Wat ik hier lees aan ervaringen komt aardig overeen met hoe ik het spel ervaar.
Hoe heb ik deze game kunnen missen? Nadat ik er over had gelezen heb ik dit spel voor een schamele 15 euro aangeschaft 9GOG versie).
Wat een heerlijke RPG is dit! Je wordt niet aan je handje meegenomen en dat is erg fijn. Games zijn tegenwoordig veel te makkelijk.
Ik heb er nu dik 30 uur in zitten ongeveer en ben volgens mij nog niet eens op de helft...
Dingen die opvallen aan dit spel:
- Geen quest markers. Zelf uitzoeken waar je heen moet gaan;
- Met de Alt toets highlight je bepaalde voorwerpen die je op kunt pakken. Maar niet alles!
Je moet echt overal kijken, want zo mis je bijvoorbeeld een boek. Zonder dit boek kwam ik niet verder...
- Pittige gevechten. Je moet zéker bij bossfights tactisch te werk gaan. En... niet vergeten dat je Charm arrows en scrolls hebt
- Geen echte character classes. Je kan doen met je character wat je wilt.
- Je hoeft maar één character te hebben met een bepaalde skill. Zo heeft één character bij mij een hoge Lore skill. Je kan dan gewoon in alle inventories van alle characters dingen identificeren. Geen nodeloos gesleep dus.
- Tactisch omgaan met (het leren van) spreuken. De hoeveelheid spreuken die je kan leren is beperkt. Choose wisely!
@
jaydenjarno Doorspelen! De moord los je pas een flink eind later op.
Let inderdaad op je uitrusting. Schroom niet om ook wapens en spreuken te kopen. Zorg voor een afwisselende party.
Zelf heb ik een spellcaster, een marksman expert met boog, een rogue en een fighter.
Koop ook álle resurrect scrolls die je ziet; je gaat ze nodig hebben.
Verander van tactiek als een gevecht niet lukt. Veel tegenstanders? Charm er één of twee. Dat maakt ENORM veel uit.
Gebruik bottlenecks (deuren bijvoorbeeld) door met je party nét buiten (om de hoek) te gaan staan. Dan wordt je niet overrompeld.
Ik heb bij twee bossfights het internet geraadpleegd. Ik kwam er niet doorheen. En in beide gevallen was het 'Oh ja, wat stom dat ik dat niet bedacht...'.
Soms moet je ook even goed om je heen kijken