Ardana schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Zoals bij ieder topic: we lezen niet alles en dat betekent dus dat er wel eens wat tussendoor glipt. Dat wil niet zeggen dat als we het later tegenkomen, we er niet alsnog op reageren.
In dat topic is het wel meer dan 'wel eens wat tussendoor glipt'

Dan wens ik je alvast veel succes met backtracken. Zoals gezegd is er (naar mijn weten) nog nooit gehandhaafd in dat topic en er is echt méér dan genoeg imitatie gepost.
Wil je werkelijk zo kinderachtig gaan zijn? Er zullen altijd grijze gebieden zijn, en daarover valt te praten. De Millenium Falcon is in geen enkel opzicht een grijs gebied.
En blijven hameren op "kinderachtig dat er ineens gehandhaafd wordt" maakt je punt echt niet sterker. Illegale zaken worden altijd al actief geweerd, daar is geen sprake van "ineens". En om het kinderachtig te noemen, tsja, zegt dat wat over ons modereren? Of over jou?
Zelfs een Millennium Falcon mag dus blijkbaar, mits je die zelf over de grens meeneemt. Zolang de manier van transporteren niet vernoemd wordt mag het dus blijkbaar wel want dan is het (volgens de Rijksoverheid) niet meer illegaal. Zo zie je in het film-topic ook altijd direct wanneer een film op het illegale circuit te vinden is, maar zolang je niet vermeldt hoe je er aan komt mag het besproken worden. Dat zou dus betekenen dat ik een imitatie-set kan kopen en dat vervolgens kan bespreken in het LEGO-topic. Zolang ik verder niet zeg waar het vandaan kom kun je niet weten of het echt of nep is. Dat wil ik echter niet omdat ik het topic met het echte spul niet wil overspoelen met het neppe spul. Daarom vond ik het wel prettig dat er een apart topic is, en waarschijnlijk een hoop andere mensen ook.
Echter, als je opeens zo stellig bent in 'namaak = illegaal' dan kun je zoals ik eerder aanhaalde dat topic net zo goed direct op slot gooien, of het het grote Cobi-topic noemen. Buiten het Cobi-spul is namelijk verreweg het meeste namaak, van LEGO zelf of van Mocs.
[Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 01-01-2021 14:28]