Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 276 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.176.605 views

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 14:23
Cafecito schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:02:
[...]

Dat doet hij als je buiten de bebouwde kom rijdt waar het heel donker is. Dan denkt de cam dat hij dus niks kan zien, wat op zich ook klopt. Zodra je weer verlichting van de stad of straatlantaarns hebt, doet hij het weer.
hmmmmz... is dat normaal :X

hij deed het ook op de snelweg, geen idee of het daar ook normaal is?

iRacing Profiel

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:49
Nou, na alle terechte opmerkingen hier ga ik mn wifi koppeling maar ff verwijderen.
Het klinkt niet echt al een toevoeging, even rekken maar dan :Y

Blijft vreemd dat je in je eigen auto niet kan kiezen. De term "een Tesla wordt nooit echt helemaal van jezelf klopt wel". :X

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

STIMPPYYY schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:44:
[...]

Miste ook meteen:
Stoelverwarming (staat nu op auto, geen idee hoe dat werkt)
Profiel switchen
Menu’s voor bandenspanning/verbruik (geen idee nog waar dat zit)
Dashcam

Verder vind ik het prettig dat apps die openstaan nu blijven staan in het rechtermenu. Ook voelt het “auto” menu prettiger aan.

Geen fan van die kleuren. Beetje een rommeltje. Oude menu was strakker en cleaner.
Shiiit, de driver profiles kun je niet meer makkelijk selecteren? Dat was me nog niet eens opgevallen.

Is er iets wat niet omslachtiger is geworden met de nieuwe update? Er zijn leuke features bijgekomen, maar de hele UX is echt vernaggeld.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Jeroenneman schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:22:
[...]

Shiiit, de driver profiles kun je niet meer makkelijk selecteren? Dat was me nog niet eens opgevallen.

Is er iets wat niet omslachtiger is geworden met de nieuwe update? Er zijn leuke features bijgekomen, maar de hele UX is echt vernaggeld.
Tja, snap het ook niet. Eigenlijk is er niks beter op geworden. :) Zou verwachten dat we tegen deze tijd wel eens zelf lekker het scherm zouden kunnen aanpassen. We mogen eigenlijk nog steeds niet klagen tov andere merken maar goed. Echt een vooruitgang is het niet. Waarom ook de cards weghalen? Die staan standaard niet eens in beeld. Dat gebruikte ik vaak. Net als stoelverwarming, profile optie en de ruitenwissers. Allemaal weg. :|

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:51
ybos schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:12:
Nou, na alle terechte opmerkingen hier ga ik mn wifi koppeling maar ff verwijderen.
Het klinkt niet echt al een toevoeging, even rekken maar dan :Y

Blijft vreemd dat je in je eigen auto niet kan kiezen. De term "een Tesla wordt nooit echt helemaal van jezelf klopt wel". :X
Laten we wel wezen, in elke andere auto heb je het ook maar te doen met wat de fabrikant goed leek. Dat is ook niet altijd ideaal.

PSN: Sluuz

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:53
Alles zit mij toch dichtgevroren. Ramen gaan niet meer open. Klinken zitten vast. Achterklep wilde amper los. Bizar

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-12 22:32
PdeBie schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:48:
Alles zit mij toch dichtgevroren. Ramen gaan niet meer open. Klinken zitten vast. Achterklep wilde amper los. Bizar
En dat al met -5 graden. Hoe zouden ze het doen in andere landen waar het veel kouder is.

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-12 17:47
Daar had ik gisteren ook al last van toen ik de lichtshow wilde uitproberen. Dat heb ik dan ook maar even achterwege gelaten..

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:55
Sluuz schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:46:
Laten we wel wezen, in elke andere auto heb je het ook maar te doen met wat de fabrikant goed leek. Dat is ook niet altijd ideaal.
Wat dan weer het VOORdeel van fysieke knoppen en gebrek aan OTA updates illustreert.
Zoals je het hebt gekocht, zal het blijven.
Nee, het kan niet verbeteren, maar ook niet om zeep geholpen worden.
Hunkaroglu schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:49:
En dat al met -5 graden. Hoe zouden ze het doen in andere landen waar het veel kouder is.
Als het veel kouder is, is de lucht meestal ook droger. Het probleem is dat we hier met een overslag zitten van +0 naar -0, waardoor de lucht nog veel vocht bevat, en dat zit overal aan te vriezen.

[ Voor 32% gewijzigd door IceTeaGX op 26-12-2021 11:57 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58
Hier ook, kreeg de deur wel open, maar het raam blijft in hoogste stand staan, waardoor deur nu niet meer dicht kan. Verder willen alle ramen niet meer open waardoor ik een ruit callibratie niet uit kan voeren.

Ben 'm nu maar aan voor verwarmen in de hoop dat de deur straks weer dicht kan.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Hunkaroglu
Van binnen auto goed warm maken... defrost spray helpt ook. Maar het beste is om nog even te wachten en dat het vanzelf een beetje gaat ontdooien voordat je er wat op spuit. Tenzij je haast hebt natuurlijk.
PASware schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:56:
[...]

Hier ook, kreeg de deur wel open, maar het raam blijft in hoogste stand staan, waardoor deur nu niet meer dicht kan. Verder willen alle ramen niet meer open waardoor ik een ruit callibratie niet uit kan voeren.

Ben 'm nu maar aan voor verwarmen in de hoop dat de deur straks weer dicht kan.
Beetje lauw water onderlangs er overheen laten lopen. Je hebt wel kans dat hij weer vast vriest maar dan kun je er in ieder geval in. Of de deur dicht doen. :)

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:07
Hunkaroglu schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:49:
[...]

Zoals al werd uitgelegd is de luchtvochtigheid daar veel lager dus heb je deze problemen niet + een garage is in veel gebieden ook de norm. Alleen in Europa niet :P

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:03
Ecological schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:06:
[...]

Zoals al werd uitgelegd is de luchtvochtigheid daar veel lager dus heb je deze problemen niet + een garage is in veel gebieden ook de norm. Alleen in Europa niet :P
Hier in het dorp heeft zowat iedereen een garage. In steden is dat volgens mij nergens, omdat daar iedereen hutjemutje op elkaar woont en zelfs een oprit niet de norm is.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12 23:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

refused81 schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:05:
[...]

hmmmmz... is dat normaal :X

hij deed het ook op de snelweg, geen idee of het daar ook normaal is?
Ik had het ook door de laagstaande zon op de dinsdag dat ik de auto ging halen. Camera links werd met regelmaat verblind en dan kreeg ik die foutmelding.

Xbox Live ID:Notna8310

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Bah, wat een lelijke UI. Hopelijk doen ze er wat aan, inclusief de veel te grote linkerzijde :P

Vraagje, vroegâh kon je linksonder swipen en dan kreeg je snel info over je verbruik, banden, etc. Is dat nu enkel via de Controls te benaderen?

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

alionfire schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:16:
Bah, wat een lelijke UI. Hopelijk doen ze er wat aan, inclusief de veel te grote linkerzijde :P

Vraagje, vroegâh kon je linksonder swipen en dan kreeg je snel info over je verbruik, banden, etc. Is dat nu enkel via de Controls te benaderen?
Yep.

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-11 00:55
apvanderwaal schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:21:

En überhaupt iemand in Nederland die wel Disney plus heeft in theater. Ik kan daar alleen via een omweg bij.
Sonic heb ik wel. Hoe bekijk jij Disney? Via de browser happert het te veel bij mij en geen geluid...!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Heb hier ook geen Sonic. Nieuwe update is echt ruk, heb de auto pas 2 dagen en had net de oude interface door, en moet nu alles weer zoeken.

Ik snap de logica van de batterij ook niet echt. Ik had nog een range van 380km over, ik wilde op en neer naar mijn vriendin, wat 140km is voor een enkele reis. Dus dacht, oh bij elkaar is dat ongeveer 280km dus dat haal ik makkelijk. Na de enkele reis (van 140km) had ik slechts 124km over. Reed wel 130 maar dit wijkt wel veel af. Hoe berekend de Tesla hoeveel km ik nog kan rijden? Is dat op basis van een max snelheid van 100km/u o.i.d. ?

• revolution-nl
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

bones schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:17:
Heb hier ook geen Sonic. Nieuwe update is echt ruk, heb de auto pas 2 dagen en had net de oude interface door, en moet nu alles weer zoeken.

Ik snap de logica van de batterij ook niet echt. Ik had nog een range van 380km over, ik wilde op en neer naar mijn vriendin, wat 140km is voor een enkele reis. Dus dacht, oh bij elkaar is dat ongeveer 280km dus dat haal ik makkelijk. Na de enkele reis (van 140km) had ik slechts 124km over. Reed wel 130 maar dit wijkt wel veel af. Hoe berekend de Tesla hoeveel km ik nog kan rijden? Is dat op basis van een max snelheid van 100km/u o.i.d. ?
De rated range bij het batterij icoon is een vast gegevenen en gebassseerd op WTP en DIS niet dynamisch gecalculeerd op basis van omstandigheden. In de zomer een prima indicatie, in de winter compleet nutteloos, tip gebruik de energy monitor of je trip verbruik / de capaciteit.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:26
bones schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:17:

Klopt. Je tesla gaat uit van aangegeven snelheid. Je verbruik bij 130/u vs 100/u is substantieel meer. Zeker met dit weer moet je de voorspelde afstand niet heel serieus nemen.

• revolution-nl
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Noxa schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:26:
[...]
Klopt. Je tesla gaat uit van aangegeven snelheid. Je verbruik bij 130/u vs 100/u is substantieel meer. Zeker met dit weer moet je de voorspelde afstand niet heel serieus nemen.
Het is geen voorspelde afstand, het is de afstand gebaseerd op het WLTP verbruik, de energiemonitor doet een voorspelling op basis van je gemiddelde verbruik.

Snap er ook geen snars van dat de rated range weergave niet aangepast kan worden naar een gom op basis van je ritverbruik. Hoe moeilijk kan het zijn.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12 15:43
Mijn 17 jarige dochter rijd ook in de Tesla en vind de nieuwe vormgeving veel mooier en makkelijker. Gereratiekloofje? ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Tomas_ op 26-12-2021 15:52 ]

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 20:33

TOYS

Zeg ik nie!!

Gister geüpdate en vandaag werkt regenererend remmen niet meer. Dit stond wel correct aan. Restart van de console werkte niet. Uiteindelijk op een andere stand gezet en terug en toen deed ie het weer. Kreeg wel een melding dat het beperkt beschikbaar is maar mijn accu was maar 50% dus dat zou die wel moeten doen.. Voelt nog een beetje buggy. Ook deden de camera's het niet toen iemand achterin zijn riem nog niet om had ( ze bleven op loading staan) . Toen de riem vast geklikt was gingen ze weer aan.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Zensu schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:05:
[...]

Sonic heb ik wel. Hoe bekijk jij Disney? Via de browser happert het te veel bij mij en geen geluid...!
Via YouTube is dat mogelijk. Krijg je uiteindelijk ook een webbrowser maar wel fullscreen en met geluid.

https://www.mistergreen.nl/theater, kun je ook proberen.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12 11:37
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:05:

[...]

Dat meen je, wat super irritant. Ik kom regelmatig pareltjes tegen onderweg, moet ik dan toeteren :')
Ik kan handmatig opnemen via het Controls menu en op Recording tikken...

@Mx. Alba

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik vind de update zo slecht nog niet, de meeste zaken komen wel naar boven wanneer je ze nodig hebt zoals de ruitenwisserstanden wanneer je op het linker knopje drukt, of snelkoppelingen naar de stoelverwarming wanneer je de temperatuur verhoogd. De automatische stoelverwarming werkt ook prettig.

Schermen weg swypen werkt ook makkelijker dan dat kleine kruisje, toybox en theater bij elkaar is logisch. En bij een te lage bandenspanning krijg je toch wel een melding? Die hoef ik echt niet continue in beeld te hebben.

Ik kan dat opgeruimde wel waarderen, die snelkoppelingen in de bovenste balk waren best handig, maar soms niet te zien tegen de achtergrond van de kaart.

Ik zie geen reden zien om niet te updaten, en verandering gewoon te omarmen.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:07
Ik hoop dat er ooi een optie komt op de autoradar weg te hebben en daar maps oid van te maken. Is er iemand serieus geinteresseerd in de auto's die hij detecteert (en vaak NIET detecteert)? Leuke functie voor passagiers in je car die nog nooit een tesla hebben gereden maar wmb enorm nutteloos.

Verwijderd

Taigu schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:42:
[...]

Ik kan handmatig opnemen via het Controls menu en op Recording tikken...

@Mx. Alba
Ik weet dat het nog steeds kan, maar het is niet makkelijk. Wat ik mis is makkelijke en veilige toegang.

Er gebeurt een ongeval. Gekke moves van mede weggebruikers. Gevaarlijke situaties. En ik moet in een menuutje gaan grutten naar de optie. Nee dat is lekker veilig.

Gelukkig kan ik wel met een shortcut de toybox starten, dank je Elon! _/-\o_

/s

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:49
Sluuz schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:46:
[...]

Daar ben je echter wel zelf bij met de aanschaf. Dan heb je zelf de keuze om het wel of niet te kopen. Nu is er 0 keuze terwijl ik de auto wel zelf betaald heb.
Ik heb geen idee of werken met een oude layout ook impact heeft dieper in de software, maar anders zou het geen probleem zijn om de oude layouts ook beschikbaar te maken :? (alhoewel je ze dan ook moet onderhouden, dat weer wel)

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
TOYS schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:57:
Gister geüpdate en vandaag werkt regenererend remmen niet meer. Dit stond wel correct aan.
Ik had vanochtend hetzelfde, mogelijk gewoon met het koude weer te maken? Na een ritje de auto een half uurtje in een parkeergarage gehad en op de terugweg werkte het remmen weer als vanouds

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36
Hendry Scholing schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:10:
[...]

Ik had vanochtend hetzelfde, mogelijk gewoon met het koude weer te maken? Na een ritje de auto een half uurtje in een parkeergarage gehad en op de terugweg werkte het remmen weer als vanouds
Hier het zelfde, na een rit van 140KM had ik weer volledig regen. Maar dat het helemaal niet werkte vorig jaar niet mee gemaakt. Ik vind de nieuwe UI ook traag, werkt niet zo smooth als de oude en kan er niet aan wennen en ben nog geen 30 ;)

Geef mij de oude maar terug, die was veel strakker en deze kleuren vind ik niks.

Nieuwe Navi vind ik ook niet heel handig, YouTube haperde bij mij zelfs met volledig beeld, die ging stotteren.

Give 2 Get

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-11 00:55
apvanderwaal schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:00:
[...]

Via YouTube is dat mogelijk. Krijg je uiteindelijk ook een webbrowser maar wel fullscreen en met geluid.

https://www.mistergreen.nl/theater, kun je ook proberen.
Handig dat mistergreen.nl. Zal het binnenkort uitproberen.
Maar via Youtube, Disney+ bekijken? Dat snap ik even niet.

• Elnestor
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-11 21:14
TOYS schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:57:
Gister geüpdate en vandaag werkt regenererend remmen niet meer. Dit stond wel correct aan. Restart van de console werkte niet. Uiteindelijk op een andere stand gezet en terug en toen deed ie het weer. Kreeg wel een melding dat het beperkt beschikbaar is maar mijn accu was maar 50% dus dat zou die wel moeten doen.. Voelt nog een beetje buggy. Ook deden de camera's het niet toen iemand achterin zijn riem nog niet om had ( ze bleven op loading staan) . Toen de riem vast geklikt was gingen ze weer aan.
Dit weekend ook problemen (mogelijk door de update op vrijdag ?): Helemaal geen regenererend remmen en de auto wilde niet meer opladen vanwege een koude accu. Zelfs na 2 uur aan de oplader was het accu percentage niet toegenomen (wel 10kWh verbruikt, waarbij verbruik steeds omhoog en omlaag ging). Auto stond enorm te blazen en bleef de melding geven "batterij warmt op - houd oplaadkabel aangesloten". Zelfde gebeurde bij de supercharger. Ook bleef het sneeuwvlokje in beeld staan. Na diverse resets kreeg ik een heel klein beetje regeneratie en heb ik de accu warm gereden met optrekken en regenereren, waarna de accu wel opgeladen kon worden. Hebben anderen hier ook last van en is het wellicht een software probleem ? Of heeft mijn Tesla model 3 toevallig na de update een defect waardoor de accu niet meer opgewarmd kan worden ?

• Hunkaroglu
Elnestor schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:10:
[...]

Dit weekend ook problemen (mogelijk door de update op vrijdag ?): Helemaal geen regenererend remmen en de auto wilde niet meer opladen vanwege een koude accu. Zelfs na 2 uur aan de oplader was het accu percentage niet toegenomen (wel 10kWh verbruikt, waarbij verbruik steeds omhoog en omlaag ging). Auto stond enorm te blazen en bleef de melding geven "batterij warmt op - houd oplaadkabel aangesloten". Zelfde gebeurde bij de supercharger. Ook bleef het sneeuwvlokje in beeld staan. Na diverse resets kreeg ik een heel klein beetje regeneratie en heb ik de accu warm gereden met optrekken en regenereren, waarna de accu wel opgeladen kon worden. Hebben anderen hier ook last van en is het wellicht een software probleem ? Of heeft mijn Tesla model 3 toevallig na de update een defect waardoor de accu niet meer opgewarmd kan worden ?
Dit lijkt me niet goed. En wat je hier vertelt heb ik nog nooit meegemaakt. Ik zou er mee naar de service gaan en het probleem uitleggen.

• refused81
[...]

Wellicht wordt het ook interessant om te vermelden waar je woont, want het was aardig koud vannacht en vanochtend. Ik zelf had ook geen regeneratie remmen het eerste stuk vanochtend, kwam steeds meer terug.
Maar ik ben vrij nieuw in tesla rij land, kan het niet vergelijken met andere (extreem) koude dagen.

Vandaag ook voor eerste keer supercharger geprobeerd, 15 minuut van te voren aangegeven met -4 dat ik daar naar toe reedt, zodat accu ging opwarmen, vervolgens met 75kwh geladen met accu die 50-60% al reeds vol was, alleen maar om even te testen.

Geen idee wat ik daar van moet denken… ik neem aan te weinig opgewarmd onder deze omstandigheden? En met al aardig volle accu bij geladen?

iRacing Profiel

• Hunkaroglu
refused81 schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:16:
[...]

Wellicht wordt het ook interessant om te vermelden waar je woont, want het was aardig koud vannacht en vanochtend. Ik zelf had ook geen regeneratie remmen het eerste stuk vanochtend, kwam steeds meer terug.
Maar ik ben vrij nieuw in tesla rij land, kan het niet vergelijken met andere (extreem) koude dagen.

Vandaag ook voor eerste keer supercharger geprobeerd, 15 minuut van te voren aangegeven met -4 dat ik daar naar toe reedt, zodat accu ging opwarmen, vervolgens met 75kwh geladen met accu die 50-60% al reeds vol was, alleen maar om even te testen.

Geen idee wat ik daar van moet denken… ik neem aan te weinig opgewarmd onder deze omstandigheden? En met al aardig volle accu bij geladen?
Dat regeneratie kan ik begrijpen. Dat heb ik ook vaak. Maar dat je niet kan opladen en ook zelf moet gaan rijden om de accu warm te krijgen lijkt me niet de bedoeling.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 17:00
refused81 schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:16:
[...]

Dat is een hele nette laadsnelheid bij deze combinatie van buitentemperatuur, batterij niveau en slechts 15 min voorverwarmen. (Er van uit gaande dat je 75 kW bedoelt)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:53
Net de nieuwste update geïnstalleerd. Nieuwe UI gaan we mee maken of het bevalt. Uiteraard ook de Lightshow even geprobeerd, maar had even niet door hoe hard de muziek zou gaan. Sorry buurt :p

Afijn…..leuke gadget om een keer te showen..de rest gaan we meemaken.

• refused81
Pierz schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:47:
[...]

Dat is een hele nette laadsnelheid bij deze combinatie van buitentemperatuur, batterij niveau en slechts 15 min voorverwarmen. (Er van uit gaande dat je 75 kW bedoelt)
👍
Van de week weer even proberen met hopelijk 10 graden, en een accu met 20% en langere ‘opwarm tijd’ dan neem ik aan de 140 ofzo gemiddeld te halen 😇🥳😎

iRacing Profiel

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:49
Zijn er al tweakers met een eigen lichtshow bezig?

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:12

Phntm

Tlingelingeling

-Jaap-io schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:39:
Zijn er al tweakers met een eigen lichtshow bezig?
Goeie vraag, wel is er een soort website gemaakt waar je lightshows kunt downloaden van andere gebruikers.

En die groeit explosief.

Zie hier

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Zensu schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:33:
[...]

Handig dat mistergreen.nl. Zal het binnenkort uitproberen.
Maar via Youtube, Disney+ bekijken? Dat snap ik even niet.
Alles wat tesla doet in theater is iets laten zien in een fullscreen browser. De YouTube ‘app’ is niets meer dan een fullscreen weergave van YouTube.com. Als je daar op links klinkt, krijg je uiteindelijk die website te zien. Zo doet die site van mistergreen het ook… dus als je via de YT app zoekt op disneyplus, krijg je vaak een link te zien, aantikken, inloggen en kijken maar.

Via die link van mistergreen heb je ook ziggo, Amazon, npo etc etc

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12 23:25
Hunkaroglu schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:14:
[...]

Dit lijkt me niet goed. En wat je hier vertelt heb ik nog nooit meegemaakt. Ik zou er mee naar de service gaan en het probleem uitleggen.
Ijskoude batterij aangesloten op een 1fase lader (of stopcontact-lader) in combinatie met een LFP batterij: dan is het heel normaal….?

Zat je aangesloten op een 11kW laadpaal, dan was waarschijnlijk niet normaal..

In twee uur is die batterij nog niet warm. (En sneeuwvlokken ❄️ symbool verstopt zichtbare capaciteit, kan vertekend beeld geven)

Edit:
Max laadsnelheid is op 1 fase/stopcontact dan maar: 2.3 tot 3.7 kW.. Verwarmen van de batterij trekt dan al meer stroom dan je uit de lader kan halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Stef87 op 26-12-2021 23:17 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Elnestor
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-11 21:14
Stef87 schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:11:
[...]

Ijskoude batterij aangesloten op een 1fase lader (of stopcontact-lader) in combinatie met een LFP batterij: dan is het heel normaal….?

Zat je aangesloten op een 11kW laadpaal, dan was waarschijnlijk niet normaal..

In twee uur is die batterij nog niet warm. (En sneeuwvlokken ❄️ symbool verstopt zichtbare capaciteit, kan vertekend beeld geven)

Edit:
Max laadsnelheid is op 1 fase/stopcontact dan maar: 2.3 tot 3.7 kW.. Verwarmen van de batterij trekt dan al meer stroom dan je uit de lader kan halen.
De auto was aangesloten aan 3 fase 11kW laadpaal bij mij thuis. Heb dit nog nooit meegemaakt, terwijl het toch wel vaker een stuk kouder is geweest de afgelopen jaren (auto is uit 2019). Morgen maar even bellen met de Tesla service, hopelijk kunnen zij zien wat er mis ging.

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 06:16
Pff, gelukkig heb ik een paar dagen vrij, anders was het lastig combineren met m'n reguliere werk en m'n nieuwe baan als Tesla betatester.
Dat deze software released wordt is niet te bevatten. Het lijkt wel alsof een stel kleuters dit verzonnen heeft. Naast alle genoemde klachten had ik gisteren ook problemen met de navi: bestemming kan niet worden bereikt zonder opladen. Ok, ik rij 3 SuC voorbij, maar die moet ik zelf ff plannen dan? En waarom moet ik zo godsgruwelijk ver naar beneden scrollen om te zien met welk percentage SoC ik ga aankomen (die vervolgens niet klopt).

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58
Inspired schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:57:
[...]

Beetje lauw water onderlangs er overheen laten lopen. Je hebt wel kans dat hij weer vast vriest maar dan kun je er in ieder geval in. Of de deur dicht doen. :)
Het is na poosje gelukt, verwarming op campingmode en deur zo goed als mogelijk dicht gedaan, doek over de deur heen zodat warme lucht niet teveel ontsnapt. Half uurtje later gekeken en toen gingen de ruiten weer naar beneden.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Smobbo
  • Laatst online: 29-12 08:42
DappereDodo schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:02:
Pff, gelukkig heb ik een paar dagen vrij, anders was het lastig combineren met m'n reguliere werk en m'n nieuwe baan als Tesla betatester.
Dat deze software released wordt is niet te bevatten. Het lijkt wel alsof een stel kleuters dit verzonnen heeft. Naast alle genoemde klachten had ik gisteren ook problemen met de navi: bestemming kan niet worden bereikt zonder opladen. Ok, ik rij 3 SuC voorbij, maar die moet ik zelf ff plannen dan? En waarom moet ik zo godsgruwelijk ver naar beneden scrollen om te zien met welk percentage SoC ik ga aankomen (die vervolgens niet klopt).
Hahaha, overdrijven is ook een vak ;) .
Ik vind de nieuwe UI prima, paar dingen zijn beter, paar dingen zijn slechter.
De shortcut naar profielen is nu 1 klik verder, dat is onhandig als m’n vrouw als bijrijder de auto ontgrendelt en de stoel dus in haar stand gaat.
De shortcut naar stoelverwarming is 1 klik verder, maar daar staat de nieuwe auto stand tegenover.
Verder wel handig om een directe shortcut te hebben om te wisselen tussen radio en spotify.

Ik ben het wel eens met de eerdere constatering dat de focus wel op dingen als de ruitenwisser zou mogen in plaats van alles wat in de toybox zit, dat gebruik ik toch niet. In de afgelopen 2,5 jaar heb ik 1x dat auto race spel geprobeerd en hebben we met de kinderen misschien 5-10x Netflix gekeken in de auto terwijl we ergens aan het wachten waren. Dat had ook met een telefoon gekund.

• bones
Autopilot ook aangepast in de update? Gister avond op de A6 van almere richting a27, stuurde de auto ineens hard naar links de linkerbaan op omdat in het wegdek nog oude belijning zit van wegwerkzaamheden (vermoed ik). Ben benieuwd wat autopilot had gedaan als er een auto naast mij reed, mij de vangtail insturen (die er niet was), of in de auto naast mij.

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 15:39
Lekker weekend zo voor de auto. Wilde zaterdagavond bij mijn ouders wegrijden. Mijn vrouw die reed mocht via de bijrijderskant naar binnen klimmen omdat de deur en klink zo vast zat dat die niet open ging.
Zelfde was aan de kant van de passagiers, maar dat is een minder groot probleem. Echter ging het raam ook niet goed naar beneden waardoor de deur erg lastig sloot. Wat aan gedoe als het vriest...

Daarna inderdaad de update. Ik wordt er niet direct heel blij van.
Mis vooral de profielen en snel bij stoelverwarming komen. Waarom ze dat weg hebben gehaald is me een compleet raadsel.

Wel blij dat je in de navigatie een extra route punt kan toevoegen. Dat was echt een gemis.

• Notna

Notna

Where are you?®

MADG0BLIN schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:17:
Lekker weekend zo voor de auto. Wilde zaterdagavond bij mijn ouders wegrijden. Mijn vrouw die reed mocht via de bijrijderskant naar binnen klimmen omdat de deur en klink zo vast zat dat die niet open ging.
Zelfde was aan de kant van de passagiers, maar dat is een minder groot probleem. Echter ging het raam ook niet goed naar beneden waardoor de deur erg lastig sloot. Wat aan gedoe als het vriest...

Daarna inderdaad de update. Ik wordt er niet direct heel blij van.
Mis vooral de profielen en snel bij stoelverwarming komen. Waarom ze dat weg hebben gehaald is me een compleet raadsel.

Wel blij dat je in de navigatie een extra route punt kan toevoegen. Dat was echt een gemis.
Misschien mis ik iets, maar waarom is het snel bij een profiel kunnen een must als deze gewoon adhv je telefoon of keycard automatisch het goede profiel kiest?
Is een serieuze vraag, want ik zie het probleem niet zo en ik vraag mij af of ik nou iets mis?

• MADG0BLIN
Notna schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:28:
[...]

Misschien mis ik iets, maar waarom is het snel bij een profiel kunnen een must als deze gewoon adhv je telefoon of keycard automatisch het goede profiel kiest?
Is een serieuze vraag, want ik zie het probleem niet zo en ik vraag mij af of ik nou iets mis?
Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan mijn profiel, maar gisteravond heeft mijn dochter met de pas van mijn vrouw gereden. De stoel staat dan ongeveer tegen het stuur, maar hij verplaatst niet automatisch als ik instap. Ik moet hem eerst kiezen.

Misschien dat ik dan iets verkeerd doe?

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
MADG0BLIN schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:30:
[...]

Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan mijn profiel, maar gisteravond heeft mijn dochter met de pas van mijn vrouw gereden. De stoel staat dan ongeveer tegen het stuur, maar hij verplaatst niet automatisch als ik instap. Ik moet hem eerst kiezen.

Misschien dat ik dan iets verkeerd doe?
Waarom dan geen easy entree? Hiermee gaat ie altijd na het rijden en voordat je start in de easy entry mode ongeacht welk profiel ervoor gereden heeft.

• MADG0BLIN
Mistymo schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:32:
[...]

Waarom dan geen easy entree? Hiermee gaat ie altijd na het rijden en voordat je start in de easy entry mode ongeacht welk profiel ervoor gereden heeft.
Dat is dan inderdaad voor nu een goede optie. Alleen vind ik het erg bijzonder dat iets dat goed werkt er zomaar wordt uitgehaald zoder reden. Het stond wat mij betreft niet in de weg boven in het scherm en was lekker snel te benaderen.
[...]

Omdat het soms niet goed werkt. Of mijn vrouw legt alsvast iets in de auto maar ik stap later in. Ik rij als we samen weg gaan dus moet ik profiel wisselen omdat ze de auto open gemaakt heeft.

Het is imho wat teveel opruimwoede. Daarnaast inderdaad ook gek dat we na twee jaar nog niet meteen kunnen zien met welk percentage je aan komt. Zet dat percentage naast de aankomsttijd.

Wifi icoon ook weer een scherm verder. Er is genoeg plek dus laat het lekker staan. Of geef ons zelf de controle. Nog beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 27-12-2021 09:11 ]

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-12 23:22
Ben het wel eens met de nieuwe update, ik zag alle berichten al in de VS en heb de update niet geïnstalleerd, ben het ook niet van plan. Alle basis functies die je voorheen op je onderste balk had zijn compleet verdwenen... de sukkel die heeft verzonnen dat je dit achter meerdere menu's moet verbergen heeft echt nog nooit in een auto gezeten. Maar dan wél je scheetkussen of Youtube op het beginscherm kunnen zetten onder de basis apps. Temperatuur van de auto, stoelverwarming, voor- en achterramen verwarmen/ontdooien, ruitenwisser, camera's.. allemaal niet meer met 1 druk op de knop te bedienen. En dan zijn er nog de toevoegingen zoals de dode hoek camera die om een zeer ongelukkig punt in beeld verschijnt.

Dat wordt dus zeker de komende maanden geen updates totdat dit weer wordt teruggedraaid.

• BigSmurf
  • Niet online
Ik ben tot nu toe prima tevreden over de update. De handvol kleine ergernisjes die ik hiervoor had zijn juist deels opgelost:

- Ik kan in de snelkoppelingen balk bluetooth wisselen toevoegen. Dat zat altijd helemaal linksboven en was zo'n klein knopje dat ik altijd misgreep. Nu is dat gewoon een grote knop. Ideaal met twee telefoons.
- Automatische stoelverwarming werkt top.
- Dodehoekcamera is een fijne toevoeging in de stad, zeker met fietspaden die voorrang houden bij afslaan.

Tuurlijk kan het beter, maar ik vind het wel prima. Het enige issue - maar dat is hoop ik een bug - is dat sinds de update bij mij de auto niet altijd meer opent met m'n telefoon. Dat ging altijd vlekkeloos, maar nu sta ik de helft van de keren naast de auto de app te openen, 5 tot 10 seconden te wachten tot de auto wordt herkend en hem dan op die manier te openen. Vandaag toch maar eens opnieuw koppelen.

@Divak Dan kan je waarschijnlijk lang blijven hopen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door BigSmurf op 27-12-2021 09:12 ]

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Divak schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:06:
Ben het wel eens met de nieuwe update, ik zag alle berichten al in de VS en heb de update niet geïnstalleerd, ben het ook niet van plan. Alle basis functies die je voorheen op je onderste balk had zijn compleet verdwenen... de sukkel die heeft verzonnen dat je dit achter meerdere menu's moet verbergen heeft echt nog nooit in een auto gezeten. Maar dan wél je scheetkussen of Youtube op het beginscherm kunnen zetten onder de basis apps. Temperatuur van de auto, stoelverwarming, voor- en achterramen verwarmen/ontdooien, ruitenwisser, camera's.. allemaal niet meer met 1 druk op de knop te bedienen. En dan zijn er nog de toevoegingen zoals de dode hoek camera die om een zeer ongelukkig punt in beeld verschijnt.

Dat wordt dus zeker de komende maanden geen updates totdat dit weer wordt teruggedraaid.
Camera snelkoppeling zit er toch gewoon in zoals voorheen. Ruitenwisser knop aan linker hendel, 1x drukken en het instellingen menu popt op. Temperatuur instellen is niks aan veranderd.

Stoelverwarming op automatisch zetten en je hebt er geen omkijken meer naar.

• Hunkaroglu
[...]

Dat zou idd zo moeten werken. Maar lijkt een issue te zijn. Hij zou automatisch het juiste profiel moeten pakken op basis van je telefoon die dan gekoppeld is. Maar dat werkt dus niet altijd goed.

• Hunkaroglu
BigSmurf schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:11:
Ik ben tot nu toe prima tevreden over de update. De handvol kleine ergernisjes die ik hiervoor had zijn juist deels opgelost:

- Ik kan in de snelkoppelingen balk bluetooth wisselen toevoegen. Dat zat altijd helemaal linksboven en was zo'n klein knopje dat ik altijd misgreep. Nu is dat gewoon een grote knop. Ideaal met twee telefoons.
- Automatische stoelverwarming werkt top.
- Dodehoekcamera is een fijne toevoeging in de stad, zeker met fietspaden die voorrang houden bij afslaan.

Tuurlijk kan het beter, maar ik vind het wel prima. Het enige issue - maar dat is hoop ik een bug - is dat sinds de update bij mij de auto niet altijd meer opent met m'n telefoon. Dat ging altijd vlekkeloos, maar nu sta ik de helft van de keren naast de auto de app te openen, 5 tot 10 seconden te wachten tot de auto wordt herkend en hem dan op die manier te openen. Vandaag toch maar eens opnieuw koppelen.

@Divak Dan kan je waarschijnlijk lang blijven hopen. :+
Kijk even in de instellingen van de telefoon of de locatie wel op Altijd staat. Bij een iPhone vraagt hij vaak de vraag of je het ook op Altijd wil blijven laten staan. Je krijgt dan een pop up te zien dat je dat kan aanpassen. Als je daar per ongeluk hebt geklikt op "Bij gebruik van app" dan werkt het dus niet meer en moet je eerst de app opstarten.

• BigSmurf
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:39:
[...]

Kijk even in de instellingen van de telefoon of de locatie wel op Altijd staat. Bij een iPhone vraagt hij vaak de vraag of je het ook op Altijd wil blijven laten staan. Je krijgt dan een pop up te zien dat je dat kan aanpassen. Als je daar per ongeluk hebt geklikt op "Bij gebruik van app" dan werkt het dus niet meer en moet je eerst de app opstarten.
Alles voor de zekerheid al gecheckt, maar daar zit het niet in, staat allemaal zoals het hoort. Het werkt ook niet meer goed sinds de dag van de update.

Ik krijg die "altijd aan" melding overigens al heel lang niet meer. Je iPhone zou dat moeten negeren als jij aangeeft dat hij aan moet blijven staan de eerste keer dat je na 3 dagen die push melding krijgt.

Verwijderd

JimmyClioRS schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:20:
[...]

Camera snelkoppeling zit er toch gewoon in zoals voorheen. Ruitenwisser knop aan linker hendel, 1x drukken en het instellingen menu popt op. Temperatuur instellen is niks aan veranderd.

"You're holding it wrong"

• Divak
JimmyClioRS schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:20:

Klaag modus aan; Niemand zit toch te wachten op automatische stoelverwarming? Van de 7 miljard mensen zijn er 7 miljard voorkeuren. Dat is nooit automatisch te bepalen. Voor mij zelf bepaal ik dat ook zelfs per rit of waar ik zin in heb. De automatische ruitenwissers zijn ook al geen succes, waarom zouden ze er nu het om stoelverwarming gaat wél verstand van hebben? :+

Knop indrukken voor de ruitenwisser, oké. Maar dan activeer je ook direct je ruitenwisser terwijl je misschien juist probeert je ruitenwisser uit te zetten. De temperatuur staat nu links én rechts, ook onnodig ruimtebeslag gezien dit gewoon nog links en rechts mee verandert. Al met al is de balk onderin nu 80% nutteloos. Je mag nu slechts 4 apps kiezen die je op je scherm wilt, samen met recent apps. Recent apps heb je ook niets niets aan tijdens het rijden gezien dit telkens kan veranderen. Al met al is die hele balk niet gemaakt om onder het rijden te gebruiken.

Terwijl je er juist andere handige dingen in zou willen zien die voor het rijden belangrijk zijn, worden nu juist functies voor tijdens het autorijden verwijderd. Nog andere dingen; De knop rechtsboven om dashcam op te slaan is ook verdwenen. Het swipen linksonder om je trip kilometers, verbruik van een rit, bandenspanning te zien is ook verdwenen.

Het lijkt nu net een 13 in een dozijn android-auto multi-media systeem in een willekeurige Kia. Maar dan heeft de Kia het voordeel dat ze nog wél gewoon alle knoppen hebben die nodig zijn om normaal auto te kunnen rijden in plaats van door menu's te moeten bladeren onder het rijden.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heb mijn Model 3 net een week dus was net gewend aan de layout van V10 :+

Op zich vind ik v11 niet verkeerd maar met name de menubar onderdaan vond ik met v10 prettiger en cleaner. Die gekleurde icoontjes lijken wel een callback naar de eerste releases van de Model S in 2013. In v10 oogt dit veel moderner en consistenter.

Ik verwacht wel dat Tesla die menubalk gaat aanpassen, genoeg rijders die er niet tevreden mee zijn en klagen op Twitter. De rest van de updates vind ik prima. Voor de nieuwe games (Sonic) moest ik na de update nog even met WiFi verbinden en toen werden die los gedownload. Vanochtend kwam ook eindelijk de 2021 navigatie update binnen, die stond nog op 2019 toen ik de auto vorige week ophaalde.

Van bevroren portieren nog geen last gehad tot nu toe. De defrost functie op tijd aanzetten lijkt wat dat betreft wel goed te werken?

iets anders; anderen ook wel eens wat rook ontwikkeling bij de voorkant van de auto gehad tijdens het superchargen? Het was maar een minuutje ofzo en geen meldingen op het scherm. Alles leek ok maar vond het wel apart.

@kazuka rook je ook brandlucht dan? Dat lijkt me niet goed. Nooit gehad in ieder geval. Of was het meer een condensatiedamp? Dat zou dan wel kunnen met de koudere temperatuut en warmteontwikkeling.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Inspired schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:17:
@kazuka rook je ook brandlucht dan? Dat lijkt me niet goed. Nooit gehad in ieder geval. Of was het meer een condensatiedamp? Dat zou dan wel kunnen met de koudere temperatuut en warmteontwikkeling.
Nee, geen brandlucht. Heb even gegoogeld en het lijkt erop dat het door de warmtepomp kan komen, anderen met een 2021 model hebben hetzelfde ondervonden:

https://teslamotorsclub.c...ile-supercharging.242748/

Volgens een Tesla technician:
After about 30 minutes he arrives, checks my car and tells me that everything is in order. Apparently there's condensation leaking from my low pressure valve (connected to the Super Manifold), at least that's what I'm told.

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:49

mattijssch

Model 3 LR

kazuka schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:23:
[...]
Nee, geen brandlucht. Heb even gegoogeld en het lijkt erop dat het door de warmtepomp kan komen, anderen met een 2021 model hebben hetzelfde ondervonden:
[...]
Is dat niet de rookmachine die in combi met de boombox en de lichtshow voor een echte disco-ervaring zorgt? ;-)

• Notna

Notna

Where are you?®

Hunkaroglu schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:36:
[...]

Dat zou idd zo moeten werken. Maar lijkt een issue te zijn. Hij zou automatisch het juiste profiel moeten pakken op basis van je telefoon die dan gekoppeld is. Maar dat werkt dus niet altijd goed.
Hmm, ok. Ik heb nu 2 profielen, waarvan ik die van mijn vrouw met 'Easy Entry' heb aangezet (zij is namelijk kliener, dus dan gaat de stoel naar achteren zodra ze parkeerd en kan ik makkelijk instappen). Ik heb de profielen zowel aan de telefoon als aan de kaarten gekoppeld en met testen (nu iets van 10 keer) ging het steeds goed.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

mattijssch schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:27:
[...]

Is dat niet de rookmachine die in combi met de boombox en de lichtshow voor een echte disco-ervaring zorgt? ;-)
Ja ik zat ook al te zoeken naar een Vaticaan modus in de v11 update maar dat was het toch ook niet :P

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:31
Het zal al wel vaker geroepen zijn (ik heb het topic niet doorgenomen) maar ligt het aan mij of is deze update een achteruitgang qua bedieningsgemak? Ik heb het idee dat ik veel meer handelingen moet doen tijdens het rijden om iets te regelen op het scherm. Tesla is JUIST het merk dat naar buiten toe altijd uitdraagt dat ze alles voor de veiligheid doen. Nou vind ik meer handelingen tijdens het rijden nou niet echt bepaald veilig.

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:37
kazuka schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:10:
iets anders; anderen ook wel eens wat rook ontwikkeling bij de voorkant van de auto gehad tijdens het superchargen? Het was maar een minuutje ofzo en geen meldingen op het scherm. Alles leek ok maar vond het wel apart.

[Streamable: IMG_0269]
Ik heb vanuit een tesla-app groep ook begrepen dat dit bij nieuwere auto’s met warmtepomp wel voor kan komen, met name bij superchargen.

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Divak schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:01:
[...]
Het lijkt nu net een 13 in een dozijn android-auto multi-media systeem in een willekeurige Kia. Maar dan heeft de Kia het voordeel dat ze nog wél gewoon alle knoppen hebben die nodig zijn om normaal auto te kunnen rijden in plaats van door menu's te moeten bladeren onder het rijden.
Grappig, dat was precies waar ik aan dacht toen ik al die knoppen zag in de menu's. De antieke Aziatische auto met 100 miljoen knoppen, ik vond het altijd zo mooi dat het bij Tesla zo beperkt was.

Afbeeldingslocatie: https://www.emove360.com/wp-content/uploads/2019/09/Bild-Crossover-Kia-Niro-klein.jpg

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Divak schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:06:

Bedoel je dat jij de updates niet meer installeert of dat Tesla zoveel tijd nodig heeft om het terug te draaien?

Indien je het eerste bedoelt, dat gaat je niet lukken.Je kan een update niet lang tegenhouden.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:51
Sunri5e schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:29:
Het zal al wel vaker geroepen zijn (ik heb het topic niet doorgenomen) maar ligt het aan mij of is deze update een achteruitgang qua bedieningsgemak? Ik heb het idee dat ik veel meer handelingen moet doen tijdens het rijden om iets te regelen op het scherm. Tesla is JUIST het merk dat naar buiten toe altijd uitdraagt dat ze alles voor de veiligheid doen. Nou vind ik meer handelingen tijdens het rijden nou niet echt bepaald veilig.
Bij Tesla proberen ze juist zoveel mogelijk te automatiseren zodat je zo weinig mogelijk aan de knoppen hoeft te zitten tijdens het rijden.

Persoonlijk mis ik eigenlijk maar 1 knop en dat is die om een dashcam beeld op te slaan. De stoelverwarming doet het op auto tot nu toe goed maar ik kan mij voorstellen dat dat ook iets is wat handiger onder een lossen knop in de balk zou moeten staan. Ruitenwisser is al via een knop op de linkerpook.

De veelgehoorde klacht over dat de temperatuur nu 2x in de balk staat vindt ik zelf juist prettiger want ik kan veel makkelijker erbij nu die dichter aan mijn kant zit. Daarnaast kan de passagier er ook beter bij aan de andere kant dus dat vind ik zelf wel een vooruitgang.

Andere zaken als profiel gebruik je maar 1x als je begint te rijden en dan kost nu 1 tap meer. Tijdens het rijden is het leuk om het verbruik even te checken wat eerst kon met die aparte schermpjes aan de linkerkant. Maar mis je dat echt tijdens het rijden? De echt interessante info zit in het energie scherm welke je via een knop in je balk kan zetten.

Dode hoek camera is wat onhandig omdat meestal mijn hand net voor het beeld zit. Verder bevalt de update prima en kan ik er goed mee overweg. We gaan het zien wat ze ermee gaan doen. Zal mij niet verbazen dat ze dingen als stoelverwarming alsnog in de balk configureerbaar maken.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47
Ik heb niet zo'n problemen met de nieuwe software eerlijk gezegd. Ja er zitten wat dingen op een andere plek, maar ik snap de keuzes wel. Even wennen weer en dan voelt het binnen no time alsof het nooit anders was. Een cleaner scherm met minder icoontjes vind ik wel prettig. Dat ze stoelverwarming proberen te automatiseren vind ik een logisch ding gezien de visie dat je als bestuurder zo min mogelijk zelf zou moeten doen. En sure; met de ruitenwissers werkt dat niet altijd geweldig maar om dan maar meteen te concluderen dat dit ook wel niet zal werken vind ik een vrij bijzondere redenatie. Ik heb 't uitgeprobeerd en vind het eigenlijk best prima werken. Als het koud is begint hij op volle sterkte en gaat daarna ongemerkt terug naar standje 1, prima. Maar goed, dit is het leven van de software ontwikkelaar samengevat in een paar pagina's opmerkingen: altijd als je ook maar iets veranderd heb je een deel mensen wat het prettig vind en een deel mensen wat alles liever bij het oude had gehouden of vind dat je andere dingen had moeten veranderen. Kortom: je kunt het vrijwel nooit goed doen.

Andere vraag: is er al iemand die met een 2021 facelift LR uit december 2020 al de lichtshow heeft geprobeerd? Ben benieuwd of die TESLA projectie ook op modellen werkt die al wat ouder zijn, want dat zou bevestigen dat die koplampen veel meer kunnen dan ze tot nu toe doen. Dat is dan weer iets waar ik me wél aan erger: waarom rijd ik dan al ruim een jaar met koplampen die dom doen terwijl ze slim zijn?

• bblok11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-04-2022
kazuka schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:10:

Ik had precies hetzelfde tijdens superchargen (ook 2021 model, vorige week geleverd). Zal wel horen dan dus.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:23
Lichtshow doet mij denken aan het spookslot van de efteling. Zeker die ramen is wel spectaculair 😂

• bones
bblok11 schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:15:
[...]

Ik had precies hetzelfde tijdens superchargen (ook 2021 model, vorige week geleverd). Zal wel horen dan dus.
Ik ook bij de eerste keer superchargen. Auto is net nieuw sinds vrijdag. Bij de 2e keer superchargen echter geen rook.

Verwijderd

Misschien zat er nog een plasticje op dat de dealer was vergeten weg te halen :P

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-12 07:06
[...]

Hier was het na de update ook helemaal mis met laden. Dit in 2 jaar nog niet eerder gehad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5xyxtIaScazMU8mgv0eFmdXwTA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kCN1OUgWkxk1IoaH8ziggSx8.jpg?f=user_large

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
Of een laagje olie of was voor de bescherming, die er nu af gerookt is.
JohanB schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:26:
[...]
Hier was het na de update ook helemaal mis met laden. Dit in 2 jaar nog niet eerder gehad
[Afbeelding]
Dit is zowat standaard aan 1 van de openbare palen hier als het echt koud is. Die paal schiet volgens mij gewoon telkens de beveiliging in.

• Divak
Wolly schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:46:
[...]
Indien je het eerste bedoelt, dat gaat je niet lukken.Je kan een update niet lang tegenhouden.
Is dat zo? Ik heb dat nog niet meegemaakt. In de eerste plaats wordt de update nooit gedownload zonder wifi, en zonder dat ik aangeef dat de update mag starten wordt hij ook niet uitgevoerd (mocht hij onverhoopt toch downloaden). Ik heb de auto bijna het hele jaar niet geupdate. Alleen vlak voor deze laatste holiday update heb ik de nieuwe versie gedownload en geïnstalleerd. Kan ik nu weer een jaar vooruit :D
Divak schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:50:
[...]

Is dat zo? Ik heb dat nog niet meegemaakt. In de eerste plaats wordt de update nooit gedownload zonder wifi, en zonder dat ik aangeef dat de update mag starten wordt hij ook niet uitgevoerd (mocht hij onverhoopt toch downloaden). Ik heb de auto bijna het hele niet geupdate. Alleen vlak voor deze laatste holiday update heb ik de nieuwe versie gedownload en geïnstalleerd. Kan ik nu weer een jaar vooruit :D
Als je heel lang wacht komt hij via LTE uiteindelijk wel binnen. Maar volgens mij heb je het dan over maanden. Met wat geluk kun je het rekken tot v12. Al is het ook mogelijk dat dan alles van het scherm is. :+

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-12 10:18
Ik ga deze update ook zo lang mogelijk uitstellen. Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor mijn vrouw die er veel meer moeite mee heeft om er aan te wennen, ze is net gewent aan de huidige interface. Daarnaast lijkt de update wel wat buggy nog.

Tegen mensen die knoppen missen in een auto en afgeven op Tesla vertel ik altijd dat de interface heel intuitive in elkaar zit en steeds beter wordt. Dat je in weinig klikken een handeling kunt doen via het scherm en dus bijna net zo snel of snelle als de traditionele knoppen in een auto. Dat je al die metertjes en knopjes echt niet mist. Komop Tesla, de M3 is al heel minimalistisch, maak het niet nog minimalistischer of geef in ieder geval de keuze.

Model 3 | 2024 Highland

• Hendry Scholing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
jsiegmund schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:11:

Andere vraag: is er al iemand die met een 2021 facelift LR uit december 2020 al de lichtshow heeft geprobeerd? Ben benieuwd of die TESLA projectie ook op modellen werkt die al wat ouder zijn, want dat zou bevestigen dat die koplampen veel meer kunnen dan ze tot nu toe doen. Dat is dan weer iets waar ik me wél aan erger: waarom rijd ik dan al ruim een jaar met koplampen die dom doen terwijl ze slim zijn?
Hier idd Tesla geprojecteerd op de muur.. verbaasde mij iig 😊 LR december 2020

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik las een paar berichten dat de auto soms de snelheidsborden verkeerd herkend en je dan niet op autopilot kan rijden. Je kan echter een hogere limiet instellen, dan kun je gewoon 90 rijden waar 80 is toegestaan, En 80 op autopilot als hij onjuist 70 herkend, nadeel is echter dat hij dan altijd het ingestelde hogere limiet aanhoudt.
ooge schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:37:
Ik las een paar berichten dat de auto soms de snelheidsborden verkeerd herkend en je dan niet op autopilot kan rijden. Je kan echter een hogere limiet instellen, dan kun je gewoon 90 rijden waar 80 is toegestaan, En 80 op autopilot als hij onjuist 70 herkend, nadeel is echter dat hij dan altijd het ingestelde hogere limiet aanhoudt.
Dat kan zeker niet overal. Als hij denkt dat je maar 30 mag kun je niet zomaar naar 80 scrollen. Op TACC wel, op AP niet.

• jsiegmund
Hendry Scholing schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:34:
[...]

Hier idd Tesla geprojecteerd op de muur.. verbaasde mij iig 😊 LR december 2020
Ah, dank! Mij verbaast het niet helemaal omdat er genoeg aanwijzingen waren dat deze lampen meer konden dan je zou verwachten (zie oa YouTube: 2021v 2020 Tesla Model 3 - THE NEW HEADLIGHTS!). Maar wat ik dus niet snap is waarom ze er dan niet veel meer uithalen. Er zijn genoeg andere auto's die veel betere adaptieve verlichting hebben en volgens mij moet dat met deze lampen prima kunnen, maar blijkbaar is de software er niet (klaar) voor. En dan vind ik het wel wat discutabel dat er allerlei tijd gestoken wordt in spelletjes vs dit soort functionaliteit. (disclaimer: ik weet niet exact hoeveel tijd er zit in bijvoorbeeld Sonic geschikt maken voor Tesla... mogelijk valt dat ook wel mee)
jsiegmund schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:51:
[...]

Ah, dank! Mij verbaast het niet helemaal omdat er genoeg aanwijzingen waren dat deze lampen meer konden dan je zou verwachten (zie oa YouTube: 2021v 2020 Tesla Model 3 - THE NEW HEADLIGHTS!). Maar wat ik dus niet snap is waarom ze er dan niet veel meer uithalen. Er zijn genoeg andere auto's die veel betere adaptieve verlichting hebben en volgens mij moet dat met deze lampen prima kunnen, maar blijkbaar is de software er niet (klaar) voor. En dan vind ik het wel wat discutabel dat er allerlei tijd gestoken wordt in spelletjes vs dit soort functionaliteit. (disclaimer: ik weet niet exact hoeveel tijd er zit in bijvoorbeeld Sonic geschikt maken voor Tesla... mogelijk valt dat ook wel mee)
Volgens mij mag dit nog steeds niet in de US toch? Die adaptive headlights. Blijkbaar vinden ze het dan niet de moeite om voor de rest van de wereld er energie in te steken.

• jsiegmund
Inspired schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:55:
[...]

Volgens mij mag dit nog steeds niet in de US toch? Die adaptive headlights. Blijkbaar vinden ze het dan niet de moeite om voor de rest van de wereld er energie in te steken.
Dat wist ik niet, zou wel een plausibele verklaring zijn helaas. Misschien dat dit dan wel goed nieuws is: https://www.hotcars.com/t...-are-now-legal-in-the-us/

• Sunri5e
Myrdhin schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:08:
[...]

Bij Tesla proberen ze juist zoveel mogelijk te automatiseren zodat je zo weinig mogelijk aan de knoppen hoeft te zitten tijdens het rijden.

Persoonlijk mis ik eigenlijk maar 1 knop en dat is die om een dashcam beeld op te slaan. De stoelverwarming doet het op auto tot nu toe goed maar ik kan mij voorstellen dat dat ook iets is wat handiger onder een lossen knop in de balk zou moeten staan. Ruitenwisser is al via een knop op de linkerpook.

De veelgehoorde klacht over dat de temperatuur nu 2x in de balk staat vindt ik zelf juist prettiger want ik kan veel makkelijker erbij nu die dichter aan mijn kant zit. Daarnaast kan de passagier er ook beter bij aan de andere kant dus dat vind ik zelf wel een vooruitgang.

Andere zaken als profiel gebruik je maar 1x als je begint te rijden en dan kost nu 1 tap meer. Tijdens het rijden is het leuk om het verbruik even te checken wat eerst kon met die aparte schermpjes aan de linkerkant. Maar mis je dat echt tijdens het rijden? De echt interessante info zit in het energie scherm welke je via een knop in je balk kan zetten.

Dode hoek camera is wat onhandig omdat meestal mijn hand net voor het beeld zit. Verder bevalt de update prima en kan ik er goed mee overweg. We gaan het zien wat ze ermee gaan doen. Zal mij niet verbazen dat ze dingen als stoelverwarming alsnog in de balk configureerbaar maken.
Wat ik mis is het direct schakelen tussen twee profielen. Daarnaast schakel ik tijdens het rijden vaak tussen de radio en Spotify. Eerst kon dat in 1 klik nu in 2.

• Myrdhin
Sunri5e schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:05:
[...]

Wat ik mis is het direct schakelen tussen twee profielen. Daarnaast schakel ik tijdens het rijden vaak tussen de radio en Spotify. Eerst kon dat in 1 klik nu in 2.
Dat kan toch nog steeds in 1 klik als je zowel het radio als spotify icoontje in de balk hebt?

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Heel ander vraagje, (ergens gerelateerd aan lightshow, zodat ik die USB stick met custom lightshows er in kan laten zitten naast de Sentry SSD en de laadkabel voor telefoons) weet iemand welke USB hub past op MiC eind 2020 SR+ model? Is dat deze bijvoorbeeld? Heb ook nog een 50,- Bol cadeaukaartje dus dat zou mooi samenkomen :) Deze zou het moeten zijn, 1 USB C en 1 USB A aansluiting in de auto.

Voor wie ook custom LightShow wil gebruiken, zelf maken en USB stick geschikt maken staat hier beschreven:

https://github.com/teslamotors/light-show

En hier staan files gemaakt door anderen:

https://teslalight.show/

;)

[ Voor 28% gewijzigd door bokkow op 27-12-2021 13:38 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlC2_Utm0G3zG7lC0W1jqY9Zue0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7F97lWccDRMuveUX4ZJBBDM7.png?f=fotoalbum_large

OK, dit is wel serieus klote. Ik heb USB poorten voorin. Ze geven stroom... Maar ze hebben dus geen data connectie. En dit is by design zegt tesla...

• Myrdhin
__fred__ schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:34:
[Afbeelding]

OK, dit is wel serieus klote. Ik heb USB poorten voorin. Ze geven stroom... Maar ze hebben dus geen data connectie. En dit is by design zegt tesla...
Heb je bij aflevering geen bericht gehad dat ze dat later nog oplossen? Zelfde dat bij sommige leveringen de USB poorten er helemaal niet in zitten en ook de draadloze oplaad functionaliteit mist? Dit wordt dan later alsnog ingebouwd.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:19
Myrdhin schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:41:
[...]

Heb je bij aflevering geen bericht gehad dat ze dat later nog oplossen? Zelfde dat bij sommige leveringen de USB poorten er helemaal niet in zitten en ook de draadloze oplaad functionaliteit mist? Dit wordt dan later alsnog ingebouwd.
Nope. Dit is "by design". Wordt nooit meer opgelost. Zie ook deze thread:

https://teslamotorsclub.c...only.250513/#post-6235544

Ik kan dus mijn mooi gekochte USB-C hub en USB-C sticks gewoon terugsturen... Kansloos. Ik was heel happy toen mijn auto usb poorten leek te bevatten, maar volgens mij hebben alle china geproduceerde 3 en Y modellen vanaf productiedatum 1 november geen USB-C datapoorten meer voorin.

[ Voor 13% gewijzigd door __fred__ op 27-12-2021 13:46 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
__fred__ schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:45:
[...]

Ik kan dus mijn mooi gekochte USB-C hub en USB-C sticks gewoon terugsturen... Kansloos. Ik was heel happy toen mijn auto usb poorten leek te bevatten, maar volgens mij hebben alle china geproduceerde 3 en Y modellen vanaf productiedatum 1 november geen USB-C datapoorten meer voorin.
Wel in het handschoenen al, dus daar kan je het aansluiten.

• Myrdhin
__fred__ schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:45:
[...]

Oh dat is echt ruk.. Ook niet zo fijn als je een controller voor je games wilt aansluiten. Dat moet dan allemaal via die ene USB poort in het handschoenenkastje :(

• Sunri5e
Myrdhin schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:09:
[...]

Dat kan toch nog steeds in 1 klik als je zowel het radio als spotify icoontje in de balk hebt?
Ja, maar soms verdwijnt hij voor een ander icoontje.

• Myrdhin
Sunri5e schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:58:
[...]

Ja, maar soms verdwijnt hij voor een ander icoontje.
Dat is het rechter gedeelte. Dat zijn de laatst gebruikte programma's. Je kan als je op het blokje met 3 stippen tapt daarna een icoontje vasthouden en naar de balk slepen.
Pagina: 1 ... 276 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: