Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Timothy3000 schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:36:
[...]

Het grootse of positieve is juist de game waarover het gaat. Kijk, op de console die we in huis hebben is er weer wat leuks te vinden.

Als je voor elke game een apart topic aanmaakt zijn alleen de mensen die actief met die game bezig zijn in dat topic te vinden. Zo kan er ook een hoop moois onder de radar vliegen van mensen die helemaal niet weten dat een bepaalde game misschien in hun straatje valt.
En als er geen topics aangemaakt worden, missen mensen ook potentieel leuke games.
In het geval van Astrobot misschien niet helemaal van toepassing, maar in het geval van andere games wel jammer.

Als je elke keer als je vindt dat een onderwerp elders besproken moet worden de boel schoonveegt en verplaatst zorg je ervoor dat er vrij weinig ruimte overblijft voor spontane discussies.
Daarom gebeurt dat ook niet elke keer. Maar wel als de eerder genoemde balans doorslaat.
En dat vind ik dus vrij jammer. Ook jammer dat er meerdere mensen zijn die dit ook vinden maar dat er met de feedback nul wordt gedaan.
Dat lijkt me per definitie het geval. Als wij nu met jouw feedback wat doen, zijn er weer andere mensen die andere feedback geven, het jammer vinden dat er niets met hun feedback wordt gedaan. Onze taak is dan ook niet om jouw feedback opvolging te geven, maar om onder andere op basis van alle feedback, alsmede onze eigen visie/ervaring/mening, het forum in zo goed mogelijke banen te leiden. Dus dan zul je van tijd tot tijd nul op het rekest krijgen als je feedback geeft.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-09 12:05
Bart ® schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:41:
[...]
Daarom gebeurt dat ook niet elke keer. Maar wel als de eerder genoemde balans doorslaat.
Het gebeurt de laatste maanden echt vaak. Je hebt continu van die blauwe mod edit tekstjes in topics. Zie nu ook het PS5 topic weer. Jullie blijven bezig.

Performance moet in het performance topic, niet teveel over games praten in de consoletopics, maar ook weer niet over recente ontwikkelingen praten want dat moet weer in dat specifieke topic. Laten we Gamepass ook maar beperken tot het Gamepass topic. Etc.

Maar goed, jammer maar helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Timothy3000 schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:44:
[...]

Het gebeurt de laatste maanden echt vaak. Je hebt continu van die blauwe mod edit tekstjes in topics. Zie nu ook het PS5 topic weer. Jullie blijven bezig.

Performance moet in het performance topic, niet teveel over games praten in de consoletopics, maar ook weer niet over recente ontwikkelingen praten want dat moet weer in dat specifieke topic. Laten we Gamepass ook maar beperken tot het Gamepass topic. Etc.

Maar goed, jammer maar helaas.
Ik ga sowieso even met de andere mods gezamenlijk de discussie voeren of we daar wel of niet wat te strikt in zijn. Kan nooit kwaad om daar weer even naar te kijken.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:14
De opknipping gamepass versus xbox topic is wat mij betreft juist wel goed. Al die vragen over VPN en hoe je regiorestricties het beste omzeilt waren een doorn in het oog. Gesprekjes over games en nieuwe gamepass releases vinden gewoon plaats in het xbox topic. Lijkt me prima gaan zo. Ik zou niet teveel modden als mod. Topics ontwikkelen zichzelf wel. En als de twee mensen die om elke scheet een nieuw topic openen door krijgen dat niemand er in post kappen ze er vanzelf mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Exactor it schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:35:
De opknipping gamepass versus xbox topic is wat mij betreft juist wel goed. Al die vragen over VPN en hoe je regiorestricties het beste omzeilt waren een doorn in het oog. Gesprekjes over games en nieuwe gamepass releases vinden gewoon plaats in het xbox topic. Lijkt me prima gaan zo. Ik zou niet teveel modden als mod. Topics ontwikkelen zichzelf wel. En als de twee mensen die om elke scheet een nieuw topic openen door krijgen dat niemand er in post kappen ze er vanzelf mee.
Eens. Hetzelfde geldt voor topics als Racesturen, servo's en pedalen en Goeie oude (retro) consoles deel 13. Dat zijn zeer actieve, maar meer niche onderwerpen. Mensen met specifieke vragen kunnen veel beter geholpen worden in dit soort topics.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
G_Dragon schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:24:
Hier is ook de pre-order geannuleerd van AC: Shadows, helaas.. vind het echt jammer dat ze gamers niet zelf de keus hebben laten maken, maargoed ook het risico van het vak om via het buitenland te kopen. Daar gaat €90 aan braziliaanse munteenheden... O-)

[Afbeelding]
Als je dit zo ziet vraag je toch echt af waarom MS het dicht zet. Is toch allemaal hartstikke normaal!

Kan er een nieuw topic komen voor geneuzel met shady shit c.q enorm vermoeiende gelul van mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten? We hebben al topics voor performance (tien posts and counting), toekomstige ontwikkelingen (openbare trashcan voor troll posts) en gamepass (via grijze keysites en misbruik makend van welvaartsverschillen tussen landen zo goedkoop mogelijk toegang krijgen tot een abbonementsdienst voor computerspellen). Dan kan dit soort posts ook ergens anders opgeborgen worden.

Ik zou als ik tweakers.net was mijn vingers niet willen branden aan overtredingen van de voorwaarden van MS.

[ Voor 7% gewijzigd door Exactor it op 27-09-2024 23:39 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:05

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Exactor it schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:34:
Kan er een nieuw topic komen voor geneuzel met shady shit c.q enorm vermoeiende gelul van mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten? .
Ik denk niet dat hier een apart topic voor nodig is, maar je bent altijd vrij om er eentje aan te maken. :)
We hebben al topics voor performance (tien posts and counting), toekomstige ontwikkelingen (openbare trashcan voor troll posts) en gamepass (via grijze keysites en misbruik makend van welvaartsverschillen tussen landen zo goedkoop mogelijk toegang krijgen tot een abbonementsdienst voor computerspellen). Dan kan dit soort posts ook ergens anders opgeborgen worden.
Er hoeft niet voor iedere post direct een nieuw topic gemaakt geworden, dat er verschillende losse topics zijn, wil niet zeggen dat je elders niet over iets mag praten. We willen mensen ook de ruimte geven indien met specifiek over iets willen praten, dat ook te kunnen doen. En jij vind misschien een apart topic niks, maar andere members vinden het wel weer beter. We proberen echt hier een balans in te vinden, maar 100% naar iedereen zijn wens te doen is gewoon niet haalbaar ;)
Ik zou als ik tweakers.net was mijn vingers niet willen branden aan overtredingen van de voorwaarden van MS.
Je hoeft Google maar te openen en je vind websites waar dit zo verkocht word of waar je een hele uitleg pagina's krijgt, ik denk niet dat een forum topic hier de grote boosdoener is. >:)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Exactor it
@Linksquest Je kunt ook Google gebruiken om warez op te zoeken. Bespreken we ook niet op tweakers. En als het zo makkelijk is, waarom zijn er tientallen posts per week over waarin mensen hulp vragen en krijgen om de Tos van MS te overtreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Exactor it schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:38:
@Linksquest Je kunt ook Google gebruiken om warez op te zoeken. Bespreken we ook niet op tweakers. En als het zo makkelijk is, waarom zijn er tientallen posts per week over waarin mensen hulp vragen en krijgen om de Tos van MS te overtreden?
Warez zijn illegaal in Nederland. Een buitenlands account en tegoed gebruiken is niet illegaal in Nederland. Volgens de voorwaarden van Microsoft mag het niet, de gebruiker loopt het risico op het kwijtraken van zijn/haar account, maar ze gedogen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-08 20:19
Vraagje. Ik heb een aantal advertenties geplaatst op tweakers. Mag ik daar naar linken in een topic?

Of kan ik ergens melden dat mijn racerig te koop staat in het racing subforum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
ActualFantasy schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:40:
Vraagje. Ik heb een aantal advertenties geplaatst op tweakers. Mag ik daar naar linken in een topic?

Of kan ik ergens melden dat mijn racerig te koop staat in het racing subforum?
Het delen van advertenties op het forum in welk vorm dan ook, zowel V&A , Ebay of Marktplaats is niet toegestaan op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Laatst online: 22-08 20:19
Linksquest schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:41:
[...]

Het delen van advertenties op het forum in welk vorm dan ook, zowel V&A , Ebay of Marktplaats is niet toegestaan op Tweakers.
En als ik gewoon zonder links meld dat ik een racerig te koop heb, en dat men mij kan DM'en voor details? mag dat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
ActualFantasy schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:44:
[...]

En als ik gewoon zonder links meld dat ik een racerig te koop heb, en dat men mij kan DM'en voor details? mag dat wel?
Ik snap je gedachten, maar in theorie doe je dan het zelfde en dat is helaas niet toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:18
Objectificatie van vrouwen is ongepast.

Ik meende dat @Verwijderd daar juist tegenin ging. Nu wordt hij onjuist weggezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zapato schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:51:
Objectificatie van vrouwen is ongepast.

Ik meende dat @Verwijderd daar juist tegenin ging. Nu wordt hij onjuist weggezet.
Laat maar gaan ik heb het helemaal gehad hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
De zinnen "Jeetje, ze mogen best aantrekkelijk gemaakt worden" en "Meer liefde voor de vrouw en haar vormen!" leggen naar mijn mening te veel nadruk op het uiterlijk van vrouwelijke personages. Ik vind dit ongepast, omdat het vrouwelijke personages reduceert tot hun fysieke aantrekkelijkheid en voorbijgaat aan inhoudelijke aspecten zoals karakter, verhaal, of rol in de game. Hierdoor wekt het naar mijn idee de indruk dat hun waarde primair ligt in hun uiterlijk, wat ik niet respectvol vind.

Wellicht zijn de intenties goed; in dat geval zal ik de post unlocken zodat @Verwijderd zijn bericht kan aanpassen. Iets bestempelen als "objectificatie van vrouwen" is wat hard van mijn kant. Ik heb dit aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mog schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:03:
De zinnen "Jeetje, ze mogen best aantrekkelijk gemaakt worden" en "Meer liefde voor de vrouw en haar vormen!" leggen naar mijn mening te veel nadruk op het uiterlijk van vrouwelijke personages. Ik vind dit ongepast, omdat het vrouwelijke personages reduceert tot hun fysieke aantrekkelijkheid en voorbijgaat aan inhoudelijke aspecten zoals karakter, verhaal, of rol in de game. Hierdoor wekt het naar mijn idee de indruk dat hun waarde primair ligt in hun uiterlijk, wat ik niet respectvol vind.

Wellicht zijn de intenties goed; in dat geval zal ik de post unlocken zodat @Verwijderd zijn bericht kan aanpassen. Iets bestempelen als "objectificatie van vrouwen" is wat hard van mijn kant. Ik heb dit aangepast.
Haal dan mijn hele bericht weg en zeg niks. Nu heb je 2 zinnen uit mijn reactie getrokken. Ik reageerde op iemand zijn reactie op de trailer van de nieuwe Naughty Dog game.

Wat dat voor indruk wekt bij jou kan ik helemaal niks mee en zal ik verder dan ook niets mee doen. Nogmaals, het is klaar zo. Ik ga mij niet verder herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 13:09

HugoBoss1985

Xenotech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Dit is niet voor Spielerij maar voor front page moderatie, Spielerij moderatie is alleen het game gedeelte op het forum 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Linksquest schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:32:
[...]

Dit is niet voor Spielerij maar voor front page moderatie, Spielerij moderatie is alleen het game gedeelte op het forum 😉
Oops, te snel gehandeld.
Dank voor de correctie.
Kun jij / een mod het verplaatsen voor mij?

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-12-2024 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik ben het niet eens met het moderatie gedrag/de modbreak in het Stalker 2 topic.

Er is eerder vastgesteld, door dezelfde moderator, en n.a.v. een moderatie dat "iedereen zijn mening mag hebben over de game".
Dat waren letterlijke woorden van dezelfde moderator.
Er worden nu, per abuis en zonder aankondiging, andere regels ingesteld.

En nu wordt er wederom, zonder pardon en zonder enige aanpassing (moderatie) volledige lappen (informatieve) tekst verwijderd.
Het is voor mij een raadsel, en frustrerend, dat posts volledig verwijderd worden zonder aanpassing en alvorens een modbreak.
Want ik heb daar een hoop tijd en energie ingestoken, net als de mensen die daarop reageren/discussiëren.

Ik heb al meerdere malen voorgesteld, aan bewuste moderator, om onderin het topic een topic warning te plaatsen en daar vervolgens op te gaan handhaven.

Buiten dat vind ik het discriminerend dat mensen die het spel niet (meer) hebben niet mee zouden mogen doen aan de discussie.

Verder wil ik ook duidelijk aangeven dat er een aantal offtopic reacties in het topic staan, die niets met de game en/of ervaringen te maken hebben en die niet worden gemodereerd/verwijderd.
Er staan ook ongefundeerde one-liners in het topic in de trend van "de game is echt geweldig goed".

Een topic met verschillende meningen over een game kan nooit voor iedereen gezellig zijn.
Mog schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:18:
[modbreak]Ik heb diverse reacties verwijderd van @uchiha tijntje, @P-Rock, @utbone en @HugoBoss1985. De discussie over de technische staat van S.T.A.L.K.E.R. 2 is ontspoord in een vinnige welles-nietes tussen voor- en tegenstanders.

We weten inmiddels dat de game niet in optimale staat is uitgebracht. De eindeloze herhaling van argumenten over bugs versus gameplay en of de game zijn aanschafprijs wel of niet waard is, voegt niets meer toe aan het gesprek. Dit creëert alleen maar een vervelende sfeer die het topic voor anderen verpest.

Dit topic is in eerste instantie bedoeld voor spelers om ervaringen te delen. Als je de game niet hebt of wilt aanschaffen vanwege de technische problemen, prima - deel je mening één keer en laat het daarbij.

Laten we terug naar een constructieve discussie over de game zelf.​​​​​​​​​​​​​​​​[/]

[ Voor 45% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-12-2024 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
@HugoBoss1985 berichten zijn verplaatst naar [ZT] Performance (FPS) en Issues in games, daar kunnen en mogen jullie de discussie verder voeren.

Ik snap dat jullie dat graag in het Stalker 2 topic willen doen, maar er zijn ook mensen die gewoon gezellig over de game willen praten, met betrekking tot wat ze ontdekt hebben of over een bepaalde missie willen praten. wij denken dat dit een oplossing is waar beide partijen iets aan hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Iedereen mag inderdaad zijn mening geven over de game, zowel positief als negatief. Wat niet constructief is, is het constant herhalen van dezelfde argumenten die leiden tot verhitte discussies. Het probleem was niet de kritiek op de technische staat van de game - die is terecht en mag benoemd worden. Het probleem was de toon van de discussie die steeds persoonlijker en vinniger werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Linksquest schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:22:
@HugoBoss1985 berichten zijn verplaatst naar [ZT] Performance (FPS) en Issues in games, daar kunnen en mogen jullie de discussie verder voeren.

Ik snap dat jullie dat graag in het Stalker 2 topic willen doen, maar er zijn ook mensen die gewoon gezellig over de game willen praten, met betrekking tot wat ze ontdekt hebben of over een bepaalde missie willen praten. wij denken dat dit een oplossing is waar beide partijen iets aan hebben.
@Mog @P-Rock

Ik denk dat versplintering niet handig/constructief is.
Je gaat dadelijk alsnog bugs/issues meldingen krijgen in het Stalker 2 topic van mensen die de game wél spelen.
Alsmede prestatie issues (o.a. de shader caching perikelen).
Moet men die dan allemaal doorverwijzen naar een ander topic en die twee topics op één of andere manier duidelijk met elkaar verbinden aangezien daar dan een relatie is?

Ik ben nog steeds van mening dat een duidelijke topic warning onder het topic een betere oplossing is.
Je voorkomt daarmee een hele hoop onnodige reacties en je beperkt dan de discussie.
En anders kan men offtopic reacties/reacties m.b.t. de topic warning rapporteren i.p.v. dat men elkaar aan gaat vallen.
Ik ben het met jullie eens het wellicht nogal persoonlijk leek eerder.
Het begon voor mij weer met een reactie/sneer @P-Rock waar ik mij in ging mengen en waardoor het weer uit de hand liep.

Bijvoorbeeld:

-Geen discussie over de aanschaf prijs van de game, kortingsacties melden mag wel. (men mag dan niet reageren met "ja maar ik vind het nog steeds te duur voor een Alpha test").
-Het niet hebben/spelen van de game betekend nog steeds dat je mag reageren, reacties hierover worden verwijderd.
-Geen ongefundeerde one-liners.
-Geen reacties op de man maar op de inhoud.

-Misschien kunnen jullie zelf nog iets creatiefs bedenken qua balans tussen de positieve- en negatieve posts.
Ik kan me wel voorstellen dat een discussie hierover die zo ver uit de hand loopt niet handig is (als men gezellig over de game wilt kletsen).
Perk dat dan in maar hou het wel open.

Zo'n topic warning werkt preventief maar het is ook makkelijker naar regels te wijzen en dit af te bakenen.
En je houdt alles in één topic.
Want voor de (nieuwe) lezers van informatie over de game is het van belang om de goede- en slechte punten van deze game te lezen.

Binnen het topic zit de meeste ervaring met goede- en slechte punten maar ook ervaring qua gameplay, quests, unlocken, mods, performance, issues, bugs, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-12-2024 19:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:01
Bespreken van modchip niet toegestaan, in het draadje van goede oude consoles topic.

Ik kan begrijpen dat voor courante hardware men niet wil dat men dit doet.
Het is illegaal, en remt op verkopen en dat soort zaken..
Tot zover mee eens..

Oude hardware, valt daar dus ook blijkbaar onder. Jarenlang is het geen probleem geweest, en nu wel.
Oude hardware waarvan niemand omzet zou verliezen. Oude hardware waar zonder deze mod chip het niet eens meer werkend te krijgen is.

Links naar wares of roms zijn verboden, duidelijk.

Hoe kan het zijn dat bv YouTube , welke ook erg streng is, hier wel over modchip gesproken kan worden, met uitleg?

Zijn jullie dan niet erg strak bezig? Zo strak dat zelfs een aantal users het ergens anders zoekt..
Das toch zonde dat je meer dan 25 jaar lid bent, en nu moet verkassen omdat je niet over modchip mag praten bij oude hardware, welke niet meer gemaakt, verkocht , of ontwikkeld word. Zelfde geld voor de games..

De regels die YouTube hanteerd lijken mij wat dat betreft gewoon valide genoeg, om hier ook te kunnen hanteren..

Daarnaast , mag zaken zoals mister, welke enkel maar op roms draait, wel?
Das dan toch ook vreemd?

Denk dat het een onzinnige post is, gezien het beleid al vast staat, contact met de mods ook al een duidelijke strekking heeft, maar goed proberen kan altijd.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
PsYgHo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:26:
Bespreken van modchip niet toegestaan, in het draadje van goede oude consoles topic.

Ik kan begrijpen dat voor courante hardware men niet wil dat men dit doet.
Het is illegaal, en remt op verkopen en dat soort zaken..
Tot zover mee eens..

Oude hardware, valt daar dus ook blijkbaar onder. Jarenlang is het geen probleem geweest, en nu wel.
Jarenlang was het wel degelijk een probleem, je had alleen geluk dat er niet altijd even goed gehandhaafd werd.
Oude hardware waarvan niemand omzet zou verliezen. Oude hardware waar zonder deze mod chip het niet eens meer werkend te krijgen is.

Links naar wares of roms zijn verboden, duidelijk.

Hoe kan het zijn dat bv YouTube , welke ook erg streng is, hier wel over modchip gesproken kan worden, met uitleg?
Geen idee, wij gaan niet over het beleid op YouTube, en kennen daar de redenatie dus ook niet achter. Is ook niet relevant trouwens.
Zijn jullie dan niet erg strak bezig? Zo strak dat zelfs een aantal users het ergens anders zoekt..
Das toch zonde dat je meer dan 25 jaar lid bent, en nu moet verkassen omdat je niet over modchip mag praten bij oude hardware, welke niet meer gemaakt, verkocht , of ontwikkeld word. Zelfde geld voor de games..

De regels die YouTube hanteerd lijken mij wat dat betreft gewoon valide genoeg, om hier ook te kunnen hanteren..
Wat ons betreft zijn onze regels valide.
Daarnaast , mag zaken zoals mister, welke enkel maar op roms draait, wel?
Das dan toch ook vreemd?
Ik ken mister niet. Maar als mister ervoor zorgt dat je roms kunt gebruiken, is het ook niet toegestaan over mister te praten.
Denk dat het een onzinnige post is, gezien het beleid al vast staat, contact met de mods ook al een duidelijke strekking heeft, maar goed proberen kan altijd.
Vragen mag uiteraard altijd :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 10:02
Om verdere "misverstanden" te voorkomen: kan er (binnen het topic) een duidelijke en heldere definitie komen van wat wel en niet kan? Want als FPGA-consoles al niet besproken mogen worden, blijft er weinig over.
Op dit moment lijkt alles dat ook maar een raakvlak heeft met modding in de ban te zijn gedaan, zelfs als het volkomen legaal te gebruiken is afhankelijk van context en eigendom.
Er wordt nu gedaan alsof de regels heel eenvoudig zijn, maar blijkbaar, gezien de posts in het topic, is het juist complex.
Een paar vragen ter verduidelijking:
  • Wat valt volgens Tweakers onder een “modchip”? Is dat alle wat je inbouwt in de console? Of alleen chips die puur dienen om de kopiëerbeveiliging te omzijlen?
  • Als alles wat gebruikt kan worden om games los van het origineel te spelen verboden is, zijn flahscards zoals de everdrive ook verboden? Ook als je ‘m gebruikt om je eigen cartridges af te spelen via een Retrode of andere dumptool?
  • Mods zoals een DFO-mod, waarmee je PAL- en NTSC-modi kunt schakelen – zijn die toegestaan? En hoe zit het als zo’n mod ook regionlocks verwijdert?
  • FPGA-consoles zoals Analogue of MiSTer – mogen die besproken worden? Functioneel doen die niets anders dan software-emulatie, maar dan nauwkeuriger en op dedicated hardware.
  • Als het probleem is dat iets ook illegaal gebruikt kán worden – waar ligt dan de grens? Dan zou je in theorie ook niet over de "classic mini"-consoles mogen praten, want de meeste mensen draaien daar ook gewoon illegale ROMs op.
  • Als emulatie niet besproken mag worden omdat er ROMs voor nodig zijn, mogen we het dan überhaupt nog over emulators hebben?
  • Mag een modchip überhaupt besproken worden in het kader van reparaties? Originele Xbox-consoles sneuvelen inmiddels bij bosjes door defecte dvd-drives. In veel gevallen is het gebruik van een modchip of softmod de enige manier om de console weer functioneel te maken. Mag dat dan ook niet besproken of getoond worden?
Het zou fijn zijn als dit beleid iets minder zwart-wit wordt toegepast. Retro gaming is technisch, en als elk hulpmiddel om oude hardware of games speelbaar te houden per definitie als “illegaal” wordt gezien, blijft er weinig ruimte over voor serieuze, informatieve discussie terwijl je hier prima genuanceerd over kunt praten zonder piraterij te promoten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 15:45
Bart ® schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:09:
[...]

Jarenlang was het wel degelijk een probleem, je had alleen geluk dat er niet altijd even goed gehandhaafd werd.
Zeg maar gewoon niet! De afgelopen 5 jaar is er in het topic gewoon nooit gemodereerd. Ten eerst was het niet nodig, het was een gemoedelijk topic en er waren nooit verhitte discussies.

Maar aangezien nu modchips verboden zijn, kunnen jullie dan duidelijk specificeren wat jullie onder een modchip verstaan? Want nu is het een catch all begrip en wordt er meteen berichten verwijderd als de term modchip erin voorkomt terwijl 1 bericht daarna een apparaatje wordt getoond waarmee je zowel je wiiu als wii games van de SD kaart kan spelen. Dit ding is speciaal voor een gemodde wiiu, dat mag dan wel?

Hier is de link naar het mister topic, hoeven jullie niet te zoeken:
https://gathering.tweaker.../list_messages/2011436/20

Kan er meteen een slotje op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 19:56
Bart ® schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:09:
[...]

Wat ons betreft zijn onze regels valide.
Sorry hoor, maar ik vind dit wel heel arrogant. Zoals boven genoemd hoefde er in de retro console topic nagenoeg niet gemodereerd te worden en nu komen jullie als mod-goden ff langs en modden jullie de hele topic kapot omdat jullie het 'niet door hadden' Alstublieft hou op. Dan zijn jullie OF heel onbekwaam, of er speelt wat anders op de achtergrond. Dat is iets waar wij waarschijnlijk nooit antwoord op zullen krijgen, maar bedenk wel dat wij, de community, Tweakers groot hebben gemaakt en de manier hoe jullie de afgelopen tijd met het retro console topic om zijn gegaan vind ik ronduit schandalig.
Er zijn zo'n 11 mensen weg gelopen uit het topic vanwege jullie houding. Toegegeven, over heel GoT genomen is dat niet veel, maar als jullie zo met jullie community om blijven gaan zie ik geen rooskleurige toekomst voor Tweakers...

edit
Ik ben wel benieuwd hoe 'jullie' als modder op @eltweako gaan reageren...

[ Voor 4% gewijzigd door Vuikie op 09-06-2025 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
eltweako schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:50:
Om verdere "misverstanden" te voorkomen: kan er (binnen het topic) een duidelijke en heldere definitie komen van wat wel en niet kan? Want als FPGA-consoles al niet besproken mogen worden, blijft er weinig over.
Op dit moment lijkt alles dat ook maar een raakvlak heeft met modding in de ban te zijn gedaan, zelfs als het volkomen legaal te gebruiken is afhankelijk van context en eigendom.
Er wordt nu gedaan alsof de regels heel eenvoudig zijn, maar blijkbaar, gezien de posts in het topic, is het juist complex.
Een paar vragen ter verduidelijking:
  • Wat valt volgens Tweakers onder een “modchip”? Is dat alle wat je inbouwt in de console? Of alleen chips die puur dienen om de kopiëerbeveiliging te omzijlen?
  • Als alles wat gebruikt kan worden om games los van het origineel te spelen verboden is, zijn flahscards zoals de everdrive ook verboden? Ook als je ‘m gebruikt om je eigen cartridges af te spelen via een Retrode of andere dumptool?
  • Mods zoals een DFO-mod, waarmee je PAL- en NTSC-modi kunt schakelen – zijn die toegestaan? En hoe zit het als zo’n mod ook regionlocks verwijdert?
  • FPGA-consoles zoals Analogue of MiSTer – mogen die besproken worden? Functioneel doen die niets anders dan software-emulatie, maar dan nauwkeuriger en op dedicated hardware.
  • Als het probleem is dat iets ook illegaal gebruikt kán worden – waar ligt dan de grens? Dan zou je in theorie ook niet over de "classic mini"-consoles mogen praten, want de meeste mensen draaien daar ook gewoon illegale ROMs op.
  • Als emulatie niet besproken mag worden omdat er ROMs voor nodig zijn, mogen we het dan überhaupt nog over emulators hebben?
  • Mag een modchip überhaupt besproken worden in het kader van reparaties? Originele Xbox-consoles sneuvelen inmiddels bij bosjes door defecte dvd-drives. In veel gevallen is het gebruik van een modchip of softmod de enige manier om de console weer functioneel te maken. Mag dat dan ook niet besproken of getoond worden?
Het zou fijn zijn als dit beleid iets minder zwart-wit wordt toegepast. Retro gaming is technisch, en als elk hulpmiddel om oude hardware of games speelbaar te houden per definitie als “illegaal” wordt gezien, blijft er weinig ruimte over voor serieuze, informatieve discussie terwijl je hier prima genuanceerd over kunt praten zonder piraterij te promoten.
Als eerste: bedankt voor je genuanceerde reactie. Dat waardeer ik zeer.

Ik begrijp de frustratie. Ik heb zelf een collectie aan NTSC-J PlayStation games die ik graag op mijn Europese PlayStation zou willen afspelen. Een HDMI poort op mijn GameCube zou geweldig zijn. Ik vind video game preservation belangrijk en herken het gevoel dat legacy consoles een bepaalde uitzondering zouden kunnen verdienen.

De uitdaging zit hem in het maken van een uitvoerbaar beleid. Een grijs gebied leidt vaak tot problemen bij handhaving. Hoe onderscheid ik als moderator een "goede" modchip van een "slechte"? Elke uitzondering creëert nieuwe grijze zones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:44
Vergeet ook niet dat Tweakers als bedrijf verantwoordelijk gesteld kan worden van wat er op het topic besproken wordt. Er zijn partijen die erg agressief kunnen zijn als het gaat om juridische stappen (Nintendo bijvoorbeeld). Daar komt het beleid vooral vandaan, dat mis ik een beetje in de terugkoppeling :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mog schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:24:
[...]

Ik begrijp de frustratie. Ik heb zelf een collectie aan NTSC-J PlayStation games die ik graag op mijn Europese PlayStation zou willen afspelen. Een HDMI poort op mijn GameCube zou geweldig zijn. Ik vind video game preservation belangrijk en herken het gevoel dat legacy consoles een bepaalde uitzondering zouden kunnen verdienen.

De uitdaging zit hem in het maken van een uitvoerbaar beleid. Een grijs gebied leidt vaak tot problemen bij handhaving. Hoe onderscheid ik als moderator een "goede" modchip van een "slechte"? Elke uitzondering creëert nieuwe grijze zones.
Maar wat is nou je antwoord op de vraag dan?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsYgHo
Vuikie schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:22:
[...]

Sorry hoor, maar ik vind dit wel heel arrogant. Zoals boven genoemd hoefde er in de retro console topic nagenoeg niet gemodereerd te worden en nu komen jullie als mod-goden ff langs en modden jullie de hele topic kapot omdat jullie het 'niet door hadden' Alstublieft hou op. Dan zijn jullie OF heel onbekwaam, of er speelt wat anders op de achtergrond. Dat is iets waar wij waarschijnlijk nooit antwoord op zullen krijgen, maar bedenk wel dat wij, de community, Tweakers groot hebben gemaakt en de manier hoe jullie de afgelopen tijd met het retro console topic om zijn gegaan vind ik ronduit schandalig.
Er zijn zo'n 11 mensen weg gelopen uit het topic vanwege jullie houding. Toegegeven, over heel GoT genomen is dat niet veel, maar als jullie zo met jullie community om blijven gaan zie ik geen rooskleurige toekomst voor Tweakers...

edit
Ik ben wel benieuwd hoe 'jullie' als modder op @eltweako gaan reageren...
Dit dus exact, bedankt, ik kan het niet beter verwoorden!
Arrogantie ten top. @Bart ®

Wat geeft het als er ergens een clubje users weg gaan?
Zolang het totaalbeeld maar klopt.. Meer opbrengsten, meer leden. Dat is wat telt.

Niet kijken naar valide tegenargumenten, gewoon braaf je baas volgen..
Inhoudelijk is er dus een beleid, en het dat blok wat er nu is, geeft niets mee , zolang het doel gehaald word.
Zolang dat nog aan de orde is, kijken we nergens na, en houden we ons gewoon stijf. Als mod ben je meer dan enkel beleidsuitvoerder, lijkt me..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Seroczynski schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:36:
[...]

Maar wat is nou je antwoord op de vraag dan?
Als ik voor mezelf spreek: ik weet het niet.

Ik zie beide perspectieven. Ik ben iemand die zelf meerdere FPGA-consoles bezit en regelmatig "The Perfect Custom Game Boy Advance" video's bekijkt. Maar ook een moderator die graag constructieve discussies faciliteert en ons beleid naleeft.

Mijn hoop is dat we hier een constructieve discussie kunnen hebben.

-Edit-

@Vuikie en @PsYgHo: jullie reacties zijn niet constructief. Met een gestrekt been en speculaties over motieven. Dat helpt niet om tot een oplossing te komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mog op 09-06-2025 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsYgHo
@Mog
Hoe wil je dat doen met de uitleg van @Bart ® ?
Dan ben je toch meteen klaar..
Dat bied geen ruimte voor discussie..

Met de opmerking “vragen kan altijd”. Maar dan wel een antwoord krijgen waar je niets mee kunt..
Dan ben je toch klaar?

De perfecte mod voor als er achter de schermen al een heel duidelijk beeld wbt beleid is, en je voor de user, de schijn lijkt op te houden dat er nog iets van inbreng zou kunnen zijn…

Helaas trap ik daar niet in..
Beter heb ik dan een een erg arrogante reply , zoals die van @Bart ® waar het iig duidelijk is dat er niets te kiezen valt, en het hier mee afgedaan is.. is dat wenselijk zo’n reply, nee dat denk ik niet. Zeker niet als je ziet waarvoor tweakers staat…

Maar zo’n botte reply is wel Iets waarmee ik wel verder kan gaan.. , iets waarvan ik dan 25 jaar leuke inbreng heb gehad, en ik op zoek ga na een alternatief..

@Bart ® sluit je even dat mister topic? Zonder rommeltjes doet dat ding niets!

[ Voor 100% gewijzigd door PsYgHo op 09-06-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
PsYgHo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:48:
Hoe wil je dat doen met de uitleg van @Bart ® ?
Dan ben je toch meteen klaar..
Dat bied geen ruimte voor discussie..

Met de opmerking “vragen kan altijd”. Maar dan wel een antwoord krijgen waar je niets mee kunt..
Dan ben je toch klaar?

De perfecte mod voor als er achter de schermen al een heel duidelijk beeld wbt beleid is, en je voor de user, de schijn lijkt op te houden dat er nog iets van inbreng zou kunnen zijn…

Helaas trap ik daar niet in..
Beter dan een nog een erg arrogante reply ,waar het iig duidelijk is dat er niets te kiezen valt, en het hier mee afgedaan is..

Iets waarmee ik wel verder kan gaan.. , iets waarvan ik dan 25 jaar leuke inbreng heb gehad, en ik op zoek ga na een alternatief..
Iedereen mag altijd alles vragen van mij. En dan krijg je gewoon netjes een antwoord. In dit geval is het simpelweg niet het antwoord dat jullie willen horen. Dat dat vervolgens als arrogant opgevat wordt, tja. Daar kan ik dan weer niet veel mee. Als men vanaf het begin dat men hier op Tweakers.net kwam, gelijk goed de regels had doorgelezen, en bij onduidelijkheden gelijk vragen had gesteld, en bij reacties die niet aan de regels voldeden gelijk een report had gemaakt, dan had ik nu niet 'arrogant' hoeven zijn.

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PsYgHo
Ja, met die dooddoener red je het niet.
Zo werkt het niet, dat weet jezelf ook wel.

Waarom nu zo hard optreden, en niet in het verleden?
Waarom leg je de bal bij ons neer, terwijl wij als user blijkbaar 25 jaar lang ons niet aan de regels hebben gehouden.. of er is een gedoog beleid geweest, of je hebt gewoon gefaald bij handhaving.
Of er is een nieuwe eigenaar, en nu moet alles wel exact volgens richtlijnen.

Kijken als je daar nu eerlijk over kan zijn, valt er te praten, en is er ook begrip mogelijk vanuit beide partijen, maar met deze opstelling vanuit de mods? Nee dan is daar weinig meer mogelijk..

En wat doen we nu met de post van @eltweako ?
Die heeft een zeer goed punt!

[ Voor 12% gewijzigd door PsYgHo op 09-06-2025 17:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eltweako
Mog schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:24:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Mag ik hieruit concluderen dat er op dit moment geen duidelijk antwoord is op de gestelde vragen? Dat verbaast me, eerlijk gezegd. Het lijkt me dat bij moderatiebeslissingen toch ergens op gebaseerd moet worden, of dat nu een set richtlijnen is of een afgebakend beleid. Zonder duidelijke basis lijkt eenduidige en consequente handhaving lastig.

Eerder is ook opgemerkt dat er in het verleden nauwelijks of niet werd gemodereerd op dit vlak. Ik kan me voorstellen dat sommige dingen destijds aan de aandacht ontsnapt zijn, maar tegelijkertijd blijven die oude posts wel gewoon staan. Als het probleem werkelijk zit in het publiceren van bepaalde informatie, hoe wordt dan omgegaan met vergelijkbare inhoud uit eerdere topics? Zou het dan niet logisch zijn om daar ook naar te kijken voor consistentie?

Wat ik vooral zou willen: een inhoudelijke reactie op de eerder gestelde vragen. Als er nu inderdaad geen duidelijk afgebakend beleid is, zou het helpen als daar meer openheid over komt. Want op dit moment lijkt het alsof het beleid neerkomt op: “als het illegaal klinkt, verwijderen we het”. Dat lijkt me geen houdbare basis voor moderatie, zeker niet in een technisch onderwerp als retro gaming, waar veel zaken contextafhankelijk zijn.

De huidige situatie werkt verlammend: mensen durven niet meer vrij te posten omdat ze niet weten waar de grens ligt. Dat is niet alleen frustrerend voor de community, maar ook voor jullie als moderators, lijkt me. Een heldere lijn zou voor iedereen werkbaarder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
PsYgHo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:07:
Ja, met die dooddoener red je het niet.
Zo werkt het niet, dat weet jezelf ook wel.
Zo werkt het wel. Dit forum heeft beleid, en dat is er niet voor niets. Dit is geen democratie.
Waarom nu zo hard optreden, en niet in het verleden?
Dat is ook al in het topic uitgelegd volgens mij, maar ik zal het hier ook nog een keer uitleggen. Het is voor ons mods onmogelijk om elke reactie in elk topic te lezen. Een groot deel van onze acties is gebaseerd op topic reports. De community is namelijk goed in staat om zichzelf te corrigeren als van de regels afgeweken wordt. In sommige specifieke situaties, zoals deze, kan dat tot gevolg hebben dat een langere tijd zaken die niet voldoen aan de regels toch niet gemodereerd worden.
Waarom leg je de bal bij ons neer, terwijl wij als user blijkbaar 25 jaar lang ons niet aan de regels hebben gehouden.. of er is een gedoog beleid geweest, of je hebt gewoon gefaald bij handhaving.
Of er is een nieuwe eigenaar, en nu moet alles wel exact volgens richtlijnen.
Er is geen nieuwe eigenaar, en er is geen gedoogbeleid geweest.
Kijken als je daar nu eerlijk over kan zijn, valt er te praten, en is er ook begrip mogelijk vanuit beide partijen, maar met deze opstelling vanuit de mods? Nee dan is daar weinig meer mogelijk..

En wat doen we nu met de post van @eltweako ?
Die heeft een zeer goed punt!
We komen er nog op terug.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
We komende op terug, gaat dat ook 25 jaar duren? :+ (note humor! @Bart ® )

Stel gewoon voor nu een duidelijke grens, eventueel zonder motivatie, met als uitleg “beleid”..
En pak het dan eens goed op zodat we over 25 jaar niet hetzelfde hebben.. :o :+

[ Voor 70% gewijzigd door PsYgHo op 09-06-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
eltweako schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:13:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Mag ik hieruit concluderen dat er op dit moment geen duidelijk antwoord is op de gestelde vragen? Dat verbaast me, eerlijk gezegd. Het lijkt me dat bij moderatiebeslissingen toch ergens op gebaseerd moet worden, of dat nu een set richtlijnen is of een afgebakend beleid. Zonder duidelijke basis lijkt eenduidige en consequente handhaving lastig.

Eerder is ook opgemerkt dat er in het verleden nauwelijks of niet werd gemodereerd op dit vlak. Ik kan me voorstellen dat sommige dingen destijds aan de aandacht ontsnapt zijn, maar tegelijkertijd blijven die oude posts wel gewoon staan. Als het probleem werkelijk zit in het publiceren van bepaalde informatie, hoe wordt dan omgegaan met vergelijkbare inhoud uit eerdere topics? Zou het dan niet logisch zijn om daar ook naar te kijken voor consistentie?

Wat ik vooral zou willen: een inhoudelijke reactie op de eerder gestelde vragen. Als er nu inderdaad geen duidelijk afgebakend beleid is, zou het helpen als daar meer openheid over komt. Want op dit moment lijkt het alsof het beleid neerkomt op: “als het illegaal klinkt, verwijderen we het”. Dat lijkt me geen houdbare basis voor moderatie, zeker niet in een technisch onderwerp als retro gaming, waar veel zaken contextafhankelijk zijn.

De huidige situatie werkt verlammend: mensen durven niet meer vrij te posten omdat ze niet weten waar de grens ligt. Dat is niet alleen frustrerend voor de community, maar ook voor jullie als moderators, lijkt me. Een heldere lijn zou voor iedereen werkbaarder zijn.
Volgens mij is het huidige beleid toch echt heel helder: modchips zijn een no-go. Maar zoals gezegd zijn we als mods met elkaar in overleg hoe we antwoord kunnen geven op je (valide) vragen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
PsYgHo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:18:
We komende op terug, gaat dat ook 25 jaar duren?
Haal even rustig adem, als ik zeg dat we erop terug komen, dan doen we dat ook. Dit soort reacties dragen niets bij aan het punt dat je wil maken, dat weet je volgens mij ook wel.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
Bart ® schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:18:
[...]

Volgens mij is het huidige beleid toch echt heel helder: modchips zijn een no-go. Maar zoals gezegd zijn we als mods met elkaar in overleg hoe we antwoord kunnen geven op je (valide) vragen.
Dank voor de terugkoppeling. Goed om te horen dat er intern overleg is. Hopelijk leidt dat tot wat meer duidelijkheid, want “modchips zijn een no-go” roept juist veel vragen op. Ik wacht het overleg af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 22:35

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Never mind. :)

[ Voor 98% gewijzigd door Jazzy op 09-06-2025 17:24 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Jazzy schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:21:
[...]

Mag de toon een tandje minder aanvallend? Dank u.

Edit: Wat @Bart ® zegt.
Aanvallend? Nee dan had ik er wel iets anders neergezet.
Zie je de :+ niet? Of is er geen gevoel voor humor meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
PsYgHo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:24:
[...]

Aanvallend? Nee dan had ik er wel iets anders neergezet.
Zie je de :+ niet? Of is er geen gevoel voor humor meer?
Ik stel voor dat we hier geen welles-nietes-discussie gaan voeren :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuikie
Jazzy schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:21:
[...]

Mag de toon een tandje minder aanvallend? Dank u.

Edit: Wat @Bart ® zegt.
Dan hadden jullie, als mods, er niet zo hard in moeten komen. Jullie krijgen nu gewoon het spel terug wat jullie zelf zijn begonnen...
Het retro topic is altijd gemoedelijk geweest totdat jullie erachter kwamen dat jullie al jaren hebben verzaakt en dan moeten wij ja en amen zeggen 'wat @Bart ® zegt'?

Maargoed, ik ben benieuwd waar jullie overleg op uitkomt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
@Vuikie Ik ook…
Benieuwend wat er bv nu met het mister topic gaat gebeuren, en al de duizenden bijdragen op het forum…Minimaal 25 jaar aan post moeten doorzoeken lijkt me een beste taak!

[ Voor 88% gewijzigd door PsYgHo op 09-06-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Vuikie schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:29:
Het retro topic is altijd gemoedelijk geweest totdat jullie erachter kwamen dat jullie al jaren hebben verzaakt en dan moeten wij ja en amen zeggen 'wat @Bart ® zegt'?

Maargoed, ik ben benieuwd waar jullie overleg op uitkomt...
Ik herhaal nog even wat ik net zei:
Als men vanaf het begin dat men hier op Tweakers.net kwam, gelijk goed de regels had doorgelezen, en bij onduidelijkheden gelijk vragen had gesteld, en bij reacties die niet aan de regels voldeden gelijk een report had gemaakt, dan was er nu helemaal geen issue geweest. Ik zie hier een aantal mensen roepen dat de community Tweakers groot heeft gemaakt, en dat klopt, maar in dit topic heeft de community net zo goed verzaakt met betrekking tot zich aan de regels houden.

Zoals je het nu stelt, is het de schuld van de politie als iemand met 150km/h op de snelweg een ongeluk veroorzaakt, omdat die politie niet genoeg gecontroleerd heeft. Nee, de persoon die te hard reed, heeft zelf de regels overtreden. Had de politie meer moeten controleren? Misschien. Hadden wij als mods meer moeten checken in het retrotopic? Ja, achteraf gezien wel ja. Had de community zich aan de regels moeten houden? Ja, dat ook. Is het dus alleen de schuld van de moderators? Nee, dat lijkt me niet fair.

Cunning linguist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuikie
@Bart ® ga jij echt roekeloos gedrag, met levens op het spel, vergelijken met het modden van een console, waardoor een of ander bedrijf een paar dollar minder verdient?

Maar om in jouw'n analogie te blijven, in Duitsland mag je wel 150km/u rijden, alleen blijkt t grensbordje niet goed aan te geven waar de Nederlandse grens is... Ja dan is dat de fout van de uitvoerende instantie!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PsYgHo
Jullie hebben door niet in te grijpen een beeld geschetst wat minimaal 25 jaar lang heeft bestaan.

Niet zo vreemd dat men daar iets van denkt toch?
Gedoogbeleid komt in mij op.

Maar goed , kom eens met een duidelijk beleid.. want iets wat blijkbaar minimaal 25 jaar bestaat, dan kun je nu niet meer zeggen, ja dat is de schuld van users..

Als ik 25 jaar mijn schutting 10cm teveel op jouw erf heb gezet, dan krijg ik gelijk van de rechter, en mag de schutting blijven staan. Dus jouw verhaal van de politie slaat kant nog wal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Bart ® schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:18:
[...]

Nee het beleid is niet duidelijk!
Er wordt niet gespecificeerd wat een modchip is en welke modchips zijn toegestaan om te bespreken.
Er is het retro landschap een enorm groot aanbod aan mods beschikbaar dat alleen de opmerking modchips zijn verboden niet voldoende is. Of het antwoord is gewoon simpelweg dat alle mods verboden zijn. Maak het zwart wit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
cold_as_ijs schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:44:
[...]

Nee het beleid is niet duidelijk!
Er wordt niet gespecificeerd wat een modchip is en welke modchips zijn toegestaan om te bespreken.
Er is het retro landschap een enorm groot aanbod aan mods beschikbaar dat alleen de opmerking modchips zijn verboden niet voldoende is. Of het antwoord is gewoon simpelweg dat alle mods verboden zijn. Maak het zwart wit!
Tot het beleid eventueel aangepast of verduidelijkt wordt zijn alle modchips verboden terrein.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Bart ® schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:47:
[...]

Tot het beleid eventueel aangepast of verduidelijkt wordt zijn alle modchips verboden terrein.
Suc6 met het verwijderen van heel veel topics en Posts…
Of zet je ze eerst op slot, en verwijder je ze dan, op open je ze dan opnieuw, totdat het beleid duidelijk is?

[ Voor 17% gewijzigd door PsYgHo op 09-06-2025 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
[...]

Bedankt voor duidelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
[...]

Hoe zit het met producten als een memcard pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Vrietje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:02:
[...]

Daar kan je ROMs mee afspelen, lijkt me duidelijk dus dat daar geen woord over gerept mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Vrietje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:02:
[...]

Valt onder de vragen die @eltweako al heeft gesteld, komen we op terug.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Wacht in spanning af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Een deadline zou dan wel handig zijn en om de 5 dagen updates oid. Daarbij ook een stuk transparantie in zelf reflectie - hoe had dit voorkomen kunnen worden en hoe gaat de communicatie de volgende keer.

Verder is Tweakers voor mij klaar. Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PsYgHo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:43:
Jullie hebben door niet in te grijpen een beeld geschetst wat minimaal 25 jaar lang heeft bestaan.

Niet zo vreemd dat men daar iets van denkt toch?
Gedoogbeleid komt in mij op.

Maar goed , kom eens met een duidelijk beleid.. want iets wat blijkbaar minimaal 25 jaar bestaat, dan kun je nu niet meer zeggen, ja dat is de schuld van users..

Als ik 25 jaar mijn schutting 10cm teveel op jouw erf heb gezet, dan krijg ik gelijk van de rechter, en mag de schutting blijven staan. Dus jouw verhaal van de politie slaat kant nog wal.
25 jaar geleden mocht je overal nog roken, nu niet meer. Regels veranderen, kun je leuk vinden of niet, deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Geen probleem als men maar duidelijk is, en dat is men niet…
Men is star, eenrichtingsverkeer, en niet van plan om dat typte veranderen, blijkbaar…

Ik hekel de onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Tux3.14 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:40:
Een deadline zou dan wel handig zijn en om de 5 dagen updates oid. Daarbij ook een stuk transparantie in zelf reflectie - hoe had dit voorkomen kunnen worden en hoe gaat de communicatie de volgende keer.

Gezien de inhoud van het privé bericht…..
ik heb vanwege vakantie deze discussie gemist, maar privéberichten openbaar maken is niet de bedoeling

Vrees ik het ergste… :+

[ Voor 29% gewijzigd door BM op 09-06-2025 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
Overigens ik zie ook staan firmware modificaties . Prima Maare geef het ook door aan jullie nieuws afdeling die bijvoorbeeld post over een firmware modificatie van een radeon 9070 waardoor deze praktisch een 9070xt wordt.
Anders is iedereen die daarop reageert ook in overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
PsYgHo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:56:
[...]

Gezien de inhoud van het privé bericht…..
[mbr] ik heb vanwege vakantie deze discussie gemist, maar privéberichten openbaar maken is niet de bedoeling[/]

Vrees ik het ergste… :+
Nou gezien de reactie van de bewuste mod, maakte ik graag een bewuste uitzondering…
Gaf heel mooi aan hoe de houding is van betreffende mod..
@Bart ® in dit geval…

[ Voor 3% gewijzigd door PsYgHo op 09-06-2025 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter

We kunnen nu geen Deadline geven, ook gezien dat de vakantie periode in volle gang is. Verschillende van ons zijn met vakantie, of gaan binnenkort met vakantie. We nemen jullie feedback serieus en we gaan hier mee aan de slag.

Dus als je een feedback of verbeter voorstel hebt, meld het gerust en we komen hier zo snel mogelijk op terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 09-06-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Linksquest schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:15:
[...]

We kunnen nu geen Deadline geven, ook gezien dat de vakantie periode in volle gang is. Verschillende van ons zijn met vakantie, of gaan binnenkort met vakantie. We nemen jullie feedback serieus en we gaan hier mee aan de slag.

Dus als je een feedback of verbeter voorstel hebt, meld het gerust en we komen hier zo snel mogelijk op terug.
Das toch al een heel ander antwoord als ik van @Bart ® kreeg..
Stuk netter…
Bedankt , we wachten af…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
[...]

Dan geef je een deadline toch een x aantal weken tot na de vakantie periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Misschien handig om even een slotje op het retro consoles topic te doen totdat jullie er duidelijkheid over hebben. Het gaat anders geheid mis en dan moeten er weer berichten verwijderd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Pak dan ook even het mister topic mee 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij nu ook. Na het lezen van de reacties vanuit de mods die volstaan met dubbele standaarden met onnodige arrogantie neem ik bij deze afscheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Ik ben nog te benieuwd hoe het af gaat lopen, eigenlijk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Seroczynski schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:26:
Misschien handig om even een slotje op het retro consoles topic te doen totdat jullie er duidelijkheid over hebben. Het gaat anders geheid mis en dan moeten er weer berichten verwijderd gaan worden.
Dan kan de helft van alle topics dicht. Want modden / Tweaken op een device is vaak een chip installeren of modificatie toepassen.
Modchip = ROMS afspelen klopt niet. Mijn MD2 heeft ook modchips, maar geen daarvan zijn voor het afspelen van ROMS of andere piraterij-achtige zaken. Om het even retro gerelateerd te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PluueeR
  • Laatst online: 08:59
Tux3.14 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:31:
[...]

Dan kan de helft van alle topics dicht. Want modden / Tweaken op een device is vaak een chip installeren of modificatie toepassen.
Modchip = ROMS afspelen klopt niet. Mijn MD2 heeft ook modchips, maar geen daarvan zijn voor het afspelen van ROMS of andere piraterij-achtige zaken. Om het even retro gerelateerd te houden.
Dan kan je de hele site wel opdoeken. Overigens naast het Mister topic, zou dan ook kunnen sluiten dezeook kunnen sluiten. Succes met het aanslingeren van de Zamboni ;-).

[ Voor 3% gewijzigd door PluueeR op 09-06-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Kijk dat word nog heel wat werk…
Wat halen ze zich op de hals zul je zeggen…

Backfire… oeps….

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
En niet om flauw te zijn maar neem wel mee dat jullie gewoon berichten over emulatoren:
https://tweakers.net/nieu...nen-in-ios-app-store.html dit is 1 van vele berichten over emulatoren van de systemen waar men in het retro topic modchips in doen.

En laten we eerlijk zijn het doel hier van is nog beperkter dan modchips.
Dus kom met de verduidelijking ook met goede argumentatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Vrietje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:59:
En niet om flauw te zijn maar neem wel mee dat jullie gewoon berichten over emulatoren:
https://tweakers.net/nieu...nen-in-ios-app-store.html dit is 1 van vele berichten over emulatoren van de systemen waar men in het retro topic modchips in doen.

En laten we eerlijk zijn het doel hier van is nog beperkter dan modchips.
Dus kom met de verduidelijking ook met goede argumentatie.
Zonder verder inhoudelijk te reageren (zoals gezegd, we gaan het er intern over hebben), maar om deze even te verduidelijken; er zit alleen nogal een verschil tussen het forum en de frontpage (FP).

De FP geniet veel meer bescherming. Het zijn journalisten die iets schrijven en gelukkig kennen die redelijk veel journalistieke vrijheid. Dat heeft het forum niet. Daarbij heeft Tweakers juristen in dienst die journalisten bij staan wanneer ze aangeklaagd worden voor de content die ze hebben geschreven. Tweakers kan die verantwoordelijkheid niet op zich nemen voor content die niet door hun eigen mensen zijn geschreven. Tweakers heeft immers geen controle over wat andere mensen schrijven, alleen op de moderatie. Daardoor kunnen dit soort scheve dingen (helaas) soms af en toe ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
Gropah schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Zonder verder inhoudelijk te reageren (zoals gezegd, we gaan het er intern over hebben), maar om deze even te verduidelijken; er zit alleen nogal een verschil tussen het forum en de frontpage (FP).

De FP geniet veel meer bescherming. Het zijn journalisten die iets schrijven en gelukkig kennen die redelijk veel journalistieke vrijheid. Dat heeft het forum niet. Daarbij heeft Tweakers juristen in dienst die journalisten bij staan wanneer ze aangeklaagd worden voor de content die ze hebben geschreven. Tweakers kan die verantwoordelijkheid niet op zich nemen voor content die niet door hun eigen mensen zijn geschreven. Tweakers heeft immers geen controle over wat andere mensen schrijven, alleen op de moderatie. Daardoor kunnen dit soort scheve dingen (helaas) soms af en toe ontstaan.
Dankje wel, dat is wel het soort argumentatie/onderbouwing wat ik nodig heb voor begrip tussen het verschil er tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Blijft wel dat mijn post over de Mobxo wel wat in gang heeft gezet :-) Misschien ook dus wel goed voor eens en altijd om duidelijkheid te krijgen.

Prima als dat de regels zijn hier hoor en dan moet ik mij er ook aan houden. Voor mij is de verwijdering van enkele van mijn goedbedoelde posts wel een moment om na te denken of ik nog wel leuke gadgets en tools wil posten om de legacy van deze juweeltjes levend te houden aangezien het nu zo zwart wit is geworden.

Veel van deze zaken zijn absoluut niet illegaal zoals een hardware matige RGB verbetering op apparaten die soms minimaal 25 jaar oud zijn en dat kan soms alleen dmv van zo'n chip om de bios te flashen of aanpassingen van de Officiele firmware noodzakelijk zijn. EN JA.... dan komt er opeens de optie om idd illegale dingen ermee te doen wat niet inhoudt dat dat ook de achterliggende reden is om te doen.

Als je diep in de mod wereld zit dan zie je juist de meeste grote Tweaker/modders/liefhebbers alleen bezig zijn met verbeteren van de hardware en niet illegale spelletjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
rikoos schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:05:
Blijft wel dat mijn post over de Mobxo wel wat in gang heeft gezet :-) Misschien ook dus wel goed voor eens en altijd om duidelijkheid te krijgen.

Prima als dat de regels zijn hier hoor en dan moet ik mij er ook aan houden. Voor mij is de verwijdering van enkele van mijn goedbedoelde posts wel een moment om na te denken of ik nog wel leuke gadgets en tools wil posten om de legacy van deze juweeltjes levend te houden aangezien het nu zo zwart wit is geworden.

Veel van deze zaken zijn absoluut niet illegaal zoals een hardware matige RGB verbetering op apparaten die soms minimaal 25 jaar oud zijn en dat kan soms alleen dmv van zo'n chip om de bios te flashen of aanpassingen van de Officiele firmware noodzakelijk zijn. EN JA.... dan komt er opeens de optie om idd illegale dingen ermee te doen wat niet inhoudt dat dat ook de achterliggende reden is om te doen.

Als je diep in de mod wereld zit dan zie je juist de meeste grote modders/liefhebbers alleen bezig zijn met verbeteren van de hardware en niet illegale spelletjes!
Dank voor je reactie, we nemen dit soort dingen zeker mee in onze overwegingen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestertje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-08 23:05
Ik postte in het Switch 2 topic of iemand wist of er nog voorraad was in een bepaalde winkel. meestertje in "[Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic"

In de titel staat letterlijk: “ prijzen, voorraad en bestel topic”

In de TS van dat topic staat: “ Voor alle vragen rondom de prijzen, mogelijke winkelvoorraden en waar je de nieuwe Nintendo console kunt bestellen of pre-orderen”

Vervolgens wordt mijn reactie verwijderd omdat ik naar voorraad vraag. Dat is voor mij een niet te begrijpen beslissing. Ik snap dat dit soort reacties niet wenselijk zijn in het algemene Switch 2 topic, maar dit is toch precies waar het Switch 2 voorraad topic voor bedoeld is? Er is letterlijk geen andere plek op Tweakers waar dit gevraagd kan worden. Op deze manier modereer je een topic helemaal kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
meestertje schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:00:
Ik postte in het Switch 2 topic of iemand wist of er nog voorraad was in een bepaalde winkel. meestertje in "[Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic"

In de titel staat letterlijk: “ prijzen, voorraad en bestel topic”

In de TS van dat topic staat: “ Voor alle vragen rondom de prijzen, mogelijke winkelvoorraden en waar je de nieuwe Nintendo console kunt bestellen of pre-orderen”

Vervolgens wordt mijn reactie verwijderd omdat ik naar voorraad vraag. Dat is voor mij een niet te begrijpen beslissing. Ik snap dat dit soort reacties niet wenselijk zijn in het algemene Switch 2 topic, maar dit is toch precies waar het Switch 2 voorraad topic voor bedoeld is? Er is letterlijk geen andere plek op Tweakers waar dit gevraagd kan worden. Op deze manier modereer je een topic helemaal kapot.
Ik denk dat je inderdaad de spelregels onderaan niet hebt gelezen, zie screenshot die ik even voor je gemaakt heb. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyTjZMGH_LTq25RbvI1B8CU8VLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lybK1i1pSaZR79xmQeQIXhTq.png?f=fotoalbum_large

Tevens hebben wij in het begin er niet eens op gehandhaafd, en hebben we maar liefst 3 keer aangegeven dat we eruiteindelijk wel op gingen handhaven. Het doel van het topic was dat je kon delen waar nog een voorraad was, en niet te gaan vragen waar nog een voorraad is. Deze spelregels hadden we ook bij de Switch 1, dat was vrij goed gegaan en daarom hadden wij besloten dezelfde regels aan te houden. Hoop dat dit een beetje de verwarring wegneemt.

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 10-06-2025 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gropah schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:26:
[...]

De FP geniet veel meer bescherming.
Normaal reageer ik niet in dit soort topics, het is ook niet 100% gerelateerd aan het forum, maar wel aan 'de dubbele' standaard. Ooit had ik een Miyoo mini 'over' (zo van twee besteld, een paarse en witte om te kijken welke mooier was)

Eentje gehouden de andere op V&A gezet, die advertentie werd vervolgens (ook) verwijderd (iets met 'emulatoren mogen niet, illegaal' ) terwijl deze wel gewoon in de PW staan... Hoe zit dit dan, want is imho ook van een zelfde 'dubbele standard'. (ik snap die uitleg over FP en werknemers verder wel hoor ;-) )

Niet echt feedback maar gewoon een vraag hoe dit dan kan.. want jullie hebben ook invloed op wat via de PW 'aangeboden' wordt

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
dizzytal schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:19:
[...]

Normaal reageer ik niet in dit soort topics, het is ook niet 100% gerelateerd aan het forum, maar wel aan 'de dubbele' standaard. Ooit had ik een Miyoo mini 'over' (zo van twee besteld, een paarse en witte om te kijken welke mooier was)

Eentje gehouden de andere op V&A gezet, die advertentie werd vervolgens (ook) verwijderd (iets met 'emulatoren mogen niet, illegaal' ) terwijl deze wel gewoon in de PW staan... Hoe zit dit dan, want is imho ook van een zelfde 'dubbele standard'. (ik snap die uitleg over FP en werknemers verder wel hoor ;-) )

Niet echt feedback maar gewoon een vraag hoe dit dan kan.. want jullie hebben ook invloed op wat via de PW 'aangeboden' wordt
Vragen voor V&A kan ik je niet beantwoorden, dat is misschien eerder iets voor @Bor en @Microkid, je zou deze vraag ook kunnen stellen bij Vraag & Aanbod feedback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
dizzytal schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:19:
[...]

Er zijn zelfs dedicated topics voor FPGA / Android / Miyoo handhelds. Dat maakt het alleen maar meer onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Volgens de pb die ik van een van de mods heb mogen ontvangen, op de vraag hoelang de terugkoppeling kan gaan duren, ..

Vertelde hij me dat ze binnen 25 jaar komen met de terugkoppeling van het intern overleg. Gevolgd door een uitroepteken.

Geen smilies, of iets wat op humor zou lijken. Een bericht wat ik absoluut niet had verwacht van een Mod, Dan mis je in mijn ogen de boot, en wat skills…Ik heb er een screenshot van gemaakt, mocht er een van de mods interesse in hebben…. Stuur ik die graag toe.

Wellicht is er iets ernstigs gebeurd in zijn nabije omgeving, wat de toon misschien zou verklaren.. in dat geval, sterkte gewenst..

[ Voor 32% gewijzigd door PsYgHo op 12-06-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
@PsYgHo: Je snapt toch wel dat dit een referentie aan je eigen bericht is? :o :+
PsYgHo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:18:
We komende op terug, gaat dat ook 25 jaar duren? :+ (note humor! @Bart ® )
Zoals @Linksquest al zei:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Dat dacht ik ook, in eerste instantie..
En vond het ook zeer geslaagd…

Maar dan zou je op zijn minst verwachten dat er een smilie bij zou zitten, en dan eventueel een paar uur later een serieus antwoord op mijn serieuze vraag per pb..… beiden echter niet aanwezig…

Dan leest het uitroepteken toch een stukje anders…
Zeker als je de voorgaande berichten van de bewuste mod erbij pakt..
Dan lijkt zich een duidelijk patroon te ontstaan. Was het op zich zelf staand, dan ben ik het helemaal met je eens .. maar in de context voorafgaande, word het een ander verhaal…

Pas later een duidelijk antwoord op het forum…

[ Voor 50% gewijzigd door PsYgHo op 12-06-2025 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik ken de DM niet, heb hem niet gelezen en denk ook niet dat het nodig is. Dat jij zo'n bericht er achter aan had gestuurd of een smiley er bij had gebruikt, maakt nog niet dat anderen dat ook moeten doen. Bij online communicatie ga ik (en hopelijk iedereen) altijd uit van positieve intenties. Ik zou dus gewoon vanuit gaan dat het bedoelt is als referentie naar je eigen post, in goede geste.

We zijn druk in overleg. Alle tijd die ik (en mijn medemods) moeten steken in het hier reageren of DMs met vragen hoe het er voor staat, kunnen we niet steken in bespreken wat we hier mee willen doen en duurt het effectief dus langer voor er een besluit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Ik had hier een mooi stukje geschreven, maar dit is verwijderd, en heb een waarschuwing te pakken, van een admin…. Die was het niet eens met mijn stukje proza..

Begrijp dat jullie via een bepaald systeem werken. En dat als je inhoudelijk iets meer zet wat niet gewaardeerd word, je een waarschuwing krijgt.

We blijven vast bij onze mening,…
We wachten wel af dan…

[ Voor 20% gewijzigd door PsYgHo op 12-06-2025 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
We zijn 2 weken verder. Hoe staat het er voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Tux3.14 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:38:
We zijn 2 weken verder. Hoe staat het er voor?
We hebben een voorstel gedaan waar de juristen van het hoofdkantoor zich nu over moeten buigen. Geduld dus nog, zowel voor jullie als voor ons :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Nou en, zijn er al wat updates?
Ging alles maar zo snel als een waarschuwing of een ban.. :+

[ Voor 50% gewijzigd door PsYgHo op 21-07-2025 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
PsYgHo schreef op maandag 21 juli 2025 @ 17:35:
Nou en, zijn er al wat updates?
Ging alles maar zo snel als een waarschuwing of een ban.. :+
Wij hadden ook graag uitsluitsel gehad, maar dit ligt helaas voor nu bij kantoor/legal. Die zijn als het goed is door @Gropah recent nog om een update gevraagd. Helaas kunnen wij op dit moment ook niet veel meer doen dan afwachten.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
BM schreef op maandag 21 juli 2025 @ 17:50:
[...]

Wij hadden ook graag uitsluitsel gehad, maar dit ligt helaas voor nu bij kantoor/legal. Die zijn als het goed is door @Gropah recent nog om een update gevraagd. Helaas kunnen wij op dit moment ook niet veel meer doen dan afwachten.
Tijd om ze maar weer even te vragen, lijkt me..
Want het heeft er schijn van dat ze drukker zijn met RTL , dan dat ze de community hier… :+
Maar ja daar lokt het grote geld en dat kost dus heel wat resources bij “legal en kantoor” zo lijkt..

Daar het M0dch!p beleid al meer dan 25 jaar “ gedoog beleid / falend beleid vanuit de mods” (*1) is geweest, heeft dat geen haast vermoed ik :|

*1=kies een van 2, of heb recht op jouw eigen waarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
PsYgHo schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:14:
[...]

Tijd om ze maar weer even te vragen, lijkt me..
Ik heb nogmaals om een update gevraagd.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Voor iedereen die zich onlangs geuit heeft omtrent het beleid en moderatie op het gebied van modchips, hebben we nieuws. Er is nieuw beleid rondom modchips geformuleerd, en goedgekeurd. Dit nieuwe beleid is hier terug te lezen: Spielerij beleid

Voor degenen die niet op het linkje durven te klikken :P, hierbij de tekst:
Je mag discussiëren over modchips, biosaanpassingen en geheugenkaartjes zolang het niet gaat om het omzeilen van kopieerbeveiliging of het gebruik van illegale software. Wel toegestaan zijn technische toepassingen voor hardwarecompatibiliteit, regiovrij maken van consoles voor legitieme spellen, en behoud of herstel van spelcomputers. Piraterij en hulp bij illegale software zijn nadrukkelijk verboden.
We hopen dat we hiermee een stukje duidelijkheid hebben gecreëerd, en we denken dat we met dit nieuwe beleid ook weer meegaan met de huidige tijdgeest. Mochten er toch nog vragen of onduidelijkheden zijn, dan horen we die graag.

[ Voor 38% gewijzigd door Bart ® op 11-08-2025 09:30 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Tsja en wat als ik een modchip wil gebruiken voor HDMI uit, maar dat die als neven effect ook heeft het kunnen draaien van legale gemaakte eigen kopieën? En dus als je verkeerd wil, dus ook illegale kopieën?
Dat moet ik dan dus maar zien als dat de auto te hard kan voor de Nederlandse weg, maar het mijn verantwoordelijkheid is dat ik hem gebruik binnen de Nederlandse wetgeving?

Lijkt inderdaad een valide uitgangspunt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
PsYgHo schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:16:
Tsja en wat als ik een modchip wil gebruiken voor HDMI uit, maar dat die als neven effect ook heeft het kunnen draaien van legale gemaakte eigen kopieën? En dus als je verkeerd wil, dus ook illegale kopieën?
Dat moet ik dan dus maar zien als dat de auto te hard kan voor de Nederlandse weg, maar het mijn verantwoordelijkheid is dat ik hem gebruik binnen de Nederlandse wetgeving?

Lijkt inderdaad een valide uitgangspunt.
Dat is inderdaad hoe het nieuwe beleid geïnterpreteerd dient te worden.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsYgHo
Daar ben ik best blij mee!
@Bart ®

[ Voor 18% gewijzigd door PsYgHo op 11-08-2025 13:26 ]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste