Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:14

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
NightShadow22 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:49:
@BM zie geen reden om te knippen op mijn post?...
Niet? Ik zag die wel:
ik weet niet wat jou idee van matig is en zal verder maar geen opmerkingen maken over het andere kamp.
Dat dikgedrukte stuk was echt helemaal nergens voor nodig
lekker bezig zo vroeg op de ochtend.
Thanks!
Ik formuleer daar beleeft mn mening.
En die mening heb ik dan ook gewoon laten staan.

Daarnaast het vriendelijke verzoek om feedback of per DM te doen, of hier in het feedbacktopic

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 01-02-2024 11:12 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

BM schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:09:
[...]

Niet? Ik zag die wel:

[...]

Dat dikgedrukte stuk was echt helemaal nergens voor nodig

[...]

Thanks!

[...]

En die mening heb ik dan ook gewoon laten staan.

Daarnaast het vriendelijke verzoek om feedback of per DM te doen, of hier in het feedbacktopic
Ok prima. Duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:46
Ik zie bij Linksquest in "PC Budget Gaming topic" een game (Doki Doki) gepost waarbij ik twijfel of dit op Tweakers hoort. Het is een spel met sterke nadruk op suïcide wat zeer grafisch wordt weergegeven. Google er maar op (zeer NSFW). Gezien er ook minderjarige Tweakers op het forum komen is dit misschien iets om intern op te pakken. Misschien iets van een richtlijn w.b. wat voor genre aan spellen wel of niet gedeeld mogen worden in dergelijke topics (gratis/deals).

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:53
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:47:
Ik zie bij Linksquest in "PC Budget Gaming topic" een game (Doki Doki) gepost waarbij ik twijfel of dit op Tweakers hoort. Het is een spel met sterke nadruk op suïcide wat zeer grafisch wordt weergegeven. Google er maar op (zeer NSFW). Gezien er ook minderjarige Tweakers op het forum komen is dit misschien iets om intern op te pakken. Misschien iets van een richtlijn w.b. wat voor genre aan spellen wel of niet gedeeld mogen worden in dergelijke topics (gratis/deals).
https://store.steampowere...oki_Literature_Club_Plus/

Staan volgens mij genoeg leeftijdsbepalingen bij... er zijn wel ergere spellen

[ Voor 9% gewijzigd door Mistacal op 09-02-2024 14:54 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:11

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Om heel eerlijk te zijn, had ik me niet ingelezen op deze game, ik zag hem op mijn Discord kanaal voorbij komen als gratis game en heb die met goede bedoelingen gewoon met mede gamers willen delen. Aan de foto te zien leek het mij een typische Japanese game die je wel vaker ziet. Dus mijn excuses alvast voor een eventuele misverstand. En dit plaatje bedoelde ik dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QU3xSyatpj1W9oaEaf0iI-gsgGk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eu3OLNFm1468U2T0JdX6Zw16.png?f=user_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:46
@Linksquest het is ook zeker geen verwijt naar jou toe :). Anders had ik wel een topic report gedaan of zoiets. 'tis een spel wat zich heel lief voordoet maar ondertussen erg, erg duister is. Dat is ook de shockfactor waar de developer voor gaat. Anyway, op de Steampagina staan wel waarschuwingen, alleen bij de Epicstore vind ik de waarschuwingen niet in verhouding staan tot de luguberheid van het spel.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:59:
@Linksquest het is ook zeker geen verwijt naar jou toe :). Anders had ik wel een topic report gedaan of zoiets. 'tis een spel wat zich heel lief voordoet maar ondertussen erg, erg duister is. Dat is ook de shockfactor waar de developer voor gaat. Anyway, op de Steampagina staan wel waarschuwingen, alleen bij de Epicstore vind ik de waarschuwingen niet in verhouding staan tot de luguberheid van het spel.
Snap ik ook, maar vond het wel even zo netjes om te reageren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Er staan genoeg meldingen/waarschuwingen op Epic als je de link aanklikt. Wat mij betreft dus geen reden om het te weren op Tweakers. Misschien wel zo netjes om er even bij te melden dat het een wat bijzondere game is.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Gezien er ook minderjarige Tweakers op het forum komen
Met die logica zou je een spel als Hellblade: Senua's Sacrifice ook niet mogen bespreken, dus het lijkt mij eerder aan de gebruiker zelf om op te letten waar hij/zij op klikt.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Mag ik even zeggen dat @BM zeer selectief modereert. En wat heeft het voor zin om posts te verwijderen en niet aan te geven waarom die verwijderd is?

Bijvoorbeeld in het PlayStation portal topic. Daar noemt iemand mij zielig, de reactie die ik daarop geef is dat ik niet zielig ben en dat als hij het bericht niet interessant vindt dan moet hij er overheen lezen. Mijn post wordt volledig verwijderd en diegene die mij zielig noemt daar wordt slechts een zin verwijderd.

Daarnaast wordt er een zin uit mijn bericht verwijderd over nu.nl/Facebook publiek. Terwijl hij het in andere berichten gewoon laat staan.

BM geeft nooit aan waarom hij posts verwijderd of aanpast en is zeer selectief in het modereren. Daarnaast knipt hij prima discussies compleet op, sorry dat ik het zeg. Maar ik vind BM echt de slechtste moderator op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:42:
Mag ik even zeggen dat @BM zeer selectief modereert. En wat heeft het voor zin om posts te verwijderen en niet aan te geven waarom die verwijderd is?

Bijvoorbeeld in het PlayStation portal topic. Daar noemt iemand mij zielig, de reactie die ik daarop geef is dat ik niet zielig ben en dat als hij het bericht niet interessant vindt dan moet hij er overheen lezen. Mijn post wordt volledig verwijderd en diegene die mij zielig noemt daar wordt slechts een zin verwijderd.
Het bericht wat ik aanpastte was (na weghalen van wat stukjes) imho een prima reactie op jouw metingen/tests. De reactie van jou die ik weggehaald heb had gewoon een TR moeten/kunnen zijn.
Daarnaast wordt er een zin uit mijn bericht verwijderd over nu.nl/Facebook publiek. Terwijl hij het in andere berichten gewoon laat staan.
Hier heb je gelijk, jullie berichten vielen precies op de rand van een pagina-overgang, en die andere heb ik gemist.
BM geeft nooit aan waarom hij posts verwijderd of aanpast en is zeer selectief in het modereren. Daarnaast knipt hij prima discussies compleet op,
Ik doe mijn best om alles objectief te bekijken, ik weet ook dat sommigen (waaronder jij dus) van mening zijn dat ik dat niet doe.

Qua discussie, volgens mij weet ik waar je op doelt, maar dat was allang geen vriendelijke ontopic discussie meer, dus ja, dat heb ik toentertijd weggehaald.
sorry dat ik het zeg. Maar ik vind BM echt de slechtste moderator op Tweakers.
Dat mag je uiteraard vinden, ik neem aan dat je weet bij wie je terecht kunt om daar je beklag over te doen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

BM schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Het bericht wat ik aanpastte was (na weghalen van wat stukjes) imho een prima reactie op jouw metingen/tests. De reactie van jou die ik weggehaald heb had gewoon een TR moeten/kunnen zijn.

[...]

Hier heb je gelijk, jullie berichten vielen precies op de rand van een pagina-overgang, en die andere heb ik gemist.

[...]

Ik doe mijn best om alles objectief te bekijken, ik weet ook dat sommigen (waaronder jij dus) van mening zijn dat ik dat niet doe.

Qua discussie, volgens mij weet ik waar je op doelt, maar dat was allang geen vriendelijke ontopic discussie meer, dus ja, dat heb ik toentertijd weggehaald.

[...]

Dat mag je uiteraard vinden, ik neem aan dat je weet bij wie je terecht kunt om daar je beklag over te doen.
Maar nogmaals wat stond er in mijn bericht wat volgens jou niet kon waardoor die verwijderd moest worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:05:
[...]

Maar nogmaals wat stond er in mijn bericht wat volgens jou niet kon waardoor die verwijderd moest worden dan?
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:39:
[...]

Ik doe niet zielig, als het je niet boeit moet je eroverheen lezen en niet erover gaan klagen. Net zoals jij nu weer doet, jij had er ook lekker overheen kunnen lezen i.p.v. je er in mengen...
Als je op het punt staat om dit soort berichten te posten, overweeg om er een TR van te maken, of het gewoon niet te posten.

[ Voor 21% gewijzigd door BM op 21-02-2024 11:09 ]

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

BM schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:09:
[...]

[...]

Als je op het punt staat om dit soort berichten te posten, overweeg om er een TR van te maken, of het gewoon niet te posten.
Dit is een reactie op iemand die mij zielig vindt. En die reactie van die andere persoon vind je verder prima? Wat zeg ik hier precies verkeerd dan? Ik geef aan dat ik niet zielig ben en als hij het niet interessant vindt er gewoon overheen moet lezen. Dit is toch meten met twee maten? Een reactie die op de man speelt en aangeeft dat ik zielig ben vind je gewoon prima. Maar deze reactie van mij niet? Sorry maar dit gaat toch nergens over of wel soms?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:12:
[...]

Dit is een reactie op iemand die mij zielig vindt. En die reactie van die andere persoon vind je verder prima? Wat zeg ik hier precies verkeerd dan? Ik geef aan dat ik niet zielig ben en als hij het niet interessant vindt er gewoon overheen moet lezen. Dit is toch meten met twee maten? Een reactie die op de man speelt en aangeeft dat ik zielig ben vind je gewoon prima. Maar deze reactie van mij niet? Sorry maar dit gaat toch nergens over of wel soms?
Heb je mijn 1e bericht gelezen? Volgens mij zijn alle verwijzingen naar het 'zielig' stuk, en 'facebook/nu.nl', uit dat bericht verwijderd. Wat er nu staat is imho eerder een 'bedankt voor de moeite', dan wat anders. Jouw bericht is zelfs te categoriseren als 'op de man', en dat haal ik weg ja.

Maar goed, volgens mij hebben we hier andere meningen over, prima, maar dit is mijn argumentatie, en die blijf ik niet herhalen.

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:38
BM schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:16:
[...]

Maar goed, volgens mij hebben we hier andere meningen over, prima, maar dit is mijn argumentatie, en die blijf ik niet herhalen.
Volgens mij is het de bedoeling om als moderator neutraal te blijven. Jou mening doet er dan niet toe.
Acteren op regels, verder niets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

BM schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:16:
[...]

Heb je mijn 1e bericht gelezen? Volgens mij zijn alle verwijzingen naar het 'zielig' stuk, en 'facebook/nu.nl', uit dat bericht verwijderd. Wat er nu staat is imho eerder een 'bedankt voor de moeite', dan wat anders. Jouw bericht is zelfs te categoriseren als 'op de man', en dat haal ik weg ja.

Dat laatste klinkt als prima dat je die mening hebt, maar ik doe er niks mee. Mijn mening telt toch....

Ik zeg in mijn post echt letterlijk exact hetzelfde als die andere vent die op mij reageert wat je wel laat staan. Aangezien ik zeg dat hij er overheen kan lezen als het hem niks boeit. En in zijn post staat nadat je het gedit hebt het volgende:
Er zijn toch mensen die het interessant vinden? Niet zo doen joh, omdat één iemand het niet boeit.

Mij boeit het ook niet, omdat ik het gewoon random wel goed vind spelen als ik zo kijk bij de kleine. Die hoor ik er ook niet over. Niet iedereen zit te wachten op allerlei metingen en anderen weer wel.

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Het is héél simpel: ik waardeer je moeite, maar het boeit me geen reet. Anderen waarderen het ook en vinden het interessant. So be it...
Hoe is dit anders dan mijn reactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
@BM ik weet niet waarom jij mijn reacties verwijderd uit het PS Portal topic. Graag nader toelichten. Dit is niet de eerste keer (ik kan het niet eens meer op 2 handen tellen).

Les voor jou voor de volgende keer: graag gelijk toelichten. Niet op deze manier modereren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Tux3.14 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:13:
@BM ik weet niet waarom jij mijn reacties verwijderd uit het PS Portal topic. Graag nader toelichten. Dit is niet de eerste keer (ik kan het niet eens meer op 2 handen tellen).

Les voor jou voor de volgende keer: graag gelijk toelichten. Niet op deze manier modereren.
Als het (imho) duidelijk is wat er mis mee is ga ik inderdaad niet overal toelichting op geven, dat resulteert in drukke topics in een muur van blauwe tekst, die voor niemand prettig leest.

Maar als je doelbewust op-de-man reacties plaatst weet je volgens mij prima waarom ze verwijderd worden, dan kun je hier wel verongelijkt komen doen, maar volgens mij weet je wel beter.

Les voor jou voor de volgende keer: als een moderator een post van je verwijderd, is dezelfde post terugzetten nooit een goed idee.

Gratis bonus tip: commentaar/vragen op/over moderatie horen nooit in het topic zelf, maar kunnen hier in het feedbacktopic, of via DM. Daar ben je ook al vaker op gewezen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:22:
[...]

Dat laatste klinkt als prima dat je die mening hebt, maar ik doe er niks mee. Mijn mening telt toch....

Ik zeg in mijn post echt letterlijk exact hetzelfde als die andere vent die op mij reageert wat je wel laat staan. Aangezien ik zeg dat hij er overheen kan lezen als het hem niks boeit. En in zijn post staat nadat je het gedit hebt het volgende:

[...]

Hoe is dit anders dan mijn reactie?
@BM ga je hier nog op reageren???

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:10
Beste mod,

Waarom is mijn post verwijderd die gerelateerd was aan een vraag van iemand anders dat gerelateerd is aan Portal / PSN / Playstation .

Jullie mods maken ondertussen het gehele forum idee kapot.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Geraedus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:23:
Beste mod,

Waarom is mijn post verwijderd die gerelateerd was aan een vraag van iemand anders dat gerelateerd is aan Portal / PSN / Playstation .

Jullie mods maken ondertussen het gehele forum idee kapot.
Allereerst horen vragen met betrekking tot moderatie niet thuis in Playstation Portal maar in Feedback op moderatie binnen Spielerij. Ik heb je reactie dan ook verplaatst.

Ten tweede kan ik geen reacties van je vinden die verwijderd zijn.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
BM schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:21:
[...]

Als het (imho) duidelijk is wat er mis mee is ga ik inderdaad niet overal toelichting op geven, dat resulteert in drukke topics in een muur van blauwe tekst, die voor niemand prettig leest.

Maar als je doelbewust op-de-man reacties plaatst weet je volgens mij prima waarom ze verwijderd worden, dan kun je hier wel verongelijkt komen doen, maar volgens mij weet je wel beter.

Les voor jou voor de volgende keer: als een moderator een post van je verwijderd, is dezelfde post terugzetten nooit een goed idee.

Gratis bonus tip: commentaar/vragen op/over moderatie horen nooit in het topic zelf, maar kunnen hier in het feedbacktopic, of via DM. Daar ben je ook al vaker op gewezen.
Ik ben het niet zo eens met het sentiment hierboven, maar specifiek betreffende dat eerste stukje... Een post van mij in het Xbox topic was een tijdje terug ook verwijderd met als enige notificatie dat er een post verwijderd was. Ik ging er toen een beetje vanuit dat dat zo was omdat de post waar ik op reageerde verwijderd was en dan kun je niet de reacties laten staan natuurlijk.
Maar dat knaagt dan toch (en voelt sowieso kut om zo'n melding te krijgen), was dat alles? Deed ik wat fout? (Ik vraag dit nu niet, ik geef aan hoe het dan voelt als je verder geen uitleg krijgt).
Dus wat mij betreft zou een kleine dm waarom je post verwijderd is zeker waardevol zijn (of wellicht zou het in het forum ingebakken moeten zijn dat je een korte reden van verwijderen krijgt, kan me voorstellen dat als je een hele rits posts verwijdert dat allemaal dm's aanmaken veel werk wordt).

En wellicht is het voor jou duidelijk dat ik niet had moeten reageren maar had moeten reporten (nogmaals ik spreek in het algemeen, weet niet eens meer waar de betreffende post over ging), maar voor mij is het in ieder geval vaak best lastig om die grens te bepalen. En als je dan report maar er gebeurt niks, dan staat ondertussen de aanstootgevende post er nog steeds zonder een weerwoord. Dus zo makkelijk/duidelijk is het als poster ook niet altijd wil ik maar zeggen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32

Sagat

Is pappa x2!

Het is altijd moeilijk om iedereen tevreden te houden. Maar voor bovenstaande is er geen twijfel.
En dat betreft iets wat we met zijn allen ook vrij goed en consequent na leven over het gehele forum, en ook blijven herhalen:
- geen feedback op moderatie in het topic zelf.
Dus ja hoe menselijk en logisch het ook is om direct je zegje te willen doen met een reactie wanneer iets fout voelt en/of je irriteert... Doe dat niet en gebruik de tr.

We (mods) zijn allemaal vrijwilligers met genoeg andere verplichtingen en hobbys buiten GoT, dus het kan even duren voor een TR word opgepakt. Maar in zo'n situatie kan je ook nog hier posten (wat vrij recent nog gedaan is volgens mij :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:32
De berichten dat posts zijn verplaatst en aangepast door een moderator zijn er gekomen om meer duidelijkheid te bieden aan de gebruiker. Ik zie dat dat mes dus aan twee kanten snijden en ook voor onduidelijkheid zorgt.

Ik vind het wel erg ver gaan om iedereen een persoonlijk bericht te gaan sturen waarom we als moderator iets verwijderen. Ik probeer zelf waar mogelijk een algemeen bericht te plaatsen in het topic waarin in veel reacties heb verwijderd.

Maar ook gebruikers (en zeker die al enige tijd meelopen), moeten weten dat moderators berichten niet zomaar verwijderen, maar deel zijn inderdaad van een offtopic-trein aan berichten. Ik vind het veel gebruikers die klagen ook altijd veel te persoonlijk aantrekken; niet iedere ingreep is even zwaar.

Wat mij wel in al die jaren is opgevallen in modereren, is dat het mantra dat we het meest herhalen bij veel lui niet wil landen. Niet reageren op overduidelijk slechte reacties, of op-de-man reacties..

Dan zouden we ook niet zoveel opvolgende reacties hoeven te verwijderen.

Misschien moeten we dat maar eens strenger aanpakken...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Geronimous schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:31:
De berichten dat posts zijn verplaatst en aangepast door een moderator zijn er gekomen om meer duidelijkheid te bieden aan de gebruiker. Ik zie dat dat mes dus aan twee kanten snijden en ook voor onduidelijkheid zorgt.

Ik vind het wel erg ver gaan om iedereen een persoonlijk bericht te gaan sturen waarom we als moderator iets verwijderen. Ik probeer zelf waar mogelijk een algemeen bericht te plaatsen in het topic waarin in veel reacties heb verwijderd.

Maar ook gebruikers (en zeker die al enige tijd meelopen), moeten weten dat moderators berichten niet zomaar verwijderen, maar deel zijn inderdaad van een offtopic-trein aan berichten. Ik vind het veel gebruikers die klagen ook altijd veel te persoonlijk aantrekken; niet iedere ingreep is even zwaar.

Wat mij wel in al die jaren is opgevallen in modereren, is dat het mantra dat we het meest herhalen bij veel lui niet wil landen. [bNiet reageren op overduidelijk slechte reacties, of op-de-man reacties.[/b].

Dan zouden we ook niet zoveel opvolgende reacties hoeven te verwijderen.

Misschien moeten we dat maar eens strenger aanpakken...
Ja vooral dreigen met strenger aanpakken... dat gaat de sfeer ten goede brengen. /sarcasm

Als mensen dingen posten die echt niet door de beugel kan, terecht dat deze verwijderd worden. Maar wat de laatste maanden gebeurd is dat er structureel posts worden verwijderd door mods, zonder dat iemand een idee heeft wat er eigenlijk fout is gegaan. Resultaat: ook andere forumleden vragen zich af van 'Is er iets gebeurd? Dit was toch dikke prima?'. Ja, logisch dat dit dan soms gepost word in het desbetreffende topic. Dat gebeurd, is menselijk, ook al is dat buiten de regels om.
Ik zit in meerdere chat groeps op Telegram met 25+ Tweakers Forum leden, waarvan een groot deel hetzelfde ervaren. De meesten vinden het niet meer leuk hier, o.a. door het gedrag van sommige moderators. We zijn hier volgens mij volwassen genoeg om elkaar hier op fatsoenlijke wijze te kunnen aanspreken, gewoon verwijderen en er niets mee doen creëert irritatie en is nog al kinderachtig imo.
Maar nog belangrijker: ga niet selectief op 1 plek wel posts verwijderen, en ergens anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Tux3.14 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:24:
[...]

Als mensen dingen posten die echt niet door de beugel kan, terecht dat deze verwijderd worden. Maar wat de laatste maanden gebeurd is dat er structureel posts worden verwijderd door mods, zonder dat iemand een idee heeft wat er eigenlijk fout is gegaan. Resultaat: ook andere forumleden vragen zich af van 'Is er iets gebeurd? Dit was toch dikke prima?'. Ja, logisch dat dit dan soms gepost word in het desbetreffende topic. Dat gebeurd, is menselijk, ook al is dat buiten de regels om.
Ik wil hier nog wel even op reageren, en ik zie ook wel in dat het soms verwarring kan veroorzaken. Voor mezelf zal ik proberen om misschien iets vaker via een mbr in te grijpen (dan staat daar in wat de reden was), ipv de post te verwijderen.

Daarentegen als er al een hele discussie gaande is die offtopic/op-de-man/anderszins-niet-wenselijk is, dan gaat de hele discussie naar de TC, en ik ga er een beetje vanuit dat mensen dan zelf ook wel weten wat er aan de hand is, dan ga ik niet 25 DM's schrijven met toelichting.

Maar point taken, terugkoppeling kan duidelijker, dat ga ik meenemen.
We zijn hier volgens mij volwassen genoeg om elkaar hier op fatsoenlijke wijze te kunnen aanspreken, gewoon verwijderen en er niets mee doen creëert irritatie en is nog al kinderachtig imo.
We zouden ook volwassen genoeg moeten zijn om te weten wat we (en dat bedoel ik Tweakers-breed) wel en niet willen zien op het forum, en dat blijkt in de praktijk ook lastig te zijn.
Maar nog belangrijker: ga niet selectief op 1 plek wel posts verwijderen, en ergens anders niet.
Dat is (van mij uit iig) niet de bedoeling, en mochten we zaken wel missen/onterecht laten staan kan dat via een TR altijd kenbaar gemaakt worden.

Xbox

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Finraziel schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:10:
[...]

Ik ben het niet zo eens met het sentiment hierboven, maar specifiek betreffende dat eerste stukje... Een post van mij in het Xbox topic was een tijdje terug ook verwijderd met als enige notificatie dat er een post verwijderd was. Ik ging er toen een beetje vanuit dat dat zo was omdat de post waar ik op reageerde verwijderd was en dan kun je niet de reacties laten staan natuurlijk.
Maar dat knaagt dan toch (en voelt sowieso kut om zo'n melding te krijgen), was dat alles? Deed ik wat fout? (Ik vraag dit nu niet, ik geef aan hoe het dan voelt als je verder geen uitleg krijgt).
Dus wat mij betreft zou een kleine dm waarom je post verwijderd is zeker waardevol zijn (of wellicht zou het in het forum ingebakken moeten zijn dat je een korte reden van verwijderen krijgt, kan me voorstellen dat als je een hele rits posts verwijdert dat allemaal dm's aanmaken veel werk wordt).

En wellicht is het voor jou duidelijk dat ik niet had moeten reageren maar had moeten reporten (nogmaals ik spreek in het algemeen, weet niet eens meer waar de betreffende post over ging), maar voor mij is het in ieder geval vaak best lastig om die grens te bepalen. En als je dan report maar er gebeurt niks, dan staat ondertussen de aanstootgevende post er nog steeds zonder een weerwoord. Dus zo makkelijk/duidelijk is het als poster ook niet altijd wil ik maar zeggen.
Ik snap je gevoel, maar ik draai hem om. Als wij niet iets aan je terugkoppelen, is zo'n verwijderde reactie no biggie. Niets om je druk om te maken. Als het namelijk relevant was, hadden wij iets teruggekoppeld.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
Bart ® schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:46:
[...]

Ik snap je gevoel, maar ik draai hem om. Als wij niet iets aan je terugkoppelen, is zo'n verwijderde reactie no biggie. Niets om je druk om te maken. Als het namelijk relevant was, hadden wij iets teruggekoppeld.
Als men zich er niet druk om hoeft te maken, dan is het kennelijk ook niet erg wat er gepost was. Waarom dan verwijderen?
Vind verwijderen best een stap imo - daar hoort feedback bij. Anders snapt men gewoon niet wat er mis is gegaan. Dit is precies waarom mensen hier nu gaan lopen klagen.

Heb het idee dat de moderators hun acties vooral goedpraten - is er nog iets van zelf reflectie en de feedback van de 'normale' users gewoon is te accepteren?

[ Voor 3% gewijzigd door Tux3.14 op 21-02-2024 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Tux3.14 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:55:
[...]

Als men zich er niet druk om hoeft te maken, dan is het kennelijk ook niet erg wat er gepost was. Waarom dan verwijderen?
Omdat je bijvoorbeeld gereageerd hebt op een verwijderde reactie. Dan slaat jouw post helemaal nergens meer op, en wordt het topic er alleen maar onleesbaar door. Dus verwijderen we ook jouw reactie.
Vind verwijderen best een stap imo -
Dat mag je vinden, maar dat is dus niet nodig als je geen feedback hebt gekregen.
daar hoort feedback bij. Anders snapt men gewoon niet wat er mis is gegaan.
Als je geen feedback hebt gehad, dan heb je dus niets mis gedaan.
Dit is precies waarom mensen hier nu gaan lopen klagen.
En nu snappen die mensen hopelijk dat er niets te klagen valt. Geen feedback = niets ernstigs = geen zorgen = geen reden om te klagen.
Heb het idee dat de moderators hun acties vooral goedpraten - is er nog iets van zelf reflectie en de feedback van de 'normale' users gewoon is te accepteren?
Die zelfreflectie is er zeker. Er is ook genoeg feedback die we accepteren. Alleen accepteren we niet alles. Anders waren er immers ook geen moderators nodig.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bart ® schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:02:
[...]
Omdat je bijvoorbeeld gereageerd hebt op een verwijderde reactie. Dan slaat jouw post helemaal nergens meer op, en wordt het topic er alleen maar onleesbaar door. Dus verwijderen we ook jouw reactie.
Alleen is dat de uitzondering op de regel. Vandaag is er dus door @BM heel veel verwijderd uit het portal topic zonder enige feedback. En dat zijn geen berichten die een reactie zijn op iemand anders. Als ik vervolgens vraag waarom mijn reactie is verwijderd krijg ik daar niet echt een reactie op. Ik wacht nog steeds op een reactie van BM waarom mijn reactie verwijderd is en niet die van diegene die direct op de man gaat spelen. BM besluit mijn reactie te verwijderen maar kan niet goed verwoorden waarom mijn reactie wel en die van de ander niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
[...]

[...]
Dat mag je vinden, maar dat is dus niet nodig als je geen feedback hebt gekregen.

[...]

[...]
En nu snappen die mensen hopelijk dat er niets te klagen valt. Geen feedback = niets ernstigs = geen zorgen = geen reden om te klagen.

[...]
Die zelfreflectie is er zeker. Er is ook genoeg feedback die we accepteren. Alleen accepteren we niet alles. Anders waren er immers ook geen moderators nodig.
Dat reageren van mij op mijn verwijderde reactie was eenmalig. Het is tientallen keren gebeurd, ook bij andere users. En daar gaat het om.

Maar als ik geen feedback krijg, heb ik niks misdaan zeg je, waarom word dan wel een reactie verwijderd? Je snapt toch wel dat dit heel krom is wat je hier nu zegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:06:
[...]

Alleen is dat de uitzondering op de regel. Vandaag is er dus door @BM heel veel verwijderd uit het portal topic zonder enige feedback. En dat zijn geen berichten die een reactie zijn op iemand anders. Als ik vervolgens vraag waarom mijn reactie is verwijderd krijg ik daar niet echt een reactie op. Ik wacht nog steeds op een reactie van BM waarom mijn reactie verwijderd is en niet die van diegene die direct op de man gaat spelen. BM besluit mijn reactie te verwijderen maar kan niet goed verwoorden waarom mijn reactie wel en die van de ander niet.
Jouw bericht:
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:39:
[...]
Ik doe niet zielig, als het je niet boeit moet je eroverheen lezen en niet erover gaan klagen. Net zoals jij nu weer doet, jij had er ook lekker overheen kunnen lezen i.p.v. je er in mengen...
Dit interpreteer ik als: bemoei je er niet mee.
Er zijn toch mensen die het interessant vinden? Niet zo doen joh, omdat één iemand het niet boeit.

Mij boeit het ook niet, omdat ik het gewoon random wel goed vind spelen als ik zo kijk bij de kleine. Die hoor ik er ook niet over. Niet iedereen zit te wachten op allerlei metingen en anderen weer wel.

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Het is héél simpel: ik waardeer je moeite, maar het boeit me geen reet. Anderen waarderen het ook en vinden het interessant. So be it...
Dit interpreteer ik als: joh, trek het je niet zo aan, maar bedankt voor de moeite.

Het is wmb vooral de toon die het grote verschil maakt.

En dat is echt het laatste wat ik hier nog over ga zeggen.

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

BM schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:32:
[...]

Jouw bericht:

[...]

Dit interpreteer ik als: bemoei je er niet mee.

[...]

Dit interpreteer ik als: joh, trek het je niet zo aan, maar bedankt voor de moeite.

Het is wmb vooral de toon die het grote verschil maakt.

En dat is echt het laatste wat ik hier nog over ga zeggen.
De toon maakt het verschil. Je hebt het bericht compleet uit elkaar geknipt van de oorspronkelijke poster. Wat enorm op de man was. Want ik was zielig etc. Vervolgens verknip je dat bericht en die van mij verwijderd je. En dan begin je over de toon? Je snapt dat je uitleg kant noch wal raakt....

Wat heeft het hier überhaupt voor zin om te discussiëren op de moderatie? Er veranderd toch nooit wat. Jullie kunnen net zo goed dit hele forum weg halen want jullie zullen toch het communistische systeem hanteren. En dan vreemd op kijken dat veel gebruikers weggejaagd worden.... :?

De antwoorden van de mods zijn ook enorm inconsistent. @Bart ® geeft aan dat als je bericht wordt verwijderd en je hoort niks dan is er niks aan de hand. Maar blijkbaar houden andere mods zoals @BM zich hier niet aan. Want volgens BM was er wel wat aan de hand en verwijderd mijn bericht zonder enige uitleg. En diegene die begint met het op de man spelen die reactie blijft lekker staan.

Misschien moeten jullie met zijn allen eens inlezen in de regels dat jullie het met elkaar eens zijn. Want de interpretatie van de regels lijkt een enorm probleem te zijn bij diverse mods.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 21-02-2024 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Tux3.14 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Maar als ik geen feedback krijg, heb ik niks misdaan zeg je, waarom word dan wel een reactie verwijderd? Je snapt toch wel dat dit heel krom is wat je hier nu zegt?
Die eerste vraag heb ik zojuist al beantwoord. Dus nee, dat vind ik totaal niet krom.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:36:
[...]

De toon maakt het verschil. Je hebt het bericht compleet uit elkaar geknipt van de oorspronkelijke poster. Wat enorm op de man was. Want ik was zielig etc. Vervolgens verknip je dat bericht en die van mij verwijderd je. En dan begin je over de toon? Je snapt dat je uitleg kant noch wal raakt....
Ik denk dat wij een andere definitie hebben van 'compleet uit elkaar geknipt'. Maar vooruit.

Het oorspronkelijke bericht:
Er zijn toch mensen die het interessant vinden? Niet zo zielig doen joh, omdat één iemand het niet boeit.

Zoveel mensen, zoveel wensen. En mensen FB en Nu.nl publiek noemen gaat ook gewoon te ver. Alsof je een bepaalde achtergrond, opleiding, interesse en/of afkomst moet hebben om hier te komen en jouw posts moet waarderen.

De dikgedrukte stukken zijn wat ik weggehaald heb. Dat stuk over FB en nu.nl omdat ik dat uit jouw oorspronkelijke post ook weggehaald had. 'Zielig' had wmb nog kunnen blijven staan, omdat het volgens mij bedoeld is als een 'trek het je niet aan', ipv een belediging, maar vooruit, ik snap dat dat anders kan overkomen, dus die ook maar weg.

Wat overblijft is een post die wmb eerder een 'bedankt voor de moeite' karakter heeft, dan wat anders. Voor mij voelt het dan ook alsof je een bedankje wilt laten weghalen, om maar een punt te maken.
Misschien moeten jullie met zijn allen eens inlezen in de regels dat jullie het met elkaar eens zijn.
Dit heb ik zojuist al even met Bart besproken, en zal ik ook verder nog in de groep gooien, hier moeten we inderdaad wat mee, dit is niet consequent, en daarmee verwarrend.
Want de interpretatie van de regels lijkt een enorm probleem te zijn bij diverse mods.
Mag ik dan verzoeken dat jullie als users dat ook doen? Want dat interpreteren van de regels is niet alleen bij ons een probleem.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Bart ® schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:10:
[...]

Die eerste vraag heb ik zojuist al beantwoord. Dus nee, dat vind ik totaal niet krom.
Dat heb je niet. Misschien even je eigen posts teruglezen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Tux3.14 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:36:
[...]

Dat heb je niet. Misschien even je eigen posts teruglezen…
Wat jij wil. Ik ben geen kleuterjuffrouw dus ik stop met mezelf herhalen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Bart ® schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:43:
[...]

Wat jij wil. Ik ben geen kleuterjuffrouw dus ik stop met mezelf herhalen.
Ik verwacht van een moderetor een normale reactie. We dienen een klacht in en verwachten daarop reacties te krijgen. Ik kan nergens een antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Tux3.14 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:45:
[...]

Ik verwacht van een moderetor een normale reactie. We dienen een klacht in en verwachten daarop reacties te krijgen. Ik kan nergens een antwoord vinden.
Graag mailen naar gathering@tweakers.net.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Bart ® schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:58:
[...]

Graag mailen naar gathering@tweakers.net.
Waarom? Jij zegt dat je antwoord hebt gegeven. Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Tux3.14 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:00:
[...]

Waarom? Jij zegt dat je antwoord hebt gegeven. Waar dan?
Omdat je een klacht wil indienen. Daar help ik je mee op weg.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Bart ® schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:01:
[...]

Omdat je een klacht wil indienen. Daar help ik je mee op weg.
Een klacht in dit topic ja… Waarbij ik gewoon vragen stel. Draai er nou maar niet om heen en geef gewoon antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Oh sorry, je hebt je klacht al ingediend. Dacht dat je dat nog wilde doen. Maar zoals ik al zei ga ik me niet herhalen. En dat ga ik ook niet meer herhalen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
Bart ® schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:14:
Oh sorry, je hebt je klacht al ingediend. Dacht dat je dat nog wilde doen. Maar zoals ik al zei ga ik me niet herhalen. En dat ga ik ook niet meer herhalen.
Er valt niets te herhalen als je nog geen antwoord hebt gegeven. Begrijpend lezen is toch niet zo heel moeilijk? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Tux3.14 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:07:
[...]
Maar als ik geen feedback krijg, heb ik niks misdaan zeg je, waarom word dan wel een reactie verwijderd?
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Daar heb je je antwoord :)

Ik heb vervolgens ook al toegegeven dat we daar als mods wat consequenter in mogen zijn, dus daarmee kunnen we dit punt ook wel afsluiten lijkt me.
Tux3.14 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:21:
[...]

Er valt niets te herhalen als je nog geen antwoord hebt gegeven. Begrijpend lezen is toch niet zo heel moeilijk? ;)
Dat antwoord was er stiekem wel, misschien is het toch lastiger dan je denkt ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
BM schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:37:
[...]

[...]

Daar heb je je antwoord :)

Ik heb vervolgens ook al toegegeven dat we daar als mods wat consequenter in mogen zijn, dus daarmee kunnen we dit punt ook wel afsluiten lijkt me.

[...]

Dat antwoord was er stiekem wel, misschien is het toch lastiger dan je denkt ;)
Dat is niet wat ik vroeg…

Nogmaals:
Maar als ik geen feedback krijg, heb ik niks misdaan zeg je, waarom word dan wel een reactie verwijderd?

Je snapt dat dit toch gewoon krom is…

[ Voor 15% gewijzigd door Tux3.14 op 21-02-2024 20:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geronimous
Tux3.14 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:24:
[...]

Ja vooral dreigen met strenger aanpakken... dat gaat de sfeer ten goede brengen. /sarcasm

Ik zit in meerdere chat groeps op Telegram met 25+ Tweakers Forum leden, waarvan een groot deel hetzelfde ervaren. De meesten vinden het niet meer leuk hier, o.a. door het gedrag van sommige moderators. We zijn hier volgens mij volwassen genoeg om elkaar hier op fatsoenlijke wijze te kunnen aanspreken, gewoon verwijderen en er niets mee doen creëert irritatie en is nog al kinderachtig imo.
ik 'dreig' niet, ik zeg alleen dat we ook meer nadruk moeten leggen op het reageren op slechte reacties. Ik denk dat er een verschil is in wat sommige users acceptabel zijn gaan vinden en wat moderators tegen de huisregels in zien gaan.

Als ik een recent voorbeeld neem waar ik heb gemodereerd waar ik later in het topic iets teruglas van "hij heeft de discussie verwijderd, maar het was toch goed zo, want wij zijn er toch uitgekomen?" en als ik uit je reactie hierboven lees "We zijn hier volgens mij volwassen genoeg om elkaar hier op fatsoenlijke wijze te kunnen aanspreken", dan denk ik dat jullie het niet helemaal begrijpen. Heel leuk dat jullie dat prima vinden, echter is dat in strijd met de huisregels. We verwachten hier een volwassen discussie, waarin alleen ingegaan wordt op de argumenten en niet op de persoon. Ook niet als jullie dat onderling wel prima vinden. Het is tegen de huisregels, een slecht voorbeeld naar andere gebruikers, en - gezien de vele TR's die er worden ingediend - ook storend voor andere gebruikers. Daarom modereren we erop.

Mijn 'dreigement' gaat er over dat we vaak zien dat mensen heel snel happen en toch ingaan op een slechte reactie (zoals een op-de-man reactie). Er ontstaat dat een offtopic gebekvecht waar de andere bezoekers niet op zitten te wachten. Fijn dat jullie dat prima vinden, maar het hoort niet op het forum thuis. En in plaats dat het wordt genegeerd en er een TR wordt ingediend, moeten wij nu een hele "discussie" verwijderen. Dus moeten wij maar eens wat meer optreden tegen niet alleen de persoon die de initiele slechte reactie post, maar ook degene die er op ingaan, middels een PM of eerder een knip in plaats van gewoon verwijderen. Wellicht komt de boodschap dan beter aan.
Want we herhalen dit nu al járen tegen sommige users: níet ingaan op een persoonlijke sneer, máák een TR aan en negeer het. Want elkaar er persoonlijk op 'aanspreken' is per definitie niet aan jullie, maar verstorend, want er zijn dan weer anderen die zich erin gaan mengen en zo zit je dan weer op een hele pagina offtopic geleuter waar andere users zich aan storen.

Als je het zo nodig met elkaar wilt hebben over 'de manier waarop' en elkaar respectvol wilt aanspreken dan kan dat via DM. Maar niet en plein public in de topics.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:20

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_Dq-_9sMoZGBJqTPn7xG202gpw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wuMb4AmILQDCh83QSHvWPJ5o.jpg?f=user_large
@BM what happend? Ik ben me van geen kwaad bewust, zou daarom wel graag een reden willen horen en willen weten om welk bericht het hier gaat O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:56
G_Dragon schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:12:
[Afbeelding]
@BM what happend? Ik ben me van geen kwaad bewust, zou daarom wel graag een reden willen horen en willen weten om welk bericht het hier gaat O-)
Zeer vermoedelijk omdat we een off topic discussie hadden over je vrouw als baas noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Exact dat, had ik nog even in topic moeten melden :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:01
Voor 5% gewijzigd door BM op 11-04-2024 21:18. Reden: Referrals zien we liever niet :)
(pc budget gaming topic)
Kun je er eens meer info over geven, want weet niet wat er mis was met de originele versie ?

EDIT
@BM Kun je eens a.u.b wat meer uitleg geven ?

[ Voor 12% gewijzigd door Triple Stars op 13-04-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Triple Stars schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:56:
Voor 5% gewijzigd door BM op 11-04-2024 21:18. Reden: Referrals zien we liever niet :)
(pc budget gaming topic)
Kun je er eens meer info over geven, want weet niet wat er mis was met de originele versie ?
Waarschijnlijk stond er een referral in een link die je in je reactie had staan. Dat is niet toegestaan, zie de huisregels (https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/ toelichting regel 6).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Is het misschien een leuk/fijn/leerzaam idee om posts die verwijderd worden door moderators (@Geronimous heeft weer huisgehouden in een topic waar wat luchtigs werd gedaan over de stand van de gamingwereld) nog terug te kunnen lezen?

Niet voor iedereen maar voor diegene die volgens de moderator 'fout zat'. Zo kunnen we nog even teruglezen en iets van de fouten leren ipv dat we/ik het gevoel krijg dat er te weer met de botte bijl is gehakt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Nee, dat lijkt me geen goed idee. Reacties worden niet voor niets verwijderd, daar gaan we geen trofeeën van maken. Degenen van wie de reactie verwijderd is, weten wat er stond, en dat is genoeg.

[ Voor 26% gewijzigd door Bart ® op 12-04-2024 12:12 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
@D-Ed Ik heb enkel reacties "met de botte bijl" verwijderd die offtopic waren in de discussie (die gingen over het uiterlijk van Lara Croft door de jaren heen). Staat ook gewoon in de modbreak.

Verdere reacties die geen plek hebben zijn geknipt met commentaar.

Bovendien, wat jij "luchtig" noemt zijn vaak schoolvoorbeelden van 'trollen'; een discussie (proberen te) torpederen door je eigen standpunt zonder enige onderbouwing, verpakt in een "grapje", er tussendoor mikken.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Geronimous schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:00:
@D-Ed Ik heb enkel reacties "met de botte bijl" verwijderd die offtopic waren in de discussie (die gingen over het uiterlijk van Lara Croft door de jaren heen). Staat ook gewoon in de modbreak.

Verdere reacties die geen plek hebben zijn geknipt met commentaar.

Bovendien, wat jij "luchtig" noemt zijn vaak schoolvoorbeelden van 'trollen'; een discussie (proberen te) torpederen door je eigen standpunt zonder enige onderbouwing, verpakt in een "grapje", er tussendoor mikken.
Precies, dat zou ik dus graag terug willen lezen zodat ik daar ook meer inzicht in kan krijgen (en er eventueel van leren) want nu zeg je dat gewoon zo maar is mijn visie daar net wat anders op. Maar omdat jij alles terug kunt lezen is het makkelijker een standpunt in te nemen dan voor mensen waar de posts van verdwijnen.

Het zou dus fijn/leerzaam zijn om die optie te bieden zodat we er allemaal betere mensen van worden _/-\o_

Overigens vind ik het nogal stuitend en kwetsend dat je mijn posts als trollen kenmerkt. Het was daadwerkelijk een luchtige discussies tussen forumleden die al jaren met elkaar in gesprek/discussie zijn dus geen idee waar je dit vandaan hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:12
Ik zou juist zeggen, lekker gewerkt @Geronimous. Het lag onder andere aan mijn reactie op een in mijn ogen te kort door de bocht reactie op een nieuwsartikel dat de discussie niet meer over de Xbox ging maar over hoe iedereen kijkt naar ontwikkelingen in de game industrie / wereld. Dank voor het verplaatsen. Er kan op deze manier prima een discussie gevoerd worden zonder dat het xbox topic 'vervuild' is met off topic geklets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Ik sluit me bij @Bart ® aan, reacties worden niet zonder reden aangepast / verwijdert. Je kunt natuurlijk bij twijfel over een aanpassing aan je eigen bericht navraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:01
Bart ® schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 07:42:
[...]

Waarschijnlijk stond er een referral in een link die je in je reactie had staan. Dat is niet toegestaan, zie de huisregels (https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/ toelichting regel 6).
Er stond volgens mijn weten, niets verkeert in mijn post.
Daarom vraag ik meer uitleg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Triple Stars schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:56:
[...]

Er stond volgens mijn weten, niets verkeert in mijn post.
Daarom vraag ik meer uitleg !
Vragen is ook geen enkel probleem :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:55:
Ik sluit me bij @Bart ® aan, reacties worden niet zonder reden aangepast / verwijdert. Je kunt natuurlijk bij twijfel over een aanpassing aan je eigen bericht navraag doen.
Want mods maken geen fouten natuurlijk.. @Bart ® noemt het zelfs trofeeën...

Nogmaals, jullie hebben alle tijd om iemand zijn/haar weggehaalde bericht meerdere keren te bekijken, onderling te bespreken en er eens een nachtje over te slapen voordat een reactie geplaatst wordt. Zou toch fijn zijn als users die mogelijkheid ook hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Triple Stars schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:56:
(pc budget gaming topic)

EDIT
@BM Kun je eens a.u.b wat meer uitleg geven ?
zoals reeds door anderen gemeld zat er een referral in de links die je gepost had. Kan best dat je dat nieteens bewust gedaan hebt, no hard feelings verder :)

Xbox

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
D-Ed schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 08:40:
[...]

Want mods maken geen fouten natuurlijk.. @Bart ® noemt het zelfs trofeeën...

Nogmaals, jullie hebben alle tijd om iemand zijn/haar weggehaalde bericht meerdere keren te bekijken, onderling te bespreken en er eens een nachtje over te slapen voordat een reactie geplaatst wordt. Zou toch fijn zijn als users die mogelijkheid ook hebben?
Je kunt er gewoon een nachtje over slapen voordat je een reactie plaatst.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Bart ® schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:30:
[...]

Je kunt er gewoon een nachtje over slapen voordat je een reactie plaatst.
Had ik juist gedaan Bart d:)b

Fijn weekend in ieder geval gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
@Bart ® Volgens mij heb je per ongeluk mijn post verwijderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
LadyVodka schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:06:
@Bart ® Volgens mij heb je per ongeluk mijn post verwijderd.
Ten eerste hoort feedback op moderatie niet in het topic thuis waar gemodereerd is, dat weet je best. Ten tweede was je reactie niet per ongeluk verwijderd. Ik had een duidelijke waarschuwing geplaatst over onwenselijke reacties.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart ® op 11-06-2024 07:40 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:45
Ik begin zolangzamerhand die versplintering van topics wel een beetje irritant te vinden. Eerst het recente gameontwikkelingen topic, nu een specifiek topic om over performance in games te praten.

Jullie maken het zo steeds lastiger om in topics nu een beetje een natuurlijke discussie te laten staan om het vaak gebeurt dat dingen worden verplaatst of toch maar elders moeten worden besproken.

Dat maakt imo spielerij echt minder leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Timothy3000 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:01:
Ik begin zolangzamerhand die versplintering van topics wel een beetje irritant te vinden. Eerst het recente gameontwikkelingen topic, nu een specifiek topic om over performance in games te praten.

Jullie maken het zo steeds lastiger om in topics nu een beetje een natuurlijke discussie te laten staan om het vaak gebeurt dat dingen worden verplaatst of toch maar elders moeten worden besproken.

Ik heb je even een PM gestuurd met wat uitleg waarom ik voor dit besluit ben gegaan. ;)

Kort samen gevat, wij willen geen discussie afkappen, maar juist wel een alternatief bieden voor mensen die specifiek over Performance in games willen praten. Echter als er normaal wat gepraat word in het game topic over FPS, dan kan dat gewoon en daar zullen wij niet direct op ingrijpen. Echter wel een alternatief achter de hand op moment dat een discussie uit de hand land of als er te extreem afgeweken word.

[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 25-08-2024 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 17:21
Linksquest schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Ik heb je even een PM gestuurd met wat uitleg waarom ik voor dit besluit ben gegaan. ;)

Kort samen gevat, wij willen geen discussie afkappen, maar juist wel een alternatief bieden voor mensen die specifiek over Performance in games willen praten. Echter als er normaal wat gepraat word in het game topic over FPS, dan kan dat gewoon en daar zullen wij niet direct op ingrijpen. Echter wel een alternatief achter de hand op moment dat een discussie uit de hand land of als er te extreem afgeweken word.
Wat er nu vooral gebeurd is dat enige discussie rondom aankondigingen van Xbox over hun toekomstplannen en richting of discussies over performance inc. kritisch geluiden uit de hoofdtopics wordt geweerd en "opgeschoond" en snel wordt gerapporteerd als "offtopic".

Daarmee wordt vaak de discussie afgekapt/doodgebloed en bevatten de hoofdtopics bijna geen discussie maar vooral marketing copy paste posts zonder kritisch noten.

Naar mijn mening worden de hoofdtopics overbeschermd door al deze afsplitsingen en knip en plak werk in actieve discussies.

Ik kan gewoon een scherpe discussie starten in een Intel nieuws of AMD nieuws zonder angst dat de discussie wordt weggemoffeld in een minder actief "staat van de CPU industrie topic" ter illustratie.

Het valt dus op dat deze sectie zo anders is gevormd.

[ Voor 10% gewijzigd door Palindrome op 25-08-2024 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Palindrome schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:10:
[...]

Wat er nu vooral gebeurd is dat enige discussie rondom aankondigingen van Xbox over hun toekomstplannen en richting of discussies over performance inc. kritisch geluiden uit de hoofdtopics wordt geweerd en "opgeschoond" en snel wordt gerapporteerd als "offtopic".

Daarmee wordt vaak de discussie afgekapt/doodgebloed en bevatten de hoofdtopics bijna geen discussie maar vooral marketing copy paste posts zonder kritisch noten.

Naar mijn mening worden de hoofdtopics overbeschermd door al deze afsplitsingen en knip en plak werk in actieve discussies.

Ik kan gewoon een scherpe discussie starten in een Intel nieuws of AMD nieuws zonder angst dat de discussie wordt weggemoffeld in een minder actief "staat van de CPU industrie topic" ter illustratie.

Het valt dus op dat deze sectie zo anders is gevormd.
Een goede discussie is altijd goed, en ook niks mis mee. Wij kappen echt niks zomaar af hoor, behalve als het extreem offtopic gaat of het uit de hand loopt. En helaas loopt het bij de game sectie te vaak uit de hand, dus grijpen we wat sneller in. En afsplitsen doen we ook echt niet voor de fun, daar word echt wel over nagedacht. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Linksquest schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:39:
[...]

En helaas loopt het bij de game sectie te vaak uit de hand, dus grijpen we wat sneller in.
Dat valt voor mijn gevoel eigenlijk best wel mee. Mensen gaat wat sneller hard tegen hard maar het merendeel gebeurt wel respectvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Timothy3000 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:01:

Ik herhaal deze nog maar even. Zie nu in het PS5 topic waar Astrobot ineens een apart topic moest krijgen. Kunnen we niet afspreken dat een game een eigen topic krijgt als daar voldoende animo voor is?

Een eigen topic voor een platformgame is onnodig en het haalt de nodige hype en positiviteit uit het PS5 topic weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Timothy3000 schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:19:
[...]

Ik herhaal deze nog maar even. Zie nu in het PS5 topic waar Astrobot ineens een apart topic moest krijgen. Kunnen we niet afspreken dat een game een eigen topic krijgt als daar voldoende animo voor is?

Een eigen topic voor een platformgame is onnodig en het haalt de nodige hype en positiviteit uit het PS5 topic weg.
Ik had daar ook al op gereageerd, maar snap je heel goed. Games moeten zeker gewoon in een algemeen console topic besproken kunnen worden, denk dat daar elke moderator het wel over eens is.

Echter snap ik ook dat er bepaalde games zijn, neem ik de Star Wars als voorbeeld, dat daar behoefte is voor een apart topic, mede ook om zo spoilers in de console topics te voorkomen. Je wilt vaak er toch over praten, maar dit kan voor spoilers zorgen, en telkens de spoiler tag is ook zo iets.

Wel ben ik van mening dat ook ruimte moet blijven om algemeen in consoles over star wars te kunnen praten en dat er niet meteen naar het speciale topic gewezen moet worden. We gaan hier zeker meer naar kijken om versplintering zo veel mogelijk te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Timothy3000 schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:19:
[...]

Ik zie genoeg reacties van genoeg verschillende users om te kunnen stellen dat er voldoende animo voor is. Tevens bepaalt de community als geheel vanzelf of ergens wel of geen animo voor is, doordat er in dat nieuwe topic wel of niet gereageerd wordt. Dan zakt het vanzelf weg, als er geen animo voor blijkt te zijn. We gaan niet vooraf op basis van een select aantal users in een select topic op voorhand bepalen of er wel of geen animo voor een gametopic is.
Een eigen topic voor een platformgame is onnodig
Dat zien wij toch echt anders. Van letterlijke elke game mag een topic geopend worden. Daar is Spielerij voor. Ik zie ook totaal niet in waarom dat voor een plarformgame anders zou moeten zijn.
en het haalt de nodige hype en positiviteit uit het PS5 topic weg.
Als 1 game in een apart topic ervoor zorgt dat de hype en positiviteit uit het PS5-topic verdwijnt, dan ligt dat niet aan die ene game. Dan is er blijkbaar verder even niets groots of positiefs te vertellen. En dat is ook helemaal niet nodig. Topics hebben pieken en dalen. Tevens kun je voor hype en positiviteit dan prima in het topic over die game terecht.

Ook zijn er genoeg mensen die over de game willen praten, maar niet over algemene PS5-zaken (en vice versa). Hetzelfde geldt voor je eerdere opmerking over aparte topics over performance in games. Soms is dat dan een apart topic waardig, in andere gevallen niet. Dat bekijken we dus per individueel geval.

En verder wat mijn medemod hierboven zegt, er mag best af en toe wat gezegd worden over Astrobot in het PS5-topic. Het is niet super zwartwit. Maar er moet wel een balans zijn.

We handhaven dus ook gewoon de reeds geopende topics, en we gaan het beleid niet aanpassen. Uiteraard wel bedankt voor je feedback :).

[ Voor 14% gewijzigd door Bart ® op 08-09-2024 15:37 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Bart ® schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:19:
Als 1 game in een apart topic ervoor zorgt dat de hype en positiviteit uit het PS5-topic verdwijnt, dan ligt dat niet aan die ene game. Dan is er blijkbaar verder even niets groots of positiefs te vertellen.

Tevens kun je voor hype en positiviteit dan prima in het topic over die game terecht.
Het grootse of positieve is juist de game waarover het gaat. Kijk, op de console die we in huis hebben is er weer wat leuks te vinden.

Als je voor elke game een apart topic aanmaakt zijn alleen de mensen die actief met die game bezig zijn in dat topic te vinden. Zo kan er ook een hoop moois onder de radar vliegen van mensen die helemaal niet weten dat een bepaalde game misschien in hun straatje valt.

In het geval van Astrobot misschien niet helemaal van toepassing, maar in het geval van andere games wel jammer.

Als je elke keer als je vindt dat een onderwerp elders besproken moet worden de boel schoonveegt en verplaatst zorg je ervoor dat er vrij weinig ruimte overblijft voor spontane discussies.

En dat vind ik dus vrij jammer. Ook jammer dat er meerdere mensen zijn die dit ook vinden maar dat er met de feedback nul wordt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Timothy3000 schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:36:
[...]

Het grootse of positieve is juist de game waarover het gaat. Kijk, op de console die we in huis hebben is er weer wat leuks te vinden.

Als je voor elke game een apart topic aanmaakt zijn alleen de mensen die actief met die game bezig zijn in dat topic te vinden. Zo kan er ook een hoop moois onder de radar vliegen van mensen die helemaal niet weten dat een bepaalde game misschien in hun straatje valt.
En als er geen topics aangemaakt worden, missen mensen ook potentieel leuke games.
In het geval van Astrobot misschien niet helemaal van toepassing, maar in het geval van andere games wel jammer.

Als je elke keer als je vindt dat een onderwerp elders besproken moet worden de boel schoonveegt en verplaatst zorg je ervoor dat er vrij weinig ruimte overblijft voor spontane discussies.
Daarom gebeurt dat ook niet elke keer. Maar wel als de eerder genoemde balans doorslaat.
En dat vind ik dus vrij jammer. Ook jammer dat er meerdere mensen zijn die dit ook vinden maar dat er met de feedback nul wordt gedaan.
Dat lijkt me per definitie het geval. Als wij nu met jouw feedback wat doen, zijn er weer andere mensen die andere feedback geven, het jammer vinden dat er niets met hun feedback wordt gedaan. Onze taak is dan ook niet om jouw feedback opvolging te geven, maar om onder andere op basis van alle feedback, alsmede onze eigen visie/ervaring/mening, het forum in zo goed mogelijke banen te leiden. Dus dan zul je van tijd tot tijd nul op het rekest krijgen als je feedback geeft.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Bart ® schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:41:
[...]
Daarom gebeurt dat ook niet elke keer. Maar wel als de eerder genoemde balans doorslaat.
Het gebeurt de laatste maanden echt vaak. Je hebt continu van die blauwe mod edit tekstjes in topics. Zie nu ook het PS5 topic weer. Jullie blijven bezig.

Performance moet in het performance topic, niet teveel over games praten in de consoletopics, maar ook weer niet over recente ontwikkelingen praten want dat moet weer in dat specifieke topic. Laten we Gamepass ook maar beperken tot het Gamepass topic. Etc.

Maar goed, jammer maar helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Timothy3000 schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:44:
[...]

Het gebeurt de laatste maanden echt vaak. Je hebt continu van die blauwe mod edit tekstjes in topics. Zie nu ook het PS5 topic weer. Jullie blijven bezig.

Performance moet in het performance topic, niet teveel over games praten in de consoletopics, maar ook weer niet over recente ontwikkelingen praten want dat moet weer in dat specifieke topic. Laten we Gamepass ook maar beperken tot het Gamepass topic. Etc.

Maar goed, jammer maar helaas.
Ik ga sowieso even met de andere mods gezamenlijk de discussie voeren of we daar wel of niet wat te strikt in zijn. Kan nooit kwaad om daar weer even naar te kijken.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
De opknipping gamepass versus xbox topic is wat mij betreft juist wel goed. Al die vragen over VPN en hoe je regiorestricties het beste omzeilt waren een doorn in het oog. Gesprekjes over games en nieuwe gamepass releases vinden gewoon plaats in het xbox topic. Lijkt me prima gaan zo. Ik zou niet teveel modden als mod. Topics ontwikkelen zichzelf wel. En als de twee mensen die om elke scheet een nieuw topic openen door krijgen dat niemand er in post kappen ze er vanzelf mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Exactor it schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:35:
De opknipping gamepass versus xbox topic is wat mij betreft juist wel goed. Al die vragen over VPN en hoe je regiorestricties het beste omzeilt waren een doorn in het oog. Gesprekjes over games en nieuwe gamepass releases vinden gewoon plaats in het xbox topic. Lijkt me prima gaan zo. Ik zou niet teveel modden als mod. Topics ontwikkelen zichzelf wel. En als de twee mensen die om elke scheet een nieuw topic openen door krijgen dat niemand er in post kappen ze er vanzelf mee.
Eens. Hetzelfde geldt voor topics als Racesturen, servo's en pedalen en Goeie oude (retro) consoles deel 13. Dat zijn zeer actieve, maar meer niche onderwerpen. Mensen met specifieke vragen kunnen veel beter geholpen worden in dit soort topics.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
G_Dragon schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:24:
Hier is ook de pre-order geannuleerd van AC: Shadows, helaas.. vind het echt jammer dat ze gamers niet zelf de keus hebben laten maken, maargoed ook het risico van het vak om via het buitenland te kopen. Daar gaat €90 aan braziliaanse munteenheden... O-)

[Afbeelding]
Als je dit zo ziet vraag je toch echt af waarom MS het dicht zet. Is toch allemaal hartstikke normaal!

Kan er een nieuw topic komen voor geneuzel met shady shit c.q enorm vermoeiende gelul van mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten? We hebben al topics voor performance (tien posts and counting), toekomstige ontwikkelingen (openbare trashcan voor troll posts) en gamepass (via grijze keysites en misbruik makend van welvaartsverschillen tussen landen zo goedkoop mogelijk toegang krijgen tot een abbonementsdienst voor computerspellen). Dan kan dit soort posts ook ergens anders opgeborgen worden.

Ik zou als ik tweakers.net was mijn vingers niet willen branden aan overtredingen van de voorwaarden van MS.

[ Voor 7% gewijzigd door Exactor it op 27-09-2024 23:39 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Exactor it schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:34:
Kan er een nieuw topic komen voor geneuzel met shady shit c.q enorm vermoeiende gelul van mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten? .
Ik denk niet dat hier een apart topic voor nodig is, maar je bent altijd vrij om er eentje aan te maken. :)
We hebben al topics voor performance (tien posts and counting), toekomstige ontwikkelingen (openbare trashcan voor troll posts) en gamepass (via grijze keysites en misbruik makend van welvaartsverschillen tussen landen zo goedkoop mogelijk toegang krijgen tot een abbonementsdienst voor computerspellen). Dan kan dit soort posts ook ergens anders opgeborgen worden.
Er hoeft niet voor iedere post direct een nieuw topic gemaakt geworden, dat er verschillende losse topics zijn, wil niet zeggen dat je elders niet over iets mag praten. We willen mensen ook de ruimte geven indien met specifiek over iets willen praten, dat ook te kunnen doen. En jij vind misschien een apart topic niks, maar andere members vinden het wel weer beter. We proberen echt hier een balans in te vinden, maar 100% naar iedereen zijn wens te doen is gewoon niet haalbaar ;)
Ik zou als ik tweakers.net was mijn vingers niet willen branden aan overtredingen van de voorwaarden van MS.
Je hoeft Google maar te openen en je vind websites waar dit zo verkocht word of waar je een hele uitleg pagina's krijgt, ik denk niet dat een forum topic hier de grote boosdoener is. >:)

• Exactor it
@Linksquest Je kunt ook Google gebruiken om warez op te zoeken. Bespreken we ook niet op tweakers. En als het zo makkelijk is, waarom zijn er tientallen posts per week over waarin mensen hulp vragen en krijgen om de Tos van MS te overtreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Exactor it schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:38:
@Linksquest Je kunt ook Google gebruiken om warez op te zoeken. Bespreken we ook niet op tweakers. En als het zo makkelijk is, waarom zijn er tientallen posts per week over waarin mensen hulp vragen en krijgen om de Tos van MS te overtreden?
Warez zijn illegaal in Nederland. Een buitenlands account en tegoed gebruiken is niet illegaal in Nederland. Volgens de voorwaarden van Microsoft mag het niet, de gebruiker loopt het risico op het kwijtraken van zijn/haar account, maar ze gedogen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:22
Vraagje. Ik heb een aantal advertenties geplaatst op tweakers. Mag ik daar naar linken in een topic?

Of kan ik ergens melden dat mijn racerig te koop staat in het racing subforum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
ActualFantasy schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:40:
Vraagje. Ik heb een aantal advertenties geplaatst op tweakers. Mag ik daar naar linken in een topic?

Of kan ik ergens melden dat mijn racerig te koop staat in het racing subforum?
Het delen van advertenties op het forum in welk vorm dan ook, zowel V&A , Ebay of Marktplaats is niet toegestaan op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Laatst online: 23:22
Linksquest schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:41:
[...]

Het delen van advertenties op het forum in welk vorm dan ook, zowel V&A , Ebay of Marktplaats is niet toegestaan op Tweakers.
En als ik gewoon zonder links meld dat ik een racerig te koop heb, en dat men mij kan DM'en voor details? mag dat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
ActualFantasy schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:44:
[...]

En als ik gewoon zonder links meld dat ik een racerig te koop heb, en dat men mij kan DM'en voor details? mag dat wel?
Ik snap je gedachten, maar in theorie doe je dan het zelfde en dat is helaas niet toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:46
Objectificatie van vrouwen is ongepast.

Ik meende dat @Anoniem: 1925548 daar juist tegenin ging. Nu wordt hij onjuist weggezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

Zapato schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:51:
Objectificatie van vrouwen is ongepast.

Ik meende dat @Anoniem: 1925548 daar juist tegenin ging. Nu wordt hij onjuist weggezet.
Laat maar gaan ik heb het helemaal gehad hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
De zinnen "Jeetje, ze mogen best aantrekkelijk gemaakt worden" en "Meer liefde voor de vrouw en haar vormen!" leggen naar mijn mening te veel nadruk op het uiterlijk van vrouwelijke personages. Ik vind dit ongepast, omdat het vrouwelijke personages reduceert tot hun fysieke aantrekkelijkheid en voorbijgaat aan inhoudelijke aspecten zoals karakter, verhaal, of rol in de game. Hierdoor wekt het naar mijn idee de indruk dat hun waarde primair ligt in hun uiterlijk, wat ik niet respectvol vind.

Wellicht zijn de intenties goed; in dat geval zal ik de post unlocken zodat @Anoniem: 1925548 zijn bericht kan aanpassen. Iets bestempelen als "objectificatie van vrouwen" is wat hard van mijn kant. Ik heb dit aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

Mog schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:03:
De zinnen "Jeetje, ze mogen best aantrekkelijk gemaakt worden" en "Meer liefde voor de vrouw en haar vormen!" leggen naar mijn mening te veel nadruk op het uiterlijk van vrouwelijke personages. Ik vind dit ongepast, omdat het vrouwelijke personages reduceert tot hun fysieke aantrekkelijkheid en voorbijgaat aan inhoudelijke aspecten zoals karakter, verhaal, of rol in de game. Hierdoor wekt het naar mijn idee de indruk dat hun waarde primair ligt in hun uiterlijk, wat ik niet respectvol vind.

Wellicht zijn de intenties goed; in dat geval zal ik de post unlocken zodat @Anoniem: 1925548 zijn bericht kan aanpassen. Iets bestempelen als "objectificatie van vrouwen" is wat hard van mijn kant. Ik heb dit aangepast.
Haal dan mijn hele bericht weg en zeg niks. Nu heb je 2 zinnen uit mijn reactie getrokken. Ik reageerde op iemand zijn reactie op de trailer van de nieuwe Naughty Dog game.

Wat dat voor indruk wekt bij jou kan ik helemaal niks mee en zal ik verder dan ook niets mee doen. Nogmaals, het is klaar zo. Ik ga mij niet verder herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 00:19

HugoBoss1985

Xenotech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Dit is niet voor Spielerij maar voor front page moderatie, Spielerij moderatie is alleen het game gedeelte op het forum 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Linksquest schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:32:
[...]

Dit is niet voor Spielerij maar voor front page moderatie, Spielerij moderatie is alleen het game gedeelte op het forum 😉
Oops, te snel gehandeld.
Dank voor de correctie.
Kun jij / een mod het verplaatsen voor mij?

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-12-2024 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik ben het niet eens met het moderatie gedrag/de modbreak in het Stalker 2 topic.

Er is eerder vastgesteld, door dezelfde moderator, en n.a.v. een moderatie dat "iedereen zijn mening mag hebben over de game".
Dat waren letterlijke woorden van dezelfde moderator.
Er worden nu, per abuis en zonder aankondiging, andere regels ingesteld.

En nu wordt er wederom, zonder pardon en zonder enige aanpassing (moderatie) volledige lappen (informatieve) tekst verwijderd.
Het is voor mij een raadsel, en frustrerend, dat posts volledig verwijderd worden zonder aanpassing en alvorens een modbreak.
Want ik heb daar een hoop tijd en energie ingestoken, net als de mensen die daarop reageren/discussiëren.

Ik heb al meerdere malen voorgesteld, aan bewuste moderator, om onderin het topic een topic warning te plaatsen en daar vervolgens op te gaan handhaven.

Buiten dat vind ik het discriminerend dat mensen die het spel niet (meer) hebben niet mee zouden mogen doen aan de discussie.

Verder wil ik ook duidelijk aangeven dat er een aantal offtopic reacties in het topic staan, die niets met de game en/of ervaringen te maken hebben en die niet worden gemodereerd/verwijderd.
Er staan ook ongefundeerde one-liners in het topic in de trend van "de game is echt geweldig goed".

Een topic met verschillende meningen over een game kan nooit voor iedereen gezellig zijn.
Mog schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:18:
[modbreak]Ik heb diverse reacties verwijderd van @uchiha tijntje, @P-Rock, @utbone en @HugoBoss1985. De discussie over de technische staat van S.T.A.L.K.E.R. 2 is ontspoord in een vinnige welles-nietes tussen voor- en tegenstanders.

We weten inmiddels dat de game niet in optimale staat is uitgebracht. De eindeloze herhaling van argumenten over bugs versus gameplay en of de game zijn aanschafprijs wel of niet waard is, voegt niets meer toe aan het gesprek. Dit creëert alleen maar een vervelende sfeer die het topic voor anderen verpest.

Dit topic is in eerste instantie bedoeld voor spelers om ervaringen te delen. Als je de game niet hebt of wilt aanschaffen vanwege de technische problemen, prima - deel je mening één keer en laat het daarbij.

Laten we terug naar een constructieve discussie over de game zelf.​​​​​​​​​​​​​​​​[/]

[ Voor 45% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-12-2024 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
@HugoBoss1985 berichten zijn verplaatst naar [ZT] Performance (FPS) en Issues in games, daar kunnen en mogen jullie de discussie verder voeren.

Ik snap dat jullie dat graag in het Stalker 2 topic willen doen, maar er zijn ook mensen die gewoon gezellig over de game willen praten, met betrekking tot wat ze ontdekt hebben of over een bepaalde missie willen praten. wij denken dat dit een oplossing is waar beide partijen iets aan hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Iedereen mag inderdaad zijn mening geven over de game, zowel positief als negatief. Wat niet constructief is, is het constant herhalen van dezelfde argumenten die leiden tot verhitte discussies. Het probleem was niet de kritiek op de technische staat van de game - die is terecht en mag benoemd worden. Het probleem was de toon van de discussie die steeds persoonlijker en vinniger werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Linksquest schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:22:
@HugoBoss1985 berichten zijn verplaatst naar [ZT] Performance (FPS) en Issues in games, daar kunnen en mogen jullie de discussie verder voeren.

Ik snap dat jullie dat graag in het Stalker 2 topic willen doen, maar er zijn ook mensen die gewoon gezellig over de game willen praten, met betrekking tot wat ze ontdekt hebben of over een bepaalde missie willen praten. wij denken dat dit een oplossing is waar beide partijen iets aan hebben.
@Mog @P-Rock

Ik denk dat versplintering niet handig/constructief is.
Je gaat dadelijk alsnog bugs/issues meldingen krijgen in het Stalker 2 topic van mensen die de game wél spelen.
Alsmede prestatie issues (o.a. de shader caching perikelen).
Moet men die dan allemaal doorverwijzen naar een ander topic en die twee topics op één of andere manier duidelijk met elkaar verbinden aangezien daar dan een relatie is?

Ik ben nog steeds van mening dat een duidelijke topic warning onder het topic een betere oplossing is.
Je voorkomt daarmee een hele hoop onnodige reacties en je beperkt dan de discussie.
En anders kan men offtopic reacties/reacties m.b.t. de topic warning rapporteren i.p.v. dat men elkaar aan gaat vallen.
Ik ben het met jullie eens het wellicht nogal persoonlijk leek eerder.
Het begon voor mij weer met een reactie/sneer @P-Rock waar ik mij in ging mengen en waardoor het weer uit de hand liep.

Bijvoorbeeld:

-Geen discussie over de aanschaf prijs van de game, kortingsacties melden mag wel. (men mag dan niet reageren met "ja maar ik vind het nog steeds te duur voor een Alpha test").
-Het niet hebben/spelen van de game betekend nog steeds dat je mag reageren, reacties hierover worden verwijderd.
-Geen ongefundeerde one-liners.
-Geen reacties op de man maar op de inhoud.

-Misschien kunnen jullie zelf nog iets creatiefs bedenken qua balans tussen de positieve- en negatieve posts.
Ik kan me wel voorstellen dat een discussie hierover die zo ver uit de hand loopt niet handig is (als men gezellig over de game wilt kletsen).
Perk dat dan in maar hou het wel open.

Zo'n topic warning werkt preventief maar het is ook makkelijker naar regels te wijzen en dit af te bakenen.
En je houdt alles in één topic.
Want voor de (nieuwe) lezers van informatie over de game is het van belang om de goede- en slechte punten van deze game te lezen.

Binnen het topic zit de meeste ervaring met goede- en slechte punten maar ook ervaring qua gameplay, quests, unlocken, mods, performance, issues, bugs, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-12-2024 19:13 ]

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste