Klopt, maar waarom vertrekken met maar 90%?
Overigens heb ik Hilden in Duitsland al in 1x gehaald met de RWD vanuit Haarlem. Dat is een SuC voor Troisdorf. Dat zou op deze route bij de eerste stop dus alweer 10 minuten sneller zijn (niet stoppen bij Duiven en bij Hilden iets langer laden om vanaf daar Mogendorf te halen).
En als ik de route bij mij invul krijg ik ook gewoon Hilden als eerste laadpunt voorgeschoteld... en heb ik maar 8 laadstops nodig vanaf
Haarlem Amsterdam en duurt het 18:42 minuten. Mijn instellingen zijn dus iets anders met aankomst bij SuC met 5%.
Overigens zie ik dan nog wel wat ruimte voor verbetering in die route: opladen van 19 -> 43% in Hilden zou ik niet doen. Dan liever wat verder door laden naar 70% of zo en de volgende stop Limburg a/d Lahn ipv Oberhonnefeld.
Mijn ervaring is dat de RWD behoorlijk rap blijft laden. Eigenlijk is tot 80% goed te doen en zelfs tot 90% ziet ie nog rond 50 kW. Dus als je toch even gaat lunchen kun je dat ook meepakken. Naar Rome zou ik ook lekker minstens 1 overnachting plannen onderweg. Hotel met laadpunt (in de buurt) waar je dan met 10% aankomt. Dat scheelt je weer een Supercharger stop.
Neemt allemaal niet weg dat de LR gewoon sneller onderweg is op dat soort afstanden. Dat zal niemand ontkennen. Die 1 a 1,5 uur op zo'n rit is niet onoverkomelijk voor die paar keer per jaar. Maar goed, had ik voor deze prijzen een LR gekozen ipv een RWD? Absoluut... Toen ik bestelde was het verschil 16.000 euro... Nu kon je een LR op de kop tikken voor de prijs die ik voor de RWD heb betaald. No-brainer als je het mij vraagt.