Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 274 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.176.542 views

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-12 11:55
DennusB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:00:
Ben benieuwd wanneer die update komt, zitten inderdaad wel wat toffe dingen in :)
Ik heb 'm vanmorgen ontvangen

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
pimk schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:58:
[...]

Nice, kan je eens wat screenshots posten van de nieuwe interface? Bij de firmware tracker van Teslafi komt de holiday versie helaas nog niet voor dus een grote uitrol is blijkbaar nog niet bezig.
pimk schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:58:
[...]

Lijkt me sterk. :) Zal 44.6 zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:17
Wat mij opvalt (ik heb de Tesla 3 nog niet zo lang) is dat bij een automatische (FSD) baanwissel van rijstrook 1 naar rijstrook 2 terwijl op rijstrook 3 een vrachtwagen rijdt, de Tesla in 50% van de gevallen in paniek schiet en 'denkt' dat de vrachtwagen ook naar rijstrook 2 komt. Baanwissel afgebroken, the lot. Dit terwijl de vrachtwagen echt totaal niet van baan wisselt.

Het valt ook een beetje op dat als je een vrachtwagen passeert dat de vrachtwagen op het scherm vaak wat 'naar links' komt als je er naast zit. Het lijkt bijna alsof hij gewoon niet goed ziet wat de vrachtwagen doet. Camera's al een keer opnieuw gecalibreerd. Maakt geen verschil.

Het probleem speelt niet bij personenauto's overigens. Alleen bij vrachtwagens. Herkent iemand dit ? Kan dit liggen aan de relatief smalle rijstroken hier, dus als de vrachtwagen 10cm naar links komt de Tesla al een baanwissel vermoedt ?

UNOX: The worst operating system

Korvaag schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:19:
Wat mij opvalt (ik heb de Tesla 3 nog niet zo lang) is dat bij een automatische (FSD) baanwissel van rijstrook 1 naar rijstrook 2 terwijl op rijstrook 3 een vrachtwagen rijdt, de Tesla in 50% van de gevallen in paniek schiet en 'denkt' dat de vrachtwagen ook naar rijstrook 2 komt. Baanwissel afgebroken, the lot. Dit terwijl de vrachtwagen echt totaal niet van baan wisselt.

Het valt ook een beetje op dat als je een vrachtwagen passeert dat de vrachtwagen op het scherm wat 'naar links' komt als je er naast zit. Het lijkt bijna alsof hij gewoon niet goed ziet wat de vrachtwagen doet. Camera's al een keer opnieuw gecalibreerd. Maakt geen verschil.

Het probleem speelt niet bij personenauto's overigens. Alleen bij vrachtwagens. Herkent iemand dit ? Kan dit liggen aan de relatief smalle rijstroken hier, dus als de vrachtwagen 10cm naar links komt de Tesla al een baanwissel vermoedt ?
Heb geen FSD, maar op de AP heb ik dit issue ook vaak. Hij denkt volgens mij inderdaad dat de vrachtwagen in je baan zit.

• Myrdhin
  • Nu online

Het valt ook een beetje op dat als je een vrachtwagen passeert dat de vrachtwagen op het scherm vaak wat 'naar links' komt als je er naast zit. Het lijkt bijna alsof hij gewoon niet goed ziet wat de vrachtwagen doet. Camera's al een keer opnieuw gecalibreerd. Maakt geen verschil.

Heeft te maken met de manier waarop de camerabeelden nu verwerkt worden. Dit gebeurt per camera apart. Ze zijn bezig om voordat de beelden geprocessed worden om "losse" camerabeelden eerst aan elkaar te plakken en dan in z'n geheel te verwerken. Dan heb je een stuk minder last ervan dat vrachtwagens (of andere lange voertuigen) heen en weer staan te springen als ze naast je staan/bewegen.

• pimk
Wat mij opvalt (ik heb de Tesla 3 nog niet zo lang) is dat bij een automatische (FSD) baanwissel van rijstrook 1 naar rijstrook 2 terwijl op rijstrook 3 een vrachtwagen rijdt, de Tesla in 50% van de gevallen in paniek schiet en 'denkt' dat de vrachtwagen ook naar rijstrook 2 komt.
Ik vind 'm sowieso serieus paniekerig.
Gek word ik van 60kmh-wegen, zonder middenstreep, waar ie continue klaagt dat ik over de rechter stippelstreep rijd.
En terug naar rechts gaan voor een vrachtwagen levert ook heel vaak klachten op, terwijl ik ècht ruim voor de truck weer invoeg.

't Is een piepert, dat is het ;)

• pimk
Inspired schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:08:
[...]

Lijkt me sterk. :) Zal 44.6 zijn.
Yep, sorry

• Korvaag
pimk schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:26:
[...]

Ik vind 'm sowieso serieus paniekerig.
Gek word ik van 60kmh-wegen, zonder middenstreep, waar ie continue klaagt dat ik over de rechter stippelstreep rijd.
En terug naar rechts gaan voor een vrachtwagen levert ook heel vaak klachten op, terwijl ik ècht ruim voor de truck weer invoeg.

't Is een piepert, dat is het ;)
Achja. Ik leg me daar redelijk snel bij neer. Net zoals elke chauffeur heeft zo'n auto ook een 'karakter'. Kwestie van ermee om leren gaan. Als dat ding perse wil dat ik wat ruimer om x heen ga, of bv wat ik nu doe niet naast vrachtwagens naar rechts ga dan vind ik dat prima. Is het ideaal? Nope. Die 60-wegen zijn wel wat storend ja. dan moet je al middenop gaan rijden terwijl dat niet de correcte positie op de weg is. Zelfde met fietssuggestiestroken. Bij vooruitgang horen wat offers :+

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 20:33

TOYS

Zeg ik nie!!

Korte vraag, ik heb nu een MY en gebruik mijn telefoon als sleutel. Wat mij op valt is dat hij niet altijd op slot gaat bij het weglopen. Moet je hier iets apart voor instellen? Slotje op slot klikken voor je uit stapt?

Hoe ver zijn jullie bij de auto vandaan als hij op slot gaat?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:26
TOYS schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:49:
Korte vraag, ik heb nu een MY en gebruik mijn telefoon als sleutel. Wat mij op valt is dat hij niet altijd op slot gaat bij het weglopen. Moet je hier iets apart voor instellen? Slotje op slot klikken voor je uit stapt?

Model 3 hier en een parkeergarage, maar als ik een plek of 6 verder ben hoor ik het korte toetertje ten teken dat ie op slot is. Dus... 10 tot 15 meter ofzo?

Wegloopvergrendeling wel aangezet? Dat moe(s)t apart nog dacht ik. Na twee/drie meter gaat bij hij mij altijd op slot. Met iPhone 13 maar voorheen met een iPhone 8 ook.

• Myrdhin
  • Nu online

Er is een optie dat ie niet op slot gaat als je op je thuislocatie bent. Mogelijk staat dat nog aan.

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 14:23

Dat is idd een aparte instelling.. kom je zo tegen als je door het menu gaat.
En hier met iPhone 12 moet ik echt 10-15 meter weglopen zodat die het vergrendelt

iRacing Profiel

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:26
Iemand een idee hoe ik trouwens mijn thuislocatie fix? Mijn parkeergarage is een einde van het huisnummer van google vandaan, waardoor ie niet echt herkent dat ik thuis ben en toch zaken als sentry mode aanslingert.

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59

Gebruik je “gemakkelijk instappen” of “easy entry” profiel? Je moet het volgens mij per profiel instellen dus in je eigen profiel en in het easy entry profiel.

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-12 22:46

Kiwi

Gadgetfreak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2PIY8Sxe185VPJifUO4l_ya3LE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1HrTPBlhHoqccKqDeQaVO9rv.png?f=fotoalbum_large
Voor mensen met Enhanced Autopilot (en FSD) zit in de 2021.44.6 update nu dus ook de vision based Autopark, die een stuk beter zou moeten werken dan de oude Autopark. Nu werkt het dus op basis van de lijnen van parkeervakken ipv tussen 2 auto's in, dus werkt ook op lege parkeerterreinen. Binnenkort even uittesten of het ook een beetje fatsoenlijk werkt nu.

Overigens stond er na de update een nieuwe update klaar, dus ik dacht dat moet dan de holiday update zijn! *O* Was helaas een game-update (blijkbaar staat dat los van versienummers en hoeft ook niet speciaal geïnstalleerd te worden).

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:04
Ik heb FSD ook maar aangeschaft (moest nog wat drukken op de winst), eerst moet LP het bedrag betalen en dan zal ik een afspraak kunnen maken voor HW3, gelijk maar doen met de service na 2 jaar (filter van de airco vervangen volgens mij).

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:57
carpebios schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:04:
Ik heb FSD ook maar aangeschaft (moest nog wat drukken op de winst), eerst moet LP het bedrag betalen en dan zal ik een afspraak kunnen maken voor HW3, gelijk maar doen met de service na 2 jaar (filter van de airco vervangen volgens mij).
Vind je dat niet jammer :? Aangezien het een lease is dat je 7500 betaald en dat over 3/5 jaar kwijt bent :? Vind het trouwens nog steeds belachelijk dat deze optie niet aan je tesla account gekoppeld zit maar aan de auto.
(los daarvan pak ik liever 3500/4000 netto dan "dan maar FSD kopen" om de winst te drukken voor 7500 bruto? Maar dat zijn natuurlijk persoonlijke keuzes)

[ Voor 8% gewijzigd door ybos op 23-12-2021 20:34 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:04
ybos schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:33:
[...]

Vind je dat niet jammer :? Aangezien het een lease is dat je 7500 betaald en dat over 3/5 jaar kwijt bent :? Vind het trouwens nog steeds belachelijk dat deze optie niet aan je tesla account gekoppeld zit maar aan de auto.
(los daarvan pak ik liever 3500/4000 netto dan "dan maar FSD kopen" om de winst te drukken voor 7500 bruto? Maar dat zijn natuurlijk persoonlijke keuzes)
Nee.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• rensonthemove
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-12 11:11
Update omtrent verwarming camera's voorruit: ze doen het wel, bij sentry mode gaan ze aan, blijkbaar moeten ze ook aan gaan bij defrost maar gebeurd dat niet, volgens SeC waarschijnlijk een firmware issue, dit gingen ze nog verder uitzoeken. Daarnaast blijken beide draagarmen aan de voorzijde vervangen te moeten worden, dit onder garantie.

Wel heel teleurgesteld in de werkplaats, instaplijsten aan beide zijden helemaal onder de vegen, en bij thuiskomst bleek bij beide sun visors de bevestiging afgebroken te zijn, erg jammer, dit ga ik zeker nog melden wanneer ik terug moet. Heb ze voor nu maar gelijmt en zelf 2 nieuwe besteld, want als ik foras moet geloven is de oplossing van SeC toch om het maar te lijmen, onbegrijpelijk...

• HansHillen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-09-2022
whoopy_ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 06:55:
2e winter met een model 3 nu en moet toch zeggen dat ik verbaasd ben hoe vreselijk lek de auto is. Zo lek dat ik mij afvraag of er niet wat mis is met mijn model 3.

Als het flinke vriest, zoals nu, zit er gewoon een flinke condens laag aan de binnenkant van de voorruit. Iemand anders hier ook last van?
Ja - maar dan de achterruit, zo hevig dat ik druppels op de “hoede plank” heb. Ik neem het voor lief…

M3 SR+ uit 12-2020

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-12 13:41
whoopy_ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 06:55:
2e winter met een model 3 nu en moet toch zeggen dat ik verbaasd ben hoe vreselijk lek de auto is. Zo lek dat ik mij afvraag of er niet wat mis is met mijn model 3.

Als het flinke vriest, zoals nu, zit er gewoon een flinke condens laag aan de binnenkant van de voorruit. Iemand anders hier ook last van?
Ik had dit deze week ook, maar ook 3 van mijn vrienden met niet-Tesla auto’s. Bij hen was het zelfs bevroren aan de binnenkant. Misschien gewoon hoge luchtvochtigheid?

• stylezzz
  • Laatst online: 07:15
Heeft ook veel geregent de laatste tijd natuurlijk. Check ook even of niet altijd met de airco aan rijd.... dat filter word drijfnat als je hem altijd aan hebt. Even aan om te ontwasemen is altijd goed natuurlijk... daarna weer uit.
stylezzz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:16:
Heeft ook veel geregent de laatste tijd natuurlijk. Check ook even of niet altijd met de airco aan rijd.... dat filter word drijfnat als je hem altijd aan hebt. Even aan om te ontwasemen is altijd goed natuurlijk... daarna weer uit.
Ik rij het hele jaar met climate op auto. Dus ook AC neem ik aan. Nooit last van vocht in de auto gehad. Ook niet bij voorgaande auto's overigens. Volgens mij hoort het gewoon niet.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-12 07:06
Myrdhin schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:25:
[...]

Heeft te maken met de manier waarop de camerabeelden nu verwerkt worden. Dit gebeurt per camera apart. Ze zijn bezig om voordat de beelden geprocessed worden om "losse" camerabeelden eerst aan elkaar te plakken en dan in z'n geheel te verwerken. Dan heb je een stuk minder last ervan dat vrachtwagens (of andere lange voertuigen) heen en weer staan te springen als ze naast je staan/bewegen.
Dat hadden ze toch al gedaan? Daar hadden ze iig al redelijk wat presentaties over. Was nodig om de radar eruit te kunnen halen

Ik heb het overigens ook bij personen auto’s, ze verspringen iets als je zelf stil staat en ze rijden voorbij vooral. Vrachtwagens erger en trams complete willekeur

Edit, deze presentatie geloof ik: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67844030

[ Voor 9% gewijzigd door JohanB op 23-12-2021 22:30 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06
Inspired schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:18:
[...]

Ik rij het hele jaar met climate op auto. Dus ook AC neem ik aan. Nooit last van vocht in de auto gehad. Ook niet bij voorgaande auto's overigens. Volgens mij hoort het gewoon niet.
Ik ook. Nooit last van. Werkt airco überhaupt wel onder de 4 graden?

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:25
JohanB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:18:
[...]

Ja, hij trekt zo’ 7 kW in totaal voor een LR geloof ik. Dus in 25 min heb je er een vrolijk 3 kWh door gebrand. Voor een 10(?) min ritje.

Je kunt je afvragen of je dat wil als je deze auto voor het milieu hebt en niet alleen de bijtelling. Daar kun je een huis bijna een halve dag voor warm houden.

Nieuwere lijken nog wat meer te trekken trouwens deze gaat naar 10 kW: YouTube: Preheating 2021 Tesla Model 3
Ik rijd hem echt uitsluitend voor de bijtelling en de snelheid. Milieu geloof ik niet in dat we hiermee écht impact hebben. Dat bewijst overigens ook de sterk stijgende lijn van mondiale uitstoot. We kunnen hier doen wat we willen, maar de trend is omhoog. En dat blijft voorlopig ook wel zo.
bones schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:41:
[...]

Waarom dan pre heaten behalve comfort? Ik heb soms dagen dat ik alleen de kids moet wegbrengen naar school, dat zijn ritjes van 10 min. Warmt hij tijdens dat ritje het interieur niet op dan?
Omdat alles onder het ijs zat.
Ik houd niet van krabben, dat doe ik al jaren niet meer. Mijn vorige auto had een stand kachel.
Korvaag schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:53:
Ik begrijp preheaten als je auto buiten staat en hij anders niet opengaat of je een kwartier staat te krabben. Als je auto overdekt staat begrijp ik preheaten niet echt. De verwarming gaat na wegrijden direct aan omdat het een verwarmingselement is (en je niet hoeft te wachten 'tot de motor warm is'). Met ook stoelverwarming erbij heb je binnen een minuut wat warmte in de auto en jezelf.

Qua verwarmen van de accu: ik vind dat zonde van de energie. Die accu warmt maar lekker op tijdens het rijden. Of niet natuurlijk. Met wat meer anticiperen en eerder je pedaal loslaten kan je ook nog prima regenereren en stoppen zonder te remmen.

En ja, ik snap dat niet iedereen een garage of carport heeft :P
Hij staat idd, buiten in de kou. Als ik niet hoef te krabben, gaat de pre-heat niet aan. Of 2 min voor vertrek.

Dit is ook als je zonder AP / FSD rijdt. Bij wisselen van baan zie je ALTIJD een dansende rode vrachtwagen in het scherm.
rensonthemove schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:47:
Update omtrent verwarming camera's voorruit: ze doen het wel, bij sentry mode gaan ze aan, blijkbaar moeten ze ook aan gaan bij defrost maar gebeurd dat niet, volgens SeC waarschijnlijk een firmware issue, dit gingen ze nog verder uitzoeken. Daarnaast blijken beide draagarmen aan de voorzijde vervangen te moeten worden, dit onder garantie.

Wel heel teleurgesteld in de werkplaats, instaplijsten aan beide zijden helemaal onder de vegen, en bij thuiskomst bleek bij beide sun visors de bevestiging afgebroken te zijn, erg jammer, dit ga ik zeker nog melden wanneer ik terug moet. Heb ze voor nu maar gelijmt en zelf 2 nieuwe besteld, want als ik foras moet geloven is de oplossing van SeC toch om het maar te lijmen, onbegrijpelijk...
Lijmen als oplossing?! Echt?!

• Tweak_ers
Zou de holiday update nog vóór kerst komen?’

• Tweak_ers
Oh ik zie in Teslafi dat hij nu wordt uitgerold!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12 11:44

Dat probleem heb ik ook met het wisselen van baan.
De Tesla denkt dat ik in de vrachtwagen ga rijden.

• bartlauwers
Tweak_ers schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:31:
Zou de holiday update nog vóór kerst komen?’
Hij staat hier klaar om te downloaden zegt ie. En https://www.teslafi.com/firmware.php laat zien dat er best een aantal de update ook al lijken te krijgen.

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36
bartlauwers schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:37:
[...]

Hij staat hier klaar om te downloaden zegt ie. En https://www.teslafi.com/firmware.php laat zien dat er best een aantal de update ook al lijken te krijgen.
Ben benieuwd! Kun je wat foto’s maken?

Give 2 Get

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:33
Sentry mode live zou ook werken met de holiday update in EU. 😉

• bartlauwers
Runescom schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:51:
[...]

Ben benieuwd! Kun je wat foto’s maken?
Ik ook, maar laatste tijd wifi-issues met de auto dus inmiddels alle netwerken weggegooid toen ik eerder deze week de 2021.40.6 kreeg. die via hotspot gedaan. Even kijken of ik tijd heb.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
frye schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:52:
Jep, dat werkt nu! Nice

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• BertBertjes
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-12 18:06
Inderdaad, Sentry live mode werkt nu ook in NL! Je moet hem wel nog even in de Auto zelf activeren.
Ik had overigens vanmorgen de update al klaar staan en uiteraard meteen geïnstalleerd ;-)

• Tweak_ers
bartlauwers schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:37:
[...]

Grrrr, hier nog niet.
Krijgen de FSD’ers weer voorrang?
frye schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:52:
Ben benieuwd.

Ik had de auto ook gewoon vannacht wakker moeten houden. Bij mij sliep hij, net gecontroleerd en geen updates beschikbaar.

Nu Sentry maar even aangezet zodat de auto wakker blijft

• BertBertjes
Tweak_ers schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:42:
[...]

Grrrr, hier nog niet.

[...]

Ben benieuwd.

Ik had de auto ook gewoon vannacht wakker moeten houden. Bij mij sliep hij, net gecontroleerd en geen updates beschikbaar.

Nu Sentry maar even aangezet zodat de auto wakker blijft
Bij mij sliep de auto vanmorgen ook nog, maar de update stond wel klaar dus denk niet dat hiet hier mee te maken heeft. Had je wel de laatste update (2021.44.6) geinstalleerd?

• Tweak_ers
BertBertjes schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:44:
[...]

Bij mij sliep de auto vanmorgen ook nog, maar de update stond wel klaar dus denk niet dat hiet hier mee te maken heeft. Had je wel de laatste update (2021.44.6) geinstalleerd?
Ja, die heb ik van de week binnengehaald

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-12 13:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VW09-GsLbGKpI6jKcKKbJxnhJCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F41WFKB5eCqVhmk1KUWG86OB.jpg?f=fotoalbum_large

Dit lijkt de holiday update te zijn 🥳

• MH2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-09-2022
Hi, deze ochtend onze onze zomerbanden laten vervangen, alleen krijgen we nu een tpms error. Iemand enig idee hoe dit kan komen? Trekt ook niet meer normaal op. Tesla model3 sr+ 2020.

• bartlauwers
[...]
Grrrr, hier nog niet.
Nee hoor, uit mijn tag-line: M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD
Ik heb zo ongeveer de kaalste model 3 SR+ die je kon krijgen, behalve dan de trekhaak als optie :+

Gaat overigens erg traag met downloaden maar kan ook aan brakke Tesla-WiFi liggen. Hotspot wilde ook niet echt: ging aardig tot 50% waarna het downloaden stopte. Servers aan de Tesla-kant zullen er ook wel druk mee zijn.

• BertBertjes
MH2020 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:56:
Hi, deze ochtend onze onze zomerbanden laten vervangen, alleen krijgen we nu een tpms error. Iemand enig idee hoe dit kan komen? Trekt ook niet meer normaal op. Tesla model3 sr+ 2020.
Die kun je resetten in het service menu. Daar zit een knopje Reset TPMS Sensors.

• vulcan
  • Laatst online: 30-12 13:37
Grrrr, hier nog niet.
Hier geen FSD en de .25.2 update is nu aan 't downloaden.

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

• Frituurpanda
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-12 10:48
Vanochtend kreeg ik een melding dat de 2021.44.25.2 klaar had staan en na een update werkt live camera view nu ook!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/954ZXoGk5yGQ_2Srh3uREeuQ0ro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJ8GQ35Nf0a1b9Fc26pEQccV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6Rmm5os7RX2TpW5UdeiFcmVQBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnYnD9q666n6DMcRp8nyMv9x.jpg?f=fotoalbum_large

Video van de dode hoek camera: https://streamable.com/sjzvmz

[ Voor 3% gewijzigd door Frituurpanda op 24-12-2021 09:20 ]

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-12 14:57

Fab1Man

Live life to the fullest

Hier zojuist ook de updaten 44.25.2 ontvangen!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-12 14:05
Fab1Man schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:17:
Hier zojuist ook de updaten 44.25.2 ontvangen!
Hier ook gisteren de vorige versie pas en nu ongeveer 24 uur later al weer een, Dacht eerst een patch ofzo maar is de holiday update inderdaad.

• Louw Post
  • Laatst online: 24-12 09:46

Louw Post

Cerenas

De lightshow ziet er wel erg vet uit zeg! Zag het een paar keer voorbij komen nu op Reddit.

Zijn er mensen die dat al geprobeerd hebben? Of krijgen we dat niet in NL?

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb 'm ook binnen, vanmiddag maar eens kijken wat voor spielerei er allemaal inzit.

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Hier ook binnen, vanmiddag maar eens op m'n gemak kijken :)
Louw Post schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:29:
De lightshow ziet er wel erg vet uit zeg! Zag het een paar keer voorbij komen nu op Reddit.
[YouTube: Tesla Model Y Lightshow. FIRSTLOOK]
Holy. Wat een onzin. :X Zal wel te oud worden voor dit soort gein denk ik.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@Louw Post de X heeft hem al jaren dus lijkt mij dat dit ook in de EU voor de Y gewoon toegestaan is.
Het gamen tijdens het rijden gaat er in ieder geval wel af. In de nieuwe S en X krijgt de achterbank ook een eigen scherm voor de games, lijkt mij dat die wel blijven werken tijdens het rijden anders is dat ook weggegooid geld in de EU .

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-12 22:32
Inspired schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:18:
[...]

Doe ik ook. Daarmee voorkom je al deze vocht problemen. En qua verbruik scheelt het ook niet zo veel. Daarnaast dat de lucht in de auto continue wordt ververst.

Dus lijkt me goed om het altijd aan te laten, tenzij je er last van hebt.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12 23:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Inspired schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:38:
[...]

Holy. Wat een onzin. :X Zal wel te oud worden voor dit soort gein denk ik.
Nee, die scheetkussens zijn extreem nuttig oid :+

Elon Musk is gewoon een groot kind :P. Kan er wel om lachen (en ik neem voor het gemak even aan dat het niet tijd afsnoept van standaard dev tijd voor kritieke functies)

Xbox Live ID:Notna8310

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-12 14:06
Net heel even gekeken in de auto naar v11. Ziet er allemaal wel strak uit. Ook een moeie balk boven in als hij aan de lader hangt. Straks maar even alles nieuwe dingen proberen.

• Myrdhin
  • Nu online
Louw Post schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:29:
[YouTube: Tesla Model Y Lightshow. FIRSTLOOK]
Doet het in NL ook. Net de update gedaan en showtje gegeven op het werk :)

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik weet niet of ik het verkeerd begrepen heb, maar ik lijk het volgende quick menu niet vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJSSo4jk5zWQMsCAE9EXriaTAf0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uitmdB0ybAxsivQj7j2STZPV.jpg?f=user_large

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-10 10:19
Notna schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:17:
[...]
Elon Musk is gewoon een groot kind :P. Kan er wel om lachen
Precies, ik mag dat ook wel. Wat ze eigenlijk met een knipoog zeggen is "neem ons niet al te serieus", terwijl de hele wereld ondertussen weet dat je ze wel degelijk serieus moet nemen.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12 15:48
Fab1Man schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:23:
Ik weet niet of ik het verkeerd begrepen heb, maar ik lijk het volgende quick menu niet vinden:
[Afbeelding]
Lang drukken op die autoknop?

PSN: Sluuz

• Magnat
  • Laatst online: 16-12 14:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZnsLndlAC5qEEL_YCWO6r4yjC4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iTQB5J94tvZC3Sg5ovLxG0lO.png?f=fotoalbum_large
Live camera werkt in iedergeval!

• Notna

Notna

Where are you?®

Fab1Man schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:23:
[Afbeelding]
Ik ook niet :?
Sluuz schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:36:
[...]

Lang drukken op die autoknop?
Nee, helaas niet

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-12 13:08

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik wil niet te vroeg juichen enzo, maar dit doet Tesla toch wel erg goed he. Ik scroll ook wel door andere fora hier op GoT en als ik de ellende voorbij zie komen bij andere merken die met software te maken hebben, wauw. Daarmee hebben we met Tesla wel echt een prima merk gekozen. Er zijn zeker downsides, en de updates zijn misschien niet allemaal even nuttig, maar toch is een positieve noot wel op zijn plek denk ik :)
(ik weet nog steeds niet zeker of de volgende auto wel een Tesla gaat zijn vanwege de service, maar dit duwt me toch wel weer een beetje terug in de richting van Tesla hoor)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-12 20:09
Markofnikoff schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:22:
Ik wil niet te vroeg juichen enzo, maar dit doet Tesla toch wel erg goed he. Ik scroll ook wel door andere fora hier op GoT en als ik de ellende voorbij zie komen bij andere merken die met software te maken hebben, wauw. Daarmee hebben we met Tesla wel echt een prima merk gekozen. Er zijn zeker downsides, en de updates zijn misschien niet allemaal even nuttig, maar toch is een positieve noot wel op zijn plek denk ik :)
(ik weet nog steeds niet zeker of de volgende auto wel een Tesla gaat zijn vanwege de service, maar dit duwt me toch wel weer een beetje terug in de richting van Tesla hoor)
True story. Vooral software issues. ID4, Enyaq, Polestar, EV6, Ioniq5... Mensen met die autos zijn vaak al blij als hun app(s) paar dagen achter elkaar gewoon doet wat ie moet doen

Model 3

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:16
Notna schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:17:
[...]

Nee, die scheetkussens zijn extreem nuttig oid :+
....
Vorige week proefritje in een i4 m50. Bij terugkomst vroeg m'n dochtertje ook nog even aan die verkoper; zit er ook een scheetkussen in?

Hij stond vreemd te kijken :)

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-12 10:52

MrScratch

I am rubber, you are glue

RF1000 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:29:
[...]

Vorige week proefritje in een i4 m50. Bij terugkomst vroeg m'n dochtertje ook nog even aan die verkoper; zit er ook een scheetkussen in?

Zelfs het scheetkussen is een super goede feature. Ga maar eens kinderen terugbrengen naar huis na een kinderfeestje. Dat moest perse in 2 shifts want alle kinderen wilden in de Tesla. Even 0-100 op de snelwegoprit en het scheetkussen in de auto. De grootste pret en er werd nog dagen over nagepraat. Wat een lol.

En de volgende keer hebben we de lichtshow nog in de achterzak ook. Ik heb er nu al zin in. :)

[ Voor 7% gewijzigd door MrScratch op 24-12-2021 11:36 ]

Look behind you! A three headed monkey!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
MrScratch schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:35:
[...]

Zelfs het scheetkussen is een super goede feature. Ga maar eens kinderen terugbrengen naar huis na een kinderfeestje. Dat moest perse in 2 shifts want alle kinderen wilden in de Tesla. Even 0-100 op de snelwegoprit en het scheetkussen in de auto. De grootste pret en er werd nog dagen over nagepraat. Wat een lol.

En de volgende keer hebben we de lichtshow nog in de achterzak ook. Ik heb er nu al zin in. :)
En maakt niet uit of het een jaar later is, want dan is het nog steeds leuk.
Zoals mijn oudste dochter zegt; ik kan elke dag in de Python van de achtbaan :*)

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heerlijke nieuwe interface! Lekker opgefrist! En de dode hoek camera is top.
Oh en de lichtshow is hilarisch hahaha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:12
De lol die ik gehad heb met het scheetkussen priceless!!!
De kinderen in slappe lach….
Schoonzusje die het echt niet vond kunnen dat m’n broertje en ik de hele tijd zaten ruften 😂 ze had echt niet door dat het nep was 😂

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Bigs
  • Niet online
Dat snelle settings menu linksonder krijg ik ook niet gevonden. En waar zijn de WiFi en profiel wissel gebleven die rechts bovenin stonden? :/

[edit]
Oh die laatste zitten in het grote bedieningspaneel. Ok, wel jammer want ik moet best vaak handmatig van profiel wisselen.

[ Voor 32% gewijzigd door Bigs op 24-12-2021 12:09 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Die staan nu onder dat menuutje die je niet kan vinden @Bigs

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Bestaat dat menu überhaupt wel? Is dat niet puur voor de intro om aan te geven dat die functies nu onder die knop zitten (maar dus wel in het grote menu).

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kiwi schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:29:
Bestaat dat menu überhaupt wel? Is dat niet puur voor de intro om aan te geven dat die functies nu onder die knop zitten (maar dus wel in het grote menu).
Dit vermoeden heb ik ook, want ook hier geen "snel" menu. Verder wel top die nieuwe UI, sommige dingen zitten op een veel logischere plek. Enige jammere vind ik dat je nu in het menu naar "ritten" moet om je huidige rit te zien qua kilometers en verbruik. Vond dat altijd wel fijn om permanent te zien.

• Notna

Notna

Where are you?®

Kiwi schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:29:
Dat begin ik nu ook te geloven

https://www.notateslaapp....ook-at-tesla-s-new-v11-ui
The icons in the status bar along the top of the screen has been reorganized. Normally, you'd find quick access to Wi-Fi, Bluetooth and LTE settings in this location, however these no longer appear under normal circumstances to provide a more streamlined look.

Other shortcuts in the top status bar such as Sentry Mode, Dashcam and Driver Profiles also aren't visible at all times.

Instead, these icons will only show up in the status bar whenever you're in Controls. When you're in any of the car's menus, you will then see all the familiar icons along the top of the screen.

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik zou eerlijk gezegd ook niet heel erg de toegevoegde waarde zien van die functies die daar nu in dat rijtje staan, het zijn imo niet de functies die je snel wilt kunnen bereiken tijdens het rijden toch?

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:16
Kiwi schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:34:
Ik zou eerlijk gezegd ook niet heel erg de toegevoegde waarde zien van die functies die daar nu in dat rijtje staan, het zijn imo niet de functies die je snel wilt kunnen bereiken tijdens het rijden toch?
Nou de verstelling van de ruitewisserstand is (helaas) wel m'n meestgebruikte....

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

RF1000 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:36:
[...]

Nou de verstelling van de ruitewisserstand is (helaas) wel m'n meestgebruikte....
Dat zou de enige zijn dan inderdaad, maar die zit dus nog wel onder de ruitenwisserknop op het pookje.
Dat vind ik in ieder geval een makkelijkere manier dan via 2 klikken op het scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door Kiwi op 24-12-2021 12:38 ]

• Tweak_ers
Markofnikoff schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:22:
Mee eens, dit doen ze erg goed.
Toch wordt het hierna geen Tesla meer voor mij. Software is allemaal prima, maar de hele look en feel is te goedkoop voor mij.

Ik wil niet heel decadent een vernomen, maar het voelt allemaal zo Spartaans aan, toch wel last van kraakjes hier en daar (stoel en raam lijst). Tijdens service kunnen ze het gewoon niet oplossen.

Afgelopen weekend eens de Kia dealer bezocht en in de EV6 gestapt, man man man, wat een bak.

Zelfs voor een Kia voelt het zo veel meer luxe aan.

Tja dan mis ik de grapjes en leuke updates, maar verder rijd ik naar mijn idee een stuk lekkerder van A naar B.

Hij hoeft overigens ook niet direct de deur uit, ik maak de 5 jaar wel gewoon vol en kijk dan wel weer wat de overige merken te bieden hebben.
RF1000 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:29:
[...]

Hahaha, hoe was de i4, ik vind dat toch zo’n mooie wagen!
MrScratch schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:35:
[...]

Ik vind dat 0-100 altijd spannend met andermans kinderen. Die hebben thuis dan de grootste verhalen en ik weet niet of iedere ouder dat echt op prijs stelt.
DennusB schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:46:
Heerlijke nieuwe interface! Lekker opgefrist! En de dode hoek camera is top.
Oh en de lichtshow is hilarisch hahaha
Ja die dode hoek camera, ideaal!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

De uitleg bij dat quick menu lijkt inderdaad te verwijzen naar “we hebben het hier neergezet”. Op het pookje duwen voor is op zich prima, maar daarmee activeer je minimaal weer 1x een ruitenwisser actie.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Komt nu dan ook het hele menu naar boven als je op het knopje voor de wisser drukt? Dat was altijd alleen een pop-up van het wissermenuutje, maar dan bleef wel gewoon je muziek/navigatie/bel scherm staan.

• HansHillen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-09-2022
BigSmurf schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:51:
Komt nu dan ook het hele menu naar boven als je op het knopje voor de wisser drukt? Dat was altijd alleen een pop-up van het wissermenuutje, maar dan bleef wel gewoon je muziek/navigatie/bel scherm staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4YTHktrgUlEyQ3CpZUUj03CqFA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dw8wRoftng4h7vZZIgtXWUNt.jpg?f=user_large

• Inferi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-12 16:32
Hoe krijg je de dubbele climate control weg? Split of geen split lijkt geen verschil te maken, blijf 2x de temperatuur zien links en rechts, erg lelijk...

• Korvaag
Ik moet zeggen dat ik nog niet vreselijk sta te springen om de nieuwe layout. Ik vind het name het car-menu (dus met alle categorieen en settings) niet duidelijker. Sterker nog, onduidelijker. Misschien nog wennen, maar ik ben nu echt aan het zoeken "wat staat hier nu eignelijk allemaal en wat is nu een knop of niet".

• Myrdhin
  • Nu online
Inferi schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:24:
Hoe krijg je de dubbele climate control weg? Split of geen split lijkt geen verschil te maken, blijf 2x de temperatuur zien links en rechts, erg lelijk...
Dat is hoe het nu wordt weergegeven. Het middelste gedeelte is voor de iconen en links en rechts de temperatuur, zodat iemand op de passagiersstoel daar ook makkelijk bij kan en de temperatuur kan instellen.

• Hunkaroglu
Wel jammer dat ze die profiel switch nu bij de Auto icoon hebben geplaatst. Het was veel handiger om dat via het scherm te doen. Snap ook niet waarom ze dat hebben weggehaald. Er is nog genoeg ruimte om het op het scherm te tonen.

• Myrdhin
  • Nu online
Hunkaroglu schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:51:
Wel jammer dat ze die profiel switch nu bij de Auto icoon hebben geplaatst. Het was veel handiger om dat via het scherm te doen. Snap ook niet waarom ze dat hebben weggehaald. Er is nog genoeg ruimte om het op het scherm te tonen.
Hoe vaak wissel je dan van profiel? Dat doe je hooguit bij het instappen en daarna niet meer. Verder kan je ook profielen koppelen aan de telefoon van iemand zodat het automatisch actief wordt. Enige reden die ik mij kan bedenken is dat easy-entry misschien moeilijker te kiezen is. Geen idee hoe dat normaal werkt gezien ik het zelf niet gebruik.
Er is nu niet meteen meer een knop voor de ruitenwissers? Lekker dan. Ik dacht dat er ook een keuze zou komen welke layout een rijder wil? Ik zou het liefst terug willen naar de v9 layout.

Myrdhin schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:56:
[...]

Hoe vaak wissel je dan van profiel? Dat doe je hooguit bij het instappen en daarna niet meer. Verder kan je ook profielen koppelen aan de telefoon van iemand zodat het automatisch actief wordt. Enige reden die ik mij kan bedenken is dat easy-entry misschien moeilijker te kiezen is. Geen idee hoe dat normaal werkt gezien ik het zelf niet gebruik.
Bij mij gaat het nog wel eens mis. Dan stap ik in en heb ik het profiel van mijn vrouw. Dus snel kunnen wisselen is wel handig.

• Myrdhin
  • Nu online
Inspired schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:58:
Er is nu niet meteen meer een knop voor de ruitenwissers? Lekker dan. Ik dacht dat er ook een keuze zou komen welke layout een rijder wil? Ik zou het liefst terug willen naar de v9 layout.
Die knop zit op je linker pook. Of heb je dat ook nodig tijdens het rijden als het niet regent?

Voor wat betreft het wisselen van profielen: dat is nu letterlijk 1 tap meer voor een actie die je voordat je gaat rijden 1x gebruikt. Ik snap de gedachte wel dat ze dat nu op deze manier gedaan hebben.

Het is vooral weer even wennen dat dingen nu op een iets andere plek zitten echter zal dat snel weer gewenning zijn. Toen ik voor de 1e keer in een Tesla stapte was het ook even zoeken hoe bepaalde dingen gedaan moesten worden t.o.v. een "normale" auto. Nu met de nieuwe interface is dat precies hetzelfde gevoel weer.

[ Voor 22% gewijzigd door Myrdhin op 24-12-2021 14:09 ]

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-12 13:08

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Net even klein stukje gereden en ik ben positief;

- Het ziet er cleaner uit, al vind ik de nieuwe gekleurde icoontjes niet echt een vooruitgang, dat zou strakker mogen van mij, dat je een soort van start-balk hebt is wel prettig. De kleuren passen alleen niet echt bij de rest.
- Dode hoek camera werkt prettiger dan ik had verwacht
- Ik had een klein snel-menu wel goed gevonden in plaats van het grote menu, maar het werkt prima
- Subwoofer instellingen! Laten we eerlijk zijn de geluidsinstallatie van de M3 is fantastisch, maar de subwoofer is vaak wat 'ver weg' dus dat je deze wat harder kunt laten werken is prettig
- De meer geautomatiseerde stoelverwarming lijkt ook goed te werken

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• Hunkaroglu
Myrdhin schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:56:
[...]

Bij mij pakt hij niet altijd automatisch het juiste profiel. Dus gebruikte ik het wel vaker. Maar goed. We wennen er wel aan. Hoe het bereik is van de LTE is volgens mij wel handig om steeds te tonen op het scherm. Maar ook dat zie je niet meer.

Daarentegen werkt die dode hoekcamera wel goed. En is live view van de camera's ook een welkome aanvulling.

• refused81
  • Laatst online: 28-11 14:23
hier ook net de nieuwe versie erop gezet.

Wat ik zelf mis is dat er maar weinig icoontjes onderin nu staan.
Ik mis wel een beetje de stoelverwarming knopjes...
wat wel prettig is dat je radio/spotify nu direct als knopje kan toevoegen.

wat ik wel vreemd vind is dat je maar weinig icoontjes er kan naar toe slepen....er is toch echt wel genoeg ruimte....

kan je de het stukje van 'laatste geopende apps' niet weghalen?

iRacing Profiel

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:44
https://youtu.be/65lLpMRFk8w

Zo gaaf die Lightshow. Live cam kwaliteit vind ik wel wat tegenvallen. Is er iemand die ook de functie heeft om te ‘praten’ met de auto? Of mis ik wellicht de externe speaker hiervoor? (bouwjaar april 21).

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
joeyke87 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:27:

Zo gaaf die Lightshow. Live cam kwaliteit vind ik wel wat tegenvallen. Is er iemand die ook de functie heeft om te ‘praten’ met de auto? Of mis ik wellicht de externe speaker hiervoor? (bouwjaar april 21).
Ik heb de boombox (M3P van jul '21) en kan dus ook 'praten' en de megafoon functie gebruiken.

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:44
JimmyClioRS schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:29:
[...]

Ik heb de boombox (M3P van jul '21) en kan dus ook 'praten' en de megafoon functie gebruiken.
Thnx, net een lichting te vroeg gehad dus -O-

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Inspired schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:59:
[...]
Bij mij gaat het nog wel eens mis. Dan stap ik in en heb ik het profiel van mijn vrouw. Dus snel kunnen wisselen is wel handig.
Wij snappen nog steeds niet hoe dit nou zit. Vaak gara het goed, maar eens in de 10x ofzo dat ik instap bij mij thuis pakt die die van mijn vrouw, ondanks dat ze 8m verder in het huis zit.
Bij haar wil de auto soms niet open, omdat mij telefoon dsn wordt opgepikt en ik te ver weg ben. Waarom? Geen idee. Het is ook alleen thuis zo als die met wifi verbonden is. Rete irritant is het wel. Vooral als ik nu nog een extra handeling moet verrichten om het handmatig te fixen.

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 30-12 10:43

Vind het vooral een kleutershow, het nut ontgaat me wel. Mij valt vooral op dat er een blaas oid op uw b-stijl zit. Zou me vooral daar druk in maken.

• Hunkaroglu
Die live camera view is ok. Maar hoe vaak ga je het gebruiken eigenlijk.
Het zou pas handig zijn als je een notificatie krijgt dat er beweging is geconstateerd bij de auto. En dat je dan gaat kijken of er wat aan de hand is.

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:09

Zitten die TESLA letters er standaard in? Nog nooit gezien :*) _/-\o_ _/-\o_

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-12 09:15
Engineer Stewie schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:43:
[...]

Vind het vooral een kleutershow, het nut ontgaat me wel. Mij valt vooral op dat er een blaas oid op uw b-stijl zit. Zou me vooral daar druk in maken.
Volgens mij is die blaas de camera, kan dat zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door nikos_cs op 24-12-2021 15:13 ]

Pagina: 1 ... 274 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: