Outcast.
Kennen jullie deze game? Dit spel is echt ongelofelijk! De game is uitgebracht in 1999 en was zijn tijd ver vooruit. Het had mooie graphics, een epische sountrack en een unieke manier van gameplay. Het was één van de eerste games waarbij je in een open wereld kon rondlopen, waar je jezelf kon vervoeren door op beesten te rijden (mounts), waarbij je dialogen kon houden met NPCs waar de uitkomst altijd anders kon zijn en waar de AI ver voorliep op andere games van die tijd. Je kon door Portals heenreizen naar andere werelden en deze ontdekken, verschillende typen vijanden verslaan, verschillende unieke wapens om te gebruiken en een verhaallijn waar een film van gemaakt kan worden.
== Het verhaal
Wetenschappers ontdekken de mogelijkheid om te reizen naar parrellel universums. Hierbij gaat er echter iets mis waardoor de aarde gevaar loopt om opgeslokt te worden door een zwart gat. Je speelt als navy seal Cutter Slade die met enkele wetenschappers naar dit parallel universum worden gestuurd waarbij je terecht komt op de planeet Adelpha. Deze planeet moet je redden van de ondergang waarmee je ook onze eigen aarde red.
Het klinkt misschien niet zo spectaculair maar de game was en is nog steeds een topper. Mooie graphics, verfrissende gameplay, een boeiend verhaal van film kwaliteit, genoeg vijanden om te killen en gebieden om te ontdekken. Kortom een echte aanrader voor elke gamer!
== Waarom heb ik het hierover?
De ontwikkelaar van de game, Appeal, is falliet gegaan nog voordat ze een vervolg van Outcast konden uitbrengen. Nu, 15 jaar later, hebben de originele ontwikkelaars de rechten van Outcast teruggekocht en willen ze via Kickstarter een HD remake/reboot maken van het originele spel.
De Kickstarter van de game is onlangs online gegaan (zie link hieronder) en het zou tof zijn als jullie - ook al is het maar iets - een bijdrage willen leveren aan opnieuw uitbrengen van het spel. Voor 25 dollar (omgerekend 18,- euro) ontvang je al de digitale re-release van de game.
Ik zal jullie gamers zeer dankbaar zijn en ik weet zeker dat vele anderen dat ook zullen zijn! Kom op gamers, donate! Thanks!
https://www.kickstarter.c...boot-hd/outcast-reboot-hd