Ik loop tegen een issue aan waar ik echt niets van begrijp, maar ik ben dan ook redelijk nieuw in de Bedrock versie en mods.
Ik heb een Bedrock servertje draaien waar ik af en toe met mijn dochter op speel. Nu is zij erg van het huisjes maken, dus ik ben eens op zoek gegaan naar meubel-mods en ik kwam op
Furnicraft, maar ik krijg het maar niet goed aan de praat.
Ik probeer de boel eerst lokaal te installeren. Ik download de laatste versie op die site (14.6), en pak de zips uit naar de betreffende resource_packs en behavior_packs folder van mijn Minecraft win10 installatie. Ik zie ze vervolgens in de game en ik kan ze toevoegen aan een wereld. Maar als ik dat heb gedaan, dan zie ik slechts een paar items verschijnen, terwijl ik volgens hun site in Creative mode toch een hele zwik aan verschillende meubels zou moeten krijgen.
Ik heb eens een oude versie geprobeerd, en het blijkt dat ik ze in 12.5 wel zie. Aan de betreffende changelog zie ik dat ze iets veranderd hebben met de blocks:
All furniture items are now added as separate blocks thanks to scripting from Minecraft Bedrock 1.16.100
Maar blijkbaar werkt dat niet goed oid? Als iemand snapt wat hier mis gaat hoor ik het graag

.
Goed, nou ja, dan beperk ik me voorlopig maar even tot 12.5. Ik heb dus een Bedrock server, en ik heb de betreffende pack files gekopiëerd naar de juiste folders. Ik heb tevens de world_behavior_packs.json en world_resource_packs.json aangepast van de betreffende wereld zodat de packs worden ingeladen door de server.
Dit lijkt redelijk te werken, ik krijg netjes een melding dat een resourcepack moet worden gedownload, maar ik zie ook nu weer maar de helft van de daadwerkelijke items. Wat ik eigenlijk zie zijn blocks en inventory items, ik mis de plaatsbare entities, wat het overgrote deel van de meubels is.
Ik draai Bedrock server 1.16.201.2, wat vziw de laatste versie is.