Het crowdfunded gamestopic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Nog een leuke. een management game in de trant van Dwarf Fortress, Dungeon Keeper en Startopia.
Tevens een van de eerste (en tot nu toe meest succesvolle) UK based kickstarters, gezien Kickstarters sinds 31 oktober ook vanuit de UK te runnen zijn.

http://www.kickstarter.com/projects/1438429768/maia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Belsameth schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 01:47:
Nog een leuke. een management game in de trant van Dwarf Fortress, Dungeon Keeper en Startopia.
Tevens een van de eerste (en tot nu toe meest succesvolle) UK based kickstarters, gezien Kickstarters sinds 31 oktober ook vanuit de UK te runnen zijn.

http://www.kickstarter.com/projects/1438429768/maia
goh wat is dat toch.
Jaren is er alleen maar DF, en opeens gaat iedereen Dwarffortress/dungeonkeeper cloons maken :?

Stone&timber
Towns.
Castle story
A game of dwarves

en nog een paar die ik al weer vergeten ben.............

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Gnomoria.
A Game of Dwarves is nauwelijks een DF clone tho, totaal gen diepgang. Castle Story gaat ook een iets andere richting op. (Maia ook overiges).
Still, meer DF is altijd goed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-04 15:44
Dit interessante spel is ook veel geld aan het binnenhalen met nog 22 dagen te gaan: http://www.kickstarter.co...sir-you-are-being-hunted/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Nog 7 uur te gaan en nog $7K nodig voor Hero-U.
De laatste vijf uur gaat het aan ongeveer $1K/h... Spannend!

http://www.kickstarter.co...ero-u-rogue-to-redemption

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:18
Help Godus! Het project van 22cans en Peter Molyneux heeft nog 7 dagen te gaan, maar moet nog bijna 200.000 pond. Steun het! :P

[ Voor 22% gewijzigd door Fleximex op 14-12-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Klopt het dat je een creditcard moet hebben om Kickstarter-projecten te ondersteunen? Of zie ik iets over het hoofd. Ik heb geen CC, maar wel Paypal bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ja. Dat klopt. Ik heb zelf een prepaid credit card via Moneybookers. Betaal ik 10 euro per jaar voor en kan ik er gewoon geld zonder extra kosten op zetten.
Indiegogo, een Kickstarter tegenhanger, ondersteund wel meerdere betaalmethodes zoals PayPal (zelfs iDeal dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ikzelf gebruik 3V Cash en Neteller voor prepaid creditcards.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok. Ik zal eens kijken of ik daar ook gebruik van kan maken (plus wat evt. kosten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Waarom al dat gedoe met prepaid creditcards? Is het niet gewoon gemakkelijker om een creditcard aan te vragen bij je eigen bank? Of is men bang dat men "los" gaat als ze een normale creditcard hebben en alles impulsief moeten kopen.

Als je minderjarig bent kan ik me me voorstellen dat het niet zomaar een CC kan krijgen maar voor de meeste tweakers moet het toch geen probleem zijn. Scheelt je een hoop gedoe om eerst een prepaid aan te vragen via iDeal en veel gemakkelijker bij bestellen in het buitenland of op vakantie.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik denk dat het meer is dat je wel veel gedoe hebt om dat ding aan te vragen en dan nog geld kwijt bent terwijl je net aan 1x in het jaar wat backt. Credit cards zijn zwaar overbodig. Verder zijn ze onhandig, ik kan niet zien hoeveel ik met de credit card heb uitgegeven tot het eind van de maand als het in 1 klap wordt afgeschreven. Ik heb er uiteindelijk een gehaald omdat ik meerdere dingen wilde hebben die ik van Amazon wilde hebben + af en toe wat van de Google Play store koop. Maar nog steeds gebruik ik het uiteindelijk zeer zelden. En wie heeft er nu zin in om bijna het dubbele voor een product te betalen omdat het net dat produt alleen met een credit card te betalen is?

Alsnog ga ik er vanuit dat de meesten hier ondertussen genoeg backen om een credit card waard te laten zijn. Ik zou graag willen zien dat Project Godus slaagt, maar er is nog 94000 pond nodig. Dus met enige hypocrisie gezien mijn voorgaande opmerkingen over de cc zeg ik: back.
Ik moet toegeven nog enige hypocrisie toe te voegen door zelf te overwegen mijn pledge op te heffen. Ik plegdete met het idee van "ik ga ook door met pledgen dan en alleen dan als er Linux support komt". Ze hebben op een bepaald moment wel Mac OS X support toegevoegd, maar Linux support moet nog officieel worden aangekondigt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik betaal voor mijn cc 10 euro per jaar. Dat heb ik er wel voor over. Ook al gebruik je een jaar je cc niet dan ben je slechts 10 euro kwijt en heb je heel dat jaar een optie van betalen gehad voor Amazon, Kickstarter en de Google Play Store. Maar ik wist van mijzelf dat ik de cc zeker ging gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wil ik er ook nog wel eentje inrollen; http://www.kickstarter.co...7934609/forsaken-fortress

lijkt me wel leuke balans tussen actie, en verhaal cq survival

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fleximex schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:37:
Ik betaal voor mijn cc 10 euro per jaar. Dat heb ik er wel voor over. Ook al gebruik je een jaar je cc niet dan ben je slechts 10 euro kwijt en heb je heel dat jaar een optie van betalen gehad voor Amazon, Kickstarter en de Google Play Store. Maar ik wist van mijzelf dat ik de cc zeker ging gebruiken
Het is op zich niet duur inderdaad, maar ik vind eigenlijk dat zo'n grote website meerdere betaalopties moet kunnen aanbieden. Zeker wanneer ze beseffen dat ze dan nog veel meer backers mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Waarom? Nederland is een enorme uitzondering qua weinig gebruik van credit- en debitkaarten.
Lijkt me een beetje suf als ze speciaal extra mogelijkheden zouden moeten aanbieden omdat er wat Nederlanders liever via iDeal of bitcoin ofzo willen betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:54:
offtopic:
Waarom? Nederland is een enorme uitzondering qua weinig gebruik van credit- en debitkaarten.
Lijkt me een beetje suf als ze speciaal extra mogelijkheden zouden moeten aanbieden omdat er wat Nederlanders liever via iDeal of bitcoin ofzo willen betalen :P
offtopic:
Hmm, je hebt gelijk. Het is erg offtopic. IDeal is echt een Nederlands betaalmiddel, bedacht door onze banken, wat we eigenlijk alleen in Nederland kennen, dus dat vind ik wat ver gaan om dat te implementeren. Paypal daarentegen zou best een optie moeten kunnen zijn. Dat is een internationaal betalingsverkeer een veel gebruikt betaalmiddel.

Als ik op vakantie ga in landen waar alleen CC wordt geaccepteerd, dan regel ik een CC, maar tot nu toe kan ik prima zonder en vind ik het te ver gaan om voor 1 website een CC te regelen. Als ik incidenteel een bestelling wil doen bij bijvoorbeeld Amazon.co.uk, dan ik er altijd wel een vriend(in) waar ik een beroep op kan doen.

@himlims_ Ik zie dat Forsaken Fortress momenteel nog 68 uur te gaan heeft. Het zal erom gaan spannen of ze het gaan halen, denk ik, maar ik vind de opzet ook erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Godus heeft nu stretch goals, waaronder extra game modes. Tweakers die al hebben gepledged willen dus misschien overwegen nog wat meer te pledgen. Er moet verder nog 107,5k voordat de stretch goal van Linux support wordt bereikt. Zelf overweeg ik eigenlijk mijn pledge in te trekken als die niet wordt bereikt.

Verder ben ik wel benieuwd naar Days of Dawn. Het artwork staat mij ten zeerste aan. Het emotiesysteem heeft denk ik ook best potentiëel. Ze willen het gevoel terugbrengen van oude RPG's, maar met een twist. Het magie-systeem is op emoties gebaseerd, waarmee ze een compleet nieuw gameplay element toevoegen.

[ Voor 52% gewijzigd door Amanoo op 19-12-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Bij Godus heeft net toen ik keek iemand, die 5000 gepledged had, zijn/haar pledge ingetrokken. Want het opgehaalde bedrag ging van 448k opeens naar 443k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ja, zal wel een troll zijn geweest. Ondertussen zijn we al flink over de 450k. Peter probeerde nog met meerdere teamleden te dansen op Gangnam Style op de live chat, maar helaas is hij een beetje te stijf daarvoor :P Door voor de stretch goals, dus. Die 550k moet ook gehaald worden/

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Net een mailtje gekregen voor Wasteland2 donors. Iedereen krijgt gratis de Bard's Tale remake uit 2004 op Steam. Nu kan die remake me niet zo boeien. Maar dat Bard's Tale ook komt met de originele delen 1,2 en 3 wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amanoo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 02:56:
Ik denk dat het meer is dat je wel veel gedoe hebt om dat ding aan te vragen en dan nog geld kwijt bent terwijl je net aan 1x in het jaar wat backt. Credit cards zijn zwaar overbodig. Verder zijn ze onhandig, ik kan niet zien hoeveel ik met de credit card heb uitgegeven tot het eind van de maand als het in 1 klap wordt afgeschreven. Ik heb er uiteindelijk een gehaald omdat ik meerdere dingen wilde hebben die ik van Amazon wilde hebben + af en toe wat van de Google Play store koop. Maar nog steeds gebruik ik het uiteindelijk zeer zelden. En wie heeft er nu zin in om bijna het dubbele voor een product te betalen omdat het net dat produt alleen met een credit card te betalen is?

Alsnog ga ik er vanuit dat de meesten hier ondertussen genoeg backen om een credit card waard te laten zijn. Ik zou graag willen zien dat Project Godus slaagt, maar er is nog 94000 pond nodig. Dus met enige hypocrisie gezien mijn voorgaande opmerkingen over de cc zeg ik: back.
Ik moet toegeven nog enige hypocrisie toe te voegen door zelf te overwegen mijn pledge op te heffen. Ik plegdete met het idee van "ik ga ook door met pledgen dan en alleen dan als er Linux support komt". Ze hebben op een bepaald moment wel Mac OS X support toegevoegd, maar Linux support moet nog officieel worden aangekondigt :(
Project Godus heeft nog flink wat extra support gekregen, maar Linux en Ouya support is nog wel 50k van ons verwijderd.

Ondertussen heeft Forsaken Fortress ook zijn target gehaald. Gaat lekker zo. Als ik dit soort bedragen in omloop zie, dan denk ik: hoezo crisis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Linux is nu 5k onder het gepledgete budget! De support is na veel gezeur van Linux fans op de comments verlaagd naar 525k, waar we nu, inclusief PayPal pledges (bijna 15k) met 5k overheen zitten.

EDIT:
En Godus is een succes. Waarschijnlijk zit het rond de 541k, inclusief PayPal pledges. Helaas te weinig voor Ouya, maar de Paypal pledges blijven nog even doorgaan. Als daar 9k wordt opgehaald gaat Ouya alsnog door. Of heel misschien willen ze wel een oogje toeknijpen bij 22cans, omdat het zo dichtbij zit.

[ Voor 48% gewijzigd door Amanoo op 21-12-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-01 23:56
Chris Taylor wil met Gas Powered Games ook een actie-RPG maken via Kickstarter (zie http://www.kickstarter.co...onary-action-rpg?ref=live). Ik ben benieuwd wat het wordt, ik zal in ieder geval wel een bijdrage doen.

Ik had dit nieuws ook als nieuws submit willen doen, maar ik kan de link op Tweakers niet meer vinden sinds de nieuwe lay-out. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 19:44

Martinspire

Awesomeness

Malthus schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:34:
Chris Taylor wil met Gas Powered Games ook een actie-RPG maken via Kickstarter (zie http://www.kickstarter.co...onary-action-rpg?ref=live). Ik ben benieuwd wat het wordt, ik zal in ieder geval wel een bijdrage doen.

Ik had dit nieuws ook als nieuws submit willen doen, maar ik kan de link op Tweakers niet meer vinden sinds de nieuwe lay-out. 8)7
Asje, staat tegenwoordig bij de nieuwspagina rechtsboven als blauwe knop

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik wacht die nog even af. Zo te zien werken ze nog met Linux/OSX in het achterhoofd. Dat worden stretch goals. Eigenlijk wil ik nog de kat uti de boom kijken, heb mijn credit card al een aantal keer gebruikt dus ik weet nog niet hoeveel ik binnenkort moet betalen en ik weet nog niet helemaal wat ik van dit spel moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

2e poging van Days of Dawn is afgelopen nacht van start gegaan. http://www.kickstarter.co...er-the-magic?ref=category
Ik ben benieuwd wat er terecht zal komen van het spel. Waarschijnlijk zullen de animaties uiteindelijk vloeiender worden, deze willen ze uiteindelijk gaan inspelen. Het magie-systeem klinkt verfrissend en ik ben erg benieuwd naar het plot (naar mijn begrijpen is het team dat erachter zit behoorlijk fan van games met goede verhaallijnen, dus ze zullen er vast niet met de pet naar gooien). Soundtracks tot nu toe klinken alsof er wel mensen achter zitten die weten waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een interessant project:
At The Gates

Een strategy-game van Jon Shafer. Ziet er interessant uit, vooral de seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Een horror-adventure, geinspireerd door H.P. Lovecraft, van de maker van Scratches: Asylum. De Argentijnse ontwikkelaar is al enkele jaren met het spel bezig, heeft een eigen engine gebouwd die native Windows, Linux en OS X ondersteunt en wil deze (de engine dus) binnenkort open source maken. Het spel zal volledig DRM-vrij zijn, ook op Steam. Om Asylum dit jaar nog uit te kunnen brengen vragen ze $100.666 waarvan inmiddels 38% binnen is. Je kan nu al een korte teaser-demo downloaden die volledig becommentarieerd is zodat je alvast een blik op de engine kan werpen en er mee kan rommelen als je daar zin in hebt.
http://kck.st/VlnMSs
(en voor meer info over de engine (Dagon), die aangemeld is voor Steam Greenlight, kun je hier en hier terecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
En er is nog een interessante game op Kickstarter verschenen: Dreamfall: Chapters! Ik ben erg enthousiast en heb een bijdrage gedaan.

Er is $850.000 nodig voor deze adventure-game, en de teller staat nu al boven de $200.000 met nog 29 dagen te gaan. Als het zo door gaat, dan komt Dreamfall: Chapters er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:40:
Een horror-adventure, geinspireerd door H.P. Lovecraft [...] heeft een eigen engine gebouwd die native Windows, Linux en OS X ondersteunt en wil deze (de engine dus) binnenkort open source maken.
[...]
http://kck.st/VlnMSs
Inmiddels nog 14 dagen te gaan en het project staat op 72%. Vanaf vandaag is de engine open source, hier te verkrijgen: https://github.com/Senscape/Dagon
Morgen is er een Reddit AMA 16:00 EST dus 21:00 UTC/GMT of 22:00 onze tijd, dus als je nog vragen hebt voor de ontwikkelaar, dan kan je ze dan stellen (of in de comments van de Kickstarter, hij hangt daar regelmatig rond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gister m'n Leisure Suit Larry alpha code binnen gekregen. Helaas nog geen tijd gehad om te spelen, maar wel cool om te zien dat er actie in de taxi blijft zitten bij Al en z'n vrienden.
Wat zou er eigenlijk gebeuren als een game z'n bedrag haalt, maar uiteindelijke niet wordt gemaakt? Zeker in het geval er vooraf betaald moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 17:46
theHoff schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:30:

Wat zou er eigenlijk gebeuren als een game z'n bedrag haalt, maar uiteindelijke niet wordt gemaakt? Zeker in het geval er vooraf betaald moet worden?
In princiepe heb je dan pech. Hoewel ik een beetje merk dat kickstarter wel wat meer gaat "controleren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theHoff schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:30:
Gister m'n Leisure Suit Larry alpha code binnen gekregen. Helaas nog geen tijd gehad om te spelen, maar wel cool om te zien dat er actie in de taxi blijft zitten bij Al en z'n vrienden.
Het lijkt me dat er dan een paar Amerikanen er als de kippen bij zijn om de betreffende partij voor de rechter te slepen en op zijn minst het geld terug te vorderen. Tbh, dat loont mijns inziens alleen als je er echt een fors bedrag in hebt gestopt of collectief een rechtszaak begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Op indiegogo zijn er een aantal aparte crowdfunding games te vinden

http://www.indiegogo.com/projects/riot--4

As the economical crisis advances, the discontent of an entire population cannot help but outburst in Riots, where the sounds of many voices get heard at once. The Director Leonard Menchiari has been experiencing this form of protest in person, and the game "Riot"  was born as a way to express it and to tell the stories of these fights. What is it that triggers such a strife? What does a cop feel during the conflict? In "Riot", the player will experience both sides of a fight in which there is no such thing as "victory" or "defeat".

The funding for the game will enable the developers to travel, document and experience live riots going on in Italy, Greece, Egypt and possibly many other places around the world (next to developing the game, buying software and hardware for development and testing).
Only comments and reports from the people joining the conflicts will be taken into consideration, attempting to depict both sides of the fight without bias, only objectivity and facts.
Leonard Mechiari, previously an Editor/Cinematographer at Valve, is joined by game designer Mattia Traverso, programmer Ugur Ister, composer Simon Michel, sound designer Eric Wegener, and sound designer Rolando Nadal on his team.

De graphics doen me erg denken aan Sword & Sorcery van de superbrothers. Ben benieuwd hoe dit gameplaywise gaat uitpakken.

Met aanstaande release van Skullgirls op de PC is er ook een crowdfunder bezig om nieuwe karakters toe te voegen. De eerste fase is inmiddels gelukt.

http://www.indiegogo.com/projects/keep-skullgirls-growing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Als het goed is gaat morgen de spirituele opvolger van Planescape Torment live op Kickstarter.

Het spel wordt gemaakt door inXile onder leiding van Brian Fargo, en maakt in tegenstelling tot Planescape: Torment geen gebruik van de AD&D regels, maar van Numenera, een RPG-systeem van Monte Cook dat recent via Kickstarter gefund is. Chris Avellone, die een belangrijke rol had bij Planescape: Torment is niet bij het project betrokken, maar geeft wel zijn goedkeuring.

Ik vond Planescape: Torment geweldig, dus als dit Kickstarter-project een beetje goede indruk maakt, dan gaat me dit weer geld kosten... :)

edit:
En de Kickstarter van Torment: Tides of Numenera is live!

edit 2:
En een paar uur later is het doel van $900,000 bereikt! _/-\o_

edit 3:
Volgens een berichtje op Twitter is dit nu het Kickstarter-project dat het snelst de $1,000,000 heeft bereikt (binnen 8 uur, OUYA heeft er 8 uur en 22 minuten over gedaan).

[ Voor 23% gewijzigd door Malthus op 06-03-2013 22:25 . Reden: Kickstarter-doel bereikt, en de 1 miljoen ook. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Richard Garriott, van Ultima-faam, heeft ook een projectje, Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues.

Doel is $1M.
Het gaat niet zo hard als Torment, maar zit na paar uur op $300k+, dus dat ziet er goed uit.

Uiteraard heb ik Shroud en Torment gebackt :P Ik begin me serieus zorgen te maken over tijdgebrek de komende jaren met al die spellen die ik back 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-03 19:45

TNJ

Frugalite

Als liefhebber van simulaties (Arma 2/3, race sims, il2-1946) wou ik graag de aandacht vestigen op Rogue System : http://www.kickstarter.com/projects/1298800608/rogue-system

Een ruimte simulatie. Denk niet aan Wing Commander (daar heb je Star Citizen voor), maar eerder aan I-war en Elite. Ik ben een backer en hoop dat ze het doel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:27:
Richard Garriott, van Ultima-faam, heeft ook een projectje, Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues.

Doel is $1M.
Het gaat niet zo hard als Torment, maar zit na paar uur op $300k+, dus dat ziet er goed uit.

Uiteraard heb ik Shroud en Torment gebackt :P Ik begin me serieus zorgen te maken over tijdgebrek de komende jaren met al die spellen die ik back 8)7
Project maakt wel een goede kans op slagen denk ik. Inmiddels al bijna 700k verzameld met nog 27 dagen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Malthus schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:27:
Volgens een berichtje op Twitter is dit nu het Kickstarter-project dat het snelst de $1,000,000 heeft bereikt (binnen 8 uur, OUYA heeft er 8 uur en 22 minuten over gedaan).
En dit record is vandaag verpulverd door Veronica Mars, een Kickstarter-project om een film (dus niet eens een game-gerelateerd project) te maken als vervolg op de gelijknamige serie. Dit Kickstarter-project heeft binnen 4½ uur $1.000.000 binnengehaald, en zijn daarmee al halverwege het doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onze zuiderburen van Larian Studios maken een nieuwe Divinity-game.

http://www.kickstarter.co...ios/divinity-original-sin

Doel: $400.000
Inmiddels binnen: $256.000
Nog 24 dagen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Wou daarvoor bijna een apart topic aanmaken. Ik had meteen gebacked, ziet er veelbelovend uit. Zeker de 65 euro pledge waarin ook Dragon Commander zit. 2 games die de volle pot waard zijn voor de prijs van 1.

Het lijkt ook een veel betere spirituele opvolger van Ultima dan de kickstarter van Lord British. :-)

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als nog mensen geïnteresseerd zijn in Shroud of the Avatar dan moeten ze snel zijn: Over 75 minuten sluit de Kickstart.
Zit nu op 186%.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 07-04-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:31:
Onze zuiderburen van Larian Studios maken een nieuwe Divinity-game.

http://www.kickstarter.co...ios/divinity-original-sin

Doel: $400.000
Inmiddels binnen: $256.000
Nog 24 dagen te gaan.
Ik zag dat de teller met nog 18 dagen te gaan inmiddels de $378.000 is gepasseerd. Dat kan bijna niet meer misgaan, lijkt me zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dubbel geplaatst na foutmelding van de website.

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 406530 op 08-04-2013 09:48 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er is ook een eigen topic over :)
[PC] Divinity - Original Sin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een Kickstarter voor een Jagged Alliance-spel:
http://www.kickstarter.co...jagged-alliance-flashback

Ziet er interessant uit, ik houd er wel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:07
anandus schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:32:
Een Kickstarter voor een Jagged Alliance-spel:
http://www.kickstarter.co...jagged-alliance-flashback

Ziet er interessant uit, ik houd er wel van :)
Backed, ik ben ook wel een fan van turn based games, ooit de eerste JA ook gespeeld. Maar ik vraag me af of ze het gaan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het heeft nu ook z'n eigen topic:
\[PC/LINUX/OSX]Jagged Alliance: Flashback

Maar spannend is het zeker, ik hoop ook dat ze het halen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-04 11:15
Ik heb vandaag Stonehearth mijn zegen gegeven met $30 :)
http://www.kickstarter.com/projects/1590639245/stonehearth
Zoals ik het lees is het een combinatie van Minecraft/Strategy/God game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:31
En Doublefine keert terug met een nieuwe game voor Kickstarter.
http://www.kickstarter.co...le-fines-massive-chalice/

[ Voor 38% gewijzigd door Psyonara op 31-05-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Op Kickstarter is nu ook een spirituele opvolger van The Neverhood te vinden: Armikrog.

Volgens mij zijn (spirituele) opvolgers op dit moment de trend op Kickstarter. Het trekt in ieder geval de aandacht van alle fans van het originele spel. Dat is misschien wat Chris Taylor met Wildman verkeerd heeft gedaan: hij had een spirituele opvolger van Total Annihilation moeten aankondigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind dat Armikrog wel een erg interessant project en dat wil ik dus zeker backen, wanneer Paypal beschikbaar komt. Overigens vond ik het grappig dat er een gelimiteerd 20$ package is, waar de 25$ niets meer bevat en er toch backers zijn. Slim gedaan van de ontwikkelaar.

Het Double Fine-project heeft wat te weinig backer-opties. De stap van 20$ naar 50$ vind ik behoorlijk groot. Ik zal dus hooguit de eerste optie ondersteunen. Gezien het tempo van het backen zal het geld wel binnen een paar dagen binnen zijn. Overigens vind ik het thema minder interessant dan de Double Fine Adventure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193142

Wel geen game, wel hardware/spielerij en een interessant kickstarter project, zeker voor menig 'big data' believer: http://www.kickstarter.co...wdsourced-environmental-m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malthus schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 05:38:
Op Kickstarter is nu ook een spirituele opvolger van The Neverhood te vinden: Armikrog.

Volgens mij zijn (spirituele) opvolgers op dit moment de trend op Kickstarter. Het trekt in ieder geval de aandacht van alle fans van het originele spel. Dat is misschien wat Chris Taylor met Wildman verkeerd heeft gedaan: hij had een spirituele opvolger van Total Annihilation moeten aankondigen. :)
Armikrog heeft inmiddels 500k ingezameld van de 900k. Ik zou toch wel graag willen dat dat project doorgaat, maar met nog 15 dagen te gaan is er nog een behoorlijk gat te dichten. Grote websites zouden dit moeten oppikken en er wat aandacht voor genereren, omdat het een behoorlijk uniek project gaat. Clay animation komt nog maar sporadisch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-04 16:19
Voor diegene die wat afwisseling willen van de snelle shooters e.d. is World of Diving misschien een leuke game om wat tot rust te komen.

World of Diving wordt ontwikkeld door Vertigo Games uit Rotterdam.
Funding gaat niet zo hard omdat het nogal een niche markt is qua genre.
Ik vind het wel een origineel idee

Doel: $75.000
Momenteel: $14,675
Met nog 18 dagen te gaan zal het erg krap worden daar het fixed funding is.

http://www.indiegogo.com/projects/world-of-diving

Kan het natuurlijk iig hier even onder de aandacht brengen.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een mooi voorbeeld van de risico's van Kickstarter backers.
Het gaat niet om een spelletje, maar om beef jerky, namelijk Kobe Red.
Deze had $120,309 opgehaald (van de benodigde $2,374), maar bleek dus een scam te zijn!
Kickstarter kwam er net op tijd achter en kon de Kickstarter luttele uren voor het einde beëindigen.

Niet om mensen bang te maken, want een hoop Kickstarters zijn uiteraard wel bonafide, edoch wilde ik dit even onder de aandacht brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met nog 3 dagen te gaan is Armikrog de 650k gepasseerd. Ik heb wel het idee dat er enige buzz is rondom de game omdat er veel mensen zijn die toch graag willen dat de game verschijnt, maar tegelijkertijd is het nog wel een flink gat naar de gewenste 900K. Ik blijf de ontwikkeling in ieder geval met interesse volgen en zal via Paypal een donatie doen, wanneer het doel bereikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Armikrog is het wel heel spannend aan het maken. De teller staat nu op $826,019 van de $900.000 die ze nodig hebben. Volgens Kicktraq heeft het project gisteren ruim $90.000 opgehaald, dus als ze dat nog een keer lukt, dan gaat het net lukken. Spannend.
anandus schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:47:
Een mooi voorbeeld van de risico's van Kickstarter backers.
Het gaat niet om een spelletje, maar om beef jerky, namelijk Kobe Red.
Deze had $120,309 opgehaald (van de benodigde $2,374), maar bleek dus een scam te zijn!
Kickstarter kwam er net op tijd achter en kon de Kickstarter luttele uren voor het einde beëindigen.
Projecten zoals Kobe Red, maar ook projecten zoals Ouya met slechte communicatie en backers die het gevoel hebben dat ze in de steek worden gelaten, dat zal toekomstige Kickstarter-projecten niet helpen. Ik denk dat er een hoop Ouya-backers voortaan geen Kickstarter-project meer steunen, maar gewoon wachten tot het produkt in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malthus schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:42:
Armikrog is het wel heel spannend aan het maken. De teller staat nu op $826,019 van de $900.000 die ze nodig hebben. Volgens Kicktraq heeft het project gisteren ruim $90.000 opgehaald, dus als ze dat nog een keer lukt, dan gaat het net lukken. Spannend.
Ik moet zeggen dat ik het ook erg spannend vond worden, mede omdat het gisteravond voor het slapen gaan nog maar ca. 36K was. Echter, omdat de ontwikkelaar in vergelijking tot mijn vorige reactie in een paar dagen tijd toch voor elkaar hebben gekregen om 250K erbij te fietsen, had ik alle vertrouwen dat het toch goed kwam.

En nu is het project in principe funded! (met bijna 922K). Helaas nog steeds geen Paypal-optie, maar dan moet ik wellicht toch even kijken of ik via de 3V omweg ook mijn steentje kan bijdragen. Er komt nog een Wii U versie bij wanneer er 50K bijkomt bovenop de 900K. Ze kunnen dat op zich nog wel halen, maar de tijd daartoe is beperkt.

Even een nieuw linkje naar het project Armikrog: Armikrog

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 406530 op 27-06-2013 07:42 . Reden: kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Laatst online: 18-04 20:42
Net een leuke game tegengekomen op Kickstarter, ik dacht dat er wel meer mensen hier zouden zijn dit dit wel kunnen warderen, zowel bordspel als ios/android/pc/mac versie...

Ortis Arena

http://www.kickstarter.co...arena-0?ref=home_location

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
blade08 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:28:
Net een leuke game tegengekomen op Kickstarter, ik dacht dat er wel meer mensen hier zouden zijn dit dit wel kunnen warderen, zowel bordspel als ios/android/pc/mac versie...

Ortis Arena

http://www.kickstarter.co...arena-0?ref=home_location
Ortus lijkt mij inderdaad een erg leuk spel, dus ik heb ook een bijdrage gedaan. Ik hoop dat het project slaagt, maar ik ben bang dat het heel erg krap gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neil Gaiman (denk niet dat ik die hoef te introduceren op een forum als dit?) probeert het op zijn eigen site:
http://whohauntsneil.com/welcome
Een puzzel-adventure over een geest die de bewoners van een huis moet verjagen.
Spel wordt gemaakt door de developers van The Misadventures of P.B. Winterbottom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jeej, Warmachine Tactics, een turn-based strategy game met een Warhammer-achtig sfeertje, heeft het zeer succesvol gedaan, ~$1.6M binnengehaald, driemaal het benodigde bedrag :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 10-08-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Iemand nog tips voor recente games die ondersteund moeten worden? De meeste zijn al expired in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Rockvee2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:03:
Iemand nog tips voor recente games die ondersteund moeten worden? De meeste zijn al expired in dit topic...
Neverending Nightmares lijkt me een heel bijzonder spel, maar met nog iets meer dan twee dagen ben ik bang dat dit prject het niet gaat redden. Het is een horror adventure met heel bijzonder artwork.

Ortus Arena staat voor de tweede keer op Kickstarter, nadat het de eerste keer niet gelukt is. Nu hebben ze het benodigde bedrag al binnen en is het prject bezig met de stretch goals. Ze hebben dus niet echt ondersteuning nodig, maar voor de stretch goals is het wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Ortus Arena link: http://www.kickstarter.co...game-for-2-tactical-minds

WW2 flight sim uitbreiding op DCS:World. Zelf heb ik enkel een pledge van $20 geplaatst, omdat dat de voorgeschiedenis bij deze groep niet bijster indrukwekkend is.
http://www.kickstarter.co...1281/dcs-wwii-europe-1944

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb Ortus arena even 4 dollar gedoneerd. Moest wel met CC , had gelukkig nog een prepaid CC . Zou het liever met Paypal hebben gedaan.

Bedankt voor de links/tips

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dat Stonehearth klinkt erg tof. Waarom ben ik nu weer een paar maand te laat met pledgen? Gelukkig zijn er nog andere mogelijkheden.

[ Voor 19% gewijzigd door Amanoo op 28-09-2013 01:27 ]

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Golem Arcana: http://www.kickstarter.com/projects/1613260297/golem-arcana

Ik heb deze kickstarter al als news item suggestion ingestuurd, maar het is jammer genoeg nog niet op de frontpage verschenen. Ik vind het een tof en ambitieus project waarvan ik hoop dat ze succesvol zullen zijn. 500000$ als goal is echter niet mis.

Het is een table-top miniature game met prepainted figures. Je speelt het echter in combinatie met een stylus en een tablet. De rules en scenarios worden door de tablet berekend. Er zit al heel wat lore achter deze game.

De game wordt gemaakt door de maker van Shadowrunner.

Stretch goals zijn onder andere multiplayer (je speelt thuis tegen je vriend die in zijn kamer zit), je gevechten beïnvloeden het verdere verloop van de lore, singleplayer tegen golems en nog veel meer. Zeker de moeite waard om eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind het volgende wel interessant: http://www.kickstarter.co...47029533/edge-of-eternity
Soort JRPG, alleen gemaakt door Fransen. De soundtrack mag ik wel. Het is in de eerste plaats voor mobiele apparaten bedoeld, maar moet ook naar PC komen (m.a.w. Windows, OSX en Linux). Het spel wordt ook meer nextgen als de 600.000 wordt gehaald, waarbij er een release komt op Xbox One en PS4 en er ook meer gebruik wordt gemaakt van de resources die next gen apparatuur heeft. Daar hoop ik wel een beetje op, telefoongraphics op een PC/console is wat minder. Soundtrack is ook erg prima. Ik hoop dat ze nog wel wat grammaticachecks erdoor gooien, want het is soms een beetje Frans-Engels.

En verder heeft 0 AD een Indiegogo campagne gekregen. Het spel mag geen onbekende hier zijn (vaak genoeg ook langsgekomen in de meuktracker), maar voor wie het niet weet: het is een gratis open source RTS spel voor Windows, OSX en Linux dat vooral veel inspiratie heeft opgedaan van de Age of Empires serie, maar ook enkele andere series. Gezien de ontwikkeling maar niet opschoot (want enkel parttime hobbyisten die er aan werken) mocht het ook wel. Het spel is altijd veelbelovend geweest, maar na alle jaren nog steeds in alfa: http://www.indiegogo.com/...open-source-strategy-game
0 AD blijft gewoon gratis en open source, pledgen zorgt ervoor dat er meer en sneller aan ontwikkeld wordt. Je pledge komt ook bij Wildfire aan als ze het opgegeven doel niet halen, het aangegeven bedrag van 160000 is enkel waar ze op hopen zodat ze het spel binnen een planning van 2 jaar af kunnen maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Amanoo op 30-09-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rockvee2 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:03:
Mighty no. 9: een nieuwe sidescrolling platform game met een dozijn ontwikkelaars/teamleden onder leiding van Keiji Inafune) die eerder Mega Man opgezet hebben. Het doet ook erg aan die game denken. Het loopt nog maar 1 dag, maar het doel is reeds behaald (. Het is nu zaak om de laatste twee stretch goals te halen: PSVita & 3DS versie moet te doen zijn. Overigens wordt gemeld dat PS4 / Xbox One versie confirmed zijn, maar door annuleren van een aantal bedragen, is dat stretch goal op moment van schrijven ook nog niet behaald.

Overigens is het al mogelijk om met Paypal direct te supporten, omdat het hoe dan ook een funded project wordt: Mighty No. 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Mighty No. 9 heeft, samen met de inkomsten van Paypal, ruim 4 miljoen dollar opgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fleximex schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:55:
Mighty No. 9 heeft, samen met de inkomsten van Paypal, ruim 4 miljoen dollar opgehaald!
Ja, echt veel geld. Ik heb zelf ook nog even mijn steentje bijgedragen in de laatste uurtje om die PSVita te bewerkstelligen. Dat doel bleek echter al bereikt te zijn op dat moment. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb net $20 tegen The Mandate aangegooid: http://www.kickstarter.com/projects/1964463742/the-mandate

Ziet er vreselijk ambitieus uit, kan allemaal erg misgaan, maar ik zie een soort FTL meets xcom meets... vanalles en nogwat eigenlijk. Procedurally generated content, maar ook een focus op RPG. Ze gaan voor minstens 40 uur gameplay die zowel coop als singleplayer interessant is. De KS is net begonnen, de devs zijn geen beginners, kan dus ook allemaal prima in orde komen.

En hier is wat extra info te vinden (en hoe ik erbij kwam): http://www.rockpapershotg...-the-mandate/#more-171238

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 03-10-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twintig jaar na Myst komt Cyan met een spirituele opvolger: Obduction. Ze willen nog niet veel kwijt over het verhaal, maar het komt erop neer dat je ontvoerd wordt en op een onbekende planeet ergens in het universum wordt gedropt. In de verte zie je een oude verlaten boerderij en nu moet je natuurlijk het hoe wat waar waarom (en wanneer?) uit zien te zoeken.

Binnen een paar uur hebben ze al ruim 40.000 binnen (maar ze vragen dan ook 1.1 miljoen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Obduction klinkt wel interessant. Helaas Windows/Mac only tot nu toe. Windows dient voor mij enkel om geleende spellen snel uit te spelen en weer te verwijderen, om vervolgens de eerstkomende maanden het niet meer te gebruiken. Zodra er een Linux stretch goal komt gooi ik er meteen een flinke pledge neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 17:11
Obduction heeft het doel van 1,1 miljoen gehaald! Vandaag de laatste kans om Obduction te steunen! Met voldoende backers kan misschien nog 1.3 miljoen gehaald worden; de Stretch Goal voor de Oculus Rift en localization.

[ Voor 8% gewijzigd door VSA100_victim op 15-11-2013 13:59 ]

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Jammer dat hier niet meer aandacht wordt besteed.

Iemand recent nog in een game geinvesteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Nee, ik kijk soms, maar de afgelopen tijd zag ik vooral halfbakken concepten en junk. Al lijkt het erop dat er momenteel weer interessante projecten op Kickstarter staan.

Misschien is bijvoorbeeld dit interessant: http://www.kickstarter.co...e-guardians?ref=discovery

[ Voor 29% gewijzigd door Amanoo op 19-01-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nu is het natuurlijk vanwege de kerstvakantie en alles sowieso een wat rustigere periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 00:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik weet niet of ik dit topic zomaar kan wegkapen

Maar ik wil het eigenlijk hebben over CrowdFunding en Early Access Games.

Ik heb steeds vaker het gevoel dat , zodra DEV's het geld binnen hebben , dat ze gewoon ophouden met de game.

Ik heb het dan over games zoals

* Godus
* SpaceBase

Beide games zijn wel aardig maar toch is er een gevoel van.. DEVS boeit het niet meer , ze hebben het geld en storten zich op andere zaken

Ik moet er wel bij zeggen , godus heeft een update gekregen , maar ze laten dus duidelijk wel blijken dat ze meer energie steken in de Phone Versie van de game.

Ach ik vind het allemaal een beetje een vorm van Betaalde BetaTesting voor een Game die nooit GOUD gaat worden.

Wat vinden jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Tja, het blijft een risiko. Je betaalt een bedrag wat je kunt missen, voor een spel wat je graag zou willen spelen. Zo zijn er studios met spellen waarop je op zou moeten kunnen vertrouwen, (BI met Arma3, RSI met Star Citizen en SMS met ProjectCARS) en welke waarmee je een hogere kans loopt eentje mis te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Daarnet een nieuwe game gebacked: https://www.kickstarter.c...21511007/prodigy-the-game

Lijkt me een zeer leuke game. Ik hoop dat ze het waar kunnen maken!

Een soort van Skylanders maar dan voor volwassenen :-)

[ Voor 14% gewijzigd door WoKo op 03-04-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quickssilverr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2022

quickssilverr

Play hot...Stay cool

Outcast.

Kennen jullie deze game? Dit spel is echt ongelofelijk! De game is uitgebracht in 1999 en was zijn tijd ver vooruit. Het had mooie graphics, een epische sountrack en een unieke manier van gameplay. Het was één van de eerste games waarbij je in een open wereld kon rondlopen, waar je jezelf kon vervoeren door op beesten te rijden (mounts), waarbij je dialogen kon houden met NPCs waar de uitkomst altijd anders kon zijn en waar de AI ver voorliep op andere games van die tijd. Je kon door Portals heenreizen naar andere werelden en deze ontdekken, verschillende typen vijanden verslaan, verschillende unieke wapens om te gebruiken en een verhaallijn waar een film van gemaakt kan worden.

== Het verhaal
Wetenschappers ontdekken de mogelijkheid om te reizen naar parrellel universums. Hierbij gaat er echter iets mis waardoor de aarde gevaar loopt om opgeslokt te worden door een zwart gat. Je speelt als navy seal Cutter Slade die met enkele wetenschappers naar dit parallel universum worden gestuurd waarbij je terecht komt op de planeet Adelpha. Deze planeet moet je redden van de ondergang waarmee je ook onze eigen aarde red.

Het klinkt misschien niet zo spectaculair maar de game was en is nog steeds een topper. Mooie graphics, verfrissende gameplay, een boeiend verhaal van film kwaliteit, genoeg vijanden om te killen en gebieden om te ontdekken. Kortom een echte aanrader voor elke gamer!

== Waarom heb ik het hierover?
De ontwikkelaar van de game, Appeal, is falliet gegaan nog voordat ze een vervolg van Outcast konden uitbrengen. Nu, 15 jaar later, hebben de originele ontwikkelaars de rechten van Outcast teruggekocht en willen ze via Kickstarter een HD remake/reboot maken van het originele spel.

De Kickstarter van de game is onlangs online gegaan (zie link hieronder) en het zou tof zijn als jullie - ook al is het maar iets - een bijdrage willen leveren aan opnieuw uitbrengen van het spel. Voor 25 dollar (omgerekend 18,- euro) ontvang je al de digitale re-release van de game.

Ik zal jullie gamers zeer dankbaar zijn en ik weet zeker dat vele anderen dat ook zullen zijn! Kom op gamers, donate! Thanks! _/-\o_

https://www.kickstarter.c...boot-hd/outcast-reboot-hd

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/1010350_765547046797120_643245614634811499_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10155720_765546653463826_5611088174429423043_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10153750_765546580130500_4642185171277524623_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/t1.0-9/10001373_765546630130495_3409967775034191904_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1534472_765546616797163_4625169655085082205_n.jpg

Play hot...Stay cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crosspost vanuit PSVita topic:

De game MechRunner: Het doet mij denken aan Zone of the Enders, maar het heeft ook wel wat weg van een shmup.

Je kan de ontwikkelaar supporten via Kickstarter, zodat ze de game kunnen polijsten. Afhankelijk van het doel dat je kiest, kun je al je PS4/PSVita versie claimen: linkje

Announcement Trailer: linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quickssilverr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2022

quickssilverr

Play hot...Stay cool

De ontwikkelaars hebben zojuist een Alpha gameplay versie vrijgegeven van de Outcast Reboot HD. Zie hier het resultaat:
YouTube: Outcast Reboot HD: first gameplay video

Let wel: Het is een vroege Alpha versie: Alleen de landschappen zijn in een vergevorderd stadium van ontwikkeling, al het andere zoals de NPC's, wapens en de speler (Cutter Slade) zelf zijn nog niet ver in de ontwikkelstadium.

Help je de ontwikkelaars mee om Outcast HD te ontwikkelen?
Ga dan naar: https://www.kickstarter.c...boot-hd/outcast-reboot-hd

Play hot...Stay cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjepayuta
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-04 20:00
Deze zijn nog bezig....

Lekker simpele platformer:
https://www.kickstarter.c...2975670/flying-hamster-ii

En hier ben ik nog meer benieuwd naar (heeft maar 20.000 dollar nodig):
https://www.kickstarter.c...12251/skullforge-the-hunt
Een soort Titan Quest, met vernieuwende gameplay!

Kleine edit voor nieuwe kickstarter net begonnen:

Dit ziet er echt heel stoer uit (tenminste dit zijn mijn soort games)!
https://www.kickstarter.c...rytivogames/the-universim

[ Voor 39% gewijzigd door stefjepayuta op 24-04-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze kwam ineens voorbij op mijn Twittertijdlijn --> Pann; een platformer van Nederlandse makelij. De video sprak mij wel aan en het deed me aan Japanse anime denken zoals Naruto, DBZ en Ghibll: linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Anoniem: 406530 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:05:
Deze kwam ineens voorbij op mijn Twittertijdlijn --> Pann; een platformer van Nederlandse makelij. De video sprak mij wel aan en het deed me aan Japanse anime denken zoals Naruto, DBZ en Ghibll: linkje
Dan noem je wel een lijst op van series die ongeveer even veel met elkaar gemeen hebben als Indiana Jones en Titanic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amanoo schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:43:
[...]

Dan noem je wel een lijst op van series die ongeveer even veel met elkaar gemeen hebben als Indiana Jones en Titanic.
Het is een mix van allerlei stijlen (grafisch) en het sloeg niet zo op de inhoud van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjepayuta
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-04 20:00
De herstart van een net niet gehaalde platformer op kickstart, en zit na anderhalfe dag al bijna op 50%!

Red Goddess: https://www.kickstarter.c...o/red-goddess-inner-world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:28
Als Kickstarter zou ik toch eens gaan nadenken aan handigere implementatie van doorstarten van projecten. Of uitgebreidere mogelijkheden of zoiets...

Denk aan een opt-out voor backers als de deadline niet gehaald wordt en het project door wilt gaan tegen een lager bedrag of langere periode...

Of veranderingen in de tijdlijn of doelbedrag, waarij de backers hiervoor steun kunnen verlenen of zoiets.

Wel een interessante discussie waard denk ik :P

[ Voor 50% gewijzigd door Geronimous op 07-05-2014 15:00 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Er is een nieuwe game op kickstarter gezet. Shards moet gezien worden als een soort van Ultima Online. Heb zelf UO niet gespeeld dus kan daar weinig over zeggen, maar het ziet er interessant uit. Zeker dat je ala minecraft een eigen "shard" kan opzetten is erg leuk bedacht. Een shard is gelinkt aan een "cluster" welke een eigen beheerder heeft met een eigen ruleset etc. Het spel is na aanschaf gratis te spelen op een player owned cluster. Voor een officiele cluster moet een fee betaald worden.

Ben nog aan het twijfelen. Het idee is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
WoKo schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:18:
Er is een nieuwe game op kickstarter gezet. Shards moet gezien worden als een soort van Ultima Online. Heb zelf UO niet gespeeld dus kan daar weinig over zeggen, maar het ziet er interessant uit. Zeker dat je ala minecraft een eigen "shard" kan opzetten is erg leuk bedacht. Een shard is gelinkt aan een "cluster" welke een eigen beheerder heeft met een eigen ruleset etc. Het spel is na aanschaf gratis te spelen op een player owned cluster. Voor een officiele cluster moet een fee betaald worden.

Ben nog aan het twijfelen. Het idee is leuk!
Ik maak er een nieuwe post van,

Shards is dit weekeinde gratis te spelen. Je kan de client hier gratis downloaden: http://citadelstudios.net/?p=2458

Deze Pre-Alpha speelt best lekker weg. Tuurlijk, er zitten bugs in maar ben toch redelijk verrast door deze game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

WoKo schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:55:
[...]

Ik maak er een nieuwe post van,

Shards is dit weekeinde gratis te spelen. Je kan de client hier gratis downloaden: http://citadelstudios.net/?p=2458

Deze Pre-Alpha speelt best lekker weg. Tuurlijk, er zitten bugs in maar ben toch redelijk verrast door deze game!
denk niet dat ze het gaan redden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:20

Oxigeon

En zo is dat!

Ik denk ook niet dat ze het gaan halen. Denk persoonlijk ook dat minimaal 50 dollar voor de early acces te duur is om veel mensen over de streep te trekken. De game ziet er leuk uit (wat ik erover lees). Concept is mooi. Maar om 50 dollar neer te leggen vind ik wel weer te veel. Voor een 20-25 dollar breng je mij aan het twijfelen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Ik weet wel zeker dat ze het niet gaan halen :-) Ik vind 50 euro voor alpha access wel mee vallen eigenlijk. Bij andere games krijg je daar net een extra week Beta voor oid. Ik heb het weekeinde gespeeld en was goed verrast hoe het spel speelde. Interface etc was nog vrij basic, maar mechanics zelf waren goed op orde. Ach, op naar de volgende kickstarter game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 20:31
Topic eens bumpen.

https://www.kickstarter.com/projects/asylum/identity

Net deze gebackt. Moest dit ooit echt uitgebracht worden, wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Zojuist is inXile begonnen met de Kickstarter voor The Bard's Tale IV. The Bard's Tale IV is een party-based RPG/Dungeon crawler en vervolg op de beroemde Bard's Tale I t/m III (zie Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bard's_Tale). Het streefbedrag is $1.250.000 en ze zitten nu na een paar uur al boven de $500.000 (dus bijna halverwege).

Als je binnen 24 uur geld geeft, dan krijg je ook nog Wasteland 2 of The Witcher 2 naar keuze erbij: "inXile Entertainment is proud to announce an unprecedented crowdfunding offer: anyone who backs The Bard’s Tale IV on Kickstarter in the first 24 hours of the campaign will receive a FREE copy of inXile’s Wasteland 2, or CD Projekt Red's The Witcher, or The Witcher 2: Assassins of Kings. (until 6/3 at 6am, PST)".
Pagina: 1 2 3 Laatste