Het crowdfunded gamestopic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is een topic over crowdfunded games.

Wat is crowdfunding?
Crowdfunden is een manier om geld op te halen voor een project, in plaats van een grote investeerder, zijn er heel veel kleine investeerders.
Er wordt een minimumbedrag bepaald en als men dat bereikt heeft, dan kan het project van start (en wordt het geld geïnd bij de investeerders, wordt dat bedrag niet gehaald, dan hoeft niemand van de investeerders iets te betalen).

Zoals wikipedia zegt:
Crowdfunding is een alternatieve wijze om een project te financieren. Om een project te financieren gaan ondernemers in de meeste gevallen naar de bank om een kredietaanvraag te doen en zo startkapitaal te verkrijgen. Crowdfunding verloopt echter zonder financiële intermediairs, maar zorgt voor direct contact tussen investeerders en ondernemers.
Crowdfunding gaat in principe als volgt: Een ondernemer wil een project starten, maar heeft onvoldoende startkapitaal. Om dit kapitaal te verwerven biedt hij of zij het project aan op een platform op Internet en vermeldt het benodigde bedrag erbij. Op deze manier kan iedereen via deze website investeren in het project. Het idee erachter is dat veel particulieren een klein bedrag investeren en dat deze kleine investeringen bij elkaar het project volledig financieren. [...]
Voor gecrowdfunde spellen kan iedereen een bedrag inleggen (meestal vanaf $1). Vaak krijg je vanaf een bepaalde inleg het spel gratis zodra het af is (bij de meeste projecten bij zo'n $15,-).

Ongetwijfeld zullen een aantal spellen uit dit topic groot genoeg worden om een eigen topic te krijgen, maar tot die tijd hebben ze een gezellig onderkomen in dit topicje :)

[ Voor 131% gewijzigd door anandus op 27-10-2012 14:58 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Mooie OP Anandus. :)

Het mooie bij Wasteland 2 is dat de groep die bijdraagt relatief gezien klein is maar toch laat zien dat je ook voor een "klassieker" publiek kan vinden. Al zullen daar ook een hoop Fallout fans bij zitten.

Ook zegt het iets over wat fans ongeveer verwachten qua prijs. Op het moment van schrijven voor Wasteland zo'n 40-50.000 backers op een totaal van 2.1 mln .Gemiddeld genomen zit je dan op zo'n 40-50$ p.p. Ongeveer de nieuwprijs van een normale game. Met het verschil dat dit geld nu echt naar de developers zelf gaat ipv opgedeeld te worden naar studio-publisher-distributor/store owner & taxes.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Allemaal interessante titels om in de gaten te houden d:)b.

Kijk het meest uit naar wasteland 2 :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Dit is echt leuk om te zien hoeveel vette oude games worden herlived, vooral goede classics zoals LSL en Wasteland. Ik heb dan ook beide gedondeerd. Nu nog wachten op een Police Quest sequel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-01 23:56
Ik hoop wel dat het project Make Leisure Suit Larry come again! het redt. Het project zit 21 dagen voor de deadline en heeft 54% van het einddoel gehaald. Dat gaat toch een stuk minder hard dan Double Fine Adventure of Wasteland 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Kickstart is een enorm leuk initiatief. Ik heb het voor het eerst gezien met Project Takedown. Hopelijk komen er zo meer spellen op de markt die echt de moeite waard zijn. Ben eens benieuwd wat de gamestudio's hier aan gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 11:23
Malthus schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:31:
Ik hoop wel dat het project Make Leisure Suit Larry come again! het redt. Het project zit 21 dagen voor de deadline en heeft 54% van het einddoel gehaald. Dat gaat toch een stuk minder hard dan Double Fine Adventure of Wasteland 2.
Dit dus. Ik ben naast de Double Fine-adventure ook dit avontuur gaan ondersteunen, maar het lijkt niet zoveel succes te oogsten als sommige andere projecten. Natuurlijk snap ik ook wel dat er genoeg mensen zijn die liever een echt nieuw avontuur hadden gezien van Larry dan een remake van 1.

Misschien dat ik nog snel Wasteland 2 ondersteun, zodat ik de game nog voor 15 dollar binnen kan hengelen, want heb geen idee wat het prijsbeleid zal wezen zodra deze games af zijn en online te koop zijn. Vermoed zomaar dat dit hoger zal wezen dan 15 dollar...

Overigens vind ik het een geweldig initiatief om bepaalde genres weer tot leven te brengen. Ben benieuwd wat er nog allemaal gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Valt Dwarffortress hier ook onder ?
Het hele ontwikkelteam (1 man :) ) leeft al meerdere jaren (vrij royaal) van giften van de spelers !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Stefandepefan schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:32:
[...]

Dit dus. Ik ben naast de Double Fine-adventure ook dit avontuur gaan ondersteunen, maar het lijkt niet zoveel succes te oogsten als sommige andere projecten. Natuurlijk snap ik ook wel dat er genoeg mensen zijn die liever een echt nieuw avontuur hadden gezien van Larry dan een remake van 1.
Inderdaad en volgens mij zijn er ook al voldoende nieuwe remakes van de allereerste Leisure Suit Larry plus de game is ook gigantisch kort. Ik denk dat een kickstarter om Larry 4 te maken meer succes zou gehad hebben.

Anderzijds zal crowdfunding ook heel snel aan zijn verzadegingspunt komen. Er is maar een beperkte groep mensen die aan dit betaalmodel willen meedoen en ik vermoed dat er veel dezelfde mensen bijna alle projecten steunen, maar ze schieten nu als paddestoelen uit de grond en je kan nu niet eenmaal alle projecten steunen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Stefandepefan schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:32:
Overigens vind ik het een geweldig initiatief om bepaalde genres weer tot leven te brengen. Ben benieuwd wat er nog allemaal gaat komen :)
Dat is precies wat ik ook zo geweldig vind aan Kickstarter (en soortgelijke crowdfunding-projecten). Er worden weer games gemaakt waarbij niet alles om de graphics draait, en genres die al jaren uitgestorven leken (adventures, echte RPGs met isometrische view). Maar misschien is het gewoon deze tijd dat retro weer helemaal in is. Niet alleen met Kickstarter-projecten, maar bijvoorbeeld ook de Baldur's Gate remake of een spel als Legend of Grimrock met een Eye of the Beholder-achtige interface.

Komende maandag wordt trouwens duidelijk welke adventure komend jaar door Jane Jensen's Pinkerton Road: "A Year of Adventure" gemaakt gaat worden. Stemmen kon tot vrijdag 13 april door de backers van dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yay, Shadowrun Returns is door 1 miljoen dollar heen. Dat betekent meer content \o/
Ook Wasteland 2 gaat als een bezetene, al betwijfel ik of ze hun doel van 3 miljoen dollar zullen halen.
DarthDavy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:35:
[...]
Anderzijds zal crowdfunding ook heel snel aan zijn verzadegingspunt komen. Er is maar een beperkte groep mensen die aan dit betaalmodel willen meedoen en ik vermoed dat er veel dezelfde mensen bijna alle projecten steunen, maar ze schieten nu als paddestoelen uit de grond en je kan nu niet eenmaal alle projecten steunen.
Sowieso zullen, nadat een hoop langverwachte IP's voorbij zijn gekomen, de interesse daarvoor afnemen. Daarnaast zullen een hoop start-ups elkaar verdringen op Kickstarter met, inderdaad, maar een beperkt aantal donateurs.

Maar even kijken hoe het zich verder ontwikkeld. Als alternatief systeem is het in ieder geval interessant dat gameontwikkelaars zich kunnen ontplooien zonder de bemoeienis van de aandeelhouders van EA en dergelijke.
Het is in ieder geval ook automatisch een lakmoesproef hoe bepaalde concepten wel of niet aanslaan bij het publiek.
Malthus schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:33:
[...]

Dat is precies wat ik ook zo geweldig vind aan Kickstarter (en soortgelijke crowdfunding-projecten). Er worden weer games gemaakt waarbij niet alles om de graphics draait, en genres die al jaren uitgestorven leken (adventures, echte RPGs met isometrische view). Maar misschien is het gewoon deze tijd dat retro weer helemaal in is. Niet alleen met Kickstarter-projecten, maar bijvoorbeeld ook de Baldur's Gate remake of een spel als Legend of Grimrock met een Eye of the Beholder-achtige interface.
Ik denk niet eens zozeer dat het perse retro is wat populair is (wat blijkens BGEE en LoG duidelijk ook het geval is), maar ook dat men weer de 'game' terug wil hebben in 'computergame'.

Wat dat betreft spreekt dit plaatje boekdelen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E4ahqw6CS2JWOGOQAfRPsPBW/full.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 14-04-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
Oeps, dubbelpost :$

[ Voor 96% gewijzigd door anandus op 14-04-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
anandus schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:35:
Yay, Shadowrun Returns is door 1 miljoen dollar heen. Dat betekent meer content \o/
Ook Wasteland 2 gaat als een bezetene, al betwijfel ik of ze hun doel van 3 miljoen dollar zullen halen.
Hoe bedoel je 3 miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Heel gaaf dat Shadowrun Returns de 1 miljoen heeft gehaald, want dan komt er zelfs een tweede stad bij! En bovendien gaan ze de bijgeleverde editor bruikbaarder maken, dus mogelijk veel content van andere mensen.
Wat dat betreft spreekt dit plaatje boekdelen:
[afbeelding]
Heel mooi en helaas ook heel herkenbaar plaatje. Ik weet nog dat ik vroeger samen met een vriend veel Ravenshield 3 Athena Sword speelde (een tactical FPS). Een missie was een hele map waar je echt alle kanten op kon en overal vijanden konden opduiken. En toen gingen we door naar de opvolger: Raven Shield 4: Lockdown. Toen zaten opeens alle deuren op slot en was er maar één pad door en level heen. En alles was heel erg voorspelbaar geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 12:42
Is Minecraft ook niet begonnen als crowdfunded game? (of was er alleen een geld binnenhaal actie met korting op het spel tijdens alpha en beta?)

GOT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:35
Voor zover ik weet was Minecraft gewoon 'koop hem nu met grote korting en krijg toegang tot de in-ontwikkeling versies' en niet crowdfunded (als er zoveel wordt binnengehaald, kan ik Minecraft maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Reddit chat met Brian Fargo en Chris Avellone

http://www.reddit.com/r/I...th_brian_fargo_and_chris/

Wasteland zit nu boven de 2.5 mln $ met nog zo'n 48 uur te gaan met 53.000 backers. 3 mln zou nog kunnen, maar het wordt krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Op 3 miljoen kunnen ze ook mod tools maken voor het spel, maar die kans is heel klein, dan zou er in de komende 2 dagen nog een half miljoen gegeven moeten worden.
Things are sure looking good to hit our next milestone of $2.1 million dollars [...]
Scope and scale is the number one request, and it is what we are focusing our monies on primarily. So at 2.5 million dollars we would bring in another couple of designers to help create more areas. [...]

[...] While we are not ready to commit to that feature yet, we can say that if we were to hit 3 million dollars, it would be possible to do a mod kit without cutting into the plan for the main game

[ Voor 64% gewijzigd door anandus op 15-04-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-04 09:34
kutagh schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:50:
Voor zover ik weet was Minecraft gewoon 'koop hem nu met grote korting en krijg toegang tot de in-ontwikkeling versies' en niet crowdfunded (als er zoveel wordt binnengehaald, kan ik Minecraft maken).
Dat soort constructies vallen ook onder crowdfunding. De platformen als Kickstarter maken crowdfunding alleen toegankelijker. In feite betekent crowdfunding dat de ontwikkelaar (of muzikant/filmmaker/you name it) door kan door steun van fans, in plaats van door de steun van een uitgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
anandus schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:30:
Op 3 miljoen kunnen ze ook mod tools maken voor het spel, maar die kans is heel klein, dan zou er in de komende 2 dagen nog een half miljoen gegeven moeten worden.
Ik vraag me echter 1 ding af. Als ze dat missende bedrag later nog binnenhalen met losse verkoop, gaan ze dan alsnog die tools leveren? Of extra uitbreidingen voor de game in de vorm van gratis DLC? Ik ondersteun nu 3 projecten via Kickstarter, maar antwoord op die vraag heb ik nog niet echt gevonden (noch enige zoektocht naar gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Crate Entertainment (van Grim Dawn) gaat ook een kickstarter beginnen voor Grim Dawn :)
In principe hanteerden ze dat idee al maar ze willen het toch iets meer naamsbekendheid geven nu ze dicht bij de alpha zitten.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Wasteland zit inmiddels op 2,825 mln$ en daar moet je paypal met 96k nog bijtellen. Het kan nog! *O* nog zo'n 6 uur te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:46
Zo, gelijk maar even 2 games gepledged.
Wasteland 2 en Larry. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Stefandepefan schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:52:
[...]

Ik vraag me echter 1 ding af. Als ze dat missende bedrag later nog binnenhalen met losse verkoop, gaan ze dan alsnog die tools leveren?
In de Chat op Reddit werd die vraag ook gesteld:
[–]SkyeFlayme
Even if we do not reach the goal of 3 million. Is there any chance at all that mod tools would be looked at? Or is 3 million that magic number that MUST be met?

[–]BrianFargoCEO inXile Entertainment
It isn't 100% binary but we do need to make sure that we have the financing to make Wasteland 2 everything that it needs to be. We do want mod tools and it could come in the way of a community made software. We have lots of time to sort this baby out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:10

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Cool, wist niet dat hier een topic voor was. :)

Voor de die hard pi gamers. Ze zijn bezig met kickstarter project voor een nieuwe Tex Murphy game

Gaat los op 15 mei.

Voor degene die niet weten wie Tex Murphy is:
  • Mean Streets
  • Martian Memorandum
  • Under A Killing Moon
  • Pandora Directive
  • Overseer
http://www.mobygames.com/game-group/tex-murphy-series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik heb nog snel $15 gepledged voor Wasteland 2; voor dat geld krijg je het volledige game. De uiteindelijke prijs zal wellicht een veelvoud daarvan zijn.
Jane Jensens back ik voor $50 al van 2 minuten na de aankondiging. En Larry krijgt ook $75 van me; misschien dat ik dat nog verhoog om de big box te krijgen. Nog even afwachten.

Hopelijk krijgen The Two Guys From Andromeda de rechten op Space Quest terug en beginnen ze ook een kickstarter voor SQ7.... nostalgie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi systeem dat crowdfunding. Gewoon zorgen dat je alle kosten al gedekt hebt voordat je het spel gaat maken. Geen risico meer lopen, gewoon je inkomsten al helemaal binnen hebben waarop je de kosten perfect kan aanpassen.

Zitten aardig wat leuke spellen bij, kijk zelf vooral uit naar Police Wars, dat klinkt wel heel vet :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Nog een uur voor Wasteland2 en bijna op de 3 mln als je paypal meerekent. Uiteindelijk m'n contributie maar opgekrikt naar 55$. Krijg ik er naast beta access nog een tweede copy bij die ik kan giften. En je moet niet vergeten dat de gehele bijdrage nu echt naar de developers zelf gaat ipv (BTW, reseller, uitgever).

Hierna eens kijken wat er voor andere projecten lopen.

edit: ziet er naar uit dat we de 3 mln gaan halen. Al zal die modkit nog wel een poosje op zich laten wachten. Net als het spel. Okt 2013 is wat optimistisch denk ik.

[ Voor 59% gewijzigd door CapTVK op 17-04-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Waar zie jij ergens hoeveel er gegeven is via PayPal? De teller staat nu op $2,9M via Kickstarter alleen...
En je moet niet vergeten dat de gehele bijdrage nu echt naar de developers zelf gaat ipv (BTW, reseller, uitgever).
Niet echt... er gaat 5% naar Kickstarter en 3% ofzo naar Amazon...

[ Voor 47% gewijzigd door Waking_The_Dead op 17-04-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Een paar mensen geven in de comments ook de paypal stand aan. We zijn er inmiddels voorbij de 3 mln grens maar wat extra's kan geen kwaad.
Mike Huebner 1 minute ago

They sky is the limit!! More money means more content: A larger world, more items, more weapons, more enemies, more music, etc. pp.!! The pledges are coming fast! Maybe we can hit 3.1 Million!
Paypal: $102,847
Kickstarter: $2,905,128

$3,007,975 and counting!

If you don't have a credit card, then you can donate using PayPal here: http://wasteland.inxile-entertainment.com/pledge.php

[ Voor 61% gewijzigd door CapTVK op 17-04-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ook een gevaar: één boute game en dit businessmodel valt als een kaartenhuisje in mekaar. Zeker de big funded games (wasteland 2 en double fine's adventure) zullen hier vatbaar voor zijn. Deze games zullen maar "better be good" zijn of het is over met dit businessmodel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nouja, het businessmodel valt of staat niet bij één game, lijkt me.
Ik ga er sowieso vanuit dat meerdere games wel tegen zullen vallen, net als normaal gefinancierde games.

Maar als het een chronisch probleem is dat er onder-de-maat spellen uitkomen, dan is dat wel het einde van dit businessmodel, idd.

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 17-04-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Interessant dit. Dacht eigenlijk dat het het kickstarter topic zou heten. Maar dat zal wel de populairste site zijn om te crowdfunden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nadeel is gewoon dat de spellen al betaald zijn en de ontwikkelaars dus ook al betaald zijn voor hun werk dat ze nog moeten gaan verrichten. Geen enkele dwang om een echt goed spel af te leveren en je moet maar hopen dat ze kunnen leveren wat ze beloven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Tsurany schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:00:
Nadeel is gewoon dat de spellen al betaald zijn en de ontwikkelaars dus ook al betaald zijn voor hun werk dat ze nog moeten gaan verrichten. Geen enkele dwang om een echt goed spel af te leveren en je moet maar hopen dat ze kunnen leveren wat ze beloven.
Ik ga ook alleen mee met de grotere namen, soort van zekerheid. Ik denk dat Kickstarter.com wel iets van milestone payments hanteerd en dat ze niet nu direct al 3M krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Megamind schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:02:
[...]

Ik ga ook alleen mee met de grotere namen, soort van zekerheid. Ik denk dat Kickstarter.com wel iets van milestone payments hanteerd en dat ze niet nu direct al 3M krijgen.
Waarom denk je dat? Er is toch niets dat daar op wijst? En waarom zou Kickstarter dan wel meteen het geld krijgen (en lekker intresten incasseren) en inXile in schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Niks eigenlijk:
It is the responsibility of the project creator to fulfill the promises of their project. Kickstarter reviews projects to ensure they do not violate the Project Guidelines, however Kickstarter does not investigate a creator's ability to complete their project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
DarthDavy schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:38:
Ook een gevaar: één boute game en dit businessmodel valt als een kaartenhuisje in mekaar. Zeker de big funded games (wasteland 2 en double fine's adventure) zullen hier vatbaar voor zijn. Deze games zullen maar "better be good" zijn of het is over met dit businessmodel...
Natuurlijk is het een risico. Ik zie het als een investering op basis van vertrouwen, met de hoop dat ik er iets voor terugkrijg, maar het kan net zo goed mislopen en dan heeft niemand wat op het einde.

Bij sommige projecten is het maar hopen dat je een verhaal/thema of graphics/gameplay krijgt wat je persoonlijk leuk zal vinden. Ok, thema bij Wasteland 2 spreekt me dan aan, maar ik snap ook wel dat ze keuzes maken die niet iedereen leuk zal vinden. Terwijl een hoop mensen met het idee er in gaan dat ze hier hun ideale game uit zullen halen. Ik heb nog geen enkel idee wat we straks kunnen verwachten van het Double Fine adventure bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Jane Jensen's Pinkerton Road: "A Year of Adventure" heeft bekend gemaakt welke adventure ze het komende jaar gaan maken:
spoiler:
De backers hebben op Moebius gestemd.

En het Grim Dawn project is nu ook op Kickstarter te vinden. Wel vreemd dat ze andere bedragen hanteren dan op hun eigen site.
Tsurany schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:00:
Ik denk juist dat dit een voordeel is. Omdat het project al betaald is, zijn de financiën of een nare uitgever geen reden meer om het spel vroegtijdig uit te geven. En ik denk dat de mensen die nu Kickstarter-projecten hebben lopen erg graag games willen (blijven) maken, dus zij zijn net als de backers gebaat bij een goede game. En aangezien intrinsieke motivatie beter werkt dan externe redenen kan het alleen maar heel erg mooi worden. :)

Niet alle projecten op Kickstarter lukken, en ik ben bang dat Tortured Hearts - or, How I Saved The Universe. Again één van de projecten is die het niet gaat redden. Ik vind het er toch best grappig uit zien...

[ Voor 10% gewijzigd door Malthus op 17-04-2012 20:39 . Reden: Tortured Hearts toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ah, de grote boze uitgever. Het is wel de grote boze uitgever die voor een miljoen(en) verkoop zorgt door marketing en publiciteit. Dit is iets wat crowdfunding projecten niet hebben. Zij moeten het enkel hebben van de mond-op-mond reclame en publiciteit in de gespecialiseerde pers. Ik zie eind 2013 geen grote billboards in centrum Brussel hangen met reclame voor Wasteland 2 op. Iets wat voor Uncharted 3 eind vorig jaar wel het geval was. En het is dat waar Jan Modaal op reageert en die voor een miljoen(en) verkoop zorgt. Wasteland 2 heeft nu iets meer dan 61.000 backers. Dat is dus al een veelvoud van verkochte kopieën (omdat je in de hogere pledge tiers meerdere kopieën van de game krijgt). Hoeveel kan Wasteland 2 na release nog verkopen? 100.000? Misschien een half miljoen als het echt een topgame blijkt te zijn (wat dus nog af te wachten valt).

Ik steun crowdfunded projecten en ik vind het een geweldig concept. Maar of het echt een alternatief voor de klassieke uitgevers vormt, durf ik te betwijfelen. Voor sommige projecten is dat niet nodig, maar als Wasteland 2 bijvoorbeeld op het einde van de rit de betere game dan Fallout 3 blijkt te zijn en Wasteland 2 verkoopt minder, wat op zich nu al een zekerheid is, hoe motiverend is dat voor de ontwikkelaar. En dan komt dat reeds betaald zijn voor nog te bewijzen diensten om het hoekje kijken. Na de release komen er nog maar weinig royalties meer binnen, iets wat met een klassieke verkoop van een succesvolle game wel zo is. Is dat voldoende motiverend om in zo'n business model te blijven werken? Triple A titels met een miljoenen budget (tientallen miljoenen dan) en met een personeelbestand van meer dan 100 zie ik nog niet onmiddellijk ontwikkeld worden.

Een ontwikkelaar wil toch dat zijn game door zo veel mogelijk spelers geapprecieerd en gespeeld wordt. Een klassieke uitgever is dan toch de manier om dat te bereiken. Maar als je een visie hebt en je vangt bot bij de klassieke uitgever dan kan crowdfunding een alternatief zijn. En daarom is dit net zo geweldig dat het er nu is.

Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe dit zich de komende jaren zal evolueren en wanneer de eerste games gesubsidieerd door crowdfunding op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Als Wasteland 2 een deal sluit met Steam dan hebben ze al een enorme voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe werkt crowdfunding eigenlijk als een game succesvol is dus nadat het af is ook nog erg goed verkoopt.

Dan maak je dus winst met geld dat je van andere hebt gekregen. Lijkt me een beetje cru om alles daarvan zelf te houden. Ook wel logisch, maar een klein beetje out of place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 155599 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:20:
Hoe werkt crowdfunding eigenlijk als een game succesvol is dus nadat het af is ook nog erg goed verkoopt.

Dan maak je dus winst met geld dat je van andere hebt gekregen. Lijkt me een beetje cru om alles daarvan zelf te houden. Ook wel logisch, maar een klein beetje out of place.
Je hebt bijgedragen aan de launch van de game, je krijgt je game (plus goodies als je hoger pledge), dat is het principe achter crowdfunding :) Al zijn er games/producten op bv kickstarter die hogere pledges laten delen in de winst.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Megamind schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:05:
Als Wasteland 2 een deal sluit met Steam dan hebben ze al een enorme voorsprong.
Volgens de FAQ van Wasteland 2:
Can I get my digital copy on Steam, if I want?
Absolutely. The digital copies will be made available through Steam and other DRM free digital distribution methods.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 18-04-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
anandus schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:38:
[...]
Volgens de FAQ van Wasteland 2:

[...]
Als je dan nog wat geld over hebt en je een steam special kan krijgen dan heb je tegenwoordig volgens mij wel enorm veel publiciteit die ook daadwerkelijk kostentechnisch effectief is. Om nou in elk land in een gameblaadje een ad te zetten lijkt mij weer wat ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Larry heeft gisteren nog een boost gekregen met een $10K pledge en zit nu aan 80% funding. Dus dat komt wel goed.
Jane Jensen heeft het precies wat lastiger want er wordt steeds minder gepledged: http://www.kicktraq.com/p...erton-road-2012-2013-csg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Malthus schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:24:
En het Grim Dawn project is nu ook op Kickstarter te vinden. Wel vreemd dat ze andere bedragen hanteren dan op hun eigen site.
Dat zijn dan ook iets andere packages, ik denk dat ze dat nog moeten aanpassen (lees: weghalen).
In ieder geval gaat Grim Dawn wel lekker, ze hebben in ~2 dagen tijd al >100k opgehaald en zitten daarmee al op een hele goede weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 08:36
Grim Dawn zal wel doorgaan gok ik. De game is al een behoorlijke tijd in productie en meerdere teamleden hebben hun eigen vermogen er ook inzitten. Dus als je dan geld geeft dan heb je toch een stukje meer garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dat de game er gaat komen is een feit maar ook al waren er al veel fans die pre-order packages gehaald hadden was dat niet genoeg om de ontwikkeling enigszins te versnellen. Maarja wat wil je ook als er maar 2 personen full-time aan werken naast hun andere baan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
psychoclown schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:12:
Dat de game er gaat komen is een feit maar ook al waren er al veel fans die pre-order packages gehaald hadden was dat niet genoeg om de ontwikkeling enigszins te versnellen. Maarja wat wil je ook als er maar 2 personen full-time aan werken naast hun andere baan :)
Ik heb ook al eens overwogen om Grim Dawn te pre-orderen, maar juist omdat de ontwikkeling zo traag ging had ik het idee dat we de komende paar jaar nog geen game zouden zien.

Hopelijk halen ze met Kickstarter genoeg geld op om de ontwikkeling flink te versnellen. Ik zal binnenkort in ieder geval ook een bijdrage leveren (maar vandaag niet, want ik heb al een ander project gesteund dat helaas redelijk kansloos lijkt, namelijk Tortured Hearts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Het ziet ernaar uit dat zowel Larry als Jane Jensen's Pinkerton Road het ook allebei zullen halen.

Goed nieuws voor de adventure fans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er al zulk soort games succesvol afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
DarthDavy schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 07:31:
Het ziet ernaar uit dat zowel Larry als Jane Jensen's Pinkerton Road het ook allebei zullen halen.

Ik hoop dat Larry het gaat halen, maar dan gaat het wel met hakken over de sloot. Nog 8 dagen en 25.000 dollar te gaan. Ik vind het spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
DarthDavy schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 07:31:

Larry zal het wel halen, maar Pinkerton gaat heeeeeel traag hoor. De afgelopen 24u is er maar $3.000 opgehaald. Als dezelfde trend aanhoudt, dan haalt ze het nipt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Op het einde gaat het altijd wat harder. Waarschijnlijk door de backers die nog hun pledgen verhogen. Zo zie ik het bij Larry nu ook gebeuren. Veel mensen gaan toch van de 15 naar hoger.

Pinkerton zit nu in de periode dat het het traagst gaat aangezien het nog altijd meer dan 20 dagen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Het is natuurlijk geen exacte wetenschap. Maar ik vind het toch wel heel traag vooruitgaan bij Pinkerton. De vraag is ook of er nog veel backers zijn die hun pledge nog kunnen/willen verhogen want Pinkerton heeft momenteel al ongeveer $72 per backer terwijl Larry nog geen $45 per backer heeft. En bij deze laatste hebben heel wat backers hun pledge al verhoogd.
Binnen een dag of twee zal Larry wel aan 100% zitten. De vraag blijft daar natuulijk hoeveel ze er over gaan en hoeveel extra content ons dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Waking_The_Dead schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:01:
Binnen een dag of twee zal Larry wel aan 100% zitten. De vraag blijft daar natuulijk hoeveel ze er over gaan en hoeveel extra content ons dat oplevert.
Nog minder dan 5000 dollar te gaan om het eerste doel te bereiken en dan nog 6/7 dagen te gaan om die extra's binnen te slepen voor extra content (of een Linux versie). Mijn angsten dat deze game het niet zou halen zijn daarmee ook een stuk minder geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Yeah, Larry komt eraan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

En aangezien het op het einde altijd iets sneller gaat, zie ik Larry wel nog iets boven de 600k uitkomen. Dat zou meer dan voldoende moeten zijn om een goede remake te maken. De eerste LSL is trouwens geen grote game, een extra stukje verhaal rondom een extra meisje zou de game consistenter maken naar hedendaagse contentnormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Ik ben er niet gerust in dat Pinkerton Road zijn doel haalt. Volgens http://www.kicktraq.com/p...erton-road-2012-2013-csg/ wel, maar die trend houdt rekening met het gemiddelde over het hele traject. Als je kijkt naar het bedrag dat de laatste paar dagen gegeven werd, dan zie je dat er per dag nauwelijks een procent bij komt. En als die trend zich voortzet, dan kom je ergens tussen de 90% en 100% uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Erg leuk dit gelukt is, alleen het grote nadeel van dit systeem is dat je constant op de hoogte wordt gehouden, dus dat het wachten behoorlijk zwaar wordt! Kan zosnel niks vinden over een eventuele releasedate, maar ik denk dat ze hier toch wel 2 jaar mee bezig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Jane zou eigenlijk nog een extra tier tussen de 100 en de 200 dollar moeten zetten (150 ofzo). Ik wil nog best wat omhoog, maar het dubbele voor een grotere doos, een extra pdfje en wat soundtracks vind ik toch net wat té.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Megamind schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:19:
[...]

Erg leuk dit gelukt is, alleen het grote nadeel van dit systeem is dat je constant op de hoogte wordt gehouden, dus dat het wachten behoorlijk zwaar wordt! Kan zosnel niks vinden over een eventuele releasedate, maar ik denk dat ze hier toch wel 2 jaar mee bezig zijn..
Het plan is oktober 2012... dat staat toch bij de tiers op hun Kickstarter page.
Natuurlijk, als er extra content komt, dan zal dat opschuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Yep, het plan is oktober 2012.
En denk erom, er was in het verleden al een update van Larry 1, aangezien deze van EGA naar VGA is geport, waarbij de muis al werd toegevoegd.
Wat ik heb begrepen is dat ze niet het verhaal willen aanpassen, of hooguit wat namen die zijn aangepast, en dus enkel de graphics en sounds worden aangepast.
Ik denk dus wel dat ze oktober halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
RollieBollie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:22:
En denk erom, er was in het verleden al een update van Larry 1, aangezien deze van EGA naar VGA is geport, waarbij de muis al werd toegevoegd.
Wat ik heb begrepen is dat ze niet het verhaal willen aanpassen, of hooguit wat namen die zijn aangepast, en dus enkel de graphics en sounds worden aangepast.
Als ze genoeg budget bij elkaar halen, dan gaan ze wel degelijk het verhaal uitbreiden: lokaties, quests en vrouwen toevoegen. Het feit dat het spel al eens hermaakt is doet eigenlijk niets terzake. Ze moeten sowieso van nul beginnen. OK, het verhaal hebben ze, maar voor de rest is er hoegenaamd niets dat ze kunnen herbruiken van een oudere versie van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Tof om te zien hoe de adventure-community elkaar steunt. Toen de Larry kickstarter afgelopen was, heeft Paul T. een videoboodschap gepost om de backers te bedanken maar ook om Jane Jensen te steunen. Op dat moment zag het er nog naar uit dat de Pinkerton Road kickstarter het maar nipt zou halen. Door een invasie van Larry fans is de $300K ondertussen bereikt met nog 13 dagen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Waking_The_Dead schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:33:
Tof om te zien hoe de adventure-community elkaar steunt. Toen de Larry kickstarter afgelopen was, heeft Paul T. een videoboodschap gepost om de backers te bedanken maar ook om Jane Jensen te steunen. Op dat moment zag het er nog naar uit dat de Pinkerton Road kickstarter het maar nipt zou halen. Door een invasie van Larry fans is de $300K ondertussen bereikt met nog 13 dagen te gaan.
[mierennuekmodus]Paul Throwe heeft die update gepost, maar de oproep om Pinkerton Road te steunen in de YoutTube video is Josh Mandel[/mierenneukmodus]

Ik ben wel benieuwd welke game Mystery Game X is die Jane Jensen heeft aangekondigd in de laatste update van de Pinkerton Road Studio. Aangezien deze game via een publisher komt... Zou het kunnen?... Een nieuwe Gabriel Knight??? :9~

Er komen deze maand nog twee kickstarters om twee oude adventure reeksen nieuwe leven in te blazen. Eentje voor een nieuwe Space Quest en eentje - en hier ben ik heel enthousiast over - voor een nieuwe Tex Murphy game!!! *O* *O* *O*

[ Voor 11% gewijzigd door DarthDavy op 07-05-2012 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
[b][message=38176019,noline]
Ik ben wel benieuwd welke game Mystery Game X is die Jane Jensen heeft aangekondigd in de laatste update van de Pinkerton Road Studio. Aangezien deze game via een publisher komt... Zou het kunnen?... Een nieuwe Gabriel Knight??? :9~
99,9% zeker niet GK4. Onlangs tweete Jane "Best news ever". Toen dacht iedereen dat ze de rechten op GK terug had maar dat heeft ze letterlijk ontekend. Later heeft ze ook bevestigd dat ze hiermee bedoelde dat er zeker twee games kwamen. Mystery Game X is dus zeker niet GK4. Er zijn wel roddels die zeggen dat het een remake van GK1 zou kunnen zijn, maar dat zou mij verbazen. Ze heeft trouwens ook al gezegd dat een nieuwe GK in de toekomst misschien mogelijk is, maar zeker niet deze CSG-cycle.

Maar ik hoop natuurlijk dat ik het bij het verkeerde eind heb d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Waking_The_Dead schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:15:
[...]

99,9% zeker niet GK4. Onlangs tweete Jane "Best news ever". Toen dacht iedereen dat ze de rechten op GK terug had maar dat heeft ze letterlijk ontekend. Later heeft ze ook bevestigd dat ze hiermee bedoelde dat er zeker twee games kwamen. Mystery Game X is dus zeker niet GK4. Er zijn wel roddels die zeggen dat het een remake van GK1 zou kunnen zijn, maar dat zou mij verbazen. Ze heeft trouwens ook al gezegd dat een nieuwe GK in de toekomst misschien mogelijk is, maar zeker niet deze CSG-cycle.

Maar ik hoop natuurlijk dat ik het bij het verkeerde eind heb d:)b
Maar Mystery Game X wordt wel in samenwerking met een uitgever gemaakt. Die game gaat niet gefund worden door het kickstarter project (in theorie, maar in de praktijk waarschijnlijk wel). Momenteel kan er geen nieuwe GK gemaakt worden omdat Pinkerton Road Studio de rechten voor GK niet heeft. Maar ze waren wel aan het onderhandelen over de rechten. En nu komt er dan toch een tweede game met een publisher. Ik weet het niet, maar als ik 1 + 1 optel zou Mystery Game X toch wel iets met een bestaande franchise te maken moeten hebben. Het lijkt me sterk dat een publisher een concept van Pinkerton Road Studio zal oppakken naast het Moebius project. Waarom wordt er ook zo mysterieus over gedaan? En Jane heeft ook gezegd dat de community heel enthousiast zal zijn over Mystery Game X.

Ik kan niet anders dan besluiten dat het IETS met GK te maken heeft. Een remake van Sins of the Father zou kunnen, maar ook hier denk ik niet dat een publisher geld zou willen inpompen. Welke publisher bezit eigenlijk de rechten van de GK franchise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
DarthDavy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:44:
Welke publisher bezit eigenlijk de rechten van de GK franchise?
Activision: http://www.forbes.com/sit...ane-jensen-kickstarter/4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Pffff... Activision... :/

Mijn hoop op een nieuwe GK game is opnieuw gedaald. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Ik geloof dat Activision de rechten op een of andere quest reeks (ik dacht Kings Quest of Police Quest, ben niet zeker) voor $500,000 van de hand doet met een bijkomende vergoeding van 50% op de opbrengst van alle nieuwe delen binnen de reeks.... niet echt evident dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Grim Dawn heeft ook zijn doel behaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor maandloon houden ze eigenlijk rekening mee voor hun eigen bij het opstellen van een kickstarter budget?
Houtje sabbelen?
Iets inleveren?
Conform markt?

Als een game af is, komt er nog enige vorm van copy protection erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 155599 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:17:
Als een game af is, komt er nog enige vorm van copy protection erop?
Dat lijkt me variëren van game tot game, sommigen zullen er geen copy protection opzetten, anderen zullen er DRM (zoals bijv. de DRM van Steam*) opzetten.

Maar de bedoeling is, lijkt me, in principe niet dat het gewoon gratis wordt uitgedeeld als het af is, het komt gewoon in de (online) winkel te liggen als het klaar is.

* Even voor de duidelijkheid: Als iets via Steam geleverd wordt betekent niet automatisch dat Steam's DRM eropzit

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 07-05-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
RollieBollie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:22:
Oktober 2012 gaat het niet meer worden omdat ze nu extra content aan de game gaan toevoegen. Sterker nog, ze willen de kerstperiode skippen en het ergens begin volgend jaar uitbrengen. Nou ja, niet dat ik er wakker van lig, maar was graag met deze game al dit jaar aan de slag gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:05
En nog een Kickstarter game reboot/remake kunnen we toevoegen
http://www.kickstarter.co...carmageddon-reincarnation

Carmageddon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Psyonara schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:04:

Carmageddon.
_/-\o_ Heb paar maanden geleden nog de originele gespeeld, wat een geweldige game voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Psyonara schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:04:

Carmageddon.
Nu ook met een eigen topique [Kickstarter] Carmageddon: Reincarnation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
En voeg er maar de Two Guys From Andromeda aan toe: http://www.kickstarter.co...the-creators-of-space-que

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ah, mooi dat die ook gestart is. Iemand al de nieuwe Tex Murphy gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:05
Ik zag het ja :) Volgens mij rond dezelfde tijd gepost.

En voor de Friezen onder ons
http://www.kickstarter.co...184/cross-of-the-dutchman
En ook nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Het ziet ernaar uit dat Carmageddon vrij snel zijn doel zal behalen; ze zitten na 1 dag al aan 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er al succesvolle kickstarters verkeerd afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Voor fans van ouderwetse FMV-games: Tex Murphy komt terug.
http://www.kickstarter.co...tex-murphy-project-fedora
Binnen enkele uren is er al ruim 15% binnengehaald van de beoogde 450.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Het leuke tot nu toe vind ik, dat je nu toch wel prachtige games kan helpen kickstarten en later dus een (digitale) kopie krijgt, voor weing geld. Vaak 15 euro en dat voor toch wel volwaardige spellen. Het blijft dan wel wat meer afwachten of het uiteindelijk een goed spel gaat worden.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:09:
Zijn er al succesvolle kickstarters verkeerd afgelopen?
Er zijn wel voorbeelden (die ik niet zo 1-2-3 voor me neus heb), maar bij projecten met grote namen kan je er naar mijn idee wel van uit gaan dat men niet zijn/haar goede naam ter grabbel gooit om even snel te cashen. Maar ok, tijd zal het leren of er dingen zullen misgaan of niet.

Ik wil zelf nog het Carmageddon project gaan ondersteunen en dan blijf ik van de site vandaan voordat ik mijn geld in andere projecten stort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
SpaceVenture (van de makers van Space Quest) is redelijk deprimerend eigenlijk... We zitten nu halverwege en hebben amper 43% binnengehaald. Bovendien blijven er backers weglopen. Momenteel hebben we zelfs minder dan 24 uur geleden (terwijl de teller op een bepaald moment $4K hoger stond).

Ik vrees dat hun prototypes een beetje de boosdoener zijn. Op zich wel een goed idee natuurlijk (elke $100K wordt er een nieuwe protoype van de game uitgebracht) maar omdat het nu zo snel moet gaan, hebben ze ervoor gekozen om de prototypes in HTML5 uit te brengen en enkel via de Chrome Store te verspreiden. Hierop haken een hele hoop backers af omdat ze niet goed gelezen hebben. Ze willen geen game die enkel via Chrome te spelen is maar dat wordt het natuurlijk niet. Het zijn enkel de prototypes die alleen op Chrome draaien. Ik vrees dat veel mensen te lui zijn om alles door te lezen en gewoon niet weten dat het uiteindelijke spel gewoon zonder browser te spelen zal zijn ... best wel jammer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik zou het ook niet accepteren als ze iets bewust alleen voor Chrome maken, ik dacht dat we van die onzin afwaren.

Ik vind kickstarer niet echt zoek vriendelijk trouwens, ik ben een liefhebber van RPG games en wil eigenlijk zoeken op RPG games die nog niet het doel bereikt hebben, maar ik kan geen advanced search ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
JoetjeF schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:13:
Ik zou het ook niet accepteren als ze iets bewust alleen voor Chrome maken, ik dacht dat we van die onzin afwaren.
Jamaar ja, dat is het hem juist. Ze maken het niet alleen voor Chrome. Het zijn prototypes om te tonen wat ze van plan zijn. Die prototypes hebben verder niets met de uiteindelijke game te maken.
Bovendien worden die prototypes niet "voor Chrome" ontwikkeld. Ze worden ontwikkeld in HTML5 (waardoor ze in elke browser zouden moeten werken) alleen is het zo dat ze ervoor gekozen hebben om de Chrome Store te gebruiken om snelle distributie te garanderen tijdens de duur van de Kickstarter campagne.
En dan is het ook nog eens zo dat die prototypes gewoon een leuk extraatje zijn tijdens de campagne en verder geen impact hebben op de uiteindelijke game.

Mijn punt is dus bewezen: mensen lezen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
Waking_The_Dead schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:36:
:)

Ik moet zeggen dat ik je stukje ook even goed moest doorlezen om te snappen wat hier aan de hand is...

Maar ok, hoeveel projecten steunt men hier ondertussen? Ik ben zelf ingestapt bij de kickstarter van Double Fine en sindsdien zijn er Larry, Wasteland 2 en Carmageddon er bij gekomen. Nu zijn er een hoop andere games die ik interessant vind om te ondersteunen, maar wil ook niet te veel geld blijven uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Stefandepefan schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:02:
[...]

:)

Ik moet zeggen dat ik je stukje ook even goed moest doorlezen om te snappen wat hier aan de hand is...
Daar heb je wel gelijk in als ik het nu achteraf opnieuw lees.
Ik was nogal ontgoocheld op het moment dat ik dat schreef en dan is het niet zo evident om alles logisch te laten overkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Waking_The_Dead schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:36:
[...]

Jamaar ja, dat is het hem juist. Ze maken het niet alleen voor Chrome. Het zijn prototypes om te tonen wat ze van plan zijn. Die prototypes hebben verder niets met de uiteindelijke game te maken.
Bovendien worden die prototypes niet "voor Chrome" ontwikkeld. Ze worden ontwikkeld in HTML5 (waardoor ze in elke browser zouden moeten werken) alleen is het zo dat ze ervoor gekozen hebben om de Chrome Store te gebruiken om snelle distributie te garanderen tijdens de duur van de Kickstarter campagne.
En dan is het ook nog eens zo dat die prototypes gewoon een leuk extraatje zijn tijdens de campagne en verder geen impact hebben op de uiteindelijke game.

Ik snapte jouw uitleg wel hoor, die was prima ;) Ik bedoelde dat mensen tegenwoordig snel iets niet pikken als het tegenzit en dat als ze de prototypes al niet kunnen volgen omdat de developers die Chrome only hebben gemaakt dat ze de associatie verliezen en denken: 'laat maar, ik ga wel een ander project uitzoeken'. Maar misschien heb je wel gelijk hoor, dat de hoofd reden is dat de mensen niet goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
JoetjeF schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:14:
[...]

Ik snapte jouw uitleg wel hoor, die was prima ;) Ik bedoelde dat mensen tegenwoordig snel iets niet pikken als het tegenzit en dat als ze de prototypes al niet kunnen volgen omdat de developers die Chrome only hebben gemaakt dat ze de associatie verliezen en denken: 'laat maar, ik ga wel een ander project uitzoeken'. Maar misschien heb je wel gelijk hoor, dat de hoofd reden is dat de mensen niet goed lezen.
Hehe, dan ben ik het die jouw antwoord verkeerd begrepen heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Het lijkt erop dat de grote successen op Kickstarter.com van onder andere Double Fine niet herhaald worden.

Tex Murphy staat nu op 76% met nog 12 dagen te gaan. Die zal het wel gaan halen, denk ik. Maar het worden niet de miljoenen die eerdere projecten hebben binnengehaald.

Two Guys SpaceVenture staat nu op 60% met nog slechts 9 dagen te gaan. Dit project zal nog wel een eindsprint nodig hebben om de 100% te gaan halen.

Het ligt niet aan mij, ik ben bijna Kickstarter-verslaafd. :) Ik steun nu meer dan 10 projecten sinds Double Fine Adventure, waaronder zelfs een science fiction serie (Space Command) en een coole stekkerdoos (Plugbook)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 17:46
Ik begin ook steeds mee kickstart projecten te ondersteunen. Naast fantasy boeken ook wat games.

Ik heb natuurlijk mee gedaan aan de Leisure Suite Lary, maar nu ook een aantal nieuwe:
SkyJacker
Dit zie ik wel als een hele leuke space game worden. Beetje Jumpgate achtig. De alpha client werkt al redelijk goed.

The repopulation
Hier ben ik niet zeker van, maar het introductie verhaal en het filmpje lijken zeer goed uitgewerkt. Zeker omdat het al een werkende client heeft.

Ik had ook de hierboven genoemde Panzer Pets gebacked. Leuk concept maar te weinig animo om te slagen. Ik hoop dat ze doorzetten om toch een soortgelijke game te lanceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Het spacequest team zou het nog eens kunnen gaan halen. Voor $50 kan je nu bij GOG ook een spacequest package downloaden en ze zijn de laatste tijd behoorlijk actief met interviews en updates. Dat interview op gamasutra wat er tijdens de Sierra dagen speelde en hoe het verder vergaan is zijn toch wel weer leuk om te lezen.

Maar het gaat er om spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
CapTVK schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:50:
Het spacequest team zou het nog eens kunnen gaan halen. Voor $50 kan je nu bij GOG ook een spacequest package downloaden en ze zijn de laatste tijd behoorlijk actief met interviews en updates. Dat interview op gamasutra wat er tijdens de Sierra dagen speelde en hoe het verder vergaan is zijn toch wel weer leuk om te lezen.

Maar het gaat er om spannen.
Ik hoop ook dat ze het gaan halen, en ik geef ze nog best een goede kans.

Zo volgde ik Edge Of Space al een tijdje (het lijkt me een soort Terraria in Space) en deze leek rond 80% helemaal stil te vallen. Maar een paar dagen voor het einde gaat het opeens heel erg hard en nu zijn ze al over de 100% heen met nog 2 dagen te gaan. Ik had het eigenlijk niet meer verwacht, maar ze hebben het toch gered...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
SpaceVenture is met een serieuze inhaalbeweging bezig. Ze hebben nog 33 uur de tijd om $32K op te halen. Het heeft er dagenlang naar uit gezien dat ze niet verder dan 90% zouden geraken. Best wel spannend!
Pagina: 1 2 3 Laatste