'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Your lack of planning is not my emergency
Veel plezier!hellknight schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:53:
Ik heb me opgegeven voor de playtest bij Larian in Gent, en kan de EE (vroege versie natuurlijk) binnenkort gaan uitproberen. Ben benieuwd!
Voor mij net even te ver weg om daar zomaar heen te gaan helaas
Want a cookie?!
Ga binnen 2 weken ook eens een dag gaan testen. Ben vooral benieuwd hoe ze het voor elkaar gekregen hebben dat makkelijk speelt met een controller.hellknight schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:53:
Ik heb me opgegeven voor de playtest bij Larian in Gent, en kan de EE (vroege versie natuurlijk) binnenkort gaan uitproberen. Ben benieuwd!
Verder merk je ook dat er heel wat meer werk in het verhaal zit en andere quests. Personages gaan vaker tegen elkaar praten, het verhaal is duidelijker uitgelegd. en ook sommige omgevingen hebben een update gekregen. Ga deze zeker nog eens opnieuw spelen als deze editie uit is.
Verder nog iemand naast ons tactician mode zien spelen en dat zag er echt wel hard uit. Meerdere keren zien herladen op bepaalde gevechten, het beloofd echt pittig te worden.
De naam zegt het al, je moet echt tactisch te werk gaan, terugtrekken zodat de npc townguards bij het gevecht komen, etc. Gevechten die in "classic mode" op hetzelfde lvl lastig, maar haalbaar waren (zoals ik kon zien bij Grompie) waren voor mij volledig onmogelijk.
Console interface / besturing was best in orde, maar ik blijf voorkeur geven aan keyboard en muis.
Voice acting is enorm uitgebreid, in principe is iedere conversatie nu volledig ingesproken.
Ook grafisch was er her en der duidelijk wat verbeterd.
Ook al heb ik het spel al enkele malen uitgespeeld, ik ga de EE zeker spelen.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik dacht ergens in oktober dit jaar.InF.Inc schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:51:
Al enig zicht op wanneer de Enhanced Edition uit komt?
Ondertussen al uitgelekt dat men bezig is met divinity original sin 2 die op 26 augustus op kickstarter zou moeten komen.
Inmiddels bevestigd door Larian:Grompie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:25:
[...]
Ik dacht ergens in oktober dit jaar.
Ondertussen al uitgelekt dat men bezig is met divinity original sin 2 die op 26 augustus op kickstarter zou moeten komen.
Divinity: Original Sin 2 gaat gemaakt worden! Er is nog weinig bekend over de game, maar er is een blog-artikel van Sven Vincke (eindbaas van Larian Studios), een pagina om de Kickstarter-beloningen mede te bepalen en een officiële site waar nog bijna niets op staat.
Ik ben erg benieuwd! Als het niveau van de Enhanced Edition dient als basis voor deel 2, dan kan het een ijzersterke game worden. Ik hoop op een nog beter verhaal, minder bugs dan in de releaseversie van D:OS en meer van alles wat die game zo goed maakte. Er wordt gebruik gemaakt van dezelfde engine en programmatuur, waardoor er dit keer meer ontwikkeltijd overblijft voor content, nieuwe features en afwerking. Vanaf 26 Augustus kunnen we backen; ik weet nu al bijna zeker dat ze mijn geld krijgen
[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 12-08-2015 15:19 ]
Ik heb, samen met mijn broer, enorm genoten van deel 1.
Met een beetje mazzel gaan ze verder op deze engine, zodat ze goed kunnen concentreren op het verhaal, de dialogen en de levels
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Vermoed dat ze verder gaan op de engine die ze nu voor enhanced edition gebruiken. Betekend dus waarschijnlijk dat hij ook voor consoles zal uitkomen net als de aankomende enhanced edition.anandus schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:16:
Heel erg tof!
Ik heb, samen met mijn broer, enorm genoten van deel 1.
Met een beetje mazzel gaan ze verder op deze engine, zodat ze goed kunnen concentreren op het verhaal, de dialogen en de levels
Misschien dat er nog enkele grafische updates zullen inzitten maar vermoed dat ze idd meer tijd in de story zullen steken, voice acting,... gewoon de enhanced edition maar dan met nieuw verhaal, grotere wereld, meer spells,...
anandus schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:16:
Dat is precies wat Sven aangeeft in zijn blogartikel. Tijdens de bouw van de vorige game ging 60% van de tijd op aan het bouwen van de engine en de basis van alle mechanics. Dat is nu gedaan, en de patches + de Enhanced Edition hebben die basis flink verstevigd. Dit keer kan de focus dus direct op het bouwen van veel content, verhaal, dialoog, toffe gevechten, vijanden, omgevingen, enz. Naast meer van alles verwacht ik ook dat er wel enkele echt nieuwe features komen. Wat die zijn, horen we op 26 augustus.Grompie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:32:
[...]
Vermoed dat ze verder gaan op de engine die ze nu voor enhanced edition gebruiken. Betekend dus waarschijnlijk dat hij ook voor consoles zal uitkomen net als de aankomende enhanced edition.
Misschien dat er nog enkele grafische updates zullen inzitten maar vermoed dat ze idd meer tijd in de story zullen steken, voice acting,... gewoon de enhanced edition maar dan met nieuw verhaal, grotere wereld, meer spells,...
Dit nieuws maakt mijn dag; ben enorm benieuwd!

Hop,hop,hop!
Je weet dat er van Pillars ook een hele grote patch met een hoop verbeteringen uit komt binnenkort?basset schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:01:
Ik heb omdat er een enhanced edition uitkomt maar het spel na een uurtje even in de koelkast gezet. Pillars gekocht en maar eerst daar aan begonnen. Maar ligt het aan mij, of speelt POE nu makkelijker weg dan DD? Ik vond DD zo stroef spelen voor mn gevoel dan.
Vind persoonlijk Divinity gemakkelijker spelen dan Pillars. Blijkt maar weer dat het heel erg persoonsgebonden is
Want a cookie?!
Blub
Als je zeker wilt zijn dat je een geweldige game krijgt voor je geld, dan is Kickstarter / crowdfunding niet je ding. Crowdfunding is een project steunen op basis van vertrouwen en hooguit enig onderzoek naar de ontwikkelaars en wat zij eerder hebben gedaan. Ik raad het alleen aan als je ook de mogelijke uitkomst accepteert dat het finaal misloopt (spel geannuleerd, spel voldoet niet aan de verwachtingen, spel werkt slecht, enz). Wil je die risico's niet, dan is het beter om een spel te kopen wanneer hij uit is en de recensies binnen zijn.bstard schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:04:
Oh nice een deeltje 2! Vond 1 al prima, groot genoeg, maar als er nu nog meer tijd is voor de content gaat dat een feest worden. Mss ook maar weer eens backen, al had ik na het DefenseGrid2 debacle voorgenomen dat maar niet meer te doen.
In het geval van Divinity en Larian Studios is het echter behoorlijk zeker dat er weer iets goeds uitkomt. Zij hebben zich al bewezen en de vorige keer was een schoolvoorbeeld van hoe je Kickstarter goed inzet. Volledige zekerheid heb je nooit, maar mijn geld krijgen ze in elk geval
Jawel, maar die maakt de savegames niet nutteloosRenquin schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:28:
[...]
Je weet dat er van Pillars ook een hele grote patch met een hoop verbeteringen uit komt binnenkort?
Vind persoonlijk Divinity gemakkelijker spelen dan Pillars. Blijkt maar weer dat het heel erg persoonsgebonden is
Hop,hop,hop!
https://www.kickstarter.c...s/divinity-original-sin-2
Done ^_^D-rez schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:34:
mochten er mensen interesse hebben, de kickstarter campain coor D:OS 2is live.
https://www.kickstarter.c...s/divinity-original-sin-2
Want a cookie?!
Wordt vast weer genieten wanneer het spel uit is!
Wel cool dat je meerdere races kan spelen nu, en NPC's je andere dialogen gaan geven indien je een ander race bent.
Ben ook niet meteen een coop speler maar wil wel die competitieve mode eens uitproberen, dat lijkt me vooral leuk te worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Grompie op 27-08-2015 08:41 ]
550.000 euro in 12 uur tijd. Ben benieuwd hoeveel ze de komende weken in totaal gaan ophalen. Alweer een dikke FU naar publishers die liever 'domme' action rpg's met een dikke pijl naar iedere quest opbjective op de markt zetten.
[ Voor 24% gewijzigd door boe2 op 27-08-2015 09:57 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
iDeal zou ik niet op rekenene, maar Paypal zal er wel snel komen nu de funding goal reeds bereikt is.kwdtjuh schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:17:
Top nieuws dit. Ik hoop dat er snel een andere manier van backen komt, dmv Paypal of iDeal.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Spijtig dat ik het aftellen naar de laatste uren niet ga kunnen zien, met de kickstarter van de eerste D:OS was dat fantastisch om te kijken
Voorlopig niet, ze zouden al enkele kandidaten hebben maar nog geen zekerheid. Idd heel erg jammer dat Kirill de soundtrack niet meer zal maken al heeft men wel gezegd dat de volgende componist zeker de stijl van Kirill moet behouden.Hurtebise schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:45:
Is er al iets bekend over de soundtrack van Div: OS2? Zonder Kirill zal het niet meer hetzelfde zijn.
Maar hoe dan ook heeft Larian weer een klapper van een Kickstarter-campagne neergezet en ik heb er vertrouwen in dat het weer een prachtige game wordt.
Zo spijtig dat ik de livestream niet kan bekijken voor dat laatste anderhalf uur. Ze zullen wel een compilatie van de beste sfeerbeelden maken hoop ik?
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
En wat als je nu de Original Sin editie voor een prikkie op de kop tikt? En dus activeert nadat de Enhanced editie is uitgekomen? En er dus niet de volle mep voor betaald? Mag je dan ook de Enhanced Editie gratis downloaden?Arator schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:05:
en Divinity - Original Sin Enhanced Edition is uit. Als je de originele versie hebt, kan je de Enhanced Edition gratis downloaden (allé ik toch via Steam)
Daarnaast .. heb je nu beide versies in je Library of 'overschrijft' de Enhanced editie de oude (want wat is het nut van de oude dan nog houden? Wellicht savegames?).
[ Voor 14% gewijzigd door JoeZuCK op 27-10-2015 22:50 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
De originele versie is niet meer verkrijgbaar op Steam in elk geval, en ook in veel webwinkels is hij uitverkocht, dus het is blijkbaar de bedoeling dat iedereen vanaf nu de Enhanced Edition koopt. Maar er zijn nog wel keys verkrijgbaar in het grijze circuit, en wellicht nog voorraad in fysieke winkels.InF.Inc schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:46:
[...]
En wat als je nu de Original Sin editie voor een prikkie op de kop tikt? En dus activeert nadat de Enhanced editie is uitgekomen? En er dus niet de volle mep voor betaald? Mag je dan ook de Enhanced Editie gratis downloaden?
Daarnaast .. heb je nu beide versies in je Library of 'overschrijft' de Enhanced editie de oude (want wat is het nut van de oude dan nog houden? Wellicht savegames?).
Edit: Hier stond dat nog bestaande keys en fysieke versies van de originele editie alsnog wel geüpdatet zouden kunnen worden, maar het lijkt erop dat dit niet meer kan als je het spel nu nog koopt. Een bron om dit 100% duidelijk te krijgen, kan ik nog niet vinden. Maar het kopen van de oude versie en dan gratis updaten naar de nieuwe, gaat waarschijnlijk niet lukken.
Wat betreft je tweede punt: Ik zie inderdaad twee versies van het spel in mijn library op Steam nu. Save games kunnen niet worden overgezet, vanwege de ingrijpende verschillen tussen beide versies (o.a. nieuwe quests en veranderingen in het verhaal). Je kunt beide versies naast elkaar installeren en onafhankelijk van elkaar spelen.
[ Voor 18% gewijzigd door geert1 op 28-10-2015 10:54 ]
Nu dus nog ergens een D:OS key op de kop tikken gaat je geen gratis EE geven
Grootste nadeel blijft voor mij de inventory management dat toch wel een ramp blijft. Aan de andere kant is craften dan wel weer een stuk overzichtelijker geworden.
Ook het verhaal is een groot stuk aangepast en veel duidelijker geworden.
Ga zeker nog eens de EE uitproberen, misschien nu iets meer doordacht men characters aanmaken
De inv is idd echt een ramp, je wil nie weten wat men chars allemaal zoal meezeulen op hun avonturen lol
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Hmm, ik wacht wel op de Steam Salehellknight schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:00:
Op de Divinity site staat aangegeven dat alleen als je het origineel al in bezit had op met moment dat de EE uitkwam, je deze gratis krijgt.
Nu dus nog ergens een D:OS key op de kop tikken gaat je geen gratis EE geven
Ik weet wel wat ik dit weekend ga doen!
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Je kan je inventory laten sorteren, bijvoorbeeld op naam of type (dit laatste is aan te raden). Deze optie vind je rechts boven je inventory. Verder kan je filters aanzetten aan de linkerkant.Grompie schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:05:
Grootste nadeel blijft voor mij de inventory management dat toch wel een ramp blijft.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Zo blij mee dat dit soort games op de console te spelen zijn...
Ben met mijn Pyro/Geomancer en Marksman karakters bijna lvl 5 en heb qua quests net
Lang geleden dat ik me zo in een spel heb kunnen verliezen, de zaterdagmiddag was ineens voorbij.
Consoleversies zijn ook gelocked op 30 FPS, maar voor een turn-based RPG is dat niet zo'n ramp
Uitstekend te doen zelfs en de graphics zijn ook gewoon goed.jaydenjarno schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:00:
Heb de originele kort gespeeld op de pc. Maar m'n pc is niet zo best. Maar lijkt me wel geweldig op de ps4. Hoe zijn de controls en de Graphical? Beetje goed te doen op de ps4 ?
I'll do what I can, but expect very little.
Ik dacht, aangezien ik het origineel al eens had gespeeld vlieg ik in het begin er wel even door, maar echt veel korter gaat 't mij nie lukken lijkt me... Buiten het feit dat ik nu wel ongeveer weet waar ik overal moet zijn, blijft het toch vermakelijk en interessant om overal de tijd voor te nemen... Vorige keer had ik niet zoveel interesse in de homestead, enkel in de Hall of Heroes kwam ik al allerlei dingen (en quests) tegen deze keer...
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
In de questlogs staat altijd wel wat je moet doen toch?Timocos schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:20:
Heb dit spel voor de PS4 aangeschaftEerste turned base game ooit voor mij. En tot nu toe bevalt het me wel. Tutorial redelijk snel doorheen gelopen, maar dan kom je in de grote stad en moet je missies vinden. Dit is nogal anders dan in andere (action) RPG's. Zo weet ik soms totaal niet met wie ik moet praten, of waar mijn volgende missie is. Ik lees alle logs door, en luister naar (bijna) elke NPC. Want er wordt ook (bijna) niks op je map aangegeven. Is er een tactiek voor ofzo, of moet ik echt met elke NPC praten?
Zou me in het begin vooral bezig houden met The Murder Mystery, als je dat een beetje volgt kom je ook andere quests tegen.
Als je zoveel mogelijk wilt doen, dan is het inderdaad zaak om zelf flink te zoeken en te verkennen. Dit spel wil de speler niet te veel aan het handje houden, zoals bijvoorbeeld MMO's vaak doen. Als je een quest eenmaal begonnen bent, kun je veel info halen uit de questlog en de dialogen om zo je weg te vinden, maar het vinden van nieuwe quests is deels op eigen initiatief. Dus ja, er zijn best wat quests die je alleen vindt door met de juiste persoon te gaan praten en dat wordt niet aangegeven.Timocos schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:20:
Heb dit spel voor de PS4 aangeschaftEerste turned base game ooit voor mij. En tot nu toe bevalt het me wel. Tutorial redelijk snel doorheen gelopen, maar dan kom je in de grote stad en moet je missies vinden. Dit is nogal anders dan in andere (action) RPG's. Zo weet ik soms totaal niet met wie ik moet praten, of waar mijn volgende missie is. Ik lees alle logs door, en luister naar (bijna) elke NPC. Want er wordt ook (bijna) niks op je map aangegeven. Is er een tactiek voor ofzo, of moet ik echt met elke NPC praten?
Tegelijk komen de hoofdmissies automatisch wel op je pad, dus het zelf zoeken is vooral voor zij-content. Ik raad dat enorm aan voor een zo compleet mogelijke ervaring, maar het is niet noodzakelijk dat je alles vindt. Je kunt ook volstaan met alleen de belangrijkste missies, of met de quests die je min of meer toevallig tegen het lijf loopt. Het hangt dus af van het soort speler dat je bent.
Wat betreft die eerste stad: Het kan zijn dat bepaalde opdrachten die je daar krijgt eerst nog te lastig zijn voor je level. Ik baseer dit wel op de originele game, dus misschien is dit in de Enhanced Edition geen issue meer. Maar ik moest hier af en toe een missie uitstellen en eerst andere doen, voordat het haalbaar was. Er zijn meerdere uitgangen uit de stad en die leiden naar vijanden met verschillende levels. Hou daar rekening mee als je het gevoel hebt dat je compleet ingemaakt wordt
geert1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:00:
Wat betreft die eerste stad: Het kan zijn dat bepaalde opdrachten die je daar krijgt eerst nog te lastig zijn voor je level. Ik baseer dit wel op de originele game, dus misschien is dit in de Enhanced Edition geen issue meer. Maar ik moest hier af en toe een missie uitstellen en eerst andere doen, voordat het haalbaar was. Er zijn meerdere uitgangen uit de stad en die leiden naar vijanden met verschillende levels. Hou daar rekening mee als je het gevoel hebt dat je compleet ingemaakt wordt

Aan te raden is om de open poort te gebruiken als je vanuit de stad wilt gaan, daar kun je op lvl 3/4 wel heen.
De poorten met dichte deur zijn voor hogere levels.
[ Voor 3% gewijzigd door On_E op 04-11-2015 13:08 ]

Voor de rest idd gewoon veel zelf exploren en praten, zelf met dieren praten geeft enkele quests (in town is er zeker al minstens 1 waar ik van weet).. Moet je wel op een van je characters de 'pet pal' ability hebben..
In het begin zou ik idd aanraden om Jake's Murder grotendeels te volgen, zo kom je vanzelf allerlei interessante mensen en plaatsen tegen waar je sidequests kunt krijgen... Veel plezier zou ik zeggen
-edit-
Weet ook dat je meer dan waarschijnlijk de town zult verlaten met een tonvracht aan quests, maar die bijv. niet allemaal direct na elkaar kunnen opgelost worden... De sidequests kunnen soms pas veel later tot ontplooiing komen
[ Voor 16% gewijzigd door KipCurreh op 04-11-2015 13:53 ]
Wat een heerlijke game in ieder geval, echt vrijwel foutloos.
Op internet rondkijkende zie ik dat veel meer mensen dit probleem hadden. Blijkbaar kan je via de console de spell wel weer terugkrijgen, maar daar heb ik geen mogelijkheid toe, aangezien ik het op de PS4 speel.
Heeft iemand een oplossing? Ik kan mogelijk een oude save herladen, maar dan moet ik een x aantal uur progressie opgeven waar ik weinig zin in heb. Opvallend is overigens ook dat de laatste paar saves niet meer geupload worden naar het PS netwerk. Alsof hij zelf ook al weet dat er iets fout is gegaan.
Je haalt die spell hier:Lapras schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:27:
Een vraag: ik ben bij de quest waarin ik die death knights moet disenchanten zodat ze schade nemen. Ik heb hiervoor Leandra's spell + blood nodig om die te combineren. Ik heb haar blood, maar de spell is onvindbaar. Ik weet vrij zeker dat ik hem had.
Op internet rondkijkende zie ik dat veel meer mensen dit probleem hadden. Blijkbaar kan je via de console de spell wel weer terugkrijgen, maar daar heb ik geen mogelijkheid toe, aangezien ik het op de PS4 speel.
Heeft iemand een oplossing? Ik kan mogelijk een oude save herladen, maar dan moet ik een x aantal uur progressie opgeven waar ik weinig zin in heb. Opvallend is overigens ook dat de laatste paar saves niet meer geupload worden naar het PS netwerk. Alsof hij zelf ook al weet dat er iets fout is gegaan.
Als het goed is, herinner je je wel of je dit gedaan hebt of niet.
Zo ja, dan zou ik al je karakters, opslagplaatsen en de containers in je inventory nog eens goed doorkijken. Verschillende mensen op internet hebben de spreuk teruggevonden en hadden 'm misplaatst ergens. Hij zou bijvoorbeeld in je Tenebrium Cage belandt kunnen zijn, of in een andere tas / container die misschien niet op je skillbar zit. Het item zou zichtbaar moeten zijn in het algemene inventory-tabblad (all, dus geen specifieke categorie).
Als je de spreuk eerder wel hebt gevonden en echt nergens terug kan vinden, dan heb je volgens mij als enige optie om inderdaad een eerdere save te herladen. Het zou kunnen dat je 'm per ongeluk verkocht hebt, maar dan is herhalen waarschijnlijk beter dan alle verkopertjes langs te gaan in de hoop 'm terug te kunnen kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 05-01-2016 11:22 ]
Thanks, je hebt gelijk. Ik was veel te vroeg met moord en brand schreeuwen. Ik had de spell überhaupt nog niet.geert1 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:20:
[...]
Je haalt die spell hier:
spoiler:In de mines waar deze onsterfelijke vijanden rondlopen, door langs ze heen te sneaken (eventueel met een invisibility-spreuk), achter de grote deur die een passphrase vereist.
Als het goed is, herinner je je wel of je dit gedaan hebt of niet.
Zo ja, dan zou ik al je karakters, opslagplaatsen en de containers in je inventory nog eens goed doorkijken. Verschillende mensen op internet hebben de spreuk teruggevonden en hadden 'm misplaatst ergens. Hij zou bijvoorbeeld in je Tenebrium Cage belandt kunnen zijn, of in een andere tas / container die misschien niet op je skillbar zit. Het item zou zichtbaar moeten zijn in het algemene inventory-tabblad (all, dus geen specifieke categorie).
Als je de spreuk eerder wel hebt gevonden en echt nergens terug kan vinden, dan heb je volgens mij als enige optie om inderdaad een eerdere save te herladen. Het zou kunnen dat je 'm per ongeluk verkocht hebt, maar dan is herhalen waarschijnlijk beter dan alle verkopertjes langs te gaan in de hoop 'm terug te kunnen kopen.
Er bestaat redelijk wat verwarring over deze quest. Dus ook bij mij. Inmiddels level ik vrolijk verder.
2 pogingen later was ie ineens hartstikke dood.
Nu dus in Luculla Forest aan de slag, eindelijk weg uit Cyseal.
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Met de hoofdmap bedoel je Cysael? Geen zorgen, het spel is nog 3 tot 4x zo groot. Je kan nog wel even doorlevelen tot een max van 20.weszz schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:28:
Afgelopen weekend begonnen en ik merk dat levelen heeeeeeel langzaam gaat. Nou is de map ook wel redelijk groot dus mijn angstige vraag is. Tot welke level zijn de meeste hier klaar met de game en hoe groot is alles nou? Ben level 5 en heb de hoofd kaart voor 3/5 verkend met iemand. EN! Tips met mage? Heb air/water.
Qua skills is vooral healing en crowd control van belang in mijn overtuiging. Daarnaast zijn summons soms de held van de dag op damage op te vangen. Een tank/dps warrior, een dps rogue, een dps/debuff mage en een support mage is altijd een goed plan.
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
[ Voor 22% gewijzigd door Kenny_026 op 28-02-2016 19:45 ]
Dit is hier vaker voorbij gekomen: Er zit een vrij specifiek verloop in de moeilijkheidsgraad van gebieden aan het begin, vooral rond Cyseal. Er zijn een handvol uitgangen uit het dorp, en veel daarvan leiden naar gebieden die lvl 4 tot 8 vereisen, waardoor je snel je dood tegemoet kunt lopen als je nog op lvl 2-3 zit.jaydenjarno schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:51:
ik heb er geen last van. nog nooit gehad in ieder geval. ben wel bizar slecht denk in dit spel. zit in cysel (of zoiets) en daar van alles gedaan maar zodra ik ergens buiten kom ben ik zo dood. wel level 3 nu. maar ik kan die moord volgens mij niet oplossen zonder naar buiten te gaan. en de hele stad al 3 keer doorgegaan. heel soms kom ik ineens weer iets tegen maar dan is het maar een kleine quest of zoiets. doe ik iets fout?
De oplossing: de uitgang aan de noordwestkant pakken en daar voorzichtig vijanden verslaan en zijmissies doen. Je kunt niet altijd door met de hoofdmissie; soms moet je eerst levellen. Zie deze kaart van de omgeving rond Cyseal, met level-aanduidingen, om te zien waar je het beste heen kunt gaan.
Disclaimer: Het kan zijn dat de extended editie aanpassingen heeft gedaan die hierin niet zijn meegenomen, maar ik ga er vanuit dat het nog ongeveer hetzelfde werkt als in de gewone editie.
Verwijderd
Aion had beste quest log en heel overzichtelijk om een quest weer te geven om een qeust af te maken. Nu bij Divinity: Original Sin is dit anders blijkbaar. Ik wil graag weten hoe dat werkt! Moet je steeds de quest log openen? Kan ik de quest log ordenen en/of is het duidelijk te zien welke quest ik eerst moet doen vooralleer ik volgende quest kan doen (bijvoorbeeld met het weergeven van lvl).
Eerst en vooral is het wel erg verschillend van de (MMO)RPG's die je daar opnoemt, aangezien je hier een squad-based rpg hebt met een isometrisch view.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:44:
Ik ben aan het twijfelen of ik deze zou kopen of niet, ben niet echt een rpg expert, maar wel eens rose online, silkroad, aion gespeeld, maar niet extreem mee bezig geweest.
Aion had beste quest log en heel overzichtelijk om een quest weer te geven om een qeust af te maken. Nu bij Divinity: Original Sin is dit anders blijkbaar. Ik wil graag weten hoe dat werkt! Moet je steeds de quest log openen? Kan ik de quest log ordenen en/of is het duidelijk te zien welke quest ik eerst moet doen vooralleer ik volgende quest kan doen (bijvoorbeeld met het weergeven van lvl).
Wat de quest betreft is het helemaal niet zo rechtlijnig en netjes aangegeven als in MMO's, required lvl's worden niet aangegeven in je quest log en eigenlijk kan je alle quest zo maar door elkaar gaan doen (buiten de main quest natuurlijk)
Al is het wel zo dat als je de main quest gaat volgen, je vanzelf wel een iets of wat deftige volgorde gaat opbouwen, maar je wordt helemaal vrij gelaten in je keuze. Veel opzoeken en verdiepen is hier de boodschap, het is zeker geen standaard RPG
Maar eens je er een beetje mee weg kunt, kan het soms zo rewarding zijn ook
Verwijderd
Veel opzoeken op het internet bedoel je? En ik vind quests doen door elkaar een bizar voor zo'n grote game, dan moet je heen en weer "rennen". Daar heb ik al genoeg ervaring mee, meeste van zo'n die ren-rpg's laat ik meteen links liggen. Kun je beter een marathon sport game aanschaffen.KipCurreh schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:20:
[...]
Eerst en vooral is het wel erg verschillend van de (MMO)RPG's die je daar opnoemt, aangezien je hier een squad-based rpg hebt met een isometrisch view.
Wat de quest betreft is het helemaal niet zo rechtlijnig en netjes aangegeven als in MMO's, required lvl's worden niet aangegeven in je quest log en eigenlijk kan je alle quest zo maar door elkaar gaan doen (buiten de main quest natuurlijk)
Al is het wel zo dat als je de main quest gaat volgen, je vanzelf wel een iets of wat deftige volgorde gaat opbouwen, maar je wordt helemaal vrij gelaten in je keuze. Veel opzoeken en verdiepen is hier de boodschap, het is zeker geen standaard RPG![]()
Maar eens je er een beetje mee weg kunt, kan het soms zo rewarding zijn ook
Dan steeds opzoeken op het internet vind ik ook stom, zit je zo meer op het internet te surfen dan dat je in het spel zit. Genoeg meegemaakt met rpg's!
Dit snap ik al helemaal nietsnuksel schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:11:
Gisterenavond aangeschaft en een paar uurtjes met een vriend gespeeld. Man man man, 3x opnieuw begonnen omdat je er al snel achter komt dat de char combi bijzonder slechte synergy heeft. Vervolgens een dorpje in lopen, per ongeluk wat stelen door een missklik en moeten vechten tegen 5 boze bewoners + 2 ossen!!! 10/10 would do again!

In elk geval, ik heb het spel uiteindelijk niet gekocht tijdens de aanbieding. Overigens vind ik na al die gare punten 20 euro nog steeds veel te duur.
Oa. ja, maar je doet er ook best aan om vaak je quest log te checken, en de updates daarin daadwerkelijk door te nemen.. Anders gaat 't echt niet lukken, er komen geen quest signs of pijlen of whatever, hoogst een verwijzing naar waar je ongeveer moet zijnVerwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:43:
[...]
Veel opzoeken op het internet bedoel je? En ik vind quests doen door elkaar een bizar voor zo'n grote game, dan moet je heen en weer "rennen". Daar heb ik al genoeg ervaring mee, meeste van zo'n die ren-rpg's laat ik meteen links liggen. Kun je beter een marathon sport game aanschaffen.
Dan steeds opzoeken op het internet vind ik ook stom, zit je zo meer op het internet te surfen dan dat je in het spel zit. Genoeg meegemaakt met rpg's!
[...]
Dit snap ik al helemaal niet3x opnieuw moeten beginnen moet toch ongelofelijk saai zijn? Zo geraak je nooit verder natuurlijk. Kun je evengoed Risk of Rain spelen, WHAHA!
In elk geval, ik heb het spel uiteindelijk niet gekocht tijdens de aanbieding. Overigens vind ik na al die gare punten 20 euro nog steeds veel te duur.
En je zult idd vaak van hier naar daar lopen, en dan nog eens terug omdat je iets ben vergeten enz... Ze hebben wel veel teleportation gates dus als je 't goed aanpakt valt dit nog wel mee..
En nee hoor, 't is zeker niet saai, want de combinaties/keuzes die je kan maken lijken eindeloos.. De eindresultaten zijn dan ook soms hilarisch te noemen.. Ik veronderstel dat Snuksel ook Cysael als het dorpje bedoelt, waar je bijna direct in start. Dus echt lang in de game waren ze ook vast niet alvorens opnieuw te beginnen
Anyway, het is echt wel een topgame, maar zeker niet voor iedereen. Zeker geen instap RPG
Verwijderd
En dat is de reden waarom ik het spel niet aanschaf (zeker niet voor 20 euro), zelfs gratis rpg's hebben een beter quests systeem die echt tot op het puntje gebruiksvriendelijk is. Tot nu toe heeft Aion de beste quests systeem. Hopelijk doen ze dat beter met divinity 2. Ben benieuwd of ze het wel zullen aanpassen. Zo niet, sla ik terug over.KipCurreh schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:58:
[...]
Oa. ja, maar je doet er ook best aan om vaak je quest log te checken, en de updates daarin daadwerkelijk door te nemen.. Anders gaat 't echt niet lukken, er komen geen quest signs of pijlen of whatever, hoogst een verwijzing naar waar je ongeveer moet zijn
Als in "we tonen altijd een pijl naar waar je moet lopen en zeggen exact wat je moet doen"? Nee, dat doet divinity inderdaad niet, en dat is net het leuke. Je moet je echt wel aantrekken wat er allemaal gebeurt en wat er allemaal gezegd wordt. Sommige speciale evenementen worden sowieso toch aangegeven op de map voor als je de draad even kwijt bent.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:18:
[...]
En dat is de reden waarom ik het spel niet aanschaf (zeker niet voor 20 euro), zelfs gratis rpg's hebben een beter quests systeem die echt tot op het puntje gebruiksvriendelijk is. Tot nu toe heeft Aion de beste quests systeem. Hopelijk doen ze dat beter met divinity 2. Ben benieuwd of ze het wel zullen aanpassen. Zo niet, sla ik terug over.
Als je steeds zaken aan het googlen bent ipv het ingame uit te vogelen is het inderdaad geen game voor jou.
En of ze het anders doen in Divinity 2: Probeer het zelf eens
[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 06-04-2016 11:57 ]
Zoals boe2 hierboven aangeeft: Dit is opzettelijk zo gedaan. Het spel houdt spelers wat minder bij de hand en nodigt uit om zelf te gaan verkennen. NPC's zijn in Divinity niet alleen mechanische puntjes om snel een quest op te pikken; het is de bedoeling dat je uit interesse met karakters gaat praten, uitvogelt wat er aan de hand is, daar een quest uit ontvangt en vervolgens onderzoek je dan hoe je de quest oplost. Niet elk spel hoeft te kiezen voor maximale efficiëntie en gemak; dat leidt namelijk tot een heel andere speelstijl en spreekt een andere doelgroep aan. Er zijn zat RPG's die dit enorm eenvoudig maken, vooral de MMO's. In dat soort games pak je zo snel mogelijk alle quests, voer je ze uit met overduidelijke pijlen en herhaal je dit proces. Divinity werkt meer zoals de cRPG's van weleer: meer organisch en minder mechanisch. Het is de bedoeling dat je wat meer moet lezen en nadenken, in plaats van door het spel te gaan als een tornado.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:18:
[...]
En dat is de reden waarom ik het spel niet aanschaf (zeker niet voor 20 euro), zelfs gratis rpg's hebben een beter quests systeem die echt tot op het puntje gebruiksvriendelijk is. Tot nu toe heeft Aion de beste quests systeem. Hopelijk doen ze dat beter met divinity 2. Ben benieuwd of ze het wel zullen aanpassen. Zo niet, sla ik terug over.
Natuurlijk moet je dit maar net liggen, en het is je goed recht om het spel over te slaan omdat dit je niet aanstaat. Maar het questsysteem is bewust zo gebouwd, en veel fans hebben dit juist ook liever zo. Ik hoop persoonlijk dan ook dat Dinivity: Original Sin 2 weer kiest voor deze stijl van gameplay.
Naar wat ik al gezien heb zullen ze het alleen maar meer uitbreiden. Zo worden races een belangrijk onderdeel en zullen questgivers andere teksten zeggen als tegen een human of een dwarf bijvoorbeeld.geert1 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:02:
[...]
Natuurlijk moet je dit maar net liggen, en het is je goed recht om het spel over te slaan omdat dit je niet aanstaat. Maar het questsysteem is bewust zo gebouwd, en veel fans hebben dit juist ook liever zo. Ik hoop persoonlijk dan ook dat Dinivity: Original Sin 2 weer kiest voor deze stijl van gameplay.
Verwijderd
Kijk, van zulke rpg's moet je dagelijks tijd insteken, als je dan een maand niet speeld, ben je de weg voorheen bepaalde stukken vergeten. Uitraard heb ik geen zin om het op te zoeken op internet en/of vanalles op een blaadje papier op te schrijven hoe alles in elkaar zat. Ik vind het daarom juist wel fijn dat er ergens staat weergegeven hoe en waar je heen moet. Met alleen een verwijzing met bv City Badian heb ik helemaal niets aan. Immers in het echte leven heb je ook stadsplannen.geert1 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:02:
[...]
Zoals boe2 hierboven aangeeft: Dit is opzettelijk zo gedaan. Het spel houdt spelers wat minder bij de hand en nodigt uit om zelf te gaan verkennen. NPC's zijn in Divinity niet alleen mechanische puntjes om snel een quest op te pikken; het is de bedoeling dat je uit interesse met karakters gaat praten, uitvogelt wat er aan de hand is, daar een quest uit ontvangt en vervolgens onderzoek je dan hoe je de quest oplost. Niet elk spel hoeft te kiezen voor maximale efficiëntie en gemak; dat leidt namelijk tot een heel andere speelstijl en spreekt een andere doelgroep aan. Er zijn zat RPG's die dit enorm eenvoudig maken, vooral de MMO's. In dat soort games pak je zo snel mogelijk alle quests, voer je ze uit met overduidelijke pijlen en herhaal je dit proces. Divinity werkt meer zoals de cRPG's van weleer: meer organisch en minder mechanisch. Het is de bedoeling dat je wat meer moet lezen en nadenken, in plaats van door het spel te gaan als een tornado.
Ik heb het hier inderdaad over Cysael, vaak na 20 minuten kom je erachter dat je combi ruk is... Daar ga ik niet de rest van de game mee doorspelen. Nu een leuke combi gevonden en inmiddels wat verder in het moordonderzoek. Ben ik de enige die het nog best lastig vindt om al die quest items etc. te vinden?En nee hoor, 't is zeker niet saai, want de combinaties/keuzes die je kan maken lijken eindeloos.. De eindresultaten zijn dan ook soms hilarisch te noemen.. Ik veronderstel dat Snuksel ook Cysael als het dorpje bedoelt, waar je bijna direct in start. Dus echt lang in de game waren ze ook vast niet alvorens opnieuw te beginnen

Nou, je zult vooral ook gewoon moeten verkennen buiten town en zoveel mogelijk moeten "doen". Hierboven is het al gezegd: speel het spel gewoon organisch door, dan komen de hints vanzelf wel...snuksel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:49:
[...]
Ik heb het hier inderdaad over Cysael, vaak na 20 minuten kom je erachter dat je combi ruk is... Daar ga ik niet de rest van de game mee doorspelen. Nu een leuke combi gevonden en inmiddels wat verder in het moordonderzoek. Ben ik de enige die het nog best lastig vindt om al die quest items etc. te vinden?
Voor mij is de game is echt ontzettend rewarding op die manier. Ik ben nu weer bezig met een nieuwe playthrough met een maatje van me, samen achter de TV met Steam Controller (d:os is ZALIG met de standaard Steam Controller ondersteuning). Steeds weer nieuwe modi proberen en nieuwe combo's. Volgende playthrough gaan we voor Lone Wolf!
Verwijderd
Ook leuk dat je stuff kunt stelen zonder iemand gevecht moet aan te gaan. Proberen iedereen uit de room te laten verdwijnen of even jezelf onzichtbaar maken als je die spell hebt en je kan alles stelen wat je maar wil. Kan soms grappig effect hebben. En je kunt er zelfs exp mee verdienen!
Alleen heb ik nog geen enkele quest kunnen voltooien, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog teveel op verkenning ben, de city is dan ook groot en veel te doen en te vinden om toch nog op deze manier exp binnen te halen.
1 ding vind ik wel heel erg jammer, dat is dat je maar 4 characters in je party kunt hebben. Onderweg kwam ik opnieuw een npc tegen en die wou ook in mijn party als '"5de" character, maar dat lukte niet op en hele rare manier waardoor die 5de character gewoon niet in mijn party kwam en er gewoon weer vandoor gaat zonder 'goodbye' of een waarschuwing te geven dat ik geen meerdere party leden kan aannemen. Het negatief effect: je kan de npc character niet meer zien en nooit meer aan je party toevoegen, terwijl ik liever had gehad dat de npc gewoon bleef staan en dat ik hem eventueel later in mijn party kan toevoegen tot wanneer er terug plaatsje vrij is. Pas op! Het kan ook een bug zijn!
Daarnaast heb ik ook pillars of eterny getest om te vergelijken. Divinity is duidelijk op elk vlak de winnaar. PoE heeft teveel leesvoer, slechte graphics (vooral als je inzoomt!), minder (of zelfs geen) interacties van de characters, veel te veel laad schermen, steeds kleine aparte mapjes, moeilijkere verstaanbare engels woorden/zinnen (als je niet goed bent in engels), oerlelijke simpele spells, veel te snelle dag-nacht cyclus terwijl je eigelijk meer in het donker speeld door de dungeons, veel pauzeren tijdens combats, etc.etc.etc. Enige wat goed blijft in PoE is de muziek en de art style.
Een van de eerste zalen die je vrijspeelt in de homestead (per bloodstone unlockt er 1) is de Hall of Heroes.. Hier kan je partymembers plaatsen die je minder of niet nodig hebt op dat moment.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:37:
1 ding vind ik wel heel erg jammer, dat is dat je maar 4 characters in je party kunt hebben. Onderweg kwam ik opnieuw een npc tegen en die wou ook in mijn party als '"5de" character, maar dat lukte niet op en hele rare manier waardoor die 5de character gewoon niet in mijn party kwam en er gewoon weer vandoor gaat zonder 'goodbye' of een waarschuwing te geven dat ik geen meerdere party leden kan aannemen. Het negatief effect: je kan de npc character niet meer zien en nooit meer aan je party toevoegen, terwijl ik liever had gehad dat de npc gewoon bleef staan en dat ik hem eventueel later in mijn party kan toevoegen tot wanneer er terug plaatsje vrij is. Pas op! Het kan ook een bug zijn!
Als je dus iemand tegenkomt die je party wilt joinen, en je zit al met 4 personen, kan je 1 iemand uit je huidige party naar de Hall of Heroes sturen. Die persoon blijft daar dan tot je ze terug nodig hebt. Zo heb je plek in je party voor een nieuw personage, en verlies je de andere niet.
Je kan dan op elk moment naar de Hall of Heroes gaan om je party te veranderen.
En als je nog niet zo ver bent, gaan ze naar de The King Crab Inn. Ik heb namelijk die Hall of Heroes nog niet, maar al wel 5 party membersKipCurreh schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:30:
[...]
Een van de eerste zalen die je vrijspeelt in de homestead (per bloodstone unlockt er 1) is de Hall of Heroes.. Hier kan je partymembers plaatsen die je minder of niet nodig hebt op dat moment.
Al kom ik er net na 4 uur achter dat mijn beide chars Loremaster en Crafting hebben. aaargh! Toch ga ik niet opnieuw beginnen. Maak nu een hoop vage shizzle mee in de Homestead. Iets met dragons en timeweavers. whatever. Eerst maar eens zien hoe ik mijn healing spel kan verbeteren. 10% healing gaat me niet ver brengen
Ik mis wel een sprint skill. de normale rensnelheid gaat me iets te langzaam. Prima dat het turn-based is, maar tussen de fights door moeten ze hurry de fuck uppen
[ Voor 17% gewijzigd door Shao Kahn op 22-08-2016 20:07 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Zijn nu bij
Maar die moord quest man man man geweldig.
Voor de rest is de aankleding, wat je kunt doen etc in het spel gewoon zalig te noemen. En de vele knipogen naar van alles en nog wat.
Snap nu wel waarom dit spel vrij hoge beoordelingen kreeg! Alleen de gevechten, na een combat is de party weer half dood. Misschien dat we het gewoon slecht doen maar een fuck up en het is party wipe.
[ Voor 40% gewijzigd door Oxidda op 23-08-2016 11:50 ]
Toch apart. Valt me tegen dat mijn Ranger niet bv iedere beurt Ricochet kan afvuren. Aangezien die nu een CD heeft van ik geloof 5 turns heb ik daar niet veel aan. Wat is dan het alternatief? Die inferieure Staff of Magnus skill maar gebruiken of gewoon elemental arrows te gebruiken? Lijkt me dat ik daar enigzins zuinig mee moet zijn.
Ook merk ik dat ik grote moeite heb met weglopen/ afstand nemen. Actionpoints zijn al zo schaars. Dat gezegd hebbende, blijven stilstaan brengt je in dit spel niet veel verder geloof ik.
Worden die healing skills nog significant sterker? Mijn huidige archer kan voor 4 action points 10 % healen. whoohoo! en dat is niet eens AEO healing. Op die manier duurt healen na een strijd wel een minuut of 10. Hoe pakken jullie dit ( later) aan? Ook hier geld dat ik mijn potions ook enigzins wil sparen.
Maar bovendien: Het gebied rond het stadje Cyseal heeft een nogal vervelend verloop van moeilijkheidsgraad. Afhankelijk van welke kant je op gaat kom je snel te sterke vijanden tegen. Alle mogelijkheden zijn open, maar ze zijn niet allemaal praktisch als je nog maar level 3 bent. Hier vind je de kaart die het level aangeeft van de verschillende regio's rond het dorp; het scheelt enorm om hier rekening mee te houden. Later in het spel heb je minder last van grote overgangen in moeilijkheid, dus hou vol!
[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 26-08-2016 19:05 ]
Ik ga na ieder gevecht altijd even naar de End of Time Portal, doorlopen naar de Hall of Heroes en mijn gewonde Party members even laten slapen op de matrassen die er liggen en ze zijn weer full HealthShao Kahn schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:28:
Oh dat komt ook allemaal wel goed hoor. Kwestie van even verdiepen en veel trial and error. Maar als iemand mij kan vertellen hoe healing tijdens en na een gevecht gebruikt word op mid range levels heb ik al iig een idee
Ik heb standaard altijd Jahan (hydrosophist/aerothurge) mee in men party als primaire healer (minor healing, restoration, strong regenerate), en speel ik meestal met een Tank (man-at-arms) die ook een sterke heal heeft. (Cure wounds dacht ik).Shao Kahn schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:28:
Oh dat komt ook allemaal wel goed hoor. Kwestie van even verdiepen en veel trial and error. Maar als iemand mij kan vertellen hoe healing tijdens en na een gevecht gebruikt word op mid range levels heb ik al iig een idee
Tijdens de combat wordt er dan toch vnl. op de tank gefocussed en die kan zich wel redden met voorgaande skills al dan niet in combinatie met pots.
Na een gevecht laat ik Jahan gewoon even snel iedereen healen, de cooldown van bv. minor healing is vrij kort uit combat.
Ik heb Wolgraff ipv Jahan omdat die toch wat fijne skills heeft en lijkt te gaan krijgen. Blijft ook leuk om achter iemand langs te kunnen sluipen.
Al was ik bij de start ervanuit gegaan dat ik 1 fire earth en 1 air water mage zou nemen maar goed, heb mjn fire/earth tpch maar 1 skillpoint in air gegeven om een partylid of mob te kunnen wegcasten.
Dta healen via EoT portal is handig, niet bij stilgestaan. Ik was iedere keer iedereen met 10 % per keer via mijn ranger buiten combat aan het healen en dart werkt natuurlijk niet.
Gisteren een half uurtje kunnen spelen wat te weinig is natuurlijk maar je merkt al wat verschillen.
Character creation is uitgebreider, alleen jammer dat je nog geen undead kan aanmaken.
De dialoog opties zijn veel uitgebreider en vertellen niet meer letterlijk wat je wil zeggen maar het idee erachter. Vind het idee erachter best goed eigenlijk. Voelt steeds meer aan als pen&paper rpg maar dan achter je pc.
Daarnaast draaide het echt soepel en vlot en kwam ik nog geen bugs tegen. Alleen de wereld was nog een beetje te kaal in vergelijking met DOS1 maar dat kan natuurlijk nog veranderen.
Verder is de interface ook grondig aangepast en het toont best overzichtelijker dan voorheen. Alleen jammer dat er nog geen controller support is maar dat komt er nog in.
Vanavond hopelijk eens multiplayer uittesten. Ben erg benieuwd.
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn na wat meer uren. Ik ben nu weer bezig in deel 1 en die vind ik nog altijd prachtig! Ik ga deel twee ook zeker kopen nu Chris Avellone heeft mee geschreven aan het verhaal en de preview in PC Gameplay ook zeer lovend is. Maar ja... Een beetje chauvinistisch zijn ze natuurlijk wel maar dat mogen die Belgen ook wel zijn want Larian studio's levert goed werk!Grompie schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:48:
Voor de mensen die de game gebacked hebben op kickstarter is de game nu al beschikbaar. Voor de rest zal het wachten worden tot vanavond.
Gisteren een half uurtje kunnen spelen wat te weinig is natuurlijk maar je merkt al wat verschillen.
Character creation is uitgebreider, alleen jammer dat je nog geen undead kan aanmaken.
De dialoog opties zijn veel uitgebreider en vertellen niet meer letterlijk wat je wil zeggen maar het idee erachter. Vind het idee erachter best goed eigenlijk. Voelt steeds meer aan als pen&paper rpg maar dan achter je pc.
Daarnaast draaide het echt soepel en vlot en kwam ik nog geen bugs tegen. Alleen de wereld was nog een beetje te kaal in vergelijking met DOS1 maar dat kan natuurlijk nog veranderen.
Verder is de interface ook grondig aangepast en het toont best overzichtelijker dan voorheen. Alleen jammer dat er nog geen controller support is maar dat komt er nog in.
Vanavond hopelijk eens multiplayer uittesten. Ben erg benieuwd.
Nu las.ik ergens dat je voorlopig niet buiten de stad moest komen. Klopt dit of moet ik toch de stad uit?
Best op lvl 3-4 pas.jaydenjarno schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:19:
Eindelijk goed begonnen met dit spel. Nu merk ik dat ik snel dood ga. Zodra ik bij de graven de Dungeon in ga ben ik dood haha. Geloof dat ik eerst beter niet worden.
Nu las.ik ergens dat je voorlopig niet buiten de stad moest komen. Klopt dit of moet ik toch de stad uit?
https://steamcommunity.co...ons/0/487877107137682870/
Hoe heb ik deze game kunnen missen? Nadat ik er over had gelezen heb ik dit spel voor een schamele 15 euro aangeschaft 9GOG versie).
Wat een heerlijke RPG is dit! Je wordt niet aan je handje meegenomen en dat is erg fijn. Games zijn tegenwoordig veel te makkelijk.
Ik heb er nu dik 30 uur in zitten ongeveer en ben volgens mij nog niet eens op de helft...
Dingen die opvallen aan dit spel:
- Geen quest markers. Zelf uitzoeken waar je heen moet gaan;
- Met de Alt toets highlight je bepaalde voorwerpen die je op kunt pakken. Maar niet alles!
Je moet echt overal kijken, want zo mis je bijvoorbeeld een boek. Zonder dit boek kwam ik niet verder...
- Pittige gevechten. Je moet zéker bij bossfights tactisch te werk gaan. En... niet vergeten dat je Charm arrows en scrolls hebt

- Geen echte character classes. Je kan doen met je character wat je wilt.
- Je hoeft maar één character te hebben met een bepaalde skill. Zo heeft één character bij mij een hoge Lore skill. Je kan dan gewoon in alle inventories van alle characters dingen identificeren. Geen nodeloos gesleep dus.
- Tactisch omgaan met (het leren van) spreuken. De hoeveelheid spreuken die je kan leren is beperkt. Choose wisely!
@jaydenjarno Doorspelen! De moord los je pas een flink eind later op.
Let inderdaad op je uitrusting. Schroom niet om ook wapens en spreuken te kopen. Zorg voor een afwisselende party.
Zelf heb ik een spellcaster, een marksman expert met boog, een rogue en een fighter.
Koop ook álle resurrect scrolls die je ziet; je gaat ze nodig hebben.
Verander van tactiek als een gevecht niet lukt. Veel tegenstanders? Charm er één of twee. Dat maakt ENORM veel uit.
Gebruik bottlenecks (deuren bijvoorbeeld) door met je party nét buiten (om de hoek) te gaan staan. Dan wordt je niet overrompeld.
Ik heb bij twee bossfights het internet geraadpleegd. Ik kwam er niet doorheen. En in beide gevallen was het 'Oh ja, wat stom dat ik dat niet bedacht...'.
Soms moet je ook even goed om je heen kijken