Yep dit was inclusief rempedaal.FiberGorilla schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:32:
[...]
Ook een harde reset (knoppen en rempedaal) geprobeerd? Balen hoor....
Ik denk het niet hoorwootahH schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:36:
[...]
Dat is een fabeltje toch? Is hetzelfde als alleen knoppen
@Tesla_LR_MY21 Ik zou eens proberen om de 12v accu af te koppelen.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Auto is een dag oud? Zou zelf niks gaan doen, en al helemaal niet met 12V. Laat Tesla het lekker oplossen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Same here! 9/12 MiC SR+ opgehaald.da_mgink schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:41:
Vandaag weer bij twee verschillende openbare laadpalen een storing voor m'n kiezen gekregen op de laadpaal bij het starten met laden, een keer dezelfde paal als waar ik vorige week ook al een storing van kreeg en ook een andere. Voor zover ik kan beoordelen ligt het aan de combinatie paal+auto aangezien ik bij beide palen met een Newmotion laaddruppel zou moeten kunnen laden volgens chargemap. Zojuist via de app en service afspraak gemaakt, op 6 januari zouden ze moeten langskomen, ik ben benieuwd! Het gaat hier over een MiC SR+ die ik twee weken geleden heb op mogen halen.
Kreeg de auto mee met heel weinig range en de opmerking dat ik de SuC in Breukelen wel zou halen...niet dus bleek onderweg. Snel een andere snellader gezocht (best stressen als je voor het eerst elektrisch rijdt en op de snelweg de melding krijgt dat je je bestemming niet kunt halen...). Gelukkig een snellader kunnen vinden.
Na een paar palen bij FastNed met foutmelding te hebben geprobeerd is het eindelijk gelukt wat te laden.Vervolgens bij een gewone publieke paal thuis na veel keren in en uit en andere palen proberen toch aan het laden gekregen. Dag later weer problemen met laden bij andere paal.
Telefonisch door Tesla ontzettend brutaal behandeld en na veel gedoe ‘mocht’ ik langs gaan in Eindhoven. De auto is een paar dagen bij Tesla geweest voor controles en er zou niets aan de hand zijn... gecheckt in hun werkplaats en laden ging inderdaad direct goed.
Vervolgens erg wisselend:
- bij een Eneco paal constant de melding ‘kan niet vergrendelen’. Even kabel geleend van een ID3 die er ook stond en deed het direct.
- Bij Allego 1 keer gelukt te laden en daarna niet meer
- Bij EVnet lukte het wel.
- bij Allego snellader ook.
Ben nu bijna bang om te gaan laden...
Ik zie hier nu al een stuk of 3 mensen met een MiC en ongeveer dit probleem?
1.Chateauneuf schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:44:
[...]
Same here! 9/12 MiC SR+ opgehaald.
Gefeliciteerd veel rijplezier ermee!
2. wat is MiC?
Ik dacht ik pas me in m’n eerste post aan aan het Tesla jargonxeoMe schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:51:
[...]
1.
Gefeliciteerd veel rijplezier ermee!
2. wat is MiC?
Zijn er meer mensen met dit probleem? SR+ LFP MiC
Vorige week maandag mijn SR+ opgehaald. Met de nieuwe LFP accu uit China. Opladen tot 100%, zo luidt het advies!
Echter, kom ik niet verder dan 85% /359KM aan range op de accu.
Tesla zegt: geen zorgen maken, wordt in een update in januari / februari / maart opgelost. De accu laadt wel volledig op, alleen wordt dit incorrect weergegeven.
Als ik van 3% naar 'vol' laad dan is er zo een 43/44kwh aan capaciteit toegevoegd.
Is dit bij anderen bekend?
Vorige week maandag mijn SR+ opgehaald. Met de nieuwe LFP accu uit China. Opladen tot 100%, zo luidt het advies!
Echter, kom ik niet verder dan 85% /359KM aan range op de accu.
Tesla zegt: geen zorgen maken, wordt in een update in januari / februari / maart opgelost. De accu laadt wel volledig op, alleen wordt dit incorrect weergegeven.
Als ik van 3% naar 'vol' laad dan is er zo een 43/44kwh aan capaciteit toegevoegd.
Is dit bij anderen bekend?
[ Voor 4% gewijzigd door 19George97 op 22-12-2020 23:00 . Reden: aanvulling ]
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
@19George97 Ja, via de zoekfunctie kan je nog meerdere gevallen terugvinden.
Je kunt ook proberen de auto met een laag percentage in slaap te laten vallen en daarna pas weer goed op te laden. Mogelijk geeft dat enige verbetering.
Je kunt ook proberen de auto met een laag percentage in slaap te laten vallen en daarna pas weer goed op te laden. Mogelijk geeft dat enige verbetering.
[ Voor 50% gewijzigd door Taro op 22-12-2020 23:04 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
@19George97 Is inderdaad al een paar keer voorbij gekomen. Even zoeken in het forum.
Ik heb dezelfde als jij en na flinke afstanden en accu bijna leeg rijden komt het wel goed.
Ik heb dezelfde als jij en na flinke afstanden en accu bijna leeg rijden komt het wel goed.
Ik zie het ja. Bedoel je dat het bij jou vanzelf is opgelost? Toen Tesla mij vertelde dat 'het ergens in begin 2021 opgelost zou worden' werd ik niet heel enthousiast.FiberGorilla schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:12:
@19George97 Is inderdaad al een paar keer voorbij gekomen. Even zoeken in het forum.
En laadt de accu inderdaad wel tot 100% of krijg ik straks meer range?
@19George97: Er schijnt idd een software update aan te komen.
Mij is het niet opgevallen toen ik hem 2 weken geleden ophaalde. Ik heb er flink wat km's inmiddels mee gemaakt en in het begin alleen maar opgeladen tot 80% omdat ik dat van die 100% toen nog niet wist.
later ging ik wel laden tot 100% en kreeg daar geen problemen mee. Het is me eigenlijk niet zo opgevallen maar in de FB Tesla M3 groep zijn er meer die daar last van hebben/hadden. Zijn er ook bij die er mee terug gegaan zijn naar het SC.
Als ik jou was zou ik eerst er maar eens mee gaan rijden en dan de accu flink leegtrekken.
Mijn range is inmiddels 415 km theoretisch dan volgens de app.
Mij is het niet opgevallen toen ik hem 2 weken geleden ophaalde. Ik heb er flink wat km's inmiddels mee gemaakt en in het begin alleen maar opgeladen tot 80% omdat ik dat van die 100% toen nog niet wist.
later ging ik wel laden tot 100% en kreeg daar geen problemen mee. Het is me eigenlijk niet zo opgevallen maar in de FB Tesla M3 groep zijn er meer die daar last van hebben/hadden. Zijn er ook bij die er mee terug gegaan zijn naar het SC.
Als ik jou was zou ik eerst er maar eens mee gaan rijden en dan de accu flink leegtrekken.
[ Voor 5% gewijzigd door FiberGorilla op 22-12-2020 23:24 . Reden: Toevoeging range. ]
Jep!wootahH schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:36:
[...]
Dat is een fabeltje toch? Is hetzelfde als alleen knoppen
Is mij verteld door mobiele service.
Is ooit bij het teslaforum de wereld in geholpen.
Ja en daar had “mijn” mobiele service man het over. Zo is het de wereld in gekomen, maar volgens hem doet de rem helemaal niets.FiberGorilla schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:45:
[...]
Ik denk het niet hoorhttps://forums.tesla.com/...-the-hard-reset-procedure
Nou, ik verbaas me nergens meer over. Bij tesla moet je maar zien hoe je aan de juiste informatie komt.
Fastned heb ik nog niet geprobeerd, vandaag wel weer even aan de supercharger gehangen in Dordrecht in thuis te kunnen komen (voorverwarmd vanuit Schiedam, met 7% aan de SuC gezet en maar 40Kw laden, ook nog niet echt om over naar huis te schrijven...) Over twee dagen heb ik vakantie, dan met het gezin maar eens een roadtrip plannen langs een paar snelladers om eea te proberenChateauneuf schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:44:
[...]
Na een paar palen bij FastNed met foutmelding te hebben geprobeerd is het eindelijk gelukt wat te laden.
Zou het evt aan de bijgeleverde kabel kunnen liggen? Had een paar pagina's terug ook iets gelezen dat daar evt iets niet helemaal lekker mee zou kunnen zijn, het fijne ontgaat me er even van.Vervolgens erg wisselend:
- bij een Eneco paal constant de melding ‘kan niet vergrendelen’. Even kabel geleend van een ID3 die er ook stond en deed het direct
Gelukkig heb ik 2 palen (EV box en Allego) binnen 300m van m'n voordeur die het tot nu toe elke keer hebben gedaan dus daar maak ik me nog geen zorgen over, wat wel irritant is is dat de paal die binnen 100 meter (Allego, wel een ander type) van de voordeur staat het dus tot nu toe consequent niet doet... De laadpaal waar ik vanochtend aan probeerde laden weet ik de aanbieder niet van.Ben nu bijna bang om te gaan laden...
[ Voor 5% gewijzigd door da_mgink op 22-12-2020 23:54 ]
Wat bedoel je met in slaap gebracht? Ik heb zelfde eens meegemaakt ja brakke update. Power off did the trick (zit ergens in het service menu geloof ik. Let op: wel echt stil blijven zitten anders gaat ie niet uit. Bij mij lukte het pas bij 2e of 3e poging.Tesla_LR_MY21 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:40:
Na contact met Tesla: Laatste updates geïnstalleerd, 4x een reset mbv stuurwiel knoppen. Daarna de auto in slaap gebracht voor 2 uur. Helaas heeft dit allemaal niks opgeleverd.
Mijn vertrouwen in deze auto is binnen een dag naar een nulpunt gedaald. Wie herkent dit? Of heeft iemand wellicht een oplossing of suggesties? Dank alvast!
[verwijderd]
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:26 ]
Pin om überhaupt met het scherm iets te kunnen doen zou wel fijn zijn. Dat is niet veel vervelender dan pin to drive, maar wel een stuk veiliger. Moet je alleen wel altijd de laadkabel in de frunk gaan leggen, want in de trunk kom je nog wel van binnenuit.
Wat handiger zou zijn de komende tijd is dus om Sentry zijn waarschuwingen signalen uit te kunnen zetten maar dan dus wel op te nemen. Ze rijden nu gewoon langs een Model 3 en als de lichten even knipperen of het scherm licht op binnenin -> next .
Of iedereen massaal Sentry aan natuurlijk
.
Al lijken ook andere merken getroffen hetzij met bruut geweld.
Ik krijg ook bij 4 graden of kouder de kabel niet zonder geweld of forceren uit mijn E-tron.
Of iedereen massaal Sentry aan natuurlijk
Al lijken ook andere merken getroffen hetzij met bruut geweld.
Ik krijg ook bij 4 graden of kouder de kabel niet zonder geweld of forceren uit mijn E-tron.
[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 23-12-2020 07:51 ]
Goedemorgen, ik had begrepen dat Tesla standaard zonder slot bouten wordt geleverd. Via de Tesla site zijn deze te koop voor € 50. Weet iemand of universele bouten toepasbaar zijn, en zo ja welke.
Op zich een goed idee. Helaas is de frunk zelf ook zonder sleutel te openen. Volgens het instructieboekje zit er achter het klepje van het sleepoog een aansluiting. Wanneer je daar extern 12v op zet gaat de frunk open.Caelorum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:41:
Pin om überhaupt met het scherm iets te kunnen doen zou wel fijn zijn. Dat is niet veel vervelender dan pin to drive, maar wel een stuk veiliger. Moet je alleen wel altijd de laadkabel in de frunk gaan leggen, want in de trunk kom je nog wel van binnenuit.
[verwijderd]
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:26 ]
Een 9V batterij werkte ook.pieterhi schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:13:
[...]
Op zich een goed idee. Helaas is de frunk zelf ook zonder sleutel te openen. Volgens het instructieboekje zit er achter het klepje van het sleepoog een aansluiting. Wanneer je daar extern 12v op zet gaat de frunk open.
Maar sinds een update een tijdje geleden blijkbaar niet meer: YouTube: Tesla model 3 frunk can NO longer be opened by another battery unles...
Vannacht is de auto plotseling naar 98% toe geladen! Ik had deze keer sentry modus uitstaan en bewust de app niet geopend tijdens het laden zodat de auto in slaapmodus zou gaan.Geen idee of het iets geholpen heeft maar enfin. Lijkt opgelost.FiberGorilla schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:23:
@19George97: Er schijnt idd een software update aan te komen.
Alleen als de spanning uit 12v van de auto zelf eraf is en daarvoor moet je eest die frunk open krijgen ;-)pieterhi schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:13:
[...]
Op zich een goed idee. Helaas is de frunk zelf ook zonder sleutel te openen. Volgens het instructieboekje zit er achter het klepje van het sleepoog een aansluiting. Wanneer je daar extern 12v op zet gaat de frunk open.
@JPDeckers een tijdje geleden is hier sowieso al eind 2019, want toen stond het al zo in de handleiding.
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 23-12-2020 10:42 ]
Net de mic m3 weggebracht. Wat ze precies gaan doen weet ik niet, in ieder geval goed onderzoeken waarom niet alle accu capaciteit beschikbaar is, waarom snelladen niet lukt met meer dan 50kw, en waarom de projected range niet boven de 360km uit komt bij mij.
Als service werken ze mijn stone chip op de rechtervoorportier bij, als het binnen de 160km was gemeld hadden ze de hele deur overgespoten, dat lijkt me ook erg overdreven.
Daarnaast ook een melding gemaakt dat ik regelmatig in beeld heb dat de rechter deurstijl camera verblind is, zou normaal kunnen zijn maar omdat het regelmatig in beeld is, gaan ze toch ff kijken.
Vooralsnog netjes ontvangen en heb ik het idee dat ze goed luisteren naar de klachten, ben benieuwd hoe ze het oplossen. Voor nu even rijden in een ‘oude’ model s, ook leuk!
Als service werken ze mijn stone chip op de rechtervoorportier bij, als het binnen de 160km was gemeld hadden ze de hele deur overgespoten, dat lijkt me ook erg overdreven.
Daarnaast ook een melding gemaakt dat ik regelmatig in beeld heb dat de rechter deurstijl camera verblind is, zou normaal kunnen zijn maar omdat het regelmatig in beeld is, gaan ze toch ff kijken.
Vooralsnog netjes ontvangen en heb ik het idee dat ze goed luisteren naar de klachten, ben benieuwd hoe ze het oplossen. Voor nu even rijden in een ‘oude’ model s, ook leuk!
Ik heb nu al twee dagen dat het scherm in mijn model 3 zwart blijft en dat ik na wat zoeken een reset moet uitvoeren door de twee knoppen op het stuur in de duwen.
Nog iemand problemen met een zwart scherm? Ik kan wel rijden maar voor de rest niets
Nog iemand problemen met een zwart scherm? Ik kan wel rijden maar voor de rest niets
Nee, nog niet vaker / veel langs zien komen ook.frederikbove schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:36:
Ik heb nu al twee dagen dat het scherm in mijn model 3 zwart blijft en dat ik na wat zoeken een reset moet uitvoeren door de twee knoppen op het stuur in de duwen.
Wellicht even op afstand de auto door Tesla laten herstarten? Heb ik ook 1x gedaan.frederikbove schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:36:
Heb inmiddels 3.000 km gereden in de MiC sinds 4 dec. In de eerste week stond de range op 100% met 360km bereik. Dit is langzamerhand opgelopen en staat nu bij 100% op 413km bereik. Komt vanzelf goed dus.
Ja ook wel eens gehad paar dagen na een update. Superirritant. Ook hier deed een power off wonderen (zie paar items hierboven). Dame van Tesla had het er toen over dat de update niet helemaal goed was gegaan. Bij mij werkte het de eerste paar keer niet goed, sprong het scherm direct weer aan. Maar daarna duurde het allemaal wat langer (minuut of 3/4) en daarna nooit meer last van gehad.frederikbove schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:36:
Dus niet resetten via knopjes op stuur maar via service menu auto uitzetten kiezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Gersh1970 op 23-12-2020 12:02 ]
Die had ik na maart 2019 toch niet meer gelezen, vandaarCaelorum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:39:
[...]
@JPDeckers een tijdje geleden is hier sowieso al eind 2019, want toen stond het al zo in de handleiding.
On another note:
:strip_exif()/f/image/AWjkdadfHHEfiIwOHLI6Lvoo.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is een nieuwe melding voor me, “dashcam usb drive is too small”. Sinds wanneer heeft hij zoveel ruimte nodig? Gebruik een PiZero W, die de beelden upload , nooit veel in gebruik daardoor.
Wel sinds gisteren op 48.12.1, zal er wel mee te maken hebben.
Je kunt deze melding negeren, hij blijft gewoon werken. Je zou eventueel de image size als de sd-card die je gebruikt in je pi groot genoeg is naar "30GB", dat is genoeg volgens de TeslaMate manual om van die melding af te komen.JPDeckers schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:23:
[...]
Die had ik na maart 2019 toch niet meer gelezen, vandaar
On another note:
[Afbeelding]
Dat is een nieuwe melding voor me, “dashcam usb drive is too small”. Sinds wanneer heeft hij zoveel ruimte nodig? Gebruik een PiZero W, die de beelden upload , nooit veel in gebruik daardoor.
Wel sinds gisteren op 48.12.1, zal er wel mee te maken hebben.
Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
Hoe kom je in dat service menu dan? net even gegoogled, maar niet veel over te vinden...Gersh1970 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:00:
[...]
Ja ook wel eens gehad paar dagen na een update. Superirritant. Ook hier deed een power off wonderen (zie paar items hierboven). Dame van Tesla had het er toen over dat de update niet helemaal goed was gegaan. Bij mij werkte het de eerste paar keer niet goed, sprong het scherm direct weer aan. Maar daarna duurde het allemaal wat langer (minuut of 3/4) en daarna nooit meer last van gehad.
Dus niet resetten via knopjes op stuur maar via service menu auto uitzetten kiezen.
Dit is gewoon onderdeel van het menu: Bediening (Auto icoon links onderin je scherm) > Veiligheid en beveiliging > Uitschakelen.mee007 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:35:
[...]
Hoe kom je in dat service menu dan? net even gegoogled, maar niet veel over te vinden...
[ Voor 5% gewijzigd door adjego op 23-12-2020 12:38 ]
Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
Ja precies dat bedoelde ikadjego schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:37:
[...]
Dit is gewoon onderdeel van het menu: Bediening (Auto icoon links onderin je scherm) > Veiligheid en beveiliging > Uitschakelen.
Ah zo thx. Ik lees hier en daar dat er ook een service menu is zoals deze: YouTube: They forgot my Tesla Model 3 in Service Mode l How i turn it OFFadjego schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:37:
[...]
Dit is gewoon onderdeel van het menu: Bediening (Auto icoon links onderin je scherm) > Veiligheid en beveiliging > Uitschakelen.
Dacht dat dat bedoeld werd...
Hoewel ik net nieuwe software heb gekregen (2020.48.12.1), zit ik qua navigatiegegevens nog steeds op EU-2019.21-12489. Herkennen jullie dit ook?
Yes hier ook, is dit de laatste kaart of niet?marco2152 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:55:
Hoewel ik net nieuwe software heb gekregen (2020.48.12.1), zit ik qua navigatiegegevens nog steeds op EU-2019.21-12489. Herkennen jullie dit ook?
Give 2 Get
@bottom line @Verwijderd @Taro
Ik zat te kijken naar de accessoires en viel me op dat de link van Tesla-Accessoires niet werkt.
Toevallig kwam ik er achter dat dit veranderd is naar Torque-Alliance. Ze zijn met sommige dingen ook goedkoper dan Tesland.
Ze hebben daar ook veel meer accessoires voor tesla
Ik zat te kijken naar de accessoires en viel me op dat de link van Tesla-Accessoires niet werkt.
Toevallig kwam ik er achter dat dit veranderd is naar Torque-Alliance. Ze zijn met sommige dingen ook goedkoper dan Tesland.
[ Voor 6% gewijzigd door MosquTo op 23-12-2020 14:31 ]
Ja dat is normaal al een tijd. Kaarten zijn 2019 kaarten sinds +\- ergens in de zomer. (Er waren ooit wel 2020 geïnstalleerd maar is teruggedraaid )marco2152 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:55:
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Zou leuk zijn.48h or less before the Christmas update. Speculation the latest update received was the holiday update, and will be unlocked Christmas Day.
Ja klopt.MosquTo schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:17:
@bottom line @Verwijderd @Taro
Volgens mij mochten ze eigenlijk de naam van Tesla niet zo gebruiken voor hun winkel, en dan kwamen ze met de naamsverandering Torque Alliance. "omdat ze ook voor andere EV's wilden verkopen." Haha, daarom dat je nog steeds maar enkel producten verkoopt voor Tesla. Is er puur gekomen doordat Tesla hun erover aansprak vermoed ik
Maar feit is dat zowel Tesland / Torque alliance gewoon veel te duur / dure resellers zijn van producten die je gewoon via AliExpress kan bestellen. Voordeel is dat je ze sneller in huis hebt + garantie (voor zover je dat gaat nodig hebben bij die producten....).
Heb sinds 16 december mijn Tesla Model 3 Standard Range, al kan ik beter zeggen: Low Range. Als ik als een oma rij (100km/u - 105km/u op snelweg) zonder AC aan, geen stoelverwarming, geen preheat, etc. kom ik op +- 163Wh/km en mijn daadwerkelijke bereik niet verder dan 250km op een accu. Accu laad wel op tot 100% (of eigenlijk 98%).
Trieste zaak wat mij betreft.
Is bij elk merk, met elke auto zo. Ook bij ICE's, dus vraag me af waarom je zo verrast bent.imhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:13:
Heb sinds 16 december mijn Tesla Model 3 Standard Range, al kan ik beter zeggen: Los Range. Als ik als een oma rij (100km/u - 105km/u op snelweg) zonder AC aan, geen stoelverwarming, geen preheat, etc. kom ik op +- 163Wh/km en mijn daadwerkelijke bereik niet verder dan 250km op een accu. Accu laad wel op tot 100% (of eigenlijk 98%).
Hoeveel kWh gaat erin met laden? Dat zegt namelijk meer als de range die hij aangeeft en nooit haalbaar is.jeegeebee schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:48:
Heb inmiddels 3.000 km gereden in de MiC sinds 4 dec. In de eerste week stond de range op 100% met 360km bereik. Dit is langzamerhand opgelopen en staat nu bij 100% op 413km bereik. Komt vanzelf goed dus.
250km bij 0% accu over. In de praktijk sta ik na 200km weer een dik uur aan die paal. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, of verwacht ik gewoon te veel?bottom line schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:14:
[...]
Is bij elk merk, met elke auto zo. Ook bij ICE's, dus vraag me af waarom je zo verrast bent.
Het verbruik is wel netjes. Je totale actieradius komt door wat problemen met het BMS zoals hier al veel vaker gemeld. Blijkbaar vinden de sr+ rijders die al langer rijden een bereik van 250km wel vrij normaal. Ik vind dat persoonlijk ook te weinig.imhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:13:
Heb sinds 16 december mijn Tesla Model 3 Standard Range, al kan ik beter zeggen: Low Range. Als ik als een oma rij (100km/u - 105km/u op snelweg) zonder AC aan, geen stoelverwarming, geen preheat, etc. kom ik op +- 163Wh/km en mijn daadwerkelijke bereik niet verder dan 200km op een accu. Accu laad wel op tot 100% (of eigenlijk 98%).
Met deze temperaturen is 163Wh/km netjes, maar je zit er dan ook als een koude pipo bijimhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:13:
Heb sinds 16 december mijn Tesla Model 3 Standard Range, al kan ik beter zeggen: Low Range. Als ik als een oma rij (100km/u - 105km/u op snelweg) zonder AC aan, geen stoelverwarming, geen preheat, etc. kom ik op +- 163Wh/km en mijn daadwerkelijke bereik niet verder dan 200km op een accu. Accu laad wel op tot 100% (of eigenlijk 98%).
Je hebt dus een Made-in-China SR+ die nog updates moet krijgen m.b.t. range/range-display, gaat er wel rond de 50kWh in of 200*163=32kWh?
Bambu Lab P1S Combo
Je had je beter moeten inlezen denk ikimhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:19:
[...]
250km bij 0% accu over. In de praktijk sta ik na 200km weer een dik uur aan die paal. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, of verwacht ik gewoon te veel?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
December-hype was er dit jaar niet zo erg, maar ben bang dat er vast wel weer genoeg mensen naar de 8% bijtelling en ±425 WLTP keken, maar dan een uurtje informatie opzoeken is teveel voordat er een auto van 50k wordt besteld... In dit topic zijn @Stef87 en @BlakHawk toch redelijk vocaal over de voorgespiegelde en daadwerkelijke range. Nu wachten tot je phantom breaks meemaakt, dan komt @JohanB weer aankloppen.
Fijne feestdagen
Bambu Lab P1S Combo
Nou nou.. sommige reacties zijn wel wat overdreven. Ik verwacht absoluut geen 440km WLTP in de praktijk maar had gehoopt de 300km toch wel te kunnen halen, of 250 als ik gewoon lekker door rij. Verder zijn er inderdaad indicaties gegeven op dit forum. Volgens mij is er geen enkele daarvan echter gebaseerd op de MiC. Maar goed, we wachten de verdere updates af om te zien of er nog verbetering in komt.
[ Voor 3% gewijzigd door imhumannature op 23-12-2020 15:29 ]
Je moet het anders aanpakken naja moet, zo doe ik hetimhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:19:
[...]
250km bij 0% accu over. In de praktijk sta ik na 200km weer een dik uur aan die paal. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, of verwacht ik gewoon te veel?
Je laad thuis/werk die auto naar 90% en stel je moet 400 km rijden dan rij je em leeg en ga je naar de supercharger waar je maximaal tot 150km range laad, wellicht nog een keer naar een supercharger voor het laatste stukje.Vervolgens kom je dan met 20 km thuis en zet je em aan de lader
300km haal je ook hoor. Zelfs 350 ga je in de zomer halen als je niet harder rijd als 100km/uur. Er zit gewoon een groot verschil in, tussen de zomer en de winter, wat veel mensen op voorhand natuurlijk onderschatten.imhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:28:
Nou nou.. sommige reacties zijn wel wat overdreven. Ik verwacht absoluut geen 440km WLTP in de praktijk maar had gehoopt de 300km toch wel te kunnen halen, of 250 als ik gewoon lekker door rij. Verder zijn er inderdaad indicaties gegeven op dit forum. Volgens mij is er geen enkele daarvan echter gebaseerd op de MiC. Maar goed, we wachten de verdere updates af om te zien of er nog verbetering in komt.
Maar hoeveel km per jaar rijden de SR+'n dan van hierboven? Zelf heb ik hem nu op 800km staan in 2.5 week.... Maar als ik het hier moet geloven rijden er flink wat mensen dagelijks gewoon 200+ km mee ofzo? Weet niet of het dan de meest ideale auto is?
Wanneer je dagelijks grotere afstanden rijdt of verwacht te gaan rijden is een Standard Range niet per se een logische keuze lijkt me. Neem dan een Longe Range. En als dat geen optie is, orienteer je dan op het realistische bereik en stel je verwachtingen daarop in.stylezzz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:35:
Maar hoeveel km per jaar rijden de SR+'n dan van hierboven? Zelf heb ik hem nu op 800km staan in 2.5 week.... Maar als ik het hier moet geloven rijden er flink wat mensen dagelijks gewoon 200+ km mee ofzo? Weet niet of het dan de meest ideale auto is?
Eigenlijk als je elke dag 200km moet doen, en je voor de rest de auto amper gebruikt, dan is de SR+ een logische auto. Je gebruikt je EV naar zijn beste mogeijkheden, terwijl veel mensen een batterij hebben die ze amper volledig moeten aanspreken.stylezzz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:35:
Alleen is de enige vereiste dat je in dat geval een eigen laadpaal hebt, zodat je nooit moet snelladen.
[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 23-12-2020 15:46 ]
https://www.youtube.com/watch?v=OWSni5-GNo0
interessant om in het achterhoofd te houden; de M3 (LR) doet het nog 21 km na 0%
interessant om in het achterhoofd te houden; de M3 (LR) doet het nog 21 km na 0%
Kijk, dit zijn de goede tipsRF1000 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:57:
https://www.youtube.com/watch?v=OWSni5-GNo0
Een andere tip, die hier al veel gepasseerd is: zet je batterijpercentage op ipv de nog te rijden km's. Na een tijdje ga je wel aanvoelen hoever je komt met een specifiek percentage.(en bijhoredende buitentemperatuur)
vb: gisteren vertrok ik met 93% batterij, volgens de auto een rijdkwijdte van 225km. Ik heb dan een rit gedaan van 74km, waarna de rijkwijdte stond op 216km
Als je dus constant die km's in de gaten gaat houden, wordt je wel gek na een tijdje, vandaar dat ik dus steeds het batterijpercentage kies.
Alles went, ook de rare ranges van een SR+
EX30 Ultra Twin Performance
Op ... ipv de nog te rijden km's?Houseofdreams schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:12:
[...]
Een andere tip, die hier al veel gepasseerd is: zet je batterijpercentage op ipv de nog te rijden km's. Na een tijdje ga je wel aanvoelen hoever je komt met een specifiek percentage.(en bijhoredende buitentemperatuur)
Je kan in de display kiezen tussen afstand of batterijpercentage. Ik kies voor dat laatste
Ja daarom.... En altijd de stelregel 'stilstaan = laden' denk ik zo. Als je teveel focus gaat leggen 'hoeveel km kan ik afleggen op 1 acculading' dan krijg je dit. Een ICE rij je rustig een eind leeg en ga je tanken, een EV moet je elke dag beginnen met een volle lading IMHOjsiegmund schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:41:
[...]
Wanneer je dagelijks grotere afstanden rijdt of verwacht te gaan rijden is een Standard Range niet per se een logische keuze lijkt me. Neem dan een Longe Range. En als dat geen optie is, orienteer je dan op het realistische bereik en stel je verwachtingen daarop in.
Ja dat laatste sowieso. Als je 'm thuis niet aan de lader kunt hangen of in ieder geval ergens in de straat aan een paal kunt hangen dan is het al een heel ander verhaal (wil niet zeggen dat het niet gaat, je kunt bijvoorbeeld ook op je werk laden). En dan redeneer je dus in hoeveel km je rijd vanuit je huis adres. 200 km kan in principe nog met een SR. Ik rijd zelf, als ik naar klanten moet, tot 300 km op een dag en kan op bestemming niet altijd laden, dus daarom voor LR gekozen. Verwacht weinig range problemen, hooguit wat aanpassingen op vakanties en dat soort dingen.stylezzz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:30:
[...]
Ja daarom.... En altijd de stelregel 'stilstaan = laden' denk ik zo. Als je teveel focus gaat leggen 'hoeveel km kan ik afleggen op 1 acculading' dan krijg je dit. Een ICE rij je rustig een eind leeg en ga je tanken, een EV moet je elke dag beginnen met een volle lading IMHO
Zo doe ik het ook. Nu heb ik een woon-werk verkeer van 40km per dag, en een stekker aan het kantoor hangen..... Een enkele keer (hoera lockdown) ga ik wat verder van huis, dus een SR+ volstaat voor mij wel. Maar als ik lees dat sommigen in 2 weken al meer als 3K km met hun SR+ erop hebben zitten denk ik dat ze de laadpaal vaker zien als hun vrouw/vriendin
Mijn gemiddelde over de afgelopen 45000 is 200w/km (1 jaar), waar ik veel in duitsland heb gereden. Meestal ga ik hier vanuit en dan kom ik overal.
[ Voor 3% gewijzigd door Michieas op 23-12-2020 16:51 ]
163Wh/km is wel iets aan de hoge kant maar niet schokkend. Ik had laatst 158 over een rit van 200km snelweg met gemiddelde snelheid van 95km/h over het hele traject. Ik had wel de climat control op 20° en stoelverwarming op 1. Weer ongeveer zoals vandaag.imhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:13:
Heb sinds 16 december mijn Tesla Model 3 Standard Range, al kan ik beter zeggen: Low Range. Als ik als een oma rij (100km/u - 105km/u op snelweg) zonder AC aan, geen stoelverwarming, geen preheat, etc. kom ik op +- 163Wh/km en mijn daadwerkelijke bereik niet verder dan 250km op een accu. Accu laad wel op tot 100% (of eigenlijk 98%).
Het gaat wel om een “ouwe” sr+. Dus ik zou verwachten dat met warmte pomp je iets efficiënter zou moeten zijn, maar als het 1bft harder waait en jij hebt de wind van voren en ik
van opzij dan is het al niet meer te vergelijken.
250 is deze tijd van het jaar wel een beetje het matje.
Aan de andere kant, wees blij dat je geen polestar hebt besteld... daar is het 225Wh/km als je als een oma rijdt 😉 en die hebben geen superchargers en laden ook niet bijster snel (dat laatste wordt bij beide nog opgelost) en ja ik weet dat de batterij van de polestar groter is, hij is ook 10k duurder dan een sr+ 😉
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
En polestars zijn nou ook geen toonbeeld van betrouwbaarheid inmiddels. Nee, het gras is niet groener bij de buren
In de winter is het % keer 2 en dan +10%imhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:19:
[...]
In de zomer is het % keer 3 en dan +10%
Maar zoals eerder al opgemerkt is een uur aan de SuC staan alleen in een vakantie scenario aannemelijk. Voor normaal verkeer is 400+ km per dag zonder langere tijd ergens te zijn (op werk bijvoorbeeld) echt extreem veel.
Ik rij met m’n SR+ normaal gesproken 35-40k km per jaar. Gaat prima. Helaas rij ik nu een stuk minder ...
Je staat een dik uur aan die paal??? Welke paal is dat dan want in Emmeloord aan de Fast Charger zit 'ie bij mij tussen de 20~30 min. op 80%. Verder moet je niet gaan want die laatste paar procent duren altijd lang. Ik laad hem alleen thuis tot 100% op.imhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:19:
[...]
Ik denk dat voor de MiC SR+'s nog wel het nodige geoptimaliseerd gaat worden wat betreft het snelladen.
Dan ben ik bang dat jij jezelf niet goed ingelezen hebt, is die 250km één stretch of zijn dit meerdere ritten?imhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:13:
Trouwens voor een optimaal verbruik moet je juist preheaten aan de paal.
Een SR+ is minder geschikt als je dagelijks of met grote regelmaat meer dan 200km moet rijden zonder dat je zekerheid heb op destination charging onderweg, helemaal als je thuis afhankelijk bent van een publieke lader.
[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 23-12-2020 17:40 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Installeren duurder wel veel langer dan normaal, ook door iemand anders al opgemerkt hier.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Jammer dat je verwachting mbt range hoger lag bij deze omstandigheden. Je kan tot vandaag (binnen 7dagen) nog annuleren toch?imhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:13:
Ook de LR kom niet “heel veel” verder als je dit al zo tegen vind vallen.
Als het echt fors vriest zal effectieve range eerder ~200km zijn.
Succes iig!
apvanderwaal schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:20:
[...]
Het verbruik is wel netjes. Je totale actieradius komt door wat problemen met het BMS zoals hier al veel vaker gemeld. Blijkbaar vinden de sr+ rijders die al langer rijden een bereik van 250km wel vrij normaal. Ik vind dat persoonlijk ook te weinig.
/f/image/zKIfiTFUi2Hh7AHtG3vDmdPu.png?f=fotoalbum_large)
Top 10 longest drives. 2019 sr+
Voor context: veelal behoorlijk snel waar dat kan over de autobahn, meerendeel in de zomer. Rij ik op een normale dag 200km en moet later pas terug dan ga ik AC laden tussendoor. (Superchargers zie ik dus bijna alleen op vakantie)
[ Voor 13% gewijzigd door Stef87 op 23-12-2020 18:25 ]
Lange vakantieritten is de SR+ vrijwel net zo snel. (Je bent alleen iets minder flexibel met stops)jsiegmund schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:41:
[...]
Wanneer je dagelijks grotere afstanden rijdt of verwacht te gaan rijden is een Standard Range niet per se een logische keuze lijkt me. Neem dan een Longe Range. En als dat geen optie is, orienteer je dan op het realistische bereik en stel je verwachtingen daarop in.
Lange trips voor je plezier is de lichtere + juist in het voordeel
[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 23-12-2020 18:01 ]
Ja. En de unwrapping gift message zat vorige keer ook in de Holiday update. Is ook de enige manier om het redelijk gelijk bij iedereen op te krijgen. We gaan het zien. Verwacht er niet super veel van voor de niet FSD rijders eigenlijk.Stef87 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:52:
[...]
Installeren duurder wel veel langer dan normaal, ook door iemand anders al opgemerkt hier.
Was hier korter dan de vorige.. .Stef87 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:52:
[...]
Waarom niet? Ik had na 2 weken al meer dan 3000 km er op staan. Het is gewoon een mindset die je moet hebben om zo' n soort auto te rijden. Ik vind het niet erg om een klein half uurtje aan een FC te staan en dan wat klanten te woord te staan.stylezzz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:35:
En heel officieel gezien wordt er in het algemeen geadviseerd om sowieso een kwartier rust te nemen als je 2 uur hebt gereden. De SR+ dwingt je dat nu gewoon af
[ Voor 0% gewijzigd door FiberGorilla op 23-12-2020 19:23 . Reden: typo ]
Kan het zijn dat gemiddelde verbruik dat de M3 op scherm meldt NIET klopt?imhumannature schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:13:
Want, 250km maal 163Wh/km = ca 41 kW.
Terwijl de SR+ (mic) een batterij heeft van 55 kW....
Heeft iemand dit al eens nagerekend op basis van getankte kW's aan een laadpaal/Suc gedeeld door het aantal gereden km's?
True.... wat dat betreft is het altijd zon non argument van mensen. "Ja ik wil graag wel in de zomervakantie in een ruk naar zuid frankrijk" ongezond man.... 12 uur achter mekaar knallen. Wat dat betreft zijn evs wel een zegen om verplichte pauzes in te lassen.FiberGorilla schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:23:
[...]
Waarom niet? Ik had na 2 weken al meer dan 3000 km er op staan. Het is gewoon een mindset die je moet hebben om zo' n soort auto te rijden. Ik vind het niet erg om een klein half uurtje aan een FC te staan en dan wat klanten te woord te staan.
En heel officieel gezien wordt er in het algemeen geadviseerd om sowieso een kwartier rust te nemen als je 2 uur hebt gereden. De SR+ dwingt je dat nu gewoon af
Als de batterij kouder is dan bevat hij minder energie. Ook bij preheaten komt hij dacht ik niet in de buurt van de optimale temperatuur.ChillBas schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:48:
[...]
Kan het zijn dat gemiddelde verbruik dat de M3 op scherm meldt NIET klopt?
Heeft iemand dit al eens nagerekend op basis van getankte kW's aan een laadpaal/Suc gedeeld door het aantal gereden km's?
Cool ik kende hel die setting niet.Stef87 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:57:
[...]
[Afbeelding]
Top 10 longest drives. 2019 sr+
Voor context: veelal behoorlijk snel waar dat kan over de autobahn, meerendeel in de zomer. Rij ik op een normale dag 200km en moet later pas terug dan ga ik AC laden tussendoor. (Superchargers zie ik dus bijna alleen op vakantie)
Met 23.000km in een Long Range:
Als ik de twee hoogste bij jou weg laat van de top10 scheelt het niet eens zoveel.BlakHawk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:14:
[...]
Cool ik kende hel die setting niet.
Met 23.000km in een Long Range:
[Afbeelding]
Miss mooi om deze bij twee bij elkaar te houden
*Knuppel in hoenderhok:Stef87 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:38:
[...]
Als ik de twee hoogste bij jou weg laat van de top10 scheelt het niet eens zoveel.
Miss mooi om deze bij twee bij elkaar te houden
Dus jullie hebben geen last van de versnelde degradatie van jullie accu's als je er geen inzicht in had.
Ybos rent weg
Ik zit nu op 2020.48.12.1 en voor mij was dit alleen een herhaling van de vorige versie (2020.48.10). Geen nieuwe features te bekennen voor een 2019 SR+ zonder FSDInspired schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:04:
[...]
Ja. En de unwrapping gift message zat vorige keer ook in de Holiday update. Is ook de enige manier om het redelijk gelijk bij iedereen op te krijgen. We gaan het zien. Verwacht er niet super veel van voor de niet FSD rijders eigenlijk.
Maar kan nog komen, dat is het idee. Dat de nieuwe features unlocked worden per bepaalde datum/tijd.Smobbo schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:01:
[...]
Ik zit nu op 2020.48.12.1 en voor mij was dit alleen een herhaling van de vorige versie (2020.48.10). Geen nieuwe features te bekennen voor een 2019 SR+ zonder FSD
Ah! Oke, dat zou wel cool zijnInspired schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:02:
[...]
Maar kan nog komen, dat is het idee. Dat de nieuwe features unlocked worden per bepaalde datum/tijd.
Ben benieuwd, ik wil wel iets van een kerst show ala de show van de model X.Inspired schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:02:
[...]
Maar kan nog komen, dat is het idee. Dat de nieuwe features unlocked worden per bepaalde datum/tijd.
Nu kunnen de deuren bij ons niet open en dicht, maar met lichten, ramen en muziek moet al een hoop kunnen toch?
Vandaag weer wat kilometers gemaakt en Autopilot meer getest. Ik had eerder aangegeven over phantom breaking. Ik denk dat ik door heb waarom.
Soms springt de max kilometer van 100 naar 80 terwijl het duidelijk een 100 weg is. Wellicht iets niet goed met navigatie of hij ziet een bord ergens? Resultaat is dat hij ineens afremt om naar 80 te gaan.
Ook als je in een bocht zit dan denkt autopilot dat de auto op de andere rijstrook voor je rijdt en past hij snelheid daarop aan. Of als je wordt ingehaald in de bocht, remt hij best hard af om hetzelfde reden.
Tenminste dat zijn mijn bevindingen.
Ik rij tot nu gemiddeld 165wh/km is dat normaal voor huidige tijd van het jaar? Op papier moet je 150wh/km kunnen rijden om de aangegevn bereik te halen. Wat rijden jullie?
Soms springt de max kilometer van 100 naar 80 terwijl het duidelijk een 100 weg is. Wellicht iets niet goed met navigatie of hij ziet een bord ergens? Resultaat is dat hij ineens afremt om naar 80 te gaan.
Ook als je in een bocht zit dan denkt autopilot dat de auto op de andere rijstrook voor je rijdt en past hij snelheid daarop aan. Of als je wordt ingehaald in de bocht, remt hij best hard af om hetzelfde reden.
Tenminste dat zijn mijn bevindingen.
Ik rij tot nu gemiddeld 165wh/km is dat normaal voor huidige tijd van het jaar? Op papier moet je 150wh/km kunnen rijden om de aangegevn bereik te halen. Wat rijden jullie?
De "huidige tijd van het jaar" is een moeilijk gegeven. Vandaag is het bvb 13° of zo, binnen een paar dagen is het ineens 5°, dat geeft een enorm verschil in verbruik. Ook de "oudere" versies en de MiC's hebben een ander verbruik, alsook de SR+, LR en de performance...Selo2300 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:46:
Tel dan nog het type band, wel of niet neerslag, rijstijl, snelheid, ... erbij en je kan moeilijk een algemeen vergelijk maken.
Als ik met mijn SR+ (model 2019) rustig rijd, dan haal ik bij droog weer, winterbanden, 50% snelweg en 50% gewone wegen, pakweg 13° buiten, een gemiddeld verbruik van rond de 175wh/km
5° minder en dat kan makkelijk naar de 200wh/km gaan. Jij hebt dan een LR/MiC dacht ik? Kan ik dus niet over meespreken
PS: vergeet alvast dat "op papier" gedeelte maar, dat haal je op zich nooit
[ Voor 3% gewijzigd door Houseofdreams op 24-12-2020 00:20 ]
Ja en ja. De auto rekent met alles wat er verbruikt is wanner hij niet in Park staat. Al het andere verbruik, zoals verwarmen van de cabine en accu, de MCU en dergelijke als die stil staat wordt niet meegerekend in dat verbruik per kilometer.ChillBas schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:48:
[...]
Kan het zijn dat gemiddelde verbruik dat de M3 op scherm meldt NIET klopt?
Mogelijke redenen:Selo2300 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:46:
Vandaag weer wat kilometers gemaakt en Autopilot meer getest. Ik had eerder aangegeven over phantom breaking. Ik denk dat ik door heb waarom.
Soms springt de max kilometer van 100 naar 80 terwijl het duidelijk een 100 weg is. Wellicht iets niet goed met navigatie of hij ziet een bord ergens? Resultaat is dat hij ineens afremt om naar 80 te gaan.[...]
- hij denkt dat je op de parallelweg zit
- hij denkt dat je op de weg eronder/erboven zit
- AP heeft geleerd af te remmen daar omdat iedereen dat doet
- iemand is naast en voor je gaan rijden en remt af (auto haalt doorgaans niet rechts in)
- snelheidsbord gelezen
- map data is verouderd/verkeerd
In andere woorden: “hij doet maar wat”.Caelorum schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:33:
[...]
Mogelijke redenen:En vast nog wel meer..
- hij denkt dat je op de parallelweg zit
- hij denkt dat je op de weg eronder/erboven zit
- AP heeft geleerd af te remmen daar omdat iedereen dat doet
- iemand is naast en voor je gaan rijden en remt af (auto haalt doorgaans niet rechts in)
- snelheidsbord gelezen
- map data is verouderd/verkeerd
De cruise control kun je nog even niks mee op de Tesla inderdaad, maar gaan ze denk ik snel verbeteren!
Dat is wel erg kort door de bocht. Ik gebruik hem toch regelmatig op snelwegen en N-wegen.JohanB schreef op donderdag 24 december 2020 @ 04:10:
[...]
In andere woorden: “hij doet maar wat”.
De cruise control kun je nog even niks mee op de Tesla inderdaad, maar gaan ze denk ik snel verbeteren!
Nou... Enige moment waarbij ik niet op AP rij is wanneer ik em niet mag inschakelen of als die een snelheidsbord heeft gelezen die niet van toepassing is. Wat mij betreft werkt het prima. Ik zie een eventueel probleem inmiddels wel aankomen en wordt niet meer verrast. Het is dus niet dat de auto maar wat doet. Voor mij is met AP rijden nog steeds veiliger dan zonder. Ik kan namelijk met AP meer energie spenderen aan het letten op het overige verkeer.JohanB schreef op donderdag 24 december 2020 @ 04:10:
[...]
Je verwart een lange lijst mogelijke oorzaken met dat vaak zal gebeuren. Ik kan een nog langere lijst maken met oorzaken waaraan iedereen op deze planeet sterft, maar de kans dat dat gebeurd gedurende mijn leven acht ik niet zo groot.
[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 24-12-2020 08:05 ]
Waarom denk je dat dit snel zal verbeteren? Die onverwachte ingrepen zijn toch onwenselijk en soms gevaarlijk. Een ‘normale / domme’ cc functie zou ook fijn zijn toch?JohanB schreef op donderdag 24 december 2020 @ 04:10:
[...]
Het is hier al 100 keer besproken, maar Autopilot icm met niet kloppende maximale snelheden zijn onwijs irritant. Op een weg voor mijn werk is de snelheid 70 km/u, waarbij de auto denkt dat het 50 is. Qua instellingen kan ik het nog naar 60 krijgen, maar dat is de max. Het leuk is dat ik ongeveer een half uur op die weg rij en dat een relaxte weg qua bochten is. Alleen kan ik daar gewoon geen gebruik van maken.
Is overigens in Zweden, ik lees ook veel mensen in Nederland die op een 80 weg maar 50 kunnen op de Autopilot.
Is overigens in Zweden, ik lees ook veel mensen in Nederland die op een 80 weg maar 50 kunnen op de Autopilot.
Zo geavanceerd is awd bij gebrek aan grip dus
Klopt. Je ziet dat de auto de 50 borden bij kruispunten wel ziet, maar daarna worden veel N-wegen weer 80 en staat het alleen op kleine bordjes in de (midden)berm. Die ziet de auto niet.Orangelights23 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:20:
Dit soort wegen (die zich prima lenen voor Autopilot):
https://www.google.nl/map...SJ1VBA!2e0!7i13312!8i6656
Ik heb de auto nu exact 12 maanden, en 29k km verder: gemiddeld verbruik over al die tijd is 161wh/km. Dit is dus zomer en winter gecombineerd. In de zomer ga je makkelijk de 150wh/km halen als je niet als een debiel gaat rijden, in de winter kan dat wat lastiger worden door de wind en temperatuur.Selo2300 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:46:
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
- Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
- Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
Gerelateerde topics:
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.