Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-04 08:55
De java game kan je in principe alleen op een PC spelen (ik vermoed ook met Java geinstalleerd op een linux pc en Macintosh).

De Java versie kan je wel mee modden, en werkt niet helemaal hetzelfde als de Bedrock versie (hieronder)
Maar Mojang/Microsoft is bezig de verschillen (parity) meer aan het gelijktrekken tussen beide versies.

De windows Store versie heet officieel de Bedrock versie (dat zie je niet meer in het logo van Minecraft, maar die kan ook samen met een tablet of smartphone (Android en Apple) of een xbox. Je moet wel voor al die apparaten minecraft apart kopen.

Voorbeeld: bij mij (ja ik heb ook de java versie maar dat was voordat bedrock er op windows 10 was).
Windows 10 PC: minecraft bedrock : een account
Android smartphone : een account
Ipad : nog een account
Mijn neefje heeft ook een account op zijn tablet.

Omdat ik een manier heb gevonden op meerdere windows PC legaal met gratis Xbox-account
(daar moet je tegenwoordig ook je account bekendmaken voor het starten van mc kwam ik van het weekend achter. En zeker voor multiplayer, heeft ook het voordeel dat je nu op afstand soms multiplayer kan doen) meerdere gebruikers te kunnen gebruiken, kan mijn neefje het bijvoorbeeld met zijn account van de tablet ook op een Windows PC spelen.
Wij vinden namelijk een PC net wat prettiger spelen dan een tablet.
Mijn smartphone heeft wel een doel tegenwoordig : De telefoon is de eigenaar van een betaalde Realm en als we iets grondig verpesten (zeg maar door stommiteit doodgaan in het spel) kunnen we een backup terugzetten. Meestal wel net als de backup 27 minuten geleden gemaakt is. De backup van een realm wordt als we spelen om de 30 minuten gemaakt,

[ Voor 8% gewijzigd door Johandmc op 20-04-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Oke ik heb net even de gratis versie van de windows 10 geprobeerd maar nu krijg je XP point en in het midden je level getal .. maar ik zie nergens wat ik met die punten kan doen

want als je dood gaat kan je weer op nieuw beginnen met die punten .. maar wat doet het en hoe gebruik je ze :-) de rest is mij nu wel bekent
Hoop ik dan .. het is nu alleen even wachten op de RTX 2070 die vandaag binnen komt

en dan ga ik denk ik toch voor de Windows 10 versie ..

helaas net een maand geleden mijn 1660 super gekocht ... maar die word niet ondersteund bij MC
dus die moet er weer aan geloven , ach kan die weer naast me 970 gaan liggen die werkloos is :D
helaas kan ik daar geen uitkering voor aan vragen :-)

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 21-04-2020 10:10 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:49
XP, experience, krijg je door het doden van mobs, het smelten dingen en misschien nog wat zaken. Dit kun je gebruiken om je gear (armor en tools) te enchanten. Dit zal in het begin nog niet direct lukken, al was het maar omdat je obsidian en diamant nodig hebt voor de enchanting table. (ik gebruik Engelse termen omdat je daar online VEEL meer mee kunt vinden dan met de Nederlandse namen).

Mocht je nu erg vaak dood gaan terwijl je de boel nog aan het verkennen of leren bent; je kunt het verliezen van al je items wanneer je doodgaat ook uitzetten: https://www.digminecraft....mmands/keep_inventory.php

Zelf ben ik groot fan van modded Minecraft, en dan heb je de Java-versie nodig. En met de Java versie kun je ook gewoon vanilla (zonder mods) spelen. Het enige voordeel dat ik aan Bedrock edition zie is dat je cross-platform multiplayer kunt doen, de Java-versie kan alleen met andere mensen met de Java-versie. Nu ja, "alleen"; er zijn heel veel mensen met de Java-versie :)

Raar dat het spel je GTX 1660 niet snapt; die gebruikt afaik dezelfde drivers als een 970 of een 2070...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johandmc
@ravw Heel vreemd dat je het niet met een 1660 mag spelen. Minecraft werkt zelfs op hele oude videokaarten tenzij je op de 1 of andere manier de RTX beta versie heb binnengehaald. Wat ik niet geloof dat je de beta hebt.
Die werkt inderdaad alleen op een RTX 2060 of RTX 2070.

En inderdaad zoals Paul al zegt, die XP levels heb je later nodig om te enchanten. Dat kan zowel op een anvil (moet je wel enchantment books hebben) als op een enchantment table (voor deze laatste lapus lazuli nodig en het aantal boekenkasten bepaalt wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Paul schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:41:
XP, experience, krijg je door het doden van mobs, het smelten dingen en misschien nog wat zaken. Dit kun je gebruiken om je gear (armor en tools) te enchanten. Dit zal in het begin nog niet direct lukken, al was het maar omdat je obsidian en diamant nodig hebt voor de enchanting table. (ik gebruik Engelse termen omdat je daar online VEEL meer mee kunt vinden dan met de Nederlandse namen).

Mocht je nu erg vaak dood gaan terwijl je de boel nog aan het verkennen of leren bent; je kunt het verliezen van al je items wanneer je doodgaat ook uitzetten: https://www.digminecraft....mmands/keep_inventory.php

Zelf ben ik groot fan van modded Minecraft, en dan heb je de Java-versie nodig. En met de Java versie kun je ook gewoon vanilla (zonder mods) spelen. Het enige voordeel dat ik aan Bedrock edition zie is dat je cross-platform multiplayer kunt doen, de Java-versie kan alleen met andere mensen met de Java-versie. Nu ja, "alleen"; er zijn heel veel mensen met de Java-versie :)

Raar dat het spel je GTX 1660 niet snapt; die gebruikt afaik dezelfde drivers als een 970 of een 2070...
Ik bedoelde ook de RTX versie van Minecraft ,, die pakte hij niet terwijl ik met een 1660 super met andere games wel software matig RTX kan aanzetten ..
maar ik heb inmiddels een 2070 er in hangen

maar nog een vraagje kan ej als je de minecraft windows 10 starter collection later ook naar master collection overstappen ?
en hoe zit het met de Java versie en RTX
en is de java versie gelijk aan de windows 10 starters

Nu nog eens kijken welke versie van Mine craft ga kopen denk gewoon de windows 10 starter

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 21-04-2020 22:44 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
De windows 10 versies in de store dus ook de collection's zijn de bedrock versies.
Hiervan is de RTX dus nog in beta voor Windows 10.

De Java versie is een aparte versie en ik heb daar nog niets over een RTX beta versie gelezen. Ik weet ook niet of die komt voor de Java versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Voor de Java-versie zijn ze er ook mee bezig: YouTube: Minecraft with RTX Enabled

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
heb inmiddels de minecraft windows 10 starter collection
en gelijk even een filmpje gemaakt van RTX in mine craft

YouTube: Minecraft beta RTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-03 01:59

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Is er al iets bekend over de PS4 versie van Minecraft, en dan de mogelijkheid om custom servers te joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 11:09
Ik zag hier berichten over modded servers. Al zijn die berichten alweer een tijdje geleden, heb ik er ook wel weer zin in. Wie weet kunnen we wat opzetten. Een FTB-pack ofzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Vandaag was Minecraft LIVE waar onder andere terug een Mob vote geweest is, en ook het thema van een van de volgende updates bekend gemaakt is: Caves & Cliffs. Release date voor die update is zomer 2021.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/o45h09i8rwq51.png

Een samenvatting die constant geüpdatet wordt kan je vinden op: deze reddit post.

[ Voor 10% gewijzigd door Jump op 03-10-2020 20:40 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-04 12:47

UTADDICT

NERF

Best wel vette update! Vooral 'lush caves' zijn echt interessant om een beetje het 'minen' anders te laten zijn. Die nieuwe cave generation ziet er ook echt cool uit.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Ik hoop oprecht dat er nog meer ondergrondse biomes en eventuele mobs komen dan wat getoond is op Minecraft Live en dat Archeologie verder uitgediept wordt. Want dat laatste is een heel leuk en interessant concept maar nog wat matig uitgewerkt. Gevoelsmatig lijkt mij dit iets wat je één keer doet voor de leuk en daarna niet meer.

Maar we gaan het zien, oprecht blij dat eindelijk die Cave update er is!

Wel jammer dat de Glow Squid gewonnen heeft ... Die stond voor mij op de laatste plek. De Chillager gaf veel meer gameplay en de Squid is gewoon voor de leuk (net als de Vleermuizen).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 23:02
Alvast sorry voor deze vraag (maar noem me maar een ouwe ... :-) )
Maar ook hier beginnen de kids over minecraft en de oudste wil hem nu voor de pc om met zijn vriendjes te spelen.
Zover ik weet moet het dus de Win 10 versie worden maar voor welke variant moet ik dan gaan.
Op de site van Minecraft zie je pakketten van $26 en $50 maar hier en daar ook goedkopere keys.
Verschil zit hem volgens mij in het aantal coins, skins en werelden die je erbij krijgt.
Maar wat adviseren jullie, een losse key is genoeg, of geef hem een pakketje zodat ie al wat meer vooruit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Je zegt zelf al dat je weet dat je de WIN10 (bedrock) versie moet hebben. Die is ook compatibel met smartphones (zowel android als apple), xbox e.d.
Maar voor betreft de pakketten weet ik niet of je de duurdere versie moet nemen die dus extra dingen uit de marketplace aanbiedt. Zover ik meestal weet is dat je bijna elke wereld die je nieuw aanmaakt je echt weer vanaf het begin af aan moet gaan bouwen.

Ps. Mijn eigen mening maar daar moet je je niet door laten leiden is dat ik de extra's in de marketplace meestal niet veel vind voorstellen of toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-04 15:01
@Togi het is belangerijk om met een paar dingen rekening te houden, welke versie hebben zijn vrienden?
Mincraft windows version of Java edition.

Zelf speel ik de Java editie, veel meer vrijheid en geen ingame aankomen. Ook kan je hier "random servers" joinen die je of gratis kan opzetten via bijvoorbeeld Minehut of die andere mensen hebben gemaakt.

de Minecraft windows 10 editie kan je alleen samen spelen met mensen die deze versie hebben.
Ook moet je de server kopen bij microsoft per maand en moet je uitgenodigd worden om mee te spelen op die server, stuk makkelijker maar ook minder vrij voor mijn mening en veel meer pay to play

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 23:02
@Johandmc Thanks
Ik vroeg hem al naar die coins en werelden en hij keek of ie water zag branden ;-)
Maar als het volgens jouw geen echte meerwaarde heeft voor hem dan ga ik kijken voor een basis versie.

@maubaan Ik begrijp van hem dat hij het nu op een tablet speelt bij een vriendje terwijl die op de pc zit (dus vandaar de Win 10 versie). Een ander vriendje speelt het op een WiiU. Ook vertelde hij me dat hij het leuker vind via een toetsenbord dan ipad of controller (had ff de hoop dat ik mijn vrouw kon overtuigen om een PS5 te geven dit jaar ;-) )

Iig bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffo91
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-11-2024
na de overstap gemaakt te hebben van console naar een game pc zou ik hier ook graag MC op willen doen.
op mijn xbox MC helemaal grijs gespeeld, heerlijk tijd verdrijf !
nu heb ik een 3080 weten te bemachtigen voornamelijk natuurlijk voor de ray tracing.
klopt het dat RTX in MC alleen nog in beta mode is te spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:20

Oxigeon

En zo is dat!

Alles tegen piraterij lijkt mij. Kan me geen andere reden bedenken

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-04 21:41
Oxigeon schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

Hoe gaat dit daar tegen helpen? Hiervoor was ook al een account nodig. Enige verschil is dat het geen Mojang account maar straks een Microsoft account moet zijn.

Zal eerder te maken hebben met dat ze mensen proberen games te laten koppelen aan een MS account om zo ze sneller ook naar de MS store te laten gaan.

Of natuurlijk dat ze niet 2 account systemen hoeven te onderhouden en meer veiligheid in kunnen bouwen( zoals 2fa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 19:39

mvds

Totally awesome!

Oxigeon schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:21:
[...]
Dat ligt dan echt aan jouw beperkte visie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn zoontje speelt minecraft PE vooral op zn iphone en iPad. Daar heb ik af en toe ook een pakket gekocht voor hem.

Nu ziet ‘ie ineens nog maar 2 add-ons staan?
Is gewoon ingelogd onder mijn MS account.

Kan ze nergens meer vinden. Uitgelogd. Ingelogd. Niks te zien.

Waren ondertussen best wel wat paketten. Ik heb zelf geen verstand van Minecraft maar oa werelden: dierenwinkel. Dierentuin. En zo nog meer. Maar hij en ik zien ze nergens meer staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Kan je er niet echt mee verder helpen, maar ik hoop dat als je van account wisselt cq inlogt /uitlogt wel zegt dat je het moet opslaan naar je microsoft account.

Ik ben er ook ooit een pakket kwijtgeraakt maar dat was voordat het echt goed mogelijk was om het op te slaan naar het microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-04 21:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik loop tegen een issue aan waar ik echt niets van begrijp, maar ik ben dan ook redelijk nieuw in de Bedrock versie en mods.

Ik heb een Bedrock servertje draaien waar ik af en toe met mijn dochter op speel. Nu is zij erg van het huisjes maken, dus ik ben eens op zoek gegaan naar meubel-mods en ik kwam op Furnicraft, maar ik krijg het maar niet goed aan de praat.

Ik probeer de boel eerst lokaal te installeren. Ik download de laatste versie op die site (14.6), en pak de zips uit naar de betreffende resource_packs en behavior_packs folder van mijn Minecraft win10 installatie. Ik zie ze vervolgens in de game en ik kan ze toevoegen aan een wereld. Maar als ik dat heb gedaan, dan zie ik slechts een paar items verschijnen, terwijl ik volgens hun site in Creative mode toch een hele zwik aan verschillende meubels zou moeten krijgen.

Ik heb eens een oude versie geprobeerd, en het blijkt dat ik ze in 12.5 wel zie. Aan de betreffende changelog zie ik dat ze iets veranderd hebben met de blocks:
All furniture items are now added as separate blocks thanks to scripting from Minecraft Bedrock 1.16.100
Maar blijkbaar werkt dat niet goed oid? Als iemand snapt wat hier mis gaat hoor ik het graag :).

Goed, nou ja, dan beperk ik me voorlopig maar even tot 12.5. Ik heb dus een Bedrock server, en ik heb de betreffende pack files gekopiëerd naar de juiste folders. Ik heb tevens de world_behavior_packs.json en world_resource_packs.json aangepast van de betreffende wereld zodat de packs worden ingeladen door de server.

Dit lijkt redelijk te werken, ik krijg netjes een melding dat een resourcepack moet worden gedownload, maar ik zie ook nu weer maar de helft van de daadwerkelijke items. Wat ik eigenlijk zie zijn blocks en inventory items, ik mis de plaatsbare entities, wat het overgrote deel van de meubels is.

Ik draai Bedrock server 1.16.201.2, wat vziw de laatste versie is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-04 20:39
Het leek me wel aardig om een paar bouwwerken in Minecraft te posten, volgens mij zit ik daarvoor in het juiste topic.

De meeste bouwwerken heb ik gemaakt toen ik nog dagelijks in de trein zat.

Alle bouwwerken zijn van binnen ook mooi gedetailleerd.

Hebben jullie ook bouwwerken waar jullie trots op zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dx57oKQHzUUgXXRdkXtMeramk5c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fkuJj1VgUNcjMxppd7VKowmz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIlFqpiJnEiIEWSD673RbXmsdns=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EytLkVCHIsWcv3xiRGTp4Y3a.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crRL8U5qoN5GUtRJn5fJjeOrluQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/byPZzukT4ftrJ5En9RlDGbaM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRFgZonaLlfCL4hh4VdvZYNEJpg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ASzXSNuuiwLDSKNKxHX3Sr0n.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweade
En een paar plaatjes van binnen:

Landhuis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjvdbuD3RoQTAc4UdDx5nhOam_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/puYrkT81vdnQWrEnuwxbc18k.jpg?f=user_large

Onder vestingstadje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwVpwqJRhAxv-K9IogiOGhx6pDg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c1YKfJWHiCgUyIYSwno51h24.jpg?f=user_large

Kasteel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztNr3zX4GubRW2yv_4Bw_uIaf-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7qhH2VFhXyr6AzQysz1tBFU.jpg?f=fotoalbum_large

Boot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8iPZSFNx7_hlFErdIGpx4qAJwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFf6AXNEGI6Ul9iKVEQfwTgu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:06

Seraphin

Meep?

Ik heb een vraagje over Illager pathfinding / gedrag in water (google search en diverse wiki's hebben nog niet geholpen).

Kunnen illagers via water een village binnenvallen?

De situatie is dat ik op een survival server (no cheats) een dorpje helemaal heb ommuurd (er zijn al 2 dorpen uitgemoord door illagers). Echter, dit dorp grenst aan het water. In mijn huidige muur heb ik die gewoon dwars door / over het water gebouwd, maar in de volgende renovatie wil ik dat eigenlijk weghalen (of op zijn minst wat sierlijker maken). Ik ben alleen bang dat als ik de muur weghaal, illagers om het ommuurde deel van het dorp kunnen bewegen en dan via het water alsnog binnen kunnen komen.

Enig idee of dat klopt, of houden illagers niet van zwemmen? :)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Hele stomme vraag. Kan je de inhoud van een kist in 1 keer pakken? Met shift pakt die alles van 1 soort maar gewoon in 1 keer legen kan ik nergens vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
  • Laatst online: 08:30
Makkelijkste is om de kist te breken. Zover ik weet is er geen methode om alles in 1 keer eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Recent de game weer opgepakt en de smaak weer te pakken;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rs355C17XEFVDkQ-pyC49fvzs2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dx6P2X5uv8hJ2kNTuEuuNjPw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-h6QGc1dWoTIa9dJn-fNG1PhrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rTyAE5g9ehB6x0LjF5k2s4wk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0HGLPfUIwwgyvjkwQs7nLRjQcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wDX8KBedg5aX4QfL8Iw7h0w7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOW6ntxEDTAFhZDQPw86tifo_38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K0dFAwyrjZNyJGXD6qiVKEfM.png?f=fotoalbum_large

Ook een korte fly/walkthrough gemaakt (intussen al weer heel wat bijgebouwd, maar geeft een goed beeld van m'n dorpje :))

8)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Mooi dorpje Meelobee! Het loopt mooi in elkaar over en de details maken het echt af, zoals het groen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tweade op 09-02-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 22-04 19:28
Mijn zoon vroeg me om een minecraft server op mijn nieuwe PC te installeren, omdat die toch een groot deel van de dag aan staat. Ik heb een AMD Ryzen 7 3800X, Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB en 16GB 3200MHz geheugen. Zou niet beperkend moeten zijn, lijkt me.

Ik heb volgens een instructie op internet een Java VM opgezet en start nu op met een batch bestand met de geheugen parameters -Xms6G -Xmx6G. Desondanks klaagt mijn zoon over een haperend spel, zelfs als ik verder niks met mijn pc doe. Mijn PC zit bedraad aan het internet met een 200/200 glasvezelverbinding. Volgens mijn monitorsoftware is de processorload niet meer dan pieken naar 10% en de videokaart showt helemaal geen noemenswaardige activiteit.

Ze zitten er gemiddeld met 3-6 mensen in en voorheen draaide een van z'n vriendjes de server op zijn 3 jaar oude laptop, zonder lags. Als ik in de logs kijk, dan zie ik regelmatig de waarschuwing dat iemand 'moved too quickly' en de vraag Is the server overloaded? Running XXXms or XXX ticks behind.

Waar moet ik het zoeken? Mijn zoon zegt dat ik de volledige 16GB aan de server moet toekennen, maar dat lijkt me niet de beperkende factor. Maar wat dan wel??

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik ga me hier ook even melden, mijn zoontje van 5 wilde dolgraag Minecraft hebben. En dat betekent dat ik er ook aan moet geloven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:28

Gregory76

Sony PlayStation freak

Hoi!
Ook mijn kids hebben Minecraft nu ontdekt...

Vraag: ik heb het op de PS4 gekocht. Welke versie moet ik nu op PC kopen zodat ze samen (crossplay) kunnen spelen? Ze hebben inmiddels allebei een Microsoft account.

Er zijn allemaal verschillende edities, dus ik weet niet wat ik nog op PC moet kopen zodat ze samen kunnen spelen. Help appreciated!

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johandmc
Je moet voor een windows PC de Bedrock editie hebben. En die is te vinden in de microsoft store. Ik neem aan dat je zelf ook een microsoft account hebt waar je kinderen onder vallen. Voor LAN weet ik het niet meer, maar ik had op de PC ook de xbox app nodig om minecraft te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-04 19:02
coelho schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:16:
Mijn zoon vroeg me om een minecraft server op mijn nieuwe PC te installeren, omdat die toch een groot deel van de dag aan staat. Ik heb een AMD Ryzen 7 3800X, Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB en 16GB 3200MHz geheugen. Zou niet beperkend moeten zijn, lijkt me.

Ik heb volgens een instructie op internet een Java VM opgezet en start nu op met een batch bestand met de geheugen parameters -Xms6G -Xmx6G. Desondanks klaagt mijn zoon over een haperend spel, zelfs als ik verder niks met mijn pc doe. Mijn PC zit bedraad aan het internet met een 200/200 glasvezelverbinding. Volgens mijn monitorsoftware is de processorload niet meer dan pieken naar 10% en de videokaart showt helemaal geen noemenswaardige activiteit.

Ze zitten er gemiddeld met 3-6 mensen in en voorheen draaide een van z'n vriendjes de server op zijn 3 jaar oude laptop, zonder lags. Als ik in de logs kijk, dan zie ik regelmatig de waarschuwing dat iemand 'moved too quickly' en de vraag Is the server overloaded? Running XXXms or XXX ticks behind.

Waar moet ik het zoeken? Mijn zoon zegt dat ik de volledige 16GB aan de server moet toekennen, maar dat lijkt me niet de beperkende factor. Maar wat dan wel??
Er zijn verschillende soorten config bestanden aan te passen. Aangezien je een server host, en neem ik voor het gemak dat het een vanilla server is (zonder mods). Dat zou inderdaad de hardware genoeg zijn. De running XXXms or XXX ticks behind zegt inderdaad dat de server het niet kan bijhouden. Het klinkt dat ze flying hebben (door moved too quickly). En dat vereist ook meer van een server.

Het is een tijd geleden, maar ik zou zeggen dat je in de server configuratie moet gaan zoeken. Het is voor mij echter ook alweer een tijd geleden dat ik dit uitgezocht heb. Hoeveel gebruik de Minecraft server in geheugen in taakbeheer?

Bij wijze van test zou je ook een nieuwe wereld kunnen maken, en kijken of ze daar ook het probleem hebben. Dan kan je uitsluiten dat het niet door een mega contraptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
P-Storm schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:14:
De running XXXms or XXX ticks behind zegt inderdaad dat de server het niet kan bijhouden. Het klinkt dat ze flying hebben (door moved too quickly). En dat vereist ook meer van een server.
Dat is met name world-gen. Het vliegen zelf kost niet zo veel kracht, maar chunks genereren wel. Dat zou dus vooral zijn als ze ergens naartoe gaan waar ze niet eerder zijn geweest.
coelho schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:16:
Volgens mijn monitorsoftware is de processorload niet meer dan pieken naar 10% en de videokaart showt helemaal geen noemenswaardige activiteit.
De dedicated server hoeft niets weer te geven op jouw scherm, dus je GPU doet inderdaad niets :) CPU daarentegen... Volgens mij is de MC server niet bepaald multithreaded, dus als Windows zegt dat je 10% CPU gebruikt dan kan het goed zijn dat één van je 8 cores (16 met HT) volle bak staat te stampen. Als je in Task Manager met rechts klikt op de CPU performance grafiek dan kun je de graph aanpassen naar 'logical processors' om te zien of er een (of meerdere) cores worden overbelast.

Zonder mods zou 6 GB wel genoeg moeten zijn, met mods hangt het heel erg af van hoeveel en welke mods. Als je te weinig RAM hebt (toegekend) dan moet de garbage collector steeds aan de slag. Normaal (bij genoeg vrije RAM) merk je dat niet omdat dit niet blokkeert, maar als je te weinig hebt dan moet het spel wachten tot de GC klaar is voordat het weer geheugen kan gebruiken.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:54
Helaas is Minecraft single-threaded... :/
In ieder geval de worldthread die alles regelt wat er in de wereld gebeurd.

Aangezien er bij de laatste updates zoveel aan minecraft is toegevoegd heeft die worldthread het zwaar, zelfs op moderne processoren.

Dat is precies waarom zelfs simpele servers zo laggen tegenwoordig, en waarom er zoveel mensen afhaken op multiplayer servers.

Bij Mojang zouden ze er goed aan doen om die worldthread multithreaded te maken voor ze nog meer features aan Minecraft gaan toevoegen...

Ik heb zelf een korte tijd een paperspigot servertje gehost voor de kinderen van een maat van me, maar als er 10 man online waren werd het al snel onspeelbaar... En dat op een Ryzen 5 5600X met 32 GB geheugen. De server zelf had ik 8 GB geheugen toegewezen, wat genoeg zou moeten zijn.

Minecraft 1.12.2 kon je nog op een i5 4de generatie hosten, en dan makkelijk 25-30 spelers tegelijk online hebben zonder echte lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-04 11:15
Richub schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:00:
Helaas is Minecraft single-threaded... :/
In ieder geval de worldthread die alles regelt wat er in de wereld gebeurd.

Aangezien er bij de laatste updates zoveel aan minecraft is toegevoegd heeft die worldthread het zwaar, zelfs op moderne processoren.

Dat is precies waarom zelfs simpele servers zo laggen tegenwoordig, en waarom er zoveel mensen afhaken op multiplayer servers.

Bij Mojang zouden ze er goed aan doen om die worldthread multithreaded te maken voor ze nog meer features aan Minecraft gaan toevoegen...

Ik heb zelf een korte tijd een paperspigot servertje gehost voor de kinderen van een maat van me, maar als er 10 man online waren werd het al snel onspeelbaar... En dat op een Ryzen 5 5600X met 32 GB geheugen. De server zelf had ik 8 GB geheugen toegewezen, wat genoeg zou moeten zijn.

Minecraft 1.12.2 kon je nog op een i5 4de generatie hosten, en dan makkelijk 25-30 spelers tegelijk online hebben zonder echte lag.
Dank voor je antwoord, erg interessant. Met een groepje willen we een server overnemen en verplaatsen naar de EU. Als ik je antwoord lees moeten we bedacht zijn op de CPU en minder op het geheugen. We verwachten maximaal met 10 man online te zijn. Heb jij ervaringen met gehoste servers bij bepaalde partijen? Er zijn tegenwoordig zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Loev schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Dank voor je antwoord, erg interessant. Met een groepje willen we een server overnemen en verplaatsen naar de EU. Als ik je antwoord lees moeten we bedacht zijn op de CPU en minder op het geheugen. We verwachten maximaal met 10 man online te zijn. Heb jij ervaringen met gehoste servers bij bepaalde partijen? Er zijn tegenwoordig zoveel.
Nee, helaas...
Ik hostte vanuit huis, ik heb 500/500 glasvezel liggen, dan is de verbinding wel in orde.

Je moet inderdaad vooral op cpukracht letten, en dan met name single core performance. Per minecraft server is 8 GB vrij geheugen aan te raden.
Een server met slechts 8 GB geheugen heeft 1/3de nodig voor het besturingssysteem, dus dan kun je max 5 GB aan een minecraft server toewijzen. Ga voor minstens 16 GB.

Bij veel hosters huur je geen eigen server, maar een virtuele server die op een grote server draait. Dit kan nadelig zijn voor de performance. Dit is ook iets om op te letten.

Welke hoster kun je het beste nemen? Geen idee, sorry.
Misschien hebben anderen hier meer ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wij zijn vorige week voor het eerst begonnen met Minecraft op de Series X en wauw wat een snelle laadtijden, eindelijk is het trage laden voorbij :). We kozen voor een random seed en kregen er eentje waarbij we dichtbij een abandoned village spawnen, gelijk wat handige resources kunnen looten.

Je merkt wel gelijk weer hoe tijd rovend Minecraft kan zijn O-)
Ik hoop sinds de E3 al op de grote ray tracing update van Minecraft, maar nu begreep ik laatst dat deze update misschien nooit gaat komen |:( . Ik hoop echt dat dit niet waar is, want ze hebben ons allemaal toen gek gemaakt met die beelden :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johandmc
Er is wel een ray-tracing update gekomen, alleen is dat voor een Windows 10 PC (bedrock editie) met een Nvidia RTX kaart (2060 of hoger). Voor de Xbox komt dat niet voor zover ik weet.
En ook al ziet dat er wel mooi uit, vind ik het toch minder fijn spelen met RTX aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Johandmc schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:28:
Er is wel een ray-tracing update gekomen, alleen is dat voor een Windows 10 PC (bedrock editie) met een Nvidia RTX kaart (2060 of hoger). Voor de Xbox komt dat niet voor zover ik weet.
En ook al ziet dat er wel mooi uit, vind ik het toch minder fijn spelen met RTX aan.
Nee klopt en ik lees op Google dat we waarschijnlijk blij zijn gemaakt me dode vogeltjes, dat het eerder voor de grote show was op de E3 dan dat ze dit zouden releasen naar de Xbox Series X 8)7

Erg teleurstellend want had hem al verwacht die update en was echt hyped na het zien van die Ray-tracing beelden :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04 04:56
Vraagje,

Mijn zoontje speelt minecraft op de Playstation.
Nu zou hij dit graag ook met vrienden online willen spelen.
Volgens hem is het mogelijk om samen een wereld te maken, of de ander in jouw wereld uit te nodigen, en is het mogelijk om dat ook te doen als ze niet gelijktijdig online zijn.

Klopt dit?
Ik kreeg het zelf niet zo makkelijk gevonden dus ik dacht ik vraag het even aan de experts.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Gisteren deze nagemaakt en hij werkte voor 2 uurtjes, maar opeens besluit hij niet meer te werken.
Ben erachter gekomen dat het 2e blok sand bij de kelp opstaat opeens ook kapot gaat, wat eerst niet zo was. Ergens ben ik bang dat ik hem helemaal overnieuw moet bouwen haha, want het blok opnieuw plaatsen helpt ook niet.

EDIT:

Nvm, heb hem weer werkend.
Helemaal gesloopt en opnieuw gebouwd O-)

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 23-06-2021 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

louzy82 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:45:
Vraagje,

Mijn zoontje speelt minecraft op de Playstation.
Nu zou hij dit graag ook met vrienden online willen spelen.
Volgens hem is het mogelijk om samen een wereld te maken, of de ander in jouw wereld uit te nodigen, en is het mogelijk om dat ook te doen als ze niet gelijktijdig online zijn.

Klopt dit?
Ik kreeg het zelf niet zo makkelijk gevonden dus ik dacht ik vraag het even aan de experts.
Het is niet mogelijk om een andere speler in je eigen wereld te laten spelen als je zelf niet online bent / Minecraft speelt, ik hoopte dat ze dit jaren geleden wel al hadden gefixed maar helaas. Want hier liep ik ook vaak met vrienden tegenaan, soms had ik geen zin om Minecraft te spelen en hun wel.

Je zoon kan gewoon mensen uitnodigingen in zijn wereld, dit kan je instellen in het main menu bij instellingen van de wereld voordat je de wereld opstart. Hier heb je een kopje Multiplayer, ik heb hem altijd op inv only staan :).

In de laatste update 1.17.2 zit trouwens een erg vervelende error, wij zijn al 2 keer tamed horses met armor kwijt geraakt sinds die update van afgelopen dinsdag uit is. We zetten ze in onze stal en gaan andere dingen doen of stoppen met spelen, maar als we dan weer inloggen de volgende dag of een uur later zijn ze gewoon weg ( ook niet 100 blokken om de basis heen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
G_Dragon schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:42:
[...]

Het is niet mogelijk om een andere speler in je eigen wereld te laten spelen als je zelf niet online bent / Minecraft speelt, ik hoopte dat ze dit jaren geleden wel al hadden gefixed maar helaas. Want hier liep ik ook vaak met vrienden tegenaan, soms had ik geen zin om Minecraft te spelen en hun wel.
Ik speel zelf niet op Playstation, maar is Realms Plus geen optie? Kost wel geld...

Andere opties is misschien de PS aan te laten staan, maar dat kost ook ~€ 40 per jaar

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Paul schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:44:
[...]
Ik speel zelf niet op Playstation, maar is Realms Plus geen optie? Kost wel geld...

Andere opties is misschien de PS aan te laten staan, maar dat kost ook ~€ 40 per jaar
Geen idee ik speel alleen op Xbox en heb altijd Xbox Live Gold gehad, die 40 euro per jaar stelt ook niks voor als je het al jaren bent gewend maar ik denk dat een Playstation speler je vraag beter kan beantwoorden. Zover ik wel weet is dat je toegang moet hebben tot de multiplayer services om iemand te kunnen joinen / uitnodigingen om samen te spelen, maar weet niet welk abbo je daarvoor nodig hebt op de Playstation.

Je console aan laten zodat je vriend/vrienden door kunnen spelen in de gezamenlijk wereld is zeker een optie, maar bedenk je dan wel dat ook wanneer je idle staat je honger kan krijgen of door monster kan worden aangevallen of dat er dingen kunnen gebeuren waar je op dat moment geen grip op hebt. Ik vind het een groot risico en je moet je controller aan draad leggen anders valt hij uit en word je uiteindelijk gekicked uit de wereld. Mijn maat joined ook wel eens en als die dan een screenshot / filmpje opneemt en hem wil bekijken/uploaden word hij vaak al uit de wereld gegooid vanwege niet actief in de world te zijn. ze zijn er streng op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04 04:56
We moeten inderdaad Playstation plus aanschaffen om multiplayer sowieso mogelijk te maken.

Ik heb het er met hem over gehad maar hij blijft stellig volhouden dat hij zeker weet dat het mogelijk is dat ze in elkaars wereld kunnen zonder dat de ander online is.
Ik ga nog even verder googelen en even kijken of hij kan uitleggen waarom hij het zo zeker weet, misschien dat hij een filmpje gezien heeft van iemand die Realms plus gebruikt ofzo.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Als je in elkaars wereld wilt zonder dat je verplicht online bent, is mijn conclusie dat dat op 2 manieren kan, of met Realms plus (en xbox account ook verplicht) of een eigen dedicated bedrock server op een pc draaien.

Ik kan verder niet over een Playstation praten, want die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-04 19:14
Mijn dochter heeft nu ook kennis gemaakt met Minecraft door een vriendinnetje op vakantie.
En wil nu ook graag gaan Minecraften.

Ze heeft het al op een tablet staan waar ze op vakantie dan ook kennis mee gemaakt heeft.

Echter nu mag ze thuis ook van ons eens op de laptop Minecraft gaan spelen.
Alleen de versie kom ik niet over uit.

In de omgeving is nog niemand met Minecraft bezig. Dus ben ik aan het twijfelen over de java versie omdat deze ook compleet zou zijn.

Maar daarnaast heeft ze ook wat Youtube filmpjes gezien waar ze in verschillende settings zaten en er spullen met munten e.d als soort van dlc's bijgekocht kan worden???
En volgens mij is dit dan van de Windows/ console versie??

Zelf trek ik meer naar de Java editie.
Dat ik er 2 aanschaf zodat ik zelf ook eventueel met haar samen mee kan doen om te helpen.

Of is dan de windows/ console editie beter?
En mist ze daar dan wat in tegenover de java versie.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Een wat late reactie maar als ze minecraft al op een tablet heeft staan (ios of android maakt niet uit) kan je voor de PC/laptop het beste de minecraft (bedrock) versie uit de microsoft store aanschaffen. Dan kunnen ze online nog met elkaar spelen.

Dat lukt niet als je de java versie aanschaft. Java heeft wel vrijwel allemaal dezelfde dingen als bedrock maar werken toch erg verschillend van elkaar. En welke van de 2 beter is dat weet ik zelf ook niet, omdat ik wel beide heb.
Ik vind bedrock net iets prettiger spelen, maar in java schijnen bepaalde mobs weer minder sterk te zijn.
De munten en dlc zijn vooral de marketplace van Minecraft (bedrock).
Ik weet niet hoe dat voor Java geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-03 13:24
Nou het is zover. Mijn zonen zijn inmiddels zo oud geworden dat ze willen minecraften....Op school is het (blijkbaar nog steeds) hip.

Mijn vraag: ik heb de windows 10 proefversie (en wil hem best kopen als dat nodig is) maar zie dat er geen splitscreen is. Bij een zoektocht op internet zie ik veel todo achtige dingen maar ook veel voor oude versies en met verzoek virusscanner uit te doen :)

Mijn vraag: Kan dit makkelijk op de pc (ik heb 2 xbox series x controllers voor pc gekocht en aangesloten) en hoe doe ik dit ?

Mijn zoons zouden het enorm waarderen. Alternatief is een xbox series x of ps5 kopen waar het standaard is begrijp ik.

Ik waardeer de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-03 13:24
Ik ga er maar vanuit dat het niet mogelijk is als zelfs tweakers het niet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Op de Xbox en PS5 kan het idd, Switch weer niet.

Ander alternatief is een 2e goedkope PC erbij te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richub
Een copy-paste uit het Algemeen GoT community Minecraft servers, maar het is belangrijk genoeg:

Even een heads-up om een zeroday exploit in Java te benoemen:

Minecraft and other apps face a serious threat from Log4j code execution bugs

Let even op of je launcher en servers gepatcht zijn voor je weer op servers inlogt. :Y

De laatste versies van Paperspigot, Spigot en de laatste 1.18.1 release candidate 3 zijn al gepatcht.
De launcher wordt gepatcht zodra je 'm afsluit en weer opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
Ik ben de laatste tijd weer aardig hyped aan het raken om een modpack te spelen. Speel MC al sinds de beta in 2011 en sinds de Yogscast begon met die Tekst series vind ik die modpacks echt tof.

Voor 1.18 zijn er ook al een aantal aanwezig. Fav mods zijn vooral Tech Reborn, Tinkers Construct en Applied Energetics 2. Je kan zoveel automatiseren.

Weet niet of mensen in dit topic meer vanilla zijn of ook de modpacks spelen. Ik ga denk binnenkort weer eentje aanslingeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 13:55

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Heb zelf liever Refined Storage dan Applied Energistics 2. De fluid management voor autocrafting is zoveel beter. Heck... de ctrl-click crafting is ook zoveel handiger, serieuze QoL-improvement daar.

[ Voor 27% gewijzigd door Trinsec op 20-12-2021 11:08 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
AE2 en RS hebben beide zo hun charmes, maar onder de streep gebruik ik ook liever RS.

Het enige dat ik mis van AE2 zijn subnetwerken. Niet het systeem met de channels, maar ik zou graag kunnen zien wat er op mijn disks staat zonder met redstone een aantal external storages uit te zetten.

Minor gripe is dat het vervelend is dat je een grid / terminal kleurt als je er met een dye op klikt; ik wil het ding gebruiken, niet een kleur geven... Ben al lang blij dat (bijvoorbeeld) lapis niet meer als dye telt anders had ik mijn grid al een aantal keer blauw geverfd :P

Andere gripe is dat de Disk Manipulator (het RF equivalent van de AE2 IO Port) een stuk sneller mag. Zelfs met stack upgrade en 3 speed upgrades is het ding traag. Een exporter met dezelfde upgrades trekt binnen mum van tijd 100.000 items uit het systeem, maar de Disk Manipulator doet daar (nadat ik bijvoorbeeld een @storagedrawer drawer heb toegevoegd voor een bepaald item) eeuwen over.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
Oh damn, nooit geweten dat het concurrenten zijn (ben een tijdje uit de hele modpacks geweest)
Zal ik meenemen in m'n beslissing voor een nieuwe modpack straks. Al wacht ik eerst even op Tinkers Construct. Nieuws is dat ze komende 1/2 maanden nog updaten voor 1.16 en daarna aan 1.18 gaan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:10

chromeeh

the Gnome

In het kader van met Minecraft blijft je altijd leren;
Ik gooide altijd een pearl om door een End gateway te gaan, en dat vloeide uit in een leuke discussie;

Ik: "Ik haat pearls gooien, want je land altijd net op de rand boven de void"
Zij: Waarom gebruik je geen trapdoor?
Ik: :?
Zij: *knutselt een trapdoor aan de gateway en laat zien hoe makkelijk dat het is*
Ik: :o

Het mooiste was dat ik samen met een maat echt zo'n :o moment hadden.
Zeker leuk om naar jaren van die bijna "ik sta op de rand en val er bijna af momenten", met zo'n simpel truukje, je veeeeeeel relaxter door een gateway kunt gaan _/-\o_

(Ja ik weet het, het is geen nieuw foefje, maar ik had het nog niet gezien / over nagedacht :))

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Ik heb een noob Minecraft vraag. Onze kinderen spelen het op o.a. PS4 en nu hebben ze het steeds over "Lucky Blocks". Die willen ze graag. Is het zo dat ik die met credits ofzo kan kopen voor ze?
Ik heb echt geen flauw idee.... 😂
Bedankt alvast!

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinnyice
Gregory76 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:01:
Ik heb een noob Minecraft vraag. Onze kinderen spelen het op o.a. PS4 en nu hebben ze het steeds over "Lucky Blocks". Die willen ze graag. Is het zo dat ik die met credits ofzo kan kopen voor ze?
Ik heb echt geen flauw idee.... 😂
Bedankt alvast!
Lucky Blocks is een mod die je voor de pc kunt downloaden, dus helaas niet voor consoles. Ongetwijfeld opgepikt door 1 van de youtubers die ze volgen heb ik zo’n vermoeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Skinnyice schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:00:
[...]

Lucky Blocks is een mod die je voor de pc kunt downloaden, dus helaas niet voor consoles. Ongetwijfeld opgepikt door 1 van de youtubers die ze volgen heb ik zo’n vermoeden
Bedankt voor de uitleg! Ze bekijken aardig wat Minecraft YouTubers, dus dat zal inderdaad het geval zijn.
🤪
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 15:24

E-B

Om maar met de deur in huis te vallen; ik ben een totale Minecraft newbie. Sterker nog, ik weet niet eens of ik mij zo kan noemen aangezien ik het nog niet 1 keer heb gespeeld.

Daar wil ik graag verandering in gaan aanbrengen (yay) door te gaan beginnen met spelen op de Nintendo Switch. Moet ik 'm wel eerst aanschaffen en daar heb ik een vraag over. :D

In mij korte zoektocht heb ik geen duidelijk antwoord kunnen vinden op de vraag of dit spel volledig offline gespeeld kan worden op de Switch.

Moet ik bijvoorbeeld nog ergens een (extra) account koppelen? Voor de desktop variant heb je per definitie een Mojang-/Microsoft account nodig. Is dit op de Switch ook het geval? Ik ben persoonlijk minder gecharmeerd van het hele online gamen en houd sowieso niet van spellen die (extra) accounts of een online verbinding vereisen. Zo heb ik een Nintendo account om updates binnen te kunnen halen maar daar is ook alles mee gezegd. Dat ik eventueel geen mods e.d. downloaden vind ik (in eerste instantie, haha) ook niet erg. Ik wens gewoon een spel offline te kunnen starten om zo (wellicht enigszins beperkt) mijn ding te kunnen doen.

Op bovenstaande heb ik zo snel niet een sluitend antwoord kunnen vinden dus vandaar dat ik mij even wend richting de mede-Tweakers voor een goed advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Zo te zien heb je een account nodig ( https://help.minecraft.ne...tch-Technical-Support-FAQ ):
What’s a Microsoft account and why do I need it for a Nintendo Switch?

A Microsoft account is a free account you use to sign in on a device that allows Minecraft players on Switch to play with others on non-Nintendo devices such as iOS, Android, Xbox One, and Windows 10 (and above) via cross-play, Realms, or Servers.
Niet dat ze de tweede helft ("waarom") beantwoorden...

En dat lijkt niet helemaal volledig ( https://www.minecraft.net...ft-and-microsoft-accounts ):
When playing Minecraft on Xbox, Windows, or Android and iOS mobile devices, you can sign in with your Microsoft account and use your Xbox gamertag to save your progress, purchases, and play online with your friends using Realms.

Note: On other devices, like Nintendo Switch, you can use a free Microsoft account to sign in to Minecraft, but you will still need the appropriate subscription service to play online, such as Nintendo Switch Online.
(Licht bewerkt om het Switch-gedeelte duidelijker te maken)

Eenmaal ingelogd kun je (in ieder geval in de Java-versie) prima offline spelen, maar je hebt dus wel een account nodig. Er is ook een offline-modus (wederom, in de Java-versie, ik heb geen Switch :P ) maar ook daarvoor moet je eerst online inloggen (en waarschijnlijk na verloop van tijd opnieuw authentiseren).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 15:24

E-B

@Paul Bedankt voor de heldere toelichting! Moet ik toch eens overwegen dat account weer af te stoffen en in gebruik te gaan nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ben heel benieuwd hoe de game eruit gaat zien met die lang verwachte Ray Tracing, we hebben flink wat geduld moeten hebben sinds de E3 van 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:27
Ik lees bij de minecraft launcher dat je deze zomer de bedrock editie gratis kan downloaden als je ook de java editie hebt. Als ik dit echter probeer, dan werkt het niet. Weet iemand vanaf wanneer dat wel zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge08
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:25
pascoa341 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:42:
Ik lees bij de minecraft launcher dat je deze zomer de bedrock editie gratis kan downloaden als je ook de java editie hebt. Als ik dit echter probeer, dan werkt het niet. Weet iemand vanaf wanneer dat wel zou kunnen?
Vanaf wanneer denk je zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixelbitty
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online

pixelbitty

Derp.

(overleden)
pascoa341 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:42:
Je geeft zelf het antwoord al, het is momenteel nog lente :D

on the internet nobody knows you're a potato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixelbitty
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online

pixelbitty

Derp.

(overleden)
Heeft/kent er iemand overigens nog een leuke server die hij/zij kan aanraden gewoon voor casual play? de server waar ik momenteel zit is helaas een beetje deaud :/

[ Voor 5% gewijzigd door pixelbitty op 23-05-2022 13:01 ]

on the internet nobody knows you're a potato

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richub
Dit topic is ook redelijk dood... :/

Minecraft servers zijn bijna niet meer op oudere machines te draaien... Helaas.
De world thread is nog steeds single threaded, en met alle recente toevoegingen is er zoveel gaande in de wereld dat je wel een erg dikke cpu moet hebben om lag te voorkomen.

Een tijd geleden kreeg ik de vraag of ik eens naar een minecraft 1.18.2 server wilde kijken die iemand thuis had draaien op een i5 4590 met 16 GB geheugen en een SATA SSD.
Wat bleek: Die i5 ging bij 4-5 spelers al laggen: Een core zat dan al continu op 100% voor de world thread.

Veel mensen hosten thuis servers op hun oude werkstations, en bij minecraft 1.18.2 werkt dat niet meer.
Je moet een dikke Ryzen of een Intel van de 11de of 12de generatie hebben om lagvrij te hosten, en maar weinig mensen willen 24/7 hosten op hun desktop.

IMHO moet er eens gewerkt gaan worden aan multithreading voor de java versie.

Wat ik begin te denken is dat de java versie na 1.19 wel eens gestopt kan gaan worden.
De eerste stap is alle java spelers gratis de bedrock editie geven, en daarna de java versie langzaam laten versterven...
/conspiracy mode.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wij spelen nog wekelijks met een vriend van mij samen Mincraft op de Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Richub schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:55:
Dit topic is ook redelijk dood... :/

Minecraft servers zijn bijna niet meer op oudere machines te draaien... Helaas.
De world thread is nog steeds single threaded, en met alle recente toevoegingen is er zoveel gaande in de wereld dat je wel een erg dikke cpu moet hebben om lag te voorkomen.

Een tijd geleden kreeg ik de vraag of ik eens naar een minecraft 1.18.2 server wilde kijken die iemand thuis had draaien op een i5 4590 met 16 GB geheugen en een SATA SSD.
Wat bleek: Die i5 ging bij 4-5 spelers al laggen: Een core zat dan al continu op 100% voor de world thread.

Veel mensen hosten thuis servers op hun oude werkstations, en bij minecraft 1.18.2 werkt dat niet meer.
Je moet een dikke Ryzen of een Intel van de 11de of 12de generatie hebben om lagvrij te hosten, en maar weinig mensen willen 24/7 hosten op hun desktop.

IMHO moet er eens gewerkt gaan worden aan multithreading voor de java versie.

Wat ik begin te denken is dat de java versie na 1.19 wel eens gestopt kan gaan worden.
De eerste stap is alle java spelers gratis de bedrock editie geven, en daarna de java versie langzaam laten versterven...
/conspiracy mode.
:+
Dat is geen conspiracy hoor. Als sinds de aankondiging van bedrock is er gezegd dat ze uiteindelijk 1 versie van Minecraft voor alle platforms willen!

Maar dat roepen ze al jaren en zo traag als het bij Mojang gaat hebben de Java en Bedrock nog veel verschillen qua redstone, features en dergelijk! Om nog maar te zwijgen over mods hehe

Ach, soon 1.19, Caves and Cliffs update deel 3 want man man man wat hebben ze toch teveel beloftes gemaakt en te weinig ervan waar kunnen maken bij de aankondiging van 1.17 (maar ook bij de aankondiging van 1.19).

Ik denk dat we eerder Hytale spelen dan dat we 1 versie van Minecraft hebben voor alle platforms hoor (en java legacy geworden is).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04 11:45
Hoi Minecraftende tweakers,

Ik had het in mijn eigen tijd als fanatiek gamer nooit gespeeld, maar toen mijn zoons er over begonnen een jaartje of 3 terug ben ik er ook aan begonnen. Meerdere PC's en laptops thuis (uiteraard ;) , dus we spelen al jaren in dezelfde wereld via ons thuis LAN, erg gaaf om met je kinderen zo lang aan iets te bouwen 8)

Dit betreft dus de windows 10/bedrock versie (heb ook 2 java accounts, maar doe daar weinig mee) via dezelfde microsoft account (ff om de beurt inloggen voor de updates).

Nu is er echter sinds kort een issue die ik niet gefixed krijg (sinds de laatste update wellicht?): We zien elkaar niet meer onder friends/vrienden en kunnen dus niet in elkaars lokale werelden/games joinen :-(

Iemand enig idee hoe of wat? Aan onze kant is er niets veranderd, we zitten met dezelfde machines op hetzelfde thuis netwerk...

EDIT: met een latere update was dit opeens weer verholpen. Nu zitten we alleen nog met trage minecarts :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 17-04-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Had 'm al eerder gepost in andere Minecraft topics, maar ook even hier:
McKaamos schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:09:
Voor de mensen die een eigen server draaien:

Er is een remote code execution exploit gevonden in diverse mods/modpacks genaamd "Bleeding Pipe".
Heeft te maken met een onveilige serialisation/deserialisation functie.
Via internet bereikbare servers kunnen geinfecteerd worden zonder dat je er iets van merkt, en users kunnen dan vanaf die server ook weer geinfecteerd worden zonder dat ze het merken.
Server patchen beschermt je server en je spelers.

Oplossing is zo simpel als een extra JAR file toevoegen aan de mods map (indien je modpack gebruik maakt van Forge) en dan je spel herstarten.

Bij andere modpacks is het een kwestie van de JAR plaatsen en een argument opnemen in je startup script. En dan uiteraard je spel even restarten.

Artikel: https://www.tomshardware....hole-executes-remote-code

Patch: https://github.com/dogboy21/serializationisbad

Om je server te scannen op geinfecteerde mods:
Overwolf Tools: https://support.curseforg...cted-mods-detection-tool/

jNeedle: https://github.com/KosmX/jneedle

Neko Detector: https://github.com/MCRcortex/nekodetector
Als je de Java versie online speelt en je weet niet of de server waar je op speelt gepatched is, kan je jezelf beschermen door de patch lokaal te installeren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-04 22:54
Mocht iemand het nog niet weten:

Het is nog tot 19 september 2023 mogelijk om je Mojang account te migreren naar een Microsoft account. Daarna is het niet meer mogelijk om in te loggen en te migreren of om je account nog te gebruiken. (door te migreren krijg je ook een gratis cape ;))

Zie ook: https://www.minecraft.net/nl-nl/mojang-account-move

[ Voor 0% gewijzigd door skimine op 28-08-2023 12:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-03 11:20
Hallo tweakers,

Ik wil samen met mijn dochter, en mogelijk 1 of 2 vriendjes van haar (6/7 jaar oud) een minecraft realm opzetten. Hiervoor zal ik dan de realm plus abbo gaan afnemen.

Nu hoop ik stiekem een beetje dat er een paar leuke mods oid zijn die de game wat leuker maken voor deze kids, en misschien ook wat makkelijker. Ze spelen allemaal vanaf hun tablet, ik zal meedoen zo nu en dan vanaf mijn xbox. Heeft iemand wat tips voor mij om een beetje leuke beginners realm op te zetten?

Wat ik zo snel niet kon vinden, kan ik na het opzetten van de realm, nog nieuwe dingen toevoegen of verwijderen?

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

McKaamos schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:09:
Had 'm al eerder gepost in andere Minecraft topics, maar ook even hier:

[...]

Als je de Java versie online speelt en je weet niet of de server waar je op speelt gepatched is, kan je jezelf beschermen door de patch lokaal te installeren.
Inmiddels is patch 1.4 ook al even uit en is er ook al versie 1.5
Zie https://github.com/dogboy21/serializationisbad

Ik ga later vandaag maar even updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 01-09-2023 09:54 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Laatst online: 22-04 21:38
Ik wou nog eens een keertje een modpack uitproberen, maar ik las dat er tijdje geleden wat aan de hand was met malware op curseforge. Zijn de bekende launchers zoals FTB en ATLauncher terug veilig ondertussen, of nog steeds een no go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik speel Minecraft op mijn Xbox (Series S) via Game Pass, alleen wil ik de wereld die we daarop hebben nu verplaatsen naar een online server. Hoe kan ik dit doen?

Volgens een paar filmpjes op YouTube zou dit staan in deze map: Q\Users\UserMgr0\AppData\Local\Packages\Microsoft.MinecraftUWPC....
Echter kan ik in deze locatie geen folder vinden met Microsoft.MinecraftUWPC....
Zie ook dit filmpje als voorbeeld: YouTube: How To Transfer Minecraft files to XBOX from your PC

Ik heb dit zowel gekeken voor UserMgr0 als UserMgr1.

Ik heb op de Xbox Game Pass via een vriend, dus die deelt hij via de Xbox met mij. Zijn account is UserMgr0. Mijn account, waar ook de savegame op staat, is UserMgr1.
Hebben GamePass spellen een andere locatie op de schijf?

Ik kan het spel ook niet op mijn PC installeren en dan kijken of ik via die route de map kan downloaden, omdat ik zelf geen Game Pass heb.

Dus in het kort, ik ben benieuwd naar deze opties:
1. Waar kan ik de Minecraft savegame vinden op mijn Xbox?
2. Kan de persoon met wie ik mijn wereld speel ook de map opslaan op zijn PC?
3. Kan ik in het spel zelf (op de Xbox) de wereld exporteren naar ergens?
4. Is er een andere methode om mijn wereld te kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 08:45
Het is zover.. na maanden zeuren aan papa's hoofd moet nu ook Toro eraan geloven en Minecraft gaan spelen.

Ik heb het gekocht met mijn windows account en geïnstalleerd op mijn game pc en word geüpdatet via de Windows Store.

Als ik het samen met ons zoontje wil spelen... moet ik dan ook een exemplaar kopen voor hem als ik samen met hem wil spelen?

Het idee is zeg maar dat ik hem een niet echt gebruikte laptop laat gebruiken met een GPU in de CPU van AMD zodat ik op mijn eigen game pc kan gamen met hem.

Maar kan ik dan op die andere PC gewoon via de MS store Minecraft binnenhalen met mijn MS account en dan samen spelen met mijn aangekochte exemplaar op die PC gelijktijdig met het exemplaar op mijn game pc? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richub
Welkom bij de Poisonous Potato update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fC3cYvmawVqyO6_CNAg5lNSHFMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UfE4AG5lvby0kSh54TA5MmMb.png?f=fotoalbum_large
Potato portal ruins?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouw1gKZgCouxC5GKM6SCMIXsGYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XGPBodCLROHhzhQ5aeyTKCTA.png?f=fotoalbum_large
Potato dimension. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLgxnqB1tjp86ts-5kEjmI8cgTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JDNDHFsvlix6IA3N3MmziRCN.png?f=fotoalbum_large
Potato forest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x10hxaswZcz6VTrrovPsJxi3OUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QbriX1rToCFgtqNEmCNG2V4o.png?f=fotoalbum_large
Potato sun. :)

Bij die Potato portal ruins vind je een pedestal, rechtsklik hierop met een poisonous potato om een portal naar die Potato dimension te openen.

Gave 1 April versie. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
Een week geleden vierde mijn Minecraft Wereld zijn 7de verjaardag. 6 jaar online via Realms, en sinds ruim een jaar op een server bij Shockbyte. Tot nu toe alle updates overleefd, met af en toe wat ingrepen zoals chunks resetten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 16:49
Rens1967 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:47:
Een week geleden vierde mijn Minecraft Wereld zijn 7de verjaardag. 6 jaar online via Realms, en sinds ruim een jaar op een server bij Shockbyte. Tot nu toe alle updates overleefd, met af en toe wat ingrepen zoals chunks resetten. 8)
Als nieuwe speler kan ik me hier nog niks bij voorstellen. Ben door mijn jongste zoon (6 jaar) maar gaan verdiepen in Minecraft. Hij vermaakt zichzelf met de creatieve mode en samen doen we de survival-mode.

Beide hebben al hilarische situaties opgeleverd. Wat ik ook grappig vond is dat bij het uitleggen van dingen, vaak een parallel met Minecraft valt te maken, waardoor het direct 'tastbaar' wordt voor hem.

Ik neem aan dat anderen ook toegang hebben tot jouw server? @Rens1967

[ Voor 10% gewijzigd door DeTjuk op 11-06-2024 10:45 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
@DeTjuk Ja, maar wel via een white-list. Het is ooit begonnen voor mijzelf en mijn kinderen, en enkele vrienden en kennissen, dus de server staat niet open voor jan en alleman.

Chunks resetten betekent eigenlijk delen van de wereld wissen, om deze delen dan opnieuw te genereren onder een nieuwere versie. Dit kan alleen bij de Java versie, niet Bedrock.

Mijn kinderen hebben mij in 2012 ook ermee besmet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
Mijn zoontje heeft eindelijk zijn eigen laptop (middelbare school) en wil graag zijn minecraft (JAVA) hierop gaan installeren en spelen. Hij heeft echter altijd onder mijn ingelogd Microsoft account gespeeld. Is het mogelijk dat hij deze onder zijn nieuwe MS account werkende kan krijgen zonder opnieuw 30 Euro te betalen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Een nieuwe biome: Pale garden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEnGT8GDvI7TgR7KR8uE0Vr8DJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QFj45q38zEQUGmCBSHlejTUW.png?f=fotoalbum_large
Inderdaad nogal pale...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4596nLziR0OKy9591g2TVZaXfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aQkCOjvLP9LzyQSWwO89O4q1.png?f=fotoalbum_large
Ook de lucht en zon zien bleekjes. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s55995d3T5VIdleMnGMYW8BB11s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zV7B8DliZvyYuzhLEblEsRyJ.png?f=fotoalbum_large
Een nieuwe mob: Creaking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbIDuZb96otwfSUNRos5C_DPjAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OKK62x83jDzcpswsezxciiWI.png?f=fotoalbum_large
Pale wood, mooie aanvulling op de andere houtsoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
Het nieuwe hout is zeker interessant. Hoewel ik soms gewoon vergeet wat er allemaal aan nieuwe blokken is, en er daardoor niks mee doe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-04 11:36
Hoewel het hier mooi stil is ga ik het toch proberen.

Ik ben op een server waar ik met wat vrienden op speel bezig met Blood Magic. Alles is nu klaar en heb nu mijn Living Armor naar de 300 punten geüpgraded. En daarnaast ook de Ritual gebruikt om de upgrades eraf te halen en die zijn netjes in Tomes(zo heet dat meende ik) gekomen. Maar nu is de vraag, hoe apply ik zo'n upgrade weer op mijn Living Armor? Ik heb een enchantment table geprobeerd, dat wil niet. Een Anvill zelfde, ik krijg een X. Level is hoog genoeg, ben ergens rond de 100. Vast houden en right click lijkt ook niks te doen.

Wellicht kunnen jullie me helpen?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wij spelen de laatste maanden veel Minecraft in split-screen en dan komen mijn zwagers er soms ook nog wel eens bij :)

Wat soms voor hilarische momenten zorgt.. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45ugSjUcW4rDSUT1KUibKplry2c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LafmGxBMZ6aTGMMh2iz9gMB7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GopQJfuSTZkSyytJrKgPi6_GrDA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8p1u0xAOOTxO5bDGKxsSlZKc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvopIV3_v9Cj7-r2Bv7OoyePUp8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pCUfIJVIFyKlLZOb99JQCQlI.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuTSCLtye8dKeayC6V-_z4qOPcY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/R5I7Rkuuw4VTo6z55Uldk9tu.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:42
Hallo

Ik dacht vanmorgen om Minecraft te kopen voor mijn dochter (7 jaar). Ik heb het spel zelf nooit gespeeld, maar ik heb gelezen dat het best heel geschikt en ook zelfs leerzaam is voor kinderen. Dus ik dacht het aan te schaffen en met haar mee te kijken (helpen). Ideaal voor op regenachtige dagen als buitenspelen geen optie is.

Ik wilde het graag kopen/installeren via Steam en dan met m'n Steam Link beneden op tv spelen met een ps4 controller. Dit werkt prima voor de Steam games (met controller support) die ik al heb.

Maar:
Op Steam zie ik alleen Minecraft Legends en Minecraft Dungeons. Terwijl ik las dat de standaard Minecraft (Bedrock versie) het meest geschikt is voor kinderen.

Klopt het dat het gewone originele Minecraft spel niet beschikbaar is via Steam?
Is Minecraft Legends ook leuk voor kinderen? (mijn dochter heeft nog geen ervaring met games, dus het moet niet té ingewikkeld zijn. Ik heb zelf wel behoorlijk wat game/rpg ervaring, maar het is voor haar ook niet leuk als ik haar continu moet vertellen wat ze moet doen)

Of heeft iemand hier wellicht advies of een tip hoe ik met een PC (op zolder) Minecraft met een ps4 controller beneden op de bank kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07:11
Minecraft legends is denk dan niet wat je zoekt. Das echt een hele andere game.
Minecraft kan ik je zeker aanraden. Maar kan ook op de PlayStation. Maar op pc heb je veel meer mogelijkheden.
Helaas niet op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:42
gupfishy schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:44:
Minecraft legends is denk dan niet wat je zoekt. Das echt een hele andere game.
Minecraft kan ik je zeker aanraden. Maar kan ook op de PlayStation. Maar op pc heb je veel meer mogelijkheden.
Helaas niet op Steam.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb geen ps4 (meer), ik had alleen een controller bewaard voor Steam Link gebruik.

Dus de normale Minecraft staat inderdaad niet op Steam, maar enkel "spin-offs". Jammer (en ook wel een beetje vreemd)

Ik heb inmiddels een uurtje zitten Google'en en van wat ik zo gevonden heb, is het behoorlijk veel gedoe om Minecraft via Steam Link werkend te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bloedvat op 29-12-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Huh nog niemand heeft over de aankomende nieuwe update gepost? Vind hem persoonlijk namelijk echt super tof!

De nieuwe Vibrant Visuals
Wat echt een gamechanger is op gebied van hoe je de wereld ervaart en beleeft, door deze nieuwe belichting! Laat deze nieuwe grafische update maar snel uitkomen, want wacht al sinds de aankondiging van de Xbox Series X toen op de E3 op die nieuwe grafische look van Mincraft. Die gebruikte Microsoft toen als showcase en zag er zooo tof uit :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccipa1BTv5WkO8_BjtOECmhAXL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UA0xsUeX5gzmmC9m2PzSiM3k.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWutNTfV-CZqmn-nP3w1yll1-Xc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sZXo83veRPBMZ6HBFLS7OaWX.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsvRh3hGNkeDphFUAfmueL8hyps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FsjWiA5hqPsqC3QVPH71NIsF.png?f=fotoalbum_large

De nieuwe mob
  1. Dried Ghast
  2. Ghastlings
  3. Happy Ghast
Met die Happy Ghast kan je dan vervolgens met vrienden door de wereld vliegen of een super toffe basis in de lucht gaan bouwen. Iets wat tot nu toe altijd best wel moeilijk was om te doen!

Of lekker samen tegen elkaar een race houden in de lucht :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sk9vmMsq-B4LEHcQTEdRrrMc7Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSMf0aNutA1AngoeC8CcCWtx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwEhgZGwxibt67s840tQ0iHuxVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SwkoOrdCBFqnHYsbm4LfOyjJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiUlpgVCO4uPHJXuBSTBsTiO8fI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9GKyoNmVM3YULOO8TEdU32E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
Zou mooi zijn als er ook voor Bedrock shaders komen, ik gebruik die al langer op Java, en zelfs met de vanilla textures geven shaders al een enorme boost..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o62hkVbgVxbAcon3K97EGkMfVFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HI8ZR73jGeUOvuePR1DOtgc8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Sinds de laatste ''Spring to Life'' update van Minecraft hebben wij problemen met onze wereld van 600mb+ waarin we al meer dan een jaar spelen, heb echt alles geprobeerd in wat er mogelijk is. Telkens als we na een speelsessie willen stoppen en op ''Save & Quit'' drukken, zou onze wereld niet alleen lokaal opgeslagen moeten worden maar ook op de cloud. Helaas mislukt het syncen naar de cloud en krijgen we de melding ''Local save successful but cloud sync failed due to quota. Free cloud space by deleting worlds from the settings menu.''..

Het probleem is nu dat wanneer mijn Xbox Series X besluit om stuk te gaan dat onze progressie niet bewaard is op de cloud en aangezien we best veel spelen, betekend het dat we veel gaan kwijtraken als dit niet opgelost word. Ik ben even benieuwd of meer mensen hier last van hebben sinds de ''Spring to Life'' update?

Pagina: 1 ... 61 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers