blamauci schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:57:
Hoii Mods van Spielerij. Ik wilde eventjes aangeven dat mensen de laatste tijd zich nogal storen aan de manier hoe er gemodereerd wordt in het grote LoL topic van Saphua. Door Cloud.
Ikzelf heb er niet echt last van. maar vind het wel een beetje overdreven hoe cloud de laatste weken allemaal bans loopt uit te delen voor 1 of 2 offtopic posts.
Hier moet ik toch even op reageren. Allereerst maar even ingaan op je '1 of 2 offtopics'. Als je de FAQ even bekijkt zie je daar o.a.
Reageren
Als je reageert om iemand te helpen wordt dat natuurlijk in de basis op prijs gesteld. Wel is het zo dat ook aan het reageren eisen zijn gesteld. Reageer bijvoorbeeld altijd ontopic en probeer de topicstarter te helpen met zijn probleem of ga serieus om met de discussie of het aangesneden onderwerp. We verwachten natuurlijk dat je elkaar respectvol bejegent. Zeker als een user zich kwetsbaar opstelt in zijn topicstart of post is het de bedoeling dat je hem niet tot in den treure ondervraagt of op hem in gaat hakken. Het is op dit forum zeker niet zo dat je geen vragen mag stellen bij de uitgangspunten van een topicstarter, dat is zelfs één van de onderscheidende eigenschappen van GoT. Het is hierbij alleen wel erg belangrijk om de topicstarter in zijn waarde te laten en hier niet eeuwig mee door te gaan.
..knip..
Dit, in combinatie met dat '1 of 2' eerder 100-200 was de laatste tijd (vaak zat een pagina of 2 totale onzin over paarse lasers, HIHAHOEHOE laatste potje met GOT inside jokes etc, geeft de reden voor de bans vermoed ik.
Dan nu wat inhoudelijker:
Ik ben (was) een van de frequente bezoekers van het LoL topic en ben het niet eens met deze kritiek. Ik denk juist dat Cloud hiermee zeer goed te werk gaat. Ik wist niet dat hij daadwerkelijk bans uitdeelde, maar dit stemt mij nog positiever over zijn mod werkzaamheden.
Als je naar het verloop van dat topic op GoT kijkt zie je dat het steeds meer een FOK/LoL forum werd. Berichten van 1 regel, inside jokes over vorige avond, of simpelweg onbeargumenteerde, en vooral ongestructureerde reacties. In plaats van een 10tal inhoudelijke reacties per dag ging het naar een 100(200+)tal nutteloze posts per dag.
Het idee van GoT is dat je er op een iets hoger niveau dan andere fora kan discussieren / praten over dingen die je leuk vindt. Helaas zie je in het LoL topic dat steeds meer mensen die hier naar op zoek zijn aangaven weg te blijven van het topic. Als reden werd gegeven dat het niveau te laag was en het spamgehalte te hoog. Het topic werd zogezegd overgenomen door deze nieuwe gezichten.
Het feit dat er door deze mensen niet adequaat reageerden op meermaals verzoek van enkelen in het topic om te stoppen met deze vorm van reacties, geeft aan dat er maatregelen nodig waren. Ik, en vermoedelijk enkele anderen, wilden deze discussie niet via het topic voeren en hebben de topicreport button dan ook gebruikt. Daarnaast was Cloud natuurlijk zelf aanwezig in het topic, dus vermoedelijk zag hij dit zelf ook al 'fout' gaan. Als er dan na meerdere modbreaks, mod-edits, en andere klachten van mede-GoTters nog steeds geen verandering komt, dan is een ban op zijn plaats lijkt mij. Daarnaast, en dit is allicht een subjectief argument, denk ik dat de mensen in kwestie verdacht vaak een zowel een ban op GoT, als een ban van Riot hebben gekregen.
Als tip wil ik meegeven om misschien met die mensen een apart forum aan te maken? Dit hebben wij toentertijd ook gedaan voor Diablo2. Puur omdat wij behoefte hadden aan dingen die niet op het GoT forum thuishoorden. Eerst was dit de MooMooFarm (nu RIP), later werd dit
http://gotdiablo.forum2go.nl/ .
Nee, als Cloud iets te verwijten is dan is dat in mijn ogen dat hij niet aan iedereen kenbaar heeft gemaakt dat er bans uitgedeeld zijn. Dit had voor mij een gevoel gegeven dat de mods er serieus mee bezig zijn om GoT, GoT te houden.
Last, but not least, zou ik hiermee een brug willen slaan naar het Diablo 3 topic. Dit topic is tegenwoordig zeer druk bezocht, en het niveau van de posts daalt ook daar. Het is een beetje 'the next big thing', wat LoL voorheen was. Ik vermoed dat GoT tegenwoordig ook iets drukker bezocht wordt (meer jongeren die GoT vinden / hebben gevonden) waardoor de populatie veranderd, en daarmee ook de sfeer (niet persee negatief). Misschien dat er af en toe wel even aangegeven kan worden dat er niets voor niets een 'huiskamer' subforum is, die werd gemaakt om de andere subfora 'schoon' the houden.
Afijn, end of story: modjes, ga zo door! Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de inzet en hoop hier nog vele jaren vrolijk rond te huppelen

.
@Cloud: good job!
[
Voor 18% gewijzigd door
Flapmo op 02-06-2012 22:33
]