Waterpijp / Bong roken tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indianos
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04 20:55
Inmiddels ga ik met mijn leeftijd van 40+ al een tijdje mee in het gamewereldje, puur recreatief, en bemerk een andere game-ervaring dan vroeger.

Vroeger, toen ik jong was, kon ik me helemaal verliezen in een game, er helemaal in opgaan en mijn omgeving op dat moment vergeten. Maar de laatste jaren is dat niet meer. Ik ben te snel afgeleid, gedachte gaan snel ergens anders heen, waardoor ik de interesse verlies en de game weer snel stop en iets anders ga doen.

Totdat... ik begonnen ben met het roken van een waterpijp tijdens het gamen. Ik bedoel dan niet een klassieke waterpijp (shisha) maar een bong. Vroeger rookte ik nog weleens een jointje en probeerde dan te gamen, maar dan lukte het gamen voor geen meter meer. :D Ben inmiddels van de tabak af en rook dus puur met een waterpijp bong en nu ik ouder ben, en misschien nu ook iets minder in één keer gebruik, gaat dat gamen hartstikke goed juist! Ik zit er weer helemaal in, mijn reactievermogen is ook een stuk beter, ik ga er weer helemaal in op en vergeet de rest om we heen. 8)

Wie herkent zich hierin? Zijn er ook anderen die een bong roken bij het gamen? Gaat het gamen dan juist beter bij jou, of juist minder?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:07
Soort van Ballmer peak maar dan met spellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tz91cfY2t920shk-21EbZsg_chU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ug9STtcFABYjTa7dYKGWd5I3.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hangt er voornamelijk vanaf of je sativa of indica rookt. Sativa is meer de high, de vrolijkheid en drukte. Indica is meer stoned, de rust en het relaxen.

Ik heb ADD en Autisme, en door het roken van wiet haal ik de scherpe prikkels eraf en krijg ik een hoop meer rust. Ook met gamen, waar ik als puber makkelijk urenlang kon gamen lukt me dat nu echt niet meer. Ik ben te snel afgeleid en heb niet meer de neiging om de realiteit te ontvluchten. Maar als ik blow kan ik rustig een dagje gamen, dat doet m'n prikkelniveau ook flink zakken dus ik vind het wel prima zo. Die rust in m'n hoofd krijg ik anders alleen met ritalin. Tja, dan liever dit.

Ik heb overigens geen bong maar een vape, vind ik zelf een stuk prettiger.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:13
Lekker toch. Zorgt er ook voor dat je echt in het spel zit.
Ook lekker met programmeren. Krijg je geen prikkels om telkens andere sites te openen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indianos
Ja precies dat ja. Ik heb geen autisme of ADD, maar ik herken wel wat je schrijft.

Verschil tussen sativa en indica is inderdaad wel bepalend. Ik heb liever (bij het gamen althans) een sativa, alleen 100% sativa is haast niet te vinden. Zijn allemaal hybriden vormen, zoveel procent sativa en zoveel indica. Voor hen die het verschil niet kennen, hier een illustratie:

Afbeeldingslocatie: https://www.waterpijp-bong.nl/images/sativa-vs-indica-wiet.jpg

Vapen doe ik ook weleens, maar even snel een hit van een bong vind ik doorgaans lekkerder. Maar misschien heb ik de juiste vaporizer niet geprobeerd. Wat voor een soort gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indianos
com2,1ghz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:55:
Lekker toch. Zorgt er ook voor dat je echt in het spel zit.
Ook lekker met programmeren. Krijg je geen prikkels om telkens andere sites te openen.
Ja precies, je kan je goed concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-05 11:53

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Ik game meestal met een 70-80% Sativa / 20-30% Indica mix,na rigorieuze testsessies lijkt dat het beste voor mij te werken :+

Ik heb trouwens een V5 nano portable vaporizer, een volcano classic, en een goedkope flowermate aura voor evenementen/feestjes/concerten etc

[ Voor 36% gewijzigd door JZX81_Drift op 17-06-2021 23:07 ]

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:33

LankHoar

Langharig tuig

Bij de OP dacht ik echt van, hoe kun je nou fatsoenlijk gamen wanneer je stoned bent? Maar nu ik het verschil tussen sativa en indica lees, vraag ik me af of je dan wel stoned bent of juist wat anders?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:35
De indica vs sativa discussie begint overigens steeds meer op losse schroeven te staan, nu de laatste jaren steeds meer sprake is van gekweek met poly-hybrides..

Terpenen en flavonoide profielen lijken steeds meer bepalend te zijn in de effecten en smaak van de consumptie van cannabis, er is gelukkig ook wat meer ruimte om te onderzoeken tegenwoordig tav vroegah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JZX81_Drift schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:03:
Ik game meestal met een 70-80% Sativa / 20-30% Indica mix,na rigorieuze testsessies lijkt dat het beste voor mij te werken :+

Ik heb trouwens een V5 nano portable vaporizer, een volcano classic, en een goedkope flowermate aura voor evenementen/feestjes/concerten etc
Eventjes niet helemaal ontopic maar hoe werkt die Flowermate aura? Mijn was na 3 kwart jaar gewoon stuk namelijk.
LankHoar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:35:
Bij de OP dacht ik echt van, hoe kun je nou fatsoenlijk gamen wanneer je stoned bent? Maar nu ik het verschil tussen sativa en indica lees, vraag ik me af of je dan wel stoned bent of juist wat anders?
Niet direct maar je bent wel onder invloed van verdovende middelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Touchdomex op 18-06-2021 15:03 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:50

blaatschaaap

schaap

Indica, sativa, ik merk het verschil nooit zo heel erg.

Of ik beter wordt in de game hangt een beetje van de game af. Super stoned een veel te complexe oplossing verzinnen voor mijn cities skylines verkeersprobleem: efficient? Absoluut niet, leuk? Een avontuur :p ik kan er altijd wel van genieten ^^

Voornamelijk met een vaporizer (Storz & Bickel Mighty) maar hasj in een bong of een pure joint op z'n tijd kan ik ook wel van genieten. Probeer dat wel te beperken tot een minimum want mijn longen worden niet zo blij van verbranding.

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-05 20:50
Probeer mate thee is, geeft ook een goeie focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Microdosing werkt ook goed voor de focus en concentratie. Ook een bewezen middel tegen depressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Indianos schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:55:
Ja precies dat ja. Ik heb geen autisme of ADD, maar ik herken wel wat je schrijft.

Verschil tussen sativa en indica is inderdaad wel bepalend. Ik heb liever (bij het gamen althans) een sativa, alleen 100% sativa is haast niet te vinden. Zijn allemaal hybriden vormen, zoveel procent sativa en zoveel indica. Voor hen die het verschil niet kennen, hier een illustratie:

[Afbeelding]

Vapen doe ik ook weleens, maar even snel een hit van een bong vind ik doorgaans lekkerder. Maar misschien heb ik de juiste vaporizer niet geprobeerd. Wat voor een soort gebruik jij?
Je kan natuurlijk blowen om helemaal knetterstoned te worden, maar ik gebruik eigenlijk vrij weinig, die microdosering werkt me veel prettiger. Dan de hele dag een rustige high waarbij ik veel geconcentreerder en rustiger in m'n koppie ben.

Ik gebruik de Vapcap 20M, deze kreeg ik als aanrader van een maatje en werkt echt top. Geen tabak meer, voor mij wel fijn want mijn longen vonden het niet tof. En geen negatieve effecten van tabak meer. En ook geen verbrande wiet, dus stuk fijner voor je strot. Je grind wat wiet, doet het in dat ding, dopje erop, stormaansteker erop, klik en puff. Je kan er lucht bij laten of vol roken, na een paar hijsjes klikt ie af. Dan kan je stoppen en later verder gaan, of opnieuw verwarmen en doorgaan. Je hoeft niet een hele joint af te roken die later niet lekker meer smaakt. :) Het is ff een investering maar kan het echt aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Touchdomex schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:03:
[...]

Eventjes niet helemaal ontopic maar hoe werkt die Flowermate aura? Mijn was na 3 kwart jaar gewoon stuk namelijk.
Oh echt? Heb deze al 2,5 jaar ofzo, gebruik ‘m 4-5x per maand denk ik. M’n vriendin heeft ook een aura en die is nu bijna 2 jaar oud, met wekelijks gebruik. Werkt ook nog goed, maar die accu begint wel slechter te worden, maar er past gewoon een 18650 in, dus die ga ik binnenkort even vervangen( wel een rotklusje). Daarom ben ik blij met de v5 nano, die heeft een vervangbare 18650 gelukkig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

JZX81_Drift schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:06:
[...]

Oh echt? Heb deze al 2,5 jaar ofzo, gebruik ‘m 4-5x per maand denk ik. M’n vriendin heeft ook een aura en die is nu bijna 2 jaar oud, met wekelijks gebruik. Werkt ook nog goed, maar die accu begint wel slechter te worden, maar er past gewoon een 18650 in, dus die ga ik binnenkort even vervangen( wel een rotklusje). Daarom ben ik blij met de v5 nano, die heeft een vervangbare 18650 gelukkig :)
Heb je een handleiding toevallig daarvoor? Ik weet dat er een standaardaccu in zit maar open maken zie ik niet echt zitten :P

Heb verder ook 2x een VapCap M zoals @SmurfLink heeft. Werken ook erg prettig en handzaam.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Touchdomex schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:09:
[...]

Heb je een handleiding toevallig daarvoor? Ik weet dat er een standaardaccu in zit maar open maken zie ik niet echt zitten :P

Heb verder ook 2x een VapCap M zoals @SmurfLink heeft. Werken ook erg prettig en handzaam.
Nee, was het maar zo’n feest, ding lijkt niet/moeilijk uit elkaar te gaan, dus gaat terugbouwen met isolatie- en duct-tape worden denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indianos
JZX81_Drift schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:03:

Mooie collectie. Die valcano classic wilde ik ooit eens kopen, maar vond het destijds te duur. Ben voor een goedkoopmodel desktop vaporizer gegaan.
Over die flowermate aura hoor ik dat best veel mensen dat ding hebben. Moet het toch eens overwegen, handig voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indianos
blaatschaaap schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:12:
Indica, sativa, ik merk het verschil nooit zo heel erg.

Of ik beter wordt in de game hangt een beetje van de game af. Super stoned een veel te complexe oplossing verzinnen voor mijn cities skylines verkeersprobleem: efficient? Absoluut niet, leuk? Een avontuur :p ik kan er altijd wel van genieten ^^

Voornamelijk met een vaporizer (Storz & Bickel Mighty) maar hasj in een bong of een pure joint op z'n tijd kan ik ook wel van genieten. Probeer dat wel te beperken tot een minimum want mijn longen worden niet zo blij van verbranding.
Ik merk het verschil wel goed, mits het qua percentages ook een duidelijk verschil is. Maar bij beiden geldt wel: als je teveel neemt en helemaal knetter wordt, dan werkt het gamen (voor mij althans) niet.

Zelf vind ik een bong het lekkerst. Jointje niet meer, vanwege de tabak. Maar een bong met eeb actieve kool filter, maakt het roken wat minder ongezond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JZX81_Drift

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Jointjes gewoon puur klappen, da's op z'n tijd hartstikke lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indianos
Haha, als het maar puur is, dan is goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indianos
SmurfLink schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:59:
[...]

Je kan natuurlijk blowen om helemaal knetterstoned te worden, maar ik gebruik eigenlijk vrij weinig, die microdosering werkt me veel prettiger. Dan de hele dag een rustige high waarbij ik veel geconcentreerder en rustiger in m'n koppie ben.
Precies dat ja, gewoon net genoeg om de scherpe randjes er af te halen, dan is de concentratie echt top!

Wat trouwens voor mij NIET werkt is het gebruik van wiet en dan een film kijken. Je zou denken: "dan zit je er lekker in" net als bij gamen. Maar wat ik vooral heb, is dat ik de film dan echt nep vind. Ik zie dat alles veel te veel geacteerd is, geluidseffecten gemonteerd zijn. Bijvoorbeeld een piepende deur/hek, wat in het echt waarschijnlijk geen geluid maakte, maar voor de film er aan toegevoegd is. Dat soort dingen. Nee, dan is del lol van de film kijken er echt af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Indianos schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Precies dat ja, gewoon net genoeg om de scherpe randjes er af te halen, dan is de concentratie echt top!

Wat trouwens voor mij NIET werkt is het gebruik van wiet en dan een film kijken. Je zou denken: "dan zit je er lekker in" net als bij gamen. Maar wat ik vooral heb, is dat ik de film dan echt nep vind. Ik zie dat alles veel te veel geacteerd is, geluidseffecten gemonteerd zijn. Bijvoorbeeld een piepende deur/hek, wat in het echt waarschijnlijk geen geluid maakte, maar voor de film er aan toegevoegd is. Dat soort dingen. Nee, dan is del lol van de film kijken er echt af.
:+ Dan kijk je de verkeerde soort films.

Ga stoned eens Finding Nemo kijken, of Dude, where's my car? Domme humorfilms zijn echt vele malen grappiger als je echt goed stoned bent (dus geen microdosering in dit geval :P ). De hele American Pie series, Scary Movie, Euro Trip, filmkeuze te over die echt zoveel beter zijn als je niet nuchter bent. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indianos
Hahaha, ja, dat soort films zijn geniaal ja. Dus dat is waar, dat zijn dé films om te kijken. Vooral als je met meerderen tegelijk kijkt (die ook allemaal iets hebben gebruikt).

Toen ik mijn post schreef was ik meer in de gedachte als ik of alleen een film kijk, of met mijn vrouw of zelfs gezin, waar zij niets hebben gebruikt. Dan is een serieuzere film niet geschikt. Maar (alleen) gamen gaat des te beter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:39
Off-topic. Voor dergelijke feedback zijn andere kanalen.

[ Voor 67% gewijzigd door Ardana op 20-06-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Omdat met wiet (en die andere drugs: alcohol) an sich niets mis is. Het is immers niet illegaal om wiet te gebruiken en vele mensen roken/vapen het. Hetzij recreatief, hetzij medicinaal. Geniet met mate(n) en als je het zelf niets vindt, dan zou ik dit topic simpelweg mijden. Daarnaast gaat het niet om verheerlijken, maar een leuke draad over waarmee wiet je met specifieke activiteiten kan helpen en op welke manier. Het is onterecht dat je wiet met je posting in het verdomhoekje zet. En anders maak je een TR aan.

Nu ben ik geen gamer, dus daar heb ik niet echt een ervaring met wiet. Maar muziek luisteren vind ik dan weer wel heerlijk. Alles komt veel helderder binnen. En ook seks is met wiet veel lekkerder vind ik. Alles voelt veel intenser. Nu ben ik wel van de Sativa en eerlijk gezegd heb ik weinig ervaring met Indica. Misschien toch eens proberen.
LankHoar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:35:
Dan ben je meer high.

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 20-06-2021 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:55
Off-topic.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 20-06-2021 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Off-topic én op de man. Laat dat.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 20-06-2021 17:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:54

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Op Tweakers mag alles wat legaal is of gedoogd wordt besproken worden. Dit beleid bespreken is in dit topic off-topic.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
TS is 40+. Die is oud en wijs genoeg om zelf te beslissen over dit zaken. Daarnaast word je er toch niet voor vervolgd (gedoogbeleid) dus snap de opmerkingen hier boven niet zo goed. Ga liever op de inhoud in.

[ Voor 49% gewijzigd door CyberMania op 20-06-2021 18:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik rook, als ik niet moet werken of anderszins met zware machines bezig hoef, gedurende de dag af en toe een paar hijsen van een lichte joint. Helpt me om minder chaotisch te zijn, vervelende prikkels iets minder vervelend te maken. En om wat sneller activiteiten mentaal af te sluiten, zodat ik met het volgende kan beginnen.

Als ik 's avonds aan het gamen ga, rook ik wel eens wat meer. En dan ga ik een paar uur minen in Valheim, of ik ga aan de Factorio, of ik bouw de Sovjetunie uit tot in Zuid-Amerika in Hearts of Iron IV.

Genoeg games waar concentratievermogen belangrijker is dan reactiesnelheid :p

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marander
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 17:35
JZX81_Drift schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:21:
Jointjes gewoon puur klappen, da's op z'n tijd hartstikke lekker :)
Hear hear, gamen maar ook handleidingen etc. maken is dan productief 😎

mayo is the special sauce...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:37
com2,1ghz schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:18:
Microdosing werkt ook goed voor de focus en concentratie. Ook een bewezen middel tegen depressie.
Microdosing met cannabis? Of LSD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

vj_slof schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:16:
[...]

Beide op hun eigen manier kun je best prima microdoseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Er lopen verscheidene onderzoeken nu het onderzoek eindelijk toestemming heeft hiermee te experimenteren. Bijvoorbeeld XTC verlaagd je angstdrempel, dit is bij PTSS onder begeleiding van een psychiater veelbelovend. LSD, psilocybine en cannabis zijn volgens mij ook wel onderzoeken mee, juist omdat het de geestelijke staat beïnvloedt kan je daarmee dingen bereiken die je bij een 'nuchter' persoon niet redt. Maar uiteraard onder begeleiding van een psychiater die weet wat ie doet. Dit soort dingen nooit zinaar zelf proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 20-06-2021 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indianos
CyberMania schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:01:
TS is 40+. Die is oud en wijs genoeg om zelf te beslissen over dit zaken. Daarnaast word je er toch niet voor vervolgd (gedoogbeleid) dus snap de opmerkingen hier boven niet zo goed. Ga liever op de inhoud in.
Dank je, zo is dat!
Ik heb de reacties niet meer kunnen lezen, waren al weggemod, maar goed ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indianos
SmurfLink schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:04:
[...]

Er lopen verscheidene onderzoeken nu het onderzoek eindelijk toestemming heeft hiermee te experimenteren. Bijvoorbeeld XTC verlaagd je angstdrempel, dit is bij PTSS onder begeleiding van een psychiater veelbelovend. LSD, psilocybine en cannabis zijn volgens mij ook wel onderzoeken mee, juist omdat het de geestelijke staat beïnvloedt kan je daarmee dingen bereiken die je bij een 'nuchter' persoon niet redt. Maar uiteraard onder begeleiding van een psychiater die weet wat ie doet. Dit soort dingen nooit zinaar zelf proberen.
Klopt! Er zijn ook heel veel bedrijven, ook beurs genoteerd (in de VS), die onderzoek doen naar zowel cannabis als medicijn (in welke vorm dan ook), maar de laatste jaren ook de psychoactieve middelen, zoals paddo's e.d.

Er kleeft een heel groot stigma aan het gebruik van dit soort middelen, maar de praktijk is dat heel wat mensen met aandoeningen, stoornissen, chronische pijnen, enz, (heel) veel baat hebben bij dit soort middelen. Hopelijk wordt de taboe snel doorbroken en komt er nóg meer onderzoek naar dit soort stoffen, waardoor veel mensen nog beter geholpen kunnen worden. Niet iedereen gebruikt recreatief. Voor velen is het noodzaak om het leven nog een beetje leefbaar te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
[...]

LSD. Van truffels.

Reden dat ik het wilde proberen is dat ik me hierin ging verdiepen. LSD zou dus effect hebben op neurotransmitters. In geval van microdosing zou je dus niet van de wereld zijn maar wel deze psychische stimulaties krijgen.

Ik stotter mijn hele leven, en ik vond wat artikelen die een verband hadden getoond dat dit mogelijk zou werken. Stotteren is een beschadiging in mijn hersenen waardoor het aansturen van mijn middenrif niet goed gaat. Heb microdosing van truffels geprobeerd en merkte enigszins verschil. Praten ging een stuk vloeiender.

[ Voor 61% gewijzigd door com2,1ghz op 21-06-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:37
Psilocybine is helemaal geen LSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
vj_slof schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:58:
[...]

Psilocybine is helemaal geen LSD.
Aah shit. klopt. Het ging om "magic truffels"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
com2,1ghz schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:02:
[...]

Aah shit. klopt. Het ging om "magic truffels"
Dat is de legale versie van Paddo's. :) Psilocibyne dus. De paddenstoelen zijn nu illegaal na wat gedoe met toeristen, maar de benedengronds groeiende truffels zijn nog wel legaal. Een van de vele kromme zaken in de NLse wet. Maargoed. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indianos
Ik heb mezelf eens een nieuwe bong cadeau gedaan :) Gelijk een kijkje naar mijn monitoren setup O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GP25Pa4O26lQn1JIHXlyYyBT1Ko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnJpBHASm67QVsH940NX3MqN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJHO8YZTqQTuutAmW35_NgrPeHo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtCnfwPBY8j7eRzrpMiLoP56.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destroyer95
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Mooi spul, zowel die bong als de monitoren. Maar ben vooral benieuwd naar die bong.

Heb een keertje met een bong gerookt, maar dat was een simpel plastic ding. Die van jou lijkt wel een laboratorium ding, haha. Merk je goed verschil met iets simpels? Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag? (stuur anders PM voor een eventuele link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indianos
Destroyer95 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:10:
Mooi spul, zowel die bong als de monitoren. Maar ben vooral benieuwd naar die bong.

Heb een keertje met een bong gerookt, maar dat was een simpel plastic ding. Die van jou lijkt wel een laboratorium ding, haha. Merk je goed verschil met iets simpels? Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag? (stuur anders PM voor een eventuele link)
Ja, je merkt absoluut verschil. Plastic is eigenlijk gewoon troep. Liefst eentje van glas, makkelijker schoon te maken ook. Vooral een bong met percolators merk je goed verschil. Ik heb de D-SMOKE High Impact Blue Bong die er twee heeft. Ik heb daar een losse precooler (met een eigen percolator) bijgekocht. Ik heb daar ff niet zo snel een link van, maar is in die zelfde shop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Indianos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:36:
[...]

Ja, je merkt absoluut verschil. Plastic is eigenlijk gewoon troep. Liefst eentje van glas, makkelijker schoon te maken ook. Vooral een bong met percolators merk je goed verschil. Ik heb de D-SMOKE High Impact Blue Bong die er twee heeft. Ik heb daar een losse precooler (met een eigen percolator) bijgekocht. Ik heb daar ff niet zo snel een link van, maar is in die zelfde shop te vinden.
Puur uit interesse: Waarom een bong? Wat is hier zoveel beter/anders aan dan bijv. een pijpje of vapen? Het lijkt mij juist een stuk ingewikkelder in gebruik dan gewoon m'n VapCap vullen met wat wiet en verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

SmurfLink schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:19:
[...]

Puur uit interesse: Waarom een bong? Wat is hier zoveel beter/anders aan dan bijv. een pijpje of vapen? Het lijkt mij juist een stuk ingewikkelder in gebruik dan gewoon m'n VapCap vullen met wat wiet en verwarmen.
Je kan in die bong ook je VapCap stoppen :*) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Touchdomex schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:24:
[...]

Je kan in die bong ook je VapCap stoppen :*) 8)
Gaat een wereld voor je open, als je een mooie Vaporizer door glas laat gaan. Ik doe er meestal al geeneens meer water in. Holy shit wat een genot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

sassymousasi schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Gaat een wereld voor je open, als je een mooie Vaporizer door glas laat gaan. Ik doe er meestal al geeneens meer water in. Holy shit wat een genot :D
Ik vind de foto's zo mooi van mensen als hij in gebruik is maar nooit echt er weer aan gedacht om nog wat glaswerk er bij te halen. Mijn 2 vapcap's zijn al zoveel en straks in april komt er mogelijk weer een aanbieding op de 20ste dus als Dynavap daarvoor alle nieuwe modellen voor 2022 aankondigt kan ik het hopelijk combineren met wat mooi glaswerk zoals @Indianos hier post :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Touchdomex schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:48:
[...]

Ik vind de foto's zo mooi van mensen als hij in gebruik is maar nooit echt er weer aan gedacht om nog wat glaswerk er bij te halen. Mijn 2 vapcap's zijn al zoveel en straks in april komt er mogelijk weer een aanbieding op de 20ste dus als Dynavap daarvoor alle nieuwe modellen voor 2022 aankondigt kan ik het hopelijk combineren met wat mooi glaswerk zoals @Indianos hier post :9
Vapcap, mooi dingetje is dat hoor. Moet alleen even zo'n inductie heater halen. Ik vind dat gekloot met die vlam niet heel relax. Daarom wordt mijn Mighty een stuk vaker gebruikt, ook een goede waterpijp extensie. Blijft een genot. Zowel de goede zware bong hits, maar ook rustig een sessie van een minuut of 15.

Jammer genoeg ben ik de laatste tijd weer meer van de joints met tabak. Wat een troep blijft het ook. Maar wel verdomd lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

sassymousasi schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:50:
[...]

Vapcap, mooi dingetje is dat hoor. Moet alleen even zo'n inductie heater halen. Ik vind dat gekloot met die vlam niet heel relax. Daarom wordt mijn Mighty een stuk vaker gebruikt, ook een goede waterpijp extensie. Blijft een genot. Zowel de goede zware bong hits, maar ook rustig een sessie van een minuut of 15.

Jammer genoeg ben ik de laatste tijd weer meer van de joints met tabak. Wat een troep blijft het ook. Maar wel verdomd lekker :(
Haat aan tabak dus bong's zijn perfect maar zo'n VapCap is perfecter.

Mighty was mij te duur. Inductie met meerdere VapCap's is eigenlijk ideaal maar heb nog geen mooie inductie gevonden die hier geleverd word en niet mokerduur is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sassymousasi
Touchdomex schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Haat aan tabak dus bong's zijn perfect maar zo'n VapCap is perfecter.

Mighty was mij te duur. Inductie met meerdere VapCap's is eigenlijk ideaal maar heb nog geen mooie inductie gevonden die hier geleverd word en niet mokerduur is :+
Verslaafd zijn is geen grap lol.

Al moet ik zeggen dat als ik een 2 weken Vape, voor mij de tabak ook wel een no go meer is. Wat is dat dan vies zeg. Maar dan is roken an sich al super smerig.

Nee klopt, heb zelf eens een poging gewaagd om een eigen inductie machine te maken. Echter was dat geen success. Heb de spullen nog liggen, misschien moet ik van t zomer eens een neiuwe poging wagen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indianos
SmurfLink schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:19:
[...]

Ik gebruik af en toe ook een pijpje en ook een vaporizer. Heb er meerdere. Soms, heel soms, ook gewoon een jointje.

Wat het is, het is de ervaring, het ritueel, het hele proces van de bong pakken, vullen, het borrel geluid van het water, de rook door de bong zien trekken, enz. Dat is niet te evenaren. Op een bong kan je ook een vaporizer aansluiten (doe ik af en toe ook weleens) en kunt gebruik maken van die actieve kool adapters, om het rook verder te filteren.

Zelfde ervaring met een jointje doorgeven en samen roken. Dat is toch een ander gevoel dan een vape aanzetten.

Het is dus niet alleen het eindresultaat (stoned worden) wat telt, het is gewoon het hele ding er om heen zeg maar :) Bovendien, zo'n bong staat wel stoer op tafel :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Indianos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:08:
[...]

Ik gebruik af en toe ook een pijpje en ook een vaporizer. Heb er meerdere. Soms, heel soms, ook gewoon een jointje.

Wat het is, het is de ervaring, het ritueel, het hele proces van de bong pakken, vullen, het borrel geluid van het water, de rook door de bong zien trekken, enz. Dat is niet te evenaren. Op een bong kan je ook een vaporizer aansluiten (doe ik af en toe ook weleens) en kunt gebruik maken van die actieve kool adapters, om het rook verder te filteren.

Zelfde ervaring met een jointje doorgeven en samen roken. Dat is toch een ander gevoel dan een vape aanzetten.

Het is dus niet alleen het eindresultaat (stoned worden) wat telt, het is gewoon het hele ding er om heen zeg maar :) Bovendien, zo'n bong staat wel stoer op tafel :*)
Klinkt als een goede ervaring inderdaad. Misschien toch maar een keer proberen.. :+ nu klinkt het wel gezellig voor met meerdere mensen.

Ben wel echt heel gelukkig dat ik 't nu zonder tabak kan. Heb laatst voor het eerst in meer dan een jaar met een maat weer een jointje gerookt. Gatverdamme wat is dat smerig zeg. _O-

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:28

snmght

imho dan he

sassymousasi schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:50:
[...]

Wat is de meerwaarde van de Mighty op je waterpijp aansluiten? Gewoon erg benieuwd. Ik heb ca anderhalve maand voor het eerst een vaporizer gekocht, Arizer V-tower voor 99 euro om te kijken of het bevalt. Gisteren een Mighty+ besteld dus ja, het bevalt. ;) 8)

Wil er zeker mee experimenteren. Ik rookte al een tijd lang alleen een houten pijpje met pure cannabis omdat ik geen tabak meer wilde roken maar de stap naar vapen had ik veel en veel eerder moeten zetten want het is een wereld van verschil. Allereerst omdat het tot dusverre altijd raak is waar jointje of pijpje nog wel eens nul effect wilde hebben. Maar daarnaast is het higher then ever before, alle good stuff een factor omhoog en geen last van stoned zijn / bankhangen / zwaartekracht issues of keelpijn / kuchje day after. Zeer zeer tevreden en vandaar de upgrade naar de Mighty+. Ik vape 1 of 2 keer per week in het weekend nu, meer in de vakanties. Afspraak met mezelf is om het niet te doen als ik dag erna aan het werk moet.

Heb de Volcano ook overwogen maar ik ben voor de Mighty+ gegaan met het idee dat ik dan ook lekker midden in het bos of aan de waterkant kan vapen, JBL-tje mee of koptelefoon en chillmodus aan. Jammer dat hij nu in de volle herfst pas binnen komt. :P

En ontopic: gamen + cannabis = meestal dikke liefde O+

Als je te stoned bent is de concentratieboog wel compleet weg en wil het nog wel eens mislopen maar ik heb Dark Souls 1 destijds met een stoner buddy gekocht en dat hebben we alleen maar gespeeld onder het genot van jointjes en gewoon platinum gehaald. 8) :D

In FIFA (seasons) is het ook goed merkbaar als ik geblowt heb. Dan zet ik of grote scores icm clean sheets neer, of ik ga er met 10+ af. Er is geen middenweg. :')

[ Voor 32% gewijzigd door snmght op 22-09-2022 21:33 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Pagina: 1