Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 489 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.176.542 views

• anti10
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-12 12:43
nog even over autoverzekeringen.
Bij UnitedConsumers tot 31 maart 20% korting bij vele verzekeraars (waaronder ASR, NN) - ik heb er gebruik van gemaakt, scheelt toch behoorlijk op jaarbasis

[ Voor 60% gewijzigd door anti10 op 29-03-2023 12:13 ]

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
Nog even wat ervaringen t.a.v. park assist met Vision only (*.9 release).

Het werkt m.i. nog onvoldoende / mixed feelings. Het is veel te conservatief en het eigenlijk meer een 'gimmick' op het moment.

- Bij het parkeren op een groenstrook ging park assist mental. Er was geen object.
- Bij regen krijg je (ook voor een stoplicht) melding dat park assist niet beschikbaar is (vanwege de camera natuurlijk)
- De marge t.o.v. stoepranden / objecten is enorm ruim. Wanneer je bijv.. gaat fileparkeren staat de Y nog deels op de weg omdat de afstand t.o.v. de stoeprand erg ruim wordt genomen.

Kortom als je je houdt aan 'STOP' weet je zeker dat je niet je Y ergens tegenaan parkeert, echter maakt hij niet efficiënt gebruik van de beschikbare ruimte. In dat geval kun je beter uitgaan van jezelf qua zicht in de spiegels alleen wordt je dan wel geconfronteerden met allerlei geluiden.

Moet wel zeggen dat mijn vorige auto met USS ook wel rare streken had t.a.v. alarmering (ook in gras)..

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 29-03-2023 08:21 ]

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:54
kevinjkok schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:34:
Wat is de goedkoopste 2019 Model 3 SR+ die jullie als occasion langs hebben zien komen in de kwartaaleinde sale?
28.900, een zwarte met rond de 50k km.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik neem aan dat USS voor bestaande voortuigen blijft werken? Kan iemand dat bevestigen.

Verder zie ik dat de nadruk nu ligt op lijntjes e.d.
Zelf rijd ik al 3 jaar zonder enig probleem met USS. Nooit problemen mee gehad en werkt altijd betrouwbaar.
Nu is het weleens zo dat USS de lijntjes op het scherm ook bijstelt op basis van detectie. Eigenlijk gebruik ik die zelden en rijd ik op basis van de piepjes. Alleen bij enorm krappe plekken is het handig, maar komt zelden voor.

Nu is de vraag, is het de huidige detectie betrouwbaar of niet (zo nu en dan een lijntje verkeerd is niet echt boeiend). Dat is wmbt een ja of nee. Als het soms wel goed wel gaat en soms niet heb je er i.m.o niks aan.

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-03-2023 08:48 ]

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:25
Maurice- schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:28:
De prijzen gaan nu nóg verder omlaag 😅. 7,5k korting op een grijze M3RWD.
[Afbeelding]

..en een S Plaid voor minder dan de normale S
[Afbeelding]
Die zijn er ook uit gevlogen zo te zien :P

• zwasie
  • Registratie: September 2013
Dix0r schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:17:
Nog even wat ervaringen t.a.v. park assist met Vision only (*.9 release).

Het werkt m.i. nog onvoldoende / mixed feelings. Het is veel te conservatief en het eigenlijk meer een 'gimmick' op het moment.

- Bij het parkeren op een groenstrook ging park assist mental. Er was geen object.
- Bij regen krijg je (ook voor een stoplicht) melding dat park assist niet beschikbaar is (vanwege de camera natuurlijk)
- De marge t.o.v. stoepranden / objecten is enorm ruim. Wanneer je bijv.. gaat fileparkeren staat de Y nog deels op de weg omdat de afstand t.o.v. de stoeprand erg ruim wordt genomen.

Kortom als je je houdt aan 'STOP' weet je zeker dat je niet je Y ergens tegenaan parkeert, echter maakt hij niet efficiënt gebruik van de beschikbare ruimte. In dat geval kun je beter uitgaan van jezelf qua zicht in de spiegels alleen wordt je dan wel geconfronteerden met allerlei geluiden.

Moet wel zeggen dat mijn vorige auto met USS ook wel rare streken had t.a.v. alarmering (ook in gras)..
Ik rij momenteel met een Mercedes en die gebruikt gewoon de good old sensors. Je wilt niet weten wat een gepiep en gejank dat is als je een parkeergarage in gaat.

Denk dat er bij tesla meer ruimte voor verbetering dankzij de camera's en software , dan bij de tradionele autobedrijven met hun sensors

• Lamaka
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-12 19:56
Zijn nou zojuist alle model y RWD voorraadmodellen van de Tesla website verdwenen?

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
zwasie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:08:
[...]

Ik rij momenteel met een Mercedes en die gebruikt gewoon de good old sensors. Je wilt niet weten wat een gepiep en gejank dat is als je een parkeergarage in gaat.

Denk dat er bij tesla meer ruimte voor verbetering dankzij de camera's en software , dan bij de tradionele autobedrijven met hun sensors
Precies dat idd. Het is iig mooi dat het er nu is en waarschijnlijk nog verbeterd wordt in toekomstige updates.

Ik was ook een van de Tweakers die het park assist niet echt mistte (sta niet vaak in de stad bijv. met krappe parkeerspots). Feature is voornamelijk welkom voor vrouwlief ;)

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Is 6k extra voor een zwarte Y LR het waard?

Kan morgen een gewone blauwe Y ophalen voor een kleine 45k (€ 44.700).

• Sten2017
Lamaka schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:09:
Zijn nou zojuist alle model y RWD voorraadmodellen van de Tesla website verdwenen?
Ja, zal zowel weer nieuwe voorraad komen voor een laag prijsje.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:09
Sten2017 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:15:

Rijdt je elke dag 350km of paar keer per jaar? Dat laatste RWD. De eerste LR

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:10
Mbt vision-only "parkeersensoren": ik vind het wel aandoenlijk, zie zwabberende lijntjes als je < 30 km/h rijdt. Maar verder totaal waardeloos, al is het alleen maar omdat het op een ander scherm wordt geprojecteerd dan op de camera. Ik (althans) kan maar op één scherm tegelijk kijken en dan kies ik toch echt voor het camera-scherm, waardoor ik de visualisatie niet heel bewust zie. Mogelijk gaan de piepjes op termijn helpen icm de camera, maar voorlopig vertrouw ik ze nog niet...

Edit: De camera's voldoen voor mij gewoon hoor, dus ik heb er verder geen problemen mee dat dit niet werkt. Ik had liever échte matrix verlichting in de update gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Roekeloos op 29-03-2023 09:52 ]

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Dix0r schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:17:

Ik heb nog nooit een auto gehad waarbij parkassist aangaf hoeveel ik met fileparkeren van de stoeprand afstond volgens mij.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12 22:23

DeFeCt

je wéét toch

turkeyhakan schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 06:21:
[...]

Een tip: kijk in de auto wat er onder release notes staat ipv via de app. Die laatste laat niet altijd alles zien.

En natuurlijk: https://www.notateslaapp....on/2023.6.8/release-notes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNDof6AmLKWKCTmwlUdsrDVH9lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gg7JxDfgKIQVFWHLE3VQgeuf.jpg?f=fotoalbum_large

Dat maakt in dit geval weinig uit ;)

Flickr

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:53
Sten2017 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Ja, zal zowel weer nieuwe voorraad komen voor een laag prijsje.
Het zou me niets verbazen als dat pas weer tegen het eind van het volgende kwartaal gebeurt. Er was zo’n onzettende push om voor het eind van deze week alles eruit te krijgen.

• Joosie200
  • Niet online
Lycaon schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:58:
[...]

Die zijn er ook uit gevlogen zo te zien :P
Meeste andere model 3 vliegen er uit, nog 3 stuks <45k. Idem voor de Y, daar is niks meer <50k.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:12
Ik kan in de app temperatuurvoorbereiding ineens niet meer uitzetten... hij blijft nu lekker verwarmen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-12 18:19
Een camera achter is natuurlijk oneindig veel zinvoller dan parkeersensoren. Die werken eigenlijk bij geen enkele auto goed. Persoonlijk vind ik de auto wat nerveus als je achteruit rijdt, met een subtiele beweging van je teen schiet je al naar achteren, een extra waarschuwing dmv sensoren vind ik dan wel fijn. Ik heb de auto nog maar net maar heb al gelijk een struikje geramd. Geen schade omdat het een struikje was, maar een parkeersensor of Tesla vision is dan wel een motivatie om je voet eerder van het gas te halen. In dat opzicht heeft Tesla vision voor mij meerwaarde. Het gaat natuurlijk nooit helpen om je auto op de centimeter in te parkeren.

En als met vrijwel alle auto's tegenwoordig je ziet gewoon niet waar het ding eindigt. In een jaren 90 auto kon je de rand van de koplampen gewoon zien, auto's waren daar op ontworpen. Achteruit parkeren met behulp van camera is eigenlijk het enige alternatief met een Tesla.

• tijziok
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Stef87 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:24:
[...]

Zo werkt dat niet.

Catalogus prijs is de prijs zonder korting + gekozen opties bij aanschaf. (Tevens reden voor leaserijders dit altijd na aanschaf pas te kiezen als optie, want dan telt het wel als accessoire)

Door de kleur, velgen en EAP + trekhaak is de catalogus waarde hoger, ergo: dat lijkt gewoon te kloppen. (Zelfs iets te laag)

Als ik LR + je gekozen opties selecteer kom ik nu via Tesla.nl in de configurator op totaal:

65.443€ , daar haal je vanaf 980€ rijklaar kosten = 64.463€ catalogus waarde.

Had je na levering EAP + trekhaak gekozen, was de catalogus waarde wen stuk lager (maar ook deze accessoires zijn dan normaal niet verzekerd)

*edit*
De 60.000 en 70.000€ catalogus prijs “grens” zijn voor sommige verzekeraars niet of minder interessant en/of ze vereisen een LoJack anti diefstal systeem
Ok dank je voor de toelichting. Ik blijf het verschil tussen wel of geen kenteken en dan prijsindicatie bizar groot vinden. Je wordt op het verkeerde been gezet. Ik ga eerst maar eens de auto ophalen. Hij is verzekerd in ieder geval.
anti10 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:07:
nog even over autoverzekeringen.
Bij UnitedConsumers tot 31 maar 20% korting bij vele verzekeraars (waaronder ASR, NN) - ik heb er gebruik van gemaakt, scheelt toch behoorlijk op jaarbasis
Misschien is dit nog handig. Welke heb je uiteindelijk gekozen ivm de mogelijke terugval in no-claim bij ruitschade?

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
Sten2017 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:15:

Is voor iedereen persoonlijk, maar ik baal enigszins dat ik nu in een RWD van 49k rondrij als ik een LR van 51k zie nu :(:)

• Sten2017
Djerro123 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:49:
[...]

Is voor iedereen persoonlijk, maar ik baal enigszins dat ik nu in een RWD van 49k rondrij als ik een LR van 51k zie nu :(:)
Snap ik, maar bij mij scheelt het 6k en voor een extra 80 km is dat best veel.

• Sten2017
friketje1 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:44:
Een camera achter is natuurlijk oneindig veel zinvoller dan parkeersensoren. Die werken eigenlijk bij geen enkele auto goed. Persoonlijk vind ik de auto wat nerveus als je achteruit rijdt, met een subtiele beweging van je teen schiet je al naar achteren, een extra waarschuwing dmv sensoren vind ik dan wel fijn. Ik heb de auto nog maar net maar heb al gelijk een struikje geramd. Geen schade omdat het een struikje was, maar een parkeersensor of Tesla vision is dan wel een motivatie om je voet eerder van het gas te halen. In dat opzicht heeft Tesla vision voor mij meerwaarde. Het gaat natuurlijk nooit helpen om je auto op de centimeter in te parkeren.

En als met vrijwel alle auto's tegenwoordig je ziet gewoon niet waar het ding eindigt. In een jaren 90 auto kon je de rand van de koplampen gewoon zien, auto's waren daar op ontworpen. Achteruit parkeren met behulp van camera is eigenlijk het enige alternatief met een Tesla.
Gewoon een 360 graden camera. Mijn P8 heeft dat en eigenlijk kan ik niet meer zonder.

• J-M-T
Sten2017 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Snap ik, maar bij mij scheelt het 6k en voor een extra 80 km is dat best veel.
Dat is ook een beetje de vraag denk ik. Ik heb gekozen voor de RWD omdat het op moment van kopen iets van 8k scheelde en ik maximaal twee keer per jaar een lange road-trip doe. Als je de verloren tijd gaat verrekenen is dat snel verdiend, vooral aangezien we met een jong kindje sowieso wel met regelmaat moeten willen stoppen.

• Reiger
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-12 19:41
Hoi allemaal, ik ben al maanden een stille genieter van dit forum. Afgelopen vrijdag hebben we de knoop doorgehakt en een MY LR QS besteld (hyped :) ). Levering tussen 21 april en 15 juni. Door al jullie bijdragen heb ik momenteel geen vragen, dat zal deze weken wellicht veranderen. Dank voor alle info die jullie delen.

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 10:52
Sinds kort heb ik een baan waarbij ik ook weer mag gaan leasen. Ook ik ben uiteindelijk bij de Model Y terecht gekomen. Budget-technisch paste een LR net niet, daarom voor een RWD gegaan. Heb op zich de range niet per se nodig, want ik rijd niet dagelijks meer dan 300 km.

Na het zien van de voorraad modellen toch maar even gebeld naar de wagenparkbeheerder (bestelling is nog niet doorgezet naar LM). Er zit nu een kleine €1.000 tussen mijn bestelde RWD (MSM) versie en een LR (black) voorraad versie.. dan denk ik toch dat ik liever die extra range heb voor wanneer ik het wél nodig heb.

Ben nu in afwachting van hoe men daarmee omgaat en hoe dit eventueel te organiseren is. Hopelijk blijft de voorraad nog even op dit niveau..

• -bulletje-
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-08-2024
[...]

Yes heb hetzelfde gevoel. Staat nu een witte LR, zwart interieur, 19” met trekhaak voor nog geen 51k te koop. Ik heb voor mijn RWD ruim 52k betaald in dezelfde configuratie. Gelukkig nog ruim 3k teruggekregen, maar had uiteraard ook voor de LR gekozen. Ach ja beter niet meer kijken 8)7

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-12 16:35

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Mitchl89 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:02:
Sinds kort heb ik een baan waarbij ik ook weer mag gaan leasen. Ook ik ben uiteindelijk bij de Model Y terecht gekomen. Budget-technisch paste een LR net niet, daarom voor een RWD gegaan. Heb op zich de range niet per se nodig, want ik rijd niet dagelijks meer dan 300 km.

Na het zien van de voorraad modellen toch maar even gebeld naar de wagenparkbeheerder (bestelling is nog niet doorgezet naar LM). Er zit nu een kleine €1.000 tussen mijn bestelde RWD (MSM) versie en een LR (black) voorraad versie.. dan denk ik toch dat ik liever die extra range heb voor wanneer ik het wél nodig heb.

Ben nu in afwachting van hoe men daarmee omgaat en hoe dit eventueel te organiseren is. Hopelijk blijft de voorraad nog even op dit niveau..
No-brainer idd ivm laadsnelheid piek snelheid en grotere 0-60% capaciteit, de Y RWD is het qua prestaties ook nét niet.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
-bulletje- schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:05:
[...]

Yes heb hetzelfde gevoel. Staat nu een witte LR, zwart interieur, 19” met trekhaak voor nog geen 51k te koop. Ik heb voor mijn RWD ruim 52k betaald in dezelfde configuratie. Gelukkig nog ruim 3k teruggekregen, maar had uiteraard ook voor de LR gekozen. Ach ja beter niet meer kijken 8)7
Idd, gewoon niet meer kijken want rationeel heb je er niks aan. Wil gewoon genieten van m’n auto haha

• twan123
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-12 20:12
jeminee, er staan nu MY LR wit op met trekhaak met nog eens 5,5K extra korting.
Toch wel zuur voor mensen die hem toen voor 68K gekocht hebben en de korting van 12K in januari ook al gemist hebben.
Tesla is goed aan het stunten met zijn prijzen. Ben benieuwd welke kwartaalcijfers dit gaat opleveren.....

Tesla Model Y LR 03-2023 | Tesla Wall Charger

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-12 18:19
[...]

Troost je met de gedachte dat er geen slechtere investering is dan een nieuwe auto :Y) . Er is altijd wel een betere deal achteraf. Prijsaanpassingen kunnen 2 kanten opgaan, je weet het gewoon niet van te voren.

In dit geval heb je gewoon een mazzeltje gemist, big deal. Had zelf een week voor aflevering een vooraad m3 long range gespot met goede korting. Vrouw gebeld voor akkoord, verkoper gebeld. Auto was al verkocht, was echt een minuten kwestie. Gewoon de andere order laten staan en er geen minuut slechter van geslapen. Ik had ook mijn order kunnen annuleren en kunnen hopen dat er nog een keer een dergelijke auto voorbij kwam maar heb die uitvoering niet meer voorbij zien komen voor die prijs (zo masochistisch ben ik dan ook weer wel om dat nog even te volgen.)

Het enige wat goed is om te onthouden is dat, als je nog eens een nieuwe Tesla wil aanschaffen, het de moeite loont om eind van het kwartaal naar voorraad modellen te kijken.

• J-M-T
Blijf het gek vinden dat op de MY de 20” wielen op de LR volgens de site geen effect hebben op bereik tov de 19” en op de SR wel.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:59
Vannacht de update met vision park assist binnengekregen. Werkt leuk, nog geen deuk ;)

Analoog komt weer helemaal terug

• bert pit
J-M-T schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:18:
Blijf het gek vinden dat op de MY de 20” wielen op de LR volgens de site geen effect hebben op bereik tov de 19” en op de SR wel.
Als je de wielen wisselt in de configurator zie je de WLTP ook bij de MY LR nu wel mee veranderen. Het staat er direct onder

• maharens
bert pit schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Als je de wielen wisselt in de configurator zie je de WLTP ook bij de MY LR nu wel mee veranderen. Het staat er direct onder
He inderdaad, dat is het met Gemini dus eigenlijk 565, bij de RWD verandert het getal wel op alle plekken, bij de LR dus niet

[ Voor 10% gewijzigd door maharens op 29-03-2023 10:30 ]

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-12 20:31
J-M-T schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:18:
Hij verandert niet daarboven maar wel staat er 565km ipv 533km bij de velgen selectie gedeelte.
Weet niet waarom niet ook daarboven verwerkt zoals anderen.

Life is too short to drive boring cars

• Elmonogrande
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 20:00
En voilá, daar issie al...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ze7Mv0Rx-2_1aiUDBGju8_u6nSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbOHafixF9oZXXTL4TY1tbCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320

• J-M-T
bert pit schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Ahja, het is nu in de configurator wel aangepast. In het voorraad overzicht niet.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:41
-bulletje- schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:05:
[...]

3k teruggekregen omdat de prijswijziging binnen de 14d plaatsvond?

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-12 10:08
Vind het nu wel bijzonder dat er nu snel leverbare model Y LR's op de site staan in dezelfde configuratie maar met drie verschillende prijzen??

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

• SirLct
Denyo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:46:
Vind het nu wel bijzonder dat er nu snel leverbare model Y LR's op de site staan in dezelfde configuratie maar met drie verschillende prijzen??
Weet je zeker? Als goed is altijd wel een verschil hier en der. Of kleurtje, of velgen, of trekhaak, of zwart/ wit interieur

• -bulletje-
PSP123 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:44:
[...]

Ja klopt, 30-12 opgehaald 13-01 gingen de prijswijzigingen in. Had ik net geluk mee, zeker omdat Tesla eenzijdig de al geplande afspraak op 29-12 had gewijzigd.

• maharens
SirLct schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:52:
[...]

Weet je zeker? Als goed is altijd wel een verschil hier en der. Of kleurtje, of velgen, of trekhaak, of zwart/ wit interieur
Klopt hoor, je ziet het vaak aan de doorgestreepte prijs, die is dan hetzelfde.

• Denyo
@SirLct Yep, witte MY LR met zwart interieur. Gemini wielen en trekhaak. Drie verschillende prijzen van net geen 51k tot bijna 57k

• Fasttesla
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-08 15:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFkqPjzBqGFupFgf5baS9XEK6iQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLfEjk0eIwdXmpKnhJGRLGAR.jpg?f=fotoalbum_large

Kreeg dit gisteren in de mail, nog 2 dagen🤔😕

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
Denyo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:58:
@SirLct Yep, witte MY LR met zwart interieur. Gemini wielen en trekhaak. Drie verschillende prijzen van net geen 51k tot bijna 57k
Eap/fsd en/of wit interieur miss?

• Denyo
@STIMPPYYY Nope, allemaal hetzelfde en ook allemaal in Tilburg.

• SirLct
Denyo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:58:
Zag het ja, jeetje die 50k is wel lekker. Er komt altijd iets bovenop voor afleverkosten, dus in feiten is dit 50k. LR+trekhaak voor 50k... Ik zou idd niet verder gaan kijken als je net MY RWD heb gehaald.

• SirLct
Knip, referrals zijn op Tweakers nooit toegestaan.

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 29-03-2023 14:14 ]

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12 23:25
SirLct schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:30:
[...]

Hij verandert niet daarboven maar wel staat er 565km ipv 533km bij de velgen selectie gedeelte.
Weet niet waarom niet ook daarboven verwerkt zoals anderen.
Er staat “geschat bereik” dus niet WLTP-getest bereik.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb een filmpje gemaakt van mijn eerste indruk van de Tesla Vision update 2023.6.9. Een vrij nietszeggend filmpje al zeg ik het zelf, maar ik kan het niet laten het toch met jullie te delen.

• maharens
joblamie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:19:
Ik heb een filmpje gemaakt van mijn eerste indruk van de Tesla Vision update 2023.6.9. Een vrij nietszeggend filmpje al zeg ik het zelf, maar ik kan het niet laten het toch met jullie te delen.

[YouTube: Tesla Vision Park Assist 2023.6.9 (Nederlands/Dutch)]
Die piepjes bij de stoep gaat er wellicht voor zorgen dat minder mensen hun velgen aan gort rijden. :)

• anti10
Oekol schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:19:
[...]

Rijdt je elke dag 350km of paar keer per jaar? Dat laatste RWD. De eerste LR
Andere voordelen LR
- sneller laden (250 vs 150 waar mogelijk)
- 4 wiel aangedreven

Subjectievere voordelen mij inziens:
- hogere waarde vastheid; over x jaar. Aangezien techniek (range) dan verder is bij concurrerende autos.
- over x aantal jaar een relatief hogere range tot je beschikking (beide autos zullen x % afnemen door battery degeneratie)

Subjectievere nadelen LR
- 2 electro motoren, relatievere grotere kans op technisch defect

(Tenmiste dat waren mijn overwegingen, LR vooraadmodel met 3.5k korting)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:38
maharens schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:24:
[...]

Die piepjes bij de stoep gaat er wellicht voor zorgen dat minder mensen hun velgen aan gort rijden. :)
Zo lang ze daarbij niet in het midden van de weg parkeren....

Sony A7 iv en wat recycled glas

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12 20:06

WhySoSerious

Be the change.

Had je niet door dat er op 3:14 een vrachtwagen door je auto reed?

Damn wat is dat ding veilig zeg!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-12 15:16
bitrain schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:39:
[...]

28.900, een zwarte met rond de 50k km.
Dan denk ik dat ik die te pakken heb. Zwarte voor 28.900 en 60k op de teller :).
Ga hem morgen afhalen :D.

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
anti10 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:27:
[...]

Andere voordelen LR
- 4 wiel aangedreven

- hogere waarde vastheid; over x jaar. Aangezien techniek (range) dan verder is bij concurrerende autos.
- over x aantal jaar een relatief hogere range tot je beschikking (beide autos zullen x % afnemen door battery degeneratie)

Subjectievere nadelen LR

Ik heb het al vaker geroepen, maar voor mij was het weggedrag van de SR+ (door het toch wat lagere gewicht en achterwielaandrijving) ook een pluspunt wat zwaarder woog dan het extra vermogen. Speelser, voelt minder log. Ik zou altijd in allebei even gaan rijden om het verschil te ervaren. :)

• mortadelo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-10 02:00
mortadelo schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:47:
[...]

zojuist ook even bij united consumers gevraagd of panoramische daken ook via ruitschade verzekerd is. had wel een interessante verzekering gezien bij UC icm NN voor 48euro per maand vanaf 10 schadevrije jaren, maar ze konden mij niet direct vertellen of ze dezelfde polis hanteren als NN In NN polis zelf (rechtstreeks op NN site) staat namelijk o.a. het volgende:

Waarvoor ben je verzekerd met het onderdeel Ruit?
Je bent verzekerd voor schade:
1. door breken of barsten van de voor-, achter- of zijruit en van glas van zonnedaken en
panoramische daken van je auto;
2. aan je auto door de scherven van de gebroken ruit )

Morgenochtend even terugbellen vervolgens kunnen zij (UC) navragen bij afdeling schadeherstel(?)

TBC
vanmorgen wederom gebeld met UC, hanteren dezelfde polis als NN zelf. dus zonnedaken en panoramische daken vallen onder ruit en dus niet de no-claim. zojuist all-risk afgesloten voor 49euro per maand met 11 schadevrije jaren, maar gister al gechecked, dit geldt vanaf 10jaar schadevrije jaren en uiteraard omgeving waar je woont (postcode). toch vind ik het vreemd als ik direct zelfde verzekering rechtstreeks bij NN afsluit dat het dan 110euro per maand kost

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-12 09:59
[...]
Hoeveel procent degeneratie kan je typisch verwachten bij een Tesla doorheen de jaren?

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Andere voordelen LR
- 4 wiel aangedreven

Subjectievere nadelen LR

Ik ben wel benieuwd hoe de degradatie zal zijn voor een RWD en een LR na een paar jaar gebruik. In theorie komt er een punt waarop de RWD uitvoering een vergelijkbaar bereik heeft als een even oude LR uitvoering doordat de LFP accu in de RWD (theoretisch) langer goed zou moeten blijven.

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-12 17:32
Hoe bepaalt Tesla de verkoopprijs van voorraadauto's?
Onderstaand voorbeeld zijn 3 identieke M3's waarvan er 2 onder de subsidiegrens vallen en de 3e niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_b69VXyhePbA1G8FkQJJ4mAqcac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNor6NE4o3a5bdkMkAQUdQd6.jpg?f=fotoalbum_large

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bobo221 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:43:
Hoe bepaalt Tesla de verkoopprijs van voorraadauto's?
Onderstaand voorbeeld zijn 3 identieke M3's waarvan er 2 onder de subsidiegrens vallen en de 3e niet.

[Afbeelding]
Geen van allen valt onder de subsidiegrens. Daarvoor wordt gekeken naar de fiscale-/cataloguswaarde niet naar de verkoopprijs.

De derde/duurdere heeft overigens een zwart/wit interieur, dat is een betaalde extra optie, de overige twee hebben het standaard zwarte interieur ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 29-03-2023 11:48 ]

• anti10
Caayn schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:40:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe de degradatie zal zijn voor een RWD en een LR na een paar jaar gebruik. In theorie komt er een punt waarop de RWD uitvoering een vergelijkbaar bereik heeft als een evenoude LR uitvoering doordat de LFP accu in de RWD (theoritisch) langer goed zou moeten blijven.
Interssant inderdaad. Ik ging er eigenlijk (wellicht foutief) vanuit dat dit niet binnen 10 jaar zal gebeuren. Ben benieuwd of iemand deze degradatie prognoses eens heeft geplot

• Makkelijk

Thanks, maar dit kun je toch niet serieus releasen als Tesla zijnde :X
Ik denk dat ik de feature meteen weer uit zet. Kan het uit? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 29-03-2023 11:49 ]

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12 18:23
Stef87 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:34:
[...]

Even langs service.. Dit klopt niet, je lijkt 3 lichtbeelden te hebben.

Normaal zet je de auto met recht en met de neus naar een (bijv) bakstenen muur, ga naar afstelling koplampen, dan gaat ie vanzelf al bijstellen, niet handmatig aan wieltjes draaien, dat kan je eigenlijk alleen met een speciale koplamp-lens apparaat nakijken.

(Bron: ex autotechnicus)
Vanochtend ook even gechecked wat ik heb, maar ik heb ook 3 lichtbeelden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Dr4bLp1gS6Mf_-jAvrX4zyAnVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWZZJx6W8LhOsEuNJydtoGxk.jpg?f=fotoalbum_large

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SirLct schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:13:
Knip
(Taro, Maasluip, alvast sorry)
Ik weet niet wat ik er mee te maken heb :P maar referrallinks zijn in het algemeen verboden. En zeggen dat je er eentje hebt is ook een beetje op het randje, want dan ga ik ook zeggen dat ik er eentje heb en voor je het krijg je van iedereen een post "ik heb ook een referrallink".

Dus ondanks dat ik hier niet mod, doe dit a.u.b. niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 29-03-2023 14:16 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:27
mortadelo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:36:
[...]

vanmorgen wederom gebeld met UC, hanteren dezelfde polis als NN zelf. dus zonnedaken en panoramische daken vallen onder ruit en dus niet de no-claim. zojuist all-risk afgesloten voor 49euro per maand met 11 schadevrije jaren, maar gister al gechecked, dit geldt vanaf 10jaar schadevrije jaren en uiteraard omgeving waar je woont (postcode). toch vind ik het vreemd als ik direct zelfde verzekering rechtstreeks bij NN afsluit dat het dan 110euro per maand kost
Alleen het eerste jaar heb je die korting bij United Consumers, daarna betaal je het normale tarief -5%.

On topic: Er wordt veel geschreven over de verzekering van het panoramadak maar hoe groot is die kans eigenlijk? In mijn voorgaande autos hooguit een kastanje op m'n dak gehad, alle steentjes onderweg worden opgevangen door de bumper en de voorruit. Ik zie een glazen dak niet zo snel sneuvelen.

• Makkelijk
Maasluip schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:51:
[...]

Ik weet niet wat ik er mee te maken heb :P maar referrallinks zijn in het algemeen verboden. En zeggen dat je er eentje hebt is ook een beetje op het randje, want dan ga ik ook zeggen dat ik er eentje heb en voor je het krijg je van iedereen een post "ik heb ook een referrallink".

Dus ondanks dat ik hier niet mod, doe dit a.u.b. niet.
Maar als ze jouw link gebruiken krijgen ze een kratje bier van je, toch? :P :*)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:58
Makkelijk schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Thanks, maar dit kun je toch niet serieus releasen als Tesla zijnde :X
Ik denk dat ik de feature meteen weer uit zet. Kan het uit? :P
Waarom niet? Piepjes bij de stoeprand is een beetje hysterisch, dat zou wel een beetje getweaked mogen worden, maar verder dikke prima wat mij betreft d:)b
Met uitrijden van het vak richting de straat pakte die ook nog even kort dat paaltje mee. Dat is wat ik nu eigenlijk het meeste mis, hoe veel ruimte je hebt om een draai te kunnen maken bijvoorbeeld.

• SirLct
BigSmurf schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:31:
[...]
Ik heb het al vaker geroepen, maar voor mij was het weggedrag van de SR+ (door het toch wat lagere gewicht en achterwielaandrijving) ook een pluspunt wat zwaarder woog dan het extra vermogen. Speelser, voelt minder log. Ik zou altijd in allebei even gaan rijden om het verschil te ervaren. :)
Dit klopt idd, de SR+ is wat speelser.
Het is gelukkig geen hemel v aarde verschil.
Dat is bij de i4 anders. De e40 voelt lekker, de m50 is understurend boot.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-12 16:35

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Caayn schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:40:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe de degradatie zal zijn voor een RWD en een LR na een paar jaar gebruik. In theorie komt er een punt waarop de RWD uitvoering een vergelijkbaar bereik heeft als een even oude LR uitvoering doordat de LFP accu in de RWD (theoretisch) langer goed zou moeten blijven.
Geen idee wat de ervaring met de LFP zijn. Bij mijn 2019 SR+ was ik het eerste jaar al 5% kwijt. Dat vlakt af, na 1.5 jaar is de degradatie eigenlijk volledig afgevlakt.

Volgens ABPR zit ik na 3.5 jaar en 100.000km op 7.5% degradatie (47,2kWh capaciteit)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-12 09:59
revolution-nl schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:05:
[...]

Geen idee wat de ervaring met de LFP zijn. Bij mijn 2019 SR+ was ik het eerste jaar al 5% kwijt. Dat vlakt af, na 1.5 jaar is de degradatie eigenlijk volledig afgevlakt.

Volgens ABPR zit ik na 3.5 jaar en 100.000km op 7.5% degradatie (47,2kWh capaciteit)
Jikes, dat is eigenlijk wel vrij veel. Ik ben benieuwd hoe het met mijn Model Y RWD zal gaan komende jaren.

En eigenlijk toch ook een sterke reden om niet voor een tweedehandse te gaan...

[ Voor 7% gewijzigd door braek op 29-03-2023 12:08 ]

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12 20:06

WhySoSerious

Be the change.

braek schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:07:
[...]

Jikes, dat is eigenlijk wel vrij veel. Ik ben benieuwd hoe het met mijn Model Y RWD zal gaan komende jaren.
Typisch patroon van degradatie van een batterij is een drop-off in het begin, dan zeer stabiel voor veel cycles (~500.000 tot 1.000.000 km) en daarna dan weer een grote drop-off.

• mortadelo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-10 02:00
Maurice- schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Alleen het eerste jaar heb je die korting bij United Consumers, daarna betaal je het normale tarief -5%.

On topic: Er wordt veel geschreven over de verzekering van het panoramadak maar hoe groot is die kans eigenlijk? In mijn voorgaande autos hooguit een kastanje op m'n dak gehad, alle steentjes onderweg worden opgevangen door de bumper en de voorruit. Ik zie een glazen dak niet zo snel sneuvelen.
daar denken sommige verzekeraars toch anders over, misschien als die op 1 of andere manier sneuvelt, dat de kosten heel hoog zijn (ik heb eigenlijk geen idee wat een nieuw nieuw bovenruit kost, 1800euro?). ik heb persoonlijk voor gekozen voor de dakdragers (originele). had wat filmpjes gezien, hoe precies en kwetsbaar kan zijn.

ah zojuist dit gevonden;
https://www.teslaforum.nl...-glazen-dak.136/#post-268

• Denyo
@mortadelo Ten eerste hartelijk dank voor deze link!! Was van plan ook de dakdragers te halen maar dat gaan we dus nu niet meer doen!

Knip.

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 29-03-2023 14:18 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12 23:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Well, this is unexpected :')

Gisteren een VIN en EDD (tussen 4 en 18 april! Wtf) gekregen voor mijn bestelde Model X (na meer dan 2 jaar :') ), waardoor ik nu stel op sprong moet kijken wat de Model Y waard is en deze zien te verkopen. Particulier is het wat kort dag voor, dus dan maar middels inkoop proberen.

Dus, ANWB en Bovag ingevuld; eens kijken wat ze daar doen.

Binnen 2 uur een belletje van beide 'we gaan geen bod doen op uw auto, want we raken die Model Y's die we nu in de verkoop hebben aan de straatstenen niet kwijt door de recente prijsverlaging van Tesla zelf. Dus jammer maar helaas.'

Ik had lage biedingen verwacht, maar een dergelijk antwoord had ik even niet verwacht tbh :P

Heb nu bij Tesla zelf een taxatie uitstaan (dat zal lachen worden :') ) en 2 lokale bedrijven. Eens kijken wat dat nog gaat brengen.

(dacht; het is wel relevant om hier te vermelden voor het geval iemand een ouder model wil inruilen voor een nieuwe model en voor hetzelfe dilemma staat)

Xbox Live ID:Notna8310

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:04

tomtom901

Moderator General Chat
Notna schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:33:
Well, this is unexpected :')

Binnen 2 uur een belletje van beide 'we gaan geen bod doen op uw auto, want we raken die Model Y's die we nu in de verkoop hebben aan de straatstenen niet kwijt door de recente prijsverlaging van Tesla zelf. Dus jammer maar helaas.'
Ja, denk wel dat er veel autobedrijven zijn die zich daar op verkeken hebben. :X

• Oekol
[...]

Andere voordelen LR
- sneller laden (250 vs 170 waar mogelijk)
- 4 wiel aangedreven
170 bedoel je maar de batterij is ook groter bij de LR en die niet tot 100% mag/gaat laden elke keer (voor behoud van je batterij / range verlies vertraagd) en de RWD wel. Dus dat levelt zichzelf allemaal wel uit volgens mij.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 10:52
revolution-nl schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:07:
[...]

No-brainer idd ivm laadsnelheid piek snelheid en grotere 0-60% capaciteit, de Y RWD is het qua prestaties ook nét niet.
Zeker een no-brainer als het mogelijk is. Maar ook met de RWD ben ik blij :)

Ik kom van een dino-oil auto af, dus de prestaties en het comfort zijn in mijn geval al een stap voorwaarts.

• Stef87
Mabion schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Vanochtend ook even gechecked wat ik heb, maar ik heb ook 3 lichtbeelden:
[Afbeelding]
Apart. Dit is iig niet hoe je lichtbeeld er uit moet zien.

Misschien is dit het verschil tussen Led Matrix en de oude LED.

Ik vermoed dat dit lichtbeeld (ziet er blokkerig uit) past bij afstellen Matrix led.

De non-matrix LED doet dit niet.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:55
Ik ben de prijzen nog maar recent van dichterbij beginnen opvolgen, maar ik heb de indruk dat de huidige kortingen wel aanzienlijk zijn. (MY-LR stock + trekhaak van 56320 voor 50790)
Valt dit elk einde-kwartaal te verwachten?

Fleet is hier nog niet warm voor tesla, maar aan deze prijs steken ze kop en schouders boven de rest uit qua price/performance. En ik betwijfel dat ik ze deze week nog kan overtuigen.

• Stef87
[...]

Veel?? Die 7% is beter dan 90% van de “vloot”

Ik heb 80.000km 2019 sr+ met -13.8% capaciteit. Geheel normaal en sinds een tijdje net een beetje onder het gemiddelde.

• Oekol
Stef87 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:05:
[...]

Ik vermoed dat dit lichtbeeld (ziet er blokkerig uit) past bij afstellen Matrix led.

Dit is inderdaad ook hoe ik het heb. Die zie je in de avond al zelfs dat je een soort van trappetje hebt qua licht.

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:28

R2L

Mitchl89 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Zeker een no-brainer als het mogelijk is. Maar ook met de RWD ben ik blij :)

Ik kom van een dino-oil auto af, dus de prestaties en het comfort zijn in mijn geval al een stap voorwaarts.
Al krijg ik 'm pas morgen maar de RWD is vlot zat hoor! Mijn vorige auto (Hyundai Kona EV) was met 7,6 naar 100 km/h nóg "trager", maar ik heb werkelijk nooit het gevoel gehad dat ik hiermee tekort kwam. Het verschil in acceleratie tussen de LR en de RWD is maar 1,9 seconde en aangezien ik zelden tot nooit zo snel mogelijk van 0 naar 100 wil zal ik het verschil niet merken.

Wat ik echter wel merk is dat ik minder voor de auto hoef te betalen en dat het waarschijnlijk in de verzekeringspremie scheelt. Ook vind ik als privé rijder de LFP accu een groot pluspunt. En bij die paar vakantieritjes naar het zuiden zal ik dat uurtje extra opladen ook niet merken.

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12 18:23
Stef87 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:05:
[...]

Je tijdens het auto. kalibreren duidelijk dat hij verspringt van "normale stand", die tijdens het rijden ziet, naar deze 3-stand.

Dus wellicht dat het anders is geworden met de nieuwere versies.

• bert pit
PSP123 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:44:
[...]

Is dit een prijswijziging? Ik heb 14 dagen terug 57K afgetikt en nu zie ik vergelijkbare voorraadmodellen (andere kleur) voor 3 a 4 K minder. Echter de prijs in de configurator is nog steeds gelijk.

• maharens
Maurice- schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:28:
De prijzen gaan nu nóg verder omlaag 😅. 7,5k korting op een grijze M3RWD.
[Afbeelding]

..en een S Plaid voor minder dan de normale S
[Afbeelding]
Dit is de beste aanbieding die ik heb gezien de afgelopen dagen, de M3 bedoel ik dan

• twan123
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-12 20:12
Vermoedelijk als hij "STOP" aangeeft en je rijd toch door, heb je een deuk. Heb laatst een ander merk auto gereden met echte USS sensoren en als die de langste piep aangeeft en rijd toch door, trapt hij toch écht zelf op de rem om schade te voorkomen.
Gaat de Tesla dit ook nog (ooit) doen...?

Tesla Model Y LR 03-2023 | Tesla Wall Charger

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-12 07:30
WhySoSerious schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:28:
[...]

Had je niet door dat er op 3:14 een vrachtwagen door je auto reed?

Damn wat is dat ding veilig zeg!
Ik was super geconcentreerd gefocust op het scherm toen die grote vrachtwagen daar plots vol over donderde amai ik schrok mij een bult 🤣🤣🤣 Ik dacht even een fractie van een seconde dat er IRL inderdaad ook echt een auto van opzij tegen reed _O-

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

• DaCoTa
  • Laatst online: 28-12 21:22
Artbij schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:38:
[...]
Mooi bedacht. Maar ik kwam om 2:00 in de nacht in Manheimm aan. Om de volgende ochtend om 8:30 bij mijn afspraak te zitten. Dus ga dan van die 2:00 geen 2:45 maken. En dan heb ik op de heenweg al op plekken geladen waar mijn vrouw het niet eens zou durven, laat staan dat je daar koffie kunt drinken.

Bovenstaand verhaal is exact het verhaal dat mensen vaak vertellen. De realiteit is helaas anders. Vandaar ook mijn post.
Als je na 200km rijden met 30% aankomt, ben je in 15 minuten al weer een heel stuk opgeladen. Voor lange ritten duren bij mij de meeste stops 15 tot 20 minuten, 45 minuten is een uitzondering.

Vertrekken met 30% is zo ongeveer het onhandigste wat je kunt doen, je moet al opladen voordat de batterij warm is, en je bent net vertrokken dus het voelt ook nog stom.

Jouw verhaal is een beetje een N=1 worst case scenario. Om dat meteen te generaliseren is niet zinnig. Zeker niet als je dan met een vingertje gaat roepen dat het een fanboi topic is.

• DaCoTa
Artbij schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:50:
[...]
Een mindset die om moet? Elektrisch rijden gaat het niet worden voor mij. Dat heeft in mijn situatie veel te veel nadelen. Tenminste niet met de huidige stand van de techniek.
FIFY

• -bulletje-
bert pit schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:15:
[...]

Is dit een prijswijziging? Ik heb 14 dagen terug 57K afgetikt en nu zie ik vergelijkbare voorraadmodellen (andere kleur) voor 3 a 4 K minder. Echter de prijs in de configurator is nog steeds gelijk.
Nee dit is een (tijdelijke) korting op voorraadmodellen. Het staat je wel vrij om de koop ongedaan te maken door de auto terug te brengen als je nog binnen de 14 dagen zit en het een privé aankoop betrof. Je kunt dan een voorraadmodel kopen.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:57
[...]

hier op 151.000 km nu 9,5% (maar 0,0 last van tijdens de dagelijkse ritten).
En ook regelmatig dagen van 400km, maar altijd enkele uren op locatie waar ik kan laden. Geen centje pijn.
twan123 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:16:
[...]

Vermoedelijk als hij "STOP" aangeeft en je rijd toch door, heb je een deuk. Heb laatst een ander merk auto gereden met echte USS sensoren en als die de langste piep aangeeft en rijd toch door, trapt hij toch écht zelf op de rem om schade te voorkomen.
Gaat de Tesla dit ook nog (ooit) doen...?
Dat automatisch remmen is echter niet standaard functie van de USS. Bij mijn vorige auto was dat een optie bij de hogere modellen. Staat mi dus los van de vraag of Vision de USS kan vervangen/overtreffen.

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
R2L schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:09:
[...]

Al krijg ik 'm pas morgen maar de RWD is vlot zat hoor! Mijn vorige auto (Hyundai Kona EV) was met 7,6 naar 100 km/h nóg "trager", maar ik heb werkelijk nooit het gevoel gehad dat ik hiermee tekort kwam. Het verschil in acceleratie tussen de LR en de RWD is maar 1,9 seconde en aangezien ik zelden tot nooit zo snel mogelijk van 0 naar 100 wil zal ik het verschil niet merken.

Wat ik echter wel merk is dat ik minder voor de auto hoef te betalen en dat het waarschijnlijk in de verzekeringspremie scheelt. Ook vind ik als privé rijder de LFP accu een groot pluspunt. En bij die paar vakantieritjes naar het zuiden zal ik dat uurtje extra opladen ook niet merken.
Grappig!

Ik maak (in de lease) binnenkort exact dezelfde stap van de Kona naar de M3 RWD. Vlot genoeg (test gereden) en toch meer ruimte in de M3.

Ga wel verschil in bijtelling voelen van €64 naar €400 per maand maar dat is geen bedrag om over te mogen klagen om zo’n auto te mogen rijden zonder verdere kosten natuurlijk…

• DaCoTa
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:10:
[...]
Is die overigens echt zo dat superchargers achter een hek zitten? Ik ga volgende maand met de M3 RWD naar Stockholm en rij de hele nacht (met z’n 4e)

Ik neem aan dat je indien het echt zo is gewoon aanbelt en aangeeft te moeten laden, kan toch niet moeilijk zijn? 😂
Dit is uitzondering. Ik heb denk ik wel 40 verschillende superchargers gebruikt over de jaren, en heb dit bij 1 of 2 meegemaakt.

Tip: 1x had ik een code nodig, deze werd vermeld op het scherm bij de details van de supercharger.

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 29-03-2023 13:57 ]

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:24
Maurice- schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Hoe hoog de kans is, weet ik niet. Het zal niet dagelijks gebeuren. Maar ik lees wel verhalen op het internet over schade door steenslag op het panoramadak. Niet alleen bij Tesla, maar ook bij andere merken. En wat Mortadelo ook schrijft: het zal niet voor niets zijn dat verzekeraars de dekking hiervoor hebben aangepast.

• belim
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-06-2023
Vraagje, gisterenavond een voorraadmodel Y gekocht met levering deze week (dus met actie 5000km supercharging).
Kan in dat geval ook nog een referral gebruikt worden ? Is me niet helemaal duidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 29-03-2023 14:19 ]

• DaCoTa
Oekol schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:44:
[...]
170 bedoel je maar de batterij is ook groter bij de LR en die niet tot 100% mag/gaat laden elke keer (voor behoud van je batterij / range verlies vertraagd) en de RWD wel. Dus dat levelt zichzelf allemaal wel uit volgens mij.
Je mag zeker wel tot 100% laden, maar alleen als je dan ook gaat rijden. Maar voor supercharger laden is dit niet relevant, want je gaat toch niet door tot 100% laden.

• kitesem
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-10 16:52
monica66 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:57:
[...]
Hoe hoog de kans is, weet ik niet. Het zal niet dagelijks gebeuren. Maar ik lees wel verhalen op het internet over schade door steenslag op het panoramadak. Niet alleen bij Tesla, maar ook bij andere merken. En wat Mortadelo ook schrijft: het zal niet voor niets zijn dat verzekeraars de dekking hiervoor hebben aangepast.
'
Die van mij ( model Y) is net vervangen, keurig opgelost onder garantie en de service afhandeling kan Volvo (mijn referentie) nog een grote punt aan zuigen. Totale reparatie kosten zouden uitkomen op een kleine €1400. Tot zover erg tevreden over de tesla beleving.
Pagina: 1 ... 489 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: