulp niet beschikbaar was. Later bij het weggaan nog eens gedaan toen zag die het wel dus wellicht was de camera vuil van het rijden.
Blijft zuur, maar ik was ook aan het praten met mijn bijrijder dus niet volledig gefocust. Eigen schuld dikke bult.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Het is altijd opletten. Verbaas me dat je bij een parkeeractie die langzaam gaat 4 stevige beschadigingen en glas kapot hebt gereden. Lijkt alsof je blind vertrouwt hebt op een nieuw systeem wat net zoals de rest van de hele auto onderhand beta is. Zoals meerdere reviews laten zien is dit nog meer alpha.jip_86 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:10:
[...]
Het blijft echt opletten geblazen Vandaag een parkeervak gehad waar ook zo'n hoek uit was, maar dan met een stevig draadhek. Dat zag die dus niet, 4 stevige beschadigingen in de bumper en glas van de lamp is een stukje uit![]()
Nooit een piepje gehoord, wellicht deed die het niet omdat parkeerhulp niet beschikbaar was. Later bij het weggaan nog eens gedaan toen zag die het wel dus wellicht was de camera vuil van het rijden.
Blijft zuur, maar ik was ook aan het praten met mijn bijrijder dus niet volledig gefocust. Eigen schuld dikke bult.
Had je laaste zin niet opgemerkt,dus verkeerde conclusie. Super kloten man.
In ander nieuws: kwam vandaag terug bij de auto en had een andere auto naast me geparkeerd. Deze vrouw had volledig schijt aan dat ik er naast stond (ze was bijrijder) en duwt de deur open en blijft ook nog kort doorduwen als die al tegen mijn auto zit. Ben na 't kijken van t sentry mode filmpje direct uitgestapt om te kijken en zag een zwarte streep van de auto. Even snel met vinger gekeken om weg te halen maar dat was niet echt succesvol. Morgen als 't droog is even kijken of er echt schade is. Filmpje van sentry mode en kenteken is bekend.. Maar de grootste verbazing is hoe mensen met spullen (van zichzelf of anderen) omgaan.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dat is opzich niet zo moeilijk met een draadhek. Daar steken op regelmatige afstand stukken metaal uit en de auto is vrij recht van achterenOekol schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:34:
[...]
Verbaasd me dat je bij een parkeeractie die langzaam gaat 4 stevige beschadigingen en glas kapot hebt gereden.
Helaas ook een keer gehad, gelukkig zat ik toen nog in de auto zat te bellen. Dus ik doe het raam naar beneden en roep 'Ga je altijd zo om met spullen van een ander?' Geen reactie en dus vroeg ik 'wat vind je er zelf van?' en geeft ie als antwoord 'ben je nu klaar?'. Triest volk altijdOekol schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:34:
[...]
In ander nieuws: kwam vandaag terug bij de auto en had een andere auto naast me geparkeerd. Deze vrouw had volledig schijt aan dat ik er naast stond (ze was bijrijder) en duwt de deur open en blijft ook nog kort doorduwen als die al tegen mijn auto zit. Ben na 't kijken van t sentry mode filmpje direct uitgestapt om te kijken en zag een zwarte streep van de auto. Even snel met vinger gekeken om weg te halen maar dat was niet echt succesvol. Morgen als 't droog is even kijken of er echt schade is. Filmpje van sentry mode en kenteken is bekend.. Maar de grootste verbazing is hoe mensen met spullen (van zichzelf of anderen) omgaan.
Hier doet Vision het achteruit redelijk. Vooruit is alles onder de neus voor de auto onzichtbaar, maar eigenlijk kijk ik zelf meer op de camera's dan dat ik op de piepjes let.
[ Voor 21% gewijzigd door pretpik op 01-04-2023 21:07 ]
Wat vind je van deze site? https://niek.github.io/tesla-superchargers/Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:01:
Is er een makkelijke manier om te zien wat superchargen kost zonder de prijs in de auto te bekijken?
Helaas alleen laagste tarief. Ook wil deze nog wel eens achterlopen.WhoDoYaThinkIAm schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:12:
[...]
Wat vind je van deze site? https://niek.github.io/tesla-superchargers/
:strip_exif()/f/image/ZB6QB8V71xRdUfNJJIrD4CTq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bi4EKaVUf1d6ObUmtQrWt9YG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lns5SjJUdVfd3FL92S2kSj5y.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij het plakken van de beschermstrips wel goed opletten dat je niet over het randje gaat, dat ziet er erg lelijk uit. Gewoon cm voor cm met je duim netjes plakken.
Verder wel even een pijnlijk topic vanwege alle nieuwe eigenaren met schade
[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 01-04-2023 21:36 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
Spotify gaf hier vorige week problemen, leek wel in slowmotion en erg blikkerig. Na een reset van de auto gelukkig weer ok.carpebios schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:30:
Helaas, na een rit van 1 kilometer werd mijn radio weer een ramp, storen, hogere pitch, alsof je een LP sneller liet draaien, echt een ramp radio luisteren.
Heb hem al 2x gerest, maar geen oplossing helaas.Taro schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:03:
[...]
Spotify gaf hier vorige week problemen, leek wel in slowmotion en erg blikkerig. Na een reset van de auto gelukkig weer ok.
Nu ben ik erachter dat LP een oud e-mail adres aan Tesla heeft gegeven waar ik geen toegang meer tot heb (bestaat niet meer) dus maandag even contact met Tesla en LP opnemen om m'n nieuwe Tesla aan de app toe te voegen en een service bereikt in te schieten.
Spotify, Apple Music, Bluetooth doet het gelukkig wel. Maar geen radio is wel irritant.
In die screenshot staat ook meteen waarom je niks hebt om mee te slaan.Taro schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:32:
[...]
Krijg helaas regelmatig de melding dat de parkeerhulp niet beschikbaar is. Daarnaast heb ik het juist nodig bij het achteruit rijden op de oprit als het donker is en ik vermoed dat de camera's in het donker wat extra verlichting nodig hebben, want het werkt dan niet.
[Afbeelding]
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Wat heeft de doorslag gegeven om het bij de MY te houden?Notna schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:21:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En nog wat andere dingen
Dank voor de fotos overigens, ik ben nu om met zwarte wieldoppen!
Geen prijs kunnen krijgen, binnen een week, waar ik vrede mee hadNinjetsu NL schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:12:
[...]
Wat heeft de doorslag gegeven om het bij de MY te houden?![]()
Dank voor de fotos overigens, ik ben nu om met zwarte wieldoppen!
X is nog niet helemaal van de radar; maar gewoon niet nu met hoe de markt is.
Die velgen zijn wel mooi hoor; altijd al gevonden. Vind die zilvere zelf niets
[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 01-04-2023 22:37 ]
wat kost dat (bij jou)?Lagune schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:02:
[...]
vreselijk die wieldoppen van ali, doppen eraf, en poedercoatenof mag dat niet van de lease ?
[Afbeelding]
man man man... was afgelopen week in Luxemburg, de parkeergarage van het hotel....Taro schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:31:
[...]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
ik vond juist de spiegels wel handig om te zien of ik niet tegen het beton zat in de bocht 😉Radiodurans schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:43:
[...]
Had vandaag dezelfde ervaring in een parkeergarage, wat een brede tank is het toch. Ik las zojuist wel dat je de spiegels kunt inklappen:
[Afbeelding]
Dat gaat al wel wat schelen denk ik.
thinking of it... ik had natuurlijk de camera aan kunnen zetten...
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Die spiegels zitten er alleen nog maar op omdat het moet. Elon had geen spiegels willen zetten op de Cybertruck. Nu zijn ze er handmatig vanaf te halen. Maar de toekomst wordt toch wel spiegelloos voor EV's, scheelt aerodynamisch weer wat %.-Jaap-io schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:45:
[...]
ik vond juist de spiegels wel handig om te zien of ik niet tegen het beton zat in de bocht 😉
thinking of it... ik had natuurlijk de camera aan kunnen zetten...
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
Mooi rood is niet lelijk. Zelfs al zijn het maar doppen: zwart steekt beter af juist nu elke Tesla al gedechromed is. Zuur van al die schadeverhalen maar als ik het filmpje van Rsymons zo bekeek zou ik niet vertrouwen op vision. Als die een kartonnen doos, kliko bak al niet eens herkend terwijl sensoren in de bumper wel een indicatie geven is het leuk beta testen maar niet zaligmakend.Radiodurans schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:34:
Vandaag m’n Ali dopjes erop gezet:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar zitten die beschermstrips? Ben je daar lang mee bezig?Radiodurans schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:34:
Vandaag m’n Ali dopjes erop gezet:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij het plakken van de beschermstrips wel goed opletten dat je niet over het randje gaat, dat ziet er erg lelijk uit. Gewoon cm voor cm met je duim netjes plakken.
Verder wel even een pijnlijk topic vanwege alle nieuwe eigenaren met schadebalen allemaal zeg!
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/Az3wPdeq6NP92n82iBg0D5ul.png?f=fotoalbum_large)