• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:17:
[...]

Ik kijk juist wel uit naar Premium.

[...]

Uit de FAQ:

[...]

Ik kan het niet kwijt in de HK en dus ook niet in de AK, waar kan ik het dan wel kwijt? Want AZ is bedoeld voor alles wat je niet in de andere subfora kwijt kan.

Daarnaast was het niet uitsluitend een opsomtopic, in de TS stond:

[...]

Dus bood ook genoeg aanknopingspunten om te bediscussiëren wat de hoogtepunten van 2020 waren op Tweakgebied of bespreken elkaars voornemens.
Het past nog steeds in de HK en iedereen die daar toegang toe wil hebben kan een aanvraag indienen. AZ is nog steeds een serieus onderdeel en genoemd topic past daar niet in :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Misschien dit in de FAQ dan aanpassen:
In AZ kan je alles kwijt wat je niet in de overige subfora kwijt kan
naar
In AZ kan je alle serieuze onderwerpen kwijt die je niet in de overige subfora kwijt kan
Dan kunnen er ook geen misverstanden ontstaan.

Maar goed als er nergens een plekje wordt gegund voor 1x in het jaar waar iedereen (dus niet alleen HK-ers) uit de community elkaar gelukkig nieuwjaar kunnen wensen en kunnen bespreken met elkaar wat de hoogtepunten (of dieptepunten) op Tweakgebied waren en evt. voornemens voor het nieuwe jaar, dan vind ik dat erg jammer (en voor wie het niet wil lezen: leest het topic gewoon niet toch, is niet verplicht).

Anyways: let's agree to disagree en niet eindeloos door discussiëren.

[Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 31-12-2020 21:47]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:17:
[...]
Uit de FAQ:
[...]
Ik kan het niet kwijt in de HK en dus ook niet in de AK, waar kan ik het dan wel kwijt? Want AZ is bedoeld voor alles wat je niet in de andere subfora kwijt kan.
Zoals ik al eerder gezegd heb: (vrijwel) alles wat te discussiëren is of te vragen is, past op Tweakers.
Daarnaast was het niet uitsluitend een opsomtopic, in de TS stond:
[...]
Dus bood ook genoeg aanknopingspunten om te bediscussiëren wat de hoogtepunten van 2020 waren op Tweakgebied of bespreken elkaars voornemens.
Want daar was al een hele mooie discussie begonnen? Kom op, 9 berichten, en niet 1 aanknopingspunt voor 'n discussie of vraag.
En veruit de meeste van die topics zijn zo snel als mogelijk gesloten. Door corona zitten nu ook mods thuis, sommigen zonder visite of ander vermaak, dus nu zijn we gewoon iets eerder.

Zoals gezegd, als er zo'n behoefte is aan zo'n topic, open 'n verzoek in Lieve Adjes.

No good deed goes unpunished.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:00

Fiber

Beaches are for storming.

CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:42:

[...]

Maar goed als er nergens een plekje wordt gegund voor 1x in het jaar waar iedereen (dus niet alleen HK-ers) uit de commnity elkaar gelukkig nieuwjaar kan wensen en kan bespreken met elkaar wat de hoogtepunten (of dieptepunten) op Tweakgebied waren en evt. voornemens voor het nieuwe jaar, dan vind ik dat erg jammer...
Nog ongeveer twee uur en een kwartier, dan kun je met wat geluk helemaal los op de Frontpage...

En die voorbeelden die je aanhaalde waren wel heel oud hoor, sommigen bijna 20 jaar, de recentste 12 jaar oud of zo als ik goed gekeken heb. De wereld is helaas veranderd in de tussentijd en Tweakers helaas ook...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
CyberMania schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:42:
Misschien dit in de FAQ dan aanpassen:

[...]

naar

[...]

Dan kunnen er ook geen misverstanden ontstaan.
Daar kan ik mee leven, ik heb het stuk aangepast in het AZ beleid :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:14

Señor Sjon

Magnificent bastard

Wow, daar kwamen wat antieke topics langs. Kom je nou echt met het jongste topic ca. 15 jaar oud als voorbeeld? Toen GoT nog een andere structuur had qua fora?

Dit soort topics zijn eigenlijk altijd weer gesloten. Kan me er nog wel meer herinneren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik ben blij dat er hier wel wordt ingegrepen. Heb genoeg whatsappgroepen die puur functioneel zijn (vereniging, club x, etc) waar iedereen nu loopt te spammen met GELUKKIG NIEUWJAAR... :/ Nee daar heb ik al geen behoefte aan, en op een serieus forum hoort het ook niet thuis. HK is genoeg daarvoor lijkt mij.

Dus kudos voor de modjes ;) Mag ook wel een keer wat positiefs gezegd worden als feedback neem ik aan.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:09

SomerenV

It's something!

Sinds wanneer mogen we het hier niet meer over imitaties hebben? Dan kun je dit topic met zo goed sluiten want ook veel van de 'mocs' worden verkocht zonder toestemming van de originele maker. Zo'n beetje alles wat uit China komt is dan niet meer toegestaan.

En sure, in principe mag imitatie niet verkocht worden hier en er is een kans dat je spul er bij de douane uitgepikt wordt (als het niet vanuit Europa verzonden wordt) maar er zijn 0 gevolgen voor Tweakers.net als er hier over gesproken wordt.

@Ardana

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
SomerenV schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:23:
Sinds wanneer mogen we het hier niet meer over imitaties hebben? Dan kun je dit topic met zo goed sluiten want ook veel van de 'mocs' worden verkocht zonder toestemming van de originele maker. Zo'n beetje alles wat uit China komt is dan niet meer toegestaan.

En sure, in principe mag imitatie niet verkocht worden hier en er is een kans dat je spul er bij de douane uitgepikt wordt (als het niet vanuit Europa verzonden wordt) maar er zijn 0 gevolgen voor Tweakers.net als er hier over gesproken wordt.

@Ardana
Illegale zaken zijn nooit toegestaan op Tweakers. Nu is ons ook altijd niet duidelijk welke build wel en geen imitatie is, dus het kan prima zijn dat er af en toe eentje tussendoor glipt. Maar bij de Millenium Falcon is er geen twijfel mogelijk: dat is een illegale kopie.

Tevens: feedback op moderatie mag niet in de topics zelf, daarom heb ik je post verplaatst.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ardana schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Illegale zaken zijn nooit toegestaan op Tweakers. Nu is ons ook altijd niet duidelijk welke build wel en geen imitatie is, dus het kan prima zijn dat er af en toe eentje tussendoor glipt. Maar bij de Millenium Falcon is er geen twijfel mogelijk: dat is een illegale kopie.

Tevens: feedback op moderatie mag niet in de topics zelf, daarom heb ik je post verplaatst.
Daarom zei ik dat je dan dus net zo goed heel het topic kunt sluiten. Overigens werd er voorheen ook nooit gehandhaafd dus waarom nu opeens wel? Ook staat er niks in de topic warning (die is er sowieso geen). Overigens kan ik dat imitatiespul ook in het gewone LEGO-topic gooien zonder het te vermelden. Geen haan die er dan naar kan kraaien O-)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
SomerenV schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:41:
[...]
Daarom zei ik dat je dan dus net zo goed heel het topic kunt sluiten. Overigens werd er voorheen ook nooit gehandhaafd dus waarom nu opeens wel? Ook staat er niks in de topic warning (die is er sowieso geen). Overigens kan ik dat imitatiespul ook in het gewone LEGO-topic gooien zonder het te vermelden. Geen haan die er dan naar kan kraaien O-)
Dat iets er tussen door glipt, wil niet zeggen dat het toegestaan is. En ik hoop dat ik je niet hoor zeggen dat we voor iedere illegale zaak een aparte TW aan moeten maken? Bij mijn weten is Nederland én Tweakers duidelijk genoeg: illegale zaken zijn niet toegestaan.

En nee, bij mijn weten zijn er ook genoeg niet-Lego builds die wel legaal zijn, net als er genoeg (eigen) Lego-builds zijn die legaal zijn. Dus er is, ook zonder illegale zaken, genoeg bestaansrecht voor beide topics.

Tweakers weert illegale zaken al zolang als ik hier rondloop (2003), daar is geen verandering in gekomen. Wellicht dat het nu opvalt omdat je er zelf een keer last van hebt?

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ardana schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Dat iets er tussen door glipt, wil niet zeggen dat het toegestaan is. En ik hoop dat ik je niet hoor zeggen dat we voor iedere illegale zaak een aparte TW aan moeten maken? Bij mijn weten is Nederland én Tweakers duidelijk genoeg: illegale zaken zijn niet toegestaan.

En nee, bij mijn weten zijn er ook genoeg niet-Lego builds die wel legaal zijn, net als er genoeg (eigen) Lego-builds zijn die legaal zijn. Dus er is, ook zonder illegale zaken, genoeg bestaansrecht voor beide topics.

Tweakers weert illegale zaken al zolang als ik hier rondloop (2003), daar is geen verandering in gekomen. Wellicht dat het nu opvalt omdat je er zelf een keer last van hebt?
Er is naar mijn weten nog nooit gehandhaafd in het bouwsteentjes topic, en er zijn echt méér dan genoeg imitatie sets voorbij gekomen. Net nog even gecheckt voor de zekerheid. Zelfs de Millennium Falcon is terug te vinden blijkbaar. Daarom vind ik het raar dat er nu wel opeens zaken verwijderd worden omdat dat voorheen simpelweg niet het geval was.

Anyways, ik heb even de website van de Rijksoverheid erbij gepakt:
U mag alleen voor eigen gebruik nagemaakte artikelen in uw bagage meenemen als u van buiten de EU Nederland in reist. De Douane kan u vragen om aannemelijk te maken dat u geen handel drijft met de meegenomen namaakartikelen. U moet de spullen zélf meenemen. U mag geen nagemaakte artikelen per post of koeriersbedrijf naar Nederland laten sturen. Dat mag nooit, ook niet als de spullen voor uzelf zijn.
Oké, dus laten bezorgen mag niet. In feite betekent dat dat wanneer hier niks vermeld wordt over de manier van het invoeren dat het gewoon toegestaan zou moeten zijn. Het is immers niet verboden wanneer je een namaak-product voor jezelf mee over de grens neemt. Voor Tweakers.net zijn er (naar mijn weten) ook simpelweg geen gevolgen als dat soort producten hier besproken worden. Daarom vind ik het dus kinderachtig dat er opeens gehandhaafd wordt.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
SomerenV schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Er is naar mijn weten nog nooit gehandhaafd in het bouwsteentjes topic, en er zijn echt méér dan genoeg imitatie sets voorbij gekomen. Net nog even gecheckt voor de zekerheid. Zelfs de Millennium Falcon is terug te vinden blijkbaar. Daarom vind ik het raar dat er nu wel opeens zaken verwijderd worden omdat dat voorheen simpelweg niet het geval was.
Zoals bij ieder topic: we lezen niet alles en dat betekent dus dat er wel eens wat tussendoor glipt. Dat wil niet zeggen dat als we het later tegenkomen, we er niet alsnog op reageren.
Anyways, ik heb even de website van de Rijksoverheid erbij gepakt:
[...]
Oké, dus laten bezorgen mag niet. In feite betekent dat dat wanneer hier niks vermeld wordt over de manier van het invoeren dat het gewoon toegestaan zou moeten zijn. Het is immers niet verboden wanneer je een namaak-product voor jezelf mee over de grens neemt. Voor Tweakers.net zijn er (naar mijn weten) ook simpelweg geen gevolgen als dat soort producten hier besproken worden. Daarom vind ik het dus kinderachtig dat er opeens gehandhaafd wordt.
Wil je werkelijk zo kinderachtig gaan zijn? Er zullen altijd grijze gebieden zijn, en daarover valt te praten. De Millenium Falcon is in geen enkel opzicht een grijs gebied.

En blijven hameren op "kinderachtig dat er ineens gehandhaafd wordt" maakt je punt echt niet sterker. Illegale zaken worden altijd al actief geweerd, daar is geen sprake van "ineens". En om het kinderachtig te noemen, tsja, zegt dat wat over ons modereren? Of over jou?

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ardana schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Zoals bij ieder topic: we lezen niet alles en dat betekent dus dat er wel eens wat tussendoor glipt. Dat wil niet zeggen dat als we het later tegenkomen, we er niet alsnog op reageren.
In dat topic is het wel meer dan 'wel eens wat tussendoor glipt' :+ Dan wens ik je alvast veel succes met backtracken. Zoals gezegd is er (naar mijn weten) nog nooit gehandhaafd in dat topic en er is echt méér dan genoeg imitatie gepost.
Wil je werkelijk zo kinderachtig gaan zijn? Er zullen altijd grijze gebieden zijn, en daarover valt te praten. De Millenium Falcon is in geen enkel opzicht een grijs gebied.

En blijven hameren op "kinderachtig dat er ineens gehandhaafd wordt" maakt je punt echt niet sterker. Illegale zaken worden altijd al actief geweerd, daar is geen sprake van "ineens". En om het kinderachtig te noemen, tsja, zegt dat wat over ons modereren? Of over jou?
Zelfs een Millennium Falcon mag dus blijkbaar, mits je die zelf over de grens meeneemt. Zolang de manier van transporteren niet vernoemd wordt mag het dus blijkbaar wel want dan is het (volgens de Rijksoverheid) niet meer illegaal. Zo zie je in het film-topic ook altijd direct wanneer een film op het illegale circuit te vinden is, maar zolang je niet vermeldt hoe je er aan komt mag het besproken worden. Dat zou dus betekenen dat ik een imitatie-set kan kopen en dat vervolgens kan bespreken in het LEGO-topic. Zolang ik verder niet zeg waar het vandaan kom kun je niet weten of het echt of nep is. Dat wil ik echter niet omdat ik het topic met het echte spul niet wil overspoelen met het neppe spul. Daarom vond ik het wel prettig dat er een apart topic is, en waarschijnlijk een hoop andere mensen ook.

Echter, als je opeens zo stellig bent in 'namaak = illegaal' dan kun je zoals ik eerder aanhaalde dat topic net zo goed direct op slot gooien, of het het grote Cobi-topic noemen. Buiten het Cobi-spul is namelijk verreweg het meeste namaak, van LEGO zelf of van Mocs.

[Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 01-01-2021 14:28]

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
SomerenV schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:23:

@Ardana
Je wordt ook vanuit het lego topic naar dit topic verwezen als we het over blokken van ali hebben, orginele, kopieen of wat dan ook. Het is niet alleen kobi :)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:54
Ardana in "Auto op naam zetten zonder kenteken en bpm"

@Ardana Volgens mij loop je iets te hard van stapel ;)
Naar mijn idee wil TS geen belasting ontduiken, maar wil hij een auto zonder kenteken. Bijvoorbeeld voor op het circuit, voor de show in z'n garage, of wat dan ook. Een auto hoeft in Nederland niet per se een kenteken te krijgen.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Als hij praat over streetlegal, krijg ik toch de indruk dat deze bedoeld is voor op straat. Plus het gebrek aan eigen inzet maakt dat ik het geen topic vond dat we hier willen.

Maar ik zie dat hij alweer 'n nieuw topic geopend heeft, met idd de info dat hij er mee wil racen, dus die heb ik naar VV doorgezet.

[Voor 27% gewijzigd door Ardana op 17-02-2021 15:41]

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
JBplap schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:10:
[...]
Maar @Ardana zou fijn zijn als er bij dit topic gewoon een goede topic warning komt (of idd dit topic splitsen in 2 verschillende topics). Want dit topic gaat al tijden alleen maar over de discussie wat hier wel en niet thuis hoort. En helaas weinig meer over de inhoudelijke struggles die we ervaren.
Ik heb je opmerking even naar het feedback-topic verplaatst
Ik voel me niet geroepen om een nieuw topic aan te maken, maar zie wel in dat dat wellicht handig is. Het staat de mensen vrij om een nieuw topic te maken (wel graag met een inhoudelijke TS en duidelijke afkadering).

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb het vast zelf ook wel eens fout gedaan; ik snap het enthousiasme of het wachten op "wanneer komt de postbode het nu eindelijk eens brengen".

Wat zou helpen om zulke posts uit het algemene Lego topic te houden? Een apart "Lego bestellingen status update" topic zodat mensen toch hun ei kwijt kunnen?

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik ben bang dat ik het niet mooier kan maken: statusupdates horen gewoon niet thuis op Tweakers. Bij grote releases wordt er (voor zover ik weet) nog wel 'ns 'n uitzondering gemaakt, maar zelfs dat weet ik niet eens zeker. Schreeuw je enthousiasme van de daken, twitter het, maak er een status-update van, zet het op facebook, maar niet op Tweakers.

Een bestel- en status-update topic is eigenlijk voor niemand interessant dan voor de poster, en zal al snel uitmonden in een "ik ook!" topic, vermengd met gemopper op vertragingen, verzendingen en zelfs geschillen, waardoor het een overlap krijgt met andere topics, en nog minder te modereren wordt dan reguliere topics.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Gewoon de neiging onderdrukken om te posten wat je hebt besteld en dat je kwispelend zit te wachten tot ie binnen is? Sommigen hebben eind vorige week besteld en vinden het raar dat de boel nog niet binnen is, volledig Pasen negerend. Het heeft gewoon geen plaats in de topics hier. We blijven een discussieforum. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mwah, er is zelfs een heel subforum voor statusupdates (Telecomproviders en Leveringen). Dus het gaat mij een beetje te ver om te zeggen dat er geen plaats voor is op T.net, want elders wordt het dus wel gefaciliteerd. Net als dat bijvoorbeeld F1 een apart topic heeft gekregen voor het gemiep over uitvallende streams.

Maar in het Lego topic zelf is het inderdaad storend dus ik begrijp wel dat het wordt weggehaald; heb er ook geen behoefte aan het zelf te plaatsen gelukkig. :) Maar volgens mij is het een kleine moeite om zo'n topic toe te staan als er wel behoefte aan is, zo zwart-wit hoeft alles toch niet te zijn? Scheelt weer modereren voor jullie. :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bastien schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:12:
Mwah, er is zelfs een heel subforum voor statusupdates (Telecomproviders en Leveringen). Dus het gaat mij een beetje te ver om te zeggen dat er geen plaats voor is op T.net, want elders wordt het dus wel gefaciliteerd.
Idem voor bijvoorbeeld mensen die Tesla's (of Kia's, of Ford's) hebben besteld en met zijn allen zitten te wachten op een update dat een boot met auto's ergens is vertrokken of aankomt, wie hem op welke dag op wel tijdstip kan komen halen etc. Zie bijvoorbeeld: Het grote Tesla Levering topic

Er zijn er vast nog meer, maar ik kom ook niet overal op GoT. Dus met dat in mijn achterhoofd heb ik totaal niet het idee dat er op geheel Tweakers een algeheel verbod is op zulk soort bestelling updates, vragen hoe het bestellen gaat, hoe werkt het nu precies met kortingscodes etc.

Nu lijkt het voornamelijk dweilen met de kraan open. Ik kan me voorstellen dat @Ardana het ook niet leuk vind om iedere keer na de introductie van nieuwe Lego sets een modbreak te plaatsen dat het niet de bedoeling is om dit te doen.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Zoals ik al zei, bij grote releases wordt er nog wel 'ns 'n uitzondering gemaakt. Ik zie bij Lego geen grote release, noch stevige leveringsproblemen, noch een ingewikkeld bestelsysteem zoals bij Tesla. Het gaat dus hier enkel op enthousiasme, en hoewel dat begrijpelijk is, is dat niet voldoende om een "ik ook!" topic toe te staan.

• Fiber

Fiber

Ardana schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:19:
[...]

Ik heb je opmerking even naar het feedback-topic verplaatst
Ik voel me niet geroepen om een nieuw topic aan te maken, maar zie wel in dat dat wellicht handig is. Het staat de mensen vrij om een nieuw topic te maken (wel graag met een inhoudelijke TS en duidelijke afkadering).
Ik vind dat kinderwens topic sowieso niet goed in AZ passen maar meer in TL als het over persoonlijke ervaringen gaat, of in AWM als het over de algemeen maatschappelijke kanten van die kwestie gaat. Dan kunnen we het in AZ gezellig over Lego (Mogen van mij best meer topics worden), vakantie, koken en andere gezellige hobby's hebben...

Maar goed dat is mijn persoonlijke mening, er zijn blijkbaar anderen die dit soort onderwerpen graag in AZ houden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bastien
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:49:
Zoals ik al zei, bij grote releases wordt er nog wel 'ns 'n uitzondering gemaakt. Ik zie bij Lego geen grote release, noch stevige leveringsproblemen, noch een ingewikkeld bestelsysteem zoals bij Tesla. Het gaat dus hier enkel op enthousiasme, en hoewel dat begrijpelijk is, is dat niet voldoende om een "ik ook!" topic toe te staan.
Nogmaals... waarom is er een heel subforum waar het wel mag en kan? En over het hele forum verspreid ook genoeg topics waar het blijkbaar mag en kan? Helaas geef je daar geen antwoord op. Dat zijn net zo goed de door jou blijkbaar vervloekte 'ik ook' topics die wel kunnen. En dat heeft niets te maken met een grote release of zo, want dan had zo'n topic 2-4 weken bestaansrecht (imo) en geen maanden/jaren zoals nu het geval is. Of is het iets wat overal mag behalve in GC?

Waarom niet gewoon een tijdje een topic proberen om te kijken hoe het loopt? Richt je geen schade mee aan voor de eigenaar van T.net (lijkt mij dan) en wie weet komt er iets goeds uit voort, namelijk tevreden users die hun ei kwijt kunnen en tevreden mods die minder werk hebben. Ik snap de starheid (en de hangende LP) niet?

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Overleg gehad: zo'n topic mag aangemaakt worden. We kijken het wel aan, en gelieve het dus íets meer inhoud te geven dan "X besteld!" en "Ik ook!", maar geen overlap met het Lego-topic.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ardana schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:49:
Er is wel degelijk een probleem met bestellen via Lego.com, namelijk dat de bestelling niet zoals bij 99% van de webshops uiterlijk de volgende werkdag verzonden wordt bij items die op voorraad zijn.
Als er dan een release komt die een nieuwe doelgroep trekt (de spaceshuttle nu in dit geval), dan krijg je dus geheid even een piek van berichten van mensen die hier terecht vragen over hebben en bevestiging zoeken dat het OK is.
De “ik ook” hoeft niet, maar vragen over levertijd van de lego.com shop moeten toch wel kunnen? En anders is dat iets dat dan ook maar in de topic warning kan komen: “let op, bestellingen via lego.com kunnen wat langer duren dan je van andere shops gewend bent, maar het komt goed, geen paniek”.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Lego.nl heeft nog nooit next-day delivery gehad, tot een paar jaar terug werden 1x/week orders naar NL verzonden. De next-day delivery is in andere landen lang niet zo vanzelfsprekend als hier (was).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Heb zojuist iom @Ardana Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops gestart. Hopelijk weet iedereen er wat van te maken. :)

Edit 16/4: las dat niet iedereen het met de TS eens is. Dat mag uiteraard, soms leven we in een redelijk vrij land. Ik ben niet van plan om iets anders te formuleren. Als sommigen die redenen wel zien dan laat ik het aan jullie om de crew te overtuigen en mag de crew ook de TS aan passen..

[Voor 49% gewijzigd door Bastien op 16-04-2021 19:44]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:06
Bastien schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 06:03:
Heb zojuist iom @Ardana Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops gestart. Hopelijk weet iedereen er wat van te maken. :)

Edit 16/4: las dat niet iedereen het met de TS eens is. Dat mag uiteraard, soms leven we in een redelijk vrij land. Ik ben niet van plan om iets anders te formuleren. Als sommigen die redenen wel zien dan laat ik het aan jullie om de crew te overtuigen en mag de crew ook de TS aan passen..
Nou, dan ook maar hier even melden: ik vind een TS met woorden als "teveel", "zinloze", "niet gewenst" en "vervloekte" in zin 1 alleen al niet echt een normale manier om een topic te beginnen. Dat kan zonder problemen tig keer vriendelijker.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
42erik schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:24:
[...]
Nou, dan ook maar hier even melden: ik vind een TS met woorden als "teveel", "zinloze", "niet gewenst" en "vervloekte" in zin 1 alleen al niet echt een normale manier om een topic te beginnen. Dat kan zonder problemen tig keer vriendelijker.
"Teveel": aangezien het niet toegestaan is in het Lego-topic, is "een paar" al "teveel".
"Zinloze": de reden dat we bestelstatus-updates niet toe staan, is dat het inderdaad zinloos is: het heeft voor niemand nut om te weten dat Pietje model X besteld heeft.
"Niet gewenst": helemaal correct.
"Vervloekte": wil je deze alsjeblieft niet uit de context halen? Er staat "door velen vervloekte". En dat is, gezien het aantal TR's dat wij hierover binnen krijgen, enkel een correcte weergave van de werkelijkheid.

Veel mensen vinden status-updates in het Lego-topic zinloos, ongewenst en het feit dat ze steeds terug komen, zorgt voor ergernis.

Als in de TS had gestaan "vervloekte statusupdates" dan had je gelijk gehad. Nu staat er "door velen vervloekte statusupdates" en dat is gewoon correct.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Dat het correct is, wil niet zeggen dat het ook uitnodigend werkt om alsnog daar je statusupdates te geven. Ik begrijp @42erik dan ook wel.

@Bastien , zou jij de topicstart misschien dermate kunnen aanpassen zodat het a) duidelijk is wat voor doel het topic heeft en b) het uitnodigend werkt om er alsnog te posten? Alvast bedankt.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:06
Outerspace schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:00:
Dat het correct is, wil niet zeggen dat het ook uitnodigend werkt om alsnog daar je statusupdates te geven. Ik begrijp @42erik dan ook wel.

@Bastien , zou jij de topicstart misschien dermate kunnen aanpassen zodat het a) duidelijk is wat voor doel het topic heeft en b) het uitnodigend werkt om er alsnog te posten? Alvast bedankt.
Dank je wel voor de uitbreiding van mijn punt, dit was precies wat ik bedoelde!

• Bastien
  • Niet online
Eens kijken of men hier dan niet over struikelt. :/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:25
Waterpijp / Bong roken tijdens het gamen

Belachelijk dat dit getolereerd wordt. Inmiddels gaat het zelfs over LSD.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:17
Drs_Ben schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:29:
Waterpijp / Bong roken tijdens het gamen

Belachelijk dat dit getolereerd wordt. Inmiddels gaat het zelfs over LSD.
Waarom? Niks mis mee toch? Mensen die hun ervaringen delen.

(...)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Freelance schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:36:
Waarom? Niks mis mee toch? Mensen die hun ervaringen delen.
Tsja, waar leg je de grens? Ben voorstander van een experimentele kijk op de wereld en zie weinig in de puriteinse kritieken op bloot in de maatschappij of een verbod op geweld in films en games.

Maar dit is een open forum waar ook jongere tweakers hun informatie en ideeën halen (tenminste dat hoop ik, aangezien er veel goede ideeën/beschouwingen op GoT te vinden zijn). De TS begint redelijk neutraal maar nodigt natuurlijk uit tot escalatie en heeft al een mate van verheerlijking in zich. Die verheerlijking zet zich natuurlijk voort en inderdaad wordt nu al een verboden harddrug besproken. Het lijkt me vragen om problemen om dit topic in deze vorm te behouden, "het is slechts het delen van ervaringen" is imo onvoldoende en een te beperkte beschrijving van de inhoud. Op zijn minst verwacht je een TW met context / negatieve aspecten van het gebruik van de legale drugs, die de (waarschijnlijk goed bedoelde) adviezen om depressies te lijf te gaan nuanceren. Dat is, áls je per se zo'n open topic wilt hebben waar weinig is afgebakend en de inhoud uitnodigt tot escalatie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Informatie over drugs is vrijelijk, ook voor minderjarigen, te verkrijgen. Ik zie geen enkele reden om Roomser dan de paus te willen zijn.

Ook over harddrugs mag hier, binnen de grenzen van de wet, gesproken worden.

Ervaringen mogen gedeeld worden, medische adviezen mogen niet gegeven worden. En ook in dat opzicht valt dit topic binnen het beleid van Tweakers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ardana schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:35:
Informatie over drugs is vrijelijk, ook voor minderjarigen, te verkrijgen. Ik zie geen enkele reden om Roomser dan de paus te willen zijn.

Ervaringen mogen gedeeld worden, medische adviezen mogen niet gegeven worden. En ook in dat opzicht valt dit topic binnen het beleid van Tweakers.
Ik meende dat het beleid altijd was dat (het promoten van) drugsgebruik en delen van ervaringen met drugsgebruik alleen in een min of meer besloten forum als TL of de HK thuis hoort, maar wellicht is er in de loop der jaren wat veranderd... O-)

Porno en bloot is ook op het halve internet te vinden maar wordt op Tweakers ook niet of slechts heel beperkt getolereerd dus roomser dan de paus vind ik sowieso geen heel sterk argument.

[Voor 11% gewijzigd door Fiber op 20-06-2021 21:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Laatst online: 18:25
Ardana schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:35:

Ja maar een platform er voor geven is weer het uiterste.

Heb inmiddels een klacht ingediend bij DPG.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Drs_Ben schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Wat wil je bereiken met een klacht bij DPG? Ik ben namelijk best nieuwsgierig. Je mag prima een platform aanbieden waarop iemand zijn ervaringen kan delen, maar als het gaat over het verkopen van soft- of harddrugs is het een no go area.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Drs_Ben schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Laat je weten wat DPG over je klacht te zeggen heeft? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Fiber schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:27:
[...]

Ik meende dat het beleid altijd was dat (het promoten van) drugsgebruik en delen van ervaringen met drugsgebruik alleen in een min of meer besloten forum als TL of de HK thuis hoort, maar wellicht is er in de loop der jaren wat veranderd... O-)

Porno en bloot is ook op het halve internet te vinden maar wordt op Tweakers ook niet of slechts heel beperkt getolereerd dus roomser dan de paus vind ik sowieso geen heel sterk argument.
Voor porno geldt in Nederland een leeftijdsgrens van 18 jaar. Aangezien Tweakers geen minimale leeftijd kent voor gebruikers om zich in te mogen schrijven, moeten wij rekening houden met het feit dat dergelijk materiaal ook beschikbaar is voor minder jarigen. Het alternatief is een age-wall opzetten, maar dat willen we niet. Dus dan geldt in het beleid dat het materiaal dus ook geschikt moet zijn voor minderjarigen.

Voor het bespreken van drugs geldt niet een dergelijke minimum leeftijd (sites als van het Trimbos instituut zijn vrij toegankelijk, ongeacht de leeftijd van de bezoeker). Dus nee, we zijn niet roomser dan de paus, dit zijn gewoon algemeen geldende regels in Nederland (het land waaraan wij moeten voldoen qua wetgeving).

Zolang het gebruik van drugs niet wordt gepromoot is er dus niets in strijdt met de policy.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Nu online
deepbass909 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:35:
Zolang het gebruik van drugs niet wordt gepromoot is er dus niets in strijdt met de policy.
En dat gebeurt in dat topic niet volgens jou?

De vergelijking met de site van Trimbos laat imo juist het contrast met het topic hier zien, daar zijn de eerste zinnen van de onderwerpen gericht op het bewustmaken van risico's, waarna gedegen voorlichting volgt zodat iedereen die zich erin wil verdiepen goed geïnformeerd wordt. Ik lees hier vooral over de voordelen (gamen gaat beter, films worden grappiger, goed tegen depressie, tegen stotteren, chronische pijn). Oprecht benieuwd wanneer het dan wel promoten wordt. Niks ten nadelen van die redenen, maar de oplossing is niet voor iedereen gelijk en deze specifieke oplossingen hebben vrij reële risico's.

Ik snap de weerzin niet zo tegen een TW met bijvoorbeeld de link naar het Trimbos instituut en wat algemene opmerkingen over de risico's? Zo te merken zijn er moderators met zeer veel kennis en interesse in het onderwerp, die kunnen toch wel een mooi stukje neerpennen?
Ardana schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:20:
Maar deze user schrijft geen onwaarheden (fake news) en hij raadt niemand aan om wiet te gebruiken, noch iemand anders in dat topic.
Er staat inderdaad nergens letterlijk: "ik raad drugs aan". In onze reclame industrie zijn echter genoeg voorbeelden van andere technieken te vinden om iets te promoten. Geval van the eye of the beholder lijkt me, gaan we niet uitkomen.

Nooit gedacht dat ik nog eens aan de andere kant zou staan van de Roomser dan de paus discussie, oh well.. >:)

[Voor 15% gewijzigd door JohnnieWbl op 21-06-2021 21:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Het topic gaat over "ervaringen wietgebruik", en dan met name gericht op het gamen / m.b.t. de concentratie (wat breder is dan gamen alleen) en alles wat daarbij komt kijken.

Het staat je vrij om tegengestelde ervaringen te posten. Net als het je vrij staat een topic te openen over de gevaren van drugs. Waarschuwen voor de gevaren van drugs is dan weer off-topic in dit topic, tenzij het dus in het kader van eigen ervaring (of ervaring 2e hand) is.

Als moderatoren hebben we geen plicht om topics aan te vullen met relevante informatie, noch om te waarschuwen voor bepaalde inhoudelijke zaken. Dat doen we, in de rol van users, soms wel, net als andere users dat doen, maar niet in onze rol als moderator. Een Topic Warning is hier niet op z'n plek: dat gebruiken we om topics netjes (= conform ons beleid) te houden, niet om mensen inhoudelijk te waarschuwen voor bepaalde zaken.

Er is 1 user die geschreven heeft "wiet is een bewezen middel tegen depressies". Daar kun je tegen in brengen dat het ook een bewezen middel is dat depressies veroorzaakt, want beiden zijn waar. Maar datzelfde geldt voor anti-depressiva. Maar deze user schrijft geen onwaarheden (fake news) en hij raadt niemand aan om wiet te gebruiken, noch iemand anders in dat topic.

Er gebeurt dus niets dat niet door de beugel kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
JohnnieWbl schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:55:
[...]
Er staat inderdaad nergens letterlijk: "ik raad drugs aan". In onze reclame industrie zijn echter genoeg voorbeelden van andere technieken te vinden om iets te promoten. Geval van the eye of the beholder lijkt me, gaan we niet uitkomen.
Liever niet reageren in 'n oudere post, dat maakt de logische lezing lastiger.

Maar dan zou je ook geen neutrale informatie moeten verstrekken. Zouden ervaringssites niet mogen, zou informatie enkel op 'need-to-know' basis verstrekt moeten worden.

Lijkt me echt geen fijne samenleving die je dan krijgt.

Kijk, je kan alles interpreteren als reclame, maar als je dat doet, kun je de hele site heel internet wel opdoeken. Tenzij je vind dat je over bepaalde zaken geen informatie mag verstrekken / verkrijgen, maar daar is 'n mooie boom over op te zetten in AWM. Meestal wordt zoiets trouwens eerder censuur genoemd dan wat anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:05
JohnnieWbl schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:55:
[...]

En dat gebeurt in dat topic niet volgens jou?

De vergelijking met de site van Trimbos laat imo juist het contrast met het topic hier zien, daar zijn de eerste zinnen van de onderwerpen gericht op het bewustmaken van risico's, waarna gedegen voorlichting volgt zodat iedereen die zich erin wil verdiepen goed geïnformeerd wordt. Ik lees hier vooral over de voordelen (gamen gaat beter, films worden grappiger, goed tegen depressie, tegen stotteren, chronische pijn). Oprecht benieuwd wanneer het dan wel promoten wordt. Niks ten nadelen van die redenen, maar de oplossing is niet voor iedereen gelijk en deze specifieke oplossingen hebben vrij reële risico's.

Ik snap de weerzin niet zo tegen een TW met bijvoorbeeld de link naar het Trimbos instituut en wat algemene opmerkingen over de risico's? Zo te merken zijn er moderators met zeer veel kennis en interesse in het onderwerp, die kunnen toch wel een mooi stukje neerpennen?

[...]

Nooit gedacht dat ik nog eens aan de andere kant zou staan van de Roomser dan de paus discussie, oh well.. >:)
Maar zullen wel dan ook meteen alle drank topics sluiten? Diverse onderzoeken laten namelijk zien dat het gebruik van drank over het algemeen veel schadelijker is dan cannabis gebruik. Maar topics zoals deze heeft niemand moeite mee:
[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6

Sorry, maar het komt bij mij wat hypocriet over. Drugs zijn slecht en gevaarlijk, maar jezelf klem zuipen is totaal geen probleem en word gewoon aangemoedigd. :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• JohnnieWbl
  • Nu online
@ChojinZ En al die verkeers-topics ook maar meteen, elk jaar weer gedonder op de weg.

M.a.w.: met zo'n whataboutisme kan ik vrij weinig.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:48
@Ardana Blijf jij er nu wel lekker op doorgaan?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Anoniem: 1271350
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:12:
Zo, gehak weggeknipt.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben: als de prijs ineens € 100 duurder was gebleken, dat je dan je eigen vergoeding in rook op zien gaan? Of had je dan € 100 extra gevraagd? Dus, de onderdelen blijken ineen € 800 te zijn ipv € 700. Had je dan genoegen genomen met € 0,00 vergoeding voor assemblage en uitzoekwerk?

Zo ja: dan heb je een punt, zo nee, dan had je die € 100 voordeel idd niet moeten houden.
Nee heel lekker bezig. Je snoeit in berichten (wat ik eigenlijk al iets vind waar je heel terughoudend in moet zijn), en vervolgens ga je olie op het vuur gooien. Lekkere moderator ben je dan. Discussie was net gestopt.. ;w 8)7

• Nomisma
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-08-2021
Zo, gehak weggeknipt.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben: als de prijs ineens € 100 duurder was gebleken, dat je dan je eigen vergoeding in rook op zien gaan? Of had je dan € 100 extra gevraagd? Dus, de onderdelen blijken ineen € 800 te zijn ipv € 700. Had je dan genoegen genomen met € 0,00 vergoeding voor assemblage en uitzoekwerk?

Zo ja: dan heb je een punt, zo nee, dan had je die € 100 voordeel idd niet moeten houden.
Ik was aan het meelezen, dit is niet correct. Stop direct hiermee en zet de posts terug.

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Zo, gehak weggeknipt.

Ook al vond ik het gehak/wellus/nietus naar elkaar behoorlijk irritant, slaat jou manier van modereren echt alles. Wel delen van posts weghalen, en vervolgens zelf toch nog doorgaan en olie op het vuur gooien? Sorry maar dit is moderator onwaardig. |:(

Laten we maar snel weer on-topic gaan. Iemand nog leuke ervaringen / verhalen? :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb even wat zaken vanuit Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen hierheen gehaald.

De betreffende reactie van @Ardana heb ik weggehaald. Alhoewel er enkel wat gehakketak is geknipt en er van inhoudelijke beïnvloeding van de discussie geen sprake is, kan ik me voorstellen dat die indruk wel gewekt werd en op deze manier mengen van modden en deelnemen is daarom inderdaad niet handig.
Mel33 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:07:
Ja mijn uitleg en verklaren en de conclusie waar ik later achter kom is ook weg.
Nu is het totaal niet meer duidelijk hoe en wat.
Waar heb je het nu precies over? Want voor zover ik zo snel zie zijn alleen deze posts aangepast:
Mel33 in "Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen"
PB-powell in "Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen"

Dat was alleen wat geharrewar over en weer.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:09
@Orion84
Ik dacht dat deze ook weg was, ik kon hem niet vinden

Maar hij is er nog. Laat maar zitten. Als het maar duidelijk blijft dat ik geen vrienden afzet

Kweet nu wel dat er niet goed gelezen wordt maar naar een bepaald gevoel wordt gehandeld

Edit
Deze mag ook nog wel terug als het nog kan, iig dat stukje over dat we een lijst vooraf hebben gemaakt met de bedragen
Mel33 in "AZ feedbacktopic"

[Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 11-08-2021 21:13]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Zoals @Orion84 al noemde, heb ik enkel een paar one-liners die sneren naar elkaar bevatte gesnoeid: inhoudelijk heb ik niks verwijderd.

Ik wilde de discussie een andere benadering geven, hierbij heb ik het verkeerd ingeschat, niet het gewenste effect.
Mel33 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:53:
@Orion84
Ik dacht dat deze ook weg was, ik kon hem niet vinden
Edit
Deze mag ook nog wel terug als het nog kan, iig dat stukje over dat we een lijst vooraf hebben gemaakt met de bedragen
Mel33 in "AZ feedbacktopic"
Wat bedoel je? Zoals gezegd: ik heb niet inhoudelijk gemod, dus geen stukje over een lijstje weggehaald.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ardana schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:23:
Wat bedoel je? Zoals gezegd: ik heb niet inhoudelijk gemod, dus geen stukje over een lijstje weggehaald.
Hij bedoelt dat Mel33 in "Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen", die ik zojuist hierheen had verplaatst, deels ook een inhoudelijke reactie was, wat beter op zijn plek is in het originele topic dan hier. Bij deze staat die dus (minus de opmerking over de moderatie) weer op zijn oorspronkelijke plek @Mel33

[Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2021 21:31]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:09
Danku

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Fiber

Fiber

Ik snap sowieso niet waarom dat topic in AZ staat tussen de de kook, reis en hobby topics. Dit past mijns inziens veel beter in AWM of PFSL of zo. Maar dat ligt vast aan mij...

Ik zou willen voorstellen om van AZ het leukste en gezelligste forum van GoT te maken met topics over reizen, vakantie, hobby's, vrije tijd, huisdieren, koken, etc. in plaats van het afvalputje met onderwerpen die zogenaamd nergens anders passen.

Het is maar een idee hoor, maar het lijkt mij zo fijn om tenminste één forum op GoT te hebben zonder ellende en stress, en dat zou AZ kunnen zijn met een paar kleine wijzigingen. :)

• SmurfLink
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:56:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom dat topic in AZ staat tussen de de kook, reis en hobby topics. Dit past mijns inziens veel beter in AWM of PFSL of zo. Maar dat ligt vast aan mij...

Ik zou willen voorstellen om van AZ het leukste en gezelligste forum van GoT te maken met topics over reizen, vakantie, hobby's, vrije tijd, huisdieren, koken, etc. in plaats van het afvalputje met onderwerpen die zogenaamd nergens anders passen.

Het is maar een idee hoor, maar het lijkt mij zo fijn om tenminste één forum op GoT te hebben zonder ellende en stress, en dat zou AZ kunnen zijn met een paar kleine wijzigingen. :)
Omdat het nogal algemeen is. En tot nu toe een vrij gezellig topic was met leuke verhalen.

Alsjeblieft geen AWM. Dat mijdt ik voor het leven. En het heeft niets met loopbaan te maken als het om kennissen gaat. Het zijn gewoon memorabele verhalen en dat hoort naar mijn mening prima in AZ.

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Outerspace schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:44:
[Mbr] We zitten hier in een Legotopic, niet in het Shopping Forum. De discussie over scalpers is behoorlijk offtopic. Willen jullie deze discussie staken of een los topic openen in SF?[/]
Omdat we later "uitgenodigd" werden om hier een discussie over te starten :9 toch maar een reactie hier.

Gezien de paar duimpjes op deze modbreak en de reactie verder in dit topic zie ik dat de meningen hierover verdeeld zijn.

Ik vond de discussie die hier gaande was interessant. Het scheen voor mij nieuw licht op een mij onbekend onderwerp wat het e.e.a. verklaart over de 2e hands markt.

Ik ben zelf ook veelal lurker in meerdere topics, ik heb simpelweg de tijd niet om alle topic hier op GoT door te lezen en volg dus een paar topics om mee te krijgen wat mensen daar te zeggen hebben.

Het openen van een nieuw topic (in een ander deel van het forum) voor deze discussie zou er dus voor hebben gezorgd dat deze discussie aan mij voorbij zou zijn gegaan.

Ik snap waarom het als off-topic gezien wordt maar wou toch ook even een andere mening laten horen en tot op zekere hoogte bijval geven aan MrBubbles zonder het Lego Topic verder te vervuilen :)

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:49
Ardana schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:35:
[modbreak]Dit flamen naar elkaar over gas vs kolen houdt hier op. De volgende kan een maatregel verwachten.[/]
Kunnen er niet aparte topics voor gas/kolen komen?

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Technofreakz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:22:
[...]

Kunnen er niet aparte topics voor gas/kolen komen?
Ik verplaats je reactie even naar het feedbacktopic waar die beter op zijn plek is.

Wat mij betreft is dat nergens voor nodig. Zo lang mensen elkaar een beetje in hun waarde laten en geen ruzie gaan lopen maken over gas vs. kolen. Er zijn zoveel BBQ gerelateerde gespreksonderwerpen die niks te maken hebben met specifiek gas of specifiek kolen dat aparte topics een bende worden. Deze BBQ topicreeks loopt al jaren prima, ik zie niet echt reden om daar dat soort arbitraire splitsingen in te gaan doen.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Ik zie er ook geen heil in om eerlijk te zijn :)

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:49
Outerspace schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:34:
Ik zie er ook geen heil in om eerlijk te zijn :)
En omdat je iets al jaren zo doet betekend niet dat dit de beste manier is.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Technofreakz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:46:
[...]

En omdat je iets al jaren zo doet betekend niet dat dit de beste manier is.
Ik ben van mening dat een verdere versplintering tussen green egg vs weber vs wegwerp bbq, rund vs os, gas vs elektrisch vs kolen, briketten vs hout vs kolen geen toegevoegde waarde heeft binnen AZ.

En aangezien ik AZ niet zo heel lang modereer heb ik daar m.i. een prima kijk op volgens jouw redenatie.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41
Ik vind het al apart dat er een apart Weber Go-Anywhere en Barbecue topic is, maar het zij zo.

Verder opsplitsen zorgt er alleen maar voor dat het allemaal losse draadjes worden waar een keer per week een bericht in geplaatst wordt in plaats van het levendige topic dat het nu is.

Mensen moeten zich gewoon wat meer inhouden, we zijn geen 15-jarige jochies meer die perse moeten vinden dat een xbox of playstation het beste is. Je zou verwachten dat er in een barbecue topic met vrijwel uitsluitend 30-plussers geen moderatie meer nodig is. Helaas blijkt dat in de praktijk toch niet zo te zijn.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Waarschijnlijk het verkeerde topic, maar kon het moderatie feedback deel niet vinden.

Is het niet een beetje extreem als een grapje over 3rd wave feminism, wat imho met zo'n foute beweging is als Black lives matter, beide schurken tegen extremisme en (witte) mannofobie.

*knip*
Dit heeft niks meer met feedback geven te maken.

[Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 17-10-2021 21:30]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Wat je lijkt te ontgaan, is dat je, ongeacht tegen of over wie je het hebt, hier op Tweakers gewoon geacht wordt om respectvol te zijn.

Je mag het prima met bepaalde dingen niet eens zijn, en zo ongeveer iedere mening is hier welkom (mits binnen de wet), maar je moet het wel respectvol verwoorden en naast dat je mening ook regelmatig tegen de grens van het toelaatbare aan schuurt, ging dat laatste hier zeker mis.

Daarboven op is 3rd wave feminisme en "om rechten schreeuwen en niet willen werken" off-topic in het Koffie-topic. En hier nu ook nog BLM er bij de haren bij slepen, maakt je punt echt niet sterker en geeft enkel maar de indruk dat je graag mag hakken op zaken waar je het niet mee eens bent (rechten voor iedereen die niet neurotypisch white cis male is).

Ik wil je dus echt adviseren om voortaan beter op te letten.

[Voor 16% gewijzigd door Ardana op 17-10-2021 21:28]

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
@Ardana Waarom heb je mijn post aangepast in het dj.verhulst in "Het grote onbeschofte collega's en werkgevers topic" topic?

Mijn reactie kon rekenen op een hoop duimpjes wat impliceert dat mensen het met mij eens zijn. Vervolgens gaat het gelijk weer on topic en krijg ik het bericht dat ik een topic report moet indienen?

Sorry maar ik ben het dan ook niet eens met dat mijn reactie aangepast wordt. In feite had ik het werk al gedaan voor jullie

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@morritz34 je post stond in Feedback op moderatie binnen Spielerij maar dat is specifiek bedoelt voor posts in Spielerij. Gezien je post over een topic in Algemene Zaken gaat heb ik hem even hier naar toe verplaatst.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
morritz34 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:43:
@Ardana Waarom heb je mijn post aangepast in het dj.verhulst in "Het grote onbeschofte collega's en werkgevers topic" topic?

Mijn reactie kon rekenen op een hoop duimpjes wat impliceert dat mensen het met mij eens zijn. Vervolgens gaat het gelijk weer on topic en krijg ik het bericht dat ik een topic report moet indienen?

Sorry maar ik ben het dan ook niet eens met dat mijn reactie aangepast wordt. In feite had ik het werk al gedaan voor jullie
Je beschrijft het zelf al: je hebt ONS werk gedaan. Dat is, hoe lief bedoeld ook, expliciet niet de bedoeling op dit forum. Het lokt nl. regelmatig flame-wars uit: mensen die elkaar aanspreken terwijl ze die functie niet hebben, roept irritatie op en dat willen we voorkomen.

Als je ziet dat er een post is die de regels overtreedt, is het de bedoeling dat je een Topic Report indient, en vervolgens de post helemaal negeert.

Omdat je dus zelf de regels overtrad door voor moderator te spelen, moest ik dus ook jouw post verwijderen.

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ardana schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:00:
[...]

Je beschrijft het zelf al: je hebt ONS werk gedaan. Dat is, hoe lief bedoeld ook, expliciet niet de bedoeling op dit forum. Het lokt nl. regelmatig flame-wars uit: mensen die elkaar aanspreken terwijl ze die functie niet hebben, roept irritatie op en dat willen we voorkomen.

Als je ziet dat er een post is die de regels overtreedt, is het de bedoeling dat je een Topic Report indient, en vervolgens de post helemaal negeert.

Omdat je dus zelf de regels overtrad door voor moderator te spelen, moest ik dus ook jouw post verwijderen.
Ik snap je punt, echter lokte het in dit geval totaal geen reacties of flamewars uit. Sterker nog, het had het gewenste effect. Daarom vind ik je reactie enigszins misplaatst.

Maar goed, zal het voortaan via de officiele kanalen doen.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
morritz34 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:03:
[...]

Ik snap je punt, echter lokte het in dit geval totaal geen reacties of flamewars uit. Sterker nog, het had het gewenste effect. Daarom vind ik je reactie enigszins misplaatst.

Maar goed, zal het voortaan via de officiele kanalen doen.
In dit geval niet, maar dat kun je nooit van te voren weten. En als we deze niet weg halen, dan zou er sprake zijn van willekeur als we 'n volgende wel weg halen. Nu zeg ik niet dat we dit soort reacties altijd overal verwijderen (we lezen simpelweg ook niet iedere post), maar we proberen wel zoveel mogelijk 1 lijn te trekken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Over het koffietopic, is het een idee om een apart volautomaten topic te maken? Of halfautomaat? Want het gaat nu voor een groot deel alleen om Jura volautomaten en dat boeit een hoop halfautomaat liefhebbers niet veel denk ik (en andersom)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik krijg geen berichten dat het heel erg stoort op dit moment? @Outerspace, heb jij hier een idee over?

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Ardana schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:13:
Ik krijg geen berichten dat het heel erg stoort op dit moment? @Outerspace, heb jij hier een idee over?
Ik krijg die signalen ook niet echt door, niet via TR's niet via DM's of vanuit dit topic. Vooralsnog laten we het gewoon zoals het gaat, mochten de opmerkingen vaker komen dan kunnen we altijd kijken of we dit moeten splitsen (ik ben niet altijd fan van splitsen van goedlopende topics).

• 418O2
Outerspace schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:55:
[...]

Ik krijg die signalen ook niet echt door, niet via TR's niet via DM's of vanuit dit topic. Vooralsnog laten we het gewoon zoals het gaat, mochten de opmerkingen vaker komen dan kunnen we altijd kijken of we dit moeten splitsen (ik ben niet altijd fan van splitsen van goedlopende topics).
Eigenlijk is het wat gek dat het samen is eigenlijk, aangezien het zo verschillend is.

• SmurfLink
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:37:
[...]

Eigenlijk is het wat gek dat het samen is eigenlijk, aangezien het zo verschillend is.
Het is toch allemaal koffie wat je uit zo'n automaat krijgt? Zo kan je alles wel gaan uitsplitsen...

• 418O2
SmurfLink schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:39:
[...]

Het is toch allemaal koffie wat je uit zo'n automaat krijgt? Zo kan je alles wel gaan uitsplitsen...
Dan kan je Senseo en Nespresso er ook wel bij gooien.

Nee, het is echt een ander proces en principe. Een volautomaat gooi je bonen en water in en er komt koffie uit.

Met een halfautomaat kies je een maler met bepaalde eigenschappen waar je eea aan kan afstellen en in te kiezen hebt en een machine met bepaalde eigenschappen die meer of minder uniek zijn. En het proces om tot koffie te komen is veel bewerkelijker dan bij bijvoorbeeld een Jura.

Wat jij zegt is dat je het hardloop en fietstopic ook samen zou kunnen doen omdat het beiden een manier van vervoer is

• SmurfLink
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:31:
[...]

Nee, het is echt een ander proces en principe. Een volautomaat gooi je bonen en water in en er komt koffie uit.

Met een halfautomaat kies je een maler met bepaalde eigenschappen waar je eea aan kan afstellen en in te kiezen hebt en een machine met bepaalde eigenschappen die meer of minder uniek zijn. En het proces om tot koffie te komen is veel bewerkelijker dan bij bijvoorbeeld een Jura.

Wat jij zegt is dat je het hardloop en fietstopic ook samen zou kunnen doen omdat het beiden een manier van vervoer is
Precies. Het gaat allemaal om koffie dus het hoort in het koffietopic.

Hardlopen en fietsen zijn andere sporten. Het is meer dat je het wijntopic ook zou kunnen uitsplitsen in rood, wit en rosé.. oh en de bubbels mogen dan ook wel een apart topic.

Het is allemaal wijn. Net als dat jouw topic allemaal koffie is. Leuk dat het andere processen zijn, die kan je mooi naast elkaar bespreken dan. (y)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:05

McGryphon

Veul vrouwkes!

[...]

Nee. Senseo en nespresso kunnen daar inderdaad prima.

Hardlopen/fietsen is een onzinvergelijking. Sprinten, middellange afstanden of marathon, dat klopt beter. En die hebben ook niet elk een apart topic.

Net als dat er in het volvotopic ook alles langs kan komen van een kattenrug tot een moderne V70 en alles er tussenin. En in het gereedschapstopic de een Parkside heeft en gebruikt, terwijl een ander Festool goedkope troep vindt en enkel Mafell gebruikt.

[Voor 6% gewijzigd door McGryphon op 12-11-2021 08:39]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:31

Touchdomex

Meisje!

[...]

Maar zo'n jura kun je toch ook weer hacken dus zitten we weer full circle in tweakersland.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Topic heet "van volle boon tot kop". Dus ja, alleen al de koffiesoorten en met de hand zetten hoort in het topic thuis. Dus ook French press, of Senseo.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Senseo en Nespresso lijkt me echter meer iets voor Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1 ipv Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1:P

[Voor 29% gewijzigd door AGee op 12-11-2021 08:44]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• 418O2
Beetje raar dat wel apart is niet?

Maargoed, ik merk het al, het gaat niet gebeuren. Horen aankoop advies posts wel in het topic?

• 418O2
SmurfLink schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:36:
[...]

Precies. Het gaat allemaal om koffie dus het hoort in het koffietopic.

Hardlopen en fietsen zijn andere sporten. Het is meer dat je het wijntopic ook zou kunnen uitsplitsen in rood, wit en rosé.. oh en de bubbels mogen dan ook wel een apart topic.

Het is allemaal wijn. Net als dat jouw topic allemaal koffie is. Leuk dat het andere processen zijn, die kan je mooi naast elkaar bespreken dan. (y)
Dit slaat nergens op

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Heel goed, duidelijk is dat we voorlopig niks gaan splitsen. Als we zien dat de noodzaak er is kijken we er als team nogmaals naar.

• 418O2
Outerspace schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:09:
Heel goed, duidelijk is dat we voorlopig niks gaan splitsen. Als we zien dat de noodzaak er is kijken we er als team nogmaals naar.
Prima. Hoort aankoopadvies wel in het topic?

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

418O2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:47:
[...]

Beetje raar dat wel apart is niet?
Om toch nog even iets meer context te geven over de opzet van die topics:
Er was ooit Koffie & Thee- Ervaringen en Discussie en zoals je ook in Nomad in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1" kan zien is er op een zeker moment, in overleg tussen een aantal actieve deelnemers en crewleden voor een nieuwe opzet gekozen met 3 topics:
  • een topic voor cups/pads etc., waar je dus voorverpakte porties koffie koopt en daarmee koffie zet (senseo, nespresso, etc.)
  • een topic 'van boon tot kop' voor discussie over zetmethoden waarbij je begint met een zak bonen (al zal een zak gemalen koffie daar denk ik ook landen), of dat nu volautomatisch of handmatig is.
  • een topic over thee.
Dat nog verder opsplitsen lijkt me niet zo heel zinvol. Bijvoorbeeld ook omdat je dan dus op meerdere plekken discussie krijgt over koffiebonen, want dat is zowel voor volautomaatgebruikers, als mensen met een meer handmatige setup relevant :)

Aankoopadvies is volgens mij iets wat prima in die topics past, maar zoals altijd wordt het daarbij wel op prijs gesteld als je laat zien dat je zelf al wat onderzoek hebt gedaan :)

[Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 12-11-2021 13:56]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Alleen is dat tweede topic meer verworden tot een apparatendiscussie. Geen probleem voor mij, ik lees dat topic eigenlijk nooit meer omdat zeer gedomineerd wordt met apparaten posts, niet zozeer over koffie. Ik kan me wel voorstellen dat iemand niet snel in dat topic zal posten als het niet over apparaten gaat.

Maar ik zie ook niet zoveel redenen om dat te veranderen of verder op te splitsen. Hoogstens kun je topics hernoemen tot "koffie" en "koffiezetapparaten", maar wmb lekker zo laten.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Lees het bericht van Catch22 over het splitsen van het koffietopic nu ook. Koffiemachines zijn momenteel niet aan te slepen, maar er is inderdaad maar weinig overlap tussen volautomaten en andere zetmethoden.

Catch22 beschrijft het al in zijn vervolgpost: 418O2 in "AZ feedbacktopic". De groepen 'ik wil op een knopje drukken en verder niets' vs. 'ik wil iedere denkbaar mogelijke variabele in kunnen stellen tot de diameter van mijn tamper, microns van het filter, mineralen in het water, tot de temperatuur en pre-infusie van de zetgroep'.

Veel last heb je niet van elkaar; de volautomaat eigenaren stellen een vraag 'Wat is de beste', kopen een Jura en zie je vervolgens nooit weer terug. Dit is het type machine wat ik mijn zus aangeraden heb. Anderzijds leidt het af van (voor mij interessante) discussies. Mede omdat het percentage volautomaten hoger wordt (van maandelijks naar wekelijks/dagelijks nieuwe eigenaren), zou je stellen dat ook zij beter geholpen worden met een dedicated topic?
McGryphon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:37:
Hardlopen/fietsen is een onzinvergelijking. Sprinten, middellange afstanden of marathon, dat klopt beter. En die hebben ook niet elk een apart topic.
Het fietstopic is onderverdeeld in indoor fietsen, wielrennen, wielersport, wielerpouletjes, mountainbiken, gravel bikes en dan mis ik er mogelijk ook nog een paar. Er is zelfs een topic over fiets-gerelateerde podcasts ( :+ ).

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:12
@Ardana en andere mods. Ik vind het bijzonder flauw dat een topic gelijk dicht wordt gegooit als er een beetje buiten de lijntjes wordt gekleurd. (ie, Ardana in "Het grote onbeschofte collega's en werkgevers topic" ). Er staan veel interessante verhalen/gebeurtenissen en discussies in die ik met veel plezier heb gelezen en dit dichtgooien om dit soort onzin is echt zonde. Er zijn geen flamewars, ruzies of wat dan ook, maar omdat je na verloop van tijd (imo) vanzelf wat meer offtopic gaat moet het maar dicht.. echt een zwaktebod. Een stevig ingrijpen als topics sluiten past hier gewoon niet bij en beschouw ik als te aggresief moderen, dat zou voor behouden moeten zijn aan ruzies, flamewars, extreme offtopic (ie, ineens alleen nog maar over banden plakken praten) en dergelijke, niet een natuurlijke verbreding van het onderwerp.

• segil
  • Laatst online: 18:18
(jarig!)
Lanfear89 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:46:
@Ardana en andere mods. Ik vind het bijzonder flauw dat een topic gelijk dicht wordt gegooit als er een beetje buiten de lijntjes wordt gekleurd. (ie, Ardana in "Het grote onbeschofte collega's en werkgevers topic" ). Er staan veel interessante verhalen/gebeurtenissen en discussies in die ik met veel plezier heb gelezen en dit dichtgooien om dit soort onzin is echt zonde. Er zijn geen flamewars, ruzies of wat dan ook, maar omdat je na verloop van tijd (imo) vanzelf wat meer offtopic gaat moet het maar dicht.. echt een zwaktebod. Een stevig ingrijpen als topics sluiten past hier gewoon niet bij en beschouw ik als te aggresief moderen, dat zou voor behouden moeten zijn aan ruzies, flamewars, extreme offtopic (ie, ineens alleen nog maar over banden plakken praten) en dergelijke, niet een natuurlijke verbreding van het onderwerp.
Ik begrijp ook niet goed waarom dit topic dicht gaat en vind het ook jammer. Merendeel vd posts waren 100% ontopic, zoals de mijne. Begrijpelijkerwijs volgen daar discussies uit, ook al zijn die soms niet in de lijn vd post. Ik zou zeggen spreek dan die persoon aan ipv een heel topic dicht te gooien. Ik hoop dan ook dat ie weer heropend wordt en waarschuw de paar posters die de neiging hebben om meerdere posts achtereen offtopic te blijven.

@Ardana @Outerspace kunnen jullie hierop reageren?

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Helaas, de klantenservice is gesloten buiten werkdagen van 09.00 - 17 00 :+

Ik kom er morgen op terug.

Even in het kort:
• Het topic wordt gebruikt als lief dagboek;
• Het wordt gebruikt ruchtsichloss gebruikt om te ranten;
• Veel posts zijn offtopic en derhalve niks toevoegend aan de discussie
• De insteek past meer in de Huiskamer itt AZ.

Daar heb ik natuurlijk al een keer op ingegrepen met een modbreak en met enige regelmaat in posts. De vraag is dan of het houdbaar blijft. Ik blijf niet aan het waarschuwen, net zo min als @Ardana dat doet.

Intern hebben we onderling al contact om te kijken wat we gaan doen. Daar kom ik later nog op terug.

[Voor 73% gewijzigd door Outerspace op 28-11-2021 20:08]

• Fiber

Fiber

Ik snapte sowieso al niet wat dat topic in AZ deed tussen de kook-, hobby- en vakantie topics, dus van mij mag het dicht blijven. Heeft mijns inziens al veel te lang geduurd en zo'n topic past veel beter in PFSL, AWM, TL of inderdaad de HK.

Zelfde trouwens voor de andere twee topics met het woord onbeschoft in de titel. Maar goed, ik heb dat al vaker aangegeven en blijkbaar heeft iemand dat soort topics met de bijbehorende sfeer toch liever hier.

Is verder mijn mening hoor, ik verwacht al lang niet meer dat daar ook gehoor aan gegeven wordt. Boeit ook verder niet hoor. :z

• SmurfLink
  • Niet online
Ik vond het gezellige topics, maar af en toe kwam er wel een hoop onzin voorbij ja. Het zou inderdaad beter in de huiskamer passen.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:34

Grvy

Bot

SmurfLink schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:50:
Ik vond het gezellige topics, maar af en toe kwam er wel een hoop onzin voorbij ja. Het zou inderdaad beter in de huiskamer passen.
Ik kan niet bij de HK, handmatig toegang aanvragen enzo vind ik irritant, plus elke keer weer als ik de procedure opzoek raak ik al vermoeid bij het lezen. :>

Maar lijkt mij dat TL dan ook wel past toch? Laagdrempelig zorgt iig voor meer verhalen dan het laten doodgaan in de HK denk ik. :) (maar ik ken de HK dus niet, so could be wrong.)

offtopic:
edit: @Outerspace bedankt voor de link, nu weet ik weer waarom ik daar dus geen toegang tot aanvraag. Dingen als "motivatie","screening" om toegang te krijgen tot een stukje op het forum.. vind ik gewoon geen "leuke manier". Das puur persoonlijk hoor. Dat soort procedures maken mij gewoon moe :P

[Voor 28% gewijzigd door Grvy op 28-11-2021 21:55]

Dit is een account.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Grvy schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:44:
[...]

Ik kan niet bij de HK, handmatig toegang aanvragen enzo vind ik irritant, plus elke keer weer als ik de procedure opzoek raak ik al vermoeid bij het lezen. :>

Maar lijkt mij dat TL dan ook wel past toch? Laagdrempelig zorgt iig voor meer verhalen dan het laten doodgaan in de HK denk ik. :) (maar ik ken de HK dus niet, so could be wrong.)
offtopic:
Forum FAQ #hk ;)

Het zou in TL kunnen passen, maar zoals ik al aangaf is het eerder HK materiaal. Ik kom er later op terug :)

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Zoals ik gister had aangegeven zou ik er op terugkomen. We hebben nog overleg gehad en besloten dat het topic beter in de Tweakers Huiskamer past dan in Algemene Zaken. Als jullie een vervolgtopic willen hebben (ik ga geen gesloten topic heropenen en plaatsen in de HK), dan kunnen jullie deze daar aanmaken.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee