Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.divinityoriginalsin.com/wallpapers/DOSWallpaper_01_800x600.jpg

Larian Studios presenteert Divinity: Original Sin

Een isometrisch single player en co-op multiplayer RPG met tactische turn based combat, een innovatief co-op dialoog systeem, een interactieve, systematische en reactieve wereld, karakter ontwikkeling zonder klasses, en vele oorzaak en gevolg situaties.
Het spel wordt geleverd samen met de editor waarmee het spel gemaakt is, zodoende kan je zelf je eigen single player en multiplayer avonturen creëren. Deze publiceer je zelf online en deel je deze met je vrienden.

Features
  • Een oldschool 3D RPG
  • Ervaar meeslepende, party en turn-based combat
  • Speel in coop multiplayer en met een coop dialoog systeem
  • Sociale stats kenmerken de relaties tussen spelers
  • Steek zelf de handen uit de mouwen: creëer je eigen (multiplayer) avonturen en deel ze online
  • Ervaar een diep en episch verhaal in de setting van de wereld van Rivellon
  • Word een deel van een reactieve, levende wereld
  • Eindeloze item interactie en combinatie mogelijkheden
  • Verbeter je combat mogelijkheden door het manipuleren van de omgeving en gebruik te maken van skill & spell combos
  • Verken een wereld vol met diverse omgevingen, wezens en vele gewilde items
Links
Officiële site: http://www.divinityoriginalsin.com/index.php
Kickstarter campagne: http://www.kickstarter.co...ios/divinity-original-sin

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Help deze Belgische ontwikkelaar en steun hun kickstarter campagne! Dit lijkt me een reuze leuke co-op RPG te worden. Mijn vrouw en ik zijn alvast verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56

D-rez

dexels

Yup, had hem ook al gezien en gebacked. Ik kon ook niet anders natuurlijk, het blijven stadsgenoten.

[ Voor 46% gewijzigd door D-rez op 05-04-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:36

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Jammer dat het turn-based is.... heeft dit überhaupt iets te maken met de Divine Divinity reeks? Die was namelijk action role-plating based ala Diablo / Titans Quest.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
FloydRaalte schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:57:
Jammer dat het turn-based is.... heeft dit überhaupt iets te maken met de Divine Divinity reeks? Die was namelijk action role-plating based ala Diablo / Titans Quest.
Ja, dit is eigenlijk het volgende spel in de Divine Divinity reeks. Divine Divinity en Beyond Divinity waren real-time action rpg's zoals Diablo en Titan's Quest. Divinity II: The Dragon Knight Saga is meer een klassieke RPG zoals Skyrim en The Witcher.

Met Divinity Original Sin willen nog een ander pad bewandelen. Het is inderdaad turn-based combat, omdat ze hele tactische combat willen waarbij de spelers in de party samen moeten werken.
Divinity: Original Sin is a turn-based isometric RPG set in the Divinity universe which was introduced in Divine Divinity and expanded upon with its sequels Beyond Divinity and Divinity II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@Floyd, Divinity Original Sin is een Prequel in de Divinity serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ziet er leuk uit!
Ik was even afgeschrokken toen ik 'online' las, maar het is gelukkig niet MMORPG'ig ofzo.
Het ziet er al met al goed uit, lekker old-school enzo.

Heb een double pack besteld om met mijn broer te kunnen spelen :)

offtopic:
Ik ken de Divinity-wereld niet zo goed, maar zag dat Divinity 2 in de aanbieding is bij Steam (€6,79). Is dat spel de moeite?

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 05-04-2013 14:05 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:50:
offtopic:
Ik ken de Divinity-wereld niet zo goed, maar zag dat Divinity 2 in de aanbieding is bij Steam (€6,79). Is dat spel de moeite?
Divinity II is zeker de moeite.Het spel is ook veel beter geworden sinds het The Dragon Knight Saga update heeft gekregen (vergelijkbaar met de enhanced edition van The Witcher). Het originele Divinity II spel werd nogal geplaagd door bugs en heeft dezelfde release datum gehad als Dragon Age: Origins (november 2009). Da's natuurlijk geen cadeau om tegen op te boksen.

Maar zoals gezegd heeft Divinity II in de zomer van 2010 de Dragon Knight Saga update gekregen en het spel is dan veel beter geworden. Ik vermoed dat Steam nu de versie Divinity II: Developer's Cut verkoopt, maar dat is hetzelfde spel als Divinity II: Ego Draconis (originele versie) of Divinity II: The Dragon Knight Saga (versie uit 2010). De Developer's Cut is hetzelfde spel met nog wat extra's. Zeker kopen als je van RPG's houdt!

Meer info over de verschillende Divinity II versies
After the initial release of Ego Draconis, Larian was interested in releasing an updated version that would fix many of the bugs and issues with the first game and improve the performance of the engine. At the same time, they developed an expansion that would come after the end of the game, as many people had complained that the original ending of the game had been unsatisfying. The updates to the main game and the expansion were sold together as the Flames of Vengeance add on, or bundled with the core game as The Dragon Knight Saga.[7] Flames of Vengeance and The Dragon Knight Saga were released in Germany in August 2010, and in all other language versions in November 2010.[8][9] There was no retail United States release of The Dragon Knight Saga until it was released on the Xbox 360 on April 12, 2011, along with a soundtrack CD and an art book.
For the tenth anniversary of the Divinity series and the release of the Divinity Anthology, Larian made another update to the game, calling the final version Divinity II: Developer's Cut, which included design documents, concept art, and the ability to access the developer's console in-game through a second executable file.

[ Voor 37% gewijzigd door DarthDavy op 05-04-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:34
^
Dat!! Erg jammer inderdaad, maar voor de rest ziet het er goed uit. Anders had ik deze zeker gesteund..
ships with the editor
Geweldig! Maar de female character die je in de gameplay vid ziet huppelt wel als een paard door de map, daar mogen ze nog wat aan doen van mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Grappig dat mensen de turn-based combat niet fijn vinden, ik vind dat *juist* fijn, anders wordt zoiets toch meer een button-smasher, lijkt me.
Ik vind het juist fijn, het maakt de combat een stuk strategischer, rustig je zetten bedenken en uitvoeren.
Maar ik ben dan ook een ouwe lul :P

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 05-04-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 18:34
anandus schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:04:
Grappig dat mensen de turn-based combat niet fijn vinden, ik vind dat *juist* fijn, anders wordt zoiets toch meer een button-smasher, lijkt me.
Ik vind het juist fijn, het maakt de combat een stuk strategischer, rustig je zetten bedenken en uitvoeren.
Je haalt de woorden uit me mond 8)7

Nee, je hebt gelijk.. Maar dat button-smashen vind ik juist wel weer leuk.. Anders.. gaat het me te langzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Idem voor mij... Maar zo zie je alweer: gamers van tegenwoordig willen action paced combat zoals in Diablo. Tsjah, deze is turn-based en omdat het turn-based is ben ik veel meer geïnteresseerd dan dat het realtime zou zijn. De gevechten worden zo veel tactischer en je kan veel meer nadenken en strategieën uitdenken. Ook het samenspel met je medespeler wordt belangrijker op deze manier.

Vreemd dat de meeste mensen dat niet meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 28-07 17:12

Magic666

No one's neighbour!

Wat moet ik me precies voorstellen van dat turn based gebeuren?
Je slaat om de beurt?

Opzich ziet het er wel erg tof uit n.l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Magic666 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 09:10:
Wat moet ik me precies voorstellen van dat turn based gebeuren?
Hoe het vaak werkt is dat je een aantal actiepunten hebt, deze punten zijn afhankelijk van je stats, etc.
Als jij/je party aan de beurt bent dan kan je elk poppetje dingen laten doen en alles wat je doet kost punten. Magie kost X aantal punten, een backstab Y aantal punten, etc.
Als je iedereen gedaan hebt en geen actiepunten meer hebt, of je bent klaar met je beurt dan is de vijand.
Rinse & repeat tot iedereen dood is.

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 06-04-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ah ok... klinkt apart.

Ik ga me daar eens in verdiepen want het ziet er wel aardig uit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-07 23:38
Ben zelf ook erg blij met de turn based aanpak die is gekozen voor de nieuwe Divinity. Het mag dan raar zijn dat de reeks qua gameplay nogal inconsistent is (verschillen tussen deel 1, 2 en 3), maar wat de filmpjes laten zien is erg veelbelovend. Aanvallen die te combineren zijn, sterke mechanics, uitgebreide mogelijkheden op het gebied van crafting en items, veel dialoog, een leuke grafische stijl, leuk co-op / AI party systeem, enz.

Gebacked voor $ 25. Mooi dat het spel nog dit jaar uitkomt (volgens de huidige planning althans, en als de 400.000 dollar gehaald wordt (wat vast gaat lukken)); toch een stuk dichterbij dan een aantal andere Kickstarter-games.

Als je dit leest, RPG-fan bent en nog niet hebt gepledged: Please do :)

Zou super zijn als ze een miljoen binnenhalen, maar gezien het tempo tot nu toe verwacht ik dat ze uitkomen rond $ 500.000 - $ 600.000. Wat alsnog genoeg zou moeten zijn omdat de ontwikkeling van het spel al vergevorderd is. Inmiddels de definitieve editie van Divinity 2 bemachtigd; binnenkort maar eens spelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 06-04-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
Haha divinity reeks was on sale op steam, eindelijk is gelicenseerd :) Maar inderdaad mensen, ik was zelf de eerste om te zeggen WTF TB, maar de manier waarop ze het implementeren ziet er fenomenaal uit :) ook niet vergeten het werkt niet met hexagonen (had een dikke no-no- geweest vr mij) en veel gevechten kan je ontwijken door dialogue ook (kleinere gevechten) afgezien daarvan, de editor, larian hun humor en passie voor rpg..dit word mijn lievelingspel (moet enkel stoppen met backen zit al aan 174$ -.-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
DarthDavy schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:55:
Help deze Belgische ontwikkelaar en steun hun kickstarter campagne! Dit lijkt me een reuze leuke co-op RPG te worden. Mijn vrouw en ik zijn alvast verkocht.
ik en mijn man ook :) Zeg Davy, mss tijdelijk in de Topic Header/subject zeggen dat er een kickstarter gaande is, zodat je het al ziet voor je hem opendoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Qua co-op is het wel handig dat ze een double-pack verkopen voor een aardige prijs ($40,-) :)

Overigens, nu op $365k, gaat de goede kant op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan61
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
Voor de mensen die zich het turn based niet kunnen voorstellen, 6:18 in het 2de filmpje van de eerste post laten ze een stukje zien. Ik vind het er zelf goed uitzien, ben alleen benieuwd of de melee skills het wel waard worden. (in het filmpje zie je nogal wat melee enemies, dus dan zou je nogal wat damage krijgen lijkt me)
Verder hoop ik echt dat dit een groot succes wordt in de komende 18 dagen, de strech goals zijn erg cool. Jammer dat iets als schema's voor NPCs pas op de 1mil komt, maar hopelijk krijgt het project nog meer media aandacht later.

Btw, nog een tip, voor $65 dollar kun je nu 2x original sin EN dragon commander krijgen. Dit was een foutje van larian maar nu houden ze zich eraan, erg cool van ze. :)
Nu maar hopen dat de rewards voor paypal hetzelfde worden, dan kan ik ze tenminste ook eindelijk backen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmm... dat turn based gebeuren oogt langzaam, hoe is jullie ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo snel als je zelf wilt :P

Je kan snel op dingetjes klikken en dan end turn doen, of je kan rustig zitten, de situatie bekijken en het tactisch benaderen.
Maar het is niet zo hectisch als een actie-RPG, zoals Diablo, WOW, Torchlight, etc.

[ Voor 93% gewijzigd door anandus op 07-04-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Magic666 schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:45:
hmm... dat turn based gebeuren oogt langzaam, hoe is jullie ervaring daarmee?
Heb je ooit RPG's zoals Baldur's Gate, Dragon Age: Origins, Fallout 3,... gespeeld. Combat is in die RPG's realtime waarbij je kan pauzeren om je party te herpositioneren, nieuwe acties te kiezen, enz. Veel mensen - waaronder ik ook - pauzeren zo vaak dat de combat eigenlijk ook turn-based is. DOS kiest resoluut voor de turn-based aanpak: dit betekent dat de actie pauzeert zodra combat geïnitieerd wordt. Hoe snel het dan gaat, hangt van de speler af. Het grootste verschil met realtime combat is dat iedere speler en NPC om de beurt zijn acties neemt. Dat werkt inderdaad vertragend, maar dat hangt vooral van de speler af. De computer zal de NPC's snel hun acties laten ondernemen tijdens hun beurt.

In de laatste update hebben ze er bij Larian het zelf erover hoe de turn-based combat werkt en dit in combinatie met de co-op. Interessant leesvoer en het lijkt erop dat het wel voor mekaar krijgen: http://www.kickstarter.co...original-sin/posts/447872

[ Voor 22% gewijzigd door DarthDavy op 08-04-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Over 1 of 2 dagen hebben ze de 400.000 binnen! Blijkt toch dat InXile wereldwijd een hoop meer aandacht en geld naar zich toetrekt voor hun campagnes, dan het Belgische Larian. Ook niet verwonderlijk natuurlijk. Ik hoop dat deze game nog een flinke boost krijgt en boven de miljoen uitkomt!

Inmiddels begonnen met Divinity 2: Developer's Cut van Gog.com. Wat een vette game! Het lijkt nog het meest op The Witcher 1 en 2 en is tot nu toe ook van vergelijkbare kwaliteit. Het spel is zelfs een stuk uitgebreider dan The Witcher. Enorm veel mogelijkheden en geheimen, prima combat en een interessant verhaal. Het spel had bij de release veel problemen, maar deze definitieve editie is dikke prima (alleen de anti-aliasing is heel beperkt vanwege een ietsje rare engine). Aanrader!

[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 08-04-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Goed bezig Davy, zat vorige week ook al e.e.a. over deze game te bekijken.
Moet alleen wel zeggen dat ik de switch naar turnbased jammer vind, gezien ik het princiepe van de eerste 1,5e games (Divine Divinity en Beyond Divinity) juist zo fijn vond werken!

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Update #4 (geloof ik) laat wat combat zien met de single player, dat ziet er dan toch wel zeer interresant uit!

Niet een genre wat ik vaak gespeeld hebt maar ik kan me voorstellen dat je er wel veel pleizer mee hebt ondanks het wat "trage" combat gebeuren. (het strategische wat erbij komt kijken maar het dan wel weer leuk).

Misschien "weggegooid" geld maar ik ga backen voor $35! Gamemuziek is altijd goed in de achtergrond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Magic666 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:07:
Update #4 (geloof ik) laat wat combat zien met de single player, dat ziet er dan toch wel zeer interresant uit!

Niet een genre wat ik vaak gespeeld hebt maar ik kan me voorstellen dat je er wel veel pleizer mee hebt ondanks het wat "trage" combat gebeuren. (het strategische wat erbij komt kijken maar het dan wel weer leuk).

Misschien "weggegooid" geld maar ik ga backen voor $35! Gamemuziek is altijd goed in de achtergrond ;)
Weggegooid geld is het sowieso niet, gezien je het bedrijf helpt met een product opleveren.
Of je het spel uiteindelijk zelf leuk vind is altijd vraag 2 :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Precies, daarom stond het ook tussen '" :P

Ik laat me gewoon verrassen als het spel uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Magic666 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:07:
Een spel uit een winkelrek nemen, betalen en als je thuis komt en je installeert het en je blijkt het dan niet leuk te vinden is dan ook "weggegooid" geld?

DOS is een unieke kickstarter omdat het spel er an sich al is. DOS komt er: hoe dan ook met of zonder kickstarter. Ze gebruiken enkel kickstarter omdat ze meer budget nodig hebben om het spel beter te maken.

De 35 dollar tier vind ik wel één van de minst interessante. Neem dan de 40 dollar tier. Voor 5 dollar meer krijg je alles van de 35 dollar tier, maar je krijgt 2 exemplaren van DOS (lees: twee keys). Met die tweede key kan je dan doen waar je zin in hebt: of je geeft hem weg of je verkoopt hem via een tweede hands site. Kan je nog winst op maken ook, want dit spel zal gewoon ook zijn klassieke 50 euro winkelrelease krijgen als het spel af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Een spel uit een winkelrek nemen, betalen en als je thuis komt en je installeert het en je blijkt het dan niet leuk te vinden is dan ook "weggegooid" geld?
Ik weet niet wat jou definitie van weggegooid geld is, maar idd: betaald en achteraf niet leuk = in mijn ogen weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Magic666 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:22:
[...]
Ik weet niet wat jou definitie van weggegooid geld is, maar idd: betaald en achteraf niet leuk = in mijn ogen weggegooid geld.
Ok, op die manier heb je gelijk en begrijpen we elkaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Maar eerlijk gezegd denk ik dat me dit wel kan gaan boeien: wat ze in de filmpjes laten zien qua omgeving e.d. is gewoon erg goed.

De combat zal even wennen zijn maar verandering van spijs doet eten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Een mooie aanrader is overigens 1 van de 2 tiers van 65 dollar. Dan krijg je ook het binnenkort uitkomende Dragon Commander (release ergens in juni), waardoor je al snel iets terugkrijgt van je kickstart geld. Als je wilt kan de 65 dollar tier pakken en 85 dollar pledgen voor een extra Original Sin kopie.

Ik hoop dat ze het miljoen halen, voor de day/night cycles. Voornamelijk omdat ze zeggen dat dit bewust hoog staat wegens het werk dat er in gaat kruipen. Ze willen niet zomaar iedere NPC naar bed laten gaan. Maar bv hun spullen in huis brengen, deuren op slot doen, andere tekst geven (dus geen NPC die als je er tegen praat dezelfde tekst aframmelen als overdag), ... Maar ik vrees ervoor, 800k moet hopelijk nog wel lukken.
Als 1/3 van de spellen die ik via kickstarter back de moeite blijken te zijn is het nog steeds wel de moeite. Dan komt het ongeveer op de prijs van een triple A games.

Ik ben ook vrij voorzichtig qua games die ik back. Developers die nog geen echt spel gemaakt hebben, en dan opeens een triple A game willen maken voor een miljoen, daar stel ik mijn vragen bij. Zij hebben immers nog geen echt inzicht wat daar bij komt kijken. En dus zullen er nog wel kickstarts zijn waarbij de developers bepaalde dingen onderschatten.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
4bit schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:59:
Een mooie aanrader is overigens 1 van de 2 tiers van 65 dollar. Dan krijg je ook het binnenkort uitkomende Dragon Commander (release ergens in juni), waardoor je al snel iets terugkrijgt van je kickstart geld. Als je wilt kan de 65 dollar tier pakken en 85 dollar pledgen voor een extra Original Sin kopie.
In de 65 dollar tier met Dragon Commander zitten al 2 digitale versies van DOS. Als je dus 85 dollar zou pledgen voor die tier, dan krijg je 3 kopieën. Mij niet gelaten natuurlijk: zo geraken we sneller aan het miljoen. :P

Zie ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.larian.com/kickstarter/rewards_Matrix_Digital_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ah juist. Dan is het al helemaal geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

tis dan ook eigenlijk een foutje geweest, maar ze hebben het zo gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Laatst online: 30-11-2023

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 103% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Fantasma schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:54:
Misschien stom vraagje (maar wel een serieus), iemand die Divinity: Original Sin + soundtrack + bonus documents(als dit lukt) voor 15 euro(20 dollar) wil? (normaal 19 euro (25dollar) voor alleen Divinity).
(Zou dan The Roleplaying Strategist tier kopen zodat ik ook Dragon Commander heb.)
Stuur maar PM.
Is het niet zo dat je je pledge kunt bijwerken op kickstarter? Volgens mij kun je upgraden naar een hogere tier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

hij wilt de $65 tier pledgen, dit omvat 2x Divinity Original Sin en 1x Dragon commander waarvan hij er 1 voor 20 dollar wil verpatsen. Dit terwijl deze tier eigenlijk een foutje omvat. De 2de D:OS had er eigenlijk helemaal niet bij moeten zitten, maar door een typo, is dit toch gebeurd. Larian is zo eerlijk geweest om dit niet terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:13
ik ben ook een oude lu. onee ik ben grijs...

maar ik vind tb juist zo onreal en met dit soort RPG haald het juist heel de aktie uit de game
en juist om dat het een rollen spel is wil ik wel gewoon als in realife door kunnen hakken en niet een klap uit delen en afwachten hoe hard de tegenstander gaat meppen.
met moet gewoon aanvallen en voor de tegenstander 2 keer slaan zijn , 1 x mis en 1 x achter over :)

maar ik wahct wel tot hij op steam komt
daar heb ik de andere van deze makers ook allemaal staan

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 14-04-2013 23:57 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
ravw schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:54:
maar ik vind tb juist zo onreal en met dit soort RPG haalt het juist heel de aktie uit de game
Het blijft een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het beide erg tof. Ben nu Divinity 2 aan het spelen waar je in principe in real time vecht met een pauzemogelijkheid. Dat bevalt ook goed. Maar turn based kan ik toch ook altijd waarderen; De gevolgen van je moves kun je hiermee eerst inschatten en de volgende moves alvast plannen voor maximaal effect. Maar het vechtsysteem definieert ook niet het hele spel: Divinity 2 vind ik vooral zo tof vanwege de uitgebreide wereld vol mogelijkheden, de geheimen, de humor, de details en het verhaal. Als ze dat overtreffen met deze derde game, dan ben ik blij.

Als het goed is zal vandaag de eerste stretch goal (van $ 500.000) gehaald worden. Snel gaat het niet meer. Het zou kunnen dat ze de $ 650.000 nog halen, maar ik verwacht dat dat erg krap wordt. Het positieve hieraan is dat ze de releasedatum van november 2013 eerder zullen halen dan wanneer er een miljoen binnengehaald wordt. Natuurlijk had ik liever een uitgebreidere game gezien, maar deze zou dan wellicht uitgesteld worden naar 2014 om al die extra's te ontwikkelen. Met minder opbrengsten acht ik de kans groter op een release dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ze gaan ook nog deze week oa TotalBiscuit het spel laten spelen, en plannen van andere Youtube-celebs deze kans ook te geven. En een reddit AMA komt er ook nog aan. Hopelijk geeft dit een mooie boost aan pledges.

Laatste dagen gaat het ook wat slechter omdat er een deel hun pledges verlagen. De vervoerskosten voor de fysieke tiers zijn weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Het is een normale vertraging die alle kickstarters meemaken. De laatste dagen trekt het dan opnieuw aan als ze goede PR doen, maar dat lijkt wel goed te komen. Ik denk evenwel dat de stretch goal van 650k wel het hoogst haalbare is.

Maar op zich is dat een groot succes voor een old-school turn-based RPG. Ik ben best tevreden met 650k. De belangrijkste stretchgoals zijn dan voor mij ook gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

bovendien, is het weekend altijd wat minder bij de meeste kickstarters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan61
geert1 schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:14:
[...]

Natuurlijk had ik liever een uitgebreidere game gezien, maar deze zou dan wellicht uitgesteld worden naar 2014 om al die extra's te ontwikkelen. Met minder opbrengsten acht ik de kans groter op een release dit jaar.
Als ze meer ophalen gebruiken ze dit geld om het team uit te breiden, niet om de release uit te stellen. ;)
Al zou ik me wel kunnen voorstellen dat dit wel zou gebeuren met grote dingen zoals die laatste strechgoal.

Voor de geïnterresseerden, de laatste 2 updates zijn erg cool.

Update 17 komt er op neer dat Dragon Commander (hun eerstvolgende game komende juli ofzo) bij alle tiers boven 95$ zit. Zo heb je nu voor 95$ (kan zelfs via paypal) 2 keer Original Sin, Dragon Commander, Beta Access Original Sin en nog van alles.... Ik vraag me toch echt af of ze hier nog wel winst op maken. :)

update 18 is wel een interressante waarin ze laten zien dat de community input door deze kickstarter meer dan gewaardeerd wordt. Zo zal het door een suggestie zo zijn als je vuur gebruikt op een zombie, dat hij een skelet wordt waardoor normale wapens weer meer damage doen. :)
Oh en ook als je niet wilt backen, dan kun je ook nog helpen door een like op facebook te geven (tja, blijkbaar is dat dus ook belangrijk). Iedere 1000 likes komt er een extra ontmoeting met Bellegar (interressant personage) in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

vandaag zijn ze zo'n $ 5000,- kwijt geraakt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

kwijt geraakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, mensen die hun pledge hebben geannulleerd of gewijzigd (om wat voor reden dan ook).
Maar dat heb je altijd bij Kickstarter, dat stijgt soms, daalt soms een klein beetje, etc.

[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 19-04-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Jah, DOS heeft al niet teveel hoge backers and de hoogste op 5000 dollar is eruit gestapt. Maar de miljoenen haal je toch maar binnen door de massa te bereiken, maar een paar hoge backers is natuurlijk ook altijd welkom. Had ik 5000 dollar over, ik zou het in dit project steken.

Trouwens, voor de geïnteresseerden, de geupdate reward tiers.

Afbeeldingslocatie: http://www.larian.com/kickstarter/rewards_Matrix_Digital_big.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.larian.com/kickstarter/rewards_Matrix_Physical_big.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door DarthDavy op 19-04-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

wist niet dat die 5000$ backer zich terug getrokken had.

Zo sceptisch als ik in het begin was, zo nieuwschierig ben ik nu! Die filmpjes zien er toch erg gaaf uit en ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik vind het mooi hoe ze zo open staan voor ideëen en suggesties (zoals je ook in dat artikel kan lezen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan61
En een nieuwe update met meer informatie over de stretchgoals. (dmv dit filmpje)
Waarom hebben ze niet nu al 1 miljoen opgehaald. :|

[ Voor 18% gewijzigd door Daan61 op 21-04-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
...
Waarom hebben ze niet nu al 1 miljoen opgehaald. :|
Waarschijnlijk nog niet genoeg naambekendheid. Ik heb Divinity en Divinity II DKS gespeeld van Larian. Ik moet zeggen dat ik Larian via deze Kickstarter meer ben gaan appreciëren. Ze staan heel dicht bij hun community. Ik hoop dat ze de 650000 goal nog halen. Dat moet toch nog lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, ik hoop ook dat ze de 650k halen, die stretch goal (traits & talents) lijken me het roleplayen een stuk dieper maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan61
Die gaan ze zeker halen, ze zorgen nog voor flink wat publiciteit deze laatste 4 dagen. (totalbiscuit, jesse cox, reddit ama en nog veel andere sites)
Daarnaast moet je bij het bedrag dat ze nu hebben 20k optellen. (14k van paypal en 6k van 2 rpg communities)

De 800k zou dus opzich nog gehaald kunnen worden, maar de laatste lijkt wel heel ver weg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

800K moet idd nog haalbaar zijn, maar het gaat wel heel krap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan61
En Paypal gaat blijkbaar nog 2 weken langer door dan de kickstarter. Je zou dus wel kunnen zeggen dat die 800k binnen is als je ziet hoe snel het nu gaat. :P
(komt door nieuwe media aandacht, zoals dit filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Als je dit leest, RPG-fan bent en nog niet hebt gepledged: Please do :)
Heb ze zonet 40 euro dichter bij hun volgende goal gebracht :)
Heb eens het totalbisquit interview opgezocht en hun attitude is ronduit fantastisch _/-\o_

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
De 650.000 is binnen, en ook het net nieuw geïntroduceerde extra stretch goal van $ 666.666 is behaald. Die zorgt ervoor dat er Weresheep geïntroduceerd worden, na aanleiding van een groep fans die met dit idee kwam. Erg tof dat Larian zo bezig is met de community. Ze doen er echt alles aan om de Kickstarter succesvol te maken en de fans een plezier te doen. Hulde, en ik hoop dat de 800.000 gehaald gaat worden (inclusief Paypal-donaties die nog 2 weken langer doorgaan). Ze zitten nu al hoger dan ik verwachtte voor de hele campagne, en de laatste drie dagen komen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Wie weet lukt dit nog wel. Ik heb net een Kickstarter update gekregen van Torment waarin ze Divinity: Original Sin onder de aandacht brengen. Hopelijk zorgt dit voor extra aandacht en extra pledges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Er is ook een extra stretch goal op 700k geplaatst waarop Kirill Pokrovsky zijn eigen orkest krijgt voor de muziek te maken.

Dat ze zo met de community bezig zijn is eigenlijk al sinds de eerste Divinity. In die game hebben een deel karakters de namen van vaste forummembers. Maar de 666k is wel zeer leuk gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door 4bit op 24-04-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

over die fans gesproken. Je kunt je er bij aansluiten door simpel $6,- extra te pledgen.

meer informatie over Weresheep of Original Sin:

http://weresheep.net/doku.php
https://www.facebook.com/WeresheepOfOriginalSin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
D-rez schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:33:
over die fans gesproken. Je kunt je er bij aansluiten door simpel $6,- extra te pledgen.

meer informatie over Weresheep of Original Sin:

http://weresheep.net/doku.php
https://www.facebook.com/WeresheepOfOriginalSin
Doen! Word lid van onze herd.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/165443_195689087245097_610195991_n.jpg

Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

en morgen is het volle maan

Afbeeldingslocatie: http://www.dexyd.be/woos/fullmoon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-07 14:18

hellknight

Medieval Nerd

ok, pledge geupgrade met 6$, weresheep here I come ;-)

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nieuwe hands-on van TotalBisquit, goede commentaar :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het gaat echt de goede kant op.
Nog 45 uur te gaan, $713k op de teller, plus een onbekend bedrag op Paypal ($20k+ ofzo geloof ik?).

Dus met een beetje mazzel gaan we de 800k stretch goal halen. Meer diepgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

vergeet niet dat rpg codex nog $4641,81 (and counting) gaat doneren en RPGwatch $4188,- (and counting)
nu staat de teller op zo'n 730K + nog zo'n 20K op paypal, dus nog ongeveer 40K te gaan en nog 40 uur op de teller. Moet lukken dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het gaat wel lekker hard zo! :D We zullen de komende uren wel door de 800k (incl Paypal, etc) heengaan. Wow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
800k lijkt een zekerheid. Misschien dat zelfs een miljoen gaat lukken. Wat een verwezelijking dat zou zijn voor deze kleine Vlaamse ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

1 miljoen zie ik niet gebeuren hoor. Of ze moeten ergens echt wonderen kunnen doen. want dat zou op zo'n $7000 per uur moeten komen en de laatse uren zit het rond de $3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hopen dat er nog wat 'geheime' stretch goals zitten op bijv 850k of 900k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Ik heb al zottere dingen gezien gedurende de laatste 24u van een campagne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

dat is waar, kijk maar naar de Myth campagne. Dat ging echt mega zot hard de laatste 48 uur
Afbeeldingslocatie: http://www.kicktraq.com/projects/1700755582/myth-0/dailypledges.png

http://www.kicktraq.com/p...55582/myth-0/#chart-daily

[ Voor 45% gewijzigd door D-rez op 25-04-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

800k gaan ze sowieso vlotjes over, volgens mij zelfs nog voor deze nacht.
1 miljoen lijkt me zeer sterk, dat zijn nog 200k aan pledges.

Maar dan zie je het Myth scenario waar ze in de laatste 2 dagen nog doodleuk 500k aan pledges bijkrijgen. Wat hebben zij daarvoor juist gedaan? Larian is heel goed bezig met campagne te voeren, maar het scenario van Myth dupliceren lijkt me niet vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik verschiet wel van de populariteit van boardgames/tabletop op kickstarter. Deze maand was de top10 kicktraq gedeeld tussen videogames en boardgames op verschillende momenten. Enkele boardgames hebben zelfs het miljoen gehaald.

Ze hebben bij Larian in ieder geval hard hun best gedaan, bijna iedere dag een update met vaak zelfs een video erbij. Zeer mooi ondanks dat ze te vroeg zijn moeten beginnen met de kickstarter.

Ondertussen is mijn pledge al 101 dollar, 2*DOS + Dragon Commander + beta + soundtrack + weresheep pledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

en de kaap van 800k is gehaald: Henchmen krijgen een upgrade naar Companions :)

En een nieuwe video, een erg leuke deze keer: Bugs en bloopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

f*ck it! 35$ omhoog gezet naar de 80$!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Topicstarter
Magic666 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 07:07:
f*ck it! 35$ omhoog gezet naar de 80$!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

*O* *O* *O* *O*

En als je er nu nog eens $86 van maakt, dan word je lid van The Weresheep of Sin.

Trouwens, raad eens wie er vanavond naar de KS wrap-up party voor Divinity: Original Sin in Gent mag gaan?

oOo oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Jij bent een eikel ;) Ik wou gaan :( Tis hier verdorie maar een km vandaan. :( Ik zal jou en dwelfusius omzeep moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jammer dat Gent hier 200km vandaan is.
Veel plezier bij de wrapupparty ;)

$857k. Nog 8 uur te gaan. Die miljoen gaat het niet worden, vrees ik.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 26-04-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

DarthDavy schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 08:47:
[...]
Trouwens, raad eens wie er vanavond naar de KS wrap-up party voor Divinity: Original Sin in Gent mag gaan?

oOo oOo oOo
Ben jaloers :)

Ik woon 10 km van Gent. Jammer dat het *ietsje* druk zou worden als ze iedere fan uit Oost-Vlaanderen zouden uitnodigen :p

[ Voor 41% gewijzigd door boe2 op 26-04-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
DarthDavy schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 08:47:

oOo oOo oOo
Goed geregeld weer! Geniet ervan :+

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

@DartDavy - nice, have fun!
Zo, pledge upgraded 71 > 106 (dus 65 + weresheep naar 100 + weresheep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

hellknight schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:50:
@DartDavy - nice, have fun!
Zo, pledge upgraded 71 > 106 (dus 65 + weresheep naar 100 + weresheep)
He, net hetzelfde bedrag hier, andere verhouding.
40 euro pledge + divine divinity HD.
Daar heb ik vandaag beta access en wheresheep badge aan toegevoegd: 71 euro totaal :)

*edit* of wacht, had jouw uitleg mislezen :z

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 26-04-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Hier van 101 (95 euroots pledge) naar 106 (de 100 pledge). Dit komt op het moment op 81,40 euro wat helemaal niet veel is voor hetgeen je terugkrijgt. En in juni kan je de vruchten al plukken want dan hoort Dragon Commander uit te komen.

Kickstarter Pledge zal wel op een 900k eindigen, en paypal staat nu op ongeveer 30k. Dus net geen Day/Night cyclus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Als na afloop van de kickstarter de paypal optie nog open blijft, en geld wat hiervia binnen nog meetelt voor de stretch, zou de day/night nog kunnen komen - zou nice zijn, klinkt als een interessante aanvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, ja, en ik hoop het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ja blijft nog 2 weken open, Tower en codex verlengen hun fundraising campagne ook nog 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

met paypal, Codex en watch mee gerekend hebben ze nog 90K nodig om 1miljoen te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453025

Dit ziet er nog eens een leuk spel uit! Diablo 3 heeft me (ondanks 500 uur spelen) toch niet weten overtuigen, het 'voelt' gewoon niet lekker. Erg leuk om te zien dat er nog mensen zijn die durven afwijken van de norm en opnieuw naar het verleden klijken wat er goed was.
Turn based heeft me altijd geboeid (Baldurs Gate, Dragon Age origins - al had die laatste ook wel erg stevige mankementen -)...
Sta erg sceptisch tegenover dat KickStarter gedoe, maar misschien dat ik hiervoor wel voor de eerste keer iets geef.
Wat gebeurd er bijvoorbeeld als deze gasten hun opeens 'failliet' verklaren? (= geld weg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 453025 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:54:
Wat gebeurd er bijvoorbeeld als deze gasten hun opeens 'failliet' verklaren? (= geld weg?)
Yups, daar komt het op neer.
Het is ook een vertrouwensding.
Dat zeggende: Ik steun nu al 7 verschillende projecten. Ik heb een hoop vertrouwen :P
En zoals het er nu naar uitziet zijn alle projecten goed op weg om gereleaset te worden :)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 26-04-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:30

The Chosen One

Zie signature!

In theorie kan dat zo zijn. Ze zijn ook op papier verplicht om hun doel na te leven aan de backers (of geld terug lijkt me). Maar als ze echt failliet zouden gaan is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn KS welke echt aangeklaagd zijn of grote problemen hebben (gehad). Enkele ipad producten schieten me te binnen.

-
MAAR je moet gewoon weten wat je steunt, wie je steunt en dat doen op een voor jouw acceptabel niveau.

Hier steun je dus een bekende studio die al jaren bestaat met mensen met tientallen jaren ervaring welke hun goal ruimschoots hebben behaald en duidelijk alle stappen van hun plan en overfunding communiceren.

Zit nu op 180 backed projects dus. :P

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Theoretisch ben je dan je geld kwijt, denk niet dat er bij kickstarter veel tegen in valt te brengen. Kickstarter heeft een nog groter risico dan een pre-order. En er zijn verschillende kickstarters waarvan ik zeer benieuwd ben of ze voor het geld dat ze hebben bijeengesprokkeld iets deftigs kunnen maken.

Maar Larian gaat niet failliet (voorlopig althans toch niet), de development van beide games, Dragon Commander en Original Sin, staan al zeer ver. En zouden zelfs zonder kickstarter uitkomen, probleem was dat ze zonder kickstarter iets na de zomer MOESTEN releasen omdat dan het geld zou op zijn. Al zou het een leuk spel geweest zijn, ze vonden dat ze er meer konden uithalen, dus kickstarter (publishers was geen optie, slechte ervaringen).

Dit is 1 van de meest substantiële kickstarters, development staat zeer ver, weinig risico. Het zijn de kickstarters die veel beloven, maar weinig of zelfs geen bewijs hebben dat ze iets kunnen leveren, waarvoor je schrik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 453025 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:54:
Dan blazen ze de reputatie op van een studio die al 17 jaar bestaat en verschillende klassiekers op de RPG markt heeft gezet (hint: Not going to happen ;))

Kickstarters dragen altijd een risico met zich mee: Daarom dat goede kickstarters altijd met allerlei zaken over de brug komen om hun goede intenties te bewijzen. Van Divinity is er al een heel speelbare build beschikbaar die verschillende bekende youtubers hebben mogen proberen, alsook zijn er de twitch streaming sessies waar iedereen ook vragen mag stellen, en er zijn de videoreports waar je een inside look van Larian Studios krijgt. Ze zijn enorm open over de development van DOS.

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 26-04-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 23-07 19:41
Dat Swen ervaring heeft, mag blijken uit zijn interessante blog:
http://www.lar.net/

Zijn laatste posts gaan natuurlijk over de KS campagne, maar eerder schreef hij bijzonder fijne stukken over game development, indie games, financiering, ...

[ Voor 48% gewijzigd door Hurtebise op 26-04-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

1 van de blogs waar ik naar uit kijk als er een nieuw artikel verschijnt. Bij de fysieke kopie van de Divinity Anthology zat ook een developer's journal bij waar de geschiedenis van Larian Studios uit de doeken wordt gedaan, met alle ups en downs (zeer veel downs). Waaronder ook een bijna faillisement, straf genoeg na de release van in vele ogen hun beste game, Divine Divinity. Dat boekje is bijna een griekse tragedie.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste